Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Thalaron schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:46:
[...]

Op die fiets. Tsja... als ze het bij de GGD al niet weten/snappen hoe moet het reguliere volk het dan nog weten? 8)7

Indien het advies is om de maatregelen die per morgen van kracht zijn al aan te houden zou je denken dat ze dát ook adviseren.

Laatst was hier thuis ook verwarring omdat mijn vrouw klachten heeft (negatief getest) en ze dacht dat ik wél weg mocht. Ze volgt de politiek niet zo maar op haar werk (zorg) zou ik gewoon mogen gaan werken. Door al die uitzonderingen (zoals ook hier; https://www.nrc.nl/nieuws...worden-bij-cafes-a4065673) begrijp ik dat mensen door alle bomen het bos niet meer zien :X
De partner van een gevaccineerde buur hier verderop in de straat testte maandag positief, met klachten. De buur nam contact op met de GGD, en die konden hem vertellen dat dat thuisblijven voor gevaccineerde partners per regio werd opgestart, en nog niet in Brabant van toepassing was. Logisch natuurlijk ook vanwege de lage besmettingsaantallen in Brabant. Oh wacht, die zijn toch juist hoog? Een hele bizarre situatie.

Nog een punt wat daar bij komt is je eigen verantwoordelijkheid bepalen en nemen. Zelf lijkt het me niet handig om de deur uit te gaan als je samenwoont met een positief besmet iemand (en zeker niet als die persoon duidelijke symptomen heeft), maar de buur zag ik gisteren nog vrolijk fluitend door de straat lopen.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Vreemd bericht van ANP:
DEN HAAG (ANP) - Nederlanders hebben in het coronajaar 2020 veel minder gereisd met de auto, het openbaar vervoer, het vliegtuig en de fiets.

[...]

Autopassagiers legden 33 procent minder kilometers af dan een jaar eerder. Vooral in de spits was het rustiger, waardoor de vertraging op de weg afnam met 67 procent. Personenauto’s stootten 13 procent minder CO2 uit dan het jaar voordat de pandemie begon.
Dus -33% kilometers en -13% CO2?

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:54

de Peer

under peer review

t_captain schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:01:
Vreemd bericht van ANP:

[...]

niets vreemds aan. Er zit geen lineair verband tussen die 2.
Misschien zijn er meer korte/lange ritten gemaakt, misschien zijn er meer elektrische auto's, misschien is er harder/zachter gereden gemiddeld etc..

[ Voor 23% gewijzigd door de Peer op 18-11-2021 10:33 ]

• zacht
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:01:
Vreemd bericht van ANP:

[...]

Rustiger op de weg en daarom flink doorgassen?
Er wordt gesproken over 'autopassagiers' in het artikel, hebben ze het over de kilometers per persoon, en niet per auto?
Edit: meer electrische auto's?

Verder gaat per 1 juli de helmplicht voor snor-scooters in. Als ik zie dat de stijging van het dodental onder fietsers geheel op het conto van 50-plussers komt lijkt me dat een pleidooi voor een helmplicht voor electrische fietsen, die gaan immers net zo hard als snorscooters.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:13
En vrachtverkeer / bestelbusjes / OV dat meer uitstoot dan de gemiddelde personenauto?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Thalaron schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:36:
En vrachtverkeer / bestelbusjes / OV dat meer uitstoot dan de gemiddelde personenauto?
De genoemde getallen gingen over personenauto's.

• Thalaron
de Peer schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:38:
[...]

De genoemde getallen gingen over personenauto's.
Én over de verminderde uitstoot die lager is. Dat zal neem ik aan niet apart gemeten worden en dus ook gaan over ander vervoersmiddelen?

Of gokt men maar wat?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• t_captain
de Peer schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:31:
[...]

niets vreemds aan. Er zit geen lineair verband tussen die 2.
Misschien zijn er meer korte/lange ritten gemaakt, misschien zijn er meer elektrische auto's, misschien is er harder/zachter gereden gemiddeld etc..
De gemiddelde uitstoot per kilometer zou (0.87/0.67) 30% zijn gestegen. In een tijd dat auto's zuiniger worden (enkele procenten per jaar door modernisering wagenpark + vrij sterke opmars PHEV en EV) is dat datapunt een enorme outlier.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

zacht schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:55:
[...]

Nog een punt wat daar bij komt is je eigen verantwoordelijkheid bepalen en nemen. Zelf lijkt het me niet handig om de deur uit te gaan als je samenwoont met een positief besmet iemand (en zeker niet als die persoon duidelijke symptomen heeft), maar de buur zag ik gisteren nog vrolijk fluitend door de straat lopen.
Tja, als het alleen buiten lopen is zie ik er ook weinig kwaad in. Een beetje frisse lucht doet de mens ook goed.

Maar als ik dergelijke situaties altijd lees, denk ik: wat is het toch heerlijk om alleen te wonen. Ik heb die dingen allemaal niet :D

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:34:
[...]

Als je buiten bent gewoon mondkapje op
Buiten mondkapje op ja? Zou dat heel erg veel helpen denk je? :z

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-09 20:23
Arrien schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:03:
[...]

Buiten mondkapje op ja? Zou dat heel erg veel helpen denk je? :z
hahaha als het binnen al niet helpt, doet buiten ook vrij weinig schat ik zo in.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

loonatick78 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:06:
[...]
hahaha als het binnen al niet helpt, doet buiten ook vrij weinig schat ik zo in.
Tsja, de mondkapjes discussie is al helemaal uitgekauwd en iedereen heeft de loopgraven toch al ingenomen.
'Mask-wearing cuts Covid incidence by 53%, says global study'
https://www.theguardian.c...-tackle-covid-study-finds

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

YakuzA schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:16:
Tsja, de mondkapjes discussie is al helemaal uitgekauwd en iedereen heeft de loopgraven toch al ingenomen.
'Mask-wearing cuts Covid incidence by 53%, says global study'
https://www.theguardian.c...-tackle-covid-study-finds
Zie gambieter in "Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus" voor de link naar het wetenschappelijke artikel. De dombo's van The Guardian vinden het niet nodig naar het echte artikel te linken, dat niet makkelijk te vinden is op de BMJ website.

Dat de tegenstanders van gezichtsmaskers toch nooit zullen geloven dat ze wel nuttig bijdragen, komt omdat die mening niet gebaseerd is op kennis, feiten of expertise.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 18-11-2021 14:21 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Harmen schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:30:
Beide zijn volledig gevaccineerd. Denk dat ik geluk hebt gehad denk ik. Hopelijk is iedereen weer snel beter, kinderen vervelen zich thuis. :/
Wat ik wel apart vond, de GGD gaf aan dat ik gewoon naar buiten mag.

Edit, heb al weken een beetje een droge hoest in de keel, wordt niet erger of minder.
Plan is om mij volgende week nog een keer te testen. Hopelijk kunnen de kids dan ook weer naar school.
Hier met totaal 5 in huis (3 gevaccineerd en 2x kids <12 niet)
Vorige week woensdag had mijn zoon klachten die duiden op Corona dus toen gelijk maar afspraak gemaakt bij de GGD voor ons 4en (onze oudste was ergens anders). Die avond voelde de jongste zich ook niet zo lekker. Die heb ik nog een kus gegeven en gezegd Ga maar slapen.

Volgende dag getest dus allen binnen gebleven. Vrijdag vroeg de uitslag mijn vrouw en ik negatief maar de jongste allebei positief dus gezellig quarantaine. Enfin zondag zelf wakker geworden met hoofdpijn en buikpijn dus een zelftest gedaan en ja hoor positief. Kon weer naar de teststraat en een goede dag later ook de uitslag positief.

Kinderen op een aparte kamer opsluiten is niet te doen en ik hoef gelukkig niet apart te slapen. Mijn oudste dochter en vrouw laten zich nu testen om de 2 dagen maar de uitslag blijft negatief. Terwijl mijn oudste alles bij elkaar hoest en snottert :D. Mijn vrouw zorgt voor alles nu en geeft de kinderen ook gewoon nog knuffels dus waarom zij het niet heeft gekregen is mij een raadsel....

GGD belde nog en gaf ook aan dat mijn vrouw en oudste in principe naar buiten mochten omdat ze beschermd is. Er is wel aangekondigd dat iedereen bij een besmetting thuis moeten blijven naar dat is nog nergens vastgesteld (aldus de medewerker). Wij bleven namelijk ook allemaal binnen.
Volgens haar mag ik na het weekend uit quarantaine als ik dus 24 u klachtenvrij ben. Dus nog even volhouden....

