Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:28
Dennis1812 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:33:
[...]

Wordt dat niet the hunger games?

[...]

Ze liepen altijd een week voor. Misschien sinds vandaag niet meer dan. Zo goed volg ik t ook niet. Excusez
Gisteren is de halve finale uitgezonden in NL dus sinds vandaag lopen we gelijk met BE ;)

En ik snap niet dat Amy zo populair schijnt te zijn, dat klinkt echt regelmatig best vals volgens mij…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:34
'Help, mijn man is ongevaccineerd!' :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:43

Dennis1812

Amateur prutser

rik86 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:35:
[...]

Gisteren is de halve finale uitgezonden in NL dus sinds vandaag lopen we gelijk met BE ;)

En ik snap niet dat Amy zo populair schijnt te zijn, dat klinkt echt regelmatig best vals volgens mij…
Ik keek 1 aflevering. Daarin kwam julia. Gertje keek of hij haar op ging eten.

Toen twijfelde ik wat voorwedstrijd t was. Maar zeker een mooie dame die julia .

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
rik86 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:35:
[...]

Andere kwaliteiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
hoevenpe schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:42:
[...]

'Help, mijn man is ongevaccineerd!' :)
Help, mijn man is minister...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Die is saai . Te weinig mogelijke deelnemers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Heel Holland prikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk al langer, gezien we altijd achter de feiten aanlopen. Maar goed, varianten zullen er altijd zijn.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
https://www.nu.nl/coronav...uit-zuidelijk-afrika.html

Even een stomme vraag, maar hebben ze nu iedereen getest van die vlucht of maar een gedeelte ervan? Ik hoop toch het eerste?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Help mijn man werkt op de IC
Ah ja, wat is t probleem?
Nou.. sex bijvoorbeeld ik weet het nog goed. 12 maart 2020 was het voor het laatst. De sexlockdown is beginnen en zal pas stoppen als we uit de pandemie zijn en hij weer zijn normale uren kan werken.
Helaas... nog steeds niet.
Maar ik een escape! Krijg ik Thierry gevaccineerd kan hij vanmiddag naar huis om sex te hebben.
#Thierryisgevaxt ie geboren.

Blijft u kijken voor deel 2 van deze spannende thriller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Graag wel wat laat. Maar voor de boosters prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
t_captain schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:29:
Idee voor een nieuw TV programma. Onbewoond eiland met twee tegengestelde groepen, die een beetje meer begrip voor elkaar moeten leren opbrengen.

Groep 1: mensen die niet geloven dat corona bestaat
Groep 2: mensen die op dit moment corona hebben
Wel nasty, want tot welke groep hoort het zorgpersoneel dan dat voor ze moet zorgen? :+

Zag item van Nieuwsuur over de ziekenhuizen in Nederland momenteel... verbaasde mij dat ze met chirurgische mondkapjes rondliepen ipv iets beters. In Duitsland kom je daarmee amper de supermarkt in en hier zorgen ze voor covid patiënten.

Helaas beantwoord ik daarmee waarschijnlijk mijn eigen vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
De persconferentie met Irmaaa Sluissssss

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:24
HollowGamer schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:05:
https://www.nu.nl/coronav...uit-zuidelijk-afrika.html

Even een stomme vraag, maar hebben ze nu iedereen getest van die vlucht of maar een gedeelte ervan? Ik hoop toch het eerste?
Ik neem aan iedereen:
Op 26 november zijn 624 uit Zuid-Afrika terugkerende passagiers door GGDGemeentelijke Gezondheidsdienst Kennemerland op Schiphol getest op het coronavirus.
Berichtgeving van de RIVM: https://www.rivm.nl/nieuw...uqaQILJh_56H2Vzzsf4kSUnC4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:06:
Help mijn man werkt op de IC
Ah ja, wat is t probleem?
Nou.. sex bijvoorbeeld ik weet het nog goed. 12 maart 2020 was het voor het laatst. De sexlockdown is beginnen en zal pas stoppen als we uit de pandemie zijn en hij weer zijn normale uren kan werken.
Helaas... nog steeds niet.
Mijn vrouw haar werk is zo naderhand 1 groot quarantaine feest met allemaal besmette collega's en hele verdiepingen in isolatie, maar dat houdt mij alsnog niet tegen hoor.

Famous last words... _O-

Ik ben ook zo moe van alles... dat ik gevaccineerd ben, maakt me ook nog eens minder voorzichtig. Maar boven alles kom ik steeds meer in een modus van "als dit virus me pakt, dan is het maar zo, ben er klaar mee".

Het weerhoudt mij iig niet om mijn vrouw te knuffelen, ook al heeft ze een dag eerder nog een besmette collega gezien. Misschien dat ik inmiddels wat levensmoe geworden ben van deze hele pandemie, maar goed.

Hoe lang nog voordat iedereen het opgeeft en het virus "wint" ? :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Lethalis schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:26:
[...]

Mijn vrouw haar werk is zo naderhand 1 groot quarantaine feest met allemaal besmette collega's en hele verdiepingen in isolatie, maar dat houdt mij alsnog niet tegen hoor.

Famous last words... _O-

Ik ben ook zo moe van alles... dat ik gevaccineerd ben, maakt me ook nog eens minder voorzichtig. Maar boven alles kom ik steeds meer in een modus van "als dit virus me pakt, dan is het maar zo, ben er klaar mee".

Het weerhoudt mij iig niet om mijn vrouw te knuffelen, ook al heeft ze een dag eerder nog een besmette collega gezien. Misschien dat ik inmiddels wat levensmoe geworden ben van deze hele pandemie, maar goed.

Hoe lang nog voordat iedereen het opgeeft en het virus "wint" ? :$
Het verhaal was volledig op fictie gebaseerd do not worry.

Als 1 van ons op een cohort heeft gestaan of bij verdachten is onze afspraak thuis om meteen te douchen en werkkleding in de wasmachine te doen op 60 graden.

Daarna knuffelen we er op los. Quarantaine baby arriveert zo in mei.

De vorige was net op tijd 12-03-2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:53

ötzi

eclecticus

Vraag me af of ze de vlucht van vandaag ook nog hebben getest... Wel weer een beetje typisch dat er een vluchtverbod vanuit ZA geldt binnen de EU sinds gisteren 12.00 maar dat de KLM daar kennelijk schijt aan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
je verzint het niet 8)7

https://www.rd.nl/artikel...agne-op-duitse-luchthaven

Politie stopt illegale vaccinatiecampagne op Duitse luchthaven

Het vaccin dat gebruikt werd, staat niet geregistreerd bij de Duitse gezondheidsautoriteiten en het toedienen ervan is strafbaar. Mogelijk hebben zo’n vijftig mensen zaterdag een prik gekregen. In en voor de hal van de luchthaven stonden nog eens ruim tweehonderd mensen te wachten.

Het vliegveld is in bezit van de Duitse wetenschapper en ondernemer Winfried Stöcker, die zijn eigen vaccin tegen het coronavirus heeft ontwikkeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Detonator op 27-11-2021 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ötzi schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:37:
[...]

Vraag me af of ze de vlucht van vandaag ook nog hebben getest... Wel weer een beetje typisch dat er een vluchtverbod vanuit ZA geldt binnen de EU sinds gisteren 12.00 maar dat de KLM daar kennelijk schijt aan heeft?
Repatriëring?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Er is toch geen vliegverbod?
Enkel een inreisverbod voor bepaalde groepen.

Oftewel even nuttig als het bord bestemmingsverkeer ophangen in een sluiproute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

Dennis1812 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:40:
[...]
Er is toch geen vliegverbod?
Enkel een inreisverbod voor bepaalde groepen.

