Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08
Update 20 uur na de tweeede booster: Wat spierpijn in mijn bovenarm, verder geen klachten. (y)

Wat kan schelen is dat bij de eerste 2 vaccinaties het spuitje in 1 seconde werd leegedrukt en voelde ik duidelijk de vloeistof een plekje zoeken in de spier, bij deze vaccinatie deed de prikker rustig aan en deed zo'n 5 seconden over het leegdrukken en voelde ik er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:55
Mfpower schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 16:32:
[Afbeelding]
Vier maal is scheepsrecht geloof ik.
Hoe vaak kun je COVID krijgen. Je zou denken dat het toch een keer ophoudt :(
Zelf twee keer gehad (zonder noemenswaardige klachten)
In directe omgeving staat hier het record vooralsnog op 3 (zonder noemenswaardige klachten)

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

*knip* als je niets hebt bij te dragen, laat het posten dan liever achterwege

[ Voor 76% gewijzigd door ZieMaar! op 15-11-2022 17:13 ]

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:35

Agent47

I always close my contracts.

Richub schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:55:
Update 20 uur na de tweeede booster: Wat spierpijn in mijn bovenarm, verder geen klachten. (y)

Wat kan schelen is dat bij de eerste 2 vaccinaties het spuitje in 1 seconde werd leegedrukt en voelde ik duidelijk de vloeistof een plekje zoeken in de spier, bij deze vaccinatie deed de prikker rustig aan en deed zo'n 5 seconden over het leegdrukken en voelde ik er niets van.
Bij mij liet die knuppel die naald er vet lang inzitten :+
Ik heb 3x pfizer gehad waar van 1x de booster afgelopen januari. Ik heb in maart corona gehad.
Vind het wel best zo :9

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:52
Mijn vriendin (27) heeft nu al 5 maanden long covid of post covid zoals ze het nu noemen. Het is echt verschrikkelijk en ik begin bang te worden dat er geen einde aan gaat komen. Daarnaast is er dus echt amper zorg mogelijk. Je krijgt 10 uur ergotherapie ondersteuning en 50uur fysio. Fysio wordt wel verlengd als de klachten nog erg genoeg zijn maar juist de ergo had mijn vriendin zon baat bij. Zo iemand kan helpen om het leven dragelijk te maken.

In het begin van Corona keek ik naar de data en dacht ik mwah het kan ons jonge mensen niet doden dus dan zal t allemaal wel meevallen. Maar ik had me niet gerealiseerd dat je ook onherstelbaar beschadigd kan raken. Dat was ook zeker niet te lezen in de onderzoeken die ik las.

Op haar fysio groep komen dus veel mensen jong en oud die met de ziekte te maken hebben gekregen. Allemaal moeten ze een maandenlang revalidatietraject door met heel vaak een terugval. Het is een uitzichtloos proces wmb. Zijn er hier meer mensen met dergelijke post covid ervaringen?

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Clifdon schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:20:
In het begin van Corona keek ik naar de data en dacht ik mwah het kan ons jonge mensen niet doden dus dan zal t allemaal wel meevallen. Maar ik had me niet gerealiseerd dat je ook onherstelbaar beschadigd kan raken. Dat was ook zeker niet te lezen in de onderzoeken die ik las.
Dat kan kloppen, omdat die data er toen nog niet was. Dat is echt een gegeven dat tijd nodig heeft om boven water te komen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:28

Mfpower

In dubio

Clifdon schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:20:
Mijn vriendin (27) heeft nu al 5 maanden long covid of post covid zoals ze het nu noemen. Het is echt verschrikkelijk en ik begin bang te worden dat er geen einde aan gaat komen. Daarnaast is er dus echt amper zorg mogelijk. Je krijgt 10 uur ergotherapie ondersteuning en 50uur fysio. Fysio wordt wel verlengd als de klachten nog erg genoeg zijn maar juist de ergo had mijn vriendin zon baat bij. Zo iemand kan helpen om het leven dragelijk te maken.

Op haar fysio groep komen dus veel mensen jong en oud die met de ziekte te maken hebben gekregen. Allemaal moeten ze een maandenlang revalidatietraject door met heel vaak een terugval. Het is een uitzichtloos proces wmb. Zijn er hier meer mensen met dergelijke post covid ervaringen?
Allereerst: super naar voor je vriendin. Veel sterkte gewenst. Ik heb zelf met long covid geworsteld, en als ik heel eerlijk ben nog steeds een beetje. Ik kreeg Covid in maart 2020 als een van de eersten in NL en kamp tot de dag vandaag nog met lichte (wel dragelijke gelukkig) klachten. Het duurde zes(!) maanden voordat de verbetering inzette en pas na een jaar voelde ik me weer een beetje mens. De vaccinaties hebben het herstel vertraagd, daardoor kwamen de klachten keihard terug dus daar ben ik mee gestopt. Het allerbelangrijkste wat ik je vriendin als tip mee kan geven: ga niet over je grenzen! Ik heb vanaf dag 1 heel erg naar m'n lichaam geluisterd en ik heb het idee dat dat wel het beste effect gaf, want ik voelde gewoon dat wanneer ik teveel deed het me een terugval gaf, wat het herstel bemoeilijkte. Ik heb geen ondersteuning gehad want long covid bestond toen nog niet of werd weggeredeneerd met "het zal wel stress van de maatregelen zijn".

Klachten die ik nu nog heb, na 2,5 jaar:
- random spierpijn / body aches, soms gewrichtspijnen
- moeite om conditie op te bouwen (ik sport weer vier uur per week, maar ben nog steeds niet op het niveau van voor covid, kracht wel, maar cardio is maar moeizaam)
- reageer heftig op elke infectie (een lichte verkoudheid zet van alles "aan" in m'n lijf waardoor ik me compleet uitgeteld voel). Het lijkt ook wel alsof ik veel meer infecties heb dan voor covid

Ik kom van:
- druk op de borst alsof je een hartaanval hebt elke dag
- mijn zinnen niet kunnen afmaken in een gesprek (buiten adem)
- tachycardia (hartslag in rust 130+)
- extreme vermoeidheid (vooral in de ochtend)
- brainfog, migraines

Toen ik het kreeg heb ik eerst drie weken niet gewerkt, daarna drie weken 50% vanuit huis en daarna "kantje-ervanaflopen-werk" voor enkele maanden.

Verder kan ik alleen maar zeggen: zoek de juiste zorg, maar zij weten het helaas ook niet.
Ik zit nu trouwens weer thuis met Covid maar het lijkt niet alsof het weer deze effecten heeft. In januari heb ik ook Covid gehad en toen was ik na een weekje weer OK, net zoals het nu lijkt te gaan.

