The Zep Man schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:34:
[...]
Nee. De vraag is "wil je kinderen inzetten als buffer om gevaccineerden, maar met name niet gevaccineerden hiertegen te beschermen".
Het antwoord lijkt mij duidelijk.
Verder is genoemd dat kinderen ziek kunnen worden van COVID-19 en dat ook daarvan de langetermijngevolgen van COVID-19 niet bekend zijn, dus ook zij hebben er baat bij. Kinderen dienen dus niet enkel als buffer.
@
tweakduke verwoordt het goed. Net als dat ik eerder noemde, zijn kinderen ook een onderdeel van de maatschappij, en moeten zij ook hun deel doen om een ander niet tot last te zijn. Een prik is nooit fijn, maar gezien er al een rijksvaccinatieprogramma is, zal COVID-19 vaccinatie daar niet veel aan toevoegen qua 'last'.
Als kinderen weinig last hebben van COVID-19, dan zullen ze nog minder last hebben van vaccinatie ertegen.

Ik ben van mening dat het vaccineren van kinderen (straks ook 5 tot 11jr) rommelen in de marge is.
Ja, we weten de lange termijn effecten niet van Covid, maar ook van het vaccin niet.
Quote van de CEO pfizer NL:
het is het eerste vaccin tegen het coronavirus, dat hebben we nog niet eerder gedaan. We maken gebruik van een nieuwe techniek en wij zijn eigenlijk continu aan het leren hoe het immuunsysteem reageert op het vaccin.
Kinderen vaccineren als buffer tegen verspreiding is onethisch.
Allicht scheelt het iets, maar minimaal.
Je zal dan ook kinderen moeten blijven boosteren.
Corona gaat niet meer weg. Dat is een feit. Het zal muteren tot een zwak virus (zoals in de regel alle virussen muteren). Het begon ooit ook bij 1 besmetting ergens op de aardbol.
Ik ga mijn kinderen hiervoor niet inzetten. Ik heb ook niet de ijdele hoop dat bij welke vaccinatiegraad dan ooit dat dit (lees maatregelen, beleid etc) stopt. Onderaan de streep zijn we niet alleen terug bij af, we krijgen nu alle maatregelen als een geheel terug:
- de 1,5 meter kon losgelaten worden vanwege de QR, nu hebben we beide
- 3G werd ingevoerd om alles voor iedereen toegankelijk te maken, dadelijk hebben we 2G
- Ouderen en zwakkeren moesten gevaccineerd worden, nu iedereen
- 2 prikken voor vrijheid, nu moeten naar aan de 3e boosters (de 4e wordt in andere landen ook al gezet... dus de 5e etc gaat ook komen)