Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:22
PalingDrone schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 00:19:
Het kan natuurlijk ook aan het weer liggen maar ik heb toch het idee dat die 1700 sluiting van niet essentiële winkels en ook geen sporten meer in de avond het aantal verplaatsingen aardig beperkt.

Ook geen hordes naar sport gaande jeugd meer op (onverlichte) fietsen binnen de bebouwde kom.
In eerste instantie was ik nogal sceptisch over het effect van dat ene uurtje maar het leek op de snelweg wel een lockdown.
De mensen gaan eerder naar winkels (dus drukker in de winkels voor 17u). De jeugd sport inderdaad niet meer in de avond: de trainingen zijn veelal verplaatst naar de middag of het weekend :-P.
Dans scholen die voortaan in het weekend les geven aan de kinderen in plaats van in de avond, voetbal van 15u tot 16u op de woensdag in plaats van 18u-19u, etc...

Maar inderdaad, om 19u is het rustig op straat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Scheelt ook wel dat maandag sowieso al een dag is waarop veel dicht is. Ben benieuwd of het vandaag niet drukker wordt.
Naast dat veel mensen stoppen met werken rond 17.00 heb je nu ook het winkelende publiek samen met de winkelmedewerkers die om vijf uur naar huis willen. Plus dat mensen die om vijf uur stoppen met werken niet nog even langs winkel X lopen maar direct de trein, bus of auto in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:49

Wailing_Banshee

You're Next

Mr. Detonator schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:32:
hoe zit het nou precies :/

HAREN - Het Spaans-Portugese stel dat zondag werd opgepakt op Schiphol toen het aan boord zat voor een vlucht naar Spanje, ontkent te zijn gevlucht. Volgens Carolina Pimenta (biomedisch onderzoeker aan de Universiteit van Barcelona) en haar man Andres Sanz hadden ze toestemming om te vertrekken. Toch zitten ze nu opgesloten in een ziekenhuis in Haren, vertellen ze vandaag aan de Catalaanse tv-zender TV3.

https://www.telegraaf.nl/...-behandeld-als-criminelen
Ik begrijp dat ze toestemming hadden om te vertrekken, zolang ze zich maar aan de quarantaine regels hielden en ze dus geen gebruik maakten van publieke diensten. Als je als Nederlander in quarantaine had gemoeten en je was met de auto naar schiphol, had je gewoon in je eigen auto naar huis gemogen om daar in quarantaine te blijven.
PalingDrone schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 00:33:
[...]

Waarom een Q-hotel niet standaard in oost Groningen is vind ik ook vreemd, duurt toch wat langer voordat je op Schiphol bent dan wanneer je zo'n faciliteit in Haarlemmermeer optuigt.
Echt Hollands amateuristisch geklungel.
https://www.rtlnieuws.nl/...ans-stel-coronavirus-test
Misschien omdat er in oost Groningen niet zo heel veel hotels zijn waar je dat soort dingen kunt optuigen. Ook omdat je met vervoer van en naar die locatie zit. En het feit dat de meeste Nederlanders waarschijnlijk gewoon de quarantaine thuis willen uitzitten (waar ze gewoon recht toe hebben).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 07:57:
[...]

Misschien omdat er in oost Groningen niet zo heel veel hotels zijn waar je dat soort dingen kunt optuigen. Ook omdat je met vervoer van en naar die locatie zit.
UMCG aangewezen als ziekenhuis voor gedwongen corona-opnames

(…)

De wet geldt sinds 2008 en sinds vorig jaar is die ook van toepassing op het coronavirus. Voor corona is nu voor het UMC Groningen gekozen omdat mensen daar opgenomen kunnen worden in een aparte ruimte: het revalidatiecentrum Beatrixoord. Het ziekenhuis is ook de aangewezen plek om tbc-patiënten op te nemen.

(…)
;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Sinds wanneer ligt Haren in oost Groningen? De laatste keer dat ik daar was (ok, is alweer een maandje of zo geleden) lag dat echt net onder de stad Groningen, dus in het zuiden... En zeker niet tegen de Duitse grens...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

HAREN - Het Spaans-Portugese stel dat zondag werd opgepakt op Schiphol toen het aan boord zat voor een vlucht naar Spanje, ontkent te zijn gevlucht. Volgens Carolina Pimenta (biomedisch onderzoeker aan de Universiteit van Barcelona) en haar man Andres Sanz hadden ze toestemming om te vertrekken. Toch zitten ze nu opgesloten in een ziekenhuis in Haren, vertellen ze vandaag aan de Catalaanse tv-zender TV3.

Mwah, het zou me niet verbazen als er ergens iets in de communicatie is spaak gelopen, maar dat hele verhaal over nog een test vragen die dan negatief zou moeten zijn nadat ze positief testen op de echte en negatief op de zelftests (die minder betrouwbaar zijn dan de echte tests) doet mij vooral denken dat het een stel mensen zijn die zichzelf enorm belangrijk vinden. Zelftests die ze zelf, zonder enig toezicht, hebben afgenomen, wat dus eigenlijk redelijk onbetrouwbaar is i.v.m. mogelijke procedurefouten of zelf gewoonweg liegen.
Op zich kan ik mij zelfs nog voorstellen dat ze zich er uit hebben gepraat met smoesjes over negatieve tests (zonder te specificeren welke tests) en wat biomedisch gelul. En toen heeft iemand het nagevraagd nadat ze al weg waren en kwam de kat uit de mouw...
Dat de beveiliging ruk is, verbaast mij ook niet, want dat was ook zo bij vergelijkbare instellingen in het buitenland, en tja, waarom zou je als NL naar het buitenland kijken om niet fout te doen wat anderen fout hebben gedaan? :')

Het wordt afwachten op wat er wordt gezegd door betrouwbare bronnen. Dat is dus niet de burgemeester, die er niet bij was. Helaas ben ik bang dat aangezien dit NL is, land van de zachte heelmeesters, ze alsnog zullen mogen vertrekken en dat ze bij aankomst in het land van herkomst alsnog positief testen...en dan verdwijnen ze daar waarschijnlijk echt lang de bak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Gisteravond en vanmorgen meerdere keren gebeld voor het maken van een afspraak voor een test.

Er is niet doorheen te komen. Ze zeggen gewoon, overbelast. En dan komen ze met het advies om online een afspraak te maken. Ja, dat kán dus niet bij een kind van 11 (geen digid).

Willen alle mensen met een digid alsjeblieft online een afspraak maken? Want dit is gewoon idioot.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:10

Dennis1812

Amateur prutser

psy schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:35:
Gisteravond en vanmorgen meerdere keren gebeld voor het maken van een afspraak voor een test.

Er is niet doorheen te komen. Ze zeggen gewoon, overbelast. En dan komen ze met het advies om online een afspraak te maken. Ja, dat kán dus niet bij een kind van 11 (geen digid).

Willen alle mensen met een digid alsjeblieft online een afspraak maken? Want dit is gewoon idioot.
Tip vraag alvast een digid aan.
Zie je de uitslag ook dagen sneller.
Bellen gaat niet altijd even snel.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Dennis1812 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:37:
[...]

Tip vraag alvast een digid aan.
Zie je de uitslag ook dagen sneller.
Bellen gaat niet altijd even snel.
Yep, gister meteen gedaan. Nu hopen dat die brief snel in de bus valt.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:23:
[...]

Sinds wanneer ligt Haren in oost Groningen? De laatste keer dat ik daar was (ok, is alweer een maandje of zo geleden) lag dat echt net onder de stad Groningen, dus in het zuiden... En zeker niet tegen de Duitse grens...
Er ligt ook een hotel/cruiseschip in Eemshaven voor windmolensleutelaars, daar kan prima een boot naast met een mannetje marechaussee bij de loopplank met de opdracht niemand van boord te laten zonder GGD-er ernaast.
Mag ook in IJmuiden wat mij betreft maar er is niemand die dat soort opdrachten durft te geven lijkt het wel.
Nu ff stoer en met veel bombarie een stel oppakken maar al bijna 2 jaar gebeurt er geen zak met de controle of bijvoorbeeld Nederlanders zich wel aan hun verplichte quarantaine houden na positief getest te zijn.
Iedere dag test een complete stad (>20k) positief, je maakt mij niet wijs dat daar net zo fel op gereageerd wordt als met dit stel gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:19

vhal

ಠ_ಠ

psy schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:35:

En dan tot de ontdekking komen dat online een afspraak maken net zo klote gaat. Je komt uiteindelijk op het punt dat je denkt 'laat maar...ik ziek zelf wel uit'.

Overigens mag de Digi-D promotie voor kinderen wel iets meer aanwezig zijn

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

PalingDrone schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:41:
[...]
Nu ff stoer en met veel bombarie een stel oppakken maar al bijna 2 jaar gebeurt er geen zak met de controle of bijvoorbeeld Nederlanders zich wel aan hun verplichte quarantaine houden na positief getest te zijn.
Iedere dag test een complete stad (>20k) positief, je maakt mij niet wijs dat daar net zo fel op gereageerd wordt als met dit stel gebeurd is.
Hier ben ik het absoluut mee eens.

O: U moet in quarantaine.
P: Ok, zal ik doen
(2 uur later gewoon naar de winkel gaan want er is toch geen controle).