Er zijn er meer hier die hiermee hebben geworsteld; ik weet het van @Cobb dus ik voel me zo vrij hem even te taggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:50
@Mfpower @Clifdon ik prijs mij inmiddels nog gelukkig met mijn post covid klachten. Wat bij mij wel is blijven hangen is dat conditie opbouwen nog altijd bij onmogelijk lijkt en ik ben er zeker van dat ik cognitief best wat heb ingeleverd. Dat vind ik wel moeilijk te verkroppen.
Borst klachten bleven lang maar zijn 99% over na heel veel maanden.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:52
Als ik het lijstje van @Mfpower even mag stelen en aanvullen. Voor mijn vriendin de volgende klachten.

Eerste 3 maanden:
- 23,5h per dag op bed
- druk op de borst alsof je een hartaanval hebt elke dag
- zeer hevige pijn in heel het lichaam, vooral de rug ze zei altijd dat ze het gevoel had dat ze spareribs aan het uitsnijden waren
- zinnen niet kunnen afmaken in een gesprek (buiten adem)

Dat is gelukkig redelijk achter de rug nu.
- tachycardia (hartslag in rust 130+)
- extreme vermoeidheid (vooral in de ochtend)
- brainfog, migraines
- pijn aan gewrichten
- geheugenverlies
- zeer beperkte prikkelverwerking(kan spelende kinderen of een supermarkt bezoek niet meer aan)

Inmiddels is ze ook 20kg aangekomen. Van te voren was ze super sportief en kon ze marathons lopen. Nu kan ze maar 1 keer per dag de trap op en neer. Een tweede keer is eigenlijk te zwaar. Ze werkt nog niet en het werk dat ze deed (zorg voor ouderen met gedragsproblemen) zal ze ook niet meer kunnen voortzetten.

Het is allemaal best lastig te verkroppen. Heb haar net naar de kapper gebracht. Ze kan daar zelf niet meer heenrijden en dat zal dan direct het enige uitje zijn voor dit weekend.

@Cobb Wat voor cognitieve klachten ervaar jij?

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@Clifdon heftig man. Ik hoor het helaas van meer (gek genoeg sportieve) vrouwen in mijn omgeving. In verschillende vormen natuurlijk.

Ik merk het cognitieve als volgt.
-snel overprikkeld, verkeer bijv. zeker in de avond met veel lichten. Dan is het bijna niet meer te overzien.
-onthouden van zaken zoals afspraken, snel afgeleid en dan totaal vergeten.
-moeite met namen, ook van mensen die ik al jaren ken maar niet dagelijks zie. Zo heb ik drie jaar een manager gehad, sprak haar dagelijks. Ze is nu drie maanden elder en ik zag haar gisteren. Kon niet meer op haar naam komen....

Ben overigens 42.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 15:19
Ik blijf het vreemd vinden dat dan VWS zoiets heeft, van het is complex, we moeten dit als 1 Europa samen aanpakken, maar weet hij überhaupt wel welke onderzoeken er in het buitenland lopen?
Steeds meer artsen beginnen nu ook te klagen dat er in Nederland weinig tot geen onderzoeken zijn. Hopen dat het nu een keer door dringt bij Ernst.

Sterkte en beterschap voor diegene die hier boven met de klachten zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door QSYS op 18-11-2022 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mijn buurvrouw (sportief, begin 40) heeft in maart 2020 Covid opgelopen en is sinds een maand of twee afgekeurd door het UWV ivm long Covid. Het gaat wel eindelijk de goede kant op, en ze heeft hoop op herintreding op de arbeidsmarkt. Maar goed, het kan dus alle kanten op, en er is blijkbaar al iets van erkenning bij het UWV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mmm. Ik heb sinds ik in maart covid gehad heb, last van sporten. In het begin niet zo gemerkt door ook een andere blessure. Maar nu ik probeer op te bouwen, lukt dat niet. Vraag me af of dat een link met covid heeft.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
Die mafkees van een huisarts Rob Elens is ook weer vrijgesproken les ik net.
Maar waarom eigenlijk?

[ Voor 13% gewijzigd door tweakmember op 18-11-2022 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

De volledige uitspraak staat nog niet op https://tuchtrecht.overheid.nl, maar kun je wel hier downloaden:: https://www.tuchtcollege-...genbosch-18-november-2022

Samenvatting van het oordeel:
Het tuchtcollege verklaart de klacht gedeeltelijk gegrond. De huisarts heeft niet in strijd gehandeld met de Geneesmiddelenwet door het off-label voorschrijven van HCQ en ivermectine. Wél heeft hij in strijd gehandeld met de eisen van informatie- en dossierplicht die daaraan zijn verbonden.

Het klachtonderdeel over de weigering een patiënte te vaccineren zonder haar schriftelijke toestemming is ongegrond. Op grond van de wet mag de arts de patiënt vragen om de door de patiënt gegeven toestemming schriftelijk vast te leggen. De arts mag de patiënt ook vragen mee te werken aan de schriftelijke vastlegging ervan. Als de patiënt daaraan niet wil meewerken heeft de arts onder omstandigheden de vrijheid de behandeling niet uit te voeren.

Ook het klachtonderdeel over ongevraagde bemoeienis bij de behandeling van een in het ziekenhuis opgenomen patiënt is ongegrond. Het college heeft niet kunnen vaststellen dat hiervan sprake was.

De klacht over de media-uitlatingen is gegrond. Het college is van oordeel dat de huisarts ongefundeerde en ongenuanceerde mededelingen heeft gedaan die een groot publiek hebben bereikt. Hij heeft daarmee het wetenschappelijke debat verstoord in een tijd waarin er al sterke onrust bestond. Door zijn uitspraken als huisarts te doen, wordt er door het publiek een zwaarder gewicht aan toegekend. Daarvan had de huisarts zich bewust moeten zijn en had hij moeten beseffen dat zijn uitlatingen schade konden toebrengen aan het vertrouwen in de gezondheidszorg in het algemeen en zijn beroepsgroep in het bijzonder.
bron: https://www.tuchtcollege-...n-in-begin-coronapandemie

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:59
Als ik het me wel herinner ging die schriftelijke toestemming wel wat verder dan schriftelijke toestemming voor sec de handeling. En was het bijkans een contract (ter afwenteling van alle aansprakelijkheid en (daarmede) ter afschrikking), vraag me af of dat de bedoeling is geweest van de wetgever aangaande het vastleggen van toestemming voor een medische handeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QSYS
Er is sinds kort wel een goede gratis app om je symptomen bij te houden met Long Covid, zodat je een overzicht kan krijgen van hoe het ongeveer voor jezelf eruit ziet.
Voor sommige is het inderdaad op papier bijhouden te veel werk, kost te veel inspanning en energie.

