• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Dennis1812 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:10:
[...]

Zeker hebben we die wel.
Maar je komt het ziekenhuis amper in zonder corona besmetting momenteel.
En over een paar dagen in z'n geheel niet meer.

En genoeg landen waar bovenstaande ook zo is.
Hmmm corona toegangsbewijs....

- Hallo, ik wil een heupoperatie.
- Mag ik uw positieve PCR test zien?

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:26

Dennis1812

Amateur prutser

Eerder:
Hallo ik wil een *operatie
Oke, komt u volgend jaar maar terug. Wij zijn te druk met ongevaccineerden. Mocht u dood gaan zelf even bellen zodat u van de wachtlijst gaat he.

Fijne dag nog meneer!

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Dennis1812 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:10:
[...]

Zeker hebben we die wel.
Maar je komt het ziekenhuis amper in zonder corona besmetting momenteel.
Gelukkig wel, anders had ik hier vandaag waarschijnlijk niet gezeten... Het is mogelijk wel afhankelijk van je locatie...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:39
Valandil schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:45:
[...]

Je weet dat het openlijk verbranden van lichamen gebruikelijk is?
Gebruikelijk inderdaad, maar niet met dergelijke getallen:
"Before the pandemic, we used to cremate eight to 10 people (daily)," said Jitender Singh Shunty, head of the Seemapuri crematorium in eastern New Delhi. "Now, we are cremating 100 to 120 a day."
Waarbij ze zelfs de parkeerplaats zijn gaan gebruiken om het aan te kunnen. Zie het hele artikel: https://edition.cnn.com/2...s-intl-hnk-dst/index.html
De data die ik zie is al naar rato. India telt overigens 1,4 miljard inwoners vs 17,5 miljoen in Nederland.
Als je de bron had bekeken kon je zien dat het probleem is dat de registratie gewoon niet goed gebeurd:
Dr Jha, citing the United Nations, said there were about 10 million deaths a year in India out of which 3 million (30%) went unregistered.
De bron gaat verder nog in op de definitie van een COVID dode en verdere problemen. Maar het lijkt alsof je de bron niet eens hebt geopend. Je hebt niks aan het naar rato rekenen wanneer de ruwe data al foutief is.

Overigens is het totaal niet gek dat de registratie zo slecht is. In Nederland hebben we er soms al problemen mee. Terwijl het bij ons op een flink kleinere schaal gebeurd met een veel betere infrastructuur voor dergelijke zaken.

• Valandil
  • Laatst online: 12-09 13:41
Dennis1812 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:14:
Eerder:
Hallo ik wil een *operatie
Oke, komt u volgend jaar maar terug. Wij zijn te druk met ongevaccineerden. Mocht u dood gaan zelf even bellen zodat u van de wachtlijst gaat he.

Fijne dag nog meneer!
De verdeling gaat bijna naar 50/50 overigens...

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Valandil schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:19:
[...]

De verdeling gaat bijna naar 50/50 overigens...
Bekijk eens relatief.
De groep gevaccineerden is behoorlijk wat groter dan de groep ongevaccineerden.
Maar het plaatje van rtl of de uitleg van het Miguel scharreleimodel kan nog zo vaak gepost worden.
Als je het niet leest wordt het toch niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Dennis1812 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:21:
[...]

Bekijk eens relatief.
De groep gevaccineerden is behoorlijk wat groter dan de groep ongevaccineerden.
Maar het plaatje van rtl of de uitleg van het Miguel scharreleimodel kan nog zo vaak gepost worden.
Als je het niet leest wordt het toch niks.
Zolang 15% van de bevolking goed is voor 50% van de bezetting is de oorzaak van het probleem wel duidelijk toch?

• Valandil
PalingDrone schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:27:
[...]

Zolang 15% van de bevolking goed is voor 50% van de bezetting is de oorzaak van het probleem wel duidelijk toch?
*knip* and again, zie ts algemene topic. Bij vragen -> DM. Niet hier

[ Voor 31% gewijzigd door ZieMaar! op 25-11-2021 17:39 ]

wijze woorden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Valandil schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:32:
[...]

Oorzaak van het probleem zijn niet de mensen in het ziekenhuis.
Oorzaak van het probleem is de uitholling van de zorg de afgelopen jaren. Het beschamende lage aantal bedden vergeleken met andere landen.
Daarom hebben landen met meer bedden ook problemen..
PalingDrone schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:27:
[...]

Ja dat lijkt mij wel. Echter vind valendil van niet en is alles de schuld van iets anders.
En India is geweldig.
Ofzo. 8)7

• Valandil
Dennis1812 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:36:
[...]

Daarom hebben landen met meer bedden ook problemen..
[...]

Ja dat lijkt mij wel. Echter vind valendil van niet en is alles de schuld van iets anders.
En India is geweldig.
Ofzo. 8)7
Dat is niet wat ik zeg.
Maar met een hogere beddencapaciteit had je in de huidige omstandigheden geen zorginfarct gehad.
Uitgestelde zorg is van alle jaren en corona legt dit nogmaals eens goed bloot.

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Valandil schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:39:
[...]

Dat is niet wat ik zeg.
Maar met een hogere beddencapaciteit had je in de huidige omstandigheden geen zorginfarct gehad.
Hoeveel bedden wil je? En wat wil je als die vol zijn? Want dat komen ze sowieso.

Uitleg staat in ts van het andere topic.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

[...]

Dat is niet wat ik zeg.
Helemaal mee eens. Het probleem is alleen dat dit een probleem is wat niet even op te lossen is, en echt wel een paar jaar duurt. Maar zelfs die eerste stap die gezet zou moeten worden is nog niet eens gezet (betere beloning...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:03
Wailing_Banshee schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:41:
[...]

