Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10 20:47
RodeStabilo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:22:
N.a.v de carnaval-discussie in het centrale topic;

Van boven de rivieren zijn we toch niet welkom :+

Den Bosch en Breda vragen mensen van boven de rivieren thuis te blijven thuis met carnaval

Gaan ze dan controleren op zachte G? :D
De nieuwe splitsing in de samenleving, jij komt van boven de rivieren jij mag er niet in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-10 14:19

Empathy

Extreme Audio

Koehandelaar schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:13:
Even een rant hoor, gisteren wezen testen en nu nog geen uitslag. Hoe kan het dat dat nog steeds bijna 16 uur duurt? Mijn collega’s in Zwitserland hebben altijd met 6-8 uur de uitslag. Bizar dit.
Bizar? Het is toch nooit anders geweest.. heb wel eens 36 uur moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:20
Empathy schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:36:
[...]

De laatste 2 keer dat ik ben wezen testen had ik de uitslag al binnen 10 uur. Dus het kan tot 48 uur duren maar is vaak ook wel sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Empathy schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:36:
[...]

Dat is precies wat ik bedoel, hoe kan het dat het in andere landen binnen 6 - 8 uur duidelijk is. En dat het in Nederland zoveel langer duurt. Maar gelukkig was het negatief, dat scheelt weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:06

NMH

Moderator General Chat
NMH schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:54:
De horeca heeft straks een nieuw probleem als de coronarestricties er verder af gaan: te weinig mankracht.

Tja, als je elders meer geld kunt krijgen en betere werktijden, dan is het niet zo gek dat ze niet terugkomen. En als je een jaarlijkse churn rate van 25% hebt, dan ben je helemaal het haasje als je arbeidsvoorwaarden niet concurrerend zijn:
Toen ik dit schreef dacht ik "op zijn mooist gaan ze de overheid oproepen om de teststraten zo snel mogelijk te sluiten zodat het personeel weer op straat staat". Well, not quite, but close:
Daarnaast stelt ze dat het coronabeleid van het kabinet heeft geleid tot oneerlijke concurrentie op de arbeidsmarkt. "Door het bovengemiddeld hoge uurloon dat zij aan personeel in teststraten betalen", zegt Janmaat. "Personeel dat normaal in de horeca en op evenementen werkt. Voor beide sectoren is het hierdoor onmogelijk personeel te vinden."
Tja, dat valt toch echt onder marktwerking wat mij betreft. Het is een krappe arbeidsmarkt, dus dat stuwt de lonen. Overigens ook wel enigzins hypocriet; ze hebben zelf ongetwijfeld ook loonsteun gehad om hun personeel in dienst te houden (wat een goede zaak is, begrijp me niet verkeerd). Daar hadden andere werkgevers ook "last" van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ook als de salarissen gelijk zijn zou ik nog even wachten met de GGD gedag zeggen. Vorig jaar dachten we ook alleen veilig te zijn in de zomer en dat duurde slechts anderhalve week. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:51
NMH schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:54:
De horeca heeft straks een nieuw probleem als de coronarestricties er verder af gaan: te weinig mankracht.

[...]

[...]

Tja, als je elders meer geld kunt krijgen en betere werktijden, dan is het niet zo gek dat ze niet terugkomen. En als je een jaarlijkse churn rate van 25% hebt, dan ben je helemaal het haasje als je arbeidsvoorwaarden niet concurrerend zijn:

[...]
De horeca... Dat is toch waar men verwacht dat het personeel fooien krijgt en de werkgever daarom zo'n laag mogelijk salaris betaalt? :X

Ik zeg: lonen om hoog, fooien schrappen! Heb het nooit begrepen waarom we in de horeca fooi geven omdat ze goed hebben geholpen, maar in alle andere sectoren mensen ook goed helpen en die krijgen niks :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
De overheid concurreert met de horeca qua loon bedoelen ze en op zich hebben ze wel een punt. Als ze ook even hand in eigen boezem zouden steken. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-10 17:30
RodeStabilo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:22:
N.a.v de carnaval-discussie in het centrale topic;

Van boven de rivieren zijn we toch niet welkom :+

Den Bosch en Breda vragen mensen van boven de rivieren thuis te blijven thuis met carnaval

Gaan ze dan controleren op zachte G? :D
Prima, dan mogen ze van beneden de rivieren ook Amsterdam niet in tijdens Koningsdag. Goeie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Half uurtje gewandeld, compleet afgedraaid. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:42
Vraagje. Eind dec/begin jan zelf corona gehad. Gezien de snelheid van besmetting moet het wel de omikron variant zijn geweest. Nu ken ik verhalen van mensen die meerdere keren de delta variant hebben gehad en verhalen van mensen die eerst de delta variant hebben gehad en later de omikron variant. Ik kan alleen nog niemand die al 2x de omikron variant heeft gehad.
Mijn kinderen zitten op de basisschool en daar loopt het in de klas erg hard op. Vandaar even de vraag.
Kennen jullie al iemand die 2x de omikron variant heeft gehad? Nu snap ik dat je dat niet doorkrijgt vanuit de GGD, maar op basis van snelheid van klachten na besmetting heb je wel een redelijk beeld van de variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:36
@Roodey 'de omikron' variant bestaat niet meer - er zijn al meerdere sub-varianten. Ik weet niet of een besmetting met de ene subvariant (tijdelijke) immuniteit geeft voor een andere variant. Ik denk het niet, gezien het aantal herbesmettingen.
Dus ja, er zijn ongetwijfeld mensen die twee maal een variant van omikron hebben gehad.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:02:
@Roodey 'de omikron' variant bestaat niet meer - er zijn al meerdere sub-varianten. Ik weet niet of een besmetting met de ene subvariant (tijdelijke) immuniteit geeft voor een andere variant. Ik denk het niet, gezien het aantal herbesmettingen.
Dus ja, er zijn ongetwijfeld mensen die twee maal een variant van omikron hebben gehad.
Mwoah, ik verwacht dat de immuniteit opgedaan door een BA.1-besmetting ook wel aardig wat immuniteit tegen BA.2 geeft. Of bepaalde varianten wel of geen (of beter gezegd: veel of weinig) kruisimmuniteit hebben wordt bepaald door het aantal mutaties dat de varianten met zich meebrengen. Met name op het spike-eiwit.

Als je dan BA.1 en BA.2 naast elkaar legt, zoals hier mooi gedaan is:

https://covariants.org/shared-mutations

Dan zie je dat BA.1 en BA.2 bijzonder veel gedeelde mutaties hebben. Dus daarmee ook waarschijnlijk grotendeels dezelfde immuniteit. Nu zie je natuurlijk wel enkele verschillen, maar als je dat vergelijkt met BA.1 versus Delta, dan snap je hopelijk dat het verschil tussen BA.1 en Delta vele malen groter was dan BA.1 versus BA.2.

