Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
MTFDarkEagle schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:06:
[...]

Ik denk vrij snel.. De opkomst zal laag zijn denk ik; dat betekent dat de getrapte geboorte-jaar opkomst denk ik niet nodig zal zijn.

M'goed.. meer dan een vermoeden is het niet.
Ik denk ook vrij snel, de 50% gaan ze/we niet halen deze keer denk ik. Het zal vooral afhangen van de prik-capaciteit, maar die is men sinds afgelopen voorjaar al aan het voorbereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij ben ik per ongeluk aan het voordringen :X

Ik kreeg de brief, zoek het internetadres op en maak een afspraak. Komende zondag (9 oktober) lekker dichtbij. Afgerond, daarna de brief even goed gelezen om te kijken wat ik mee moet nemen en dergelijke. Zie ik dikgedrukt staan dat ik vanaf 10 oktober een afspraak mag maken... Denk niet dat het een probleem gaat geven, maar toch.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@ArthurMorgan volgens mij zijn ze op het moment totaal niet zo bezig met de exacte volgorde, en is het puur om niet alles in een keer te krijgen. Mijn moeder bracht mijn oom en tante naar de vaccinatie, en kreeg daar ook gewoon meteen haar eigen vaccinatie, terwijl ze nog heel geen uitnodiging gehad heeft.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:48

hneel

denkt er het zijne van

De website zegt nu t.m. geboortejaar 1958, maar ik heb toch gewoon een afspraak kunnen maken (1965).
Het is wel even goochelen met datums en postcodes om een geschikte datum te vinden. Het zou zoveel makkelijker zijn als je gewoon eerst de priklocatie zou kunnen selecteren en dan daarna een geschikte datum/tijd. Als je nu een te vroege datum kiest, sturen ze je tientallen kilometers ver weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
ArthurMorgan schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:23:
Volgens mij ben ik per ongeluk aan het voordringen :X

Ik kreeg de brief, zoek het internetadres op en maak een afspraak. Komende zondag (9 oktober) lekker dichtbij. Afgerond, daarna de brief even goed gelezen om te kijken wat ik mee moet nemen en dergelijke. Zie ik dikgedrukt staan dat ik vanaf 10 oktober een afspraak mag maken... Denk niet dat het een probleem gaat geven, maar toch.
Je mag ook voor 10 oktober zie https://www.rijksoverheid...navaccinatie/herhaalprik:
Ontvangt u jaarlijks een uitnodiging voor de griepprik? Dan krijgt u in de eerste helft van oktober ook een uitnodiging voor de herhaalprik tegen corona van uw huisarts. Vanaf 3 maanden na uw laatste coronaprik of besmetting kunt u de herhaalprik halen. Zodra u de uitnodigingsbrief heeft ontvangen, kunt u online een afspraak maken voor een herhaalprik met uw DigiD. U hoeft niet , zoals in de brief staat, te wachten tot 10 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ah dat scheelt, dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 15:31
Als ik mijn bouwjaar invoer op coronatest.nl bij vaccinatie (1990) kan ik ook gewoon doorklikken..
Nu heb ik een 3 weken geleden covid gehad, dus een prik is voorlopig voor mij nog niet aan de orde, maar 't is wel opvallend...

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Ik kreeg hem ook net binnen en afspraak gemaakt. Omdat ik volgende week op 2 dagen afspraken heb, maar voor vrijdag gekozen (mocht ik last hebben andere dag). Dit keer naar Tiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
MTFDarkEagle schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:01:
Als ik mijn bouwjaar invoer op coronatest.nl bij vaccinatie (1990) kan ik ook gewoon doorklikken..
Nu heb ik een 3 weken geleden covid gehad, dus een prik is voorlopig voor mij nog niet aan de orde, maar 't is wel opvallend...
Griepprikgroep 12+ mag nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
martwoutnl schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:02:
[...]

Griepprikgroep 12+ mag nu ook.
Daar behoor ik niet toe...
(ten minste, niet dat ik weet...)

[ Voor 8% gewijzigd door MTFDarkEagle op 07-10-2022 15:03 ]

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
MTFDarkEagle schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:03:
[...]

Daar behoor ik niet toe...
(ten minste, niet dat ik weet...)
Je valt alleen onder als je een brief van je huisarts krijgt. Ik krijg dit jaar als bouwjaar 77 voor de eerste keer de griepprik (nieuwe huisarts (oude is met pensioen) die erg actief is qua check en preventie) en zodoende net de brief binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
MTFDarkEagle schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:01:
Iedereen kan de afspraak maken (even getest met digid van mijn vrouw, niet afgerond ;) ) Voor zover ik weet weet de GGD namelijk niet zelf wie de brief krijgt en kunnen ze dat ook niet in het systeem controleren Alleen heb je de brief wel nodig om de prik ook daadwerkelijk te krijgen. Die moet je dus meenemen. Geen idee hoe streng ze dat verder controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
ArthurMorgan schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:10:
[...]

Iedereen kan de afspraak maken (even getest met digid van mijn vrouw, niet afgerond ;) ) Voor zover ik weet weet de GGD namelijk niet zelf wie de brief krijgt en kunnen ze dat ook niet in het systeem controleren Alleen heb je de brief wel nodig om de prik ook daadwerkelijk te krijgen. Die moet je dus meenemen. Geen idee hoe streng ze dat verder controleren.
Aah juist op die fiets. Ja dat klink idd wel logisch.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:24

NMH

Moderator General Chat
vanaalten schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:16:
Iemand hier die een voorspelling durft te doen wanneer iedereen een nieuwe booster-prik mag halen (dus niet zorgpersoneel & kwetsbaren)?
Ik las ergens (maar dat kan ik nu helaas niet meer terugvinden) dat ze hopen dat het deze maand nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Ik gok op een percentage onder de 30 voor deze boosterronde. Misschien dat het volgend jaar voor de Carnavals-wintersport nog oploopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
zacht schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:17:
Ik gok op een percentage onder de 30 voor deze boosterronde. Misschien dat het volgend jaar voor de Carnavals-wintersport nog oploopt.
Dat gaat eerder liggen aan eventueel benodigde QR-codes voor buitenlandse reizen dan aan de noodzaak voor de mensen zelf.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27

s3n

NMH schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:13:
[...]

