Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

t_captain schreef op zondag 21 november 2021 @ 09:37:
Ik zit inmiddels ook in thuisisolatie. Junior (5 jaar) was tot en met dinsdag op school. Na een paar klasgenoten bleek ook de leerkracht besmet. En sinds gisteren heeft onze zoon ook het label “positief getest” van de GGD gekregen.

Tot nu toe merken we niet zoveel. Zijn smaak is wat minder lijkt het. En hij is misschien iets tammer dan anders.

Mijn vrouw en ik ervaren lichte verkoudheidskkachten. Ben benieuwd hoe dat gaat ontwikkelen. Allebei 5 a 6 maanden geleden geprikt. Zij Moderna, ik Janssen.

Vooralsnog geen grote zorgen hier.
Beterschap in elk geval!

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:19

Dennis1812

Amateur prutser

Jorgen schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:20:
[...]

Dit is mijn eigen idee over 3G incl Test/1G
Ik heb me totaal niet bezig gehouden met wat de partijen vinden

Daarnaast heb ik ook het begin van een oplossing opgeschreven. Je kunt binnen een maand of twee minimaal 50k extra handen hebben. Zo'n 25% vd bevolking kan je evt uitsluiten van testen (ouderen, zieken, enz die nauwelijks meer de deur uitgaan en heel jonge kinderen), of maar 1 x per week

Met 50k extra handen bovenop de huidige gekwalificeerde mensen, moet 50 tests/vaccinaties per shift per persoon wel mogelijk zijn. Dan ga je zulke aantallen ook kunnen doen.

We hebben gezien dat in Denemarken ook iedereen zonder afspraak onbeperkt getest kon worden en hoe goed dat werkte
En hoe weet je dat die 50k personeelsleden van het ziekenhuis/overige zorg überhaupt tester willen worden?

Tester staat niet echt bekend als het meest afwisselende veelzijdige bestbetaalde beroep.
Nou is zorg dat laatste sowieso niet, maar de eerste 2 hebben ze in de normale werkdagen wel. En nu worden ze dan gedwongen? Tot geestdodend werk waar ze niet op gesolliciteerd hebben?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dennis1812 schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:26:
[...]

En hoe weet je dat die 50k personeelsleden van het ziekenhuis/overige zorg überhaupt tester willen worden?

Tester staat niet echt bekend als het meest afwisselende veelzijdige bestbetaalde beroep.
Nou is zorg dat laatste sowieso niet, maar de eerste 2 hebben ze in de normale werkdagen wel. En nu worden ze dan gedwongen? Tot geestdodend werk waar ze niet op gesolliciteerd hebben?
Wie zegt dwingen? En bovendien horen er bijpassende, bestaande en nieuwe taken bij je werk en hoor je die volgens je contract ook uit te voeren

Een soldaat verwachtte waarschijnlijk ook geen slagveld in Rotterdam en een verpleegkundige geen virusuitbraak in Nederland.

Denk dat veel mensen (mijn aanname) liever dit doen dan niks bijdragen. En de regering moet de betaling en arbeidsvoorwaarden in orde houden. Als we miljarden aan kunst, nieuwe wegen, ontwikkelingshulp, Haagse salarissen, belastingvoordelen en bedrijfssteun kunnen uitgeven, kan je gedurende deze crisis ook andere keuzes maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57
Jorgen schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:33:
[...]

Wie zegt dwingen? En bovendien horen er bijpassende, bestaande en nieuwe taken bij je werk en hoor je die volgens je contract ook uit te voeren

Een soldaat verwachtte waarschijnlijk ook geen slagveld in Rotterdam en een verpleegkundige geen virusuitbraak in Nederland.

Denk dat veel mensen (mijn aanname) liever dit doen dan niks bijdragen. En de regering moet de betaling en arbeidsvoorwaarden in orde houden. Als we miljarden aan kunst, nieuwe wegen, ontwikkelingshulp, Haagse salarissen, belastingvoordelen en bedrijfssteun kunnen uitgeven, kan je gedurende deze crisis ook andere keuzes maken
Mijn vrouw is operatie assistente en doet normaal complexe knie en heup operaties. Het beter zaag en timmerwerk zeg maar dus. Operaties die niet alle assistenten beheersen. 2 maanden geleden werd er van haar gevraagd om meer te werken om operaties in te halen. Werken in weekenden, op haar parttime dagen. Zonder dat ze er extra (overwerk) voor betaald kreeg. Heeft ze toch gedaan. Ik wat vaker thuis werken zodat ik er op haar parttime dagen ben als de kinderen thuis komen van school. Heeft ze veel extra inzet voor gedaan zonder er echt iets voor terug te krijgen.
Nu zijn de OKs weer gedeeltelijk dicht en wordt er gevraagd of ze vaccinaties kan zetten of eten rondbrengen op de afdeling. Daar heeft ze dus echt geen trek in.

[ Voor 9% gewijzigd door Blackouts op 21-11-2021 10:38 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[...]

Stel dat de havens/industrieterreinen van Moerdijk, IJmuiden, Rotterdam en Delfzijl tegelijk zouden ontploffen en we 50k extra handen bij de wondverzorging/nazorg/blussen/gifdampafzuiging nodig hadden. Dan wil je toch ook iedereen helpen? Dan zou het heel logisch zijn om te kijken wie het meest geschikt zijn om op te leiden/bij te scholen.

Nu is dit een vrij kleine kans, maar we hebben al oorlog, watersnood en pandemie gehad, de laatste 100 jaar. Zulke heftige dingen gebeuren nu eenmaal

Als Denemarken dit kan, waarom wij dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Prima idee dan dat we het aan het kantoor personeel van Nederland aanleren.
Cursus van een dag en jij kan testen.
Kan het zorgpersoneel zich bezig houden met het echte werk en de inhaalzorg en überhaupt bemannen van het ziekenhuis. Want ookal is covid weg. Personeelstekort blijft en inhaalzorg loopt fors op.
Nee dank je. Ik blijf op de OK. Denk dat er genoeg niet essentiële beroepsgroepen zijn die je in een dag hebt leren testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Blackouts schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:36:
[...]

Mijn vrouw is operatie assistente en doet normaal complexe knie en heup operaties. Het beter zaag en timmerwerk zeg maar dus. Operaties die niet alle assistenten beheersen. 2 maanden geleden werd er van haar gevraagd om meer te werken om operaties in te halen. Werken in weekenden, op haar parttime dagen. Zonder dat ze er extra (overwerk) voor betaald kreeg. Heeft ze toch gedaan. Ik wat vaker thuis werken zodat ik er op haar parttime dagen ben als de kinderen thuis komen van school. Heeft ze veel extra inzet voor gedaan zonder er echt iets voor terug te krijgen.
Nu zijn de OKs weer gedeeltelijk dicht en wordt er gevraagd of ze vaccinaties kan zetten of eten rondbrengen op de afdeling. Daar heeft ze dus echt geen trek in.
Dat is haar goed recht, maar ook slecht van de werkgever. Jammer dat ze haar dan kwijt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Jorgen schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:40:
[...]

Dat is haar goed recht, maar ook slecht van de werkgever. Jammer dat ze haar dan kwijt zijn
Hij omschrijft letterlijk elke werkgever die ik ooit gehad heb in de zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dennis1812 schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:41:
[...]

En dus moet de regering nu veel betere financiële keuzes maken. Mensen wel na 8 uur naar huis sturen. Minimaal 120% vh salaris als het om virus gerelateerde arbeid gaat.

Je hebt (ik noem maar wat) nu echt geen A288 tussen Vlissingen en Driebergen nodig en ook geen 34e baan op Schiphol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Jorgen schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:46:
[...]

En dus moet de regering nu veel betere financiële keuzes maken. Mensen wel na 8 uur naar huis sturen. Minimaal 120% vh salaris als het om virus gerelateerde arbeid gaat.

Je hebt (ik noem maar wat) nu echt geen A288 tussen Vlissingen en Driebergen nodig en ook geen 34e baan op Schiphol
Maar waarom moet toch al schaarste zorgpersoneel dat doen? Als je het iedereen kan leren?
Er is een enorme bak inhaalzorg te doen.
Lijkt mij belangrijker dan iedereen testen voor de Albert heijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
t_captain schreef op zondag 21 november 2021 @ 09:37:
Ik zit inmiddels ook in thuisisolatie. Junior (5 jaar) was tot en met dinsdag op school. Na een paar klasgenoten bleek ook de leerkracht besmet. En sinds gisteren heeft onze zoon ook het label “positief getest” van de GGD gekregen.

Tot nu toe merken we niet zoveel. Zijn smaak is wat minder lijkt het. En hij is misschien iets tammer dan anders.

Mijn vrouw en ik ervaren lichte verkoudheidskkachten. Ben benieuwd hoe dat gaat ontwikkelen. Allebei 5 a 6 maanden geleden geprikt. Zij Moderna, ik Janssen.