Oftewel even nuttig als het bord bestemmingsverkeer ophangen in een sluiproute.
https://www.nederlandwere...-afrika/reizen/reisadvies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

Yes, daar lijkt het op, dweilen met de kraan open dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ötzi schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:44:
[...]
Yes, daar lijkt het op, dweilen met de kraan open dus :p
Moeten wel genoeg samples naar NL halen idd.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
[...]

De eisen voor het reizen zijn aangepast, dubbele testverplichting en een quarantaineplicht. Verder mogen alleen nog NL'ers er vandaan komen en EU-burgers mogen doorreizen op weg naar hun thuisland: https://www.telegraaf.nl/...-naar-zuid-afrika-vliegen
Veel normale vluchten zullen door de beperkingen wel niet doorgaan waardoor je de paar vluchten repatriëring kan noemen. Dit artikel gaat erover: https://www.nu.nl/coronav...nders-in-zuid-afrika.html

Maar zie ook dit bericht over een vlucht van vandaag: https://www.telegraaf.nl/...-uit-zuid-afrika-halfleeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
_/-\o_

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Nederlanders, maar ook EU-burgers op doorreis naar hun woonland, zijn uitgezonderd van het vliegverbod

2e zin. Iedereen uit Europa is gewoon welkom en mag terug vliegen.
Dat heet dan toch een inreisverbod voor sommige groepen?
Bij een vliegverbod stop je met vliegen want daar is dan dus net een verbod op.

Repatriëring moeten we eens mee stoppen. Vorig jaar was het logisch nu zijn het bewuste keuzes. Dat personeel had ook nuttiger zaken kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:53:
[...]

Nederlanders, maar ook EU-burgers op doorreis naar hun woonland, zijn uitgezonderd van het vliegverbod

2e zin. Iedereen uit Europa is gewoon welkom en mag terug vliegen.
Dat heet dan toch een inreisverbod voor sommige groepen?
Bij een vliegverbod stop je met vliegen want daar is dan dus net een verbod op.

Repatriëring moeten we eens mee stoppen. Vorig jaar was het logisch nu zijn het bewuste keuzes. Dat personeel had ook nuttiger zaken kunnen doen.
Gelukkig gaat de GGD steekproefsgewijs testen bij aankomst, nou dat is een hele geruststelling 8)7

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gezien het de kroeg is, stel dat je eens in gesprek komt met iemand die alles als een groter plan ziet of alles ontkent.

Met een knipoog en zonder na te gaan of deze wel eens gedeeld is, vond ik het best vermakelijk om te lezen.

https://sargasso.nl/handboek-voor-ontkenners/
HOOFDSTUK VI: DE MAATREGELEN
Uw favoriete jojo-onderwerp: als er maatregelen worden aangekondigd, dan werken ze niet. Als drie weken later blijkt dat de maatregelen werken, dan is de daling van het aantal besmettingen het gevolg van een seizoenseffect.

[ Voor 33% gewijzigd door Vorkie op 28-11-2021 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Alleen mogen passagiers niet meer mee als ze geen EU paspoort hebben + een paar uitzonderingen, verder zijn het reguliere lijnvluchten die mensen brengen en halen.
SCHIPHOL - KLM blijft tussen Zuid-Afrika en Nederland vliegen. Deze website had dit eerder vandaag al voorspeld, en zojuist heeft de luchtvaartmaatschappij dat bevestigd. Het vanochtend ingevoerde vliegverbod is namelijk geen echt vliegverbod, ondanks de misleidende naam, maar een inreisverbod voor bepaalde groepen passagiers.

Alle Nederlanders, EU- en Schengen-ingezetenen op doorreis, medisch personeel, zeevarenden, vliegtuigpersoneel en personen die om humanitaire of dwingende gezinsredenen reizen, mogen nog steeds rechtstreeks vanuit Zuid-Afrika en haar buurlanden naar Nederland vliegen. Alleen mensen die niet in één van de bovengenoemde categorieën vallen, mogen niet meer mee.

KLM houdt zich volledig aan de regels door te blijven vliegen. De term 'vliegverbod' is dan ook wat ongelukkig gekozen door het kabinet (al komt dat woord wel daadkrachtig over). Vorige winter was er ook een 'vliegverbod' voor Zuid-Afrika, toen nog vanwege een andere variant, en toen mocht KLM ook met passagiers blijven vliegen. Maar net als nu alleen met bepaalde passagiers, zoals Nederlanders.

Het gaat niet, zoals in sommige media gesuggereerd wordt, om speciale repatriëringsvluchten, maar om reguliere lijnvluchten. KLM gaat streng controleren dat op de vluchten uit Zuid-Afrika alleen passagiers meereizen die aan de voorwaarden voldoen. De eerste vlucht waarop dat het geval is, vertrekt rond middernacht uit Johannesburg en arriveert zaterdag op Schiphol.
https://www.luchtvaartnie...ka-en-nederland-gaan-door

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 05:34
Oh dit is geweldig geschreven. Meteen breed gedeeld op mijn social media om aantal lui te triggeren >:)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

https://www.bd.nl/opinie/...cineer-ik-niet~a8e585bef/

Een aantal ingezonden brieven van vaccin weigeraars. Er komen veel bekende ontkrachte redeneringen langs over te snel ontwikkelde vaccins, dat de zorg kapot gemaakt is en mensen die hun immuunsysteem zo vertrouwen dat ze het niet nodig hebben.

Maar deze had ik me nog niet gerealiseerd:
Ik voel mezelf voor het eerst van mijn leven behoren tot een ongewenste minderheid in de samenleving. Dat vond ik in het begin frustrerend, maar dit is ook best interessant om eens te voelen. Niet-gevaccineerden kunnen eigenlijk zo in het rijtje met niet-westerse minderheden, laag-opgeleiden en werklozen.
Een vaccin niet nemen is een express ticket naar een slachtoffer groep. Zelfs als je bovenaan de privilege ladder staat als blanke welvarende Nederlander kan je nu ineens een vervolgde minderheid worden met de morele superioriteit die daaruit voortvloeit.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:35
Na 9 dagen isolatie nog steeds lichte klachten. Geen loopneus meer, neus is ook gewoon open alleen lijkt het nog wel in mijn neusholte ofzo dicht te zitten. Aan mijn stem klinkt het nog wel alsof ik verkouden ben.

Ben helemaal klaar met die isolatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:55
Dirk0s schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:32:
Na 9 dagen isolatie nog steeds lichte klachten. Geen loopneus meer, neus is ook gewoon open alleen lijkt het nog wel in mijn neusholte ofzo dicht te zitten. Aan mijn stem klinkt het nog wel alsof ik verkouden ben.

Ben helemaal klaar met die isolatie
Na een week lang volledig blootgesteld te zijn geweest aan besmet persoon; in gezicht gehoest, geniest, uit hetzelfde glas gedronken te hebben, totaal geen afstand gehouden, gelachen, gezongen…. Niks noppes nada.

Een jaar geleden Corona gehad en ik vermoed dat de kans op een herbestemming daarmee enorm klein is geworden. Mooi klote, want de QR is ruimschoots verlopen.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Laatst online: 18:35
Valandil schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:57:
[...]

Na een week lang volledig blootgesteld te zijn geweest aan besmet persoon; in gezicht gehoest, geniest, uit hetzelfde glas gedronken te hebben, totaal geen afstand gehouden, gelachen, gezongen…. Niks noppes nada.