Mijn moeder woont in Hongarije, toen ze vorig jaar maart vanuit Spanje terug kwam, moest ze 2 weken in quarantaine. Kregen een bord wat ze aan de poort moesten hangen en er kwam dagelijks iemand langs om te controleren of ze nog wel thuis waren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

Ik ben normaal niet van de complottheoriën, maar laat mij even mijn alu-hoedje erbij pakken
* Waah zet alu-hoedje op
Waren er in Spanje ook niet een aantal Nederlanders gevlucht? Terwijl ze in quarantaine zaten? Dat heeft vast politiek wat stof doen opwaaien... En hoe kom je makkelijker van dat wijzende spaanse vingertje af dan een spaans stel daadwerkelijk betrappen op vluchtgedrag? Staan ze met een mond vol tanden!

Zo toon je aan dat Spanjaarden nét zo erg zijn... én je laat zien dat je opsporingsapparaat veel beter werkt. Dick measured! :+
* Waah zet alu-hoedje weer af

Ik gok ook gewoon op dat het Spaanse stel het gewoon zat was na 3 dagen quarantaine. Heeft gezien dat er toch niemand op ze let en dachten: "We gaan gewoon, ze merken het toch niet".

En op zich kwamen ze nog een heel eind :+ so can you blame them?

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 30-11-2021 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
vhal schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:50:
[...]

En dan tot de ontdekking komen dat online een afspraak maken net zo klote gaat. Je komt uiteindelijk op het punt dat je denkt 'laat maar...ik ziek zelf wel uit'.

Overigens mag de Digi-D promotie voor kinderen wel iets meer aanwezig zijn
Hele DigiD is niet op kinderen gericht. Ik heb ze wel aangemaakt voor mijn kinderen en alle instructies over zelf instellen etc genegeerd. Kortom, ik heb wel hun telefoons nodig maar ik heb de wachtwoorden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 22:46

de Peer

under peer review

codex schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 06:37:
[...]

Dat zeg ik dus, de regels zijn hoe ik het interpreteer dat ik niet in quarantaine hoef.

Debiel genoeg staat het scenario dat je in contact komt met iemand die zelf positief test hier niet tussen:
https://www.rijksoverheid.../testen/testen-na-contact

Het meest voor de hand liggende scenario is bron en contactonderzoek en dan nauw contact:
[Afbeelding]

Ik vind dat echt vreemde communicatie. Aangezien de GGD slecht bereikbaar is zullen in deze situatie personen die in een soortgelijke situatie zitten via rijksoverheid tot dezelfde conclusie komen. Zo krijg je natuurlijk meer verspreiding |:(
goh, ja opmerkelijk. Terwijl je eenmaal een GGD-test ingepland wel het advies krijgt om tot die tijd binnen tot de uitslag er is.
Maargoed blijkbaar is het dus een ingecalculeerd risico. je kan moeilijk iedereen thuis houden die ook maar enig contact heeft gehad met een covid-persoon.

Maar je hebt zelf de context. En als je langdurig samen bent geweest vind ik jouw beslissing wel zo verstandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Bizar dat je dan niet verplicht thuis moet blijven. Als een huisgenoot positief is, moet je nu als gevaccineerde thuisblijven maar als je ergens een avond bent geweest en 1 van de gastheren is later positief dan niet. Zou gewoon ongeacht waar je was moeten zijn. Was je langer dan 15 minuten daar of minder dan 1,5 meter dan testen/thuisblijven.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:06
Mooie metafoor over hoe anti vaxxers cijfers naar hun hand zetten of met onvolledige cijfers aankomen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8oh7pPKuJkJPJJbcMVk9WZ0QOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F8TGp1F7t4nOKXUynrfXe7DY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 14-09 21:55
BlackMonkey schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:03:
[...]

Goed punt, is dat ook de reden dat DE nu problemen heeft met de zorg? Zoals ik hier al aan je vroeg: BlackMonkey in "De Covid kroeg"

Of is het misschien iets te simpel om een wereldwijd probleem terug te simplificeren om af te kunnen geven op de overheid?
Uitgestelde zorg, overlopen van zorg, is een fenomeen van alle jaren.
Wat nu gebeurt is dat alle schuld bij mensen komt die niet gevaccineerd zijn.
Dat is onterecht. Corona legt gewoon goed bloot wat (al jaren) een hoofdpijn dossier is, namelijk onze zorg in Nederland.

wijze woorden

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Valandil schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:17:
[...]

Dat is onterecht. Corona legt gewoon goed bloot wat (al jaren) een hoofdpijn dossier is, namelijk onze zorg in Nederland.
Is de Nederlandse zorg zo slecht dat het ook in alle andere Europese landen voor dezelfde problemen zorgt ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
[...]

Maar als je al weet dat de zorg wankelt dan is dat toch des te meer reden om een vaccinatie te halen?

Een crisis legt absoluut dingen bloot die beter kunnen, echter heeft het weinig zin om daar constant op te hameren en te gebruiken als een reden om geen vaccinatie te halen. Waar waren al die mensen voor corona? is er toen een lobby geweest om het zorgstelsel aan te pakken?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

IJzerlijm schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:22:
[...]

Is de Nederlandse zorg zo slecht dat het ook in alle andere Europese landen voor dezelfde problemen zorgt ?
Sterker nog.
Rutte en co zorgen ervoor dat de HELE wereld in de problemen zit.

Maar uiteindelijk wist valendil dat jaren geleden al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monga
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:15
[...]

En je hebt niet het idee dat er nu een heel klein beetje meer wordt uitgesteld dan andere jaren? En dat je het daarom niet terzijde kan schuiven als niet interessant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

[...]

ik zou de zorg eerder kosteneffectief willen noemen. 30 jaar lang voorbereid zijn op een ramp die nooit komt is ook zonde van het geld. Dan gaat het nu nog best netjes gezien de omstandigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54

Misschien omdat er in oost Groningen niet zo heel veel hotels zijn waar je dat soort dingen kunt optuigen. Ook omdat je met vervoer van en naar die locatie zit. En het feit dat de meeste Nederlanders waarschijnlijk gewoon de quarantaine thuis willen uitzitten (waar ze gewoon recht toe hebben).
Volgens mij zit Ter Apel al vol, maar vziw is er in Veenhuizen nog wel capaciteit… en anders heb je denkelijk nog wel wat cruise schepen die daarvoor gecharterd zouden kunnen worden. We denken in NL iets te veel in problemen.

En eerlijk gezegd zou ik Q thuis pas vertrouwen met een enkelband.

[ Voor 5% gewijzigd door ijdod op 30-11-2021 11:42 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Net even een paar rondjes wezen schaatsen. Normaal is het overdag altijd heel rustig, nu leek het wel weekend zo druk. Ik kon ook niet voor de ingang parkeren.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:03
IJzerlijm schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:22:
[...]

Onze zorg is, zoals veel industriële processen die nu ook met tekorten kampen (chips en de schok daarvan die overal in doorwerkt) hevig geoptimaliseerd en dus enorm kwetsbaar voor verstoring van een JIT-achtig model van de samenleving. Er zit nergens vet op de botten (waar dat vet dan is gebleven ondanks de niet afgenomen zorgkosten is een ander verhaal) en dus kunnen significante klappen aan dit model, zoals COVID, dus niet goed opgevangen worden.

Nu is dat neo-liberalisme niets iets specifiek Nederlands, maar het zou met niet verbazen dat we het het verst doorgevoerd hebben. Duitsland lijkt bijv. op geen enkel moment in de buurt van hun capaciteit te zijn geweest, die hebben gewoon heel wat meer IC bedden per hoofd van de bevolking. Het kost wat, maar dan ben je ook bestendiger.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Als je met het OV gaat reizen (vanaf Schiphol) dan besmet je ook een halve trein. Dat doen er ook behoorlijk veel. Het is veel veiliger om gewoon een hotel hiervoor in te richten. Mensen die zelf met eigen vervoer naar huis kunnen prima. (De helft van de jongeren hebben een rijbewijs). Maar vergeet niet dat veel mensen gewoon eerst de trein/bus zullen nemen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:53
Brent schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:07:
[...]

Onze zorg is, zoals veel industriële processen die nu ook met tekorten kampen (chips en de schok daarvan die overal in doorwerkt) hevig geoptimaliseerd en dus enorm kwetsbaar voor verstoring van een JIT-achtig model van de samenleving. Er zit nergens vet op de botten (waar dat vet dan is gebleven ondanks de niet afgenomen zorgkosten is een ander verhaal) en dus kunnen significante klappen aan dit model, zoals COVID, dus niet goed opgevangen worden.

Nu is dat neo-liberalisme niets iets specifiek Nederlands, maar het zou met niet verbazen dat we het het verst doorgevoerd hebben. Duitsland lijkt bijv. op geen enkel moment in de buurt van hun capaciteit te zijn geweest, die hebben gewoon heel wat meer IC bedden per hoofd van de bevolking. Het kost wat, maar dan ben je ook bestendiger.
Het is hier al vaker uitgelegd dat je met meer bedden bij dezelfde maatregelen en gedrag een week later toch weer vol ligt. Dus dat Duitsland verder van code zwart weg blijft moet toch vooral aan de maatregelen en de handhaving en .. liggen.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:52:
Net even een paar rondjes wezen schaatsen. Normaal is het overdag altijd heel rustig, nu leek het wel weekend zo druk. Ik kon ook niet voor de ingang parkeren.
Het is 10 graden buiten.

#fakenews.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Valandil
Even wat zaken van mij af schrijven.
Ik wil niet op ieder punt een discussie voeren, maar slechts wat zaken met jullie delen over mijn zorgen over deze crisis, de aanpak en vooral de weg die we langzaam aan het bewandelen zijn naar het nieuw normaal.

Ik hoop overigens niet op weer een ModBreak, want ik trek geen conclusies, heb hier veel tijd in gestoken en uit slechts zorgen op basis zoveel mogelijk betrouwbare bronnen.

