• DevWouter
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 18:21
Woy schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:16:
[...]

Het idee is volgens mij inderdaad vooral om voor een stukje bewustwording te zorgen, en dat mensen zelf al besluiten dat ze beter thuis kunnen blijven. Ik heb mij altijd afgevraagd of het uberhaupt enige toegevoegde waard had, maar aan de andere kant is het ook maar een kleine moeite, dus ook weer niet zo'n groot putn.
Niet helemaal, het is eerder een gebrek waar geen praktische oplossing voor is. Van de eigenaar van een locatie kan namelijk niet verwacht worden dat die de epertise heeft om de antwoorden te beoordelen. Mocht er dan toch een rechtzaak van gemaakt worden dan pakt men de bezoeker op valsheid in geschriften.

Toen je alleen drank mochten kopen als je boven de 18 was haalde ik een cadeau voor mijn vader op waarbij de verkoper (die mij en mijn ouders ook kende) het volgende zei: "Van de overheid moet ik vragen of je legitimatie bij je hebt omdat ik denk dat je jonger bent dan 18. Als je die bij je hebt en jonger dan 18 bent dan mag ik je niks meegeven, maar als je die niet bij je hebt en je zegt dat je 18 bent dan heb ik geen reden om te twijfelen."

Ik geloof dat ze het een paar weken later die regel aangepast hadden :P

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Woy
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
DevWouter schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:13:
[...]
Niet helemaal, het is eerder een gebrek waar geen praktische oplossing voor is. Van de eigenaar van een locatie kan namelijk niet verwacht worden dat die de epertise heeft om de antwoorden te beoordelen. Mocht er dan toch een rechtzaak van gemaakt worden dan pakt men de bezoeker op valsheid in geschriften.
In sommige andere gevallen is dat natuurlijk het idee, maar in dit geval zie ik ook dat niet snel gebeuren. Want ga later maar eens aantonen dat de bezoeker op dat moment daadwerkelijk klachten had, dat is nagenoeg niet mogelijk, dus ik verwacht niet dat dat in dit geval de achterliggende gedachte is. Ik heb leden van het OMT in het verleden ook horen zeggen dat het vooral over bewustwording gaat, en op zich is dat idee niet zo gek, want als iemand die vragen moet beantwoorden heeft hij nog een extra moment waarop hij kan bedenken dat het misschien niet zo verstandig is om naar bijvoorbeeld de bioscoop te gaan.

In de praktijk denk ik niet dat het enig meetbaar effect heeft gehad.

[Voor 3% gewijzigd door Woy op 11-10-2021 15:20]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• QSYS
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:43
WHO erkend long COVID , nu kijken hoe lang dat in Nederland gaat duren.

https://www1.racgp.org.au...LOCGyyl55god1zwvIOYLIJPQ4

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 23:15
Ik moest wel even grinniken om deze QR-codes: https://www.nhnieuws.nl/n...park-we-zijn-gerickrolled

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Stukje over de gang van zaken rondom (de deal met) mondkapjes-fraudeur en oplichter Van Lienden:
De publicitaire druk van Sywert van Lienden via twitter over mondkapjes in de zorg was de directe aanleiding voor het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) om met Van Lienden en zijn compagnons in zee te gaan. Dat verklaren bronnen binnen het ministerie tegenover Follow the Money.

Het onderzoeksplatform meldt zaterdag bovendien dat de tweets van Van Lieden onderdeel waren van een vooropgezet plan om een zo'n deal binnen te slepen.

Via inmiddels verwijderde tweets levert Van Lienden op 10 april kritiek over de levering van mondkapjes aan de zorg, waarna hij in zoveel woorden zegt dat zijn stichting Hulptroepen Alliantie kan helpen. "Heb even een noodkreet op twitter geslingerd om politiek deurtje te openen", schrijft Van Lienden vervolgens in een WhatsApp-bericht dat Follow the Money onder ogen heeft gehad.

Bart van den Brink (CDA), de politiek adviseur van minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge (CDA), neemt diezelfde dag nog via WhatsApp contact op met Van Lienden. Volgens een bron wilde het ministerie niet het verwijt krijgen dat ze er niet alles aan gedaan hebben. "Aanbiedingen die niet opgepakt werden, zouden potentieel terug zou kunnen komen in debatten", zegt de bron.
Bron, en meer info: Tweets Van Lienden aanleiding voor ministerie om tot mondkapjesdeal te komen

Lekkere praktijken van die gast...

Maargoed, men zal er wel geen 'actieve herinnering' meer aan hebben, en er worden geen consequenties aan verbonden. Iedereen doet een plas, en alles bleef zoals het was.

Virussen? Scan ze hier!

• Lethalis
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
Mocht je hier nou lezen, nog geen Corona hebben gehad en ook niet gevaccineerd zijn. Dit vat het wel mooi samen:

Je ziet al vrij snel een serieuze afname in ziekenhuisopnames bij gevaccineerden vs ongevaccineerden. Veel duidelijker wordt het niet.

Bron:
https://twitter.com/Ballo...k9LdupW0XMJJThM5kT2A&s=19

Even a broken clock is right twice a day.

• freestyler2
  • Registratie: februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Lethalis schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:49:
Mocht je hier nou lezen, nog geen Corona hebben gehad en ook niet gevaccineerd zijn. Dit vat het wel mooi samen:

[Afbeelding]

Je ziet al vrij snel een serieuze afname in ziekenhuisopnames bij gevaccineerden vs ongevaccineerden. Veel duidelijker wordt het niet.

Bron:
https://twitter.com/Ballo...k9LdupW0XMJJThM5kT2A&s=19
Ik lees regelmatig mee en ik wil me niet in de wel of niet vaccinatie mengen maar het zijn nogal nietszeggende grafieken.

Je kunt hierin meerdere dingen aflezen zoals bijvoorbeeld:

Het is hierin zeer duidelijk dat een vaccinatie niet heel veel meer doet tegen het krijgen van Corona of het voorkomen van een andere besmetten. Conclusie is dus dat mensen met een vaccinatie zijn dus evengoed een brandhaard (en dus slaat dat hele qr-code gebeuren nergens op) kunnen veroorzaken. En dus is een vaccinatie verwaarloosbaar

Wat wel zichtbaar is, is dat wanneer je in het ziekenhuis komt het meer mensen zijn zonder vaccinatie. Maar de grafiek heeft statistisch gezien hier niets over gemeld hoe groot de kans is dat je in het ziekenhuis beland. Want wie zegt dat wanneer je Corona krijgt in het ziekenhuis beland? En dus is een vaccinatie eveneens verwaarloosbaar.

Natuurlijk kun je het ook andersom lezen waarin vaccinatie de remedie is tegen alles.

Maar je kunt hier dus de conclusie uit trekken die iedereen zelf wil trekken. Zonder de volledige onderbouwing is het nietszeggend en dus helemaal niet duidelijk zoals je aangeeft.

Ps. Ik ben niet anti vaccineren (integendeel!) maar ik ben wel tegen onvolledige grafieken waarin situaties positiever worden gebracht dan dat ze zijn.

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

• freestyler2
  • Registratie: februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Voordat ik straks een shitload of comments over mij heen krijg nog even een verdere verduidelijking van bovenstaande.

De grafieken zijn per land, vaccinatie graad en vaccin merk totaal anders. Is een gelijke hoeveelheid in elke leeftijdscategorie opgenomen in de grafieken, of deden er simpelweg meer ouderen, of juist jongeren mee met dit onderzoek.

Stel dat deze cijfers uit Rusland komen, met een lage vaccinatie graad dan is het logisch dat er meer ongevaccineerden in het ziekenhuis komen en zelfs komen te overlijden. Dit staat dan zelfs nog los van welk vaccin ze hebben gekregen.

[Voor 23% gewijzigd door freestyler2 op 16-10-2021 21:06]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
freestyler2 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:54:
[...]

Ik lees regelmatig mee en ik wil me niet in de wel of niet vaccinatie mengen maar het zijn nogal nietszeggende grafieken.

Je kunt hierin meerdere dingen aflezen zoals bijvoorbeeld:

Het is hierin zeer duidelijk dat een vaccinatie niet heel veel meer doet tegen het krijgen van Corona of het voorkomen van een andere besmetten. Conclusie is dus dat mensen met een vaccinatie zijn dus evengoed een brandhaard (en dus slaat dat hele qr-code gebeuren nergens op) kunnen veroorzaken. En dus is een vaccinatie verwaarloosbaar

Wat wel zichtbaar is, is dat wanneer je in het ziekenhuis komt het meer mensen zijn zonder vaccinatie. Maar de grafiek heeft statistisch gezien hier niets over gemeld hoe groot de kans is dat je in het ziekenhuis beland. Want wie zegt dat wanneer je Corona krijgt in het ziekenhuis beland? En dus is een vaccinatie eveneens verwaarloosbaar.

Natuurlijk kun je het ook andersom lezen waarin vaccinatie de remedie is tegen alles.

Maar je kunt hier dus de conclusie uit trekken die iedereen zelf wil trekken. Zonder de volledige onderbouwing is het nietszeggend en dus helemaal niet duidelijk zoals je aangeeft.

