Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
We hebben een hele voorzomer piek gehad in juni die nauwelijks de kranten gehaald heeft. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:45:
We hebben een hele voorzomer piek gehad in juni die nauwelijks de kranten gehaald heeft. :)
Bijzonder hoe dat gaat inderdaad. Aantal besmettingen neemt weer toe momenteel, en de rioolwatermetingen dalen. Maar momenteel hebben we het te druk met onze energierekening, Rusland, algemene beschouwingen, Baudet en Kaag, Sigrid Kaag. Terwijl er de afgelopen jaren nauwelijks ander nieuws dan Covid leek te zijn. Met een disclaimer erbij dat ik er eigenlijk helemaal niets van vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Señor Sjon schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:45:
yep... vond het alleen frappant. ach, er is aldaar (en het zijn allemaal 60+) nog niemand dermate ziek geworden dat überhaupt de huisarts ingeroepen moest worden. Loopt helemaal los....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
stylezzz schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:38:
[...]

yep... vond het alleen frappant. ach, er is aldaar (en het zijn allemaal 60+) nog niemand dermate ziek geworden dat überhaupt de huisarts ingeroepen moest worden. Loopt helemaal los....
Terwijl er momenteel toch 28 mensen met Covid op de IC liggen en 462 in de kliniek, dat zijn er meer dan vorig jaar in september. Even los van de met/door-discussie, die hadden we twee jaar geleden ook al. Nieuws blijft een gek iets.

Edit: bronnen
https://lcps.nu/
https://coronadashboard.r...delijk/ziekenhuis-opnames

[ Voor 8% gewijzigd door zacht op 23-09-2022 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
zacht schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:06:
[...]

Bijzonder hoe dat gaat inderdaad. Aantal besmettingen neemt weer toe momenteel, en de rioolwatermetingen dalen. Maar momenteel hebben we het te druk met onze energierekening, Rusland, algemene beschouwingen, Baudet en Kaag, Sigrid Kaag. Terwijl er de afgelopen jaren nauwelijks ander nieuws dan Covid leek te zijn. Met een disclaimer erbij dat ik er eigenlijk helemaal niets van vind.
gezien we nu op een randje van een ww3 staan lijkt mij dit ook wel logisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
zacht schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:09:
[...]

Terwijl er momenteel toch 28 mensen met Covid op de IC liggen en 462 in de kliniek, dat zijn er meer dan vorig jaar in september. Even los van de met/door-discussie, die hadden we twee jaar geleden ook al. Nieuws blijft een gek iets.

Edit: bronnen
https://lcps.nu/
https://coronadashboard.r...delijk/ziekenhuis-opnames
Op een situatie met 0 maatregelen (najah, isolatie als je besmet bent dan) tegenover vorig jaar (geen festivalzomer etc.) denk ik dat we er nu erg goed voor staan. Als we van 28 mensen op de IC al bang moeten worden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:46

TommyGun

Stik er maar in!

7 oktober prik #4, laat maar komen :)

Volgend jaar waarschijnlijk ook weer over de plas voor vakantie, is dat iig geen punt van zorg.

Risicogroep & vriendin die bij een HA werkt

[ Voor 34% gewijzigd door TommyGun op 23-09-2022 12:59 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:22
Ziek vandaag maar (gelukkig) negatief getest. Zelfde voor vriendin.

Hier ook risicogroep dus blij toe.

Vraag me alleen af hoe betrouwbaar die tests nog zijn met alle varianten etc. Kan daar maar weinig over vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Biden is er klaar mee, dus dan is het voorbij :+
Covid-19 pandemic is over in the US - Joe Biden

"We're still doing a lot of work on it. But the pandemic is over," said Mr Biden in a television interview.

[..]

In an interview with CBS programme 60 Minutes aired on Sunday, Mr Biden said the situation was rapidly improving, even though a lot of work was being done to control the virus.

The interview - aired over the weekend - was partly filmed on the floor of the Detroit Auto Show, where the president gestured towards the crowds.

"If you notice, no-one's wearing masks," he said. "Everybody seems to be in pretty good shape... I think it's changing."

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:52
KnoxNL schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:50:
Ziek vandaag maar (gelukkig) negatief getest. Zelfde voor vriendin.

Hier ook risicogroep dus blij toe.

Vraag me alleen af hoe betrouwbaar die tests nog zijn met alle varianten etc. Kan daar maar weinig over vinden.
Volgens mij zijn die wel betrouwbaar, mits je genoeg virus bij je draagt.

Meen dat @Osiris hier wel eens over heeft gesproken..

In mijn geval; vorige week woensdag voordat ik naar m'n ouders ging nog negatief getest (ook niet ziek of symptomen).
Donderdag avond een -iets- volhardendere rauwe keel dan gewoon en die test sloeg licht positief uit (dag erop nieuwe test duuuuidelijk positief).

M.a.w.: zoals ik het begrijp, als je duidelijke signalen/symptomen hebt, en je de test ook in je keel uitvoert zijn ze volgens mij redelijk betrouwbaar. Maar dat zeg ik als leek :P

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

tweakmember schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:21:
[...]

gezien we nu op een randje van een ww3 staan lijkt mij dit ook wel logisch.
Dat was begin 2020 ook al dus ook niet meer nieuwswaardig.

https://www.republicworld...hat-dwarfed-pandemic.html
World War III speculations
The killing of IRGC commander General Soleimani on the directives of Donald Trump marked a new low in the already strenuous, US-Iran relations. As the White House and the Pentagon confirmed the death of Iran's powerful military head, Iran's Supreme Leader Ali Khamenei vowed "harsh vengeance', the news triggered the concerns of a dramatic escalation of conflict between the two countries, on social media, netizens shared memes to make the light of the situation--making the phrase 'World War 3' trend on Twitter.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 15:30

beuker19

Killerbeuker is so OP

Ik lees hier heel veel ''risico groep'' maar geld dat eigenlijk nog steeds en waarop is dat gebaseerd?
Het lijkt er voor mij steeds meer op dat ze het er maar bij zeggen om je vacinatie maar goed te praten.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
beuker19 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:07:
Ik lees hier heel veel ''risico groep'' maar geld dat eigenlijk nog steeds en waarop is dat gebaseerd?
Waarom zou dat niet gelden?
Het lijkt er voor mij steeds meer op dat ze het er maar bij zeggen om je vacinatie maar goed te praten.
Waarom?

