• Dennis1812
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:06

Dennis1812

Amateur prutser

En ik hoop dat de positieve corona gevallen daar forse boetes gaan ontvangen ivm overtreden quarantaine regels en wmb poging tot iemand doden door middel van besmetten met een potentieel dodelijk virus met een hele nare dood door ademnood.
En omdat je dom/idioot/achterlijk/onverantwoordelijk
Echt uiterst debiel

Haal gewoon dat vaccin en doe je werk weer.

[Voor 29% gewijzigd door Dennis1812 op 24-11-2021 09:51]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Soccer98
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 22:17
Dennis1812 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:38:
En ik hoop dat de positieve corona gevallen daar forse boetes gaan ontvangen ivm overtreden quarantaine regels en wmb poging tot moord.

Dat is wat je kan doen als je iemand bewust aansteekt. Moord met voorbedachte rade.

Echt uiterst debiel

Denk even na voordat je kiest termen als ‘poging tot moord’ in te zetten. Je zegt niet zomaar iets, he.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 05:58
Ankona schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:36:
[...]

Heeft ook iets praktisch. Na een besmetting heb je meen ik in 11 dagen je vinkje. Bij een vaccinatie duurt dat een week of 6.
En na vaccinaties kan je nog steeds op dag X corona hebben en in quarantaine moeten ... Ben je besmet dan ben je corona vrij voor x weken/maanden.

Ik zou ook wel vandaag corona wikken hebben, dan weet ik 100% zeker dat ik het niet met kerst heb :+ de

• The Zep Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 26-11 13:50
President schreef op woensdag 24 november 2021 @ 07:11:
Ik zou ook wel vandaag corona wikken hebben, dan weet ik 100% zeker dat ik het niet met kerst heb :+ de
De meeste besmettingen vinden plaats in huiselijke sfeer en niet bijvoorbeeld in essentiële winkels. De oplossing voor kerst is zelfisolatie (met eventuele huisgenoten) voor een bepaalde periode voor kerst. Als je niemand 'ziet', dan is de kans op infectie nihil voor de kerst. Als iedereen voor het feest dat doet, dan kan je risicovrij kerst vieren.

Dit werkt helaas niet wanneer je kinderen hebt, of als iemand in huis ergens fysiek werkt waar de veiligheidsmaatregelen niet gerespecteerd worden.

[Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 24-11-2021 07:30]

Over T.net Plus verbergen
Het leed dat Plus heet

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23:21
President schreef op woensdag 24 november 2021 @ 07:11:
[...]

En na vaccinaties kan je nog steeds op dag X corona hebben en in quarantaine moeten ... Ben je besmet dan ben je corona vrij voor x weken/maanden.

Ik zou uitkijken met dit soort uitspraken. Er heerst al veel desinformatie over dat natuurlijk antistoffen beter zouden zijn dan die uit het vaccin.... (wat niet waar is, het zijn dezelfde antistoffen beiden door je eigen lichaam aangemaakt)
Punt is dat je ook na een besmetting opnieuw besmet kan raken. Over of die kans groter of kleiner is dan na een vaccinatie ga ik geen uitspraak doen (simpelweg omdat ik dat niet weet)

alles kan off-topic

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Ankona schreef op woensdag 24 november 2021 @ 07:27:
[...]

Ik zou uitkijken met dit soort uitspraken. Er heerst al veel desinformatie over dat natuurlijk antistoffen beter zouden zijn dan die uit het vaccin.... (wat niet waar is, het zijn dezelfde antistoffen beiden door je eigen lichaam aangemaakt)
Punt is dat je ook na een besmetting opnieuw besmet kan raken. Over of die kans groter of kleiner is dan na een vaccinatie ga ik geen uitspraak doen (simpelweg omdat ik dat niet weet)
Dat laatste weet ik wel. Na een besmetting is de kans kleiner dat je weer besmet raakt. Tenzij je met een totaal gemuteerde variant in aanraking komt (en ook dan zal de kans kleiner zijn, al zal dat een beetje zijn).

Ik bedoel: dat is de hele reden dat we vaccineren en mensen die corona hebben gehad als "groen vinkje" verklaren :D

• Dennahz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:58

Dennahz

Life feels like hell should.

Dennis1812 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:38:
En ik hoop dat de positieve corona gevallen daar forse boetes gaan ontvangen ivm overtreden quarantaine regels en wmb poging tot moord.

Dat is wat je kan doen als je iemand bewust aansteekt. Moord met voorbedachte rade.

Echt uiterst debiel

Ik vind het frappant dat dergelijke posts mogen blijven staan, maar goed. Overdrijf niet zo. Het is geen ebola waar je een 50/50 kans op overleven hebt hé? Deze man heeft gewoon heel veel pech gehad.

En ik vind ook niet dat je mensen expres moet gaan besmetten natuurlijk, maar poging tot moord is wel heel heftig. Uiteindelijk heeft deze man bewust het risico gelopen om besmet te raken. Beide partijen zijn dus schuldig.

Twitter

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dennahz schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:13:
[...]

Ik vind het frappant dat dergelijke posts mogen blijven staan, maar goed. Overdrijf niet zo. Het is geen ebola waar je een 50/50 kans op overleven hebt hé? Deze man heeft gewoon heel veel pech gehad.

En ik vind ook niet dat je mensen expres moet gaan besmetten natuurlijk, maar poging tot moord is wel heel heftig. Uiteindelijk heeft deze man bewust het risico gelopen om besmet te raken. Beide partijen zijn dus schuldig.
Posts waarin de pandemie ontkent wordt mogen ook prima. Dat is minstens zo debiel

Maar hoe moeten we het dan noemen als je bewust mensen gaat aansteken met een dodelijk virus?

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 05:58
The Zep Man schreef op woensdag 24 november 2021 @ 07:27:
Dit werkt helaas niet wanneer je kinderen hebt, of als iemand in huis ergens fysiek werkt waar de veiligheidsmaatregelen niet gerespecteerd worden.
Hier inderdaad kinderen + de een werkzaam in het onderwijs + de ander werkzaam in de zorg. Het is een wonder dat we nog allemaal corona vrij zijn :). Maar ja, ik vind het onverstandig maar snap het wel.... Ik hoop vooral dat mijn jongste eerdaags waterpokken krijgt

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22:53

T-Infinity

Heen en weer....

Dennis1812 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:17:
[...]

Posts waarin de pandemie ontkent wordt mogen ook prima. Dat is minstens zo debiel

Maar hoe moeten we het dan noemen als je bewust mensen gaat aansteken met een dodelijk virus?
dodelijk virus is ook nogal overdreven natuurlijk. Het virus is juist behoorlijk mild en ongevaarlijk voor de meeste mensen.
Iemand met de griep aansteken zou anders ook crimineel zijn. Ik ken(de) iemand van 20 die daar aan overleden is.

Maar bewust negatief beinvloeden van de volksgezondheid is het zeker. En daar staan in het geval van voedselveiligheid bijvoorbeeld best hoge straffen op.

• bug53
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
Dennis1812 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:17:
[...]

dom/idioot/achterlijk/onverantwoordelijk lijkt me wel goede woorden

dan kunnen moord en doodslag gereserveerd worden voor situaties waarin dat daadwerkelijk van toepassing is

en 'dodelijk virus' klinkt ietwat overtrokken, alsof iedereen die besmet wordt na een paar uur dood neervalt. En daarmee ontken ik zeker niet dat het voor een klein deel van de populatie inderdaad tot de dood kan leiden. 'potentieel dodelijk virus' klinkt al iets realistischer.

lurkt sinds 1999, account sinds 2019

• Vorkie
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
bug53 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:45:
[...]

dom/idioot/achterlijk/onverantwoordelijk lijkt me wel goede woorden

dan kunnen moord en doodslag gereserveerd worden voor situaties waarin dat daadwerkelijk van toepassing is

en 'dodelijk virus' klinkt ietwat overtrokken, alsof iedereen die besmet wordt na een paar uur dood neervalt. En daarmee ontken ik zeker niet dat het voor een klein deel van de populatie inderdaad tot de dood kan leiden. 'potentieel dodelijk virus' klinkt al iets realistischer.
Nu sluit je de grote groep indirecte doden uit door uitgestelde en niet geleverde zorg.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Nou vooruit iets genuanceerd.
Al blijft het mijn zienswijze en vind ik het echt crimineel. Die dood bij corona is geen pretje kan ik jullie beloven.

• ParaDroid2
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 21:42
Het is toch eigenlijk gewoon jezelf als biologisch wapen inzetten? Het is exact wat de doemscenario's bij biologische oorlogsvoering zijn, een besmettelijk iets inzetten om anderen te besmetten. Het gebeurt alleen niet in oorlogstijd en met een minder direct schadelijk virus dan in hypothetische scenario's wordt gebruikt. Ik vind het achterlijk en het mag wat mij betreft strafbaar zijn.

• bug53
  • Niet online
Vorkie schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:50:
[...]

Nu sluit je de grote groep indirecte doden uit door uitgestelde en niet geleverde zorg.
het ging hier specifiek om het directe gevolg van een domme actie die als poging tot moord/doodslag bestempeld werd. dat vond en vind ik overtrokken.

maar voor de duidelijkheid: het bewust besmetten vind ik dom en achterlijk vanwege de potentiële directe en indirecte gevolgen ervan

aan de andere kant mis ik hier af en toe wat nuchterheid en vind ik het wat paniekerig.Het leven heeft risico's . Gegeven covid vind ik dat we dat risico moeten beperken, maar een restrisico moeten accepteren als we daarmee een zo normaal mogelijk leven kunnen leiden met zijn allen .
Covid is ook hier in huis doorgedrongen, kind ziek, gevaccineerde moeder ziek. Pa ( ikke) ff hard aan de bak om alles zoveel mogelijk draaiende te houden. Twee weken gedoe, ff niet naar kwetsbare oma en opa en weer door.

