Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-05 14:13

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Apenpokken in Nederland
Op 20 mei 2022 zijn ook in Nederland de eerste besmettingen met het apenpokken-virus bevestigd. De verwachting is dat de komende dagen nog meer besmettingen zullen worden aangetroffen. De ziekte is vandaag aangemerkt als A-ziekte. Dat betekent dat nieuwe besmettingen of vermoedens daarvan direct gemeld moeten worden. Zo kan verdere verspreiding van het virus voorkomen worden.
Bron: https://www.rijksoverheid...-virus-goed-te-bestrijden
Symptomen
De verschijnselen van een besmetting met monkeypox lijken op die van een besmetting met pokken, maar verloopt in het algemeen veel milder. De ziekte begint vaak met:
  • koorts
  • hoofdpijn
  • spierpijn
  • gezwollen lymfeklieren
  • rillingen
  • moeheid
Na 1-3 dagen krijg je een uitslag die meestal in het gezicht begint en die daarna over het hele lichaam verschijnt. Deze uitslag begint met vlekken die overgaan in blaasjes. Na het indrogen van de blaasjes blijven korsten over die uiteindelijk na 2-3 weken van de huid afvallen.
Verspreiding
De meeste mensen krijgen de ziekte na contact met een besmet mens of dier die het virus bij zich heeft. Het virus kan binnendringen via je slijmvliezen (bijvoorbeeld mond, neus, ogen), open wondjes (niet per se zichtbare wonden). Het virus kan zich ook verspreiden via druppels uit blaasjes of uit de mond-keelholte, maar niet via zwevende druppeltjes in de lucht.
Vaccinatie
Het Monkeypox-virus lijkt sterk op het virus dat de ziekte ‘pokken’, veroorzaakt. Pokken komt niet meer voor in de wereld door het succes van vaccinatie ertegen. De pokkenvaccinatie was onderdeel van het Rijksvaccinatieprogramma tot de jaren 70, maar na het verdwijnen van pokken, is deze gestaakt.
Het pokkenvaccin kan in de eerste dagen na mogelijke besmetting (post-expositie profylaxe) gebruikt worden. Het vaccin kan ook gebruikt worden als bescherming vooraf voor mensen met een grotere besmettingskans.

Bron: https://www.rivm.nl/monkeypox-apenpokken
Verdere informatie
Duidelijke uitleg om eea al vast wat te duiden

Modbreak:Ook hier gelden uiteraard alle regels uit het AWM beleid, maar letten we extra op:
- geen complottheorieën, op geen enkele manier
- extraordinary claims require extraordinary evidence

Voor aanvullingen van de TS: Dm me even.

[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 22-05-2022 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:26

Agent47

I always close my contracts.

Ah hier is het topic. Ben benieuwd hoeveel topic reeksen hier van komen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:27
Is al bekend wanneer je vroeger tegen de pokken ben ingeënt je ook beschermd bent tegen deze Pokken variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Artwido schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:20:
Is al bekend wanneer je vroeger tegen de pokken ben ingeënt je ook beschermd bent tegen deze Pokken variant?
Het Monkeypox-virus lijkt sterk op het virus dat de ziekte ‘pokken’, veroorzaakt. Pokken komt niet meer voor in de wereld door het succes van vaccinatie ertegen. De pokkenvaccinatie was onderdeel van het Rijksvaccinatieprogramma tot de jaren 70, maar na het verdwijnen van pokken, is deze gestaakt.
Het pokkenvaccin kan in de eerste dagen na mogelijke besmetting (post-expositie profylaxe) gebruikt worden. Het vaccin kan ook gebruikt worden als bescherming vooraf voor mensen met een grotere besmettingskans.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Artwido schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:20:
Zover de berichten nu zijn lijkt het erop dat de pokken-vaccinatie inderdaad ook tegen de apenpokken beschermen.

Tot 1974 zaten de pokkenvaccinaties in het Rijksvaccinatieprogramma, dus in principe heeft iedereen van 48 jaar en ouder die vaccinatie dus al gehad.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-05 14:13

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Dat is 1) en 2) dit kun je echt maar 1x krijgen dus de kans op ‘Corona’ scenario’s is waarschijnlijk heel klein.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

"May you live in interesting times" Nou, stapje terug mag van mij ook wel. Jemig.