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Laat iedereen dat lekker zelf weten zou ik zeggen. Persoonlijk heb ik er minder moeite mee als iemand de vaccinatie gaat halen omdat hij zichzelf een risico vind omdat hij ooit een heftige longenontsteking heeft gehad als dat iemand de vaccinatie weigert omdat covid een hoax is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Nou ja ik vind wel dat de gezondheid winst na een vaccinatie wel de moeite waard moet zijn en daar twijfel ik best wel aan met de nieuwe varianten zeker als je jonger als 50 bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
Ebayzo schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:56:
[...]
Dat was begin 2020 ook al dus ook niet meer nieuwswaardig.

https://www.republicworld...hat-dwarfed-pandemic.html

[...]
ik kan hier op 2 manieren reageren:
1: dus? het maakt niet uit wat de reden is, als we de ene keer op het randje staan maar uiteindelijk niks gebeurd betekend dat de 2de keer dan ook gelijk niks gebeurd?
2: dat is een hele andere scenario.

ik adviseer je om naar de dagelijkse podcast Boekestein en de Wijk te luisteren op bnr radio *knip*

[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 27-09-2022 08:55 . Reden: Hou het vriendelijk aub. ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

tweakmember schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:49:
[...]

ik kan hier op 2 manieren reageren:
1: dus? het maakt niet uit wat de reden is, als we de ene keer op het randje staan maar uiteindelijk niks gebeurd betekend dat de 2de keer dan ook gelijk niks gebeurd?
2: dat is een hele andere scenario.

ik adviseer je om naar de dagelijkse podcast Boekestein en de Wijk te luisteren op bnr radio *knip*
*knip*
Maak de volgende keer een topic report aub.

[ Voor 22% gewijzigd door tweakduke op 27-09-2022 08:55 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:51
Zo, eindelijk heb ik het dan ook eens gehad, Covid19. Stelt allemaal niet zoveel voor, mijn lichaam heeft het virus keurig bestreden :) Maar dat geldt voor 99,99% van de gezonde (relatief) jonge mensen natuurlijk.
Ben nog wel snotverkouden trouwens, maar dat kan ook een ander virusje zijn want de vrouw is ook verkouden en heeft geen Covid.

Voor het geval dit kabinet weer uitsluitingsplannen heeft toch maar even naar de GGD geweest :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:22
Niet dat ik je uitleg verschuldigd ben, maar goed:

Ik heb sinds 2006 geen milt meer, welke een belangrijk aandeel heeft in je afweersysteem. Daarom krijg ik ook jaarlijks de griepprik, en 5 jaarlijks een pneumokokkenvaccin.

Daar bovenop stelde de Corona zelf niet veel voor toen ik hem gehad heb, maar had ik wel 2,5 maand nodig om te reïntegreren vanwege vermoeidheids/concentratieproblemen. Ik kon letterlijk niks.

Je zult begrijpen dat ik dat niet nog een keer wil meemaken.

[ Voor 19% gewijzigd door KnoxNL op 23-09-2022 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

KnoxNL schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 17:20:
[...]

Niet dat ik je uitleg verschuldigd ben, maar goed:

Ik heb sinds 2006 geen milt meer, welke een belangrijk aandeel heeft in je afweersysteem. Daarom krijg ik ook jaarlijks de griepprik, en 5 jaarlijks een pneumokokkenvaccin.

Daar bovenop stelde de Corona zelf niet veel voor toen ik hem gehad heb, maar had ik wel 2,5 maand nodig om te reïntegreren vanwege vermoeidheids/concentratieproblemen. Ik kon letterlijk niks.

Je zult begrijpen dat ik dat niet nog een keer wil meemaken.
Nou dan vind ik het ook logisch als je hem wel neemt.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 23:50
4e keer corona voor mijn kinderen en 3e voor mij, allemaal gevaccineerd.
Ik heb weer last van Chostondritus maar mij zoontje heeft nu een luide Tinnitus, ik hoop dat het snel overgaat voor hem.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakmember
nou ellende begint weer langzaam te stijgen.
Covid hospitalisations rise by nearly 20% in a week in England

weet iemand of de vaccins in rusland (weet ik veel wat ze gebruiken) goed werkt?

[ Voor 34% gewijzigd door tweakmember op 24-09-2022 10:49 ]

• QSYS
  • Laatst online: 10-08 15:19
Zou het personeels tekort ook met corona te maken kunnen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

QSYS schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:18:
Zou het personeels tekort ook met corona te maken kunnen hebben?
In Engeland komt dat personeelstekort in de zorg ook grotendeels door brexit.
In NL ongetwijfeld mede door de eerste golven en al de fanatieke ontkenners en gebrek aan waardering etc :)

[ Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 24-09-2022 11:26 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

tweakmember schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 10:47:
weet iemand of de vaccins in rusland (weet ik veel wat ze gebruiken) goed werkt?
:')

Sputnik.

PSN

• QSYS
YakuzA schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:23:
[...]

In Engeland komt dat personeelstekort in de zorg ook grotendeels door brexit.
In NL ongetwijfeld mede door de eerste golven en al de fanatieke ontkenners en gebrek aan waardering etc :)
Daar waren er toch ook een hoop bij die niet meer konden werken, door Long covid oa., vandaar dat ik dat vraag.

• tweakmember

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:24
Cobb schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 00:50:
mij zoontje heeft nu een luide Tinnitus, ik hoop dat het snel overgaat voor hem.
Ai vervelend. Ik kreeg door vaccinaties en ook vervolgens door corona hier ook last van. Hield bij mij wel enkele weken aan, maar wel afwisselend qua intensiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ik zou zeggen zoek het op in het speciale covid vaccin topic ;)

Staat in dat mooie rode kader.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 24-09-2022 12:14 ]

PSN

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Komt ook vast door de aanhoudende regen op het moment, plus de veel te sterke antigeluiden en géén support vanuit o.a. VWS. Maar de herfst gaat een leuke worden met een toename weer tov vorig jaar, year for year. En wat staat er tegenover? Er is al eerder aangetoond dat oppervlaktebesmettingen op geen enkele manier in verhouding staan tot die door de lucht heen. Maar geen woord over ventilatie (''het is niet bewezen'', de rest van Europa: ''het is bewezen'') en mondneusmaskers voor wie willen. Frustrerend dit.