Ps. Ik ben niet anti vaccineren (integendeel!) maar ik ben wel tegen onvolledige grafieken waarin situaties positiever worden gebracht dan dat ze zijn.
De grafiek is vrij helder en geeft een rate gecorrigeerd voor groepsgrootte. Je ziet een groot effect op ziekenhuisopname en dood, en een wat kleiner (maar wel aanwezig) effect op besmetting. Vaccinatie is dus absoluut niet "verwaarloosbaar", dat is nou juist niet wat je uit deze grafieken haalt.

• RoD
  • Niet online

RoD

freestyler2 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:59:
Voordat ik straks een shitload of comments over mij heen krijg nog even een verdere verduidelijking van bovenstaande.

De grafieken zijn per land, vaccinatie graad en vaccin merk totaal anders. Is een gelijke hoeveelheid in elke leeftijdscategorie opgenomen in de grafieken, of deden er simpelweg meer ouderen, of juist jongeren mee met dit onderzoek.
Als je de grafieken gelezen had, dan had je gezien dat er gesorteerd is op leeftijd en gecorrigeerd is voor groepsgrootte. De grafieken zijn dus ook niet echt anders per land, en de goedgekeurde vaccins laten een vergelijkbaar patroon zien.
Stel dat deze cijfers uit Rusland komen, met een lage vaccinatie graad dan is het logisch dat er meer ongevaccineerden in het ziekenhuis komen en zelfs komen te overlijden. Dit staat dan zelfs nog los van welk vaccin ze hebben gekregen.
Wederom, voor groepsgrootte is gecorrigeerd.

Daarbij komt dat deze grafieken perfect passen in de data patronen die we in andere landen hebben gezien.

Er is hier echt geen speld tussen te krijgen.

[Voor 5% gewijzigd door RoD op 16-10-2021 23:11]

• Kevinp
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01-11 07:07
RoD schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 23:04:
[...]

De grafiek is vrij helder en geeft een rate gecorrigeerd voor groepsgrootte. Je ziet een groot effect op ziekenhuisopname en dood, en een wat kleiner (maar wel aanwezig) effect op besmetting. Vaccinatie is dus absoluut niet "verwaarloosbaar", dat is nou juist niet wat je uit deze grafieken haalt.
Als het gecorrigeerd is voor groepsgrote zien we dan goed dat de kans op een besmetting met dubbele vaccinatie groter is dan zonder vaccinatie? (bij 70 plussers alleen zie ik nu).

Dat staat er iig in de grafiek bij de oudere.

Dat het gevolg van deze besmetting veel kleiner is dus minder in ziekenhuis is ook duidelijk.

Als ik de met name eerste grafiek verkeerd lees hoor ik het graag.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Kevinp schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 23:54:
[...]

Als het gecorrigeerd is voor groepsgrote zien we dan goed dat de kans op een besmetting met dubbele vaccinatie groter is dan zonder vaccinatie? (bij 70 plussers alleen zie ik nu).

Dat het gevolg van deze besmetting veel kleiner is dus minder in ziekenhuis is ook duidelijk.

Nee, boven de 70 is meer dan 85% gevaccineerd, dat de twee waardes nog zo dicht bij elkaar liggen laat zien dat het vaccin ook tegen (meetbare) besmetting beschermt. Maar de bescherming is niet zo goed als tegen opname, IC of overlijden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• henkzelf
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:44
freestyler2 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:59:

Eén klik op de link en ik lees dat de cijfers uit de UK komen.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• Kevinp
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01-11 07:07
IJzerlijm schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 07:16:
[...]

Nee, boven de 70 is meer dan 85% gevaccineerd, dat de twee waardes nog zo dicht bij elkaar liggen laat zien dat het vaccin ook tegen (meetbare) besmetting beschermt. Maar de bescherming is niet zo goed als tegen opname, IC of overlijden.
Als de grafiek gecorigeerd is voor vaccinatiecijfers zou dat in mijn ogen dit betekenen.

100 mensen gevaccineerd
10 niet gevaccineerd

als er dan 10 besmet zijn is het balkje gelijk aan 1 besmetting van de niet gevaccineerde. in dit geval is het balkje hoger dus zou het zo zijn dat in dit geval 1 besmetting van ongevaccineerde 15 ofzo van gevaccineerde betekend.

Nogmaals alleen de 70+ groep. En alleen als mijn aanname van gecorigeerd de juiste is. Anders moet je me echt uitleggen dat gecorrigeerd voor vaccinatie betekend.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Kevinp schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:15:
[...]

Nogmaals alleen de 70+ groep. En alleen als mijn aanname van gecorigeerd de juiste is. Anders moet je me echt uitleggen dat gecorrigeerd voor vaccinatie betekend.
Ah, nu snap ik wat je bedoelt.

Er is inderdaad gecorrigeerd voor het aandeel van de bevolking waarin het aantal besmettingen per 100k hoger is bij de gevaccineerden. Maar een belangrijk punt hier is dat er bij de besmettingen een flink aantal een onbekende vaccinatiestatus heeft. Voor de groep 70-79 bijvoorbeeld zijn er van 622 bekend dat ze niet gevaccineerd zijn en 1.363 is het onbekend of ze gevaccineerd zijn. Als de helft daarvan niet gevaccineerd is verdubbelt dat het aantal per 100k terwijl de andere gevaccineerde helft nauwelijk stijgt omdat er daar zoveel meer van zijn.

https://github.com/PaulMa...s/tree/main/pdf%20reports

• RoD
  • Niet online

RoD

Kevinp schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 23:54:
[...]

Ja, met als kanttekening dat we hier niet de "kans" zien, maar simpelweg het aantal cases bij elkaar opgeteld, gecorrigeerd voor groepsgrootte. Bij 70+ zien we dus dat er grotere aantallen 70+'ers besmet worden met vaccinatie dan zonder.

De vraag is dan wat daar aan de hand is. Sowieso is het aantal 70+'ers die besmet wordt in de UK schijnbaar klein, afgaand op deze data (zowel de groep gevaccineerd als ongevaccineerd), en wellicht zien we hier het het teruglopende vaccinatie-effect, aangezien de oudste groep al een poos terug is gevaccineerd, en dan ook nog met AstraZeneca.

Dat verklaart alsnog niet waarom de rate voor de gevaccineerden hoger is, maar er moet bij aangetekend worden dat dit een momentopname is, dus het toevalseffect kan daar ook een rol spelen, zeker als het aantal mensen in die groep die een besmetting oploopt, dusdanig klein is.

Edit: Plus wat @IJzerlijm hier boven schrijft :) Dat speelt natuurlijk ook mee.

[Voor 3% gewijzigd door RoD op 17-10-2021 10:34]

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22:32

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

Gisteren ander voetbalstadion bezocht. Hier wel de QR code gescand maar geen ID bewijs gevraagd.

Bij een ander voetbalstadion werd zowel m’n ID gevraagd als de QR code.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:06
Ik was gisteren ook bij een tuincentrum waarbij enkel het vertonen van een geldige QR code genoeg was. Kwam goed uit gezien ik mijn portemonnee was vergeten maar toch…

Laatst vertelde een collega dat zijn vrouw op de QR code van haar zus overal binnen ging. Tweelingzus met gelijke voorletter is wellicht een zeldzaamheid maar toch.

Maar goed, het QR geneuzel is mijn inziens dan ook een onhoudbare maatregel die schijnveiligheid geeft.

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy)

• Dennis1812
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:19

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb al vaak een qr laten zien.
Zelden wordt hij gescand en ik heb nog 0x een identificatiebewijs erbij moeten laten zien.
Niet hier en niet in Duitsland..

Gaat top met controleren jongens.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 20:19
*knip* geen hk

[Voor 100% gewijzigd door ZieMaar! op 18-10-2021 07:47]

• Fuujii
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 30-11 10:36
O m even een positief iets te plaatsen als gevolg van corona: wat heerlijk dat ADE overdag plaatsvond dit jaar. Lekker tot 12 uur dansen en op tijd je bed in. Dat mag wel blijven. _/-\o_

Sowieso het feit dat ADE weer door ging is fantastisch.

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:09

Nox

Noxiuz

Dennis1812 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:33:
Ik heb al vaak een qr laten zien.
Zelden wordt hij gescand en ik heb nog 0x een identificatiebewijs erbij moeten laten zien.
Niet hier en niet in Duitsland..

Gaat top met controleren jongens.
Bij het voetbalstadion wel correcte controle. De uitsmijter bij de kermis kent mij persoonlijk, het zijn geen verkiezingen dus dat scheelt dan ook weer. In België vroeg men idd geen ID, bij een broodjeszaak waar ik binnen at was het 'heb je een qr code? > ja, mooi eet smakelijk dan'. Het verschilt enorm, ik hoor ook verhalen van 'hij is rood, loop maar door'.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 22:48

Metalfreak

Hoije woh!

En ik ben laatst naar een dancefeest geweest, daar controleerden ze volledig correct in combinatie met ID-kaart. Maar toen we in Duitsland gingen eten, vroegen ze of we getest, gevaccineerd of genezen waren, toen we al heel normaal aangaven dat we allemaal gevaccineerd waren hoefden we niets te laten zien. Ik denk ook dat het te maken heeft met hoe je over komt en ik vind het prima dat er wat pragmatisch mee omgegaan wordt. Iemand die zo fel tegen dat gebeuren is, maakt meestal ook geen aanstalten om de app erbij te pakken, daar kun je ook al veel door aflezen.

