Gelukkig is het virus nog lang niet klaar met ons!FreakNL schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 05:17:
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik wel klaar ben met Corona. Ik heb me meer dan 2 jaar aan de maatregelen gehouden en als er nieuwe komen zal ik me er ook aan houden. Ben ook gewoon volledig gevaccineerd. Maar dit soort halfzacht gedoe vind ik gewoon k&t
is er nog corona in nederland dan?
[ Voor 23% gewijzigd door tweakmember op 28-05-2022 14:27 ]
Ja, natuurlijk. Of dacht je dat Nederland het eerste coronavrije-land ter wereld was ofzo?tweakmember schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 14:27:
Virussen? Scan ze hier!
Neurologisch heeft betrekking op de zenuwen. Hierbij kan je meer gaan denken in de richting van bloedbaanafwijkingen.LA-384 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:42:
[...]
Dat had ik ook gevonden, maar dat gaat vooral over blauwe verkleuring van vingertoppen en tenen, rode, jeukende bultjes en andersvormige verkleuringen van de huid.
Mijn klacht lijkt dan meer neurologisch denk ik.
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Het is gelukkig weer overgegaan, heeft totaal 7 dagen geduurd.Racing_Reporter schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 14:34:
[...]
Neurologisch heeft betrekking op de zenuwen. Hierbij kan je meer gaan denken in de richting van bloedbaanafwijkingen.
Tja, inmiddels is er meer dan genoeg bewijs dat Covid ook neurologische schade veroorzaakt (zie allerlei wetenschappelijke artikelen die de media en inwoners in NL liefst negeren), dus neurologische symptomen zijn ook mogelijk.Racing_Reporter schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 14:34:
[...]
Neurologisch heeft betrekking op de zenuwen. Hierbij kan je meer gaan denken in de richting van bloedbaanafwijkingen.
Ja, net zoals er ook andere ziektes zijn in Nederland. Het is alleen niet meer dat de ziekenhuizen overspoeld raken.tweakmember schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 14:27:
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Vriendin heeft sinds zondag Corona. I.v.m. een klein huis zit afstand houden er niet echt in, maar ik ontspring tot nu toe de dans - ik test negatief en heb geen klachten. Nu heb ik dit wel vaker gehoord, o.a. buren van mij zaten in dezelfde situatie, en ook daar heeft maar 1 van hen corona gehad terwijl ze wel in hetzelfde bed sliepen.
Vind het toch vreemd. Wellicht dat ik het aan haar heb gegeven maar er zelf helemaal geen last van had.
Vind het toch vreemd. Wellicht dat ik het aan haar heb gegeven maar er zelf helemaal geen last van had.
Incubatietijd kan ook wat langer zijn. Duurde 1,5 week voordat ik t kreeg nadat m'n vriendin t had, terwijl ze me toch dagenlang flink in het gezicht had gehoest. Zoveel mogelijkheden.Thomas schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:50:
Vriendin heeft sinds zondag Corona. I.v.m. een klein huis zit afstand houden er niet echt in, maar ik ontspring tot nu toe de dans - ik test negatief en heb geen klachten. Nu heb ik dit wel vaker gehoord, o.a. buren van mij zaten in dezelfde situatie, en ook daar heeft maar 1 van hen corona gehad terwijl ze wel in hetzelfde bed sliepen.
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Dan sluit je andere bronnen wel uit, hoewel dit veruit de waarschijnlijkste is. Hier ook een vriend die het waarschijnlijk via zijn partner heeft opgelopen, wel pas 10 dagen later ook. Het kan.TerraGuy schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:58:
[...]
Incubatietijd kan ook wat langer zijn. Duurde 1,5 week voordat ik t kreeg nadat m'n vriendin t had, terwijl ze me toch dagenlang flink in het gezicht had gehoest. Zoveel mogelijkheden.
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Ben benieuwd of het nog komt. Komt natuurlijk totaal niet uit, maar goed, ziek is ziek. Het is wel vreemd om opeens weer met corona te maken te hebben nu het toch wel aardig "verdwenen" is (ofwel, we negeren het compleet) in het dagelijks leven.TerraGuy schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:58:
[...]
Incubatietijd kan ook wat langer zijn. Duurde 1,5 week voordat ik t kreeg nadat m'n vriendin t had, terwijl ze me toch dagenlang flink in het gezicht had gehoest. Zoveel mogelijkheden.
Best wel apart dat Nederland het niet nodig vind om het aantal long covid patiënten te registreren, en weinig tot geen geld in onderzoeken te stoppen. Vreemde politiek wordt er hier bedreven.
hoe reageerde jij en je buurman op het vaccin? heb je daar bijwerkingen van gehad?Thomas schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:50:
Waar baseer je dit op?QSYS schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:43:
Best wel apart dat Nederland het niet nodig vind om het aantal long covid patiënten te registreren, en weinig tot geen geld in onderzoeken te stoppen. Vreemde politiek wordt er hier bedreven.
De onderzoeken die er zijn, en wat Ernst gisteren bij Hollandse zaken zei. Hij zei het is niet nodig om long covid patiënten te registreren, en ze geven liever geld uit aan het voorkomen. Dan zullen ze toch eerst moeten weten hoe het ontstaat lijkt me.
Tja. Hollandse Zaken. Een half uur lang 90 % (terecht) geklaag van long-COVID-patiënten. En af en toe zie je inderdaad Kuipers en ietsjes vaker de hoogleraar interne gnk van het AUMC. Ik kan er nou niet heel erg objectief uithalen dat NL te weinig doet eerlijk gezegd. Het buitenland wordt wel genoemd, maar een eerlijke vergelijking zie ik niet langskomen. Nee, ik zie het meer als een podium voor long-COVID-patiënten dan daadwerkelijk een goed journalistiek stukje over hoe NL onderzoek doet naar long-COVID. Dan had ik de verhouding onderzoek vs. klagende patiënten ietsjes anders willen zienQSYS schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:43:
[...]
De onderzoeken die er zijn, en wat Ernst gisteren bij Hollandse zaken zei. Hij zei het is niet nodig om long covid patiënten te registreren, en ze geven liever geld uit aan het voorkomen. Dan zullen ze toch eerst moeten weten hoe het ontstaat lijkt me.
Er werd ook verteld dat er 10 miljoen euro overheidsgeld in onderzoek naar long-COVID wordt gestopt. Is dat weinig? Is dat veel? Ik heb geen idee, maar het is in ieder geval niet niets. O.a. ZonMw heeft 14 projecten op het gebied van long COVID uitgezet. Er gebeurt echt wel iets.
Daarnaast registreren we sowieso centraal helemaal geen ziekten, hooguit voor meldingsplichtige ziekten via de GGD. Nu is SARS-CoV-2 wél meldingsplichtig, maar is long-COVID dat niet. Dus zoals Kuipers zei: dan kunnen onderzoekers informatie verkrijgen via diagnose-coderingen in huisartsen-EPDs of ziekenhuis-EPDs. Zoals het gebruikelijk gedaan wordt in NL. Ik zie persoonlijk het nut van zo'n potentieel privacy-schendend centrale registratie ook niet echt.
Voor zover ik weet, gaan de meeste onderzoeken van zonmw over covid19. Long covid is toch weer iets anders. Ik geklop dat ze volgende jaar ook pas gaan beginnen met onderzoeken naar PEM, 1 van de grote proforma bij long covid.Osiris schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:10:
[...]