[ Voor 12% gewijzigd door Racing_Reporter op 24-09-2022 12:25 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Racing_Reporter schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:24:
Komt ook vast door de aanhoudende regen op het moment, plus de veel te sterke antigeluiden en géén support vanuit o.a. VWS. Maar de herfst gaat een leuke worden met een toename weer tov vorig jaar, year for year. En wat staat er tegenover? Er is al eerder aangetoond dat oppervlaktebesmettingen op geen enkele manier in verhouding staan tot die door de lucht heen. Maar geen woord over ventilatie (''het is niet bewezen'', de rest van Europa: ''het is bewezen'') en mondneusmaskers voor wie willen. Frustrerend dit.
Het RIVM heeft een artikel over het belang van ventilatie wat volgens mij terug dateert naar H1 2020:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/ventilatie

Ik weet niet welk onbegrip over ventilatie hier wederom aangekaart word?

PSN

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 23:50
Southern Sun schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:04:
[...]

Ai vervelend. Ik kreeg door vaccinaties en ook vervolgens door corona hier ook last van. Hield bij mij wel enkele weken aan, maar wel afwisselend qua intensiteit.
Ja hij heeft er veel last van. Hij geeft vandaag ana dat echt iets minder is, hopelijk is dat een trend.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Southern Sun schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:04:
[...]

Bij mij was het wonderbaarlijk, ik kreeg er na de vaccinaties last van, en na mijn corona was het weg. Maar ja, toen had ik weer andere klachten, waarvan de meeste gelukkig ook weer weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, vorige week maandag positief getest. Toen ik opstond een beetje verkouden maar in de loop van de dag steeds meer last van. Donderdagavond eindelijk een stuk fitter en ging het beter, totdat ik gisteren aan t werk ging. Veel hoofdpijn, moe, brainfog, en zoals hierboven ook last van tinnitus. Werk nu zolang ik het volhoud, dus ben elke dag 2-4 uur eerder weg. En dat als 22-jarige, echt een domper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
zacht schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 14:24:
[...]

Bij mij was het wonderbaarlijk, ik kreeg er na de vaccinaties last van, en na mijn corona was het weg. Maar ja, toen had ik weer andere klachten, waarvan de meeste gelukkig ook weer weg zijn.
Ah, "sounds familiar..." behalve dat ik nog steeds geen corona gehad heb maar nog wel die tinnitus, ongeveer de frequentie waarop je vroeger beeldbuistv's kon horen :(

Hoewel m'n ma ipv Noorse Kronen een Noorse corona meegenomen heeft na haar busvakantie een maandje geleden, zij testte thuis positief (net als vrijwel iedereen die in die bus zat bij thuiskomst positief was) maar ik lijk wel resistent.

Scheen nogal een binnensmonds gekuch geweest te zijn gedurende die 14 dagen, 2e dag kreeg 1 ouder stel heftige klachten in het hotel, test positief dus die moesten zelf maar zien hoe ze thuis kwamen... Wanneer je positief testte mocht je de bus niet meer in, 2 dagen later een ander stel positief, ondertussen kuchte die hele bus al (ingehouden) maar onder het motto "dan zullen we het allemaal wel hebben en als het hierbij blijft dan doen we voorzichtig en testen we thuis wel, YOLO" kon die busreis door Noorwegen gewoon doorgaan voor de resterende reizigers, vrijwel iedereen had zeer milde klachten...
Bij thuiskomst had ze dus 2 streepjes, voor haar de 1e keer corona. Buiten vermoeidheid en zo af en toe een kuchje waren haar klachten uiterst mild en behalve nog wat sneller moe is alles gelukkig weer overgegaan.

Ik heb haar opgehaald na die reis, tijd mee in de auto gezeten, omhelsd, foto's bekeken etc. en pas na haar positieve test afstand gehouden maar ik blijf een eeuwige eenstreper, ook geen klachten.
(Kan ook zijn dat ze al niet meer besmettelijk was maar nog wel positief testte)

Nou hoorde ik laatst ergens over een onderzoek dat er een groep mensen is waarop corona geen vat lijkt te krijgen en dat hield verband met een genetisch dingetje.
Overeenkomsten binnen die groep waren hooikoorts (check) voedselallergie (check) astmatische klachten (check) en eczeem (check). Nou heb ik liever 1x corona dan die hele rits andere zaken maar het lijkt wel of dat er idd voor zorgt dat het coronavirus geen grip krijgt op mijn systeem.

Alleen die tinnitus (nooit gehad, pas na vaccinatie) blijft irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Hier ben ik er zo goed als weer overheen.
Een week geleden begon ik me wat beter te voelen, elke dag weer wat beter.

Hele rits aan symptomen wel gehad; keelpijn (die was echt het allerergste, holy tering), koorts, hoesten, vermoeidheid, algehele malleisse (of hoe het ook gespelt wordt :+ ), hoofdpijn, spierpijn, duizeligheid (1 dag, klein beetje), buikpijn/diarree, pijnlijke ogen/oren..
Gelukkig niet allemáál tegelijk.

Inmiddels is alles voorbij, behalve langer spreken, dit slaat nog een beetje op de stembanden/keel, maar dat wordt ook met de tijd minder/beter.

Al met al best stevige shit, voor een (beetje) fitte (ruim) dertiger. Ben ongeveer een anderhalf kg gewicht kwijt geraakt en een stukje conditie. Al valt me de "schade" aan m'n conditie nog best wel mee :)

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
MTFDarkEagle schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:13:
algehele malleiss mayonai malaise (of hoe het ook gespelt wordt :+ )
:+

Hier testte gisteren vriendin positief. Proberen maar weer afstand te houden in een poging mezelf en de kinderen te ontzien. Vandaag wel wat vage keelpijn te voelen, maar vooralsnog negatief dus hopelijk gewoon een verkoudheid en blijft het mezelf nog een ronde bespaard. Had net m'n conditie weer goed op peil.

[ Voor 3% gewijzigd door Southern Sun op 27-09-2022 18:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
Ook hier afgelopen zondag positief getest. Gisteren grotendeels op bed liggen slapen. Spierpijn, hoofdpijn, koorts, smaakverlies.

Maar het vervelendste is dat het net is alsof er een 'donzige deken' over mij heen ligt.

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakmember
Is het niet beetje raar nou de golf al enkele dagen in Nederland actief is je hier niemand over hoort?
Totaal geen advies meer over handen wassen, 1.5 meter afstand, mondkapjes etc.
Lijkt erop dat de overheid wacht met advies geven tot het de spuitgaten uitloopt en de ziekenhuizen het aantal patiënten niet meer aan kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

tweakmember schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:53:
Is het niet beetje raar nou de golf al enkele dagen in Nederland actief is je hier niemand over hoort?
Lijkt erop dat de overheid wacht met advies geven tot het de spuitgaten uitloopt en de ziekenhuizen het aantal patiënten niet meer aan kunnen.
We hebben ook een zomer golf gehad en ook daar hoorde je niks over.
Zo lang er geen probleem moet je het ook niet erger maken.