Ik las ergens (maar dat kan ik nu helaas niet meer terugvinden) dat ze hopen dat het deze maand nog kan.
Ik keek dagelijks (voor mijn moeder uit 1956), maar de snelheid van jaren oproepen is nog laag. 1 jaar per dag erbij halen ze momenteel niet. Ik zou zelf graag willen, maar als niet-risicogroep uit 1982 ben ik bang nog wel even te moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
zacht schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:17:
Ik ben wel benieuwd, in mijn bubbel is er best nog wel wat animo. En als ik de onderzoeken mag geloven zou het zo in de buurt van de 50% moeten uitkomen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
s3n schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:27:
[...]

Ik keek dagelijks (voor mijn moeder uit 1956), maar de snelheid van jaren oproepen is nog laag. 1 jaar per dag erbij halen ze momenteel niet. Ik zou zelf graag willen, maar als niet-risicogroep uit 1982 ben ik bang nog wel even te moeten wachten.
Ik dacht dat ze voor de huidige vaccinatie-ronde ook helemaal geen jaren oproepen?
Bij mijn weten was de bevolking in twee groepen verdeeld:
(1) 65+, risicogroepen en zorgpersoneel
(2) de rest van de bevolking
...en is het als eerste voor groep (1) mogelijk om een herhaalprik te halen en daarna - in 1 keer - heel groep (2). Heb nergens iets voorbij zien komen dat men nu weer met geleidelijk aan, telkens een jaar meer, zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:17
vanaalten schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:16:
Iemand hier die een voorspelling durft te doen wanneer iedereen een nieuwe booster-prik mag halen (dus niet zorgpersoneel & kwetsbaren)?
Uhh ik heb gewoon gisteren een afspraak kunnen maken voor een prik? Maar heb helemaal geen brief..

Sta voor de klas en heb eind november een weekend Duitsland geboekt met het gezin, dus leek mij wel handig om gevaccineerd te zijn mocht Duitsland dat tegen die tijd verplicht stellen?

[ Voor 25% gewijzigd door President op 07-10-2022 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
vanaalten schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:51:
Ik dacht dat ze voor de huidige vaccinatie-ronde ook helemaal geen jaren oproepen?
Bij mijn weten was de bevolking in twee groepen verdeeld:
(1) 65+, risicogroepen en zorgpersoneel
(2) de rest van de bevolking
...en is het als eerste voor groep (1) mogelijk om een herhaalprik te halen en daarna - in 1 keer - heel groep (2). Heb nergens iets voorbij zien komen dat men nu weer met geleidelijk aan, telkens een jaar meer, zou doen.
Het is voor nu in ieder geval nog per jaar (momenteel <= 1958). Er staat mij ook iets van bij dat het na de zestigplussers helemaal open zou gaan, maar ik kan dat nergens terugvinden. Weet ook niet of dat verstandig is, volgens mij is er nog wel genoeg animo voor de prik om die site op zijn knieen te krijgen als je in een keer heel 60- loslaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
President schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:01:
[...]

Uhh ik heb gewoon gisteren een afspraak kunnen maken voor een prik? Maar heb helemaal geen brief..

Sta voor de klas en heb eind november een weekend Duitsland geboekt met het gezin, dus leek mij wel handig om gevaccineerd te zijn mocht Duitsland dat tegen die tijd verplicht stellen?
Kan zijn dat je bij de GGD-locatie geweigerd wordt als je geen uitnodiging kunt overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Osiris schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:20:
[...]

Kan zijn dat je bij de GGD-locatie geweigerd wordt als je geen uitnodiging kunt overleggen.
O, dat ga ik dan volgende week wel merken. Vind ik vreemd, want bij de vorige ronde kon ik gewoon geen afspraak maken als ik niet geboren was voor 19xx

Maar waarom doen ze moeilijk? Iederen heeft de brief toch gekregen en heeft toch een afspraak kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
Het is nu 15 dagen geleden dat ik ziek ben geworden en word nog steeds wakker met hoofdpijn.

Zijn er meer die hier last van hebben (gehad)?

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Bowen_HAFX schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:40:
Het is nu 15 dagen geleden dat ik ziek ben geworden en word nog steeds wakker met hoofdpijn.

Zijn er meer die hier last van hebben (gehad)?
Na de eerste keer Covid had ik dit ook. Ik wende er dusdanig aan dat het me niet eens opviel dat ik er uiteindelijk van af was. Een vraag van een collega hierover was nodig om het besef te laten doordringen dat ik er geen last meer van had, dat was na een maand of zo. Deze keer heb ik er geen last van.
Vergeetachtigheid en vermoeider zijn dan 'normaal' is nooit echt over gegaan (al kan dit ook aan mijn 50+ leeftijd liggen). Wat dat betreft ben ik ook erg benieuwd hoe het de komende weken gaat nu ik weer uit quarantaine ben.
Ook opvallend: ik had soms last van een lichte tinitus na mijn tweede vaccinatie, dat is niet meer voorgekomen na mijn eerste Covid-besmetting. En niet eens tot mijn verbazing: nu na mijn tweede besmetting heb ik inmiddels alweer een paar piepjes voorbij horen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Mijn herhaalprik ga ik mogelijk naar volgende week verplaatsen. Sinds zaterdag verkouden. Vanwege de aanstaande prik en dat ik volgende maand naar Limburg ga (en dan ook Duitsland in ga) maar even getest bij de GGD (mag als je herstelbewijs nodig hebt). Gisterochtend in Tiel getest en gisteravond de uitslag. Gelukkig negatief. Dus een gewone verkoudheid. Woensdag beslis ik over de prik komende vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
Wat is het ecr group?

De volgende keer graag eerst je favoriete zoekmachine proberen en als je er niet uitkomt iets meer context geven als je de vraag hier stelt. :)

[ Voor 79% gewijzigd door NMH op 11-10-2022 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Context, wat heb je zelf al gevonden en vanwaar je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Osiris schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:42:
[...]

Er zal wel weer een wappie over een zoekresultaat gestruikeld zijn.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:43

Dennis1812

Amateur prutser

De fractie van Europese Conservatieven en Hervormers (ECH) is een antifederalistische en conservatieve fractie in het Europees Parlement. De meeste partijen zijn ook lid van de Partij van Europese Conservatieven en Hervormers. De fractie telt echter ook leden van de ECPM, de EAPN en zelfs een van de EVA. De ECH bestaat voornamelijk uit cultureel conservatieve, nationalistische en populistische partijen. Ook de Belgische N-VA is lid van de ECH, evenals het Nederlandse Forum voor Democratie,[1] waardoor de ChristenUnie het vertrek aankondigde, en overging naar de Europese Volkspartij, terwijl de SGP bij deze fractie bleef.[2]

. Was dat echt zo lastig?
Parate basis dit

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
@Dennis1812 ECH != ECR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Zoals ik Google begrijp wel. Alleen is dit de nl vertaling van de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:56

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
ArthurMorgan schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:27:
[...]