En nee ik wil niks promoten, het is alleen een goede hulp voor patiënten met oa long covid.

[ Voor 15% gewijzigd door QSYS op 22-11-2022 07:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakmember
China devolops the latest mask to wear, eat and breathe during the Covid-19 outbreak.

https://twitter.com/Tarek.../1606462735541276672?s=20

_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Nu het China zo uit de hand loopt en de covid-vaccins "up to date" zijn toch maar opnieuw een shotje gehaald.

Na 2x probleemloos Pfizer en een Moderna booster waarvan ik wel een tweetal dagen goed ziek was, heb ik nu aangedrongen op wederom Pfizer (geboortejaar 1970 krijgt standaard Moderna). Na kort gesprek met een arts kreeg ik groen licht.

Viel me op hoe rustig het was. Kort gesprekje gehad, laatste week was het wel ietsje drukker. Maar hun dieptepunt was 17 prikken op één dag. Dat is echt extreem weinig lijkt me.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Heb in november/december getest en geprikt: er was geen hond te bekennen en de mensen zaten ook in een gezellig theekransje. Ik kon ook steeds direct komen, of wanneer ik maar wilde.

Vraag me af hoe het gaat met de vaccinatie golf.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Brent schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:19:
Heb in november/december getest en geprikt: er was geen hond te bekennen en de mensen zaten ook in een gezellig theekransje. Ik kon ook steeds direct komen, of wanneer ik maar wilde.

Vraag me af hoe het gaat met de vaccinatie golf.
https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties

Iets meer dan 25% van 12 jaar en ouder heeft na 19 september een herhaalprik gehaald. Verreweg de meesten waren 60+. In mijn leeftijdsgroep (50-59) is het nog 23%, daaronder loopt het heel sterk terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:02
zacht schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 07:04:
Verreweg de meesten waren 60+. In mijn leeftijdsgroep (50-59) is het nog 23%, daaronder loopt het heel sterk terug.
Denk dat we inmiddels kunnen stellen dat heel veel 50 minners de vorige booster alleen voor de QR-code hebben gehaald.

Heb hem zelf ook niet gehaald, was deze keer niet nodig voor de wintersport.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:43

Dennis1812

Amateur prutser

Ik vraag mij af of je dat zo kan stellen.
Immers was corona veel meer een Hot item toen en was men er überhaupt meer mee bezig.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het was ook wel een beetje een halfbakken ronde hoor. Weinig echte aandacht voor, en ook niet echt een hard advies om het te gaan doen. Het is dat ik in de risicogroep val dat ik hem genomen heb. Wat mij betreft gaan ze vanaf nu (mits er geen varianten opduiken die echt problematisch zijn) gewoon combineren met de griepprik. Want een tussenronde weet ik ook niet zeker meer of ik wel ga halen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Dennis1812 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 07:38:
Immers was corona veel meer een Hot item toen en was men er überhaupt meer mee bezig.
Door de QR-code was er impliciete vaccinatieplicht, zelfs voor een kop koffie in de sportkantine of de McDonald's had je hem nodig.

Zonder het strenge Oostenrijkse beleid had ik waarschijnlijk ook ook geen booster gehaald, ken heel veel mensen die vooral daarom zich toch hebben later prikken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb de herhaalprik in de kerstvakantie gehaald, net als de vorige booster. Het was weer een gezellige sfeer, wat mij betreft een prima traditie en ga ik eind dit jaar weer :)

Ik zit niet in de griepprikgroep maar als de influenza prik effectiever wordt dankzij mRNA, zouden ze die ook wel breder mogen aanbieden zoals in de VS. Het mooiste zou een combinatieprik zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Dennis1812 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 07:38:
Ik vraag mij af of je dat zo kan stellen.
En werd je er ook zieker van. Van de mensen in mijn omgeving die het onlangs nog hebben opgelopen, hoor ik eigenlijk alleen maar dat ze zich een paar dagen wat slechter hebben gevoeld en dat het daarna weer snel over was.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:31
Metalfreak schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:58:
[...]
En werd je er ook zieker van. Van de mensen in mijn omgeving die het onlangs nog hebben opgelopen, hoor ik eigenlijk alleen maar dat ze zich een paar dagen wat slechter hebben gevoeld en dat het daarna weer snel over was.
Mwah. n=2 maar m’n vriendin en ik hebben 3-4 weken terug COVID opgelopen en bij allebei was het flink heviger en langduriger dan de eerste besmetting in september ‘21. Vooral de vermoeidheid en snel adem tekort (na even trap op en neer te rennen). Nog steeds niet helemaal fit. Mijn vriendin heeft al aangegeven toch weer een vaccinatie te willen, maar die krijgt ook de griepprik.

Laatste en 2e prik voor mezelf was overigens in maart.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Metalfreak schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:58:
[...]

Ik heb het nog niet eens gehad al die tijd (of nooit gemerkt). Wel paar keer verkouden, maar meerdere zelftests en een officiele test gaven negatief.

Ook de booster niet gehaald en een griepprik ook nooit gehaald, want nooit echte griep gehad in de kleine 50 jaar dat ik op deze aardbol rondloop.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:43
Ik zit nu net 3 maanden na mijn Covid besmetting, en met de OV drukte volgende week en de uitbraak in China ga ik toch maar even een booster halen. Ondanks dat ik er wel weer een dag ellendig van zal zijn met koorts e.d. zoals de eerste twee keer. Maar het is het waard aangezien mijn Covid besmetting best heftig was (39.5 is echt geen pretje)

Is het trouwens nog steeds verstandig 15 min te wachten na je prik? De eerste twee keer gebeurde er niks.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
pingkiller schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:32:
Is het trouwens nog steeds verstandig 15 min te wachten na je prik? De eerste twee keer gebeurde er niks.
Het werd ons nog licht aangeraden vorige week en ik heb een kleine 10 minuten gewacht, maar anderen liepen al eerder weg. De kans op een allergische reactie is voor zover ik weet nog kleiner als je dat eerder ook niet hebt gehad. Scheelt ook wel of je lopend bent of direct achter het stuur kruipt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:43
user109731 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:08:
[...]