Helemaal mee eens. Het probleem is alleen dat dit een probleem is wat niet even op te lossen is, en echt wel een paar jaar duurt. Maar zelfs die eerste stap die gezet zou moeten worden is nog niet eens gezet (betere beloning...)
De lagere werkdruk, dus meer personeel, gaat meer brengen dan hogere lonen. Over dat laatste klagen ze ook niet echt. Dus laten ze eerst maar is beginnen, al jaar en dag zijn er capaciteitsproblemen. Personeel wat nergens een vastcontract krijg en maar moet blijven hoppen van regio wat je privé ook niet ten goede komt. Er speelt van alles iig.

Maar waar ook wel eens overnagedacht mag worden dat wij waarschijnlijk met z'n allen hebben gestemd op de partijen die de zorg maar verder uitkleden. Dus wellicht een volgende keer is kijken welke partijen de zorg als speerpunt hebben staan. En ja, ik heb er eerlijk gezegd ook nooit echt op gelet.

[ Voor 7% gewijzigd door Morpheusk op 25-11-2021 15:54 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 19:45
[...]

Dat is niet wat ik zeg.
Dat was er dus ook niet geweest met eerder ingrijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
[...]

Dat is niet wat ik zeg.
Goed, laten we een betrouwbaar land als voorbeeld nemen. Duitsland. Ik meen koploper in de EU als het gaat om beschikbare IC capaciteit (ook de reden dat ze Nederland helpen). Zelfs daar zitten met dezelfde problemen zoals personeelstekorten. Alles heeft een limiet. Ook daar moeten ze wel toegeven dat er een specifieke groep is die zorgt voor deze druk. Hoe kan je dan zeggen dat de mensen in het ziekenhuis zelf niet onderdeel van het probleem zijn?

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Het is natuurlijk wel zo dat als geen enkel personeel was weggegaan en de boosters in september/oktober waren begonnen dan was de IC capaciteit (op basis van beschikbaar personeel) veel meer geweest dan de 650 die nu de max is (volgens Gommers). Dan had je weer op ~1000 kunnen zitten. En was je dus ook verder weg van moeilijke situaties.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlackMonkey
horizon1978 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:26:
Het is natuurlijk wel zo dat als geen enkel personeel was weggegaan en de boosters in september/oktober waren begonnen dan was de IC capaciteit (op basis van beschikbaar personeel) veel meer geweest dan de 650 die nu de max is (volgens Gommers). Dan had je weer op ~1000 kunnen zitten. En was je dus ook verder weg van moeilijke situaties.
Boosters creëren geen extra IC plekken natuurlijk, ze kunnen wel voorkomen dat er minder mensen op de IC komen. Maar het inderdaad flauw dat het personeel is weggegaan en we daarom minder IC capaciteit hebben. Laten we het probleem daar neer leggen i.p.v. bij de mensen die de druk veroorzaken. Dat is immers het eerlijkste. /s

Die 1000 was al met afgeschaalde reguliere zorg. Je kan tijdelijk opschalen in IC capaciteit maar dat is symptoom bestrijding. Je moet de oorzaak aanpakken. Dat is veel effectiever. Je kan "als het personeel niet was weggegaan" net zo makkelijk vervangen voor "als iedereen was gevaccineerd". De uitkomst was in beide gevallen een minder moeilijke situatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:41
[...]
Dat is niet wat ik zeg.
Dan hadden we nog geen maatregelen gehad en precies dezelfde cijfers. Zo lang je op zorgcapaciteit stuurt, maakt het geen bal uit hoeveel capaciteit je hebt. Want pas als het vol ligt neem je maatregelen. Elk realistisch aantal bedden dat we hadden kunnen hebben was niet voldoende geweest.

De zorg heeft zeker een probleem, maar dat zou ons niet door corona helpen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Morpheusk schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:53:
[...]

De lagere werkdruk, dus meer personeel, gaat meer brengen dan hogere lonen. Over dat laatste klagen ze ook niet echt. Dus laten ze eerst maar is beginnen, al jaar en dag zijn er capaciteitsproblemen. Personeel wat nergens een vastcontract krijg en maar moet blijven hoppen van regio wat je privé ook niet ten goede komt. Er speelt van alles iig.
En waarom zou iemand in de zorg gaan als de werkdruk hoog is en je er nauwelijks wordt voor gecompenseerd? Beloning is meer dan alleen maar geld. Dus een betere beloning zorgt er wel voor dat mensen het willen gaan doen en blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:50

The Zep Man

🏴‍☠️

• Met betere lonen trek je meer mensen aan.
• Met plezier in het werk en een goed loon hou je mensen.

Een beter loon en betere arbeidsomstandigheden zijn beide nodig in de zorg. Er zijn nu te weinig mensen, en de sector stroomt langzaam leeg.

Ontkennen dat hogere lonen nodig zijn is hetzelfde als de klassieke marktregel van vraag en aanbod ontkennen.

[ Voor 44% gewijzigd door The Zep Man op 26-11-2021 09:12 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:37
Even iets totaal anders. Komend weekend begint de stemweek voor de Radio 2 Top 2000 weer. Het lijkt me nou een leuk/relevant idee om iets van de band The Vaccines in de lijst te krijgen. Elders werd If You Wanna geopperd, het lijkt me dan het meest praktisch om op 1 paard te wedden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 21:07
Ben ik de enige hier die het allemaal onderhand wel hilarisch (op een wat morbide manier) begint te vinden en gewoon met een zak popcorn kijken hoe het afloopt.