Een jaar geleden Corona gehad en ik vermoed dat de kans op een herbestemming daarmee enorm klein is geworden. Mooi klote, want de QR is ruimschoots verlopen.
Ja ik zelf dus vorige week zaterdag positief getest, diezelfde ochtend is mijn vriendin bij mij vertrokken waar we nog gewoon gezoend hebben vrijdag en zaterdag ochtend.
5 dagen later testen, negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Lekker nonchalant, ook voor Hugo is zondag een vrije (rust)dag :) Mooi dat hij toch de tijd neemt om kort zelf deze boodschap te brengen ipv een geschreven bericht uit te geven

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:50
Nou lekkere maatregelen. Meestal is het in de ochtend lekker rustig trainen op mijn vaste zondag ochtend, nu was het dus rete rete druk...ben maar weer naar buiten gelopen.

Zelfde in de bouwmarkt, ga meestal na het eten de nodige klus materialen halen. Nu liep ik er om 16.00 , druk druk druk. 4 man extra beveiliging in de winkel om op de mondkapjes te wijzen.

Dit gaat niet werken zo....

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Cobb schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:37:
Nou lekkere maatregelen. Meestal is het in de ochtend lekker rustig trainen op mijn vaste zondag ochtend, nu was het dus rete rete druk...ben maar weer naar buiten gelopen.

Zelfde in de bouwmarkt, ga meestal na het eten de nodige klus materialen halen. Nu liep ik er om 16.00 , druk druk druk. 4 man extra beveiliging in de winkel om op de mondkapjes te wijzen.

Het ligt ook aan de winkel merk ik.

De makro was "aardig druk" en kon zo een paar mensen zien die o.a. Geen mondkapjes droegen.
De holwa was druk, maar gereguleerd en iedereen had netjes zijn mondkapjes op.
Hanos niet druk en ook overal netjes mondkapjes op.

Vanmiddag in de dirk eigenlijk alleen de klant meer een treetje alcoholistenbier die geen mondkapje droeg.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:57

DevWouter

Creator of Todo2d.com

En ik hoor ook uit verschillende sportverenigingen dat ze tijden aanpassen waardoor de avond training over dag komt.

Iets zeg me dat we over twee weken een verzwaring krijgen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:19
DevWouter schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:58:
[...]

En ik hoor ook uit verschillende sportverenigingen dat ze tijden aanpassen waardoor de avond training over dag komt.

Iets zeg me dat we over twee weken een verzwaring krijgen.
Die verzwaring komt sowieso. Wat dat betreft is de omikron variant ideaal, kan daar de schuld aan gegeven worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
BarôZZa schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:04:
[...]

Die verzwaring komt sowieso. Wat dat betreft is de omikron variant ideaal, kan daar de schuld aan gegeven worden.
Vergeet "ons" gedrag niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona

Heel veel maatregelen die nu gelden slaan nergens op. Hoe langer je erover nadenkt hoe meer je inziet dat het enkel is om streng te lijken en de mensen een offer te laten brengen. Maar dat virus zal er niet door geremd worden.

Winkels alleen nog open als het licht is. Lekker druk daar en dan maar denken dat het virus alleen maar in het donker actief is...
Sporten, alleen overdag als de kwetsbare ouderen kun uurtje sport hebben. Wie het kan combineren met werk maakt die uren extra druk, de rest heeft gewoon pech en zal er corona kilo's bij krijgen.
Competities weer stil, verenigingen zullen nu echt wel een terugloop in leden krijgen.
Zwemlessen weer onderbroken. We krijgen nu een generatie kinderen die niet veilig zijn bij het water.
Kinderen op school mondkapjes op in de gang. Die kinderen zitten de hele dag inde klas op elkaars lip, hangen buiten aan elkaar. Maar in de gangen waar ze elkaar enkele snel voorbij lopen, daar moet het mondkapje alle risico's wegnemen....

En die De Jonge maar ratelen met zijn "een keuze heeft consequenties". Nou, het verhaal is dus dat die keuze juist geen consequentie heeft. Weken lang wordt er een 2G beleid beloofd, maar nee hoor. Men mag kiezen wat men wil maar dat mag vooral geen consequenties hebben. Iedereen de Sjaak, niet alleen de mensen die zelf daarvoor gekozen hebben.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Je bent weer naar buiten gelopen, dat is volgens mij nu precies de bedoeling van de maatregelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:50
zacht schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:34:
[...]

Je bent weer naar buiten gelopen, dat is volgens mij nu precies de bedoeling van de maatregelen.
Ja ik wel, maar heel veel mensen niet. Ik heb de mogelijkheid om thuis te trainen. Niet veel hebben dat.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:57

DevWouter

Creator of Todo2d.com

<sarcasme>
Nah, ik geef @BarôZZa gelijk. Het is de schuld van het virus. Wij Nederlanders hebben toch ons best gedaan.
</sarcasme>

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Cobb schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:54:
[...]

Ja ik wel, maar heel veel mensen niet. Ik heb de mogelijkheid om thuis te trainen. Niet veel hebben dat.
Ik heb wel die mogelijkheid, maar het is toch anders. Als ik thuis train maak ik moeilijk mijn hoofd vrij. Op de een of andere manier heb ik altijd haast en train ik nooit echt lekker en goed. Ga ik naar een club dan ben ik langer aan het sporten en lekkerder. Daar kan ik veel makkelijker mijn werk loslaten en de tijd nemen om eens lekker te trainen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

zacht schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:34:
[...]

Nee want blijkbaar was het al drukker dan normaal een deel van die mensen heeft die keuze dus niet gemaakt. Mensen die normaal die keuze niet hoeven te maken toen de openingstijden ruimer waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
TrailBlazer schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:22:
Mensen die normaal die keuze niet hoeven te maken toen de openingstijden ruimer waren.
Je begrijpt er niets van: het is een Dracula/weerwolf virus wat alleen in het donker besmettelijk is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Laatst online: 22:02
De gedachte achter alles sluiten na 17.00 uur is dat gewoon heel veel sectoren nu dicht zijn want die kunnen voor 5 uur toch niets. Dat geldt voor sportclubs, theater en Horeca. De gelegenheden waar veel mensen dicht op elkaar samen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:08:
[...]

Je begrijpt er niets van: het is een Dracula/weerwolf virus wat alleen in het donker besmettelijk is... :)
Is ook logisch, het virus hangt gewoon nog een beetje aan de Chinese tijdzone waardoor het hier vooral 's nachts rondwaart, vandaar dat iedereen ook zo bang is voor de omnomnom variant.
Zuid Afrika scheelt qua tijd niet zoveel met NL.
Mark my words, wanneer omnomnom hier de boel overneemt gaat alles overdag op slot. :+

Dracula, vleermuizen... interessant, weet jij meer?

[ Voor 13% gewijzigd door PalingDrone op 28-11-2021 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
PalingDrone schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:26:
Is ook logisch, het virus hangt gewoon nog een beetje aan de Chinese tijdzone waardoor het hier vooral 's nachts rondwaart, vandaar dat iedereen ook zo bang is voor de omnomnom variant.
Zuid Afrika scheelt qua tijd niet zoveel met NL.
Voordeel is wel dat de Zuid-Afrikaanse variant vooral in onze zomer effectief is, lang leve het seizoenseffect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

hoevenpe schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:30:
[...]

Voordeel is wel dat de Zuid-Afrikaanse variant vooral in onze zomer effectief is, lang leve het seizoenseffect...
Nou dan is de zomer alvast gevuld.
Hoezo winter lockdown? Kan toch het hele naar.
Van omicron naar delta en weer terug
Misschien nog een perfecte erbij voor lente en herfst en we zijn compleet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Artwido schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:08:
De gedachte achter alles sluiten na 17.00 uur is dat gewoon heel veel sectoren nu dicht zijn want die kunnen voor 5 uur toch niets. Dat geldt voor sportclubs, theater en Horeca. De gelegenheden waar veel mensen dicht op elkaar samen zijn.
Hoorde al over trainingen 's morgens heel vroeg. Concreet kreeg ik net bericht van de kickboks club van mijn zoon dat zij het nu een rooster hebben gemaakt om in het weekend zoveel mogelijk trainingen te geven.