Al wil ik natuurlijk niet zeggen dat een herbesmetting met een Omikron schier onmogelijk is ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Osiris op 16-02-2022 19:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:49

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Roodey schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:13:
Vraagje. Eind dec/begin jan zelf corona gehad. Gezien de snelheid van besmetting moet het wel de omikron variant zijn geweest. Nu ken ik verhalen van mensen die meerdere keren de delta variant hebben gehad en verhalen van mensen die eerst de delta variant hebben gehad en later de omikron variant. Ik kan alleen nog niemand die al 2x de omikron variant heeft gehad.
Mijn kinderen zitten op de basisschool en daar loopt het in de klas erg hard op. Vandaar even de vraag.
Kennen jullie al iemand die 2x de omikron variant heeft gehad? Nu snap ik dat je dat niet doorkrijgt vanuit de GGD, maar op basis van snelheid van klachten na besmetting heb je wel een redelijk beeld van de variant.
Er zijn al mensen die dezelfde variant van het virus meerdere keren gehad hebben. Voor omikron is er nog niet veel hard bewijs, maar dat is omdat die variant nog niet zolang bestaat.

Zoals @5pë©ïàál_Tèkén en @Osiris uitleggen bestaat een variant uit heleboel verschillende soorten. En de verschillende immuunsystemen reageren meer/minder slim op aangepaste versie. Wel is het zo dat in het algemeen de eerste besmetting het ergste ziektebeeld geeft. De keren daarop is de ervaring milder en herstel je vaak sneller (long covid hierbuiten gelaten).

Gezien je recentelijk hersteld bent is je immuunsysteem alerter op besmetting, maar over tijd zal dat minder worden. De kans is groot (maar niet 100%) dat je de dans ontspringt aangezien je nu extra bescherming hebt.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Bloody hell, wat wordt er op de 'asociale media' toch veel complete kul gedebiteerd over de COVID-19 maatregelen.

Everyone is a know-it-all.

Tot en met hele boekwerken vol met zogenaamde experts die het allemaal wel beter zouden hebben gedaan.

Zoals, dit:

Afbeeldingslocatie: https://media-exp1.licdn.com/dms/image/sync/C4D27AQHUWGHrrzExwQ/articleshare-shrink_800/0/1644944451359?e=1645196400&v=beta&t=kVkO380bmP6HUJMC3fIeT5W99_RIsUGZ5xSCM6fxKJI

https://www.tandfonline.c...b20#.YguEUVufKY0.linkedin

Alleen: ze deden zelf helemaal niets.

Deze vorm van achteraf-betweterij is zeer schadelijk.

Niet alleen waren de criticasters kennelijk zelf niet in enige positie om het beter te doen (en weten), ze leveren ook geen enkel bewijs dat het beter had gekund, zelfs met hun '20/20 hindsight'.

Het enige doel lijkt dan ook: de zittende overheid en verantwoordelijken na een eventueel (deels) falen of tegenvallende resultaten, nog extra (reputatie)schade toebrengen.

Zelf geen enkele verantwoordelijkheid terzake dragen, maar wel extreem 'cherry picken' om je punt te maken.

De kennelijke achterliggende wens: 'Chinese' resultaten.

Maar die bereik je alleen met 'Chinese methoden'. Complete lockdown met complete controle (inclusief extreme repressieve maatregelen), omdat je iedereen 24/7 op de mm² kunt monitoren.

Ik heb niemand gezien of gehoord die dat zou wensen. Maar wel op hoge toon die resultaten eisen. En bij achterblijvende resultaten luidkeels klagen. Wat deed je zelf? Jeremiëren over ene mondkapje dat je weigerde, of een vaccinatie die inbreuk maakte op je lichamelijke integriteit <insert standpunten uit het ongerijmde>.

De manier waarop 'confirmation bias' bij dit soort kwesties een rol speelt, is wel weer tekenend: "ik lees iets dat mijn vermoedens ondersteunt" - en dan moet het wel waar zijn, toch?

En dan nadat er ook door de lockdowns enige schadelijke effecten optraden - volstrekt voorspelbaar, maar ook vrij onvermijdelijk.
Als je wereldwijd naar de gevolgen kijkt, is het overal in meer of mindere mate het geval.

Het land hermetisch op slot gooien (Australië, Nieuw-Zeeland), onmogelijk, tenzij je ingesloten bent door zee rondom. En dan nog lukt het niet.

Kennelijk moeten er vooral veel boeken verkocht worden aan argelozen, geschreven door betweters die graag op deze confirmation bias-hetze willen mee surfen.

Probeer ervan te leren, en doe het volgende keer anders, maar houd toch eens op met constant aan alle stoelpoten te zagen, alleen maar omdat er stoelpoten zijn. |:(

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
Ik moet op de bekende social media momenteel erg denken aan deze quote, als ik de zelf benoemde 'kritische denkers' nu hoor. Ik zie een hoop duiven...
"Arguing with an idiot is like playing chess with a pidgeon. It'll just knock over all the pieces, shit on the board, and strut about like it's won anyway."

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:36
@Ramzzz idioten vallen meer op dan normale mensen. Aan wie je je aandacht besteed bepaal je zelf. Social media is er niet om je te informeren, het is er om reacties uit te lokken zodat de gebruiker langer op het sociale medium blijft. Dit lukt beter me sensationele onzin dan met saaie feiten.

Het is een beetje alsof je in een giertank staat en klaagt dat alles naar stront ruikt.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:11

Wailing_Banshee

You're Next

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 22:38:
@Ramzzz idioten vallen meer op dan normale mensen. Aan wie je je aandacht besteed bepaal je zelf. Social media is er niet om je te informeren, het is er om reacties uit te lokken zodat de gebruiker langer op het sociale medium blijft. Dit lukt beter me sensationele onzin dan met saaie feiten.
Dat is de enige reden dat ik soms de sociale media posts lees (als ze openbaar zijn). Om te lachen, zowel op het originele bericht als op sommige reacties daarop :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ramzzz schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:59:
Bloody hell, wat wordt er op de 'asociale media' toch veel complete kul gedebiteerd over de COVID-19 maatregelen.

Tot en met hele boekwerken vol met zogenaamde experts die het allemaal wel beter zouden hebben gedaan.

Zoals, dit:

[Afbeelding]
Dit geeft meteen al aan waar deze econoom het probleem ziet:
It has been a sad irony that Covid-19 policy has not been driven by economics, the discipline that specializes in the study of costs and benefits, but by epidemiologists who have ‘no expertise in weighing health benefits against other costs’ (Boettke and Powell 2021, p. 1092). For example, Miles et al. (2020) provide an excellent economic assessment of the first pandemic wave in Europe.
Levens van oude mensen tegen waarde van aandelen, alleen een econoom kan dan de correcte beslissing maken en de IC op slot zetten voor dor hout. Deze zelfde econoom had ook bepleit dat het homohuwelijk niet zou moeten mogen omdat daar minder productieve kinderen uit komen. Plus dat de ouders naar de hel gaan.

Wikipedia: Douglas W. Allen

[ Voor 9% gewijzigd door IJzerlijm op 18-02-2022 07:54 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-10 07:15

Zoals, dit:

[Afbeelding]

https://www.tandfonline.c...b20#.YguEUVufKY0.linkedin

Deze vorm van achteraf-betweterij is zeer schadelijk.

Niet alleen waren de criticasters kennelijk zelf niet in enige positie om het beter te doen (en weten), ze leveren ook geen enkel bewijs dat het beter had gekund, zelfs met hun '20/20 hindsight'.

Het enige doel lijkt dan ook: de zittende overheid en verantwoordelijken na een eventueel (deels) falen of tegenvallende resultaten, nog extra (reputatie)schade toebrengen.