Wat ik overigens wel vreemd vond, ik heb de Nederlandse scanner app ook eens geprobeerd: als je daarmee een QR-code scant terwijl de gescande app nog op de weergave van de buitenlandse QR-code staat, geeft de scanner app aan dat je de Nederlandse code moet scannen. Maar in principe zou de buitenlandse QR-code toch ook moeten voldoen, alleen meer informatie prijsgeven? Of is dat gewoon een kunstmatig privacy dingetje?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 18:29
Metalfreak schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:10:
Wat ik overigens wel vreemd vond, ik heb de Nederlandse scanner app ook eens geprobeerd: als je daarmee een QR-code scant terwijl de gescande app nog op de weergave van de buitenlandse QR-code staat, geeft de scanner app aan dat je de Nederlandse code moet scannen. Maar in principe zou de buitenlandse QR-code toch ook moeten voldoen, alleen meer informatie prijsgeven? Of is dat gewoon een kunstmatig privacy dingetje?
Ik begrijp dat laatste ook niet. Mijn broer met Britse vaccinatie en Britse QR code kan in Frankrijk overal binnen. In Nederland werkt zijn QR code niet. Echter Duitsers en Fransen hebben in ons land geen problemen.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:32

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

bert pit schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:58:
[...]
Ik begrijp dat laatste ook niet. Mijn broer met Britse vaccinatie en Britse QR code kan in Frankrijk overal binnen. In Nederland werkt zijn QR code niet. Echter Duitsers en Fransen hebben in ons land geen problemen.
Aangezien de Britse qr niet voldoet aan de EU DCC zou die in principe niet moeten werken in FR :)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• peize9
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 03:55
Dankzij de mensen die zich niet vaccineren beginnen de ICU's weer te vullen en nu heeft een kennis, die al 2 jaar wacht op een operatie ondertussen, weer een operatie die niet door gaat, en ook ik, als iemand met een ziekte die mogelijk een operatie nodig kan hebben, ben bang dat ik geen operatie kan krijgen mocht de nood komen. En dat dan door mensen die, in mijn ogen, te dom zijn om gewoon netjes een vaccinatie te nemen. Ze snappen zowel het verhaal van de ICU's als groepsimmuniteit niet en geloven alles wat facebook ze voorschotelt. Ik maak me hier zorgen over en heb ook geen idee hoe dit op te lossen is... is dit gewoon een bijwerking van het internet en (vooral) social media? Ik voel me hier de laatste tijd gewoon slecht door.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:52

franssie

Save the albatross

@peize9 wat ik her en der hoor en lees van het IC personeel is dat zij er ook klaar mee zijn.
Moreel ligt het lastig maar uiteindelijk gaat het personeel stemmen met de voeten en stort de zorg in (en ik heb al de indruk dat dat aan de gang is).
Dan pas zullen we zien wat pragmatisch en zo ook moreel werkbaar is.
Ik maak mij er zorgen over deze winter.

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

peize9 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 00:32:
is dit gewoon een bijwerking van het internet en (vooral) social media? Ik voel me hier de laatste tijd gewoon slecht door.
Niet alleen social media, een algemene verharding van het egoisme en mensen niet meer gewend zijn aan infectieziekten en pandemieen. En dit wordt versterkt door de domme eikels die maar blijven roepen "je mag niet-gevaccineerden niet benadelen, je mag ze de gevolgen van hun domheid en egoisme niet laten voelen". Fuck that.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Bowen_HAFX
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 00:14
Dankzij de mensen die zich niet vaccineren beginnen de ICU's weer te vullen en nu heeft een kennis, die al 2 jaar wacht op een operatie ondertussen, weer een operatie die niet door gaat, en ook ik, als iemand met een ziekte die mogelijk een operatie nodig kan hebben, ben bang dat ik geen operatie kan krijgen mocht de nood komen. En dat dan door mensen die, in mijn ogen, te dom zijn om gewoon netjes een vaccinatie te nemen. Ze snappen zowel het verhaal van de ICU's als groepsimmuniteit niet en geloven alles wat facebook ze voorschotelt. Ik maak me hier zorgen over en heb ook geen idee hoe dit op te lossen is... is dit gewoon een bijwerking van het internet en (vooral) social media? Ik voel me hier de laatste tijd gewoon slecht door.
Dat is erg vervelend. En ik kan mij heel goed voorstellen dat dit stress geeft en vervelende gevoelens. Hier had ik ook last van gehad.

Maar ik heb nu wel voor mezelf besloten, dat als een bepaalde groep mensen vooral aan zichzelf denkt en puur uit angst handelt, al dan niet voor een god of voor medische gevolgen waar ze compleet geen verstand van hebben, ik mij er ook gewoon niet meer druk over wil maken.

Dit probleem lost zich vanzelf op. De maatschappij is redelijk open, de besmettingen lopen op en de geest is uit de fles. En het is voor mij, hoewel het wel walgelijk is, een kleine geruststellende gedachte dat het aantal corona patiënten nu voornamelijk 'zeer intelligente, sociale, onderzoekende, spirituele en bovenal redelijke' mensen zijn die bewust voor deze gevolgen kiezen.

Nog 1 winter en dan hebben we het hopelijk gehad. Bovenal voor de groep mensen die niet goed beschermd kunnen zijn, nog even rustig aan doen.

[Voor 6% gewijzigd door Bowen_HAFX op 20-10-2021 06:34]

Every magical journey begins with a single step

• bug53
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 01:57:
[...]

Niet alleen social media, een algemene verharding van het egoisme en mensen niet meer gewend zijn aan infectieziekten en pandemieen. En dit wordt versterkt door de domme eikels die maar blijven roepen "je mag niet-gevaccineerden niet benadelen, je mag ze de gevolgen van hun domheid en egoisme niet laten voelen". Fuck that.
Gelukkig geen enkele verharding te merken in het taalgebruik in deze post .
Ja ik vind ook dat het handiger is om wel te prikken , maar ben nog steeds voor overtuigen op basis van argumenten en cijfers ipv dwang of drang .nu ben ik dus een domme eikel net zoals ik dat volgens hard line weigeraars ben . Prima hoor.

lurkt sinds 1999, account sinds 2019

• Bowen_HAFX
bug53 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:59:
[...]

Ja ik vind ook dat het handiger is om wel te prikken , maar ben nog steeds voor overtuigen op basis van argumenten en cijfers ipv dwang of drang .nu ben ik dus een domme eikel net zoals ik dat volgens hard line weigeraars ben . Prima hoor.
Inderdaad :).

Alle argumenten en cijfers zijn wel zo'n beetje gegeven. Keuze moet nu gemaakt worden, niet over 10 jaar. Als je nu nog steeds niet overtuigd bent, dan wordt het hem ook niet meer, tenzij mogelijk plotseling een familielid ernstig ziek wordt / toch dood gaat (hoe klein die kans ook mag zijn).

Ik hoop voor jou niet dat jij de besmettingsbron bent in zo'n geval, lijkt mij een redelijk schuldgevoel opleveren omdat je bang was voor een Ieniemienie prikje die een immuunreactie terweeg brengt.

Van mij hoeft scannen voor toegang ook niet perse, onderteken bijvoorbeeld gewoon een contract dat je onder geen beding medische hulp wilt in het geval van een besmetting. Want geen preventie van de medische wereld aannemen, dan ook geen behandeling. Wel consequent blijven ;).

Ik vind het overigens ook prima hoor. Persoonlijk zie ik het gewoon als Darwinisme in zijn puurste soort. Alleen jammer dat de ziekenhuizen nu alweer beginnen te kraken en piepen.

• bug53
  • Niet online
Bowen_HAFX schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:16:
[...]

Inderdaad :).

Alle argumenten en cijfers zijn wel zo'n beetje gegeven. Keuze moet nu gemaakt worden, niet over 10 jaar. Als je nu nog steeds niet overtuigd bent, dan wordt het hem ook niet meer, tenzij mogelijk plotseling een familielid ernstig ziek wordt / toch dood gaat (hoe klein die kans ook mag zijn).

Ik hoop voor jou niet dat jij de besmettingsbron bent in zo'n geval, lijkt mij een redelijk schuldgevoel opleveren omdat je bang was voor een Ieniemienie prikje die een immuunreactie terweeg brengt.

Van mij hoeft scannen voor toegang ook niet perse, onderteken bijvoorbeeld gewoon een contract dat je onder geen beding medische hulp wilt in het geval van een besmetting. Want geen preventie van de medische wereld aannemen, dan ook geen behandeling. Wel consequent blijven ;).

Ik vind het overigens ook prima hoor. Persoonlijk zie ik het gewoon als Darwinisme in zijn puurste soort. Alleen jammer dat de ziekenhuizen nu alweer beginnen te kraken en piepen.
ehm ik weet niet op basis waarvan je mijn vaccinatiestatus concludeert, of spreek je mij niet aan? Prima illustratie overigens van het veroordelende wat er gebeurt.

als je graag wil weten hoe ik persoonlijk over vaccineren denk mag je mijn postgeschiedenis er op naslaan, ga ik niet bij elke post vermelden als disclaimer of zo

• Bowen_HAFX
bug53 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:21:
[...]

ehm ik weet niet op basis waarvan je mijn vaccinatiestatus concludeert, of spreek je mij niet aan? Prima illustratie overigens van het veroordelende wat er gebeurt.

als je graag wil weten hoe ik persoonlijk over vaccineren denk mag je mijn postgeschiedenis er op naslaan, ga ik niet bij elke post vermelden als disclaimer of zo
Ik weet je vaccinatiestatus niet, het interesseert mij ook niet, sorry. Dat was juist het punt van het hele verhaal :).

