Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

BlackMonkey schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:59:
[...]

Het is wat lastig te zeggen om eerlijk te zijn. Echter om te stellen dat je volledig opnieuw moet beginnen is wel foutief. Dit artikel geeft het wel mooi weer: https://www.rtlnieuws.nl/...vaccineffectiviteit-virus

M.a.w. er zitten nogal haken en ogen de conclusie die het RIVM trekt. Iets waar ze zelf ook al op hinten:

[...]

Ik vermoed dus dat je een artikel hebt gelezen, gebaseerd op dit rapport van het RIVM, waarbij ze iets te enthousiast met de kop aan de haal zijn gegaan. Mogelijk dat @RoD mij verder kan aanvullen.
Volledig opnieuw beginnen is natuurlijk ook wat vreemd omschreven, aangezien we nu in een heel andere situatie zitten. Omikron is van nature een stuk milder dan zeg de Wuhan-variant. Plus dat velen/de meesten in de afgelopen maanden een besmetting achter de rug hebben wil zeggen dat er recent een bepaalde immuniteit opgebouwd is, gevaccineerd en ongevaccineerd. Dat maakt de noodzaak voor vaccinatie van die mensen al een stuk minder. En tegelijk extra lastig om te onderzoeken hoe groot de effectiviteit van puur de vaccinatie is zonder natuurlijke besmetting erdoorheen gemixt, zoals ze zelf ook al aangeven.

Als bij mij als ongevaxte een eerdere besmetting een verkoudheid terugbrengt naar wat lichte keelpijn bij een nieuwe besmetting, dan kan zoiets ook gebeuren bij mensen met alleen de basisserie: was het nu een eerdere besmetting of de vaccinatie van een jaar geleden of een combi die de gevolgen van de besmetting verminderde? Het is steeds lastiger dat duidelijk te krijgen zeggen ze, dus enorm duidelijk en groot kan het effect dan ook niet meer zijn.

Ook interessant trouwens om te zien dat bijv Denemarken het houdt bij het prikken van alleen 50-plussers en kwetsbaren, terwijl er in Nederland gekozen wordt iedereen de vaccinatie aan te bieden (wel 50+ en kwetsbaren eerst). Blijkbaar verwacht Denemarken niet meer dat extra vaccinatie zoveel gaat bieden voor gezonde jonge mensen.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
BlackMonkey schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:59:
[...]

Het is wat lastig te zeggen om eerlijk te zijn. Echter om te stellen dat je volledig opnieuw moet beginnen is wel foutief. Dit artikel geeft het wel mooi weer: https://www.rtlnieuws.nl/...vaccineffectiviteit-virus

M.a.w. er zitten nogal haken en ogen de conclusie die het RIVM trekt. Iets waar ze zelf ook al op hinten:

[...]

Ik vermoed dus dat je een artikel hebt gelezen, gebaseerd op dit rapport van het RIVM, waarbij ze iets te enthousiast met de kop aan de haal zijn gegaan. Mogelijk dat @RoD mij verder kan aanvullen.
Ik moet zeggen dat ik dit de laatste tijd een beetje aan me voorbij heb laten gaan vanwege andere prioriteiten. Maar dit lijkt me wel een duidelijk geval van niet de juiste condities kunnen creeëren om je effect size te onderzoeken. Probleem is dan dat je alle data op de grote hoop veegt inclusief de ruis (zoals ongevaccineerden die X keer zijn blootgesteld aan het virus), en zo niet meer het potentiële nut voor het individu kan vast stellen. Nadeel is dan ook weer, bij niet-bewezen effectiviteit kun je ook lastig een vaccinatie aanbevelen. Uiteraard kun je door andere studies te doen wel zinnige dingen zeggen, zoals bio-equivalence studies. We weten dat de vaccins doen wat ze moeten doen door de grandioze effectiviteit die we in het verleden zagen en we weten dat de antibody-response een goede surrogaat is, dus laat in de nieuwe regimes maar zien dat je mooie antibody-titers haalt.

Punt blijft dat het in de praktijk lastig verkoopbaar blijft. En het vertelt je ook niet over welke groep wel / niet een prik moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-10 08:51

Wailing_Banshee

You're Next

Zoals ik al zei, voor mij. Ik kom nergens, begeef me nauwelijks onder de mensen (nooit gedaan, dus ook pre-2020 niet) dus als ik het niet krijg, kan ik het ook niet doorgeven.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 07:54:
[...]

Zoals ik al zei, voor mij. Ik kom nergens, begeef me nauwelijks onder de mensen (nooit gedaan, dus ook pre-2020 niet) dus als ik het niet krijg, kan ik het ook niet doorgeven.
Verspreiding tegengaan is ook voor jezelf. Want minder verspreiding is minder kans op vastlopende zorg is minder kans op (al dan niet heftige) maatregelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

42erik schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:45:
[...]

Verspreiding tegengaan is ook voor jezelf. Want minder verspreiding is minder kans op vastlopende zorg is minder kans op (al dan niet heftige) maatregelen
Dan blijf ik nog steeds bij m'n standpunt: als ik nergens kom, kan ik het niet krijgen en kan ik het ook niet verspreiden.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:10

Mfpower

In dubio

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:20:
[...]

Dan blijf ik nog steeds bij m'n standpunt: als ik nergens kom, kan ik het niet krijgen en kan ik het ook niet verspreiden.
Daarnaast hebben we (zeker met Omicron) gezien dat vaccinatie nou niet echt sterk is in het voorkomen van verspreiding. Het is vooral zinvol voor jezelf, en zeker als je in een risicogroep zit. De Denen bijvoorbeeld maken die afweging ook en boosteren daarom alleen 50+

En als het wel zou werken tegen verspreiding moet je zeker de kinderen ook vaccineren, anders maakt het toch niets uit: Vorige week de helft van m'n dochters klas ziek thuis. Degenen die getest hadden (inclusief mijn dochter) waren positief, de rest weigerde nog te testen. Wat niet weet wat niet deert. Er zaten nog maar 11 kinderen in de klas, de rest was ziek. Scholen weer open... wie nu ooit nog beweert dat kinderen niet verspreiden.... Bij ons thuis testte iedereen positief, behalve ik. Het heeft mij voor de verandering eens overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:34
grootste verspreiders zijn idd kinderen, is bijna niet te doen om tegen te houden, tenzei kinderen thuis blijven niet naar BSO gaan of.niet naar school

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Mfpower schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:53:
[...]

Daarnaast hebben we (zeker met Omicron) gezien dat vaccinatie nou niet echt sterk is in het voorkomen van verspreiding.
Zullen we ons wel aan feiten houden en niet zomaar aannames doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:20:
[...]

Ja, als je echt nergens nergens komt is dat zo... Maar dan zou je je huis amper uitkomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-10 12:44

beuker19

Killerbeuker is so OP

Het enige wat altijd gezegd word maar nooit bewezen is.
ik geloof namelijk helemaal niet dat het verspreiding tegen gaat want zelfs bij de Delta variant zag je al besmette personen die gevacineerd waren en bij Omikron kreeg iedereen het.

Bij mij thuis kreeg mijn vrouw(gevacineerd) nog sneller corona dan de rest (ongevacineerd)

En zeggen dat de kans zoveel % minder is slaat helemaal nergens op want je verspreid het of je verspreid het niet want daar is nemelijk geen tussen weg.