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:00

The.Terminator

Un boer met bier

Hangt dat ook niet af van hoe ernstig het ziektebeeld is ?
Hier nl positief getest afgelopen maandag, maar de symptomen zijn verkoudheid, droge hoest + later op de dag wat hoofdpijn. Beetje hetzelfde ziektebeeld wat ik afgelopen december ook had (dit is hoe ik het persoonlijk ervaar, is uiteraard voor iedereen anders).
Ben netjes in quarantaine, houd voor zover mogelijk afstand tot mijn gezin.

Kijk als de ziekenhuis opnames snel oplopen, dan verwacht ik wat jij hierboven zegt ook wel weer terugkomt.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
beuker19 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:02:
[...]

Dit.

Met name door het uitgebreid vaccineren en minder ziek-makende varianten die tegenwoordig rond gaan is het heel erg meegevallen met de IC-opnames als je dat vergelijkt met de reguliere ziekenhuisopnames tijdens de meest recente golf. Die pieken kun je heel mooi op het Corona-dashboard naast elkaar (in 2 tabbladen) leggen: wél een piek in het ziekenhuis, maar ámper een piek op de ICs.

Nu is een piek in de ziekenhuizen op de reguliere afdelingen ook zeker wel vervelend, maar zal nauwelijks tot een code zwart leiden, wat de achterlijk volle bezetting op de ICs wél deed. Nu is het natuurlijk wel zaak om achterstallige inhaalzorg in te halen en te voorkomen dat er weer allerlei zorg niet geleverd kan worden door een teveel aan COVID-19-patiënten in de ziekenhuizen, maar de ontregeling van de zorg is simpelweg minder groot zolang de ICs de capaciteit hebben om reguliere zorg te bieden naast de COVID-19-patiënten.

Dus zolang er amper tot geen problemen zijn, is het ook niet nodig om maatregelen te treffen. Daarbij dient natuurlijk altijd gekeken te worden naar de voorspellingen en met een vooruitziende blik et cetera, maar daar ziet het RIVM op toe met hun modellering en adviezen :)

• zacht
  • Niet online
https://lcps.nu/weekoverz...enten-in-de-ziekenhuizen/

We zitten nog ruim onder de zomergolfcijfers, ic-bezetting is al maandenlang stabiel, alleen de bezetting (en instroom) van kliniek bedden is stijgende. Maar nog altijd ruim onder de zomergolfcijfers.
Handen wassen is overigens nog steeds een geldig advies:

https://www.rijksoverheid...ter%2D%20of%20herhaalprik.

En de rest zal ooit wel komen indien noodzakelijk. En geheel volgens traditie waarschijnlijk te laat.

• Southern Sun
Hoe lekker zou het toch zijn als we deze winter geen extra maatregelen nodig zullen hebben...Het verloop van de zomergolf geeft me weer wat hoop, maar je weet het natuurlijk niet. Zal afhangen van de opnames en IC-bezetting. Merk nu om me heen ook meer besmettingen, maar nergens reden voor paniek en vooral uitzieken.

• tweakmember
Southern Sun schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:26:
Hoe lekker zou het toch zijn als we deze winter geen extra maatregelen nodig zullen hebben...Het verloop van de zomergolf geeft me weer wat hoop, maar je weet het natuurlijk niet. Zal afhangen van de opnames en IC-bezetting. Merk nu om me heen ook meer besmettingen, maar nergens reden voor paniek en vooral uitzieken.
beuker19 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:02:
[...]

ik snap niet hoe je een zomergolf met een wintergolf kan vergelijken.
Mensen gedragen heel anders in de winter.
immuunsysteem zijn ook zwakker en worden meer belast door andere virussen in de winter.
Alleen deze combinatie kan al voor een heel ander resultaat zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
tweakmember schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:27:
[...]

(…) en worden meer belast door andere virussen in de winter.
Een co-infectie voorafgaand aan eventuele SARS-CoV-2-besmetting werkt echter juist beschermend ;)

Dus niet je conclusie alleen op aannames maken a.u.b. :)

We hebben met 17 miljoen al genoeg virologen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Osiris op 28-09-2022 14:29 ]

• Southern Sun
[...]

[...]

immuunsysteem zijn ook zwakker en worden meer belast door andere virussen in de winter.
Ik vergelijk ze ook niet. Gaf alleen aan dat de zomergolf voor het eerst een ander verloop had ten opzichte van de afgelopen jaren, vooral zonder extra maatregelen. Natuurlijk kan het in de winter anders lopen, maar om nu meteen weer in de paniekstand te schieten.

[ Voor 7% gewijzigd door Southern Sun op 28-09-2022 14:37 ]

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Omdat we met deze variant ook al een winter golf hebben gehad en die ook niet heel anders verliep als de zomer golf behalve dat men ons toen in blinde paniek nog maar een paar weken in een onnodige lockdown hebben gegooid.

• Osiris
  • Niet online
@beuker19 Bij afwijkende maatregelen kun je die 2 golven dus niet direct met elkaar vergelijken ;)

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Osiris schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:51:
@beuker19 Bij afwijkende maatregelen kun je die 2 golven dus niet direct met elkaar vergelijken ;)
Het aantal IC en gewone opnames zijn prima te meten en dat is uiteindelijk waarom er wel/geen maatregelen worden genomen en de rest maakt dan eigenlijk helemaal niks uit.

• Osiris
  • Niet online
@beuker19 Zeker, maar dat was niet wat je zei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Hier nu ook (ik dacht dat ik immuun was) positief getest.
Met 3 vaccinaties.

Ik was vrijdag bij mijn ouders, en toen kreeg mijn vader een berichtje van een collega waarmee hij in de auto heeft gezeten dat zij positief was getest.
Omdat ik daar toch al de hele dag zat, had het geen zin meer en gokte ik erop dat ik ervan weg bleef.
Helaas toch niet!

Zondag was het echt heel erg.
Gisteren (maandag) heb ik ook zo'n beetje de hele dag geslapen.
Vandaag gaat het qua klachten relatief ok. Nog heel moe, geen stem en alsof ik scheermesjes heb ingeslikt.

Wel ben ik hartstikke benauwd. Als ik even naar de WC moet dan moet ik echt op adem komen als ik er ben, en ook terug heb ik dat.
En ook enorm veel spierpijn steeds, alsof ik weer eens heb gesport ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:44

bert pit

asdasd

Ik heb na de booster van januari maanden last gehad van klieren, vermoeidheid etc. Ook bloed laten onderzoeken, daar was wel wat aan te zien maar niets om mij zorgen over te maken.