Het werd ons nog licht aangeraden vorige week en ik heb een kleine 10 minuten gewacht, maar anderen liepen al eerder weg. De kans op een allergische reactie is voor zover ik weet nog kleiner als je dat eerder ook niet hebt gehad. Scheelt ook wel of je lopend bent of direct achter het stuur kruipt.
Na 5 minuten vond ik het wel goed :)
Er was overigens vrijwel niemand op de priklocatie. Ik kon zonder afspraak zo doorlopen. Volgens het personeel daar hadden ze tussen de 70-100 bezoekers per dag, maar ze zagen deze week wel een flinke stijging. Die locatie kan denk ik minimaal 25x zoveel aan als ze er een volledige personele bezetting hebben, gaat om de grote priklocatie in Amsterdam-noord.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03

Bestla

Kvinne

Ik heb Long Covid en zit al drie maanden met die ellende opgescheept. Moe zijn, aandachtsproblemen, brain fog etc. You name it, I got it lijkt het wel. Twee uurtjes per dag werken en zelfs dat is teveel gebleken.

* Bestla is zichzelf zo zat

Ik wou dat er medicatie voor was, maar helaas. Ook de vooruitzichten zijn waardeloos. Ja mevrouw, het kan wel een jaar duren voordat u weer de oude bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
user109731 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:38:
Ik heb de herhaalprik in de kerstvakantie gehaald, net als de vorige booster. Het was weer een gezellige sfeer, wat mij betreft een prima traditie en ga ik eind dit jaar weer :)

Ik zit niet in de griepprikgroep maar als de influenza prik effectiever wordt dankzij mRNA, zouden ze die ook wel breder mogen aanbieden zoals in de VS. Het mooiste zou een combinatieprik zijn.
De laatste vaccinatie ronde is de enige waar ik echt ziek van werd. Maar dan weet je tenminste dat ie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
psy schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:50:
Nu het China zo uit de hand loopt en de covid-vaccins "up to date" zijn toch maar opnieuw een shotje gehaald.
hoe weet je dat?

[ Voor 45% gewijzigd door tweakmember op 06-01-2023 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

In de zomer prikte ze nog met een oude variant maar sinds einde september met BA.1 (tegen omnikron), staat ook op mijn vaccinatie bewijs.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
psy schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 21:34:
[...]

In de zomer prikte ze nog met een oude variant maar sinds einde september met BA.1 (tegen omnikron), staat ook op mijn vaccinatie bewijs.
De nieuwste variant van het vaccin is tegen BA.4/BA.5. Jouw variant kwam daarvoor. Of het wat uitmaakt, daar verschillen de meningen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

zacht schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:18:
[...]

De nieuwste variant van het vaccin is tegen BA.4/BA.5. Jouw variant kwam daarvoor. Of het wat uitmaakt, daar verschillen de meningen over
Tja hoeveel risico wil je nemen....veel langer wachten lijkt me nu ook niet slim. Mijn laatste booster was van dec '21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
psy schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 01:42:
[...]

Tja hoeveel risico wil je nemen....veel langer wachten lijkt me nu ook niet slim. Mijn laatste booster was van dec '21.
Wat is risico? Ik heb nooit een booster gehad, wel basisvaccinatie. Twee keer corona gehad, was beide keren best heftig. Zou ik achteraf liever een booster genomen hebben? Nee. Ik was twee keer goed ziek, that 's it. Heb ik spijt van mijn basisvaccinatie? Nee, ik ben een dik jaar niet ziek geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

zacht schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 02:12:
[...]Wat is risico? Ik heb nooit een booster gehad, wel basisvaccinatie. Twee keer corona gehad, was beide keren best heftig. Zou ik achteraf liever een booster genomen hebben? Nee. Ik was twee keer goed ziek, that 's it. Heb ik spijt van mijn basisvaccinatie? Nee, ik ben een dik jaar niet ziek geworden.
Maar dan heb jij nu meer weerstand dan ik. Ik heb nog nooit corona gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-09 13:02
Over 2 weken ga ik voor mijn vierde vacinatie. Pfizer wil ik. Hopelijk met de nieuwste versie/updates. Deels voor extra bescherming en deels voor mijn vakantie komende jaar

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Bestla schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:09:
Ik heb Long Covid en zit al drie maanden met die ellende opgescheept. Moe zijn, aandachtsproblemen, brain fog etc. You name it, I got it lijkt het wel. Twee uurtjes per dag werken en zelfs dat is teveel gebleken.

* Bestla is zichzelf zo zat

Ik wou dat er medicatie voor was, maar helaas. Ook de vooruitzichten zijn waardeloos. Ja mevrouw, het kan wel een jaar duren voordat u weer de oude bent.
*knip*, dergerlijke stellingen graag onderbouwen met bronnen.
En helaas is er voorlopig nog geen oplossing.

Ik hoop wel dat ze snel iets vinden in ieder geval.
Sterkte nog.

[ Voor 13% gewijzigd door NMH op 07-01-2023 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
QSYS schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:04:
[...]

[mbr]*knip*, dergerlijke stellingen graag onderbouwen met bronnen.[/mbr]
En helaas is er voorlopig nog geen oplossing.

Ik hoop wel dat ze snel iets vinden in ieder geval.
Sterkte nog.
Er wordt in ieder geval weinig gesubsidieerd door VWS wat betreft biomedische onderzoeken.
https://www.zonmw.nl/nl/o...etail/covid-19-programma/

En ik kan nergens artikelen vinden over dat er te weinig kennis is in Nederland met betrekking tot long covid, maar heb het maar eens, moet je kijken wat ze allemaal weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-09 13:02
Ik ben voor de 4e keer gevaccineerd vandaag met Pfizer en volgens de medewerker van de GGD is deze een update met de allerlaatste toevoegingen/updates. Dit is ook de laatste ronde er komt geen 5e vacinatie ronde meer. Ze vertelde wel als de overheid niet straks met nieuwe beleid komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T7HZZE_hj0j_Vbs0HS6yhRaf_qM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDuQmjHiMPaMoaGBSBcyC0d5.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vrouw krijgt op de 28ste haar vierde vacinatie met Pfizer

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 08-02-2023 11:13 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 19:03

Bestla

Kvinne

* Bestla zich weer een heel stuk fitter voelt.
Gelukkig , want ik was het zo zat die vermoeidheid, het gevoel niet vooruit te branden zijn. Nu kom ik de dag weer door zonder een middagdutje, en dat is echt een verbetering waar ik U tegen zeg.

Ik kan weer lachen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:28

Mfpower

In dubio

Bestla schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:46:
* Bestla zich weer een heel stuk fitter voelt.
Gelukkig , want ik was het zo zat die vermoeidheid, het gevoel niet vooruit te branden zijn. Nu kom ik de dag weer door zonder een middagdutje, en dat is echt een verbetering waar ik U tegen zeg.