De trend is duidelijk. Niemand handelt naar de geest van de mogelijke bedoeling van de regering maar probeert er het beste van te maken en zoveel mogelijk alsnog door te laten gaan.

alles kan off-topic

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ankona schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:37:
[...]

Hoorde al over trainingen 's morgens heel vroeg. Concreet kreeg ik net bericht van de kickboks club van mijn zoon dat zij het nu een rooster hebben gemaakt om in het weekend zoveel mogelijk trainingen te geven.

De trend is duidelijk. Niemand handelt naar de geest van de mogelijke bedoeling van de regering maar probeert er het beste van te maken en zoveel mogelijk alsnog door te laten gaan.
Dus stellen ze collectief de vraag:
Wil je mijn sector alsjeblieft toch sluiten? Wij kunnen helemaal niet omgaan met een stukje verantwoording. Wij hebben een strenge meester nodig. Nadenken us moeilijk en krijg je zoon hoofdpijn van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:35:
[...]

Nou dan is de zomer alvast gevuld.
Hoezo winter lockdown? Kan toch het hele naar.
Van omicron naar delta en weer terug
Misschien nog een perfecte erbij voor lente en herfst en we zijn compleet.
Ah joh, dan doen we voor de winter een delta booster en griepprik, en voor de zomer een Omicron booster of 2, en we kijken welke varianten er nog bijkomen dan gaan we die ook boosteren.

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Laatst online: 18:16

bert pit

asdasd

Een collega van mijn vrouw is een paar weken thuis geweest vanwege corona besmetting. De besmetting werd door toevel ontdekt, een huisgenoot moest testen, bleek het te hebben en toen is iedereen getest.

Maar nu komt het, de collega had geen symptomen die bij corona horen alleen een enorme hoofdpijn en vermoeidheid. Dus geen koorts, smaakverlies, hoesten, keelpijn etc.

Haar symptomen kwamen wel overeen met die Afrikaanse variant. Toeval?

https://www.telegraaf.nl/...symptomen-waren-zo-anders

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
bert pit schreef op zondag 28 november 2021 @ 23:44:
Een collega van mijn vrouw is een paar weken thuis geweest vanwege corona besmetting. De besmetting werd door toevel ontdekt, een huisgenoot moest testen, bleek het te hebben en toen is iedereen getest.

Maar nu komt het, de collega had geen symptomen die bij corona horen alleen een enorme hoofdpijn en vermoeidheid. Dus geen koorts, smaakverlies, hoesten, keelpijn etc.

Haar symptomen kwamen wel overeen met die Afrikaanse variant. Toeval?

https://www.telegraaf.nl/...symptomen-waren-zo-anders
De twee symptomen die je noemt staan gewoon opgesomd onder covid 19 bij het Rivm.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/ziekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:23
Dennis1812 schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:47:
[...]

Wil je mijn sector alsjeblieft toch sluiten? Wij kunnen helemaal niet omgaan met een stukje verantwoording. Wij hebben een strenge meester nodig. Nadenken us moeilijk en krijg je zoon hoofdpijn van.
Die vraag wordt zelfs letterlijk gesteld door een restaurant in Sittard.

Avondlockdown: maaltijdboxen koken na vertrek klanten - https://nos.nl/r/204521
We hadden eigenlijk liever gehad dat we 3 weken helemaal dicht waren geweest

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Wil je mijn sector alsjeblieft toch sluiten? Wij kunnen helemaal niet omgaan met een stukje verantwoording.
Het zegt imo vooral iets over het draagvlak, blijkbaar is het overgrote deel van de gevaccineerde bevolking niet (meer) bereid om zijn/haar leven voor een relatief kleine groep weigeraars te beperken.

Wat je daar ook van vindt, dat is de onderliggende oorzaak van het verschuiven van trainingen, etentjes en het omboeken van vakanties naar plekken die nog wel open zijn. Je kunt dat niet los zien van de 2G discussie, dat er grenzen zijn aan de onderlinge solidariteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Zo leeft het niet in de maatschappij. Bovendien, de sector is feitelijk al gesloten als ze niet met dit soort creatieve oplossingen komen.
Ik snap vanuit jouw perspectief dat je graag ziet dat alles op slot gaat en streng gehandhaafd wordt, draagvlak onder de meeste andere mensen is echter zeer laag dus de wereld blijft gewoon doordraaien. En zeker met de maatregelen van nu, die te laat zijn om iets uit te richten en totaal onbegrijpelijk en onverdedigbaar zijn gaan mensen er gewoon massaal het beste van maken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
hoevenpe schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:31:
[...]

Het zegt imo vooral iets over het draagvlak, blijkbaar is het overgrote deel van de gevaccineerde bevolking niet (meer) bereid om zijn/haar leven voor een relatief kleine groep weigeraars te beperken.

Wat je daar ook van vindt, dat is de onderliggende oorzaak van het verschuiven van trainingen, etentjes en het omboeken van vakanties naar plekken die nog wel open zijn. Je kunt dat niet los zien van de 2G discussie, dat er grenzen zijn aan de onderlinge solidariteit.
De weigeraars beperken je leven niet.
Dat doet de overheid.

wijze woorden

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:26
Als gevolg van het 'niet' handelen van de weigeraars. En zo is de cirkel weer rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Valandil schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:32:
[...]

De weigeraars beperken je leven niet.
Dat doet de overheid.
Dat doet vooral corona. Als die er niet was waren er geen beperkingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valandil
TheJason schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:36:
Als gevolg van het 'niet' handelen van de weigeraars. En zo is de cirkel weer rond.
Het is een zorginfarct…. Al jaren.
De weigeraars zitten in Den Haag die al jaren weigeren structureel iets aan de zorg te doen.
Nu proberen ze (met succes) hun falen bij een andere groep mensen neer te leggen.

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Valandil schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:21:
[...]

De weigeraars zitten in Den Haag die al jaren weigeren structureel iets aan de zorg te doen.
Nu proberen ze (met succes) hun falen bij een andere groep mensen neer te leggen.
Het is een combi van beiden. Ja, de zorgcapaciteit is niet goed maar als je nu 95% vaccinatiegraad had gehad had je minder bezette IC-bedden gehad. Dus zowel regering als de groep weigeraars (mits niet medisch) zijn verantwoordelijk voor de maatregelen. En dan hoor je De Jonge zeggen dat de noodsteun niet eeuwig kan zijn. Dan moet je als overheid echt eens keuze's gaan maken waardoor op langere termijn Corona houdbaar rond kan gaan. En sluitingen dus niet meer nodig zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
[...]

7. Maar ze moeten gewoon de ic-capaciteit opschroeven.
Waar een klein land groot in is: Mark Rutte heeft zodanig op de zorg bezuinigd dat nu over de hele wereld ziekenhuizen overspoeld worden met een handjevol mensen die positief getest zijn op een onschuldig virus.
Ja, het zou kunnen dat de zorgcapaciteit in Nederland omhoog moet, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan omdat er geen personeel is. Feit is dat de ic-capaciteit, die onder Rutte niet is teruggelopen laat staan gehalveerd, vóór corona min of meer voldoende bleek. Op korte termijn leidt meer ic-capaciteit in combinatie met een beleid dat stuurt op ic-capaciteit tot niets meer dan extra zieken en doden (zie Rusland; hoofdstuk II, artikel 3). In ruil daarvoor kunnen de kroegen dan een paar dagen langer open blijven.
https://sargasso.nl/handboek-voor-ontkenners/ :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Blackouts schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:08:
[...]