Mijn familie/vrienden/kennissen zijn beschermd, het zal mij een worst zijn wat andere mensen doen en om watvoor redenen. Voelde eerst nog een burgerlijke plicht om mensen te helpen / te informeren, maar uiteindelijk is het simpelweg 'blowin in the wind'. Ik ben er wel klaar mee d:)b

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dat er veel te bereiken is met "overtuigen op basis van argumenten en cijfers ipv dwang of drang" betwijfel ik sterk. Er is in het buitenland bewijs voor de effectiviteit van de dwang en drang maar kan nergens een voorbeeld vinden van een land of regio waar met betere communicatie opeens de vaccinatiebereidheid omhoog schoot. Die is er al voordat de pandemie begon of is door een catastrofaal aantal doden in korte tijd gekomen, niet door een betere website van de overheid.

Neem bijvoorbeeld Portugal waar men niet, zoals hier, blijft steken onder de 70% gevaccineerd.

https://ourworldindata.or...aks=false&country=PRT~NLD

Wat is daar zo anders ? In ieder geval een gigantische piek begin dit jaar in doden:

https://ourworldindata.or...aks=false&country=PRT~NLD

Die piek zou 500 doden op een dag zijn voor Nederland.

[Voor 45% gewijzigd door IJzerlijm op 20-10-2021 10:33]

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
En dat dan door mensen die, in mijn ogen, te dom zijn om gewoon netjes een vaccinatie te nemen. Ze snappen zowel het verhaal van de ICU's als groepsimmuniteit niet en geloven alles wat facebook ze voorschotelt. Ik maak me hier zorgen over en heb ook geen idee hoe dit op te lossen is... is dit gewoon een bijwerking van het internet en (vooral) social media? Ik voel me hier de laatste tijd gewoon slecht door.
Ik merk in mijn omgeving dat het vaak een stuk simpeler is. Het zijn egoïsten. Zeker bij de 50-minners is dat de overeenkomstige factor. De kans om in het ziekenhuis te komen is klein, waarom zouden ze dan iets in hun lijf spuiten? Het zijn de Facebook-believers, de anti-vaxxers, de prikangstigen, de complot-denkers, de jongeren die zich zorgen maken over hun toekomstige vruchtbaarheid. Maar ook simpelweg de mensen die er de moeite niet voor nemen om zich te laten vaccineren, omdat ze dat voor zichzelf niet nodig vinden. Er zijn zoveel redenen die mensen hebben om zich niet te laten vaccineren, met één duidelijke overeenkomst: individueel belang gaat voor hen boven groepsbelang.

• bug53
  • Niet online
IJzerlijm schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:28:
Dat er veel te bereiken is met "overtuigen op basis van argumenten en cijfers ipv dwang of drang" betwijfel ik sterk. Er is in het buitenland bewijs voor de effectiviteit van de dwang en drang maar kan nergens een voorbeeld vinden van een land of regio waar met betere communicatie opeens de vaccinatiebereidheid omhoog schoot. Die is er al voordat de pandemie begon of is door een catastrofaal aantal doden in korte tijd gekomen, niet door een betere website van de overheid.
blijft n=2 , maar in mijn omgeving zijn een aantal weigeraars aan het 'kantelen', dit omdat ze zien dat veel gevaccineerden niet of beperkt ziek worden na besmetting en lezen over de percentages gevaccineerden op de IC.
Dit deel jaag je met drang / dwang denk ik eerder richting het hardline anti overheid kamp, wat zich bij elke vorm van drang/dwang gesterkt voelt in hun standpunten tegen de overheid.
Als men zover wil gaan dat mensen in hun inkomen geraakt worden zal een deel inderdaad overstag gaan, maar krijg je ook wellicht toestanden zoals in Italië ( protesten in oa Triest ) .

• Bowen_HAFX
bug53 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:34:
[...]

blijft n=2 , maar in mijn omgeving zijn een aantal weigeraars aan het 'kantelen', dit omdat ze zien dat veel gevaccineerden niet of beperkt ziek worden na besmetting en lezen over de percentages gevaccineerden op de IC.
Dit deel jaag je met drang / dwang denk ik eerder richting het hardline anti overheid kamp, wat zich bij elke vorm van drang/dwang gesterkt voelt in hun standpunten tegen de overheid.
Als men zover wil gaan dat mensen in hun inkomen geraakt worden zal een deel inderdaad overstag gaan, maar krijg je ook wellicht toestanden zoals in Italië ( protesten in oa Triest ) .
Ja inderdaad, niet opdringen. Gewoon laten gaan. Geen medische behandeling, want dan is vaccinatie wel verplicht, tenzij hier een medische verklaring voor afgegeven is.

Lost hopelijk vervolgens deels van het huizen tekort op en we zijn beter voorbereid als land in de toekomst op een soort gelijke situatie; het kaf is al van het koren gescheiden ;)

Toch voel ik hierbij wel een klein schuldgevoel, dat sommige mensen klaarblijkelijk zo dom en egoïstisch zijn dat ze tegen zichzelf beschermd moeten worden, maar ja, opdringen gaat mij dan ook zeker te ver.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Hoeveel mensen verwacht je nog dat er moeten dood gaan voordat ze voldoende overtuigd zijn ?

• Bowen_HAFX
IJzerlijm schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:42:
[...]

Hoeveel mensen verwacht je nog dat er moeten dood gaan voordat ze voldoende overtuigd zijn ?
20% van de Nederlandse bevolking zou ideaal zijn, maar is eerder richting de 0.2 a 0.5% wanneer ze simpelweg niet opgenomen worden en van zuurstof en medicijnen worden voorzien.

En laat vaccinatie ook gewoon verplicht zijn voor arbeidsongeschiktheid vergoeding/verzekering. Ik wil uit principe niet voor long Covid patiënten zonder vaccinatie betalen.

Dit lijkt mij een veel effectiever beleid dan elke keer het gezeur in de uitgaansgelegenheden of andere openbare evenementen.

Is toch wel lekker om even ongenuanceerd te kunnen raaskallen op Social media :+

[Voor 18% gewijzigd door Bowen_HAFX op 20-10-2021 10:48]

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
[...]

Zie mijn post hierboven, dat maakt ze niet uit.
Onder de 30 jaar is momenteel 67% volledig gevaccineerd, daar valt op zich nog veel te halen. De kans dat je onder de 30 jaar in het ziekenhuis komt, of laat staan op de IC is simpelweg enorm klein. Het interesseert ze verder niet dat ze eventueel meewerken aan het besmetten van leeftijdsgroepen die wel vaker opgenomen worden.
Als je de eigenschappen van generaties bekijkt zie je regelmatig dat bij de generaties Y (millennials) en Z invidualisme ondergeschikt is aan groepsbelang. Ik zie dat totaal niet terug in de praktijk. Mijn jongere collega's zal het echt allemaal een zorg zijn. Die nemen gewoon elk weekend hun vage commerciële neusstrijkje om naar de kroeg of sauna te gaan. Als ze na een clubavond hoesten en snotteren melden ze zich gewoon ziek. Een eventuele Covid-test komt pas als ze die weer nodig hebben voor hun QR-code. Egoïsme en invidualisme vieren hoogtij.

• bug53
  • Niet online
[...]

geen idee, kan niet in hun hoofd kijken

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

bug53 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:04:
[...]

geen idee, kan niet in hun hoofd kijken
Het is dus mogelijk dat ze hoe dan ook nooit geprikt gaan worden en alleen maar de schijn wekken dat er een punt komt dat ze vrijwillig alsnog gaan als ze ze maar genoeg tijd geven.

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Ik hoorde een collega die zich verzet tegen de vaccinaties laatst zeggen dat hij de grens trekt bij een verplichting vanuit het werk. Als het werk de QR-code ging verplichten om op het werk te komen, ging hij toch overstag.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 22:28

Amphiebietje

In de blubber

zacht schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:04:
Ik zie dat totaal niet terug in de praktijk. Mijn jongere collega's zal het echt allemaal een zorg zijn. Die nemen gewoon elk weekend hun vage commerciële neusstrijkje om naar de kroeg of sauna te gaan. Als ze na een clubavond hoesten en snotteren melden ze zich gewoon ziek. Een eventuele Covid-test komt pas als ze die weer nodig hebben voor hun QR-code. Egoïsme en invidualisme vieren hoogtij.
Als ze zich al tijdig ziek melden. Het soort persoon dat ik op dit moment het meest in het openbaar zie terwijl ze overduidelijk goed ziek zijn is voornamelijk mannelijk en jong. Midden in de trein, de supermarkt, of een andere afgesloten plek met veel mensen (masker af, natuurlijk, anders kunnen ze hun neus niet snuiten/ongegeneerd niezen en hoesten zonder elleboog er voor :X).

Ik werk nog steeds thuis, weg van kantoor, en dat blijft wel eventjes zo. De jonge mannelijke collega's komen al snotterend naar het kantoor, om pas thuis te blijven als de vermoeidheid en hoofdpijn toeslaat, en dan komen ze weer terug als ze na 1-2 dagen "beter" zijn (lees: nog steeds ziek). Vervolgens zijn mijn oudere collega's die ook naar kantoor komen verbaasd dat zij ook om de haverklap goed ziek zijn ondanks dat ze zich nog redelijk aan de maatregelen houden (tja, hoe zou dat toch komen? :F ).

