Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Eens. Al is het voor iemand die hier niet veel mee bezig is en gewoon de 2 testen besteld via de brief en af en toe een persconferentie kijkt zeker wel vaag.

Die lezen hooguit hoe de test moet. Zeker geen percentages over gevoeligheid en wat er wel vaak voorkomt en wat niet e.s.
Die denken: stok in m'n neus is een stok in m'n neus.

Dus in dat opzicht is het erg jammer dat we nog geen (echt) goede zelftests hebben die net zo betrouwbaar zijn als de GGD PCR.

Al zie ik liever vals positieve test dan vals negatieve. Bij t eerste heb je wat onnodige zelfisolatie. Bij het tweede kan je super spreader worden.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:59:
[...]

Eens. Al is het voor iemand die hier niet veel mee bezig is en gewoon de 2 testen besteld via de brief en af en toe een persconferentie kijkt zeker wel vaag.

Die lezen hooguit hoe de test moet. Zeker geen percentages over gevoeligheid en wat er wel vaak voorkomt en wat niet e.s.
Die denken: stok in m'n neus is een stok in m'n neus.

Dus in dat opzicht is het erg jammer dat we nog geen (echt) goede zelftests hebben die net zo betrouwbaar zijn als de GGD PCR.

Al zie ik liever vals positieve test dan vals negatieve. Bij t eerste heb je wat onnodige zelfisolatie. Bij het tweede kan je super spreader worden.
De communicatie is op zich duidelijk: bij klachten naar de GGD. Zelftesten zijn vooral handig als je bijvoorbeeld een kwetsbaar persoon bezoekt, of preventief een kans op superspreader te verkleinen. Zo heb ik een dikke week geleden een zelftest gedaan voor ik bij een 80+er een bed uit elkaar ging halen, en test ik mezelf sowieso twee keer per week vanwege mijn werk in de kinderopvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

zacht schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:08:
[...]

De communicatie is op zich duidelijk: bij klachten naar de GGD. Zelftesten zijn vooral handig als je bijvoorbeeld een kwetsbaar persoon bezoekt, of preventief een kans op superspreader te verkleinen. Zo heb ik een dikke week geleden een zelftest gedaan voor ik bij een 80+er een bed uit elkaar ging halen, en test ik mezelf sowieso twee keer per week vanwege mijn werk in de kinderopvang.
Moet je je als pedagogisch medewerker 2x per dag testen tegenwoordig? Ook voor gevaccineerde?
Wat is de meerwaarde van 2x op 1 dag? En is dat naar een RIVM/Boink advies of iets vanuit jouw organisatie?

Vind het nogal heftig klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:50
Tom-Z schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:49:
[...]

Uh, nee. Het is precies omgekeerd: thuistests geven juist vaker false negatives maar false positives (zoals de vader van @TrailBlazer had) zijn juist zeldzaam.
Even de bijsluiter van een willekeurige zelftest gepakt: 83.3% gevoeligheid en 99.1% specificiteit.

Dat is dus ook de reden dat je bij klachten geen zelftest moet doen maar naar de GGD moet gaan: de test van de GGD is gevoeliger en detecteert een eventuele infectie beter.
Mijn leidinggevende liep gisteren ook verkouden rond op het werkt met de instelling dat je voor een verkoudheid niet thuis hoeft te blijven. Iedereen die wilde kon zijn gevaccineerd en zijn zelftest gaf negatief aan dus; niet zeuren :F ;w :w

1 collega had zijn laatste werkdag, dus afscheid nemen. Iets van 10 knuffels en 25 handjes uitgewisseld met de desbetreffende collega.

Ergens hoop ik dat maandag 60% van de werkvloer COVID heeft…

[ Voor 10% gewijzigd door Thalaron op 30-10-2021 23:41 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:13:
[...]

Moet je je als pedagogisch medewerker 2x per dag testen tegenwoordig? Ook voor gevaccineerde?
Wat is de meerwaarde van 2x op 1 dag? En is dat naar een RIVM/Boink advies of iets vanuit jouw organisatie?

Vind het nogal heftig klinken.
Nee, ik test mezelf standaard op maandag en donderdag, en ik heb op een vrijdag, voor ik bij die 80+er dat bed uit elkaar ging halen, een test gedaan. Dit is geheel vrijwillig, ik heb en had geen klachten overigens. Ik heb totaal geen moeite met een zelftest, dat is echt zo gepiept.

Alle pm-ers hebben van de overheid in het afgelopen voorjaar ergens (ik meen april) 50 zelftests gekregen, zonder enige verplichting. Zonder een vraag zelfs, de samenvatting van de tekst was ongeveer: "dit zijn zelftesten voor als je geen klachten hebt, maar je moet helemaal niks."
Niet iedereen had interesse, dus ik heb er wat meer gekregen.
Mijn ervaring is dat virussen nogal hard kunnen gaan op kinderdagverblijven en vervolgens de gezinnen. En sowieso lijken peuters elkaar en de pm-ers het liefst recht in het gezicht te willen hoesten/niezen. Het is niet handig om een Corona-uitbraak op een kinderdagverblijf te hebben, daar wil je snel bovenop zitten.
Maar nogmaals, er bestaat geen enkele verplichting om zichzelf te testen voor een pm-er. En zover ik weet bestaat die verplichting ook niet voor een ander beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Boten, luchtvaart, TV/film-opname, delen van petrochemie, sport. Genoeg mensen die al 200 wattenstaafjes in hun neus gehad hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

zacht schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 23:49:
[...]

Nee, ik test mezelf standaard op maandag en donderdag, en ik heb op een vrijdag, voor ik bij die 80+er dat bed uit elkaar ging halen, een test gedaan. Dit is geheel vrijwillig, ik heb en had geen klachten overigens. Ik heb totaal geen moeite met een zelftest, dat is echt zo gepiept.

Alle pm-ers hebben van de overheid in het afgelopen voorjaar ergens (ik meen april) 50 zelftests gekregen, zonder enige verplichting. Zonder een vraag zelfs, de samenvatting van de tekst was ongeveer: "dit zijn zelftesten voor als je geen klachten hebt, maar je moet helemaal niks."
Niet iedereen had interesse, dus ik heb er wat meer gekregen.
Mijn ervaring is dat virussen nogal hard kunnen gaan op kinderdagverblijven en vervolgens de gezinnen. En sowieso lijken peuters elkaar en de pm-ers het liefst recht in het gezicht te willen hoesten/niezen. Het is niet handig om een Corona-uitbraak op een kinderdagverblijf te hebben, daar wil je snel bovenop zitten.
Maar nogmaals, er bestaat geen enkele verplichting om zichzelf te testen voor een pm-er. En zover ik weet bestaat die verplichting ook niet voor een ander beroep.
Ik las 2x per dag 8)7
Dat wat jij schrijft is best logisch en aannemelijk idd sorry

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 11:32
Afgelopen week zijn er drie voetballers in drie verschillende landen slachtoffer geworden van hartklachten, het aantal gestoorden die er op sociale media boven op duikt met de verklaring dat ze wel gevaccineerd zullen zijn is schrikbarend.
Statistiek is aan deze mensen duidelijk niet besteed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:13
@zacht als ouder van 2 jonge kinderen, kan ik dit bevestigen.