Ik kan weer lachen :)
Goed zo! En nu niet te hard van stapel lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:59

Spotmatic

Ken sent me

Dit topic loopt niet meer heel hard. Via een familielid heb ik weer eens Covid opgelopen, dit is dan mijn 2e besmetting. Afgelopen vrijdag zelftest gedaan, en een nog niet zo uitgesproken streepje. Vandaag weer, en nu wel een keihard streepje. Maar lullig voelt het wel want ik heb nauwelijks tot geen klachten. Hooguit een snotterige neus. Wat moet ik daar nou weer mee, behalve thuis blijven natuurlijk. Maar in isolatie zit ik zeker niet. Dat zou ik in normale omstandigheden ook niet gedaan hebben. ;(

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-09 20:23
Er zijn nog mensen die testen dus, dat gebeurt in mijn omgeving ook totaal niet meer. Hoor er ook eigenlijk nooit meer iemand over.

[ Voor 58% gewijzigd door loonatick78 op 07-02-2023 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:59

Spotmatic

Ken sent me

Dat bedoel ik. Als dat familielid niet had getest, had ik het zeker ook niet gedaan. Nu moet ik mezelf weer in allerlei bochten wringen om dingen gedaan/geregeld te krijgen terwijl ik me voor meer dan 99% normaal voel...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:09

FreakNL

Well do ya punk?

Van der Berg schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:20:
Over 2 weken ga ik voor mijn vierde vacinatie. Pfizer wil ik. Hopelijk met de nieuwste versie/updates. Deels voor extra bescherming en deels voor mijn vakantie komende jaar
Ik ben geen wappie en ik ben/was voor vaccineren.

Maar ik heb in april 2022 mijn 3e prik gehad (eind december 2021 corona dus ik moest 3 maanden wachten) en ik zit er nu eigenlijk niet meer zo op te wachten.

Ik geloof het eigenlijk allemaal wel. Dochter van (nu) 5 heeft er niet 1 gehad en daar gaan we voorlopig ook niet aan beginnen.

Ik heb in september 2022 nog een keer Corona gehad (uit Singapore meegenomen) en dat stelde niet zoveel voor. December 2021 was iets heftiger. Ik vermoed dat ik het maart 2020 ook gehad heb maar toen konden we nog niet testen.

Ben ik naïef? Dan hoor ik het ook graag :) Voor vakantie lijkt het me compleet onnodig, zelfs Singapore (waar ik nu ben) vereist alleen de 1e twee basisvaccinaties.

Testen begin ik ook niet meer aan.

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 08-02-2023 05:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

FreakNL schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 05:23:
[...]

Ik ben geen wappie en ik ben/was voor vaccineren.

Maar ik heb in april 2022 mijn 3e prik gehad (eind december 2021 corona dus ik moest 3 maanden wachten) en ik zit er nu eigenlijk niet meer zo op te wachten.
Ik ook niet. Ik vind prikken al niets en om nou elk half jaar een vaccinatie te laten zetten zie ik gewoon niet zitten. Ik heb de eerste drie gehaald (de derde ook in april), en nooit covid gehad.
FreakNL schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 05:23:
[...]
Testen begin ik ook niet meer aan.
Testen ben ik nooit aan begonnen, tenzij het verplicht was (ziekenhuis opname, en verplichting van Canada omdat ik vanuit daar op een cruiseboot ben gestapt). Nooit covid-achtige verschijnselen gehad.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Spotmatic schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:19:
Nu moet ik mezelf weer in allerlei bochten wringen om dingen gedaan/geregeld te krijgen terwijl ik me voor meer dan 99% normaal voel...
Dan ben je echt één ben de weinigen, snotterend naar het werk is eerder regel dan uitzondering.

Doe gewoon wat je zou hebben gedaan als je niet getest had zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:16

bert pit

asdasd

Ik denk als je de kwetsbare mensen ontloopt en niet lang verblijft in een ruimte met veel mensen dat je dan goed bezig bent. Zou je je erg ziek voelen en veel en hard moeten hoesten, dan wat strenger zijn.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QSYS
bert pit schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:01:
Ik denk als je de kwetsbare mensen ontloopt en niet lang verblijft in een ruimte met veel mensen dat je dan goed bezig bent. Zou je je erg ziek voelen en veel en hard moeten hoesten, dan wat strenger zijn.
Je kunt niet altijd zien wie kwetsbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:16

bert pit

asdasd

QSYS schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:21:
[...]

Je kunt niet altijd zien wie kwetsbaar is.
Dat is zo. Dat blijft een lastige kwestie.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
Nog een ongewild gevolg van de Covid19 epidemie.

https://www.newscientist....e-in-pneumonia-bacterium/

Inmiddels gaat Corona al weer rond op de twee scholen van mijn kinderen. Meer kinderen nu voor de 4e of 5e keer. Iedere keer maar weer afwachten wat er (en of er iets) uit het post Covid doosje gaat komen...

[ Voor 38% gewijzigd door Cobb op 17-02-2023 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Cobb schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 18:06:
Nog een ongewild gevolg van de Covid19 epidemie.

https://www.newscientist....e-in-pneumonia-bacterium/

Inmiddels gaat Corona al weer rond op de twee scholen van mijn kinderen. Meer kinderen nu voor de 4e of 5e keer. Iedere keer maar weer afwachten wat er (en of er iets) uit het post Covid doosje gaat komen...
Dit weekend is er weer een goede testcase, Carnavalszaterdag wordt nat morgen, dat betekent nog meer 'intimiteit' dan er sowieso al is met Carnaval. En hoewel het vorig jaar alweer enigszins gevierd werd is dit het eerste jaar sinds 2020 dat er weer vier dagen vol los gegaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

zacht schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 20:08:
[...]

Dit weekend is er weer een goede testcase, Carnavalszaterdag wordt nat morgen, dat betekent nog meer 'intimiteit' dan er sowieso al is met Carnaval. En hoewel het vorig jaar alweer enigszins gevierd werd is dit het eerste jaar sinds 2020 dat er weer vier dagen vol los gegaan wordt.
Vorig jaar mocht anders ook gewoon alles hoor?
4 dagen gewerkt in een volle stad. Afstand hoefde toen ook niet met carnaval. En alle horeca was open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 23:57:
[...]