- Hele volksstammen die nog steeds zeggen "mwah, ik weet het niet zeker, ik kijk het wel even aan nog".
- Mensen die in het ziekenhuis liggen, nog steeds denken dat het nep is, en dan ook nog het personeel bedreigen met fysiek geweld als ze het bed uit konden komen.(en de algemene explosie van agressie tegen hulpverleners)
- Paniek over die nieuwe variant.
- jojo-beleid (maar al hadden ze een strak beleid zou het nog nauwelijks hebben uitgehaald, zie andere landen)
- Waardeloze game releases
- Politieke partijen die niks beters kunnen verzinnen dan Godwins, en genoeg(teveel) mensen die dan knikken "Ja, dat resoneert bij mij, mijn situatie is vergelijkbaar met 1942"
- Lancering van de James Webb telescoop is ALWEER uitgesteld
- NFT techbro bullshit

Ik zeg open the flood gates, we zien wel wat er gebeurt

[ Voor 10% gewijzigd door dakka op 26-11-2021 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dakka schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:15:
Ben ik de enige hier die het allemaal onderhand wel hilarisch (op een wat morbide manier) begint te vinden en gewoon met een zak popcorn kijken hoe het afloopt.

- Hele volksstammen die nog steeds zeggen "mwah, ik weet het niet zeker, ik kijk het wel even aan nog".
- Mensen die in het ziekenhuis liggen, nog steeds denken dat het nep is, en dan ook nog het personeel bedreigen met fysiek geweld als ze het bed uit konden komen.(en de algemene explosie van agressie tegen hulpverleners)
- Paniek over die nieuwe variant.
- jojo-beleid (maar al hadden ze een strak beleid zou het nog nauwelijks hebben uitgehaald, zie andere landen)
- Waardeloze game releases
- Politieke partijen die niks beters kunnen verzinnen dan Godwins.
- Lancering van de James Webb telescoop is ALWEER uitgesteld
Je vergeet waardeloze black friday deals, op de uitverkoop qua crypto na dan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

https://www.ad.nl/binnenl...-met-ons-moeten~a2cf9296/

Ik krijg hier dus echt een punthoofd van he.
Ga je bewust op vakantie naar een ver land waar een negatief reisadvies voor geldt. Met ook nog een jong kind. Je neemt dus hele bewust het risico dat je opeens niet meer terug kunt. En maar klagen. Leren mensen nu nooit?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

psy schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:21:
https://www.ad.nl/binnenl...-met-ons-moeten~a2cf9296/

Ik krijg hier dus echt een punthoofd van he.
Ga je bewust op vakantie naar een ver land waar een negatief reisadvies voor geldt. Met ook nog een jong kind. Je neemt dus hele bewust het risico dat je opeens niet meer terug kunt. En maar klagen. Leren mensen nu nooit?
het AD :r God wat een pauperkrant is dat zeg! ALtijd maar weer dit soort huiliehuilie verhalen van mensen die bewust inderdaad allerlei risico's opzoeken en dan gaan janken. Flikker toch een end op en ga journalistiek bedrijven! Dit soort verhalen voegt niets toe.

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:24:
[...]

het AD :r God wat een pauperkrant is dat zeg! ALtijd maar weer dit soort huiliehuilie verhalen van mensen die bewust inderdaad allerlei risico's opzoeken en dan gaan janken. Flikker toch een end op en ga journalistiek bedrijven! Dit soort verhalen voegt niets toe.
Donderdagavond stapte het gezin nietsvermoedend op het vliegtuig in Kaapstad. ,,We dachten nog: wat gaat het hier goed met corona. Mensen hielden zich netjes aan de regels. Terug naar Nederland vliegen betekende voor ons terug naar coronaland.” Tijdens de vlucht zag Veekens al het een en ander over de in Zuid-Afrika ontdekte coronavariant B.1.1.529 voorbijkomen.
Waarom vlieg je terug dan :')

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:11
Tijd voor een kroegpost.

Iedereen zou tenminste 1 stel Turkse buren moeten hebben. Buurvrouw hoorde dat we in quarantaine zaten met corona. Binnen 1 uur kwam ze groente smoothies en soep brengen. Dit is wel een beetje above en beyond wat we hier gewend zijn qua zorgzaamheid en medeleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:59:
Tijd voor een kroegpost.

Iedereen zou tenminste 1 stel Turkse buren moeten hebben. Buurvrouw hoorde dat we in quarantaine zaten met corona. Binnen 1 uur kwam ze groente smoothies en soep brengen. Dit is wel een beetje above en beyond wat we hier gewend zijn qua zorgzaamheid en medeleven.
Fijn dat je aardige buren hebt :) , hier werden 'destijds' ook appelflappen donald ducks en mandarijnen bezorgd

ook bij aardige gebaren doet afkomst er niet toe trouwens, net als bij minder plezierig gedrag, maar snap de positieve insteek van je bericht hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
Tijd voor een kroegpost.

Wij zijn als noorderlingen sowieso redelijk afstandelijk naar elkaar (maar ja, ik (buik) merk zeker dat buren uit landen waar er meer communaal gewoond word altijd met goed eten komen, vaak ook gewoon zomaar :9 )

Acties:
  • +17 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

https://www.mediacourant....-vakantie-in-zuid-afrika/

Oh God, Gordon zit vast in Zuid Afrika. In ieder geval positief nieuws vandaag.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Random volgorde van woorden lezen: "Gordon", "positief", "in ZA". Sommige mensen zouden dat heel verdrietig vinden. Anderen trekken een fles wijn open bij dat nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:04:
[...]

ook bij aardige gebaren doet afkomst er niet toe trouwens, net als bij minder plezierig gedrag, maar snap de positieve insteek van je bericht hoor ;)
Er speelt geen ethnische factor maar vermoedelijk wel een culturele.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

t_captain schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:27:
Random volgorde van woorden lezen: "Gordon", "positief", "in ZA". Sommige mensen zouden dat heel verdrietig vinden. Anderen trekken een fles wijn open bij dat nieuws.
Zolang ze er niet wijnen, wijnen, wijnen bij roepen vind ik het prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Avond lockdown. Alsof corona kan kloklezen.. er zulllen nu wel massa's mensen zaterdag en zondag lekker uitgaan. Geweldig bedacht.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
dakka schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:09:
[...]

Wij zijn als noorderlingen sowieso redelijk afstandelijk naar elkaar (maar ja, ik (buik) merk zeker dat buren uit landen waar er meer communaal gewoond word altijd met goed eten komen, vaak ook gewoon zomaar :9 )
In het oosten van het land heet zoiets "noaberschap", zelfs al heb je een wat mindere relatie met je buren dan kan je alsnog in tijden van nood op ze rekenen.
Soort burgerplicht die (daar) heel serieus genomen wordt, dat merk je na een bevalling, bij een overlijden of plotseling ongemak waarbij een helpende hand echt een uitkomst is, zonder opdringerig te worden.
Kan variëren van een keertje boodschappen doen tot de kinderen opvangen, eten maken of een ritje aanbieden als de nood hoog is.
Je kan zeggen over die stugge Tukkers wat je wil maar dit sociale stukje hebben ze prima voor mekaar.

Overigens zal je verbaasd staan hoeveel mensen nog best wel iets voor een ander over hebben wanneer de nood aan de man is, ook onder "Noorderlingen", zelfs in het westen van het land, maarja dan moeten die mensen het wel weten dat er iets aan de hand is.
Spreek je je buren nooit dan reageren ze hooguit op een ambulance of lijkwagen.
(Al zijn mijn goede ervaringen op dit gebied in regio Amsterdam ook met een Turkse buurman, die ook nog kok was, mjammie)
Hier in het trappenhuis merk je dat ook, wanneer iemand iets gebroken heeft wordt er ook spontaan voor gekookt, boodschappen gehaald of iemand even ergens naartoe gereden.
Je hoeft mekaar niet te overlopen maar het is erg fijn om mensen in je nabije omgeving te hebben die ook eens iets spontaan en belangeloos voor een ander over hebben wanneer je plotseling in de shit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:59
Tijd voor een kroegpost.

Ik heb een Turkse buurvrouw op leeftijd. Ik kan het alleen maar beamen. Regelmatig zet ze wat te eten voor de deur, belt aan en loopt meteen terug. Met mondkapje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
PalingDrone schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:57:
[...]

In het oosten van het land heet zoiets "noaberschap", zelfs al heb je een wat mindere relatie met je buren dan kan je alsnog in tijden van nood op ze rekenen.
Soort burgerplicht die (daar) heel serieus genomen wordt, dat merk je na een bevalling, bij een overlijden of plotseling ongemak waarbij een helpende hand echt een uitkomst is, zonder opdringerig te worden.
Kan variëren van een keertje boodschappen doen tot de kinderen opvangen, eten maken of een ritje aanbieden als de nood hoog is.
Je kan zeggen over die stugge Tukkers wat je wil maar dit sociale stukje hebben ze prima voor mekaar.

Overigens zal je verbaasd staan hoeveel mensen nog best wel iets voor een ander over hebben wanneer de nood aan de man is, ook onder "Noorderlingen", zelfs in het westen van het land, maarja dan moeten die mensen het wel weten dat er iets aan de hand is.
Spreek je je buren nooit dan reageren ze hooguit op een ambulance of lijkwagen.
(Al zijn mijn goede ervaringen op dit gebied in regio Amsterdam ook met een Turkse buurman, die ook nog kok was, mjammie)
Hier in het trappenhuis merk je dat ook, wanneer iemand iets gebroken heeft wordt er ook spontaan voor gekookt, boodschappen gehaald of iemand even ergens naartoe gereden.
Je hoeft mekaar niet te overlopen maar het is erg fijn om mensen in je nabije omgeving te hebben die ook eens iets spontaan en belangeloos voor een ander over hebben wanneer je plotseling in de shit zit.
Ik bedoelde met noorderlingen meer Noord-Europa over het algemeen, in Zweden en Finland merk ik die afstandelijkheid ook, lijkt een beetje met het weer te maken denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
dakka schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:03:
[...]

Ik bedoelde met noorderlingen meer Noord-Europa over het algemeen, in Zweden en Finland merk ik die afstandelijkheid ook, lijkt een beetje met het weer te maken denk ik :P
Zit zeker wat in, wanneer je buiten op straat kan leven en elkaar tegenkomt dan hoor je ook wat meer dan wanneer je met -20 in een sneeuwstorm vanuit je auto naar binnen schiet, gezellig over het ondergesneeuwde tuinhek keuvelen met de buren gaat dan wat lastig net als een babbeltje maken tijdens het uitlaten van je Husky.
In landen als de VS speelt de kerk community een grote sociale rol in maatschappelijke ondersteuning maar daar hebben die Thor fanaten in het noorden dan weer niet zo veel mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bensimpel schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:15:
https://www.mediacourant....-vakantie-in-zuid-afrika/

Oh God, Gordon zit vast in Zuid Afrika. In ieder geval positief nieuws vandaag.
Hij heeft daar toch een huis? Lekker daar laten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Lees net wat berichten over de nieuwe maatregelen. Lijkt erop dat de regering er op de uitgelekte adviezen van het OMT nog het een en ander bij verzonnen heeft waar ik niet heel blij van word.

Alleen bejaardensport is nog toegestaan. (lees, sporten alleen overdag, na 17:00 verboden.) Als er iets is waar ik nu mijn energie uit haal is dat na een lange dag alleen thuis werken wel even lekker sporten.
Eens bij de volleybalclub polsen of we de trainingen naar de ochtend of middag kunnen verplaatsen en op het werk de vergaderingen naar de avond.
Zal op de ijsbaan ook wel erg druk worden nu in het weekend.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Zijn er Meer mensen die de persco van de hoofdpiet kijken en hoe daar heerlijk de vaccinaties en de crisis worden gepersifleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Zo, 14 dagen quarantaine achter de rug. Vrouw met COVID, maar geen van de drie kinderen of ik besmet geraakt. Gisteren '5e dag test' gedaan. Vandaag negatief resultaat. Morgenavond maar eens lekker naar de disco :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
De persconferentie van de Hoofdpiet is weer legendarisch. _O-

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:44
Gonadan schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:10:
De persconferentie van de Hoofdpiet is weer legendarisch. _O-
Denk oprecht dat de Hoofdpiet bij de gemiddelde Nederlander meer indruk maakt dan Mark en Hugo straks...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ben net geboostered. Eerder 2x AstraZeneca, nu Moderna. Kom maar op met die 6G!