Ik ben wel benieuwd, in mijn bubbel is er best nog wel wat animo. En als ik de onderzoeken mag geloven zou het zo in de buurt van de 50% moeten uitkomen geloof ik.
Hier is er ook best veel animo…

Mijn vriendin valt in de griepprik groep, dus die heeft een brief gehad en toen een afspraak gemaakt. Paar dagen later werd ze gebeld; ze was nog niet aan de beurt, ze mocht pas 10/10 een afspraak maken (dus niet een afspraak hebben, maar maken). Was geen overleg of wat mogelijk, afspraak eruit en na 10/10 een afspraak maken. Gisteren dus gedaan en nu kan ze een paar dagen eerder terecht :s. Echt lekker loopt dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
ZieMaar! schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:37:
[...]

Hier is er ook best veel animo…

Mijn vriendin valt in de griepprik groep, dus die heeft een brief gehad en toen een afspraak gemaakt. Paar dagen later werd ze gebeld; ze was nog niet aan de beurt, ze mocht pas 10/10 een afspraak maken (dus niet een afspraak hebben, maar maken). Was geen overleg of wat mogelijk, afspraak eruit en na 10/10 een afspraak maken. Gisteren dus gedaan en nu kan ze een paar dagen eerder terecht :s. Echt lekker loopt dat dus niet.
Dat is ook vaag. Ik had die brief ook, en heb een afspraak gemaakt voor afgelopen zondag (9 oktober dus). Hier op tweakers meldden ze ook dat op de website van de GGD stond dat die 10-10 niet gold. Toen ik me zondag melde is de brief van de huisarts ook niet eens bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Dennis1812 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:36:
Zoals ik Google begrijp wel. Alleen is dit de nl vertaling van de naam.
Handig om zoiets op te nemen in je post mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Osiris schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:48:
[...]

Handig om zoiets op te nemen in je post mijns inziens.
Handig ook om als iemand zoon vraag stelt dat diegene hem aan de zoekmachine genaamd Google stelt.

Dan had hij het antwoord binnen luttele seconden.

Er komt geen enkele vraag vanuit de vraag of discussiewaarde uit de vraagstelling of waarom hij er iets over wilt weten.
Deze vraag komt net zo plomp over als in dit topic vragen hoeveel 10+10 is.

Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
Osiris schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:42:
[...]

ow ik zag dit filmpje voorbij komen.

had nooit van ECR gehoord en via google kon ik niet veel over vinden.
Klinkt beetje FvD achtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Dennis1812 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:57:
[...]

Handig ook om als iemand zoon vraag stelt dat diegene hem aan de zoekmachine genaamd Google stelt.
Helemaal mee eens.
Dan had hij het antwoord binnen luttele seconden.
Vooral gezien die Rob Roos volgens z'n Twitter-profiel vice-voorzitter van de groep is. Da's makkelijk Googlen.
Er komt geen enkele vraag vanuit de vraag of discussiewaarde uit de vraagstelling of waarom hij er iets over wilt weten.
Deze vraag komt net zo plomp over als in dit topic vragen hoeveel 10+10 is.
Mee eens.
tweakmember schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:01:
[...]

Je linkt naar een persoon van JA21 die daarvoor lid was van FvD. Dus ja, klopt, persoonlijk zou ik het niet serieus nemen.

Sowieso het feit dat Pfizer nooit zélf onderzoek heeft gedaan naar iets, wil nog niet zeggen dat het niet alsnog kan. Dit klinkt als lekker makkelijk roeptoeteren zonder enige kennis.

[ Voor 28% gewijzigd door Osiris op 11-10-2022 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Pure interesse, wat was je Google zoekopdracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, net terug van mijn 4e corona-test sinds de uitbraak in februari 2020. Heb geen zelftest in huis, dus meteen gisteravond even een afspraak bij de GGD gemaakt voor 08:45 vanochtend. Was vergeten hoe heerlijk die boomstam in je keel en neus ook weer was.

De eerste 3 tests waren allemaal negatief, dus heb corona al 2.5 jaar weten te ontwijken, maar nu heb ik óf de Grootmoeder aller verhoudheden, óf toch corona. Geen idee welke...

Hoop vanavond of vannacht de uitslag te krijgen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Je moet ook geen boomstam gebruiken maar dat staafje dat erbij geleverd wordt.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:36
Hier het hele gezin al een week aan de corona. Ik dacht de dans te ontspringen maar was afgelopen nacht toch een partij ziek met koorts en ijlen. Net een test gedaan en nog steeds negatief, was dus denk ik een vergissing. :+

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ben ik de enige wie het verbaast hoe snel wij terug zijn gegaan naar een normaal alsof Corona nooit gebeurd is? Ik hou m'n hart vast voor de volgende pandemie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 22:06
2.5 jaar mogen doen zonder besmetting ook. Alleen vorige week was het raak. Mijn vriedin was ziek en dag later positief getest. In dit kleine appartement kon het dus niet anders en jawel 2 dagen later was ik het bokkie. 2 dagen goed koorts gehad en bijna een week mijn smaak en reuk kwijt. Alles nu weer voorbij op een gerochel van slijm en snot wat uit mijn holtes los komt na dan.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-09 20:23
HollovVpo1nt schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:17:
Ben ik de enige wie het verbaast hoe snel wij terug zijn gegaan naar een normaal alsof Corona nooit gebeurd is? Ik hou m'n hart vast voor de volgende pandemie.
Ik weet niet of je de enige bent, maar wat precies zou er dan nu anders moeten volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
[...]