Zelf geen enkele verantwoordelijkheid terzake dragen, maar wel extreem 'cherry picken' om je punt te maken.

De kennelijke achterliggende wens: 'Chinese' resultaten.

Maar die bereik je alleen met 'Chinese methoden'. Complete lockdown met complete controle (inclusief extreme repressieve maatregelen), omdat je iedereen 24/7 op de mm² kunt monitoren.

Ik heb niemand gezien of gehoord die dat zou wensen. Maar wel op hoge toon die resultaten eisen. En bij achterblijvende resultaten luidkeels klagen. Wat deed je zelf? Jeremiëren over ene mondkapje dat je weigerde, of een vaccinatie die inbreuk maakte op je lichamelijke integriteit <insert standpunten uit het ongerijmde>.

De manier waarop 'confirmation bias' bij dit soort kwesties een rol speelt, is wel weer tekenend: "ik lees iets dat mijn vermoedens ondersteunt" - en dan moet het wel waar zijn, toch?

En dan nadat er ook door de lockdowns enige schadelijke effecten optraden - volstrekt voorspelbaar, maar ook vrij onvermijdelijk.
Als je wereldwijd naar de gevolgen kijkt, is het overal in meer of mindere mate het geval.

Het land hermetisch op slot gooien (Australië, Nieuw-Zeeland), onmogelijk, tenzij je ingesloten bent door zee rondom. En dan nog lukt het niet.

Kennelijk moeten er vooral veel boeken verkocht worden aan argelozen, geschreven door betweters die graag op deze confirmation bias-hetze willen mee surfen.

Probeer ervan te leren, en doe het volgende keer anders, maar houd toch eens op met constant aan alle stoelpoten te zagen, alleen maar omdat er stoelpoten zijn. |:(
Opportunisten zal je altijd houden. Never waste a good crisis toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

https://www.libelle.nl/ac...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Anti-corona 'goeroe' gaat verder en claimt dat kanker kan worden genezen met idiote holistische geneeskunde. Fantastisch. Als je hier in gelooft, vooral doen. Blijf lekker weg uit het ziekenhuis ;) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:32

Crazy D

I think we should take a look.

Niet ter verdediging van dat boek, maar diverse artsen wilden wel iets doen ze werden alleen nergens gehoord (behalve op de wappie-kanalen). Zeker in 2020 maar ook een hele tijd in 2021 was zodra je een afwijkende mening had, je meteen een wappie, anti-vaxxer, alu-hoedje figuur en vooral iemand die niet serieus genomen mocht en kon worden. Dus je opmerking "ze deden zelf helemaal niets" vind ik nogal eenvoudig. Ze _konden_ niet eens iets doen. (in sommige gevallen misschien maar beter ook maar dat is een ander verhaal). Dat het nu natuurlijk lekker makkelijk is ben ik met je eens, achteraf is altijd een stuk makkelijker op te schoppen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:45

Stimulate14

⭐⭐⭐

Beekforel schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:09:
Half uurtje gewandeld, compleet afgedraaid. :/
Hoe is dat nu met de vermoeidheid?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Stimulate14 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:52:
[...]

Hoe is dat nu met de vermoeidheid?
Zit big steeds ziek thuis. Vanmorgen weer gewandeld (elke dag ff half uurtje), ging al weer stuk beter.

Hoofdpijn nog wel wat aanwezig en nog steeds niet topfit maar gaat de goede kant op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DqTbUWLcB5S-fvcdmMAt1w-Eaao=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O4cZZDm8ORb9NYrtGJA3LKIz.jpg?f=user_large
https://www.thesun.co.uk/...ou-are-covid-risk-beauty/

Uit de Sun. Ik heb nog geen Covid gehad, toch ben ik alleen "smoking hot" als ik mezelf in de fik steek :+ . Maar als je al Covid hebt gehad, dan weet je wat dat over je zegt :+

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 20-02-2022 19:17 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:15:
[Afbeelding]

Uit de Sun. Ik heb nog geen Covid gehad, toch ben ik alleen "smoking hot" als ik mezelf in de fik steek :+ . Maar als je al Covid hebt gehad, dan weet je wat dat over je zegt :+
Ah vandaar, vroeg me al af waarom ik sortof immuun ben. ;)

Buiten dat sluiten mondkapjes natuurlijk ook beter aan op een symmetrisch gezicht...

[ Voor 7% gewijzigd door PalingDrone op 20-02-2022 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Afbeelding]

Kijk eens aan. Klinkt plausibel :Y)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:46:
[...]

Kijk eens aan. Klinkt plausibel :Y)
Het is weer tijd voor de xkcd over correlatie en causatie zo te lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daarom is dat plaatje ook perfect voor de kroeg :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:06
Gisteren om 2345 testafspraak gemaakt. Vanmorgen om 1000 getest en net om 2315 uitslag. Er zit blijkbaar weer ruimte in het systeem.

En ondanks dat ik snotverkouden ben een negatieve uitslag gescoord. Dat kan dus ook nog.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:40:
Daarom is dat plaatje ook perfect voor de kroeg :p
en daar is ie dan:

Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/correlation.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:01
Ik ben vanmiddag rond 14:30 getest en heb rond 21u een positieve uitslag ontvangen. Vrijwel zeker meegenomen uit Oostenrijk. Iedereen van de groep is positief of heeft klachten, op 1 na. Ik heb wel nauwelijks klachten (minder dan een reguliere verkoudheid), hopelijk blijft dat zo.

[ Voor 3% gewijzigd door MarcoC op 21-02-2022 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:04

franssie

Save the albatross

MarcoC schreef op maandag 21 februari 2022 @ 00:05:
Ik ben vanmiddag rond 14:30 getest en heb rond 21u een positieve uitslag ontvangen. Vrijwel zeker meegenomen uit Oostenrijk. Iedereen van de groep is positief of heeft klachten, op 1 na. Ik heb wel nauwelijks klachten (minder dan een reguliere verkoudheid), hopelijk blijft dat zo.
Was dat een GGD test en (dan best wel snelle) uitslag?

Mijn vriendin had vandaag 2x positief op de zelftest, ik 2x negatief (er achteraan getest want we zijn vriend en vriendin en houden we weinig afstand zeg maar)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
franssie schreef op maandag 21 februari 2022 @ 00:10:
[...]

Mijn vriendin had vandaag 2x positief op de zelftest, ik 2x negatief (er achteraan getest want we zijn vriend en vriendin en houden we weinig afstand zeg maar)
GGD ja. Vorige week was ik ook ook getest omdat ik in de buurt was geweest van iemand die positief bleek, en die testuitslag had ik ook heel snel (toen wel negatief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

[Afbeelding]

Heeft mijn partner dan toch gelijk als hij zegt dat hij mij mooi vindt? Maar ik zou hem nou niet echt smoking hot noemen... (maar hij is wel lief!)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Jezelf accepteren is een uitdaging, des te mooier om deze aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:54

Nox

Noxiuz

franssie schreef op maandag 21 februari 2022 @ 00:10:
[...]

11:30 getest, 17:00 uitslag. Negatief, terwijl ik toch zou zweren covid te hebben (besmettingen in familie en kennissenkring, contact gehad). Scheelt dat ik niet het halve vliegtuig heb besmet dan :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:23

Vrijdag

De Zwarte

[Afbeelding]

Ik had het in september 2020 al gehad. Maar ik zie er dan ook uit als iets wat je van de bodem schraapt van een prullenbak op Amsterdam Centraal 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Vrijdag schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:09:
[...]