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:15

Dido

heforshe

gambieter schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:14:
Ik vind dat 5G, 3G en straks 2G wel verwarrend.

Vroeger had je toch 2G? Daar kon je toen het internet mee op. WAP heette dat. Maar WAP is nu tegen 5G maar ook tegen 2G?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
En heb je al beter bereik met je mobiel :+

In ieder geval fijn voor jou en ik hoop dat we hier in NL zsm eventueel een aangepaste vaccin voor de nieuwe variant snel gaan toedienen. Kom maar door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Irma! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

De boodschap komt niet over. Dat reken ik mijzelf aan.

Ik denk en nu presenteert hij zijn opvolger..
Domper dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dido schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:27:
[...]

Ik vind dat 5G, 3G en straks 2G wel verwarrend.

Vroeger had je toch 2G? Daar kon je toen het internet mee op. WAP heette dat. Maar WAP is nu tegen 5G maar ook tegen 2G?
Nee, -2G is wappie, 5G is aluhoedje, 3G is de Gordon variant van K3.

Beetje bijblijven :P

Blijf steeds hangen bij dat 'anders dan verwacht', tja.. voor De Jonge misschien, maar dit was toch bijna stukje logica van gemiddeld Nederland?

edit, oh oh oh nu de domme vragen ronde :D

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 26-11-2021 19:22 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
De gemiddelde arthouse film is boeiender dan dit komische duo.

Kan ze niet meer serieus nemen: 'we vinden het echt heel zorgelijk, dus moeten de winkels een uurtje eerder dicht...' /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 00:56
Virusvariant krijgt naam Omicron
Had er dan Omicron persei 8 van gemaakt... :z

[ Voor 22% gewijzigd door Keiichi op 26-11-2021 19:53 ]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Waarom heeft die De Jonge nu toch het riedeltje "bij een keuze horen consequenties" toegevoegd aan zijn repertoire? Alle maatregelen maken weer duidelijk dat de mensen die hun vrijheid zonder verantwoordelijkheid namen niet met consequenties geconfronteerd worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:50
Ik mocht gisteren al d:)b 3x Pfizer nu... heb er vandaag wel flink last van gehad en was slecht te pas. Eerste 2 keer was bij de GGD en die van gisteren was bij ons in het ziekenhuis. Moet wel eerlijk zeggen dat de sfeer gisteren in ziekenhuis flink anders was. Spuit erin, en met 20 mensen 15 minuten praten met stampende muziek op de achtergrond :) Half jaar geleden was dat bij de GGD iets tammer en strakker :)

* grote_oever kreeg natuurlijk tijdens het 15 minuten wachten een flinke hoestbui... Ze zullen wel gedacht hebben daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:58
De nieuwe maatregelen zijn een aanfluiting.
Die gaan echt geen verschil maken, integendeel.
Nu je na 5 uur niet meer kan winkelen gaat iedereen overdag tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Samenvatting:

Supermarkt 20u > 20u ongewijzigd
Bouwmarkt/IKEA 18u > 17u gaap
Sporten 24/7 > tot 17u, dus middag/ochtend
Horeca 20u > 17u, dus thuisbezorgd.nl

Impressed... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:59:
Samenvatting:

Impressed... -O-
Je vergeet de mondkapjes op de gang vanaf groep 6. Dat wordt de silver bullet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
zacht schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:03:
Je vergeet de mondkapjes op de gang vanaf groep 6. Dat wordt de silver bullet.
Hoeveel minuten voordat de gemiddelde 10 jarige heeft ontdekt dat een mondkapje 2 elastiekjes heeft?

Bukken juf... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Maar dat is ook omdat die kinderen juist op de gangen langdurig binnen 1,5 meter van elkaar staan. Dat gaat echt de klapper worden die we nodig hebben.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 23:22
Samenvatting:

Impressed... -O-
Ik ben er nog meer van onder de indruk dat dit 20-25% reductie gaat opleveren, van wat weet ik niet, maar dat was het doel :z.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
gekkie schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:15:
[...]

Ik ben er nog meer van onder de indruk dat dit 20-25% reductie gaat opleveren, van wat weet ik niet, maar dat was het doel :z.
En ik ben onder de indruk van mensen die dit een 'lockdown' noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Gooi de bouwmarkt en IKEA om 14u dicht, Corona 100% weg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Misschien ipv de koning van Hispanje, de generaal van Portugal maar gaan eren.
Zijn al actiever met maatregelen met een fractie van besmettingen en zorgbelasting, moeten ze er nog wel opvolging aan gaan geven, maar meer kansen dan met wat wij hier hebben aan regering en ambtenaren tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
hoevenpe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:37:
[...]
Ahhh komt het via de brievenbus(firma's) binnen in de huishoudens ?, the plot thickens !!1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

grote_oever schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:38:
Ik mocht gisteren al d:)b 3x Pfizer nu... heb er vandaag wel flink last van gehad en was slecht te pas. Eerste 2 keer was bij de GGD en die van gisteren was bij ons in het ziekenhuis. Moet wel eerlijk zeggen dat de sfeer gisteren in ziekenhuis flink anders was. Spuit erin, en met 20 mensen 15 minuten praten met stampende muziek op de achtergrond :) Half jaar geleden was dat bij de GGD iets tammer en strakker :)
Ik heb net bijna twee uur geslapen, mijn schouder is nu gevoelig en ik ben wat gammel, maar verder ok. Maar bij de twee AZs kreeg ik pas de volgende dag last.

Ik had deze week mijn eerste Covid-ping van de Engelse Covid-app, in de buurt geweest van iemand die nu Covid had op zaterdag. Ja, dat had ik al verwacht, mijn universiteit deed face-2-face interviews met mogelijke studenten. Dat is dus 15 mensen een uur bij elkaar, groepjes van aankomende student en docent die 5 minuten met elkaar speed-daten, en dan de volgende. En dat 3x een uur met verschillende groepen. Ik noem het maar een Covid-orgie...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:12
gekkie schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:39:
Zijn al actiever met maatregelen met een fractie van besmettingen en zorgbelasting, moeten ze er nog wel opvolging aan gaan geven, maar meer kansen dan met wat wij hier hebben aan regering en ambtenaren tegenwoordig.
Dat zinnetje opvolging aan geven kan je achterwege laten. Portugal is veel strakker in het invoeren en volgen van maatregelen dan wat wij hier doen. In september overal bij de ingang de qr code moeten laten zien, mondkapjes zowel binnen als op straat waarbij de meerderheid ze droeg, Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

gekkie schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:39:
Well there's your problem, we kunnen hier een absolute lockdown nu er in gooien, dan heb je complete ME nodig om dat nog te gaan uitvoeren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

SinergyX schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:53:
[...]

Well there's your problem, we kunnen hier een absolute lockdown nu er in gooien, dan heb je complete ME nodig om dat nog te gaan uitvoeren.
Hoorde ik de persconferentie dat defensie 1500 man beschikbaar heeft voor ons.
Als die overdag gaan prikken en in de avond orde scheppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
Hebben jullie misschien nog een tip waar ik goed(kope) zelftests en mondkapjes kan krijgen? Liefst online :)

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

hoevenpe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:37:
[...]

Hey ik ben net verhuist, wil nog wat IKEA spullekes kopen -O-

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Samenvatting:

Impressed... -O-
Bioscoop 10:00>17:00, prima ga ik in een volle zaal rond 14:00u zitten.

Ze willen volgens mij geen rellen, overheid heeft dus eigenlijk geen tanden meer. Diegene die rellen hebben gewonnen. Gefeliciteerd..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Samenvatting:

Impressed... -O-
Eten afhalen mag gelukkig wel nog na 17 uur :*)

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Tja, maar 25% van veel is nog steeds veel. We hebben het over ruim 20.000 besmettingen, minus 25% blijven er nog steeds veel te veel over.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:53:
[...]

Daarom was dit de zachte inleiding, deze maatregelen gaan allemaal geen zoden aan de dijk zetten waardoor over 3 weken de scholen toch weer dicht kunnen.
Mensen weer gedwongen thuiswerken en dan op magische wijze dalen de cijfers opeens wel, net als vorig jaar.
Niet om nou heel negatief over te komen maar het zou mij niet verbazen wanneer we eind 2022 exact dit zelfde gekeutel weer meemaken.
Binnenkort maar 's een bosmarmot raadplegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Samenvatting:

Impressed... -O-
En de Efteling gaat nu ook doordeweeks een uurtje eerder open :P Doordeweeks kan je er al een kanon afschieten, ik voorspel dat het alleen maar rustiger wordt. Aankomende week maar weer eens kijken in het kader van research :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
XWB schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 00:51:
[...]

Tja, maar 25% van veel is nog steeds veel. We hebben het over ruim 20.000 besmettingen, minus 25% blijven er nog steeds veel te veel over.
ik was de /s vergeten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Waar ik aan heb zitten denken met al de ic gevallen van covid en hoe dit een zorg infarct veroorzaakt. Waarom worden covid gevallen niet centraal op een locatie opgevangen?

Een verbouwde hal ofzo. Mij lijkt dat je dan efficiënter kunt behandelen voor specifiek corona en dat zaken zoals quarantaine afbakening veel eenvoudiger kan plus je houd de ziekenhuizen vrij van afdelingen die vol liggen.

Ik heb gelezen dat elk covid behandeling 10 mensen nodig heeft die elke keer in PBMs etc moeten omkleden etc. Zou dit centraal niet af kunnen met minder mensen.

Bijvoorbeeld 1 persoon gemiddeld van elk zieken huis zou 314 zorgmedewerkers "ter beschikking stellen" om dan puur op corona te focussen.

Dit is natuurlijk puur bierviltje rekenen.

Hier dacht ik alleen aan gezien we ook pesthuizen hebben gehad zeg maar.

Of is dit wensdenken? Kan mij namelijk niet voorstellen dat zo'n idee niet besproken is bij bijvoorbeeld het OMT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Splitinfinitive schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:38:
Waar ik aan heb zitten denken met al de ic gevallen van covid en hoe dit een zorg infarct veroorzaakt. Waarom worden covid gevallen niet centraal op een locatie opgevangen?

Een verbouwde hal ofzo. Mij lijkt dat je dan efficiënter kunt behandelen voor specifiek corona en dat zaken zoals quarantaine afbakening veel eenvoudiger kan plus je houd de ziekenhuizen vrij van afdelingen die vol liggen.

Ik heb gelezen dat elk covid behandeling 10 mensen nodig heeft die elke keer in PBMs etc moeten omkleden etc. Zou dit centraal niet af kunnen met minder mensen.

Bijvoorbeeld 1 persoon gemiddeld van elk zieken huis zou 314 zorgmedewerkers "ter beschikking stellen" om dan puur op corona te focussen.

