• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:06
remzor schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:16:
[...]

En zijn dat “klassieke” vaccins waarvan de (uit)werking sinds jaar en dag bekend (en getest) is? Zijn dit vaccins die je eenmalig krijgt, of wellicht twee keer? Of zijn dit vaccins die je om de X-aantal maanden zal moeten herhalen? Zou je voor kinderen ook meteen de griepprik willen meenemen in het vaccineer en booster verhaal? Zijn de virussen/aandoeningen waarvoor kinderen nu geprikt worden veel erger/gevaarlijker/dodelijker voor kinderen indien kinderen hiermee besmet worden? En is het daarom wellicht verstandig hiertegen te vaccineren, aangezien het een ernstig effect heeft op de gezondheid van kinderen wanneer zo’n virus rond raast?

En nee, ik ben niet tegen vaccineren, voor het geval mensen dat meteen weer in de mond leggen van mensen zoals ik die enkele kritische vragen durven stellen en vraagtekens durven plaatsen bij het nut van een dergelijke vaccinatie campagne (let wel: voor gezonde kinderen).
Door de vaccinaties hebben we ziektes uitgeband waar vroeger veel mensen aan stierven.
Corona kun je niet vergelijken met griep. Griep epidemieën duren slechts enkele weken. Corona is een pandemie en duurt al anderhalf jaar. Dus allemaal goede redenen om te vaccineren.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
remzor schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:16:
[...]

En zijn dat “klassieke” vaccins waarvan de (uit)werking sinds jaar en dag bekend (en getest) is? Zijn dit vaccins die je eenmalig krijgt, of wellicht twee keer? Of zijn dit vaccins die je om de X-aantal maanden zal moeten herhalen? Zou je voor kinderen ook meteen de griepprik willen meenemen in het vaccineer en booster verhaal? Zijn de virussen/aandoeningen waarvoor kinderen nu geprikt worden veel erger/gevaarlijker/dodelijker voor kinderen indien kinderen hiermee besmet worden? En is het daarom wellicht verstandig hiertegen te vaccineren, aangezien het een ernstig effect heeft op de gezondheid van kinderen wanneer zo’n virus rond raast?

En nee, ik ben niet tegen vaccineren, voor het geval mensen dat meteen weer in de mond leggen van mensen zoals ik die enkele kritische vragen durven stellen en vraagtekens durven plaatsen bij het nut van een dergelijke vaccinatie campagne (let wel: voor gezonde kinderen).
De Gezondheidsraad heeft je "kritische vragen" al beantwoord en aangetoond dat de benefit-risk positief is. Vraag me af wat daar nog onduidelijk aan is.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:46
henkzelf schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:20:
[...]

Hoe weet je of je kind gezond is? Oftewel, welk percentage van onderliggend lijden is onontdekt (voordat de coronabesmetting plaatsvindt)?
Als je kind veel te dik is, astma of andere bekende aandoeningen heeft, zou je wellicht kunnen overwegen te vaccineren indien de risico afweging tussen de effecten/bijwerkingen van prikken en het krijgen van corona dan anders komt te liggen.
Als je niet weet of er heel misschien iets aan de hand is zou ik dus ook niet prikken.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:09

Dennis1812

Amateur prutser

remzor schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:22:
[...]

Als je kind veel te dik is, astma of andere bekende aandoeningen heeft, zou je wellicht kunnen overwegen te vaccineren indien de risico afweging tussen de effecten/bijwerkingen van prikken en het krijgen van corona dan anders komt te liggen.
Als je niet weet of er heel misschien iets aan de hand is zou ik dus ook niet prikken.
Maar wat is jouw achtergrond dat je beter een benefit risk kan inschatten dan de gezondheidsraad dat kan ? Je weet wel. Die waar experts inzitten die hiervoor geleerd hebben?

En ja in het RVP zitten ook soms nieuwe vaccins. HPV is nog niet heel lang erin bijvoorbeeld. Er is ook een andere meningokokken versie aan toegevoegd een paar jaar terug.
Er wordt wel degelijk in gewisseld/toegevoegd/over nagedacht.

Al de benefit risk toch positief is zie ik geen probleem om (kleine) kinderen dat vaccin toe te dienen en als mijn dochter een oproep krijgt gaan we dus gewoon.

Waar komt al dat wantrouwen richting de gezondheidsraad vandaan? Richting de Jonge prima. Maar wat heeft de gezondheidsraad jou misdaan?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• remzor
RoD schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:21:
[...]

De Gezondheidsraad heeft je "kritische vragen" al beantwoord en aangetoond dat de benefit-risk positief is. Vraag me af wat daar nog onduidelijk aan is.
Dat weet ik, met een minimum verschil meen ik (want het is geleuter in de marge als je ziet hoe weinig effect corona heeft op kleine kinderen, zeker ernstige schade of de dood is zeer zeldzaam). Het is voor mij een beetje een non-discussie hierdoor.
Het prikken zelf en het ‘gedoe’ van boosteren wordt hierin ook niet meegenomen. Ieder zijn eigen keuze, maar ik zie een glijdende schaal (al jaren) met vaak argumenten als “dit is al bewezen en gezegd door die en die”, maar vaak worden zaken ook weer achterhaalt en door andere wetenschappers weer weerlegt of anders uitgelegd. Dat is ook wetenschap natuurlijk. De tijd wijst vaak veel uit.

@Dennis1812 Ik ben te nuchter denk ik om onder de indruk te zijn van die benefit/risk analyse aangezien ik geen risk zie. Ik zie voor mijn kind bijvoorbeeld veel minder risico in corona dan in het alleen naar school fietsen door het stadsverkeer, dag in dag uit. Dat is een verschil van inzicht of de manier waarop je tegen het leven aan kijkt misschien. Maar van die enkeling die goed ziek wordt, in het ziekenhuis beland of uiteindelijk overlijdt (letterlijk op één handje te tellen) ben ik niet zo onder de indruk.

[ Voor 22% gewijzigd door remzor op 11-12-2021 16:30 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

remzor schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:27:
[...]

Dat weet ik, met een minimum verschil meen ik (want het is geleuter in de marge als je ziet hoe weinig effect corona heeft op kleine kinderen, zeker ernstige schade of de dood is zeer zeldzaam). Het is voor mij een beetje een non-discussie hierdoor.
Het prikken zelf en het ‘gedoe’ van boosteren wordt hierin ook niet meegenomen. Ieder zijn eigen keuze, maar ik zie een glijdende schaal (al jaren) met vaak argumenten als “dit is al bewezen en gezegd door die en die”, maar vaak worden zaken ook weer achterhaalt en door andere wetenschappers weer weerlegt of anders uitgelegd. Dat is ook wetenschap natuurlijk. De tijd wijst vaak veel uit.
De getallen zijn inderdaad een stuk kleiner, maar een honderdtal kinderen uit het ziekenhuis houden en de daarbij horende mogelijke lange-termijneffecten lijken mij wel zinvol. Ik begrijp niet helemaal waarom jij medische schade minder belangrijk vind dan even een half uurtje van je tijd nemen om een prikje te halen.

Er is helemaal geen glijdende schaal. Dit is gewoon wetenschap waarbij gehandeld wordt op basis van kennis, en de kennis die ontwikkeld zich. Met "glijdende schaal" suggereer je dat er een soort motief achter zit, dat is natuurlijk onzin. Er wordt hier gewoon op wetenschappelijke basis gehandeld en het enige wat jij doet is er onderbuik tegenin gooien.