Tja. Hollandse Zaken. Een half uur lang 90 % (terecht) geklaag van long-COVID-patiënten. En af en toe zie je inderdaad Kuipers en ietsjes vaker de hoogleraar interne gnk van het AUMC. Ik kan er nou niet heel erg objectief uithalen dat NL te weinig doet eerlijk gezegd. Het buitenland wordt wel genoemd, maar een eerlijke vergelijking zie ik niet langskomen. Nee, ik zie het meer als een podium voor long-COVID-patiënten dan daadwerkelijk een goed journalistiek stukje over hoe NL onderzoek doet naar long-COVID. Dan had ik de verhouding onderzoek vs. klagende patiënten ietsjes anders willen zien
Er werd ook verteld dat er 10 miljoen euro overheidsgeld in onderzoek naar long-COVID wordt gestopt. Is dat weinig? Is dat veel? Ik heb geen idee, maar het is in ieder geval niet niets. O.a. ZonMw heeft 14 projecten op het gebied van long COVID uitgezet. Er gebeurt echt wel iets.
Daarnaast registreren we sowieso centraal helemaal geen ziekten, hooguit voor meldingsplichtige ziekten via de GGD. Nu is SARS-CoV-2 wél meldingsplichtig, maar is long-COVID dat niet. Dus zoals Kuipers zei: dan kunnen onderzoekers informatie verkrijgen via diagnose-coderingen in huisartsen-EPDs of ziekenhuis-EPDs. Zoals het gebruikelijk gedaan wordt in NL. Ik zie persoonlijk het nut van zo'n potentieel privacy-schendend centrale registratie ook niet echt.
Diagnoses via huisartsen zal ook niet altijd mogelijk zijn omdat er veel artsen zijn die er niet in geloven.
De pagina die ik link en wat de 14 studies noemt: "Long COVID: onderzoek naar aanhoudende klachten na COVID-19 infectie"QSYS schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:06:
[...]
Voor zover ik weet, gaan de meeste onderzoeken van zonmw over covid19. Long covid is toch weer iets anders.
Huisartsen die niet in long-COVID geloven is sneu, maar daarvoor helpt een centraal register ook niet. Want die huisarts zal dan ook dat centrale register niet gaan gebruiken.
[ Voor 20% gewijzigd door Osiris op 02-06-2022 21:22 ]
Ik ben er hondsberoerd van geweest, buurman weet ik niet. Overigens nog steeds negatief en klachtenloos hier, vriendin inmiddels ook weer beter en test negatief. We gaan dus weer gewoon de deur uit, maar ik nog wel met enige aarzeling. Zal in ieder geval niet in de kroeg te vinden zijn.tweakmember schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:14:
[...]
hoe reageerde jij en je buurman op het vaccin? heb je daar bijwerkingen van gehad?
Dan zijn er vele sneue huisartsen, we hebben ook gezien hoe dat met ME en CVS gaat, Dat gelooft zelfs Ik denk well 70 % van de huisartsen niet in. En aangezien LC en ME veel overeenkomsten hebben, zullen er eerst duidelijke richtlijnen uitgezet moeten worden.Osiris schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:21:
[...]
De pagina die ik link en wat de 14 studies noemt: "Long COVID: onderzoek naar aanhoudende klachten na COVID-19 infectie"
Huisartsen die niet in long-COVID geloven is sneu, maar daarvoor helpt een centraal register ook niet. Want die huisarts zal dan ook dat centrale register niet gaan gebruiken.
Thomas schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:45:
[...]
Zal in ieder geval niet in de kroeg te vinden zijn.
Ik zou gewoon lekker die kroeg in gaan als ik jou was.Je hoeft niet thuis te blijven wanneer iemand bij jou in huis corona heeft. Wel geldt het advies om contact met ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid te vermijden. Vermijd dit tot 10 dagen na het laatste nauwe contact met iemand die corona heeft.
In dit stadium van de pandemie moeten we vooral niet te bang gaan zijn. In zekere zin is het GOED als het virus op dit moment nog zo veel mogelijk rond gaat, waar mogelijk. Zo houden mensen die al antistoffen hebben hun bescherming als ze (weer) blootgesteld worden aan het virus.
Als het virus te weinig rond gaat en iedereen verliest z'n immuniteit weer, dan hebben we zometeen weer de poppen aan het dansen.
Laten we vooral van SARS-CoV-2 samen een verkoudheidsvirusje zonder al te veel gevolgen voor de maatschappij maken. En IMO doen we dat door niet te krampachtig te doen als de situatie dat toelaat, zoals nu.
Ik weet niet of de vergelijking met ME en CVS t.a.v. de "sneue huisartsen" helemaal terecht is. Bij long-COVID is er duidelijk een uitlokkend agens. Dat is er niet voor ME/CVS v.z.i.w. Daarmee wil ik niet zeggen dat het terecht is om ME/CVS te ontkennen, maar dat maakt 't IMO wel dat je het niet 1:1 kunt vergelijkenQSYS schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:48:
[...]
Dan zijn er vele sneue huisartsen, we hebben ook gezien hoe dat met ME en CVS gaat, Dat gelooft zelfs Ik denk well 70 % van de huisartsen niet in. En aangezien LC en ME veel overeenkomsten hebben, zullen er eerst duidelijke richtlijnen uitgezet moeten worden.
[ Voor 23% gewijzigd door Osiris op 02-06-2022 21:52 ]
Zit wat in, maar was al niet van plan om naar de kroeg te gaan hoorOsiris schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:49:
[...]
[...]
Ik zou gewoon lekker die kroeg in gaan als ik jou was.
In dit stadium van de pandemie moeten we vooral niet te bang gaan zijn. In zekere zin is het GOED als het virus op dit moment nog zo veel mogelijk rond gaat, waar mogelijk. Zo houden mensen die al antistoffen hebben hun bescherming als ze (weer) blootgesteld worden aan het virus.
Als het virus te weinig rond gaat en iedereen verliest z'n immuniteit weer, dan hebben we zometeen weer de poppen aan het dansen.
Laten we vooral van SARS-CoV-2 samen een verkoudheidsvirusje zonder al te veel gevolgen voor de maatschappij maken. En IMO doen we dat door niet te krampachtig te doen als de situatie dat toelaat, zoals nu.
[...]
Ik weet niet of de vergelijking met ME en CVS t.a.v. de "sneue huisartsen" helemaal terecht is. Bij long-COVID is er duidelijk een uitlokkend agens. Dat is er niet voor ME/CVS v.z.i.w. Daarmee wil ik niet zeggen dat het terecht is om ME/CVS te ontkennen, maar dat maakt 't IMO wel dat je het niet 1:1 kunt vergelijkenVoeg overigens fibromyalgie ook maar toe in dat rijtje
* Kuch *:Thomas schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:02:
[...]
Zit wat in, maar was al niet van plan om naar de kroeg te gaan hoor. Het is toch een vreemde situatie vind ik - maanden geleden had ik niks gemogen en nu sta ik rustig een pasta uit te zoeken met een oma van 75 naast me in de super. Tja.
Wel geldt het advies om contact met ouderen (…) te vermijden.