Ik had het in september 2020 al gehad. Maar ik zie er dan ook uit als iets wat je van de bodem schraapt van een prullenbak op Amsterdam Centraal 8)
Met of zonder haar :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik had al dood moeten zijn zie ik :+ Maar officieel nog geen covid gehad :P

Iets met onkruid vergaat niet enzo.
Stimulate14 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:24:
Jezelf accepteren is een uitdaging, des te mooier om deze aan te gaan.
Ik heb geaccepteerd dat het hopeloos is qua uiterlijk :P Heb wel een vrouw, maar dat komt denk ik meer omdat ik niet zo snel opgeef dan dat ik aantrekkelijk zou zijn _O- Okee, ik ben wel lang en slank. Dat schijnt een voordeel te zijn. Voor de rest wel een vogelverschrikker.

Maar nu ik 41 jaar oud ben en een gezin heb, boeit het me ook niet zo heel erg meer. Zolang mijn vrouw maar niet wegrent :+ Ik wil nu vooral sporten om lekkerder in mijn vel te zitten (minder pijn en ongemakken... dat je niet meteen een week krom loopt omdat je een keer iets zwaars hebt getild, dat idee).

En de coronapandemie heeft mij nogmaals geleerd dat het belangrijk is om slank te blijven. Zwaarlijvigheid is een risicofactor bij zoveel dingen.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Nox schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:46:
[...]

11:30 getest, 17:00 uitslag. Negatief, terwijl ik toch zou zweren covid te hebben (besmettingen in familie en kennissenkring, contact gehad). Scheelt dat ik niet het halve vliegtuig heb besmet dan :P
Dus je bent toch ongetest dat vliegtuig in gegaan... Wat aso zeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:19
klaaas schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:59:
Gisteren om 2345 testafspraak gemaakt. Vanmorgen om 1000 getest en net om 2315 uitslag. Er zit blijkbaar weer ruimte in het systeem.

En ondanks dat ik snotverkouden ben een negatieve uitslag gescoord. Dat kan dus ook nog.
Vandaag om 11:00 een afspraak kunnen maken voor een test om 12:00. Goed, je moet even door absoluut hondenweer fietsen, maar het is wel super rustig bij de lokale XL-straat :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

42erik schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:21:
[...]

Dus je bent toch ongetest dat vliegtuig in gegaan... Wat aso zeg...
Hoezo aso? Testen is niet verplicht. QR code laten zien en door.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Nox schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:50:
[...]

Hoezo aso? Testen is niet verplicht. QR code laten zien en door.
Meen je dit? Je zou zelf Covid zweren, op meerdere plekken in je omgeving, en dan ongetest een vliegtuig instappen... Ja, dat is aso

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

42erik schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:24:
[...]

Meen je dit? Je zou zelf Covid zweren, op meerdere plekken in je omgeving, en dan ongetest een vliegtuig instappen... Ja, dat is aso
Nee dat is zoals de overheid het wilt, ga de beleidsmakers maar aso noemen.

Als je geen klachten hebt moet je gewoon doorgaan waar je mee bezig was. Als we allemaal op deze manieren gingen leven en je na je besmettingskans 5 dagen moet wachten en dan testen dan zaten we met z'n allen in lockdown. Worden we boos dat er geen mensen zijn om het land draaiende te houden. En testen 2 dagen na je besmettingskans heeft weinig nut geloof ik, dus dat zou ook niet helpen. Bovendien had ik de rekening zelf moeten betalen, mijn reisverzekering dekt de kosten niet van een verblijf zonder positief testresultaat en mijn werkgever gaat ook niks betalen. Moet ik dan voor een 'kans op' een paar ruggen aftikken? Vergeet het.

Bovendien ga ik niet voor jan lul in het buitenland zitten. We hebben nou eenmaal geaccepteerd dat besmettingen zelf niet voorkomen dienen te worden, hoge ziekenhuisbelasting daarentegen wel.

En daarbij, in een vliegtuig kan je anderen niet besmetten want mondkapjes en HEPA (R) filters. Als de rest van de reizigers inclusief het cabinepersoneel bij klachten ook thuis blijft (wat ze niet deden, er liepen er een flink aantal te kuchen en hoesten) dan zou dat allemaal minder erg zijn.

We moeten ook accepteren dat als je besmet en ongetest een volle kroeg in kan lopen dan niet gaan zeuren over besmettingen. We hebben dat opgegeven ondertussen. Omikronbesmettingen zijn niet te voorkomen zonder extreme maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

MarcoC schreef op maandag 21 februari 2022 @ 00:05:
Welkom bij de club. Wij hadden hetzelfde: wintersport, iedereen positief. 1 iemand had 'ernstige' klachten in de zin van 2 dagen ziek-zwak-misselijk in bed liggen. Voor de rest niet meer dan keelpijn en hoesten. Beterschap.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Nox schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:34:
[...]

Nee dat is zoals de overheid het wilt, ga de beleidsmakers maar aso noemen.

Als je geen klachten hebt moet je gewoon doorgaan waar je mee bezig was. Als we allemaal op deze manieren gingen leven en je na je besmettingskans 5 dagen moet wachten en dan testen dan zaten we met z'n allen in lockdown. Worden we boos dat er geen mensen zijn om het land draaiende te houden. En testen 2 dagen na je besmettingskans heeft weinig nut geloof ik, dus dat zou ook niet helpen. Bovendien had ik de rekening zelf moeten betalen, mijn reisverzekering dekt de kosten niet van een verblijf zonder positief testresultaat en mijn werkgever gaat ook niks betalen. Moet ik dan voor een 'kans op' een paar ruggen aftikken? Vergeet het.

Bovendien ga ik niet voor jan lul in het buitenland zitten. We hebben nou eenmaal geaccepteerd dat besmettingen zelf niet voorkomen dienen te worden, hoge ziekenhuisbelasting daarentegen wel.

En daarbij, in een vliegtuig kan je anderen niet besmetten want mondkapjes en HEPA (R) filters. Als de rest van de reizigers inclusief het cabinepersoneel bij klachten ook thuis blijft (wat ze niet deden, er liepen er een flink aantal te kuchen en hoesten) dan zou dat allemaal minder erg zijn.

We moeten ook accepteren dat als je besmet en ongetest een volle kroeg in kan lopen dan niet gaan zeuren over besmettingen. We hebben dat opgegeven ondertussen. Omikronbesmettingen zijn niet te voorkomen zonder extreme maatregelen.
ik kan wel alle punten die feitelijk niet kloppen gaan aanwijzen, maar ik heb niet het idee dat dat ook maar enigszins serieus gelezen gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmrh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
Beekforel schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:17:
[...]

Zit big steeds ziek thuis. Vanmorgen weer gewandeld (elke dag ff half uurtje), ging al weer stuk beter.