• SinergyX
  • Laatst online: 03:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bug53 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:56:

aan de andere kant mis ik hier af en toe wat nuchterheid en vind ik het wat paniekerig.Het leven heeft risico's . Gegeven covid vind ik dat we dat risico moeten beperken, maar een restrisico moeten accepteren als we daarmee een zo normaal mogelijk leven kunnen leiden met zijn allen .
Maar wat is jouw definitie van restrisico? Zolang het mij niet raakt? Zolang die wappies het maar krijgen? Zolang ik m'n ding maar kan doen? Lomp gezien, er zijn aardig wat mensen in Nederland die indirect een dode op hun naam hebben staan, bestemming op bestemming tot het bij de verkeerde komt, is dat dan een restrisico?

Een virus dat per definitie overdraagbaar is enkel vanuit een geinfecteerde, ben ik misschien simpel in, maar zou geen restrisico moeten hebben. Zet 100 man zonder corona op een boot, die 100 zullen het nooit krijgen (zover ik weet zijn dieren nog geen drager/overdrager, alsmede voedsel/water/etc).

[Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 24-11-2021 10:29]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• bug53
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:28:
[...]

Maar wat is jouw definitie van restrisico? Zolang het mij niet raakt? Zolang die wappies het maar krijgen? Zolang ik m'n ding maar kan doen? Lomp gezien, er zijn aardig wat mensen in Nederland die indirect een dode op hun naam hebben staan, bestemming op bestemming tot het bij de verkeerde komt, is dat dan een restrisico?

Een virus dat per definitie overdraagbaar is enkel vanuit een geinfecteerde, ben ik misschien simpel in, maar zou geen restrisico moeten hebben. Zet 100 man zonder corona op een boot, die 100 zullen het nooit krijgen (zover ik weet zijn dieren nog geen drager/overdrager, alsmede voedsel/water/etc).
restrisico kan voor iedereen verschillen en is uiteindelijk ook waar de overheid in het beleid rekening mee houdt ( verwacht ik)

Voor mij is het na geprikt te zijn wel vrienden ontmoeten zolang we geen klachten hebben, kinderen laten spelen met andere kinderen. Daarbij kan via een ander kind een besmetting het huis binnendringen en als ik daar te laat achter kom indirect resulteren dat een van mijn ouders het niet overleeft. Die dode ( wat ik heel erg zou vinden) zou ik niet op naam van wie dan ook zetten. Toch accepteer ik dat restrisico ( en zijzelf ook ).
Vanuit geestelijke gezondheid is het voor mij ook een keer per week ( dus niet elke dag) naar kantoor gaan, ook al is dat een risico en voor het werk niet direct nodig.

Voor een ander is het geaccepteerde restrisico lager .Die blijft binnen laat alles bezorgen en ontmoet niemand.

Zolang mensen hun individuele keuzes maken binnen de regels /wetten van de overheid heb ik geen mening over het restrisico dat iemand persoonlijk acceptabel vind. Wel heb ik een mening over mensen die oordelen over anderen die -nogmaals binnen de regels van de overheid- meer of minder restrisico accepteren dan zijzelf.

aanvulling: er is altijd een restrisico, hoe voorzichtig je ook bent.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

bug53 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:39:
[...]

restrisico kan voor iedereen verschillen en is uiteindelijk ook waar de overheid in het beleid rekening mee houdt ( verwacht ik)

Voor mij is het na geprikt te zijn wel vrienden ontmoeten zolang we geen klachten hebben, kinderen laten spelen met andere kinderen. Daarbij kan via een ander kind een besmetting het huis binnendringen en als ik daar te laat achter kom indirect resulteren dat een van mijn ouders het niet overleeft. Die dode ( wat ik heel erg zou vinden) zou ik niet op naam van wie dan ook zetten. Toch accepteer ik dat restrisico ( en zijzelf ook ).
Vanuit geestelijke gezondheid is het voor mij ook een keer per week ( dus niet elke dag) naar kantoor gaan, ook al is dat een risico en voor het werk niet direct nodig.

Voor een ander is het geaccepteerde restrisico lager .Die blijft binnen laat alles bezorgen en ontmoet niemand.

Zolang mensen hun individuele keuzes maken binnen de regels /wetten van de overheid heb ik geen mening over het restrisico dat iemand persoonlijk acceptabel vind. Wel heb ik een mening over mensen die oordelen over anderen die -nogmaals binnen de regels van de overheid- meer of minder restrisico accepteren dan zijzelf.
Maar vind jij iemand die zeer bewust gaan een besmetfeest gaat om te tongworstelen met een positieve coronapatiënt en diegene in z'n gezicht te laten hoesten dan ook restrisico?
Of hoe moet ik dat zien?

• bug53
  • Niet online
Dennis1812 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:41:
[...]

Maar vind jij iemand die zeer bewust gaan een besmetfeest gaat om te tongworstelen met een positieve coronapatiënt en diegene in z'n gezicht te laten hoesten dan ook restrisico?
Of hoe moet ik dat zien?
zeer zeker niet, heb in 2 posts al aangegeven dat dom en onverantwoordelijk te vinden.

daarnaast geef ik hierboven aan dat ik vind dat je je moet houden aan overheidswetten en regels. besmet rondlopen of zelfs intiem contact hebben hoort daar niet bij.

Het 'vrije restrisico' zie ik als het risico dat je als individu wel/niet neemt binnen de kaders die de overheid geeft.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

bug53 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:45:
[...]

zeer zeker niet, heb in 2 posts al aangegeven dat dom en onverantwoordelijk te vinden.

daarnaast geef ik hierboven aan dat ik vind dat je je moet houden aan overheidswetten en regels. besmet rondlopen of zelfs intiem contact hebben hoort daar niet bij.

Het 'vrije restrisico' zie ik als het risico dat je als individu wel/niet neemt binnen de kaders die de overheid geeft.
Dan begrijp ik je goed.
Helemaal mee eens O-)

• Kuusje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 00:35
SinergyX schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:28:
(zover ik weet zijn dieren nog geen drager/overdrager, alsmede voedsel/water/etc).
https://www.cdc.gov/coron...-life-coping/animals.html

kans is klein maar dieren kunnen het iverdrsgen

Team anti-scalp

• Valandil
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:35
Dennis1812 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:41:
[...]

Of hoe moet ik dat zien?
Even hier op inhaken; de bewuste "besmettingsfeestjes" om ze maar zo te noemen, zijn een gevolg van het uitsluitbeleid.

Mensen worden voor een keuze gezet met 2G;
Vaccineren of herstelbewijs om deel te kunnen nemen aan de maatschappij.

Ik snap de de meeste zullen reageren met dat men dan de prik moet halen, echter is dat een persoonlijke en ook vrije keus.

Zeker jeugd die weinig te vrezen heeft voor het virus, kunnen toch straks weer dingen doen.

Praat ik het goed? nee, maar ik begrijp het wel.

Inmiddels bij ons thuis is de uitslag binnen van een gezinslid; positief.
Daar waar je een jaar geleden zou balen en zou schrikken, overheerst hier toch meer een teken van blijdschap. Dat is gek eigenlijk, maar wel begrijpelijk. Als tiener heeft die straks eindelijk weer meer bewegingsvrijheid.

Nee vaccineren is geen optie ivm medische oorzaak. Gesproken met artsen en immunoloog en die gaven aan dat natuurlijke besmetting minder risico geeft. Niet dat vaccineren meer risico geeft, maar ze geven beide aan dat ze simpelweg niet de data beschikbaar hebben voor zeldzame gevallen. Dat afwegende en kijkend naar de statistieken onder jeugd, is het risico van Corona verwaarloosbaar.

Uiteraard zitten we in quarantaine.

wijze woorden

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 21:54
@Valandil Vervelend om te horen, zat in het zelfde schuitje.... wij zijn bijna weer hersteld.

Ik ben de laatste welke positief teste.... :/
Heb 2 dames welke naar de bassisschool gaan, nog wel althans. Mn jongste ging vandaag weer voor heen, helaas is vandaag een 2de kind in haar groep positief getest. Nu gaat de groep morgen weer in quarantaine tot eind volgende week. Komt helaas geen einde aan zo. Hoe gaan jullie hiermee om, combinatie thuiswerken en kinderen les geven?

[Voor 12% gewijzigd door Harmen op 24-11-2021 13:45]

Whatever.

• ericplan
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:25

ericplan

5180 Wp PV

Het zou een interessante exercitie kunnen zijn om uit te rekenen hoeveel zorg Nederland nodig zou hebben als we:
  • Allemaal gestopt zijn met roken
  • Iedereen een gezond gewicht heeft
  • Iedereen gezond eet
  • Iedereen weinig alcohol gebruikt
  • Niemand drugs gebruikt
  • Alle auto's uitgerust zijn met dwingende ISA
  • Alle andere voertuigen (e-bikes, scooters) ook begrensd zijn op basis van voertuigkenmerk
Het zou zomaar kunnen dat we dan teveel IC-capaciteit hebben.

ZonPHP PVOutput

• OzzieMann
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:47

OzzieMann

PSN: OzzieMann

@Harmen Heb er net weer een week thuis les geven en thuiswerken op zitten.
Blijft pittig maar heb meteen bij de werkgever aangegeven dat ik mijn best doe (as allways) om de werkzaamheden af te ronden maar dat de zorg voor kids (waarvan 1 corona+thuisles en 1 thuisles want quarantaine) op de eerste plek komt.
Gelukkig heb ik een meelevende werkgever die dit geen enkel probleem vind.

Vandaag mocht de oudste weer lekker naar school, hersteld van corona en meer dan 24 uur klachten vrij. De jongste moeten we vrijdag laten testen zodat hij maandag weer naar school mag.
In de tussentijd blijven hopen dat de jongste of wij zelf natuurlijk geen klachten ontwikkelen.

PS4 game community, Youtube, PVoutput

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 21:54
@OzzieMann Fijn dat je werkgever er begrip voor heeft, maar voor hoelang nog?

Hopelijk wordt de boosterprik binnenkort aangeboden, ben wel een beetje klaar met die onzekerheid. Tijd voor duidelijke regels, heb het gevoel dat de politiek het soms ook niet meer weet. De een roept dit en de andere roept dit.... :?

Whatever.