Nu is mijn vraag of ik bij de herhaalprik dit kan aangeven en dan niet weer hetzelfde middel krijg (moderna) maar dien andere (Pfizer).

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Ryur schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:30:
...geen stem en alsof ik scheermesjes heb ingeslikt.
Dit herken ik zelf heel goed... Ernstig vervelende keelpijn.

Benauwd/snel buiten adem had ik ook wel, maar dat was voor mij iig vrij snel wel weer weg. Zal misschien ook uit "ziek" komen en niet persé uit "covid" komen? I dunno...

Als ik = ziek ben ik ook wel wat sneller buiten adem. Is op zich denk ik niet zo heel erg gek.. Hopelijk heb je er niet al te lang last van..

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
bert pit schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:09:
Ik heb na de booster van januari maanden last gehad van klieren, vermoeidheid etc. Ook bloed laten onderzoeken, daar was wel wat aan te zien maar niets om mij zorgen over te maken.

Nu is mijn vraag of ik bij de herhaalprik dit kan aangeven en dan niet weer hetzelfde middel krijg (moderna) maar dien andere (Pfizer).
volgens mij word er alleen nog maar met pfizer geprikt vandaag de dag? i am not sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
tweakmember schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:42:
[...]

volgens mij word er alleen nog maar met pfizer geprikt vandaag de dag? i am not sure.
Nope, Moderna en Pfizer. Je mag niet kiezen. Je kunt overigens wel via een telefoonnummer een afspraak maken om je met Jansen te laten boosteren mocht je dit willen (0800-1295).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Forse stijging coronabesmettingen en -opnames, RIVM ziet start najaarsgolf

Ik zie het ook om me heen, stuk meer mensen thuis met een positieve test. Wat me trouwens wel opvalt is dat het relatief veel mensen lijken te zijn die tot nu toe nog geen corona hebben gehad.

Overigens ben ik benieuwd hoe het hier in de omgeving (Leiden) de komende tijd gaat. Afgelopen weekend was natuurlijk weer een groot superspreader-event (Leidens Ontzet) :P

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 04-10-2022 16:06 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

De trein zit ook vol met snuffende mensen die ook nog vrolijk in hun hand hoesten. Donderdag mijn booster maar ik vermoed dat ik het niet ga ontlopen deze winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Sinds zaterdag ben ik ziek thuis, na twee negatieve zelftesten vandaag een positieve. Het verloop kwam me ook al bekend voor. Twee dagen geslapen, de derde dag 'gewoon' ziek, en nu weer bijna het mannetje.
Maar dan nog niet de helft zo erg als de eerste keer, gelukkig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:24

Als het onderzocht is heb je waarschijnlijk contact gehad met een arts. Vraag die even een brief op te stellen. Als je die meeneemt naar een locatie waar ze Pfizer prikken, komt het vast goed. Zonder brief waarschijnlijk ook wel, omdat je op basis van de gezondheidsverklaring vrijwel zeker langs mag bij de dienstdoende arts voor je de prik krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
Ondertussen anderhalve week ziek. Nog steeds snot verkouden, groene taaie slijm uit de longen, knallende koppijn en hele dag door vermoeid.

Mijn smaak is gelukkig wel ietsjes terug.

Begin me nu toch wel lichtelijk zorgen te maken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Ik heb dat ook gehad (2 maanden ziek geweest door Pfizer), je kan via de GGD (op verzoek van m'n HA) verzoeken om een ander vaccin. Ik kreeg toen de optie om voor Novavax of Moderna te gaan maar heb uiteindelijk geen herhaalprik genomen.

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 05-10-2022 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
Afgelopen za een feestje waar iedereen zat te kuchen en te snotteren. incl de kids.
Dus had al spijt dat ik was gegaan.

Afgelopen nacht flinke koortst, en daarna flinke hoofdpijn.
Nu net wakker en nou valt het allemaal wel weer mee.
Alleen wat hoofdpijn, verder geen koorts geen, niet echt vermoeid, geen pijn in borst of kuchen...
Dus denk dat dat het was...

vraag mij af of het nog zin heeft om een zelftest te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
tweakmember schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:03:
Het hoeft niet perse. Ikzelf had wel een test gedaan om even zeker te weten of ik Corona (voor de eerste keer) had opgelopen of een ander virus.

Wel fijn dat jij veel sneller hersteld ben.
Ik heb vrijdag Corona opgelopen, zaterdag begonnen de klachten echt, en nog steeds wel veel last van (vandaag is eens een dag dat ik zeg 'het gaat weer'). Maar vannacht bijvoorbeeld rillerig geweest wat ik nog niet was geweest deze week.

Morgen weer proberen om te werken, en misschien dat ik een uurtje pauze tussendoor neem om even een powernap te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
tweakmember schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:03:
Afgelopen za een feestje waar iedereen zat te kuchen en te snotteren. incl de kids.
Dus had al spijt dat ik was gegaan.

Afgelopen nacht flinke koortst, en daarna flinke hoofdpijn.
Nu net wakker en nou valt het allemaal wel weer mee.
Alleen wat hoofdpijn, verder geen koorts geen, niet echt vermoeid, geen pijn in borst of kuchen...
Dus denk dat dat het was...

Ligt er aan of je je aan de richtlijnen wil houden of niet. Test je positief, dan mag je minimaal 5 dagen in quarantaine vanaf de eerste dag van de klachten.
Ik zit hier ook te wachten tot mijn 24 uurtjes klachtenvrij voorbij zijn, de 5 dagen zitten er op na komende nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
zacht schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:43:
[...]

Ligt er aan of je je aan de richtlijnen wil houden of niet. Test je positief, dan mag je minimaal 5 dagen in quarantaine vanaf de eerste dag van de klachten.
Ik zit hier ook te wachten tot mijn 24 uurtjes klachtenvrij voorbij zijn, de 5 dagen zitten er op na komende nacht.
ik bedoelde meer van, als de griep/corona of wat ik ook hebt nou grotendeels voorbij is, of de test dan nog wel wat op pikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
tweakmember schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:51:
[...]

ik bedoelde meer van, als de griep nou grotendeels voorbij is, of de test dan nog wel wat op pikt.
Ah so. Ik heb mensen met geen enkele klachten ook positief horen zelftesten na contact met positief getesten. Dus het kan wel.
Overigens wat bij mijn eerste besmetting zo was is nu weer aan de orde, elf nog even proefondervindelijk geprobeerd net: zonder de keel mee te nemen test ik negatief, met de wattenstaaf achter in de keel schrapen levert een positieve test op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

tweakmember schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:51:
[...]
ik bedoelde meer van, als de griep/corona of wat ik ook hebt nou grotendeels voorbij is, of de test dan nog wel wat op pikt.
Hangt er vanaf hoeveel virus deeltjes nog in je keel/neus rond zwerven.
Klachten kan daar een indicatie van zijn, maar hoeft niet perse.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
zonet test gedaan. 2 streepjes binnen een minuut lol.
na 2 jaar corona weten te vermijden... ben ik alsnog de lul :+
zacht schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:43:
[...]