Het zijn allemaal losse puzzelstukjes, maar ze zijn wel aan elkaar verbonden.

We zijn straks 2 jaar verder in deze crisis en ik zie op basis van alle maatregelen, wetswijzigingen en ook qua cijfers geen enkele reden waarom dit op korte termijn voorbij is.

Laat ik voorop stellen, dat ik Corona zeker niet wil ontkennen.
Ik geloof ook echt dat vaccineren van bepaalde doelgroepen helpt.

Echter zijn er een paar dingen waar ik wat ik niet kan staven, wat niet in de media komt en veel waarschuwingen van zijn geweest van artsen en wetenschappers die simpelweg niet gehoord worden.

Hierdoor maak me ernstig zorgen over een aantal zaken en ik zal zoveel mogelijk "officiele" bronnen gebruiken.

Door ons blind te staren op massale vaccinatie, lijkt het er op als of we andere data niet willen zien of alles op alles zetten om dat maar te ontkrachten dan wel verzwijgen.

Mijn zorgen:

1. de opkomst van vaccinatieplicht
(https://www.rd.nl/artikel...rijk-hoe-werkt-dat-straks)
Een zeer zorgelijke ontwikkeling om ons heen. Dit staat haaks op lichamelijk integriteit en zouden we als land echt niet moeten willen doorvoeren. Immers, waar ligt de grens?

2. het verplicht boosteren voor je QR code (in Engeland van 2x per jaar gaan ze naar 4x per jaar)
(https://inews.co.uk/news/...-12s-second-doses-1325151)

3. De tijdelijke status van QR paspoort naar definitief
(https://www.trouw.nl/buit...cinaties-genoeg~bc841925/)

Dit is een duidelijk signaal dat de QR app niet op korte termijn verdwijnt, ondanks de vurige belofte vanuit Hugo de Jonge.

Koppel hier de wijziging Wet Gegevensverwerking door Samenwerkingsverbanden aan vast en idee van een massa surveillance / "credit systeem" krijgt steeds meer vorm.

4. Geen booster, geen toegang:
(https://www.telegraaf.nl/...ijna-nergens-meer-toegang)

5. Oversterfte. Dit is een serieus probleem in landen waar ook de vaccinatiegraad hoog is en met name de leeftijdsgroep 65 en hoger. Oversterfte is zichtbaar bij een groep waarbij de meeste al volledige gevaccineerd zijn. (bron: our world in data)

6. De overheid die miljarden steekt in een controlestaat, BOA's, strafmaatregelen etc. Miljarden die nooit beschikbaar waren voor de zorg.

7. Landen met hoge vaccinatiegraad groeien ook weer explosief:
Portugal (60% toename ziekenhuis sinds 1 october en viervoudig toename positieve tests)

8. Immune escape. Hoge vaccinatiegraad zorgt voor "immune escape" waarvoor top immunologen al voor hebben gewaarschuwd. Zo ook inmiddels in de documentatie van UK overheid te lezen:

https://www.gov.uk/govern...d-19-response-7-july-2021 (zie punt 9)

9. De toenemende stigmatisering van ongevaccineerden door heftige beschuldigingen van de Minister van VWS. Dit neigt m.i. meer naar opruiing (met effect) terwijl dit echt onterecht is:

https://www.hpdetijd.nl/2...-voor-de-volksgezondheid/

https://wnl.tv/2021/10/23...men-aan-uitgestelde-zorg/

10. Het structureel onderschatten van natuurlijke immuniteit terwijl dit MOGELIJK juist een grote bijdrage kan leveren aan de oplossing:

https://www.thelancet.com...-6736(21)02243-1/fulltext

https://www.medrxiv.org/c...101/2021.08.24.21262415v1

Kort samengevat:
  • Vaccineren helpt (voor bepaalde doelgroepen)
  • Massaal vaccineren heeft een keerzijde. Signalen zijn er genoeg, maar de vaccinatiegraad is een soort heilige graal geworden en men zit vast in tunnelvisie
  • Onderschat de kracht van natuurlijke immuniteit niet
  • We mogen echt gerust kritisch blijven
  • Stop de polarisatie aub. Dit land is echt gespleten geraakt en dat vind ik verdrietig om te zien. WIJ (jij en ik) zijn hierin de oplossing
  • Vaccinatieplicht opent een nieuw tijdperk wat we niet moeten willen, want waar trek je dan de grens?

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@Brent in DE was dat meer een bug dan een feature, en iets wat ook daar ter discussie stond. Het is daar ook onderdeel van het verdienmodel van een ziekenhuis, die er desnoods personeel voor inhuurt (onder normale omstandigheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:23:
[...]

Dat moet je @PalingDrone vragen, want de door hem genoemde quote noemt expliciet Haren ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-09 20:23
@Valandil Duidelijk verhaal en ik deel je zorgen. Alleen geen populaire "zorgen" hier denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door loonatick78 op 30-11-2021 13:08 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De kracht van natuurlijke immuniteit is momenteel vooral het vullen van IC bedden door mensen die dat proberen te verkrijgen in plaats van een vaccin te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:28

Mfpower

In dubio

Valandil schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:59:
Ik wil niet op ieder punt een discussie voeren, maar slechts wat zaken met jullie delen over mijn zorgen over deze crisis, de aanpak en vooral de weg die we langzaam aan het bewandelen zijn naar het nieuw normaal.

Ik hoop overigens niet op weer een ModBreak, want ik trek geen conclusies, heb hier veel tijd in gestoken en uit slechts zorgen op basis zoveel mogelijk betrouwbare bronnen.

We zijn straks 2 jaar verder in deze crisis en ik zie op basis van alle maatregelen, wetswijzigingen en ook qua cijfers geen enkele reden waarom dit op korte termijn voorbij is.

Echter zijn er een paar dingen waar ik wat ik niet kan staven, wat niet in de media komt en veel waarschuwingen van zijn geweest van artsen en wetenschappers die simpelweg niet gehoord worden.

Hierdoor maak me ernstig zorgen over een aantal zaken en ik zal zoveel mogelijk "officiele" bronnen gebruiken.

Door ons blind te staren op massale vaccinatie, lijkt het er op als of we andere data niet willen zien of alles op alles zetten om dat maar te ontkrachten dan wel verzwijgen.

Mijn zorgen:

Een zeer zorgelijke ontwikkeling om ons heen. Dit staat haaks op lichamelijk integriteit en zouden we als land echt niet moeten willen doorvoeren. Immers, waar ligt de grens?

2. het verplicht boosteren voor je QR code (in Engeland van 2x per jaar gaan ze naar 4x per jaar)

Dit is een duidelijk signaal dat de QR app niet op korte termijn verdwijnt, ondanks de vurige belofte vanuit Hugo de Jonge.

Koppel hier de wijziging Wet Gegevensverwerking door Samenwerkingsverbanden aan vast en idee van een massa surveillance / "credit systeem" krijgt steeds meer vorm.

5. Oversterfte. Dit is een serieus probleem in landen waar ook de vaccinatiegraad hoog is en met name de leeftijdsgroep 65 en hoger. Oversterfte is zichtbaar bij een groep waarbij de meeste al volledige gevaccineerd zijn. (bron: our world in data)

6. De overheid die miljarden steekt in een controlestaat, BOA's, strafmaatregelen etc. Miljarden die nooit beschikbaar waren voor de zorg.

Portugal (60% toename ziekenhuis sinds 1 october en viervoudig toename positieve tests)

8. Immune escape. Hoge vaccinatiegraad zorgt voor "immune escape" waarvoor top immunologen al voor hebben gewaarschuwd. Zo ook inmiddels in de documentatie van UK overheid te lezen:

9. De toenemende stigmatisering van ongevaccineerden door heftige beschuldigingen van de Minister van VWS. Dit neigt m.i. meer naar opruiing (met effect) terwijl dit echt onterecht is:

10. Het structureel onderschatten van natuurlijke immuniteit terwijl dit MOGELIJK juist een grote bijdrage kan leveren aan de oplossing:

Kort samengevat:
  • Massaal vaccineren heeft een keerzijde. Signalen zijn er genoeg, maar de vaccinatiegraad is een soort heilige graal geworden en men zit vast in tunnelvisie
  • Stop de polarisatie aub. Dit land is echt gespleten geraakt en dat vind ik verdrietig om te zien. WIJ (jij en ik) zijn hierin de oplossing
  • Vaccinatieplicht opent een nieuw tijdperk wat we niet moeten willen, want waar trek je dan de grens?
Ik zou het zelf geschreven kunnen hebben. neem ik terug want een aantal punten deel ik niet. Maar: Uitzoomen en de situatie wat holistischer(?) bekijken zoals jij doet is belangrijk, nu zijn wel allemaal aan het navelstaren en de ander aan het beschuldigen, terwijl het een crisis van ons allemaal is. Door ons, en van ons trouwens. Als extra punt zou je kunnen toevoegen: hoe voorkomen wij dit? De hele globalistische levensstijl is zowel een oorzaak als een instandhouding van de crisis.
Overigens, je punt 8 is een hele interessante. Vergelijkbaar met antibioticagebruik waarbij je de kuur niet afmaakt. De sterkste varianten blijven over. Deze is wel vaker in mijn gedachte voorbijgekomen, maar ik ben nog op zoek naar een wetenschappelijke onderbouwing; op dit moment lijken de sterkere varianten (delta, omicron) vooralsnog ondanks de vaccins te ontstaan, niet dankzij. Misschien dat iemand met meer verstand hiervan zijn licht kan schijnen daarop.

Voor de rest heb ik grote zorgen waar de maatschappij heengaat maar dat heb ik vaker gezegd. Punt 1, 3, 4 en 9 zijn grote rode vlaggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Brent schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:07:
[...]

Ow ja, die heiligverklaring van Duitsland altijd. Dat 1/3 van alle IC bedden in Duitsland momenteel dicht zijn vanwege personeelsgebrek hoor je hier niet in het nieuws. Pre-Corona keken veel artsen in Duitsland juist naar de geweldige efficiëntie van het Nederlandse zorgsysteem. Moeten we dan ook meteen de bureaucratie en de onlogische en enorm achterhaalde keuzes uit Duitsland overnemen of mogen we alleen maar de goede dingen benoemen?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12

Mijn zorgen:

Kort samengevat:
Ik deel ook geheel je zorgen. Ik wil nog niet zo ver gaan dat het einde der tijden eraan komt, maar wellicht een einde van een tijdperk.

Het hele probleem met vaccineren is 'de houding' van mensen naar het probleem. Laat ik dit proberen uit te leggen (,en hopelijk krijg ik geen modbreak).

1. Jij wilt je niet laten vaccineren vanwege je geloof, lichaamsintegriteit, wantrouwen naar de overheid. Prima wat mij betreft.

Echter, houd je dan aan de regels en wellicht wel strengere regels. Ga niet in een volle kerk zitten. Ga niet QR codes faken. Blijf voor zover mogelijk thuis werken, draag een mondkapje, laat zien dat je iets geeft om het land en de bewoners die erin leven.

2. Maar dit geeft een tweedeling in de samenleving en polarisatie. JA! Als je niet laat vaccineren heb je een significant grotere kans dat je ernstig ziek wordt en onnodig mensen van een plekje in het ziekenhuis berooft. Want de kans was veel kleiner geweest als jij wel, net zoals de andere 90% een prikje had laten zetten! Je voelt het amper, echt waar. Door dit grote risico te nemen benadeel jij niet alleen jezelf, maar ook de rest. JIJ zorgt voor een tweedeling door bewust risico voor anderen te vergroten! En je verwacht hier respect en aanzien voor? Die keuze resulteert in een nog sterkere tweedeling in de vorm van 2G beleid die jou niet aanstaat. Maar net zoals jij niet om mijn ouders bekommert, interesseert het mij geen reet dat je niet een restaurant in mag. Is dit een hele vreemde reactie?

3. "Maar ik beloof geen ziekenhuis bed te claimen als ik ziek word". In dat geval, prima wat mij betreft, als jij je een beetje aan de regels hebt gehouden en het ondertussen niet doorgegeven hebt aan een aantal mensen, wat weer exponentieel groeit, waardoor je wellicht een tiental slachtoffers op je geweten hebt na verschillende iteraties van mens op mens. Maar ook hier heb ik zeer sterk mijn twijfels over, immers het ziekenhuis ligt vol met ongevaccineerden die in eerste instantie de artsen niet vertrouwen, maar als ze bijna doodgaat blijkbaar wel. God vindt het niet erg als je iets inspuit als ik in coma ben... Zeer hypocriet in mijn ogen.

4. 'Oh, door een mutatie over een half jaar is het virus plotseling een stuk besmettelijker en ook dodelijker. Oei, nu wil ik de vaccinatie wel!' Nee, gewoon nee. Dat betekent dat jouw hele gedrag tot nu toe puur eigenbelang was, gebaseerd op een totaal ongegrond angst voor een klein prikje. Sterkte in dat geval zou ik zeggen (y) .

Maar denk je nu echt dat de niet-gevaccineerden hier druk om maken? Ik zie de hele situatie sowieso niet goedkomen op korte termijn, maar ondertussen probeer ik wel mijn kinderen een zo normaal mogelijk leven te geven.

Het gaat in ieder geval niet aan mij liggen als deze hele klote zooi ontspoord. Ik houd me aan de regels, werk zoveel mogelijk thuis, ik laat zo'n onschuldig prikje in mijn arm zetten, desnoods tien of elke week 1 en heb die f*cking QR code op m'n telefoon. Dat doe ik voor mijn medelandgenoten, vrienden, familie, vrouw en kinderen.

Want 1 ding weet ik 100% zeker in de tijden van grote onzekerheid, de wappies en gelovigen en andere mensen die er daadwerkelijk serieus over na gedacht hebben om gewoon niet even een naaldje in hun arm te laten zetten, gaan niet de geschiedenis in als helden of oorlogsslachtoffers.

En in het extreem onwaarschijnlijke geval dat dit wel het geval is, het zij. In zo'n wereld, dat ik mijn eigen land bestuurders werkelijk niet meer kan vertrouwen, zo'n wereld hoef ik niet te leven. En voor de duidelijkheid, ik stem niet op VVD, noch op CDA.

Dus we gaan het zien...

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@Mfpower Selectiedruk is een bekend gegeven. Bij een niet-afgemaakte antibiotica kuur zijn is er een kans dat er een mutatie overleeft die net iets beter tegen die antibiotica kan. Dat herhaalt zich dan weer, enzovoorts. Bij het rondgaan van een virus in een omgeving met veel gevaccineerden is er hetzelfde aan de hand. Dat kan je overigens ook uitleggen als een reden om wel dekkender te vaccineren…

Je standpunten zijn bekend, maar de post waar je op reageert is niets meer dan een gish-gallop, de bronnen ondersteunen de stellingen niet en/of worden nogal uit hun verband gerukt. Ik had zo’n post van jou niet verwacht, ook al ben ik het vaak niet geheel met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:28

Mfpower

In dubio

ijdod schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:20:
@Mfpower Selectiedruk is een bekend gegeven. Bij een niet-afgemaakte antibiotica kuur zijn is er een kans dat er een mutatie overleeft die net iets beter tegen die antibiotica kan. Dat herhaalt zich dan weer, enzovoorts. Bij het rondgaan van een virus in een omgeving met veel gevaccineerden is er hetzelfde aan de hand. Dat kan je overigens ook uitleggen als een reden om wel dekkender te vaccineren…

Je standpunten zijn bekend, maar de post waar je op reageert is niets meer dan een gish-gallop, de bronnen ondersteunen de stellingen niet en/of worden nogal uit hun verband gerukt. Ik had zo’n post van jou niet verwacht, ook al ben ik het vaak niet geheel met je eens.
Fijn dat je me zo hoog inschat ;-) Maar voor een deel heb je gelijk; met een biertje in het kroegtopic heb ik het zo nauw niet bekeken, ik zie idd nu een aantal punten die helemaal niet kloppen.

Overigens: dat dekkender vaccineren zou dan wel wereldwijd moeten gebeuren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ik begrijp dit anders. In geval van wijdverspreid SARS-CoV-2 in de bevolking zullen er simpelweg meer mutaties voorkomen dan als er überhaupt maar weinig virus is. Als iedereen gevaccineerd zou zijn, dan is er alleen bij een immune escape capable mutatie een probleem (en niet zozeer bij andere mutaties). Dus hoge vaccinatiegraad zorgt niet zozeer voor immune escape, maar immune escape is een punt van zorg ten tijde van veel COVID (in een grotendeels gevaccineerde bevolking). (Als niemand gevaccineerd is, is immune escape helaas niet je probleem, want er is nog te weinig immuniteit.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:58
*knip* doe maar niet

[ Voor 103% gewijzigd door Gonadan op 01-12-2021 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Gaan we nou, naast Emma matrassen, ook Michelin cancelen ? :+

[ Voor 39% gewijzigd door Gonadan op 01-12-2021 00:46 . Reden: Citaat verwijderd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@Valandil Het "natuurlijke immuniteit" punt suggereert een keuze: vaccin OF infectie en die laatste zou dan beter zijn. Die tegenstelling is er niet: als je al besmet bent geweest dan geeft een vaccin je een nog betere bescherming. Of omgekeerd: heb je toch een breakthrough infectie, dan is je kans op ernstige ziekte kleiner en maak je net zo goed weer nieuwe antistoffen aan. En/en in plaats van of/of. Ik zie hier dus geen argument tegen vaccinatie.

Kritisch zijn richting QR, vaccinatieplicht etc snap ik helemaal, maar vaccinatie opzich is heel effectief gebleken, ondanks dat het niet perfect is. Landen met een hoge vaccinatiegraad doen het over het algemeen ook veel beter dan landen met een lage vaccinatiegraad. Dat Portugal weer maatregelen invoert maakt het nog geen Oostenrijk of Rusland.

[ Voor 51% gewijzigd door user109731 op 01-12-2021 05:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:10

s3n

Nou, de oudste hoest ook. Negatieve thuistest. Bij de GGD geen beschikbare testlocaties, geprobeerd met diverse postcodes in de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
s3n schreef op woensdag 1 december 2021 @ 07:42:
Nou, de oudste hoest ook. Negatieve thuistest. Bij de GGD geen beschikbare testlocaties, geprobeerd met diverse postcodes in de omgeving.
Apart. Van de week met mijn dochter langs gegaan, 's avonds gebeld, de middag erop was er plek om te testen (Almere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jorizzz schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:54:
[...]
Apart. Van de week met mijn dochter langs gegaan, 's avonds gebeld, de middag erop was er plek om te testen (Almere).
Bellen werkt anders dan de website, dus dat is niet apart :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
Telefoon medewerker heeft een andere manier om in de database van beschikbare plekken te zoeken.

Overigens, het is ook wel een beetje vreemd dat mensen met klachten, waarvan 1 op de 5 daadwerkelijk corona heeft, verspreid worden over het land. Zou me niks verbazen als mensen ook op de testlocaties elkaar weer op de 1 of andere manier aansteken :/

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 12-09 18:11
YakuzA schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:55:
[...]

Bellen werkt anders dan de website, dus dat is niet apart :)
Sorry, geen idee waarom ik 'gebeld' schreef, maar ik heb ook via de site een afspraak gemaakt. Kreeg keurig drie opties, waarvan één in Almere, de andere twee op een kwartier, twintig minuten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jorizzz schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:03:
[...]
Sorry, geen idee waarom ik 'gebeld' schreef, maar ik heb ook via de site een afspraak gemaakt. Kreeg keurig drie opties, waarvan één in Almere, de andere twee op een kwartier, twintig minuten rijden.
Het lijkt een beetje random idd, net zoals met de vaccinatie planning website, als er veel mensen tegelijk op de website zijn, zijn er veel opties 'gereserveerd' omdat iemand die inlogt 3 opties krijgt die ze vast houden zolang die sessie van die persoon bezig is.

Als er net wat opties vrijkomen als je inlogt, kun je idd ineens hele andere opties krijgen met dezelfde postcode.

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 01-12-2021 09:05 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Nu online

Ik zou je bron nog een keer (goed) lezen, Wat je hier beweert staat daar absoluut niet in.
The Government’s scientific advisers said on Monday that all adults in the UK should be offered a booster jab, and cut the gap between the third and second dose from six months to three.

The six-month gap before becoming eligible for a booster was reduced to three months by the Joint Committee on Vaccination and Immunisation (JCVI), because the danger posed by Omicron means it is now urgent to increase the number of people who have the maximum protection – rather than delaying the third dose to provide a better immune response in each individual.
Het gaat dus om de derde vaccinatie, de eerste booster en niet over boosters die eventueel in de toekomst nog noodzakelijk zijn.
Bowen_HAFX schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:58:
Telefoon medewerker heeft een andere manier om in de database van beschikbare plekken te zoeken.

Overigens, het is ook wel een beetje vreemd dat mensen met klachten, waarvan 1 op de 5 daadwerkelijk corona heeft, verspreid worden over het land. Zou me niks verbazen als mensen ook op de testlocaties elkaar weer op de 1 of andere manier aansteken :/
Volgens mij hebben ze dezelfde manier maar doen ze gewoon een aantal keren een refresh. Dat is in ieder geval wat mijn vrouw laatst te horen kreeg toen ze asap een test wilde laten uitvoeren (verpleegkundige, nauw contact bij de kapper en ingepland voor een avonddienst de volgende dag)
Wat mijn vrouw te horen kreeg is dat de opties die de GGD medewerker ziet geblokkeerd zijn voor collega's tot er een keuze gemaakt is.

Na meerdere keren wachten/proberen bleek de spoed optie met uitslag binnen 24 uur niet op korte termijn beschikbaar te komen maar pas de volgende dag rond het middaguur. De GGD medewerkster stelde voor om dan maar voor de gewone optie te gaan aangezien het aantal uren dat ze anders had moeten wachten tot ze getest kon worden er voor zou zorgen dat er eigenlijk geen verschil meer was in de maximale wachttijd.
Uitslag was er overigens alsnog binnen 24 uur maar te laat om nog te gaan werken, het rooster was al omgegooid.

[ Voor 47% gewijzigd door ninjazx9r98 op 01-12-2021 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:56

SambalBij

We're all MAD here

Ik ben toch wel benieuwd hoe (on)betrouwbaar die thuistesten nou eigenlijk zijn t.o.v. de GGD PCR test.

Vorige week testte mijn moeder (waar ik momenteel in huis woon) positief op een zelftest. Tweede zelftest gedaan (ander merk) ook positief.
Ok, ma in isolatie, ik in quarantaine. Ma afspraak gemaakt voor een GGD PCR test; zoals te verwachten was, ook positief.
Zo veel mogelijk afstand gehouden thuis (100% in isolatie lukt niet in een flatwoning met 1 toilet en 1 badkamer...) extra schoonmaken, ventileren etc.
Ik sinds die positieve zelftests ook aantal keer nog een zelftest gedaan. (Ik was al wat langer wat verkouden; op 11-11 bij de GGD daarom nog (negatief) getest - Kreeg dus niet direct nieuwe klachten, en al de afspraak gemaakt voor de einde-quarantaine test)

Al die zelftests bleven negatief; ik gisterenochtend dus vol goede moed naar de GGD voor mijn na-5-dagen test waarna ik uit quarantaine zou mogen. *O*

Gisterenavond resultaat... Positief... -O-

Ok maar al die zelftests dan? Die zouden zo'n 30% vals negatief aangeven; dus bij 3 tests had er wel eentje positief moeten zijn toch?
Ook vanmorgen puur uit nieuwsgierigheid nog zo'n test gedaan; zit me toch thuis te vervelen en ik wil wel waar voor mijn geld natuurlijk; ik ben nu bewezen positief, dus wil dan ook 2 streepjes zien...
Zelftest weer negatief....? :?

Ik vraag me nu dan toch af hoe dat zo kan afwijken. (Even vooropgesteld; ik vertrouw meer op de GGD PCR tests dus blijf hoe dan ook thuis volgens de quarantaine/isolatie regels)

Ik denk dat ik nu rondom mijn positieve PCR test zeker 5 negatieve zelftests heb. Zijn die dan nóg veel onbetrouwbaarder? Heb ik toch dermate veel afweer (42 jaar oud, Pfizer 2e prik half juli gehad) dat de hoeveelheid virus in mijn neus maar heel laag is? Ben ik helemaal niet daadwerkelijk besmet, maar zit er virus alleen maar werkeloos in mijn slijmvlies omdat ik het thuis toch wel heb ingeademd omdat mijn moeder nog ziek is...?

Again; in de categorie bij-twijfel-niet-inhalen blijf ik netjes volgens de regels nu thuis, wacht het eventuele bericht van de GGD af en volg hun advies.
Ik stel het PCR resultaat op zich ook niet ter discussie, maar ben wel benieuwd hoe dit nou kan?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
@SambalBij er kan mogelijk een verschil in afname zijn. Ik ken de GGD test niet iwordt zelf op het werk getest (zorg; PCR) indien nodig, maar die gaan veel dieper, en pakken zowel keel als neus. Alternatief waren de positieve thuistests eerder op de piek van de besmetting, en heeft de laatste PCR test nog net positief gezien op het punt dat de zelftest dat niet meer ziet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:43
SambalBij schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:27:
Al die zelftests bleven negatief; ik gisterenochtend dus vol goede moed naar de GGD voor mijn na-5-dagen test waarna ik uit quarantaine zou mogen. *O*

Gisterenavond resultaat... Positief... -O-

Ok maar al die zelftests dan? Die zouden zo'n 30% vals negatief aangeven; dus bij 3 tests had er wel eentje positief moeten zijn toch?
Het zijn geen onafhankelijke experimenten, dus je kan niet op die manier met de kans rekenen. Of zo'n test (zelftest of PCR) de ziekte detecteert is afhankelijk van de concentratie virusdeeltjes. De PCR-test is veel gevoeliger en kan ook een lager aantal virusdeeltjes detecteren. Als je maar een relatief lage concentratie virusdeeltjes hebt kan je wel 100x een zelftest doen en zal er nooit één positief worden. Anderzijds als je heel ziek bent zal je 100% positieve zelftests hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:56

SambalBij

We're all MAD here

ijdod schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:36:
@SambalBij er kan mogelijk een verschil in afname zijn. Ik ken de GGD test niet iwordt zelf op het werk getest (zorg; PCR) indien nodig, maar die gaan veel dieper, en pakken zowel keel als neus. Alternatief waren de positieve thuistests eerder op de piek van de besmetting, en heeft de laatste PCR test nog net positief gezien op het punt dat de zelftest dat niet meer ziet.
Die positieve zelftests waren van mijn moeder; ik had zelf geen enkele positieve zelftest, slechts een positieve GGD PCR test.
Afname daarvan gaat inerdaad ook op de manier die je omschrijft. Neus en keel, en na de neusafname vraag je je af of er geen pleister achterop je nek moet waar ze met het wattenstaafje weer naar buiten kwamen :P
Tom-Z schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:38:
[...]

Het zijn geen onafhankelijke experimenten, dus je kan niet op die manier met de kans rekenen. Of zo'n test (zelftest of PCR) de ziekte detecteert is afhankelijk van de concentratie virusdeeltjes. De PCR-test is veel gevoeliger en kan ook een lager aantal virusdeeltjes detecteren. Als je maar een relatief lage concentratie virusdeeltjes hebt kan je wel 100x een zelftest doen en zal er nooit één positief worden. Anderzijds als je heel ziek bent zal je 100% positieve zelftests hebben.
Dat klinkt inderdaad ook eigenlijk wel logisch :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bowen_HAFX schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:58:

mij ook niet... toen ik een aantal keer moest testen stond ik een keer in een vrij kleine doorgangshal achter persoon die er hondsberoerd uit zag en ook aan het hoesten was in mondkapje. Uiteraard vervelend voor die persoon, maar ben wel ff naar buiten gelopen ( was rustig) en na 5 min weer naar binnen. Geen idee of mijn angst gegrond was , maar het leek me gewoon te lullig om op die plek besmet te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
SambalBij schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:54:
[...]

Die positieve zelftests waren van mijn moeder; ik had zelf geen enkele positieve zelftest, slechts een positieve GGD PCR test.
Afname daarvan gaat inerdaad ook op de manier die je omschrijft. Neus en keel, en na de neusafname vraag je je af of er geen pleister achterop je nek moet waar ze met het wattenstaafje weer naar buiten kwamen :P
Kolere, die van mij tikte van de week echt de achterkant van mijn schedel aan.
Niet normaal zeg en is dit echt nodig?

De simpele antigeen test haalt een een relatief goede uitsluit uit je neus, dit is echt mensonterend. :'(

wijze woorden

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Valandil schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:15:
[...]

De simpele antigeen test haalt een een relatief goede uitsluit uit je neus, dit is echt mensonterend. :'(
Misschien even een anatomie plaatje bekijken. Dan kom je erachter dat van wat je zegt geen enkele sprake is.

Ze komen niet achterin je schedel, niet in je hersenen en mensonterend valt ook best mee gezien de miljoenen testen die gedaan zijn in NL en miljarden wereldwijd.

En ja dat is nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
Valandil schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:15:
[...]

Persoonlijk heb ik meer moeite met de keel swab. Krijg heel snel kokhalsneigingen en kan mijn mond ook niet echt ver open doen, dus dat is wel een dingetje. Overigens vond ik het bij de GGD lastiger dan bij coronalab (PCR voor reizen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 11:03
henkzelf schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:52:
[...]

Het is hier al vaker uitgelegd dat je met meer bedden bij dezelfde maatregelen en gedrag een week later toch weer vol ligt. Dus dat Duitsland verder van code zwart weg blijft moet toch vooral aan de maatregelen en de handhaving en .. liggen.
Die uitleg klopt alleen als je stuurt op zorgcapaciteit, wat nu juist hard bekritiseerd is en wat niet overal gebeurd (DE stuurt op 50 of 100 incidences per 100k bijv).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Dennis1812 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:19:
[...]

Misschien even een anatomie plaatje bekijken. Dan kom je erachter dat van wat je zegt geen enkele sprake is.

Ze komen niet achterin je schedel, niet in je hersenen en mensonterend valt ook best mee gezien de miljoenen testen die gedaan zijn in NL en miljarden wereldwijd.

En ja dat is nodig.
Het was sarcastisch ;)

Miljoenen test maakt het nog niet niet mensonterend.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Kamercommissie voorheen: Waarom kijkt het OMT alleen maar naar de medische aspecten en niet de maatschappelijke impact ?
Kamercommissie vandaag: Waarom kijkt het OMT naar maatschappelijke aspecten en niet alleen maar naar de infectie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Ik heb een bierviltjesberekening (hé, kroeg) die misschien al eens eerder gemaakt is (ik kom niet vaak in een kroeg) maar die ik toch even tegen jullie wil aanhouden om te checken of de vereenvoudigingen te ver gaan.
* Vaccins geven 60-80% bescherming tegen besmetting (cijfers zijn lastig te vinden, meeste gaan over ziekte en ziekenhuisopname en missen dus asymptomatischen, nog minder die de afnemende werking over tijd al durven kwantificeren), laat ik rekenen met 30% besmettingskans
* Een besmette gevaccineerde heeft een 'besmettingskracht' van 30% vergeleken met een besmette ongevaccineerde (eerder herstel > kleiner window of opportunity)
(beide getallen uit een rivm bericht)
* Het simpelste model waarbij een gevaccineerde een gevaccineerde besmet heeft dan een kans van 30% * 30% = 10% ten opzichte van een ongevaccineerde situatie. Dit model klopt niet, want (zelfde bericht) die kans is 25% in een huishouden. Laat ik het op 15% houden.

Dat is supergoed nieuws, de verspreiding wordt 85% vertraagd.
Omgekeerd houdt dat in dat een ziekte met R0 van 6 zoals de delta variant (ik kom cijfers van 5 tot 7 tegen) ook met volledige vaccinatie praktisch niet uitdooft en dat met de werkelijkheid waarin niet iedereen gevaccineerd is / kan worden / mag worden / vaccin niet werkt, zelfs blijft groeien.

Hieruit trek ik de voorzichtige conclusie dat alle ballen op de vaccinatiegraad sturen een uiterst riskante strategie is (R van omikron zal ongetwijfeld hoger zijn). Met de alfa variant had het prima gewerkt, maar nu moet er een aanvullend plan zijn.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Proton_ schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:53:
Ik heb een bierviltjesberekening (hé, kroeg) die misschien al eens eerder gemaakt is (ik kom niet vaak in een kroeg) maar die ik toch even tegen jullie wil aanhouden om te checken of de vereenvoudigingen te ver gaan.
* Vaccins geven 60-80% bescherming tegen besmetting (cijfers zijn lastig te vinden, meeste gaan over ziekte en ziekenhuisopname en missen dus asymptomatischen, nog minder die de afnemende werking over tijd al durven kwantificeren), laat ik rekenen met 30% besmettingskans
* Een besmette gevaccineerde heeft een 'besmettingskracht' van 30% vergeleken met een besmette ongevaccineerde (eerder herstel > kleiner window of opportunity)
* Het simpelste model waarbij een gevaccineerde een gevaccineerde besmet heeft dan een kans van 30% * 30% = 10% ten opzichte van een ongevaccineerde situatie. Dit model klopt niet, want (zelfde bericht) die kans is 25% in een huishouden. Laat ik het op 15% houden.

Omgekeerd houdt dat in dat een ziekte met R0 van 6 zoals de delta variant (ik kom cijfers van 5 tot 7 tegen) ook met volledige vaccinatie praktisch niet uitdooft en dat met de werkelijkheid waarin niet iedereen gevaccineerd is / kan worden / mag worden / vaccin niet werkt, zelfs blijft groeien.

Hieruit trek ik de voorzichtige conclusie dat alle ballen op de vaccinatiegraad sturen een uiterst riskante strategie is (R van omikron zal ongetwijfeld hoger zijn). Met de alfa variant had het prima gewerkt, maar nu moet er een aanvullend plan zijn.
Ik denk dat je model nergens op slaat. Sorry, maar de zaken zijn gigantisch veel complexer dan enkele getallen met elkaar vermenigvuldigen.

Maargoed je vraag is natuurlijk wel goed. wat doen we als 100% vaccinatiegraad al niet eens genoeg is?

Ik denk dat we de verspreiding er zo veel mogelijk mee verminderen en dat er minder doden vallen en minder ziekenhuisbelasting.

Als omikron daadwerkelijk een superhoge R heeft én minstens even schadelijk als Delta, dan lijkt het me inderdaad aannemelijk dat dit de verkeerde kant op zal gaan en dat we code zwart krijgen.

Ben benieuwd naar andere inzichten hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost

Er is toch nog steeds geen keihard bewijs voor het gedrag van de omikron variant? Laten we dat eerst even afwachten.

Dit virus zal hoogst waarschijnlijk onder ons blijven, maar door zoveel mogelijk mensen te vaccineren kunnen we het hopelijk beperken tot de effecten van een griep. In dat geval is er niet zo veel aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

JP_Frost schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:02:
[...]

Er is toch nog steeds geen keihard bewijs voor het gedrag van de omikron variant? Laten we dat eerst even afwachten.

Dit virus zal hoogst waarschijnlijk onder ons blijven, maar door zoveel mogelijk mensen te vaccineren kunnen we het hopelijk beperken tot de effecten van een griep. In dat geval is er niet zo veel aan de hand.
Dat moeten we inderdaad afwachten, het blijft speculeren, maar de vraag is natuurlijk wel interessant. Wat als de R 12 is? welk scenario wacht ons dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Valandil schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:45:
[...]

Het was sarcastisch ;)

Miljoenen test maakt het nog niet niet mensonterend.
Is dat laatste ook sarcastisch?

Er zijn genoeg, voor vrouwen en mannen, testen die dan ook onder deze categorie mensonterend gaan vallen (prostaat, baarmoeder, mammogram)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
de Peer schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:03:
[...]

Dat moeten we inderdaad afwachten, het blijft speculeren, maar de vraag is natuurlijk wel interessant. Wat als de R 12 is? welk scenario wacht ons dan?
Als dat leidt tot meer ziekenhuisopname dan zal de zorg dat niet aankunnen. Dat betekent dan meer lockdowns, maatregelen, etc. Maar goed, als je morgen onder de tram loopt is het ook voorbij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

JP_Frost schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:09:
[...]

Als dat leidt tot meer ziekenhuisopname dan zal de zorg dat niet aankunnen. Dat betekent dan meer lockdowns, maatregelen, etc. Maar goed, als je morgen onder de tram loopt is het ook voorbij >:)
De vraag was dus of het daadwerkelijk tot meer ziekenhuisopnames gaat leiden met de huidige stand van zaken (relatief veel mensen gevaccineerd, maar nog lang niet iedereen) en of vaccinatie dan nog wel een grote rol speelt bij het beeindigen van deze pandemie, of dat andere maatregelen/keuzes nodig zijn.

Wellicht dat de nieuwe pillen die in aantocht zijn een game changer kunnen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door de Peer op 01-12-2021 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
de Peer schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:13:
[...]

De vraag was dus of het daadwerkelijk tot meer ziekenhuisopnames gaat leiden met de huidige stand van zaken (relatief veel mensen gevaccineerd, maar nog lang niet iedereen) en of vaccinatie dan nog wel een grote rol speelt bij het beeindigen van deze pandemie, of dat andere maatregelen/keuzes nodig zijn.

Wellicht dat de nieuwe pillen die in aantocht zijn een game changer kunnen zijn.
Dat is inderdaad de vraag, maar volgens mij zal vaccinatie altijd wel helpen ook al zou het niet dé oplossing zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@de Peer het is een model van kroegniveau, klopt helemaal. En ik doe heel wat handwaving op cijfers die al flink onzeker zijn om mee te beginnen. Maar goed, 'all models are wrong, but some are useful': het klopt behoorlijk met de observatie dat we een vrij hoge vaccinatiegraad hebben, mensen zich slecht aan de maatregelen houden en we een golf hebben/hadden met R 1.2.

En het is zeker niet bedoeld als pleidooi tegen vaccinatie, of om te stoppen met het verhogen van de vaccinatiegraad! Het is verreweg de meest effectieve maatregel die we hebben, met minimale maatschappelijke impact.

Ik wil alleen verder kijken dan dat: is het realistisch om de verwachting te wekken dat de overige maatregelen opgeheven kunnen worden als de vaccinatiegraad maar hoog genoeg is? Die verwachting is bij mij wel gewekt, maar vind ik dus riskant. Ik zou dat graag (met betere cijfers/modellen) kunnen onderbouwen.

En het heeft natuurlijk direct invloed op mijn mening over 2G maatregelen, waar je grote groepen gevaccineerden bij elkaar gaat zetten: moeten daar aanvullende maatregelen bij?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 14-09 22:59
Ah kijk eens aan .. Kees van der Staaij vind het tijd om God eindelijk eens wakker te maken !
Maar kennelijk heeft tie daar wel kabinetshulp bij nodig, ahwel, zo helpe ons god allemamagies, gaat de wintersport dus door !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Dat plan is er al bijna twee jaar en het ene land is er iets eerlijker over dan de ander: zo snel mogelijk iedereen laten sterven die te zwak is voor het virus. Omdat zoiets logistiek en mentaal niet helemaal lekker gaat knikkeren we er een bak vaccins tegenaan die de verhouding dood<>levend iets verder de leukere kan op drukken en als die vaccins de sterfte/ziekte niet voldoende afremmen sluiten we nog even de bibliotheek of Intertoys. Dat was het eigenlijk wel. :P

https://www.rtlnieuws.nl/...-lockdown-uitspraak-ophef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
Opgelost!

Mooi die debatten toch ook in tweede kamer, de oplossing voor de gehele corona crisis komt van natuurlijk de heer van Haga.

Kwam min of meer neer op:
"Laat je niet meer testen, dan is er ook geen crisis meer..." :+

Hoop gelul in de ruimte over absolute getallen, maar niets over het feit dat het percentage van positieve tests aanzienlijk hoger ligt dan bij lagere absolute getallen.

[ Voor 47% gewijzigd door TIGER1125 op 01-12-2021 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Toch jammer dat je een partij niet in z'n geheel uit de kamer kan verwijderen op basis van desinformatie.

Er zijn nog mensen die die lui geloven ook. Dat is nog het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:50
Langzaamaan begint het feest op de basisschool school van mijn kinderen weer van voren af aan. Zitten nu twee kinderen in quarantaine die positief getest zijn op Corona voor de tweede maal. De eerste maal was een klein jaar geleden....

Ik heb vandaag spontaan maar mijn tweede shot Pfizer gehaald. Heb er immers maar één gehad (juni) vanwege een eerdere Corona besmetting. Voorlopig ben ik weer onder de pannen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:07
Cobb schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:06:
Langzaamaan begint het feest op de basisschool school van mijn kinderen weer van voren af aan. Zitten nu twee kinderen in quarantaine die positief getest zijn op Corona voor de tweede maal. De eerste maal was een klein jaar geleden....

Ik heb vandaag spontaan maar mijn tweede shot Pfizer gehaald. Heb er immers maar één gehad (juni) vanwege een eerdere Corona besmetting. Voorlopig ben ik weer onder de pannen.
ja kan dat zo maar? hoe verloopt zoiets dan?
je loopt dan gewoon naar binnen en vraagt om een shot?
in principe heb je dus gewoon een booster genomen toch? was het druk?

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Tel je dan nu als volledig gevaccineerde of tel je als geboosterd? Met het oog op reizen eventueel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 23:00
Flashback: In Milaan werden voorzorgsmaatregelen genomen. Er werden talrijke toeristen uit heel Lombardije in de stad verwacht naar aanleiding van het verlengde jubeljaar. De burgemeester legde strenge restricties op aan de toeristen. Ze werden enkel in de stad toegelaten in groepen van maximaal twaalf personen. En ze moesten in het bezit zijn van een officieel document van de sanitaire dienst van hun herkomststad waarin bevestigd werd dat ze vrij waren van symptomen van het virus. Toen het virus de gemeenten in de omgeving bereikte, werden de getroffen dorpen in quarantaine geplaatst en werd de toegang tot de stad nog meer beperkt. Enkel handelaars met een officiële vrijstelling werden nog toegelaten in de stad, de handel werd beperkt, elke samenscholing werd verboden en de straten werden dagelijks gereinigd. Toch werd in juli een eerste geval van besmetting in de stad vastgesteld en midden augustus brak de epidemie in alle hevigheid uit.
De notabelen, waaronder de gouverneur, vluchtten de stad uit en trokken zich terug op hun buitenverblijven. De overheid zonderde de wijken af waar het virus het hevigst was en liet een veldhospitaal van 250 hutten bouwen buiten de stad om de capaciteit van het stadshospitaal te vrijwaren. In de ziekenhuizen werden de zieken verdeeld in drie categorieën, degenen die besmet waren, degenen die symptomen vertoonden en de herstellenden. De aartsbisschop van Milaan bleef in de stad en omringde zich met artsen en professoren en kondigde strenge maatregelen af voor de clerus en de hele bevolking. Na bezoek van een besmet persoon moesten de kleren gekookt worden, de bedden en kleding van de zieken mochten niet aangeraakt worden, de handen moesten grondig gewassen worden, of ontsmet met azijn of boven de vlam van een kaars. Voorwerpen van besmette personen mochten niet verhandeld worden op straffe van hoge boetes en geldstukken moesten ontsmet worden in azijn. Mensen verplaatsten zich door de stad met een lange witte stok om afstand te houden van zijn gesprekspartners. Omdat de epidemie niet onder controle kwam, werden duizenden nieuwe containerwoningen voor zieken buiten de stad gebouwd en werd een algemene quarantaine afgekondigd. Alle bewoners moesten veertig dagen in hun huis blijven. Deze quarantaine werd uiteindelijk verlengd tot drie maanden.

De geschiedenis herhaalt zich: Bovenstaande speelde zich af in de 16e eeuw, de pestepidemie.......

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Dennis1812 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:09:
Toch jammer dat je een partij niet in z'n geheel uit de kamer kan verwijderen op basis van desinformatie.

Er zijn nog mensen die die lui geloven ook. Dat is nog het ergste.
*knip* nee, die glijdende schaal gaan we hier echt niet in.

[ Voor 17% gewijzigd door ZieMaar! op 05-12-2021 17:22 ]

wijze woorden

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Valandil schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:52:
[...]

Wat waarheid is voor een persoon is desinformatie voor een ander persoon en visa versa.
Nee! dat is dus absoluut niet waar. Veel info vanuit bijvoorbeeld FvD is gewoon aantoonbaar onjuist.
je kunt hooguit stellen dat sommige mensen niet het vermogen/verstand hebben om bepaalde logica te begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Valandil schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:52:
[...]

Wat waarheid is voor een persoon is desinformatie voor een ander persoon en visa versa.
Dat werkt lang niet altijd zo. Statistiek bijvoorbeeld.
Daar liegen ze heel graag over.
Statistiek is duidelijk tot je het gaat verdraaien.
Ze schoppen tegen alles en iedereen aan en dan weer komt deze knakker met deze zin.
Hier zou hij zijn excuses voor moeten maken aan de boom die hem van zuurstof heeft voorzien.

Je hebt een direct duidelijk feit.
Baudet vind er het zijne van.
Je weerlegt de crap met goede bronnen.
Ja maar ik heb een uil en ben best zielig. Ik ga hier niet pp in. Laat ik maar een eigen land stichtten.

Het is echt 9/10 controleerbare onzin wat hij uitkraamt. En dat kan dan ook niet de waarheid van de buurman zijn. Want sorry, de aarde is echt plat, jodenhaat is niet oké, corona bestaat wel, er is een pandemie, alle maatregelen los gaat ons niet helpen, dreigen met tribunalen schieten we al helemaal niks mee op.

Op veel vlakken zijn niet meerdere waarheden. Sorry dat is gewoon zo. Dus nee.
Meningen over bepaalde standpunten tot daar aan toe. Die kunnen logischerwijs wisselen. Maar deze beargumenteren we met de waarheid niet mee iets wat hij verzint je doet dit met controleerbare feiten.

T enige kloppende aan deze man is z'n hart. Verder kan ik weinig ontdekken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

de Peer schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:01:
[...]

Nee! dat is dus absoluut niet waar. Veel info vanuit bijvoorbeeld FvD is gewoon aantoonbaar onjuist.
je kunt hooguit stellen dat sommige mensen niet het vermogen/verstand hebben om bepaalde logica te begrijpen.
Ja dat dus. Beter als mijn lange verhaal.
2 simpele opties:
- het is onjuist
- het is nog steeds onjuist maar je mag eerst een jaar terug naar school om re leren waarom het onjuist is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Echt niet te geloven dat 'alternative facts' genormaliseerd is inmiddels. Had ik nooit verwacht een paar jaar terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 10:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

de Peer schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:06:
Echt niet te geloven dat 'alternative facts' genormaliseerd is inmiddels. Had ik nooit verwacht een paar jaar terug.
Zolang je genoeg mensen hebt die daar waarheid in zien, wordt het een algemeen geaccepteerd geheel. Geloof enzo :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Maakt dat dan de FVD geen religieuze stroming? Ze werken alleen met alternatieve religieuze waarheden waar je in moet geloven. Klinkt goddelijk.