Even gegoogeld en kwam een integrale versie van de zitting tegen zie YouTube: Pfizer representitive's full hearing in the special COVID committee ... Via omschrijving kan je exacte tijden aanklikken. Vraag wordt om 0:52:38 gesteld. Ik kan niet snel achterhalen waar ze het antwoord geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Hoe moet je testen wat het effect van vaccinatie op transmissie is? Proefpersonen in labs opsluiten met besmette mensen?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
HollovVpo1nt schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:17:
Het is best snel gegaan, maar des te beter ook wat mij betreft.
Corona is gemuteerd naar een ziekte vergelijkbaar met griep / zware verkoudheid waar het grootste deel van de bevolking beperkt hinder van heeft. Uitzonderingen als ouderen daar gelaten. Focus op vaccineren moet vooral op 60+ liggen denk ik en als anderen zich er comfortabel bij voelen om een herhaalprik te nemen go right ahead.

Deze golf is ook alweer op z'n retour want de R is alweer gedaald.

Begin dit jaar nog elke dag het tromgeroffel voor de dagelijkse coronacijfers. Wat komen we eigenlijk uit een vreemde tijd met schoolsluitingen, quarantaines, lockdowns, coronapassen, avondklok etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
Dennis1812 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:05:
[...]

Pure interesse, wat was je Google zoekopdracht?
Daar heb ik geen actieve herinnering meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:19
Al die tijd corona kunnen ontlopen en in afwachting van de aanstaande vaccinatie heeft het me nu toch redelijk goed te pakken. Borrel met het werk, paar dagen later lichte keelpijn en negatief getest. Dag later wat meer keelpijn en een amper zichtbaar streepje voor positief.
In de loop van de dag meer keelpijn en een slechte nacht door een keel die voelt alsof ik gebroken glas gegeten heb. Wakker worden met enorme keelpijn, niet te verstaan zo schor en een vrouw die dacht dat ik boos was puur door het stemgeluid.
Later op die dag toch nog maar een zelftest vanwege het lichte streepje en binnen notime twee overduidelijke strepen.
Smaak en geur heb ik gewoon, regelmatig flink hoesten met slijm wat weer pijnlijk is door m'n keel.
Vrouw heeft op mijn eerste dag ook wat klachten gehad maar heeft als verpleegkundige de nieuwe vaccinatie er alweer een ruime week in zitten, was een dag later weer helemaal top en test alleen maar negatief.

[ Voor 6% gewijzigd door ninjazx9r98 op 12-10-2022 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:56:
Zo, net terug van mijn 4e corona-test sinds de uitbraak in februari 2020. Heb geen zelftest in huis, dus meteen gisteravond even een afspraak bij de GGD gemaakt voor 08:45 vanochtend. Was vergeten hoe heerlijk die boomstam in je keel en neus ook weer was.

De eerste 3 tests waren allemaal negatief, dus heb corona al 2.5 jaar weten te ontwijken, maar nu heb ik óf de Grootmoeder aller verhoudheden, óf toch corona. Geen idee welke...

Hoop vanavond of vannacht de uitslag te krijgen.
Net uitslag binnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7qcxQF1IFWFS4uCNxmtokpDRT0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ufdgp4JPsLIJcBiids4FalVi.jpg?f=user_large

Goed nieuws dus, nog altijd 2.5 jaar corona vrij.

Slecht nieuws is dat ik me nog altijd erg tot voel....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:37
Vlassie1980 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:17:
[...]

Het is best snel gegaan, maar des te beter ook wat mij betreft.
Corona is gemuteerd naar een ziekte vergelijkbaar met griep / zware verkoudheid waar het grootste deel van de bevolking beperkt hinder van heeft. Uitzonderingen als ouderen daar gelaten. Focus op vaccineren moet vooral op 60+ liggen denk ik en als anderen zich er comfortabel bij voelen om een herhaalprik te nemen go right ahead.
Je haalt hier zaken flink door elkaar. Corona is teruggemuteerd naar het niveau van de eerste variant, maar een stuk besmettelijker. Het is vooral de bestaande immuniteit die het voor de meeste mensen terugbrengt naar griep/verkoudheid. Het effect is dat het vaak vergelijkbaar is met verkoudheid/griep (behalve voor de mensen die long-covid krijgen, de WHO roept nu op om toch hier meer aandacht aan te gaan besteden). De oorzaken zijn niet zo zeer een virus wat intrinsiek minder gevaarlijk is, maar de omgeving is minder vatbaar geworden.

Als we deze variant in een populatie loslaten die geen immuniteit heeft gaat ie een massaslachting aanrichten en dat hebben we ook gewoon gezien in bepaalde regio's van de wereld. Mevrouw Koopmans refereerde hier laatst ook nog aan.

En dat is een best cruciaal verschil. Tevens, valt er nog steeds genoeg te zeggen om het goed voorzichtig te blijven. Voor veel mensen is het nu nog ERGER dan de griep. Dat ze toen al kwetsbaar waren, wil niet zeggen dat we kunnen blijven stapelen. We hebben ook een zorgplicht naar die mensen toe.

[ Voor 9% gewijzigd door Adlermann op 12-10-2022 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

@Adlermann Deze variant (omicron) had toch de eigenschap dat het zich vooral in de bovenste luchtwegen nestelde i.t.t. de eerdere varianten? Dit had dan weer tot gevolg dat er minder longontstekingen optreden :?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 15:19
Wat ik niet kan begrijpen, is dat er zoveel ingezet wordt op preventie, wat ook goed is, maar als long covid je raakt, er bijzonder weinig gebeurt vanuit VWS.
In het begin werd er ook al gezegd, kinderen kunnen geen long covid krijgen, maar wat bleek, oh dat kan toch wel.
Waarom wordt er door VWS zo weinig gedaan om mee te helpen om long covid op te lossen.
Vaccineren hotels het verspreiden van het virus niet tegen, en ook daarbij long covid niet, daarom kan ik het niet begrijpen.
Het gaat nu al om veel "slachtoffers", en dan zijn we nog lang niet van corona af.

[ Voor 7% gewijzigd door QSYS op 13-10-2022 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
President schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:01:
[...]

Nou, prik gewoon gekregen en geen moeilijke vragen hoeven beantwoorden :-)

Fijn gevoel dat als ik de komende weken corona krijg, de kans groot is dat ik mijn klas na een weekje weer gewoon les kan geven. Gemoedsrust voor mij + fijn voor mijn leerlingen.

Los dat ik eind november naar Duitsland wil voor de kerstmarkt en ik niet weet welke regels er dan gelden :-)

[ Voor 23% gewijzigd door President op 15-10-2022 15:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
[...]

Leuk stukje op Nu.nl die het """betoog""" uit het filmpje van die JA21-er volstrekt debunkt: https://www.nu.nl/coronav...rspreiding-tegengaat.html

Kortom, bewijst maar weer dat je zulk soort filmpjes niet voor waarheid aan moet nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Osiris op 16-10-2022 10:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
President schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 14:59:
[...]