[ Voor 5% gewijzigd door Frostbite op 18-11-2021 15:14 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Niet best zo te lezen, we wachten rustig af! Gelukkig kan ik thuis werken, systeembeheerder. Dat scheelt een hoop. Sterkte Frostbite!

Whatever.

• Thalaron
Frostbite schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:11:
[...]

Vorige week woensdag had mijn zoon klachten die duiden op Corona dus toen gelijk maar afspraak gemaakt bij de GGD voor ons 4en (onze oudste was ergens anders). Die avond voelde de jongste zich ook niet zo lekker. Die heb ik nog een kus gegeven en gezegd Ga maar slapen.

Volgende dag getest dus allen binnen gebleven. Vrijdag vroeg de uitslag mijn vrouw en ik negatief maar de jongste allebei positief dus gezellig quarantaine. Enfin zondag zelf wakker geworden met hoofdpijn en buikpijn dus een zelftest gedaan en ja hoor positief. Kon weer naar de teststraat en een goede dag later ook de uitslag positief.

Kinderen op een aparte kamer opsluiten is niet te doen en ik hoef gelukkig niet apart te slapen. Mijn oudste dochter en vrouw laten zich nu testen om de 2 dagen maar de uitslag blijft negatief. Terwijl mijn oudste alles bij elkaar hoest en snottert :D. Mijn vrouw zorgt voor alles nu en geeft de kinderen ook gewoon nog knuffels dus waarom zij het niet heeft gekregen is mij een raadsel....

GGD belde nog en gaf ook aan dat mijn vrouw en oudste in principe naar buiten mochten omdat ze beschermd is. Er is wel aangekondigd dat iedereen bij een besmetting thuis moeten blijven naar dat is nog nergens vastgesteld (aldus de medewerker). Wij bleven namelijk ook allemaal binnen.
Volgens haar mag ik na het weekend uit quarantaine als ik dus 24 u klachtenvrij ben. Dus nog even volhouden....
Erg bijzonder dit... Jij bent ook beschermd maar jou vrouw mag wél naar buiten en jij niet...

En dat het nog niet is geregeld maakt het mijn inziens niet logisch dat ze ermee adverteren om het zo maar even te zeggen. Het is aangekondigd dus dat lijkt mij bepalend.

Even los van wat jullie met de mededeling doen natuurlijk(!).\

En beterschap :)

[ Voor 10% gewijzigd door Thalaron op 18-11-2021 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Harmen schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:31:
Niet best zo te lezen, we wachten rustig af! Gelukkig kan ik thuis werken, systeembeheerder. Dat scheelt een hoop. Sterkte Frostbite!
Thanx , hier ook systeembeheerder en via thuis gaat het prima hoor.
Heb dat ook afgestemd met mijn leidinggevende dat ik me niet ziek wil melden (milde klachten) en werk tot het niet gaat want er staan wat zaken ingepland die door moeten gaan. Ik wil daar mijn collega's ook niet meer opschepen die het zelf ook al druk zat hebben.
Thalaron schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:35:
[...]

Erg bijzonder dit... Jij bent ook beschermd maar jou vrouw mag wél naar buiten en jij niet...

En dat het nog niet is geregeld maakt het mijn inziens niet logisch dat ze ermee adverteren om het zo maar even te zeggen. Het is aangekondigd dus dat lijkt mij bepalend.

Even los van wat jullie met de mededeling doen natuurlijk(!).\

En beterschap :)
Ik was inderdaad beschermd naar maar gevaccineerd of niet je kunt gewoon met Corona besmet raken. Het 'beschermd' zou ik inderdaad wel af willen zwakken naar de ziektesymptomen zijn milder en de kans dat je in het ziekenhuis komt is vele malen kleiner.
Punt was dat ik en mijn vrouw dus wel naar buiten mochten toen de kinderen Corona hadden (winkel enzo). Dat is later dus aangepast dat iedereen dus met of zonder vaccinatie in quarantaine moest. Dat deden wij dus trouw totdat ze van de GGD dus zeiden dat het niet hoefde en dat mijn vrouw gewoon naar buiten mocht.

Ik mag niet naar buiten want ik heb Corona dus zit nu in quarantaine.

[ Voor 50% gewijzigd door Frostbite op 18-11-2021 16:15 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Enfin zondag zelf wakker geworden met hoofdpijn en buikpijn dus een zelftest gedaan en ja hoor positief. Kon weer naar de teststraat en een goede dag later ook de uitslag positief.
Wat ik me altijd afvraag: wat is nu eigenlijk de toegevoegde waarde van je nog een keer laten testen bij een teststraat? Je zelftest geeft je eigenlijk toch al genoeg duidelijkheid? Je hebt klachten die lijken op covid, je zelftest geeft aan dat het covid is, waarom dan toch nog die PCR test laten doen?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• de Peer

de Peer

under peer review

Metalfreak schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:38:
[...]

Wat ik me altijd afvraag: wat is nu eigenlijk de toegevoegde waarde van je nog een keer laten testen bij een teststraat? Je zelftest geeft je eigenlijk toch al genoeg duidelijkheid? Je hebt klachten die lijken op covid, je zelftest geeft aan dat het covid is, waarom dan toch nog die PCR test laten doen?
Nee zelftest is niet betrouwbaar genoeg. die moet je eerder als indicatie beschouwen.

[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 18-11-2021 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 00:56
Bij testen voor toegang doen ze dezelfde type testen als voor thuis.

Waarom zou het dan niet betrouwbaar genoeg zijn?

[ Voor 177% gewijzigd door Keiichi op 18-11-2021 15:58 ]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
de Peer schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:52:
[...]

Nee zelftest is niet betrouwbaar genoeg. die moet je eerder als indicatie beschouwen.
Voor het individu kan het natuurlijk gewoon genoeg zijn. Positieve zelftest(s) -> quarantaine tot het weg is. Maar vergeet de maatschappelijk diagnostieke functie van de GGD/PCR-testen niet. Door die betrouwbare tests te loggen houden we een goede vinger aan de pols van hoe het er in de volledige samenleving voor staat.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Metalfreak schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:38:
[...]

Omdat het dan geregistreerd staat ook bij de GGD. Meestal is het juist anders om dat een zelftest negatief is en een PCR positief is.Als iedereen een zelftest doet en positief thuis zit dan kloppen de landelijke cijfers ook niet meer he.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• de Peer

de Peer

under peer review

Keiichi schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:57:
Bij testen voor toegang doen ze dezelfde type testen als voor thuis.

Waarom zou het dan niet betrouwbaar genoeg zijn?
Voor jezelf inderdaad wel. Want zo erg is het niet als je onterecht thuis zou zitten omdat je denkt dat je besmet bent.
Maar de landelijke cijfers wil je baseren op een PCR test uitgevoerd door getraind personeel lijkt me. Zodat daar vervolgens (in theorie :P ) effectief beleid op ontwikkeld kan worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

de Peer schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:52:
[...]

Nou ja, je hebt klachten die lijken op covid, je hebt een zelftest die wijst op covid, dan ga je toch gewoon in quarantaine? Heeeeeeeeeeeeeeel misschien heb je dan uiteindelijk in quarantaine gezeten met de griep, maar is dat dan zo erg? Ik vind het vooral een beetje testen voor de statistieken en dat vind ik persoonlijk een beetje zinloos.

• de Peer

de Peer

under peer review

Metalfreak schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:21:
[...]

Nou ja, je hebt klachten die lijken op covid, je hebt een zelftest die wijst op covid, dan ga je toch gewoon in quarantaine? Heeeeeeeeeeeeeeel misschien heb je dan uiteindelijk in quarantaine gezeten met de griep, maar is dat dan zo erg? Ik vind het vooral een beetje testen voor de statistieken en dat vind ik persoonlijk een beetje zinloos.
Juist dat testen voor de statistieken is erg belangrijk, vandaar de dringende oproep. Dan kan daar op geanticipeerd worden met beleid. Anders zou het pas echt een zootje worden.
en ook krijg je dan instructies voor contactonderzoek en hoe te handelen na besmetting (neem ik aan, zelf geen ervaring mee).

[ Voor 8% gewijzigd door de Peer op 18-11-2021 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keiichi
  • Laatst online: 13-09 00:56
de Peer schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:26:
[...]

Juist dat testen voor de statistieken is erg belangrijk, vandaar de dringende oproep. Dan kan daar op geanticipeerd worden met beleid. Anders zou het pas echt een zootje worden.
Als niemand zou testen, maar een test afgenomen zou worden als je in het ziekenhuis pas ligt dan zouden er percentueel wel erg veel mensen op de IC belanden en dood gaan aan het virus, waardoor er pas echt paniek kan ontstaan :)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• BeefHazard
  • Laatst online: 13-09 15:33
Keiichi schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:28:
[...]

Als niemand zou testen, maar een test afgenomen zou worden als je in het ziekenhuis pas ligt dan zouden er percentueel wel erg veel mensen op de IC belanden en dood gaan aan het virus, waardoor er pas echt paniek kan ontstaan :)
Anders gezegd: door je pas te laten testen als de ziekte al verder ontwikkeld is of als je in het ziekenhuis zou komen, help je de cijfers te verdraaien richting strengere maatregelen. Als al die helden met hun sterke immuunsystemen zich positief zouden laten testen en geen gebruik maken van de zorg, zouden de cijfers meer in de richting van versoepeling gaan :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
https://nos.nl/liveblog/2...n-fraude-bij-spoedtest-nl

23.680 positief vandaag. Zouden we ergens volgende week nog de 30K aantikken? Ook vraag ik mij af of het aantal besmettingen per dag zal gaan afvlakken i.v.m. de capaciteit bij de GGD om te testen bereikt is/lijkt te zijn. Indien er b.v. 2x zoveel mensen zich willen laten testen dan nu mogelijk zou zijn met een gelijk percentage positief dan zouden we in theorie al boven de 40K per dag kunnen zitten(?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Metalfreak schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:21:
[...]

De enige reden dat ik een PCR-test zou laten doen bij de GGD is omdat ik dan een QR voor een jaar krijg. Wat tegenwoordig nog langer is dan een prik, denk ik :p

Voor de rest kan je idd ook prima zelf beslissen om in quarantaine te gaan als je je ziek voelt, of als je zelftest positief aangeeft. Je kan ook prima de mensen waar je (nauw) contact mee gehad hebt even informeren over je positieve test.

Twitter

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:08

Dennis1812

Amateur prutser

Dennahz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:42:
[...]

De enige reden dat ik een PCR-test zou laten doen bij de GGD is omdat ik dan een QR voor een jaar krijg. Wat tegenwoordig nog langer is dan een prik, denk ik :p

Voor de rest kan je idd ook prima zelf beslissen om in quarantaine te gaan als je je ziek voelt, of als je zelftest positief aangeeft. Je kan ook prima de mensen waar je (nauw) contact mee gehad hebt even informeren over je positieve test.
Heb je enige bron dat de vaccinatie korter dan een jaar zou zijn?
Ik heb nog geen bericht dat de mijne in februari verloopt namelijk

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• de Peer

de Peer

under peer review

Dennahz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:42:
[...]

Klopt. Maar beetje aso is het wel natuurlijk. De maatschappij dat ben jij.

• Dennahz
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Dennis1812 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:13:
[...]

Heb je enige bron dat de vaccinatie korter dan een jaar zou zijn?
Ik heb nog geen bericht dat de mijne in februari verloopt namelijk
Nou ja, het is een vermoeden. In sommige landen is het bijvoorbeeld maar 270 dagen geldig. Geen idee of dat beleid in heel Europa overgenomen gaat worden. Zeker als ze straks gaan pushen met de boosters.

Uiteindelijk gaat die 2/2 toch 3/3 moeten worden. En dat gaat niet zonder die "dwang" met de QR, want veel mensen zijn er wel klaar mee denk ik :)
de Peer schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:19:
[...]

Klopt. Maar beetje aso is het wel natuurlijk. De maatschappij dat ben jij.
Wat is er precies aso aan mijn werkwijze dan? Het enige verschil is dat ik niet naar de GGD ga voor elke snotneus, voor de rest blijf ik gewoon thuis bij klachten en informeer ik mensen moest ik toch een besmetting hebben opgelopen ;)

En moest ik serieuze klachten krijgen, dan ga ik natuurlijk wel naar de GGD, maar niet voor ieder wissewasje.

Twitter

• Onbekend
  • Laatst online: 09:42

Onbekend

...

Ik zit mij het volgende af te vragen. Stel je voor dat er ruim voldoende testcapaciteit is en de testlocaties zijn goed verdeeld over het hele land (bijvoorbeeld, waar normaal de stemlokalen te vinden zijn, en niet 20km verderop). En de tests zijn natuurlijk gratis.
A. Zou het dan mogelijk zijn om een testbewijs te verplichten die niet ouder is dan 24 uur voor elk gebouw (winkel, kantoor, café, restaurant, enz.) zoals nu de QR-code al verplicht is?
B. Zou je hiermee ook zeer snel de virusverspreiding kunnen indammen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• de Peer

de Peer

under peer review

Dennahz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:27:
[...]

Nou ja, het is een vermoeden. In sommige landen is het bijvoorbeeld maar 270 dagen geldig. Geen idee of dat beleid in heel Europa overgenomen gaat worden. Zeker als ze straks gaan pushen met de boosters.

Uiteindelijk gaat die 2/2 toch 3/3 moeten worden. En dat gaat niet zonder die "dwang" met de QR, want veel mensen zijn er wel klaar mee denk ik :)

[...]

Wat is er precies aso aan mijn werkwijze dan? Het enige verschil is dat ik niet naar de GGD ga voor elke snotneus, voor de rest blijf ik gewoon thuis bij klachten en informeer ik mensen moest ik toch een besmetting hebben opgelopen ;)

En moest ik serieuze klachten krijgen, dan ga ik natuurlijk wel naar de GGD, maar niet voor ieder wissewasje.
Het negeren van het dringende verzoek je te laten testen bij klachten. Is dat niet 1 van de basisregels zelfs momenteel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Heb net eens een zelftest geprobeerd, hebben toch een overbodige doos van die zooi liggen. Grappig om eens te proberen maar heb niet vaak zo veel achter elkaar geniest. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Laatst online: 11:01
Gonadan schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:37:
maar heb niet vaak zo veel achter elkaar geniest. :D
Oh, dan zou ik toch maar even afspraak maken bij de GGD. Want bij klachten moet je geen zelftest gebruiken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 11:20

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Onbekend schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:38:
Ik zit mij het volgende af te vragen. Stel je voor dat er ruim voldoende testcapaciteit is en de testlocaties zijn goed verdeeld over het hele land (bijvoorbeeld, waar normaal de stemlokalen te vinden zijn, en niet 20km verderop). En de tests zijn natuurlijk gratis.
A. Zou het dan mogelijk zijn om een testbewijs te verplichten die niet ouder is dan 24 uur voor elk gebouw (winkel, kantoor, café, restaurant, enz.) zoals nu de QR-code al verplicht is?
B. Zou je hiermee ook zeer snel de virusverspreiding kunnen indammen?
Ik heb vandaag weer eens een testje gehaald bij de GGD maar als ik dat moet doen om ergens naar toe te kunnen blijf ik wel thuis. Wat een marteling. :(

• Gonadan

Gonadan

Tom-Z schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:58:
[...]

Oh, dan zou ik toch maar even afspraak maken bij de GGD. Want bij klachten moet je geen zelftest gebruiken. :+
:D

Al moet ik de eerste nog tegen komen die vanwege een paar niezen een afsprak bij de GGD gaat maken, voor zover dat überhaupt mogelijk is uiteraard. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
dat krampachtige gezeik over keuzevrijheid, tweedeling enzo; wat als we de consequentie van die vrije keuze neerleggen bij hen die die keuze maken? dus: alles vrij (ervan uitgaande dat degene met 1, of beide, van de 2Gs in de pocket, plus kinderen, weinig risico lopen op ernstige complicaties na een besmetting) en dan: 2G bij de deur/poort van het ziekenhuis (kinderen en niet-gevaccineerden met een medische indicatie uitgezonderd vanzelf)?

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

CynicRelief schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:15:
dat krampachtige gezeik over keuzevrijheid, tweedeling enzo; wat als we de consequentie van die vrije keuze neerleggen bij hen die die keuze maken? dus: alles vrij (ervan uitgaande dat degene met 1 van de 2Gs in de pocket, plus kinderen, weinig risico lopen op ernstige complicaties na een besmetting) en dan: 2G bij de deur/poort van het ziekenhuis (kinderen en niet-gevaccineerden met een medische indicatie uitgezonderd vanzelf)?
Dus pleit je voor een beul bij de ingang.
Petrus staat aan de ingang of je waardig bent, ben je waardig mag je door. Ben je niet waardig zal je een langzame pijnlijke dood sterven.

Gaat helemaal niet in tegen alle ethische principes van medici.
Wat is er mis met de boeken code zwart zoals we ze hebben?

• CynicRelief
  • Laatst online: 21-02 22:26
Dennis1812 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:18:
[...]

Dus pleit je voor een beul bij de ingang.
Petrus staat aan de ingang of je waardig bent, ben je waardig mag je door. Ben je niet waardig zal je een langzame pijnlijke dood sterven.

Gaat helemaal niet in tegen alle ethische principes van medici.
omdat, om maar een voorbeeld te noemen, mensen met een terminale ziekte, die ze is overkomen (even niet de lifestylekaart spelen, dat is een andere discussie) van diezelfde beul zometeen te horen krijgen dat ze helaas nog even moeten wachten

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Dennis1812 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:18:
Vooropgesteld; dit is puur een beschouwing, ik suggereer niet dat er iets mis is met het draaiboek.

Het draaiboek regelt eigenlijk heel kortweg:

- Bij fase 3 kom je alleen nog op de IC als je hulp nodig hebt bij ademen of je bloedsomloop
- Wie het eerst komt, krijgt de plek
- Alleen als patiënten praktisch tegelijk komen als er één plek vrij is, wordt er getrieerd.

Dingen als maatschappelijke positie, nationaliteit, sekse, juridische status maar ook eigen schuld worden expliciet genoemd als factoren die geen rol mogen spelen.

Wat zijn nou dingen die je wellicht als 'niet ideaal' kan beoordelen in de huidige situatie:

* Een patient die al op de IC ligt wordt nooit vergeleken met een nieuw binnenkomende. Iemand wordt dus nooit van de IC afgehaald om plaats te maken voor een nieuwe patient. Ethisch in de haak. Maar specifiek in het geval van COVID is de ligduur enorm lang. Dat verdringt dus potentieel heel erg veel andere patiënten. Het betekent dus ook dat er geen plek is voor een tiener na een ongelukje als de IC vol ligt met zeventigers die weken blijven liggen. Is dat verantwoord? Tot op welk niveau?

* De inclusiefactoren zijn invasieve ventilatoire ondersteuning of circulaire ondersteuning. Dat betekent dat urgente zorg aan COVID patienten altijd voor gaat op de minder urgente zorg aan bijvoorbeeld kankerpatiënten. Maar ook die laatsten kunnen ten dode opgeschreven zijn als hun zorg teveel uitgesteld wordt. Dat gaat wederom wringen als die urgente zorgbehoevende een enorm lange ligduur heeft. Het is logisch om de urgente zorg eerst te verlenen, maar als daardoor tien anderen overlijden vanwege verschillen in ligduur, is het misschien niet meer verantwoord.

* Specifiek de factor 'eigen schuld'. Die wordt typisch uitgesloten vanwege twee redenen. Ten eerste de hektiek: het is niet praktisch om in een code-zwart situatie te moeten uitzoeken of een verkeersslachtoffer wellicht 200km/uur heeft gereden en het dus 'eigen schuld' is. Ten tweede omdat het vaak onduidelijk is wat 'eigen schuld' is, en wat omgevingsfactoren zijn. Is dik zijn 'eigen schuld'? Of speelt de omgeving daarbij een rol. Maar qua vaccinatiestatus hoeft dat qua hectiek niet zo'n enorm probleem te zijn. En wellicht zou specifiek deze 'eigen schuld' factor expliciet opgenomen moeten worden in een draaiboek, omdat de gevolgen voor de zorg zó enorm zijn. Uiteraard moeten mensen dan de tijd krijgen daarop te anticiperen, maar ik kan me voorstellen dat het ethisch is om vooraf helder te maken dat vaccinatiestatus meespeelt bij triage.

Ik denk dat dit drie voorbeelden zijn waar frictie zit tussen de draaiboeken en wat een deel van de maatschappij als 'rechtvaardig' zou beschouwen. En dat dit voorbeelden zijn waar de ethische afwegingen die zijn gemaakt om tot dit draaiboek te komen soms in een algemene context zijn gemaakt, en wellicht anders zouden uitkomen in deze specifieke context.

Maar ik heb er geen verstand van :+. Het is wel interessante materie.

• Thalaron
CynicRelief schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:22:
[...]

omdat, om maar een voorbeeld te noemen, mensen met een terminale ziekte, die ze is overkomen (even niet de lifestylekaart spelen, dat is een andere discussie) van diezelfde beul zometeen te horen krijgen dat ze helaas nog even moeten wachten
Enerzijds kan met een QR code geven aan diegene die door medische redenen niet kunnen meedoen met vaccinatie. Anderzijds krijgen juist mensen met een terminale ziekte nu niet de zorg die ze nodig hebben omdat er luchthappers met prio/spoed opgenomen moeten worden.

Ik ben in ieder geval blij dat mijn schoonvader net voor de ellende echt begon zijn operatie (vervangen hartklep + bypass) heeft mogen ondergaan. Er was al aangegeven dat het mogelijk zou zijn dat het zou worden uitgesteld.

Ik ben oprecht benieuwd hoeveel mensen deze COVID crisis niet overleeft hebben/onnodig zullen sterven omdat de zorg klem zit met de hoeveelheid (deels te voorkomen) COVID patiënten.

Maar goed, ik mag hopen dat er voor uitzonderlijke gevallen ook uitzonderingen zullen zijn. Je kan niet tegen iemand zeggen; Nee! Geen vaccinatie voor jou! En tegelijkertijd helaas pindakaas want geen vaccinatie.

Ik dacht overigens dat ze de vingers aan de pols hielden? Inmiddels 400+ op de IC en indien ik mij niet vergis was 400 MAX voordat er op andere plekken vlakken grote problemen zouden gaan ontstaan…

Ik zou willen dat ik mijzelf kon laten invriezen en na al dit gezeur ontdooid kon worden :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Eigenlijk wil jij denk ik dan naar een scenario waar je zelfs als je al een bed gekregen hebt en aan beademing ligt en inmiddels stabiel bent.
Jippie, familie helemaal blij!

Toch naar die familie toe gaan. Nee sorry, we gaan hem nu toch laten sterven. Er is een ongeluk gebeurd en hebben het bed nodig.
Pfoe denk dat dat geen leuke boodschap is om te geven. Je bent je leven al niet zeker op een IC. Maar de plek was je wel altijd zeker.

En uiteindelijk staat het ongeluk in krant. Veroorzaakt door te hard rijden icm lachgas gebruik. De slachtoffers zitten permanent in een rolstoel. En ze hebben de tegenpartij zo hard geraakt dat deze zijn overlijden, helaas een kindje.

Voor die knakkers moet jouw fitte opa plaats maken. Opa die na een fors revalidatie traject misschien nog wel 10 tot 15 jaar mee kan.

De drempel om bedden elk moment leeg te kunnen schoppen is mij nog wat hoog. Vraag mij ook af hoe dat wetgeving technisch in elkaar zit. Denkbaar dat de WGBO aangepast moet worden dan .

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Thalaron schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:20:

Ik dacht overigens dat ze de vingers aan de pols hielden? Inmiddels 400+ op de IC en indien ik mij niet vergis was 400 MAX voordat er op andere plekken vlakken grote problemen zouden gaan ontstaan…
Welke problemen bedoel je hier ?

• Thalaron
Dennis1812 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:27:
[...]

Welke problemen bedoel je hier ?
Verdere afschaling van planbare zorg? Het was verder geen mededeling maar een vraag.

En over je voorbeeld van het vrijmaken van een IC bed;

Een bus voor schoolgaande kinderen vliegt van een brug af en 25 kinderen moeten naar de IC. Helaas ligt het daar vol met 70 jarige antivax opa’s die er al 2 weken aan de beademing liggen. Moeten die kinderen sterven omdat er een stel bejaarden wekenlang liggen? Zelfs indien ze wél gevaccineerd waren maar dat het gewoonweg niet voldoende is aangeslagen.

Uiteraard een extreem voorbeeld maar het is gewoon een probleem dat COVID opnames deels te voorkomen zijn maar voornamelijk relatief veel tijd kosten in vergelijking met veel andere zorg.

Open hart operatie en je mag na 1/2 dagen naar medium care en binnen een week vanaf de operatie zit je weer thuis. COVID kan je zomaar weken op de IC liggen..

Mijn oma heeft ook aangegeven dat mocht het zover komen, ze haar ten koste van een jong(er) iemand maar moeten loslaten. Bedenk wel dat indien je vader (opa) er ligt én alles is vol = vol, dat je zoon (diens kleinkind) dus niet geholpen kan worden.

Simpelweg het lot overlaten aan code zwart en iedereen die er al ligt lekker laten liggen is mijn inziens ook geen wenselijk scenario in de huidige vorm. Zéker niet indien het te voorkomen leed is dat die problemen veroorzaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door Thalaron op 18-11-2021 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Vergeet niet konder ic ≠ volwassenen kinder IC pleeg ≠ volwassenen IC
Heel ander specialisme met andere beddenverdeling.

En als de bus volwassenen bevat, ja jammer inderdaad als ze zo zwaar gewond zijn dat ze de IC nodig hebben.
Bezet=bezet.

Ik snap de ligtijd en alles prima hoor
En de verzoeken om covid onder andere zorg te plaatsen of zelfs niet meer te helpen ook.
Je bent niet de eerste met dit idee en niet de laatste.
Ik ben er alleen geen voorstander zeker.
Zeker zolang er geen vaccinatieplicht is vind ik het niet kunnen die mensen mindere zorg te geven bijvoorbeeld.

Komt zometeen het alcoholverbod bij levertransplantatie weer waarschijnlijk. Tja. Dat is een verbod, een keiharde vastgelegde plicht. Dit vaccin is momenteel nog net zo vrijblijvend als je keuze wat je vanavond eet.
Doe daar eerst iets aan voor de mensen mindere zorg krijgen.
Of mensen die net aan de beterende hand zijn hun bed uitgegooid worden en toch mogen sterven. Waardoor dan iedereen zal kunnen sterven.
Want de volgende die je erin schuift is ook aan de betere hand en moet er dan ook weer uit ivm iemand op de spoed.
Helaas... ook overleden.
Zo blijven we doorgaan en gaan de sterftecijfer de lucht in.
Of kan iemand die je in een vrijgemaakt bed legt er niet meer uit ivm nagedachtenis van degene die je hebt moeten ruimen hiervoor?

[ Voor 16% gewijzigd door Dennis1812 op 19-11-2021 08:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Thalaron schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:35:
[...]

En over je voorbeeld van het vrijmaken van een IC bed;

Een bus voor schoolgaande kinderen vliegt van een brug af en 25 kinderen moeten naar de IC. Helaas ligt het daar vol met 70 jarige antivax opa’s die er al 2 weken aan de beademing liggen. Moeten die kinderen sterven omdat er een stel bejaarden wekenlang liggen? Zelfs indien ze wél gevaccineerd waren maar dat het gewoonweg niet voldoende is aangeslagen.
In 2019 zou zo'n ongeluk ook al een probleem hebben opgeleverd, er zijn ook dan geen 25 IC bedden vrij in het lokale ziekenhuis, dan heb je ook de keuze tussen een ouder iemand die daar ligt wegsturen of een rit moeten maken die dat kind waarschijnlijk niet overleeft. Om nog maar te zwijgen van de triage die op de plaats van het ongeluk plaats vindt om te bepalen wie in die eerste ambulance mag.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Je lokale ziekenhuis heeft niet eens 25 kindplaatsen of personeel ervoor.
Gelukkig hebben we helikopters die die kinderen naar de juiste plek kunnen brengen. En op verdeeld die het land goede trauma en kind centra staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Dennis1812 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:18:
Vergeet niet konder ic ≠ volwassenen kinder IC pleeg ≠ volwassenen IC
Heel ander specialisme met andere beddenverdeling.

En als de bus volwassenen bevat, ja jammer inderdaad als ze zo zwaar gewond zijn dat ze de IC nodig hebben.
Bezet=bezet.

Ik snap de ligtijd en alles prima hoor
En de verzoeken om covid onder andere zorg te plaatsen of zelfs niet meer te helpen ook.
Je bent niet de eerste met dit idee en niet de laatste.
Ik ben er alleen geen voorstander zeker.
Zeker zolang er geen vaccinatieplicht is vind ik het niet kunnen die mensen mindere zorg te geven bijvoorbeeld.

Komt zometeen het alcoholverbod bij levertransplantatie weer waarschijnlijk. Tja. Dat is een verbod, een keiharde vastgelegde plicht. Dit vaccin is momenteel nog net zo vrijblijvend als je keuze wat je vanavond eet.
Doe daar eerst iets aan voor de mensen mindere zorg krijgen.
Of mensen die net aan de beterende hand zijn hun bed uitgegooid worden en toch mogen sterven. Waardoor dan iedereen zal kunnen sterven.
Want de volgende die je erin schuift is ook aan de betere hand en moet er dan ook weer uit ivm iemand op de spoed.
Helaas... ook overleden.
Zo blijven we doorgaan en gaan de sterftecijfer de lucht in.
Of kan iemand die je in een vrijgemaakt bed legt er niet meer uit ivm nagedachtenis van degene die je hebt moeten ruimen hiervoor?
Ik denk ook dat we geen triagisten meer overhouden, niemand wil die keuze daar maken en als je het wel doet ben je denk ik binnen een week overspannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
[...]

Sterkte. Ik heb zojuist de quarantaine periode achter de rug. Vrouwlief en ik positief getest, peuter van 3 nergens last van. Een week binnen zitten met een peuter is een "hel", als je dat zo mag noemen. Uiteindelijk toch een paar keer naar het bos gereden waarvan ik wist dat daar toch weinig mensen zijn. Al met al, sterkte :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Interessant. Ik moest net naar de markt (gewoon een markt buiten) en dacht: "Ik doe een mondkapje op, want tja, ook al is het niet binnen, echt anderhalve meter bewaren gaat ook niet altijd."

Ik was blijkbaar niet de enige, ik denk dat de helft van de mensen een mondkapje ophad.

Ik vond dat toch wel opvallend, dat veel mensen dat toch uit eigen beweging deden.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Zondag om 9 uur getest, 's avonds 23:00 uur uitslag (negatief).

Gister om 12:55 uur getest en nu nog steeds geen uitslag... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Newjersey schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:20:
[...]

Sterkte. Ik heb zojuist de quarantaine periode achter de rug. Vrouwlief en ik positief getest, peuter van 3 nergens last van. Een week binnen zitten met een peuter is een "hel", als je dat zo mag noemen. Uiteindelijk toch een paar keer naar het bos gereden waarvan ik wist dat daar toch weinig mensen zijn. Al met al, sterkte :X
Voel me nu al stukken beter gelukkig en de kinderen ook. Ik heb nog steeds geurverlies dus hoop dat dit snel weer goed komt. Mijn vrouw is net weg met de kinderen even naar een strandje in de buurt uitwaaien.

Ik denk dat ik vanavond maar eens een rondje ga lopen of fietsen in de buurt.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Frostbite schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:08:
[...]

Voel me nu al stukken beter gelukkig en de kinderen ook. Ik heb nog steeds geurverlies dus hoop dat dit snel weer goed komt. Mijn vrouw is net weg met de kinderen even naar een strandje in de buurt uitwaaien.

Ik denk dat ik vanavond maar eens een rondje ga lopen of fietsen in de buurt.
Die had ik na een week weer terug. Gebeurd me ook vaak met een gewone verkoudheid. Succes nog even. En buiten zijn is goed voor de mens. Knap je van op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09:58

NMH

Moderator General Chat
Een mogelijke reden die direct bij mij opkomt is minder autodelen in verband met corona. Dus niet carpoolend naar het werk, sportvereniging, etc. maar ieder in de eigen wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:23

Amphiebietje

In de blubber

NMH schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:10:
[...]

Een mogelijke reden die direct bij mij opkomt is minder autodelen in verband met corona. Dus niet carpoolend naar het werk, sportvereniging, etc. maar ieder in de eigen wagen.
Was de autoverkoop niet ook wat toegenomen omdat mensen liever elk met hun individuele auto naar het werk gingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

anandus schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:35:
Interessant. Ik moest net naar de markt (gewoon een markt buiten) en dacht: "Ik doe een mondkapje op, want tja, ook al is het niet binnen, echt anderhalve meter bewaren gaat ook niet altijd."

Ik was blijkbaar niet de enige, ik denk dat de helft van de mensen een mondkapje ophad.

Ik vond dat toch wel opvallend, dat veel mensen dat toch uit eigen beweging deden.
Dat verbaast mij ook wel, toen ik van de week op de markt was heb ik amper een mondkapje gezien. Is het misschien tegen een overdekt winkelcentrum aan of zo?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Net de laatste persco gekeken. Sinterklaasjournaal.... Geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:11:
Net de laatste persco gekeken. Sinterklaasjournaal.... Geniaal.
Pepernoten vangen, niet te dicht bij Sinterklaas en liedjes zingen. :D _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Mail van de dansschool:
Het wordt steeds kouder, de R zit alweer een tijdje in de maand.
_o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:05
Maak zojuist iets bizars mee;
Ik wordt net gebeld voor een NEGATIEVE Test uitslag van gisteren! Nog nooit gehad, want zie het altijd via DiGid…

Aangezien ik 2 huisgenoten heb die op Corona positief testen, en waar ik de GGD al voor heb gesproken (die post eerder deze dag), wordt ik nu opeens gebeld.

Was dit een check op van de Quarantaine check lijn?? Om te horen of ik niet buiten was?
Na verificatie van identiteit, en uitslag van (voor mij al bekende ) uitslag van de test en die van de huisgenoot, gingen ze heel snel in of ik de leefregels wist..
Nr *knip*
Post verplaatst en telefoonnummer weggehaald.

[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 19-11-2021 21:13 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:15:
Ik wordt net gebeld voor een NEGATIEVE Test uitslag van gisteren! Nog nooit gehad, want zie het altijd via DiGid…

Aangezien ik 2 huisgenoten heb die op Corona positief testen, en waar ik de GGD al voor heb gesproken (die post eerder deze dag), wordt ik nu opeens gebeld.

Was dit een check op van de Quarantaine check lijn?? Om te horen of ik niet buiten was?
Na verificatie van identiteit, en uitslag van (voor mij al bekende ) uitslag van de test en die van de huisgenoot, gingen ze heel snel in of ik de leefregels wist..
Nr knip
Dat is dus gewoon de GGD.

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 19-11-2021 21:13 . Reden: Quote aangepast ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
na de avondklokrellen hebben we nu ook de 2g rellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Mr. Detonator schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:15:
Ja daar had je op kunnen rekenen, zal nog wel erger worden als 2G rond is.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Nr [mbr]*knip*
Post verplaatst en telefoonnummer weggehaald.[/]
Heel normaal dat er gebeld wordt voor negatieve uitslagen, alleen in deze drukke tijd wat onverwacht. Misschien iemand van het team die ff wat anders wilde doen ofzo? :P

Wacht nog steeds op uitslag. 30 uur inmiddels....

[ Voor 3% gewijzigd door Beekforel op 19-11-2021 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Beekforel schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:43:
[...]

Heel normaal dat er gebeld wordt voor negatieve uitslagen, alleen in deze drukke tijd wat onverwacht. Misschien iemand van het team die ff wat anders wilde doen ofzo? :P

Wacht nog steeds op uitslag. 30 uur inmiddels....
Verbaasde mij ook dat ze niet beter positieve uitslagen konden nabellen!
Maar quarantine is nog steeds een dringend advies en geen verplichting.
Dus ik neem aan dat het niet het quarantine controle team is, om mensen te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Mr. Detonator schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:15:
Ach. Wellicht.

Als er niets opstandigs was dan zouden we wellicht Spaans praten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Stinger_Ventura schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:50:
[...]

Verbaasde mij ook dat ze niet beter positieve uitslagen konden nabellen!
Maar quarantine is nog steeds een dringend advies en geen verplichting.
Dus ik neem aan dat het niet het quarantine controle team is, om mensen te controleren.
Ik heb iig nooit van het bestaan van zo'n team gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Beekforel schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:55:
[...]

Ik heb iig nooit van het bestaan van zo'n team gehoord.
Zou een landelijk team van 10 FTe zijn om in reizigers uit hoog risico gebieden te controleren, met als doel om nieuwe varianten buiten de deur te houden, doordat die personen 10 dagen in quarantine moesten.

https://www.rijksoverheid...antaineplicht-servicepunt

[ Voor 10% gewijzigd door Stinger_Ventura op 19-11-2021 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 15-08 19:35
horizon1978 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:52:
[...]

Ach. Wellicht.

Als er niets opstandigs was dan zouden we wellicht Spaans praten hier.
Jawohl !

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Detonator op 19-11-2021 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Nr [mbr]*knip*
Post verplaatst en telefoonnummer weggehaald.[/]
Als je de uitslag al via digid gezien hebt waarom zou je dan binnen moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Stinger_Ventura schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:56:
[...]

Zou een landelijk team van 10 FTe zijn om in reizigers uit hoog risico gebieden te controleren, met als doel om nieuwe varianten buiten de deur te houden, doordat die personen 10 dagen in quarantine moesten.

https://www.rijksoverheid...antaineplicht-servicepunt
Ah ja dat is wel een hele andere doelgroep...

GGD probeert ook gewoon te helpen hè, ze veroordelen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 21:07
Ik vind een groepering van edelmannen met schepen of een alliantie tussen verschillende landen toch net van een wat andere orde dan de harde kern van een FC met wat opportunisten er tussen moet ik eerlijk zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
dakka schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:06:
Ik vind een groepering van edelmannen met schepen of een alliantie tussen verschillende landen toch net van een wat andere orde dan de harde kern van een FC met wat opportunisten er tussen moet ik eerlijk zijn :P
Hoeveel verschil is er nu:

'De geuzen waren van afkomst zeer gemengd. De geuzenvloot bestond vooral uit verarmde adel die verbeurdverklaarde bezittingen terug wilde (zoals Arent VII van Duivenvoorde) met daarbij avonturiers, werkloze zeelui en marginale elementen, zelfs gewone misdadigers. '

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 21:07
horizon1978 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:14:
[...]

Hoeveel verschil is er nu:

'De geuzen waren van afkomst zeer gemengd. De geuzenvloot bestond vooral uit verarmde adel die verbeurdverklaarde bezittingen terug wilde (zoals Arent VII van Duivenvoorde) met daarbij avonturiers, werkloze zeelui en marginale elementen, zelfs gewone misdadigers. '

;)
Ja als je zo gaat redeneren, hoeveel verschil is er nu tussen de relschoppers die ruiten van winkels in lopen te gooien, onpartijdige reddingswerkers aanvallen, en het Nederlands verzet.

Bestaan ook uit meerdere lagen van de samenleving die het even zat waren

:)

[ Voor 6% gewijzigd door dakka op 19-11-2021 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
ik blijf het hele werkzaamheid van het vaccin en virus maar moeilijk te begrijpen.

in dit artikel van eenvandaag word vermeld:
"Degenen die direct na een acute infectie hogere niveaus van antilichamen hebben, lopen een groter risico op langdurige symptomen", zegt Langeland tegen EenVandaag.

Ook bij de relatief gezonde patiënten vinden de onderzoekers een verband: hoe hoger het gehalte aan antistoffen, hoe groter de kans op langdurige complicaties na corona/ "
https://eenvandaag.avrotr...t-onderzoek-in-noorwegen/
Ze hebben het over verhoogde niveaus antilichamen die door het virus zijn verhoogd en bij ongevaccineerde mensen voor long covid klachten zorgen.
Maar een vaccin verhoogd toch ook antilichamen?

[ Voor 3% gewijzigd door tweakmember op 20-11-2021 03:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tweakmember schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 03:48:
ik blijf het hele werkzaamheid van het vaccin en virus maar moeilijk te begrijpen.

[...]
Ze hebben het over verhoogde niveaus antilichamen die door het virus zijn verhoogd en bij ongevaccineerde mensen voor long covid klachten zorgen.
Een vaccin is een gestuurde productie van antilichamen tegen specifieke onderdelen van het virus. Bij een infectie worden er veel meer verschillende antilichamen aangemaakt, en mogelijk ook antilichamen die schade aanrichten door lichaamseigen structuren aan te vallen.

Antilichamen = anti-iets. Er is een heel erg hoge variatie in wat ze kunnen herkennen, zo werkt het nu eenmaal.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

En begin december gaat mijn operatie weer niet door.
Tot nadere inzicht blijven we de reguliere zorg extreem afschalen.

Welkom bed, welkom UWV zometeen en welkom nog maar een shitload aan fentanyl.
Je kan mij straks beter op een PAAZ gaan leggen denk ik. Wordt echt gek zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
tweakmember schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 03:48:

[...]

Naast wat @gambieter hierboven zegt, is het artikel niet goed opgeschreven. Er is namelijk alleen een verband gevonden (correlatie), dat wil niet zeggen dat er dan ook een oorzakelijk (causaal) verband is. Het aantal antilichamen is een maat voor hoe sterk de immuunreactie is. Het is niet aannemelijk dat de antilichamen zelf voor de problemen zorgen, maar dat er een onderliggende factor is die het gevonden verband verklaart. Misschien hebben de mensen met een sterkere antilichamenresponse een hogere virusload gehad, of hebben ze een overreactie gehad van het immuunsysteem dat voor schade heeft gezorgd.

Ik verzin dit nu ter plekke, maar je moet goed kijken naar wat hiervan de onderliggende oorzaak kan zijn, en dit heeft dus eerst veel meer nader onderzoek nodig om te bekijken wat hier nou aan ten grondslag ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

48 uur later, nog steeds geen uitslag. Even gebeld met GGD maar die kunnen verder ook niets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Beekforel schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:03:
48 uur later, nog steeds geen uitslag. Even gebeld met GGD maar die kunnen verder ook niets....
Mijn vrouw had de uitslag afgelopen woensdag binnen 9uur wel met prio getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik ben getest in Assen, las dat GGD Drenthe capaciteit had voor 3200 testen per dag en donderdag 4000 testen heeft afgenomen. Ik zal wel bij die 800 "teveel" gezeten hebben ofzo. :+

Van alle maatregelen die er zijn heb ik nooit last gehad, behalve nu de quarantaine. Echt vervelend. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online

Omroep Brabant nam een kijkje in het Catharina ziekenhuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi filmpje, en mooi om twee zorgmedewerkers aan te horen geven dat vaccineren leidt tot minder kans op ernstige virusimpact , maar tegelijkertijd niet oordelen over de gemaakte keuzes van hun patiënten wat betreft vaccinatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Nou ik heb m'n uitslag hoor:
Helaas kunnen we niet zien of u wel of niet besmet bent met het coronavirus. We moeten de test daarom opnieuw doen.
Is dit een soort sorry we zijn hem kwijt? M'n vrouw die bij de GGD gewerkt heeft (als bco) had dit ook nog nooit eerder gezien.

Ik heb geen klachten, getest omdat ik een positieve in contact geweest ben. Morgen nog ff zelftestje en als die negatief is geloof ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Beekforel schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 21:30:
Nou ik heb m'n uitslag hoor:

[...]

Is dit een soort sorry we zijn hem kwijt? M'n vrouw die bij de GGD gewerkt heeft (als bco) had dit ook nog nooit eerder gezien.

Ik heb geen klachten, getest omdat ik een positieve in contact geweest ben. Morgen nog ff zelftestje en als die negatief is geloof ik het wel.
Das balen, test niet goed afgenomen misschien. Maar beter laat je je gewoon netjes opnieuw testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wanneer gaan de rellen topics weer open?

Gaat aardig los weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
En dan te bedenken dat de zogenaamde reden van de rellen iets is waar men het nog niet eens over eens is in de kamer…

Man man man wat een kansloos gedoe weer!

Ik stel voor dat we z.s.m. gewoon lekker 1G gaan invoeren. Testen voor toegang voor alles en iedereen. Dat daar geen capaciteit voor is en naar mijn vermoeden ook gigantische problemen zal opleveren voor vrijwel alle ondernemers is dan dikke jammer maar helaas. Ik zal in ieder geval nergens meer heengaan in een dergelijke situatie, lekker goedkoop en rustig :)

Kan men in ieder geval niet zeggen dat een gevaccineerde meer mag dan een ander.

Of gewoon meer gericht schieten maar dat geeft weer zoveel papierwerk…

[ Voor 7% gewijzigd door Thalaron op 21-11-2021 00:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Daar ben ik ook voor. 3G met testen, oftewel 1G.

Voor essentiële dingen is je test wat langer geldig (je hoeft nu helemaal niet te testen voor de supermarkt, de apotheek of het tankstation) voor niet-essentiële dingen is je test een stuk korter geldig. Eerst bijv. maar 24 uur, maar dit kan bij goede cijfers bijv. naar 48 uur opgerekt worden.

En ja, de kosten zullen in eerste de pan uit rijzen qua mankracht en euro's, maar je hebt ook veel minder handen nodig in de ziekenhuizen en bij de huisartsen. Dokters en verpleegkundigen kunnen uiteindelijk weer de normale zorg leveren en het afnemen van testen kan je ook aan studenten en andere vrijwilligers leren en het zetten van vaccinaties (steeds minder van nodig) kan dan ook gewoon door verpleegkundigen en bijv. militairen worden gedaan.

Daarbij geldt dan verplichte quarantaine voor iedereen binnen dat huishouden/die woning van minimaal 10 dagen, waarbij bijv. boodschappen bezorgen gratis is. Aanname: Het risico van elkaar besmetten binnenshuis zal niet heel veel verschillen als je elkaar 24/7 ziet, of wanneer je elkaar 8/7 ziet en gewoon met elkaar omgaat.

Vaccinaties kosten max 20. Dat komt op gemiddeld 40 tot 60 euro per persoon
Testen kosten zo'n 65 tot 70 euro gemiddeld.
Een ziekenhuisopname kost 500 per dag waarbij er per dag 3 shifts (verschillende graden van bezetting) nodig zijn met daaraan verbonden personeel dat niet ook iemand anders kan helpen, of daarvoor in de plaats kan testen en vaccineren, In deze zelfde tijd hadden tientallen mensen door hen getest of gevaccineerd kunnen worden

Ik mag aannemen dat ze bij het CBS zulke cijfers wel klaar hebben liggen aan wat er voor hulp achter de hand kan zijn en wat die de samenleving kost én oplevert.

Er zijn een kleine 70.000 militairen werkzaam bij defensie.
Als je daarvan 25 tot 50 % opleidt om te prikken/testen heb je tussen 17.000 en 35.000 mensen erbij

Er zijn ruim 186.000 verpleegkundigen in Nederland (incl ouderenzorg, gehandicaptenzorg en psychiatrische zorg). Daarbovenop zijn er nog heel veel andere verzorgenden in deze en aanverwante sectoren. Als je ook hiervan de mensen die nog niet kunnen/mogen prikken/testen opleidt, heb je nog tienduizenden handen extra.

Ja deze militairen en verpleegkundigen/verzorgenden werken ook in hun normale baan. Daar kan je afspraken over maken met werkgevers, overuren, enz.

Met de huidige coronacijfers moet je al testen tot het personeel erbij neervalt, dus tienduizenden handen extra verkort de wachtrijen en verlicht de werkdruk

Uiteindelijk mag je hopen dat er steeds minder mensen getest hoeven worden (want minder verspreiding en minder klachten) en dat mensen zich bewuster worden van hun footprint in dezen dus dat ze ook bewuster worden van (het eventuele gebrek aan) de essentieelheid van hun wensen.

Als we daarbij het EU-deel van de QR-app gebruiken waarbij dingen niet maanden geldig zijn, maar alleen zolang iemand gezond is, dan hebben we de boel veel sneller eronder.

Ik ga vast voorbij aan allerlei praktische bezwaren, maar het lijkt me een reële optie om hier eens goed naar te kijken. Voor 3 weken ziekenhuis ben je al 10k kwijt en vele uren aan personeel dat geen andere dingen kan doen. Het lijkt me dat dit al heel snel rendabel kan zijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:10

Nox

Noxiuz

Jorgen schreef op zondag 21 november 2021 @ 03:48:
Daar ben ik ook voor. 3G met testen, oftewel 1G.

Voor essentiële dingen is je test wat langer geldig (je hoeft nu helemaal niet te testen voor de supermarkt, de apotheek of het tankstation) voor niet-essentiële dingen is je test een stuk korter geldig. Eerst bijv. maar 24 uur, maar dit kan bij goede cijfers bijv. naar 48 uur opgerekt worden.

En ja, de kosten zullen in eerste de pan uit rijzen qua mankracht en euro's, maar je hebt ook veel minder handen nodig in de ziekenhuizen en bij de huisartsen. Dokters en verpleegkundigen kunnen uiteindelijk weer de normale zorg leveren en het afnemen van testen kan je ook aan studenten en andere vrijwilligers leren en het zetten van vaccinaties (steeds minder van nodig) kan dan ook gewoon door verpleegkundigen en bijv. militairen worden gedaan.

Daarbij geldt dan verplichte quarantaine voor iedereen binnen dat huishouden/die woning van minimaal 10 dagen, waarbij bijv. boodschappen bezorgen gratis is. Aanname: Het risico van elkaar besmetten binnenshuis zal niet heel veel verschillen als je elkaar 24/7 ziet, of wanneer je elkaar 8/7 ziet en gewoon met elkaar omgaat.

Vaccinaties kosten max 20. Dat komt op gemiddeld 40 tot 60 euro per persoon
Testen kosten zo'n 65 tot 70 euro gemiddeld.
Een ziekenhuisopname kost 500 per dag waarbij er per dag 3 shifts (verschillende graden van bezetting) nodig zijn met daaraan verbonden personeel dat niet ook iemand anders kan helpen, of daarvoor in de plaats kan testen en vaccineren, In deze zelfde tijd hadden tientallen mensen door hen getest of gevaccineerd kunnen worden

Ik mag aannemen dat ze bij het CBS zulke cijfers wel klaar hebben liggen aan wat er voor hulp achter de hand kan zijn en wat die de samenleving kost én oplevert.

Er zijn een kleine 70.000 militairen werkzaam bij defensie.
Als je daarvan 25 tot 50 % opleidt om te prikken/testen heb je tussen 17.000 en 35.000 mensen erbij

Er zijn ruim 186.000 verpleegkundigen in Nederland (incl ouderenzorg, gehandicaptenzorg en psychiatrische zorg). Daarbovenop zijn er nog heel veel andere verzorgenden in deze en aanverwante sectoren. Als je ook hiervan de mensen die nog niet kunnen/mogen prikken/testen opleidt, heb je nog tienduizenden handen extra.

Ja deze militairen en verpleegkundigen/verzorgenden werken ook in hun normale baan. Daar kan je afspraken over maken met werkgevers, overuren, enz.

Met de huidige coronacijfers moet je al testen tot het personeel erbij neervalt, dus tienduizenden handen extra verkort de wachtrijen en verlicht de werkdruk

Uiteindelijk mag je hopen dat er steeds minder mensen getest hoeven worden (want minder verspreiding en minder klachten) en dat mensen zich bewuster worden van hun footprint in dezen dus dat ze ook bewuster worden van (het eventuele gebrek aan) de essentieelheid van hun wensen.

Als we daarbij het EU-deel van de QR-app gebruiken waarbij dingen niet maanden geldig zijn, maar alleen zolang iemand gezond is, dan hebben we de boel veel sneller eronder.

Ik ga vast voorbij aan allerlei praktische bezwaren, maar het lijkt me een reële optie om hier eens goed naar te kijken. Voor 3 weken ziekenhuis ben je al 10k kwijt en vele uren aan personeel dat geen andere dingen kan doen. Het lijkt me dat dit al heel snel rendabel kan zijn.
Hoe denk je ongeveer 4-5 miljoen tests per dag af te nemen? Als je een beetje normaal wilt leven heb je die wel nodig, niet iedereen kan aan eens per week de deur uit genoeg hebben. Die 1G komt van cu/sgp omdat dat de enige oplossing is die hun achterban zou kunnen ondersteunen. (Al zal het in urk wel los gaan met 1g)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Ik zit inmiddels ook in thuisisolatie. Junior (5 jaar) was tot en met dinsdag op school. Na een paar klasgenoten bleek ook de leerkracht besmet. En sinds gisteren heeft onze zoon ook het label “positief getest” van de GGD gekregen.

Tot nu toe merken we niet zoveel. Zijn smaak is wat minder lijkt het. En hij is misschien iets tammer dan anders.

Mijn vrouw en ik ervaren lichte verkoudheidskkachten. Ben benieuwd hoe dat gaat ontwikkelen. Allebei 5 a 6 maanden geleden geprikt. Zij Moderna, ik Janssen.

Vooralsnog geen grote zorgen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een weekje weer teurg in Nederland. Had gisteren niet het idee dat er veel veranderd is. Ik heb in de middag gepooled met wat vrienden (want avondsluiting om 8 uur), daarna naar een restaurant geweest. Had wel verwacht dat we daar om 8 uur buitengeschoven werden, maar konden gelukkig nog rustig ons biertje opdrinken.
Wel vreemd om dan te zien dat er rijen voor de bioscoop staan met begintijden van films om 22.30. Lang geleden dat ik naar de bios geweest ben, maar nooit geweten dat ze vroeger zo laat nog begonnen. 12 uur sluiting is dus verdwenen.. Dus eigenlijk een verruiming voor theaters en bioscopen, goede lobby in den haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik ben echt benieuwd wat ik ga stemmen de volgende keer. Alles van het huidige kabinet valt af wegens de enorme wanprestatie die het ondertussen toch echt is geworden.
PVV en FvD sowieso niet PvdA is op sterven na dood en GroenLinks had ik het ook niet beter zien doen

De druppel voor mij is nu toch echt weer het complete falen van de GGD icm het testen.
Ik ben echt zo klaar met dit falende beleid. De eerste response was nog wel ok nu is alles waardeloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Gelukkig maar, het probleem is opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0QEzhLFIvxyr42g7GAbUh-QipbM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kjiIwLSt6PwGgQ4fjcrAbFez.jpg?f=user_large

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

anandus schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:00:

[Afbeelding]
Briljante redenatie weer van die lui. Stonden zeker achteraan in de rij toen de hersens werden uitgedeeld ofzo? :X

Dat is beetje dezelfde redenatie van "Deuk in je auto? Kijk er niet naar, heb je er ook geen last van!"....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

TrailBlazer schreef op zondag 21 november 2021 @ 09:59:
Ik ben echt benieuwd wat ik ga stemmen de volgende keer. Alles van het huidige kabinet valt af wegens de enorme wanprestatie die het ondertussen toch echt is geworden.
PVV en FvD sowieso niet PvdA is op sterven na dood en GroenLinks had ik het ook niet beter zien doen

De druppel voor mij is nu toch echt weer het complete falen van de GGD icm het testen.
Ik ben echt zo klaar met dit falende beleid. De eerste response was nog wel ok nu is alles waardeloos.
Had je dat vorige stemronde nog niet bedacht dan? Zonde. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 09:27
@Beekforel een vriend van mijn vrouw ook dezelfde mededeling gekregen na meer dan 48 uur wachten.
Schiet echt niet op op deze manier.
Ik mis hier Ahoy wel met uitslag nadat we thuis kwamen (max een uur) en alleen neus testen.

Maar beste is om toch nog een test te laten afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nox schreef op zondag 21 november 2021 @ 09:05:
[...]

Hoe denk je ongeveer 4-5 miljoen tests per dag af te nemen? Als je een beetje normaal wilt leven heb je die wel nodig, niet iedereen kan aan eens per week de deur uit genoeg hebben. Die 1G komt van cu/sgp omdat dat de enige oplossing is die hun achterban zou kunnen ondersteunen. (Al zal het in urk wel los gaan met 1g)
Dit is mijn eigen idee over 3G incl Test/1G
Ik heb me totaal niet bezig gehouden met wat de partijen vinden

Daarnaast heb ik ook het begin van een oplossing opgeschreven. Je kunt binnen een maand of twee minimaal 50k extra handen hebben. Zo'n 25% vd bevolking kan je evt uitsluiten van testen (ouderen, zieken, enz die nauwelijks meer de deur uitgaan en heel jonge kinderen), of maar 1 x per week

Met 50k extra handen bovenop de huidige gekwalificeerde mensen, moet 50 tests/vaccinaties per shift per persoon wel mogelijk zijn. Dan ga je zulke aantallen ook kunnen doen.

We hebben gezien dat in Denemarken ook iedereen zonder afspraak onbeperkt getest kon worden en hoe goed dat werkte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

anandus schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:00:

[Afbeelding]
Soms zit er zelfs bij wappies een kern van waarheid in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8A2msR7lt6NFGm-vz-0fv5Foj0k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1AdXHEQn72Wkfc0BQyJ9xbvL.jpg?f=user_large

Pagina: 1 ... 30 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"