Vorig jaar mocht anders ook gewoon alles hoor?
4 dagen gewerkt in een volle stad. Afstand hoefde toen ook niet met carnaval. En alle horeca was open.
Optochten en grote evenementen gingen nog niet door. Het was allemaal nog wat kleinschaliger, en echt nog een stuk minder druk dan anders (ik stond er zelf ook tussen). Daarnaast was het zelfs zonnig weer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:19
Ik moest deze sleutelhanger gewoon grijpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6bGCt_plmNClY_5m-d3rFKcQDk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HhGCGaOSHPW2NF5iNLfvzpji.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPUE2RP2Om-0TvTsQEyOtakPEao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eDERPWVqSfOzOH1ZQo1RmxJd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

https://www.nu.nl/coronav...p-testen-en-isolatie.html

Ben benieuwd wat de minister doet hiermee

• Stoney3K
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

zacht schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 09:44:
[...]

Optochten en grote evenementen gingen nog niet door. Het was allemaal nog wat kleinschaliger, en echt nog een stuk minder druk dan anders (ik stond er zelf ook tussen). Daarnaast was het zelfs zonnig weer.
Vorig jaar gingen de optochten vooral niet door omdat de carnavalsverenigingen geen wagens hadden of budget om ze te bouwen. In Eindhoven was er wel een beetje een spontane optocht ontstaan van wat loopgroepen.

Dit jaar werd er weer groot uitgepakt, maar vorig jaar was er niets wat gecancelled werd vanwege vergunningen.

In mijn vriendengroep was het vorig jaar met de carnaval al een coronagolfje, dit jaar ook, alleen merk ik dit jaar dat iedereen meer 'gewoon verkouden' is wat eigenlijk niet veel verschilt van normaal in februari.

Dus de uitspraak van het OMT dat corona langzaam mee gaat liften in de andere griep/verkoudheidvirussen ligt in lijn der verwachting. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Stoney3K op 23-02-2023 21:58 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Mag hopen dat hij het blindelings overneemt. Kunnen we eindelijk weer normaal doen voor zover we dat al niet deden.

En dat de WHO de pandemie maar lekker snel eindig mag verklaren.

• zacht
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:57:
[...]

Vorig jaar gingen de optochten vooral niet door omdat de carnavalsverenigingen geen wagens hadden of budget om ze te bouwen. In Eindhoven was er wel een beetje een spontane optocht ontstaan van wat loopgroepen.

Dit jaar werd er weer groot uitgepakt, maar vorig jaar was er niets wat gecancelled werd vanwege vergunningen.

In mijn vriendengroep was het vorig jaar met de carnaval al een coronagolfje, dit jaar ook, alleen merk ik dit jaar dat iedereen meer 'gewoon verkouden' is wat eigenlijk niet veel verschilt van normaal in februari.

Dus de uitspraak van het OMT dat corona langzaam mee gaat liften in de andere griep/verkoudheidvirussen ligt in lijn der verwachting. :)
Het was echt gruwelijk druk dit jaar in Lampegat, èn gruwelijk gezellig. Inmiddels hoest ik de longen uit mijn lijf en heb ik een positieve zelftest. Maar het blijft bij hoesten voorlopig, in ieder geval heel anders dan mijn eerdere besmettingen.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:06
zacht schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:59:
[...]

Het was echt gruwelijk druk dit jaar in Lampegat, èn gruwelijk gezellig. Inmiddels hoest ik de longen uit mijn lijf en heb ik een positieve zelftest. Maar het blijft bij hoesten voorlopig, in ieder geval heel anders dan mijn eerdere besmettingen.
Hier dezelfde klachten. Helaas niet als gevolg van een gruwelijk gezellig feestje in Lampegat (of een ander Carnavalsbolwerk) maar 'gewoon' op werk opgelopen. Eerdere besmetting was hier ook heftiger.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
Het OMT luidt de bel voor de laatste ronde...

U wordt bedankt voor drie jaar gezelligheid, lief en leed, de kastelein wil naar huis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Laatst online: 21:42
En ja hoor.. voor de eerste keer sinds maart 2020 een positieve test.. ;(

Mijn vrouw testte vorige week positief. Collega eerder deze week ook ineens. Dus voor mij kwestie van tijd.

Symptomen: flink verkouden en geen geur/smaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
bazzemans schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 23:27:
[...]

Hier dezelfde klachten. Helaas niet als gevolg van een gruwelijk gezellig feestje in Lampegat (of een ander Carnavalsbolwerk) maar 'gewoon' op werk opgelopen. Eerdere besmetting was hier ook heftiger.
Ik hoor net dat ik maandag samen heb gewerkt met een collega met Covid (die geen Carnaval gevierd heeft). De bron kan dus ook daar liggen. Maakt verder ook niet uit. Goed geslapen en ik hoest al minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItalianStyle
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-04-2023
Ik kijk nu net NOS nieuws waarin word gezegd dat 5 dagen quarantaine, ook al ben je positief, er af gaat.

Edit

Dubbel, ik dat het een paar posts terug al is gepost.

[ Voor 23% gewijzigd door ItalianStyle op 24-02-2023 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 18:28
nextware schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 06:15:
En ja hoor.. voor de eerste keer sinds maart 2020 een positieve test.. ;(

Mijn vrouw testte vorige week positief. Collega eerder deze week ook ineens. Dus voor mij kwestie van tijd.

Symptomen: flink verkouden en geen geur/smaak..
vervelend, hopelijk valt 't mee!

ik bedoel, foei, zit je nu 't OMT advies te overtreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
rik86 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:21:
[...]

Hoezo dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Welk OMT advies? Dat is sinds gisteren niet meer van toepassing. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:06

The Zep Man

🏴‍☠️

Stoney3K schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:27:
[...]

Welk OMT advies? Dat is sinds gisteren niet meer van toepassing. :+
Onwaar. Het OMT levert input op het advies naar burgers, maar wijzigt zelf het advies niet.
Vooralsnog geldt het advies om bij een positieve coronatest vijf dagen in isolatie te gaan. Dat advies mag wat het OMT betreft komen te vervallen.
Het OMT ziet dus graag dat het advies verandert en dat zal wel gaan gebeuren, maar het advies is nog niet veranderd.

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 24-02-2023 10:52 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
The Zep Man schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:51:
[...]

Onwaar. Het OMT levert input op het advies naar burgers, maar wijzigt zelf het advies niet.

[...]

Het OMT ziet dus graag dat het advies verandert en dat zal wel gaan gebeuren, maar het advies is nog niet veranderd.
Dus het OMT advies is gewijzigd, het beleidsadvies niet, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nextware
  • Laatst online: 21:42
[...]

Ik overtreed (voor zover ik weet niks). Ben nu vijf dagen in quarantaine. Dus als ik volgende week dinsdag klachtenvrij ben ga ik woensdag weer naar kantoor.