"Gedoe" met een prikje halen terwijl we al bijna twee jaar van lockdown naar lockdown gaan 8)7

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-12 11:33
In diverse landen zit voor kinderen waterpokken ook gewoon in het vaccinatieprogramma, iets wat wij ook als 'onschadelijk voor kinderen' zien. Dat argument gaat dus niet echt op, zelfs als het werkelijk zo onschuldig zou zijn.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Je hoeft niet onder de indruk te zijn on gewoon te geloven wat er staat en ernaar te handelen.
Ik vraag niet je kind op te sluiten.
Maar als je toch een duidelijk onderbouwd advies krijgt..

Er gaan ook niet veel baby's dood doordat moeder rood vlees eet. Want die bacterie zit gewoon niet vaak in vlees. Desondanks laat elke vrouw 9 maanden de biefstuk staan.
Maar een half uurtje een prikje halen is dan wel teveel moeite?

Elk kind en ouder en grootouder die je kan redden door de transmissie te verlagen is toch geweldig? Al zijn het er maar 100. T zal net de jouwe zijn..
Daarom hebben we in het verkeer ook zoveel maatregelen + verkeerslessen, zodat ze daar ook minder snel dood gaan. En dat vind je wel prima? Of ook tijdverspilling?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sinds wanneer is "nuchter" een synoniem voor "bewust onwetend en onwillend"?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• remzor
Dennis1812 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:34:

Er gaan ook niet veel baby's dood doordat moeder rood vlees eet. Want die bacterie zit gewoon niet vaak in vlees. Desondanks laat elke vrouw 9 maanden de biefstuk staan.
Maar een half uurtje een prikje halen is dan wel teveel moeite?
Iets niet eten vergelijken met een medische handeling waarbij er iets in je lichaam gespoten word vind ik dus totaal mank gaan.
Mijn punt is dat ik een risico van bijna 0 zie voor kleine gezonde kinderen en dat er 10083736 andere dingen in het leven zijn die risicovoller zijn voor je kroost. Die risico’s probeer je soms te beperken en soms ook niet, daarbij maak je ook afwegingen (is dat verantwoord, gemakkelijk, kostbaar, etc.). De prik campagne voor kinderen heeft denk ik dan ook te maken met de manier waarop je zelf in het leven staat.

Erg om dierbare te verliezen, maar het hoort bij het leven. Zelf al erg veel mensen verloren, maar goed ook dat we dood kunnen gaan want anders hadden we een veel ander en groter probleem :9

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik merk dat je niet voor rede vatbaar bent.
Ik hoop dat je verder een leuk leven hebt zonder dat je kinderen long covid o.i.d krijgen.

Geniet van je rustige zondagavond. Die zal nog even rustig blijven als iedereen te "nuchter" is om het nut van verspreiding stoppen niet in te zien 😊.

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
remzor schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:40:
[...]

Iets niet eten vergelijken met een medische handeling waarbij er iets in je lichaam gespoten word vind ik dus totaal mank gaan.
Mijn punt is dat ik een risico van bijna 0 zie voor kleine gezonde kinderen en dat er 10083736 andere dingen in het leven zijn die risicovoller zijn voor je kroost. Die risico’s probeer je soms te beperken en soms ook niet, daarbij maak je ook afwegingen (is dat verantwoord, gemakkelijk, kostbaar, etc.). De prik campagne voor kinderen heeft denk ik dan ook te maken met de manier waarop je zelf in het leven staat.

Erg om dierbare te verliezen, maar het hoort bij het leven. Zelf al erg veel mensen verloren, maar goed ook dat we dood kunnen gaan want anders hadden we een veel ander en groter probleem :9
Ja ja, jij bent blijkbaar koning risico-inschatten :+ lekker blijven doen, gaat waarschijnlijk wel goed. Op niveau van de totale maatschappij zijn je conclusies waardeloos en remmen ze zelfs af. Dat je dat nuchterheid noemt is leuk maar je argumenten zijn rationeel gezien gewoon pet.

hopelijk doen de meeste ouders en hun kinderen wel gewoon mee, dan helpt het het meest natuurlijk 8)

• remzor
gambieter schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:38:
Sinds wanneer is "nuchter" een synoniem voor "bewust onwetend en onwillend"?
Nuchter als in: nuchter naar de cijfers en de risico’s kijken. Zouden meer mensen moeten doen, want van paniekvoetbal worden we allemaal niet gelukkiger en gezonder denk ik ;)
Bepaalde risico’s in het leven zijn niet te vermijden en maken het leven ook het leven. Alle risico’s uitbannen is een illusie, dus bij een risico van bijna 0 zie ik geen risico. Ik laat mijn kind best zonder helmpje fietsen, hoewel uit allerlei onderzoeken blijkt dat helmpjes bij kunnen dragen (uiteraard) aan (ernstige) verwondingen. Ik ben ook groot geworden zonder helmpje. Met nuchter bedoel ik dus, en volgens mij wist je dat best, nuchter kijken naar het leven en naar de gevaren/risico’s. Erg fijn vind ik _/-\o_

• remzor
Dennis1812 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:43:
Ik merk dat je niet voor rede vatbaar bent.
Ik hoop dat je verder een leuk leven hebt zonder dat je kinderen long covid o.i.d krijgen.

Geniet van je rustige zondagavond. Die zal nog even rustig blijven als iedereen te "nuchter" is om het nut van verspreiding stoppen niet in te zien 😊.
Sorry, ik wist niet dat hier alleen aanhangers van Paternotte aanwezig waren, gelukkig zie ik in het ‘echte’ leven veel anderen die ook een dergelijke mening aanhangen en ook zo nuchter naar het leven kunnen kijken ;)
Ik merk een zekere felheid die discussies gelijk plat slaan hier, jammer want zoals gezegd ben ik niet tegen vaccineren, wel tegen drammen en een soort prikpolitie die de ‘moral highground’ claimt. Dat ervaar ik hier, niets voor mij dus.
Fijn weekend allen!

• RoD
  • Niet online

RoD

remzor schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:44:
[...]

Nuchter als al: nuchter naar de cijfers en de risico’s kijken. Zouden meer mensen moeten doen, want van paniekvoetbal worden we allemaal niet gelukkiger en gezonder denk ik ;)
Bepaalde risico’s in het leven zijn niet te vermijden en maken het leven ook het leven. Alle risico’s uitbannen is een illusie, dus bij een risico van bijna 0 zie ik geen risico. Ik laat mijn kind best zonder helmpje fietsen, hoewel uit allerlei onderzoeken blijkt dat helmpjes bij kunnen dragen (uiteraard) aan (ernstige) verwondingen. Ik ben ook groot geworden zonder helmpje. Met nuchter bedoel ik dus, en volgens mij wist je dat best, nuchter kijken naar het leven en naar de gevaren/risico’s. Erg fijn vind ik _/-\o_
Het is heel simpel. Je prikt wel of niet. Wel prikken is de beste keuze, met zowel directe voordelen (beperking klein medisch risico) als indirect (minder besmettelijk, minder kinderen in isolatie), en het kost daarnaast maar een half uurtje oid van je tijd.

Dingen roepen als "paniekvoetbal", "er zijn zoveel andere risico's", "doodgaan hoort bij het leven" en alle alle non-argumenten die je hier de revue hebt laten passeren, leiden alleen maar af van het simpele feit dat je met een héél klein beetje moeite gezondheidswinst kan behalen.

Er is niets nuchter of rationeel aan je betoog.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
RoD schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:49:
[...]

Het is heel simpel. Je prikt wel of niet. Wel prikken is de beste keuze, met zowel directe voordelen (beperking klein medisch risico) als indirect (minder besmettelijk, minder kinderen in isolatie), en het kost daarnaast maar een half uurtje oid van je tijd.
In 2021 hebben we ongeveer evenveel Coronadoden als in 2020, ondanks de vaccins. Ziekenhuizen liggen net zo vol, ondanks de vaccins.
De lockdown is minder streng, maar er zijn wel veel meer besmettingen. Dat is het werkelijke resultaat van vaccins. Als kinderen ook massaal gevaccineerd zijn, kunnen er dus nog meer besmettingen plaatsvinden bij dezelfde ziekenhuisbezetting. Ik heb niet de illusie dat het tot minder besmettingen gaat leiden, wel tot minder maatregelen.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12 13:33

Stoney3K

Flatsehats!

RemcoDelft schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:58:
[...]

In 2021 hebben we ongeveer evenveel Coronadoden als in 2020, ondanks de vaccins. Ziekenhuizen liggen net zo vol, ondanks de vaccins.
De lockdown is minder streng, maar er zijn wel veel meer besmettingen. Dat is het werkelijke resultaat van vaccins. Als kinderen ook massaal gevaccineerd zijn, kunnen er dus nog meer besmettingen plaatsvinden bij dezelfde ziekenhuisbezetting. Ik heb niet de illusie dat het tot minder besmettingen gaat leiden, wel tot minder maatregelen.
En de grote onbekende hier is wel Omikron. Als de vaccins nog altijd goed blijven werken tegen ernstige ziekte, dan is het mildere ziekteverloop van de variant zelf een bonus bovenop de vaccinatie die we nu al hebben.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Je vergeet wel de verschillende varianten mee te nemen in je betoog

• RemcoDelft
Dennis1812 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:03:
[...]

Je vergeet wel de verschillende varianten mee te nemen in je betoog
Dat hangt sterk samen met het gebrek aan maatregelen. Eerst werd er maanden te lang gewacht met ingrijpen voor het originele Chinese Covid, daarna kwam de Engelse variant ongestoord binnen (met veel te laat een heel kort en halfzacht vliegverbod), daarna kwam de Indische variant ongestoord binnen en ook bij de (tweede) Zuid-Afrikaanse variant werden er pas (halfzachte) maatregelen genomen toen het te laat was.
Veel strengere quarantaine op eigen kosten na een intercontinentale vakantie zou ervoor zorgen dat we wat langer de tijd hebben om vaccins aan te passen op nieuwe varianten. Het ziet er nu naar uit dat dat maanden gaat duren, terwijl Omikron eind deze maand al dominant is.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:32
remzor schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:22:
[...]

Jammer, je miste het woordje "onontdekt" en je wijst alleen maar naar zichtbare co-morbiditeiten.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
[...]

kun je ook vertellen hoe dit komt?

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Wij hebben wat corona betreft gezonde kinderen, als ik zie hoe "ziek" die zijn afgelopen week.
En als ik dan kijk hoe ik me nu voel, begin van de week in quarantaine ivm met corona bij de oudste. Toen was het nog leuk lekker gratis vrij.
Nu vandaag zelf laten testen vanaf donderdag al wat minder fit maar nu al mooi gaar.
Als het hier bij blijft vind ik het prima maar anders schaal ik toch op naar mannengriep.

En die beide sloopkogels hier die hebben nergens last meer van...

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Vaccinatie voorkomt tussen de 90 en 97 procent van de ziekenhuisopnames / IC opnames. De data is vrij helder.

Daarnaast hadden we het over de benefit risk bij kinderen, die aantoonbaar positief is.

Je voorkomt dus in alle groepen direct en indirect medisch leed, van heel veel (ouderen) tot weinig (kinderen/jongeren).

• RemcoDelft
tweakmember schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:21:
[...]

kun je ook vertellen hoe dit komt?
Lees de volgende zin: De lockdown is minder streng.

• RemcoDelft
RoD schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:27:
[...]

Je voorkomt dus in alle groepen direct en indirect medisch leed, van heel veel (ouderen) tot weinig (kinderen/jongeren).
En dan gaat de volgende lockdown 2 dagen later in, en is het piepkleine gezondheidsvoordeel alweer verdwenen.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Fr33z schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:43:
[...]

hopelijk doen de meeste ouders en hun kinderen wel gewoon mee, dan helpt het het meest natuurlijk 8)
Dat gaat vies tegenvallen durf ik te voorspellen. Ik ken letterlijk geen enkele ouder die zijn 12- kind gaat laten vaccineren tegen Covid, en ik ken er toch heel erg veel.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

zacht schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:19:
[...]

Dat gaat vies tegenvallen durf ik te voorspellen. Ik ken letterlijk geen enkele ouder die zijn 12- kind gaat laten vaccineren tegen Covid, en ik ken er toch heel erg veel.
Hoi.

Daar is vast 1. En ik ken er nog wel 20. Zo niet meer.

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
zacht schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:19:
[...]

zucht. dat stemt me wel een beetje droevig dan. misschien is de communicatie gewoon niet duidelijk genoeg of hebben mensen gewoon geen zin meer na X jaar ofzo maar toch: het is echt stom dat we dit soort gezamenlijke ingrepen blijkbaar moeilijk vinden om samen stappen in te zetten.

voor mij is dit echt een voorbeeld dat het gewoon moeilijk is om samen een bepaalde kant op te bewegen.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Fr33z schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:32:
[...]
zucht. dat stemt me wel een beetje droevig dan. misschien is de communicatie gewoon niet duidelijk genoeg of hebben mensen gewoon geen zin meer na X jaar ofzo maar toch: het is echt stom dat we dit soort gezamenlijke ingrepen blijkbaar moeilijk vinden om samen stappen in te zetten.

voor mij is dit echt een voorbeeld dat het gewoon moeilijk is om samen een bepaalde kant op te bewegen.
De kinderen niet vaccineren en dan ondertussen wel klagen over de maatregelen :)
Typischer kan het niet ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:24

FreakNL

Well do ya punk?

Na ruim anderhalf jaar hebben we het hier ook binnen.. En dat heeft nog langer geduurd dan gedacht. Vriendin werkt in de zorg dus we hielden er eigenlijk altijd al rekening mee dat ze iets mee zou kunnen nemen. Dat is nu dus gebeurt (de bron is ook overduidelijk, zonder op details in te gaan hier), donderdag kreeg ze klachten, vrijdag getest en 's avonds laat al positieve uitslag..

Ik maak me een klein beetje zorgen om mijn ouders (allebei net in de 70), die zijn hier dinsdag nog geweest. En voordat de waardeoordelen komen, daarvoor had ik ze al 2 maanden niet gezien.. We spreken juist nauwelijks af en hadden ook al een paar keer gecancelled.. Dit keer waren we alle-3 snot en hoest-vrij.. (We hebben ook een dochter van 4)...

Zelf ben ik ook nog klachtenvrij, maar ik denk dat dat een kwestie van tijd is. We doen nu wel aan een soort isolatie (vriendin komt de slaapkamer niet uit en ik slaap op zolder) maar we wonen op 125m2 met dezelfde badkamer. En dochter van 4 dus.. We hebben even geprobeerd haar bij mama weg te houden maar ze moest zo hard huilen vanmiddag dat we dat opgegeven hebben..

/edit
Ik ben eigenlijk helemaal niet klachtenvrij bedenk ik me nu, alleen heb ik geen specifieke corona-klachten: Ik voel me niet geheel fit en ik heb vannacht 3 keer op de porseleinen troon gezeten. Dat is niet helemaal normaal voor mij.

[ Voor 12% gewijzigd door FreakNL op 11-12-2021 19:20 ]

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Is een Janssen prik nu wél of niet geldig in Frankrijk na 15-12? (Los van de 7 maanden termijn)?

Ik lees in sommige berichten zelfs dat vanaf 15-12 de internationale QR-code vervalt voor Janssen prikken?

The best is yet to come

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:38

Rannasha

Does not compute.

Dean Martin schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:33:
Is een Janssen prik nu wél of niet geldig in Frankrijk na 15-12? (Los van de 7 maanden termijn)?

Ik lees in sommige berichten zelfs dat vanaf 15-12 de internationale QR-code vervalt voor Janssen prikken?
Hij is nog geldig om het land mee binnen te komen, maar je kunt hem niet gebruiken om b.v. restaurants of musea binnen te komen vanaf de 15e. Tenzij je een booster hebt gehad uiteraard.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Dean Martin
  • Niet online
Rannasha schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:39:
[...]

Hij is nog geldig om het land mee binnen te komen, maar je kunt hem niet gebruiken om b.v. restaurants of musea binnen te komen vanaf de 15e. Tenzij je een booster hebt gehad uiteraard.
En een booster alleen wanneer het binnen 8 weken gebeurd is na de Janssen prik, anders moet je volledig opnieuw lees ik ?!

Maar effectief, gaan ze bij een restaurant echt checken welk vaccin er gezet is?

The best is yet to come

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:37
Dean Martin schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:41:
[...]

Maar effectief, gaan ze bij een restaurant echt checken welk vaccin er gezet is?
Dat zit (neem ik aan) in hun scan-app ingebakken. Verkeerd vaccin = geen groen vinkje.

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Dean Martin schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:41:
[...]

En een booster alleen wanneer het binnen 8 weken gebeurd is na de Janssen prik, anders moet je volledig opnieuw lees ik ?!
Nee, je moet 8 weken (technisch gezien 1 maand + 4 weken) na je Janssen prik een booster gehad hebben, anders is je QR code niet geldig tot je de booster hebt gehaald. Van de Franse overheid:
Les personnes vaccinées avec le Janssen ayant eu leur monodose avant le 17 octobre, devront avoir fait leur injection additionnelle au 15 décembre pour que leur certificat de vaccination ne soit pas désactivé, puisqu’elles auront passé à cette date le délai de 1 mois pour être éligibles au rappel et de 4 semaines pour réaliser ce rappel.

Toutes les personnes qui font leur rappel disposeront d’un nouveau QR Code, qui deviendra valide 7 jours après leur injection s’il s’agit d’une deuxième dose, ou immédiatement s’il s’agit d’une 3e dose ou plus.
Oftewel: Als je voor 17-10 je Janssen prik hebt gehad, dan is je pass sanitaire vanaf 15 december niet geldig. Heb je na 17-10 je Janssen prik gehad, dan verloopt de geldigheid 1 maand (zo lang na de prik mag je de booster halen) + 4 weken (zoveel tijd heb je om de booster te halen) na de oorspronkelijke prik-datum.

Daarna staat er dat iedereen die een booster (rappel) laat zetten een nieuwe QR code krijgt die 7 dagen later geldig is (als het een 2e prik is, dus bij Janssen-mensen).
Dat hoeft het restaurant niet te doen. De scanner-app (TACVerif) zal een update hebben gehad waarin QR codes met Janssen na een bepaalde datum simpelweg geen groen vinkje meer geven als er geen boosterprik is gezet.

De EUDCC QR code bevat alle informatie over welk vaccin je hebt gehad en wanneer je laatste prik was. De scanner-app kan op basis daarvan met allerlei logica worden geprogrammeerd om te bepalen of een QR code geldig is of niet.

• Dean Martin
  • Niet online
Thanks heren! Ik lees hier https://www.nederlandwere...sadvies#anker-coronavirus

Dat toeristen een gratis booster kunnen halen en deze dan gelijk als bewijs geldt (in de app??)
Iemand daar ervaring mee?

The best is yet to come

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Dean Martin schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:03:
Thanks heren! Ik lees hier https://www.nederlandwere...sadvies#anker-coronavirus

Dat toeristen een gratis booster kunnen halen en deze dan gelijk als bewijs geldt (in de app??)
Iemand daar ervaring mee?
Volgens mij had iemand anders op GoT dat gedaan en erover gepost (maar weet niet precies in welke thread).

In principe is het geen probleem, maar er zijn 2 dingen om rekening mee te houden:

- Je krijgt een Franse QR code die je in de Franse app moet uploaden (TousAntiCovid). Deze app is er ook in het Engels, als de taal een probleem is. Als je terug in Nederland de boel in je CoronaCheck app will krijgen, dan is dat wellicht nog wat gedoe. Overigens kun je de Franse app met QR code gewoon gebruiken in Nederland.

- Op dit moment zitten de afspraak-slots op veel plekken erg vol. Afhankelijk van waar je naartoe gaat, hoe makkelijk je stukjes kunt reizen en hoe flexibel je programma is, kan dit erg lastig of geen probleem zijn. Als je niet kieskeurig bent qua plaats en tijd, dan kun je wel iets vinden.

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:52
Rannasha schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:12:
Volgens mij had iemand anders op GoT dat gedaan en erover gepost (maar weet niet precies in welke thread).
@Apache4u heeft een booster in Wenen gehaald. Maar hem in NL geregistreerd krijgen was nog een dingetje. Onderwerp werd besproken in het vaccin ervaring topic.

• Dean Martin
  • Niet online
Ik heb gisteravond nog kunnen bellen met een Duitse instantie. Ik mag officieel morgen gaan laten boostern daar. Ik heb een Duitse werkgever(moederbedrijf), en deze Duitse deelstaat staat toe dat pendelaars een vaccin komen halen.

Zit je nog steeds met de QR code. Duitse app gebruiken is ansich geen probleem, zolang deze maar Europees werkt.

The best is yet to come

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-12 15:04

Lordy79

Vastberaden

[...]

Je praat over Nederland.
In Israël zijn we in Jan en Feb geprikt met fantastische effecten. Sinds april is alles weer open en in de zomer kregen we een flinke opleving waarna meteen een 3e prik is gezet en sindsdien is alles weer onder controle.
Maar geen maatregelen meer behalve een QR code achtige maatregel en mondkapjes in winkels en dergelijke.
NL is gewoon veel te laat met de booster prik.
En nu omicron. Dat kan weer roet in t eten gooien.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Dean Martin
  • Niet online
De booster zit er al in! Vrije inloop in Aken.

The best is yet to come

• tweakmember
Heeft iemand eens zijn neutraliserende anti-stoffen laten meten? is deze mogelijkheid er voor de burger?

[ Voor 3% gewijzigd door tweakmember op 12-12-2021 09:21 ]

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:47

de Peer

under peer review

tweakmember schreef op zondag 12 december 2021 @ 09:18:
Heeft iemand eens zijn neutraliserende anti-stoffen laten meten? is deze mogelijkheid er voor de burger?
Die worden her en der commercieel aangeboden, dus ja die mogelijkheid is er.

• tweakmember
de Peer schreef op zondag 12 december 2021 @ 09:28:
[...]

Die worden her en der commercieel aangeboden, dus ja die mogelijkheid is er.
her en der commercieel?

• de Peer

de Peer

under peer review

Ja als ik even snel google kom ik diverse labs tegen waar je dat kan laten testen. Volgens mij moet je dan thuis even bloed prikken in je vinger ofzo en dat naar ze opsturen.

• tweakmember
de Peer schreef op zondag 12 december 2021 @ 09:33:
[...]

Ja als ik even snel google kom ik diverse labs tegen waar je dat kan laten testen. Volgens mij moet je dan thuis even bloed prikken in je vinger ofzo en dat naar ze opsturen.
ah zo, thanks.

• zacht
  • Niet online
Lordy79 schreef op zondag 12 december 2021 @ 07:56:
[...]

Je praat over Nederland.
In Israël zijn we in Jan en Feb geprikt met fantastische effecten. Sinds april is alles weer open en in de zomer kregen we een flinke opleving waarna meteen een 3e prik is gezet en sindsdien is alles weer onder controle.
Maar geen maatregelen meer behalve een QR code achtige maatregel en mondkapjes in winkels en dergelijke.
NL is gewoon veel te laat met de booster prik.
En nu omicron. Dat kan weer roet in t eten gooien.
Alles open, behalve het land zelf. ;)

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

zacht schreef op zondag 12 december 2021 @ 09:39:
[...]

Alles open, behalve het land zelf. ;)
Voor buitenlanders inderdaad. Maar dat is vanwege omicron en vind ik wel verstandig. Dan maar geen toerisme.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50
Mijn oudste zoon heeft een week in thuis quarantaine gezeten ivm vele Corona besmettingen in zijn klas. Afgelopen woensdag al laten testen (ivm eerste positieve test in de klas) en gisteren opnieuw ivm geen klachten conform het GGD advies. Afgelopen woensdag was de PCR test negatief en gisteren positief. We hebben hier thuis dus een exemplaar die asymptomatisch is :)

Vanmiddag gaan mijn vrouw en ik ons laten testen, ook wij hebben geen klachten maar zijn wel reuze benieuwd.

Ps. Alle thuis zelftesten die we in de afgelopen week als gezin hebben uitgevoerd waren negatief.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 12-12-2021 11:40 ]

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:23
*knip* graag eerst uitzoeken dan, om het daarna te posten inclusief de bijbehorende onderbouwing

[ Voor 79% gewijzigd door ZieMaar! op 13-12-2021 18:58 ]

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-12 11:33
@mesa57 Je weet het niet, maar hij is te hoog? Interessante uitspraak.

(die info is overigens gewoon bij het RIVM te vinden. 35 is de drempelwaarde voor een positieve test)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Miki
mesa57 schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:53:
Volgens mij is de Ct die ze bij de PCR gebruiken veel te hoog (Ct 45?) maar weten doe ik dat helaas niet.
Ik heb ook zo iets gelezen waarbij als er minder diep in de neus icm een keel swab een grotere kans biedt op een positiever resultaat. Ook kan meespelen dat je nog steeds positief bent ondanks dat het virus al dood is, de test maakt geen onderscheid.

Anyway, het is geen ramp om een weekje thuis te zitten.

• mesa57
ijdod schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:16:

(die info is overigens gewoon bij het RIVM te vinden. 35 is de drempelwaarde voor een positieve test)
Bedankt voor de info. 35 valt m.i. wel mee inderdaad.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ijdod schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:16:

Iemand die nu nog steeds met de onzin van de te hoge Ct waarde komt? Dan weet je zeker dat die persoon nog steeds zijn "informatie" bij de kwaadaardige, fake news websites haalt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• mesa57
gambieter schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:33:
[...]

Iemand die nu nog steeds met de onzin van de te hoge Ct waarde komt? Dan weet je zeker dat die persoon nog steeds zijn "informatie" bij de kwaadaardige, fake news websites haalt.
Gewoon oude informatie.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-12 13:28
Miki schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:39:
Mijn oudste zoon heeft een week in thuis quarantaine gezeten ivm vele Corona besmettingen in zijn klas. Afgelopen woensdag al laten testen (ivm eerste positieve test in de klas) en gisteren opnieuw ivm geen klachten conform het GGD advies. Afgelopen woensdag was de PCR test negatief en gisteren positief. We hebben hier thuis dus een exemplaar die asymptomatisch is :)

Vanmiddag gaan mijn vrouw en ik ons laten testen, ook wij hebben geen klachten maar zijn wel reuze benieuwd.

Ps. Alle thuis zelftesten die we in de afgelopen week als gezin hebben uitgevoerd waren negatief.
voordeel is wel dat als je positief bent dat de QR code weer 9 maanden geldig is... succes d:)b

nothing stops this train

Verwijderd

YakuzA schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:09:
[...]

De kinderen niet vaccineren en dan ondertussen wel klagen over de maatregelen :)
Typischer kan het niet ;)
Ach.. Ik moet nog zien wat de ouders doen als het 3g (of 2g) beleid ook voor 5+ gaat gelden. Of alleen al om het vliegtuig of buitenland in te komen. Dan gaan de meeste wel om.

• Kol Nedra
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2021 @ 15:24:
[...]

Ach.. Ik moet nog zien wat de ouders doen als het 3g (of 2g) beleid ook voor 5+ gaat gelden. Of alleen al om het vliegtuig of buitenland in te komen. Dan gaan de meeste wel om.
Dit vind ik een gevaarlijke stap, ik heb 1 zoon van 5.5 jaar en dochter van 3
We zijn niet van plan om te vaccineren tegen covid, de kans dat kinderen op jonge leeftijd op IC komen is nagenoeg <0.002%

We weten nog niet wat booster na booster gebeurd met het immuunsysteem, en aangezien kinderen niet ernstig ziek worden door covid gaan wij hieraan niet zwikken. Ook mijn vrouw gaat niet het booster nemen.
Waarschijnlijk kunnen we volgend jaar niks doen aangezien dan alles weer in lockdown is, maar niks is gratis... Blijf het maar raar vinden al dat vaccineren bij gezonde mensen :?

nothing stops this train

• henkzelf
Kol Nedra schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:17:
[...]

We zijn niet van plan om te vaccineren tegen covid, de kans dat kinderen op jonge leeftijd op IC komen is nagenoeg <0.002%

We weten nog niet wat booster na booster gebeurd met het immuunsysteem, en aangezien kinderen niet ernstig ziek worden door covid gaan wij hieraan niet zwikken. Ook mijn vrouw gaat niet het booster nemen.
Waarschijnlijk kunnen we volgend jaar niks doen aangezien dan alles weer in lockdown is, maar niks is gratis... Blijf het maar raar vinden al dat vaccineren bij gezonde mensen :?
Omdat na besmetting een vaccin niet echt meer helpt?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
We weten nog niet wat booster na booster gebeurd met het immuunsysteem,
Dat weten we wel vrij precies?
Over de reacties van het menselijk lichaam op een vaccin is zelfs meer over bekend dan de reactie van het lichaam op COVID-19.

PSN

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-12 07:15
[...]

Dat weten de wetenschappers wel maar alle desinformatie overschaduwd die info. Wees eens niet zo bang en onzeker hier over. Het is begrijpelijk hoor maar niet nodig.

• zacht
  • Niet online
tlpeter schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:37:
[...]

Dat weten de wetenschappers wel maar alle desinformatie overschaduwd die info. Wees eens niet zo bang en onzeker hier over. Het is begrijpelijk hoor maar niet nodig.
Hetzelfde kun je zeggen over een Covid-besmetting bij een kind onder de 12. Niet zo bang en onzeker zijn, hoewel het begrijpelijk is is het niet nodig.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik vlieg over wat daagjes naar duitsland, weet iemand toevallig of je als Nederlander in Duitsland je booster kunt halen tijdens een "vakantie"?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Miki
YakuzA schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:34:
[...]

Dat weten we wel vrij precies?
Over de reacties van het menselijk lichaam op een vaccin is zelfs meer over bekend dan de reactie van het lichaam op COVID-19.
Dit dus, ik heb veel liever dat we onze kinderen vaccineren dan dat we een onbekend virus met forse bijwerkingen maar laten rond woekeren zonder enige vorm van bescherming. Van dit virus weten we zo ie zo niet de lange termijn effecten.

Voor ons is het in ieder geval te laat en hebben we het geluk dat we zeer waarschijnlijk geen tot zeer milde klachten zullen doormaken.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 12-12-2021 16:49 ]

• Kol Nedra
*knip* zie TS algemene topic

waarom denk je dat covid feestjes zo populair zijn onder de ongevaccineerden (jonge mensen die geen risico hebben)?

[ Voor 41% gewijzigd door ZieMaar! op 13-12-2021 18:59 ]

nothing stops this train

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:47

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Kol Nedra schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:34:
waarom denk je dat covid feestjes zo populair zijn onder de ongevaccineerden (jonge mensen die geen risico hebben)?
Omdat hun prefrontale cortex nog mag rijpen :)

Alle (n=4) longcovid mensen die ik ken zijn <40. Ziekenhuis & IC zijn niet het enige risico.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• Kol Nedra
Proton_ schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:39:
[...]

Omdat hun prefontale cortex nog mag rijpen :)

Alle (n=4) longcovid mensen die ik ken zijn <40. Ziekenhuis & IC zijn niet het enige risico.
ik heb ook covid gehad, en na covid ook zeker 3 maanden last gehad.

maar de 2e keer toen ik covid heb gehad had ik maar 3 dagen last, daarna weer beter en ongeveer na 1 week weer in top conditie.
ik zeg niet dat covid niks is, het is zeker wat zwaarder dan de standaard griep.
daarom is vaccineren prima als je 50+ jaar bent of zwak bent. maar blijf aub af van jonge gezonde mensen en kinderen :'(

nothing stops this train

• henkzelf
FreakNL schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:13:

/edit
Ik ben eigenlijk helemaal niet klachtenvrij bedenk ik me nu, alleen heb ik geen specifieke corona-klachten: Ik voel me niet geheel fit en ik heb vannacht 3 keer op de porseleinen troon gezeten. Dat is niet helemaal normaal voor mij.
Die "porseleinen troon" staat wel als klacht bij corona in de infectieradar.nl vragenlijst (die ik wekelijks invul). Diarree (minstens 3x per dag).

• Miki
Miki je kan het ook omdraaien, MRNA vaccins is nieuw en zit in de testfase tot eind 2023, dit is ook nog onbekend terrein....

10. Maar dit is een nieuwe techniek.
Dat valt mee, er is al decennia aan gewerkt. Bovenal doet het vaccin niets wezenlijks anders dan wat de traditionele voorgangers ook al deden.

12. Maar het zit nog in de testfase 🤪
Alle onderzoeksfasen zijn doorlopen en de vaccins zijn veilig bevonden. Wat verder onderzocht wordt, is dus niet de veiligheid maar de werkzaamheid: hoe lang de (aangetoonde) werking aanhoudt. Waardoor we nu dus weten dat de effectiviteit na verloop van tijd helaas wat afneemt.
Bron: https://sargasso.nl/handboek-voor-ontkenners/

De techniek dateert al uit de jaren 96/97. Het is dus echt verre van nieuw. Daarnaast zorgt het vaccin alleen dat je lichaam, lees je immuunsysteem, aangeleerd krijgt om COVID-19 te herkennen en op te ruimen. De werkzame stof is binnen een week weer uit je lichaam. Van het virus en de effecten op de lange termijn weten we nog maar heel weinig. Het virus kan in niet actieve vorm nog weken in je lijf rond waren.

Dat jongeren dus Corona feestjes aan het houden zijn is ontzettend dom en asociaal. De kans op complicaties bij besmetting is reëel en het risico dat je andere kwetsbare mensen mee kunt besmetten is aanwezig. Ontzettend dom

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Kol Nedra schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:47:
[...]
Nou, gefeliciteerd.
Dan weet je ook exact waarom vaccineren zo belangrijk is.

PSN

• Miki
Miki schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:39:

Status update:
Vrouwlief en ik zijn negatief. Donderdag gaan we voor de herkansing :+

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15
Miki je kan het ook omdraaien, MRNA vaccins is nieuw en zit in de testfase tot eind 2023, dit is ook nog onbekend terrein....

Antivax-onzin. Waarom staan we dit soort onzin toe op Tweakers? Fase 4-onderzoek is altijd in de populatie. Lange termijn-effecten, geinig, maar je moet wel een hypothese hebben dat er überhaupt lange termijn-effecten kunnen zijn. Covidfeestjes broodje aap. Etc.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15
[...]

Blijf je dat raar vinden ja? Vaccins worden toch altijd aan gezonde mensen gegeven om ziekte te voorkomen? Noem eens vaccin dat alleen aan niet-gezonde mensen gegeven wordt? Wat een onzin kraam jij allemaal uit.

• Osiris
  • Niet online
[...]

maar de 2e keer toen ik covid heb gehad had ik maar 3 dagen last, daarna weer beter en ongeveer na 1 week weer in top conditie.
Dit hierbove heeft echt he-el-maal NIETS te maken met het volgende:
ik zeg niet dat covid niks is, het is zeker wat zwaarder dan de standaard griep.
daarom is vaccineren prima als je 50+ jaar bent of zwak bent. maar blijf aub af van jonge gezonde mensen en kinderen :'(
Waarom zou het feit dat jij COVID-19 redelijkerwijs overleeft hebt in vredesnaam een argument zijn dat vaccineren voor 50-minners onzin is? Juist helemaal GEEN! Wtf is dit voor rare redenering...

[ Voor 6% gewijzigd door Osiris op 12-12-2021 22:42 ]

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021

Begrijpelijk, maar deze personen zijn dan wél een haard die rondloopt en via mij mijn ouders besmet.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:05
Moet zeggen ik trek deze huidige maatregelen erg slecht. Ik sport graag 3x in de week vrij intensief met een maat in de sportschool. Even een uurtje weg van alles, gezin, werk alleen even ijzer tillen. Dat is nu weg gevallen. Met het slechte weer (kon redelijk buiten trainen thuis), gezondheid van mijn vrouw en werk dat piekt qua drukte wordt het mij allemaal wel veel nu. Een week eerder schoolvakantie zou ook erg slecht uitkomen. Als we de verlenging ingaan dan moet ik maar even kijken hoe ik dat ga oplossen...

[ Voor 6% gewijzigd door Cobb op 12-12-2021 22:51 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Koos2009 schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:42:
[...]

Begrijpelijk, maar deze personen zijn dan wél een haard die rondloopt en via mij mijn ouders besmet.
Waarom staat het woord begrijpelijk in je post? Er is toch niks begrijpelijks aan dat onzin verhaal?

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12 13:49

Wailing_Banshee

You're Next

[...]
Blijf het maar raar vinden al dat vaccineren bij gezonde mensen :?
Snap je wel wat het idee achter een vaccinatie is? Ik heb het idee dat jij denkt dat vaccinaties gegeven zouden moeten worden als medicijn om een ziekte te genezen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Dean Martin
  • Niet online

Oprechte vraag; Waarom denk/geloof jij dat een Covid besmetting op lange termijn 'beter' is qua neveneffecten dan een vaccinatie op lange termijn?

The best is yet to come

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

henkzelf schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:58:
[...]

Die "porseleinen troon" staat wel als klacht bij corona in de infectieradar.nl vragenlijst (die ik wekelijks invul). Diarree (minstens 3x per dag).
Dan heb ik het (in retrospect) misschien in maart 2020 ook al gehad. Toen 10 dagen lang diarree gehad wat voor mij echt uitzonderlijk is. Maar diarree was toen nog geen symptoom…

Het is alweer over btw. En voel me vooralsnog prima. Misschien ben ik wel 1 van die gevallen die immuun is of diarree is de enige manier waarop het zich bij mij uit :+

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Miki schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:03:
[...]

[...]

Dat jongeren dus Corona feestjes aan het houden zijn is ontzettend dom en asociaal. De kans op complicaties bij besmetting is reëel en het risico dat je andere kwetsbare mensen mee kunt besmetten is aanwezig. Ontzettend dom
Kijk, ik vind het ook maar een vreemde ontwikkeling hoor. Maar mijn puberbrein had waarschijnlijk dezelfde gedachtengang gevolgd.. En complicaties zijn <30 natuurlijk totaal niet aan de orde. Naar een COVID-feestje toe fietsen is waarschijnlijk al 1000x gevaarlijker.

Neemt niet weg dat ze uiteraard weer wel anderen kunnen besmetten..

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Lordy79 schreef op zondag 12 december 2021 @ 09:56:
[...]

Voor buitenlanders inderdaad. Maar dat is vanwege omicron en vind ik wel verstandig. Dan maar geen toerisme.
Leuke quote voor de bühne.
Maar je gooit je land dus ook dicht voor handel en bedrijvigheid. In Nederland niet te doen.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2021 @ 15:24:
[...]

Wat mij betreft een no-brainer, die prik gaan we gewoon halen. Nou is mijn jongste wel 11 en wil hij zelf graag ook zijn bijdrage leveren.
Ik begrijp gewoon niets van die drang van "kritische" mensen die zonder onderliggende kennis en data een risico analyse van professionals even met hun onderbuik overdoen.

Wat betreft 2/3 G beleid bij kinderen.... best geinig want een hoop kinderen onder de 10 hebben nog geen telefoon. (en ja, je kunt er ook een printen maar die is vaak slecht te scannen, beetje schaduw maakt hem al onleesbaar)
En een DigiD aanvragen zonder telefoon is ook lastiger.

alles kan off-topic

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

FreakNL schreef op maandag 13 december 2021 @ 07:49:
[...]
Leuke quote voor de bühne.
Maar je gooit je land dus ook dicht voor handel en bedrijvigheid. In Nederland niet te doen.
Gelukkig zijn er talloze alternatieven om te communiceren, dat hoeft niet fysiek. Maar inderdaad, NL heeft veel landgrenzen die praktisch niet gecontroleerd kunnen worden en NL zit bovendien in Schengen/EU dus dat is praktisch onmogelijk.
Uiteraard gaan er wel goederen in- en uit en heeft IL een vrij grote high tech sector die natuurlijk ook gewoon door kan draaien.
Desalniettemin hoop ik dat de boel snel weer open kan want a) toerisme en b) familie die graag een keer op bezoek wil.

Maar mijn punt was dat door tijdig optreden een avondlockdown niet nodig was/is en we thuis zoveel mensen kunnen uitnodigen als we willen.
In Feb/mrt zal t in Nederland ook wel weer OK zijn maar ik hoop dat er genoeg vaccins op voorraad zijn en men gewoon een nieuwe prik kan halen wanneer dat nodig is.

• Ankona
[...]

Er is niets mis met het vaccineren van gezonde mensen, bij zieke mensen ben je te laat.

En voor je (of je kinderen) op de ic beland heb je al meer risico op ernstige klachten ook met mogelijk langdurig gevolg. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat ik door mijn eigen ongeïnformeerde eigenwijze gedrag mijn kinderen met een gezondheidsprobleem op zou zadelen omdat mijn onderbuikgevoel mij zou weerhouden de kinderen te vaccineren.
En wat betreft je vrouw, dat is precies de houding die ons onnodig (lang) in de lock-down houdt.

alles kan off-topic

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 00:58
Cobb schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:50:
Moet zeggen ik trek deze huidige maatregelen erg slecht. Ik sport graag 3x in de week vrij intensief met een maat in de sportschool. Even een uurtje weg van alles, gezin, werk alleen even ijzer tillen. Dat is nu weg gevallen.
Hoezo is dat weggevallen :? Sportscholen mogen toch gewoon open tot 17:00. Ik ben zelf nog herstellende van een rugblessure dus niet zo gevolgd, wel de bedoeling om crossfit terug op te pakken.

• Ankona
JeroenNietDoen schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:03:
[...]

Hoezo is dat weggevallen :? Sportscholen mogen toch gewoon open tot 17:00. Ik ben zelf nog herstellende van een rugblessure dus niet zo gevolgd, wel de bedoeling om crossfit terug op te pakken.
Ik begrijp hem wel en ervaar precies hetzelfde.

Ook al heb ik zelf niets met sportscholen maar doe aan andere vormen van sport. Het is zo lekker om na het werk 's avonds gewoon even los te gaan. Overdag zou dat agenda technisch ook wel te regelen zijn maar voelt heel anders. En zeker als je met anderen samen wil sporten, dan is het helemaal lastig om samen een tijd te prikken. (Voor mij, teamsport ligt helemaal stil. Schaatsen enkel nog in het weekend als het stampdruk is)

alles kan off-topic

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:05
JeroenNietDoen schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:03:
[...]

Overdag is vanwege mijn werk, het werk van mijn vrouw en drie kinderen bijna niet te regelen. Een enkele keer dat ik ergens kan sporten, maar door het reserveren grijp ik soms ook daar mis.
Bovendien zit ik dan nog half met mijn hoofd in mijn werk en moet bereikbaar blijven. Dus helemaal 'ontspannen' is er niet bij.

[ Voor 11% gewijzigd door Cobb op 13-12-2021 08:36 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 00:58
Cobb schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:10:
[...]

Overdag is vanwege mijn werk, het werk van mijn vrouw en drie kinderen bijna niet te regelen. Een enkele keer dat ik ergens kan sporten, maar door het reserveren grijp ik soms ook daar mis.
Bovendien zit ik dan nog half met mijn hoofd in mijn werk en moet bereikbaar blijven. Dus helemaal 'ontspannen' is er niet bij.
Ah ik snap hem!

Hier bij mijn crossfitbox zijn ze juist vroeger opengegaan, vanaf 06:00, om mensen die normaal na het werk komen dan voor het werk de kans te geven. Tis niet alles maar goed...

• tweakmember
[...]

. Blijf het maar raar vinden al dat vaccineren bij gezonde mensen :?
Het is eigenlijk heel simpel, mensen hebben gewoon te weinig anti-lichamen om het virus te verslaan.
Die wil je dus alvast vermeerderd en klaar paraat hebben staan VOORDAT het virus binnen dringt, en vaccins doen dit.

ik raad je aan alle podcasts van Gommers te beluisteren.
Zeer informatief en alles word op jip en janneke niveau uitgelegd.
https://www.bnr.nl/podcast/vraag-het-gommers

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
tweakmember schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:26:
[...]
Het is eigenlijk heel simpel, mensen hebben gewoon te weinig anti-lichamen om het virus te verslaan.
Je hebt gelijk: De mensen van tegenwoordig die ongezond leven, altijd maar binnen op de bank zitten en s'avonds McDonalds en een Red Bull nemen hebben gewoon weinig anti-lichamen om het virus te verslaan, dat is inmiddels wel duidelijk.

Immuunsystemen van jonge fitte mensen lusten dit virus rauw.

En ja, ik weet dat er een paar uitzonderingen zijn van jonge mensen die toch ernstig ziek zijn geworden, maar dat zijn echt uitzonderingen.

http://www.avfoto.nl

• Artwido
  • Laatst online: 19:06
Arrien schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:05:
[...]

Je hebt gelijk: De mensen van tegenwoordig die ongezond leven, altijd maar binnen op de bank zitten en s'avonds McDonalds en een Red Bull nemen hebben gewoon weinig anti-lichamen om het virus te verslaan, dat is inmiddels wel duidelijk.

En ja, ik weet dat er een paar uitzonderingen zijn van jonge mensen die toch ernstig ziek zijn geworden, maar dat zijn echt uitzonderingen.
Vond het toch wel opvallend.
Ik ben 57 en sport niet, kreeg vorig jaar december corona. Week ziek geweest met vooral koorts verder geen andere verschijnselen.
Een collega, dezelfde leeftijd en zeer fanatiek wielrenner kreeg in dezelfde periode corona maar kwam wel in het ziekenhuis vanwege longproblemen.

• de Peer

de Peer

under peer review

Artwido schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:17:
[...]

Ik ben 57 en sport niet, kreeg vorig jaar december corona. Week ziek geweest met vooral koorts verder geen andere verschijnselen.
Een collega, dezelfde leeftijd en zeer fanatiek wielrenner kreeg in dezelfde periode corona maar kwam wel in het ziekenhuis vanwege longproblemen.
Volgens mij spelen genen de grootste rol. En wellicht ook je 'infectiegeschiedenis'. Gezonde levenstijl helpt natuurlijk ook maar wordt denk ik nogal overschat.

Zo las ik dat er (een kleine hoeveelheid) mensen zijn die uberhaupt niet besmet kunnen raken met het coronavirus vanwege hun genen. En mensen met bepaalde Neanderthalergenen lijken dan juist weer vatbaarder voor Covid te zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door de Peer op 13-12-2021 13:35 ]

• tweakmember
Arrien schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:05:
[...]

dat weet je niet, sterker nog, specialisten weten nog steeds niet wat een goede waarde anti-lichamen is om het virus te verslaan.
Genoeg gezonde en sportieve mensen met goed bmi die ook ip ic belanden zonder onderliggende ziektes, ik kan er wel 5 mensen opnoemen die in mijn dorp wonen.
Nou als elk dorp in nederland 5 gezondheid freaks heeft die nog steeds niet in staat zijn om het virus te verslaan...

Maar goed, beetje verstandig mens neemt het risico niet om ziek te worden en neemt gewoon het vaccin.
De mensen die banger zijn voor het vaccin dan het virus zelf zijn zwaar slecht geïnformeerd.

• de Peer

de Peer

under peer review

tweakmember schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:38:
[...]
Genoeg gezonde en sportieve mensen met goed bmi die ook ip ic belanden zonder onderliggende ziektes,
Er is natuurlijk een reden waarom ze op de IC belanden.
ze kunnen ook een niet bekende onderliggende ziekte hebben.
Of simpelweg niet de juiste genen voor optimale verdediging.

Het gaat om levende wezens, dus er is altijd biologische variatie. Er bestaat dus niet echt een categorie 'jong en fit'

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12 15:59

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Blijf het maar raar vinden al dat vaccineren bij gezonde mensen :?
Vraag je je dat ook af bij de volgende vaccinaties?:
  • difterie
  • kinkhoest
  • tetanus
  • polio
  • haemophilus influenzae type b
  • hepatitis B
  • pneumokokken
  • bof
  • mazelen
  • rodehond
  • meningokokken A, C, W en Y
  • humaan papillomavirus
Die vaccinaties geven we al jaaaaaaaaaaren aan gezonde kinderen.

Door die vaccinaties tegen bovenstaande ziektes zijn deze ziektes nu vrijwel geen probleem meer... Maar door dit wantrouwen ben ik bang dat de vaccinatiegraad voor bovenstaand lijstje ook weer zakt en het weer daadwerkelijk een groot probleem kan gaan veroorzaken. :/

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:29
Artwido schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:17:
[...]

Wellicht dat het te maken heeft met aanleg, ieder mens is verschillend. Zo bestaan er slanke mensen met een hoog cholesterol en dikke met laag cholesterol.

Longcovid wordt mogelijk geassocieerd vitamine D tekort, maar het fijne is nog onbekend. Ik denk dat dat de werkelijk oorzaak van longcovid een van de belangrijke zaken is die nu snel boven water zou moeten komen, want een griepje of ernstige griep is nog te overzien, maar longcovid is nog even een ander verhaal.

Ik ben iig voor de zekerheid vitamine D gaan slikken, iets wat in de Scandinavische landen standaard door bepaalde voedingsproducten wordt gemengd wegens een tekort aan zonlicht. Mensen met een donkere huid in Noordelijke streken doen er altijd goed aan om dit bij te slikken omdat een tekort aan zon een tekort aan vitamine D veroorzaakt.

Analoog komt weer helemaal terug

• mesa57
In Japan hebben ze weer een nieuwe manier gevonden om mond-neus maskers te promoten:
https://english.kyodonews...o-detect-coronavirus.html

Lichten op in UV als je corona hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door mesa57 op 13-12-2021 14:36 ]

• tweakmember
Metalfreak schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:49:

Die vaccinaties geven we al jaaaaaaaaaaren aan gezonde kinderen.
vaccinaties veroorzaken autisme bij kinderen.... je weet toch... :+ :9

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

bert pit schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:54:
[...]

Wellicht dat het te maken heeft met aanleg, ieder mens is verschillend. Zo bestaan er slanke mensen met een hoog cholesterol en dikke met laag cholesterol.

Longcovid wordt mogelijk geassocieerd vitamine D tekort, maar het fijne is nog onbekend. Ik denk dat dat de werkelijk oorzaak van longcovid een van de belangrijke zaken is die nu snel boven water zou moeten komen, want een griepje of ernstige griep is nog te overzien, maar longcovid is nog even een ander verhaal.

Ik ben iig voor de zekerheid vitamine D gaan slikken, iets wat in de Scandinavische landen standaard door bepaalde voedingsproducten wordt gemengd wegens een tekort aan zonlicht. Mensen met een donkere huid in Noordelijke streken doen er altijd goed aan om dit bij te slikken omdat een tekort aan zon een tekort aan vitamine D veroorzaakt.
Ik denk dat het vooral genetisch bepaald is. Dus een kwestie van pech/geluk. Zowel vatbaarheid als ernstigheid van verloop.

Mijn neefs vrouw (43) heeft al 2 keer Corona gehad. 1 keer ongevaccineerd en 1 keer gevaccineerd. Eerste keer echt heeel erg ziek geweest en tweede keer ook flink. Haar ouders (70) hadden geen (bekend) onderliggend lijden maar ging in een week allebei het hoekje om (december 2020). Mijn neef? Die is beide keren zonder ziek zijn ervanaf gekomen. De 2e keer ook meermalen getest, altijd negatief.

Ik ken ook een man van 67, toen nog ongevaccineerd. Buikje, sigaretje. Alleen een kuchje. Vrienden van me, (rond de 40) oktober 2020. Gezond, veel sporten, eigen groente uit moestuin, niet roken/drinken.. Lagen er helemaal af en zij werkt nog steeds niet. Ze hebben het daar nu weer binnen via de kinderen en ze zijn weer goed ziek…

Zo ken ik nog tal van voorbeelden; Mensen waarvan je het verbaast dat ze zo ziek zijn vs mensen waarvan je denkt dat ze toch echt het hoekje om zouden moeten gaan bij Covid en die er dan met een kuchje vanaf komen.. Zoals bijvoorbeeld de beroepsalcoholisten van 3 huizen verderop…

Zelf heb ik nu mijn vriendin binnen zitten die sinds donderdag Covid heeft. We houden wel afstand maar met een kind van 4 is isolatie echt te lastig. Vooralsnog ben ik nog klachtenvrij…

Dat gezegd hebbende is vitamine D nooit een slecht idee. Ik heb in 2012 een tijdlang met vage klachten rondgelopen tot mijn toenmalige huisarts eens vitaminen ging prikken. Mijn D was schrikbarend laag en het heeft een half jaar geduurt voor ik dat orde had. En daarmee verdwenen de klachten ook. Betreffende huisarts (en ook mijn huidige) blijven beweren dat je dergelijke klachten niet kan hebben van zo’n tekort.. Maargoed, ik blijf trouw de boel op peil houden. Recentelijk weer even gecontroleerd en ik zat zelfs bijna te hoog, dus inname iets aangepast.

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 13-12-2021 18:38 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"