Fijn gevoel dat als ik de komende weken corona krijg, de kans groot is dat ik mijn klas na een weekje weer gewoon les kan geven. Gemoedsrust voor mij + fijn voor mijn leerlingen.
Waarom zou dat zonder die prik niet kunnen? Ik was best ziek van Covid twee weken geleden, maar ook na een week weer aan het werk, zonder herhaalprik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:14
President schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 14:59:
[...]

Nou, prik gewoon gekregen en geen moeilijke vragen hoeven beantwoorden :-)

Ik heb mijn klas ook gewoon weer les gegeven hoor na een week (zonder prik dus). Of je nu geprikt bent of niet, bij ons op school is iedereen een weekje ziek/verplicht afwezig en daarna weer aan het werk. Zowel docenten als studenten. Ik zie, hoor en merk geen verschil op een vrij grote ROC. Maar fijn als het je gemoedsrust geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
Osiris schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:22:
[...]

Leuk stukje op Nu.nl die het """betoog""" uit het filmpje van die JA21-er volstrekt debunkt: https://www.nu.nl/coronav...rspreiding-tegengaat.html

Kortom, bewijst maar weer dat je zulk soort filmpjes niet voor waarheid aan moet nemen.
Nice thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:16

bert pit

asdasd

QSYS schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 07:48:
Wat ik niet kan begrijpen, is dat er zoveel ingezet wordt op preventie, wat ook goed is, maar als long covid je raakt, er bijzonder weinig gebeurt vanuit VWS.
In het begin werd er ook al gezegd, kinderen kunnen geen long covid krijgen, maar wat bleek, oh dat kan toch wel.
Waarom wordt er door VWS zo weinig gedaan om mee te helpen om long covid op te lossen.
Vaccineren hotels het verspreiden van het virus niet tegen, en ook daarbij long covid niet, daarom kan ik het niet begrijpen.
Het gaat nu al om veel "slachtoffers", en dan zijn we nog lang niet van corona af.
Ik vermoed dat VWS ook niet meer weet dan wat er vanuit de medische onderzoek wereld bekend wordt gemaakt. Men begint voor zover mij bekend is nu een paar aanknopingspunten te ontdekken, maar de sleutel tot preventie van long covid (post covid heet het nu) is er nog niet.
Dat betekent dat de overheid ook geen programma's kan opstellen om dit de voorkomen.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 15:19
bert pit schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:28:
[...]

Ik vermoed dat VWS ook niet meer weet dan wat er vanuit de medische onderzoek wereld bekend wordt gemaakt. Men begint voor zover mij bekend is nu een paar aanknopingspunten te ontdekken, maar de sleutel tot preventie van long covid (post covid heet het nu) is er nog niet.
Dat betekent dat de overheid ook geen programma's kan opstellen om dit de voorkomen.
Het voorkomen gaat inderdaad niet, maar met niks doen kom je er zeker niet. Er is genoeg bekend om onderzoeken te doen na sommige problemen met LC. Biomedische onderzoeken zouden daarbij patiënten toch kunnen helpen. Niks doen en afwachten lost niks op.

Zeer interessant om te lezen, is dit stuk:

https://www.mdpi.com/2227-9032/10/10/2058/htm

En dan deze er nog bij.
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/jcsm.13108

Dan blijkt het toch allemaal niet zo nieuw te zijn als men denkt.
Hier is ook al in het begin voor gewaarschuwd.

[ Voor 16% gewijzigd door QSYS op 19-10-2022 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zag dat iedereen van voor 1978 (ik ben van 1975) een afspraak kon maken voor de 4e prik, dus meteen maar even een afspraak gemaakt voor a.s. maandag 24-10 om 16:05. Dan mag ik weer naar het Da Vinciplein in Goes, waar ik ook mijn overige prikken allemaal heb gehad (2x Pfizer, 2x Moderna). Dichterbij was helaas geen gelegenheid, dit is een goed halfuurtje rijden voor mij.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
wildhagen schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 08:29:
Ik zag dat iedereen van voor 1978 (ik ben van 1975) een afspraak kon maken voor de 4e prik, dus meteen maar even een afspraak gemaakt voor a.s. maandag 24-10 om 16:05. Dan mag ik weer naar het Da Vinciplein in Goes, waar ik ook mijn overige prikken allemaal heb gehad (2x Pfizer, 2x Moderna). Dichterbij was helaas geen gelegenheid, dit is een goed halfuurtje rijden voor mij.
Succes. Mijn 4e zit er sinds gisterochtend in. Dit keer moest ik naar Leerdam. Ik had gelukkig navi en van tevoren gekeken maar ondanks de navi werd ik bijna in het buitengebied geleid. Ik kreeg al meteen het gevoel dit is te ver weg van de weg. Omgedraaid en met Google Maps alsnog de ingang naar de P gevonden. Wel even melding bij GGD Utrecht gemaakt of een bord bij die ingang niet handig is. Ik hoorde al ter plekke dat het een pop-uplokatie is en daarom geen borden zijn maar 1 simpel bordje kan je altijd even neerzetten. Reactie twitter was dat ze de tip gaan bekijken. Wel erg vriendelijk personeel daar. En de ervaren mannelijke prikker had veel humor. Ik merkte de prik ook niet. Wel nu sinds gisteravond alsof iemand flink in de bovenarm knijpt. Verder geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
Gisteren ook m'n vierde prik gehaald. Was voor mij de eerste keer met de nieuwe prik-opstelling: geen aparte afgeschermde prik-hokjes maar een rij stoelen achter elkaar waar iedereen mocht zitten en een mobiel prik-karretje dat langs alle stoelen reed.

Ik vermoed dat het allemaal steeds gestroomlijnder wordt gemaakt, steeds efficienter. Desondanks denk ik dat ik de langste prik-bezoek van de vier gehad heb - zal er een uur binnen geweest zijn.

Los daarvan: pijnlijke bovenarm, verder geen klachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb donderdag in het VK mijn vierde prik gehaald, de Original/Omicron BA.1. Nou, dat heb ik geweten. Was expres al een stevig dutje gaan slapen na een paar uur en gelijk begonnen met paracetamol, maar na zo'n 8 uur was het raak. Koude rillingen, slechte coordinatie en alles begon pijn te doen. Vreemd geslapen (zo'n 4 uur, dan een uur wakker, dan weer 4 uur), en sinds die tijd slapen de vingers van mijn rechterhand (behalve de pink). Dat geeft vette vingers en veel tikfouten, en slechte coordinatie met de vingers. Ik had een glas limonade en een koffie naast elkaar staan, en een van de ijsblokjes ging de koffie in...

Ik heb uberhaupt bijna 24u zonder koffie gedaan, dan is het goed mis. Ik zou vanochtend mijn griepvaccinatie hebben gekregen, maar de deur uitgaan was geen optie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
gambieter schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:48:
Ik heb donderdag in het VK mijn vierde prik gehaald, de Original/Omicron BA.1. Nou, dat heb ik geweten. Was expres al een stevig dutje gaan slapen na een paar uur en gelijk begonnen met paracetamol, maar na zo'n 8 uur was het raak. Koude rillingen, slechte coordinatie en alles begon pijn te doen. Vreemd geslapen (zo'n 4 uur, dan een uur wakker, dan weer 4 uur), en sinds die tijd slapen de vingers van mijn rechterhand (behalve de pink). Dat geeft vette vingers en veel tikfouten, en slechte coordinatie met de vingers. Ik had een glas limonade en een koffie naast elkaar staan, en een van de ijsblokjes ging de koffie in...

Ik heb uberhaupt bijna 24u zonder koffie gedaan, dan is het goed mis. Ik zou vanochtend mijn griepvaccinatie hebben gekregen, maar de deur uitgaan was geen optie.
caffeine en suiker zijn zowiezo een afrader om te nemen tijdens ziek bed. Het verhoogd ontsteking werkende cytokines en vertraagd dus herstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
tweakmember schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:35:
[...]

caffeine en suiker zijn zowiezo een afrader om te nemen tijdens ziek bed. Het verhoogd ontsteking werkende cytokines en vertraagd dus herstel.
Bron? Daar heb ik namelijk nog nooit van gehoord.. En daarnaast zijn er ook artikelen die het tegenovergestelde beweren. Dus nogal een boute claim zo zonder bronnen ;)

edit:
Nog eentje die het tegenovergestelde claimt.

Daarnaast zijn "verhoogd" en "vertraagd" met een "t" i.p.v. een "d" ;) Oh en is de correcte spelling "sowieso". Just saying.

[ Voor 43% gewijzigd door Osiris op 23-10-2022 14:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tweakmember schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:35:
Dat soort ouwewijvensprookjes kun je beter niet tegen iemand vertellen die al ruim 30 jaar aan infectieziekten werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wWdcLckELurE1MywA_S9HgIfSxg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/anMfbHBUMrsUI2hWVa3JRQqH.webp?f=user_large
Ik ben geen vrouw, maar het voelt vergelijkbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 23-10-2022 14:31 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
gambieter schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:48:

Heftig. Was het Pfizer of Moderna? Ik heb zelf wederom Pfizer gehad maar op de spierpijn in de bovenarm na 0,0 klachten. Zelfs geen dag minder gevoeld (klopt op hout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, net terug. Heb mijn 4e prik erin zitten, nu weer Moderna. Eerste 2 keren (basis-vaccinatie) waren Pfizer, de booster was Moderna, en deze herhaalprik is dus ook eer Moderna.

Zit er nu een klein uurtje in, nergens last van :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik heb net geprobeerd om een afspraak te maken voor de booster. Ik had gehoopt dat dit proces inmiddels wel is uitgekristalliseerd, maar dat valt mij eerlijk gezegd enorm tegen.

Je moet dus een gewenste datum opgeven (ok, ok, dat is fijn) en je postcode, vervolgens krijg je drie opties. Één van die opties is bij het dichtstbijzijnde vaccinatiecentrum, de andere twee bij locaties een stuk verder weg (> 15 km). Ik woon in Hilversum, maar de vaccinatiestraat is eerder dit jaar gesloten zodat we dichtstbijzijnde locatie Bussum is (is verder het probleem niet, ik rij met liefde naar Bussum). De andere opties zijn Bunschoten-Spakenburg en Amersfoort. Als het niet anders is, dan rij ik daar naartoe maar ik vind het eigenlijk best ver.

Maar wat ik vervelender vind en niet snap: ik ben eigenlijk op zoek naar een tijdstip in de (na)middag. Alle drie de genoemde opties waren in de ochtend. Als je op de voorgestelde locaties/tijden niet kan, moet je op Vorige klikken en een andere postcode invoeren. Nu is Hilversum vrij groot, dus ik kon gemakkelijk een cijfertje van m'n postcode aanpassen. Wat denk je: precies dezelfde opties. En wat ik ook probeer met andere postcodes, ik krijg niet een gewenst moment op die datum. |:(
Mijn agenda is vrij vol, dus ik heb in de nabije toekomst geen 100% vrije dag waarop ieder tijdstip voor mij mogelijk is. Dus nu heb ik nóg geen afspraak weten te maken en wacht ik maar op de uitnodiging (daar staat kennelijk een telefoonnummer op wat je kan bellen om een afspraak te maken). :X

Waarom krijg je niet gewoon een aantal locaties voorgeschoteld waaruit je kan kiezen en vervolgens een rij met open slots? Dat moet toch mogelijk zijn? Al helemaal voor een datum die 1,5 week in de toekomst ligt lijkt me (waar -zo kan ik me voorstellen- nog genoeg slots vrij zijn).

Ik wil die booster best wel halen en dat ga ik ook zeker doen, maar ik had echt gehoopt dat ze inmiddels wel de drempel zo laag mogelijk hebben weten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Gitarist schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:36:
Ik heb net geprobeerd om een afspraak te maken voor de booster. Ik had gehoopt dat dit proces inmiddels wel is uitgekristalliseerd, maar dat valt mij eerlijk gezegd enorm tegen.

Maar wat ik vervelender vind en niet snap: ik ben eigenlijk op zoek naar een tijdstip in de (na)middag.
Heb je al geprobeerd te bellen met de GGD? Ik ben het verder met je eens. Waarom geen keuze voor tijdperiode na keuze datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

martwoutnl schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:01:
[...]