Hoofdpijn nog wel wat aanwezig en nog steeds niet topfit maar gaat de goede kant op.
Had ik vorige week ook.. 7 februari positief getest, vervolgens 24 uur knallende koppijn gehad, ca. 48 uur verminderde smaak (kaas was smerig, best schokkend als je liefhebber bent) en daarna langzaam vooruit. Ben erg sportief en doorgaans hartstikke fit maar was de eerste dagen geen cent waard. Moe na tandenpoetsen, moe na eten maken voor de kinderen, helemaal af. Na een week thuis 2 uurtjes gewerkt en rest van de dag geslapen. Inmiddels weer een week verder en ben weer aardig op niveau maar het hakte er wel even in, ondanks dat ik niet echt ziek ben geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@harmrh ik heb een halve dag gewerkt vandaag, was wel weer ff genoeg. Rustig aan wat opbouwen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Michael_OsGroot schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:38:
[...]

Welkom bij de club. Wij hadden hetzelfde: wintersport, iedereen positief. 1 iemand had 'ernstige' klachten in de zin van 2 dagen ziek-zwak-misselijk in bed liggen. Voor de rest niet meer dan keelpijn en hoesten. Beterschap.
Wij hebben echt geen gekke dingen gedaan, en toch iedereen positief (op 1 na). Vooralsnog geen keelpijn, hoesten of loopneus, alleen een wat vermoeid gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmrh
Beekforel schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:01:
@harmrh ik heb een halve dag gewerkt vandaag, was wel weer ff genoeg. Rustig aan wat opbouwen ofzo.
Heb je goed. Ik heb afgelopen do en vr halve dagen gewerkt en vandaag weer een volledige dag. Lukt prima tot zover dus ik maak hem wel vol. Daarna nog even aan de conditie werken want eind volgende week op wintersport.. 8)7

Beterschap daar nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10:40
Ken al mensen die 2x positief getest zijn, ikzelf nog nergens last van gehad (wel een paar keer verkouden geweest en telkens negatief getest bij de GGD). Zou je dan ook van nature immuun kunnen zijn? Mijn vrouw werkt in de zorg en heeft het ook nog nooit gehad, beiden ongevaccineerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 18:45

Agent47

I always close my contracts.

Rzarect0r schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:27:
Ken al mensen die 2x positief getest zijn, ikzelf nog nergens last van gehad (wel een paar keer verkouden geweest en telkens negatief getest bij de GGD). Zou je dan ook van nature immuun kunnen zijn? Mijn vrouw werkt in de zorg en heeft het ook nog nooit gehad, beiden ongevaccineerd.
Ik ga het niet hardop roepen. Ik heb mezelf 3-4x laten testen zoiets. Nooit wat uitgekomen. Voel me fysiek ook niet anders dan de afgelopen 2 jaar. Misschien kan dat wel of hebben we het beide gehad zonder ook maar iets doorgehad te hebben. ;)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

42erik schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:59:
[...]

ik kan wel alle punten die feitelijk niet kloppen gaan aanwijzen, maar ik heb niet het idee dat dat ook maar enigszins serieus gelezen gaat worden...
Doe een poging, ik lees ze wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hoe lang zou je na een besmetting thuis moeten blijven? Ik ben vrijdag 11 feb ziek geworden, maandag 14 feb positief getest, nauwelijks symptomen (beetje hoesten, keelpijn en wat koorts) en vandaag alleen nog maar een sporadisch hoestje. Ik heb gewoon de hele week (thuis) gewerkt. Ben ik dan nog besmettelijk of kan ik met een gerust hart weer boodschappen gaan doen? De koelkast begint leeg te raken.

Dit ziekteverloop is voor mij normaal. Ook bij een verkoudheid heb ik nauwelijks symptomen maar die houden vaak wel weken aan. Bij een verkoudheid is dat niet zo erg, want dan kan ik gewoon de deur uit, maar na een week binnen zitten begin ik me wel af te vragen of het nu nog nuttig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

downtime schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:40:
Hoe lang zou je na een besmetting thuis moeten blijven? Ik ben vrijdag 11 feb ziek geworden, maandag 14 feb positief getest, nauwelijks symptomen (beetje hoesten, keelpijn en wat koorts) en vandaag alleen nog maar een sporadisch hoestje. Ik heb gewoon de hele week (thuis) gewerkt. Ben ik dan nog besmettelijk of kan ik met een gerust hart weer boodschappen gaan doen? De koelkast begint leeg te raken.

Dit ziekteverloop is voor mij normaal. Ook bij een verkoudheid heb ik nauwelijks symptomen maar die houden vaak wel weken aan. Bij een verkoudheid is dat niet zo erg, want dan kan ik gewoon de deur uit, maar na een week binnen zitten begin ik me wel af te vragen of het nu nog nuttig is.
Je had de hele week boodschappen kunnen bestellen natuurlijk.

Maar de isolatie is maximaal 14 dagen bij aanhoudende klachten de laatste keer dat ik keek.
Zodra jij jezelf klachtenvrij beschouwd kan je na 24uur en minstens 5 dagen weer vrij.

Of je klachtenvrij bent en dit voor jou dus normale klachten zijn kan alleen jij zeggen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
downtime schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:40:

Als je positief test belt de GGD toch met instructies?

Maar hoe dan ook, ze zijn het isolatiebeleid duidelijk aan het afbouwen. Besmettingen voorkomen is geen doel meer maar ineens de boel loslaten zal voor velen een te grote shock zijn. Binnenkort is het gewoon weer thuis blijven als je je beroerd voelt en verder door met je leven. Zou er zelf ook niet te zwaar meer aan tillen, die 5 dagen uitzitten en gaan.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ankona schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:48:
[...]

Als je positief test belt de GGD toch met instructies?
Nope. Bij de GGD hebben ze het vanwege de drukte al opgegeven. Niet iedereen wordt nog gebeld.
Maar hoe dan ook, ze zijn het isolatiebeleid duidelijk aan het afbouwen. Besmettingen voorkomen is geen doel meer maar ineens de boel loslaten zal voor velen een te grote shock zijn. Binnenkort is het gewoon weer thuis blijven als je je beroerd voelt en verder door met je leven. Zou er zelf ook niet te zwaar meer aan tillen, die 5 dagen uitzitten en gaan.
Dit is inmiddels de 10e dag (en dan tel ik de vrijdag waarop ik ziek werd niet mee). Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Gewoon naar de winkel als je geen klachten meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Nox schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:39:
[...]

Doe een poging, ik lees ze wel hoor.
Aangezien je nu al een post die aangeeft dat testen fatsoenlijk is, uitlegt als. "oh, dus met een kans op moet ik maar mijn hele reis afzeggen, en de verzekering dekt dat niet zonder positieve test"... Neuh... 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:02
Ja, het is zeker niet uitgesloten dat sommige mensen van nature immuun zijn. Dat is bij de meeste infectieziekten zo. Maar aangezien jij en je vrouw als het goed is genetisch niet al te nauw gerelateerd zijn, is de kans dat jullie allebei immuun zijn ontzettend klein.
Gewoon geluk dus, hoogstwaarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Definieer ‘immuun’ eerst maar eens :)
Is dat ziek worden zonder de zelftest grens aan viral load te halen?
(Maar in principe ben je dan niet immuun, dan grijpt alleen je immuunsysteem snel genoeg in om het niet uit de klauwen te laten lopen)

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 21-02-2022 20:02 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
YakuzA schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:01:
[...]

Definieer ‘immuun’ eerst maar eens :)
Is dat ziek worden zonder de zelftest grens aan viral load te halen?
(Maar in principe ben je dan niet immuun, dan grijpt alleen je immuunsysteem snel genoeg in om het niet uit de klauwen te laten lopen)
Zo had ik het nog niet eerder bekeken, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:28:
[...]