Vanaf de eerste dag van klachten? dat is toch niet logisch? stel dat ik na 5 dagen nog ziek was geweest...

[ Voor 106% gewijzigd door tweakmember op 05-10-2022 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
tweakmember schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:22:
zonet test gedaan. 2 streepjes binnen een minuut lol.
na 2 jaar corona weten te vermijden... ben ik alsnog de lul :+

[...]

Vanaf de eerste dag van klachten? dat is toch niet logisch? stel dat ik na 5 dagen nog ziek was geweest...
Minimaal 5 dagen vanaf de eerste dag klachten, en minimaal 24 uur klachtenvrij. Na 10 dagen vanaf de eerste dag klachten is het sowieso voorbij.

https://www.rijksoverheid...solatie-na-positieve-test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
Als ik morgen in een auto ga rijden zonder bijrijder, besmet ik dan de hele auto (zoals stuur en pook) waardoor de volgende chauffeur weer besmet kan raken?
Of zal de auto goed ontluchten na de rit voldoende zijn om verdere besmetting te voorkomen?

[ Voor 24% gewijzigd door tweakmember op 05-10-2022 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
@tweakmember Ligt er aan hoe lang er tussen laatste contact met besmet persoon en volgende bestuurder zit.

Beste is gewoon thuis blijven.

[ Voor 13% gewijzigd door Osiris op 05-10-2022 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
Osiris schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:51:
@tweakmember Ligt er aan hoe lang er tussen laatste contact met besmet persoon en volgende bestuurder zit.

Beste is gewoon thuis blijven.
hoelang is lang genoeg? een uur? 4 uur? 12 uur? 24 uur? een week, een maand? een jaar? een eeuw? :9

[ Voor 12% gewijzigd door tweakmember op 05-10-2022 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Afhankelijk ook of je de ramen open laat en wat de windkracht is.

Maar je mag nergens heen. Dus waarom rijden?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
Dennis1812 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:56:
Afhankelijk ook of je de ramen open laat en wat de windkracht is.

Maar je mag nergens heen. Dus waarom rijden?
de reden om nergens heen te mogen is om besmetting te voorkomen neem ik aan. in je eentje in een auto rijden om spulletjes te transporteren lijkt me geen probleem lijkt me als ik dat in mijn uppie doe.
De auto is alleen niet van mijzelf dus ik wil beetje rekening houden dat ik de volgende bestuurder niet alsnog besmet met het virus die vanaf het stuur ofzo kan overspringen.

afhankelijk van dit, afhankelijk van dat... daar heb ik weinig aan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Het is geen zwart witte wiskunde helaas.
Maar ik zou denken 24u met alle ramen open lekker laten doorwarmen prima.

En evt voor je uitstapt de pook + stuur + evt hardsteun schoonmaken met dettol o.i.d (niet te hardnekkig ivm beschadigingen)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
tweakmember schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:53:
[...]

hoelang is lang genoeg? een uur? 4 uur? 12 uur? 24 uur? een week, een maand? een jaar? een eeuw? :9
Ligt aan het materiaal.

Maar overnacht zal het waarschijnlijk wel veilig zijn (geen garanties). Een "paar uurtjes" zou ik persoonlijk wat krap vinden.

Je kunt natuurlijk ook alle contactoppervlakten afnemen met ethanol.

Maar ik blijf er bij: blijf gewoon thuis.
tweakmember schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:04:
[...]

Daar zul je 't anders toch echt mee moeten doen. Denk je dat de experts altijd maar alles volledig zeker weten? ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Osiris op 05-10-2022 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
tweakmember schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:04:
[...]

de reden om nergens heen te mogen is om besmetting te voorkomen neem ik aan. in je eentje in een auto rijden om spulletjes te transporteren lijkt me geen probleem lijkt me als ik dat in mijn uppie doe.
De auto is alleen niet van mijzelf dus ik wil beetje rekening houden dat ik de volgende bestuurder niet alsnog besmet met het virus die vanaf het stuur ofzo kan overspringen.

Hangt ook af bijvoorbeeld als er daadwerkelijk slijm/vocht aan de contactoppervlakken zit. Maar zal in de praktijk wel heel erg meevallen, zeker als je het even schoonmaakt na het rijden.

Maar stel dat je 1 persoon besmet hiermee en voor de rest je voorbeeldig gedraagt, dan is de R alsnog 1 en geen exponentiële groei :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
tweakmember schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:36:
Als ik morgen in een auto ga rijden zonder bijrijder, besmet ik dan de hele auto (zoals stuur en pook) waardoor de volgende chauffeur weer besmet kan raken?
Of zal de auto goed ontluchten na de rit voldoende zijn om verdere besmetting te voorkomen?
Betreft het een deelauto? Ik zou er niet blij van worden als ik dat ding reserveer en voor mij heeft er iemand met Covid in gereden. Je kunt het natuurlijk ook even vragen aan de eigenaar van de auto (vereniging? Bedrijf?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:35
Inmiddels zit ik in de 4de week na mijn eerste positieve corona zelftest. Heb nu alleen nog een hoest. Er komt elke keer nog wat slijm omhoog, dus er zit nog wat. Door dat hoesten soms ook nog wat last van mijn keel. Volgens de corona zelftest ben ik al weken niet meer besmet overigens.

Ik ben 1 week echt ziek geweest (39.5 koorts, ontzettend moe, giga loopneus, etc) en daarna nog week moe en extreem veel hoesten. De twee weken daarna is alleen de hoest en hier en daar dus wat keelpijn overgebleven.

In mijn geval heeft het dus een lange staart. Kan je stellen dat ik zonder vaccinatie het nog veel heftiger gehad zou hebben? Of kan je dat niet zo zwart/wit zeggen?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:17

Agent47

I always close my contracts.