• mesa57
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 01-12 16:02
Beetje offtopic lol in de tent hier :)
https://www.sciencedirect...cle/pii/S1477893921002167

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 18:29
YakuzA schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 00:08:
[...]

Aangezien de Britse qr niet voldoet aan de EU DCC zou die in principe niet moeten werken in FR :)
Frankrijk schijnt een bilaterale deal met de UK te hebben. Daardoor werkt het daar wel. Dat het toch wat rommelig geregeld is las ik in dit stuk:
https://www.volkskrant.nl...et-sinovac-niet~b0f418ad/

• YakuzA

YakuzA

bert pit schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:24:
[...]

Frankrijk schijnt een bilaterale deal met de UK te hebben. Daardoor werkt het daar wel. Dat het toch wat rommelig geregeld is las ik in dit stuk:
https://www.volkskrant.nl...et-sinovac-niet~b0f418ad/
ahhh, zo.
weer lekker onhandig idd.

Gelukkig staat daar wel al vermeld dat het koppelen van de UK aan EU DCC al in een vergevorderd stadium zit.

PSN

• MaZo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
:X

[Voor 119% gewijzigd door MaZo op 20-10-2021 14:14]

• Wailing_Banshee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 01-12 15:30

Wailing_Banshee

You're Next

dit is een groep die je niet over 1 kam mag scheren met de overige groepen mensen die je noemt. Dit kunnen gewoon mensen zijn die wel willen laten vaccineren, maar simpelweg gewoon niet durven. Die moet je op een heel andere manier overhalen dan een echte anti-vaxxer. Het is iets wat iemand die geen fobie heeft niet kan begrijpen, en iemand die wel een fobie heeft niet kan uitleggen. Ik heb zelf een lichte vorm van prikangst en als ik alleen had moeten gaan, weet ik niet of ik echt wel was gegaan. Gelukkig konden we met z'n tweeën en daardoor heb je meer druk om te gaan en emotionele ondersteuning.

----

Ik las vanmorgen een stuk in de krant over de geldigheid van de QR code. In België wordt hij blijkbaar 11 dagen geschorst als je positief getest wordt (maar wel gevaccineerd bent). Er stond een ingeschreven stuk van iemand die ondanks het feit dat hij (en z'n vrouw) positief was getest, gewoon naar een dance feest in Amsterdam is geweest en daarna op het vliegtuig naar Malaga is gestapt... Omdat z'n QR code toch nog een groen vinkje gaf...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dat is al eerder langs gekomen, als offer aan de Heilige Privacy is er in Nederland een systeem waarin een QR code niet kan worden herroepen omdat er geen centrale database is. Jammer voor de volksgezondheid, risico op doodgaan is nou eenmaal veel minder belangrijk geacht dan een datalek.

[Voor 8% gewijzigd door IJzerlijm op 20-10-2021 15:57]

• tweakmember
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 30-11 23:39
ik heb een vraagje.
Als je covid hebt en je hebt geen symptomen dan ben je asymptomatisch.

ik heb hier nooit eerder van gehoord (tott corona ontstond) maar wat ik mij nou afvraag is:
Zijn mensen die geen covid symptomen hebben en dus asymptomatisch zijn, ook standaard asymptomatisch bij andere virussen zoals de griep?

Of kan je ook stevigee griep verschijnselen hebben tijdens een griepje maar totaal geen symptomen hebben als je covid hebt?

• Dennahz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:18

Dennahz

Life feels like hell should.

tweakmember schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:08:
ik heb een vraagje.

ik heb hier nooit eerder van gehoord (tott corona ontstond) maar wat ik mij nou afvraag is:
Zijn mensen die geen covid symptomen hebben en dus asymptomatisch zijn, ook standaard asymptomatisch bij andere virussen zoals de griep?

Of kan je ook stevigee griep verschijnselen hebben tijdens een griepje maar totaal geen symptomen hebben als je covid hebt?
Vraag ik me ook wel eens af. Heb al verschillende keren meegemaakt dat m'n vriendin of kinderen griep hadden (of één of ander ander virus) en ik het gewoon niet kreeg. Maar het lijkt me dus in de praktijk dat ik het wel gewoon gehad heb, maar dat m'n afweersysteem er gewoon voor zorgde dat ik er niet ziek van werd.

Als je samenleeft en verder totaal geen afstand houdt van elkaar, dan moet je toch wel besmet raken?

M'n moeder heeft vorig jaar corona gehad. Zeker een maand goed ziek van geweest. Haar vriend heeft het nooit gekregen - terwijl ze gewoon samen aten en sliepen. Hoe verklaar je zoiets dan?

Twitter

• YakuzA

YakuzA

tweakmember schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:08:
ik heb een vraagje.

Ik heb nog nergens gelezen dat er een relatie verondersteld of onderzocht werd iig.

Verder zijn er ook maar heel weinig mensen die de echte griep hebben gevangen.
Meestal word een klein verkoudheidje en een dagje in bed al ‘de griep’ genoemd ;)

[Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 20-10-2021 22:33]

PSN

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

ETZ in Tilburg belt al weer reguliere zorg af.
Echt
Als hier nog anti vaccinatie mensen meelezen: laat je morgenochtend prikken. Please!
Om nog maanden op deze neurochirurgie te wachten gaat mij heel erg veel kosten.
Ik was net aan de beurt. Maar door wat idioten nu dus niet meer.

• tweakmember
Dennahz schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:16:
[...]

Vraag ik me ook wel eens af. Heb al verschillende keren meegemaakt dat m'n vriendin of kinderen griep hadden (of één of ander ander virus) en ik het gewoon niet kreeg. Maar het lijkt me dus in de praktijk dat ik het wel gewoon gehad heb, maar dat m'n afweersysteem er gewoon voor zorgde dat ik er niet ziek van werd.

Als je samenleeft en verder totaal geen afstand houdt van elkaar, dan moet je toch wel besmet raken?

M'n moeder heeft vorig jaar corona gehad. Zeker een maand goed ziek van geweest. Haar vriend heeft het nooit gekregen - terwijl ze gewoon samen aten en sliepen. Hoe verklaar je zoiets dan?
Dat hij wel corona heeft gehad maar asymptomatisch was en dus nooit symtomen heeft gehad gok ik dan.
Word hij wel eens ziek van de griep? of dat ook nooit?

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:09
tweakmember schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:33:
[...]

Dat hij wel corona heeft gehad maar asymptomatisch was en dus nooit symtomen heeft gehad gok ik dan.
I'll raise you one, hele gezin positief getest (inclusief hoesten, niezen, kwijlen) maar eentje niet. Nergens last van gehad en een antistoffen-test op een mogelijk eerdere besmetting kwam ook negatief uit de bus. 8)7

• Wailing_Banshee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 01-12 15:30

Wailing_Banshee

You're Next

IJzerlijm schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:57:
Dat is al eerder langs gekomen, als offer aan de Heilige Privacy is er in Nederland een systeem waarin een QR code niet kan worden herroepen omdat er geen centrale database is. Jammer voor de volksgezondheid, risico op doodgaan is nou eenmaal veel minder belangrijk geacht dan een datalek.
Dus daarom moet je alle andere maatregelen maar negeren? Volgens mij is het nog steeds zo dat de overheid zegt dat je niet weg moet gaan als je corona hebt. Mensen mogen best wel zelf ook wat verantwoordelijkheid nemen. Als je weet dat je ziek bent, ga je toch niet naar een dance feest, ook al heb je een geldige QR code? Of is een regel alleen een regel als je gepakt wordt?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Dennahz

Dennahz

jadjong schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 07:01:
[...]

I'll raise you one, hele gezin positief getest (inclusief hoesten, niezen, kwijlen) maar eentje niet. Nergens last van gehad en een antistoffen-test op een mogelijk eerdere besmetting kwam ook negatief uit de bus. 8)7
Da's toch raar hé? Heb het hier ook zovaak meegemaakt met de griep (of een simpele verkoudheid). Waarom de rest van het gezin wel, maar ik dan bijvoorbeeld niet. Betere weerstand? Ligt het dan toch aan die shitload aan vitamines die ik slik? Wat is het :D
tweakmember schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:33:
[...]

Heb er geen idee van eigenlijk, zal het eens vragen.

M'n schoonmoeder trouwens idem. M'n schoonvader was ook goed ziek van covid, maar zij heeft het niet gehad. Vraag me altijd af hoe dat dan werkt als je in hetzelfde huis woont. Uiteindelijk adem je toch dezelfde lucht in zou je zeggen.

Twitter

• YakuzA

YakuzA

Dennahz schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:40:
[...]

Heb er geen idee van eigenlijk, zal het eens vragen.

M'n schoonmoeder trouwens idem. M'n schoonvader was ook goed ziek van covid, maar zij heeft het niet gehad. Vraag me altijd af hoe dat dan werkt als je in hetzelfde huis woont. Uiteindelijk adem je toch dezelfde lucht in zou je zeggen.
Gewoon kansberekening.

Zijn ook genoeg voorbeelden dat een heel gezin ziek was behalve 1 kind, en waar dan in de volgende corona golf alleen dat ene kind ziek was geworden en de rest al met antistoffen rond liep.

PSN

• Dennahz

Dennahz

YakuzA schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:52:
[...]

Gewoon kansberekening.