Voor de rest niet heel veel klachten. Alleen snotverkouden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
nextware schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:56:
[...]

Ik overtreed (voor zover ik weet niks). Ben nu vijf dagen in quarantaine. Dus als ik volgende week dinsdag klachtenvrij ben ga ik woensdag weer naar kantoor.

Voor de rest niet heel veel klachten. Alleen snotverkouden ;(
't nieuwe OMT-advies is niet meer te testen en alleen nog maar thuisblijven bij klachten, net zoals bij andere luchtwegvirussen.

Moet wel eerst nog in beleid omgezet worden vermoed ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 11:47

Barrycade

Through the...

Hier 2 weken terug vrouw en oudste dochter ook Corona, beide met smaak verlies.

Oudste dochter na 4 dagen wel weer up and running. Vrouw deed er wat langer over. Ik heb het proberen te ontlopen dus even afstand gehouden. Geen zin om sowieso virussen op te lopen als het niet hoeft.

Ik heb er ook een hekel aan als mensen duidelijk ziek/verkouden naar het werk komen. Je zit achter een laptop. Doe dat dan gewoon een paar dagen thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
zacht schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 07:52:
[...]

Ik hoor net dat ik maandag samen heb gewerkt met een collega met Covid (die geen Carnaval gevierd heeft). De bron kan dus ook daar liggen. Maakt verder ook niet uit. Goed geslapen en ik hoest al minder.
Ik ben alweer helemaal het mannetje, af en toe nog een kuchje. Achteraf bekeken was ik bij mijn eerste besmetting doodziek, bij mijn tweede behoorlijk ziek en bij mijn derde een beetje ziek.
Het verloop was telkens hetzelfde (koorts, veel slapen, spierpijn, hoofdpijn, hoesten) maar de intensiteit steeds minder en de duur steeds korter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Barrycade schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:12:
Hier 2 weken terug vrouw en oudste dochter ook Corona, beide met smaak verlies.

Oudste dochter na 4 dagen wel weer up and running. Vrouw deed er wat langer over. Ik heb het proberen te ontlopen dus even afstand gehouden. Geen zin om sowieso virussen op te lopen als het niet hoeft.

Ik heb er ook een hekel aan als mensen duidelijk ziek/verkouden naar het werk komen. Je zit achter een laptop. Doe dat dan gewoon een paar dagen thuis.
Ik merk dat ik mij nog steeds erger aan hoestende en proestende mensen en er met een grote boog omheen loop.
Maar goed niet iedereen heeft het geluk om in een goede gezondheid te verkeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
The Zep Man schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:51:
[...]

[...]

Maar het blijft een advies, dat kan je in de wind slaan maar niet echt 'overtreden'. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:46
Sinds gisteren flink last van keelpijn, hoofdpijn, droge hoest met daarbij ook koorts.

Vannacht (weer) wakker geworden van de keelpijn. Opgestaan en test gedaan: Positief..

De eerste keer sinds COVID om de hoek komt kijken dat ik het te pakken heb gekregen (of in ieder geval merkbaar..)

Straks de werkgever maar verblijden..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Thalaron schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 04:30:
Sinds gisteren flink last van keelpijn, hoofdpijn, droge hoest met daarbij ook koorts.

Vannacht (weer) wakker geworden van de keelpijn. Opgestaan en test gedaan: Positief..

De eerste keer sinds COVID om de hoek komt kijken dat ik het te pakken heb gekregen (of in ieder geval merkbaar..)

Straks de werkgever maar verblijden..
Wat is de reden dat je een test gedaan hebt? Vorige week was ik zelf ook ziek. Eigenlijk zo'n beetje dezelfde klachten. Ben gewoon thuis gebleven (op wandelingen met de hond na). Of het nou griep, covid of een ander virus is... uitzieken moet je toch.

Maar een test? Ik zou niet weten waarom ik dat zou doen.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Sorry mensen maar ik sla dit weegmoment even over. Al bijna een week niet normaal kunnen slapen/bewegen/eten dus een fatsoenlijke weging zit er nu helaas niet in.
Dennahz schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 23:24:
[...]

Wat is de reden dat je een test gedaan hebt? Vorige week was ik zelf ook ziek. Eigenlijk zo'n beetje dezelfde klachten. Ben gewoon thuis gebleven (op wandelingen met de hond na). Of het nou griep, covid of een ander virus is... uitzieken moet je toch.

Maar een test? Ik zou niet weten waarom ik dat zou doen.
Test had ik toch nog een liggen maar Laat ik het zo stellen; indien het geen COVID was had ik een afspraak gemaakt met de huisarts om na te gaan of het iets anders was dat te behandelen was. Ik kan niet langer dan 1.5 á 2 uur aaneengesloten slapen omdat ik dan weer wakker wordt van keelpijn.

Uitzieken zal ik zeker doen, geen zin om te vroeg te starten en dan een terugval te krijgen ofzo.. de honden uitlaten is nu in feite het enige wanneer je mij niet in bed/in mijn luie stoel zult treffen.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Op t werk momenteel 5 covid positieve die minimaal 5 dagen thuis zijn.
De post carnaval golf en de groep die door die groep aangestoken zijn.
Ook 2 die al weer vanaf carnaval thuis zijn met covid.

Op t werk wordt t gezien de korte afstand tot elkaar nog wel gewaardeerd om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ik ben benieuwd naar de totaalcijfers aan ziekmeldingen tot 2 weken na carnaval in ieder geval. COVID mag dan wel niet meer boeien voor het RIVM en meedoen met de rest, maar het viel mij al vrij snel op dat er een enorme hoeveelheid mensen uitvielen.

Nu ik dus ook bijna een week. Net weer wakker geworden van de keelpijn na circa 1:45-2 uur slapen. Mijn vrouw en schoonvader hebben het 99% zeker opgepakt met Carnaval. Ik was aan het werk en had nergens last van. Mijn vrouw heeft mij vermoedelijk weer aangestoken. Bij haar waren de klachten een stuk milder. Wellicht dat ik meer pech had of dat de 5 nachtdiensten die ik toen had gewoonweg een klap op mijn immuunsysteem hebben gegeven…

Maar goed, wat doe je eraan. De rest van je leven alles en iedereen vermijden is niet echt een optie dus tsja. Uitzieken dan maar en hopen dat ik daarna gespaard blijf van andere virussen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Het boeit opzich ook niet veel.
Maar de regel is nog altijd 5 dagen thuis na positieve test bij mijn werkgever.

Dat drukt dus wel snel op je personeelsbestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 00:09:
Het boeit opzich ook niet veel.
Maar de regel is nog altijd 5 dagen thuis na positieve test bij mijn werkgever.