Vooralsnog geen grote zorgen hier.
Sterkte daar. Mag ik vragen welke school dit betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
EBS in Eindhoven. Volgens mij zit onderhand de halve school thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dennis1812 schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:48:
[...]

Maar waarom moet toch al schaarste zorgpersoneel dat doen? Als je het iedereen kan leren?
Er is een enorme bak inhaalzorg te doen.
Lijkt mij belangrijker dan iedereen testen voor de Albert heijn
Omdat die op z'n minst de capaciteiten hebben en de verantwoordelijkheid aankunnen. Iedere tester of prikker die je daar weghaalt mis je inderdaad op de werkvloer, maar die voorkomt ook verdere druk

Maar, hoe zou jij het dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Jorgen schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:06:
[...]

Omdat die op z'n minst de capaciteiten hebben en de verantwoordelijkheid aankunnen. Iedere tester of prikker die je daar weghaalt mis je inderdaad op de werkvloer, maar die voorkomt ook verdere druk

Maar, hoe zou jij het dan doen?
Sowieso geen 1G. Dat haalt je prikkel tot prikken weg.
Nu een keiharde lockdown tot de zorg behapbaar is. En dan langzaam opbouwen, beginnend met 2G, richting 3G en uiteindelijk open met alleen basisregels. Basisregels pas over een paar jaar afschaffen als het wereldwijd onder controle is.

En als je dan perse 1G moet omdat de CU anders moeilijk doet en je ze nodig zou hebben zou ik alle testers uit niet essentiële beroepen trekken. Of bijvoorbeeld schoonmakers van kantoorpanden die niet nodig zijn door een thuiswerkplicht (waar ik al 1. 5jaar om roep)

En zo zijn er zat beroepen te bedenken die prima tijdelijk kunnen testen.
Daar enorm schaars zorgpersoneel voor pakken wat nog een enorme hoeveelheid inhaal zorg te doen heeft lijkt mij niet verstandig. Dan verliezen we nog enorm veel meer levensjaren doordat de inhaalzorg weer niet door kan gaan.

Besef goed dat je door covid patiënten uit t zkh te halen je geen personeel vrij speelt. Nee dat personeel behandeld meteen weer andere non covid patiënten. Er is geen tijd om te rusten of even bij te komen of tijd met lege bedden. die bedden zijn meteen weer gevuld met andere zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Dennis1812 schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:11:
[...]

En als je dan perse 1G moet omdat de CU anders moeilijk doet en je ze nodig zou hebben zou ik alle testers uit niet essentiële beroepen trekken. Of bijvoorbeeld schoonmakers van kantoorpanden die niet nodig zijn door een thuiswerkplicht (waar ik al 1. 5jaar om roep)
De schoonmakers die ik hier wel eens zie lopen wil je echt niet dat die in je neus lopen te porren, sowieso spreekt de helft niet eens nederlands

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Detonator op 21-11-2021 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
t_captain schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:02:
EBS in Eindhoven. Volgens mij zit onderhand de halve school thuis.
Na de Springplank en de Bosuil is dat inderdaad de meest getroffen school hoor ik in de wandelgangen.
Bordspellen afstoffen en gezellig maken zou ik zeggen. Nogmaals sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:14
Blackouts schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:36:
[...]

Ik snap even niet waarom er niet betaald zou moeten worden voor dergelijk overwerk? Dat zou ik dan ook principieel hebben geweigerd! Of kreeg het ziekenhuis ook niet betaald voor de in te halen zorg?

Wellicht moet de zorg stoppen met het (proberen) uit te buiten van personeel en gewoon zeggen; Helaas, vol = vol. Code zwart is van kracht en u valt buiten de boot. Zolang de zorg alles en iedereen in eke mogelijke bocht blijft wringen gaat er denk ik weinig veranderen.

Maar hoe dan ook vind ik het crimineel dat je voor extra werk geen beloning krijgt. Iets zegt mij dat het management aan het einde van de rit wél een dikke bonus bijgeschreven krijgt voor alle extra winst die dat oplevert…
[...]
Dus omdat een deel van NL zich niet wilt laten vaccineren moet een ander deel van NL lastig gevallen worden met verplicht testen voor toegang zodat de weigeraars lekker iets leuks kunnen blijven doen? Nee… het mooie aan alles en iedereen moeten testen voor toegang tot alles en niets, is juist dat het compleet vast gaat lopen omdat dit niet werkbaar is en men dat dan zal inzien.

De mensen die nu lopen te rellen zitten denk ik ook niet te wachten op 1G, 2G of 3G, die willen gewoon géén enkele beperking schat ik in. Ik ken er ook 1 die niet is gevaccineerd en zich nergens voor gaat laten testen en tot die tijd gewoon niet meer meedoet aan datgene wat niet mag. Het verschil is dat hij niet gaat lopen rellen..

[ Voor 26% gewijzigd door Thalaron op 21-11-2021 11:31 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Sowieso geen 1G. Dat haalt je prikkel tot prikken weg.
Nu een keiharde lockdown tot de zorg behapbaar is.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Nadat je de 'Lockdown' schakelaar hebt overgehaald moet je ervoor zorgen dat mensen zich er ook aan houden. In tegenstelling tot maart 2020 zijn er nu een flink aantal miljoen mensen meer die geen zin erin hebben omdat ze gevaccineerd of hersteld zijn. De opvolging van deze 'keiharde lockdown' zal je moeten gaan afdwingen met een overheidsapparaat dat ook betere dagen gekend heeft.

Daarbij ook de kosten die je met nog meer miljarden uit de magische overheidskas moet gaan maken en via inflatie weer terug zullen komen op alles wat er de komende jaren nog moet komen.

En zelfs als je keiharde lockdown werkt bevries je de situatie alleen maar en blijft er een X duizend serieuze gevallen, vooral ongevaccineerden, die gewoon besmet worden zodra de lockdown is opgeheven.

[ Voor 10% gewijzigd door IJzerlijm op 21-11-2021 11:36 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Denk nog steeds dat het dan de combi lockdown + 1G moet zijn

Snap het punt van inhaalzorg. Wachtlijsten waren al te lang (itt Duitsland waar wachtlijsten (buiten corona tijd) bijna onbekend zijn

We moeten wat en dan liever dit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
zacht schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:19:
[...]

Na de Springplank en de Bosuil is dat inderdaad de meest getroffen school hoor ik in de wandelgangen.
Bordspellen afstoffen en gezellig maken zou ik zeggen. Nogmaals sterkte!
In het PO is het gewoon russisch roulette. Vaccinatiegraad in die leeftijd is 0%, delta variant is besmettelijk genoeg om
ook bij jonge kinderen rond te gaan. Eenmaal binnen in een schoolklas is het bingo voor het virus.

Ik denk dat de basisscholen landelijk een weekje zouden moeten sluiten. Je kunt dat natuurlijk niet teveel rekken, maar ik geloof dat ook 1 week een flinke deuk kan slaan in de besmettingsgolf. Modelmatig genoeg om twee weken aan tijd te kopen voor de booster shot campagne. En dat kan weer een duidelijke impact slaan op de ziekenhuisopnames.

We hebben de kans om een verschil te maken, maar we moeten wel heel snel acteren nu. Nog twee weken doormodderen en elke vorm van ingreep is mosterd na de maaltijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbhc
  • Laatst online: 11-09 11:03
Dennis1812 schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:41:
[...]

Dit zit zo in de CAO. Als je parttime werkt worden extra uren pas als overuren gezien als je meer dan 36uur in een week maakt.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Thalaron schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:25:
Dus omdat een deel van NL zich niet wilt laten vaccineren moet een ander deel van NL lastig gevallen worden met verplicht testen voor toegang zodat de weigeraars lekker iets leuks kunnen blijven doen? Nee… het mooie aan alles en iedereen moeten testen voor toegang tot alles en niets, is juist dat het compleet vast gaat lopen omdat dit niet werkbaar is en men dat dan zal inzien.
Ga je met iedereen gevaccineerd het probleem van volle ziekenhuizen voorkomen? Die kans wordt met de dag kleiner. Het beste waar je van uit kan gaan is dat vaccinaties de extra te treffen maatregelen in de wintermaanden minder heftig c.q. minder lang laten zijn. De komende jaren zal met grote groepen samen komen een seizoensfeestje worden wat voornamelijk buiten plaats vindt, de vraag is enkel hoe lang wij met zijn allen de wintersluiting willen laten duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
jadjong schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:32:
[...]

Ga je met iedereen gevaccineerd het probleem van volle ziekenhuizen voorkomen? Die kans wordt met de dag kleiner.
Precies. Om het van differentiaalvergelijkingen en simulaties naar boerenverstand te vertalen: “als het niet voldoende is om 6 van de 7 mensen te prikken, dan gaat die 7e ook niet helpen”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:34
https://www.sikkom.nl/opr...-gooi-tien-liter-benzine/

Als ik zo lees wat relschoppers onderling bespreken over "Roffa overtreffen" en met "10 liter benzine gooien" zakt me de hoop voor de mensheid toch wel een beetje in de schoenen :/ .