Dat was al wel duidelijk toen tijdens de eerste golf toen mensen soms al 2x corona hadden opgelopen.

[ Voor 7% gewijzigd door beuker19 op 13-09-2022 13:31 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

42erik schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:20:
[...]

Zullen we ons wel aan feiten houden en niet zomaar aannames doen?
Op het hoogtepunt waren er ondanks vaccinaties tienduizenden besmettingen per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

42erik schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:21:
[...]

Ja, als je echt nergens nergens komt is dat zo... Maar dan zou je je huis amper uitkomen?
Ik ga dagelijks mijn huis uit... Maar ik ga zeker niet dagelijks weg. Ik moet eerlijk zeggen, de afgelopen 2 jaar waren wat dat betreft voor mij ideaal. Een extra excuus om niet weg te hoeven gaan...

En zoals ik al zei, als ze elk half jaar gaan herhalen, ga ik de volgende overslaan (dat is dus diegene die nu in september aangeboden gaat worden). In de winter gaan we echt bijna nooit van huis weg, behalve 1 dag in de week naar kantoor. En daar zorg ik er wel voor dat ik mooi afstand blijf houden en geen directe contacten met collega's heb. In de zomer komen we op meer plekken en gaan we vaker van huis weg. Maar dat zien we dan wel weer in het voorjaar.

Dit werkte de afgelopen 2 jaar ook perfect, zie niet in waarom dit het komende half jaar ook niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:33
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:47:
[...]

Ik ga dagelijks mijn huis uit... Maar ik ga zeker niet dagelijks weg. Ik moet eerlijk zeggen, de afgelopen 2 jaar waren wat dat betreft voor mij ideaal. Een extra excuus om niet weg te hoeven gaan...

En zoals ik al zei, als ze elk half jaar gaan herhalen, ga ik de volgende overslaan (dat is dus diegene die nu in september aangeboden gaat worden). In de winter gaan we echt bijna nooit van huis weg, behalve 1 dag in de week naar kantoor. En daar zorg ik er wel voor dat ik mooi afstand blijf houden en geen directe contacten met collega's heb. In de zomer komen we op meer plekken en gaan we vaker van huis weg. Maar dat zien we dan wel weer in het voorjaar.

Dit werkte de afgelopen 2 jaar ook perfect, zie niet in waarom dit het komende half jaar ook niet zou werken.
Puur uit nieuwsgierigheid: waarom zou je je hele leven zoveel mogelijk op één plek willen doorbrengen? Mijn brein wil namelijk praktisch het tegenovergestelde. Als ik telkens hetzelfde doe op dezelfde plek, dan heb ik het idee dat ik mijn kostbare levensjaren aan het verspillen ben. Ik wil juist zoveel mogelijk zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

BarôZZa schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:11:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid: waarom zou je je hele leven zoveel mogelijk op één plek willen doorbrengen? Mijn brein wil namelijk praktisch het tegenovergestelde. Als ik telkens hetzelfde doe op dezelfde plek, dan heb ik het idee dat ik mijn kostbare levensjaren aan het verspillen ben. Ik wil juist zoveel mogelijk zien.
Nog maar eens herhalen dan: In de winter gaan we echt bijna nooit van huis weg, behalve 1 dag in de week naar kantoor. En daar zorg ik er wel voor dat ik mooi afstand blijf houden en geen directe contacten met collega's heb. In de zomer komen we op meer plekken en gaan we vaker van huis weg. Maar dat zien we dan wel weer in het voorjaar.

Dus als die vaccinatie in het voorjaar weer herhaald gaat worden, dan zie ik dat in het voorjaar wel weer, want dan gaan we vaker het huis uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:33
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:19:
[...]

Nog maar eens herhalen dan: In de winter gaan we echt bijna nooit van huis weg, behalve 1 dag in de week naar kantoor. En daar zorg ik er wel voor dat ik mooi afstand blijf houden en geen directe contacten met collega's heb. In de zomer komen we op meer plekken en gaan we vaker van huis weg. Maar dat zien we dan wel weer in het voorjaar.

Dus als die vaccinatie in het voorjaar weer herhaald gaat worden, dan zie ik dat in het voorjaar wel weer, want dan gaan we vaker het huis uit.
Dat had ik gelezen: mijn vraag was waarom?

Waarom zou je bijna nooit van huis weg gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

BarôZZa schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:26:
[...]

Dat had ik gelezen: mijn vraag was waarom?

Waarom zou je bijna nooit van huis weg gaan?
Waarom zou ik altijd van huis weg moeten gaan? We hebben dit huis gekocht omdat we hier heerlijk kunnen leven. Mooie tuin, heerlijk huis, fantastische (soms) katten... Daarbij, ik betaal er elke maand voor, dus waarom zou ik altijd weg gaan? Zeker in de winter... Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik heb maar zo'n 25 vakantiedagen per jaar. Dus als ik in de zomer 2 of 3 weken wegga, in het voorjaar een weekje vrij neem en rond de kerst vakantie ook, dan zijn mijn vakantie dagen echt op.

Uit eten gaan vind ik niet leuk, stappen heb ik altijd al een hekel aan gehad, ik moet er niet aan denken om elk weekend bij familie of vrienden op bezoek te gaan...

Wij waren de afgelopen 2 jaar deel van de kleine groep mensen die zeker niet treurden om het feit dat alles gesloten was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
beuker19 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:30:
[...]
En zeggen dat de kans zoveel % minder is slaat helemaal nergens op want je verspreid het of je verspreid het niet want daar is nemelijk geen tussen weg.
Wow... Dit is een uitspraak van het niveau "een dobbelsteen heeft een kans van 50% op een 6. Of wel, of niet, er is geen tussenweg".

Zo werkt kansberekening alleen niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Mfpower schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:46:
[...]

Op het hoogtepunt waren er ondanks vaccinaties tienduizenden besmettingen per dag.
Je hebt ook meegekregen dat het vaccin geüpdatet is naar omikron? Dus resultaten uit het verleden zeggen niks meer over die kans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:47:
[...]

Ik mis nog steeds wat geloof ik... Misschien omdat ik teveel vanuit mezelf redeneer...

Wel huis uit, maar niet weg? Dus wel de deur uit, maar niet de tuin uit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:53
42erik schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:22:
[...]

Ik mis nog steeds wat geloof ik... Misschien omdat ik teveel vanuit mezelf redeneer...

En boodschappen bijvoorbeeld?

• 42erik
  • Niet online
Arjantje72 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:37:
[...]

En boodschappen bijvoorbeeld?
Goede vraag ja. Hoe worden die dan gedaan?

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:03

3DDude

I void warranty's

BlackMonkey schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:06:
[...]

Vaccins uitgewerkt? Opnieuw beginnen?

De huidige vaccinaties beschermen nog steeds tegen ernstig ziekteverloop naar mijn weten. Ze zijn zeker niet uitgewerkt, enkel minder effectief tegen de huidige variant. De aangepaste vaccins werken voornamelijk beter tegen infectie.
Nou dan ben je niet goed geïnformeerd.
ik zie letterlijk voorbij komen dat je een booster moet halen omdat je immuniteit als een batterij is die opnieuw opgeladen moet worden.
Bron: FDA USA.
https://twitter.com/us_fda/status/1568264993921015809

Be nice, You Assholes :)

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:36
3DDude schreef op woensdag 14 september 2022 @ 00:25:
[...]