Ik ga het niet hardop roepen. Ik heb mezelf 3-4x laten testen zoiets. Nooit wat uitgekomen. Voel me fysiek ook niet anders dan de afgelopen 2 jaar. Misschien kan dat wel of hebben we het beide gehad zonder ook maar iets doorgehad te hebben. ;)
Het lijkt een beetje random te zijn. Ik voel me ondertussen bijna minderwaardig omdat ik ondanks de vele besmettingen in mijn omgeving en vooral op het werk nog nooit positief getest ben :P . Verder zie ik in mijn omgeving zowel bij gevaccineerden als ongevaccineerden soms dat het hele gezin positief is, soms dat een of meer kinderen de dans ontspringen, maar ook dat partners ondanks het slapen naast een goed zieke positief geteste zelf niet positief testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Rzarect0r schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:10:
[...]

Zo had ik het nog niet eerder bekeken, thanks :)
Zo'n virus gaat gewoon je lichaam in natuurlijk. Met immuun wordt vaak bedoeld dat de host geen covid krijgt. Dus geïnfecteerd maar niet ziek worden:

Sommige mensen lijken immuun voor Covid-19
Covid-immuniteit
Sommige mensen zijn mogelijk van nature bestand tegen Covid-19

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

42erik schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:27:
[...]

Aangezien je nu al een post die aangeeft dat testen fatsoenlijk is, uitlegt als. "oh, dus met een kans op moet ik maar mijn hele reis afzeggen, en de verzekering dekt dat niet zonder positieve test"... Neuh... 😉
Tja, zo werkt een discussie niet. Iemand aso noemen en als er om een inhoudelijke reactie met onderbouwing wordt gevraagd dan is dat te veel gevraagd. Jij bent dan de aso...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:27:
[...]
Zo'n virus gaat gewoon je lichaam in natuurlijk. Met immuun wordt vaak bedoeld dat de host geen covid krijgt. Dus geïnfecteerd maar niet ziek worden:

Covid-immuniteit
De vraag bij Covid is voornamelijk wat immuun betekent als bijv een 50% van de mensen die besmet raken niet symptomatisch ziek worden.

Is dan 50% immuun ondanks dat een gedeelte daarvan gewoon asymptomatisch het toch kan verspreiden?

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 21-02-2022 20:37 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
XWB schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:27:
[...]

Covid-immuniteit
Interessant, uit dat artikel lees ik dus dat mensen met een O bloedgroep wat beter bestand tegen het virus zijn (zowel ik en mijn vrouw zijn O- volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Nox schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:29:
[...]

Tja, zo werkt een discussie niet. Iemand aso noemen en als er om een inhoudelijke reactie met onderbouwing wordt gevraagd dan is dat te veel gevraagd. Jij bent dan de aso...
sorry, maar ik ga hier echt geen moeite meer in steken. Zelfs in deze post laat je alweer zien dat je niet leest wat ik zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Rzarect0r schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:04:
[...]

Interessant, uit dat artikel lees ik dus dat mensen met een O bloedgroep wat beter bestand tegen het virus zijn (zowel ik en mijn vrouw zijn O- volgens mij).
Het merendeel van de mensen heeft bloedgroep 0 (relatief gezien), dus zelfs als het waar is, dan is dat nog geen garantie dat je geen SARS-CoV-2-infectie kunt oplopen ;) Anders was de pandemie lang niet zo'n issue geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:00
Eerste stapweekend heeft toegeslagen: 2 jaar kunnen ontwijken en dan nu toch besmet. Meerdere mensen hier besmet na het stappen afgelopen weekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
42erik schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:19:
[...]

sorry, maar ik ga hier echt geen moeite meer in steken. Zelfs in deze post laat je alweer zien dat je niet leest wat ik zeg
Jammer, je mag dus wel mensen aso noemen maar je hebt geen behoefte om dat uit te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

snaggyheadshot schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:56:
Eerste stapweekend heeft toegeslagen: 2 jaar kunnen ontwijken en dan nu toch besmet. Meerdere mensen hier besmet na het stappen afgelopen weekend?
Heel Nederland is nu besmet :P. Welkom bij de club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Stimulate14 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:05:
[...]

Nee hoor, ik ken in ieder geval 2 mensen die nog niet besmet zijn geweest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:06:
[...]

Nee hoor, ik ken in ieder geval 2 mensen die nog niet besmet zijn geweest :D
Misschien zijn ze wel besmet maar testen ze niet :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Stimulate14 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:07:
[...]

Ik ben 2 keer getest (ziekenhuis opnames), beide keer negatief. En geen symptomen, dus waarom zou ik me laten testen als het niet hoeft? En voor mijn partner idem :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:09:
[...]

Ik ben 2 keer getest (ziekenhuis opnames), beide keer negatief. En geen symptomen, dus waarom zou ik me laten testen als het niet hoeft? En voor mijn partner idem :D
Dat is dus juist het probleem :P. Je doet niets verkeerd natuurlijk maar misschien heb je het en besmet je anderen. Mijn vrouw werkt op een Basisschool en zij is 34 keer per jaar verkouden, die gaat echt niet elke keer meer testen hoor. Toevallig twee weken geleden wel omdat er wat andere collega's besmet waren. En wat blijkt, wij hadden het allemaal zonder het door te hebben }:O .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Stimulate14 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:12:
[...]

Dat is dus juist het probleem :P. Je doet niets verkeerd natuurlijk maar misschien heb je het en besmet je anderen. Mijn vrouw werkt op een Basisschool en zij is 34 keer per jaar verkouden, die gaat echt niet elke keer meer testen hoor. Toevallig twee weken geleden wel omdat er wat andere collega's besmet waren. En wat blijkt, wij hadden het allemaal zonder het door te hebben }:O .
Het is de vraag of dat echt een probleem is.
Als blijkt dat Long Covid minder tot niet voorkomt bij Omicron en de ziekenhuizen overstromen niet.
Wat is dan het probleem van cadeautjes uitdelen in de vorm van corona virussen?
We delen duizenden virussen uit aan elkaar zonder nadenken. En soms gaan we eraan dood. Meestal niet.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Stimulate14 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:12:
[...]
Ben niet eens verkouden geweest de afgelopen 2 jaar... Scheelt wel, thuis werken, word je ook niet aangestoken door collega's met de "reguliere" jaarlijkse ziektes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Dennis1812 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:14:
[...]

Het is de vraag of dat echt een probleem is.
Als blijkt dat Long Covid minder tot niet voorkomt bij Omicron en de ziekenhuizen overstromen niet.
Wat is dan het probleem van cadeautjes uitdelen in de vorm van corona virussen?
We delen duizenden virussen uit aan elkaar zonder nadenken. En soms gaan we eraan dood. Meestal niet.
Lijkt mij ook niet toch :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Stimulate14 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:07:
[...]

Zo ken ik er ook een paar :P Zo is het makkelijk de 'geen-covid-krijgen-challenge' te winnen. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

snaggyheadshot schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:33:
[...]

Zo ken ik er ook een paar :P Zo is het makkelijk de 'geen-covid-krijgen-challenge' te winnen. :'(
Of misschien zoeken die mensen het niet op... Ik zou niet weten waar ik besmet had kunnen worden, behalve de supermarkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
Lapa schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:58:
[...]