Zijn ook genoeg voorbeelden dat een heel gezin ziek was behalve 1 kind, en waar dan in de volgende corona golf alleen dat ene kind ziek was geworden en de rest al met antistoffen rond liep.
Tuurlijk, maar vraag me gewoon af hoe dat dan komt. Je komt sowieso in aanraking met dat virus. Waarom pakt je lichaam het dan die eerste keer niet op?

Twitter

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Misschien was het gezin ergens allemaal tegelijk besmet door iemand die erg besmettelijk was en die ene niet ? Die is vervolgens door de andere gezinsleden wel blootgesteld aan het virus maar in veel kleinere hoeveelheden die het afweersysteem aan kan.

• YakuzA

YakuzA

Dennahz schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:53:
[...]

Tuurlijk, maar vraag me gewoon af hoe dat dan komt. Je komt sowieso in aanraking met dat virus. Waarom pakt je lichaam het dan die eerste keer niet op?
Kansberekening, met elke ademteug adem je x deeltjes in, waar komen die x deeltjes terecht, kom je met die x deeltjes boven een bepaalde threshold etc.
Adem je meer door je neus waardoor er meer gefilterd wordt naar je snot toe of niet, etc etc :)

Het is gewoon een percentage kans. net zoals de loterij, wat je nu vraagt is vergelijkbaar aan vragen waarom niet iedereen altijd wint in de loterij. :)

[Voor 21% gewijzigd door YakuzA op 21-10-2021 11:58]

PSN

• Jumpiefox
  • Laatst online: 01-12 01:27
Zijn er eigenlijk ook ergens de cijfers te vinden per leeftijds categorie en of ze onderliggende ziektes hebben of niet? (risoco groep of niet). Ik lees elke keer maar weer +XXX ziekenhuis opnames etc maar kan nooit echt de opbouw van die cijfers vinden.

On a road of changes....

• YakuzA

YakuzA

Jumpiefox schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:39:
Zijn er eigenlijk ook ergens de cijfers te vinden per leeftijds categorie en of ze onderliggende ziektes hebben of niet? (risoco groep of niet). Ik lees elke keer maar weer +XXX ziekenhuis opnames etc maar kan nooit echt de opbouw van die cijfers vinden.
Voor de IC staat dat al 1 jaar bij stichting Nice in de rapportages dacht ik.

PSN

• tweakmember
[...]

• RoD
  • Niet online

RoD

YakuzA schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:44:
[...]

Kansberekening, met elke ademteug adem je x deeltjes in, waar komen die x deeltjes terecht, kom je met die x deeltjes boven een bepaalde threshold etc.
Adem je meer door je neus waardoor er meer gefilterd wordt naar je snot toe of niet, etc etc :)

Het is gewoon een percentage kans. net zoals de loterij, wat je nu vraagt is vergelijkbaar aan vragen waarom niet iedereen altijd wint in de loterij. :)
Plus, biologische variatie. Ofwel, biologie is moeilijk, gedraagt zich niet altijd zoals we verwachten (het is geen natuurkunde), en dat begrijpen we eigenlijk nog niet goed genoeg. Het immuunsysteem blijft een complex iets.

• jadjong
tweakmember schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 17:33:
[...]

Vrij weinig, 1x in de paar jaar een weekje plat en dat was het denk ik wel.

• Lethalis
  • Niet online
jadjong schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:36:
[...]

Vrij weinig, 1x in de paar jaar een weekje plat en dat was het denk ik wel.
Dat vind ik nog best vaak... Maar goed, misschien heb je wel een andere definitie van "een weekje plat" dan ik :+

[Voor 61% gewijzigd door Lethalis op 21-10-2021 19:15]

• gekkie
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 01:41
[...]
Dus jij denkt dat als ze (eindelijk) overtuigd zijn van de werkzaamheid van vaccins, ze dan briljant genoeg zijn om hun eigen gezondheid dan met die kennis als nog in de waagschaal te stellen om te denken dat ze dan de overheid pesten ? 8)7

• bug53
  • Niet online
gekkie schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 19:45:
[...]

Dus jij denkt dat als ze (eindelijk) overtuigd zijn van de werkzaamheid van vaccins, ze dan briljant genoeg zijn om hun eigen gezondheid dan met die kennis als nog in de waagschaal te stellen om te denken dat ze dan de overheid pesten ? 8)7
betreffende de mensen die ik ken verwacht ik dat inderdaad, hoe raar je het ook lijkt te vinden gezien de smiley.

*knip* wil je dit soort sneren, die je nu vaker doet, achterwege laten?

[Voor 21% gewijzigd door ZieMaar! op 22-10-2021 10:25]

• mesa57
Whahaha, in Salt Lake county hebben ze de vaccinatiegraad afgezet tegen het sterrenbeeld van de bewoners.
Mocht je niet in horoscopen geloven, laat je dan toch maar vaccineren. >:)

• Dido
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 30-11 15:49

Dido

heforshe

bug53 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:59:
Domheid en egoisme zijn "hard"? Of val je over "eikel" of het onpersoonlijk gebruik van de Engelstalige oproep tot vleselijke vereniging?

Dat komt allemaal wel erg hard over om de groep mensen te omschrijven die medeverantwoordelijk zijn voor overwerkt zorgpersoneel en uitgestelde zorg. Ook als die mensen kennelijk de juiste informatie ontberen kan ik me zo voorstellen dat mensen wellicht geneigd zijn om te vervallen in iets minder vriendelijke termen.

Gelukkig zien we aan de andere kant van het spectrum alleen maar zeer respectvolle communicatie richting de NSB'ers die achter Mengele de Jonge aanlopen...

Ik ben volledig met je eens dat de informatievoorziening vanuit de overheid op vele punten beter kon en kan, maar ik wordt ondertussen helemaal gestoord van de knee-jerk reacties over "verharding" bij elke uitspraak waarbij niet-gevacinneerden niet met fluwelen handschoentjes worden aangepakt, terwijl er vanuit de kant van (niet alle, dat is waar) vrijelijk gesmeten wordt met vergelijkingen en aantijgingen waar de honden geen brood van lusten. Natuurlijk, het is vast fijner om een constructieve discussie te voeren, maar als de ene kant het over NSB'ers, Mengele en dictaturen heeft, komt het op mij nogal hypocriet over om de kant die zich van pejoratieven van het kaliber "eikel" bedient te berispen vanwege verharding.

Zonder al te hard op bepaalde teentjes te willen trappen, maar het doet me heel erg denken aan iemand die na het geven van een kopie van een speech van Goebbels door het lint gaat als iemand hem beticht van Nazi-praktijken. Of iemand die oproept de mensernrechten te schenden door asielzoekers te weigeren, maar diepgeraakt is als iemand dat xenofoob durft te noemen. Klassieke voorbeelden van mensen die de vrijheid van meningsuiting heel hoog in het vaandel hebben, behalve voor anderen, die moeten vooral hun mond houden want anders zorgen ze voor verharding van de discussie (of, tegenwoordig, voor tweedeling in de samenleving).

Wat betekent mijn avatar?

• VirinR
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 21:03
Even mijn N=1 ervaring delen met de controles gedaan met de CoronaCheck-app

Bewust in dit topic gedaan vanwege de N=1 ervaring, maar als deze beter past in de andere topic, @mods voel vrij om deze post te verplaatsen :)
  • Bioscoop (In het weekend dat de CoronaCheck-app verplicht werd voor de bios): Erg goed geregeld. Controle vindt bij de deur plaats dus discussies worden bij de kassa al vermeden. Ook werd er netjes om ID gevraagd.
  • Event op zakelijke locatie voor de uni: In het gebouw werd de QR-code gescand en ook om ID gevraagd. Wel keek de medewerker naar de verkeerde datum (verloopdatum in plaats van geboortedatum. Er zit slechts vier dagen tussen :+)
  • Stationshuiskamer: Wel QR-code check, maar geen ID check
  • Andere co-working cafe: Wel QR-code check, maar geen ID check
  • Restaurant in Amsterdam: Wel QR-code check, maar geen ID check :P
Oftewel de controles laten nog wat wensen over, vooral in de horeca. Een vriend van mij was niet op de hoogte dat de CoronaCheck-app werkt in combinatie met ID en niet op zich zelf. Hij was nog nooit gevraagd om een ID te tonen bij een club (in Amsterdam) dus hij was erg verrast dat dit wel zo hoort.
Nu ben ik niet het uitgaanstype dus vandaar dat ik juist verrast was door zijn ervaring.

[Voor 4% gewijzigd door VirinR op 25-10-2021 16:49]

• sham27
  • Registratie: februari 2012
YakuzA schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:52:
[...]

Gewoon kansberekening.

Hier ook. 5 dagen met zoontje van 4 in quarantaine met z’n 2en. Toen getest en ik was positief en hij negatief. Hoe dan? We hebben gewoon geknuffeld en alles..

Hij is toen nr z’n moeder gegaan en 5 dagen erna wéér getest maar was ook negatief.

Polestar 2 ‘20 | AWD | Performance | Pilot | Plus | Void - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Alvast maar naar de kapper geweest. Je weet nooit 😁

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Facebook heeft zondag een video van de Braziliaanse president Jair Bolsonaro verwijderd. Daarin deed hij de valse bewering dat coronavaccins in verband zouden staan met de ontwikkeling van aids.