Nou dan ben je niet goed geïnformeerd.
ik zie letterlijk voorbij komen dat je een booster moet halen omdat je immuniteit als een batterij is die opnieuw opgeladen moet worden.
Bron: FDA USA.
https://twitter.com/us_fda/status/1568264993921015809
Hoe jij een dergelijke tweet interpreteert is iets anders dan wat er bedoelt wordt. Immuniteit werkt niet op die manier. Zoals al gedeeltelijk beschreven in de volgende posts: BlackMonkey in "De Covid kroeg" en RoD in "De Covid kroeg"

Maar ook op de link in de tweet geven ze al hints:
As the virus changes and your immunity naturally decreases over time, you may lose some of that protection.
to help provide better protection against COVID-19.
A single booster dose with an updated bivalent COVID-19 vaccine is designed to provide broad protection against COVID-19 and better protection against COVID-19 caused by the currently circulating Omicron variant.
Dat is nog steeds iets anders dan dat je helemaal geen bescherming meer hebt. Zoals in Denemarken kan het zijn dat bij gezonde mensen de huidige immuniteit al voldoende is. Een juiste onderzoeksopzet hiervoor is echter lastig.

Het past overigens allemaal aardig in de lijn ter verwachtingen. We wisten al dat het virus muteert en dat de bestaande vaccins daar mogelijk voor aangepast moest worden. Zoals de ontwikkelaars al met regelmaat doen zodra een dominante variant dreigt te ontstaan. In het verleden bleek het echter eigenlijk vaak (nog) niet nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
42erik schreef op woensdag 14 september 2022 @ 00:11:
[...]

Goede vraag ja. Hoe worden die dan gedaan?
Wij laten alles bezorgen. Ik heb 10 jaar lang minder dan 1 a 2 contacten met anderen gehad per week. Mijn vrouw iets meer, maar dan vooral buiten met de hond uit laten. Ik moet nu elke dag naar het verpleeghuis voor mijn moeder, nu zijn het aantal contacten opgelopen naar gemiddeld 2 a 3 per dag inclusief mijn moeder. (En buiten mijn moeder zijn dat vooral snelle korte contacten in de keuken daar als ik de koffie haal, en een enkele keer een gesprekje met een verzorgende.)

Dus ja, er zijn genoeg mensen die echt enorm weinig contact met anderen hebben. Je zult ze alleen weinig face to face spreken :D :D

/edit: ik ben de afgelopen paar maanden 2 keer naar de AH geweest voor kleine boodschappen voor mijn moeder. Dat deed ik met scannen van de boodschappen en betalen bij de terminal. Geen persoon in mijn directe omgeving gehad.

[ Voor 23% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-09-2022 06:32 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ArthurMorgan schreef op woensdag 14 september 2022 @ 06:22:
[...]

Wij laten alles bezorgen. Ik heb 10 jaar lang minder dan 1 a 2 contacten met anderen gehad per week. Mijn vrouw iets meer, maar dan vooral buiten met de hond uit laten. Ik moet nu elke dag naar het verpleeghuis voor mijn moeder, nu zijn het aantal contacten opgelopen naar gemiddeld 2 a 3 per dag inclusief mijn moeder. (En buiten mijn moeder zijn dat vooral snelle korte contacten in de keuken daar als ik de koffie haal, en een enkele keer een gesprekje met een verzorgende.)

Dus ja, er zijn genoeg mensen die echt enorm weinig contact met anderen hebben. Je zult ze alleen weinig face to face spreken :D :D

/edit: ik ben de afgelopen paar maanden 2 keer naar de AH geweest voor kleine boodschappen voor mijn moeder. Dat deed ik met scannen van de boodschappen en betalen bij de terminal. Geen persoon in mijn directe omgeving gehad.
Wij doen 1x per week boodschappen en 1x per week ga ik naar kantoor. En soms even een gesprekje met de buren over de heg heen...
42erik schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:22:
[...]
Ja. We hebben geen luchtplaats van 20m2 maar een tuin van 800m2. Daar valt in het voorjaar en zomer voldoende te doen! In ons vorige huis gingen we zeer regelmatig weg omdat ik gek werd in dat postzegeltje wat ook wel achtertuin genoemd werd...

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:03

3DDude

I void warranty's

BlackMonkey schreef op woensdag 14 september 2022 @ 00:42:
[...]

Hoe jij een dergelijke tweet interpreteert is iets anders dan wat er bedoelt wordt. Immuniteit werkt niet op die manier. Zoals al gedeeltelijk beschreven in de volgende posts: BlackMonkey in "De Covid kroeg" en RoD in "De Covid kroeg"

Maar ook op de link in de tweet geven ze al hints:

[...]

[...]

[...]

Dat is nog steeds iets anders dan dat je helemaal geen bescherming meer hebt. Zoals in Denemarken kan het zijn dat bij gezonde mensen de huidige immuniteit al voldoende is. Een juiste onderzoeksopzet hiervoor is echter lastig.

Het past overigens allemaal aardig in de lijn ter verwachtingen. We wisten al dat het virus muteert en dat de bestaande vaccins daar mogelijk voor aangepast moest worden. Zoals de ontwikkelaars al met regelmaat doen zodra een dominante variant dreigt te ontstaan. In het verleden bleek het echter eigenlijk vaak (nog) niet nodig.
Ja duh dat wisten we allang, dan is het plaatje op z'n minst misleidend vind je niet?
ik wist dit jaren terug voor de eerste prik al gezet was al. Hoe ?
*knip* eigen ervaringen zijn geen onderbouwing of bron voor argumenten, onderbouw je argument s.v.p. met betrouwbare bronnen.

[ Voor 18% gewijzigd door defiant op 14-09-2022 20:55 ]

Be nice, You Assholes :)

• 42erik
  • Niet online
@Wailing_Banshee en @ArthurMorgan, ja, dan had ik moeite met dit goed lezen omdat ik vanuit een heel andere hoek kom.

Wordt docent en loop dagelijks (ok, 4 dagen per week) op een school rond met 1300 man, dan ga je opeens wat omhoog in je getallen. Voeg daar sociale afspraken aan toe en je gaat naar de tientallen.

Zoveel mensen, zoveel voorkeuren, ik zou 2 contacten de week echt niet kunnen

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

3DDude schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:00:
[...]

Ja duh dat wisten we allang, dan is het plaatje op z'n minst misleidend vind je niet?
ik wist dit jaren terug voor de eerste prik al gezet was al. Hoe ?*knip*
Misschien is er helemaal geen volledig immuniserend vaccin mogelijk voor dit type virus, ook niet wat ze onder de pet houden. Uiteindelijk bepaalt de biologische werkelijkheid dat, niet geld.

[ Voor 24% gewijzigd door defiant op 14-09-2022 20:57 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

• ArthurMorgan
  • Niet online
42erik schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:37:
Zoveel mensen, zoveel voorkeuren, ik zou 2 contacten de week echt niet kunnen
Tijdens de eerste maanden van corona ben ik terug gegaan naar 0 contacten, mijn vrouw ook. Ik vond het heerlijk :D Heb nog wel een paar keer balkoncontact met mijn ouders gedaan destijds.