Ja, het is zeker niet uitgesloten dat sommige mensen van nature immuun zijn. Dat is bij de meeste infectieziekten zo. Maar aangezien jij en je vrouw als het goed is genetisch niet al te nauw gerelateerd zijn, is de kans dat jullie allebei immuun zijn ontzettend klein.
Gewoon geluk dus, hoogstwaarschijnlijk.
Mijn vrouw is in ieder geval niet 'immuun' die begon zich aardig slecht te voelen tegen de avond gisteren, en uiteindelijk had ze 40 graden koorts en een positieve zelftest. Had het ook niet voor mijzelf moeten jinxen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:55:
[...]

Of misschien zoeken die mensen het niet op... Ik zou niet weten waar ik besmet had kunnen worden, behalve de supermarkt...
Die mensen (jong-volwassenen) waren gewoon met mij hoor ;) Je sociale leven stil zetten om niet besmet te raken lijkt mij toch wel érg ver gaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

snaggyheadshot schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:26:
[...]

Die mensen (jong-volwassenen) waren gewoon met mij hoor ;) Je sociale leven stil zetten om niet besmet te raken lijkt mij toch wel érg ver gaan 8)7
Ik heb mijn sociale leven niet stil gezet. Eigenlijk hebben we weinig niet gedaan wat we anders wel gedaan hadden. Die cruise van mei 2020 hebben we geannuleerd en de vakantie die we eind 2020 hebben gedaan is iets versoberd (ipv trekkend naar Hongarije rijden, hebben we het in 1 dag gedaan). Eigenlijk heb ik alleen het jaarlijkse uitje (met collega's) naar de Winter Efteling (in 2021) gemist. Als hij dit jaar doorgegaan zou zijn, had ik hem namelijk sowieso moeten missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:42:
[...]

Jammer, je mag dus wel mensen aso noemen maar je hebt geen behoefte om dat uit te leggen?
Dat heb ik al een aantal posts geleden uitgelegd. Overigens noem ik nergens mensen aso, ik noem niet testen aso.

Ik zeg dat ik geen behoefte heb om alle onwaarheden in de reactie uit te gaan leggen,aangezien er toch matig gelezen wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Stimulate14 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:05:
[...]

Ik wacht nog steeds om erbij te horen... ben steeds te laat of kan niet besmet raken }:O

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 22-02-2022 15:53 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17:48

Amphiebietje

In de blubber

ArcticWolf schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:53:
[...]

Ik wacht nog steeds om erbij te horen... ben steeds te laat of kan niet besmet raken }:O
Als ik naar mijn collega's kijk, dan is een goede manier om besmet te raken naar kantoor komen, schoolgaande kinderen hebben, of in de 20 zijn en denken dat je "voorzichtig" bent zonder het echt te zijn.

Ik doe geen van dat alles, en ben nog steeds niet aan de beurt geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
  • Laatst online: 10-03-2022
Mijn dochter heeft plotseling 39.5 graden koorst en ik voel mij al een paar dagen vermoeid en hoofdpijn etc, dus ben bang deze keer wel besmet te zijn :( Ik weet ook wanneer het gebeurt is waarschijnlijk....

Collega van mij was positief getest en na 5 dagen volgens het wanbeleid van de overheid, natuurlijk weer aan het werk: waarschijnlijk is hij gewoon nog besmettelijk geweest, die 5 dagen quarantaine zijn veel tekort! Dat weet onze overheid ook natuurlijk, maar aangezien er een tekort aan loonslaven is: hebben ze de quarantaine regeling versoepeld, zo zou ik zelfs gewoon mogen gaan werken als ik positief blijk te zijn 8)7

Ik ben geboosterd en dan hoef je dus niet in quarantaine, maar dat ga ik dus wel mooi doen: ziek is ziek en als met Corona besmet bent, dan ben je ook gewoon ziek. Naja even afwachten...

Oh bij de testlocatie in Heerlen staat nu wel plotseling beveiliging: maar waar staan ze? Juist bij de parkeerplaats, dus ik gewoon doorrijden :+ Want ik hoef heus niet vragen, waar ik moet parkeren. Maar schijnbaar spreken ze iedere automobilist aan, terwijl het helemaal niet druk bij de testlocatie is.

[ Voor 15% gewijzigd door Weissbier op 23-02-2022 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 18:45

Agent47

I always close my contracts.

snaggyheadshot schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:56:
Ik ben vrijdagavond ook even geweest. Van de 10 bekende die ik gezien heb zijn er 8 besmet. Ik test negatief..

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:47
Weissbier schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:55:
Mijn dochter heeft plotseling 39.5 graden koorst en ik voel mij al een paar dagen vermoeid en hoofdpijn etc, dus ben bang deze keer wel besmet te zijn :( Ik weet ook wanneer het gebeurt is waarschijnlijk....

Collega van mij was positief getest en na 5 dagen volgens het wanbeleid van de overheid, natuurlijk weer aan het werk: waarschijnlijk is hij gewoon nog besmettelijk geweest, die 5 dagen quarantaine zijn veel tekort! Dat weet onze overheid ook natuurlijk, maar aangezien er een tekort aan loonslaven is: hebben ze de quarantaine regeling versoepeld, zo zou ik zelfs gewoon mogen gaan werken als ik positief blijk te zijn 8)7

Ik ben geboosterd en dan hoef je dus niet in quarantaine, maar dat ga ik dus wel mooi doen: ziek is ziek en als met Corona besmet bent, dan ben je ook gewoon ziek. Naja even afwachten...

Oh bij de testlocatie in Heerlen staat nu wel plotseling beveiliging: maar waar staan ze? Juist bij de parkeerplaats, dus ik gewoon doorrijden :+ Want ik hoef heus niet vragen, waar ik moet parkeren. Maar schijnbaar spreken ze iedere automobilist aan, terwijl het helemaal niet druk bij de testlocatie is.
Maar na al dat ranten weet je niet of je positief bent?en je weet waarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hoe lang duurt het tegenwoordig meestal voordat je een test uitslag hebt? Kan natuurlijk tot 48 uur duren, maar wat is gangbaar tegenwoordig?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmrh
Weissbier schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:55:
Exact zo ging het bij ons ook. Zoon 3 weken terug om 08:30 naar school (fit). Om 12 uur belde juf dat hij in een hoekje zat te huilen en zich ziek voelde. Thuis getemperatuurd en 39,8 koorts. Thuistest meteen positief. Rest van de dag lamlendig, vroeg naar bed, 01:00 uur overgegeven en de volgende dag was het alweer een stuk beter. Twee dagen later was hij weer boven Jan. Kind is 10, ongevaccineerd en had het nog niet gehad de laatste 2 jaar voor zover wij weten. Paar dagen later hadden mijn vrouw en ik het ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:20
Woy schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:33:
Hoe lang duurt het tegenwoordig meestal voordat je een test uitslag hebt? Kan natuurlijk tot 48 uur duren, maar wat is gangbaar tegenwoordig?
Laatst een paar keer achter elkaar getest. 2x in de ochtend en binnen 8 uur uitslag. Eén keer om half 10 's avonds, toen volgende dag in de middag uitslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmrh
Verschilt per locatie heb ik mij laten vertellen. Bij ons in het oosten had ik de laatste 2 keer in de ochtend een test en rond 23:00 uur uitslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
12 uur is dat bij mij meestal: voor middernacht, heb ik waarschijnlijk de uitslag. Maar die verschilt dus per regio.... de testen worden echt niet ergens naar het ministerie in Den Haag gebracht :+

Hier in Zuid Limburg doet laboratorium van het Maastricht UMC de testen onderzoeken, dus dat is redelijk dichtbij en gebeurt ook best snel.
harmrh schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:39:
[...]

Exact zo ging het bij ons ook. Zoon 3 weken terug om 08:30 naar school (fit). Om 12 uur belde juf dat hij in een hoekje zat te huilen en zich ziek voelde. Thuis getemperatuurd en 39,8 koorts. Thuistest meteen positief. Rest van de dag lamlendig, vroeg naar bed, 01:00 uur overgegeven en de volgende dag was het alweer een stuk beter. Twee dagen later was hij weer boven Jan. Kind is 10, ongevaccineerd en had het nog niet gehad de laatste 2 jaar voor zover wij weten. Paar dagen later hadden mijn vrouw en ik het ook..
Vanmorgen ben ik zelfs nog met haar naar Duitsland geweest: daar had ik een afspraak bij een Pitstop garage, om de remblokken te laten vervangen. Dat was vooruitbetaald en dat ik moe ben, dat deed nou niet bepaald een belletje rinkelen :X

Als ouder ben je altijd vermoeid, dus dat vond ik niet direct een reden om te gaan testen. Tot ik hoorde dat onze dochter 39.5 graden koorst heeft, toen dacht ik: misschien heb ik dan toch corona? Buiten vermoeidheid en soms beetje hoofdpijn, heb ik eigenlijk vrijwel geen symptomen.

Nu is het natuurlijk de hele tijd huilen en niet willen slapen gaan: en zoals normaalgesproken, papa's blokkentorens omver gooien _O- Maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn dan corona, alleen ik vind het wel heel toevallig...

Afgelopen maandag kom ik mijn positief geteste collega nadat ie kort in quarantaine geweest was, weer tegen op het werk: hij vertelde mij nog dat hij niet mocht testen van de GGD, want hoe dan ook zou dat positief uitvallen. Toevalligerwijze is het een van vele collega's, die nooit zijn mondkapje fatsoenlijk draagt :(

Dan is voor mijn gevoel toch gauw al 1+1=2 of hoe gaat dat gezegde? Maar hoofdzaak frikadellen broodjes en energiedrankjes verkopen, aan wandelende corona frabrieken...

De supermarkt branch is het echt helemaal zelf schuld, dat een groot deel van hun personeel in quarantaine zit. Ze doen zelf namelijk barweinig om besmetting te verkopen en nu met de versoepelingen, wordt het alleen maar erger. Kabinet Rutte gooit gewoon de kwetsbare mensen in de samenleving nu voor de leeuwen, dat gaat gegarandeerd doden opleveren doordat ze nu het virus zijn gang laten gaan.

[ Voor 65% gewijzigd door Weissbier op 23-02-2022 16:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:26
Weissbier schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:42:
[...]

Dan is voor mijn gevoel toch gauw al 1+1=2 of hoe gaat dat gezegde? Maar hoofdzaak frikadellen broodjes en energiedrankjes verkopen, aan wandelende corona frabrieken...

De supermarkt branch is het echt helemaal zelf schuld, dat een groot deel van hun personeel in quarantaine zit. Ze doen zelf namelijk barweinig om besmetting te verkopen en nu met de versoepelingen, wordt het alleen maar erger. Kabinet Rutte gooit gewoon de kwetsbare mensen in de samenleving nu voor de leeuwen, dat gaat gegarandeerd doden opleveren doordat ze nu het virus zijn gang laten gaan.
Ik ga echt lekker op deze post :9B

[ Voor 49% gewijzigd door BarôZZa op 23-02-2022 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmrh

Als ouder ben je altijd vermoeid, dus dat vond ik niet direct een reden om te gaan testen. Tot ik hoorde dat onze dochter 39.5 graden koorst heeft, toen dacht ik: misschien heb ik dan toch corona? Buiten vermoeidheid en soms beetje hoofdpijn, heb ik eigenlijk vrijwel geen symptomen.
Het is een fase. Bij ons zijn ze inmiddels 7 en 10 en ik heb al jaren geen last meer van vermoeidheid hoor. Althans niet door het kroost.. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harmrh
Het is in ieder geval hoog tijd om op te houden met deze schijnvertoning. Was gisteren even in de plaatselijke Jumbo en driekwart van het personeel had de mondkap onder de neus of onder de kin hangen en de helft van de bezoekers had hem niet meer op. Het is mooi geweest, door met het normale leven.. :*)

[ Voor 0% gewijzigd door ZieMaar! op 23-02-2022 19:18 . Reden: Niet van die flauwe verbasteringen aub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
harmrh schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:35:
[...]

Het is in ieder geval hoog tijd om op te houden met deze schijnvertoning. Was gisteren even in de plaatselijke Jumbo en driekwart van het personeel had de mondluier onder de neus of onder de kin hangen en de helft van de bezoekers had hem niet meer op. Het is mooi geweest, door met het normale leven.. :*)
Daar ben ik het wel mee eens hoor: draag dan die mondkapjes niet, maar als ik de enige medewerker ben die hem wel correct draagt. Stja dan beschermt dat mondkapje ook voor geen meter |:(

En geloof maar niet dat wij FFP2 mondkapjes krijgen: waarschijnlijk zijn het zelfs afgekeurde medisch mondkapjes, echt waardeloos die dingen :+

Maar als ik positief ben, dan ga ik lekker in quarantaine: dan mogen ze het bekijken op werk, misschien kunnen ze wel een uiterst gemotiveerde 15 jarige vinden die voor € 3 per uur mijn werk komt doen.

Vele denken supermarkt werk is hartstikke makkelijk, maar dat is helemaal niet zo: er moet geteld worden, bij gevuld, restanten bepalen... netjes volgens de breedte van het vak vullen. Het is niet zo makkelijk, als die 15 jarige denken: als ze een product niet vinden, gooien ze het gewoon ergens in een hoek waar het niet thuis hoort :-(

Eigenlijk ben ik wel toe aan een weekje quarantaine: ik wordt als autist zijnde hartstikke gek op mijn werk de laatste tijd. Het is een grote puinhoop en dan zijn wij geen Aldi, maar een van de duurdere supermarkt ketens in Nederland....

Echter de Aldi ziet veel netter uit, dan die grote puinhoop bij ons. Eigenlijk zouden ze al die 15 jarige, door autisten moeten vervangen: echt serieus, de autisten leveren tenminste geen prutswerk _/-\o_

Ook hartstikke irritant, wij hebben van die stagiaires die niet eens weten wat suiker pinda's zijn: dus al die klanten worden naar mij doorgestuurd, waarbij sommige klanten nogal geïrriteerd raken als een medewerker niet eens weet wat suiker pinda's zijn 7(8)7

Maar dit zijn toch schrijnende verhalen? Deze lichamelijk gehandicapte vrouw, sluit zichzelf op: omdat ze zich niet veilig voelt in de supermarkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Weissbier op 23-02-2022 17:04 ]

Pagina: 1 ... 71 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"