Dit is een beetje te kort door de bocht ben ik bang. Je voorkomt dat sommige mensen in het ziekenhuis belanden, wat nu ook een redelijk percentage van het totaal opgenomen mensen is. Maar belangrijker nog, de mensen die niet gevaccineerd zijn, ziek worden, maar niet opgenomen hoeven te worden, die verspreiden alsnog het virus veel efficiënter, met als gevolg dat wel gevaccineerde mensen die toch risico lopen ook weer eerder op de IC terecht komen.
Hoe dit precies uitpakt durf ik niet te zeggen, maar het feit blijft dat een bepaalde groep mensen het behoorlijk verkloot voor een groot deel van het land door zich niet te vaccineren en daarnaast ook niet aan de regels te houden, want het is maar een griepje.
Wat helemaal debiel was dat mensen zich afvroegen op Twitter waarom gevaccineerden zich laten testen. Of ze soms geen vertrouwen in het vaccin hebben. Blijkbaar is het begrip voor je medemens zorgen is hen volkomen wereld vreemd en dat we met z'n allen proberen een lockdown en code zwart te voorkomen is te hoog gegrepen.
Het spijt me heel erg om dit te moeten zeggen, maar ik ben simpelweg tot de conclusie gekomen dat sommige mensen gewoon te dom zijn om te poepen en heb mijn vertrouwen in een groot gedeelte van mijn mede landgenoten verloren. Dit heeft niks te maken met polarisatie. Als je daadwerkelijk denkt dat een democratisch gekozen overheid de bevolking tot slaaf probeert te maken door middel van een vaccin, dan ben je in mijn ogen gewoon af. In welke oorlog of totalitaire staat is ooit een bevolking op deze manier onderworpen??? En maar blijven roepen dat het om genetische manipulatie gaat. Ik ben er gewoon helemaal klaar mee.
Ik bedoel, vroeger werd je toch gewoon opgenomen als je dit soort dingen aan het raaskallen was? En nu is het algemeen geaccepteerd omdat het via die achterlijke sociale media gedeeld wordt en blijkbaar zelfs in kerken gepredikt wordt. En de Willem Engels van deze wereld maar profiteren van de geestelijke beperking van deze groep mensen... Misselijkmakend. En maar blijven refereren aan de verschrikkingen van 70 jaar geleden. Want blijkbaar als mensen bang worden, dan gaat het gezonde verstand al compleet de deur uit. Angst is de sleutel. Angst voor een prikje. Angst om tijdelijk niet naar je enige plaats van geruststelling te kunnen, hetzij de kerk, het voetbalstadion of je kroeg. Angst om er niet meer toe te doen, je stem niet te kunnen laten horen, je baan te verliezen of simpelweg te vereenzamen. De angsten voor je eigen problemen overstijgen die van elkaar.
Als iets deze hele klote crisis mij heeft duidelijk gemaakt, is dat solidariteit en voor elkaar zorgen in tijden van crisis compleet onmogelijk is in dit land, want niemand vertrouwt elkaar meer en manipulatie en indoctrinatie zijn makkelijker dan ooit te voren....