Klinkt als wat Maarten van Rossem "de 15%" noemt :X .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• t_captain
Update over de corona hier in huis:

- zoon van 5 kreeg gisteren positieve uitslag (getest n.a.v. quarantaine van zijn schoolklas) en loopneus. Had weinig eetlust en was wat sneller moe. Nu is eigenlijk alleen de loopneus nog over.

- vrouw (wacht nog op testuitslag, maar vrijwilligster op school en waarschijnlijk ook positief) is de hele dag in mineur. Moe, hoofdpijn en niet helemaal lekker.

- dochter van 14 had ook hoofdpijn en daarnaast buikpijn, maar lijkt er weer overheen.

- ik had gisteren in de avond een wat bittere smaak in mijn mond, vanmorgen een loopneus en droge hoest. En ik had het ongewoon warm. Nu voel ik me eigenlijk weer normaal.

Het is veel te vroeg om te juichen, maar het lijkt vooralsnog of die vaccinaties (boven de 12 jaar allemaal volledig) hier prima hun werk doen. Covid als lichte verkoudheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik vind het nu wel lastig worden allemaal..
op dit moment gewone verkoudsheids klachten, en test negatief.. maar toch heb ik het gevoel dat als ik morgen weer aan het werk ga dat iedereen me aan gaat zitten staren met de flikker op blik :o

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
SMSfreakie schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:26:
op dit moment gewone verkoudsheids klachten, en test negatief.. maar toch heb ik het gevoel dat als ik morgen weer aan het werk ga dat iedereen me aan gaat zitten staren met de flikker op blik :o
Herkenbaar maar dan vanuit je collega's hun standpunt. Wij zijn bijna allemaal remote werkers die af en toe naar kantoor komen. Waarom komen sommigen dan nog snipverkouden naar kantoor? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:33:
[...]

Herkenbaar maar dan vanuit je collega's hun standpunt. Wij zijn bijna allemaal remote werkers die af en toe naar kantoor komen. Waarom komen sommigen dan nog snipverkouden naar kantoor? :?
tjah als ik thuis kon werken, maar helaas dat is onmogelijk.. gelukkig werk ik wel vrijwel alleen maar toch tijdens de koffie en lunch al kan ik dat ook natuurlijk wel aanpassen..

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:44

bert pit

asdasd

SMSfreakie schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:26:
Volgens mij is het advies: "verkoudheid, thuisblijven". Ook logisch, wan collega's die je besmet moeten ook weer thuisblijven, testen etc.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
bert pit schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:41:
[...]

Volgens mij is het advies: "verkoudheid, thuisblijven". Ook logisch, wan collega's die je besmet moeten ook weer thuisblijven, testen etc.
ja en testen.. en test is negatief...... en om nou bij elke snotneus thuis te blijven? :/ gaat mn baas niet leuk vinden...

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:29
https://www.mo.be/analyse...G7_Psc56el4g35ueQmHwvfXow

Samengevat: corona past in een bewuste beweging die tegen nog veel andere zaken is, en geld en macht speelt hier ook een belangrijke rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

SMSfreakie schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:42:
[...]

ja en testen.. en test is negatief...... en om nou bij elke snotneus thuis te blijven? :/ gaat mn baas niet leuk vinden...
Tja, dan maar een beetje aanpassen denk ik. mondkapje in de algemene ruimtes, niet mee lunchen, 1.5m, etc.
Beterschap!

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
bert pit schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:09:
[...]

Tja, dan maar een beetje aanpassen denk ik. mondkapje in de algemene ruimtes, niet mee lunchen, 1.5m, etc.
Beterschap!
Dat zeker. maar makkelijker wordt t weer niet zo ;-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:25

Vos

AFCA

Ik zit sinds vorige week vrijdag in isolatie na positieve test. Heb nu in ochtend en avond beetje loopneus, dat zijn ook de enige klachten geweest. Wachten duurt lang en isolatie is saai ;) Aan ene kant vallen de klachten heel erg mee, maar strikt genomen ben ik niet 24 uur klachtenvrij, voelt wel beetje gek soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Vos schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:17:
Ik zit sinds vorige week vrijdag in isolatie na positieve test. Heb nu in ochtend en avond beetje loopneus, dat zijn ook de enige klachten geweest. Wachten duurt lang en isolatie is saai ;) Aan ene kant vallen de klachten heel erg mee, maar strikt genomen ben ik niet 24 uur klachtenvrij, voelt wel beetje gek soms.
Sowieso is de regel minimaal 7 dagen isolatie als je klachten hebt, ongeacht je vaccinatie-status.

https://lci.rivm.nl/covid-19-thuis
U mag uit isolatie als het minimaal 7 dagen is na het begin van uw klachten én u 24 uur geen klachten meer heeft die passen bij corona.
Alleen als je nooit symptomen hebt gehad gelden er andere regels bij vaccinatie, 3 dagen isolatie versus 5 dagen voor ongevaccineerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 20:25

Vos

AFCA

zacht schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:36:
[...]

Sowieso is de regel minimaal 7 dagen isolatie als je klachten hebt, ongeacht je vaccinatie-status.

https://lci.rivm.nl/covid-19-thuis

[...]

Alleen als je nooit symptomen hebt gehad gelden er andere regels bij vaccinatie, 3 dagen isolatie versus 5 dagen voor ongevaccineerden.
Klopt, daarom zit ik ook al dikke week in isolatie. En blijven we dat dus ook nog ff, maximaal 14 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Vos schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:56:
[...]

Klopt, daarom zit ik ook al dikke week in isolatie. En blijven we dat dus ook nog ff, maximaal 14 dagen.
Wuut, ik dacht sinds afgelopen vrijdag. Pfffff, sterkte!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
t_captain schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:41:
[...]

Precies. Om het van differentiaalvergelijkingen en simulaties naar boerenverstand te vertalen: “als het niet voldoende is om 6 van de 7 mensen te prikken, dan gaat die 7e ook niet helpen”.
Dit is een beetje te kort door de bocht ben ik bang. Je voorkomt dat sommige mensen in het ziekenhuis belanden, wat nu ook een redelijk percentage van het totaal opgenomen mensen is. Maar belangrijker nog, de mensen die niet gevaccineerd zijn, ziek worden, maar niet opgenomen hoeven te worden, die verspreiden alsnog het virus veel efficiënter, met als gevolg dat wel gevaccineerde mensen die toch risico lopen ook weer eerder op de IC terecht komen.

Hoe dit precies uitpakt durf ik niet te zeggen, maar het feit blijft dat een bepaalde groep mensen het behoorlijk verkloot voor een groot deel van het land door zich niet te vaccineren en daarnaast ook niet aan de regels te houden, want het is maar een griepje.

Wat helemaal debiel was dat mensen zich afvroegen op Twitter waarom gevaccineerden zich laten testen. Of ze soms geen vertrouwen in het vaccin hebben. Blijkbaar is het begrip voor je medemens zorgen is hen volkomen wereld vreemd en dat we met z'n allen proberen een lockdown en code zwart te voorkomen is te hoog gegrepen.

Het spijt me heel erg om dit te moeten zeggen, maar ik ben simpelweg tot de conclusie gekomen dat sommige mensen gewoon te dom zijn om te poepen en heb mijn vertrouwen in een groot gedeelte van mijn mede landgenoten verloren. Dit heeft niks te maken met polarisatie. Als je daadwerkelijk denkt dat een democratisch gekozen overheid de bevolking tot slaaf probeert te maken door middel van een vaccin, dan ben je in mijn ogen gewoon af. In welke oorlog of totalitaire staat is ooit een bevolking op deze manier onderworpen??? En maar blijven roepen dat het om genetische manipulatie gaat. Ik ben er gewoon helemaal klaar mee.

Ik bedoel, vroeger werd je toch gewoon opgenomen als je dit soort dingen aan het raaskallen was? En nu is het algemeen geaccepteerd omdat het via die achterlijke sociale media gedeeld wordt en blijkbaar zelfs in kerken gepredikt wordt. En de Willem Engels van deze wereld maar profiteren van de geestelijke beperking van deze groep mensen... Misselijkmakend. En maar blijven refereren aan de verschrikkingen van 70 jaar geleden. Want blijkbaar als mensen bang worden, dan gaat het gezonde verstand al compleet de deur uit. Angst is de sleutel. Angst voor een prikje. Angst om tijdelijk niet naar je enige plaats van geruststelling te kunnen, hetzij de kerk, het voetbalstadion of je kroeg. Angst om er niet meer toe te doen, je stem niet te kunnen laten horen, je baan te verliezen of simpelweg te vereenzamen. De angsten voor je eigen problemen overstijgen die van elkaar.

Als iets deze hele klote crisis mij heeft duidelijk gemaakt, is dat solidariteit en voor elkaar zorgen in tijden van crisis compleet onmogelijk is in dit land, want niemand vertrouwt elkaar meer en manipulatie en indoctrinatie zijn makkelijker dan ooit te voren....