En als ze dus een religie zijn horen ze niet meer in de kamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik snap die vragen niet zo goed, waarom vraagt Omtzigt niet waarom het RIVM niet aan het kabinet verteld heeft of er nu wel of geen kudde immuniteit is? Of hebben ze daar bij het RIVM geen duidelijke 'ja' op? Dan is het dus een 'nee'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Dennis1812 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:13:
Maakt dat dan de FVD geen religieuze stroming? Ze werken alleen met alternatieve religieuze waarheden waar je in moet geloven. Klinkt goddelijk.

Gaat wel erg die kant op ja, en het mag allemaal. irritant en frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:05
Dennis1812 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:13:

Misschien is dat wel het vooropgezette plan. Ze willen gewoon dezelfde privileges als echte religieuzen! >:)

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:50
Kol Nedra schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:20:
[...]

ja kan dat zo maar? hoe verloopt zoiets dan?
je loopt dan gewoon naar binnen en vraagt om een shot?
in principe heb je dus gewoon een booster genomen toch? was het druk?
Ja kennelijk wel. Ik was buiten mijn stoepje aan het vegen toen de buurman langs kwam. Hij ging zijn tweede shot halen (was een late antivaccer) bij een inloop locatie. Ik ben spontaan mee gegaan en heb het daar gevraagd aan een arts of het een goed idee was. Hij vond van wel. Dus klaar. Wel 2x Pfizer.

@Dennis1812 geen idee hoe ik mee tel nu. Ik heb een kaartje meegekregen waar ze oog nog even mijn prik van juni op hebben vermeld (die konden ze dus opzoeken).

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:12

Yucon

*broem*

Yaksa schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:40:
Flashback: In Milaan werden voorzorgsmaatregelen genomen. Er werden talrijke toeristen uit heel Lombardije in de stad verwacht naar aanleiding van het verlengde jubeljaar. De burgemeester legde strenge restricties op aan de toeristen. Ze werden enkel in de stad toegelaten in groepen van maximaal twaalf personen. En ze moesten in het bezit zijn van een officieel document van de sanitaire dienst van hun herkomststad waarin bevestigd werd dat ze vrij waren van symptomen van het virus. Toen het virus de gemeenten in de omgeving bereikte, werden de getroffen dorpen in quarantaine geplaatst en werd de toegang tot de stad nog meer beperkt. Enkel handelaars met een officiële vrijstelling werden nog toegelaten in de stad, de handel werd beperkt, elke samenscholing werd verboden en de straten werden dagelijks gereinigd. Toch werd in juli een eerste geval van besmetting in de stad vastgesteld en midden augustus brak de epidemie in alle hevigheid uit.
De notabelen, waaronder de gouverneur, vluchtten de stad uit en trokken zich terug op hun buitenverblijven. De overheid zonderde de wijken af waar het virus het hevigst was en liet een veldhospitaal van 250 hutten bouwen buiten de stad om de capaciteit van het stadshospitaal te vrijwaren. In de ziekenhuizen werden de zieken verdeeld in drie categorieën, degenen die besmet waren, degenen die symptomen vertoonden en de herstellenden. De aartsbisschop van Milaan bleef in de stad en omringde zich met artsen en professoren en kondigde strenge maatregelen af voor de clerus en de hele bevolking. Na bezoek van een besmet persoon moesten de kleren gekookt worden, de bedden en kleding van de zieken mochten niet aangeraakt worden, de handen moesten grondig gewassen worden, of ontsmet met azijn of boven de vlam van een kaars. Voorwerpen van besmette personen mochten niet verhandeld worden op straffe van hoge boetes en geldstukken moesten ontsmet worden in azijn. Mensen verplaatsten zich door de stad met een lange witte stok om afstand te houden van zijn gesprekspartners. Omdat de epidemie niet onder controle kwam, werden duizenden nieuwe containerwoningen voor zieken buiten de stad gebouwd en werd een algemene quarantaine afgekondigd. Alle bewoners moesten veertig dagen in hun huis blijven. Deze quarantaine werd uiteindelijk verlengd tot drie maanden.

De geschiedenis herhaalt zich: Bovenstaande speelde zich af in de 16e eeuw, de pestepidemie.......
Zo'n jubeljaar was ook een best een ehm "grote reset" of niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

klaaas schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:30:
[...]

Misschien is dat wel het vooropgezette plan. Ze willen gewoon dezelfde privileges als echte religieuzen! >:)
Dan wel de kamer verlaten. Geen priesters/paus in de kamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
(jarig!)
Cobb schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:36:
[...]

Ja kennelijk wel. Ik was buiten mijn stoepje aan het vegen toen de buurman langs kwam. Hij ging zijn tweede shot halen (was een late antivaccer) bij een inloop locatie. Ik ben spontaan mee gegaan en heb het daar gevraagd aan een arts of het een goed idee was. Hij vond van wel. Dus klaar. Wel 2x Pfizer.

@Dennis1812 geen idee hoe ik mee tel nu. Ik heb een kaartje meegekregen waar ze oog nog even mijn prik van juni op hebben vermeld (die konden ze dus opzoeken).
Bij mijn zoon (14) werkte dat hetzelfde. Had corona gehad en 1 prik en we zijn later met hem gewoon langs een locatie gelopen waar ze hem zonder problemen ook de 2e prik gaven.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 14-09 22:59
zacht schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:16:
Ik snap die vragen niet zo goed, waarom vraagt Omtzigt niet waarom het RIVM niet aan het kabinet verteld heeft of er nu wel of geen kudde immuniteit is? Of hebben ze daar bij het RIVM geen duidelijke 'ja' op? Dan is het dus een 'nee'.
Ik denk dat het antwoord op dat er nu is, nee is.
En op de vraag of het er zou kunnen komen, je zit op "hangt er vanaf", kan best zijn dat dat er met farmacologische oplossingen mogelijk wordt. Het kan ook dat het mogelijk wordt als iedereen die er niet afdoende tegen kan gestorven is. Dan is het wel haalbaar, of je het wenselijk vind om het op die manier te bereiken is dan weer een andere vraag (en een opvolgende is dan weer of je bereidt gaat zijn offers te brengen om dat moment nog verder uit te stellen, zeker voor wat betreft de moedwillig ongevaccineerden).

(maar ik vond Omtzigt een beetje warrig overkomen bij die vragen serie, waarschijnlijk wat moe onderhand).

[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 01-12-2021 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monga
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:15
klaaas schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:30:
[...]

Vrijstelling van belastingen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Veel discussie over het beleid in Nederland maar in België kunnen ze er ook wat van. Nog geen week geleden kondigde de regering aan dat gevaccineerde personen na een risicocontact uit quarantaine mochten na één negatieve pcr test op dag 1 na het contact. Compleet absurd gezien dat de incubatietijd een stuk langer kan zijn.

Nu keert men de kar alweer en heb je recht op twee testen waarvan slechts de eerste verplicht is. Die mag je inplannen tussen dag 3 en 6 na het contact. Bij negatief resultaat mag je uit quarantaine. Of je mag een dagelijkse zelftest doen en na dag 4 uit quarantaine 8)7

België... :)B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Dennis1812 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:32:
Tel je dan nu als volledig gevaccineerde of tel je als geboosterd? Met het oog op reizen eventueel.
Voor de Europese Corona-QR code geldt je dan "gewoon" als volledig gevaccineerd. Booster is een losse prik.

[ Voor 30% gewijzigd door Ryur op 01-12-2021 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Dennis1812 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:39:
[...]

Dan wel de kamer verlaten. Geen priesters/paus in de kamer.
Iemand uitsluiten omdat ie een religieus ambt bekleedt lijkt me een slecht argument.
Eigenlijk is het gedrag van de FVD als 'religieus' bestempelen wel een belediging voor de religieuzen in de 2e kamer. Zij voeren de coronadebatten iig niet niet op basis van alternative facts. Bij de FVD is het meer een soort fundamentalistische fabeltjeskrant.

Hij wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:24
[...]

Dus om even duidelijk te zijn, jij claimt de volgende twee dingen:

- Met meer bedden hadden we nu geen probleem gehad
- De oorzaak van het huidige probleem (zorginfact) ligt in Den Haag

Waarbij je ik vraag hoe je dan de situatie in DE uitlegt. Je geeft daar geenszins antwoord op en herhaalt alleen maar argumenten zonder feiten. Jij wil inhoudelijk de discussie aan gaan om te zeggen dat je het probleem niet grotendeels bij ongevaccineerden kan leggen. Kom dan ook met feiten. Ik heb je relaas gezien maar ook daar ga je op dit punt er niet inhoudelijk op in terwijl je wel een claim maakt.

Dus, waarom mogen de ongevaccineerden niet al onderdeel van het probleem worden gezien? Het probleem met de zorg is wereldwijd, het probleem met vaccinaties ook. Dus een argument "maar Den Haag" zal niet echt afdoende zijn. Ook vaccinatieplicht, QR codes, etc, hebben weinig met de feitelijke werking van het vaccin en virus (R waarde) op de bevolking te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Monga schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:55:
[...]

Vrijstelling van belastingen? :o
Ik dacht meer aan het niet kunnen verbieden van samenkomsten. Zoals er in een eerdere fase gesuggereerd werd om van de kroeg een kerk te maken :)

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:24
de Peer schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:19:
[...]

Gaat wel erg die kant op ja, en het mag allemaal. irritant en frustrerend.
In dit topic werden het al tegenfeiten genoemd. Dat koste mij al mijn koffie, met het doekje voor de koffie kon ik wel mooi ook gelijk mijn tranen wegvegen.
Pagina: 1 ... 36 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"