Ik hoop dat dit een beetje binnen de perken gehouden wordt.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:54
Waarschijnlijk is het vaccin zo'n drie jaar echt effectief, gezien dit advies van het Amerikaanse CDC.

Hier wat meer informatie over de effectiviteit. Bedenk wel dat dit om oude onderzoeken gaat en er eigenlijk niets met enige zekerheid bekend is over de effectiviteit na veertig jaar.

[ Voor 25% gewijzigd door hcQd op 22-05-2022 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
En ook iets bekend over incubatietijd?
ik lees in de topicstartpost dat na drie dagen de uitslag zich openbaart maar hoe lang tevoren kun je het virus al bij je dragen en anderen besmetten voordat je symptomen krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:42

drooger

Falen is ook een kunst.

Overigens is Groep A niet de enige groep waarbij meldingsplicht is:
De meldingsplichtige ziekten zijn verdeeld over de groepen A, B1, B2 en C. Deze indeling is gebaseerd op de mate waarin dwingende maatregelen opgelegd kunnen worden om de bevolking te beschermen.
Het had ook in B1 geplaatst kunnen worden, maar dan kan er m.n. geen quarantaine opgelegd worden.
Het lijkt erop dat men dus wel van mening is dat het gevaarlijk (snel) kan verspreiden, anders had men het niet in groep A geplaatst.

[ Voor 12% gewijzigd door drooger op 22-05-2022 17:02 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:25:
[...]

Zover de berichten nu zijn lijkt het erop dat de pokken-vaccinatie inderdaad ook tegen de apenpokken beschermen.

Tot 1974 zaten de pokkenvaccinaties in het Rijksvaccinatieprogramma, dus in principe heeft iedereen van 48 jaar en ouder die vaccinatie dus al gehad.
Dan kreeg je die als baby al neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

zacht schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:16:
[...]

Dan kreeg je die als baby al neem ik aan?
Worden toegediend in verschillende fases, verspreid over jaren. Maar de meeste krijg je in je eerste 1.5 levensjaar inderdaad.

Hele vaccinatieschema kan je vinden op Wikipedia: Rijksvaccinatieprogramma

Ik heb die pokken vaccinatie zelf net niet gehad, ik ben van 1975, het jaar ervoor is men met die vaccinatie gestopt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Ik dacht dat ik even gek werd, maar op de site van het RIVM is dus de volgende alinea zeer kort geleden verwijderd die ik eerder had gelezen:
Behandeling
Het pokkenvaccin kan in de eerste dagen na mogelijke besmetting (post-expositie profylaxe) gebruikt worden. Het vaccin kan ook gebruikt worden als bescherming vooraf voor mensen met een grotere besmettingskans. Er is een geregistreerd antiviraal middel tegen pokken en monkeypox in Europa.
Kortom, ik begrijp de heisa niet zo. Een virus wat in de jaren ‘50 van de vorige eeuw is ontdekt, waar we vaccins en ook een geregistreerd antiviraal middel tegen hebben. Gaan we nu voor elk langskomend virus in de hoogste stand van paraatheid staan? :?

Edit: ik zie net dat bovenstaande alinea bij het RIVM gewoon is verplaatst naar zijn eigen pagina, namelijk hier. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 111703 op 22-05-2022 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:41

Indoubt

Always be indoubt until sure

*knip* de huiskamer is een paar deuren verder, hou 't hier serieus.

[ Voor 93% gewijzigd door defiant op 23-05-2022 00:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:42
Anoniem: 111703 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:29:
Ik dacht dat ik even gek werd, maar op de site van het RIVM is dus de volgende alinea zeer kort geleden verwijderd die ik eerder had gelezen:

[...]

Kortom, ik begrijp de heisa niet zo. Een virus wat in de jaren ‘50 van de vorige eeuw is ontdekt, waar we vaccins en ook een geregistreerd antiviraal middel tegen hebben. Gaan we nu voor elk langskomend virus in de hoogste stand van paraatheid staan? :?

Edit: ik zie net dat bovenstaande alinea bij het RIVM gewoon is verplaatst naar zijn eigen pagina, namelijk hier. :)
Het is natuurlijk tweeledig. Het komt hier normaal 'niet' voor, dus dat partijen als de RIVM, het ministerie en de GGD er bovenop zit zodra er vanuit de WHO melding gemaakt wordt van een opvallend aantal casus binnen de westerse wereld, inclusief Nederland, is zo gek niet.