Of is dit wensdenken? Kan mij namelijk niet voorstellen dat zo'n idee niet besproken is bij bijvoorbeeld het OMT
Lees even terug. Dat idee wordt elke 3 tot 5 pagina's afgeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Dennis1812 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:50:
Lees even terug. Dat idee wordt elke 3 tot 5 pagina's afgeschoten.
Maar in hoeverre verschilt dat van de grootschalige opvang tijdens de Spaanse griep? Toen waren er toch ook locaties waar zieken gezamenlijk behandeld en afgezonderd werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Splitinfinitive schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:38:

Die hadden we vorig jaar maar zijn ongebruikt weer afgebroken.

https://www.trouw.nl/zorg...cc-moet-betalen~b80284ac/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hoevenpe schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:58:
[...]

Maar in hoeverre verschilt dat van de grootschalige opvang tijdens de Spaanse griep? Toen waren er toch ook locaties waar zieken gezamenlijk behandeld en afgezonderd werden.
Ik denk dat in de tijd van de Spaanse griep de ic capaciteit wat lager was ;) en iedereen gewoon in een zaaltje werd gemikt?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
https://www.quest.nl/maat...nse-griep-dodelijk-virus/
De medische wetenschap stond voor een raadsel. Artsen wisten in 1918 nog niet dat griep door een virus veroorzaakt wordt, laat staan hoe ze zo’n virus te lijf moesten gaan. Ze probeerden alleen de symptomen van de griep te bestrijden: door patiënten aspirine en hoestdrank voor te schrijven.
Daar valt verder weinig tot geen lering uit te trekken voor nu dus.

[ Voor 8% gewijzigd door ArthurMorgan op 27-11-2021 10:53 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:06

gws24

Thinking is hard!

@Splitinfinitive Zoals anderen al aangeven is dit onrealistisch, zie o.a. deze posts van ic medewerkers:
LZ86 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:58:
[...]

Goed plan, succes met het bemannen. Niemand wil daar werken.

Tenzij ze dubbel salaris bieden ofzo. En dan ook geen verzorging, want dat lukt je niet in je uppie.
Dennis1812 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:38:
[...]

Covid IC zorg is redelijk voorspelbare zorg. Maar enkel scholen op covid IC gaat je niet lukken.
Er zijn er een hoop op de IC met comorbiditeit waardoor je andere aandachtspunten hebt en andere interventies op bepaalde orgaanstelsels waar je wel op moet kunnen klinisch redeneren.

Als je enkel opleid op 1 ziektebeeld kan je dat niet. Daarbij wil niemand dat doen en is de bottleneck helemaal niet je ziekenhuisbedden en kamers. Maar je personeel.
Als je al mensen zo gek krijgt om de hele week alleen nog covid te doen en een speciale covid opleiding te volgen kan jouw moeder en ikzelf alsnog niet geopereerd worden omdat dat personeel dan dus weg is.
LZ86 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:06:
[...]

Kijk dit filmpje maar. Deze serie laat mooi zien wat IC zorg inhoudt.
YouTube: ICU Season 1, Episode 1

Wel grafisch, want ze laten veel zien, maar wel goed. Als je dat hebt gezien stop je ook direct denken dat een nood IC voor alleen covid wel te doen is naast de andere zorg. Bij bewustzijn aan de beademing? Ik denk niet dat je snapt wat beademing is. Zuurstofmaskers of brillen zijn geen beademing.

Bij beademing doelt men op geintubeerde patienten.
Ter info: LZ86 is ic verpleegkundige en Dennis1812 is volgens mij van de ok maar heeft de 1e 2 golven op de ic bijgesprongen.
Wolly schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:03:
[...]

Die hadden we vorig jaar maar zijn ongebruikt weer afgebroken.

https://www.trouw.nl/zorg...cc-moet-betalen~b80284ac/
Dat waren geen ic bedden maar meer uitgeklede verpleegafdeling bedden. Alleen geschikt voor lichte gevallen die wat extra zuurstof nodig hadden met zo'n buisje maar zeer zeker niet voor mensen die geïntubeerd moesten worden zoals op de ic.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:50

Mfpower

In dubio

M’n schoonmoeder is vandaag positief getest. Dat kan, maar ze is 79 en ze heeft nog 2 infecties waarvoor ze antibiotica krijgt dus ze lag er al niet zo lekker bij. Maar de manier waarop ze is besmet is echt erbarmelijk. Ze zit in een verzorgingshuis sinds twee weken. Verschillende bewoners waren al aan het hoesten maar de sneltesten waren allemaal negatief dus gewoon hup naar eetzaal. De hele week lang. Vandaag waren ze zo snugger om toch maar een pcr test te doen. Iedereen positief inclusief mijn schoonmoeder die nu goed ziek is. Echt, hoe kan dit bestaan in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Mfpower schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:25:
M’n schoonmoeder is vandaag positief getest. Dat kan, maar ze is 79 en ze heeft nog 2 infecties waarvoor ze antibiotica krijgt dus ze lag er al niet zo lekker bij. Maar de manier waarop ze is besmet is echt erbarmelijk. Ze zit in een verzorgingshuis sinds twee weken. Verschillende bewoners waren al aan het hoesten maar de sneltesten waren allemaal negatief dus gewoon hup naar eetzaal. De hele week lang. Vandaag waren ze zo snugger om toch maar een pcr test te doen. Iedereen positief inclusief mijn schoonmoeder die nu goed ziek is. Echt, hoe kan dit bestaan in deze tijd.
Misschien dat de pcr testen duurder zijn?

Ik praat het niet goed, maar uiteindelijk draait het in die huizen om de centjes en hoeven ze niet bang te zijn dat een plek onverhuurd blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Wolly schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:41:
[...]

Misschien dat de pcr testen duurder zijn?