TrailBlazer schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:40:
De trein zit ook vol met snuffende mensen die ook nog vrolijk in hun hand hoesten. Donderdag mijn booster maar ik vermoed dat ik het niet ga ontlopen deze winter.
Ik dacht dat ik de enige was die het opviel. Ik reis 2x per week met de trein en bus. Loop ik het niet op in de trein, dan wel in de bus. Iedereen zit te snotteren, lekker dicht op elkaar. ;w

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:17

Agent47

I always close my contracts.

pingkiller schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:55:
Inmiddels zit ik in de 4de week na mijn eerste positieve corona zelftest. Heb nu alleen nog een hoest. Er komt elke keer nog wat slijm omhoog, dus er zit nog wat. Door dat hoesten soms ook nog wat last van mijn keel. Volgens de corona zelftest ben ik al weken niet meer besmet overigens.

Ik ben 1 week echt ziek geweest (39.5 koorts, ontzettend moe, giga loopneus, etc) en daarna nog week moe en extreem veel hoesten. De twee weken daarna is alleen de hoest en hier en daar dus wat keelpijn overgebleven.

In mijn geval heeft het dus een lange staart. Kan je stellen dat ik zonder vaccinatie het nog veel heftiger gehad zou hebben? Of kan je dat niet zo zwart/wit zeggen?
Dat kan je nooit zwart/wit zeggen joh/ ;)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
zacht schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:40:
[...]

Betreft het een deelauto? Ik zou er niet blij van worden als ik dat ding reserveer en voor mij heeft er iemand met Covid in gereden. Je kunt het natuurlijk ook even vragen aan de eigenaar van de auto (vereniging? Bedrijf?)
is van familie. ze weten ervan.
naast beetje snotteren en heel lichtjes hoofdpijn voel ik mij best weer goed eigenlijk.
Ben al weer lekker aan het huishouden geweest deze morgen.
Toch raar zoveel mensen verschillend op het virus reageren, al had ik wel een eigen supplementen cocktail gemaakt/genomen maar of dat heeft geholpen... i will never now...
De vorige 3 vaccins zullen ook wel rol hebben gespeeld.

[ Voor 33% gewijzigd door tweakmember op 06-10-2022 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
tweakmember schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:22:
[...]

is van familie. en ze weten ervan.
Dan laat het aan hen over onder welke voorwaarden je de auto mag lenen zou ik zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:44

Crazy D

I think we should take a look.

Daar valt helemaal niets over te zeggen. Mensen met vaccin gaan dood aan covid, mensen zonder vaccin hebben nergens last van. En alles wat daar tussenin zit. Was het maar zo zwart-wit en overduidelijk.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Crazy D schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:39:
[...]

Daar valt helemaal niets over te zeggen. Mensen met vaccin gaan dood aan covid, mensen zonder vaccin hebben nergens last van. En alles wat daar tussenin zit. Was het maar zo zwart-wit en overduidelijk.
De stelregel is wel dat het per persoon wél geldt dat ze zonder booster meer klachten hadden gehad dan met booster. Dat bewezen al die statistieken wel (buitenproportionele aanwezigheid van mensen zonder vaccinatie tov mensen met vaccinatie in het ziekenhuis bijv.)

Als je met booster milde koorts hebt gehad, dan was de kans groot dat je zonder booster zware koorts zou hebben gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door FunkyTrip op 06-10-2022 14:06 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

FunkyTrip schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:06:
[...]

De stelregel is wel dat het per persoon wél geldt dat ze zonder booster meer klachten hadden gehad dan met booster. Dat bewezen al die statistieken wel (buitenproportionele aanwezigheid van mensen zonder vaccinatie tov mensen met vaccinatie in het ziekenhuis bijv.)

Als je met booster milde koorts hebt gehad, dan was de kans groot dat je zonder booster zware koorts zou hebben gehad.
*knip* graag je posts onderbouwen. Anekdotisch bewijs is geen bewijs.

[ Voor 41% gewijzigd door ZieMaar! op 06-10-2022 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online

Ben je na je Covid blij dat je daarvoor een vaccinatie gehaald hebt? Dat is de enige vraag die telt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

De statistieken wijzen toch echt anders uit. Je hoeft het met je N=1 voorbeeld niet te geloven, maar ik vertrouw toch graag de statistieken gemeten vanuit duizenden ziekenhuizen wereldwijd. Klachten met booster zijn minder dan zonder booster. Feit.

Als je sterke weerstand hebt dan wordt je (GEMIDDELD) met booster minder ziek dan zonder booster.
Als je zwakke weerstand hebt dan wordt je (GEMIDDELD) met booster minder ziek dan zonder booster.
Als je heel oud bent, dan wordt je (GEMIDDELD) met booster minder ziek dan zonder booster.
Als je heel jong bent, dan wordt je (GEMIDDELD) met booster minder ziek dan zonder booster.

[ Voor 47% gewijzigd door ZieMaar! op 06-10-2022 20:42 ]

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:44

Crazy D

I think we should take a look.

FunkyTrip schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:58:
[...]

De statistieken wijzen toch echt anders uit. Je hoeft het met je N=1 voorbeeld niet te geloven, maar ik vertrouw toch graag de statistieken gemeten vanuit duizenden ziekenhuizen wereldwijd. Klachten met booster zijn minder dan zonder booster. Feit.

Als je sterke weerstand hebt dan wordt je (GEMIDDELD) met booster minder ziek dan zonder booster.
Als je zwakke weerstand hebt dan wordt je (GEMIDDELD) met booster minder ziek dan zonder booster.
Als je heel oud bent, dan wordt je (GEMIDDELD) met booster minder ziek dan zonder booster.
Als je heel jong bent, dan wordt je (GEMIDDELD) met booster minder ziek dan zonder booster.
En als je niet naar het ziekenhuis gaat, kom je niet in die statistiek. Feit. Dus iedereen zonder booster, of met, die thuis ziek was, of juist helemaal niet, mis je daarin volledig.

Hoorde toevallig laatst dat de gemiddelde temperatuur die 'gewoon' zou zijn voor mensen, lager is dan altijd was voorgehouden. Waarom? Omdat het grootste deel van de metingen gedaan waren in ziekenhuizen. Kun je leuk het gemiddelde van pakken, maar met een groter aandeel zieken zal die hoger zijn. Oftewel, statistieken zijn leuk, en statistisch gezien zal het helemaal kloppen. Alleen hoeft dat dus niet per definitie ook de waarheid te zijn in werkelijkheid.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben 41, niet gevaccineerd, en heb twee keer corona gehad. De laatste keer was 3 weken geleden. Heb beide keren nul last gehad (geen symptomen op een dagje spierpijn na) en heb gewoon gewerkt. Ben geen anti-vaxx, maar letterlijk nooit ziek, dus wil gewoon niks veranderen aan hoe ik leef of wat ik tot mij neem.