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:46

The Zep Man

🏴‍☠️

Bowen_HAFX schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:34:
Wat helemaal debiel was dat mensen zich afvroegen op Twitter waarom gevaccineerden zich laten testen. Of ze soms geen vertrouwen in het vaccin hebben. Blijkbaar is het begrip voor je medemens zorgen is hen volkomen wereld vreemd en dat we met z'n allen proberen een lockdown en code zwart te voorkomen is te hoog gegrepen.
Dat is nog niet eens zo debiel. Er zijn nu eenmaal mensen die niets geven om een ander. Een gebrek aan empathie is bij een deel van de mensen nu eenmaal aanwezig.

Wat debiel is, is dat die mensen zo erg tegen zichzelf handelen. Niet alleen dat er meer lockdowns komen en dat men geen lol meer zal hebben (geen bioscoopbezoek, geen restaurant/bar bezoek, ...), maar ook omdat men zichzelf niet medisch het beste wapent tegen het virus dat al zoveel mensen geveld heeft.
Het spijt me heel erg om dit te moeten zeggen, maar ik ben simpelweg tot de conclusie gekomen dat sommige mensen gewoon te dom zijn om te poepen en heb mijn vertrouwen in een groot gedeelte van mijn mede landgenoten verloren.
Ik zou het betreuren, maar geen spijt van hebben van het trekken van zulke conclusies.
Dit heeft niks te maken met polarisatie, als je daadwerkelijk denkt dat een democratisch gekozen overheid de bevolking tot slaaf probeert te maken door middel van een vaccin, dan ben je in mijn ogen gewoon af. In welke oorlog of totalitaire staat is ooit een bevolking op deze manier onderworpen??? En maar blijven roepen dat het om genetische manipulatie gaat. Ik ben er gewoon helemaal klaar mee.
Let op dat het excuus dat anti-vaxxers hebben niet van belang is. Als het ene excuus ontkracht is, dan gaan ze door met het volgende. Gish gallop ten top.
Als iets deze hele klote crisis mij heeft duidelijk gemaakt, is dat solidariteit en voor elkaar zorgen in tijden van crisis compleet onmogelijk is in dit land, want niemand vertrouwt elkaar meer en manipulatie en indoctrinatie zijn makkelijker dan ooit te voren....
Het is een relatief kleine groep die het verkloot voor de rest. De meeste mensen zijn wel solidair. Die grote groep zit nu, net als alle vorige lockdowns, gewoon thuis. Vaak alleen, maar gezond genoeg qua geest om te beseffen dat er geen alternatief is. Mogelijk geeft dat wat troost.

Die kleine groep die goed aan het verkloten is, zorgt juist voor een zelfvervullende voorspelling. Dankzij hen komt er steeds meer draagvlak (en straks mandaat) voor 2G, en uiteindelijk verplichte vaccinatie. Mission failed successfully? :?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:58
Bowen_HAFX schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:34:
[...]

Dat begrijp ik. Maar wat ik mogelijk nog enger vind is de bereidheid vanuit de ‘volgzame’ zijde om maatregelen te treffen en overheidsgeweld goed te keuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PLAE schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:32:
[...]

Dat begrijp ik. Maar wat ik mogelijk nog enger vind is de bereidheid vanuit de ‘volgzame’ zijde om maatregelen te treffen en overheidsgeweld goed te keuren.
De volgzame zijde en overheidsgeweld?

Je bedoeld ja en amen?
Of dat mensen enigszins vertrouwen leggen in de overheid en dat zij doen wat nodig is om deze pandemie te bestrijden. Op dit moment heb ik juist persoonlijk het gevoel dat ze te weinig doen, soort van alle kanten loopt de spuigaten uit en je hoort niets, want weekend en polderen.

En overheidsgeweld, bedoel je dan vaccinatieplicht en regels voor de volksgezondheid ?
Dat staat inderdaad gelijk aan stenen, zwaar vuurwerk gooien en roepen dat er een agenda is die ze volgen.

Of zit ik er helemaal naast en bedoel je heel wat anders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
[...]

Ik volg het de overheid en het OMT omdat (voor de duizendste keer) dit daadwerkelijk mensen zijn die weten waar ze over praten. Ze hebben daadwerkelijk kennis en ervaring om dit soort beslissingen te maken met de beste intenties voor het volk. En sommige mensen zullen harder getroffen worden dan anderen, maar dat is solidair zijn en één volk zijn.

Er gebeuren soms erg vervelende zaken ten gevolge van overheidsbeleid, kijk bijvoorbeeld naar de toeslagen affaire. Kijk daar was de overheid ronduit verkeerd bezig. Walgelijke en onmenselijke behandeling wat voor veel leed heeft gezorgd. Maar had je op dat moment ook een grote afkeer? Werd er in de kerken gepredikt dat het einde der tijden eraan kwam? Ik heb geen rellen gezien.

Gebruik toch je verstand man...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
[...]

Zo keurt het andere kamp geweld tegen de overheid goed. Sterker nog, de politieke aanvoerders van dit kamp sporen het aan en spreken hun steun en trots uit.

Pot ketel maat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:58
Ik had specifieker moeten zijn. Ik bedoelde mensen die aangeven dat er best meer gericht geschoten mag worden. Het aanmoedigen van geweld op Museumplein/Malieveld bij eerdere (ongewenste) demonstraties. Besluiten om verplicht te vaccineren et cetera.

Overigens behoor ik zelf voor 90% tot het volgzame deel. Maar de extremistische trekjes die je daar aantreft, trek ik dus net zo min als die aan de overkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hier een update, alle dames thuis waren vorige week positief getest. Ik zelf negatief afgelopen dinsdag.
Gisteravond toch wat meer klachten, zoals zwaar hoofd en verkoudheid. Vanmorgen zelftest gedaan, tada positief. Conditie is nog prima, 2x hard gelopen en gisteren nog 50km gemountainbiked.

Zit nu nog in dubio om een GGD test te laten doen. Wat heeft dit als voordeel tov de boosterprik/corona check app? :?
Vanmiddag maar weer langs de teststraat.... :/

[ Voor 6% gewijzigd door Harmen op 22-11-2021 11:32 ]

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Harmen schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:11:
Hier een update, alle dames thuis waren vorige week positief getest. Ik zelf negatief afgelopen dinsdag.
Gisteravond toch wat meer klachten, zoals zwaar hoofd en verkoudheid. Vanmorgen zelftest gedaan, tada positief. Conditie is nog prima, 2x hard gelopen en gisteren nog 50km gemountainbiked.

Zit nu nog in dubio om een GGD test te laten doen. Wat heeft dit als voordeel tov de boosterprik/corona check app?
Dan ben je in de statistieken een officiele +1 en dan komt het evt in de corona melder app.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Brr ik zie aan alle kanten corona dichterbij komen ondertussen. Zoals zovelen zijn onze contacten uitgebreider sinds de zomer dan ervoor en elke keer als we een dichter contact hebben gehad met iemand komt een tijd later het bericht dat er een persoon positief getest heeft. Als we de tijdlijn uitzetten dan kan het nooit dat we zelf besmet zouden zijn door die persoon maar het voelt toch altijd wat kantje boordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:41
Harmen schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:11:

Zit nu nog in dubio om een GGD test te laten doen. Wat heeft dit als voordeel tov de boosterprik/corona check app? :?
Vanmiddag maar weer langs de teststraat.... :/
Als je gevaccineerd bent, dan stuwt dit alleen maar de besmettingcijfers omhoog.
Zou gewoon in quarantaine gaan en over 5 dagen weer testen.

wijze woorden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Valandil schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:41:
[...]
Als je gevaccineerd bent, dan stuwt dit alleen maar de besmettingcijfers omhoog.
De struisvogel doen door niet een officiële test te doen is niet echt beter dan het wel doen?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Admiral Freebee schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:17:
Brr ik zie aan alle kanten corona dichterbij komen ondertussen. Zoals zovelen zijn onze contacten uitgebreider sinds de zomer dan ervoor en elke keer als we een dichter contact hebben gehad met iemand komt een tijd later het bericht dat er een persoon positief getest heeft. Als we de tijdlijn uitzetten dan kan het nooit dat we zelf besmet zouden zijn door die persoon maar het voelt toch altijd wat kantje boordje.
Same here. Ik vermoed dat het grootste deel van de bevolking dit zal moeten doormaken. Met voldoende bescherming valt de ziekte hopelijk mee. Gelukkig is er behoorlijk ontwikkeling in medicijnen en vaccins. Daarnaast probeer ik toch nog steeds allerlei risico's te mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
bert pit schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:56:
[...]

Same here. Ik vermoed dat het grootste deel van de bevolking dit zal moeten doormaken. Met voldoende bescherming valt de ziekte hopelijk mee. Gelukkig is er behoorlijk ontwikkeling in medicijnen en vaccins. Daarnaast probeer ik toch nog steeds allerlei risico's te mijden.
Ja, ik verwacht ook wel dat iedereen minstens een keer covid zal krijgen maar bij voorkeur niet allemaal tegelijk :P

Op zich ben ik voor mijzelf niet zo bang voor de ziekte maar ik zou geen zwakkeren willen besmetten en kijk ook op tegen isolatie met twee jonge kinderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

bert pit schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:56:
[...]

Een Duitse minister zei het heel duidelijk vandaag, na de winter is iedereen gevaccineerd, hersteld of dood. Wat nog de vraag is hoeveel er dood in plaats van hersteld zijn omdat er geen capaciteit was toen hun lichaam instortte en ze de IC op hadden gemoeten.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:26

de Peer

under peer review

Valandil schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:41:
[...]

en overheidsbeleid en dringend advies tot testen in de wind slaan dus. Fijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Gaat zo fijn..

toch in overleg met de collega's etc nog maar even een sneltest doen... prima blijft een rot gevoel die stok in de neus maar afijn als je anders toch liever niet aan het werk mag zijn...

oftewel keurig om 0700u bij de test locatie voor een sneltest,. om 0710 weer buiten en hop terug de auto in en door richting de werkplek.. (wat ongeveer 35 ~ 40 min rijden is) en de uitslag er binnen 30 min zou zijn..
geweldig als de test negatief was kon ik direct aan de slag..
jammer als die positief zou zijn.. dan dus voor niks gereden.. afijn dat is het ergste niet!

inmiddels is het 1230u.. ben ik weer thuis en heb ik nog steeds geen uitslag van de sneltest..

wel 4 tientjes armer :/ (ok die worden wel vergoed..) maar dan had ik net zo goed een GGD Test kunnen inplannen en deze hele dag thuis kunnen blijven :/

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
SMSfreakie schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:31:
Gaat zo fijn..

toch in overleg met de collega's etc nog maar even een sneltest doen... prima blijft een rot gevoel die stok in de neus maar afijn als je anders toch liever niet aan het werk mag zijn...

oftewel keurig om 0700u bij de test locatie voor een sneltest,. om 0710 weer buiten en hop terug de auto in en door richting de werkplek.. (wat ongeveer 35 ~ 40 min rijden is) en de uitslag er binnen 30 min zou zijn..
geweldig als de test negatief was kon ik direct aan de slag..
jammer als die positief zou zijn.. dan dus voor niks gereden.. afijn dat is het ergste niet!

inmiddels is het 1230u.. ben ik weer thuis en heb ik nog steeds geen uitslag van de sneltest..

wel 4 tientjes armer :/ (ok die worden wel vergoed..) maar dan had ik net zo goed een GGD Test kunnen inplannen en deze hele dag thuis kunnen blijven :/
Vervelend en overmacht. Het ligt in ieder geval niet aan jou. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Admiral Freebee schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:00:
[...]

Ja, ik verwacht ook wel dat iedereen minstens een keer covid zal krijgen maar bij voorkeur niet allemaal tegelijk :P
Ik begrijp wat je bedoeld met liever niet allemaal tegelijk, echter zou dat mijn inziens niet eens zo verkeerd hoeven te zijn. Gewoon elk mens op de gehele wereld binnen 24 uur besmetten - met uitzondering van diegene die er zo goed als zeker door zouden overlijden. Dan is het 2-4 weken wereldwijd één grote puinhoop maar daarna ben je er dan vermoed ik zo wel (grotendeels) vanaf.

Ja.. dat betekend dat de zorg compleet vastloopt en lijken opgestapeld gaan worden/mensen niet geholpen kunnen worden i.v.m. volle IC of uitgevallen personeel. Maar daarna kunnen we doen waar wij als mensheid goed in zijn; Wederopbouw. Wellicht dat we dan écht 'build back better' kunnen toepassen!

Natuurlijk gaan we dat niet doen en stel ik ook niet voor dat we dit zouden moeten doen, echter zou ik dit haast prefereren dan het eindeloze gepolder met alle bijkomende problematiek die daarbij komt kijken waar we nu al 2 jaar in zitten. Op het huidige tempo is straks 2050 voordat we van deze ellende af zijn...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

in hoofd topic kwam thuiswerken weer even langs. Merk zelf in de teams waarin ik zit dat de fut er echt een beetje uit is. Probeer de boel zo goed als het kwaad aan de gang te houden, maar door verschillende redenen lukt dat even niet. In normale situatie ging je dan even rondje lopen met collega om even wat lucht in het hoofd te krijgen. Dat is nu ook mogelijk als je allebei eerst 40 min in de auto gaat zitten om dat rondje te kunnen lopen, gebeurt dus beperkt.
Merk dat ik in dit opzicht beetje somber richting de winterperiode aankijk. Gaan we weer... En uiteraard is hetgeen waar t voor gebeurt veel belangrijker, maar dat neemt het gevoel niet weg.
In mijn omgeving ook zorgmedewerkers die zich de poten onder het lijf werken. Daar heb ik mee te doen en tegelijk ben ik er ook een klein beetje jaloers op, omdat zij wel een zichtbaar steentje bij kunnen dragen . In plaats van op de zolderkamer te scrummen in moeizame projecten zou ik af en toe nog liever de vloer schrobben op een covid afdeling als daar iemand mee geholpen zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Thalaron schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:10:
Ik begrijp wat je bedoeld met liever niet allemaal tegelijk, echter zou dat mijn inziens niet eens zo verkeerd hoeven te zijn. Gewoon elk mens op de gehele wereld binnen 24 uur besmetten - met uitzondering van diegene die er zo goed als zeker door zouden overlijden. Dan is het 2-4 weken wereldwijd één grote puinhoop maar daarna ben je er dan vermoed ik zo wel (grotendeels) vanaf.
Waarbij je geen rekening houdt met de langetermijngevolgen van COVID-19 (chronische vermoeidheid, verlies van geur/smaak, ...).
Ja.. dat betekend dat de zorg compleet vastloopt en lijken opgestapeld gaan worden/mensen niet geholpen kunnen worden i.v.m. volle IC of uitgevallen personeel. Maar daarna kunnen we doen waar wij als mensheid goed in zijn; Wederopbouw. Wellicht dat we dan écht 'build back better' kunnen toepassen!
Behalve dat je opnieuw COVID-19 kan krijgen.

In plaats van iedereen maar COVID-19 laten krijgen, kan je beter iedereen laten vaccineren en een herhalingsprogramma opzetten. Wat je wil bereik je daarmee (iedereen in aanraking met een vorm/beschermd tegen COVID-19).

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 22-11-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
The Zep Man schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:35:
[...]
Waarbij je geen rekening houdt met de langetermijngevolgen van COVID-19 (chronische vermoeidheid, verlies van geur/smaak, ...).

[...]
Behalve dat je opnieuw COVID-19 kan krijgen.

In plaats van iedereen maar COVID-19 laten krijgen, kan je beter iedereen laten vaccineren en een herhalingsprogramma opzetten. Wat je wil bereik je daarmee (iedereen in aanraking met een vorm/beschermd tegen COVID-19).
Eens, maar gezien niet iedereen zich wilt laten vaccineren en ik het afdwingen niet zie gebeuren.. iedereen het toch gaat krijgen.. waarom niet gewoon in een keer de pleister eraf trekken? De huidige manier lost vooralsnog ook weinig op heb ik het idee en lange termijn klachten zullen er toch wel komen.

De huidige aanpak veroorzaakt ook lange termijn problemen op; Achterstanden onderwijs, uitstellen en afschalen andere zorg, torenhoge schulden om alles draaiende te houden, mentale problemen bij jong en oud etc.

Jammer valt het niet vooraf te bekijken maar ik vraag mij af wat meer ellende zou geven wanneer je zeg.. 10 jaar in de toekomst zou kunnen kijken.

Ik ben bang dat we op de huidige koers over 10 jaar nog altijd aan het doormodderen zijn en dat Rutte 8 nog altijd bezig is met het bereiken van diegene die nog niet gevaccineerd zijn en dat we echt ons aan de basisregels moeten blijven houden om de onbeschermde of zwakke onder ons moeten beschermen.

Dit zal ook heel veel mensen overtuigen… :')
https://twitter.com/hugod...t-hoog-risico-bellen.html

De reacties bieden ook veel hoop :F

[ Voor 11% gewijzigd door Thalaron op 22-11-2021 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:25
Thalaron schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:47:
[...]
Eens, maar gezien niet iedereen zich wilt laten vaccineren en ik het afdwingen niet zie gebeuren.. iedereen het toch gaat krijgen.. waarom niet gewoon in een keer de pleister eraf trekken? De huidige manier lost vooralsnog ook weinig op heb ik het idee en lange termijn klachten zullen er toch wel komen.

De huidige aanpak veroorzaakt ook lange termijn problemen op; Achterstanden onderwijs, uitstellen en afschalen andere zorg, torenhoge schulden om alles draaiende te houden, mentale problemen bij jong en oud etc.

Jammer valt het niet vooraf te bekijken maar ik vraag mij af wat meer ellende zou geven wanneer je zeg.. 10 jaar in de toekomst zou kunnen kijken.

Ik ben bang dat we op de huidige koers over 10 jaar nog altijd aan het doormodderen zijn en dat Rutte 8 nog altijd bezig is met het bereiken van diegene die nog niet gevaccineerd zijn en dat we echt ons aan de basisregels moeten blijven houden om de onbeschermde of zwakke onder ons moeten beschermen.

Dit zal ook heel veel mensen overtuigen… :')
https://twitter.com/hugod...t-hoog-risico-bellen.html

Met 85% vaccinatie en 20k (gevonden) besmettingen per dag kun je er wel van uit gaan dat na deze golf zo goed als iedereen een immuniteit heeft die te vergelijken is met een besmetting. Elke volgende golf zou je dus ook krijgen als je alles vrij had gelaten. Als je dus bang bent dat we de komende 10 jaren problemen blijven houden, moet je er ook vanuit gaan dat we wat jij zegt iedere winter terug gaan krijgen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:02

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik ben toch wel een beetje benieuwd hoeveel besmettingen er onder de radar plaatsvinden. Er heerst bij veel gevaccineerden toch het beeld dat ze weinig te vrezen hebben van covid en laten ze zich dus minder snel testen. De niet gevaccineerden die "zelf research gedaan hebben" zullen zich ook minder snel laten testen.

Geen idee of asymptomische besmetting bij Delta net zo vaak voorkomt als bij Alfa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Thalaron schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:47:
Wat er nu gebeurt is toch niet anders te omschrijven dan 'de pleister eraf trekken'? Mensen raken in hoog tempo besmet, en we remmen nét genoeg (hopelijk) af om geen code zwart te bereiken in de zorg. Met dit tempo zijn we er in 2 maanden doorheen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:23
Gezien uit meerdere onderzoeken is gebleken dat er maar een klein deel echt die-hard weigeraar is, zeker. Zo zijn er nog steeds mensen die denken dat ze moeten wachten op een uitnodiging of dat ze ervoor moeten betalen. Een dergelijk misverstand is met een belletje vrij simpel uit de wereld te helpen. Hetzelfde geldt voor voorlichting in achterstandwijken waarbij een persoonlijk gesprek al een flink verschil kan maken, al is het maar om de afspraak te maken.

Je sarcasme is flauw. Het zal inderdaad niet iedereen overtuigen, maar dat maakt het niet een slecht initiatief. Naast dat het niet meewerkt aan de oplossing natuurlijk.
Dat is nou typisch de beerput die Twitter heet. Niet echt representatief. Klik een paar willekeurige tweets aan van beide "kampen" en je zal dergelijke berichten nog veel meer zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
codex schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:28:
Ik ben toch wel een beetje benieuwd hoeveel besmettingen er onder de radar plaatsvinden. Er heerst bij veel gevaccineerden toch het beeld dat ze weinig te vrezen hebben van covid en laten ze zich dus minder snel testen. De niet gevaccineerden die "zelf research gedaan hebben" zullen zich ook minder snel laten testen.

Geen idee of asymptomische besmetting bij Delta net zo vaak voorkomt als bij Alfa.
Daar zijn wel wat onderzoeken naar gedaan. De bereidheid is volgens mij wel wat gedaald bij gevaccineerden, maar ligt nog wel hoger dan bij ongevaccineerden. Zie bijvoorbeeld: https://www.ioresearch.nl...021-totaal-definitief.pdf pagina 10

Vergelijk tussen Alfa en Delta is imho vrij zinloos. Je zou dan moeten corrigeren voor het vaccinatie effect en dat is volgens mij niet echt mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
iemand nog leuke Quarantaine kijktips?

Jammerlijk was de niet zo snel test toch positief, uiteraard krijg ik die mail net als ik bij de GGD naar buiten loop. a fijn niks aan te doen..

morgen zal de uitslag van de GGD nog wel binnen rollen, lijkt me toch wel erg sterk als die het er niet mee eens gaat zijn.. oftewel 10 dagen ophokplicht..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
SMSfreakie schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:14:
Cowboy Bepop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:57
BlackMonkey schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:45:
[...]
Gezien uit meerdere onderzoeken is gebleken dat er maar een klein deel echt die-hard weigeraar is, zeker. Zo zijn er nog steeds mensen die denken dat ze moeten wachten op een uitnodiging of dat ze ervoor moeten betalen. Een dergelijk misverstand is met een belletje vrij simpel uit de wereld te helpen. Hetzelfde geldt voor voorlichting in achterstandwijken waarbij een persoonlijk gesprek al een flink verschil kan maken, al is het maar om de afspraak te maken.

Je sarcasme is flauw. Het zal inderdaad niet iedereen overtuigen, maar dat maakt het niet een slecht initiatief. Naast dat het niet meewerkt aan de oplossing natuurlijk.
[...]
Er word vast al langer gebeld en "gemasseerd" in de wijk maar bizar dat deze wat schokkende resultaten nu pas zichtbaar woden en dan bedoel ik vooral dit: "...17% van niet-gevaccineerden denkt dat vaccinatie-uitnodiging nodig is of vreest voor eigen risico zorgkosten..."

Een voor mij nieuw fenomeen is overigens "test-weigeraar".. Ja, mijn eigen niet-gevaccineerde dochter waar we op bezoek wilden. De oudste van 5 zit deze week thuis vanwege Corona in de klas. Nee, ze heeft hem niet laten testen. Misschien een thuistest voor dat wij langskomen? Nee, dat doen we niet want die wattenstaafjes zijn gesteriliseerd met ethyleen-oxide en daar krijg je kanker van.

Ik discussieer dan niet maar ga later even zoeken en stuurde haar dit linkje: https://factchecknederlan...lisatie-met-ethyleenoxide Als je tijd hebt om erop te klikken, kijk dan vooral even naar de foto met die 1 meter lange wattenstaaf.

Ps. het artikel kende ze al maar dat geloofde ze niet.
Ps2. ons bezoek als gevaccineerde opa en oma (nog zonder booster) is voorlopig gepland voor 3 december.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:32
henkzelf schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:00:
[...]

Er word vast al langer gebeld en "gemasseerd" in de wijk maar bizar dat deze wat schokkende resultaten nu pas zichtbaar woden en dan bedoel ik vooral dit: "...17% van niet-gevaccineerden denkt dat vaccinatie-uitnodiging nodig is of vreest voor eigen risico zorgkosten..."

Een voor mij nieuw fenomeen is overigens "test-weigeraar".. Ja, mijn eigen niet-gevaccineerde dochter waar we op bezoek wilden. De oudste van 5 zit deze week thuis vanwege Corona in de klas. Nee, ze heeft hem niet laten testen. Misschien een thuistest voor dat wij langskomen? Nee, dat doen we niet want die wattenstaafjes zijn gesteriliseerd met ethyleen-oxide en daar krijg je kanker van.

Ik discussieer dan niet maar ga later even zoeken en stuurde haar dit linkje: https://factchecknederlan...lisatie-met-ethyleenoxide Als je tijd hebt om erop te klikken, kijk dan vooral even naar de foto met die 1 meter lange wattenstaaf.

Ps2. ons bezoek als gevaccineerde opa en oma (nog zonder booster) is voorlopig gepland voor 3 december.
Je weet toch wel dat je ondanks booster/vaccinatie hoogstwaarschijnlijk covid gaat meemaken?
Ben je niet juist bang dat contact/familieruzies onstaan door dit soort dingen en dat je dood ongelukkig word van de situatie?

Mijn oma wilt graag dat iedereen komt, gevaccineerd of niet. Ze wilt graag kinderen en kleinkinderen blijven zien. Ligt natuurlijk wel aan de leeftijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:57
dfbt schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:14:
[...]

Je weet toch wel dat je ondanks booster/vaccinatie hoogstwaarschijnlijk covid gaat meemaken?
Ben je niet juist bang dat contact/familieruzies onstaan door dit soort dingen en dat je dood ongelukkig word van de situatie?

Mijn oma wilt graag dat iedereen komt, gevaccineerd of niet. Ze wilt graag kinderen en kleinkinderen blijven zien. Ligt natuurlijk wel aan de leeftijd
Ja we gaan vast nog een keer Covid krijgen en daar zijn we nu al niet bang voor (maar we hebben er geen haast mee).
Nee, we krijgen geen ruzie omdat we elkaar niet verketteren over een ingenomen standpunt en niet (te lang) blijven argumenteren. Leven met verschillen leer je vanzelf als je kinderen en vrienden hebt.
Natuurlijk zien we ze graag en ook de kleinkinderen maar we zijn (waren) ook wel eens 4 weken op vakantie.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
SMSfreakie schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:14:
Outbreak (2015)
Contagion (2011)
28 Days Later (2002)
The Last Man on Earth (1964)
The Andromeda Strain (1971)
Dawn of the Dead (1978 en 2004 de remake)
12 Monkeys (1995)
Carriers (2009)
World War Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
V for Vendetta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 20:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
redwing schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:01:
Met 85% vaccinatie en 20k (gevonden) besmettingen per dag kun je er wel van uit gaan dat na deze golf zo goed als iedereen een immuniteit heeft die te vergelijken is met een besmetting.
Vaccinatiegraad 84,7% van iedereen boven de 18.
60% van de positief getesten zijn niet gevaccineerd.
13,3 miljoen volwassenen, dus ruim 2 miljoen ongevaccineerden.
25% van de besmettingen is minderjarig (nattevingerschatting).
Dus 15K besmettingen per dag is meerderjarig, 5K per dag minderjarig.
Reken maar op een half jaar deze cijfers voordat het vanzelf een beetje gedekt is. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Gonadan schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:19:
[...]