Die vraag wordt zelfs letterlijk gesteld door een restaurant in Sittard.

Avondlockdown: maaltijdboxen koken na vertrek klanten - https://nos.nl/r/204521

[...]
het restaurant is vrij om voor 17.00 dicht te gaan , bijvoorbeeld 15.00 na vertrek van de late lunchers. Maar blijkbaar verdienen ze genoeg aan de borrel clubjes om tot 17.00 open te blijven.

Die maaltijd boxen passen overigens helemaal in het verschuiven van lessen e.d. bij de sportscholen. Of zouden die alleen door gezinnen opgepeuzeld worden?

Dat sportscholen schuiven vind ik overigens helemaal begrijpelijk. Ze willen hun leden laten sporten (daar zijn ze voor ) en qua inkomen ook op lange termijn is het wel fijn als de leden lid blijven

Verder totaal geen begrip voor de sluiting van (buiten) sportaccommodaties. Dat kantines dicht moeten of gereduceerd tot koffie/thee afhaal loket kan ik begrijpen, maar een (buiten) activiteit verbieden die bijdraagt aan gezondheid en sociale samenhang vind ik van de zotten. En voor de mensen met zolderkamer oplossingen: nee het is niet verboden om te bewegen. Het is wel verboden om te bewegen op daarvoor geschikt gemaakte locaties waar dat veilig kan . Sporten alleen toestaan binnen eigen club of desnoods directe omgeving (mini competitie) kan ik me qua gezamenlijk reizen e.d. nog voorstellen.

Voor mij is dit wel een omslagpunt. Dat je nadenkt en niet de randjes binnen de regels opzoekt, helemaal prima. Maar als ik dan toch aan het nadenken ben krijg ik kortsluiting bij het idee dat er niet buiten gevoetbald, getennist enz. mag worden na 17.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Muziekdocenten sturen nu ook mailtjes rond om de lessen van de avond naar de middag te verplaatsen. Het is allemaal passen en meten. Op het werk ook de nodige flexibiliteit inregelen om 's avonds te werken. Maar uiteindelijk probeert iedereen dus gewoon zoveel mogelijk door te gaan.
Geen idee wat de beoogde doelen van de regering waren met deze ontwrichtende maatregelen maar volgens mij is het alleen maar lastig en gaat corona er weinig last van krijgen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Ankona schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:13:
[...]

Ik heb wel die mogelijkheid, maar het is toch anders. Als ik thuis train maak ik moeilijk mijn hoofd vrij. Op de een of andere manier heb ik altijd haast en train ik nooit echt lekker en goed. Ga ik naar een club dan ben ik langer aan het sporten en lekkerder. Daar kan ik veel makkelijker mijn werk loslaten en de tijd nemen om eens lekker te trainen.
Komt bij dat ik het thuis ook gewoon niet doe...

Heb hier op de zolder een trainingsbank staan, gewichten, etc. Het is dat ik er nog af en toe een doekje overheen haal, anders zou er een dikke laag stof op liggen. En ik moet uitkijken dat mijn vrouw het niet als een handig tafeltje gaat zien om allerlei zooi op te parkeren :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
martwoutnl schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:28:
[...]

Het is een combi van beiden. Ja, de zorgcapaciteit is niet goed maar als je nu 95% vaccinatiegraad had gehad had je minder bezette IC-bedden gehad. Dus zowel regering als de groep weigeraars (mits niet medisch) zijn verantwoordelijk voor de maatregelen. En dan hoor je De Jonge zeggen dat de noodsteun niet eeuwig kan zijn. Dan moet je als overheid echt eens keuze's gaan maken waardoor op langere termijn Corona houdbaar rond kan gaan. En sluitingen dus niet meer nodig zijn.
Er liggen 551 mensen op de IC met Corona.
Als ik de woorden van Hugo moet geloven (en die zijn niet echt betrouwbaar, maargoed) is 70% ongevaccineerd.

Dus 385 ongevaccineerden op de IC leggen Nederland plat.
Tuurlijk is dit even heel zwart-wit, maar het geeft wel aan hoe slecht de capaciteit is en hoe fragiel onze zorg is ingeregeld.

Uitgestelde zorg is van alle jaren, zo ook nu.
Er wordt gewoon te weinig gedaan aan opschalen zorg. Het excuus dat er geen personeel is, is wellicht eenmalig te gebruiken, maar niet straks al 2 jaar terwijl je er m.i. te weinig aan doet. Sterker nog, ze wijzen een motie af om de IC structureel op te schalen in een vergrijzende bevolking.

Daarnaast ontneem je nu mensen om te kunnen sporten door alles om 1700 uur te sluiten en je hoeft geen medici te zijn om dit uiterst vreemd te vinden dat werken aan je gezondheid beperkt wordt.

Daarnaast aangaande vaccinaties.
Er zijn veel mensen die het mRNA vaccin niet willen, om welke reden dan ook.
Nu is er Novavax bijna beschikbaar, maar de goedkeuring duurt extreem lang tov van de andere aanbieders en ik ben van mening dat Novavax een hoop twijfelaars/weigeraars wel over de streep gaat trekken.

Kortom, de prioriteiten van de overheid zijn compleet verkeerd en onvolledig.

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
Ik heb deze doorgelezen, dank voor het delen.
Op een aantal punten kan ik best in meegaan, maar ook veel niet en gaat de schrijver niet op in en doet hij af met niet onderbouwde one-liners.

Vooral een stuk waarin populaire uitspraken worden gedaan van iemand die duidelijk mensen als wappies of antivaxxer ziet die het vaccin niet willen nemen.
Het niveau is redelijk bedroevend om het maar zo te noemen.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:24

NMH

Moderator General Chat
Ankona schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:31:
Heel veel maatregelen die nu gelden slaan nergens op. Hoe langer je erover nadenkt hoe meer je inziet dat het enkel is om streng te lijken en de mensen een offer te laten brengen. Maar dat virus zal er niet door geremd worden.

Winkels alleen nog open als het licht is. Lekker druk daar en dan maar denken dat het virus alleen maar in het donker actief is...
Sporten, alleen overdag als de kwetsbare ouderen kun uurtje sport hebben. Wie het kan combineren met werk maakt die uren extra druk, de rest heeft gewoon pech en zal er corona kilo's bij krijgen.
Competities weer stil, verenigingen zullen nu echt wel een terugloop in leden krijgen.
Zwemlessen weer onderbroken. We krijgen nu een generatie kinderen die niet veilig zijn bij het water.
Kinderen op school mondkapjes op in de gang. Die kinderen zitten de hele dag inde klas op elkaars lip, hangen buiten aan elkaar. Maar in de gangen waar ze elkaar enkele snel voorbij lopen, daar moet het mondkapje alle risico's wegnemen....
Winkels alleen overdag open heeft natuurlijk niets met daglicht te maken, het is allemaal bedoeld om een drempel op te werpen waardoor het aantal contactmomenten afneemt. En ik neem aan dat ze in de doorrekening rekening hebben gehouden met het waterbedeffect dat de drukte verschuift naar andere momenten van de dag. :)

En ja, de maatregelen hebben een prijs, maar dat geldt voor alles wat je doet. De scholen kunnen eigenlijk niet dicht, want dat is slecht voor de kinderen. De sport kan eigenlijk niet dicht, want dat is slecht voor de gezondheid. De zwemles kan eigenlijk niet stoppen, want kinderen moeten leren zwemmen, etc. Maar op een gegeven moment moet je toch wat, want anders ploft de zorg en dan heb je pas echt grote schade. Dan wordt het dus kiezen uit slechte opties en moet je de minst slechte kiezen. En uiteindelijk is er bij de meeste dingen nog wel een mouw aan te passen ook. Winkelen kan ook grotendeels online, je kunt aan je conditie werken door 's avonds een stuk te joggen, zwemles kan worden ingehaald, etc. Ideaal en leuk is het allemaal niet, maar we moeten nu roeien met de riemen die we hebben.
En die De Jonge maar ratelen met zijn "een keuze heeft consequenties". Nou, het verhaal is dus dat die keuze juist geen consequentie heeft. Weken lang wordt er een 2G beleid beloofd, maar nee hoor. Men mag kiezen wat men wil maar dat mag vooral geen consequenties hebben. Iedereen de Sjaak, niet alleen de mensen die zelf daarvoor gekozen hebben.
Mijn inschatting is dat 2G op dit moment niet haalbaar is, dat zou te veel besmettingen opleveren. Ik verwacht wel dat het later ingezet gaat worden als het aantal besmettingen (fors) naar beneden gegaan is en de voet (hopelijk voorzichtig) van de rem gehaald wordt. 2G is trouwens ook geen wondermiddel; ik denk dat we zelfs als we in september 2G in plaats van 3G hadden gedaan we nog extra maatregelen nodig hadden gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koos2009
Wat ik me afvraag, wat doen al die toeristen (nog) in het land?

Fransen en italianen merk ik, maar die hebben toch ook gewoon een zelfde situatie thuis?

Of is dat hetzelfde als de nederlanders uit ZA?

Misschien moeten we ook die mensen eens verantwoordelijk gaan houden net als de (tenzij medisch niet mogelijk, maar dat lijkt me intussen wel duidelijk) ongevaccineerden.

Zelf ben ik een beetje klaar met het zwabber en slappe beleidt.

Voer aub 2G in waar ongevaccineerden niet meer meedoen met de samenleving tot ze eens mee gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
NMH schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:56:
[...]

Winkels alleen overdag open heeft natuurlijk niets met daglicht te maken, het is allemaal bedoeld om een drempel op te werpen waardoor het aantal contactmomenten afneemt. En ik neem aan dat ze in de doorrekening rekening hebben gehouden met het waterbedeffect dat de drukte verschuift naar andere momenten van de dag. :)

En ja, de maatregelen hebben een prijs, maar dat geldt voor alles wat je doet. De scholen kunnen eigenlijk niet dicht, want dat is slecht voor de kinderen. De sport kan eigenlijk niet dicht, want dat is slecht voor de gezondheid. De zwemles kan eigenlijk niet stoppen, want kinderen moeten leren zwemmen, etc. Maar op een gegeven moment moet je toch wat, want anders ploft de zorg en dan heb je pas echt grote schade. Dan wordt het dus kiezen uit slechte opties en moet je de minst slechte kiezen. En uiteindelijk is er bij de meeste dingen nog wel een mouw aan te passen ook. Winkelen kan ook grotendeels online, je kunt aan je conditie werken door 's avonds een stuk te joggen, zwemles kan worden ingehaald, etc. Ideaal en leuk is het allemaal niet, maar we moeten nu roeien met de riemen die we hebben.

[...]

Mijn inschatting is dat 2G op dit moment niet haalbaar is, dat zou te veel besmettingen opleveren. Ik verwacht wel dat het later ingezet gaat worden als het aantal besmettingen (fors) naar beneden gegaan is en de voet (hopelijk voorzichtig) van de rem gehaald wordt. 2G is trouwens ook geen wondermiddel; ik denk dat we zelfs als we in september 2G in plaats van 3G hadden gedaan we nog extra maatregelen nodig hadden gehad.
Het "je moet toch wat want het is zo erg" argument gaat er bij mijn nooit goed in, als het niet werkt doe dan niets.
En geen enkele maatregel werkt in het nu, ze hebben allemaal minimaal een week of 3 reactietijd nodig. Daarom beter nu 2G invoeren dan wachten tot het over een paar weken ook niet in het nu gaat werken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Koos2009 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:58:
Wat ik me afvraag, wat doen al die toeristen (nog) in het land?

Fransen en italianen merk ik, maar die hebben toch ook gewoon een zelfde situatie thuis?

Of is dat hetzelfde als de nederlanders uit ZA?

Misschien moeten we ook die mensen eens verantwoordelijk gaan houden net als de (tenzij medisch niet mogelijk, maar dat lijkt me intussen wel duidelijk) ongevaccineerden.
Ook de Z-A gangers worden als arme slachtoffers neergezet die door de overheid slecht behandeld zijn.

https://www.volkskrant.nl...derdewereldland~b9736170/
Wat maakte de situatie vrijdag zo chaotisch?
Steenhuis: ‘Ze hadden geen idee wat ze met ons aan moesten, er was geen enkel plan. Eerst hebben we vier uur op de landingsbaan gestaan. Uiteindelijk hebben ze gate G1 voor ons vrijgemaakt. Daar zijn we met een bus heen gebracht en zijn we 12 uur opgesloten.’

‘Het werd een gore bende daar. Geen van de maatregelen die de overheid had genoemd, werd gehandhaafd. Besmette mensen en niet-besmette mensen werden niet gescheiden. Er werden geen rijen gecreëerd bij de teststraat. We kregen geen eten, geen drinken, geen frisse lucht. De toiletten waren smerig, er was niets geregeld op het gebied van hygiëne. Ik kwam uit een derdewereldland en arriveerde in een derdewereldland. Het was echt gevangenschap.’
Wat volledig ontbreekt is de vraag waarom je het in je botte hoofd haalt naar een ver land te reizen tegen de adviezen in en dan nog te klagen achteraf. In plaats van de eindeloze stroom klagen maar te laten gaan.
Het is een farce. We zijn in Zuid-Afrika naar een bruiloft geweest van Nederlandse vrienden, waarbij alle aanwezigen zich vooraf hebben laten testen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Valandil schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:39:
[...]
Er liggen 551 mensen op de IC met Corona.
Als ik de woorden van Hugo moet geloven (en die zijn niet echt betrouwbaar, maargoed) is 70% ongevaccineerd.

Dus 385 ongevaccineerden op de IC leggen Nederland plat.
Tuurlijk is dit even heel zwart-wit, maar het geeft wel aan hoe slecht de capaciteit is en hoe fragiel onze zorg is ingeregeld.
1,5 jaar lang continu druk door Covid resulterend in volle IC's zorgt daar voor, niet specifiek dat er nu 550 mensen liggen.

PSN

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:09:
[...]

1,5 jaar lang continu druk door Covid resulterend in volle IC's zorgt daar voor, niet specifiek dat er nu 550 mensen liggen.
En iets met ligdagen. Dus doe die bezetting maar x8 @Valandil

Maar dit is pas 500 keer langs gekomen hier.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 29-11-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
Het is ook wel weer de volkskrant merk ik. Altijd maar "zulke mensen" als slachtoffer naar voren schuiven.

Tuurlijk wordt je op een hoop gegooid.
Heel leuk dat je vrienden in coronatijd een bvruiloft geven in een ver land, maar het is niet verplicht om te gaan. Ga je wel, dan kunnen daar consequenties aan zitten zoals nu.

Net als die vrouw van een sporter (meen ik) die gewoon haar eigen ding was gaan doen terwijl ze dus onder " bewaking" was.

Kan de bron even niet vinden, maar lees dat er dus mensen "ontsnappen uit corona hotel".

https://www.abc.net.au/ne...d-19-medi-hotel/100619366

en

https://www.theguardian.c...om-perth-hotel-quarantine

Deze mensen (zeker de eerste is al een crimineel) moeten gewioon echt 5 jaar ofzo de cel in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit soort gedrag veroordeel ik ook ten zeerste , maar 5 jaar lijkt wat buitenproportioneel gezien de NL strafmaat voor andere gedragingen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
Met betrekking tot de vroegere sluitingstijden van horeca:

Zelf ben ik al 10 jaar werkzaam in een hotel, waarvan de laatste 7 op kantoor bij de financiële administratie. Het betreft een chique 4 sterren hotel in centrum Amsterdam.

Tot 2020 hadden wij jaar in jaar uit één van de hoogste bezettingsgraden van de stad. En ieder jaar steeg de omzet. Uiteraard heeft Corona die trend doorbroken. Gelukkig was er hier genoeg vet aan de botten en welwillendheid van de banken om leningen te verstrekken. Tevens is er gebruik gemaakt van overheidssteun. Over het geheel genomen was er een omzet verlies van ruim 70%. Dit is geprobeerd op te vangen door andere inkomsten bronnen te vinden zoals bezorgen en afhalen, arrangementen aan te bieden, beroep te doen op bijna sluitende locaties en daar personeel heen te sturen om de omzet en kosten te delen, etc.

Dit is op z'n zachtst gezegd een moeilijke tijd geweest. Daarbij werd er hier altijd verantwoordelijk omgegaan met de opgelegde regels (achter de schermen was dat wat minder). Dus afstand houden, mondkapjes, QR codes, etc. Natuurlijk helpt het dat het om het luxe segment gaat en er geen zuipfeesten worden georganiseerd, maar toch, het vergt absoluut een behoorlijke aanpassing.

Het gaat oprecht mijn pet te boven waarom er geen onderscheid wordt gemaakt tussen de verschillende takken binnen de horeca. Er kan veel creatiever mee worden omgegaan, te beginnen met betere handhaving en ditto consequenties voor die zaken waar de regels niet voldoende worden nageleefd. Je draait echt de nek om van een hele hoop ondernemers die zich momenteel op flinterdun ijs begeven. Zodra de geldkraan vanuit de overheid dicht gaat, zullen er een heleboel zaken omvallen. Vergeet ook niet dat die steun zeker niet de kosten voor 100% dekt en de marges in de horeca zijn al relatief klein.

Echter moet ik ook zeggen dat de sector tot op het bot verrot is. De KHN is een beschamende vertegenwoordiger, alleen maar zeiken en geen oplossingen aandragen. Verschrikkelijk. Veel ondernemers hanteren een ouderwetse werkopvatting (niet lullen maar poetsen mentaliteit) en thuiswerken voor bijvoorbeeld kantoor personeel wordt niet echt geaccepteerd.

Jarenlang wordt personeel vaak schofterig behandeld met schimmige contractjes, gesjoemel met uurlonen, geen overuren uitbetalen, gezeik met vakantie aanvragen, noem het maar op. Dus het is niet zo gek dat een hoop horeca personeel de uitgang heeft gevonden en merkt dat het in andere sectoren anders geregeld is (soms veel beter). Dat is meteen het hele probleem met de horeca: alles draait op wantrouwen, angst en geen verantwoordelijkheid durven nemen.

Nu roept een aantal zaken dat ze beter helemaal gesloten hadden kunnen worden, maar als dat was besloten dan schreeuwen dezelfde zaken heel hard dat het belachelijk is dat ze dicht moeten. Het wordt tijd dat de sector als geheel in de spiegel kijkt en met de tijd meegaat in plaats van schoppen tegen weerstand en te denken dat de regering bewust aan het pesten is. Daar staat tegenover dat er een hele hoop schade is ontstaan bij ondernemingen die echt iets toevoegen aan ons plezier in het level. Zaken waar echt met man en macht wordt geprobeerd te roeien met de riemen die ze hebben. Dus het is heel grijs en zeker niet zwart-wit.

/einde van de rant

[ Voor 4% gewijzigd door JP_Frost op 29-11-2021 11:58 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:04
Kwam ik zojuist tegen op facebook ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZSV134GGoEjcGAOFw78vfAfehk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GabkZbLlhszIcG5HGH9J8m2y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Die gaat al een tijdje rond maar oh zo waar. Of nog beter als er onder de weigeraars mensen zijn die weleens een pilletje slikken op een festival dan maak je je zorgen over wat erin zit terwijl je juist 100% niet weet wat voor troep in die pil zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Lars-
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:12:
Kwam ik zojuist tegen op facebook ;)
Ik ga even de zeiksnor zijn want ik kan me in het sentiment wel vinden :) Maar met deze paradox ga je maar weinig bewust niet gevaccineerden overhalen. De middelen die je ziet zijn over het algemeen ( evt specifieke antilichamen etc daargelaten - maar die zie ik volgens mij niet op dit plaatje) al jarenlang gangbare medicatie, en het vaccin bestaat maar ~2 jaar. Daarnaast heeft de patiënt die naar de IC gaat al andere kansen dan een persoon zonder gezondheidsklachten die alleen een vaccin overweegt, en dat er dan ook anders naar enge medicijnen/vaccins wordt gekeken is niet zo gek. Dat (overigens wel grappige) 'handboek voor ontkenners' doet een beetje hetzelfde: vermakelijk voor en krijgt de instemming van mensen die vóór vaccineren zijn, maar door m.n. de toon weinig behulpzaam of overtuigend voor de twijfelaar.

Ik heb trouwens vandaag ook gehoord dat iemand had gehoord van iemand die iemand kende die iemand met eigenlijk COVID-isolatie in de supermarkt had herkend, en toen een oproep liet doen door de supermarktmanager en dat toen 4 mensen met COVID-isolatie zich kwamen melden bij de balie. Rare gewaarwording om een soort fake news in real life te horen :D Of de supermarktmanagers zijn er maar druk mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Op mijn werk (UMC) zijn ze vorige week begonnen met de boosters voor het zorgpersoneel. Inmiddels mag de rest van het personeel ook, zolang de voorraad strekt. Die groep was eerder medio mei aan de beurt, zorgpersoneel in januari (1e groep) of begin mei (2e groep).

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
[...]

Goed punt, is dat ook de reden dat DE nu problemen heeft met de zorg? Zoals ik hier al aan je vroeg: BlackMonkey in "De Covid kroeg"

Of is het misschien iets te simpel om een wereldwijd probleem terug te simplificeren om af te kunnen geven op de overheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
BlackMonkey schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:03:
[...]

Goed punt, is dat ook de reden dat DE nu problemen heeft met de zorg? Zoals ik hier al aan je vroeg: BlackMonkey in "De Covid kroeg"

Of is het misschien iets te simpel om een wereldwijd probleem terug te simplificeren om af te kunnen geven op de overheid?
Het is de schuld van Rutte! Zeker weten!

(wat was het probleem eigenlijk?)

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ankona schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:12:
[...]

Het is de schuld van Rutte! Zeker weten!

(wat was het probleem eigenlijk?)
Het is toch de schuld van de rabobank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
dakka schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:15:
Ben ik de enige hier die het allemaal onderhand wel hilarisch (op een wat morbide manier) begint te vinden en gewoon met een zak popcorn kijken hoe het afloopt.