Heb je al geprobeerd te bellen met de GGD? Ik ben het verder met je eens. Waarom geen keuze voor tijdperiode na keuze datum.
Nee, omdat op planjeprik.nl wordt verwezen naar het telefoonnummer op de uitnodigingsbrief zonder het nummer verder te vermelden op de site en ik op dit moment de uitnodiging nog niet heb ontvangen leek het me beter om daar op te wachten (ze zullen er niet voor niets zo moeilijk over doen mag ik hopen :+ dus dan speel ik het spelletje maar mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Gitarist schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:10:
[...]

Nee, omdat op planjeprik.nl wordt verwezen naar het telefoonnummer op de uitnodigingsbrief zonder het nummer verder te vermelden op de site en ik op dit moment de uitnodiging nog niet heb ontvangen leek het me beter om daar op te wachten (ze zullen er niet voor niets zo moeilijk over doen mag ik hopen :+ dus dan speel ik het spelletje maar mee).
Als je onder de 60 bent en in goede gezondheid krijg je geen uitnodigingsbrief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

zacht schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:18:
[...]

Als je onder de 60 bent en in goede gezondheid krijg je geen uitnodigingsbrief.
Ja en ja. Hmm dat wist ik niet. Staat overigens ook niet op planjeprik.nl.
Gewoon binnenlopen mag ook niet, toch?

Echt ongelooflijk hoe moeizaam dit allemaal nog steeds gaat. Als dit nu nog in het eerste kwartaal 2021 was (toen de vaccins er net waren), dan zou ik alle begrip hebben voor iets wat nog niet zo goed werkt. Maar inmiddels zou dit echt wel gestroomlijnder moeten gaan m.i.

Maar goed, ik ga het vandeweek nog wel een keer proberen via planjeprik.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Gitarist schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:27:
[...]

Ja en ja. Hmm dat wist ik niet. Staat overigens ook niet op planjeprik.nl.
Gewoon binnenlopen mag ook niet, toch?

Echt ongelooflijk hoe moeizaam dit allemaal nog steeds gaat. Als dit nu nog in het eerste kwartaal 2021 was (toen de vaccins er net waren), dan zou ik alle begrip hebben voor iets wat nog niet zo goed werkt. Maar inmiddels zou dit echt wel gestroomlijnder moeten gaan m.i.

Maar goed, ik ga het vandeweek nog wel een keer proberen via planjeprik.nl.
Ik zou gewoon even bellen als je graag een prik wil:
Iedereen geboren in of voor 1992 kan een afspraak maken voor de herhaalprik. Ga naar planjeprik.nl of bel met 0800 7070 (7 dagen per week, van 08.00 uur tot 20.00 uur).
Bron: https://www.rijksoverheid...lprik&utm_medium=redirect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
GGD Utrecht heeft trouwens nu 5 locaties waar je zonder afspraak terecht kan: https://ggdru.nl/vrije-in...egorie-aan-de-beurt-is-2/

Edit: Telefoonnummer is al genoemd.

[ Voor 31% gewijzigd door martwoutnl op 25-10-2022 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Bedankt, @zacht en @martwoutnl! Die specifieke info over het telefoonnummer had mij nog niet bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Gitarist schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:10:
[...]

Op planjeprik staat dit meteen als je hem opent

Dit kan iedere dag van 08.00 tot 20.00 uur door te bellen met het Landelijk Vaccinatie Afsprakennummer 0800-7070.

Edit: ah, late to the party

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

martwoutnl schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:21:
Heftig. Was het Pfizer of Moderna? Ik heb zelf wederom Pfizer gehad maar op de spierpijn in de bovenarm na 0,0 klachten. Zelfs geen dag minder gevoeld (klopt op hout).
Pfizer. Ik heb Astra Zeneca vaccinatie, Moderna 1e booster en Pfizer 2e boosters (kwartet!), en ik reageer altijd, maar dit was heftiger en meer verspreid dan de vorige keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:11:
[...]

Pfizer. Ik heb Astra Zeneca vaccinatie, Moderna 1e booster en Pfizer 2e boosters (kwartet!), en ik reageer altijd, maar dit was heftiger en meer verspreid dan de vorige keren.
Heeft het lang geduurd, je klachten? En heb je inmiddels je griepprik al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

42erik schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:57:
[...]

Op planjeprik staat dit meteen als je hem opent

Dit kan iedere dag van 08.00 tot 20.00 uur door te bellen met het Landelijk Vaccinatie Afsprakennummer 0800-7070.

Edit: ah, late to the party
Ah ik zie het nu ook, daar heb ik dan compleet overheen gelezen al zoekende naar de "maak afspraak" knop. Vervolgens verderop wordt er alleen verwezen naar het telefoonnummer "op de uitnodiging" en wordt 0800-7070 vakkundig niet meer genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
gambieter schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:11:
[...]

Dan heb ik geluk. Buiten een halve dag iets minder dan prik 3 geen last (alleen zere bovenarm bij liggen en stijf). Morgen krijg ik voor eerste keer griepprik (huisarts kwam ermee omdat ik risico loop). Benieuwd of dat nog iets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:16

bert pit

asdasd

bert pit schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:09:
Ik heb na de booster van januari maanden last gehad van klieren, vermoeidheid etc. Ook bloed laten onderzoeken, daar was wel wat aan te zien maar niets om mij zorgen over te maken.

Nu is mijn vraag of ik bij de herhaalprik dit kan aangeven en dan niet weer hetzelfde middel krijg (moderna) maar dien andere (Pfizer).
Update: Ik heb de GGD gebeld op het nummer dat op de gezondheidsverklaring staat en een opmerking op dat document gemaakt. Op de vaccinatiedag kreeg ik de dokter te spreken en van hem kreeg ik een oranje sticker in plaats van een blauwe. Oranje betekent Pfizer.

Ik heb geen bijwerkingen ondervonden, dus tevreden.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

zacht schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:35:
Heeft het lang geduurd, je klachten? En heb je inmiddels je griepprik al?
Begon zondag wat beter te voelen, nam maandag de laatste paracetamol. Dinsdag gewoon gaan werken, maar ben nog wel een beetje gammel.

Griepprik moet ik een nieuwe afspraak voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:24
bert pit schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 22:06:
[...]

Update: Ik heb de GGD gebeld op het nummer dat op de gezondheidsverklaring staat en een opmerking op dat document gemaakt. Op de vaccinatiedag kreeg ik de dokter te spreken en van hem kreeg ik een oranje sticker in plaats van een blauwe. Oranje betekent Pfizer.