Ik heb totaal niet het idee dat ik wat mis. Maar kan me best voorstellen dat anderen dat totaal anders ervoeren. Als mijn moeder overlijd zal ik denk ik ook weer slechts een paar contacten per maand hebben. En misschien 2 a 3 keer per jaar eens naar de ikea of een mediamarkt of iets dergelijks. En dan is er nog 1 persoonlijk contact die ik zo 1 a 2 keer per jaar zie. That's it.

Maar de prikken blijf ik trouw halen. (Dat is wel gelijk weer veel mensen trouwens, net als de Griepprik, die heb ik vorig jaar voor het eerst in decennia ook maar weer gehaald, en blijf ik nu ook doen.)

[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-09-2022 12:51 ]

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
En voor het eerst lijk ik Covid positief te zijn. Voel mij super ellendig. Hopelijk zijn de zelftestjes nog goed na de hitte van de afgelopen weken. Het zou tot 30c moeten werken en zo heet is het hier niet geworden, maar toch.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
pingkiller schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:09:
Hopelijk zijn de zelftestjes nog goed na de hitte van de afgelopen weken. Het zou tot 30c moeten werken en zo heet is het hier niet geworden, maar toch.
Dat merk je vanzelf als de controle-streep niet op komt. Maar ik voorzie geen problemen, antigeentesten zijn in dat opzichte redelijk simpele dingen :)

• pingkiller
  • Nu online
Osiris schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:14:
[...]

Dat merk je vanzelf als de controle-streep niet op komt. Maar ik voorzie geen problemen, antigeentesten zijn in dat opzichte redelijk simpele dingen :)
Dan ben ik zeker positief. Control en Test gaven bijna direct een streepje. Geen 20 min nodig.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• Osiris
  • Niet online
pingkiller schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:21:
[...]

Dan ben ik zeker positief. Control en Test gaven bijna direct een streepje. Geen 20 min nodig.
Ah ja, dan is 't wel duidelijk idd.. Mogelijk is je controle-streepje dan ook mínder dik dan je test-streepje :P Dit kan voorkomen als je zoveel virus-antigenen aan boord hebt, dat alle antilichamen al verbruikt zijn in het test-streepje en er relatief minder antilichamen in de vloeistof zitten zodra ze bij het controle-streepje aankomen.

Sterkte iig en hopelijk valt het mee met de klachten!

[ Voor 4% gewijzigd door Osiris op 14-09-2022 19:24 ]

• pingkiller
  • Nu online
Osiris schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:24:
[...]

Ah ja, dan is 't wel duidelijk idd.. Mogelijk is je controle-streepje dan ook mínder dik dan je test-streepje :
Correct. In het begin was het T streepje veel duidelijker.
Sterkte iig en hopelijk valt het mee met de klachten!
Voelt nu redelijk zelfde als de hevige klachten die had ik na beide vaccinaties.
We gaan het zien.

--edit--
Inmiddels 39.2. Twee uur geleden was dit nog 38.2.

[ Voor 29% gewijzigd door pingkiller op 14-09-2022 19:35 ]

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

pingkiller schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:32:
[...]

Correct. In het begin was het T streepje veel duidelijker.

[...]

Voelt nu redelijk zelfde als de hevige klachten die had ik na beide vaccinaties.
We gaan het zien.

--edit--
Inmiddels 39.2. Twee uur geleden was dit nog 38.2.
Tijd voor 2 paracetamol.
Beterschap!

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Zou ik alleen doen als je echt daadwerkelijk flinke last hebt van de koorts. Koorts is een natuurlijk mechanisme van je lichaam om je witte bloedcellen effectiever te laten functioneren en bacteriën minder goed. Nu is SARS-CoV-2 natuurlijk geen bacterie, maar wellicht werken de cellen die geïnfecteerd zijn met het virus ook wel iets minder goed t.a.v. het aanmaken van het virus.

Daarnaast kunnen patiënten ook flinke zweetaanvallen krijgen na de paracetamol, wat ook niet iedereen even prettig vindt.

Samenvattend: koorts is in principe goed en helpt je beter de infectie te lijf te gaan, paracetamol alléén als 't echt nodig is.

[ Voor 8% gewijzigd door Osiris op 14-09-2022 19:59 ]

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Osiris schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:59:
[...]

Zou ik alleen doen als je echt daadwerkelijk flinke last hebt van de koorts. Koorts is een natuurlijk mechanisme van je lichaam om je witte bloedcellen effectiever te laten functioneren en bacteriën minder goed. Nu is SARS-CoV-2 natuurlijk geen bacterie, maar wellicht werken de cellen die geïnfecteerd zijn met het virus ook wel iets minder goed t.a.v. het aanmaken van het virus.

Daarnaast kunnen patiënten ook flinke zweetaanvallen krijgen na de paracetamol, wat ook niet iedereen even prettig vindt.

Samenvattend: koorts is in principe goed en helpt je beter de infectie te lijf te gaan, paracetamol alléén als 't echt nodig is.
Hij zegt letterlijk:
We gaan het zien.
Bij hevige klachten is 2 paracetamol echt geen slecht idee.
Als je je dikke prima voelt ga je niet typen dat je hevige klachten hebt hoop ik.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Dennis1812 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:07:
[...]

Hij zegt letterlijk:

[...]

Bij hevige klachten is 2 paracetamol echt geen slecht idee.
Als je je dikke prima voelt ga je niet typen dat je hevige klachten hebt hoop ik.
Ik kan dat niet inschatten vanaf een computerschermpje :) En geen idee wat die "hevige klachten" precies inhouden. Ik zeg gewoon dat je niet altijd meteen naar de paracetamol hoeft te grijpen. Ik zeg niet dat je het "absoluut nooit" zou moeten doen. Als hij het bij zijn hevige klachten wèl denkt bijdragen, dan moet 'ie dat zeker doen (tenzij contra-indicaties voor paracetamol uiteraard).

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:56
Zijn ze al begonnen met het prikken van de 4e ronde? Ik wil ga ook mijn 4e booster vaccinatie halen.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• Osiris
  • Niet online
Van der Berg schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:48:
Zijn ze al begonnen met het prikken van de 4e ronde? Ik wil ga ook mijn 4e booster vaccinatie halen.
Zie https://www.rijksoverheid...af-19-september-van-start

• pingkiller
  • Nu online
Nachtje met 39.5 was niet leuk, holy shit. Gelukkig is de koorts gezakt naar 38.5, dat voelt toch al een stuk beter. Hopelijk is het ergste alweer voorbij.

--edit--
Koorts is inmiddels al weer bijna weg. Het verloop lijkt redelijk op de vaccinatie bijwerkingen voor mij. Daar heb ik ook 12 uur flinke koorts en dan nog 12 uur belabberd zijn. Korts ging nu alleen wel hoger.

[ Voor 41% gewijzigd door pingkiller op 15-09-2022 13:05 ]

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-10 08:38
Nou, ik heb ook een (licht) streepje bij de T..
Toch ruim 2 en een half jaar weten te vermijden...

Ach ja, nu rauwe keel, voor de rest (hopelijk nog) niks bijzonders...

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
wat is dat toch dat de oversterfte steeds word gelinkt aan corona vaccinaties?
De oversterfte is toch alleen maar in 3 of 4 provincies en niet in het hele land of de hele wereld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

tweakmember schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:51:
wat is dat toch dat de oversterfte steeds word gelinkt aan corona vaccinaties?
De oversterfte is toch alleen maar in 3 of 4 provincies en niet in het hele land of de hele wereld?
https://ec.europa.eu/euro...ss_mortality_-_statistics

juist wel.

Het zou goed zijn om te ontkrachten dat dit door de vaccinaties komt. Op dit moment is dat nog niemand gelukt (waarmee ik niet zeg dat het door de vaccinaties komt, maar je kunt het gewoonweg niet uitsluiten zonder degelijk onderzoek).
Following a peak of 26.5 % in November 2021, in June 2022 excess mortality in the EU decreased slightly compared to the previous month, to 6.2 %.
6,2% in Europa dus voor juni, welke niet door Corona zelf verklaard kan worden.
In June 2022, excess mortality continued to vary across the EU, with five Member States (Bulgaria, Czechia, Italy, Hungary, and Slovakia) with little or no excess deaths, while the most affected (Portugal) recorded an excess mortality rate of 23.9 %. Other countries with rates over 15 % were Spain (16.7 %) and Estonia (16.2 %).
Koren op de molen natuurlijk, voor sommigen. Gezien Portugal een van de hoogste vaccinatie-scores heeft (98%)

De VS zat op 6,5% in week 20 van dit jaar (uiterst rechtse kolom): https://stats.oecd.org/index.aspx?queryid=104676

[ Voor 39% gewijzigd door Mfpower op 16-09-2022 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Mfpower schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:05:
[...]

https://ec.europa.eu/euro...ss_mortality_-_statistics

juist wel.

Het zou goed zijn om te ontkrachten dat dit door de vaccinaties komt. Op dit moment is dat nog niemand gelukt (waarmee ik niet zeg dat het door de vaccinaties komt, maar je kunt het gewoonweg niet uitsluiten zonder degelijk onderzoek).

[...]

Koren op de molen natuurlijk, voor sommigen. Gezien Portugal een van de hoogste vaccinatie-scores heeft (98%)
Gezien het feit dat heel veel landen de reguliere zorg enorm hebben teruggeschroefd, vind ik het niet zo heel vreemd dat er nu een verhoogde oversterfte is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:11:
[...]

Gezien het feit dat heel veel landen de reguliere zorg enorm hebben teruggeschroefd, vind ik het niet zo heel vreemd dat er nu een verhoogde oversterfte is.
Er zijn heel veel hypotheses mogelijk. Die van jou is er ook een. Maar zonder onderzoek kun je dat op basis van gut-feeling niet stellen.

Evenwel wordt het onderzoek in NL wel gefrustreerd:
https://www.nu.nl/binnenl...leving-privacyregels.html
We doen volgens haar misschien iets te hard ons best voor de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Mogelijk wordt zelfs "uit gewoonte" gezegd dat delen niet kan of "uit angst" om te ver te gaan. Maar gegevens kunnen geanonimiseerd worden. En het is maar de vraag of toestemming altijd nodig is, zei Van den Broek-Altenburg in gesprek met de Tweede Kamer.

Ze ziet ook "afwezigheid van welwillendheid" als het gaat over de oplossing van dit probleem. Er wordt al wel gewerkt aan de toegang tot relevante data, maar volgens een brief van gezondheidsminister Ernst Kuipers moet dat op verantwoorde wijze binnen de privacyregels gebeuren.

Eerder werd bekend dat wetenschappers het onderzoek naar het grote aantal sterfgevallen in ons land niet goed kunnen uitvoeren. Ze krijgen bepaalde gegevens over bijvoorbeeld coronabesmettingen en vaccinaties niet van gezondheidsinstituut RIVM.
Zolang je het niet uitvoert kunnen alle hypothesen waar zijn natuurlijk. Het is daarom goed voor het vertrouwen om dit onderzoek niet te frustreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Mfpower schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:13:
[...]

Er zijn heel veel hypotheses mogelijk. Die van jou is er ook een. Maar zonder onderzoek kun je dat op basis van gut-feeling niet stellen.
Ik denk ook niet dat er een enkele reden is. As usual, zal het een combinatie van factoren zijn. Er zullen mensen overlijden aan covid, er zullen mensen zijn die overlijden aan ziektes die te laat zijn opgemerkt, mogelijk zelfs stress.

Maar het feit dat ze dat niet mogen uitzoeken vanwege de AVG is natuurlijk koren op de molen van de mensen die tegen vaccinaties zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
Ok maar dan nog, dan is het toch niet zo onbegrijpelijk? ik hoor al jaren in het nieuws dat er een enorme vergrijzing eraan zit te komen. En tadaa nu is de tijd aangebroken en hoor je niks meer over dat de vergrijzing de oorzaak kan zijn.

Maar de link dat de oversterfte door de vaccins komen begrijp ik nog steeds niet.
Dan zal elk land/provincie donker rood gekleurd moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/thumb/2/21/Map01_Excess_Mortality_2022_Jun.png/500px-Map01_Excess_Mortality_2022_Jun.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYFV4Vv1VWgo7NVq8kbqzCZe4zM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/V56VjLGv6i1FJ0pa4Z7kCISy.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door tweakmember op 16-09-2022 10:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

tweakmember schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:21:
[...]

Ok maar dan nog, dan is het toch niet zo onbegrijpelijk? ik hoor al jaren in het nieuws dat er een enorme vergrijzing eraan zit te komen. En tadaa nu is de tijd aangebroken.

Dat de oversterfte door de vaccins komen gaat er bij mij niet in.
Dan zal elk land/provincie donker rood gekleurd moeten zijn.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook hiervoor geldt dat onderzoek nodig is. De gemiddelde leeftijd in Europa is het hoogst in Italië en dan in Duitsland. Het is gewoon niet mogelijk om zo makkelijk conclusies te trekken. Het gaat er bij mij ook niet in dat het door de vaccins komt, maar het valt simpelweg niet uit te sluiten zonder onderzoek.

offtopic:
En als het blijkt wel zo te zijn dan zijn de rapen echt gaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:30

Blokker_1999

Full steam ahead

Van der Berg schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:48:
In :)B al enkele weken, ga de mijne volgend weekend halen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-10 08:38
MTFDarkEagle schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:43:
Nou, ik heb ook een (licht) streepje bij de T..
Toch ruim 2 en een half jaar weten te vermijden...

Ach ja, nu rauwe keel, voor de rest (hopelijk nog) niks bijzonders...
#update.
Vrijdag/zaterdag en vandaag goed/flink/stevig brak.
Combinatie van keel-/hoofd-/spierpijn en koorts (38.5+).
Als dit het is, teken ik ervoor. Nog ff uitzieken; gelukkig kan ik goed eten & drinken (& ademen :+ )

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
MTFDarkEagle schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:52:
[...]

#update.
Vrijdag/zaterdag en vandaag goed/flink/stevig brak.
Combinatie van keel-/hoofd-/spierpijn en koorts (38.5+).
Als dit het is, teken ik ervoor. Nog ff uitzieken; gelukkig kan ik goed eten & drinken (& ademen :+ )
Beterschap! Tot nu toe klinkt het als mijn Covid van begin dit jaar. Dag 4 was ineens flink beter bij mij destijds. Ik hoop alleen dat je sneller herstelt daarna, ik heb nog maanden klachten gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
De oversterfte schijnt goed veel angst te hebben veroorzaakt onder de burgers.
https://nos.nl/artikel/24...ders-wil-geen-herhaalprik

Twitter staat ook weer vol met nonsense erover.
Waar komen die mensen vandaan 8)7

[ Voor 140% gewijzigd door tweakmember op 19-09-2022 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:26
tweakmember schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:03:

Had je nou echt verwacht dat 3 kwart van de nederlanders weer naar de GGD zou rennen voor een nieuwe prik? We hebben net een half jaar zonder maatregelen maar met meerdere golven omikron achter de rug. Behalve nog wat ouderen en kwetsbaren denk ik niet dat er nog veel mensen een gevaar gaan vormen bij de volgende golf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Het vertrouwen in de overheid is nou niet echt hoog, door diverse oorzaken.
Daarnaast worden de onderzoekers gefrustreerd in het gebruik van data om te onderzoeken waar de oversterfte vandaan komt.
Tot die tijd kun je niet zeggen dat het niet door de vaccins komt. Ik vind het niet zo gek gedacht, helemaal nu voor de meeste mensen corona niet meer is dan een verkoudheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hier ook weer positief (tweede keer). Eerste keer was in januari. Beide keren een dagje lichte hoofdpijn en spierpijn. Voel me nu weer topfit. Ben overigens niet gevaccineerd.

Ik woon in een land dat nog steeds certificaten uitgeeft en heb dus even getest om een certificaat te krijgen. Dan kan ik in ieder geval op vakantie naar Oostenrijk in februari mocht het hele theater weer beginnen.

[ Voor 37% gewijzigd door MaZo op 19-09-2022 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

waar staat dat mensen geen vaccinatie halen vanwege de oversterfte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
stylezzz schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:11:
[...]

Had je nou echt verwacht dat 3 kwart van de nederlanders weer naar de GGD zou rennen voor een nieuwe prik?
Jij gaat ook elke maand je medicijnen halen? of zeg je na 3 maanden van... laat maar het zal wel.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
Wailing_Banshee schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:24:
[...]

waar staat dat mensen geen vaccinatie halen vanwege de oversterfte?
niet in dat artikel maar twitter staat al enkele dagen bol van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
tweakmember schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:29:
[...]

Jij gaat ook elke maand je medicijnen halen? of zeg je na 3 maanden van... laat maar het zal wel.. ?
Is covid een soort chronische aandoening geworden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

tweakmember schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:29:
[...]

Nee. De laatste keer dat ik medicijnen gehaald heb, was in december vorig jaar. Was ook niet van plan dat de komende jaren weer te gaan doen, moet ik eerlijk zeggen... (de laatste keer voor dat kan ik me niet eens herinneren, waarschijnlijk zo'n 40 jaar geleden...)

[ Voor 11% gewijzigd door Wailing_Banshee op 19-09-2022 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

tweakmember schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:30:
[...]

niet in dat artikel maar twitter staat al enkele dagen bol van.
Tsja...Twitter. Dat zegt eigenlijk alles wel

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:17:
[...]

In :)B al enkele weken, ga de mijne volgend weekend halen.
Ik wacht ook met spanning op mijn uitnodiging :9 Ik heb niets tegen het vaccineren en ga ook gewoon jaarlijks mijn griepprik halen ook al behoor ik niet tot een risicogroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:11:
[...]

Had je nou echt verwacht dat 3 kwart van de nederlanders weer naar de GGD zou rennen voor een nieuwe prik? We hebben net een half jaar zonder maatregelen maar met meerdere golven omikron achter de rug. Behalve nog wat ouderen en kwetsbaren denk ik niet dat er nog veel mensen een gevaar gaan vormen bij de volgende golf.
Verwacht niet, maar je blijft hopen op een bepaalde mate aan intelligent gedrag. De helft valt me sowieso wel tegen :(

De wiskunde valt me ook al tegen ;)
Van de mensen die wel 'geboosterd' zijn, zegt 17 procent niet of waarschijnlijk niet de herhaalprik te gaan halen, zo blijkt uit het onderzoek.

Daartegenover staat dat 67 procent van de geboosterden waarschijnlijk wel zal komen opdagen voor zo'n prik. 6 procent van de geboosterden is al ingeënt met een herhaalprik.

17+67+6 = 90
Maar zijn dit niet alle opties? Waar is dan die 10% gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
42erik schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:02:
[...]

Verwacht niet, maar je blijft hopen op een bepaalde mate aan intelligent gedrag. De helft valt me sowieso wel tegen :(

Van de mensen die wel 'geboosterd' zijn, zegt 17 procent niet of waarschijnlijk niet de herhaalprik te gaan halen, zo blijkt uit het onderzoek.

Daartegenover staat dat 67 procent van de geboosterden waarschijnlijk wel zal komen opdagen voor zo'n prik. 6 procent van de geboosterden is al ingeënt met een herhaalprik.

17+67+6 = 90
6% heeft al een herhaalprik na het boosteren? Ik dacht dat ze vandaag pas begonnen waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
stylezzz schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:07:
[...]

6% heeft al een herhaalprik na het boosteren? Ik dacht dat ze vandaag pas begonnen waren?
Misschien moeten ze eens gewoon gaan tellen? We hebben de eerste vaccinatie, de tweede. Daarna de booster en de tweede booster. Nu de herhaalprik en vervolgens straks de tweede herhaalprik neem ik aan? Zijn ze nu echt te bang dat mensen door hebben hoeveel het er zijn, en helpt een ander naampje nu echt?

Hoe kan het eigenlijk dat het omnicron vaccin een jaar geduurd heeft? Het eerste vaccin duurde minder lang, en de belofte was toen dat het vaccin eenvoudig aan te passen zou zijn aan nieuwe varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:07:
[...]

snel gemeten?

Maar serieus, extra kwetsbaren die buiten de grote programma's vallen gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
[...]

17+67+6 = 90
waarschijnlijk de "weet niet" of "wil ik niet zeggen" groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:19:
[...]

waarschijnlijk de "weet niet" of "wil ik niet zeggen" groep.
goed punt, die zijn er natuurlijk ook. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-10 15:30
[...]

Want als je niet een een tigste prik gaat halen, ben je niet intelligent? Of misschien juist wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
loonatick78 schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:20:
[...]

Want als je niet een een tigste prik gaat halen, ben je niet intelligent? Of misschien juist wel 8)7
correct, als je de 4e (wel goed tellen) prik niet gaat halen, *knip*, aangezien dit over een virus gaat die de wereld in een pandemie stortte en sommigen flinke long covid geeft. Better safe than sorry enzo

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 20-09-2022 14:21 . Reden: Laat een ander in zijn waarde. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
loonatick78 schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:20:
[...]

Ik zie de uitnodiging wel komen... of niet. Ik weet serieus nog niet of ik hem wel zal gaan halen. Na 3 prikken en een covid infectie geloof ik het wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
42erik schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:23:
[...]

correct, als je de 4e (wel goed tellen) prik niet gaat halen, *knip*, aangezien dit over een virus gaat die de wereld in een pandemie stortte en sommigen flinke long covid geeft. Better safe than sorry enzo
Ik denk dat we de huidige omikron helemaal niet meer kunnen vergelijken met de vanilla covid zoals die begin 2020 ons land binnen kwam.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 20-09-2022 14:22 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
42erik schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:23:
[...]

Ok, nou dan verschillen wij van mening.
Ik ben namelijk sinds omikron totaal niet overtuigd dat een booster of herhaal vaccinatie of hoe je hem ook noemt, ook maar iets bijdraagt.

[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 20-09-2022 14:22 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:24:
[...]

Ik denk dat we de huidige omikron helemaal niet meer kunnen vergelijken met de vanilla covid zoals die begin 2020 ons land binnen kwam.
oh dat denk ik ook. Maar dat is in mijn ogen nog geen reden om het risico toch maar te lopen, en daarnaast het feit dat opa en oma nou ook weer niet zo stevig op hun benen staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
loonatick78 schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:31:
[...]

Ok, nou dan verschillen wij van mening.
Ik ben namelijk sinds omikron totaal niet overtuigd dat een booster of herhaal vaccinatie of hoe je hem ook noemt, ook maar iets bijdraagt.
dan snap je niet wat een vaccin doet, als je van mening bent dat het niks bijdraagt

sowieso wonderlijk, dat er tegenwoordig meningen op wetenschap toegepast worden...

[ Voor 15% gewijzigd door 42erik op 19-09-2022 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
42erik schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:38:
[...]

oh dat denk ik ook. Maar dat is in mijn ogen nog geen reden om het risico toch maar te lopen, en daarnaast het feit dat opa en oma nou ook weer niet zo stevig op hun benen staan
Opa en oma zullen vast uitgenodigd worden. Maar persoonlijk heb ik zoiets van 'laat lekker gaan'..... Mocht er spontaan een ziekmakender variant opduiken word het weer een heel ander verhaal. Maar dan hebben we het probleem dat de nieuwe/huidige vaccins ook weer niet gaan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 04:13
Ik zie zojuist op het nieuws dat er weer GGD locaties open zijn, vol met spatschermen, anderhalve meter afstand, mondkapjes, ontsmettingsmiddel, et cetera. Nu ben ik best bereid om een booster te gaan halen, maar waarom deze hele poppenkast? De samenleving is helemaal open maar wanneer je je prik gaat halen ga je een jaar terug in de tijd. Je voelt je als burger toch niet serieus genomen op deze manier? Ik heb er al gelijk minder trek in om die booster te gaan halen, doe even normaal zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
[...]

dan snap je niet wat een vaccin doet, als je van mening bent dat het niks bijdraagt

sowieso wonderlijk, dat er tegenwoordig meningen op wetenschap toegepast worden...
Nou een vaccin voor een covid variant die reeds geweest is lijkt mij niet erg zinvol.
Bovendien heeft meer dan de helt van de mensen het afgelopen half jaar een besmetting doorgemaakt en heeft men een natuurlijke immuniteit opgebouwd.

Maar nogmaals wij verschillen van mening en dat mag gelukkig nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:42:
[...]

Opa en oma zullen vast uitgenodigd worden. Maar persoonlijk heb ik zoiets van 'laat lekker gaan'..... Mocht er spontaan een ziekmakender variant opduiken word het weer een heel ander verhaal. Maar dan hebben we het probleem dat de nieuwe/huidige vaccins ook weer niet gaan werken.
Oh, ik persoonlijk loop ook zo goed als geen direct risico. Mee eens. Maar indirect, door omgeving te besmetten of geen bijdrage aan zorg te leveren, is reden genoeg om even een kwartier naar de huisarts te gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
loonatick78 schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:55:
[...]

Nou een vaccin voor een covid variant die reeds geweest is lijkt mij niet erg zinvol.
Wat ik zeg, dan weet je niet hoe vaccins werken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

42erik schreef op maandag 19 september 2022 @ 17:14:
[...]

Oh, ik persoonlijk loop ook zo goed als geen direct risico. Mee eens. Maar indirect, door omgeving te besmetten of geen bijdrage aan zorg te leveren, is reden genoeg om even een kwartier naar de huisarts te gaan
Ben wel benieuwd waarom de vaccinatie-expertgroep dan niet aan Kuipers geadviseerd heeft om 60- te laten vaccineren:
Is het verstandig om een herhaalprik te halen?

Voor risicogroepen zeker, zo vindt de expertgroep die het kabinet over vaccinaties adviseert. Voor hen geldt het ‘advies’ om de prik te halen. Zij zijn dan beter beschermd tegen ernstige covid.

Voor gezonde mensen onder de 60 is het anders. Het risico dat zij nog lopen door corona is volgens de experts ‘geringer’. In hun brief aan minister Ernst Kuipers van volksgezondheid wijzen ze erop dat het vaccin in zeldzame gevallen leidt tot ontstekingen aan het hart. De kans is klein, maar bij 40-minners is wel hoger dan bij ouderen. Naarmate de gezondheidswinst kleiner is, gaan dit soort zeldzame bijwerkingen zwaarder wegen.

Op advies van de experts laat Kuipers iedereen zijn eigen afweging maken. 60-minners krijgen niet meer het advies zich te laten vaccineren, maar wel de gelegenheid.
Een land als Denemarken maakt een andere keuze: daar kunnen alleen risicogroepen, 50-plussers en zorgmedewerkers deze herfst een herhaalprik halen. Voor de andere groepen zijn is het risico op ernstige ziekte door covid te klein, oordelen de Denen.
Dus zal het dan nog steeds noemenswaardig nuttig zijn? Die expertgroep en de Denen vinden het voordeel niet meer opwegen tegen mogelijke nadelen. Maar je mag 'm nemen, als je dat graag wilt.

[ Voor 7% gewijzigd door TerraGuy op 19-09-2022 17:30 ]

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Het was een stuk simpeler geweest als virologie een soort wiskunde was. ;) helaas is de werkelijkheid anders en hebben we te maken met een voortdurend veranderend virus wat alle data en onderzoeken van een paar maanden terug weer naar de prullenbakken verwijst zodra er een nieuwe variant opduikt. Je kunt je vast nog wel half december vorig jaar herinneren toen van dissel met zijn advies kwam na het opduiken van de omikron variant... of we zouden in totale chaos eindigen met een overbelast zorgapparaat door de hoge besmettelijkheid of er was niks aan de hand omdat je amper ziek zou worden. Juist die grote onzekerheid heeft het kabinet laten beslissen om nog maar een maandje harde lockdown te doen. Met de kennis van nu was deze overbodig geweest, maar die was er toen nog niet. (Althans, niet bij het rivm ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
42erik schreef op maandag 19 september 2022 @ 17:14:
[...]

Ik weet niet hoe het met de nieuwe vaccins is, maar de oude waren zo goed als nutteloos bij de delta etc. Varianten qua voorkomen van besmettingen. Goed, ze hielpen nog best aardig tegen zware ziekte... daarom heb ik ze ook gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
TerraGuy schreef op maandag 19 september 2022 @ 17:28:
[...]

Ben wel benieuwd waarom de vaccinatie-expertgroep dan niet aan Kuipers geadviseerd heeft om 60- te laten vaccineren:

[...]

[...]

Dus zal het dan nog steeds noemenswaardig nuttig zijn? Die expertgroep en de Denen vinden het voordeel niet meer opwegen tegen mogelijke nadelen. Maar je mag 'm nemen, als je dat graag wilt.
he, die had ik gemist. Dan is het voor de gemiddelde mens blijkbaar minder belangrijk en noodzaak dan ik aannam. Dank voor deze info

Puur persoonlijk, zal ik hem alsnog nemen. Verhoogd risico op besmet raken en kwetsbaren in de omgeving, dus ja, dan is het makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:06:
[...]

Het was een stuk simpeler geweest als virologie een soort wiskunde was. ;) helaas is de werkelijkheid anders en hebben we te maken met een voortdurend veranderend virus wat alle data en onderzoeken van een paar maanden terug weer naar de prullenbakken verwijst zodra er een nieuwe variant opduikt. Je kunt je vast nog wel half december vorig jaar herinneren toen van dissel met zijn advies kwam na het opduiken van de omikron variant... of we zouden in totale chaos eindigen met een overbelast zorgapparaat door de hoge besmettelijkheid of er was niks aan de hand omdat je amper ziek zou worden. Juist die grote onzekerheid heeft het kabinet laten beslissen om nog maar een maandje harde lockdown te doen. Met de kennis van nu was deze overbodig geweest, maar die was er toen nog niet. (Althans, niet bij het rivm ;) )
oh dat is zeker waar. Maar als iemand zegt dat ze niks doen, dan snap zo'n persoon er gewoon echt niks van blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:09:
[...]

Ik weet niet hoe het met de nieuwe vaccins is, maar de oude waren zo goed als nutteloos bij de delta etc. Varianten qua voorkomen van besmettingen. Goed, ze hielpen nog best aardig tegen zware ziekte... daarom heb ik ze ook gehaald.
Nou ja, best aardig, heel erg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
42erik schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:32:
[...]

oh dat is zeker waar. Maar als iemand zegt dat ze niks doen, dan snap zo'n persoon er gewoon echt niks van blijkbaar.
Ik doelde meer op het 2e deel van je post over meningen en wetenschap.

Voor het eerste deel van je post ben ik het zeker met je eens. Als we vorig jaar niet als een gek waren gaan vaccineren was code zwart niet te voorkomen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
42erik schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:33:
[...]

Nou ja, best aardig, heel erg
Is daar al wat over te lezen? Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:37:
[...]

Is daar al wat over te lezen? Ben benieuwd :)
weet ik niet precies, ik volg niet alles (verre van). Maar gezien de aantallen gevaccineerden in het ziekenhuis, ook al was het het "verkeerde" vaccin, kunnen we dat volgens mij prima zo zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
42erik schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:06:
[...]

weet ik niet precies, ik volg niet alles (verre van). Maar gezien de aantallen gevaccineerden in het ziekenhuis, ook al was het het "verkeerde" vaccin, kunnen we dat volgens mij prima zo zeggen
Ik bedoelde of dat de nieuwe vaccins ook meer beschermen tegen de besmettelijkheid van omikron. Dat er uiteindelijk toch mensen in het ziekenhuis belanden is niet te voorkomen helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:19:
[...]

Ik bedoelde of dat de nieuwe vaccins ook meer beschermen tegen de besmettelijkheid van omikron. Dat er uiteindelijk toch mensen in het ziekenhuis belanden is niet te voorkomen helaas...
oh, ik las echt een heel andere vraag :)

Ehm, ze zi9jn er specifiek voor gemaakt, dus ja, ik denk het.... maar dat is een aanname

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
42erik schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:33:
[...]

oh, ik las echt een heel andere vraag :)

Ehm, ze zi9jn er specifiek voor gemaakt, dus ja, ik denk het.... maar dat is een aanname
Ja ik lees nu ook dat ik het wel verdomd krom heb neergezet. Ehmmm... maandag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:48:
[...]

Ja ik lees nu ook dat ik het wel verdomd krom heb neergezet. Ehmmm... maandag :)
een goed begin is het halve werk.... succes }) :P :9 deze week

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:36
MadDogMcCree schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:48:
Ik zie zojuist op het nieuws dat er weer GGD locaties open zijn, vol met spatschermen, anderhalve meter afstand, mondkapjes, ontsmettingsmiddel, et cetera. Nu ben ik best bereid om een booster te gaan halen, maar waarom deze hele poppenkast? De samenleving is helemaal open maar wanneer je je prik gaat halen ga je een jaar terug in de tijd. Je voelt je als burger toch niet serieus genomen op deze manier? Ik heb er al gelijk minder trek in om die booster te gaan halen, doe even normaal zeg..
Ik snap de initiële reactie, maar misschien moet je kijken naar de opgeroepen groep:
Mensen met een hoger risico om ernstig ziek te worden door corona en zorgmedewerkers met patiënten- of cliëntencontact zijn als eerste aan de beurt.
https://www.rijksoverheid...onavaccinatie/herhaalprik

M.a.w. om juist de mensen die veel baat hebben bij deze booster te beschermen. Zie bijvoorbeeld dit artikel: https://www.metronieuws.n...tsbaren-buitenspel-gezet/

In het belang van de gehele maatschappij is er besloten om de kleine groep die nog wel echt een aanzienlijk risico loopt het vooral zelf uit te laten zoeken. Die hebben zich afgelopen tijd al redelijk moeten afschermen en ik denk niet dat ze echt zin hebben het in de rij voor de booster nog op te lopen. De reden dus, de medemensen die wat minder geluk heeft gehad in het leven op het gebied van gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

MadDogMcCree schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:48:
Ik las dat je eerst een afspraak moet maken... Dat is iets wat ik niet snap. Ze weten dat de opkomst niet massaal zal zijn. Laat de mensen dan gewoon inlopen... Dat is wat wij voor de booster ook hebben gedaan. De eerste oproep heb ik links laten liggen (redenen) en heb hem in april gehaald, omdat ik toen toch vlakbij een locatie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-10 12:38

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Deze week voor het eerst weer drie dagen achter elkaar naar kantoor. Kan toch niet zeggen dat ik het vroege opstaan miste. Contact met collegas uit het buitenland die speciaal over zijn was dan wel weer leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Nu online
Vorige week maandag of dinsdag zijn de symptomen van mijn Corona besmetting begonnen. De eerste dagen flinke koorts (39.5 max), flink hoesten en ontzettende keelpijn.
Nu is alleen nog een hoestje over. Echter ben ik nog steeds heel erg vermoeid. Ben net wakker en zou het liefst nu weer mijn bed in duiken, super vreemd. Compleet futloos.
Hopelijk houdt dit niet al te lang aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

pingkiller schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:31:
Ben net wakker en zou het liefst nu weer mijn bed in duiken, super vreemd. Compleet futloos.
Hopelijk houdt dit niet al te lang aan.
Dat heb ik ook wel eens... Meestal op werkdagen en bijna nooit op in weekenden (dan kan ik maar niet blijven liggen!)

Je lichaam is hard aan het werk (geweest), dus het is niet vreemd dat je moe bent. Ik zou zeggen: gewoon naar je lichaam luisteren en rustig weer alles opbouwen.

• stylezzz
Alsof de duvel ermee speelt. De zomer is het land uit... en bij mijn vrouw op het werk (verzorgende in de ouderenzorg) een covid uitbraak. Sinds vandaag al het personeel weer met mondkapjes en protocollen in de weer....

1 voordeel, over een week is iedereen er weer vanaf. :)
Pagina: 1 ... 79 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"