Sterker nog, dit is op zich helemaal niets nieuws.

De hoeveelheid media aandacht is natuurlijk anders. Maar dit enkel en alleen omdat corona nog vers in het achterhoofd zit. En let wel, nagenoeg iedere vorm van media is gewoon commersie. Er zit dus al snel een financieel belang bij, want hits zijn inkomsten. Je houdt daarin al snel een vicieuze cirkel waarin mensen dit gaan lezen, dus meer inkomsten, dus blijft men er over schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 18:25
psychodude schreef op maandag 23 mei 2022 @ 06:45:
De hoeveelheid media aandacht is natuurlijk anders. Maar dit enkel en alleen omdat corona nog vers in het achterhoofd zit. En let wel, nagenoeg iedere vorm van media is gewoon commersie. Er zit dus al snel een financieel belang bij, want hits zijn inkomsten. Je houdt daarin al snel een vicieuze cirkel waarin mensen dit gaan lezen, dus meer inkomsten, dus blijft men er over schrijven.
Afgelopen week hoorde ik een kort interview met Marion Koopmans over dit virus.
(...die zal het fijn gevonden hebben weer eens over wat anders te kunnen praten...)

Op het eind vroeg de interviewer nog aan haar "hoe zorgwekkend is deze ontwikkeling, op een schaal van 1 tot 10?". Marion's antwoord: een 7. Uiteraard wel, zoals het bij een echte wetenschapper hoort, de disclaimer dat we veel nog niet weten en er meer onderzoek nodig is.

Maar goed, als zij deze situatie als zorgelijk inschat, dan denk ik niet dat de mediaaandacht helemaal overdreven is. Nog geen reden voor lockdowns, avondklok en mondkapjesplicht, maar wel iets om in de gaten te houden.

Zelf vind ik het nare vooral het scenario dat de zomer structureel een Covid19 dip heeft - en dat dat gat dan misschien met apenpokken opgevuld gaat worden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nu ben ik geen virus expert, of iig niet meer dan alle andere miljoenen Nederlanders. Maar het komt voor mij wel heel erg over als dat zowel de instanties na Corona willen laten zien dat ze er bovenop zitten, als dat media natuurlijk op alles virus gerelateerds willen springen.

De symptomen zijn dus relatief mild. Oké dat zegt niet alles, als er zoals bj Corona genoeg mensen besmet zijn, geeft dat alsnog veel problemen zoals we allemaal weten. Maar voeg eraan toe dat zover bekend het niet door de lucht verspreidt. Tja ik maak me iig nog niet druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-05 12:55

Wailing_Banshee

You're Next

Een hele leuke serie over het gevecht tegen de pokken:

YouTube: YouTube

Naar mijn weten ben ik nooit gevaccineerd geweest tegen de pokken...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik heb een gehandicapte zoon. Hij heeft problemen met zijn luchtwegen en zijn bloeddruk. Hij is erg vatbaar.
Corona is dus uit den boze voor hem. Maar hoe zit dat met dit virus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:16
vanaalten schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:04:
[...]

(...die zal het fijn gevonden hebben weer eens over wat anders te kunnen praten...)

Op het eind vroeg de interviewer nog aan haar "hoe zorgwekkend is deze ontwikkeling, op een schaal van 1 tot 10?". Marion's antwoord: een 7. Uiteraard wel, zoals het bij een echte wetenschapper hoort, de disclaimer dat we veel nog niet weten en er meer onderzoek nodig is.

Maar goed, als zij deze situatie als zorgelijk inschat, dan denk ik niet dat de mediaaandacht helemaal overdreven is. Nog geen reden voor lockdowns, avondklok en mondkapjesplicht, maar wel iets om in de gaten te houden.

Zelf vind ik het nare vooral het scenario dat de zomer structureel een Covid19 dip heeft - en dat dat gat dan misschien met apenpokken opgevuld gaat worden. :(
Dat lijkt me erg sterk. Vooralsnog lijkt het erop dat de besmettelijkheid wel meevalt. Je moet echt nauw contact hebben gehad met iemand. Dit was met Corona wel anders. En alleen al hierom ga ik er niet van uit dat dit ook maar in de buurt komt van een gat-invullend probleem.

Dan hebben we prima gezondheidszorg in westerse landen, i.t.t. de landen waar dit geregeld voorkomt.

En 48+ers zijn mogelijk nog beschermd.

Laten we wel alles blijven relativeren. Verzin geen doemscenario indien er geen reden voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:18
Waar kan ik de vacinatie nu krijgen? Ik ben geboren in 1983. Ik heb vanaf me geboorte een paar vaccinaties gehad of daar ook toen pokkenvaccinatie bij zat weet ik niet.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 08:37
eric.1 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:58:
[...]

Dat lijkt me erg sterk. Vooralsnog lijkt het erop alsof de besmettelijkheid wel meevalt. Je moet echt nauw contact hebben gehad met iemand. Dit was met Corona wel anders. En alleen al hierom ga ik er niet van uit dat dit ook maar in de buurt komt van een gat-invullend probleem.

Dan hebben we prima gezondheidszorg in westerse landen, i.t.t. de landen waar dit geregeld voorkomt.

En 48+ers zijn mogelijk nog beschermd.

Laten we wel alles blijven relativeren. Verzin geen doemscenario indien er geen reden voor is.
Ja, om eerlijk te zijn denk ik ook dat dit topic er te vroeg komt. Pseudo-virologen komen her en der weer bovendrijven en dan begin je vanzelf te geloven dat we weer een volgende pandemie te pakken hebben.

Zoals ik het begrijp moet je wel écht nauw contact met iemand hebben om aan de Monkeypox te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
Hackus schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:25:
[...]

[i]Pokken komt niet meer voor in de wereld door het succes van vaccinatie ertegen.
Toen deed china ook volledig mee aan vaccinatie?
zoja dan vraag ik mij af waarom china dan nou zo hopeloos achterloopt met het vaccineren tegen covid.
Koop het goede spul, dwing het volk en klaar.

[ Voor 10% gewijzigd door tweakmember op 23-05-2022 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

tweakmember schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:44:
[...]

Toen deed china ook volledig mee aan vaccinatie?
zoja dan vraag ik mij af waarom china dan nou zo hopeloos achterloopt met het vaccineren tegen covid.
Koop het goede spul, dwing het volk en klaar.
In de tijd van het pokkenvaccin hadden ze niet een eigen 'paradepaardje' vaccin uit eigen land wat voorkwam dat ze meededen aan het globale programma.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Van der Berg schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:32:
Waar kan ik de vacinatie nu krijgen? Ik ben geboren in 1983. Ik heb vanaf me geboorte een paar vaccinaties gehad of daar ook toen pokkenvaccinatie bij zat weet ik niet.
Waarom wil je nu al een vaccinatie voordat we überhaupt weten welke kant 't op gaat?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
Osiris schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:13:
[...]

Waarom wil je nu al een vaccinatie voordat we überhaupt weten welke kant 't op gaat?
laat hem nou... hebben we eindelijk iemand die wel enthousiast is over vaccinaties en geen wappie is, demotiveer jij hem weer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:49
RIVM: zes gevallen van apenpokken vastgesteld in Nederland

Even een notitie hoe de verspreiding nu vooral gaat:
Een deel van de besmette mensen was aanwezig op het festival Darkland in België. In alle gevallen gaat het om mannen die seks hebben met mannen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik snap de hele heisa niet zo moet ik eerlijk bekennen. Het is een stuk minder besmettelijk dan Covid. Mensen zijn langere tijd ziek (koorts, moe, spierpijn), en er is kans op littekens. That's it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
tweakmember schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:13:
[...]

laat hem nou... hebben we eindelijk iemand die wel enthousiast is over vaccinaties en geen wappie is, demotiveer jij hem weer :9
't Geeft best een lelijk litteken, het klassieke vaccinia-vaccin althans.

Besides, als "gevestigde orde" (als arts vind ik mezelf daar enigszins onder vallen ;)) moeten we ook niet compleet doorslaan in maar iedereen vaccineren. Het vacciniavirus is ook verder niet zonder (zeldzame) complicaties. Dus je moet die vaccinatie doelgericht inzetten in situaties waarbij de kosten kleiner zijn dan de baten. En dat is dus niet lukraak iedereen maar vaccineren als er mogelijk helemaal niets aan 't handje blijk te zijn. Anders verlies je alleen nog maar meer mensen aan de wappies ;)
Moet je vooral die website van Darklands eens bekijken.. Dan snap je ook wel hoe dit tot een (kleine) epidemie kan leiden. Nu vind ik mezelf best liberaal, maar zulke praktijken? 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Osiris op 23-05-2022 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01:19

NMH

Moderator General Chat
Van der Berg schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:32:
Nergens bij mijn weten. En als je van na 1974 bent, heb je hem als kind niet meer gehad. Voorlopig lijkt het me ook nog niet nodig; het virus is een stuk minder besmettelijk dan bijvoorbeeld corona. Je moet over het algemeen fysiek contact hebben met iemand voor overdracht; zoals je dat bijvoorbeeld hebt met een partner of kind.