• OzzieMann
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:47

OzzieMann

PSN: OzzieMann

@Harmen Dat is een goede, heb geen zin om dat uit te gaan vinden want dat betekend dat we weer naar Q2 2020 gaan. Maar heb wel het idee dat de werkgever (de mijne in elk geval) zo'n lockdown langer vol houdt dan de mentale ik.

PS4 game community, Youtube, PVoutput

• Bensimpel
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01:24

Bensimpel

Positieve meneer

Ankona schreef op woensdag 24 november 2021 @ 07:27:
[...]

Vorig jaar november zelf covid gehad, begin juni/augustus gevaccineerd. Afgelopen oktober nogmaals covid mogen ontvangen. Maar geen klachten behalve wat snotteren. (Dat was anders toen ik in november covid had). Een boostershot zou ik zo accepteren.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Patriot
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 26-11 16:21

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Harmen schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:54:
@OzzieMann Fijn dat je werkgever er begrip voor heeft, maar voor hoelang nog?

Hopelijk wordt de boosterprik binnenkort aangeboden, ben wel een beetje klaar met die onzekerheid. Tijd voor duidelijke regels, heb het gevoel dat de politiek het soms ook niet meer weet. De een roept dit en de andere roept dit.... :?
Dat je dat idee slechts soms hebt vind ik al vrij optimistisch eigenlijk :+

de Tweakers-cookiewall is illegaal

• Valandil
Harmen schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:44:
@Valandil Vervelend om te horen, zat in het zelfde schuitje.... wij zijn bijna weer hersteld.

Ik ben de laatste welke positief teste.... :/
Heb 2 dames welke naar de bassisschool gaan, nog wel althans. Mn jongste ging vandaag weer voor heen, helaas is vandaag een 2de kind in haar groep positief getest. Nu gaat de groep morgen weer in quarantaine tot eind volgende week. Komt helaas geen einde aan zo. Hoe gaan jullie hiermee om, combinatie thuiswerken en kinderen les geven?
We gaan er vrij relaxt mee om. We blijven als gezin binnen, maar wel bij elkaar.
Kinderen zitten al op middelbare school, dus die redden zich wel.
Wat ik wel belangrijk vind is dat ze aan het schema blijven vasthouden, dus op tijd opstaan en zelfstandig alvast aan het werk.

Wat me wel opvalt is de scholen slecht voorbereid zijn op deze situaties. Ze zijn redelijk op zichzelf aangewezen. Een paar leraren zetten de camera + geluid aan zodat ze vanuit hun laptop mee kunnen kijken en meedoen. Maar dat zijn eerder de uitzonderingen. De rest geeft gewoon wat opdrachten mee, maar niet meer dan dat.

Verder werk ik vanuit huis, maar dat deed ik al een paar dagen per week.
Boodschappen zijn voor een paar dagen ingeslagen en daarna kunnen we vrienden en familie even inschakelen om boodschappen te doen. Die zetten het dan voor de deur af.

Thuis doen we verder gewoon normaal. De tiener mag van ons juist in de rondte hoesten en niezen en we houden dan ook onderling geen afstand. Dan hebben we het allemaal maar gelijk gehad. De vraag is alleen of het bij mij gaat aanslaan omdat ik al eerder corona heb gehad (klein jaartje terug).

We zullen het over een paar dagen zien.

wijze woorden

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ericplan schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:25:
Het zou een interessante exercitie kunnen zijn om uit te rekenen hoeveel zorg Nederland nodig zou hebben als we:
  • Allemaal gestopt zijn met roken
  • Iedereen een gezond gewicht heeft
  • Iedereen gezond eet
  • Iedereen weinig alcohol gebruikt
  • Niemand drugs gebruikt
  • Alle auto's uitgerust zijn met dwingende ISA
  • Alle andere voertuigen (e-bikes, scooters) ook begrensd zijn op basis van voertuigkenmerk
Het zou zomaar kunnen dat we dan teveel IC-capaciteit hebben.
Als jij de precieze toedracht en oorzaak van de mensen daar nu op de IC weet (en kinderen), plus de aanname kan uitsluiten dat hun huidige medische toestand was te voorkomen door bovenstaande maatregel, kan elimineren daar waar schuld geen eigen is, blijft het nog een nutteloze stelling.

Al die zaken zijn namelijk 'het gemiddelde' in de maatschappij, daar is de IC al decennia op aangepast, minus/plus wat uitzonderingen tijdens bv griepgolfjes of meer recent stukje vergrijzing.

Dan vergeet je nog steeds 1 aspect, personeel. Of je denkt dat spoedcursus LOI genoeg is om daar te mogen staan?

Of zullen we hem makkerlijker maken?
https://www.rivm.nl/nieuw...e-IC-is-niet-gevaccineerd
Als iedereen zou vaccineren, dan had je blijkbaar geen probleem.

[Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 24-11-2021 16:16]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ericplan
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:25

ericplan

5180 Wp PV

SinergyX schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:14:
[...]

Als jij de precieze toedracht en oorzaak van de mensen daar nu op de IC weet (en kinderen), plus de aanname kan uitsluiten dat hun huidige medische toestand was te voorkomen door bovenstaande maatregel, kan elimineren daar waar schuld geen eigen is, blijft het nog een nutteloze stelling.

Al die zaken zijn namelijk 'het gemiddelde' in de maatschappij, daar is de IC al decennia op aangepast, minus/plus wat uitzonderingen tijdens bv griepgolfjes of meer recent stukje vergrijzing.

Dan vergeet je nog steeds 1 aspect, personeel. Of je denkt dat spoedcursus LOI genoeg is om daar te mogen staan?

Of zullen we hem makkerlijker maken?
https://www.rivm.nl/nieuw...e-IC-is-niet-gevaccineerd
Als iedereen zou vaccineren, dan had je blijkbaar geen probleem.
Ik kom blijkbaar niet goed over. Ik bedoelde te zeggen dat als we beter sturen op preventie er (heel) veel te winnen is.
Dat is geen oplossing voor nu, weet ik ook.
Ik werkte in de zorg, later in het onderwijs. Bekend met de opleidingen.

ZonPHP PVOutput

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ericplan schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:25:
[...]

Ik kom blijkbaar niet goed over. Ik bedoelde te zeggen dat als we beter sturen op preventie er (heel) veel te winnen is.
Dat is geen oplossing voor nu, weet ik ook.
Ik werkte in de zorg, later in het onderwijs. Bekend met de opleidingen.
Bedoelde het ook niet negatief of dergelijke, meer dat het een brede insteek is die zeer, tot gewoon niet, uitvoerbaar is.

Maar we gaan fastrewind zeg 10 jaar terug, we pakken BMI, roken, stukje sporten, gewoon 'algehele' gezondheid aan, eutopie an sich, maar stel dat we dan gewoon konden, IC schaal is altijd gebaseerd op maatschappelijk gemiddelde hulpbehoevenden, dus had je in die 10 jaar juist IC omlaag kunnen schalen omdat we gezonder waren. Natuurlijk kunnen we niet strak <25BMI aanhouden, of 40+ jaar rokers accuut genezen, alcohol verbieden lijkt me onmogelijk, dus we hebben een risico-overloop waar je niets aan kan doen.

Dan komt de glazen bol met de 'wat als', was de IC capaciteit dan wel genoeg geweest? Was de preventieve afbraak aan 'probleemgroepen' genoeg geweest om een dusdanige daling in te zetten om capaciteit binnen perken te houden? Als richtlijn van IC opnames het beleid gingen bepalen van corona, was dan juist besmettingsgraad omhoog gegaan?

Met goede ideeen is altijd veel te winnen, absoluut, probleem is de uitwerking en de praktijk. En met de huidige problematiek aan zo'n beetje elk front, denk ik dat er ook niemand is die daar nu aan wil beginnen :P

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 20:18

Amphiebietje

In de blubber

Is de persconferentie op vrijdagavond zodat iedereen nog even lekker kan gaan shoppen op Zwarte Vrijdag en die dag straks de geschiedenis ingaat met een extra betekenis voor "zwart" (in de trant van "zwarte dag", d.w.z. rampzalig)?

in het kroegtopic ipv het persco-topic omdat ik niet helemaal weet of het serieus genoeg is...

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Niet online

PalingDrone

Spookburger

Morgen maar ff de stad in om een lekker huispak te scoren, vrees dat ik daar meer aan ga hebben dan aan skikleding komende winter.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 01:45

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Amphiebietje schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:27:
Is de persconferentie op vrijdagavond zodat iedereen nog even lekker kan gaan shoppen op Zwarte Vrijdag en die dag straks de geschiedenis ingaat met een extra betekenis voor "zwart" (in de trant van "zwarte dag", d.w.z. rampzalig)?

in het kroegtopic ipv het persco-topic omdat ik niet helemaal weet of het serieus genoeg is...
De winkels zijn al dicht om 18u, dus ik weet niet hoeveel mensen na hun werk tussen 17u30 en 18u nog even zwarte vrijdag gaan vieren in de winkel?

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

YakuzA schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:27:
[...]

De winkels zijn al dicht om 18u, dus ik weet niet hoeveel mensen na hun werk tussen 17u30 en 18u nog even zwarte vrijdag gaan vieren in de winkel?
Want iedereen werkt tot 17.30?
Zeker op vrijdag zijn er een hoop mensen al vrij. Of alleen de middag.
Veel basisscholen zijn ook vrij op vrijdagmiddag.

Kijk vrijdag maar eens naar het nieuws. Ben vrij zeker dat winkelcentra overstromen.

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Mijn vrouw en ik hebben een discussie gehad over het al dan niet vaccineren van onze oudste zoon als dat op een gegeven moment een optie zou worden. Hij is 5 dus zou in de jongste groep vallen die men overweegt vanuit de Belgische overheid.

Argumenten voor waren het bijdragen aan de maatschappij en bescherming van anderen. In mindere mate ook bescherming van hem zelf.