Dat drukt dus wel snel op je personeelsbestand.
Dat laatste is de reden dat mijn werkgever toch vooral dringend vraagt om te komen werken als je je goed genoeg voelt. Zelf ben ik weer gaan werken toen ik koortsvrij was, me goed genoeg voelde en twee keer een negatieve zelftest had afgelegd. Hoesten doe ik overigens nog steeds af en toe.
Overigens ben ik nu wel heeeeeeelemaal klaar met testen. Ziek is ziek, niet-ziek is niet-ziek, en ik ga niet meer thuisblijven voor alleen kuch en/of snot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:02
Ook in mijn omgeving weer veel mensen die positief getest zijn. De klachten zijn in de meeste gevallen wel mild. Je ziet dat de vaccinaties hun werk gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Maar wat nou als je door blijft werken en 1 van je collega's loopt een besmetting op en daarna long covid? Ik zou dat toch voorzichtig mee zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
QSYS schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:13:
Maar wat nou als je door blijft werken en 1 van je collega's loopt een besmetting op en daarna long covid? Ik zou dat toch voorzichtig mee zijn.
Dat even buiten beschouwing gelaten, en los van dat ik nu ook echt gewoon ziek ben en niet alleen klachten;

Ik vind het zelf ook een lastig dilemma. Vanwege personeelstekorten toch hoestend en proestend komen opdagen omdat het voor jouw nog wel gaat. Vervolgens steek je 7 anderen aan waarvan er 3 alsnog ziek thuis gaan zitten.

Ik heb zelf tegenwoordig in de instellingen dat ziek = ziek maar bij slechts klachten maar fit genoeg om te gaan werken = keuze werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Thalaron schreef op zondag 5 maart 2023 @ 00:06:
Ik ben benieuwd naar de totaalcijfers aan ziekmeldingen tot 2 weken na carnaval in ieder geval. COVID mag dan wel niet meer boeien voor het RIVM en meedoen met de rest, maar het viel mij al vrij snel op dat er een enorme hoeveelheid mensen uitvielen.

Nu ik dus ook bijna een week. Net weer wakker geworden van de keelpijn na circa 1:45-2 uur slapen. Mijn vrouw en schoonvader hebben het 99% zeker opgepakt met Carnaval. Ik was aan het werk en had nergens last van. Mijn vrouw heeft mij vermoedelijk weer aangestoken. Bij haar waren de klachten een stuk milder. Wellicht dat ik meer pech had of dat de 5 nachtdiensten die ik toen had gewoonweg een klap op mijn immuunsysteem hebben gegeven…

Maar goed, wat doe je eraan. De rest van je leven alles en iedereen vermijden is niet echt een optie dus tsja. Uitzieken dan maar en hopen dat ik daarna gespaard blijf van andere virussen..
Ik werk 50% van mijn tijd in Brabant en 50% in Limburg en heb eerlijk gezegd niets gemerkt van extra ziekmeldingen na carnaval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Frame164 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 15:53:
[...]

Ik werk 50% van mijn tijd in Brabant en 50% in Limburg en heb eerlijk gezegd niets gemerkt van extra ziekmeldingen na carnaval.
Volgens mij ook geen stormloop van extra ziekenhuisopnames, maar vooral iedereen die snotterend op kantoor zit.

Eigenlijk dus hoe het vóór de pandemie met carnaval ook zo was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Sinds gisteren dalen de ziekenhuiscijfers eindelijk weer een beetje, de Carnavalspiek lijkt voorbij. En hoe spijtig ook voor de mensen die opgenomen zijn: het stelde niet zoveel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
En zoals verwacht gaat het kabinet mee met het OMT.

Kabinet schrapt laatste coronamaatregelen: testen en thuisblijven niet meer nodig - https://nos.nl/l/2466941

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
zacht schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:12:

Kabinet schrapt laatste coronamaatregelen: testen en thuisblijven niet meer nodig - https://nos.nl/l/2466941
Hmmm. 'dan hoop ik toch dat ze ff flink gaan investeren in Oost covid, de onderzoeken daarna, want tot dusver wordt het nog steeds niet echt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Hoe zit het nu met nieuwe coronavarianten? Wordt daar nog onderzoek naar gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
zacht schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:12:

Dat heeft nog lang geduurd, dat advies was er al een tijdje.

Fijn, iig niet meer met wat verkoudheid je afvragen of je eigenlijk thuis moet blijven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
42erik schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 01:50:
[...]

Dat heeft nog lang geduurd, dat advies was er al een tijdje.

Fijn, iig niet meer met wat verkoudheid je afvragen of je eigenlijk thuis moet blijven
Ja en nee.

"... en kunnen in overleg met hun werkgever zelfs naar het werk".

Niet iedereen is hier trouwens blij mee, want bv. long covid is nog steeds een mogelijkheid, terwijl onderzoek juist wordt afgeschaald.

Zie (hoor) ook:
https://www.nporadio1.nl/...-op-1-met-wim-schellekens

TL;DR: we're not there yet. Op de langere termijn kan dit nog steeds grotere gevolgen hebben omdat er teveel mensen thuis zitten die niet meer kunnen werken.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QSYS
Stukfruit schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 02:24:
[...]

Ja en nee.

"... en kunnen in overleg met hun werkgever zelfs naar het werk".

Niet iedereen is hier trouwens blij mee, want bv. long covid is nog steeds een mogelijkheid, terwijl onderzoek juist wordt afgeschaald.

Zie (hoor) ook:
https://www.nporadio1.nl/...-op-1-met-wim-schellekens

TL;DR: we're not there yet. Op de langere termijn kan dit nog steeds grotere gevolgen hebben omdat er teveel mensen thuis zitten die niet meer kunnen werken.
Je zal het maar meemaken, een minister die zegt, blijven jullie maar nog ff ziek, want ik moet me eerst populair maken om een kar te trekken in europa. Hopen dat de gevolgen niet nog erger worden.
Ze denken alleen aan het geld van nu blijkbaar, de kosten die straks komen, hebben ze schijt aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

QSYS schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 06:10:
[...]

Je zal het maar meemaken, een minister die zegt, blijven jullie maar nog ff ziek, want ik moet me eerst populair maken om een kar te trekken in europa. Hopen dat de gevolgen niet nog erger worden.
Ze denken alleen aan het geld van nu blijkbaar, de kosten die straks komen, hebben ze schijt aan.
Maximaal 4 jaar vooruit kijken. Dat is het hele idee in Nederland

Pagina: 1 ... 82 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"