Vaccinatiegraad 84,7% van iedereen boven de 18.
60% van de positief getesten zijn niet gevaccineerd.
13,3 miljoen volwassenen, dus ruim 2 miljoen ongevaccineerden.
25% van de besmettingen is minderjarig (nattevingerschatting).
Dus 15K besmettingen per dag is meerderjarig, 5K per dag minderjarig.
Reken maar op een half jaar deze cijfers voordat het vanzelf een beetje gedekt is. :P
Als je meepakt dat we al een paar maanden bezig zijn, en ook daarvoor al wat golfjes hebben gehad, heb je geen half jaar meer nodig. En je hoeft daarnaast ook niet iedereen te bereiken, verzadiging komt al iets eerder.

Maar als je nu de piek pakt en dan nog 1 a 2 maanden om naar beneden te gaan kom je al aardig aan de getallen die je noemt. Het gros krijgen we deze maanden wel besmet ;)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
dfbt schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:14:
[...]

Er is natuurlijk een verschil tussen voorzichtig zijn of het echt opzoeken. Iemand bezoeken die in contact geweest is met iemand met corona en daarom thuis zit (oftewel minstens 3 besmettingen in de klas), is een wat groter risico dan gewoon bij familie op bezoek gaan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

redwing schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:12:
Als je meepakt dat we al een paar maanden bezig zijn, en ook daarvoor al wat golfjes hebben gehad, heb je geen half jaar meer nodig. En je hoeft daarnaast ook niet iedereen te bereiken, verzadiging komt al iets eerder.

Maar als je nu de piek pakt en dan nog 1 a 2 maanden om naar beneden te gaan kom je al aardig aan de getallen die je noemt. Het gros krijgen we deze maanden wel besmet ;)
True verzadiging komt eerder, maar dan heb je het alsnog over medio Q1 op z'n vroegst ben ik bang.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:05

Amphiebietje

In de blubber

_Bailey_ schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:28:
[...]

Outbreak (2015)
Contagion (2011)
28 Days Later (2002)
The Last Man on Earth (1964)
The Andromeda Strain (1971)
Dawn of the Dead (1978 en 2004 de remake)
12 Monkeys (1995)
Carriers (2009)
World War Z
Doomsday is ook een leuke (totaal over the top Britse post-apocalyptische film met, jawel, een pandemie van een dodelijk virus).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
henkzelf schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:00:
[...]

Dit soort cijfers zijn al wel wat langer bekend, er worden er alleen veel te veel op 1 hoop gegooid. Daardoor wordt de discussie al vaak zwart-wit terwijl hij dat helemaal niet is. Hetzelfde als de reden met het grootste percentage "Bijna de helft (44%) van de niet-gevaccineerden geeft aan te denken dat het coronavaccin schadelijk is voor de gezondheid.". Dat klinkt als een groep die je toch niet gaat overtuigen. Je weet alleen niet waarom ze dat denken. Daarvoor moet je het gesprek aan gaan. Zo is een van de redenen die ik nog steeds hoor "Je weet niet wat erin zit", iets wat je met 1 minuut googlen kan vinden. Als je op basis daarvan denkt dat het dan schadelijk zal zijn ben je niet direct een principiële weigeraar, er mist gewoon een stuk voorlichting. Daar valt nog veel winst te behalen.

Ik vind dit soort initiatieven die wat persoonlijker zijn dan ook een goed iets. Je richt je op de individu en die moet dan ook oprecht naar zichzelf kijken. Tot nu toe was het als weigeraar erg makkelijk om je achter van alles en nog wat te verstoppen. Wat mij betreft maakt de huisarts het gesprek zo persoonlijk mogelijk. Houd ze maar de spiegel voor wat ze bij een medisch probleem zouden doen. Als ze voor iets anders wel de huisarts zouden bellen mogen ze best horen dat het hypocriet is. Een beetje zoals die UT docent die studenten confronteerde met het feit dat het bijzonder is dat je een wetenschappelijke studie volgt maar totaal een loopje neemt met de fundamenten van de wetenschap als het gaat om het weigeren van een vaccinatie.

Pittig, helaas geen nieuw fenomeen. Probleem bestaat al sinds het begin van de pandemie. Persoonlijk ken ik zelfs een tandarts die helemaal anti alles is. Terwijl ze zelf voor haar beroep constant gebruik maakt van medische kennis en hulpmiddelen, die inderdaad ook gewoon gesteriliseerd zijn. Hypocrisie ten top, maar wel het resultaat van misinformatie campagnes. Als je het die persoon voor corona had geïntroduceerd als hulpmiddel voor het beroep was er niks aan de hand geweest.

@je ps2, het ligt volkomen aan de relatie met je dochter hoe je hier het beste mee om kan gaan. Helaas is daar geen hapklaar antwoord voor. Je kan haar alleen bijvoorbeeld duidelijk laten merken dat het niet een eenzijdige tegemoetkoming is. Dus dat zij niet test of vaccineert betekend dat jij meer afstand moet houden/ongezelliger bent. Emotie en sentiment zijn immers een van de belangrijkste drijfveren in deze strijd (helaas). Uiteraard moet je zelf beslissen hoever je hierin gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Gonadan schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:20:
[...]
True verzadiging komt eerder, maar dan heb je het alsnog over medio Q1 op z'n vroegst ben ik bang.
Als ik de verwachtingen zo zie zouden we een deze weken aan de piek zitten waarna het rustig afzakt. Als dat zo is, zit je rond januari toch alweer een heel stuk beter. Maar we zullen zien.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

redwing schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:51:
Als ik de verwachtingen zo zie zouden we een deze weken aan de piek zitten waarna het rustig afzakt. Als dat zo is, zit je rond januari toch alweer een heel stuk beter. Maar we zullen zien.
Dan doel je op zonder aanvullende maatregelen? Ik help het je hopen. De afvlakking in testresultaten hoeft niet per se een afvlakking in besmettingen te betekenen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Gonadan schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:53:
[...]

Dan doel je op zonder aanvullende maatregelen? Ik help het je hopen. De afvlakking in testresultaten hoeft niet per se een afvlakking in besmettingen te betekenen.
Ik kijk naar de verwachtingen van het RIVM, nog wat andere bronnen en ook wat t_captain in het andere topic aangeeft. Die geven allemaal aan dat we rond deze tijd tegen de piek zouden moeten zitten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

redwing schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:01:
Ik kijk naar de verwachtingen van het RIVM, nog wat andere bronnen en ook wat t_captain in het andere topic aangeeft. Die geven allemaal aan dat we rond deze tijd tegen de piek zouden moeten zitten.
Wat ik zeg, ik help het je hopen. Dezelfde bronnen krijg ik ook mee en ik hoop dat het vroeg genoeg komt om aanvullende maatregelen te voorkomen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
de Peer schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:19:
[...]

en overheidsbeleid en dringend advies tot testen in de wind slaan dus. Fijn advies.
Ze zwabberen zelf door wel op besmettingcijfers te sturen. Dan toch weer niet en op ziekenhuisopname, oh nee, toch weer besmettingcijfers…

*knip* deze onzin willen we hier niet hebben

[ Voor 13% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 20:47 ]

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:26

de Peer

under peer review

Valandil schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:26:
[...]

Ze zwabberen zelf door wel op besmettingcijfers te sturen. Dan toch weer niet en op ziekenhuisopname, oh nee, toch weer besmettingcijfers…

[mbr]*knip* deze onzin willen we hier niet hebben[/]
Doet er niet toe. Je bent nog altijd onderdeel van deze maatschappij, en medewerking wordt dus van je verwacht.
neem je verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Gonadan schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:10:
[...]

Wat ik zeg, ik help het je hopen. Dezelfde bronnen krijg ik ook mee en ik hoop dat het vroeg genoeg komt om aanvullende maatregelen te voorkomen.
Heel eerlijk gezegd verwacht ik dat er sowieso wel wat 2G maatregelen ingevoerd gaan worden om zo nog wat vaccinaties te proberen te krijgen. Gezien de verwachtingen lijkt me dat nogal zinloos voor de besmettingen/ziekenhuis.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

redwing schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:51:
Gezien de verwachtingen lijkt me dat nogal zinloos voor de besmettingen/ziekenhuis.
Eerdere bronnen in dit topic hebben aangetoond dat vaccineren besmettelijkheid verlaagt. Dus ja, vaccineren (en straks 'boosteren') helpt tegen besmettingen.

De problemen die je ziet komen niet doordat vaccineren niet helpt, maar door een combinatie van vaccinatieweigeraars en een weigering van mensen om hun gedrag aan te passen naar de situatie.

[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 23-11-2021 08:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 21:35
Gezien de verwachtingen lijkt me dat nogal zinloos voor de besmettingen/ziekenhuis.
Het is gewoon een extra plakje Zwitserse kaas, elke vaccinatie is er één.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

hoevenpe schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 07:55:
Het is gewoon een extra plakje Zwitserse kaas, elke vaccinatie is er één.
Zeg je nu dat bij elke vaccinatie de ontvanger een plakje Zwitserse kaas zou moeten krijgen?

...

Mmmm, ik ben voor. :9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Heel eerlijk gezegd verwacht ik dat er sowieso wel wat 2G maatregelen ingevoerd gaan worden om zo nog wat vaccinaties te proberen te krijgen. Gezien de verwachtingen lijkt me dat nogal zinloos voor de besmettingen/ziekenhuis.
Zinloos is wat overdreven, je raakt daarmee wel van een deel van de schijnveiligheid af die 3G creëert. Alle beetjes helpen in die zin, maar het is ook niet mijn favoriete optie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 21:35
@The Zep Man
Als dat jou over de streep trekt waarom niet, gratis lavendel heeft bij Thierry ook gewerkt... :+

#ThierryIsGevaccineerd

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

hoevenpe schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:01:
@The Zep Man
Als dat jou over de streep trekt waarom niet, gratis lavendel heeft bij Thierry ook gewerkt... :+
Ik was bij de eerste ronde al de eerste in de rij zodra ik mijn oproep kreeg. Maar een gegeven plakje Zwitserse kaas zal ik niet weigeren. ;)

Als ik mijn injectie schadenfreude wil hebben, dan hoef ik niet naar een zielig geval zoals Baudet te kijken. De Herman Cain Awards zijn een stuk potenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
The Zep Man schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 07:37:
[...]

Eerdere bronnen in dit topic hebben aangetoond dat vaccineren besmettelijkheid verlaagt. Dus ja, vaccineren (en straks 'boosteren') helpt tegen besmettingen.

De problemen die je ziet komen niet doordat vaccineren niet helpt, maar door een combinatie van vaccinatieweigeraars en een weigering van mensen om hun gedrag aan te passen naar de situatie.
Maar dit is ook niet wat ik zei (of iig niet bedoelde ;) ) . Als we binnen een paar weken aan de piek zitten, kun je nu doen wat je wil, maar aan die piek ga je niets meer veranderen. Als we dus nu strenge maatregelen zouden gaan nemen zal dat voor de piek in het ziekenhuis weinig doen. De maatregelen die je neemt als je al bij de top bent of er bijna bent zijn dan puur om de besmettingen sneller te laten dalen. Vaccineren heeft dus zeker nut, je bent er alleen te laat mee om nog echt iets voor deze golf te betekenen.

Maar dit gaat er wel van uit dat de modellen kloppen en we inderdaad bijna aan de piek zitten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

The Zep Man schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 07:59:
[...]

Zeg je nu dat bij elke vaccinatie de ontvanger een plakje Zwitserse kaas zou moeten krijgen?

...

Mmmm, ik ben voor. :9 ;)
Hmm, dan zou ik ineens een weigeraar worden... Kaas :r

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
de Peer schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:59:
[...]

Doet er niet toe. Je bent nog altijd onderdeel van deze maatschappij, en medewerking wordt dus van je verwacht.
neem je verantwoordelijkheid.
Ik pak zeker mijn verantwoordelijkheid.
Hanteer nog steeds de basisregels
Houd afstand, doe weer netjes mijn mondkapje op.
Blijf thuis bij klachten en doe een zelftest
Als ik op stap ga naar bijvoorbeeld horeca doe ik een test.

[ Voor 8% gewijzigd door Valandil op 23-11-2021 08:59 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Gonadan schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:00:
[...]

Zinloos is wat overdreven, je raakt daarmee wel van een deel van de schijnveiligheid af die 3G creëert. Alle beetjes helpen in die zin, maar het is ook niet mijn favoriete optie.
Ik had het puur over de piek. De regering doet weer net of de maatregelen zijn om die piek lager te krijgen, maar daar zijn we al lang te laat voor.

Maar buiten de piek gekeken helpt natuurlijk elke maatregel/vaccinatie om sneller weer naar een houdbaar ziekenhuis te komen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

redwing schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:55:
Maar buiten de piek gekeken helpt natuurlijk elke maatregel/vaccinatie om sneller weer naar een houdbaar ziekenhuis te komen.
En om toekomstige pieken te verlagen, als meer mensen zich laten vaccineren en zich netjes aan de regels houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Valandil schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:55:
[...]
Ik pak zeker mijn verantwoordelijkheid.
Hanteer nog steeds de basisregels
Houd afstand, doe weer netjes mijn mondkapje op.
Blijf thuis bij klachten en doe een zelftest
Als ik op stap ga naar bijvoorbeeld horeca doe ik een test.
Goed dat je dat doet, maar toch zou een vaccinatie nog veel meer helpen ;)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57
Gonadan schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:20:
[...]

En dan moet je nog meenemen dat mensen alsnog besmet raken na vaccinatie. Dat valt me toch behoorlijk tegen hoor, als ik zie hoeveel mensen om me heen alsnog besmet raken terwijl ze volledig gevaccineerd zijn met Pfizer.
Mijn vrouw ook. (Met Moderna gevaccineerd) en nu al een week aan het hoesten door corona. Helaas nu onze zoon van 6 ook. Dus weer een weekje quarantaine erachteraan. :'(
Valt me wel mee dat ik vooralsnog nergens last van heb, ondanks de hele week in mijn gezicht gehoest te zijn door mijn vrouw :X . (Gisteren negatief getest) (Heb exact een jaar geleden heeeel licht corona gehad en daarna dubbel gevaccineerd met pfizer. Zouden die natuurlijke antistoffen dan toch zoveel beter zijn?)

[ Voor 5% gewijzigd door Blackouts op 23-11-2021 09:38 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:16

-tom-562

Oliesjeik

Gisteravond iets van marktplaats opgehaald bij iemand. Ik zou eigenlijk vorige week gaan, maar vanwege een coronabesmetting op kantoor vond ik het niet helemaal eerlijk om bij een random persoon langs te gaan.
Nou, op de voordeur hing al iets van een QR code, en naast de deur een bord met iets van Bilderberg (kon het niet goed lezen, want donker). Dus ik had al een donkerbruin vermoeden...
Deur ging open, super aardige/joviale kerel, spullen overhandigd en ineens vroeg hij of ik er last van had gehad (ik moest ff denken). Nee, geen klachten, niks.
Nou toen kwam het :D ik ken wel een aantal mensen die kritisch zijn op het hele corona beleid/vaccinaties (ik vind sommige delen van het beleid ook totale waanzin), maar deze kerel ging gewoon ff full retard wappie :D :') het was een complot, het klopt niet, er was nog geen 1 bejaarde uit zijn straat dood etc., ik stond echt met mijn oren te klapperen :') hij ging ook naar demonstraties, en droeg ook geen mondkapje in de winkel ('om te jennen' :') volwassen kerel..). Ik was echt flabbergasted. Na 10 minuten eindelijk kunnen wegkomen, ik was echt verbaasd over hoeveel drek ik in 10 minuten op mij afgevuurd kreeg haha

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

-tom-562 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:57:
Gisteravond iets van marktplaats opgehaald bij iemand. Ik zou eigenlijk vorige week gaan, maar vanwege een coronabesmetting op kantoor vond ik het niet helemaal eerlijk om bij een random persoon langs te gaan.
Nou, op de voordeur hing al iets van een QR code, en naast de deur een bord met iets van Bilderberg (kon het niet goed lezen, want donker). Dus ik had al een donkerbruin vermoeden...
Deur ging open, super aardige/joviale kerel, spullen overhandigd en ineens vroeg hij of ik er last van had gehad (ik moest ff denken). Nee, geen klachten, niks.
Nou toen kwam het :D ik ken wel een aantal mensen die kritisch zijn op het hele corona beleid/vaccinaties (ik vind sommige delen van het beleid ook totale waanzin), maar deze kerel ging gewoon ff full retard wappie :D :') het was een complot, het klopt niet, er was nog geen 1 bejaarde uit zijn straat dood etc., ik stond echt met mijn oren te klapperen :') hij ging ook naar demonstraties, en droeg ook geen mondkapje in de winkel ('om te jennen' :') volwassen kerel..). Ik was echt flabbergasted. Na 10 minuten eindelijk kunnen wegkomen, ik was echt verbaasd over hoeveel drek ik in 10 minuten op mij afgevuurd kreeg haha
Ja ik had t gene aangepakt waarvoor ik kwam en heeeel snel weer omgedraaid.
Of misschien wel bij t zien van z'n voordeur

Pagina: 1 ... 31 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"