Argumenten tegen bestonden vooral uit dat je met kinderen toch net iets voorzichtiger omspringt als het gaat over (nieuwe) medicatie. Verder ook wel verontwaardiging over hoe er aan jonge kinderen gevraagd wordt om weeral hun steentje bij te dragen omdat een deel van de volwassen bevolking zijn verantwoordelijkheid niet wil opnemen. De kinderen worden nauwelijks ziek maar moeten wel meer en meer offers brengen en zich laten vaccineren om de algemene graad op te krikken.

Als puntje bij paaltje komt gaan we er wellicht wel gewoon voor maar het voelt toch gek.

• The Zep Man
Admiral Freebee schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:33:
Verder ook wel verontwaardiging over hoe er aan jonge kinderen gevraagd wordt om weeral hun steentje bij te dragen omdat een deel van de volwassen bevolking zijn verantwoordelijkheid niet wil opnemen. De kinderen worden nauwelijks ziek maar moeten wel meer en meer offers brengen en zich laten vaccineren om de algemene graad op te krikken.
Kinderen zijn ook onderdeel van het gezin en de maatschappij, en dienen ook hun 'broek op te houden' om een ander niet tot last te zijn. Een prik stelt niets voor, en als het goed is moet je kind sowieso al de nodige prikken ontvangen. Hieronder vallen ook kinderziektes die volwassenen fataal kunnen zijn. Één prik (of een paar prikken) meer in het programma is dan niet het einde van de wereld. Gezien COVID-19 bijna geen invloed heeft op zulke jonge kinderen, zullen de vaccinaties dat ook wel niet hebben.

Dat gezegd hebbende, de situatie is echt niet leuk voor kinderen en jongeren. Het afgelopen anderhalve jaar waren erg onstuimig (wel naar school, niet naar school maar toch geen vakantie, vriendjes plots niet meer in de klas, thuisles/les op afstand, hele huis in quarantaine omdat je iets op school hebt opgelopen waardoor je je schuldig en rot voelt, ...). Ik ben blij dat ik dat als kind nooit heb meegemaakt.

Kinderen kunnen trouwens wel een nare griep aan COVID-19 hebben, naast dat ze het gezin infecteren. Dus ook daarvoor is een prik nuttig.

[edit]
Het langdurig onderzoek naar het effect van COVID-19 op kinderen is nog maar net begonnen. We weten dus niet of er langetermijnproblemen mee zullen zijn. Tot zover hebben vaccinaties minder aantoonbare langetermijnrisico's dan de ziektes waartegen ze beschermen. Dat maakt de risicoafweging niet moeilijk, naar mijn mening.

En nee, vaccinaties zijn geen oorzaak van autisme. :P

[Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 24-11-2021 21:04]

Het leed dat Plus heet

• Admiral Freebee
  • Niet online
The Zep Man schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:54:
[...]

Kinderen zijn ook onderdeel van het gezin en de maatschappij, en dienen ook hun 'broek op te houden' om een ander niet tot last te zijn. Een prik stelt niets voor, en als het goed is moet je kind sowieso al de nodige prikken ontvangen. Hieronder vallen ook kinderziektes die volwassenen fataal kunnen zijn. Één prik (of een paar prikken) meer in het programma is dan niet het einde van de wereld. Gezien COVID-19 bijna geen invloed heeft op zulke jonge kinderen, zullen de vaccinaties dat ook wel niet hebben.

Dat gezegd hebbende, de situatie is echt niet leuk voor kinderen en jongeren. Het afgelopen anderhalve jaar waren erg onstuimig (wel naar school, niet naar school maar toch geen vakantie, vriendjes plots niet meer in de klas, thuisles/les op afstand, hele huis in quarantaine omdat je iets op school hebt opgelopen waardoor je je schuldig en rot voelt, ...). Ik ben blij dat ik dat als kind nooit heb meegemaakt.

Kinderen kunnen trouwens wel een nare griep aan COVID-19 hebben, naast dat ze het gezin infecteren. Dus ook daarvoor is een prik nuttig.

[edit]
Het langdurig onderzoek naar het effect van COVID-19 op kinderen is nog maar net begonnen. We weten dus niet of er langetermijnproblemen mee zullen zijn. Tot zover hebben vaccinaties minder aantoonbare langetermijnrisico's dan de ziektes waartegen ze beschermen. Dat maakt de risicoafweging niet moeilijk, naar mijn mening.

En nee, vaccinaties zijn geen oorzaak van autisme. :P
Oh ja, ik ben ook volledig voor het vaccineren van kinderen hoor. Mijn kinderen volgen ook gewoon het aanbevolen schema. Er zit gewoon ergens een kleine twijfel omdat het over een nieuw vaccin gaat dat nog maar recent op grote schaal bij jonge kinderen wordt ingezet. Bij mijn eigen vaccinatie had ik die twijfel dan weer helemaal niet.

Verder lijken mijn kinderen relatief weinig last te hebben met de huidige maatregelen maar we hebben wel wat geluk gehad met de school die weinig gesloten is geweest. Ook zijn ze nog jong genoeg om niet mee te moeten doen met mondmaskers op school enzovoort. Wel veel handen wassen en alle ramen open op school natuurlijk. En de jongste moet het doen met een zeer klein verjaardagsfeestje want in november is de tuin minder gezellig dan in juli :P

• Ankona
Mijn jongste zoon baalt ervan dat hij nog geen vaccinatie mag. Hij is de enige ongevaccineerde in huis en voor hem staat het vast dat vaccineren goed is. Helaas voor hem moet hij nog 4 maanden wachten, dan wordt hij 12.

alles kan off-topic

• Valandil
Het vaccineren van kinderen van 5 tot 12 voor Corona voegt echt werkelijk niks toe.
Ik weet dat ik een van de weinigen ben hier, maar voor hun gezondheid is het risico van Corona verwaarloosbaar.

Destijds moesten kinderen gevaccineerd worden om de verspreiding tegen te gaan.
Opa’s en Oma’s moesten beschermd worden. Nu blijkt je na vaccinatie evengoed corona te kunnen krijgen evenals dat je besmettelijk bent.

wijze woorden

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 00:17

t_captain

Moderator General Chat
Hier in huis heeft de kleuter vorige week het virus binnengesleept. Intussen is iedereen positief.

Ik lijk de enige met symptomen. Afgelopen weekend een dag lichte verkoudheid, toen anderhalve dag “beter” en sinds maandagavond weer verkouden. Maandagnacht zelfs een beetje koortsig, sindsdien steeds beter.

Toch wel blij met die Janssen prik een half jaar geleden. Nu functioneer ik goed, behalve dat om 21:00 de energie wat minder wordt. Avondprogramms bestaat uit Netflix en rode wijn. Geen online meetings in de avonden en geen inspiratie om nig even een uurtje te coden.

Ik denk dat ik zonder prik enkele weken echt ziek zou zijn. Het ziekenhuis had ik waarschijnlijk wel kunnen vermijden, maar met 39+ graden koorts ol bed liggen lijkt
met niet fantastisch.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Valandil schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:57:
Het vaccineren van kinderen van 5 tot 12 voor Corona voegt echt werkelijk niks toe.
Ik weet dat ik een van de weinigen ben hier, maar voor hun gezondheid is het risico van Corona verwaarloosbaar.

Opa’s en Oma’s moesten beschermd worden. Nu blijkt je na vaccinatie evengoed corona te kunnen krijgen evenals dat je besmettelijk bent.
Corona krijgen en besmettelijk zijn is natuurlijk geen 0 of 1 verhaal. Ik ben niet op de hoogte van het meest recente wetenschappelijk onderzoek maar stel dat je na vaccinatie 30% minder besmettelijk bent. Dan is dat al een mooie winst. Idem voor hoe je ziektebeeld verloopt. Corona krijgen is één ding maar als de kans op serieuze symptomen sterk afneemt blijft het goed.

• Arrien
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:04:
Toch wel blij met die Janssen prik een half jaar geleden.
Ik denk dat ik zonder prik enkele weken echt ziek zou zijn.
Waarom zou je denken dat je zonder prik weken ziek zou zijn? Ik had bv. 2 dagen wat keelpijn zonder vaccinatie.Ik ben nu 52. Als je onder de 50 bent en een redelijk BMI hebt heb je sowieso een ontzettend kleine kans om ernstig ziek te worden.

http://www.avfoto.nl

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 00:17

t_captain

Moderator General Chat
Ik neem aan dat bij dezelfd persoon met of zonder vaccinatie een significant verschil
moet bestaan in ziektebeloop. Zoals we ook in gemiddelden een verschil zien.

• Arrien
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:33:
Hij is 5 dus zou in de jongste groep vallen die men overweegt vanuit de Belgische overheid.
Ik vind dit toch lastig. Als je weet dat bv bij jongens tussen de 12-17 jaar 1 op de 5600 myocarditus ontstaat door de vaccinatie en dat het nog niet duidelijk is hoe vaak dat ontstaat na een COVID infectie.
Het zou dus kunnen dat de risico's bij de jongste leeftijdsgroepen groter zijn dan de voordelen van vaccinatie.

Ik vind dat daar eerst meer onderzoek naar gedaan moet worden voordat we die jonge kinderen met miljoenen tegelijk gaan prikken. En de volgende stap is natuurlijk de groep vanaf 6 maanden.

• BlackMonkey
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 03:46
Arrien schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:53:
[...]

Ik vind dit toch lastig. Als je weet dat bv bij jongens tussen de 12-17 jaar 1 op de 5600 myocarditus ontstaat door de vaccinatie en dat het nog niet duidelijk is hoe vaak dat ontstaat na een COVID infectie.
Het zou dus kunnen dat de risico's bij de jongste leeftijdsgroepen groter zijn dan de voordelen van vaccinatie.

Ik vind dat daar eerst meer onderzoek naar gedaan moet worden voordat we die jonge kinderen met miljoenen tegelijk gaan prikken. En de volgende stap is natuurlijk de groep vanaf 6 maanden.
Mijn onderbuik zegt......Je weet neem ik aan dat dit soort onderzoek verplicht is bij de toelating van de vaccins en dat gewoon is gebeurd? Anders zou ik is naar het wetenschappelijke topic omtrent de vaccins kijken en op bijvoorbeeld de website van de EMA. Vooraf worden de risico's waar mogelijk in kaart gebracht en verder worden de vaccins nog constant gemonitord. Dat is ook de reden dat jij van het risico op myocarditis op de hoogte bent.