Pokkenvaccinatie is overigens ook niet zo onschuldig als de coronavaccinatie; 1-2% van de mensen krijgt serieuze bijwerkingen volgens Wikipedia: Smallpox vaccine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 18:25
Osiris schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:47:
Moet je vooral die website van Darklands eens bekijken.. Dan snap je ook wel hoe dit tot een (kleine) epidemie kan leiden. Nu vind ik mezelf best liberaal, maar zulke praktijken? 8)7
:X
Ik googlede even naar 'darklands' en de eerste hit zal inderdaad de desbetreffende website zijn. Maar, werk-laptop hier, werkgever heeft websites met 'porno' classificatie geblokt... dus deze site kan ik hier niet bekijken. Maar goed, dan denk ik dat het wel duidelijk is wat voor festival dat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:55

Amphiebietje

In de blubber

Een SOA-festival, dus :+

Maar ja, toen ik las dat tenminste een ander cluster was gestart met iemand die blijkbaar op (seks-)vakantie in Afrika was gegaan had ik al zoiets van "kleine groep mensen die het verpest voor anderen"...

Het interessante eraan is hoe zo'n virus zich echt snel kan verspreiden - ofwel in dit geval, sommige personen hebben wel heel veel contacten op geografisch erg verschillende locaties. Dat zal later wel een interessant wetenschappelijk artikel opleveren.

[ Voor 7% gewijzigd door Amphiebietje op 24-05-2022 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
vanaalten schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 07:55:
[...]

Maar goed, dan denk ik dat het wel duidelijk is wat voor festival dat is...
Laten we het zo zeggen: genoeg ruimte voor veel en wisselend intiem fysiek contact :+

Hoewel monkeypox natuurlijk een doodnormale ziekte is en géén SOA, is zo'n festival natuurlijk een "prachtige" manier om een uitbraak te krijgen. Hoeft er maar één in allerlei darkrooms bezig te gaan.. :X
Amphiebietje schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 08:05:
Maar ja, toen ik las dat tenminste een ander cluster was gestart met iemand die blijkbaar op (seks-)vakantie in Afrika was gegaan had ik al zoiets van "kleine groep mensen die het verpest voor anderen"...
Dan hoop ik wel voor diegene dat 't bij monkeypox gebleven is :X

[ Voor 28% gewijzigd door Osiris op 24-05-2022 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:26

Agent47

I always close my contracts.

Nu wederom ook in Europa, ben benieuwd.......

Volgende keer graag iets meer inhoud als je een topic kickt.

[ Voor 45% gewijzigd door NMH op 16-08-2024 17:59 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-05 08:39
Osiris schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 08:10:
[...]

Laten we het zo zeggen: genoeg ruimte voor veel en wisselend intiem fysiek contact :+

Hoewel monkeypox natuurlijk een doodnormale ziekte is en géén SOA, is zo'n festival natuurlijk een "prachtige" manier om een uitbraak te krijgen. Hoeft er maar één in allerlei darkrooms bezig te gaan.. :X
En van de week ontving ik in de "fun" WA groep van mijn vorige opdrachtgever het eerste plaatje waarop het "ontstaansmoment" van de apenpokken te zien zou zijn.... een LHBTIQ+ feestje.
Nu hoop ik dat het hierbij blijft en de meerderheid van de ontvanger snapt dat dit niet waar is, maar er zullen maar genoeg mensen zijn die nu wel denken dat een bepaalde bevolkingsgroep hiervoor verantwoordelijk is. Net zoals destijds men dacht dat alleen homoseksuelen HIV konden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
vanaalten schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:04:
[...]

Het lijkt me dat een jaarlijkse griepgolf/epidemie ook gewoon een 7 is. Als je dat op school haalt heb je gewoon je huiswerk gedaan en niet veel meer.
Pagina: 1