Zodra je de verschillen kunt aangeven tussen long covid en ME, en als je kijkt hoeveel huisartsen ME erkennen en er wat van weten, dan begin ik weer vertrouwen in te krijgen. Het feit dat ze niet alles in cijfers willen hebben zullen ze ook nooit weten wat de schade daarvan is. Althans dat is mijn mening.Osiris schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:49:
[...]
[...]
Ik zou gewoon lekker die kroeg in gaan als ik jou was.
[...]
Ik weet niet of de vergelijking met ME en CVS t.a.v. de "sneue huisartsen" helemaal terecht is. Bij long-COVID is er duidelijk een uitlokkend agens. Dat is er niet voor ME/CVS v.z.i.w. Daarmee wil ik niet zeggen dat het terecht is om ME/CVS te ontkennen, maar dat maakt 't IMO wel dat je het niet 1:1 kunt vergelijkenVoeg overigens fibromyalgie ook maar toe in dat rijtje
waarom niet? deze ziekte werd toch in 2018 erkent door de gezondheidsraad?QSYS schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:48:
[...]
Dan zijn er vele sneue huisartsen, we hebben ook gezien hoe dat met ME en CVS gaat, Dat gelooft zelfs Ik denk well 70 % van de huisartsen niet in. En aangezien LC en ME veel overeenkomsten hebben, zullen er eerst duidelijke richtlijnen uitgezet moeten worden.
Ik denk iomdat de kennis die er is een wat er bekend is niet echt gedeeld word door artsen.tweakmember schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:01:
[...]
waarom niet? deze ziekte werd toch in 2018 erkent door de gezondheidsraad?
en hoe komt dit? omdat de kennis niet echt wetenschappelijk onderbouwd of bevestigd is?QSYS schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:10:
[...]
Ik denk iomdat de kennis die er is een wat er bekend is niet echt gedeeld word door artsen.
Volgens mij door dat een huisarts niet alles bij houd, en daar waarschijnlijk ook de tijd niet voor heeft. Als je kijkt ze gaan in Nederland volgens mij pas PEM ( post extortional malaise) onderzoeken. Terwijl dit er ook al lang is. En daarom in de zoektocht naar de oplossing van long covid is samenwerking met SolveME ook belangrijk, omdat daar veel kennis all is een niet alles opnieuw uitgezocht hoeft te worden wat bekend is. Maar nogmaals dat is mijn mening.tweakmember schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:23:
[...]
en hoe komt dit? omdat de kennis niet echt wetenschappelijk onderbouwd of bevestigd is?
Ff over onderzoeken naar PEM bij long covid, liepen dus wel onderzoeken naar. Helaas is er geen geld voor vervolg onderzoeken, en moet er weer geld opgehaald gaan worden.
https://www.amsterdamumc....?utm_source=pocket_mylist
https://www.amsterdamumc....?utm_source=pocket_mylist
[ Voor 38% gewijzigd door QSYS op 03-06-2022 21:40 ]
hmm jammer. ik heb van de vaccins totaal niks gemerkt en ben naar mijn weten ook nooit besmet geweest met corona.Thomas schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:45:
[...]
Ik ben er hondsberoerd van geweest, buurman weet ik niet. Overigens nog steeds negatief en klachtenloos hier, vriendin inmiddels ook weer beter en test negatief. We gaan dus weer gewoon de deur uit, maar ik nog wel met enige aarzeling. Zal in ieder geval niet in de kroeg te vinden zijn.
ik had een theorie van, als ik van de vaccins niks merk dan waarschijnlijk van het virus dan zelf ook niet en heb ik dus misschien wel het virus allang gehad maar nooit gemerkt.
Maar die theorie gaat dus niet op als jij wel ziek werd van het vaccin maar niet van het virus zelf.
[ Voor 13% gewijzigd door tweakmember op 03-06-2022 20:39 ]
makkelijker gezegd dan gedaan als zo'n 75-jarige geen afstand houdt in de supermarkt en lekker dicht tegen jou aan gaat staan...
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Er houdt toch niemand afstand meer? Dat is ook niet meer nodigWailing_Banshee schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 07:13:
[...]
makkelijker gezegd dan gedaan als zo'n 75-jarige geen afstand houdt in de supermarkt en lekker dicht tegen jou aan gaat staan...
...voornamelijk omdat mensen hebben besloten dat ze klaar zijn met het virus en dus liever hun kop in het zand steken. Nou ja, so be it.42erik schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:06:
[...]
Er houdt toch niemand afstand meer? Dat is ook niet meer nodig
Ik heb nog wel genoeg mondmaskers voor een jaar of 2...
Inmiddels ontwricht het de samenleving niet meer, dus is het logisch dat mensen er klaar mee zijn. Het is namelijk ook klaar. In ieder geval voor nu.Amphiebietje schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:35:
[...]
...voornamelijk omdat mensen hebben besloten dat ze klaar zijn met het virus en dus liever hun kop in het zand steken. Nou ja, so be it.
ik kom geregeld in Duitsland, en het valt me wel op hoeveel mensen daar nog een mondkapje dragen in de supermarkt.... en niet alleen ouderen
Ik houd nog steeds afstand. Geef ook nog steeds geen handen.42erik schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:06:
[...]
Er houdt toch niemand afstand meer? Dat is ook niet meer nodig
En draag ook nog steeds geen masker. Heb zelfs nog nooit een wegwerp masker gekocht.Amphiebietje schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:35:
[...]
Ik ben wel blij dat alle maatregelen grotendeels verdwenen zijn. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet die maatregelen blijf volgen waar ik me goed bij voel. En afstandhouden is daar 1 van.
Dus nu het hartstikke rustig is qua corona houdt je afstand maar tijdens de piek geen mondkapje...? Dat klinkt onlogischWailing_Banshee schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 07:39:
[...]
Ik houd nog steeds afstand. Geef ook nog steeds geen handen.
[...]
En draag ook nog steeds geen masker. Heb zelfs nog nooit een wegwerp masker gekocht.
Ik ben wel blij dat alle maatregelen grotendeels verdwenen zijn. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet die maatregelen blijf volgen waar ik me goed bij voel. En afstandhouden is daar 1 van.
Wie zegt dat ik geen mondkapje heb gedragen? Volgens mij was dat verplicht. En daarbij, die mondkapjes plicht was onlogisch, zolang je mensen er niet op aanspreekt dat ze dat mondkapje goed op moeten doen (en niet alleen op hun kin of onderlip) en bijvoorbeeld ook niet moeten aanraken.42erik schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:44:
[...]
Dus nu het hartstikke rustig is qua corona houdt je afstand maar tijdens de piek geen mondkapje...? Dat klinkt onlogisch
Maar goed, tijdens de piek hield ik nog meer afstand dan dat ik nu al doe. En dat heeft perfect gewerkt aangezien ik nooit besmet ben geraakt.
Hoe weet je dat 100% zeker?Wailing_Banshee schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 07:13:
[...]
Wie zegt dat ik geen mondkapje heb gedragen? Volgens mij was dat verplicht. En daarbij, die mondkapjes plicht was onlogisch, zolang je mensen er niet op aanspreekt dat ze dat mondkapje goed op moeten doen (en niet alleen op hun kin of onderlip) en bijvoorbeeld ook niet moeten aanraken.
Maar goed, tijdens de piek hield ik nog meer afstand dan dat ik nu al doe. En dat heeft perfect gewerkt aangezien ik nooit besmet ben geraakt.

Wailing_Banshee schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 07:13:
[...]