• Arrien
  • Niet online
Ja natuurlijk weet ik dat. Maar je weet ook dat dat onderzoek bij een kleine groep kinderen is gebeurd en dat wij geen volledige inzage hebben? Dus de laatste testfase zal plaatsvinden op de grote groep jonge kinderen zelf.
En voor een groep die veel minder last heeft van Corona dan Influenza zou ik er in ieder geval zelf voor kiezen om dit niet te doen als ik jonge kinderen zou hebben.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Arrien schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:53:
[...]

Het is goed dat het risico op bijwerkingen bekend is en dat is ook belangrijk. Het is ook wel zo dat de bijsluiter van veel medicatie ook allerlei ernstige zeldzame bijwerkingen vermeldt. En die nemen veel mensen zonder nadenken.

Dat gezegd zijnde deel ik de bezorgdheid wel deels. Vandaar dat ik het ook niet zo'n fijn gevoel vind dat er eerst naar jonge kinderen gekeken wordt om de vaccinatiegraad verder op te krikken.

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:08:
[...]

Oh ja, ik ben ook volledig voor het vaccineren van kinderen hoor. Mijn kinderen volgen ook gewoon het aanbevolen schema. Er zit gewoon ergens een kleine twijfel omdat het over een nieuw vaccin gaat dat nog maar recent op grote schaal bij jonge kinderen wordt ingezet. Bij mijn eigen vaccinatie had ik die twijfel dan weer helemaal niet.
Het verschil met het 'normale' vaccinatieprogramma is dat ze die prikken echt voor hun eigen bescherming krijgen. Een eventuele Covid-vaccinatie voegt voor kinderen zelf niks toe, ze worden er nauwelijks tot niet ziek van.

• BlackMonkey
Arrien schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:06:
Ja natuurlijk weet ik dat. Maar je weet ook dat dat onderzoek bij een kleine groep kinderen is gebeurd en dat wij geen volledige inzage hebben? Dus de laatste testfase zal plaatsvinden op de grote groep jonge kinderen zelf.
En voor een groep die veel minder last heeft van Corona dan Influenza zou ik er in ieder geval zelf voor kiezen om dit niet te doen als ik jonge kinderen zou hebben.
De EMA en de gezondheidsraad zelf hebben beide een risicoanalyse gedaan voor de doelgroep. O.a. door het risico op myocarditis na vaccinatie te vergelijken met die na een COVID besmetting. Jij stelt dat het risico na een besmetting nog niet eens duidelijk is. Dat klopt dus niet, anders hadden ze er ook geen advies over hoeven uitbrengen.

Verder is het risico op myocarditis pas iets wat je juist pas tegenkomt bij het vaccineren van grote groepen omdat het juist zo ongelofelijk zeldzaam is. Je vraagt dus om meer onderzoek in een onderzoeksopzet die niet mogelijk is voor de resultaten die je wil verzamelen. Dat brengt mij trouwens ook bijij je punt over het gebrek aan inzage. De ruwe data is inderdaad voor ons niet beschikbaar, maar dat is niks nieuws bij dergelijk onderzoek. Voor de leek (persoon zonder specialisatie in het vakgebied) is die data onmogelijk juist te interpeteren. Iets wat je eigenlijk al vrij mooi laat zien door je vraag voor onderzoek in een opzet die onmogelijk is. De leek kan er enkel verkeerdere informatie uit halen. Daar hebben we de controleren instanties voor die keurig controleren of alles in orde is. Over dergelijke procedures heeft @RoD al zeer uitgebreide posts gedeeld in het eerder genoemde topic.

• Bloodclot
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:58

Bloodclot

Jawier!

Nu gaat ook planbare kritieke zorg er aan geloven zoals Chemo therapie.....

Mijn vader, jaarlijks 15k + fietsen, fit, gevaccineerd, 69 jaar. Nu in de malle molen gekomen ivm een lymfoom (type kanker) in de hersenen, is nu aardig verzwakt door de eerdere onderzoeken(biopt de niet lekker ging). Heeft dinsdag zijn eerste chemo afgerond en mag nu een week rusten, waarna hij kan beginnen met de tweede chemo... tenminste dat hopen we. Want mijn vader wordt misschien straks aan de kant geschoven door *knip* ik begrijp je boosheid in deze situatie. Echt. Toch wil ik het hier wel enigszins fatsoenlijk houden, dus haal ik je generalisaties wel weg

[Voor 22% gewijzigd door ZieMaar! op 25-11-2021 08:21]

• Ankona
Valandil schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:57:

Kans op een besmetting neemt ook af met vaccinatie. Ook bij delta en zeker bij jongeren. De kans dus dat je de besmettingen bij kinderen flink kunt remmen en daarmee veel virus uit de maatschappij bant lijkt mij best reëel en dus uitermate gewenst.

alles kan off-topic

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 26-11 08:59

Wailing_Banshee

You're Next

Bloodclot schreef op donderdag 25 november 2021 @ 07:31:
Triage? begin daar maar mee bij de corona patienten zelf, obesitas? jammer joh, ongevacinneerd? plekje bezemkast.
Ben het deels met je eens, maar je kunt een bestaande ziektes (zoals obesitas) niet zomaar meenemen.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• MaZo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Ankona schreef op donderdag 25 november 2021 @ 07:31:
[...]

Kans op een besmetting neemt ook af met vaccinatie. Ook bij delta en zeker bij jongeren. De kans dus dat je de besmettingen bij kinderen flink kunt remmen en daarmee veel virus uit de maatschappij bant lijkt mij best reëel en dus uitermate gewenst.
Ik zou daar niet zo zeker van zijn. Ik ken een hoop mensen die dubbel gevaccineerd zijn en onlangs corona hebben opgelopen. Ik was verder vorige week nog op een (3G) kerstfeest van mijn werkgever met ~120 andere collega's en de voorlopige balans is 4 positieve gevallen, allen gevaccineerd. Ik als niet-gevaccineerde heb niks, en nooit gehad ook (terwijl mijn vrouw positief getest is vorig jaar, ik vaak in de kroeg of sportschool te vinden ben waar geen maskers worden gedragen, twee jonge kinderen heb, enzovoorts). Toeval of puur geluk? En nee, ik ben niet asymptomatisch, mijn antilichamen test in augustus was negatief.

[Voor 7% gewijzigd door MaZo op 25-11-2021 09:10]

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 00:39

Metalfreak

Hoije woh!

MaZo schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:05:
[...]
Ik zou daar niet zo zeker van zijn. Ik ken een hoop mensen die dubbel gevaccineerd zijn en onlangs corona hebben opgelopen. Ik was verder vorige week nog op een (3G) kerstfeest van mijn werkgever met ~120 andere collega's en de voorlopige balans is 4 positieve gevallen, allen gevaccineerd. Ik als niet-gevaccineerde heb niks, en nooit gehad ook (terwijl mijn vrouw positief getest is vorig jaar, ik vaak in de kroeg of sportschool te vinden ben waar geen maskers worden gedragen, twee jonge kinderen heb, enzovoorts). Toeval of puur geluk? En nee, ik ben niet asymptomatisch, mijn antilichamen test in augustus was negatief.
Jouw verhaal ontkracht zijn verhaal toch ook niet? De kans wordt verkleind, dat wil niet zeggen dat die kans er niet meer is.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Metalfreak schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:13:
[...]

Jouw verhaal ontkracht zijn verhaal toch ook niet? De kans wordt verkleind, dat wil niet zeggen dat die kans er niet meer is.
Ja, dat is iets wat vaak wordt vergeten. Hetzelfde met ziekenhuis opname. Het verkleint de kans, maar die kans wordt geen 0.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• MaZo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Metalfreak schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:13:
[...]

Ik ontkracht het zijne ook niet. Ik zeg alleen dat ik er niet zo zeker van ben.

• Valandil
De vraag is alleen, Wil je je kinderen inzetten als buffer om een doelgroep te beschermen die hiertegen al gevaccineerd is?

wijze woorden

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:10

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Duke rules the world...

Valandil schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:17:
De vraag is alleen, Wil je je kinderen inzetten als buffer om een doelgroep te beschermen die hiertegen al gevaccineerd is?
Een vaccinatieplan werkt in de meeste gevallen alleen als er een heel groot deel is gevaccineerd tegen het bepaalde virus. Dit is om de R (besmettingsgraad) zo laag mogelijk te krijgen, zodat het virus niet opnieuw kan oplaaien en in enkele gevallen uitdooft.

Nu is dit bij corona helaas onwaarschijnlijk, maar om de besmettingen echt eens een goede drempel op te werpen ontkomen we er niet aan. Lockdowns zijn nu ook niet de oplossing en alleen maar schadelijker voor de samenleving. Dus ja de kinderen ook vaccineren gaat helpen. Het ziekteverloop bij hun is niet ernstig, op long covid gevallen na, maar ze verspreiden het ondanks zeker wel.

Dat vergeten mensen helaas veel, ze kijken naar de cijfers in de zorg maar zien niet waardoor die cijfers oplopen. Je hebt een vaccinatiegraad van ongeveer 85%, maar die beschermt maar tot op een bepaalde hoogte hoe het virus rondgaat. Het virus gaat nu dus teveel rond en moet dus gezien de situatie, hard teruglopen. Dus iedereen en niet alleen de ongevaccineerden of mensen in een risicogroep moeten hun steentje wederom bijdragen.

Niet leuk, maar helaas de realiteit gezien we met zijn allen (en dus ook het kabinet) te laks zijn geweest met vaccineren, boosters zetten en toen het nodig was de basismaatregelen naleven.

Tweakers Discord

• The Zep Man
Valandil schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:17:
Nee. De vraag is "wil je kinderen inzetten als buffer om gevaccineerden, maar met name niet gevaccineerden hiertegen te beschermen".

Het antwoord lijkt mij duidelijk.