Het is gewoon een loterij en er is geen pijl op te trekken. De een is doodziek, de ander krijgt niks.

[ Voor 3% gewijzigd door MaZo op 06-10-2022 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Crazy D schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:04:
[...]

En als je niet naar het ziekenhuis gaat, kom je niet in die statistiek. Feit. Dus iedereen zonder booster, of met, die thuis ziek was, of juist helemaal niet, mis je daarin volledig.
Maar dat pleit juist in het voordeel van boosters, gezien verreweg het grootste deel van de mensen die booster heeft genomen. En gezien het aandeel van hen in de ziekenhuizen bovenmatig klein was vergeleken de anti-vaxxers (en dan durf ik nog te beweren dat een anti-vaxxer wellicht langer wacht met het opzoeken van het ziekenhuis omdat hij/zij zich wellicht schaamt ofzo), kun je stellen dat gemiddeld genomen de mensen met boosters dus minder ziek werden omdat ze minder het ziekenhuis in hoefden.

De logica is gewoon onweerlegbaar.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Zou dit helpen, zodat er nu wel snel biomedische onderzoeken komen en er dingen geregeld gaan worden?
Ik deel in ieder geval ook dat er in 2,5 jaar te weinig is gedaan aan Long Covid, terwijl de cijfers toch best zorgelijk zijn. 1op 8 besmette mensen die long covid krijgen.

https://www.metronieuws.n...witter#Echobox=1665060317

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Onderzoeken duren lang om uit te voeren. Dat onderzoek van Radboudmc is eigenlijk ook al weer nutteloos omdat het is uitgevoerd in de periode voor vaccinaties. Je kan er alleen maar conclusies uit trekken voor een niet meer bestaande situatie met een 100% ongevaccineerde bevolking.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:32

charrel

Cortisol4life..

MaZo schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:43:
[...]
Ik ben 41, niet gevaccineerd, en heb twee keer corona gehad. De laatste keer was 3 weken geleden. Heb beide keren nul last gehad (geen symptomen op een dagje spierpijn na) en heb gewoon gewerkt. Ben geen anti-vaxx, maar letterlijk nooit ziek, dus wil gewoon niks veranderen aan hoe ik leef of wat ik tot mij neem.

Het is gewoon een loterij en er is geen pijl op te trekken. De een is doodziek, de ander krijgt niks.
Mijn vrouw was ook niet nooit ziek, geen griepje niks. 1x corona en nu al bijna 2 jaar lang long covid. Inderdaad geen peil op te trekken, ik ben een risico groep maar afgezien van 2 dagen koorts en paar maanden minder reuk geen last gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Iemand hier die een voorspelling durft te doen wanneer iedereen een nieuwe booster-prik mag halen (dus niet zorgpersoneel & kwetsbaren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
FunkyTrip schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 22:47:
[...]

Maar dat pleit juist in het voordeel van boosters, gezien verreweg het grootste deel van de mensen die booster heeft genomen. En gezien het aandeel van hen in de ziekenhuizen bovenmatig klein was vergeleken de anti-vaxxers (en dan durf ik nog te beweren dat een anti-vaxxer wellicht langer wacht met het opzoeken van het ziekenhuis omdat hij/zij zich wellicht schaamt ofzo), kun je stellen dat gemiddeld genomen de mensen met boosters dus minder ziek werden omdat ze minder het ziekenhuis in hoefden.

De logica is gewoon onweerlegbaar.
Ik geloof absoluut dat vaccinaties en boosters helpen om met name risico-groepen uit het ziekenhuis te houden, maar:
'Verreweg het grootste deel' valt nog vies tegen, 63,9% van de mensen geboren in 2004 of eerder heeft de eerste booster gehad volgens het corona dashboard. (Dat cijfer is van jongstleden 4 september).
Dat sommige mensen wachten met het ziekenhuis opzoeken vind ik overigens een behoorlijke aanname. Het is niet alsof het een keuze is om met Covid in het ziekenhuis te belanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

zacht schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:03:
[...]

Ik geloof absoluut dat vaccinaties en boosters helpen om met name risico-groepen uit het ziekenhuis te houden, maar:
'Verreweg het grootste deel' valt nog vies tegen, 63,9% van de mensen geboren in 2004 of eerder heeft de eerste booster gehad volgens het corona dashboard. (Dat cijfer is van jongstleden 4 september).
Dat sommige mensen wachten met het ziekenhuis opzoeken vind ik overigens een behoorlijke aanname. Het is niet alsof het een keuze is om met Covid in het ziekenhuis te belanden.
Maar volgens mij heeft wel >80% minimaal de basisserie gehad, wat ook klachten vermindert.
Die aanname klopt, daarom zette ik dat ook tussen haakjes als persoonlijke bewering.

Het gaat er bij mij om dat mensen in twijfel trekken of vaccineren klachten verminderen of niet ondanks de overweldigende hoeveelheid statistisch bewijs.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
vanaalten schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:16:
Iemand hier die een voorspelling durft te doen wanneer iedereen een nieuwe booster-prik mag halen (dus niet zorgpersoneel & kwetsbaren)?
Ik denk vrij snel.. De opkomst zal laag zijn denk ik; dat betekent dat de getrapte geboorte-jaar opkomst denk ik niet nodig zal zijn.

M'goed.. meer dan een vermoeden is het niet.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
zacht schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:48:
Sinds zaterdag ben ik ziek thuis, na twee negatieve zelftesten vandaag een positieve. Het verloop kwam me ook al bekend voor. Twee dagen geslapen, de derde dag 'gewoon' ziek, en nu weer bijna het mannetje.
Maar dan nog niet de helft zo erg als de eerste keer, gelukkig.
En ik mag weer de straat op vandaag. *O* Het viel reuze mee, zeker in vergelijking met de vorige keer, toen was ik flink ziek. Nu voelde het als een griepje. Het verloop was exact hetzelfde als de vorige keer, alleen dus veel en veel minder heftig.
Afgelopen winter/voorjaar heb ik zo lang zitten te wikken en wegen over een booster dat de besmetting er kwam voor ik er eentje nam, en het er uiteindelijk helemaal niet van gekomen is. Nu ben ik weer aan het twijfelen, en heb ik dankzij deze besmetting minimaal drie maanden extra bedenktijd. Maar ik denk dat ik hem deze keer uiteindelijk ook niet neem.
Pagina: 1 ... 80 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"