Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

steveman schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:33:
Ben wel benieuwd of het volgende week/vanaf morgen ook merkbaar rustiger gaat zijn in de sportschool.

En of het bij de balie roid rage ontwijken wordt :X
Neefje van me werkt bij een vestiging van een grote fitness boer.
Die heeft inmiddels al de nodige (doods)bedreidingen ontvangen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

steveman schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:33:
Ben wel benieuwd of het volgende week/vanaf morgen ook merkbaar rustiger gaat zijn in de sportschool.

En of het bij de balie roid rage ontwijken wordt :X
De sportschool waar ik bij zit stuurde gisteren een A4 over mail waarom ze het er niet mee eens waren en dat de overheid vreselijk was etc. etc. een duidelijk wappie verhaal.

Vervolgens een 2e A4 waarom ze het toch allemaal gingen naleven want ze wilde geen boetes betalen. Hoe ze het nu oplossen is dat mensen 1 maal hun QR code laten zien en dat deze ''status'' vervolgens gekoppeld wordt aan je fitness abbonement. Bij het binnenkomen moet je altijd een pasje swipen en daar checken ze dus of je je QR code al hebt laten zien.

Mag dit eigenlijk wel? Want je kan je 1 maal laten testen en vervolgens onbeperkt blijven door sporten zonder dat er iemand naar vraagt.

[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 05-11-2021 11:58 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:18

Dennis1812

Amateur prutser

spartacusNLD schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:57:
[...]

De sportschool waar ik bij zit stuurde gisteren een A4 over mail waarom ze het er niet mee eens waren en dat de overheid vreselijk was etc. etc. een duidelijk wappie verhaal.

Vervolgens een 2e A4 waarom ze het toch allemaal gingen naleven want ze wilde geen boetes betalen. Hoe ze het nu oplossen is dat mensen 1 maal hun QR code laten zien en dat deze ''status'' vervolgens gekoppeld wordt aan je fitness abbonement. Bij het binnenkomen moet je altijd een pasje swipen en daar checken ze dus of je je QR code al hebt laten zien.

Mag dit eigenlijk wel?
Tuurlijk niet. Een test qr is maar 3 dagen geldig. En ze weten niet of het vaccinatie of test qr is

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Dennis1812 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:58:
[...]
Tuurlijk niet. Een test qr is maar 3 dagen geldig. En ze weten niet of het vaccinatie of test qr is
Precies wat mijn gedachten al was. Waarschijnlijk denken ze hiermee een ''loophole'' gevonden te hebben. Waarschijnlijk komen ze er ook mee weg want controle doet de gemeente toch niet.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-09 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

Dat lijkt me inderdaad niet helemaal de bedoeling...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Hoe ze het nu oplossen is dat mensen 1 maal hun QR code laten zien en dat deze ''status'' vervolgens gekoppeld wordt aan je fitness abbonement. Bij het binnenkomen moet je altijd een pasje swipen en daar checken ze dus of je je QR code al hebt laten zien.

Mag dit eigenlijk wel? Want je kan je 1 maal laten testen en vervolgens onbeperkt blijven door sporten zonder dat er iemand naar vraagt.
Lijkt me niet, want QR codes hebben een beperkte geldigheid (codes die voortkomen uit een toegangstest zijn iets van 1-2 dagen geldig geloof ik). Die polsbandjes oplossing mag ook alleen als de polsbandjes maar 24 uur geldig zijn.

In theorie zou je een internationale QR code kunnen scannen, daar staan veel meer gegevens in (o.a. welk type (vaccinatie/test/herstel) en een datum), maar dat is volgens mij a) tegen de regels en b) gegeven de "wappie-mail" vast niet wat ze voor ogen hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
MikeyMan schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:36:
Neefje van me werkt bij een vestiging van een grote fitness boer.
Die heeft inmiddels al de nodige (doods)bedreidingen ontvangen. :X
Tja, dat is ook een oplossing; in plaats van sporten in de sportschool op de stoep knokken met de controleur. >:)

Maar alle gekheid op een stokje, het is natuurlijk dieptriest. Ik geloof dat er in Belgie al iemand doodgestoken is door een persoon die het niet eens was met het QR code gebeuren. Kan me goed voorstellen dat je neef zich er niet prettig bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

3 dagen?

Een Nederlands testbewijs is geldig tot 24 uur na het moment van testen. Binnen deze 24 uur kun je met het bewijs (de Nederlandse QR-code) dus meerdere locaties of activiteiten bezoeken. En de QR-code steeds opnieuw laten scannen. Let op: een door de GGD afgenomen test is veelal niet binnen 24 uur na afname beschikbaar in CoronaCheck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NMH schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:07:
[...]

Tja, dat is ook een oplossing; in plaats van sporten in de sportschool op de stoep knokken met de controleur. >:)

Maar alle gekheid op een stokje, het is natuurlijk dieptriest. Ik geloof dat er in Belgie al iemand doodgestoken is door een persoon die het niet eens was met het QR code gebeuren. Kan me goed voorstellen dat je neef zich er niet prettig bij voelt.
Nee die voelt zich er zeker niet prettig bij. Z'n vrouw werkt met geestelijk gehandicapten. Dus die is al die tijd voorzichtig geweest. Maar moet nu dus de strijd aan met een stel doorgesnoven anabolen klonten. Zal gezellig worden morgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-09 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

En trouwens over die loophole, AVG-technisch mag het opslaan van die informatie wellicht ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door steveman op 05-11-2021 12:14 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

MikeyMan schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:10:
[...]

3 dagen?

Een Nederlands testbewijs is geldig tot 24 uur na het moment van testen. Binnen deze 24 uur kun je met het bewijs (de Nederlandse QR-code) dus meerdere locaties of activiteiten bezoeken. En de QR-code steeds opnieuw laten scannen. Let op: een door de GGD afgenomen test is veelal niet binnen 24 uur na afname beschikbaar in CoronaCheck.
Oke excuus. Dan was het een andere test is 72 u geldig is.
Zoveel verschillende zaken tegenwoordig 8)7
Feit blijft dat t niet mag natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis1812 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:14:
[...]

Oke excuus. Dan was het een andere test is 72 u geldig is.
Zoveel verschillende zaken tegenwoordig 8)7
Feit blijft dat t niet mag natuurlijk.
Pcr in het buitenland is geloof ik 72 uur.

Voor dansen met Jansen was het 40 uur.