- Hele volksstammen die nog steeds zeggen "mwah, ik weet het niet zeker, ik kijk het wel even aan nog".
- Mensen die in het ziekenhuis liggen, nog steeds denken dat het nep is, en dan ook nog het personeel bedreigen met fysiek geweld als ze het bed uit konden komen.(en de algemene explosie van agressie tegen hulpverleners)
- Paniek over die nieuwe variant.
- jojo-beleid (maar al hadden ze een strak beleid zou het nog nauwelijks hebben uitgehaald, zie andere landen)
- Waardeloze game releases
- Politieke partijen die niks beters kunnen verzinnen dan Godwins, en genoeg(teveel) mensen die dan knikken "Ja, dat resoneert bij mij, mijn situatie is vergelijkbaar met 1942"
- Lancering van de James Webb telescoop is ALWEER uitgesteld
- NFT techbro bullshit

Ik zeg open the flood gates, we zien wel wat er gebeurt
Jij laat je mening beïnvloeden door een domme schreeuwende minderheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 15-08 19:35
hoe zit het nou precies :/

HAREN - Het Spaans-Portugese stel dat zondag werd opgepakt op Schiphol toen het aan boord zat voor een vlucht naar Spanje, ontkent te zijn gevlucht. Volgens Carolina Pimenta (biomedisch onderzoeker aan de Universiteit van Barcelona) en haar man Andres Sanz hadden ze toestemming om te vertrekken. Toch zitten ze nu opgesloten in een ziekenhuis in Haren, vertellen ze vandaag aan de Catalaanse tv-zender TV3.

https://www.telegraaf.nl/...-behandeld-als-criminelen

[ Voor 60% gewijzigd door Mr. Detonator op 29-11-2021 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 21:07
Artwido schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:31:
[...]

Jij laat je mening beïnvloeden door een domme schreeuwende minderheid?
Over welke mening heb je het? het uitstel van de lancering, waardeloze releases of de bedreigingen jegens zorgpersoneel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01

codex

Geen OpenAI agent :)

Zaterdag op visite geweest, ik en mijn vrouw en het andere stel allemaal een sneltest gedaan. Allemaal negatief. De vrouw van dat stel had vandaag toch een loopneus en had nog testen liggen, eerste was meteen positief. Nog een tweede gedaan voor de zekerheid, ook positief.

Hoe snel kunnen wij een test doen? We zijn overigens allemaal dubbel gevaccineerd met Pfizer. Ik zie 5 dagen, het is nu dus drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:46

de Peer

under peer review

codex schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:40:
Zaterdag op visite geweest, ik en mijn vrouw en het andere stel allemaal een sneltest gedaan. Allemaal negatief. De vrouw van dat stel had vandaag toch een loopneus en had nog testen liggen, eerste was meteen positief. Nog een tweede gedaan voor de zekerheid, ook positief.

Hoe snel kunnen wij een test doen? We zijn overigens allemaal dubbel gevaccineerd met Pfizer. Ik zie 5 dagen, het is nu dus drie.
Gewoon basisregels volgen en meteen afspraak bij ggd maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
dakka schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:37:
[...]

Over welke mening heb je het? het uitstel van de lancering, waardeloze releases of de bedreigingen jegens zorgpersoneel? :P
Omdat je eindigt met open de flood gates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Had iemand nog wintersport plannen in Frankrijk?

XWB in "Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd"

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

de Peer schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:52:
[...]

Gewoon basisregels volgen en meteen afspraak bij ggd maken.
Vind ik dus vreemd, ik hoef niet in quarantaine? Ik doe het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:46

de Peer

under peer review

codex schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:09:
[...]

Vind ik dus vreemd, ik hoef niet in quarantaine? Ik doe het wel.
Gewoon regels volgen. In afwachting van je test blijf je binnen. Overleg anders even met de ggd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Gelukkig net geen last van! Ik was van plan om rond de feestdagen weer eens op bezoek te gaan bij mijn LAT-vriendin.
Oh, ik ben ook pas in augustus volledig gevaccineerd, oftewel vanaf maart 2022 ben ik volgens de Franse wetgeving dus "ongevaccineerd".

Dacht dat ik het "makkelijk" had met een relatie met iemand binnen de EU.

[ Voor 13% gewijzigd door Ryur op 29-11-2021 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Het kan natuurlijk ook aan het weer liggen maar ik heb toch het idee dat die 1700 sluiting van niet essentiële winkels en ook geen sporten meer in de avond het aantal verplaatsingen aardig beperkt.
Voor de gelegenheid was ik om 1900 vanavond naar de supermarkt gegaan en toen ik terug naar huis over de A1 reed was het op de weg vrijwel uitgestorven.
Ook geen hordes naar sport gaande jeugd meer op (onverlichte) fietsen binnen de bebouwde kom.
In eerste instantie was ik nogal sceptisch over het effect van dat ene uurtje maar het leek op de snelweg wel een lockdown.

Daarentegen hoorde ik van familie die overdag iets gekocht had dat het echt enorm druk geworden was in winkels zo rond een uur of 1600.

Blijft toch lastig het sturen van de bevolking in een overbevolkt land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Mr. Detonator schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:32:
hoe zit het nou precies :/

HAREN - Het Spaans-Portugese stel dat zondag werd opgepakt op Schiphol toen het aan boord zat voor een vlucht naar Spanje, ontkent te zijn gevlucht. Volgens Carolina Pimenta (biomedisch onderzoeker aan de Universiteit van Barcelona) en haar man Andres Sanz hadden ze toestemming om te vertrekken. Toch zitten ze nu opgesloten in een ziekenhuis in Haren, vertellen ze vandaag aan de Catalaanse tv-zender TV3.

https://www.telegraaf.nl/...-behandeld-als-criminelen
Hun verhaal klinkt stukken geloofwaardiger dan dat van een burgemeester die tijdens het spel de doelpalen aan het verplaatsen is en gezichtsverlies wil beperken.
Falende agenten en marechaussee die mensen zomaar laten gaan die ze moeten bewaken?
Ik geloof daar helemaal niets van, er was gewoon van alles met gepruts en amateurisme georganiseerd zonder duidelijke regels, die werden achteraf nog eventjes verzonnen waardoor ze nog net op tijd uit het vliegtuig gevist konden worden.
Waarom een Q-hotel niet standaard in oost Groningen is vind ik ook vreemd, duurt toch wat langer voordat je op Schiphol bent dan wanneer je zo'n faciliteit in Haarlemmermeer optuigt.
Echt Hollands amateuristisch geklungel.
https://www.rtlnieuws.nl/...ans-stel-coronavirus-test

[ Voor 4% gewijzigd door PalingDrone op 30-11-2021 02:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik vind het vooral treurig dat we bijna twee jaar lang weinig met verplichte quarantaine doen, maar nu het wereldnieuws is vliegen de boetes en gevangenisstraffen door de lucht. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex

codex

de Peer schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:16:
[...]

Gewoon regels volgen. In afwachting van je test blijf je binnen. Overleg anders even met de ggd
Dat zeg ik dus, de regels zijn hoe ik het interpreteer dat ik niet in quarantaine hoef.

Debiel genoeg staat het scenario dat je in contact komt met iemand die zelf positief test hier niet tussen:
https://www.rijksoverheid.../testen/testen-na-contact

Het meest voor de hand liggende scenario is bron en contactonderzoek en dan nauw contact:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iOZ4PA2x8i3Y2Xxb3nzR_deQeRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3cXNpBhHBkoic53I4izDpznf.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind dat echt vreemde communicatie. Aangezien de GGD slecht bereikbaar is zullen in deze situatie personen die in een soortgelijke situatie zitten via rijksoverheid tot dezelfde conclusie komen. Zo krijg je natuurlijk meer verspreiding |:(
Pagina: 1 ... 35 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"