Wie zegt dat ik geen mondkapje heb gedragen? Volgens mij was dat verplicht.
Eh... Jijzelf...Wailing_Banshee schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 07:39:
[
[...]
En draag ook nog steeds geen masker. Heb zelfs nog nooit een wegwerp masker gekocht.
Hij heeft het over wegwerp-maskers....
Die heb ik ook niet gebruikt. Toch droeg ik maskers waar nodig.
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
En @Wailing_Banshee heeft ze ook door iemand anders kunnen laten kopen
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Blijkbaar hebben mensen niet doorgehad dat je ook herbruikbare maskers kon kopen. En die van ons gingen elke week in de wasmachine (nadat we ze hadden gebruikt, aangezien we ze maar 1x per week gebruikten, als we boodschappen deden).ArthurMorgan schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:08:
Dat staat er toch niet? Er staat nooit een masker gedragen, dan gaat dat toch niet alleen over wegwerp maar over maskers in het algemeen?ArthurMorgan schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:08:
Blijkbaar wordt dat wel bedoeld... Heerlijk duidelijk zo...Wailing_Banshee schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:37:
[...]
Blijkbaar hebben mensen niet doorgehad dat je ook herbruikbare maskers kon kopen. En die van ons gingen elke week in de wasmachine (nadat we ze hadden gebruikt, aangezien we ze maar 1x per week gebruikten, als we boodschappen deden).
Ik ben afgelopen vijf weken in Frankrijk en Spanje geweest en ook daar best veel mensen met mondkapje. In binnenland Spanje soms in de supermarkt met mensen met dan zonder...Mr. Detonator schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 23:47:
ik kom geregeld in Duitsland, en het valt me wel op hoeveel mensen daar nog een mondkapje dragen in de supermarkt.... en niet alleen ouderen
Vandaag dagje dierentuin in Nederland, niemand met een mondkapje gezien.
Misschien is een follow up wel interessant. Ik ben niet ziek geworden, tot vanochtend - 15 dagen later. Nu ook geen positieve test maar wel klachten die passen bij covid.Thomas schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:45:
[...]
Ik ben er hondsberoerd van geweest, buurman weet ik niet. Overigens nog steeds negatief en klachtenloos hier, vriendin inmiddels ook weer beter en test negatief. We gaan dus weer gewoon de deur uit, maar ik nog wel met enige aarzeling. Zal in ieder geval niet in de kroeg te vinden zijn.
Moest vandaag naar het ziekenhuis, was fantastisch om m'n arts eens echt te kunnen zien! Dat vind ik echt het meest vervelende aan die mondkapjes, je ziet de gezichten niet....
huh? ik was vorige week ook in het ziekenhuis. helemaal niemand die een mondkapje droeg..Wailing_Banshee schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:12:
Moest vandaag naar het ziekenhuis, was fantastisch om m'n arts eens echt te kunnen zien! Dat vind ik echt het meest vervelende aan die mondkapjes, je ziet de gezichten niet....
Ik zat zo te denken, 3,1 % volgens de cijfers in de UK aan long covid patiënten en het wordt hier afgedaan als enkele tien duizenden, dan is het toch heel wat meer als men doet geloven. En mag het toch iets serieuzer aangepakt worden.
Dat zei ik toch? Dat het fantastisch was om mensen weer eens echt te zien?tweakmember schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:34:
[...]
huh? ik was vorige week ook in het ziekenhuis. helemaal niemand die een mondkapje droeg..
Het heet geen long covid meer, maar post-covid. Wat een veel betere naam is aangezien veel mensen niet eens weten dat het "lange covid" is en niets met de longen te maken heeft...QSYS schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 06:30:
Ik zat zo te denken, 3,1 % volgens de cijfers in de UK aan long covid patiënten en het wordt hier afgedaan als enkele tien duizenden, dan is het toch heel wat meer als men doet geloven. En mag het toch iets serieuzer aangepakt worden.
Dat zijn details, ik dacht dat we in Nederland zo goed Engels spraken 😁. Misschien denken ze dat het nu per post komt 😁. Maar het mag zeker toch wat serieuzer genomen worden als met 10 miljoen euro, of willen ze de rekening straks hebben bij VWS?Wailing_Banshee schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 07:04:
[...]
Dat zei ik toch? Dat het fantastisch was om mensen weer eens echt te zien?
[...]
Het heet geen long covid meer, maar post-covid. Wat een veel betere naam is aangezien veel mensen niet eens weten dat het "lange covid" is en niets met de longen te maken heeft...
[ Voor 4% gewijzigd door QSYS op 15-06-2022 07:17 ]
Ik kan een aardig woordje Engels, maar toen ik dat voor het eerst zag, dacht ik ook dat het iets met de longen te maken had... Totaal niet aan het Engelse woord gedacht.QSYS schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 07:16:
[...]
Dat zijn details, ik dacht dat we in Nederland zo goed Engels spraken 😁. Maar het mag zeker toch wat serieuzer genomen worden als met 10 miljoen euro, of willen ze de rekening straks hebben bij VWS?
Maar ze zijn er wel degelijk mee bezig. Het gaat waarschijnlijk om 10% van de mensen die covid hebben gehad die nu post-covid symptomen hebben. Het probleem is natuurlijk dat van die 10% niet 100% zware klachten hebben. Dus je moet mensen op individuele basis begeleiden en daar zijn ze nu een pilot mee begonnen (in Nijmegen).
Hebben ze daar 2 jaar over gedaan, terwijl er toch al heel wat meer bekend is, het gaat allemaal zo traag, volgens haar beginnen in Nederland pas onderzoeken naar PEM (Post extortionate Malaise). Dat onderzoek met het bloed, dat krijgt maar geen financiering, het in kaart brengen van patiënten vinden ze niet nodig. Ik blijf het in Nederland maar vreemd vinden hoe ze het aan pakken.Wailing_Banshee schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 07:22:
[...]
Ik kan een aardig woordje Engels, maar toen ik dat voor het eerst zag, dacht ik ook dat het iets met de longen te maken had... Totaal niet aan het Engelse woord gedacht.
Maar ze zijn er wel degelijk mee bezig. Het gaat waarschijnlijk om 10% van de mensen die covid hebben gehad die nu post-covid symptomen hebben. Het probleem is natuurlijk dat van die 10% niet 100% zware klachten hebben. Dus je moet mensen op individuele basis begeleiden en daar zijn ze nu een pilot mee begonnen (in Nijmegen).
Helaas heb ik via familie inmiddels mogen merken hoe een en ander in NL wordt aangepakt aangaande de verslechtende gezondheidssituatie van een ouder persoon, en inmiddels begin ik te begrijpen waarom NL zo slecht scoort op preventie van sommige dingen. "Algemeen lichamelijk onderzoek", wasda?QSYS schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 07:33:
[...]
Hebben ze daar 2 jaar over gedaan, terwijl er toch al heel wat meer bekend is, het gaat allemaal zo traag, volgens haar beginnen in Nederland pas onderzoeken naar PEM (Post extortionate Malaise). Dat onderzoek met het bloed, dat krijgt maar geen financiering, het in kaart brengen van patiënten vinden ze niet nodig. Ik blijf het in Nederland maar vreemd vinden hoe ze het aan pakken.

excuus, ik las de context iets anders.Wailing_Banshee schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 07:04:
[...]
Dat zei ik toch? Dat het fantastisch was om mensen weer eens echt te zien?
#wappies is momenteel trending op twitter zag ik.
beetje door de berichten scrollend zeiden sommige mensen dat wappies "weer gelijk aan het krijgen" zijn.
iemand zit die weet waar het over gaat?
Normaal volg ik het niet zo.
beetje door de berichten scrollend zeiden sommige mensen dat wappies "weer gelijk aan het krijgen" zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door tweakmember op 16-06-2022 21:30 ]
Dat corona terugkomttweakmember schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:28:
#wappies is momenteel trending op twitter zag ik.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Dat wist we allemaal toch al, hoef je geen wappie voor te wezen.
ik vind deze post wel leuk/interessant trouwens.
https://twitter.com/marjol3in/status/1536749638660804608
Wie herkent zichzelf erin?
[ Voor 4% gewijzigd door tweakmember op 16-06-2022 21:36 ]
Ja we weten het allemaal. Maar de ... hebben dus gelijk. Die wisten het ook.tweakmember schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:35:
[...]
(Ik type ... ipv de W naam anders word mijn post weer geedit.)
Als ze "weer gelijk" zeggen, dan zitten ze dus al in 't wappie-kamp wat mij betreft 
Het is makkelijk om ongefundeerd veel te roepen en daarbij ook (deels) gelijk te krijgen. Maar dat maakt nog niet dat hetgeen wat je roept overall ook houd snijdt natuurlijk.
Mensen die voor die wappies "vallen" snappen het gewoonweg niet goed genoeg.
Verder doet Kuipers op dit moment juist helemaal geen ene hol (wat op zichzelf betreurenswaardig is), dus ze kunnen moeilijk de overheid beschuldigen van tevéél doen
Het is makkelijk om ongefundeerd veel te roepen en daarbij ook (deels) gelijk te krijgen. Maar dat maakt nog niet dat hetgeen wat je roept overall ook houd snijdt natuurlijk.
Mensen die voor die wappies "vallen" snappen het gewoonweg niet goed genoeg.
Verder doet Kuipers op dit moment juist helemaal geen ene hol (wat op zichzelf betreurenswaardig is), dus ze kunnen moeilijk de overheid beschuldigen van tevéél doen

[ Voor 19% gewijzigd door Osiris op 16-06-2022 21:44 ]
Volgens de ... bestaat Corona niet, dus die kan ook niet terug komen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Geen idee, had zelf geen verwachting dat corona terug zou komen omdat echt iedereen om mij heen het heeft gehad of het niet krijgt... dus ik val niet onder "dat wisten we allemaal".tweakmember schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:35:
[...]
De "niet wappies" roepen nu dat de "wappies" zeggen dat het allemaal weer terug komt! En vv.
Beide zijdes zijn wappie in mijn ogen
Ik zat ff op het youtube kanaal te kijken over wat er allemaal bekend is over post covid. Het kanaal van SolveME. En als je kijkt wat er in Nederland voor onderzoeken naar zijn, op die van het bloed na dan, lijkt het zeker wel alsof er kennis te kort is in Nederland. Sws blijf ik er bij dat het geld wat de Nederlandse regering aan subsidies geeft voor onderzoeken, bij lange na niet genoeg is. En die pilot in Nijmegen is een goed iets, maar die andere mensen in de rest van het land dan? Hoe lang moeten die wachten?
[ Voor 3% gewijzigd door QSYS op 17-06-2022 03:15 ]
Griep komt ook elk jaar terug, om precies dezelfde reden: het virus muteert.ArcticWolf schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:15:
[...]
Geen idee, had zelf geen verwachting dat corona terug zou komen omdat echt iedereen om mij heen het heeft gehad of het niet krijgt... dus ik val niet onder "dat wisten we allemaal".
Het is niet de vraag of het terug gaat komen, het is de vraag of hij als een gevaarlijkere variant gaat terug komen.
Hoewel er een aantal ziekten zijn waarbij je blijvende immuniteit krijgt, geldt dit voor de meesten niet.ArcticWolf schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:15:
[...]
Geen idee, had zelf geen verwachting dat corona terug zou komen omdat echt iedereen om mij heen het heeft gehad of het niet krijgt... dus ik val niet onder "dat wisten we allemaal".
zijn festivals (in de buitenlucht) nog beetje veilig om heen te gaan deze zomer?
- Volgens mij worden er geen boosters meer gegeven en zowel dan werken ze maar 3 weken (?)
- er zijn totaal geen regels meer kwa max aantal bezoekers, afstand, mondkapje etc.
- en nou hebben ze het weer over zomergolfen in duitsland en belgie.. zucht...
https://www.metronieuws.n...-ernst-kuipers-duitsland/
- Volgens mij worden er geen boosters meer gegeven en zowel dan werken ze maar 3 weken (?)
- er zijn totaal geen regels meer kwa max aantal bezoekers, afstand, mondkapje etc.
De Lange termijn visie van Ernst vind ik maar vreemd. Er is totaal niet over nagedacht. Ik heb daarom ook gelijk een partitie getekend hier tegen.tweakmember schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:57:
zijn festivals (in de buitenlucht) nog beetje veilig om heen te gaan deze zomer?
https://www.ginnymooy.com/uit-isolatie/
Bron, met name van die werkzaamheid van maar 3 weken? Anders doe ik dit af als Fake News en FUD.tweakmember schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:57:
In het artikel wat je aanlevert geeft Kuipers aan dat er "genoeg vaccins beschikbaar „om de hele Nederlandse bevolking een herhaalvaccinatie aan te bieden”."
Dus dan denken ze op z'n minst na over boosters.
Goeie zaak, zolang het niet de spuigaten uitloopt. Hoe meer blootstelling mensen die al ooit eens blootgesteld zijn, hoe meer immuniteit behouden blijft en hoe minder boosters nodig zijn.tweakmember schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:57:
Dat was mij uitgelegd door een mod in dit topic of in het vaccin topic. Iets in de trant van dat we nog steeds met oudere vaccins tegen delta vaccineren.Osiris schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:59:
[...]
Bron, met name van die werkzaamheid van maar 3 weken? Anders doe ik dit af als Fake News en FUD.
Heb je het nou over herbesmetting? Als je 1x besmet bent geweest in het verleden lijkt dit niet het afweer op te bouwen tegen het Omikron-variant. Helpt alleen tegen de heftigheid van symptomen.[b]Osiris in "De Covid kroeg"hoe meer immuniteit behouden blijft en hoe minder boosters nodig zijn.
https://www.science.org/doi/10.1126/science.abq1841
[ Voor 3% gewijzigd door tweakmember op 20-06-2022 17:18 ]
Dat noem ik geen brontweakmember schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:16:
[...]
Dat was mij uitgelegd in dit topic of in het vaccin topic. Iets in de trant van dat we nog steeds met oudere vaccins tegen delta vaccineren en deze korter werken tegen het nieuwere variant virus.
Tegen Corona-virussen bouw je sowieso geen blijvende immuniteit op. En ja, mutaties en daardoor veranderingen in epitopen zorgt voor minder goed werkzame antistoffen.tweakmember schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:16:
[...]
Heb je het nou over herbesmetting? Als je 1x besmet bent geweest in het verleden lijkt dit niet je afweer op te bouwen tegen het Omikron-variant. Helpt alleen tegen de heftigheid van symtomen.
https://www.science.org/doi/10.1126/science.abq1841
Daarom moet je lekker frequent blootgesteld worden aan antigenen, ofwel door vaccinaties ofwel door herbesmettingen. E.e.a. aan frequentie is natuurlijk onderhevig aan mate van veranderingen van de epitopen door mutaties.
En dan heb je meteen je booster te pakken. Als je "bij" bent met je vaccinaties, zullen heftige klachten een minimale kans zijn. Dus niet per se iets om je zorgen over te maken.tweakmember schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:16:
[...]
Heb je het nou over herbesmetting? Als je 1x besmet bent geweest in het verleden lijkt dit niet het afweer op te bouwen tegen het Omikron-variant. Helpt alleen tegen de heftigheid van symptomen.
Door een mod...Osiris schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:21:
[...]
Dat noem ik geen bronDa's beetje zelfde trent als mensen die social media als nieuwsbron gebruiken
Tussen de mods hier zitten helaas zelfs complete ontkenners waar niet op gehandhaafd wordt. Heb ik toendertijd tig meldingen van gedaan. Maar die mocht vrolijk doorgaan met t verheerlijken van salsa dansers en vaccins verduivelen.
Maar ik gok dat jij @RoD bedoeld als t om vaccininfo gaat. En ik gok dat je ook een stuk context en verdere info hebt gemist.
Maar ik gok dat jij @RoD bedoeld als t om vaccininfo gaat. En ik gok dat je ook een stuk context en verdere info hebt gemist.
@Dennis1812 Het draait allemaal om perspectief, ik heb de afgelopen 2 jaar weinig tot niks van de gevolgen van corona meegemaakt in mijn omgeving en dan zie je hier mensen de zwaarste doemscenario's omschrijven tot verplicht vaccineren aan toe.
Dat gaat mij persoonlijk ook erg ver vanuit mijn perspectief, maar ik ken ook ontkenners die constant verwijzen naar Klaus en The Great Reset vanwege allerlei toevalligheden... (ik kan daar ook echt niks mee
)
Maar ik snap dat jij als verpleegkundige er midden in zit/hebt gezeten dan is jouw perspectief heel anders dan die van mij.
Dat gaat mij persoonlijk ook erg ver vanuit mijn perspectief, maar ik ken ook ontkenners die constant verwijzen naar Klaus en The Great Reset vanwege allerlei toevalligheden... (ik kan daar ook echt niks mee
Maar ik snap dat jij als verpleegkundige er midden in zit/hebt gezeten dan is jouw perspectief heel anders dan die van mij.
Goed dat er nu ook meer officiele berichten komen over post-covid-syndroom en de frequentie er van (50% van de mensen, langer dan 3 maanden klachten).
Ik ben een tijd terug Corona opgelopen en ben er dik anderhalve maand zoet mee geweest in de vorm van vermoeidheid en brain fog. Ik begon me op een gegeven moment toch ook schuldig te voelen naar mijn werk en gezin, want "normaal" ben ik niet zo lang ziek... and shit needs to happen...
En nu nog (voorbij de drie maanden) heb ik soms het gevoel dat ik niet optimaal presteer, en zijn er goede en slechte dagen.
Ik ben een tijd terug Corona opgelopen en ben er dik anderhalve maand zoet mee geweest in de vorm van vermoeidheid en brain fog. Ik begon me op een gegeven moment toch ook schuldig te voelen naar mijn werk en gezin, want "normaal" ben ik niet zo lang ziek... and shit needs to happen...
En nu nog (voorbij de drie maanden) heb ik soms het gevoel dat ik niet optimaal presteer, en zijn er goede en slechte dagen.
En het ergste is nog wel dat vaccinatie alleen maar helpt tegen verlies en reuk:boxlessness schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:24:
Goed dat er nu ook meer officiele berichten komen over post-covid-syndroom en de frequentie er van (50% van de mensen, langer dan 3 maanden klachten).
Ik heb na de eerste keer Corona een jaar klachten gehad. De tweede keer viel wel mee (paar dagen last), ik was (heel veel) zieker van de vaccinaties (3 weken per prik).Uit het onderzoek blijkt ook dat volledig gevaccineerde mensen onder 65 jaar na drie maanden minder vaak problemen hebben met reuk en smaak. Voor andere klachten werd echter geen verschil gevonden tussen mensen die niet, deels of volledig gevaccineerd waren op het moment van besmetting.
Mensen die geen Corona krijgen dankzij de vaccinatie zitten niet in de meting. Daarnaast moesten mensen zich, volgens mij, aanmelden, wat ook invloed zou kunnen hebben.Mfpower schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:43:
[...]
En het ergste is nog wel dat vaccinatie alleen maar helpt tegen verlies en reuk:
[...]
Ik heb na de eerste keer Corona een jaar klachten gehad. De tweede keer viel wel mee (paar dagen last), ik was (heel veel) zieker van de vaccinaties (3 weken per prik).
Zie ook https://longcovid.rivm.nl/about.
[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 21-06-2022 09:06 ]
Was complete registratie dan niet beter geweest in tegenstelling tot het niet registreren van long covid of hoe je ze ook wil noemen patiënten.?
In dat NOS artikel staat dat ze zich konden aanmelden of werden uitgenodigd per brief. Geen idee wat de verhouding is daartussen.ZieMaar! schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:04:
[...]
Mensen die geen Corona krijgen dankzij de vaccinatie zitten niet in de meting. Daarnaast moesten mensen zich, volgens mij, aanmelden, wat ook invloed zou kunnen hebben.
Trouw maakt er zelfs een headline van:
RIVM: Vaccinatie beschermt niet tegen meeste langdurige covid-klachten
De kans op restklachten na een covidbesmetting is groot, zo blijkt uit onderzoek van het RIVM. Of je nu gevaccineerd bent of niet.
Wat de validiteit van de uitkomsten betreft, houdt het RIVM een slag om de arm. Internationale studies naar de effectiviteit van vaccinatie tegen langdurige coronaklachten geven namelijk wisselende uitkomsten te zien. Volgens de onderzoekers is meer onderzoek nodig om uitsluitsel te geven.
Dus nog een slag om de arm of vaccinatie helpt tegen long covid of niet, volgens de onderzoekers. Zo op het eerste gezicht lijkt het bij dit onderzoek echter niet overduidelijk dat vaccinatie wél zou helpen.Vulden mensen met klachten de RIVM-vragenlijst misschien vaker in? Projectleider Tessa van der Maaden stelt dat ze er in de onderzoeksopzet voor gezorgd heeft dat de resultaten nauwelijks vertekend zijn. “We legden het eerste contact bewust meteen na hun coronatest, toen sommigen nog helemaal geen klachten hadden. Het zou kunnen dat mensen met klachten drie maanden later net wat meer geneigd waren de vragenlijst in te vullen, maar het kan evengoed dat een deel van die groep juist vanwege klachten niet in staat was mee te doen.”
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Maar het klopt toch dat er nog steeds geen vaccins een upgrade gehad hebben, en dat die dus nog steeds ontwikkeld zijn op de Wuhan variant van 2,5 jaar geleden?Osiris schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:21:
[...]
Dat noem ik geen bronDa's beetje zelfde trend als mensen die social media als nieuwsbron gebruiken
http://www.avfoto.nl
Dit onderzoek vergelijkt "corona met vaccin" met "corona zonder vaccin". De groep "dankzij vaccin geen corona" zit er niet in. Nu is die groep natuurlijk ook moeilijk meetbaar, maar het vertekent het beeld natuurlijkMfpower schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:43:
[...]
En het ergste is nog wel dat vaccinatie alleen maar helpt tegen verlies en reuk:
[...]
Ik heb na de eerste keer Corona een jaar klachten gehad. De tweede keer viel wel mee (paar dagen last), ik was (heel veel) zieker van de vaccinaties (3 weken per prik).
Dat mensen zich moesten aanmelden, zorgt wel degelijk voor een bias in de resultaten. Hoe het RIVM kan beweren dat ze dat hebben geprobeerd zoveel mogelijk tegen te gaan, begrijp ik niet, want dat is meestal erg moeilijk bij onderzoeken met zo'n opzet.ZieMaar! schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:04:
[...]
Mensen die geen Corona krijgen dankzij de vaccinatie zitten niet in de meting. Daarnaast moesten mensen zich, volgens mij, aanmelden, wat ook invloed zou kunnen hebben.
De bias kan overigens in verschillende richtingen werken, bijv.:
- mensen die vrijwillig kiezen om mee te doen met zo'n onderzoek hebben een bepaalde mentaliteit en mogelijk daaraan gerelateerde gedragingen die hen niet representatief maken voor de gemiddelde NL'er.
- mensen die zeer ernstige klachten hebben overgehouden, hebben er mogelijk voor gekozen juist niet mee te doen omdat het te vermoeiend zou kunnen zijn.
Verder is er het probleem dat zolang ze de mensen die hebben meegedaan niet onderzoeken op de aanwezigheid van antistoffen tegen corona, ze eigenlijk niet kunnen zeggen dat bepaalde klachten ook veel voorkwamen bij mensen die stellen geen corona te hebben gehad, omdat die laatsten ook een asymptomatische besmetting kunnen hebben gehad zonder klachten.
Dus eigenlijk was het een onderzoek, wat we niet zoveel waarde aan moeten hechten. Er werd in het begin al gezegt toen ze daar mee begonnen, dat vele er niet aan mee konden doen, als ze de slechte versie van long covid hadden. Dat het teveel zou zijn voor hun.
Dit lijkt wel op het onderzoek wat toen gehouden werd onder de Facebook groep met LongCovid patiënten. Met een uitnodiging tot zo'n onderzoek heb je een ontzettende bias aan de voorkant. De cijfers stroken namelijk totaal niet met de werkelijkheid. Miljoenen mensen hebben het gehad, 50% daarvan is een enorm aantal waarbij we effectief geen functionerende maatschappij meer over zouden hebben als dat waar was.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Daarom moet er een kennis centrum komen, die alles verspreid onder de huisartsen, en dan zou je kunnen gaan filteren op de zwaarheid van de problemen. En krijg je een duidelijk overzicht van wat de cijfers werkelijk zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door QSYS op 22-06-2022 10:39 ]
Covid met vaccin42erik schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:28:
[...]
Dit onderzoek vergelijkt "corona met vaccin" met "corona zonder vaccin". De groep "dankzij vaccin geen corona" zit er niet in. Nu is die groep natuurlijk ook moeilijk meetbaar, maar het vertekent het beeld natuurlijk
Covid zonder vaccin
Covid met vaccin + booster
Geen covid met/dankzij vaccin
Geen covid met/dankzij vaccin + booster
Geen covid zonder vaccin
Long-covid met vaccin
Long-covid zonder vaccin
Zoiets?
Ook een leuk voorbeeld; heb nooit covid opgelopen voor de vaccinatie en werd juist ziek door het vaccin en heb daarna ook nooit covid opgelopen (uiteraard geen booster genomen), was ik dan al immuun ervoor of heeft het vaccin alsnog geholpen? Die vraag kan gewoonweg niet beantwoord worden.
[ Voor 19% gewijzigd door ArcticWolf op 22-06-2022 11:02 ]
uiteraard....?ArcticWolf schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:52:
[...]
Covid met vaccin
Covid zonder vaccin
Geen covid zonder vaccin
Long-covid met vaccin
Long-covid zonder vaccin
Zoiets?volgens mij is dit onmogelijk meetbaar...
Ook een leuk voorbeeld; heb nooit covid opgelopen voor de vaccinatie en werd juist ziek door het vaccin en heb daarna ook nooit covid opgelopen (uiteraard geen booster genomen), was ik dan al immuun ervoor of heeft het vaccin alsnog geholpen? Die vraag kan gewoonweg niet beantwoord worden.
Hoe weet je dat?ArcticWolf schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:52:
[...]
Ook een leuk voorbeeld; heb nooit covid opgelopen voor de vaccinatie (…)
Hoe weet je dat?ArcticWolf schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:52:
(…) en heb daarna ook nooit covid opgelopen (…)
In theorie kun je een beetje kruis-immuniteit van de standaard Coronavirussen (non-SARS/MERS) hebben gehad, maar met jou de rest van de wereld ook. En desondanks hadden we een pandemieArcticWolf schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:52:
(…) was ik dan al immuun ervoor (…)
En zonder SARS-CoV-2-besmetting/vaccinatie heb je verder geen mogelijkheid om immuniteit te krijgen.
Mogelijk/waarschijnlijk wel iets.ArcticWolf schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:52:
(…) of heeft het vaccin alsnog geholpen?
Mogelijk als je de eerste SARS hebt weten te overleven? Maar dat is maar een hele kleine groep mensen.Osiris schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:18:
In theorie kun je een beetje kruis-immuniteit van de standaard Coronavirussen (non-SARS/MERS) hebben gehad, maar met jou de rest van de wereld ook. En desondanks hadden we een pandemieDus die kans acht ik niet zo groot of in ieder geval niet klinisch relevant.
En zonder SARS-CoV-2-besmetting/vaccinatie heb je verder geen mogelijkheid om immuniteit te krijgen.
Wat betreft dat onderzoek van het RIVM, begrijp ik eerlijk gezegd niet helemaal waarom ze niet hebben teruggegrepen op de bestaande structuren voor bevolkingsonderzoek in NL. Er zijn instanties die zich helemaal richten op het peilen van de mening van representatieve groepen NL'ers voor allerhande onderwerpen. Die zou je ook een vragenlijst "Gevolgen van Covid" kunnen voorschotelen.
Volgens mij verschillen de klachten nogal per persoon. Niet iedereen ligt nog maandenlang uitgeput op de bank. Ik ken er ook een paar die nog klachten ervaren. Maar verder grotendeels nog gewoon meedraaien. Maar als voornaamste klacht hebben dat ze zich nog niet helemaal fit voelen.Señor Sjon schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:23:
Dit lijkt wel op het onderzoek wat toen gehouden werd onder de Facebook groep met LongCovid patiënten. Met een uitnodiging tot zo'n onderzoek heb je een ontzettende bias aan de voorkant. De cijfers stroken namelijk totaal niet met de werkelijkheid. Miljoenen mensen hebben het gehad, 50% daarvan is een enorm aantal waarbij we effectief geen functionerende maatschappij meer over zouden hebben als dat waar was.
*Ik hoop mij daar vooral niet bij te voegen. Want ik ben een beetje klaar met het stiekem schommelen van de aarde. Ik las dat het twee maanden kan duren, voordat mijn oren het weer snappen.
Kan ook toeval zijn dat je ziek werd. Bovendien is de besmettelijkheid van de Omicron variant veel hoger dan de Wuhan variant en zijn de externe factoren veranderd gaande de pandemie.ArcticWolf schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:52:
[...]
Covid met vaccin
Covid zonder vaccin
Geen covid zonder vaccin
Long-covid met vaccin
Long-covid zonder vaccin
Zoiets?volgens mij is dit onmogelijk meetbaar...
Wat ik ervan begreep helpt het vaccin wel tegen het voorkomen van de eerste varianten, maar niet tegen het voorkomen van Omicron. Het vaccin houdt die variant niet buiten de deur, maar triggert je afweer wel vroegtijdig.
Raak je dus besmet met Omicron, dan komt je afweer systeem snel in het geweer, waardoor je minder ziek wordt. Ben je iemand die vaak behoorlijk ziek wordt van 'een verkoudheid' (zoals ik) of ben je ouder/ziek etc waardoor je afweer niet meer goed werkt, dan is het wellicht verstandig om die boosters wel te nemen.
Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962
Ik heb dat met een eerder virus gehad. Een lag tussen ogen en evenwichtsorgaan van ~1 seconde. Duurde gelukkig maar een week, maar ik ken het gevoel wat je beschrijft.sugarlevi01 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:26:
[...]
Volgens mij verschillen de klachten nogal per persoon. Niet iedereen ligt nog maandenlang uitgeput op de bank. Ik ken er ook een paar die nog klachten ervaren. Maar verder grotendeels nog gewoon meedraaien. Maar als voornaamste klacht hebben dat ze zich nog niet helemaal fit voelen.
*Ik hoop mij daar vooral niet bij te voegen. Want ik ben een beetje klaar met het stiekem schommelen van de aarde. Ik las dat het twee maanden kan duren, voordat mijn oren het weer snappen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ben niet toevallig ziek geworden, want bij de 1e prik had ik 3 weken klachten en bij de 2e prik 8 weken klachten en ze hebben eigenlijk nooit iets kunnen vinden, behalve kunnen concluderen dat mijn immuunsysteem compromised was om wat voor reden dan ook. Ik kreeg overal ontstekingen omdat m'n immuunsysteem niet meer goed werkte en kon 2 weken ook niet meer goed plassen omdat m'n prostaat ermee kapte, maar ze hebben nooit een achterliggende reden kunnen vinden. En heb zoveel ontstekingsremmers moeten slikken dat ik waarschijnlijk 10 jaar van m'n levensverwachting ben kwijt geraakt.bert pit schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:27:
[...]
Kan ook toeval zijn dat je ziek werd. Bovendien is de besmettelijkheid van de Omicron variant veel hoger dan de Wuhan variant en zijn de externe factoren veranderd gaande de pandemie.
Wat ik ervan begreep helpt het vaccin wel tegen het voorkomen van de eerste varianten, maar niet tegen het voorkomen van Omicron. Het vaccin houdt die variant niet buiten de deur, maar triggert je afweer wel vroegtijdig.
Raak je dus besmet met Omicron, dan komt je afweer systeem snel in het geweer, waardoor je minder ziek wordt. Ben je iemand die vaak behoorlijk ziek wordt van 'een verkoudheid' (zoals ik) of ben je ouder/ziek etc waardoor je afweer niet meer goed werkt, dan is het wellicht verstandig om die boosters wel te nemen.
Enige "onbekende" was dus Pfizer, heeft de GGD ook onderkend en heb dan alleen de aantekening gekregen dat ik ieder ander vaccin zou mogen kiezen als het verplicht wordt
Weet nog wel dat iedereen hier beweerde dat ik dan sowieso dood was gegaan van covid als ik geen prik had genomen
[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 23-06-2022 09:43 ]
Dan was het dus ook niet het vaccin dat je ziek maakte.ArcticWolf schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:41:
[...]
Ben niet toevallig ziek geworden, want bij de 1e prik had ik 3 weken klachten en bij de 2e prik 8 weken klachten en ze hebben eigenlijk nooit iets kunnen vinden, behalve kunnen concluderen dat mijn immuunsysteem compromised was om wat voor reden dan ook. Ik kreeg overal ontstekingen omdat m'n immuunsysteem niet meer goed werkte en kon 2 weken ook niet meer goed plassen omdat m'n prostaat ermee kapte, maar ze hebben nooit een achterliggende reden kunnen vinden. En heb zoveel ontstekingsremmers moeten slikken dat ik waarschijnlijk 10 jaar van m'n levensverwachting ben kwijt geraakt.
Enige "onbekende" was dus Pfizer, heeft de GGD ook onderkend en heb dan alleen de aantekening gekregen dat ik ieder ander vaccin zou mogen kiezen als het verplicht wordt![]()
Weet nog wel dat iedereen hier beweerde dat ik dan sowieso dood was gegaan van covid als ik geen prik had genomen, maar heb regelmatig getest en laten testen tijdens de omicron uitbraak en was altijd negatief en ben regelmatig in de buurt van mensen met covid geweest (afgelopen weken hebben ook al m'n collega's ineens covid waar ik uren naast heb gezeten). Daarnaast ook nooit covid gerelateerde klachten gehad.
ik weet ook nog wel dat elke wappie beweerde dat men dood ging door het vaccin... en? is dat uitgekomen?
https://apnews.com/articl...3af5c700f15d704c14ee224b5
Ik had 0.0 klachten van elke prik/booster. (zie vorige post)
Ziet er naar uit dat jij zelf de bron bent van je klachten, en niet het vaccin.
-
[ Voor 99% gewijzigd door Eli3l op 24-06-2022 09:43 ]
Hoe kun je deze conclusie trekken? Hij heeft geen klachten voor de vaccinatie, toevallig na beide vaccinaties wel. Omdat ze geen oorzaak kunnen vinden maar het onbekende wel pfizer is, sluit jij met 100% zekerheid de vaccinatie uit?tweakmember schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:28:
[...]
Dan was het dus ook niet het vaccin dat je ziek maakte.
ik weet ook nog wel dat elke wappie beweerde dat men dood ging door het vaccin... en? is dat uitgekomen?
Zeg dan niks, trek geen conclusie en sluit in zo een geval de vaccinatie ook niet uit. We hoeven het niet groter te maken dan het is maar deze persoon heeft blijkbaar wel last gehad en vaccinatie zou het kunnen zijn geweest.
In mijn geval is het met zekerheid vastgesteld dat het vaccin het veroorzaakt heeft. De vaccins zijn veilig, maar niet voor iedereen.tweakmember schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:28:
[...]
Dan was het dus ook niet het vaccin dat je ziek maakte.
Omicron was voor mij echt een lachertje, ik kan het niet eens ziek noemen.
Ik zou ook nooit meer een vaccin nemen tegen covid.
En ben je gevaccineerd voor of na omicron infectie? Anders weet je natuurlijk ook niet of het een lachertje was dankzij je vaccinatie.
Dat is inderdaad de vraag, maar ik weet wel dat ik sowieso geen prik meer neem. Nog een keertje corona, mocht het flink oplaaien, durf ik wel aan.Dennis1812 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:31:
En ben je gevaccineerd voor of na omicron infectie? Anders weet je natuurlijk ook niet of het een lachertje was dankzij je vaccinatie.
Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13
Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13
Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"