Verder is genoemd dat kinderen ziek kunnen worden van COVID-19 en dat ook daarvan de langetermijngevolgen van COVID-19 niet bekend zijn, dus ook zij hebben er baat bij. Kinderen dienen dus niet enkel als buffer.

@tweakduke verwoordt het goed. Net als dat ik eerder noemde, zijn kinderen ook een onderdeel van de maatschappij, en moeten zij ook hun deel doen om een ander niet tot last te zijn. Een prik is nooit fijn, maar gezien er al een rijksvaccinatieprogramma is, zal COVID-19 vaccinatie daar niet veel aan toevoegen qua 'last'.

Als kinderen weinig last hebben van COVID-19, dan zullen ze nog minder last hebben van vaccinatie ertegen. ;)

[Voor 29% gewijzigd door The Zep Man op 25-11-2021 09:38]

Het leed dat Plus heet

• Bananenplant
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:37

Bananenplant

Ceci n'est pas une trompette

...wacht eens. Vanavond persco, maar nog niets gelekt :/ ?

Signal. Speak freely

• user109731
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Bananenplant schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:53:
...wacht eens. Vanavond persco, maar nog niets gelekt :/ ?
Morgenavond. Vanmiddag Catshuisberaad, er zal vanavond of morgen wel iets meer duidelijk worden :p

• Bananenplant
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:37

Bananenplant

Ceci n'est pas une trompette

user109731 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:54:
[...]

Morgenavond. Vanmiddag Catshuisberaad, er zal vanavond of morgen wel iets meer duidelijk worden :p
...je hebt gelijk, ik heb mijn dagen door de war :$ .

Signal. Speak freely

• Valandil
The Zep Man schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:34:
[...]
Nee. De vraag is "wil je kinderen inzetten als buffer om gevaccineerden, maar met name niet gevaccineerden hiertegen te beschermen".

Het antwoord lijkt mij duidelijk.

Verder is genoemd dat kinderen ziek kunnen worden van COVID-19 en dat ook daarvan de langetermijngevolgen van COVID-19 niet bekend zijn, dus ook zij hebben er baat bij. Kinderen dienen dus niet enkel als buffer.

@tweakduke verwoordt het goed. Net als dat ik eerder noemde, zijn kinderen ook een onderdeel van de maatschappij, en moeten zij ook hun deel doen om een ander niet tot last te zijn. Een prik is nooit fijn, maar gezien er al een rijksvaccinatieprogramma is, zal COVID-19 vaccinatie daar niet veel aan toevoegen qua 'last'.

Als kinderen weinig last hebben van COVID-19, dan zullen ze nog minder last hebben van vaccinatie ertegen. ;)
Ik ben van mening dat het vaccineren van kinderen (straks ook 5 tot 11jr) rommelen in de marge is.
Ja, we weten de lange termijn effecten niet van Covid, maar ook van het vaccin niet.

Quote van de CEO pfizer NL: het is het eerste vaccin tegen het coronavirus, dat hebben we nog niet eerder gedaan. We maken gebruik van een nieuwe techniek en wij zijn eigenlijk continu aan het leren hoe het immuunsysteem reageert op het vaccin.

Kinderen vaccineren als buffer tegen verspreiding is onethisch.
Allicht scheelt het iets, maar minimaal.

Je zal dan ook kinderen moeten blijven boosteren.
Corona gaat niet meer weg. Dat is een feit. Het zal muteren tot een zwak virus (zoals in de regel alle virussen muteren). Het begon ooit ook bij 1 besmetting ergens op de aardbol.

Ik ga mijn kinderen hiervoor niet inzetten. Ik heb ook niet de ijdele hoop dat bij welke vaccinatiegraad dan ooit dat dit (lees maatregelen, beleid etc) stopt. Onderaan de streep zijn we niet alleen terug bij af, we krijgen nu alle maatregelen als een geheel terug:
- de 1,5 meter kon losgelaten worden vanwege de QR, nu hebben we beide
- 3G werd ingevoerd om alles voor iedereen toegankelijk te maken, dadelijk hebben we 2G
- Ouderen en zwakkeren moesten gevaccineerd worden, nu iedereen
- 2 prikken voor vrijheid, nu moeten naar aan de 3e boosters (de 4e wordt in andere landen ook al gezet... dus de 5e etc gaat ook komen)

wijze woorden

• The Zep Man
Valandil schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:06:
Kinderen vaccineren als buffer tegen verspreiding is onethisch.
Je kinderen niet de beste bescherming geven tegen ziek woorden is onethisch.

Het leed dat Plus heet

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Valandil schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:06:
Ik ga mijn kinderen hiervoor niet inzetten. Ik heb ook niet de ijdele hoop dat bij welke vaccinatiegraad dan ooit dat dit (lees maatregelen, beleid etc) stopt. Onderaan de streep zijn we niet alleen terug bij af, we krijgen nu alle maatregelen als een geheel terug:
- de 1,5 meter kon losgelaten worden vanwege de QR, nu hebben we beide
- 3G werd ingevoerd om alles voor iedereen toegankelijk te maken, dadelijk hebben we 2G
- Ouderen en zwakkeren moesten gevaccineerd worden, nu iedereen
- 2 prikken voor vrijheid, nu moeten naar aan de 3e boosters (de 4e wordt in andere landen ook al gezet... dus de 5e etc gaat ook komen)
Het zijn maar regels he? Je mag niet te hard rijden, toch jaarlijk ruim 6 miljoen boetes voor te hard rijden.

De regels waren er, maar werden niet altijd opgevolgd, kan je zien als terugkomende regeltjes, of steeds zwaardere, maar had juist iedereen die regels gevolgt had de situatie nu aanzienlijk anders geweest.

• Ankona
Bananenplant schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:57:
[...]

...je hebt gelijk, ik heb mijn dagen door de war :$ .
Ik ken het, ik kom er op vrijdag ook vaak achter dat het nog maar woensdag is.

alles kan off-topic

• Valandil
The Zep Man schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:14:
[...]

Je kinderen niet de beste bescherming geven tegen ziek woorden is onethisch.
Sinds corona heerst er een taboe op ziek worden.
Er is ansich niks mis mee dat kinderen ziek worden (van oa Corona)
Kinderen worden zo vaak ziek van griep.
Hun immuunsysteem kan dit prima en bouwen daarmee immuniteit op.
Iets wat ons lijf al eeuwen voor ons doet.

Dus ik bied mijn kinderen de beste bescherming doordat ze uiteindelijk Corona krijgen.
(zoals nu bij een van onze gezinsleden)

Het is geen ebola....

[Voor 11% gewijzigd door Valandil op 25-11-2021 11:30]

wijze woorden

• The Zep Man
Valandil schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:30:
Er is ansich niks mis mee dat kinderen ziek worden (van oa Corona)
Kinderen worden zo vaak ziek van griep.
Hun immuunsysteem kan dit prima en bouwen daarmee immuniteit op.
Iets wat ons lijf al eeuwen voor ons doet.
Dus alle kinderen kunnen prima ziek worden? Er zijn geen kinderen met astma of andere problemen, die dankzij herd immunity beschermd kunnen worden?

Effectief bereik je met je kinderen COVID-19 geven op de lange termijn hetzelfde (deels weerstand tegen het virus), behalve dat je moedwillig je kinderen ziek maakt en er daarmee meer kans is op nare gevolgen, ook op de lange termijn.

Moedwillig (anderen) ziek maken is onethisch. Vaccinatie vermindert immers ook de kans op doorgeven.

[Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 25-11-2021 11:33]

Het leed dat Plus heet

• Valandil
SinergyX schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:16:
[...]

Het zijn maar regels he? Je mag niet te hard rijden, toch jaarlijk ruim 6 miljoen boetes voor te hard rijden.

De regels waren er, maar werden niet altijd opgevolgd, kan je zien als terugkomende regeltjes, of steeds zwaardere, maar had juist iedereen die regels gevolgt had de situatie nu aanzienlijk anders geweest.
Ik denk dat het overgrote deel zich netjes aan de regels heeft gehouden.
Een kleine minderheid wordt echter vergroot uitgelicht dat zij zich niet aan de regels houden en daarmee alles nu oploopt.

De reden dat besmettingen oplopen heeft ook te maken dat sinds de invoering van QR mensen zich veilig voelen, maar nu blijkt dat het de transmissie dus niet stopt.

Daarnaast is het griepseizoen en tevens is de effectiviteit van het vaccin drastisch afgenomen.
Tel dat bij elkaar op, dan is het logisch dat de positieve tests oplopen.

wijze woorden

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Valandil schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:30:
[...]

Er heerst al een hele tijd een taboe op doodgaan. Mensen die eigenlijk geen leven meer hebben, worden (soms tegen hun zin) in leven gehouden omdat ... (kan geen reden verzinnen behalve dat het moeilijk is voor nabestaanden om een geliefde te verliezen).

• Valandil
The Zep Man schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:32:
[...]

Dus alle kinderen kunnen prima ziek worden? Er zijn geen kinderen met astma of andere problemen, die dankzij herd immunity beschermd kunnen worden?

Effectief bereik je met je kinderen COVID-19 geven op de lange termijn hetzelfde (deels weerstand tegen het virus), behalve dat je moedwillig je kinderen ziek maakt en er daarmee meer kans is op nare gevolgen, ook op de lange termijn.

Moedwillig (anderen) ziek maken is onethisch. Vaccinatie vermindert immers ook de kans op doorgeven.
Volgens mij kunnen kinderen in de risicogroepen zich laten vaccineren toch?
Ik ben niet tegen het vaccineren in algemene zin, maar wel tegen deze prikdictatuur.

Kortom, zit in je de risicogroep (dus oud, zwak, te hoge BMI, onderliggende zaken etc) laat je vaccineren!
Jonge gezonde kinderen voegt niks toe.

wijze woorden

• The Zep Man
Valandil schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:33:
Ik denk dat het overgrote deel zich netjes aan de regels heeft gehouden.
Een kleine minderheid wordt echter vergroot uitgelicht dat zij zich niet aan de regels houden en daarmee alles nu oploopt.
En dat uitlichten is terecht. Ze gaan precies tegen het principe van 'herd immunity' in.

Geen enkel vaccin is 100% beschermend. Het gaat erom dat iedereen voldoende beschermd is. Met de huidige nummers zijn wij daar nog lang niet bij.

Het klopt dat in sommige landen het weer toeneemt, ondanks goede vaccinatiedekking en boosters. Die landen zouden veel dieper in de problemen zitten zonder een goede vaccinatiegraad.
Valandil schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:34:
Volgens mij kunnen kinderen in de risicogroepen zich laten vaccineren toch?
Kinderen onder de 12 jaar kunnen andere ook infecteren, dus nee. Niet alle kinderen in de risicogroepen kunnen zich laten vaccineren.
Valandil schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:34:
Jonge gezonde kinderen voegt niks toe.
Je bent niet gezond bezig als je een ander ziek maakt en niet de beste becsherming daartegen neemt.

[Voor 28% gewijzigd door The Zep Man op 25-11-2021 11:37]

Het leed dat Plus heet

• Valandil
The Zep Man schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:35:
[...]
En dat uitlichten is terecht. Ze gaan precies tegen het principe van 'herd immunity' in.

Geen enkel vaccin is 100% beschermend. Het gaat erom dat iedereen voldoende beschermd is. Met de huidige nummers zijn wij daar nog lang niet bij.

Het klopt dat in sommige landen het weer toeneemt, ondanks goede vaccinatiedekking en boosters. Die landen zouden veel dieper in de problemen zitten zonder een goede vaccinatiegraad.

[...]
Kinderen onder de 12 jaar kunnen andere ook infecteren, dus nee. Niet alle kinderen in de risicogroepen kunnen zich laten vaccineren.

[...]
Je bent niet gezond bezig als je een ander ziek maakt en niet de beste becsherming daartegen neemt.
*knip* lees even de ts van het algemene topic. Ook dat Gibraltar argument is al talloze keren gedebuteerd.

[Voor 17% gewijzigd door ZieMaar! op 25-11-2021 17:38]

wijze woorden

• The Zep Man
Valandil schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:57:
Een natuurlijk immuniteit bied veruit de beste bescherming,
Jij brengt die stelling vanuit een persoonlijk perspectief, die overigens niet gestaafd is. Vanuit een maatschappelijk perspectief ('wij' versus 'ik') biedt vaccineren de beste bescherming, omdat bij het alternatief de nevenschade te groot is.

In de VS meer dan 500.000 doden, in Duitsland meer dan 100.000 doden, en wereldwijd een onbekend aantal mensen met blijvende medische schade. Ook wordt de nevenschadecijfers niet genoemd, zoals mensen die kritische operaties missen.

Het verschil is dat veel gevaccineerden denken vanuit een maatschappelijk perspectief, naast dat het wetenschappelijk onderbouwd de betere keuze is. Ongevaccineerden denken enkel vanuit een eigen perspectief, en daar gaat het fout. Zie de Herman Cain prijsuitreiking.

[Voor 50% gewijzigd door The Zep Man op 25-11-2021 12:05]

Het leed dat Plus heet

• Valandil
The Zep Man schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:01:
[...]
Jij brengt die stelling vanuit een persoonlijk perspectief, die overigens niet gestaafd is. Vanuit een maatschappelijk perspectief ('wij' versus 'ik') biedt vaccineren de beste bescherming, omdat bij het alternatief de nevenschade te groot is.

In de VS meer dan 500.000 doden, in Duitsland meer dan 100.000 doden, en wereldwijd een onbekend aantal mensen met blijvende medische schade. Ook wordt de nevenschadecijfers niet genoemd, zoals mensen die kritische operaties missen.

Het verschil is dat veel gevaccineerden denken vanuit een maatschappelijk perspectief, naast dat het wetenschappelijk onderbouwd de betere keuze is. Ongevaccineerden denken enkel vanuit een eigen perspectief, en daar gaat het juist fout. Zie de Herman Cain prijsuitreikingen.
Er zijn genoeg onderzoeken gedaan naar natuurlijke immuniteit. Uitkomsten zijn zeer positief.

wijze woorden

• The Zep Man
Valandil schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:05:
Er zijn genoeg onderzoeken gedaan naar natuurlijke immuniteit. Uitkomsten zijn zeer positief.
Er zijn genoeg onderzoeken gedaan naar de bescherming van vaccinaties. Uitkomsten zijn zeer positief.

Er zijn genoeg cijfers beschikbaar naar de directe en langetermijngevolgen van COVID-19. Uitkomsten zijn negatief.

Verder ga je ook niet in op mijn argumenten over de verschillende denkwijzen die wij hanteren, dus ik denk dat je mij wel een beetje gelijk geeft daarin. ;)

[Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 25-11-2021 12:18]

Het leed dat Plus heet

• Ankona
[...]

Klopt, maar die bijwerkingen. Helaas is er bij natuurlijke besmetting geen bijsluiter die waarschuwt voor alles wat je er eventueel misschien van kan krijgen.

Een van de bijwerkingen is bijvoorbeeld doodgaan. (daarna ben je overigens wel goed beschermd)

Wat overigens wel interessant is is om eens te kijken hoe het in India gaat. Daar konden ze vrij vroeg zich financieel de corona maatregelen niet meer veroorloven. Natuurlijke bescherming is daar ca 70% inmiddels. Neemt niet weg dat de humanitaire prijs voor deze goedkope oplossing wel hoog is.

[Voor 23% gewijzigd door Ankona op 25-11-2021 12:30]

alles kan off-topic

• Valandil
The Zep Man schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:15:
[...]
Er zijn genoeg onderzoeken gedaan naar de bescherming van vaccinaties. Uitkomsten zijn zeer positief.

Er zijn genoeg cijfers beschikbaar naar de directe en langetermijngevolgen van COVID-19. Uitkomsten zijn negatief.

Verder ga je ook niet in op mijn argumenten over de verschillende denkwijzen die wij hanteren, dus ik denk dat je mij wel een beetje gelijk geeft daarin. ;)
Wishfull thinking ;)

Vaccineren is niet de heilige graal.
Het een deel van de oplossing, maar niet DE oplossing.

wijze woorden

• The Zep Man
Valandil schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:36:
Vaccineren is niet de heilige graal.
Het een deel van de oplossing, maar niet DE oplossing.
Op die stroman ga ik niet in.

Het leed dat Plus heet

• Valandil
Ankona schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:28:
[...]

Klopt, maar die bijwerkingen. Helaas is er bij natuurlijke besmetting geen bijsluiter die waarschuwt voor alles wat je er eventueel misschien van kan krijgen.

Een van de bijwerkingen is bijvoorbeeld doodgaan. (daarna ben je overigens wel goed beschermd)

Wat overigens wel interessant is is om eens te kijken hoe het in India gaat. Daar konden ze vrij vroeg zich financieel de corona maatregelen niet meer veroorloven. Natuurlijke bescherming is daar ca 70% inmiddels. Neemt niet weg dat de humanitaire prijs voor deze goedkope oplossing wel hoog is.
India doet het een stuk beter dan Nederland als je naar de data kijkt.

wijze woorden

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Valandil schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:39:
[...]

India doet het een stuk beter dan Nederland als je naar de data kijkt.
En jij denkt dat India in het gehele land goede toegankelijke test locaties heeft en alle data kloppend is?

• Valandil
Dennis1812 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:50:
[...]

En jij denkt dat India in het gehele land goede toegankelijke test locaties heeft en alle data kloppend is?
Kan alleen kijken met de data die beschikbaar is.
Dat laten een beter beeld zien dan Nederland. Tot hoeverre de data representatief is, is speculeren en kan ik dus niet meenemen, ergo moet ik het doen met de data die beschikbaar is.

[Voor 4% gewijzigd door Valandil op 25-11-2021 12:54]

wijze woorden

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

[...]

Tuurlijk, ben het met je eens dat een natuurlijke immuniteit het beste is. Alleen, niet iedereen kan binnen een zeer korte tijd een natuurlijke immuniteit opbouwen. Daarom is vaccineren nu wel degelijk het beste. Al is het alleen al omdat dan mensen de zorg kunnen krijgen die ze nodig hebben.

• BlackMonkey
Valandil schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:54:
[...]

Dat laten een beter beeld zien dan Nederland. Tot hoeverre de data representatief is, is speculeren en kan ik dus niet meenemen, ergo moet ik het doen met de data die beschikbaar is.
Laat mij jou dan even op weg helpen. Bekijk het volgende artikel eens: https://www.deccanherald....ovid-experts-1050780.html

Tijdens de echte piek in India waren er massa crematies wat neerkwam op grote vuren omdat ze de lichamen anders niet kwijt konden. Ook zijn er genoeg de Ganges in gegleden. Je moet het inderdaad doen met de data die beschikbaar is, maar je kan wel beoordelen of je de data überhaupt zou moeten geloven. Zo hebben we aan het begin van de pandemie gezien dat China o.a. ook zijn cijfers sterk manipuleert omdat de crematoria gewoon veel meer activiteit vertoonden dan dat in lijn was met de officiële doden.

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 23:29
[...]

De uitkomsten van de manier om er te komen zijn echter niet zo positief (corona krijgen blijft een groter risico). En uit recente onderzoeken blijkt juist dat er naast een groep mensen die betere immuniteit hebben, ook een grote groep is waarbij het juist minder is. Bovenal blijkt die 'extra' immuniteit zo goed als niets te helpen omdat de immuniteit van het vaccin al voldoende is.
Je houdt dan als enige vraag nog over of natuurlijke immuniteit langer duurt. Maar dat geldt alleen maar voor de groep die die extra load binnen gekregen heeft en hogere immuniteit heeft.

Uiteindelijk zijn de uitkomsten dus niet zo positief. De eerste testen waren dat wel, maar nu er dieper op ingegaan wordt blijken vaccins toch echt beter en betrouwbaarder te helpen tegen ziekenhuis-bezoeken.

[removed]

• BlackMonkey
Wailing_Banshee schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:40:
[...]