Ik heb geen bijwerkingen ondervonden, dus tevreden.
Fijn dat het is goedgekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Afgelopen dinsdag de vierde prik laten zetten (allen Pfizer). Net als de vorige keren amper bijwerkingen gehad; bij druk op de vaccinatieplek voelde het alsof er een blauwe plek zat en als ik de arm boven mijn hoofd tilde was er milde spierpijn. Na drie dagen was dat ook weer weg, dus ik ben dik tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Long covid, maar dan anders:
Britse artsen hebben een man genezen die langer dan een jaar besmet was met het coronavirus. De 59-jarige man kreeg het virus in december 2020 en bleef tot januari van dit jaar positief testen: een periode van dertien maanden. De onderzoekers beschrijven het geval nu in vakblad Clinical Infectious Diseases.

Om uit te zoeken of de man een aanhoudende corona-infectie had of meerdere keren besmet was, deden de onderzoekers een genetische analyse. Daaruit bleek dat de man eind 2020 een vroege variant van het virus had opgelopen, die maandenlang in zijn lichaam is gebleven. Het was dus één lange besmetting.
411 dagen, daar ben je mooi klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickael
  • Laatst online: 11-09 09:25
Woensdag booster gehaald in het voormalige Holland Casino in Utrecht met Pfizer. Ander proces met de rijen stoelen en het karretje dat langskomt.

Gisterochtend al wat koorts en watten in m’n hoofd, de hele dag rood hoofd en niet lekker.

Vanmorgen opgezette lymfeklier onder m’n rechteroksel (ben links dus prik in de rechterarm) en nog steeds niet lekker, vandaag hele dag met koorts in bed. Volgens HA en lareb een niet veelvoorkomende bijwerking. Vorige prikken nauwelijks last gehad.

Hoorde van meerdere collega’s dat het nieuwe vaccin heftiger is qua bijwerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:48

hneel

denkt er het zijne van

Een paar keer flinke hoofdpijn gehad, de eerste dagen na de laatste booster.
Maar ja, dat is een symptoom wat je met een virus besmetting ook kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 09:30
Ik had meer bijwerking van de griepprik dan van de vaccin. Maar ik heb nu drie verschillende vaccins in mijn lichaam: eerste twee AstraZeneca, daarna Pfizer en nu Moderna. Maar ik had meer bijwerking van de AstraZeneca dan de rest.
mickael schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:43:
Woensdag booster gehaald in het voormalige Holland Casino in Utrecht met Pfizer. Ander proces met de rijen stoelen en het karretje dat langskomt.

Gisterochtend al wat koorts en watten in m’n hoofd, de hele dag rood hoofd en niet lekker.

Vanmorgen opgezette lymfeklier onder m’n rechteroksel (ben links dus prik in de rechterarm) en nog steeds niet lekker, vandaag hele dag met koorts in bed. Volgens HA en lareb een niet veelvoorkomende bijwerking. Vorige prikken nauwelijks last gehad.

Hoorde van meerdere collega’s dat het nieuwe vaccin heftiger is qua bijwerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11
Ik had weinig symptomen van de vaccinatie. Alleen 3 dagen na de prik nog een pijnlijke arm.
Of misschien ook wel veel, maar zit tegelijkertijd ook in een traject tegen een burn-out. Blijkt dat heel veel van mijn (lichamelijke) klachten daar ook mee te maken had.

4x Pfizer trouwens nu (Hengelo, Hengelo, Enschede, Enschede).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
mickael schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:43:

Wat me hier door een verpleegster werd verteld bij de 3e prik (begin dit jaar) was dat het steeds vervelender wordt omdat het lichaam nu al aardig goed weet er mee om te gaan. Daardoor geeft het een sterkere tegenreactie als het het vaccin tegenkomt. Het is de reactie van je lichaam zelf die je ziek maakt. Ik dacht eerst dat het kwam doordat ik een andere had (eerst 2x pfizer en als booster moderna) maar ze zei dat mensen er over het algemeen meer last van krijgen ongeacht welk merk.

Niet helemaal zeker of ik het goed begrepen heb want ik heb nog een beetje een taalbarriere, maar zo heb ik het verhaal van haar begrepen O-)

De 4e moet ik nog zien want die kan ik hier nog niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:28

Mfpower

In dubio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nrRfBk68rogmbEf2her5R7dS7g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J1Jbd8nY4xtpxmKnZll5ZQTU.jpg?f=fotoalbum_large
Vier maal is scheepsrecht geloof ik.
Hoe vaak kun je COVID krijgen. Je zou denken dat het toch een keer ophoudt :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Mfpower schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 16:32:
[Afbeelding]
Vier maal is scheepsrecht geloof ik.
Hoe vaak kun je COVID krijgen. Je zou denken dat het toch een keer ophoudt :(
Met omicron best vaak aldus mijn huisarts. En volgens hem hoeft dat niet eens maanden na een vorige besmetting te zijn, het schijnt al na een paar weken weer raak te kunnen zijn. Al is de kans wel groter dat er een paar maanden tussen zit.
Anyway, sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08
Vanmorgen heb ik de 2de booster gehad, Moderna, de nieuwe versie.
De eerste booster op nieuwjaarsdag was ook Moderna, en in juni '21 heb ik Janssen gehad.

Van Janssen heb ik nog het meeste 'last' gehad: Wat lichte griepklachten, maar niets om voor thuis te blijven. Na de eerste booster had ik een paar dagen wat minder energie, en dat is wat ik nu ook verwacht te krijgen.

Eind januari '21 heb ik ook corona gehad, maar ben hier niet erg ziek van geweest, het ergste was nog die 6 weken zonder reuk en smaak... :/
In februari '22 kreeg ik ineens een flinke koortslip, iets wat bij mij alleen opkomt na 'n goede griep of een flinke infectie. Misschien was dat ook corona, ik heb daar dan geen echte klachten van gehad.

Ik kom dus goed weg wat besmettingen betreft, zeker als je weet dat ik vier dagen per week in het openbaar vervoer (bus) zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Ra5a schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:56:
[...]

offtopic:
alles in orde, maar?
offtopic:
Virtuozzo heeft al eventjes een AWM ban.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:04
Stoney3K schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:00:
[...]

offtopic:
Virtuozzo heeft al eventjes een AWM ban.
offtopic:
al eventjes niet meer dacht ik. Maar ik denk dat hij zijn vertier voortaan elders zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

[on]Beste wensen>[/]

Imperfectionist.

Pagina: 1 ... 81 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"