Als mijn kinderen iets graag doen, is me aankruipen, verliefd aankijken en vervolgens keihard in mijn gezicht kuchen of niezen. -O-

Maar je krijgt er zooooveel voor terug *O*
spoiler:
ziektedagen vooral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Waah schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:07:

Als mijn kinderen iets graag doen, is me aankruipen, verliefd aankijken en vervolgens keihard in mijn gezicht kuchen of niezen. -O-

spoiler:
ziektedagen vooral
Nog nooit zo vaak ziek geweest als in de eerste jaren van ons kleintje, deels door de vermoeidheid want ze sliep pas door toen ze de 2 ruim gepasseerd was en omdat ze ieder virusje meenam van het kinderdagverblijf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:16

DevWouter

Creator of Todo2d.com

D.deJong schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:16:
Afgelopen week zijn er drie voetballers in drie verschillende landen slachtoffer geworden van hartklachten, het aantal gestoorden die er op sociale media boven op duikt met de verklaring dat ze wel gevaccineerd zullen zijn is schrikbarend.
Nou ja… Ik geef ze voor 87,2% kans dat ze gelijk hebben. Ik ben echter voor 100% overtuigd dat zij het verschillen tussen correlation en causation niet kennen :+

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
DevWouter schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:04:
[...]

Nou ja… Ik geef ze voor 87,2% kans dat ze gelijk hebben. Ik ben echter voor 100% overtuigd dat zij het verschillen tussen correlation en causation niet kennen :+
Volgens mij ben je hier aan het extrapoleren op basis van data die je niet hebt. Maar ik ben het wel helemaal eens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Geen Irma :'(

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
Nog wat opkomst:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FDNRkgaWQAIhTHT?format=jpg&name=medium
Sta je dan, "geen troep in mijn lichaam" met een peuk in je bek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
is er nog nieuws over molnupiravir? ik hoor/lees er zo weinig over in het nieuws.

en hoezo hebben mondkapjes eigenlijk een houdbaarheid?

[ Voor 36% gewijzigd door tweakmember op 02-11-2021 20:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

JeroenNietDoen schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:10:
Nog wat opkomst:
[Afbeelding]
Sta je dan, "geen troep in mijn lichaam" met een peuk in je bek...
*knip* niet generaliseren aub.

[ Voor 15% gewijzigd door ZieMaar! op 04-11-2021 08:31 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Toch nog goed gekomen. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

tweakmember schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:31:
is er nog nieuws over molnupiravir? ik hoor/lees er zo weinig over in het nieuws.
Huh? Dit is vrij veel in het nieuws geweest. Wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

tweakmember schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:31:
Dat het 100x zo duur is als een vaccin?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:43:
[...]

Werkt het ook bij paarden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
RoD schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:43:
[...]

is er een website die updates over de ontwikkeling ervan houd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

jadjong schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:51:
[...]

Werkt het ook bij paarden? :P
Serieus antwoord: Waarschijnlijk wel, want bij fretten werkt het ook, en ik denk dat het mechanisme vrij goed cross-species zou moeten functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

tweakmember schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:11:
[...]

is er een website die updates over de ontwikkeling ervan houd?
Merck, als de ontwikkelaar van het middel. Maar het is niet zo dat er dagelijks updates naar buiten komen. Trials duren lang, beoordelingen van de EMA ook. Maar het zit nu wel in een spannende fase dus ik ben benieuwd naar de uitkomst van de EMA-assessment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
RoD schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:25:
[...]

Merck, als de ontwikkelaar van het middel. Maar het is niet zo dat er dagelijks updates naar buiten komen. Trials duren lang, beoordelingen van de EMA ook. Maar het zit nu wel in een spannende fase dus ik ben benieuwd naar de uitkomst van de EMA-assessment.
wanneer is dat? of is dat niet bekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

tweakmember schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:29:
[...]

wanneer is dat? of is dat niet bekend..
Niet bekend. Het gaat wel met een rolling review, maar dit soort dingen duren altijd wel even. De primaire vraag is of er genoeg data ligt en of er nog grote vraagstukken zijn die de fabrikant moet oplossen. Dat is met wat wij weten, niet te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 15:07
D.deJong schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:59:
[...]

Nog nooit zo vaak ziek geweest als in de eerste jaren van ons kleintje, deels door de vermoeidheid want ze sliep pas door toen ze de 2 ruim gepasseerd was en omdat ze ieder virusje meenam van het kinderdagverblijf.
2.5+ hier nu, en inderdaad. Ik dacht vroeger een goed immuun systeem te hebben. Ha! Ik kwam gewoon met niemand in aanraking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Zebby schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:50:
[...]

2.5+ hier nu, en inderdaad. Ik dacht vroeger een goed immuun systeem te hebben. Ha! Ik kwam gewoon met niemand in aanraking.
Hier ook :P voorheen was ik 1x in de 2 tot 3 jaar ziek. Toen ontmoette ik mijn vriendin (die werkt op een kinderdagverblijf), toen ging het naar 1x per jaar. Nu een zoontje van bijna 2,5 jaar en ik ben nu meerdere keren per jaar wel een paar dagen echt niet fit en toch wel 2x per jaar ziek :') :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 20:18
Ik blijf er een raar gevoel bij hebben, het voelt voor mij gewoon niet goed aan, ik kan het ook niet anders gaan inzien of goeie reden vinden die mij er wel een goed gevoel over geeft.
Ik kan simpel 'het voor een ander doen', maar het gevoel dat het niet goed aanvoelt blijft. Het komt ook omdat we er nog middenin zitten. We weten nu zo vroeg in deze pandemie niet of we hier echt wel juist aan doen, we gaan er vanuit dat dat zo is. we weten nog niet of het echt gaat helpen in de toekomst, en of er door ons ingrijpen nu, er een niet nog een erger gevaar gaat ontstaan.

Alle actie heeft een reactie. En in deze wereld proberen we daar dan weer een middel op te vinden. Omdat we dan vaak al zijn begonnen moet je wel door op die basis die je hebt gelegd.