Mensen die zijn gevaccineerd tegen COVID-19, hebben niet meer kans om aids te krijgen. Daarnaast zijn de vaccins ook veilig voor personen die besmet zijn met hiv, het virus dat de ziekte aids veroorzaakt.

"Ons beleid staat geen beweringen toe dat coronavaccins mensen doden of ernstig schaden", zei een woordvoerder van Facebook maandag. Het platform heeft de beelden daarom verwijderd.

Het is niet de eerste keer dat er beelden van Bolsonaro offline worden gehaald. YouTube verwijderde in juli al twee video's van de radicaal-rechtse president, ook vanwege misleidende informatie over het coronavirus.

In deze twee video's prees Bolsonaro het malariamedicijn hydroxychloroquine aan als behandeling tegen het coronavirus. De werking van dat middel tegen COVID-19 is echter nooit bewezen.
Bron: https://www.nu.nl/tech/61...aro-over-coronavirus.html

Echt, kunnen geestelijke gestoorde figuren die claimen dat je van coronavaccins AIDS krijgt, of dat het de kans op AIDS vergroot, niet gewoon strafrechterlijk worden aangepakt?

Vroeger werden dit soort lui opgenomen in een psychiatrische inrichting, tegenwoordig worden ze president van een land :X

Virussen? Scan ze hier!

• bug53
  • Niet online
Dido schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:28:
[...]

Domheid en egoisme zijn "hard"? Of val je over "eikel" of het onpersoonlijk gebruik van de Engelstalige oproep tot vleselijke vereniging?

Dat komt allemaal wel erg hard over om de groep mensen te omschrijven die medeverantwoordelijk zijn voor overwerkt zorgpersoneel en uitgestelde zorg. Ook als die mensen kennelijk de juiste informatie ontberen kan ik me zo voorstellen dat mensen wellicht geneigd zijn om te vervallen in iets minder vriendelijke termen.

Gelukkig zien we aan de andere kant van het spectrum alleen maar zeer respectvolle communicatie richting de NSB'ers die achter Mengele de Jonge aanlopen...

Ik ben volledig met je eens dat de informatievoorziening vanuit de overheid op vele punten beter kon en kan, maar ik wordt ondertussen helemaal gestoord van de knee-jerk reacties over "verharding" bij elke uitspraak waarbij niet-gevacinneerden niet met fluwelen handschoentjes worden aangepakt, terwijl er vanuit de kant van (niet alle, dat is waar) vrijelijk gesmeten wordt met vergelijkingen en aantijgingen waar de honden geen brood van lusten. Natuurlijk, het is vast fijner om een constructieve discussie te voeren, maar als de ene kant het over NSB'ers, Mengele en dictaturen heeft, komt het op mij nogal hypocriet over om de kant die zich van pejoratieven van het kaliber "eikel" bedient te berispen vanwege verharding.

Zonder al te hard op bepaalde teentjes te willen trappen, maar het doet me heel erg denken aan iemand die na het geven van een kopie van een speech van Goebbels door het lint gaat als iemand hem beticht van Nazi-praktijken. Of iemand die oproept de mensernrechten te schenden door asielzoekers te weigeren, maar diepgeraakt is als iemand dat xenofoob durft te noemen. Klassieke voorbeelden van mensen die de vrijheid van meningsuiting heel hoog in het vaandel hebben, behalve voor anderen, die moeten vooral hun mond houden want anders zorgen ze voor verharding van de discussie (of, tegenwoordig, voor tweedeling in de samenleving).
Ik associeer me niet met welk kamp dan ook en zeker al niet met degenen met extreme ideeën uit welke hoek dan ook . Grove onconstructieve uitingen van wie dan ook vind ik verwerpelijk. Zelfs als ze een reactie zijn op een grove vergelijking van een ‘andere’ kant vind ik ze een zwaktebod.

Als daarop wijs een uiting van meneer X ben ik het daarmee nog niet met diegene oneens of eens , hetzelfde geldt voor meneer Y en Z uit andere kampen .

• Cobb
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:07
wildhagen schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:37:
[...]

Bron: https://www.nu.nl/tech/61...aro-over-coronavirus.html

Echt, kunnen geestelijke gestoorde figuren die claimen dat je van coronavaccins AIDS krijgt, of dat het de kans op AIDS vergroot, niet gewoon strafrechterlijk worden aangepakt?
Vroeger werden dit soort lui opgenomen in een psychiatrische inrichting, tegenwoordig worden ze president van een land :X
Deze zin van Nu.nl moest ik dan toch even twee keer lezen.

"Mensen die zijn gevaccineerd tegen COVID-19, hebben niet meer kans om aids te krijgen. "

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Mr. Detonator
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21:59
wildhagen schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:37:
[...]

zet deze dan ook maar in dat rijtje: YouTube: Doden door coronavaccins?

• Lethalis
  • Niet online
Mja Baudet. Dat er zoiets is als achterstallige zorg komt blijkbaar niet bij hem op.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23:12

HollovVpo1nt

I like gadgets

De situatie van het MUMC heeft ook wel wat losgemaakt in anti-vax kringen.
Volgens Mertens is de situatie in het MUMC+ anders dan in andere delen van het land. "Het overgrote deel van onze coronapatiënten is gevaccineerd."
20% van de patiënten van MUMC is niet gevaccineerd, 80% is wel gevaccineerd.

https://www.1limburg.nl/m...ijfers-maken-ons-ongerust

Edit:
Ik besef dat de gavaccineerdden veelal oudere zijn met onderliggende kwalen die immuunresponse/effectiviteit vaccin afzwakte.
Ik besef dat MUMC eerder uitzondering is dan de regel

Neemt niet weg dat de 20% en 80% door anti vaccers als "de" verdeling in ziekenhuizen wordt gebruikt. Omdat het zo erg uit verband is gerukt hebben zij ook een toelichting gepost:

https://www.mumc.nl/actue...et-covid-19-en-vaccinatie

Je weet hoe gepolariseerd dit debat is. Vind het dan ook niet handig hoe de bestuursvoorzitter van MUMC dit heeft gecommuniceerd, had wat genuanceerder gekund.

[Voor 46% gewijzigd door HollovVpo1nt op 27-10-2021 10:40]

• mesa57
Ik mis nog wat informatie. Zijn de niet gevaccineerden dan niet zo oud en hebben geen onderliggende kwalen ?

• Alex53
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 29-11 13:08
Afgelopen maandag kreeg ik de 3e vaccinatie. Derde ? Ja: wegens chemo ben ik 'kwetsbaar' en oncologie zorgt, dat moet gezegd worden, erg goed voor zijn patiënten. Het lastige is .. ik krijg chemo in blokjes van 3 weken. De prik moet dan, dan ben je het beste, in de laatste week. Dat kon geregeld worden .. als je uitlegt dat dit wegens chemo nodig is, zijn er weinig problemen. De prik zelf voel je absoluut niet van. Nu is 'naaldangst' e.d. iets wat ik me niet kan permitteren: ik weet niet of iemand wel eens een infuusnaald in z'n arm had, heel wat anders dan dat muggenprikje van de Corona prik. Van de 1e 2 had ik totaal gen last. Alleen nu, je bent blijkbaar echt zwakker door chemo, merkte ik wel wat. Erg pijnlijke arm, gisteren gammel voelen, warm en koud tegelijk. Vandaag een stuk beter.
En v.w.b. bovenstaande berichten .. ik heb geen aids, Het is mij een raadsel wat dat met Corona te maken heeft. Zal wel in hetzelfde bootje als 5 G, chips en Bill Gates varen. En gevaccineerden zijn zeker niet 'ouder'. mijn kinderen zijn ook gevaccineerd.

[Voor 3% gewijzigd door Alex53 op 27-10-2021 14:12]

• Jumpiefox
  • Laatst online: 01-12 01:27
HollovVpo1nt schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:31:
De situatie van het MUMC heeft ook wel wat losgemaakt in anti-vax kringen.

[...]

20% van de patiënten van MUMC is niet gevaccineerd, 80% is wel gevaccineerd.

https://www.1limburg.nl/m...ijfers-maken-ons-ongerust

Edit:
Ik besef dat de gavaccineerdden veelal oudere zijn met onderliggende kwalen die immuunresponse/effectiviteit vaccin afzwakte.
Ik besef dat MUMC eerder uitzondering is dan de regel

Neemt niet weg dat de 20% en 80% door anti vaccers als "de" verdeling in ziekenhuizen wordt gebruikt. Omdat het zo erg uit verband is gerukt hebben zij ook een toelichting gepost:

https://www.mumc.nl/actue...et-covid-19-en-vaccinatie

Je weet hoe gepolariseerd dit debat is. Vind het dan ook niet handig hoe de bestuursvoorzitter van MUMC dit heeft gecommuniceerd, had wat genuanceerder gekund.
En dit is ook de reden waarom bijna alle berichtgevingen rechtstreeks de prullenbak in kunnen. nu is het "niet handig' omdat het de niet gevaccineerden in de "hand" speelt. Geen idee hoe het in de andere ziekenhuizen is...die geven dat niet vrij, daar hoor je niks van. Pas als er weer een 35jarige is gestorven door Corona, dan lees je op ad.nl wel een dramatisch bericht van hoe de gene nog tegen de arts zei heb zo een spijt dat ik niet ben gevaccineerd etc etc.

