Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:33

-tom-562

Oliesjeik

Ach, leek mij verder een prima vent. Wil zijn verhaal best aanhoren, geen reden om meteen onaardig te gaan doen (of spullen niet op te halen).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:01

de Peer

under peer review

Valandil schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:55:
[...]

Ik pak zeker mijn verantwoordelijkheid.
Hanteer nog steeds de basisregels
Houd afstand, doe weer netjes mijn mondkapje op.
Blijf thuis bij klachten en doe een zelftest
Als ik op stap ga naar bijvoorbeeld horeca doe ik een test.
Laat je testen, is de basisregel.
Jij verdraait de boel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:28

Dennis1812

Amateur prutser

Valandil schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:55:
[...]

Ik pak zeker mijn verantwoordelijkheid.
Hanteer nog steeds de basisregels
Houd afstand, doe weer netjes mijn mondkapje op.
Blijf thuis bij klachten en doe een zelftest
Als ik op stap ga naar bijvoorbeeld horeca doe ik een test.
Hoe kom je hierbij?
Bij klachten doe je je juist GEEN zelftest.
Lees de bijsluiter zoals de kruidvat mevrouw je vertelt.

Je test bij de GGD met klachten.
Een zelftest is leuk als je nergens last van hebt en vanmiddag naar je oma toe wil. Verder dienen ze van weinig nut. In elk geval niet voor iemand met klachten.

Sowieso blijf je thuis bij klachten.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 21:07
redwing schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:10:
[...]

Goed dat je dat doet, maar toch zou een vaccinatie nog veel meer helpen ;)
Die mening deel ik helaas niet.
Ik val niet in de risicogroep en daarnaast al Corona gehad.
Vaccinatie blijkt helaas toch geen heilige graal. Ik geloof best dat het werkt, zeker voor risicogroepen, maar massaal vaccineren is m.i. niet de oplossing.

Ik wil niet zeggen dat je niet moet vaccineren, maar ik geloof veel meer in een mix van verschillende maatregelen dan one-size-fits-all maatregel.
de Peer schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:15:
[...]

Laat je testen, is de basisregel.
Jij verdraait de boel.
Dennis1812 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:36:
[...]

Hoe kom je hierbij?
Bij klachten doe je je juist GEEN zelftest.
Lees de bijsluiter zoals de kruidvat mevrouw je vertelt.

Je test bij de GGD met klachten.
Een zelftest is leuk als je nergens last van hebt en vanmiddag naar je oma toe wil. Verder dienen ze van weinig nut. In elk geval niet voor iemand met klachten.

Sowieso blijf je thuis bij klachten.
Excuus, ik moet hier wat nuance bij aanbrengen.
Bij klachten zou ik thuisblijven en zelftest doen, maar tot op heden geen klachten gehad.
Ik doe regelmatig een zelftest en daarnaast voor werk ook 2 x per week bij testlocatie voor testen voor toegang.

Ik denk dat ik toch aardig "voorbeeldig" bezig ben.
Uiteraard bij serieuze klachten doe ik een test. Wil immers mijn verlopen QR code weer terug ;)
Maar voor nu geen aanleiding gehad om naar de GGD te gaan omdat ik simpelweg geen klachten heb en al regelmatig test voor toegang en thuis zelf.

Nu zijn we thuis in quarantaine omdat een van de gezinsleden een positieve zelftest heeft.
We wachten nog op de uitslag van de GGD test.

Zelf zal ik dus over paar dagen me wel moeten melden bij de GGD.

wijze woorden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:48
Valandil schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:04:
[...]
Die mening deel ik helaas niet.
Sorry, maar dat is echt geen mening maar een feit. Vaccineren helpt gewoon tegen verspreiding en ziek worden. Ongeacht in welke groep je valt is het altijd beter, zowel voor jezelf als voor de maatschappij als geheel.
Ik val niet in de risicogroep en daarnaast al Corona gehad.
Vaccinatie blijkt helaas toch geen heilige graal. Ik geloof best dat het werkt, zeker voor risicogroepen, maar massaal vaccineren is m.i. niet de oplossing.

Ik wil niet zeggen dat je niet moet vaccineren, maar ik geloof veel meer in een mix van verschillende maatregelen dan one-size-fits-all maatregel.
Klopt, er is een mix nodig, maar daarbij is vaccineren gewoon een hele grote factor. Doordat je je niet laat vaccineren is er dus een andere maatregel nodig om dat te compenseren.

Juist doordat veel mensen zo denken als jou zijn er meer maatregelen nodig. En nogmaals, ik vind die keuze prima, maar ik ben wel tegen het goedpraten en doen alsof je het beter weet dan de wetenschap. Vaccineren is simpelweg ook voor jou gewoon de beste optie en zou ons allemaal helpen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
redwing schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:22:
[...]

Sorry, maar dat is echt geen mening maar een feit. Vaccineren helpt gewoon tegen verspreiding en ziek worden. Ongeacht in welke groep je valt is het altijd beter, zowel voor jezelf als voor de maatschappij als geheel.

[...]

Klopt, er is een mix nodig, maar daarbij is vaccineren gewoon een hele grote factor. Doordat je je niet laat vaccineren is er dus een andere maatregel nodig om dat te compenseren.

Juist doordat veel mensen zo denken als jou zijn er meer maatregelen nodig. En nogmaals, ik vind die keuze prima, maar ik ben wel tegen het goedpraten en doen alsof je het beter weet dan de wetenschap. Vaccineren is simpelweg ook voor jou gewoon de beste optie en zou ons allemaal helpen.
Voor ieder feit is weer een tegenfeit. Wil voorkomen dat we hier allerlei wetenschappelijke artikelen gaan rondstrooien.

Ik geloof veel meer gewoon testen, basismaatregelen, maar ook acceptatie.
Daarnaast ben ik tegen het hele wanbeleid van de overheid.
De logica ontbreekt en nu ja zeggen tegen 2 prikken, is ja zegen tegen een vaccinatie abonnement.
Mensen nemen nu vaccins (met name jeugd en jong volwassenen) voor een geldige QR code. Dat is toch complete waanzin?

Maatregelen zijn er omdat de zorg overloopt, echter wordt hier niks aan gedaan.
Die loopt al jaren over tijdens flinke griepseizoenen en dat is nu niet echt anders.
Ja, vaccineren vermindert transmissie, maar dat doet natuurlijke immuniteit ook.

Het is een kwestie van tijd dat iedereen of gevaccineerd is of hersteld.
Ik kies dan voor het laatste. Tot die tijd heb ik geen moeite met testen voor toegang.

wijze woorden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Neem je wel even afstand van een ziekenhuisopname indien nodig? Ben ik misschien eerder aan de beurt.

Je wil niet met wetenschappelijke feiten strooien omdat je weet dat die je tegenspreken. En je wil alleen in geloof spreken.
Zonder dat je zelf een expert bent op dit gebied.

Echt waar gaat 't heen met dit land. Waarom willen mensen hier niet wat beter luisteren ipv viroloog spelen. Waarom hebben wij geen geweldig legermannetje die iedereen wel aan t prikken krijgt (Portugal).

Vaccineren = het beste in elke categorie waar je in valt.
Niemand van de patiënten in het ziekenhuis had bedacht daar te gaan liggen. Jij ook niet.
Toch kan het je gewoon gebeuren. Die kans maak je fors lager met een prik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
Valandil schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:28:
[...]
Voor ieder feit is weer een tegenfeit. Wil voorkomen dat we hier allerlei wetenschappelijke artikelen gaan rondstrooien.
Dat hoeft ook niet, dit is een punt dat wel heel duidelijk is, en ook in de praktijk heel duidelijk zichtbaar is.
Ik geloof veel meer gewoon testen, basismaatregelen, maar ook acceptatie.
Daarnaast ben ik tegen het hele wanbeleid van de overheid.
De logica ontbreekt en nu ja zeggen tegen 2 prikken, is ja zegen tegen een vaccinatie abonnement.
Mensen nemen nu vaccins (met name jeugd en jong volwassenen) voor een geldige QR code. Dat is toch complete waanzin?
Volgens mij neem je een vaccin voor jezelf en niet voor de regering. Je zegt nu nee tegen iets dat voor iedereen beter is, puur als protest tegen het beleid. Dat lijkt me niet echt de goede instelling om een keuze te maken :) Daarnaast, als we nu aan 100% vaccinatiegraad zouden zitten, had de regering geen poot om op te staan met 3G/2G/1G en alle andere maatregelen. Dus dat niet-vaccineren vanwege het beleid, werkt uiteindelijk alleen maar tegen je en zorgt juist voor langer en meer van dat soort beleid.
Maatregelen zijn er omdat de zorg overloopt, echter wordt hier niks aan gedaan.
Die loopt al jaren over tijdens flinke griepseizoenen en dat is nu niet echt anders.
Ja, vaccineren vermindert transmissie, maar dat doet natuurlijke immuniteit ook.
Alleen zorgt natuurlijke immuniteit voor ziekenhuisbezoeken en kun je daarnaast veel sneller en veiliger mensen vaccineren dan diezelfde mensen besmet te laten raken.
Het is een kwestie van tijd dat iedereen of gevaccineerd is of hersteld.
Ik kies dan voor het laatste. Tot die tijd heb ik geen moeite met testen voor toegang.
Nogmaals, dat mag natuurlijk, maar daardoor zorg je er juist wel voor dat er langer tvt zal zijn, er langer maatregelen nodig zijn en je dus ook nog eens langer last hebt van het zwabberbeleid van de regering. En bovenal loop je zelf een vergroot risico.
Voor alle punten die je noemt is het gewoon beter om je wel te laten vaccineren. Je niet laten vaccineren is dus een niet-rationele keuze en nergens op gebaseerd.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valandil
Dennis1812 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:31:
Neem je wel even afstand van een ziekenhuisopname indien nodig? Ben ik misschien eerder aan de beurt.

Je wil niet met wetenschappelijke feiten strooien omdat je weet dat die je tegenspreken. En je wil alleen in geloof spreken.
Zonder dat je zelf een expert bent op dit gebied.

Echt waar gaat 't heen met dit land. Waarom willen mensen hier niet wat beter luisteren ipv viroloog spelen. Waarom hebben wij geen geweldig legermannetje die iedereen wel aan t prikken krijgt (Portugal).

Vaccineren = het beste in elke categorie waar je in valt.
Niemand van de patiënten in het ziekenhuis had bedacht daar te gaan liggen. Jij ook niet.
Toch kan het je gewoon gebeuren. Die kans maak je fors lager met een prik
Ik wil best afstand doen van een ziekenhuisbed doen bij Corona.
Echter moet je deze lijn ook doortrekken naar mensen die roken, te hoge BMI hebben etc.
Ook zij houden dan voor jou mogelijk een plek bezet door hun eigen keuzes.

De wetenschap is behoorlijk verdeelt hoor, alleen krijgen zij geen podium.
Daarnaast is vaccineren een eigen keuze en valt onder lichamelijk integriteit. Elk argument is irrelevant om het wel of niet te doen. Ieder moet zijn afweging zelf maken.

Het wanbeleid zorgt voor onbegrip en boosheid.
Ze forceren mensen in het vaccin en drang + angst is een slechte raadgever.

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik kan mij de laatste obesitaslockdown/code zwart niet meer herinneren. Maargoed mijn hersenen zijn een paar keer gefrituurd . Heeft met misschien mee te maken.

Zoals hierboven reeds benoemd. Er is simpelweg geen rationele reden om het vaccin niet te nemen. Dat maakt eigenlijk elke discussie overbodig. Want een discussie vanaf hersenen voeren met een onderbuik is doelloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
redwing schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:39:
[...]

Dat hoeft ook niet, dit is een punt dat wel heel duidelijk is, en ook in de praktijk heel duidelijk zichtbaar is.

[...]

Volgens mij neem je een vaccin voor jezelf en niet voor de regering. Je zegt nu nee tegen iets dat voor iedereen beter is, puur als protest tegen het beleid. Dat lijkt me niet echt de goede instelling om een keuze te maken :) Daarnaast, als we nu aan 100% vaccinatiegraad zouden zitten, had de regering geen poot om op te staan met 3G/2G/1G en alle andere maatregelen. Dus dat niet-vaccineren vanwege het beleid, werkt uiteindelijk alleen maar tegen je en zorgt juist voor langer en meer van dat soort beleid.

[...]

Alleen zorgt natuurlijke immuniteit voor ziekenhuisbezoeken en kun je daarnaast veel sneller en veiliger mensen vaccineren dan diezelfde mensen besmet te laten raken.

[...]

Nogmaals, dat mag natuurlijk, maar daardoor zorg je er juist wel voor dat er langer tvt zal zijn, er langer maatregelen nodig zijn en je dus ook nog eens langer last hebt van het zwabberbeleid van de regering. En bovenal loop je zelf een vergroot risico.
Voor alle punten die je noemt is het gewoon beter om je wel te laten vaccineren. Je niet laten vaccineren is dus een niet-rationele keuze en nergens op gebaseerd.
Ik maak mijn overweging juist uit hele rationele overweging.
De QR pas verdwijnt niet en gaat alleen maar breder ingevoerd worden.
Deze verdwijnt ook niet bij 100% vaccinatiegraad (wat nooit haalbaar is).
We moesten van 70% naar 80% en nu een onduidelijk percentage ergens in de 90%

Dit is nu voor 18+, maar straks komen de jongere leeftijdsgroepen ook bij het gedroomde niet haalbare percentage. Je prikt je niet uit deze pandemie.

Als je alles wilt reduceren, dan moet je naar 1G: iedereen testen.
Daar willen ze niet aan want dat is logistiek lastig, maar ook vinden ze dat onterecht naar mensen die wel gevaccineerd zijn. Zelfs nu blijkt dat zij ook besmettelijk blijven.

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Valandil schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:42:
[...]

Echter moet je deze lijn ook doortrekken naar mensen die roken, te hoge BMI hebben etc.
Vind ik nog nét iets anders. Dat valt onder verslaving en moeilijk af te leren gewoontes. Mischien zelfs 'ziek' te noemen.
Bij jou is het gewoon een bewuste keuze.
Je bedoelt dat er 1 of 2% wetenschappers zijn die er iets anders over denken? Goh vreemd dat die geen podium krijgen..
Daarnaast is vaccineren een eigen keuze en valt onder lichamelijk integriteit. Elk argument is irrelevant om het wel of niet te doen. Ieder moet zijn afweging zelf maken.
Tuurlijk, maar het ging erom dat er weinig rationele argumenten zijn tegen vaccinatie en dat het meer onderbuik/wantrouwen/emotie is. En dat kan, is begrijpelijk, maar laten we het er dan wel over eens zijn dat het rationeel nergens op slaat.
En dat alles om de volksgezondheid te beschermen, wat een hufters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
Dennis1812 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:44:
Ik kan mij de laatste obesitaslockdown/code zwart niet meer herinneren. Maargoed mijn hersenen zijn een paar keer gefrituurd . Heeft met misschien mee te maken.

Zoals hierboven reeds benoemd. Er is simpelweg geen rationele reden om het vaccin niet te nemen. Dat maakt eigenlijk elke discussie overbodig. Want een discussie vanaf hersenen voeren met een onderbuik is doelloos.
*knip* constructief reageren aub, dit voegt niets toe.

[ Voor 18% gewijzigd door ZieMaar! op 23-11-2021 14:02 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dus nu ontken je de pandemie ook nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Valandil schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:49:
[...]

Het is een zorginfarct, geen pandemie.
onzin, dit blijft maar terugkomen. Dit is wel een pandemie. Zorginfact krijg je sowieso, alleen iets eerder/later. Exponentiele groei gaat hard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
Valandil schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:42:
[...]
Niet te vergelijken omdat we nog nooit problemen hebben gehad buiten corona en de griep. Hoe dan ook is dat toch onzin, we moeten gewoon zorgen dat we die keuze niet hoeven te maken.
De wetenschap is helemaal niet verdeeld. Daarnaast is de praktijk natuurlijk de beste wetenschap en wereldwijd zie je dat het gewoon klopt. Het is heel logisch dus dat wetenschap die pretendeert dat de praktijk niet klopt geen podium krijgt :+
Dat zeg ik ook de hele tijd. Ik ga dan ook alleen in tegen de redenen die je noemt. Als je gewoon zou zeggen dat je niet wilt, zul je mij geen reaktie zien geven. Ik ben juist helemaal voor een vrije keuze.
Klopt helemaal, dus moet je naar de echte bronnen kijken en daaruit je keuze maken. En dan zie je dat ondanks de drang en angst, het vaccineren wel degelijk de beste optie is. Vergelijk het met de auto-gordel, die moet je ook verplicht om. Maar dat doet er niets aan af dat de gordel niet de beste optie is. (dezelfde soort discussies zijn er trouwens ook daadwerkelijk geweest toen de auto-gordel verplicht werd)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
*knip*

[ Voor 92% gewijzigd door ZieMaar! op 23-11-2021 14:09 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dan stopt mijn discussie met jou hier.

Fijn leven nog in de pandemie.

Een zinkend schip zinkt ook niet maar vliegt in het water toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
Dennis1812 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:53:
Dan stopt mijn discussie met jou hier.

Fijn leven nog in de pandemie.

Een zinkend schip zinkt ook niet maar vliegt in het water toch?
Agree to disagree dan.
No hard feelings, ik kijk er gewoon anders naar.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Valandil schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:52:
[...]

Op basis van de cijfers kan ik het nu geen pandemie meer noemen nee.
zoek even de definitie van pandemie op dan a.u.b..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:19
Er is niets mis met anders ergens naar kijken, wel met feiten en wetenschap verdraaien. Dat is het probleem hier lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:56

Coach4All

I'm a Coach 4 All

[...]

Die hoor ik de laatste tijd vaker...
Vervolgens geef ik de WHO definitie van een pandemie en waarom dat dus wel aan de gang is...

Vervolgens krijg je dan te horen:
"Nee hoor, is niet zo, doe zelf maar onderzoek...." :X 8)7 |:(

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valandil
ParaDroid2 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:56:
Er is niets mis met anders ergens naar kijken, wel met feiten en wetenschap verdraaien. Dat is het probleem hier lijkt me.
Ik heb geen feit aangegeven noch verdraaid.
Ik kan het beleid niet ramen met de werkelijkheid.
Verder zie ik alleen maar een toename op vaccinatiedrang, framing van ongevaccineerden, maatregelen die niet logisch zijn en heel veel geld naar zaken die te maken hebben met controle.

Het uitsluiten van mensen met de opkomende 2G regel is voor mij de druppel.
Ik kan niet wegkijken van een situatie waarbij we 1,5 miljoen mensen buiten de maatschappij plaatsen.
Dat is zo tegen al mijn principes in.

wijze woorden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ParaDroid2
Valandil schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:02:
[...]

Je beweert dat we niet meer in een pandemie zitten, dat is feitelijk onjuist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Valandil schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:46:
[...]
Ik maak mijn overweging juist uit hele rationele overweging.
Nee, dat doe je niet, want anders zou je je laten vaccineren :P Rationeel gezien is er geen enkele reden om je niet te laten vaccineren, er zitten alleen maar voordelen aan (het enige nadeel is dat het je 2 keer een half uurtje kost om de prik te halen)
De QR pas verdwijnt niet en gaat alleen maar breder ingevoerd worden.
Deze verdwijnt ook niet bij 100% vaccinatiegraad (wat nooit haalbaar is).
We moesten van 70% naar 80% en nu een onduidelijk percentage ergens in de 90%

Dit is nu voor 18+, maar straks komen de jongere leeftijdsgroepen ook bij het gedroomde niet haalbare percentage. Je prikt je niet uit deze pandemie.

Als je alles wilt reduceren, dan moet je naar 1G: iedereen testen.
Daar willen ze niet aan want dat is logistiek lastig, maar ook vinden ze dat onterecht naar mensen die wel gevaccineerd zijn. Zelfs nu blijkt dat zij ook besmettelijk blijven.
En welke van deze punten geven dan aan dat je laten vaccineren niet de beste optie is? Want je geeft opties die je zelf beter vindt en geeft aan dat volledig vaccineren ook niet alles oplost. Maar geen van die punten zegt er iets over dat vaccineren dus niet alsnog de beste optie is om een grote stap vooruit te zetten.

Want meer vaccinaties zorgt voor minder QR-codes. Als de besmettingen lager zijn en de ziekenhuizen leger zijn is die QR-code nl. zo weer verdwenen. Net als 1G, ook al is dat niet echt haalbaar, maar ook die zal verdwijnen als de ziekenhuizen weer leger worden.

Dus je kunt vinden van het beleid wat je wil, maar uiteindelijk zorgt vaccineren er juist voor dat dat beleid veel minder van toepassing is. Al dat beleid verdwijnt nl. zodra de ziekenhuizen leger zijn.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]

Ik kan het beleid niet ramen met de werkelijkheid.
Verder zie ik alleen maar een toename op vaccinatiedrang, framing van ongevaccineerden, maatregelen die niet logisch zijn en heel veel geld naar zaken die te maken hebben met controle.

Ik kan niet wegkijken van een situatie waarbij we 1,5 miljoen mensen buiten de maatschappij plaatsen.
Dus waarom laat je je dan niet vaccineren, wat de snelste weg is om die 2G van tafel te krijgen?

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik kan niet wegkijken van een situatie waarbij het merendeel van de 1,5 miljoen mensen het verprutsen voor de rest.

Maar hey, wat kan ik daarmee doen, behalve er maar tegenaan kijken als ik niet kan wegkijken? :+

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:16
Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) kan een pandemie ontstaan wanneer aan de volgende drie eisen is voldaan:

het opkomen van een ziekte die nieuw is voor de populatie
de ziekte infecteert mensen en veroorzaakt zware klachten
de ziekte verspreidt zich gemakkelijk onder de bevolking
Een ziekte die wijdverspreid is of veel mensen doodt is niet per definitie pandemisch; de ziekte moet daarvoor ook infecterend zijn. Zo is kanker bijvoorbeeld wel een ziekte die veel doden veroorzaakt, maar kanker wordt niet als een pandemie gezien omdat deze ziekte niet overgedragen kan worden.

Wikipedia: Pandemie

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
[...]

Op basis van de definitie en de ziekenhuizen die wereldwijd vol liggen is het toch echt nog een pandemie. Als je het over feiten verdraaien hebt, heb je er hier eentje te pakken.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

henkzelf schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:06:
Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) kan een pandemie ontstaan wanneer aan de volgende drie eisen is voldaan:

het opkomen van een ziekte die nieuw is voor de populatie
de ziekte infecteert mensen en veroorzaakt zware klachten
de ziekte verspreidt zich gemakkelijk onder de bevolking
Een ziekte die wijdverspreid is of veel mensen doodt is niet per definitie pandemisch; de ziekte moet daarvoor ook infecterend zijn. Zo is kanker bijvoorbeeld wel een ziekte die veel doden veroorzaakt, maar kanker wordt niet als een pandemie gezien omdat deze ziekte niet overgedragen kan worden.

Wikipedia: Pandemie
Tip: stop gewoon met reageren op dat soort reacties en pak enkel de TR. Pandemie ontkennen heeft naar mijn weten geen plaats op Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
redwing schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:03:
[...]

Nee, dat doe je niet, want anders zou je je laten vaccineren :P Rationeel gezien is er geen enkele reden om je niet te laten vaccineren, er zitten alleen maar voordelen aan (het enige nadeel is dat het je 2 keer een half uurtje kost om de prik te halen)

[...]

En welke van deze punten geven dan aan dat je laten vaccineren niet de beste optie is? Want je geeft opties die je zelf beter vindt en geeft aan dat volledig vaccineren ook niet alles oplost. Maar geen van die punten zegt er iets over dat vaccineren dus niet alsnog de beste optie is om een grote stap vooruit te zetten.

Want meer vaccinaties zorgt voor minder QR-codes. Als de besmettingen lager zijn en de ziekenhuizen leger zijn is die QR-code nl. zo weer verdwenen. Net als 1G, ook al is dat niet echt haalbaar, maar ook die zal verdwijnen als de ziekenhuizen weer leger worden.

Dus je kunt vinden van het beleid wat je wil, maar uiteindelijk zorgt vaccineren er juist voor dat dat beleid veel minder van toepassing is. Al dat beleid verdwijnt nl. zodra de ziekenhuizen leger zijn.
*knip* graag onderbouwing geven, dit klopt niet.

[ Voor 16% gewijzigd door ZieMaar! op 23-11-2021 14:08 ]

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
Valandil schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:10:
[...]

Ik reeds corona gehad. Een vaccin voegt dan voor mij niks toe.
Dit is dus ook niet waar, uit onderzoek is gebleken dat ook na besmetting een vaccin extra bescherming biedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
redwing schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:05:
[...]

Dus waarom laat je je dan niet vaccineren, wat de snelste weg is om die 2G van tafel te krijgen?
De Coronacheck is een blijvertje he.
Het paradepaardje van Ursula von der Leyen is niet tijdelijk.

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
ParaDroid2 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:11:
[...]

Dit is dus ook niet waar, uit onderzoek is gebleken dat ook na besmetting een vaccin extra bescherming biedt.
Ja, en hoe goed is die bescherming nu?
*knip* laten we niet doen alsof het binnen notime niets meer doet, tenzij je dat mooi onderbouwt natuurlijk

[ Voor 20% gewijzigd door ZieMaar! op 23-11-2021 14:07 ]

wijze woorden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

[...]

Gezien het ziektebeeld, vind ik het geen probleem om nogmaals corona te krijgen.

Ik geef aan de vaccineren alleen niet de oplossing is.
Kinderen moesten destijds gevaccineerd worden anders worden je "opa, oma en ouders ziek"
Nu is het risico van Corona voor gezonde kinderen nagenoeg nihil en blijkt het de transmissie ook niet te stoppen. Toch doorprikken bij de kinderen. Ze houden geen IC bed bezet.
De gemiddelde wappie:
Ik doe niets waarvan ik denk dat ik er niet beter van word.
Vervolgens:
Waarom is iedereen tegen mij en houden ze geen rekening met mij? :O -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
Valandil schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:14:
[...]

Die neemt iedere maand af en staan we aan de vooravond om iedereen te boosteren.
En wat is daar dan het probleem mee? Ik snap volledig de bezwaren tegen 2G, maar ik snap niet hoe dat samenhangt met bezwaren tegen boosters e.d. Het is nou eenmaal helaas zo dat de vaccins inderdaad minder effectief over tijd blijken te zijn, dan is het toch niet zo'n gek idee om die effectiviteit weer omhoog te brengen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

[...]

Die neemt iedere maand af en staan we aan de vooravond om iedereen te boosteren.
Pssst, dat heb je met een doorgemaakte (milde) coronabesmetting ook....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:25

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Valandil schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:13:
[...]

Je ontwijkt de vraag van @redwing: "Dus waarom laat je je dan niet vaccineren, wat de snelste weg is om die 2G van tafel te krijgen?"

offtopic:
En als je het (zeer slecht) geschreven Trouw artikel parafreert, dan is het "Het is de trots van Ursula von der Leyen, het paradepaardje van de Europese Unie" ;)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
Coach4All schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:15:
[...]

De gemiddelde wappie:
Ik doe niets waarvan ik denk dat ik er niet beter van word.
Vervolgens:
Waarom is iedereen tegen mij en houden ze geen rekening met mij? :O -O-
Ah, de wappie / antivaxxer framing.
Zat er al op de wachten. Ben het wel inmiddels gewend hoor naar alle stigmatisering en framing vanuit de media.

Alle mensen in mijn omgeving die gevaccineerd zijn, zijn fel tegen het 2G beleid.
Ook zij vinden het een maatregel die nergens op slaat behalve het opvoeren van vaccinatiedrang.

Ben je bang voor Corona, behoor je tot de risicogroep en 60+, neem aub het vaccin.
Ik ben er echt voorstander voor. Ik heb niks tegen vaccinatie, maar wel tegen het vaccinatiebeleid nu.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Maar dat is juist het ding, waarom wordt het niet nemen van een vaccinatie als protest gezien tegen 2g? Daarmee houd je juist 2g in stand, want je zorgt er (niet individueel, als groep) ervoor dat we meer maatregelen nodig houden. Daarom, prima dat je tegen 2g bent, maar dat zou 0,0 te maken moeten hebben met de keuze om je wel of niet te vaccineren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1641394

Valandil schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:19:
[...]

Ah, de wappie / antivaxxer framing.
Zat er al op de wachten. Ben het wel inmiddels gewend hoor naar alle stigmatisering en framing vanuit de media.

Alle mensen in mijn omgeving die gevaccineerd zijn, zijn fel tegen het 2G beleid.
Ook zij vinden het een maatregel die nergens op slaat behalve het opvoeren van vaccinatiedrang.

Ben je bang voor Corona, behoor je tot de risicogroep en 60+, neem aub het vaccin.
Ik ben er echt voorstander voor. Ik heb niks tegen vaccinatie, maar wel tegen het vaccinatiebeleid nu.
Snap niet dat je tegen vaccinatiebeleid bent en 1G als alternatief voorstelt. Vaccins zijn niet perfect maar helpen heel erg om de zorg niet te overbelasten. HEEL erg.

1G heeft ook false negatives. Staan al die 60-'ers in de discotheek met zijn 500 en zit er 1% false negatives tussen, heb je alsnog superspreader event. Die kunnen dan beter hun prik gehad hebben om kansen op verspreiding, oplopen, en ernstig ziek worden te verkleinen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
DevWouter schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:18:
[...]

Je ontwijkt de vraag van @redwing: "Dus waarom laat je je dan niet vaccineren, wat de snelste weg is om die 2G van tafel te krijgen?"

offtopic:
En als je het (zeer slecht) geschreven Trouw artikel parafreert, dan is het "Het is de trots van Ursula von der Leyen, het paradepaardje van de Europese Unie" ;)
Ah ok.

Omdat vaccineren niet de snelste weg is om 2G van tafel te krijgen.
Kan ik dat bewijzen, nee, maar andersom ook niet. De beloftes van Hugo blijken niet veel waarde te hebben.
Noem het voortschrijdend inzicht, noemt het leugens etc.

Als we te maken hebben met een pandemie dan zet je als overheid alles op alles om de zorg te helpen.
Ja, je kan kiezen voor lockdowns, toegangsbewijzen etc, maar op het moment dat je zorgpersoneel gaat ontslaan (oa in Belgie) omdat ze niet gevaccineerd zijn, dan zit je vast in tunnelvisie.

Midden in een gezondheidscrisis zorgpersoneel op non-actief zetten.

Dus ik verwacht dat we nog heel lang aan de QR vast zitten.
Straks als je geen booster haalt, verloopt je ticket naar vrijheid.

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]
Uit onderzoek blijkt dat in veel gevallen de bescherming van corona veel minder is dan van een vaccin en in sommige gevallen ook juist meer. Aangezien jij niet weet welke het geval is, is de enige manier om voldoende immuniteit te krijgen die vaccinatie. Daarnaast is er een reden van 2 prikken want de immuniteit na die 2e prik is beter en langer. Dus dat vaccin voegt zeker wat toe voor jou.
Gezien het ziektebeeld, vind ik het geen probleem om nogmaals corona te krijgen.
Je bedoelt dat het vorige keer goed bij je is verlopen. Dat geeft echter geen enkele garantie op een komende infectie want die kan zo maar veel vervelender uitpakken. Ik heb hier bij de buren ook een 30er zitten die na de 1e keer corona nergens last van had, maar bij de 2e keer 2 maanden het huis niet heeft verlaten omdat ze al moe was als ze de trap af was.
Ik geef aan de vaccineren alleen niet de oplossing is.
Kinderen moesten destijds gevaccineerd worden anders worden je "opa, oma en ouders ziek"
Nu is het risico van Corona voor gezonde kinderen nagenoeg nihil en blijkt het de transmissie ook niet te stoppen. Toch doorprikken bij de kinderen. Ze houden geen IC bed bezet.
Je bent het hier weer erg zwart/wit aan het bekijken. Dat iets niet 100% werkt, wil niet zeggen dat het niet werkt. Dus dat er nog steeds transmissie is, wil niet zeggen dat die nog hetzelfde is. Die is nl. een heel stuk kleiner geworden na vaccinatie. Hetzelfde als je opmerking dat 100% vaccinatie niet zal helpen, klopt op zich, maar is geen reden om niet zo hoog mogelijk te proberen te komen. Het is al heel duidelijk aangetoond dat vaccineren gewoonweg een van de beste middelen is om het ziekenhuis leeg te houden en de besmettingen te verminderen.

Hetzelfde met het risico van Corona voor gezonde kinderen, die is weliswaar laag, maar nog veel lager met een vaccinatie. Pak daarbij dat ze het minder verspreiden en je hebt dubbele winst.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Valandil schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:13:
[...]

Wel als je ervoor zorgt dat we geen last meer hebben van corona. We hebben een paar maanden geleden alweer gezien dat uiteindelijk de regering juist af wil van alle maatregelen. Ik kan je garanderen dat dat ook weer gebeurt zodra de ziekenhuizen het weer goed aankunnen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Valandil schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:23:
[...]

Ah ok.

Omdat vaccineren niet de snelste weg is om 2G van tafel te krijgen.
Kan ik dat bewijzen, nee, maar andersom ook niet. De beloftes van Hugo blijken niet veel waarde te hebben.
Het wordt ook lastig om beloftes na te komen als je te maken hebt met een veranderende vijand (Delta). Ik geloof echt niet dat ze hier een beetje burgertje zitten te pesten. De snelste manier om van 2g af te komen is de besmettingen omlaag. Wat helpt daarbij: maatregelen en preventie. Vaccineren helpt bij dat laatste en zal dus absoluut helpen om 2g van tafel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
[...]

En hoe goed is jouw bescherming? Die is al lager en neemt net zo goed iedere maand af. Dan kun je toch beter zorgen dat die bescherming op peil blijft toch?

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
redwing schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:26:
[...]

En hoe goed is jouw bescherming? Die is al lager en neemt net zo goed iedere maand af. Dan kun je toch beter zorgen dat die bescherming op peil blijft toch?
Ook mijn bescherming neemt af.
Gevolg is dat ik dus in de toekomst mogelijk weer een keer besmet raak.
Ben ik met 100% van bewust en zal het ook dan weer uitzieken.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
ParaDroid2 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:16:
[...]

En wat is daar dan het probleem mee? Ik snap volledig de bezwaren tegen 2G, maar ik snap niet hoe dat samenhangt met bezwaren tegen boosters e.d. Het is nou eenmaal helaas zo dat de vaccins inderdaad minder effectief over tijd blijken te zijn, dan is het toch niet zo'n gek idee om die effectiviteit weer omhoog te brengen?
Deze ink snap ik dus ook niet. Ik ben voor vaccineren en boosters zodat we beter beschermd zijn en dus minder last hebben van het virus. Maar ik ben ook anti-2G, ik vind het echt belachelijk dat dat als optie voorbij komt. Maar juist door dat laatste ben ik meer voor vaccineren, want dan zorg je ervoor dat maatregelen als 2G niet of zo min mogelijk gebruikt gaan worden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Valandil schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:27:
[...]

Ook mijn bescherming neemt af.
Gevolg is dat ik dus in de toekomst mogelijk weer een keer besmet raak.
Ben ik met 100% van bewust en zal het ook dan weer uitzieken.
Waarmee je dus welbewust de druk op de zorg verhoogt en dus helpt het 2g beleid in stand te houden, i.t.t. gewoon een vaccinatie te halen. Het wordt een beetje een self-fullfilling prophecy zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik las laats weer iemand het argument dat iemand geen prik wou want "we weten de langetermijn gevolgen niet, die prik is er immers pas een jaar".

Tsja, COVID-19 is er ook pas echt anderhalfjaar, daar weten we ook de lange termijn gevolgen niet van. Behalve natuurlijk de velen long-covid patiënten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
ParaDroid2 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:29:
[...]

Waarmee je dus welbewust de druk op de zorg verhoogt en dus helpt het 2g beleid in stand te houden, i.t.t. gewoon een vaccinatie te halen. Het wordt een beetje een self-fullfilling prophecy zo.
*knip* cijfers zijn er gewoon

[ Voor 29% gewijzigd door ZieMaar! op 23-11-2021 14:06 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Valandil schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:19:

Zoals al eerder gevraagd, waarom laat je je dan niet vaccineren? Uit elk onderzoek en ook grootschalig in de praktijk zie je dat dat voor iedereen beter is. Daar heeft het beleid en maatregelen toch helemaal niets mee te maken?

Ik vind het beleid ook slecht, ik ben tegen 2G en tegen al die vaccinatiedrang. Dat doet er echter niets aan af dat vaccineren zowel voor mezelf als de maatschappij duidelijk beter is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Valandil schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:31:
[...]

Het spijt me, maar ik zit niet in de angstbubbel.
simpele kansberekening.
1 positieve test staat niet gelijk 1 ziekenhuisopname.

Volgens mij is door de kamer al inzicht gevraagd in de ziekenhuisopnames, maar Hugo wil die niet geven van dat ondermijnt het vertrouwen in RIVM.
Het is ook eenvoudige kansberekening dat de druk op de zorg van de groep ongevaccineerden hoger is dan van de groep gevaccineerden. En dat is waar het hier om gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

simpele kansberekening.

Volgens mij is door de kamer al inzicht gevraagd in de ziekenhuisopnames, maar Hugo wil die niet geven van dat ondermijnt het vertrouwen in RIVM.
Die heb je toch al? Je weet hoeveel opnames er zijn en hoeveel positief getesten.

Deel/geheel*100%=je percentage opnames van de positief gewesten.
Moet hugo alles voorkauwen? Die heeft wel wat beters te doen. (Een pandemie bestrijden)
Leeftijden e.d staan ook gewoon openbaar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
[...]
Ik wil niet heel lullig doen, maar dit vind ik dus wel echt zo'n typische antivaxxer opmerking. Je zegt hiermee dat de rest dus vaccinaties pakt omdat ze angst hebben :? Ik pak de vaccinatie toch echt simpelweg omdat dat zowel voor mezelf als anderen beter is. Angst heeft daar echt totaal niets mee te maken.
simpele kansberekening.
Nee, maar per 1000 die zoals jij denken kost het wel een bed. We weten nu alleen nog niet of die voor jou of een van die andere 999 is, maar wat we wel weten is dat als ze allemaal gevaccineerd waren dat een ziekenhuisbed op zou leveren.
Die gegevens kun je al op de site vinden en is ook al in verschillende kranten langs gekomen. Het vertelt alleen niet het hele verhaal omdat je ook besmettingen en long-covid met vaccinaties voorkomt en die kun je niet uit de getallen filteren. Terwijl dat juist de punten zijn die op jou van toepassing zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door redwing op 23-11-2021 20:35 ]

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valandil
redwing schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:33:
[...]

Zoals al eerder gevraagd, waarom laat je je dan niet vaccineren? Uit elk onderzoek en ook grootschalig in de praktijk zie je dat dat voor iedereen beter is. Daar heeft het beleid en maatregelen toch helemaal niets mee te maken?

Ik vind het beleid ook slecht, ik ben tegen 2G en tegen al die vaccinatiedrang. Dat doet er echter niets aan af dat vaccineren zowel voor mezelf als de maatschappij duidelijk beter is.
Omdat ik met niet laat vaccineren vanwege maatregelen, verkrijgen van bepaalde vrijheden of dreiging met nog strengeren maatregelen. Dat alles is drang/dwang.

*knip* Die grondrechten zijn niet zo absoluut, drogreden dus

[ Voor 7% gewijzigd door ZieMaar! op 23-11-2021 14:04 ]

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
Valandil schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:36:
[...]

Omdat ik met niet laat vaccineren vanwege maatregelen, verkrijgen van bepaalde vrijheden of dreiging met nog strengeren maatregelen. Dat alles is drang/dwang.

Dat is chantage met als inzet je principes en grondrechten.
Daar ben ik principieel op tegen.
En daarmee politiseer je de wetenschap, die iedereen adviseert om te vaccineren. Dat heeft niets met de daaraan gekoppelde maatregelen te maken. Verder zijn we helaas niet zo ver dat we zonder maatregelen kunnen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• redwing
[...]

Dus je bent tegen de regering en om die te pesten laat je jezelf en de rest van de maatschappij meer risico lopen. Daarnaast geef je hiermee diezelfde regering nog meer redenen om dat beleid waar je op tegen bent uit te breiden? Ik blijf dat toch echt een hele rare redenatie vinden.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
redwing schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:40:
[...]

Dus je bent tegen de regering en om die te pesten laat je jezelf en de rest van de maatschappij meer risico lopen. Daarnaast geef je hiermee diezelfde regering nog meer redenen om dat beleid waar je op tegen bent uit te breiden? Ik blijf dat toch echt een hele rare redenatie vinden.
Dat zal ze leren! /s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

[...]

Jij verwart berichtgeving omtrent maatregelen met efficiëntie of nut van de maatregel.

Rutte en De Jonge zijn ongelooflijke Harries. Draaien, uitstellen, verantwoordelijkheden afschuiven, gewoon ongelooflijk slecht leiderschap. Peilingen boven pandemie.

Maar dat wil niet zeggen dat het vaccin, of mondkapjes, of maatregelen niet werken of niet nodig zijn.

Ik heb een huisarts die een ongelooflijke botte hork is maar als ik een hartstilstand krijg ga ik niet roepen dat hij me niet mag reanimeren omdat het een hork is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Dat mag, en dan ook niet naar de (covid-)kroeg zonder groen vinkje... :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:40:
[...]

En straks wordt er niet meer gepost hoor, want geen tot weinig gelijkgestemden hier.

Het lijkt net een Corona golf, zo nu en dan een opleving van anti-overheid-ik-doe-niet-mee-laat-mij-niet-dwingen posters tot de conclusie is dat de aangegeven bronnen logisch zijn en berichten van sommige uit de zorg toch wel op waarheid zijn berust.

Dan heb je nog de terugkerende, die verdwijnen na een goeie “op zijn plek gezet” antwoord en komen dan na een week of 2/3 terug hopende dat niemand nog terugkomt op de vorige keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Vorkie schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:44:
[...]

En straks wordt er niet meer gepost hoor, want geen tot weinig gelijkgestemden hier.

Het lijkt net een Corona golf, zo nu en dan een opleving van anti-overheid-ik-doe-niet-mee-laat-mij-niet-dwingen posters tot de conclusie is dat de aangegeven bronnen logisch zijn en berichten van sommige uit de zorg toch wel op waarheid zijn berust.

Dan heb je nog de terugkerende, die verdwijnen na een goeie “op zijn plek gezet” antwoord en komen dan na een week of 2/3 terug hopende dat niemand nog terugkomt op de vorige keer.
En toch zijn er in een goed half jaar al 127 pagina's gevuld en t algemene topic nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dennis1812 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:47:
[...]

En toch zijn er in een goed half jaar al 127 pagina's gevuld en t algemene topic nog veel meer.
Jazeker, alhoewel ik wel merk dat ik moe wordt van het repeterende antwoorden.

Net zoals jij 100x heb geroepen dat meer salaris juist gaat naar minder werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
Dat is het ding een beetje, ik heb zelf ook mijn twijfels bij 2g, wil best open staan voor andere inzichten. Ik vind ook absoluut dat de aanpak anders had gekund/kan. Maar ik heb weinig begrip voor het standpunt, ik ben tegen maatregel x en om dat te voorkomen zal ik iets doen waardoor de noodzaak voor maatregelen vergroot wordt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Vorkie schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:48:
[...]

Jazeker, alhoewel ik wel merk dat ik moe wordt van het repeterende antwoorden.

Net zoals jij 100x heb geroepen dat meer salaris juist gaat naar minder werken.
Je verwart mij nu met @LZ86 .
Ik wil best meer werken als ik meer geld krijg :+. Heb ik vaak genoeg geantwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

hoevenpe schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:42:
[...]

Dat mag, en dan ook niet naar de (covid-)kroeg zonder groen vinkje... :)
Ah, dan mag er misschien van partnerlief niet gevaccineerd worden, scheelt weer weekenden dronken op de bank... :Y) B)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:18

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
redwing schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:55:
[...]

Ik had het puur over de piek. De regering doet weer net of de maatregelen zijn om die piek lager te krijgen, maar daar zijn we al lang te laat voor.

Maar buiten de piek gekeken helpt natuurlijk elke maatregel/vaccinatie om sneller weer naar een houdbaar ziekenhuis te komen.
En dan nog is de piek waar jij het over hebt een aanname op basis van de modellen en analyse, een goede indicatie maar geen wetmatigheid. Het zou dus goed kunnen dat wat de regering zegt uiteindelijk niet klopt, maar het is op dit moment ook nog niet bewezen onwaar.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Blackouts schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:37:
Zouden die natuurlijke antistoffen dan toch zoveel beter zijn?
Dat zijn dezelfde antistoffen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Gonadan schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:12:
[...]

Ik moet zeggen dat ik die discussie ook nog wel eens heb gehad. Mensen die denken dat het vaccin de antistoffen bevat die in je bloed terecht komen. En dus dat daarmee de 'natuurlijke' antistoffen beter zijn dan die 'chemische' antistoffen :+

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:39
[...]

redwing schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:19:
[...]

Ik moet zeggen dat ik die discussie ook nog wel eens heb gehad. Mensen die denken dat het vaccin de antistoffen bevat die in je bloed terecht komen. En dus dat daarmee de 'natuurlijke' antistoffen beter zijn dan die 'chemische' antistoffen :+
Dat is niet helemaal waar. Het vaccin wekt antistoffen tegen alleen het spike eiwit op.
Het virus bestaat natuurlijk uit meerdere eiwitten, waartegen je lichaam ook antistoffen opwekt. Dus hoewel zowel met het vaccin als het virus de antistoffen natuurlijk zijn, is met een infectie een mix van antistoffen tegen het virus aanwezig in plaats van 1 soort bij een vaccinatie

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Niet helemaal waar. Bij vaccinatie worden er alleen antistoffen tegen Spike aangemaakt. Bij een infectie via de natuurlijke weg maak je ook antistoffen tegen andere virale eiwitten aan. Daarnaast is het type immuunreactie iets anders, door de mucosale weg die het virus (en de reactie erop) volgt, wat wordt gekarakteriseerd in een initiële shift naar IgA/IgM. Vaccins induceren IgA/IgM in mindere mate en doen het vooral met IgG. Vandaar ook de interesse voor nasale vaccins, om te bekijken of de mucosale route voor nog robuustere bescherming kan zorgen.

Dat maakt de immuunreactie op infectie overigens niet beter dan die tegen vaccinatie. We weten al dat dat niet zo is. Waarschijnlijk ook omdat IgA/IgM sneller verdwijnt, net als de antilichamen tegen alles dat niet anti-Spike is.

Zie ook: https://www.cdc.gov/coron...ine-induced-immunity.html en https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/joim.13372

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-07 22:18

3DDude

I void warranty's

[...]

Het gaat om
- Veiligheid voor Vrijheid
- Vrijheid voor Veiligheid.

Of het is de angst voor ziekte, doodgaan of de angst om je vrijheid te verliezen.
Het word gewoon zo gebracht in het nieuws om die angst erin te houden.

Als je niet zou kijken naar het nieuws en het leven zou gewoon door gaan; die mondkapjes zouden wegvallen. In hoeverre zou je doorhebben dat alles gaande is?
Vraag je jezelf dat is af. ;)

Beleid is niet in lijn met een gezondheidscrisis:
Het is geen gezondheidscrisis want, wat voorkomen moet worden is dat de ziekenhuizen overbelast raken.
Dus dat heeft te maken met het beleid op ziekenhuizen.

Het is volkomen duidelijk geworden dat ze daar niet op inzetten & in willen investeren.
Men neemt liever BOA's aan en implementeert een QR paspoort.

Dan is de discussie wie welke prik neemt en straks welke (herhaalprik) booster iemand neemt gerommel in de marge.. Volgend jaar word de discussie wie de 5e prik niet genomen heeft = de oorzaak.

[ Voor 24% gewijzigd door 3DDude op 23-11-2021 13:54 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Blackouts @RoD maar de antistoffen die door het vaccin getriggerd worden zijn dan toch niet anders dan die door natuurlijke besmetting getriggerd worden? Alleen krijg je met een natuurlijke besmetting blijkbaar meer andere antistoffen omdat je dan niet specifiek op één eiwit richt?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Nu online

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Gonadan schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:19:
@Blackouts @RoD maar de antistoffen die door het vaccin getriggerd worden zijn dan toch niet anders dan die door natuurlijke besmetting getriggerd worden? Alleen krijg je met een natuurlijke besmetting blijkbaar meer andere antistoffen omdat je dan niet specifiek op één eiwit richt?
Met nog een verschil: het Spike eiwit wat aangemaakt wordt door het vaccin (in geval van het mRNA vaccin) is niet op zichzelf schadelijk. Het Spike-eiwit van het "echte" Coronavirus kan in je lichaam ook op zichzelf schade veroorzaken.

edit:

Kom net binnenvallen in de discussie - maar mogelijk dat ik gewoon helemaal op het verkeerde inhaak. Zoja: sorry voor mijn bemoeienis ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Twee Dee op 23-11-2021 14:25 ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gonadan schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:19:
Nouja, ze richten zich allemaal op het virus, maar ze doen het dus wel anders, en er zijn dus ook meerdere soorten antilichamen. Zo is er dus al een andere verhouding in de soort antilichamen (IgA/IgM/IgG) en ook waar ze zich tegen richten (anti-S alleen vs anti-S, anti-N, etc). En zoals ik zei, dit kan nog wel eens relevant worden als we straks resultaten gaan zien van de nasale vaccins.

En dan zijn er ook nog andere eigenschappen in de pro-inflammatoire signalling als het gaat om vaccinatie vs. infectie, maar dat is verder niet zo klinisch relevant (zo lijkt het nu).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

LgA/lgM/lgG, ik heb weer wat te lezen. Blijft toch rete interessant die biologie, het is net techniek. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
3DDude schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:41:
[...]

Het gaat om
- Veiligheid voor Vrijheid
- Vrijheid voor Veiligheid.

Of het is de angst voor ziekte, doodgaan of de angst om je vrijheid te verliezen.
Het word gewoon zo gebracht in het nieuws om die angst erin te houden.

Als je niet zou kijken naar het nieuws en het leven zou gewoon door gaan; die mondkapjes zouden wegvallen. In hoeverre zou je doorhebben dat alles gaande is?
Vraag je jezelf dat is af. ;)

Beleid is niet in lijn met een gezondheidscrisis:
Het is geen gezondheidscrisis want, wat voorkomen moet worden is dat de ziekenhuizen overbelast raken.
Dus dat heeft te maken met het beleid op ziekenhuizen.

Het is volkomen duidelijk geworden dat ze daar niet op inzetten & in willen investeren.
Men neemt liever BOA's aan en implementeert een QR paspoort.

Dan is de discussie wie welke prik neemt en straks welke (herhaalprik) booster iemand neemt gerommel in de marge.. Volgend jaar word de discussie wie de 5e prik niet genomen heeft = de oorzaak.
Het grote manco in je verhaal is dat we een virus als dit niet kunnen aanpakken door puur de zorg uit te breiden. Zou je dat nl. willen doen heb je het al snel over een verveelvoudiging van het aantal bedden en personeel dat je nodig hebt. Je ontkomt dus niet aan andere maatregelen (vaccineren, basisregels en waar nodig strengere regels).

En vaccins gerommel in de marge noemen :? Ze voorkomen zo'n 95% van alle IC-bezoeken, dan heb je het niet echt meer over 'gerommel in de marge'.

Maar sowieso ontkom je niet aan het inzetten van meerdere middelen, dus je zult moeten vaccineren en maatregelen om contacten te verminderen en verbeteren zorg etc. Totdat mensen op een gegeven moment beter tegen het virus kunnen waarna het een extra griep is die rond gaat.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gonadan schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:36:
LgA/lgM/lgG, ik heb weer wat te lezen. Blijft toch rete interessant die biologie, het is net techniek. :P
Immunologie is echt fascinerend :) Lees maar eens wat over T en B cell maturation, het is wonderbaarlijk dat zo'n systeem gewoon bestaat in ons lichaam en dat het (doorgaans) allemaal goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 23:12
Crosspost met het andere COVID topic maar gezien dit mogelijk ook hier relevant kan zijn en meer mensen met een soortgelijke vraag zitten;

https://nos.nl/liveblog/2...-verrast-door-nieuwe-golf

1,5 meter afstand houden weer verplicht
Om de sterke stijging van het aantal coronabesmettingen terug te dringen en verdere overbelasting van de zorg te voorkomen, maakt het demissionaire kabinet de 1,5-meterregel vanaf morgen weer verplicht. Tot nu was het een dringend advies.

De verplichting betekent dat politie en boa's hierop kunnen handhaven. Iemand die zich niet aan de afstandsregel houdt, krijgt eerst een waarschuwing. Daarna kan een boete volgen van 95 euro.

Iedereen van 18 jaar en ouder moet verplicht anderhalve meter afstand houden, behalve als ze op één adres wonen. Ook zijn er uitzonderingen voor plekken waar een coronatoegangsbewijs nodig is of in situaties waarin afstand houden niet goed kan. Dan is het dragen van een mondkapje verplicht of gelden andere aanvullende maatregelen.

Ik zie zo 123 geen uitzonderingen behalve dat wanneer afstand houden niet kan, een mondkapje gedragen moet te worden. Iemand enig idee hoe dit zit met sporten?

Voor de duidelijkheid heb ik morgen een wedstrijd (badminton) en ik vraag mij gewoon even af of dat dan nog door kan/mag gaan?

Never mind.. over het volgende heen gelezen; 'Ook zijn er uitzonderingen voor plekken waar een coronatoegangsbewijs nodig is of in situaties waarin afstand houden niet goed kan.'

[ Voor 6% gewijzigd door Thalaron op 23-11-2021 17:02 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik neem aan dat elk aan een eigen kant staat van het net en je prima 5meter of meer afstand hebt?
Behalve bij een dubbelwedstrijd dan, die zou ik nu niet spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 23:12
@Dennis1812 Ik heb mijn post aangepast. Had een regel niet goed gelezen.

Het ging mij inderdaad om de dubbel/mix. En zolang het mág ga ik daar niet moeilijk over lopen doen. Ik heb nog maar 1 regel; Ik doe mijn best om de maatregelen serieus op te volgen, echter heb ik ook nog een leven. Gezien iedereen die komt sporten of getest of gevaccineerd is heb ik zelf maar 1 voorwaarde (zoals ik dat ook bij bezoek heb); Geen klachten.

Indien mijn medespeler klachten zou hebben dan is het helaas pindakaas :)

Ikzelf verbaasde mij overigens bij de laatste persconferentie dat er niets is gezegd over sporten met andere clubs (beperking reisbewegingen/contacten). Tevens is het zo dat we een boete kunnen krijgen indien we zonder geldige reden niet komen opdagen maar ook heb ik weinig zin in discussie met met teamgenoten.

[ Voor 23% gewijzigd door Thalaron op 23-11-2021 17:11 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:16
Thalaron schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:59:
Crosspost met het andere COVID topic maar gezien dit mogelijk ook hier relevant kan zijn en meer mensen met een soortgelijke vraag zitten;

https://nos.nl/liveblog/2...-verrast-door-nieuwe-golf

1,5 meter afstand houden weer verplicht
Om de sterke stijging van het aantal coronabesmettingen terug te dringen en verdere overbelasting van de zorg te voorkomen, maakt het demissionaire kabinet de 1,5-meterregel vanaf morgen weer verplicht. Tot nu was het een dringend advies.

De verplichting betekent dat politie en boa's hierop kunnen handhaven. Iemand die zich niet aan de afstandsregel houdt, krijgt eerst een waarschuwing. Daarna kan een boete volgen van 95 euro.

Iedereen van 18 jaar en ouder moet verplicht anderhalve meter afstand houden, behalve als ze op één adres wonen. Ook zijn er uitzonderingen voor plekken waar een coronatoegangsbewijs nodig is of in situaties waarin afstand houden niet goed kan. Dan is het dragen van een mondkapje verplicht of gelden andere aanvullende maatregelen.

Ik zie zo 123 geen uitzonderingen behalve dat wanneer afstand houden niet kan, een mondkapje gedragen moet te worden. Iemand enig idee hoe dit zit met sporten?

Voor de duidelijkheid heb ik morgen een wedstrijd (badminton) en ik vraag mij gewoon even af of dat dan nog door kan/mag gaan?

Never mind.. over het volgende heen gelezen; 'Ook zijn er uitzonderingen voor plekken waar een coronatoegangsbewijs nodig is of in situaties waarin afstand houden niet goed kan.'
Dank je wel. De link was kapot dus hier nog een poging:
https://nos.nl/artikel/24...erplicht-boete-is-95-euro

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1279036

In de sportschool groepsles gedaan. Na controle qr vrij krap bij elkaar. Persoonlijk niet echt issues mee , maar vind het wel een rare tegenstelling met wat er nu en straks buiten niet mag zoals met paar ouders langs de lijn naar kinderen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-07 17:20
Ik merk dat ik mij nu echt moet onttrekken uit de Corona-discussies.
Begin mentaal nu echt in te storten :(

Ben al niet mentaal de meest stabiele persoon geweest, maar de geruchten gonzen over extra maatregelen (en met name de lockdown/avondklok) dat trekt mij echt naar beneden.
Met de avondklok vorig jaar ben ik al enorm van mijzelf geschrokken en toen zat ik zelfs nog beter in mijn vel dan op dit moment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ryur schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:43:

Ben al niet mentaal de meest stabiele persoon geweest, maar de geruchten gonzen over extra maatregelen (en met name de lockdown/avondklok) dat trekt mij echt naar beneden.
Met de avondklok vorig jaar ben ik al enorm van mijzelf geschrokken en toen zat ik zelfs nog beter in mijn vel dan op dit moment.
you're not alone! :(:)

tips die ik je kan geven:
- praat er met je vrienden/familie (waar je je vertrouwd voelt) over je mentale staat.
- vermijd dit subforum.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

RoD schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:42:
[...]

Immunologie is echt fascinerend :) Lees maar eens wat over T en B cell maturation, het is wonderbaarlijk dat zo'n systeem gewoon bestaat in ons lichaam en dat het (doorgaans) allemaal goed gaat.
Je was E en D nog vergeten. :+
Maar ik lees dat die minder relevant zijn en in een lab minder mee gedaan wordt.
Erg interessant hoe dat precies werkt. Ik ga daar nog wel meer over lezen.

Doelde je op iets specifieks met die T en B cellen? Want dat principe is mijn in grote lijnen wel bekend. Wel een machtig mooie constructie inderdaad, het vaak zo versimpeld uitgelegd (lichaam maakt antistoffen, punt) maar het is zo'n verfijnd complex systeem.

Een risico van dit soort discussies is wel dat het meer het detail in gaat dan voor de gemiddelde burger handig is. Technisch gezien hebben jullie namelijk gelijk dat het niet exact dezelfde antistoffen zijn, maar daar zit wel meteen de nuance bij dat het dan niet betekent dat er een verschil in immuunrespons is.
De gemiddelde burger onthoudt 'het werkt anders' en de koffiepraat gaat weer los. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gonadan schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:40:
[...]

Je was E en D nog vergeten. :+
Maar ik lees dat die minder relevant zijn en in een lab minder mee gedaan wordt.
Erg interessant hoe dat precies werkt. Ik ga daar nog wel meer over lezen.
Ik was ze niet vergeten. Tijdens mijn opleiding is AGMED er in gestampt :P
Doelde je op iets specifieks met die T en B cellen? Want dat principe is mijn in grote lijnen wel bekend. Wel een machtig mooie constructie inderdaad, het vaak zo versimpeld uitgelegd (lichaam maakt antistoffen, punt) maar het is zo'n verfijnd complex systeem.
Nee niks specifieks. Ik vind het gewoon een wonderlijk systeem waarbij ontwikkelende cellen worden getraind in specifieke opleidingscentra en dat ze tijdens een kort opleidingstraject wordt verteld wat ze wel en niet mogen aanvallen :P
Een risico van dit soort discussies is wel dat het meer het detail in gaat dan voor de gemiddelde burger handig is. Technisch gezien hebben jullie namelijk gelijk dat het niet exact dezelfde antistoffen zijn, maar daar zit wel meteen de nuance bij dat het dan niet betekent dat er een verschil in immuunrespons is.
De gemiddelde burger onthoudt 'het werkt anders' en de koffiepraat gaat weer los. ;)
Nou sorry dat we jouw intelligentie overschat hebben :+

Maar serieus, het zijn inderdaad wel gewoon allemaal antistoffen tegen het virus. Het onderscheid is echter wel relevant als je gaat kijken naar de uiteindelijke klinische uitkomsten. Zo weten we dus dat een vaccin een krachtigere immuunreactie oplevert, maar weten we ook dat het niet de "mucosale route" neemt, waarbij we wellicht nog winst te behalen valt (mijn eerdergenoemde nasale vaccins). Maar inderdaad, in principe is het allemaal "antivirus" en daar draait het in principe ook om.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10:07

NMH

Moderator General Chat
Ryur schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:43:

Ik had aan het begin van de coronacrisis vorig jaar ook even een tijdje dat het mij te veel werd. Corona was overal; ik geloof dat op een gegeven moment van de twintig headlines op nos.nl er achttien of zo corona gerelateerd waren. Je kon de TV niet aanzetten of er was een programma over corona voor. Ik vond het allemaal erg beangstigend, vooral met het oog op mijn ouders van in de zeventig.

Ik heb zoals @geenwindows ook voorstelt het coronaforum een tijdje op verborgen gezet en als ik afleiding nodig had even lekker Netflix aangezet; daar was nog een coronavrije safe haven. Voor de rest: praat er vooral over met iemand die je vertrouwd en als het te gortig wordt, je huisarts. Die is er ook voor je mentale gezondheid. :) Sterkte!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 20:27
Geen idee of dit waar is, maar anders hebben we een winnaar voor de Darwin award: https://www.hln.be/buiten...rer=https%3A%2F%2Ft.co%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 19:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Johan Bogle schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:17:
Geen idee of dit waar is, maar anders hebben we een winnaar voor de Darwin award: https://www.hln.be/buiten...rer=https%3A%2F%2Ft.co%2F
Het is toch te triest voor woorden dat mensen zich genoodzaakt voelen om zulke stappen te nemen, omdat ze anders hun werk niet meer mogen uitoefenen?

Hier in Nederland zijn er ook al van die besmettingsfeestjes. Dat krijg je als je mensen in een hoek zet.

Twitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dennahz schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:21:
[...]

Het is toch te triest voor woorden dat mensen zich genoodzaakt voelen om zulke stappen te nemen, omdat ze anders hun werk niet meer mogen uitoefenen?

Hier in Nederland zijn er ook al van die besmettingsfeestjes. Dat krijg je als je mensen in een hoek zet.
Dus het feit dat mensen het in hun hoofd halen om volkomen onverantwoorde medische risico's te nemen, tegen alle adviezen in, op basis van volkomen misplaatste ideeën, dat... ligt aan anderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dennahz schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:21:
[...]

Ze mogen hun werk ook uitoefenen na een vaccinatie. (Of 2 eigenlijk)
En ik kan mij amper voorstellen dat er niks geregeld is voor de mensen die het medisch echt niet kunnen.
En die groep is al helemaal te dom om te poepen als ze wel bewust corona gaan oplopen.
Vaccin = veilig en effectief
Experimenteel corona oplopen = levensgevaarlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Het was misschien niet zo'n goed idee om genezen op te nemen als CTB. Ik hoorde onder mijn ongevaccineerde kennissen ook al de drang om een besmetting op te lopen aangezien dat de snelste weg naar een groen vinkje is.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 19:50

Dennahz

Life feels like hell should.

RoD schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:28:
[...]

Dus het feit dat mensen het in hun hoofd halen om volkomen onverantwoorde medische risico's te nemen, tegen alle adviezen in, op basis van volkomen misplaatste ideeën, dat... ligt aan anderen?
Als die anderen ze verbieden om iets essentieels te kunnen doen als werken en boodschappen doen wel ja. Dat is echt een grens waarvan ik had gedacht (gehoopt) dat ze die nooit zouden overgaan. Hoop dat ze dit in Nederland nooit gaan flikken, maar heb er geen goede hoop in :{

Dat ze mensen uitsluiten van horeca, reizen en whatever is natuurlijk al erg genoeg, maar van essentiële dingen als je geld verdienen? Niet iedereen wil een prik en met deze dwang gaan mensen hun hakken alleen nog maar verder in het zand.

En dan krijg je dus zulke praktijken.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1279036

Ankona schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:29:
Het was misschien niet zo'n goed idee om genezen op te nemen als CTB. Ik hoorde onder mijn ongevaccineerde kennissen ook al de drang om een besmetting op te lopen aangezien dat de snelste weg naar een groen vinkje is.
vanuit hun vertrekpunt: 'ben niet bang voor corona, wel voor prik en wil wel dingen kunnen blijven doen in het openbare leven' een uiterst logische stap die ik in het grote geheel wel uiterst onhandig vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Men had gewoon eerder en duidelijker aan moeten geven dat aan niet vaccineren consequenties kunnen zitten. Met gezond verstand kon je dat wel bedenken maar op facebook werd daarover niets gezegd. Nu staan die mensen voor het blok.

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dennahz schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:31:
[...]

Als die anderen ze verbieden om iets essentieels te kunnen doen als werken en boodschappen doen wel ja. Dat is echt een grens waarvan ik had gedacht (gehoopt) dat ze die nooit zouden overgaan. Hoop dat ze dit in Nederland nooit gaan flikken, maar heb er geen goede hoop in :{

Dat ze mensen uitsluiten van horeca, reizen en whatever is natuurlijk al erg genoeg, maar van essentiële dingen als je geld verdienen? Niet iedereen wil een prik en met deze dwang gaan mensen hun hakken alleen nog maar verder in het zand.

En dan krijg je dus zulke praktijken.
Ja, er zijn mensen die geen prik willen, zich beroepen op principes, vrijheid, etc. Misplaatst wmb, maar dat is een standpunt dat ze kunnen innemen.

Het bewust laten besmetten met een virus om maar geen prik te halen is echter totaal onverantwoord en gewoon krankzinnig. Dan zit er echt een steekje bij je los. Dit is van het niveau "van vaccineren krijg je 5G". Ik heb er dan ook nul empathie mee, en ik kan alleen maar hopen dat ze geen ziekenhuisbed bezet gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
RoD schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:34:
[...]

Ja, er zijn mensen die geen prik willen, zich beroepen op principes, vrijheid, etc. Misplaatst wmb, maar dat is een standpunt dat ze kunnen innemen.

Het bewust laten besmetten met een virus om maar geen prik te halen is echter totaal onverantwoord en gewoon krankzinnig. Dan zit er echt een steekje bij je los. Dit is van het niveau "van vaccineren krijg je 5G". Ik heb er dan ook nul empathie mee, en ik kan alleen maar hopen dat ze geen ziekenhuisbed bezet gaan houden.
Heeft ook iets praktisch. Na een besmetting heb je meen ik in 11 dagen je vinkje. Bij een vaccinatie duurt dat een week of 6.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ankona schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:36:
[...]

Heeft ook iets praktisch. Na een besmetting heb je meen ik in 11 dagen je vinkje. Bij een vaccinatie duurt dat een week of 6.
Touché :+
Pagina: 1 ... 32 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"