Zulke manieren van 'oplossingen stapelen' op een fundering die onzeker is, en steeds getweakt moet worden, en geen ommekeer meer heeft op den duur, blijft bij mij knagen. We doen dat de laatste 30 jaar gewoon erg heel snel toepassen, met een geldcrisis meer gaan lenen, of een software bug met een omweg op te lossen ipv de fout eruit te halen, is ook zo'n voorbeeld, Voor elke pil met een bijwerking, weer een andere pil tegen de bijwerking erbij. Ja ik zie gewoon dat we er volledig van afhankelijk gaan worden op deze manier.

De mens kan al haast niet meer zonder door een Mens gefabriceerd middel of item bestaan. Water zonder het te zuiveren is dodelijk, die toekomst zie ik met al deze hele snelle antropogene evolutie in de laatste 100 jaar, En dat voelt niet goed. We gaan maar door met onze eigen te snelle keuzes, op te lossen met te kortzichtige en weer te snellere keuzes. Steeds meer en meer is euforie het doel, Als we maar snel een oplossing maken/vinden die een euforie geeft. een fix die nu het probleem lijkt op te lossen, maar dus soms met grotere negatieve gevolgen dan gedacht.

En dat gedrag om snel je geluk/euforie/endorfine ten koste van.. te krijgen, is echt iets van de laatste 30 jaar.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Ik denk ook wel eens laat corona over de wereld maar uitrazen, er zijn gewoon te veel mensen dan ruimt het mooi op.

Maar dan komt het besef dat je een gezin hebt... en velen met jouw en die willen we allemaal niet kwijt.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 22:46

de Peer

under peer review

Ronald.42 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 01:05:
Ik denk ook wel eens laat corona over de wereld maar uitrazen, er zijn gewoon te veel mensen dan ruimt het mooi op.

Maar dan komt het besef dat je een gezin hebt... en velen met jouw en die willen we allemaal niet kwijt.
Echt opruimen doet het niet natuurlijk. Corona is nu niet bepaald dodelijk te noemen, en dan zijn er ook nog eens veel mensen gevaccineerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
D.deJong schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:16:
Zouden wappies eigenlijk ook niet meer sporten? Als je dan toch een correlatie aan moet wijzen...

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D.deJong
anandus schreef op woensdag 3 november 2021 @ 07:36:
[...]
Zouden wappies eigenlijk ook niet meer sporten? Als je dan toch een correlatie aan moet wijzen...
Ik vermoed dat de meeste geen tijd hebben om te sporten want ze zitten de hele dag Facebook vol te spammen met hun onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Dat ze nou niet een paar grote schermen ophangen tijdens zon perscoferentie waar zoveel cijfers worden genoemd. Dan zou je toch veel makkelijker gegevens tonen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Als je erfelijke aanleg ervoor hebt hebt dan is topsporter worden een risico dat die plotselinge hartstilstand niet op je 45ste komt maar op de 23ste tijdens intense fysieke activiteit. Dat heeft niks te maken met vaccins of het effect van sport op je gezondheid in het algemeen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Thalaron schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 23:26:
[...]
1 collega had zijn laatste werkdag, dus afscheid nemen. Iets van 10 knuffels en 25 handjes uitgewisseld met de desbetreffende collega
Bij mij vrouw op het werk (zorglocatie) hadden ze een borrel georganiseerd vanwege vertrek stagiaire en een bak met borrelnoten erbij. Gevolg: allemaal noro (op mijn vrouw en een collega na) want die zagen die grabbelbakken niet zo zitten.

Ook daar moet je gewoon werken met klachten, heb je een hartslag, dan kom je werken en pas 5 dagen na die klachten laat je je testen... Ze zijn niet goed.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 13:36
Uberprutser schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:11:
[...]

Bij mij vrouw op het werk (zorglocatie) hadden ze een borrel georganiseerd vanwege vertrek stagiaire en een bak met borrelnoten erbij. Gevolg: allemaal noro (op mijn vrouw en een collega na) want die zagen die grabbelbakken niet zo zitten.

Ook daar moet je gewoon werken met klachten, heb je een hartslag, dan kom je werken en pas 5 dagen na die klachten laat je je testen... Ze zijn niet goed.
Verschilt kennelijk nogal per werkgever/zorglocatie. Wij waren afgelopen zaterdag bij de kapster en werden maandagochtend gebeld dat we geknipt waren door een kapster die achteraf corona bleek te hebben.
Mijn vrouw is gevaccineerd, werkt als verpleegkundige in een verpleeghuis en had sinds zondag een lichte keelpijn maar ging twijfelen na het telefoontje van de kapper.
Belletje naar haar manager en per direct uit het rooster gehaald voor de dinsdag avonddienst en het vriendelijke doch dringende verzoek om naar de GGD te gaan. Zelftest had ook gekund maar de manager zei meteen al als die positief is ga/wil/moet je toch naar de GGD en heb je twee testen te pakken.
Komen ze daar om in het personeel, absoluut niet maar men wenst daar gewoon geen enkele risico te nemen. Ook het mondkapje voor personeel is nooit weg geweest.
Test voor haar was overigens negatief, ik mag/hoef niet getest te worden want geen klachten maar heb zelf al besloten (was ook advies van de GGD) om gewoon de hele week thuis te blijven en me af te melden voor het dagje kantoor wat we sinds kort weer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
RoD schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:37:
[...]

Niet bekend. Het gaat wel met een rolling review, maar dit soort dingen duren altijd wel even. De primaire vraag is of er genoeg data ligt en of er nog grote vraagstukken zijn die de fabrikant moet oplossen. Dat is met wat wij weten, niet te zeggen.
Maar dat kan dus nog zo 6+ maanden duren dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
[...]

Hoe is dat relevant aan corona? noro-virus veroorzaakt buikgriep. Verder graaien we al sinds mensenheugnis in bakjes publieke borrelnoten. Dit is dan echt pech denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
Waah schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:07:

spoiler:
ziektedagen vooral
Streptococcus pneumoniae, Haemophilus influenzae, Staphylococcus aureus, covid... :9
edit: lees de spoiler nu pas...

[ Voor 3% gewijzigd door tweakmember op 03-11-2021 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

tweakmember schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:47:
[...]

Maar dat kan dus nog zo 6+ maanden duren dan?
Dat kan. Maar er valt niet zoveel over te zeggen. Een standaard assessment timetable hangt ook af van het aantal reviewrondes dat er nodig is, of de firma een clock stop aanvraagt, etc, etc. Gangbaar is dat er na de eerste opinion (op dag 120 na initiële aanvraag) nog een aantal punten (major objections / minor objections) door de firma opgelost moeten worden. Dan volgt op dag 180 (of later als de firma een clock stop heeft aangevraagd) het rapport inclusief de antwoorden van de firma, waarbij je dan toch echt hoopt dat de meeste major objections zijn weggewerkt. Dan volgt vaak nog een ronde en zit je op dag 240. Eventueel kunnen er nog vervolgrondes komen, maar zo rond dag 240 is de zaak wel zo'n beetje rond.