Maar andersom moet ik dat nog lezen...Cijfers en percentages zonder duidelijke toelichting. Wat ik heb ik nou aan percentages? en getallen als ze me niet ook daadwerkelijk het gehele verhaal vertellen. Hoeveel mensen in welke leeftijdscategorie belanden in de IC. En van de mensen die op de IC belanden in elke leeftijdscategorie hoeveel daarvan hebben onderliggende kwalen en ziektes?

Als ik de officiele cijfers van https://www.stichting-nice.nl/ kan ik lulkraak zeggen dat mensen die gezond en welzijn onder de 30 jaar eigenlijk niks te vrezen hebben. 99% kans dat er niks aan de hand is. Dat de Ic's door die doelgroep niet belast worden en dat niet vaccineren niks uitmaakt. Maar dat doe ik niet, want ook die site is niet 100% compleet.

Het is net zoiets als roepen: De besmettingsgraad die we nu zien komt allemaal door de wel gevaccineerden!!11 want die leven nu alsof het virus niet meer bestaat en besmetten mekaar. Maar omdat ze vaxxed zijn merken ze er minder van dus stijgt het explosief...

Zoals je ziet kan je eigenlijk alles wel in een bepaalde bocht draaien. De politiek heeft geen baat atm bij een eerlijk genuanceerd berichtgeving dus krijgen we geen eerlijk beeld. Andersom net zo, de niet gevaccineerden zien hoe de berichtgevingen steeds meer op "anti- niet gevaccineerden" worden gericht en pakken dus elke stukje info die ze in de huidige ifnormatie war kunnen gebruiken.

Wat ik echter het ziekst vind van dit allemaal. Hoe simpel het is om mensen tegen mekaar op te spelen. Zonder normaal, objectief debat te voeren.
Had dat echt niet verwacht..en moet je nagaan dat het alleen om Horeca en wat sociale vrijheid gaat! men kan geen biertje doen of wat minder sociale contacten en BAM. staan haaks tegenover mekaar. Laaat staan in tijden van oorlog...de helft van ons zou nsber zijn voordat ze het ons zouden vragen tegenwoordig :+Enge berichten online te vinden.

On a road of changes....

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01:16
Best wel veel bezette capaciteit. Link AD.nl
Op dit moment houden 944 mensen met Covid-19 een bed bezet, zo staat in de meest recente cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Hiervan liggen er 203 op de intensive cares, en 741 op de verpleegafdelingen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:51
Mel33 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:36:
Best wel veel bezette capaciteit. Link AD.nl

[...]
Ik kan mij niet voorstellen dat dit allemaal IC bedden zijn maar ook deels reguliere. Blijft natuurlijk als een paal boven water dat het er te veel zijn.

• jadjong
D.deJong schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 07:31:
[...]

Ik kan mij niet voorstellen dat dit allemaal IC bedden zijn maar ook deels reguliere. Blijft natuurlijk als een paal boven water dat het er te veel zijn.
Dat staat letterlijk in de 2e zin van die gigantisch lange quote. :P

• BazzH
  • Laatst online: 23:03

BazzH

Kei-goed...

Dennahz schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:16:
[...]

Dat heb ik dus ook. Dan ben ik hooguit 2 dagen een klein beetje duf en in het extreemste geval heb ik wat spierpijn. Voor je er erg in hebt, is het al weer voorbij. En dat is volgens mij nou juist extra gevaarlijk, want tegen de tijd dat ik door heb dat ik mogelijk toch 2 dagen wat last heb gehad van een griepje heb ik mogelijk iemand anders al aangestoken. Geen idee hoe dat met COVID zal zijn. Ga het maar niet proberen. Maar volgens mij is hierdoor mijn ziekteverzuim de afgelopen 18 of 19 jaar dus beperkt gebleven tot 3 dagen in totaal. Toen had ik een wortelpuntontsteking in mijn kaak linksonder. Dat is nu een jaar of 15 geleden, denk ik.

Maar ik ken dus ook een gezin (ouders + zoon van 17), waar beide ouders dus aangestoken zijn door hun zoon en goed ziek geworden zijn. Zoonlief had helemaal niets in de gaten.

Think smart........ Act stupid........

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:51
jadjong schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:10:
[...]

Dat staat letterlijk in de 2e zin van die gigantisch lange quote. :P
Toen had ik duidelijk nog geen koffie op. 8)7

• tweakmember
wat ik mij afvraag he...
Je hoort altijd dat er woningen tekort zijn, veel gebouwd moet worden, maar ook te weinig bedden en capaciteit is in ziekenhuizen.
Gezien ons landje steeds voller word, worden er naast woningen ook meer ziekenhuizen gebouwd?
Ik krijg steeds meer het idee dat er niet alleen meer peroneel nodig is maar ook meer ziekenhuizen..
Maar daar hoor je niemand over.
Ik heb volgens mij in de afgelopen 30 jaar nooit ergens in het nieuws gelezen dat er nieuwe ziekenhuizen worden gebouwd. Alleen maar dat erop bezuinigd word... 8)7

[Voor 14% gewijzigd door tweakmember op 29-10-2021 15:33]

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

tweakmember schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:31:
wat ik mij afvraag he...
Je hoort altijd dat er woningen tekort zijn, veel gebouwd moet worden, maar ook te weinig bedden en capaciteit is in ziekenhuizen.
Gezien ons landje steeds voller word, worden er naast woningen ook meer ziekenhuizen gebouwd?
Ik krijg steeds meer het idee dat er niet alleen meer peroneel nodig is maar ook meer ziekenhuizen..
Ik heb volgens mij in de afgelopen 30 jaar nooit ergens in het nieuws gelezen dat er nieuwe ziekenhuizen worden gebouwd. Alleen maar dat erop bezuinigd word... 8)7
Ik kan 3 nieuwe opnoemen zo. Maar dat terzijde. Als er al tekort is in de huidige. Waarmee ga je de nieuwe ziekenhuizen dan bemannen?

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23:26

T-Infinity

Heen en weer....

wat ik mij afvraag he...
Net als bij huizen kun je ziekenhuizen ook uitbouwen he met een vleugel / afdeling erbij.
Ook zal de 'efficiency' verhoogd zijn.

• bug53
  • Niet online
Kwam hier al keer eerder voorbij , het aantal ‘ligdagen’ per verblijf -waaronder voor operaties- is sterk afgenomen .

• sham27
  • Registratie: februari 2012
Bij mijn 4 jarige zoontje op school gaat het sinds gisteren aardig los met besmettingen. We hebben hem zelf thuis gehouden omdat hij gistermiddag koorts heeft gekregen. Nadat hij vanmiddag ook over keelpijn begon toch maar een test afspraak ingepland.

Zelf zijn m’n vriendin, haar zoontje en ik paar weken terug positief getest en een week of 4 hersteld. Hij heeft toen de dans ontsprongen. Ik hoop dat hij ons niet na zo’n korte tijd weer kan besmetten? Wel klaar met dat gedoe na al paar weken binnen te hebben gezeten.

Polestar 2 ‘20 | AWD | Performance | Pilot | Plus | Void - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

• TrailBlazer
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Mijn vader van net 77 heeft een positieve thuistest rond 12 uur langs de ggd. Wel volledig gevaccineerd gelukkig en nog in goede conditie. toch spannend of het bij de milde klachten blijft.

Vrouwen kunnen twee dingen tegelijk.... zeuren en iets anders.

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:30
wat ik mij afvraag he...
Hoewel men het vaak heeft over de capaciteit in aantal bedden, gaat het er om hoeveel personeel je hebt.
Ziekenhuizen hebben bedden zat. En met apparatuur komen we hier ook een heel eind. Maar dat "opschalen van capaciteit" betekent dat ziekenhuis personeel een veel hogere werkdruk krijgt, en van hun eigen afdeling wordt verplaatst naar de corona afdeling.
Ziekenhuizen raken nu al personeel kwijt omdat ze overbelast zijn of het werk gewoon niet meer trekken. Hoe langer dit duurt hoe kleiner de capaciteit in de zorg wordt.

TheS4ndm4n#1919

• TrailBlazer
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Mijn vader blijkt uiteindelijk een false positive thuistest te hebben. GGD test is gelukkig negatief. Vaag hoor.

Vrouwen kunnen twee dingen tegelijk.... zeuren en iets anders.

• Osxy
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22:03

Osxy

Holy crap on a cracker

TrailBlazer schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:20:
Mijn vader blijkt uiteindelijk een false positive thuistest te hebben. GGD test is gelukkig negatief. Vaag hoor.
Thuis test heeft een veel grotere safety marge dan de "echte" test en zal dus relatief snel een false positive geven. Staat tegenover dat kans op false negative relatief klein is.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• YakuzA

YakuzA

TrailBlazer schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:20:
Dat is niet vaag :)

PSN

• Tom-Z
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 00:36
Osxy schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:40:
[...]

Thuis test heeft een veel grotere safety marge dan de "echte" test en zal dus relatief snel een false positive geven. Staat tegenover dat kans op false negative relatief klein is.
Uh, nee. Het is precies omgekeerd: thuistests geven juist vaker false negatives maar false positives (zoals de vader van @TrailBlazer had) zijn juist zeldzaam.
Even de bijsluiter van een willekeurige zelftest gepakt: 83.3% gevoeligheid en 99.1% specificiteit.

Dat is dus ook de reden dat je bij klachten geen zelftest moet doen maar naar de GGD moet gaan: de test van de GGD is gevoeliger en detecteert een eventuele infectie beter.
Pagina: 1 ... 23 ... 36 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee