Volledig opnieuw beginnen is natuurlijk ook wat vreemd omschreven, aangezien we nu in een heel andere situatie zitten. Omikron is van nature een stuk milder dan zeg de Wuhan-variant. Plus dat velen/de meesten in de afgelopen maanden een besmetting achter de rug hebben wil zeggen dat er recent een bepaalde immuniteit opgebouwd is, gevaccineerd en ongevaccineerd. Dat maakt de noodzaak voor vaccinatie van die mensen al een stuk minder. En tegelijk extra lastig om te onderzoeken hoe groot de effectiviteit van puur de vaccinatie is zonder natuurlijke besmetting erdoorheen gemixt, zoals ze zelf ook al aangeven.BlackMonkey schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:59:
[...]
Het is wat lastig te zeggen om eerlijk te zijn. Echter om te stellen dat je volledig opnieuw moet beginnen is wel foutief. Dit artikel geeft het wel mooi weer: https://www.rtlnieuws.nl/...vaccineffectiviteit-virus
M.a.w. er zitten nogal haken en ogen de conclusie die het RIVM trekt. Iets waar ze zelf ook al op hinten:
[...]
Ik vermoed dus dat je een artikel hebt gelezen, gebaseerd op dit rapport van het RIVM, waarbij ze iets te enthousiast met de kop aan de haal zijn gegaan. Mogelijk dat @RoD mij verder kan aanvullen.
Als bij mij als ongevaxte een eerdere besmetting een verkoudheid terugbrengt naar wat lichte keelpijn bij een nieuwe besmetting, dan kan zoiets ook gebeuren bij mensen met alleen de basisserie: was het nu een eerdere besmetting of de vaccinatie van een jaar geleden of een combi die de gevolgen van de besmetting verminderde? Het is steeds lastiger dat duidelijk te krijgen zeggen ze, dus enorm duidelijk en groot kan het effect dan ook niet meer zijn.
Ook interessant trouwens om te zien dat bijv Denemarken het houdt bij het prikken van alleen 50-plussers en kwetsbaren, terwijl er in Nederland gekozen wordt iedereen de vaccinatie aan te bieden (wel 50+ en kwetsbaren eerst). Blijkbaar verwacht Denemarken niet meer dat extra vaccinatie zoveel gaat bieden voor gezonde jonge mensen.
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.