Maar dat is dus het standaard proces. Er is ook een accelerated process for bijvoorbeeld weesgeneesmiddelen, en voor rolling review zijn niet eens vaste tijdslijnen omdat het zo nieuw is en alles "gisteren" af moet zijn.

Zo, nu weet je alles wat je nooit had willen weten over de EMA's assessment tijdslijnen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Ronald.42 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 01:05:
https://www.worldometers.info/

hier zie je hoeveel mensen er per dag bijkomen (250k)... daar doet corona helemaal niks aan zoals ik al eerder zei

dit jaar zijn er tot nu toe 68 miljoen mensen bijgekomen, en na bijna 2 jaar corona hebben we een dikke 5 miljoen doden

[ Voor 13% gewijzigd door Mr. Detonator op 04-11-2021 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Mr. Detonator schreef op donderdag 4 november 2021 @ 00:01:
[...]

https://www.worldometers.info/

hier zie je hoeveel mensen er per dag bijkomen (250k)... daar doet corona helemaal niks aan zoals ik al eerder zei

dit jaar zijn er tot nu toe 68 miljoen mensen bijgekomen, en na bijna 2 jaar corona hebben we een dikke 5 miljoen doden
*knip* zie beleid, geen opmerkingen over ‘natuurlijke selectie ed{

[ Voor 17% gewijzigd door ZieMaar! op 04-11-2021 08:30 ]

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
ninjazx9r98 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:09:
[...]

Verschilt kennelijk nogal per werkgever/zorglocatie. Wij waren afgelopen zaterdag bij de kapster en werden maandagochtend gebeld dat we geknipt waren door een kapster die achteraf corona bleek te hebben.
Mijn vrouw is gevaccineerd, werkt als verpleegkundige in een verpleeghuis en had sinds zondag een lichte keelpijn maar ging twijfelen na het telefoontje van de kapper.
Belletje naar haar manager en per direct uit het rooster gehaald voor de dinsdag avonddienst en het vriendelijke doch dringende verzoek om naar de GGD te gaan. Zelftest had ook gekund maar de manager zei meteen al als die positief is ga/wil/moet je toch naar de GGD en heb je twee testen te pakken.
Komen ze daar om in het personeel, absoluut niet maar men wenst daar gewoon geen enkele risico te nemen. Ook het mondkapje voor personeel is nooit weg geweest.
Test voor haar was overigens negatief, ik mag/hoef niet getest te worden want geen klachten maar heb zelf al besloten (was ook advies van de GGD) om gewoon de hele week thuis te blijven en me af te melden voor het dagje kantoor wat we sinds kort weer hebben.
Bij mijn dochter in het verzorgingstehuis waar zij stage loopt loopt er 1 wappie rond, ongevaccineerd en zonder mondkapje en luidkeels verkondigen dat ze het allemaal niet vertrouwt.
Als leidinggevende mag en kan je blijkbaar niks maar het lijkt mij niet fijn als dit mijn lieve moedertje zou verzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
D.deJong schreef op donderdag 4 november 2021 @ 07:58:
[...]

Bij mijn dochter in het verzorgingstehuis waar zij stage loopt loopt er 1 wappie rond, ongevaccineerd en zonder mondkapje en luidkeels verkondigen dat ze het allemaal niet vertrouwt.
Als leidinggevende mag en kan je blijkbaar niks maar het lijkt mij niet fijn als dit mijn lieve moedertje zou verzorgen.
Herkenbaar. Mijn schoonmoeder heeft thuiszorg en de verpleegkundige die daar het meeste komt heeft ook corona gehad. Shit happens, maakt verder niet uit maar nadat ze weer terug kwam gaat ze uitgebreid vertellen dat ze niet gevaccineerd is enz enz.
Veel stress bij m'n schoonmoeder en die ziet ook haar kans voor een nieuwe poging om van de thuiszorg af te komen. Ze wenst/eist alle zorg van mijn vrouw want die is verpleegkundige en het is schandalig dat ze anderen helpt voor geld en haar moeder (zogenaamd) niet.
We hebben er overigens melding van gemaakt dat het niet zo slim is om dat soort zaken rond te bazuinen en er zou een gesprek komen maar wat dan wel of niet kan/mag in zo'n gesprek geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
RoD schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:14:
[...]

Dat kan. Maar er valt niet zoveel over te zeggen. Een standaard assessment timetable hangt ook af van het aantal reviewrondes dat er nodig is, of de firma een clock stop aanvraagt, etc, etc. Gangbaar is dat er na de eerste opinion (op dag 120 na initiële aanvraag) nog een aantal punten (major objections / minor objections) door de firma opgelost moeten worden. Dan volgt op dag 180 (of later als de firma een clock stop heeft aangevraagd) het rapport inclusief de antwoorden van de firma, waarbij je dan toch echt hoopt dat de meeste major objections zijn weggewerkt. Dan volgt vaak nog een ronde en zit je op dag 240. Eventueel kunnen er nog vervolgrondes komen, maar zo rond dag 240 is de zaak wel zo'n beetje rond.

Maar dat is dus het standaard proces. Er is ook een accelerated process for bijvoorbeeld weesgeneesmiddelen, en voor rolling review zijn niet eens vaste tijdslijnen omdat het zo nieuw is en alles "gisteren" af moet zijn.

Zo, nu weet je alles wat je nooit had willen weten over de EMA's assessment tijdslijnen :P
Als dit allemaal ook bij het corona vaccin is gebeurd, is het dan niet raar dat ze dan toen niet al konden voorspellen dat vaccins bijv ontstoken hartzakje, oorsuizen etc zou veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

tweakmember schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:00:
[...]

Als dit allemaal ook bij het corona vaccin is gebeurd, is het dan niet raar dat ze dan toen niet al konden voorspellen dat vaccins bijv ontstoken hartzakje, oorsuizen etc zou veroorzaken?
Nee, want de sample size is doorgaans te klein om zulke zeldzame bijwerkingen te detecteren. Het is gebruikelijk dat je dat soort dingen tegenkomt na markttoegang. Daarom is er het EudraVigilance systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:44

bert pit

asdasd

D.deJong schreef op donderdag 4 november 2021 @ 07:58:
[...]

Even de advocaat van de duivel spelende: zolang er geen regel is die zegt dat je je moet vaccineren om op je werk te mogen verschijnen, of er geen mogelijkheid is om deze dame alleen in de kelder te laten werken, staat ze in haar recht.

Het is van de zotte dat dit zomaar kan, een ongevaccineerde als bejaardenverzorger. Ik denk zelf dat we naar een antistoffentest moeten. Geen antistoffen dan een verbod op contactberoepen of lekker in de kelder werken, niet in de kantine mogen etc.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
bert pit schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:55:
[...]

Even de advocaat van de duivel spelende: zolang er geen regel is die zegt dat je je moet vaccineren om op je werk te mogen verschijnen, of er geen mogelijkheid is om deze dame alleen in de kelder te laten werken, staat ze in haar recht.

Het is van de zotte dat dit zomaar kan, een ongevaccineerde als bejaardenverzorger. Ik denk zelf dat we naar een antistoffentest moeten. Geen antistoffen dan een verbod op contactberoepen of lekker in de kelder werken, niet in de kantine mogen etc.
De vrijheid van het individu is een groot goed maar in dit soort gevallen lijkt het mij toch ongewenst dat een werkgever hier niks aan kan doen.
Mensen die dit soort meningen hebben is geen discussie mee te houden en verzanden vaak in allerlei onzin en drogredenen waarom zij niet meer mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:23:
[...]
Herkenbaar. Mijn schoonmoeder heeft thuiszorg en de verpleegkundige die daar het meeste komt heeft ook corona gehad.
Maar dan is zij toch beter, breder en langer beschermd dan 2x Pfizer?
ik dacht dat dat inmiddels wel bekend is bij de meesten? Dit na onderzoeken en publicaties in Nature, Lancet, BMJ etc.

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrien
  • Niet online
[...]

Als je even het nieuws gevolg hebt de afgelopen weken weet jij ook dat al die gevaccineerde medewerkers de gevaccineerde bejaarden in het verzorgingstehuis ook gewoon besmetten. Misschien is de kans wat kleiner, maar die hebben heel intensief contact dagelijks. En nu ook blijkt dat ook de beschermende werking snel afneemt, zeker voor ouderen zijn we bijna net zo ver als precies een jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Arrien schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:03:
[...]

Maar dan is zij toch beter, breder en langer beschermd dan 2x Pfizer?
ik dacht dat dat inmiddels wel bekend is bij de meesten? Dit na onderzoeken en publicaties in Nature, Lancet, BMJ etc.
Nee. Vaccinatie beschermt beter dan een infectie te hebben opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
[...]

Ik kan een heel eind meegaan in je advocaat van de duivel en neig ook meer naar eens dan oneens maar je kunt als medewerker natuurlijk ook gewoon je mond houden in plaats van het overal luidkeels te verkondigen.
Dat is ook de boodschap die we meegegeven hebben aan de thuiszorg bij mijn schoonmoeder. Wat we er ook van vinden, medewerkers hebben de vrijheid om niet te vaccineren maar dat wil nog niet zeggen dat je voor onrust moet gaan zorgen bij de klanten/patiënten door er mee te gaan pronken.
Naast dat mijn schoonmoeder 83 is is ze ook nog hartpatiënt en je verwacht ook professioneel gedrag van de thuiszorg.

[ Voor 5% gewijzigd door ninjazx9r98 op 04-11-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
RoD schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:43:
[...]

Nee. Vaccinatie beschermt beter dan een infectie te hebben opgelopen.
Volgens mij niet beter tegen de variant die je hebt gehad maar wel beter tegen andere varianten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

horizon1978 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:50:
[...]

Volgens mij niet beter tegen de variant die je hebt gehad maar wel beter tegen andere varianten.
Daar is mij niets van bekend, dus laat het onderzoek maar zien :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrien
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik denk al, waar is het corona topic in mijn lijstje... :)

Weer een nieuwe; had gehoopt dat de vorige de laatste zou zijn, maar helaas. In ieder geval nog een zure appel te gaan en waarschijnlijk meer.

Wie je ook bent en wat je ook vindt, een ding hebben we allemaal (denk ik) gemeen. We zijn er klaar mee.

Dit weekend een feestje, maar twijfel enorm om te gaan. Volgens het eerder gepostte plaatje vindt er slechts 5% van de besmettingen plaats, maar is het gek als ik dat als vertekend zie?

Wordt onmogelijk om afstand te houden....

Zouden jullie gaan?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
albino71 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 17:32:

Weer een nieuwe; had gehoopt dat de vorige de laatste zou zijn, maar helaas. In ieder geval nog een zure appel te gaan en waarschijnlijk meer.

Wie je ook bent en wat je ook vindt, een ding hebben we allemaal (denk ik) gemeen. We zijn er klaar mee.

Dit weekend een feestje, maar twijfel enorm om te gaan. Volgens het eerder gepostte plaatje vindt er slechts 5% van de besmettingen plaats, maar is het gek als ik dat als vertekend zie?

Zouden jullie gaan?
Nee, feestjes zijn zo 2019. Maar ik heb niets met oud-Hollands feestje vieren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/youzuSPpXm4c9Myuz_VovFMmAQo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Kaiwdxzt9k18pODmnCmNqnHm.jpg?f=user_large

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:53

Zouden jullie gaan?
Hangt van het feestje af. Het is natuurlijk lastig zeggen dat je op een huisfeestje besmet bent geraakt, als je 90% van de aanwezigen niet kent en ze je dus ook niet op de hoogte stellen dat zij positief hebben getest. Dus die 5% kan inderdaad erg vertekend zijn.

Denk dat de belangrijkste vraag is, waar voel jij je prettig bij en zou het veel uitmaken mocht je het in het uiterste geval krijgen?

[ Voor 6% gewijzigd door Pompi op 04-11-2021 17:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 14:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zouden jullie gaan?
Met een paar gevaccineerde vrienden een paar biertjes? Ja, zou ik doen.
Een groot feest met een heel stel onbekenden? Nee, doe ik niet.

Mijn vrouw heeft inmiddels overigens wel een leuke grap. Doet netjes haar best tijdens de zwangerschap fit te blijven. En heeft daarvoor dus sportbegeleiding door een zwangerschaps instructrice of hoe dat ook heet.

Nu begon die al een beetje teveel fan van Willem Engel te worden, maar met de QR code is de beer los. Overal tegen, Hugo is een lul en weet ik wat allemaal. Niks controleren natuurlijk en ondertussen is 80% van de zwangeren die daar sporten ook lekker geinformeerd en/of eigenwijs en dus niet gevaccineerd.

Hele oorlog in de groepsapp tussen de voor- en tegenstanders van een beetje voorzichtig doen. Maar ondertussen wel dik risico lopen, al was het maar dat ze wellicht nog een keer een ziekenhuisbed nodig hebben. Al dan niet voor de kleine. :X

[ Voor 31% gewijzigd door MikeyMan op 04-11-2021 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden jullie gaan?
Ga je de rest van je leven in de winter jezelf opsluiten? Indien geen risicogroep.. ja uiteraard gaan. Gebiet van het leven. Influenza is voor een gevaccineerd persoon veel gevaarlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

Zouden jullie gaan?
Ik zou gewoon gaan. Sterker nog, ik pas me alleen nog aan als er een boete ofzo op staat. Enige is dat ik en een groot deel van mijn sociale omgeving niets met ongevaccineerden heb en er dus genoeg sociale druk is om die buiten de deur te houden.

Zullen best mensen wat van vinden. Prima. Ik weet ook wel dat ik niet de enige ben die er zo mee omgaat alleen hebben heel veel mensen er wat meer moeite mee om dat openlijk te zeggen. (Ik ben nou eenmaal een botte lul die zich niet zoveel aantrekt van maatschappelijk wenselijk gedrag)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@Pompi, @MikeyMan, @Verwijderd en @Ankona Jullie hebben een punt hoor...

Het lastige is, dat we een eigen zaak hebben en bij besmetting gewoon dicht kunnen.

Oh ja, 1-1-2020 begonnen, dus nauwelijks steun ontvangen en wel veel omzetverlies.

Ik wil het risico mede daarom liever niet nemen.

edit: ben er wel uit denk ik hoor. Het is op lokatie en ik weet niet wie er allemaal komen.
Met het aantal besmettingen zo hoog momenteel ga ik het risico gewoon vermijden.

[ Voor 25% gewijzigd door albino71 op 04-11-2021 18:27 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:57
Ik weet niet of het helemaal ontopic is maar: ik heb iemand in mijn nabije omgeving die pertinent tegen vaccinatie (en al het andere ’gedoe’) is. Denk dan aan: maakt allemaal deel uit van het grote plan van de elite, davos, the great reset,...

Eigen keuze en zo maar als covid dan op een dag langskomt en redelijk hevig, dan zit de kans er in dat het zal zijn van ’waarom heb je mij niet gewaarschuwd’.

Iemand nog tips om daarmee om te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Brownstone Institute is waar Bhattarchya en Kulldorff, oftewel twee van de Great Barrington Idioten bij betrokken zijn, zie https://brownstone.org/about/. Meer Brownnose institute. Het vertrek van Kulldorff van Harvard naar Brownstone wordt dan ook als goed nieuws voor Harvard gezien. Oftewel: die gebruiken haalt je eigen argumenatie onderuit. Je andere links zijn nieuwsberichten van een tijdje terug. Dus zo stellig kun je het zeker niet zeggen. En als je Brownstone gebruikt, verwacht dat ik dat er selectief geshopt gaat worden in bronnen.

En aangezien je nogal wat aluhoedjes rondstrooit in je eerdere posts, is dit meer van hetzelfde.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 04-11-2021 19:09 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

1. Gaat over lange-termijnimmuniteit via circulerende geheugencellen en plasmacellen. Heeft niets met je claim te maken.

2. Bullshit-onderzoek, heb ik hier al gedebunked: RoD in "Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus" Zie ook de reacties onder het originele artikel op de pre-printserver.

3. Brownstone Institute is geen serieuze bron, en ik ga geen lijstjes doorworstelen van allerlei obscure onderzoeken die zijdelings iets met het onderwerp te maken hebben. Kom eerst zelf maar eens met een goede bron.

Vaccinatie beschermt beter tegen Covid dan een voorgaande infectie, en waarom dat zo is staat uitgelegd in de topicstart van Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

MikeyMan schreef op donderdag 4 november 2021 @ 17:45:

Hele oorlog in de groepsapp tussen de voor- en tegenstanders van een beetje voorzichtig doen. Maar ondertussen wel dik risico lopen, al was het maar dat ze wellicht nog een keer een ziekenhuisbed nodig hebben. Al dan niet voor de kleine. :X
Dik? Zo praat je toch niet over zwangeren? :/

:+

Sorry

Serieuzere noot. Aangezien we steeds meer te weten komen over de risico's van zwangeren op complicaties bij Covid.... gaat je vrouw een andere club zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:47
Wozmro schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:28:
Ik weet niet of het helemaal ontopic is maar: ik heb iemand in mijn nabije omgeving die pertinent tegen vaccinatie (en al het andere ’gedoe’) is. Denk dan aan: maakt allemaal deel uit van het grote plan van de elite, davos, the great reset,...

Eigen keuze en zo maar als covid dan op een dag langskomt en redelijk hevig, dan zit de kans er in dat het zal zijn van ’waarom heb je mij niet gewaarschuwd’.

Nu waarschuwen en straks zeggen "hate to say I told you so". Reken er maar op dat hij/zij hetzelfde zou doen als de complottheorieën die aanhangt waarheid zouden blijken (hypothetisch dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Laatst online: 12:20

Hier dezelfde situatie, we hebben het er bij voorkeur niet over omdat we van mekaars standpunten vinden dat ze ongefundeerd zijn. Dan valt er geen goed gesprek mee aan te knopen.

Doet verder niks af aan de persoon zelf, maar maakt de omgang wat lastiger. Daarnaast kom je gauw op het onderwerp omdat het ons al een poos bezig houdt, en dat moet je beiden zien te voorkomen in dit geval.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:07

contact verbreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RoD schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:00:
[...]

Dik? Zo praat je toch niet over zwangeren? :/

Sorry

Serieuzere noot. Aangezien we steeds meer te weten komen over de risico's van zwangeren op complicaties bij Covid.... gaat je vrouw een andere club zoeken?
Oh zo noem ik dr de hele dag :+

Mjah, mijn vrouw is wel gevaccineerd. Maar die zit nu vooral in de stress om dit hele gebeuren. Vooral ook omdat er in de groepsapp gelijk een hoop opruiende meuk langs kwam van de andere sporters :|

Kan me zomaar voorstellen dat het hier tot een eind komt. Maar helaas zijn veel van dit soort kleine clubs doordrenkt met ‘ik ben jong dus mij gaat niks gebeuren’. Dus een andere vinden zal niet makkelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
MikeyMan schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:42:
gelijk een hoop opruiende meuk langs kwam van de andere sporters
zoals?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:43

Verreweg de grootste kans is dat hij er niet enorm ziek van zal worden.

Dus grote kans dat als diegene het krijgt, hij na een paar weekjes weer beter is en zich alleen maar gesterkt ziet in zijn eerdere opvattingen (niet veel meer dan een griepje).

Het elite vaccinatieverhaal doet me denken aan deze:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:57:
[...]
Ik ben wetenschappelijk expert en ik debunk persoonlijk even een aantal recente wetenschappelijke inzichten zodat ik kan blijven volhouden dat de vaccins ons uit deze crisis gaan trekken.
*knip*
Onderbouw met valide argumenten en bronnen. Een flamebait is dat niet.

[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 04-11-2021 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, klap een willekeurige twitter draad open en je ziet hetzelfde.

- Virus stelt niks voor, we zijn jong
- Angsthaas
- Ik kies voor vrijheid
- Die IC verhalen zijn verzonnen
- Ik moet dat gif niet en ik ga me ook niet laten testen

En meer van dat soort meuk. Let wel; in reactie op een ‘ik ben graag voorzichtig, want ik wil mijn kindje gezond houden’. Zit godzijdank zelf niet in die groep overigens :P

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 04-11-2021 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:00:
[...]

Ook voor het logistieke gezeur dat je gaat krijgen rondom (ziekenhuis)bevalling of kraamzorg als je (vast gevaccineerde) vrouw onverhoopt toch milde klachten en een positieve PCR oploopt dankzij zo'n groepje.

(Verder, als jullie er de energie voor hebben: voor iedereen die je toch nog net wat meer aan het denken kunt zetten van zo'n groep mag je je echt goed voelen wat mij betreft. Zwanger/COVID/spoedsectio/IC..., trieste dingen gezien die ook bij de zorgverleners op zo'n afdeling er wel echt inhakten.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 22:40

Ligone

Moeha!

Direct! Wie wil er nu een vriend die je mening niet respecteert!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

-Lars- schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:51:
[...]

Ook voor het logistieke gezeur dat je gaat krijgen rondom (ziekenhuis)bevalling of kraamzorg als je (vast gevaccineerde) vrouw onverhoopt toch milde klachten en een positieve PCR oploopt dankzij zo'n groepje.

(Verder, als jullie er de energie voor hebben: voor iedereen die je toch nog net wat meer aan het denken kunt zetten van zo'n groep mag je je echt goed voelen wat mij betreft. Zwanger/COVID/spoedsectio/IC..., trieste dingen gezien die ook bij de zorgverleners op zo'n afdeling er wel echt inhakten.)
Ja dat, maar het is ook gewoon een groep die zelfs los van Covid een aardige kans heeft op enige noodzaak tot zorgverlening. Lekker als je naar de NICU in Groningen moet omdat in de buurt niks beschikbaar is.

Maargoed, er is wat stress, dus ik laat dr maar even. Das ook niet goed voor de kleine. Ze heeft voor vanavond afgezegd, en denkt erover na. Goed gesprek gehad met de trainster wel, nadat die dus die discussie startte (Heel volwassen; door rotzooi op een foto van de jonge te gooien). Die had ook echt nergens over nagedacht. Wat ook fijn is voor iemand die nota bene als doula werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 04-11-2021 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ligone schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:53:
[...]

Precies, volgens mij is het een hagedis die het bloed van kinderen drinkt. Verbreken dat contact. Althans dat is mijn mening.

[ Voor 4% gewijzigd door Michael_OsGroot op 04-11-2021 19:55 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ligone schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:53:
[...]

Er is een verschil tussen een mening en volledig het konijnenhol in verdwijnen.

Dat gezegd hebbende, ben wel blij dat al mijn vrienden en kennissen vooraan in de rij stonden om een prik te halen. Geen zin in die discussies.

[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 04-11-2021 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:32:
[...]
En aangezien je nogal wat aluhoedjes rondstrooit in je eerdere posts, is dit meer van hetzelfde.
Lastig he? Als wetenschappelijke artikelen steeds meer aantonen dat de vaccins misschien toch niet de uitweg zijn uit deze gezondheidscrisis, en dat de werking steeds beperkter wordt?
In de Lente en de zomer werkten ze nog prima en 95%
We spreken elkaar rond de jaarwisseling nog wel even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Arrien schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:10:
[...]

Lastig he? Als wetenschappelijke artikelen steeds meer aantonen dat de vaccins misschien toch niet de uitweg zijn uit deze gezondheidscrisis, en dat de werking steeds beperkter wordt?
Bron?

Vorig jaar zaten we met een stuk minder besmettelijk virus. En zouden we in onze handjes knijpen voor 50% effectiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
Wanneer is een virus besmettelijker eigenlijk, Als het langer op een oppervlakte overleefd ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tweakmember schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:18:
Wanneer is een virus besmettelijker eigenlijk, Als het langer op een oppervlakte overleefd ofzo?
In dit geval snellere replicatie. Veel hogere concentratie virus in neus en keel bij de besmettelijker varianten.

In algemene zin kunnen virussen nog wel door meer redenen 'besmettelijker' worden. Minder klachten, kleinere deeltjes of makkelijker cellen binnendringen.

Oppervlakte besmettingen lijken niet heel erg een ding te zijn.

Infectivity en transmissibility zijn de key words hier ;)

[ Voor 41% gewijzigd door MikeyMan op 04-11-2021 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
MikeyMan schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:22:
[...]

In dit geval snellere replicatie. Veel hogere concentratie virus in neus en keel bij de besmettelijker varianten.

In algemene zin kunnen virussen nog wel door meer redenen 'besmettelijker' worden. Minder klachten, kleinere deeltjes of makkelijker het lichaam in.

Oppervlakte besmettingen lijken niet heel erg een ding te zijn.
ok :) maar de Delta is er al enkele weken/maanden, sta er dan van versteld dat er nu pas de besmettingen zo hoog oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tweakmember schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:27:
[...]

ok :) maar de Delta is er al enkele weken/maanden, sta er dan van versteld dat er nu pas de besmettingen zo hoog oplopen.
Das exponentiële groei gecombineerd met wat gedragsverandering, een beetje seizoenseffect en wellicht Delta+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Met echte vrienden kun je afspreken elkaars standpunt te respecteren en het er niet over te hebben tenzij je dat op dat moment allebei wil .
Eigen verantwoordelijkheid betekent inderdaad eigen verantwoordelijkheid, dus als die waarom vraag in beschuldigende vorm komt zou ik het wel tijd vinden worden er mee te stoppen .

Juist door iemand niet als persoon af te wijzen vanwege een ( rare ) mening lijkt mij de kans groter dat diegene tot rede komt. Anders kan zo iemand alleen nog bij mensen met diezelfde mening terecht en lijkt me de kans op radicalisering groter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

MikeyMan schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:04:
[...]

Er is een verschil tussen een mening en volledig het konijnenhol in verdwijnen.

Dat gezegd hebbende, ben wel blij dat al mijn vrienden en kennissen vooraan in de rij stonden om een prik te halen. Geen zin in die discussies.
Waarom zou je erover moeten discussiëren en zelfs vriendschappen voor verbreken? Mijn beste vriend is niet gevaccineerd (zelfs mijn eigen vriendin niet, alhoewel ze zich uiteindelijk wel wilt laten vaccineren), dikke prima, moet hij helemaal zelf weten. Hij heeft zo zijn eigen redenen om zichzelf niet vaccineren (nee, geen 5G great reset verhalen), dikke prima, lekker in zijn waarde laten (dat doet hij bij mij ook).

[ Voor 6% gewijzigd door -tom-562 op 04-11-2021 20:54 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Arrien schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:49:
[...]

Hmm oke, duidelijk! Geen ruimte voor jou dus om eens verder te kijken dan de RIVM dokters, ik zie het al.
Is dat je manier om te zeggen dat je geen inhoudelijk weerwoord hebt? Dat is ook niet gek, want de huidige wetenschappelijke consensus is op dit onderwerp vrij helder. Vaccins geven een veel sterkere antilichaamresponse dan infecties, en verkleinen ook de kans op herinfecties. Het spijt me, maar zo simpel is het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Arrien schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:10:
[...]

Ze werken nog steeds ongeveer zo goed. Alleen bij de ouderen begint het nu net wat af te nemen. Daarom komen er boosters, waarvan is aangetoond dat ze het aantal ziekenhuisopnames met nog eens ~90% verkleinen vergeleken met mensen die al twee prikken hebben gehad.

Bron:
https://www.rijksoverheid...-en-intensive-care-opname
https://www.thelancet.com...-6736(21)02249-2/fulltext

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

-tom-562 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:53:
[...]

Waarom zou je erover moeten discussiëren en zelfs vriendschappen voor verbreken? Mijn beste vriend is niet gevaccineerd (zelfs mijn eigen vriendin niet, alhoewel ze zich uiteindelijk wel wilt laten vaccineren), dikke prima, moet hij helemaal zelf weten. Hij heeft zo zijn eigen redenen om zichzelf niet vaccineren (nee, geen 5G great reset verhalen), dikke prima, lekker in zijn waarde laten (dat doet hij bij mij ook).
Ehhh... Voor iemand die een ander in z'n waarde zegt te laten heb je een aardig oordeel zo te zien...

Nu ging het in dit specifieke voorbeeld om iemand die aardig van het padje af is. Tegen zoveel onzin heb ik niks in te brengen.

Los daarvan is er geen enkele goede reden (buiten een eventuele medische) om de vaccins niet te nemen. Blijkbaar gaat er dan iets mis in het beoordelingsvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Niet online
Die studie van The Lancet heeft de mensen maar 13 dagen na het toedienen van de booster gevolgd, het zou dus kunnen dat die maar een paar maanden goede bescherming biedt.Er zijn nu dus landen die al aan het vierde vaccin toe zijn dit jaar, vandaar dat ik me vragen stel bij de effectiviteit ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Ik vind het lastig te zeggen; het zal er ook van afhangen hoe eea zich uit bij vrienden. Ik kan me niet voorstellen dat het verschil in vaccinatiestandpunt de eerste keer is dat je dan zo'n tegenstelling in standpunten hebt. Onverwacht zou het voor mij denk ik best wat vraagtekens zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door ijdod op 04-11-2021 21:25 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
loekf2 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 17:37:
[...]

Nee, feestjes zijn zo 2019. Maar ik heb niets met oud-Hollands feestje vieren:

[Afbeelding]
Dit is niet oud-Hollands, dan zouden de mannen en de vrouwen gescheiden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:07

geen contact meer mee hebben? klinkt niet echt als een waardevolle kennis, eerder eentje die jou meer tijd en energie kost dan dat diegene dat terug zou geven (gebruik maken van)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Arrien schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:22:
[...]

Die studie van The Lancet heeft de mensen maar 13 dagen na het toedienen van de booster gevolgd, het zou dus kunnen dat die maar een paar maanden goede bescherming biedt.Er zijn nu dus landen die al aan het vierde vaccin toe zijn dit jaar, vandaar dat ik me vragen stel bij de effectiviteit ervan.
Wie zijn er aan het vierde vaccin toe?

Verder moet inderdaad nog blijken hoe lang de derde prik werkt, maar zo ver zijn we nog niet, aangezien de boosters pas recent zijn gegeven. Die data komt dus waarschijnlijk pas volgend jaar.

Daarnaast is natuurlijk de vraag wat je onder goed verstaat. Twee prikken zijn ook een half jaar na toediening nog in hoge mate beschermend. Er wordt nu voor een booster gekozen omdat er een geleidelijke afname zichtbaar is en we weten dat de booster extra bescherming biedt. Maar met beschermingspercentages die rond de 90% blijven, mogen we echt onze handen dichtknijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:08

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Heb het even naar de kroeg verplaatst. Er was een topic, maar dat liep niet zo best. Probeer elkaar constructief te bespreken over dit soort zaken. De scherpe tegenstellingen zijn immers duidelijk en als je niet nader tot elkaar kan komen dan is het toch agree to disagree.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

"Eigen schuld, dikke bult", mocht het de samenzweringsspecialist zijn die ziek wordt.

En als hij het zelf krijgt en anderen besmet, "moedwillig de gezondheid van anderen in gevaar brengen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:30

The Zep Man

🏴‍☠️

Eens met @tweakduke. Je kan iemand niet met logica overhalen als zij zichzelf emotioneel hebben overtuigd.

Als een individu na dik anderhalf jaar nog steeds niet overtuigd is, dan ga je die niet overtuigen. Het enige dat je kan doen als maatschappij is het breeduit ervoor zorgen dat keuzes consequenties hebben, totdat een groot genoeg deel alsnog gevaccineerd is. Zie de "ik heb mij toch maar laten vaccineren, want anders mag ik niet naar de bioscoop, de McDonald's, ..." verhalen. Principes zijn voor een groot deel van die kleine groep belangrijk, totdat ze voldoende geconfronteerd worden met de gevolgen van hun keuzes.

De 'harde kern' van luidruchtige mensen (die waarschijnlijk alsnog gevaccineerd zijn, maar dat niet toegeven vanwege hun positie) ga je sowieso niet overhalen. De rest (de ongevaccineerden) gaan vanzelf overstag, of worden alsnog gegrepen door COVID-19. Dit zal doorgaan totdat de R waarde klein genoeg is en blijft.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 23:50
[...]

https://www.nu.nl/binnenl...a-uitbraak-norovirus.html

Toch niet....

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-09 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

Ben wel benieuwd of het volgende week/vanaf morgen ook merkbaar rustiger gaat zijn in de sportschool.

En of het bij de balie roid rage ontwijken wordt :X

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Pagina: 1 ... 24 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"