Ik praat het niet goed, maar uiteindelijk draait het in die huizen om de centjes en hoeven ze niet bang te zijn dat een plek onverhuurd blijft.
Nee dat klopt maar dat is wel een erg zwarte blik op de zaak. Wij laten ons bij elke verslikking testen bij de ggd voor haar veiligheid en dan doen ze het in een professionele setting met kwetsbaren met sneltest. Dat verzin je toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mfpower schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:25:
Hopelijk zijn ze allemaal gevaccineerd.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

YakuzA schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:12:
[...]

Hopelijk zijn ze allemaal gevaccineerd.
Dat wel ja maar het gaat ondanks dat niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
Hoogstwaarschijnlijk en als dit nog niet het geval is, dan duurt het niet heel erg lang mocht het inderdaad zo besmettelijk zijn als gesuggereerd wordt.

Zodra er 1 persoon gevonden wordt via DNA sequencing, dan weet je dat er al een hele horde besmet is. Belgie was in ieder geval al 1 persoon via zo'n screening gevonden. Maar ondertussen zijn er al verschillende vliegtuigen geland in Nederland, nog voordat deze variant daadwerkelijk publiekelijk bekend gemaakt is. Dus het gaat al vrijwel zeker rond in Nederland.

En mocht deze variant inderdaad ongevoelig zijn voor de vaccins en weerstand door eerdere besmettingen, dan weet je wat er gaat gebeuren....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Bowen_HAFX schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:30:
[...]

En mocht deze variant inderdaad ongevoelig zijn voor de vaccins en weerstand door eerdere besmettingen, dan weet je wat er gaat gebeuren....
tenzij die juist veel minder schadelijk blijkt te zijn qua symptomen.... las dat er in Z-Afrika nog geen ziekenhuisopnames zijn met de nieuwe variant....

gaat straks een land met een lage vaccinatiegraad even de wereld verlossen van corona door een variant te produceren die amper klachten geeft, en ook geen vaccinatie meer nodig is..,..dat zou wat zijn :+

[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Detonator op 27-11-2021 20:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Mr. Detonator schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:11:
[...]

tenzij die juist veel minder schadelijk blijkt te zijn qua symptomen.... las dat er in Z-Afrika nog geen ziekenhuisopnames zijn met de nieuwe variant....

gaat straks een land met een lage vaccinatiegraad even de wereld verlossen van corona door een variant te produceren die amper klachten geeft, en ook geen vaccinatie meer nodig is..,..dat zou wat zijn :+
'
In dat geval zijn de vliegtuigen richting ZA niet aan te slepen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
K2 zoekt K3

Gordon is er gewoon bij.

En Marthe wordt als digitaal scherm rondgereden op podium

Lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

horizon1978 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:30:
K2 zoekt K3

Gordon is er gewoon bij.

En Marthe wordt als digitaal scherm rondgereden op podium

Lol
Je weet dat Nederland een week achter loopt op VTM met k2/k3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
Mr. Detonator schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:11:
[...]

Je hoort hier inderdaad vrijwel niks over, ook niet over de delta variant overigens. Ben wel benieuwd waarom, hoewel ik wel wat redenen kan bedenken (waarvan een aantal tegen complottheorie aanschurken).

1. Daadwerkelijke niet veel opnames en slachtoffers door over het algemeen gezondere mensen in de zin van weinig suikerziekte, obesitas, roken

2. Relatief jongere bevolking?

Of wel veel slachtoffers, maar
1. Weinig opnames door gebrek aan capaciteit/geld

2. Weinig testen, dus niet veel officiële slachtoffers

3. Wordt niet verslagen door mogelijk schuldgevoel en nemen van boosters? Niet interessanter dan eigen land?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bowen_HAFX schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:46:
[...]

Je hoort hier inderdaad vrijwel niks over, ook niet over de delta variant overigens. Ben wel benieuwd waarom, hoewel ik wel wat redenen kan bedenken (waarvan een aantal tegen complottheorie aanschurken).

1. Daadwerkelijke niet veel opnames en slachtoffers door over het algemeen gezondere mensen in de zin van weinig suikerziekte, obesitas, roken

2. Relatief jongere bevolking?

Of wel veel slachtoffers, maar
1. Weinig opnames door gebrek aan capaciteit/geld

2. Weinig testen, dus niet veel officiële slachtoffers

3. Wordt niet verslagen door mogelijk schuldgevoel en nemen van boosters? Niet interessanter dan eigen land?

Iemand een idee?
Waar hoor je vrijwel niks over?
Over de opnames met de nieuwe variant in ZA die met 2 weken pas net over de 1e incubatietijd heen is?

>> BlackMonkey in "Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd"

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 27-11-2021 20:57 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Dennis1812 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:32:
[...]

Je weet dat Nederland een week achter loopt op VTM met k2/k3?
Dus in België was vorige week de live finale show die nu op SBS6 is?

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Idee voor een nieuw TV programma. Onbewoond eiland met twee tegengestelde groepen, die een beetje meer begrip voor elkaar moeten leren opbrengen.

Groep 1: mensen die niet geloven dat corona bestaat
Groep 2: mensen die op dit moment corona hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

t_captain schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:29:
Idee voor een nieuw TV programma. Onbewoond eiland met twee tegengestelde groepen, die een beetje meer begrip voor elkaar moeten leren opbrengen.

Groep 1: mensen die niet geloven dat corona bestaat
Groep 2: mensen die op dit moment corona hebben
Wordt dat niet the hunger games?
horizon1978 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:24:
[...]

Dus in België was vorige week de live finale show die nu op SBS6 is?

;)
Ze liepen altijd een week voor. Misschien sinds vandaag niet meer dan. Zo goed volg ik t ook niet. Excusez

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Dennis1812 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:33:
[...]

Wordt dat niet the hunger games?

[...]
Ik zoek dat moment dat de ogen open gaan, zo van “hee, dit is echt anders dan verkoudheid”. Met Wendy van Dijk als meelevende presentatrice. Kostelijk :)
Pagina: 1 ... 34 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"