Tuurlijk, ben het met je eens dat een natuurlijke immuniteit het beste is. Alleen, niet iedereen kan binnen een zeer korte tijd een natuurlijke immuniteit opbouwen. Daarom is vaccineren nu wel degelijk het beste. Al is het alleen al omdat dan mensen de zorg kunnen krijgen die ze nodig hebben.
Het beste? Dat betwijfel ik. Daarvoor verwijs ik even naar de basiskennis in de TS van het algemene topic: Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10

• redwing
Valandil schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:54:
[...]

Je moet ook meenemen hoe betrouwbaar de data is (b.v. ervaringen uit het verleden) en dan kun je er alleen maar van uit gaan dat die data zeer waarschijnlijk veel lager is dan de werkelijkheid.

[removed]

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

BlackMonkey schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:55:
[...]

Het beste? Dat betwijfel ik. Daarvoor verwijs ik even naar de basiskennis in de TS van het algemene topic: Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10
Het probleem met natuurlijke immuniteit is dat dat veel tijd kost. En die tijd hebben we gewoon nu niet. Maar ik blijf bij mijn standpunt dat uiteindelijk een natuurlijke immuniteit altijd beter is dan een gefabriceerd middel. Maar alleen op de lange termijn. Op de korte termijn is een vaccinatie gewoon beter.

• BlackMonkey
Wailing_Banshee schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:03:
[...]

Het probleem met natuurlijke immuniteit is dat dat veel tijd kost. En die tijd hebben we gewoon nu niet. Maar ik blijf bij mijn standpunt dat uiteindelijk een natuurlijke immuniteit altijd beter is dan een gefabriceerd middel. Maar alleen op de lange termijn. Op de korte termijn is een vaccinatie gewoon beter.
Het nadeel is niet dat het veel tijd kost. Het nadeel is dat je eerst een besmetting moet doormaken met alle mogelijke gevolgen van dien. Een deel daarvan houdt bijvoorbeeld long-covid over. Dat zou je moeten willen boven 2 prikjes? Want dat is de prijs die je betaald voor die natuurlijke immuniteit. Je kan bij je standpunt blijven, maar dat is op niets meer berust op je onderbuik die denk dat natuurlijk beter klinkt. Als je de post leest waar ik naar link gaat het over de feiten. Er is wetenschappelijk geen enkele reden om aan te nemen dat natuurlijke immuniteit beter zal zijn, eerder dat deze slechter is voor het lichaam. Als je dat feit in twijfel wil trekken doe je dat met wetenschappelijke onderbouwing. Anders is het een mening en daar kopen we niks voor (behalve dit eigenwijze gedrag dat gewoon schadelijk is zonder onderbouwing).

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

BlackMonkey schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:12:
[...]

Het nadeel is niet dat het veel tijd kost. Het nadeel is dat je eerst een besmetting moet doormaken met alle mogelijke gevolgen van dien.
Dat bedoel ik dus met lange termijn. Dus dat niet iedereen tegelijkertijd ziek wordt, maar dat je dat spreidt over een langere periode waardoor je dus geen waterval van zieke mensen in het ziekenhuis krijgt. Omdat dat te voorkomen moet je wel vaccineren.

Jij doet het voorkomen alsof ik tegen vaccineren bent... Ik ben juist voor vaccineren, maar ik geloof wel dat alleen maar dat blivjen vaccineren geen lange termein oplossing is (dus booster op booster op booster op booster...).

• BlackMonkey
Wailing_Banshee schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:16:
[...]

Dat bedoel ik dus met lange termijn. Dus dat niet iedereen tegelijkertijd ziek wordt, maar dat je dat spreidt over een langere periode waardoor je dus geen waterval van zieke mensen in het ziekenhuis krijgt. Omdat dat te voorkomen moet je wel vaccineren.

Jij doet het voorkomen alsof ik tegen vaccineren bent... Ik ben juist voor vaccineren, maar ik geloof wel dat alleen maar dat blivjen vaccineren geen lange termein oplossing is (dus booster op booster op booster op booster...).
Maar waarom is dat beter? Daar is geen enkele aanleiding voor om dat aan te nemen. Jij stelt dat echter wel als feit/standpunt. Daar spreek ik je op aan. Niet of je voor of tegen vaccineren bent.

• Valandil
BlackMonkey schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:48:
[...]

Laat mij jou dan even op weg helpen. Bekijk het volgende artikel eens: https://www.deccanherald....ovid-experts-1050780.html

Tijdens de echte piek in India waren er massa crematies wat neerkwam op grote vuren omdat ze de lichamen anders niet kwijt konden. Ook zijn er genoeg de Ganges in gegleden. Je moet het inderdaad doen met de data die beschikbaar is, maar je kan wel beoordelen of je de data überhaupt zou moeten geloven. Zo hebben we aan het begin van de pandemie gezien dat China o.a. ook zijn cijfers sterk manipuleert omdat de crematoria gewoon veel meer activiteit vertoonden dan dat in lijn was met de officiële doden.
Je weet dat het openlijk verbranden van lichamen gebruikelijk is?
De data die ik zie is al naar rato. India telt overigens 1,4 miljard inwoners vs 17,5 miljoen in Nederland.
redwing schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:54:
[...]

De uitkomsten van de manier om er te komen zijn echter niet zo positief (corona krijgen blijft een groter risico). En uit recente onderzoeken blijkt juist dat er naast een groep mensen die betere immuniteit hebben, ook een grote groep is waarbij het juist minder is. Bovenal blijkt die 'extra' immuniteit zo goed als niets te helpen omdat de immuniteit van het vaccin al voldoende is.
Je houdt dan als enige vraag nog over of natuurlijke immuniteit langer duurt. Maar dat geldt alleen maar voor de groep die die extra load binnen gekregen heeft en hogere immuniteit heeft.

Uiteindelijk zijn de uitkomsten dus niet zo positief. De eerste testen waren dat wel, maar nu er dieper op ingegaan wordt blijken vaccins toch echt beter en betrouwbaarder te helpen tegen ziekenhuis-bezoeken.
We zullen het hier thuis live mee gaan maken.
Gezinslid is positief. Tiener in kwestie heeft al in mijn bijzijn zitten hoesten en niezen. (afstand minder dan 40 cm) Vooralsnog toon ik geen symptomen (dag 4 / 5) en test negatief.

Kan betekenen dat ik het nog moet krijgen of dat mijn bestaande immuniteit nog prima zijn werk doet.
Nu ben ik uiteraard niet representatief voor een grootschalig onderzoek... dat snap ik ook ;)

wijze woorden

• Ankona
Wailing_Banshee schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:03:
[...]

Of natuurlijke bescherming beter is durf ik niet te zeggen. Het is natuurlijk wel makkelijker en goedkoper (tenzij het zorgkosten meebrengt)

Dat we naar een situatie moeten (en hopelijk ook zullen) gaan waarin vaccinaties enkel nog voor de uitzonderingen (zwakkeren) nodig zijn daar geloof ik wel in. Ook dat we daar nu nog niet zijn en we niet de luxe hebben te doen of de natuur het alleen wel aankan. (dat kan de natuur wel, maar dan moeten we de natuur ook zijn gang laten gaan in het selecteren van mensen die door mogen en wie nu creperend afscheid van de wereld mogen nemen)

alles kan off-topic

• redwing
Valandil schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:45:
[...]

We zullen het hier thuis live mee gaan maken.
Gezinslid is positief. Tiener in kwestie heeft al in mijn bijzijn zitten hoesten en niezen. (afstand minder dan 40 cm) Vooralsnog toon ik geen symptomen (dag 4 / 5) en test negatief.

Kan betekenen dat ik het nog moet krijgen of dat mijn bestaande immuniteit nog prima zijn werk doet.
Nu ben ik uiteraard niet representatief voor een grootschalig onderzoek... dat snap ik ook ;)
Dat is inderdaad niet zo representatief. Ik heb hier al eerder ook een tiener gehad met covid, en geen van de gezinsleden is daarna ziek geworden. En dat is van voor de vacinaties en de rest had toen nog geen covid gehad (in de tussentijd de andere tiener wel, maar ik+vrouw niet)
Ankona schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:00:
[...]

Of natuurlijke bescherming beter is durf ik niet te zeggen. Het is natuurlijk wel makkelijker en goedkoper (tenzij het zorgkosten meebrengt)
Nou ja, ik kan wel zeggen dat de lockdown heel wat meer gekost heeft dan dat het gekost zou hebben als iedereen zich had laten vaccineren :P

[removed]

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ankona schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:00:
[...]
(dat kan de natuur wel, maar dan moeten we de natuur ook zijn gang laten gaan in het selecteren van mensen die door mogen en wie nu creperend afscheid van de wereld mogen nemen)
Ja, want we hebben geen middelen om pijn te verlichten...
redwing schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:05:
[...]
Nou ja, ik kan wel zeggen dat de lockdown heel wat meer gekost heeft dan dat het gekost zou hebben als iedereen zich had laten vaccineren :P
Er waren nogal weinig vaccinaties tot de zomer van 2021... Dus die luxe van keuze: lockdown of vaccinatie was er gewoon toen niet. Maar ik ben het wel met je eens dat de kosten van een lockdown nu meer gaat kosten dan wanneer iedereen zich had laten vaccineren...

• Ankona
redwing schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:05:

[...]

Voor de kosten van een ic opname zul je ook heel wat (best dure) Pfizer spuitjes kopen.

alles kan off-topic

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Wailing_Banshee schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:08:
[...]

Ja, want we hebben geen middelen om pijn te verlichten...

[...]

Er waren nogal weinig vaccinaties tot de zomer van 2021... Dus die luxe van keuze: lockdown of vaccinatie was er gewoon toen niet. Maar ik ben het wel met je eens dat de kosten van een lockdown nu meer gaat kosten dan wanneer iedereen zich had laten vaccineren...
Zeker hebben we die wel.
Maar je komt het ziekenhuis amper in zonder corona besmetting momenteel.
En over een paar dagen in z'n geheel niet meer.

En genoeg landen waar bovenstaande ook zo is.

Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee