Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
monaldo schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:34:
[...]

Hoe kun je deze conclusie trekken? Hij heeft geen klachten voor de vaccinatie, toevallig na beide vaccinaties wel. Omdat ze geen oorzaak kunnen vinden maar het onbekende wel pfizer is, sluit jij met 100% zekerheid de vaccinatie uit?
Zeg dan niks, trek geen conclusie en sluit in zo een geval de vaccinatie ook niet uit. We hoeven het niet groter te maken dan het is maar deze persoon heeft blijkbaar wel last gehad en vaccinatie zou het kunnen zijn geweest.
monaldo schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:34:
[...]

Hoe kun je deze conclusie trekken? Hij heeft geen klachten voor de vaccinatie, toevallig na beide vaccinaties wel. Omdat ze geen oorzaak kunnen vinden maar het onbekende wel pfizer is, sluit jij met 100% zekerheid de vaccinatie uit?
Zeg dan niks, trek geen conclusie en sluit in zo een geval de vaccinatie ook niet uit. We hoeven het niet groter te maken dan het is maar deze persoon heeft blijkbaar wel last gehad en vaccinatie zou het kunnen zijn geweest.
als vaccinatie de boosdoener was geweest dan hadden ze dat dus gevonden maar zoals Wolf al zei, ze hebben geen achterliggende reden kunnen vinden.

Je klinkt als een wappie met je "hij heeft geen klachten voor de vaccinatie, toevallig na beide vaccinaties wel" Klinkt logisch en ondertussen zijn door deze zwart wit gedachtes vele complot theorieën ontstaan maar zo werkt het niet in de medische wereld. (en gelukkig maar)

De klachten die hij na vaccinaties had gekregen waren waarschijnlijk op een ander moment ontstaan als hij niet gevaccineerd was geweest.
Er zijn talloze oorzaken waardoor de weerstand van de mens ff naar beneden duikelt en hierdoor verschillende klachten en ontstekingen opduiken.
Zoals bijv de griep, slaapgebrek, slechte voeding, stress... allemaal oorzaken dat je vatbaarder maakt voor verschillende infecties
Maw, als hij nooit gevaccineerd was geweest, maar hij had paar weken later de klassieke griep gekregen dat zijn weerstand ff een tandje lager had gezet, dan hadden diezelfde complicaties kunnen ontstaan.

[ Voor 20% gewijzigd door tweakmember op 25-06-2022 09:44 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
tweakmember schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 00:49:
[...]

Je klinkt als een wappie met je "hij heeft geen klachten voor de vaccinatie, toevallig na beide vaccinaties wel" Klinkt logisch en ondertussen zijn door deze zwart wit gedachtes vele complot theorieën ontstaan maar zo werkt het niet in de medische wereld. (en gelukkig maar)
Denk dat jij meer met je conclusie als een vaccinatie doordrammer overkomt dan ik als een wappie, er is maar één persoon hier die een conclusie trekt en dat ben jij ;)
Maar prima, je hebt het woord wappie kunnen gebruiken dus dan is de "discussie" voorbij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

Crazy D

I think we should take a look.

De klachten die hij na vaccinaties had gekregen waren waarschijnlijk op een ander moment ontstaan als hij niet gevaccineerd was geweest.
En dat is dan weer een reactie van een vaccinatie-gevolgen-ontkenner |:( Al weet ik heel goed dat je sowieso niet van alles dat na een vaccin gebeurt aan het vaccin kunt toewijzen. (zag een lijst met gevolgen na vaccinatie en daar stond ook werkelijk op "het gaat financieel beter" |:(), maar maar door te reageren "waren waarschijnlijk op een ander moment ontstaan" zeg je eigenlijk dat het onzin is dat het ook maar zou kunnen dat dit door het vaccin kan zijn gekomen. En dat is onzin, er zijn wel degelijk gevolgen van vaccinatie die vaccinatie-voorstanders liever niet horen/zien. Maar je kunt ook niet alles aan een vaccin toekennen dat is zeker waar.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

[...]

als vaccinatie de boosdoener was geweest dan hadden ze dat dus gevonden maar zoals Wolf al zei, ze hebben geen achterliggende reden kunnen vinden.

Er zijn talloze oorzaken waardoor de weerstand van de mens ff naar beneden duikelt en hierdoor verschillende klachten en ontstekingen opduiken.
Zoals bijv de griep, slaapgebrek, slechte voeding, stress... allemaal oorzaken dat je vatbaarder maakt voor verschillende infecties
Maw, als hij nooit gevaccineerd was geweest, maar hij had paar weken later de klassieke griep gekregen dat zijn weerstand ff een tandje lager had gezet, dan hadden diezelfde complicaties kunnen ontstaan.
Heb letterlijk nog nooit problemen gehad met vaccinaties en toch durf je dit te zeggen...

:') ik had in februari 2020 griep, 4 dagen plat en daarna nog 1 week moe, verder niks. Nog nooit problemen met ontstekingen door griep of wat dan ook gehad.

Wel heel toevallig dat ik letterlijk 3 dagen na beide vaccinaties ziek werd en vind het dus heel bijzonder dat je die immuun problemen op mijn eigen immuun systeem schuift.
Ook wel heel toevallig dat nu iedereen om mij heen corona heeft of heeft gekregen (met beide prikken of geboosterd) en ik nergens last van heb... dus zo vatbaar ben ik blijkbaar voor covid 8)7

Ik ken zowel "wappies" waar jij op doelt, maar ik vind jou net zo erg als vaccinatie-guru.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:51

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
De vaccinaties vonden natuurlijk wel ergens in ongeveer dezelfde periode plaats, dus het zou best kunnen dat je iets vaags onderliggends had, waarbij de vaccinatie de trigger was. Da’s eigenlijk net zo’n non discussie als dat hele met of door Corona in het ziekenhuis. Misschien niet de grondoorzaak, maar de prik is blijkbaar wel de trigger en da’s in jouw situatie dus nogal vervelend.

Het punt blijft, op groepsniveau is de benefit-risk ratio hartstikke positief, voor alle volwassenen, in ieder geval bij delta en alles wat daarvoor zit. Wellicht verandert dat nu met Omikron en ga je dus naar het griepprikmodel. Ik zit nergens in welke risicogroep dan ook, dus ik krijg de griepprik niet. Maar in 2019 heb ik de echte griep gehad en daar had ik wel graag de scherpe kantjes van afgehad. Omikron is milder dan griep maar nog steeds veel zwaarder dan een verkoudheid (heel veel mensen melden zich met Omikron een paar dagen ziek), dus die is ergens nog lastiger, ware het niet dat ik nog nooit enige bijwerking van welk vaccin dan ook heb gehad, anders dan een stijve arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
leuk voorbeeldje...
jaarlijks krijgen duizenden mensen kanker.
Ook tijdens de corona jaren waarin gevaccineerd werd.
Wat zeggen wappies? "kijk die mensen hebben kanker gekregen na vaccinatie... dus het zal wel door het vaccin komen"

8)7

[ Voor 12% gewijzigd door tweakmember op 26-06-2022 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door tweakmember op 26-06-2022 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ZieMaar! schreef op zondag 26 juni 2022 @ 08:38:
De vaccinaties vonden natuurlijk wel ergens in ongeveer dezelfde periode plaats, dus het zou best kunnen dat je iets vaags onderliggends had, waarbij de vaccinatie de trigger was. Da’s eigenlijk net zo’n non discussie als dat hele met of door Corona in het ziekenhuis. Misschien niet de grondoorzaak, maar de prik is blijkbaar wel de trigger en da’s in jouw situatie dus nogal vervelend.

Het punt blijft, op groepsniveau is de benefit-risk ratio hartstikke positief, voor alle volwassenen, in ieder geval bij delta en alles wat daarvoor zit. Wellicht verandert dat nu met Omikron en ga je dus naar het griepprikmodel. Ik zit nergens in welke risicogroep dan ook, dus ik krijg de griepprik niet. Maar in 2019 heb ik de echte griep gehad en daar had ik wel graag de scherpe kantjes van afgehad. Omikron is milder dan griep maar nog steeds veel zwaarder dan een verkoudheid (heel veel mensen melden zich met Omikron een paar dagen ziek), dus die is ergens nog lastiger, ware het niet dat ik nog nooit enige bijwerking van welk vaccin dan ook heb gehad, anders dan een stijve arm.
Heb ook nog nooit bijwerkingen gehad van een vaccin (al was de laatste alweer uit 2002: Meningokokken C :+) op deze na.
Naar mijn weten heb ik geen covid gehad, of die griep in februari 2020 was covid, maar dat is onmogelijk te testen. Ik heb in 2021 nog een bloedtest kunnen doen maar daar kwamen geen antistoffen naar voren. Afgelopen weken veel belletjes gehad van mensen die naast mij hebben gezeten en de dag daarna positief testte... maar zelf nog geen klachten gemerkt.

M'n buurvrouw bv. had hetzelfde als jij; nergens last van de vaccinatie. Echter zij was daarna alsnog erg ziek geworden van covid. Zowel de GGD als HA zeiden hetzelfde tegen mij; de reactie op het vaccin zegt helemaal niks over de immuniteit tegen covid.

En verder veel mensen om mij heen; covid gehad daarna alsnog de booster genomen en daar alsnog ziek van geworden, die ook hebben gezegd dat ze geen prik meer nemen; tenzij het verplicht wordt.
Daar gaat het bij mij mank... ik heb niks tegen vaccinaties maar heb wel degelijk de tweedeling-druk ondervonden van het ctb (en nog steeds de gelimiteerde reismogelijkheden) en dan kom je dus onder vuur van zowel "prik-gurus" en "wappies".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
ArcticWolf schreef op zondag 26 juni 2022 @ 15:43:
[...]

Zowel de GGD als HA zeiden hetzelfde tegen mij; de reactie op het vaccin zegt helemaal niks over de immuniteit tegen covid.
zo jammer dit. Maar wat zegt het dan wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

tweakmember schreef op zondag 26 juni 2022 @ 18:39:
[...]

zo jammer dit. Maar wat zegt het dan wel...
Het zegt dat je mogelijk een positieve immuunreactie hebt op het vaccin? :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
YakuzA schreef op zondag 26 juni 2022 @ 18:55:
[...]

Het zegt dat je mogelijk een positieve immuunreactie hebt op het vaccin? :)
Kan het imuunsysteem ook reageren zonder symtomen?
Je hebt ook mensen die never nooit ziek worden van de griep bijv... geen idee hoe dat dan weer werkt *shrug*

[ Voor 20% gewijzigd door tweakmember op 27-06-2022 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

tweakmember schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:01:
[...]

Kan het imuunsysteem ook reageren zonder symtomen?
Je hebt ook mensen die never nooit ziek worden van de griep bijv... geen idee hoe dat dan weer werkt *shrug*
Je immuunsysteem werkt volcontinu en helpt je (ook) grotendeels zonder symptomen af van al de virussen die je in ademt, of verkeerde dingen uit je bloedbaan etc.

Symptomen krijg je vaak bij een heftigere reactie, zodra je immuun systeem alarm slaat om in overdrive te gaan om met de virussen af te rekenen en de zwaardere middelen zoals temperatuur verhogen inschakelt.

[ Voor 23% gewijzigd door YakuzA op 27-06-2022 10:42 ]

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

tweakmember schreef op zondag 26 juni 2022 @ 12:33:
leuk voorbeeldje...
jaarlijks krijgen duizenden mensen kanker.
Ook tijdens de corona jaren waarin gevaccineerd werd.
Wat zeggen wappies? "kijk die mensen hebben kanker gekregen na vaccinatie... dus het zal wel door het vaccin komen"

8)7
En de vaccinatie-fans die zeggen dat wat er ook gebeurt na een vaccinatie, het nooit maar dan ook nooit door het vaccin kan komen |:( Aan beide 'kanten' heb je gestoorden... Ontkennen dat er geen gevolgen kunnen zitten aan vaccinatie is net zo gestoord als beweren dat alles wat na vaccinatie gebeurt, de schuld van het vaccin is. En juist door dat extreme gedrag van die 2 groepen krijg je die immense 2-deling.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
Crazy D schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:55:
[...]

En de vaccinatie-fans die zeggen dat wat er ook gebeurt na een vaccinatie, het nooit maar dan ook nooit door het vaccin kan komen |:( Aan beide 'kanten' heb je gestoorden... Ontkennen dat er geen gevolgen kunnen zitten aan vaccinatie is net zo gestoord als beweren dat alles wat na vaccinatie gebeurt, de schuld van het vaccin is. En juist door dat extreme gedrag van die 2 groepen krijg je die immense 2-deling.
Deze vaccins zijn helemaal tot het bot uitgezocht en men weet precies de bijwerkingen zijn op korte en lange termijn. Vaccins zorgen niet voor lange termijn effecten, tasten niet het dna aan, etc etc. Allemaal theorieën die zijn ontkracht door wetenschap.
Dus ja er zitten gevolgen aan het nemen van het vaccin maar die zijn allemaal bekend en niet extreem gevaarlijk.
Het is geen experimenteel product meer.
Het grappige is dat er juist MINDER consequenties hangen aan mRNA vaccins dan de traditionele vaccins van vroeger.

Het virus zelf is veel ernstiger en heeft wereldwijd voor miljoenen doden gezorgd.

[ Voor 23% gewijzigd door tweakmember op 27-06-2022 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Crazy D schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:55:
[...]

Ik geloof niet dat er mensen zijn die ontkennen dat vaccinaties geen enkele bijwerking heeft. Het verschil met anti-vaxxers is dat de meeste pro-vaccinatie-mensjes geloven in de wetenschap: niet bij elke kuch of scheet het vaccin de schuld geven, maar daadwerkelijke cijfers het woord laten doen. En ja, daar zit een stukje statistiek bij in. En ja, bij relatief weinig toegediende vaccins zul je zéér extreem zeldzame bijwerkingen nog niet oppikken. (Wat overigens NIET het geval is voor de SARS-CoV-2-vaccins gezien er al miljoenen mensen zijn gevaccineerd..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Osiris schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:43:
Het verschil met anti-vaxxers is dat de meeste pro-vaccinatie-mensjes geloven in de wetenschap: niet bij elke kuch of scheet het vaccin de schuld geven, maar daadwerkelijke cijfers het woord laten doen.
Als je in wetenschap zou kunnen geloven, is het dan nog wetenschap te noemen? ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Stukfruit schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 04:44:
[...]

Als je in wetenschap zou kunnen geloven, is het dan nog wetenschap te noemen? ;)
Ja, da's weer een discussie apart :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Osiris schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:43:
[...]

Ik geloof niet dat er mensen zijn die ontkennen dat vaccinaties geen enkele bijwerking heeft. Het verschil met anti-vaxxers is dat de meeste pro-vaccinatie-mensjes geloven in de wetenschap: niet bij elke kuch of scheet het vaccin de schuld geven, maar daadwerkelijke cijfers het woord laten doen. En ja, daar zit een stukje statistiek bij in. En ja, bij relatief weinig toegediende vaccins zul je zéér extreem zeldzame bijwerkingen nog niet oppikken. (Wat overigens NIET het geval is voor de SARS-CoV-2-vaccins gezien er al miljoenen mensen zijn gevaccineerd..)
Volgens mij zijn de meeste "wappies" niet anti-vax (in ieder geval niet bij mij op het werk), maar zetten ze hun vraagtekens bij de proportionaliteit van de maatregelen / verplicht vaccineren. Waarbij het aantal verhalen tussen "weinig last van covid" vs "meer last van de vaccin/boosterprik" niet helpen voor het hele verhaal. En dan ook nog een CTB "eisen" :+ het is dus niet alleen wetenschap maar ook psychologie.

Als we het dan toch over statistieken hebben; de overheid heeft altijd een lijn gezet boven en onder de 70. Maar zet die eens op de 60, dan krijg je hele andere visualisatie van de statistieken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:33:
[...]

Volgens mij zijn de meeste "wappies" niet anti-vax (in ieder geval niet bij mij op het werk), maar zetten ze hun vraagtekens bij de proportionaliteit van de maatregelen / verplicht vaccineren. Waarbij het aantal verhalen tussen "weinig last van covid" vs "meer last van de vaccin/boosterprik" niet helpen voor het hele verhaal. En dan ook nog een CTB "eisen" :+ het is dus niet alleen wetenschap maar ook psychologie.

Als we het dan toch over statistieken hebben; de overheid heeft altijd een lijn gezet boven en onder de 70. Maar zet die eens op de 60, dan krijg je hele andere visualisatie van de statistieken.
Inderdaad. Ik ben niet gevaccineerd, maar ben geen anti-vaxx of wappie. Heb verder netjes al mijn vaccinaties gehad als kind alsmede mijn eigen kinderen. Ik ben gewoon nooit (maar dan ook nooit) ziek en wil gewoon niks veranderen aan mijn levensstijl. Neem ook nooit een griepprik. Heb Covid doorstaan zonder symptomen en was gewoon aan het werk. Al mijn gevaccineerde collega's lagen 3 of 4 dagen plat. Sure, zal wel geluk hebben gehad etc. maar laat mij lekker. En als het zo gedwongen moet, gooi ik mijn kont nog meer tegen de krib.

[ Voor 4% gewijzigd door MaZo op 28-06-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:46
Stukfruit schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 04:44:
[...]

*knip* ook in het kroeg topic gaan we niet dit soort ongefundeerde verdachtmakingen plaatsen.

[ Voor 39% gewijzigd door ZieMaar! op 30-06-2022 08:07 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:21
Het heeft even geduurd, maar een het congres afgelopen weekend was net even het laatste zetje om voor het eerst een positieve test te hebben. Vooral keelpijn en beetje gare kop tot nu toe, als het hierbij blijft prima, maar we zien het wel. Nu nog even de vraag of iedereen in het gezin voor onze vakantie over een paar weken aan de beurt komt of dat ik toch maar afstand hou in de hoop het te voorkomen.

[ Voor 9% gewijzigd door Southern Sun op 29-06-2022 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

*knip* originele post verwijderd

[ Voor 72% gewijzigd door ZieMaar! op 30-06-2022 08:08 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:30:
[...]

Dit plaatje is met name onverkort van toepassing op alle ‘anti-goeroes’ zonder ook maar een flinter bewijs of wetenschappelijke onderbouwing en hun blinde, dove, maar helaas allesbehalve stomme volgelingen.

De suggestie die ervan uitgaat is nogal stevig en extreem politiek gemotiveerd, en klopt gewoon niet.

En dat zullen velen wel beseffen of gewoon weten, maar het bekt zo lekker hè?
Het ligt helemaal wat de definitie van wetenschappelijk onderbouwd is... ik werk zelf bij een overheidsbedrijf en dan voor een afdeling die toetst of wij ons aan onze eigen regel en wetgeving houden.
En daarbij eisen wij van onze eigen ontwikkelingsafdeling (die de regelgeving moderniseren en aanpassen) ook onderbouwingen waarom zij bepaalde zaken hebben gekozen;
Hoeveel politiek spel daarbij zit wordt je soms helemaal simpel van. En dat zijn dan mensen met een MSc of PHD |:(

Heel veel zit hem in (faal)angst en gaat voornamelijk over hoeveel procent achter de komma nog een acceptabel risico is tot letsel of overlijden? Snap het wel, maar het leid soms tot bijzondere keuzes (of jarenlange ruzies > geen grapje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Een aantal weken geleden vloog ik terug vanuit de US naar NL. Bij het inchecken werd mijn vaccinatie bewijs gevraagd (2x Pfizer, laatste Aug `21).

Vervolgens mocht ik niet inchecken omdat mijn 2e vaccinatie > 270 dagen oud was. 4 dagen voor mijn geplande booster heb ik COVID gehad en daarna eigenlijk niet meer de moeite genomen om een booster te halen. Na een korte (vriendelijke) discussie en een paar telefoontjes van de mevrouw achter de balie, mocht ik nog steeds niet inchecken. Uiteindelijk heb ik een herstel certificaat aangemaakt en dat was wel voldoende (net onder de 180 dagen).

Nu moet ik binnenkort weer naar de VS en maak ik mij zorgen om een zelfde discussie. Hoe ga je daar mee om? Als inwoner van Europa is een booster immers niet verplicht en volgens de regels van de US ben ik volledig gevaccineerd.

Ga ik de site van de overheid printen? KLM docs printen? Iemand toevallig een vergelijkbare ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@Jay-v Volgens mij zit het probleem aan Nederlandse/Europese zijde, hier is in principe je vaccinatie bewijs niet meer geldig terwijl het wel gevraagd wordt om te reizen, al wordt dat (bijna?) nergens meer gecontroleerd. Denk dat het probleem daar zit...

[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 29-06-2022 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
@Jay-v Komt door een algeheel Europees inreisverbod. En inderdaad, je vaccinatie is slechts 270 dagen geldig. Zie https://www.rijksoverheid...-reizigers-naar-nederland Onbeperkte geldigheid voor een booster, maar die heb je helaas niet. En je herstelbewijs inderdaad 180 dagen: https://www.rijksoverheid...reisverbod/uitzonderingen

Kun je niet gewoon alsnog een afspraak voor een booster maken? Als ik https://www.rijksoverheid...cinatie/boostervaccinatie mag geloven kan dat gewoon nog steeds.

edit:
Nevermind, die incheck-persoon had niet zo moeten zeiken, als ik de uitzonderingen-pagina bekijk is "Nederlander zijn" al uitzondering genoeg :X 8)7

Misschien gelden specifieke eisen voor die maatschappij ofzo? I dunno.. Gokje.. Booster is sowieso altijd mooi meegenomen en waarschijnlijk de kortste klap :P

[ Voor 18% gewijzigd door Osiris op 29-06-2022 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jay-v schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:59:
Een aantal weken geleden vloog ik terug vanuit de US naar NL. Bij het inchecken werd mijn vaccinatie bewijs gevraagd (2x Pfizer, laatste Aug `21).

Vervolgens mocht ik niet inchecken omdat mijn 2e vaccinatie > 270 dagen oud was. 4 dagen voor mijn geplande booster heb ik COVID gehad en daarna eigenlijk niet meer de moeite genomen om een booster te halen. Na een korte (vriendelijke) discussie en een paar telefoontjes van de mevrouw achter de balie, mocht ik nog steeds niet inchecken. Uiteindelijk heb ik een herstel certificaat aangemaakt en dat was wel voldoende (net onder de 180 dagen).

Nu moet ik binnenkort weer naar de VS en maak ik mij zorgen om een zelfde discussie. Hoe ga je daar mee om? Als inwoner van Europa is een booster immers niet verplicht en volgens de regels van de US ben ik volledig gevaccineerd.

Ga ik de site van de overheid printen? KLM docs printen? Iemand toevallig een vergelijkbare ervaring?
Pak de fiets naar de GGD en haal de booster? 8)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:37:
[...]

Pak de fiets naar de GGD en haal de booster? 8)
Of gewoon niet? Want dit voelt toch als verplichting en zo te lezen voor iemand die dat ding helemaal niet nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:21:
[...]

Of gewoon niet? Want dit voelt toch als verplichting en zo te lezen voor iemand die dat ding helemaal niet nodig heeft.
Nee, het is niet verplicht |:( Het is een keuze om eventueel gezeik te voorkomen. Het hóeft niet eens om NL als Nederlander in te komen, maar kan gedoe voorkomen bij onwetenden.

Besides, meer antistoffen kan geen kwaad. En de kans op peri/myocarditis is zo belachelijk klein, ik zou indien mogelijk em er zo in laten jassen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Osiris schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:46:
[...]

Nee, het is niet verplicht |:( Het is een keuze om eventueel gezeik te voorkomen. Het hóeft niet eens om NL als Nederlander in te komen, maar kan gedoe voorkomen bij onwetenden.

Besides, meer antistoffen kan geen kwaad. En de kans op peri/myocarditis is zo belachelijk klein, ik zou indien mogelijk em er zo in laten jassen.
Dus om gedoe te voorkomen bij onwetende, moet je zelf maar meer gedoe op je hals halen, afspraak maken en die prik gaan halen? 8)7 jij kan het lekker verdraaien zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:10

Mfpower

In dubio

Osiris schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:19:

edit:
Nevermind, die incheck-persoon had niet zo moeten zeiken, als ik de uitzonderingen-pagina bekijk is "Nederlander zijn" al uitzondering genoeg :X 8)7

Misschien gelden specifieke eisen voor die maatschappij ofzo? I dunno.. Gokje.. Booster is sowieso altijd mooi meegenomen en waarschijnlijk de kortste klap :P
Dat is niet zo gek, je kunt iemand de toegang tot eigen land niet weigeren. Heeft iets te maken met de mensenrechten. Evenals familieleden, recht op hereniging enzo. Dat maakt inderdaad het inreisverbod tot wederom een papieren wassen neus, en gezien het feit dat gevaccineerden prima ziek kunnen worden en het virus verspreiden is het eigenlijk veel logischer dat iedereen getest wordt die binnenkomt. Maar juist dat hoeft niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:53:
[...]

Dus om gedoe te voorkomen bij onwetende, moet je zelf maar meer gedoe op je hals halen, afspraak maken en die prik gaan halen? 8)7 jij kan het lekker verdraaien zeg.
Je MOET helemaal niets, dat was nou net het hele punt van m'n post. Kap nou eens met alleen maar zwart/wit denken. Ik zeg dat het een mogelijkheid is. En dat iedere individu voor zichzelf moet bepalen of hij/zij/het dat het waard vindt. Wie verdraait er nou dingen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Osiris schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:07:
[...]

Je MOET helemaal niets, dat was nou net het hele punt van m'n post. Kap nou eens met alleen maar zwart/wit denken. Ik zeg dat het een mogelijkheid is. En dat iedere individu voor zichzelf moet bepalen of hij/zij/het dat het waard vindt. Wie verdraait er nou dingen :')
Grappig, ik had juist het idee dat jij vast zat in zwart/wit denken. Prikken of pech zeg maar... Blijkbaar een kwestie van perceptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:09:
[...]

Grappig, ik had juist het idee dat jij vast zat in zwart/wit denken. Prikken of pech zeg maar... Blijkbaar een kwestie van perceptie.
Ik zeg letterlijk "het is een keuze", dus hoe je daar bij komt is mij niet duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hij heeft gewoon een keuze, mogelijk (onterecht) gedoe krijgen met een mogelijkheid niet in het vliegtuig te mogen, of de prik halen en dat gedoe zeker te voorkomen. Zijn eigen keuze wat hij belangrijker vindt.

Ik kies gewoon snel voor pragmatisme, scheelt vaak een boel frustratie. Soms doe ik dan inderdaad iets wat ik zelf niet per se nodig vind, maar wat me wel veel gezeur scheelt. Dat vind ik persoonlijk vaak belangrijker dan iets principieels maken van iets klein.

Zo een gevecht met KLM aangaan kan je uiteindelijk wel in winst omzetten. Maar de kans dat je dat pas lukt lang nadat die reis geweest is is gewoon groot.

[ Voor 14% gewijzigd door ArthurMorgan op 29-06-2022 17:14 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

ArthurMorgan schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:11:
Hij heeft gewoon een keuze, mogelijk (onterecht) gedoe krijgen met een mogelijkheid niet in het vliegtuig te mogen, of de prik halen en dat gedoe zeker te voorkomen. Zijn eigen keuze wat hij belangrijker vindt.

Ik kies gewoon snel voor pragmatisme, scheelt vaak een boel frustratie. Soms doe ik dan inderdaad iets wat ik zelf niet per se nodig vind, maar wat me wel veel gezeur scheelt. Dat vind ik persoonlijk vaak belangrijker dan iets principieels maken van iets klein.

Zo een gevecht met KLM aangaan kan je uiteindelijk wel in winst omzetten. Maar de kans dat je dat pas lukt lang nadat die reis geweest is is gewoon groot.
Het zijn gewoon je rechten. Iets waar we met z’n allen iets zuiniger op moeten zijn en niet wegwuiven met pragmatisme en iets “kleins”. Want dat is het niet. Misschien voor jou maar dat is a) betrekkelijk en b) niet waar in de “grand scheme of things” als het gaat om mensenrechten en het functioneren van de rechtsstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@ArthurMorgan onnodig prikken kan ook een principieel ding zijn? Dus het is nogal vreemd dat je onnodig dat gevecht aan moet om terug te mogen naar je eigen land. Dit is gewoon echt de omgekeerde wereld.

Het is geen gele koorts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dan maak je dus de keuze om het gevecht aan te gaan. Of je dat wint weet ik niet, misschien wel. Gefeliciteerd dan.... maar de kans dat je ondanks die winst niet kunt vliegen is wel zwaar aanwezig.

Ik zeg niet dat je moet prikken. Ik geef alleen aan dat als je tegen een bedrijf als KLM gaat vechten je een lange adem nodig hebt, en dat er ondertussen negatieve gevolgen aan zitten. Als je wint dan was dat dus allemaal onterecht en kun je misschien (een deel van) de schade claimen. Maar ondertussen heb je niet gevlogen en heb je er veel tijd in moeten stoppen.

Is het je dat waard, gewoon doen.

/edit: overigens hebben de daden van KLM niks met de rechtsstaat van doen natuurlijk. Dat is geen overheid.

Ik ben ook erg benieuwd naar de juridische onderbouwing van dat je geen mensen (voor beperkte tijd) zou mogen weigeren in te reizen in hun eigen land. Mijn juridische opleiding is roestig (meer dan 20 jaar geleden) maar ik ken dat recht niet in een onbeperkte mate. (Zoals eigenlijk geen enkel grondrecht/mensenrecht onbeperkt is.)

[ Voor 26% gewijzigd door ArthurMorgan op 29-06-2022 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

ArthurMorgan schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:22:

/edit: overigens hebben de daden van KLM niks met de rechtsstaat van doen natuurlijk. Dat is geen overheid.
Wat een onzin. Als je het recht hebt om een land binnen te mogen mag een bedrijf dat niet tegenhouden. Dat is fundamenteel. Ga maar naar de rechter, je krijgt je gelijk hoor(=rechtsstaat). Maar zo zou het niet moeten, de regels zijn gewoon eenduidig en je rechten mogen niet gefrustreerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Mfpower schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:27:
[...]

Wat een onzin. Als je het recht hebt om een land binnen te mogen mag een bedrijf dat niet tegenhouden. Dat is fundamenteel. Ga maar naar de rechter, je krijgt je gelijk hoor(=rechtsstaat). Maar zo zou het niet moeten, de regels zijn gewoon eenduidig en je rechten mogen niet gefrustreerd worden.
Ik had een edit gemaakt op mijn post. Maar dit is per definitie onzin. KLM mag wel degelijk klanten weigeren. Dat gebeurt heel veel en op heel veel verschillende gronden, en wordt ook gewoon toegestaan (en uiteraard vaak getoetst door rechters.)

Bedrijven zijn helemaal niet gebonden aan grondrechten, die zijn namelijk geadresseerd aan de overheid.
De overheid mag niet censureren vooraf bijvoorbeeld. Een krant mag wel jouw stukjes weigeren, een uitgever mag je boeken weigeren.

Maar nogmaals ik ben erg benieuwd naar op welk juridische grond jij beweert dat er een onbeperkt inreisrecht is naar het land van je nationaliteit. Ik ken dat niet.

En "rechten mogen niet gefrustreerd worden" is ook niet zo. Als je ergens recht op hebt hebben we rechters die je in het gelijk kunnen stellen. Maar degene die daar toe veroordeelt wordt, wordt niet veroordeelt vanwege de frustratie van het recht zelf. Alleen voor het overtreden van het recht. Wat inhoudt dat een recht herstelt moet worden. In de meeste gevallen is dat alles, en komt er zelfs geen schadevergoeding bij. Heel iets anders, anders zou zo iemand voor beide veroordeelt worden.

[ Voor 19% gewijzigd door ArthurMorgan op 29-06-2022 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

ArthurMorgan schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:31:
[...]

Ik had een edit gemaakt op mijn post. Maar dit is per definitie onzin. KLM mag wel degelijk klanten weigeren. Dat gebeurt heel veel en op heel veel verschillende gronden, en wordt ook gewoon toegestaan (en uiteraard vaak getoetst door rechters.)

Bedrijven zijn helemaal niet gebonden aan grondrechten, die zijn namelijk geadresseerd aan de overheid.
De overheid mag niet censureren vooraf bijvoorbeeld. Een krant mag wel jouw stukjes weigeren, een uitgever mag je boeken weigeren.

Maar nogmaals ik ben erg benieuwd naar op welk juridische grond jij beweert dat er een onbeperkt inreisrecht is naar het land van je nationaliteit. Ik ken dat niet.

En "rechten mogen niet gefrustreerd worden" is ook niet zo. Als je ergens recht op hebt hebben we rechters die je in het gelijk kunnen stellen. Maar degene die daar toe veroordeelt wordt, wordt niet veroordeelt vanwege de frustratie van het recht zelf. Alleen voor het overtreden van het recht. Heel iets anders, anders zou zo iemand voor beide veroordeelt worden.
Artikel 13 van de universele mensenrechten, die Nederland (en vele andere landen) onderkennen:
Everyone has the right to freedom of movement and residence within the borders of each state.
Everyone has the right to leave any country, including his own, and to return to his country.
Verder heb je gelijk dat bedrijven hun regels kunnen stellen maar ze kunnen en mogen je je rechten niet ontnemen op basis van de rechten die je hebt. KLM zou wel als regel kunnen stellen dat iedereen een test moet doen maar ze mogen je niet weigeren om andere niet kloppende zaken zoals vragen van een vaccinatie als het van hun eigen regels en het betreffend land niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

De discussie om wel/niet boosteren om gezeik te voorkomen vind ik niet relevant. Regels veranderen en de volgende keer kan het een andere discussie zijn.

Waar het in mijn voorbeeld omgaat is dat de regels voor de (in dit geval Delta/KLM) medewerker niet duidelijk zijn, hoe ga je daar het beste mee om?

Ik zal wel even een berichtje naar de KLM Service Desk sturen, lijkt me dat ze daar een prima antwoord op kunnen geven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Jay-v schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:43:
De discussie om wel/niet boosteren om gezeik te voorkomen vind ik niet relevant. Regels veranderen en de volgende keer kan het een andere discussie zijn.

Waar het in mijn voorbeeld omgaat is dat de regels voor de (in dit geval Delta/KLM) medewerker niet duidelijk zijn, hoe ga je daar het beste mee om?

Ik zal wel even een berichtje naar de KLM Service Desk sturen, lijkt me dat ze daar een prima antwoord op kunnen geven ;-)
Ik zou in elk geval mijn eigen rechten goed kennen, en laten zien waar ze staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
De Universele Verklaring van de Rechten van de Mens heeft geen directe werking. Dat betekent dat landen zich verbinden aan het verdrag, maar dat individuele inwoners er geen beroep op kunnen doen, zoals bijvoorbeeld wel op het EVRM.
Rechters kunnen er wel naar verwijzen en mede hun oordeel op baseren. Maar het is niet zo dat jij alleen op basis van deze verklaring je gelijk kunt halen in Nederland. Je zult hiervoor andere wetten of verdragen met wel directe werking moeten gebruiken.

Ik zeg verder nergens dat KLM die vaccinatie mag eisen. Dat laat ik aan de rechter over. En op basis van de jurisprudentie over veel zaken de afgelopen jaren denk ik niet dat je op voorhand al kunt zeggen dat elke rechter dat doet. Een aantal keer wel, en een aantal keer niet. Dat is hoe het werkt.

@Jay-v Lijkt me een prima plan. Maar neem wel in overweging dat het ook gewoon KLM beleid kan zijn. Maar zelfs als de medewerker fout zit houden medewerkers bijna altijd vast aan wat zij denken dat de regels zijn, dus met hen in discussie gaan heeft alleen nut als je iets kunt laten zien van een level boven hen. Want je kunt wel een bepaald recht hebben, maar als passagier ga je daar weinig aan hebben op het moment dat je vliegtuig over een half uur vertrekt.

offtopic:
Ik had ooit een professor privaatrecht in Nijmegen. Die vertelde in een van zijn eerste colleges dat hij vaak gewoon een uitbreiding op de garantie kocht bij grote aankopen. Hij zei dat het eigenlijk onzin was, maar dat het wel enorm veel tijd scheelt als je een probleem hebt met je aankoop.

[ Voor 10% gewijzigd door ArthurMorgan op 29-06-2022 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Tenzij je naam Karen is, vragen naar de manager als je zelf je rechten goed kent?
Dat lijkt me sowieso een goed plan. Je ervaring voorleggen en vragen of ze het met je eens zijn dat er een fout is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Osiris schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 18:06:
[...]

Tenzij je naam Karen is, vragen naar de manager als je zelf je rechten goed kent?

Off topic, maar wel grappig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11
ArcticWolf schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:47:
[...]
Het ligt helemaal wat de definitie van wetenschappelijk onderbouwd is... ik werk zelf bij een overheidsbedrijf en dan voor een afdeling die toetst of wij ons aan onze eigen regel en wetgeving houden.
En daarbij eisen wij van onze eigen ontwikkelingsafdeling (die de regelgeving moderniseren en aanpassen) ook onderbouwingen waarom zij bepaalde zaken hebben gekozen;
Hoeveel politiek spel daarbij zit wordt je soms helemaal simpel van. En dat zijn dan mensen met een MSc of PHD |:(
Maar beleid en regelgeving maken aanpassen is dan ook geen wetenschap bedrijven. Ook niet als je het gaat doen met mensen met een academische titel. Je kunt je de onderbouwing van jouw mening en een eventuele consensus er wel op baseren.
En misschien was dat bij het OMT en RIVM ook niet helemaal duidelijk, dat OMT en deel RIVM voornamelijk beleid aan het maken (of beter gezegd aan het voorstellen) waren. En andere delen van het RIVM wel wetenschap bedrijven en sommige mensen die zaken ook nog mixen (zoals bijvb de modelleur).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
ArthurMorgan schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:22:
Dan maak je dus de keuze om het gevecht aan te gaan. Of je dat wint weet ik niet, misschien wel. Gefeliciteerd dan.... maar de kans dat je ondanks die winst niet kunt vliegen is wel zwaar aanwezig.
Blijft grappig hoe men in zulke situaties blijft vasthouden aan een zogenaamde keuze. Het is maar waar je de nadruk op legt. In deze kwestie is de kans dus groter dat de persoon niet kan vliegen, de keuze is dus wel of niet vliegen. En niet een zogenaamde theoretische keuze die men erbij probeert te halen door te doen alsof vaccineren niet wordt vereist (gepushed) en ook niet met allerlei praktische voordelen komt (niks met gezondheid te maken). Samenleving is momenteel vaak ingericht dat vaccineren je voordelen oplevert die niks te maken hebben met gezondheid maar vooral op "gemak", waarbij het ongemak dus kunstmatig gecreëerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
gekkie schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:02:
[...]

Maar beleid en regelgeving maken aanpassen is dan ook geen wetenschap bedrijven. Ook niet als je het gaat doen met mensen met een academische titel. Je kunt je de onderbouwing van jouw mening en een eventuele consensus er wel op baseren.
En misschien was dat bij het OMT en RIVM ook niet helemaal duidelijk, dat OMT en deel RIVM voornamelijk beleid aan het maken (of beter gezegd aan het voorstellen) waren. En andere delen van het RIVM wel wetenschap bedrijven en sommige mensen die zaken ook nog mixen (zoals bijvb de modelleur).
Ik had het niet over beleid, achter onze regelgeving zit wel degelijk wetenschap en die ontwikkel afdeling moet dat in de regelgeving verwerken (zijn 2 afdelingen in 1) en die onderbouwing toetsen wij dan weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
ArcticWolf schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:26:
[...]

Ik had het niet over beleid, achter onze regelgeving zit wel degelijk wetenschap en die ontwikkel afdeling moet dat in de regelgeving verwerken (zijn 2 afdelingen in 1) en die onderbouwing toetsen wij dan weer.
Er achter inderdaad wel, maar het prcoes van verwerken en eventuele keuzes daarin, alsmede latere uitvoering zijn doorgaans geen wetenschap en moet je ook niet van gaan doen dat je verwacht dat daar wetenschap bedreven wordt (wat in het corona dossier het OMT nog wel eens verweten werd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:53:
[...]

nee, gedoe voor hemzelf. Of je haalt een prik, of je staat met pech bij de douane gesprekken te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Mfpower schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:27:
[...]

een recht om je land binnen te komen is toch niet hetzelfde als het recht op vervoer door een bedrijf?

Als ik op de zwarte lijst van klm sta, omdat ik me meerdere keren tijdens een vlucht heb misdragen, ga ik daar weinig aan doen door te zeggen "ja, maar ik het het recht om terug te keren naar mijn land"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
monaldo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:22:
[...]
vaccineren je voordelen oplevert die niks te maken hebben met gezondheid
edit.... laat maar, verspilde moeite eigenlijk

[ Voor 28% gewijzigd door 42erik op 30-06-2022 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
42erik schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 02:31:
[...]

edit.... laat maar, verspilde moeite eigenlijk
Ik bedoel dus dat het voornamelijk voordelen oplevert die niks met gezondheid te maken hebben zoals in dit voorbeeld. Daarmee zeg ik niet dat vaccineren geen nut heeft voor kwetsbaren 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-10 08:51

Wailing_Banshee

You're Next

Jay-v schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:59:

Wij gaan eind september naar Canada, en ik zat eens te kijken wat de eisen daar zijn. Inderdaad ook geen booster verplichting. Maar ik krijg al koppijn als je ziet wat je allemaal wel niet moet doen om het land binnen te komen!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

42erik schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 02:23:
[...]

een recht om je land binnen te komen is toch niet hetzelfde als het recht op vervoer door een bedrijf?

Als ik op de zwarte lijst van klm sta, omdat ik me meerdere keren tijdens een vlucht heb misdragen, ga ik daar weinig aan doen door te zeggen "ja, maar ik het het recht om terug te keren naar mijn land"
Dat is wat ik zeg, maar een bedrijf mag je niet op oneigenlijke voorwaarden weigeren. Zoals bijvoorbeeld een vaccinatie eisen, dat moet dan bij wet geregeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Mfpower schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 07:58:
[...]

Dat is wat ik zeg, maar een bedrijf mag je niet op oneigenlijke voorwaarden weigeren. Zoals bijvoorbeeld een vaccinatie eisen, dat moet dan bij wet geregeld zijn.
Dat is jouw mening, geen juridisch feit.

Een bedrijf mag klanten weigeren, tenzij dat tegen de wet in gaat. Dus niet alleen weigeren als de wet dat toestaat.
Dat geldt eigenlijk voor alles. Alles is toegestaan, tenzij het verboden is. Niet, alles is verboden tenzij het toegestaan is.

Ook het idee dat wetten altijd zo duidelijk zijn dat de uitkomst op voorhand vaststaat is een utopie. Er zijn altijd rechters nodig om tot een uitspraak te komen. En ook rechters komen vaak tot verschillende uitkomsten. Anders waren hoger beroepen en cassatie niet nodig geweest.

[ Voor 45% gewijzigd door ArthurMorgan op 30-06-2022 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

ArthurMorgan schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:39:
[...]

Dat is jouw mening, geen juridisch feit.

Een bedrijf mag klanten weigeren, tenzij dat tegen de wet in gaat. Dus niet alleen weigeren als de wet dat toestaat.
Dat geldt eigenlijk voor alles. Alles is toegestaan, tenzij het verboden is. Niet, alles is verboden tenzij het toegestaan is.

Ook het idee dat wetten altijd zo duidelijk zijn dat de uitkomst op voorhand vaststaat is een utopie. Er zijn altijd rechters nodig om tot een uitspraak te komen. En ook rechters komen vaak tot verschillende uitkomsten. Anders waren hoger beroepen en cassatie niet nodig geweest.
Een vaccinatie is een speciaal medisch gegeven. Dat mag je zonder uitzonderlijke wettelijke toestemming niet vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ArcticWolf schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:18:
@ArthurMorgan onnodig prikken kan ook een principieel ding zijn? Dus het is nogal vreemd dat je onnodig dat gevecht aan moet om terug te mogen naar je eigen land. Dit is gewoon echt de omgekeerde wereld.

Het is geen gele koorts...
Elke golf van Covid die weer door het land komt bewijst dat het niet onnodig is :)

Daarentegen kunnen mensen best persoonlijk vinden dat de prikken onnodig zijn.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door tweakmember op 02-07-2022 01:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
  • Laatst online: 20:03
Vanmorgen naar de teststraat geweest want woensdag een kriebelhoestje .
Donderdag verhoging van 38.1 en in de avond 39.3
Vanmorgen nog steeds 39.
Thuistestjes gaven negatief dus ben benieuwd wat er uit de teststraat uitkom.
Ik heb 2 jaar geleden corona gehad, heb 2 vaccinaties en de boosterprik gehad.
Ik hoop dat wanneer ik corona heb er door de vaccinaties er snel van af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Mijn vrouw, mijn zoon en ik alle drie positief.
Maar ik ben na 1 dag koorts alweer koortsvrij en verder geen klachten.
Mijn zoon zijn koorts is ook al gedaald sinds gister maar nog 38.5
En mijn vrouw heeft helemaal geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Welk merk zelftesten waren dat? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Osiris schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:55:
Welk merk zelftesten waren dat? :X
Ja die van albertheijn.
Maar misschien te maken met hoe sterk covid in je lichaam aanwezig is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Artwido schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:31:
[...]

Ja die van albertheijn.
Geen idee welk merk de AH aanbiedt TBH.
Artwido schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:31:
Maar misschien te maken met hoe sterk covid in je lichaam aanwezig is?
Zeker, bij te weinig virus-load pikt de PCR het nog wel op en kan een antigeentest negatief uitvallen. Ook is de sampling bij een zelftest over 't algemeen anders: alleen voorin de neus wat roeren, terwijl een PCR-test over 't algemeen van zowel keel als nasopharynx wordt afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-10 14:20
Osiris schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:03:
[...]

Geen idee welk merk de AH aanbiedt TBH.

[...]
Acon FlowFlex

[ Voor 3% gewijzigd door robcoenen op 04-09-2022 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Osiris schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:03:
[...]
Ook is de sampling bij een zelftest over 't algemeen anders: alleen voorin de neus wat roeren, terwijl een PCR-test over 't algemeen van zowel keel als nasopharynx wordt afgenomen.
Je bedoelt de hersenen.... Ik heb een afspraak moeten inplannen voor een PCR-test over bijna 2 weken (nodig voor m'n vakantie), en kijk er nu al naar uit...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:05:
[...]

Je bedoelt de hersenen.... Ik heb een afspraak moeten inplannen voor een PCR-test over bijna 2 weken (nodig voor m'n vakantie), en kijk er nu al naar uit...
Een goed uitgevoerde nasopharynx-swab kriebelt en jeukt een beetje, waardoor je hooguit wat gaat tranen (en mss niesen). Niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Wailing_Banshee schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:05:
[...]

Dat zal een van de commerciele test centra zijn, mijn ervaring daar is dat ze daar niet zo heel diep gaan, dus de vraag is hoe goed die testen echt afgenomen worden, maar als je op vakantie gaat zal je dat ook niet heel belangrijk vinden ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Osiris schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:20:
[...]

Een goed uitgevoerde nasopharynx-swab kriebelt en jeukt een beetje, waardoor je hooguit wat gaat tranen (en mss niesen). Niets meer.
Ik heb er 2 gehad nu (beide in het ziekenhuis) en ik had van beide echt last...
Woy schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:56:
[...]

Dat zal een van de commerciele test centra zijn, mijn ervaring daar is dat ze daar niet zo heel diep gaan, dus de vraag is hoe goed die testen echt afgenomen worden, maar als je op vakantie gaat zal je dat ook niet heel belangrijk vinden ;)
Zolang hij negatief is, vind ik het niet erg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011

Dennis1812

Amateur prutser

Maar bij je hersenen zullen ze zeker niet komen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

De scholen zijn een paar dagen begonnen en m'n dochter (9) heeft alweer Corona. Bring it on... pfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 01:06
Mfpower schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:19:
De scholen zijn een paar dagen begonnen en m'n dochter (9) heeft alweer Corona. Bring it on... pfff.
Sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
Ik was corona helemaal vergeten tot ik dit topic weer zag ghehe.

Is er weer toename van corona besmettingen?
ik merk en hoor er helemaal niemand meer erover...
Alleen in het nieuws dat er nieuwe booster op de markt is... maar als dat alles is..

[ Voor 46% gewijzigd door tweakmember op 06-09-2022 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

tweakmember schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 19:33:

Alleen in het nieuws dat er nieuwe booster op de markt is... maar als dat alles is..
Inmiddels heeft bijna de hele klas van m’n dochter Corona en in de groep daaronder zit de helft thuis.
Ik zeg niet dat het erg is maar het is in elk geval niet weg ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

Bij radiozender Q-music hadden ze het er wel over dat het aan op lopen was maar dat dit te verwachten was.. niks aan de hand verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:21

Vond het ook wel weer ff lekker zo de afgelopen weken. Heb het zelf begin juli gehad, laatste tijd niks of niemand meer om ons heen. Merk aan de kinderen dat ze nu ook voor het eerst in tijden weer een beetje beginnen te snotteren, maar had eigenlijk nog niet eens aan testen gedacht. Hopelijk volgt het najaar een beetje zonder paniek zoals de zomergolf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik ben 3 weken terug ziek geweest, mijn vrouw 2. Mijn schoonzus vorige week. Mijn stiefmoeder nu. Even de ervaring van de afgelopen weken. Ja, aantal besmettingen gaat lekker. Maar aangezien het bij de meesten paar dagen snotteren is, is het niet zo dramatisch.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
Crazy D schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:22:
[...]

Ik ben 3 weken terug ziek geweest, mijn vrouw 2. Mijn schoonzus vorige week. Mijn stiefmoeder nu. Even de ervaring van de afgelopen weken. Ja, aantal besmettingen gaat lekker. Maar aangezien het bij de meesten paar dagen snotteren is, is het niet zo dramatisch.
komt dat omdat het virus is gemuteerd in een zwakkere variant dan in het verleden?
Ik kan mij niet voorstellen dat de vaccins van paar maanden geleden nu nog werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik vermoed een combinatie van dat, en dat bijna iedereen het intussen (meerdere keren) gehad heeft in lichte of zwaardere vorm. Herhaling doet wonderen voor je weerstand.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Egocentrix schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 20:30:
Ik vermoed een combinatie van dat, en dat bijna iedereen het intussen (meerdere keren) gehad heeft in lichte of zwaardere vorm. Herhaling doet wonderen voor je weerstand.
Ik heb het nog steeds weten te voorkomen... Dus besloten maar eens drastische maatregelen te treffen: volgende week vrijdag stappen we op een cruiseboot :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
@Wailing_Banshee Dan mag je blij zijn als COVID-19 't enige is wat je mee naar huis neemt _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:08:
[...]

Ik heb het nog steeds weten te voorkomen... Dus besloten maar eens drastische maatregelen te treffen: volgende week vrijdag stappen we op een cruiseboot :p
Ik zou banger zijn voor het Noro virus met een cruise dan voor Covid (op dit moment) ;)

Have fun!

Ik ben zelf ook nog steeds gewoon buiten schot gebleven. Ik heb sowieso weinig contact met mensen. Maar zal wel blij zijn als ik begin oktober weer een uitnodiging krijg voor de volgende prikronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Osiris schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:11:
@Wailing_Banshee Dan mag je blij zijn als COVID-19 't enige is wat je mee naar huis neemt _O-
We hebben al eerder gecruised, en wat ons opviel was dat de hygiëne aan boord extreem werd gepromoot (en dat was pre 2020 al). Tijdens etenstijd stonden er altijd al bemanningsleden met een spuitbus klaar om handen te ontsmetten, en sowieso stonden overal altijd al palen met ontsmettingsmiddel.

Maar toen we begin 2021 onze cruise geboekt hebben, dachten we dat corona eind 2022 wel echt wel voorbij zou zijn (baal er nog steeds van dat de cruise van 2020 niet door kon gaan, dat was namelijk een unieke cruise geweest :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Cruiseschepen zijn altijd al haarden geweest van norovirus en vervolgens buikgriep, een 'Code Brown' die voor iedereen zeer onaangenaam is maar niet dodelijk.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
IJzerlijm schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:44:
Cruiseschepen zijn altijd al haarden geweest van norovirus en vervolgens buikgriep, een 'Code Brown' die voor iedereen zeer onaangenaam is maar niet dodelijk.
word er zoveel rauwe schaal- en schelpdieren geserveerd dan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:35
Egocentrix schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 20:30:
Zou er niet zo zeker van zijn. Heb het inmiddels 3 keer onder de leden gehad en de nasleep blijft een staartje hebben. Lang last op de borst en moeilijk op woorden kunnen komen, snel over geprikkeld. Ik baal er van dat ik onder de gezonde 30er val (sportief) en weer achteraan mag sluiten voor de vaccinatie. Inmiddels gaat het virus al weer rond onder collega's en de school van mijn kinderen, het is wachten op de 4e keer.

Overigens een collega van mij nu haar eerste keer, na 3x gevaccineerd te zijn. Toch koorts en nu al weer een tijdje moeite met sporten.

[ Voor 8% gewijzigd door Cobb op 12-09-2022 12:31 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
vaccinaties zeggen nou niks meer gezien het virus zichzelf heeft aangepast en de vaccins allang uitgewerkt zijn.

We moeten dus weer opnieuw beginnen dus de eerst komende vaccinatie is dus nr 1 en niet nr 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:33
tweakmember schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:55:
vaccinaties zeggen nou niks meer gezien het virus zichzelf heeft aangepast en de vaccins allang uitgewerkt zijn.

We moeten dus weer opnieuw beginnen dus de eerst komende vaccinatie is dus nr 1 en niet nr 4.
Vaccins uitgewerkt? Opnieuw beginnen?

De huidige vaccinaties beschermen nog steeds tegen ernstig ziekteverloop naar mijn weten. Ze zijn zeker niet uitgewerkt, enkel minder effectief tegen de huidige variant. De aangepaste vaccins werken voornamelijk beter tegen infectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:56
Ik ga me zeker vaccineren met de 4e prik. Ik wil net als bij mijn 3 laatste prikken Pfizer

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Van der Berg schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:08:
Ik ga me zeker vaccineren met de 4e prik. Ik wil net als bij mijn 3 laatste prikken Pfizer
Ik weet niet of ik die 4e ga halen. Na de komende vakantie was ik voorlopig niet van plan weg te gaan en in mijn dagelijkse leven heb ik niet zo heel veel wisselende contacten...

(mijn laatste, en derde, moderna vaccinatie was in april).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Wailing_Banshee schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:23:
[...]

Ik weet niet of ik die 4e ga halen. Na de komende vakantie was ik voorlopig niet van plan weg te gaan en in mijn dagelijkse leven heb ik niet zo heel veel wisselende contacten...

(mijn laatste, en derde, moderna vaccinatie was in april).
Ik ga pas in 2023 weer met vakantie. Is het daarom beter om later die 4e prik te nemen of maakt dat niet zoveel uit?

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-10 22:45

ComputerHoed

Electronica <3

Haha, prikken voor vakantie. Je zou het maar vrijwilling doen

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Van der Berg schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:26:
[...]

Ik ga pas in 2023 weer met vakantie. Is het daarom beter om later die 4e prik te nemen of maakt dat niet zoveel uit?
Dat is natuurlijk erg persoonlijk.... Maar als ze elk half jaar een vaccinatie ronde gaan doen, heeft het voor mij niet zo heel veel zin om te laten vaccineren...
ComputerHoed schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:28:
Dat doen al heel veel mensen decennia lang... Het gele boekje is echt niet iets van 2020...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik doe het voor de veiligheid en dat ik mag reizen zonder PCR test te hoeven doen en ik ga minimaal 2 keer per jaar met het vliegtuig.

Ik had dit jaar weer geen PCR nodig om te kunnen vliegen. Op Schiphol werd mijn gele boekje gecontroleerd en ik had de 3 vaccinaties op papier uitgeprint als bewijs. Maar gele boekje was voldoende.

[ Voor 44% gewijzigd door Van der Berg op 12-09-2022 13:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
ComputerHoed schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:28:
Ja, want ik was echt zooooo bang voor de gele koorts toen ik naar Azië op vakantie ging :')

Men is wel erg laagdrempelig met hersenloos ranten op SARS-CoV-2-vaccinaties, 't zou bijna grappig zijn als 't niet zo dieptriest was :)

* Osiris kan ook niet wachten op de mail van m'n werkgever. Kommaar op met die geupdate Pfizer/Moderna! Zelf minder last én minder transmissie, waardoor ook weer minder kans op vergaande maatregelen om een zorginfarct af te wenden. Ik ben voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Van der Berg schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:33:
Ik doe het voor de veiligheid en dat ik mag reizen zonder PCR test te hoeven doen en ik ga minimaal 2 keer per jaar met het vliegtuig.

Ik had dit jaar weer geen PCR nodig om te kunnen vliegen. Op Schiphol werd mijn gele boekje gecontroleerd en ik had de 3 vaccinaties op papier uitgeprint als bewijs. Maar gele boekje was voldoende.
Wij moeten dus wel een PCR test af laten nemen.... Omdat we naar Canada gaan, daar met het vliegtuig binnen komen en daar op een cruiseschip gaan stappen...

"All travellers 5 years of age or older must have a COVID-19 test to board a cruise ship in Canada or to board a cruise ship that will dock in Canada at any point on the cruise."

Vaccinatie is ook verplicht (booster wordt niets over gezegd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

BlackMonkey schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:06:
[...]

Vaccins uitgewerkt? Opnieuw beginnen?

De huidige vaccinaties beschermen nog steeds tegen ernstig ziekteverloop naar mijn weten. Ze zijn zeker niet uitgewerkt, enkel minder effectief tegen de huidige variant. De aangepaste vaccins werken voornamelijk beter tegen infectie.
Geldt dat ook nog voor de mensen die alleen een basisserie hebben gehad? Ik had ergens in een officiële bron gelezen dat die bescherming nauwelijks meer meetbaar is, ook vanwege de invloed van natuurlijke immuniteit. Dan zou je (volgens die bron) toch echt aan de booster en/of herhaalprik moeten. Ik kan die bron zo 1-2-3 niet meer vinden, dus wellicht zit ik ernaast. RIVM heeft het in recente berichten alleen nog maar over effectiviteit van booster en herhaalprik, dus zal de effectiviteit van de basisserie niet meer noemenswaardig zijn vermoed ik, anders zou dat vast genoemd zijn. Meer dan 1/3e is niet geboosterd dus dat is belangrijke info voor miljoenen mensen.
Osiris schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:41:
[...]

Ja, want ik was echt zooooo bang voor de gele koorts toen ik naar Azië op vakantie ging :')

Men is wel erg laagdrempelig met hersenloos ranten op SARS-CoV-2-vaccinaties, 't zou bijna grappig zijn als 't niet zo dieptriest was :)

* Osiris kan ook niet wachten op de mail van m'n werkgever. Kommaar op met die geupdate Pfizer/Moderna! Zelf minder last én minder transmissie, waardoor ook weer minder kans op vergaande maatregelen om een zorginfarct af te wenden. Ik ben voor!
Hier zonder vaccinatie 2x corona gehad, ten tijde van BA1 en BA5. Eerste was een week verkouden, net als m'n gevaccineerde - en licht gedesillusioneerde - vriendin. Tweede keer 3 dagen lichte keelpijn en 2 dagen wat vermoeid, niet echt boeiend meer; pre-corona zou ik daarvoor niet thuisgebleven zijn, tegenwoordig is dat een paar dagen gratis vakantie :9 Dus ik vermoed dat m'n immuunsysteem prima werkt en tevens geboosterd is, een vaccinatie zal daaraan weinig kunnen toevoegen. Tis in de verste verte geen gele koorts voor mij - 1 op de 10 patiënten sterft aan gele koorts lees ik, zonder vaccinatie.

Verwachtingen zijn dat het niet zo ernstig zal worden dit najaar, wellicht een bultje iets hoger dan in de zomer. Maar we gaan het zien hoe de boel verloopt :)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:29:
[...]

Dat is natuurlijk erg persoonlijk.... Maar als ze elk half jaar een vaccinatie ronde gaan doen, heeft het voor mij niet zo heel veel zin om te laten vaccineren...
Verspreiding tegengaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:33
TerraGuy schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:35:
[...]

Geldt dat ook nog voor de mensen die alleen een basisserie hebben gehad? Ik had ergens in een officiële bron gelezen dat die bescherming nauwelijks meer meetbaar is, ook vanwege de invloed van natuurlijke immuniteit. Dan zou je (volgens die bron) toch echt aan de booster en/of herhaalprik moeten. Ik kan die bron zo 1-2-3 niet meer vinden, dus wellicht zit ik ernaast. RIVM heeft het in recente berichten alleen nog maar over effectiviteit van booster en herhaalprik, dus zal de effectiviteit van de basisserie niet meer noemenswaardig zijn vermoed ik, anders zou dat vast genoemd zijn. Meer dan 1/3e is niet geboosterd dus dat is belangrijke info voor miljoenen mensen.
Het is wat lastig te zeggen om eerlijk te zijn. Echter om te stellen dat je volledig opnieuw moet beginnen is wel foutief. Dit artikel geeft het wel mooi weer: https://www.rtlnieuws.nl/...vaccineffectiviteit-virus

M.a.w. er zitten nogal haken en ogen aan de conclusie die het RIVM trekt. Iets waar ze zelf ook al op hinten:
De schattingen van de vaccineffectiviteit zijn daardoor steeds moeilijker te interpreteren.
Ik vermoed dus dat je een artikel hebt gelezen, gebaseerd op dit rapport van het RIVM, waarbij ze iets te enthousiast met de kop aan de haal zijn gegaan. Mogelijk dat @RoD mij verder kan aanvullen.
Pagina: 1 ... 78 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"