Geen peil op te trekken IDD :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:20
Ik ga maandag (als 73+-er en dus niet als doorgesnoven anabole) weer sporten en zal dan pas navragen waarom ze (ook bij mijn sportschool) deze bocht denken te kunnen nemen, Want inderdaad, 3G, en een test is maar 24 uur geldig. Al besef ik heus wel dat ik als gevaccineerde ook nog besmettelijk kan zijn.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
steveman schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:13:
En trouwens over die loophole, AVG-technisch mag het opslaan van die informatie wellicht ook niet.
Goed punt, gezondheidsinformatie valt onder de bijzondere persoonsgegevens, en die mogen niet zomaar verwerkt worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Zo, de eerste instructie mailtjes van de sportverenigingen komen binnen. Best zuur, niemand heeft zin in die nieuwe verplichtingen, iedereen probeert er maar een draai aan te geven. Zaken als in we vertrouwen erop dat jullie elkaar controleren.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Die is wel goed! Op basis van wat er in de media over de regels gecommuniceerd is is dat voldoende. Immers er is gecontroleerd en ik heb ze nergens gehoord over de duur van de geldigheid van een controle.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Die test heeft wel een beperkte geldigheid, maar dat zegt niets over de controle op die test. Je moet een geldige qr getoond hebben om binnen te mogen. Aan die eis is voldaan.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Ankona schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:26:
[...]

Die is wel goed! Op basis van wat er in de media over de regels gecommuniceerd is is dat voldoende. Immers er is gecontroleerd en ik heb ze nergens gehoord over de duur van de geldigheid van een controle.
Nee, natuurlijk mag dat niet. Het opzoeken van die uitersten draagt overigens niet bij aan de discussie. De overheid heeft dit opgelegd, als je wil klagen, ga je maar klagen bij de overheid.

Of je steekt natuurlijk je energie in het halen van een vaccinatie, lijkt me veel logischer...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

steveman schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:13:
Ik ben benieuwd. Zojuist een mailtje terug gestuurd. We zien wel wat hij er mee doet :+

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Net terug van het testcentrum voor test nummer, weetikveel, 6? 7?
Keelpijn, dus tja, toch maar testen.

Anyway, het viel me op dat
1. Het logistiek een goede geoliede machine is geworden
2. Het echt wel behoorlijk druk was, wow! Heb het in geen tijden zo druk gezien.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:24
spartacusNLD schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:44:
[...]

Ik ben benieuwd. Zojuist een mailtje terug gestuurd. We zien wel wat hij er mee doet :+

***members only***
Ik vind het nog best een evenwichtig bericht voor een fitness-uitbater. Die mensen hebben al een heel zware periode achter de rug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:11
Bij de sportschool waar ik naar toe ga hebben ze iets vergelijkbaars gedaan. Dus het is zeker geen uitzondering.

Members only: Mail
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik heb zelf de vraag gesteld of dit wel mag, waarbij de medewerker geen duidelijk antwoord kon geven. Persoonlijk vind ik het op deze manier wel een oké systeem. En vind het ook niet echt een probleem dat er een vinkje met gevaccineerd in het systeem komt te staan als ik daardoor gewoon 24/7 toegang heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ankona schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:27:
[...]

Die test heeft wel een beperkte geldigheid, maar dat zegt niets over de controle op die test. Je moet een geldige qr getoond hebben om binnen te mogen. Aan die eis is voldaan.
Leuk. Maar die moet je elke keer tonen. Niet 1 malign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
oh pfizer heeft naast molnupiravir nog een andere drug in pilvorm ontwikkeld.
wist ik helemaal niet.
https://nos.nl/artikel/24...re-patient-met-89-procent

@RoD misschien tijd voor een nieuw topic genaamd: Ontwikkeling, werking ed van de Coronapillen? (ipv vaccins)

[ Voor 21% gewijzigd door tweakmember op 05-11-2021 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
tweakmember schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:23:
oh pfizer heeft naast molnupiravir nog een andere drug in pilvorm ontwikkeld.
wist ik helemaal niet.
https://nos.nl/artikel/24...re-patient-met-89-procent

@RoD misschien tijd voor een nieuw topic genaamd: Ontwikkeling, werking ed van de Coronapillen? (ipv vaccins)
Molnupiravir is van Merck. Verder hebben de medicijnen inmiddels al een eigen topic: Medicijnen tegen het Coronavirus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:12
Weer een stapje verder in Duitsland?

Ungeimpften droht Klinik-Abweisung!

De president van de Duitse deelstaat Thüringen heeft verklaard dat ongevaccineerden de kans lopen geweigerd te worden in het ziekenhuis.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

alexbl69 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:49:
Weer een stapje verder in Duitsland?

Ungeimpften droht Klinik-Abweisung!

De president van de Duitse deelstaat Thüringen heeft verklaard dat ongevaccineerden de kans lopen geweigerd te worden in het ziekenhuis.
Op zich verbaast het mij ergens dat we nog geen zorgverzekeraars hebben gehad die hebben gedreigd met duurdere polissen voor ongevaccineerden of onvolledige vergoedingen wegens risicovol gedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Amphiebietje schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:44:
[...]

Op zich verbaast het mij ergens dat we nog geen zorgverzekeraars hebben gehad die hebben gedreigd met duurdere polissen voor ongevaccineerden of onvolledige vergoedingen wegens risicovol gedrag.
Dat komt omdat ze voor de basisverzekering je gewoon niet mogen weigeren of eisen mogen stellen. En t kabinet beslist wat er in die basis verzekering zit.

Dit ga je wel zien bij ORV of reisverzekeringen en dat soort dingen.
Niet bij je normale zorgverzekering

Zou ook raar zijn om een verplichte verzekering te weigeren op basis van je gezondheidsstatus.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis1812 op 05-11-2021 21:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Redax schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:16:
Als ze de zorgcapaciteit niet op de een of andere manier verhogen worden deze achterlijke regels een jaarlijks ritueel. Als gevaccineerden ook op de IC belanden kun je naast extra prikken eigenlijk alleen maar meer mensen inzetten. Deze week is er nog een motie van Wilders afgeketst om de IC capaciteit te verhogen, dat begrijp je ik toch niet...
Staat gewoon in post #1 van dit topic uitgelegd.

Wanneer ga je trouwens vaccineren? Als je zo bezorgd bent over IC capaciteit zou ik verwachten dat je je steentje bijdraagt om de instroom te verlagen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
nst6ldr schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:35:
[...]

Staat gewoon in post #1 van dit topic uitgelegd.

Wanneer ga je trouwens vaccineren? Als je zo bezorgd bent over IC capaciteit zou ik verwachten dat je je steentje bijdraagt om de instroom te verlagen.
Waarom zou ik? Er is nog steeds een kans om op de IC te komen. Minder, maar toch.
Daarnaast heb ik ook geen zin meer om het voor de massa te doen, wat mijn oorspronkelijke motivatie was om het te overwegen. Waarom vaccineren om de massa te beschermen als diezelfde massa me uitkotst?

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Redax schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:41:
[...]

Waarom zou ik? Er is nog steeds een kans om op de IC te komen. Minder, maar toch. De cijfers laten het zien.
Daarnaast heb ik ook geen zin meer om het voor de massa te doen, wat mijn oorspronkelijke motivatie was om het te overwegen. Waarom vaccineren om de massa te beschermen als diezelfde massa me uitkotst?
Dus je wil zeuren, geen maatregelen, random dingen roepen over IC capaciteit.

En als je 2x 5 minuten moeite gevraagd wordt doe je niet meer mee?

Hoe draag je dan wel je steentje bij deze crisis? En waarom ging je niet toen jouw leeftijds cohort opgeroepen werd?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Waarom zou ik? Er is nog steeds een kans om op de IC te komen. Minder, maar toch.
Ook voor jou betekent het alsnog een meer dan 85% reductie van de kleine kans dat je opgenomen moet worden. Hoe zeker weet je overigens dat je niet stiekem wat onderliggend lijden hebt?

Overigens, zelfs vanuit jezelf bekeken neem ik toch aan dat je liever minder dan meer maatregelen hebt?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:12
[...]

Je doet iets niet voor "de massa". Je doet het voor alle individuen die samen de massa vormen. Je doet het dus voor de verpleegkundige, voor de buurvrouw met de auto immuunziekte, voor de horeca-ondernemer, gewoon voor je medemens. En ook een heel klein beetje voor jezelf. Ik zou je in ieder geval dankbaar zijn! d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Met diezelfde logica rijd je 's nachts natuurlijk ook je auto zonder verlichting. Dat doe je namelijk ook voor anderen, en iedere medeweggebruiker kotst je uit als je het niet doet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Redax
nst6ldr schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:52:
[...]

Met diezelfde logica rijd je 's nachts natuurlijk ook je auto zonder verlichting. Dat doe je namelijk ook voor anderen, en iedere medeweggebruiker kotst je uit als je het niet doet.
Kromme vergelijking. Op mijn leeftijd is corona gelukkig niet te riskant, voor mezelf hoeft het dus niet.
Mijn punt was dat reacties als de jouwe al bijna een motivatie zijn om het juist niet te doen. En de regering kijkt al net zo naar 'ons ongevaccineerden'. Het interesseert niemand wat de drijfveer is, je wordt gewoon weg gezet.

[ Voor 5% gewijzigd door Redax op 05-11-2021 21:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Redax schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:58:
[...]

Kromme vergelijking. Op mijn leeftijd is corona gelukkig niet te riskant, voor mezelf hoeft het dus niet.
Mijn punt was dat reacties als de jouwe al bijna een motivatie zijn om het juist niet te doen. En de regering kijkt al net zo naar 'ons ongevaccineerden'. Het interesseert niemand wat de drijfveer is, je wordt gewoon weg gezet.
Die drijfveer ligt je ook niet toe als iemand ernaar vraagt.

Een rationele drijfveer zal niet bestaan. Maar ik luister graag naar elke onderbuik. Nogmaals:
Waarom ben je niet komen opdagen bij je leeftijds cohort?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Waarom is het krom? Dat zeg je er niet bij.

Je denkt dat corona voor jezelf niet riskant is, maar dat weet je niet. De mensen die ik ken die zijn opgenomen komen allemaal uit mijn professionele kring, en dat zijn bijna alleen maar uitzonderlijk fitte mensen van onder de 50. Denk je niet dat dezelfde gedachte hadden?

Drijfveer is inderdaad niet interessant, de bezwaren die enige relatie hebben met tastbare gevolgen zijn inmiddels niet waar gebleken (staat ook in post #1 van dit topic trouwens).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
[...]

In beide groepen zijn extremisten en die roepen het hardst. Het overgrote deel van die massa zijn gewoon normale mensen die hopen dat jij ook mee doet, want alleen als groep komen we weg met minder maatregelen en ontlasten we de zorg. Doe het dan voor dat deel van de massa. Doe het voor de zorgmedewerkers die zich al bijna 2 jaar voor ons inzetten, doe het voor de patienten van wie hun operatie wordt uitgesteld. Doe het voor mij zodat ik niet meer naar die tenenkrommende persconferenties hoef te kijken. :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:16

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Not this shit again…

Je stelling is allang debunked :+ Je gebruikt de statistiek namelijk verkeerd… De vraag die jij je moet stellen is niet “hoe groot is de kans dat ik het zorgsysteem ga belasten?” maar “hoe groot is de kans dat 1 miljoen ongevaccineerde Redaxjes het zorgsysteem gaan belasten?”.

Een betere vaccinatiegraad begint bij jezelf :+

Lees deze draad ff:
Fornoo in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"
Ongeveer tot hij onder de tafel geluld is en niet meer reageert..
FreakNL in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"

Kunnen we met jou ook doen hoor. Of je haalt Ff een prikkie. Tot die tijd ben je gewoon egoïstisch bezig.

[ Voor 32% gewijzigd door FreakNL op 06-11-2021 05:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

FreakNL schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 04:57:
[...]

Not this shit again…

Je stelling is allang debunked :+ Je gebruikt de statistiek namelijk verkeerd… De vraag die jij je moet stellen is niet “hoe groot is de kans dat ik het zorgsysteem ga belasten?” maar “hoe groot is de kans dat 1 miljoen ongevaccineerde Redaxjes het zorgsysteem gaan belasten?”.

Lees deze draad ff:

Kunnen we met jou ook doen hoor. Of je haalt Ff een prikkie. Tot die tijd ben je gewoon egoïstisch bezig.
Ik zal je beter vertellen, het staat in de opening post. En dit staat er boven:
Omdat we merkten dat in vorige delen de discussie zichzelf vaak herhaalde, hebben we een aantal veelvoorkomende vragen / uitgangspunten op een rijtje gezet. We gaan er vanuit dat iedereen deze informatie dan ook kent. Nieuwe inzichten mogen natuurlijk altijd, maar wel goed onderbouwd.
Nu ben ik degene die het aanhaalde, niet alleen omdat de 'IC capaciteit'-afleiding inmiddels vermoeiend is om te lezen, het is in @Redax's geval ook nog eens hypocriet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redax
FreakNL schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 04:57:
[...]

Not this shit again…

Lees deze draad ff:

Tuurlijk, dat mag je vinden hoor, heb ik geen moeite mee. Feit is wel dat zelfs al lukt het om nog een paar procent van de bevolking te vaccineren je nog steeds niet van het probleem af bent. Met het toelopende percentage van gevaccinneerde in het ziekenhuis loop je vroeg of laat toch weer tegen de limieten van de ziekenhuizen aan. En laten we eerlijk wezen; men heeft al ander half jaar de tijd gehad om IETS aan de zorg capaciteit te doen. De vaccinatiegraad alleen gaat ons niet redden om de zorg genoeg te ontlasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Intussen vanmorgen 99% mondkapjes dragers bij het Kruidvat. Alleen jammer dat er geen desinfectans dispenser stond bij de ingang. Niet dat dat uitverkocht was ofzo.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Wat ik persoonlijk wel heel appart vind.
We zijn anti discriminatie , dat je mensen uitsluit op afkomst / religie/ of wat dan ook.
Dit is niet anders, Gevacinneerd vs Ongevaccineerd.. sure.. nu kan het wel..
Hypocriet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Mark31 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:14:
We zijn anti discriminatie , dat je mensen uitsluit op afkomst / religie/ of wat dan ook.
Hypocriet!
Fijn om te zien dat sommige mensen het wel gewoon als discriminatie zien, want dat is wat het is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 18:49
Hypocriet!
Omdat de afkomst religie etc geen onnodige extra druk op de zorg geeft. Ongevaccineerde wel.

En als door keuze van je afkomst/religie mijn vrijheid in gevaar komt vind ik dat je daar zeker wel fair dat er consequenties aan je keuze zit.

En momenteel kan jij in Nederland nog steeds alles doen als gevaccineerd dan wel ongevaccineerde.

[ Voor 8% gewijzigd door loki504 op 06-11-2021 13:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 18:30
Ik noem het f*$!ing eigenwijs en opstandig.
We zitten met een pandemie, niet met een standaard situatie ofzo.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

Redax schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:19:
[...]

Fijn om te zien dat sommige mensen het wel gewoon als discriminatie zien, want dat is wat het is.
:?

Nee. Het is bescherming. Het is de groep beschermen tegen het gevaar. Dat zit gewoon ingebakken in de mens. Zoals het hoort.

Dit is een account.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• henkzelf
Hypocriet!
Er wordt niemand uitgesloten. Mensen kiezen zelf voor verschillende routes naar hetzelfde doel. We hebben nog steeds 3G (Gevaccineerd, Genezen, Getest). We mogen allemaal naar dezelfde kroeg, sportschool, feest enzovoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

henkzelf schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 12:32:
Intussen vanmorgen 99% mondkapjes dragers bij het Kruidvat. Alleen jammer dat er geen desinfectans dispenser stond bij de ingang. Niet dat dat uitverkocht was ofzo.
In de supermarkt was het weer kwartetten: geen masker, masker op de kin, masker alleen op de mond en wel goed gedragen masker.

:F

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

JohanKupers schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:29:
[...]

In de supermarkt was het weer kwartetten: geen masker, masker op de kin, masker alleen op de mond en wel goed gedragen masker.

:F
Ik vind die met masker alleen op de mond nog het mooiste. Geen masker en op de kin weten prima wat die doen.. maar van die met het masker op alleen de mond is het altijd even twijfelen of het bewust is of gewoon domheid. :P

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:01

Onbekend

...

Grvy schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:30:
[...]

Ik vind die met masker alleen op de mond nog het mooiste. Geen masker en op de kin weten prima wat die doen.. maar van die met het masker op alleen de mond is het altijd even twijfelen of het bewust is of gewoon domheid. :P
Zo'n masker zal voor de luchtfiltering niet zoveel helpen. Maar de gedachte erbij dat iemand anders een mondkapje om heeft en je dat ook zelf doet, is misschien ook wel wat waard waardoor mensen toch het probleem van het virus rond zich heen gaan zien.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakmember
in portugal gaat het goed

98 procent (!) gevaccineerden en amper besmettingen: dit is het wonder van Portugal

[ Voor 24% gewijzigd door tweakmember op 06-11-2021 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Maar hier zijn we veel kritischer op de overheid en daar gaat het om.

(volgens de critici)

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ik heb even doorgehaald wat niet van toepassing is. Je mag niet bij Basic Fit naar binnen zonder abonnement. Een garagehouder mag jou weren als klant als je 'm een week daarvoor hebt mishandeld. Een amateurzendvereniging mag jouw lidmaatschap intrekken als je de stemming bij iedere bijeenkomst weet te verzieken.

Stel, jij bent eigenaar van een zwembad. Nu komt er iemand binnen die onder de zalfjes, huidschilfers en korsten zit. Je weet dat het moment dat hij dat bad in stapt, hij binnen 10 minuten nog de enige in het water is. Die persoon ga je gewoon niet toelaten.

Dus discriminatie, hoe beladen het ook klinkt, is altijd al acceptabel geweest. Het betekent niets meer of minder dan 'onderscheiden', en dat doen we nu in het kader van een ziekte die eenvoudig overdraagbaar is.
Redax schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:19:
[...]

En waarom is dat onwenselijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:49

The Zep Man

🏴‍☠️

nst6ldr schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 14:10:
[...]

Ik heb even doorgehaald wat niet van toepassing is. Je mag niet bij Basic Fit naar binnen zonder abonnement als je de toegang ontzegt wordt. Een garagehouder mag jou weren als klant als je 'm een week daarvoor hebt mishandeld. Een amateurzendvereniging mag jouw lidmaatschap intrekken als je de stemming bij iedere bijeenkomst weet te verzieken.
Fixed. Het betreft privéterrein. Iedere individu kan en mag geweigerd worden zonder reden. Er mag echter niet geweigerd worden om specifiek gedefinieerde redenen (discriminatie gebaseerd op huidskleur, geslacht, ...).

Dus ja, je mag een onderscheid maken om andere redenen. De gezondheid van klanten beschermen tegen iets dat aantoonbaar schadelijk is, is een goede reden.

[ Voor 18% gewijzigd door The Zep Man op 06-11-2021 14:20 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:07
Het aantal volledige gevaccineerden in Portugal is 87,39%
En sinds 6 okt is het aantal cases weer aan het stijgen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

mesa57 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 14:20:
Het aantal volledige gevaccineerden in Portugal is 87,39%
En sinds 6 okt is het aantal cases weer aan het stijgen.
Dan moet je wel het volledige verhaal vertellen, en niet enkel wat jou handig uitkomt. 98% van alle volwassenen is gevaccineerd. Verder stijgt het inderdaad, maar op zo'n laag getal dat het een gevecht in de marge is. Zodra kinderen gevaccineerd worden, zal het getal nog verder dalen.

De conclusies zijn dat vaccineren werkt, en dat wappies meer schade doen aan de maatschappij als dat zij claimen dat alle andere oorzaken gecombineerd bij elkaar doen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 06-11-2021 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
nst6ldr schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 14:10:
[...]

Ik heb even doorgehaald wat niet van toepassing is. Je mag niet bij Basic Fit naar binnen zonder abonnement. Een garagehouder mag jou weren als klant als je 'm een week daarvoor hebt mishandeld. Een amateurzendvereniging mag jouw lidmaatschap intrekken als je de stemming bij iedere bijeenkomst weet te verzieken.

Stel, jij bent eigenaar van een zwembad. Nu komt er iemand binnen die onder de zalfjes, huidschilfers en korsten zit. Je weet dat het moment dat hij dat bad in stapt, hij binnen 10 minuten nog de enige in het water is. Die persoon ga je gewoon niet toelaten.

Dus discriminatie, hoe beladen het ook klinkt, is altijd al acceptabel geweest. Het betekent niets meer of minder dan 'onderscheiden', en dat doen we nu in het kader van een ziekte die eenvoudig overdraagbaar is.

[...]

En waarom is dat onwenselijk?
*knip*
Zonder onderbouwing van jouw kant gaan dit nergens heen.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 06-11-2021 15:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Redax schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 14:39:
Moet ik jou gaan uitleggen waarom discriminatie niet wenselijk is?
Ik denk dat jij dat beter niet kan uitleggen aan @nst6ldr, omdat je het zelf niet begrijpt. Anders zou je niet met een one-liner reageren zonder inhoudelijk op zijn punten in te gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 06-11-2021 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

Daar is de TR voor, niet op de man aub.

[ Voor 42% gewijzigd door tweakduke op 06-11-2021 15:25 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Idem als hierboven.

[ Voor 49% gewijzigd door tweakduke op 06-11-2021 15:25 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Laatst online: 10-08 15:19
Het viel me laatst in het debat over COVID dat er vragen gesteld werden over hoe moet dat met TvT voor mensen die niet kunnen testen en niet kunnen prikken. Maar vervolgens als de demissionair ministers mogen reageren op alle vragen op het eind van de dag, dan wordt er geen antwoord gegeven op die vragen. Ik vond dat heel apart. Het lijkt er behoorlijk op dat ze die wet over uitzonderingen niet gaan gebruiken.
Laat ze dat ook eerlijk over zijn dan, dat was toch ook de bedoeling van deze partijen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:02
@Redax Hier ga ik even met gestrekt been in.

Buitensluiten van ongevaccineerden is GEEN discriminatie, en wel hierom:

Discriminatie is het onderscheid maken op eigenschappen waar mensen geen tot weinig invloed op hebben. Niet zaken die ze kiezen, maar zaken die ze zijn. Denk aan huidskleur, religie, seksualiteit enz.

Dat jij ervoor kiest om je niet laten vaccineren, is daarmee jouw keuze. Die keuze heeft bepaalde gevolgen. Maar om daarom nou discriminatie te gaan roepen is wel 100% absurd en onjuist.

Overigens ben ik gewoon voor een snoeiharde vaccinatieplicht met bijzonder weinig uitzonderingen. De vaccins zijn getest en veilig bevonden. Het mag van het EHRM, dus gewoon iedereen vaccineren, al moet je ze in de kopklem zetten.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Eventjes de arm vast houden werkt ook wel. Het leger moet toch ondersteunen van alle anti vax. Nou, ik zie een mooie taak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 10:02
@Dennis1812 Ik dacht meer aan de belastingdienst, die hebben een bewezen trackrecord in het knevelen van burgers. :)

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik vind alles prima.
Ik heb graag dezelfde vaccinatiegraad en naleving van maatregelen als Portugal bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Hypocriet!
We zijn helemaal niet tegen discriminatie, we doen het altijd en overal.

Ik mag bijvoorbeeld ook niet zomaar de dameskleedkamer in lopen. Ook mag ik geen vrachtwagens besturen. Ik mag niet als arts werken. Ik mag niet op een invalideparkeerplaats parkeren. Ik mag bij de Ikea niet in de ballenbak spelen.

Kortom heel veel dingen die anderen wel mogen en ik niet. Allemaal onderscheid maken, oftewel discriminatie. enige wat we niet willen is niet relevante discriminatie. We gaan ervan uit dat iemands huidskleur geen invloed heeft op iemands functioneren (behalve dan in de atletiek) , dan mag daar niet op gediscrimineerd worden.

Gevaccineerd vs ongevaccineerd is wel een relevant verschil. Prima dus om daar onderscheid op te maken, dus te discrimineren.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
SkiFan schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 14:59:
Dat jij ervoor kiest om je niet laten vaccineren, is daarmee jouw keuze. Die keuze heeft bepaalde gevolgen. Maar om daarom nou discriminatie te gaan roepen is wel 100% absurd en onjuist.
Niet willen vaccineren moet je zien als dat je geen kleren aan wil trekken.

Het is prima als dat je keuze is, maar de maatschappij is er wat minder blij mee en dan moet je niet piepen als je dan opeens een winkel, café of het OV niet meer ingelaten wordt.

Kleine kanttekening: Je kán een boete krijgen als je naakt rondloopt, dat is bij antivax niet zo. Maar die boete is natuurlijk gewoon het maatschappelijk ongenoegen dat is vastgelegd in een wet.

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 06-11-2021 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Doe ik zelf ook. Scheelt enorm in comfort (en beslaan van de bril) en wekt toch de indruk je nog enigszins te conformeren aan de regels. Nee, ik draag die dingen niet uit overtuiging, ik geloof ook niet in het nut. Ik draag ze alleen omdat het moet, maar dan wel zo dat ik er het minst last van heb.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

*knip*
Het is hier geen huiskamer.

[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 06-11-2021 16:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

Ankona schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 15:52:
[...]

Doe ik zelf ook. Scheelt enorm in comfort (en beslaan van de bril) en wekt toch de indruk je nog enigszins te conformeren aan de regels. Nee, ik draag die dingen niet uit overtuiging, ik geloof ook niet in het nut. Ik draag ze alleen omdat het moet, maar dan wel zo dat ik er het minst last van heb.
Sorry, maar bij mij wekt het alleen maar intern lachen op. Doe dat ding gewoon fatsoenlijk op *knip* En ik draag ook een bril, so be it. Deal with it. :)
*knip*

Het mag allemaal wel iets minder aanvallend en zonder sneren.

[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 06-11-2021 19:31 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

*knip*
Het is hier geen huiskamer en is niet conform de policy.

[ Voor 56% gewijzigd door tweakduke op 06-11-2021 19:53 . Reden: Quote aangepast ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Grvy schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:00:
[...]

Sorry, maar bij mij wekt het alleen maar intern lachen op. Doe dat ding gewoon fatsoenlijk op *knip* En ik draag ook een bril, so be it. Deal with it. :)

*knip*
*knip*
Per DM afgehandeld.

[ Voor 55% gewijzigd door tweakduke op 06-11-2021 19:32 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:01

Onbekend

...

QSYS schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 14:56:
Het viel me laatst in het debat over COVID dat er vragen gesteld werden over hoe moet dat met TvT voor mensen die niet kunnen testen en niet kunnen prikken. Maar vervolgens als de demissionair ministers mogen reageren op alle vragen op het eind van de dag, dan wordt er geen antwoord gegeven op die vragen. Ik vond dat heel apart. Het lijkt er behoorlijk op dat ze die wet over uitzonderingen niet gaan gebruiken.
Laat ze dat ook eerlijk over zijn dan, dat was toch ook de bedoeling van deze partijen.
En hoeveel mensen zijn dat? Er zijn natuurlijk genoeg voorbeelden te bedenken zoals een oud vrouwtje die niet naar de ouderen-bingo kan omdat ze geen QR-code heeft. Vaccineren gaat niet vanwege medicijnen, en de testlocatie is niet gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer in het weekend....

Dit was een voorbeeldje, maar hoeveel mensen vallen onder zo'n uitzonderingspositie? Ik denk dat 99,9% van de Nederlanders gewoon een TvT kunnen halen of zelfs een coronaprik.
Als je voor elke uitzondering apart vragen gaat beantwoorden, dan kan je bezig blijven. En vervolgens moet eerst een gedegen onderzoek naar komen, en daarna moeten er aanpassingen gedaan worden die daarna weer worden getoetst...... En voor je het weet hebben we een vergelijkbaar verhaal met de kinderopvangtoeslagaffaire.......

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:24
Ik zou er eigenlijk mijn tijd niet moeten aan verspillen, maar ik blader regelmatig eens wat rond op twitter.

Heel veel gescheld en getier op alles en iedereen over Covid.

Maar veel erger vind ik toch die geniepige angstzaaierij waarbij je dan als je iets verder kijkt ziet dat die personen iets te verkopen hebben. Meestal goud, bitcoin,...

Mensen tegen elkaar opstoken voor eigen gewin, veel lager kan je toch niet vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Onbekend schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:54:
[...]

En hoeveel mensen zijn dat? Er zijn natuurlijk genoeg voorbeelden te bedenken zoals een oud vrouwtje die niet naar de ouderen-bingo kan omdat ze geen QR-code heeft. Vaccineren gaat niet vanwege medicijnen, en de testlocatie is niet gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer in het weekend....

Dit was een voorbeeldje, maar hoeveel mensen vallen onder zo'n uitzonderingspositie? Ik denk dat 99,9% van de Nederlanders gewoon een TvT kunnen halen of zelfs een coronaprik.
Als je voor elke uitzondering apart vragen gaat beantwoorden, dan kan je bezig blijven. En vervolgens moet eerst een gedegen onderzoek naar komen, en daarna moeten er aanpassingen gedaan worden die daarna weer worden getoetst...... En voor je het weet hebben we een vergelijkbaar verhaal met de kinderopvangtoeslagaffaire.......
Is dat niet door de arts te bepalen en is het niet aan de beide demissionair ministers om daar bij vragen tijdens een debat om daar antwoord op te geven, en wordt dat dan al onderzocht, als het onderzocht werd hadden beide demissionair ministers dan toch wel antwoord gegeven.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

QSYS schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:03:
[...]

Is dat niet door de arts te bepalen en is het niet aan de beide demissionair ministers om daar bij vragen tijdens een debat om daar antwoord op te geven, en wordt dat dan al onderzocht, als het onderzocht werd hadden beide demissionair ministers dan toch wel antwoord gegeven.
Jij liet toch ook door Facebook bepalen dat je niet gevaccineerd mag worden?
Nu wil je dat toch aan een arts overlaten?
Plan je afspraak maar vast bij de GGD dan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QSYS
Dennis1812 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:15:
[...]

Jij liet toch ook door Facebook bepalen dat je niet gevaccineerd mag worden?
Nu wil je dat toch aan een arts overlaten?
Plan je afspraak maar vast bij de GGD dan
Als ik alle specialisten in Nederland heb moeten geloven wat ik manier was ik over 10 jaar nog bezig, en nee ik ga niet prikken zolang er niks uitgezocht is. Het gaat mij er nog steeds over, er is een wet voor vrijstelling van TvT maar tot op heden is er niks over bekend, jut en jul geven geen antwoord op de vragen bij het debat, iets moet er gebeuren. Ff voor de duidelijkheid, de patiënten groep op Facebook weet meer over deze ziekte als bijna alle doktoren en specialisten in Nederland. Hier in Nederland denken ze dat het nog steeds gewoon iets is wat tussen de oren zit, wat CGT en GET en je bent genezen. Ze denken ook vaak dat het SOLK is. Maar zo werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Dennis1812 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:26:
[...]

Ga vooral niet naar Duitsland. Als je je oude vodje daar onder je kin draagt knikkeren ze je gewoon buiten als je hem niet goed doet.
Noch Portugal. Heb net werk verricht aan de Porugese marine, die waren echt wel streng op basismaatregelen wanneer een Nederlander aan boord kwam. Overigens hebben ze gedurende hun verblijf hier in NL de prik gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
tweakduke veranderde op zaterdag 6 november 2021 @ 16:23:
[...]

[mbr]*knip*
Je daagt mensen wel uit met dergelijke reacties.. trollen dus.[/]
*knip*
Feedback op de moderatie mag per DM.

[ Voor 26% gewijzigd door tweakduke op 06-11-2021 19:08 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 20:11
Voor mijn gevoel begint het er intussen gewoon bij te horen dat je in het najaar weinig buiten de deur komt en een gezichtsmasker draagt in winkels. Nu het weer vroeg donker wordt voelt het best wel normaal dat het zo werkt eigenlijk :$ .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 14-09 16:11
Ik kan mijn (goede) mondkapjes nergens vinden. Had er vorig jaar (met name voor toen mijn rijexamen, waar het vroeger verplicht was dan in het "openbare leven") een aantal besteld die goed zijn.

Heb nu maar weer nieuwe besteld. Je zou net zien dat ik binnenkort mijn voorraad van de mondkapjes tegenkom! :D

---
Kwam tijdens mijn zoektocht net naar goede mondkapjes ook eentje tegen wat gewoon volledig lucht doorlatend is! Oftewel die doet echt helemaal niets.
Beetje de mondkapjes met "kippengaas" zoals je wel voorheen zag idee.

[ Voor 27% gewijzigd door Ryur op 06-11-2021 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
Ryur schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:19:
Ik kan mijn (goede) mondkapjes nergens vinden. Had er vorig jaar (met name voor toen mijn rijexamen, waar het vroeger verplicht was dan in het "openbare leven") een aantal besteld die goed zijn.

Heb nu maar weer nieuwe besteld. Je zou net zien dat ik binnenkort mijn voorraad van de mondkapjes tegenkom! :D

---
Kwam tijdens mijn zoektocht net naar goede mondkapjes ook eentje tegen wat gewoon volledig lucht doorlatend is! Oftewel die doet echt helemaal niets.
Beetje de mondkapjes met "kippengaas" zoals je wel voorheen zag idee.
wat versta jij onder goede mondkapjes?
Beetje goede is toch wel de ffp3. De rest is meuk.

https://joop.bnnvara.nl/n...meer-met-goede-mondkapjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 14-09 16:11
tweakmember schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:57:
[...]

wat versta jij onder goede mondkapjes?
Beetje goede is toch wel de ffp3. De rest is meuk.

Voor mij goede mondkapjes zijn dan die wel goed zitten voor een brildrager en niet zo erg achter mijn oren klemmen.
Dat zijn geen FFP3 mondkapjes, maar ik wil wel beetje comfort hebben als ik een mondkapje op moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
@tweakmember Goede mondkapjes zijn mondkapjes doe aan het beoogde doel voldoen. Alle gecertificeerde mondneusmaskers (Type I, II, FFPx, enz) zijn dat op enig niveau. Er spelen daarbij twee issues:
1. Van ongecertificeerde mondkapjes is er niet eenduidig iets over te zeggen. Er zijn er die ergens in het gecertificeerde bereik vallen, en er zijn er die vrijwel nutteloos zijn. Ook kan er onderlinge variatie in een serie aanwezig zijn.
2. Er is veel rommel op de markt waar wel een certificatie op staat maar dat niet is.

Je link refereert het vervangen van chirurgische maskers (Type IIR) met de hoogte klasse respirators (FFP3). Dat daar een verschil tussen is is duidelijk, het zegt echter niets over het effect van de maskers, alleen dat de FFP3 maskers beter zijn (duh). Daarbij hebben respirators een andere werking dan chirurgische maskers. Goede pasvorm is essentieel[1], en voor het beoogde doel luistert correct gebruik nauwer. Ze ademen zwaarder dan chirurgische maskers. verder bizar dat het artikel dan ook nog eens masker laat zien van een uitblaasventiel, dat is uit den boze.

[1] Dit is een potentieel issue met KN95. Kwalitatief niets mis mee, indien echt, maar voor de Chinese markt en Chinese gemiddelde pasvorm.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
ijdod schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:38:
@tweakmember Goede mondkapjes zijn mondkapjes doe aan het beoogde doel voldoen. Alle gecertificeerde mondneusmaskers (Type I, II, FFPx, enz) zijn dat op enig niveau. Er spelen daarbij twee issues:
1. Van ongecertificeerde mondkapjes is er niet eenduidig iets over te zeggen. Er zijn er die ergens in het gecertificeerde bereik vallen, en er zijn er die vrijwel nutteloos zijn. Ook kan er onderlinge variatie in een serie aanwezig zijn.
2. Er is veel rommel op de markt waar wel een certificatie op staat maar dat niet is.

Je link refereert het vervangen van chirurgische maskers (Type IIR) met de hoogte klasse respirators (FFP3). Dat daar een verschil tussen is is duidelijk, het zegt echter niets over het effect van de maskers, alleen dat de FFP3 maskers beter zijn (duh). Daarbij hebben respirators een andere werking dan chirurgische maskers. Goede pasvorm is essentieel[1], en voor het beoogde doel luistert correct gebruik nauwer. Ze ademen zwaarder dan chirurgische maskers. verder bizar dat het artikel dan ook nog eens masker laat zien van een uitblaasventiel, dat is uit den boze.

[1] Dit is een potentieel issue met KN95. Kwalitatief niets mis mee, indien echt, maar voor de Chinese markt en Chinese gemiddelde pasvorm.
Deze zin is wat verwarrend.. als FFP3 beter is, dan is de masker toch effectiever...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:11

SomerenV

It's something!

Vandaag m'n wekelijkse boodschappen gedaan. Daarvoor moet ik altijd naar twee winkels (Lidl & Jumbo). Ofja, moeten is groot woord. Lidl is in veel producten goedkoper, maar heeft niet alles. Enfin, boodschappenlijstje gemaakt en gesorteerd op looproute, iets wat in het systeem zit sinds het begin van de pandemie. Op die manier kan ik snel en efficiënt door de winkel en is boodschappen doen vaak in een paar minuten gepiept.

Bij beide winkels geen mondkapje gedragen. Niet omdat ik hem vergeten was, maar puur uit principe. In beide gevallen niemand die er wat van heeft gezegd. Zelfs niemand die je vreemd aankijkt en (voor zover ik weet) niemand die nadat ik voorbij ben gelopen er iets van gezegd heeft. Kassapersoneel behandelde me ook niet anders dan normaal. Voordat mensen hier moord en brand gaan schreeuwen over hoe idioot ik wel niet bezig ben:

- Bijna iedereen (!!) was met minimaal twee personen en in een aantal gevallen was men met het hele gezin of met wat vrienden aan het winkelen.
- Waar ik actief m'n best deed om mensen te ontwijken moest ik meermaals aan de kant omdat iemand anders (met mondkapje) praktisch tegen me aan stond op zoek naar iets.
- Meerdere mensen die rustig een praatje aan het maken zijn.
- Meerdere mensen die op hun gemak meerdere producten pakken en inspecteren alvorens ze besluiten wat ze willen kopen.
- Veel mensen die hun mondkapje foutief droegen, of een stoffen variant droegen.
- Bijna iedereen (op een enkeling na) haalt hun mondkapje uit een jas- of broekzak en daar verdwijnt ie na het winkelen net zo vlot weer in.

Dat onderstreept wat mij betreft de hypocrisie van mondkapjes. Met zo'n ding op wanen mensen zich veilig want ze voldoen aan de regel, maar vervolgens gaan alle andere regels (die mogelijk meer impact hebben) net zo vlot overboord. Al had ik ook wel het gevoel dat mensen het mondkapje nu vooral opzetten omdat ze geen zin hebben in eventueel gedoe, maar dat is evengoed hypocriet.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

SomerenV schreef op zondag 7 november 2021 @ 14:29:
Vandaag m'n wekelijkse boodschappen gedaan. Daarvoor moet ik altijd naar twee winkels (Lidl & Jumbo). Ofja, moeten is groot woord. Lidl is in veel producten goedkoper, maar heeft niet alles. Enfin, boodschappenlijstje gemaakt en gesorteerd op looproute, iets wat in het systeem zit sinds het begin van de pandemie. Op die manier kan ik snel en efficiënt door de winkel en is boodschappen doen vaak in een paar minuten gepiept.

Bij beide winkels geen mondkapje gedragen. Niet omdat ik hem vergeten was, maar puur uit principe. In beide gevallen niemand die er wat van heeft gezegd. Zelfs niemand die je vreemd aankijkt en (voor zover ik weet) niemand die nadat ik voorbij ben gelopen er iets van gezegd heeft. Kassapersoneel behandelde me ook niet anders dan normaal. Voordat mensen hier moord en brand gaan schreeuwen over hoe idioot ik wel niet bezig ben:

- Bijna iedereen (!!) was met minimaal twee personen en in een aantal gevallen was men met het hele gezin of met wat vrienden aan het winkelen.
- Waar ik actief m'n best deed om mensen te ontwijken moest ik meermaals aan de kant omdat iemand anders (met mondkapje) praktisch tegen me aan stond op zoek naar iets.
- Meerdere mensen die rustig een praatje aan het maken zijn.
- Meerdere mensen die op hun gemak meerdere producten pakken en inspecteren alvorens ze besluiten wat ze willen kopen.
- Veel mensen die hun mondkapje foutief droegen, of een stoffen variant droegen.
- Bijna iedereen (op een enkeling na) haalt hun mondkapje uit een jas- of broekzak en daar verdwijnt ie na het winkelen net zo vlot weer in.

Dat onderstreept wat mij betreft de hypocrisie van mondkapjes. Met zo'n ding op wanen mensen zich veilig want ze voldoen aan de regel, maar vervolgens gaan alle andere regels (die mogelijk meer impact hebben) net zo vlot overboord. Al had ik ook wel het gevoel dat mensen het mondkapje nu vooral opzetten omdat ze geen zin hebben in eventueel gedoe, maar dat is evengoed hypocriet.
Dus omdat een ander iets fout doet mag jij het ook fout doen?

Verbeter de wereld, begin bij jezelf was het toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
tweakmember schreef op zondag 7 november 2021 @ 14:02:
[...]

Deze zin is wat verwarrend.. als FFP3 beter is, dan is de masker toch effectiever...
Jouw uitspraak was 'de rest is meuk'. Dat is onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Dennis1812 schreef op zondag 7 november 2021 @ 14:31:
[...]

Dus omdat een ander iets fout doet mag jij het ook fout doen?

Verbeter de wereld, begin bij jezelf was het toch?
Ik sta gewoon niet meer achter de besluiten van ons kabinet. Anderhalf jaar heb ik in de meeste gevallen netjes de maatregelen opgevolgd (ik ben ook niet altijd heilig) maar de koers die ze inmiddels ingeslagen zijn kan ik niet meer volgen. Effectiviteit van mondkapjes is in Nederland volgens mij nog nooit aangetoond, maar er is wel meermaals gewezen op het feit dat ze voor schijnveiligheid kunnen zorgen. Iets waar ik niet meer achter sta toch naleven vind ik hypocriet dus doe ik het niet meer. Wat ik wél doe is afstand houden, actief mensen vermijden, zo snel mogelijk die winkel uit zien te komen, winkelen op momenten dat het niet druk is, zo min mogelijk met m'n tengels overal aan zitten en zo min mogelijk praten. Als het even kan gebruik ik de zelfscan. Ik durf er m'n hand voor in het vuur te steken dat ik op die manier minder 'gevaarlijk' ben dan de gemiddelde bezoeker mét mondkapje.

Het is dus niet dat ik geen mondkapje draag omdat anderen hem fout dragen. Ik draag hem niet omdat ik totaal niet meer in die maatregel geloof. Voorheen heb ik 'm overigens wel gedragen, al was dat ook niet met plezier. Nu ben ik klaar met dat hypocriete gedoe.

[ Voor 3% gewijzigd door SomerenV op 07-11-2021 14:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

De boete is 95 euro meen ik.
Hoop dat ze snel streng handhaven erop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Dennis1812 schreef op zondag 7 november 2021 @ 14:40:
De boete is 95 euro meen ik.
Hoop dat ze snel streng handhaven erop.
Neem ik voor lief. Die handhaving is echter altijd al een lachertje geweest en ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een agent hier in het dorp heb gezien dus dat zal wel loslopen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:48
anandus schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 15:48:
[...]
Niet willen vaccineren moet je zien als dat je geen kleren aan wil trekken.

Het is prima als dat je keuze is, maar de maatschappij is er wat minder blij mee en dan moet je niet piepen als je dan opeens een winkel, café of het OV niet meer ingelaten wordt.

Kleine kanttekening: Je kán een boete krijgen als je naakt rondloopt, dat is bij antivax niet zo. Maar die boete is natuurlijk gewoon het maatschappelijk ongenoegen dat is vastgelegd in een wet.
gevaarlijke gedachte, dus je vind het prima dat niet gevaccineerde niet dezelfde rechten hebben als iemand die wel gevaccineerd is?

nothing stops this train

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:47
Kol Nedra schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:19:
[...]

gevaarlijke gedachte, dus je vind het prima dat niet gevaccineerde niet dezelfde rechten hebben als iemand die wel gevaccineerd is?
Ik vind dat onder omstandigheden inderdaad prima, zoals bijvoorbeeld als dat noodzakelijk is om de vaccinatiegraad te verhogen en een pandemie te bestrijden. En het Europees Hof voor de Rechten van de Mens vindt het ook prima (onder bepaalde voorwaarden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
De grootste WTF is toch wel dat @SomerenV bij de Lidl en Jumbo komt. Is dat geen bedrijfs-verraad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

jadjong schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:55:
De grootste WTF is toch wel dat @SomerenV bij de Lidl en Jumbo komt. Is dat geen bedrijfs-verraad?
Hij moet naar de appie en mij zijn bestekzegels geven eigenlijk ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
[b]SomerenV in "De Covid kroeg". Effectiviteit van mondkapjes is in Nederland volgens mij nog nooit aangetoond,
this is not enough?

https://www.parool.nl/ned...preiding-corona~b47409ba/

of waarom zouden ze niet effectief zijn in jou ogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Discussie in Nederland
Het nut van het dragen van mondkapjes werd vorig jaar in Nederland hevig betwist. Onder andere RIVM-baas Jaap van Dissel bleef volhouden dat gezichtsbescherming weinig effect had in de strijd tegen het coronavirus. Hij stelde dat mondkapjes leiden tot schijnveiligheid en dat ze afleiden van andere coronamaatregelen. Dat Nederland na veel discussie uiteindelijk toch overging tot een mondkapjesplicht in publieke binnenruimten was volgens Van Dissel daarom een ‘politiek besluit’. Zelfs Anthony Fauci, zijn evenknie in de VS, kon hem destijds niet op andere gedachten brengen.
Ik denk dat dit er het een en ander mee te maken heeft.
Daarnaast is het wel grappig dat je iemand die zegt dat de werking van mondkapjes in Nederland niet aangetoond is wil over halen met buitenlandse onderzoeken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
jadjong schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:12:
[...]

[...]

Ik denk dat dit er het een en ander mee te maken heeft.
Daarnaast is het wel grappig dat je iemand die zegt dat de werking van mondkapjes in Nederland niet aangetoond is wil over halen met buitenlandse onderzoeken. :+
ja maar jaap had het toen over de chirurgische en katoenen mondkapjes.
Toen was geloof ik nog niet bekend dat de ffp2 en ffp3 betere bescherming bieden

ach ik weet het ook niet.. maar beter iets dan niet i guess.... ik snap die hele "oh wat is een mondkapje vreselijk om te dragen" gezeur niet zo. 2 dagen dragen en je merkt er niks meer van.
Liep er laatst nog meer rond in mijn eigen huis en was totaal vergeten dat ik hem om had tot het moment ik iets wou eten :P

[ Voor 23% gewijzigd door tweakmember op 07-11-2021 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
@tweakmember Respirators (FFPx) bieden altijd meer bescherming dan chirurgische mondneusmaskers. Dat is inherent aan waar ze voor bedoeld zijn. Daar komen ook wat mitsen en maren bij mee qua gebruik, maar dat terzijde. Dat was destijds ook al bekend. In het gebruik voor de bevolking hadden (en hebben) we het over de chirurgische maskers, en de diverse katoenen.

Het voornaamste issue is dat we bergen aan direct en indirect onderzoek compleet negeren en wegwuiven 'omdat JvD ooit iets gezegd heeft'.

[ Voor 3% gewijzigd door ijdod op 08-11-2021 08:22 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"