• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:44
Wolly schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:21:
[...]

Ik heb gewezen op enkele zaken die feitelijk niet kloppen, als dat geen positieve bijdragen zijn :*)
als je dat bijdrages noemt tja... :+
[...]

Ik denk inderdaad dat je de boel beter bij elkaar houdt als je alle mensen gelijk behandelt, ook al kost dat misschien geld.
Alle mensen die risico lopen en niet kunnen vaccineren lopen een veel groter risico als je dus niet deze corona-check doet. Dus die benadeel je dan.

Sterker: Dit is júíst de manier waarop iedereen wél alles kan. het enige is: Je moet er moeite voor doen. Een Vaccinatie óf een test. Maar iedereen kan vrij overal naartoe.

Met jouw oplossing kunnen mensen dus níét op stap, mensen met medische redenen omtrent vaccinatie hebben een veel hoger risico en worden dus belemmerd. Wat is daar "gelijk behandelen" aan? Juist met de corona-check-app heeft iedereen dezelfde mogelijkheden.

• waah
Kevinp schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:20:
[...]

mogelheidheden om op 75% te draaien op vaste tijden zonder check.
Dat is geen antwoord op mijn vraag: Wat ga je doen als het wél druk wordt met mensen die nog niet gecheckt zijn?

En inderdaad: het is 10 seconden werk voor een medewerker om die check te doen. Dat kan bij opnemen van de bestelling. Ik zie het probleem niet...

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
waah schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:24:
[...]

als je dat bijdrages noemt tja... :+

[...]

Alle mensen die risico lopen en niet kunnen vaccineren lopen een veel groter risico als je dus niet deze corona-check doet. Dus die benadeel je dan.

Sterker: Dit is júíst de manier waarop iedereen wél alles kan. het enige is: Je moet er moeite voor doen. Een Vaccinatie óf een test. Maar iedereen kan vrij overal naartoe.

Met jouw oplossing kunnen mensen dus níét op stap, mensen met medische redenen omtrent vaccinatie hebben een veel hoger risico en worden dus belemmerd. Wat is daar "gelijk behandelen" aan? Juist met de corona-check-app heeft iedereen dezelfde mogelijkheden.
Kwetsbare mensen lopen en liepen altijd het risico iets op te lopen, hence 'kwetsbaar'. Dat is een fact of life waar we al duizenden jaren mee dealen.

En hoe is die kwetsbare precies beschermd als hij van zeer dichtbij wordt bediend door een medewerker waarop de corona check niet van toepassing is? Of als hij naar huis wordt gebracht door een taxichauffeur die mogelijk besmet is?

Je kan elk risico zo klein mogelijk maken, vraag is echter of je niet veel meer kapot maakt terwijl je dat doet.

• Wolly
  • Niet online
waah schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:26:
[...]

Dat is geen antwoord op mijn vraag: Wat ga je doen als het wél druk wordt met mensen die nog niet gecheckt zijn?

En inderdaad: het is 10 seconden werk voor een medewerker om die check te doen. Dat kan bij opnemen van de bestelling. Ik zie het probleem niet...
Bij het opnemen van de bestelling zit je normaliter al binnen, het coronatoegangsbewijs dient te worden gecontroleerd bij binnenkomst.

• waah
Wolly schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:37:
[...]

Kwetsbare mensen lopen en liepen altijd het risico iets op te lopen, hence 'kwetsbaar'. Dat is een fact of life waar we al duizenden jaren mee dealen.

En hoe is die kwetsbare precies beschermd als hij van zeer dichtbij wordt bediend door een medewerker waarop de corona check niet van toepassing is? Of als hij naar huis wordt gebracht door een taxichauffeur die mogelijk besmet is?

Je kan elk risico zo klein mogelijk maken, vraag is echter of je niet veel meer kapot maakt terwijl je dat doet.
En even ter herinnering: Die mensen zijn nu kwetsbaar geworden voor een vrij aggressief verspreidend virus. Voor Covid waren die lang zo kwetsbaar niet. Net zoals vroeger die mensen zeer kwetsbaar waren voor mazelen en nu, dankzij vaccinatie, dat risico bijna 0 is.

het risico verkleinen met zo min mogelijk impact, dat is exact wat je doet met de corona-check. Niet 0, maar wel zo klein mogelijk. En dan is een 10 seconden check, of een test laten doen volgens mij zo ingrijpend niet. Daarmee belemmer je die groep niet. Niet testen is die kwetsbare groep dus niet gelijk behandelen, en doordat een deel zich niet wil laten vaccineren (wat een terechte keuze is) benadeel je die groep dus enorm. want het risico wordt gewoon vele, vele malen groter. Er zit namelijk een verschil tussen 3 niet-gevaccineerde mederkers, of een discotheek vol met potentiele superspreaders.

Maar deze argumentatie gaat dus lijnrecht in op het "gelijke behandeling" argument van een post geleden. Dus wat is het nu: gelijk behandelen, of pech voor die kwetsbare mensen. Of: ík wil gelijk behandeld worden...

• waah
Wolly schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:42:
[...]

Bij het opnemen van de bestelling zit je normaliter al binnen, het coronatoegangsbewijs dient te worden gecontroleerd bij binnenkomst.
Bij binnenkomst, niet vóór binnenkomst :+
En zelfs dan: als het rustig is, is er alle tijd om mensen vóór binnenkomst te controleren. Als het druk is, kan iemand dat óók gewoon er bij doen. Alleen moeten mensen dan misschien één heel minuutje wachten. :+

Dat is met betalen nu namelijk ook het geval. En daar roepen we ook niet dat er een vaste medewerker bij de kassa moet zijn, dat we beperkt worden in onze betalingsvrijheid :+

• QSYS
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 07-12 10:42
BlackMonkey schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:22:
[...]

Dat is ook totaal niet wat ik zeg. Ik geef zelfs aan niet aan haar klachten voorbij te gaan. Maar dat is totaal iets anders dan dat je de kwaliteit van een onderzoek probeert te beoordelen zonder de details te kennen. Iemand die zelfs de juiste achtergrond heeft zal daar moeite mee hebben. Door een dergelijk argument discussieer je al niet meer op inhoud maar als "wij worden niet gehoord dus het is fout". Dat is het omgekeerde van wat je wil bereiken en waar je de medici van beticht.

Verder ga je er inhoudelijk niet op in, terwijl ik toch antwoord op enkele van je vragen geef. Dat is een beetje makkelijk natuurlijk.

[...]

Het is geen of-of situatie. Jij en het draadje dat je linkte, doen net alsof er in de hele wereld geen ander onderzoek meer plaatsvind op het gebied van long-covid dan door het ene onderzoek van het RIVM. Dat is onjuist. Los daarvan is het niet alsof het RIVM denkt, we hebben nog een natuurkundige onderzoeker die niks te doen heeft, die zetten we maar op dit onderzoek. Of is het niet zo zwart-wit misschien?
Ik wil er best op in gaan, maar er wordt steeds geknipt, en vooral als ik nu bepaalde links naar voren ga halen, omdat deze die de mod niet t relevant bevonden wordt, dan wordt dat gelijk geknipt. En dan gaat het voornamelijk over PEM en vermoeidheid. Als je al die onderzoeken leest, dan krijg je een hele andere kijk op de zaak.

• Wolly
  • Niet online
waah schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:57:
[...]

En even ter herinnering: Die mensen zijn nu kwetsbaar geworden voor een vrij aggressief verspreidend virus. Voor Covid waren die lang zo kwetsbaar niet. Net zoals vroeger die mensen zeer kwetsbaar waren voor mazelen en nu, dankzij vaccinatie, dat risico bijna 0 is.
We hebben het toch over deze mensen als we het woord kwetsbaren gebruiken?
Alle mensen die risico lopen en niet kunnen vaccineren lopen een veel groter risico als je dus niet deze corona-check doet
het risico verkleinen met zo min mogelijk impact, dat is exact wat je doet met de corona-check. Niet 0, maar wel zo klein mogelijk. En dan is een 10 seconden check, of een test laten doen volgens mij zo ingrijpend niet. Daarmee belemmer je die groep niet. Niet testen is die kwetsbare groep dus niet gelijk behandelen, en doordat een deel zich niet wil laten vaccineren (wat een terechte keuze is) benadeel je die groep dus enorm. want het risico wordt gewoon vele, vele malen groter. Er zit namelijk een verschil tussen 3 niet-gevaccineerde mederkers, of een discotheek vol met potentiele superspreaders.
Zoals ik het heb begrepen van de minister komt uiteindelijk iedereen in contact met het virus. Ook de kwetsbaren dus. Het enige risico wat je dus met de pas probeert te beinvloeden is het tijdstip waarop iemand besmet wordt (niet allemaal tegelijkertijd).
Maar deze argumentatie gaat dus lijnrecht in op het "gelijke behandeling" argument van een post geleden. Dus wat is het nu: gelijk behandelen, of pech voor die kwetsbare mensen. Of: ík wil gelijk behandeld worden...
Ik heb al aangegeven dat je met gelijk behandelen een hoop gepolariseer voorkomt. Welke polarisatie zie jij mbt kwetsbare mensen die voorkomen moet worden?

• waah
Wolly schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:49:
[...]

We hebben het toch over deze mensen als we het woord kwetsbaren gebruiken?

[...]

[...]

Zoals ik het heb begrepen van de minister komt uiteindelijk iedereen in contact met het virus. Ook de kwetsbaren dus. Het enige risico wat je dus met de pas probeert te beinvloeden is het tijdstip waarop iemand besmet wordt (niet allemaal tegelijkertijd).

[...]

Ik heb al aangegeven dat je met gelijk behandelen een hoop gepolariseer voorkomt. Welke polarisatie zie jij mbt kwetsbare mensen die voorkomen moet worden?
Door vaccinatie zorg je inderdaad dat de besmetting zich over een (veel) langere tijd verspreid. En het risico dat je de komende X maanden ziek wordt komt daardoor (veel) lager.

En daardoor kan deze groep gewoon meedoen in de maatschappij. Lees: uit eten, naar de bioscoop etc. Omdat het risico vele malen kleiner is.

De polarisatie is dus dat je mensen die kwetsbaar zijn, buiten de maatschappij zet. Dat is een (vrij grove) vrijheidsbeperking, geen keuze.

De polarisatie die er nu is, zijn mensen die niet wíllen vaccineren (prima!) maar óók niet willen testen. Dat is een keuze, geen vrijheidsbeperking.

• Tominatie
  • Registratie: november 2017
  • Niet online
Ik was van 't weekend naar de kroeg en het was weer ouderwets gezellig. Bizar dat we dat 2 jaar hebben moeten missen!

Wat ik niet helemaal begrijp: waarom dan alsnog 12 uur dicht? Ik bedoel je staat toch al met al die mensen binnen in de kroeg, hoezo kan het niet tot 2-3 uur 's nachts? Wat is daar de beweegreden achter :O

Wel jammer dat we een QR-samenleving zijn geworden. Ik vond het een behoorlijk gedoe: je moest ergens op een centraal punt je QR-code laten zien, daarna kreeg je een stempel en dan zou je overal naar binnen mogen. Bij sommige kroegen moest je daarna alsnog je QR-code laten zien. Later op de avond was de stempel een beetje weggevaagd en moest je weer opnieuw in de rij gaan staan om je QR-code te laten zien voor een stempel.

Echt een beetje 'n circus. Snap zelf(als gevaccineerde) persoonlijk ook niet waarom we deze tweedeling maken in de samenleving: het wordt niet-gevaccineerde wel erg lastig gemaakt om nog sociaal te participeren. Ik denk dat zoiets niet de bedoeling moet zijn.

• Dennis1812
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:58

Dennis1812

Amateur prutser

Tominatie schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:27:
Ik was van 't weekend naar de kroeg en het was weer ouderwets gezellig. Bizar dat we dat 2 jaar hebben moeten missen!

Wat ik niet helemaal begrijp: waarom dan alsnog 12 uur dicht? Ik bedoel je staat toch al met al die mensen binnen in de kroeg, hoezo kan het niet tot 2-3 uur 's nachts? Wat is daar de beweegreden achter :O

Wel jammer dat we een QR-samenleving zijn geworden. Ik vond het een behoorlijk gedoe: je moest ergens op een centraal punt je QR-code laten zien, daarna kreeg je een stempel en dan zou je overal naar binnen mogen. Bij sommige kroegen moest je daarna alsnog je QR-code laten zien. Later op de avond was de stempel een beetje weggevaagd en moest je weer opnieuw in de rij gaan staan om je QR-code te laten zien voor een stempel.

Echt een beetje 'n circus. Snap zelf(als gevaccineerde) persoonlijk ook niet waarom we deze tweedeling maken in de samenleving: het wordt niet-gevaccineerde wel erg lastig gemaakt om nog sociaal te participeren. Ik denk dat zoiets niet de bedoeling moet zijn.
Juist wel. Hopelijk gaan ze dan toch vaccineren. Dat is het hele idee..

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Tominatie
  • Registratie: november 2017
  • Niet online
Dennis1812 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:30:
[...]

Juist wel. Hopelijk gaan ze dan toch vaccineren. Dat is het hele idee..
Dat moet je op deze manier toch niet willen forceren. Door dit soort praktijken krijg je naar mijn idee juist alleen maar meer weerstand.

Achja, ik ben allang blij dat we weer wat mogen als jongeren. :/

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Tominatie schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:36:
[...]

Dat moet je op deze manier toch niet willen forceren. Door dit soort praktijken krijg je naar mijn idee juist alleen maar meer weerstand.

Achja, ik ben allang blij dat we weer wat mogen als jongeren. :/
Voorlichten en uitleggen werkt niet afdoende. Dan door naar rustige drang en uiteindelijk kom je op dwang.
Als mensen nou niet zo moeilijk doen en zich laten prikken is dit gedoe niet nodig.

• bug53
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
puber hier in huis twijfelde over vaccineren ( eigen keus), kan de twijfel even uitstellen als het om QR code gaat is er nu 6 maanden dekking . Schoolkamp zonder zelftest vooraf en opeengepakt in slaapzaal. What could possibly go wrong ;)
Als gevaccineerde ouders zonder klachten en pos test mogen we behalve 'beetje opletten' alles doen. Met name het zelf boodschappen kunnen doen is erg prettig. Verder even voor de zekerheid 100% thuiswerken en geen bezoek e.d. , maar dat is te overzien.

lurkt sinds 1999, account sinds 2019

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 07-12 19:22

Laguna

Connaisseur

redwing schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:30:
[...]

Ja en wat doet dat er aan af dat ze gemiddeld dus veel besmettelijker zijn? De kans dat ze het virus hebben is al veel groter en de kans dat ze het verspreiden als ze het hebben ook. We kunnen dus wel weer flauw gaan doen, maar je weet echt wel wat er bedoeld wordt. Iedere keer weer die semantische discussies worden nogal vermoeiend.
Ach net zo vermoeiend als mensen die blijven zeggen dat mensen die niet gevaccineerd zijn veel besmettelijker zijn, terwijl de viral load (in ieder geval de eerste 5 dagen) vergelijkbaar is en men dus even besmettelijk kan zijn. Tevens gaat het hier veelal om preprint studies waar je voorzichtig moet zijn om bevindingen als bewezen aan te voeren, zoals men nu regelmatig doet (ik zal me daar vast ook wel eens schuldig aan gemaakt hebben).

In geval van klachten zijn zowel gevaccineerde mensen als niet gevaccineerde mensen besmettelijk. Niet gevaccineerde mensen zullen eerder klachten krijgen en gevaccineerde mensen zullen eerder a-symptomatisch zijn. Indien er op een werkvloer zowel gevaccineerde mensen als niet gevaccineerde mensen werken, allemaal zonder klachten, dan zie ik geen enkele reden om wantrouwig naar elkaar te zijn.

Ik heb namelijk nog geen onderzoek gezien waaruit blijkt dat a-symptomatisch vaker voorkomt bij mensen die niet gevaccineerd zijn. Integendeel:
Fully vaccinated people are almost twice as likely to have no symptoms than unvaccinated people if they catch COVID-19, a study suggests

[Voor 8% gewijzigd door Laguna op 28-09-2021 16:37]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Kevinp
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01-11 07:07
waah schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:26:
[...]

Er zijn voldoende dagen dat er bij veel horeca het sowieso niet > 75% druk is.

Mocht je weten dat dat wel gebeurd zal je bv even dicht kunnen. Wel zo fijn om even alles op te kunnen ruimen.

Dus lunch van 11 tot 16:00 en vanaf 17:00 weer open met pas.

Hier wordt vaak gezegd dat de horeca klaagt wat er niet kan. Maar we zijn hier zelf ook schuldig aan, ja maar dit, en ja maar dat. Iets waar ook prima oplossingen voor te bedenken zijn.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22:32
Laguna schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:02:
[...]
Ach net zo vermoeiend als mensen die blijven zeggen dat mensen die niet gevaccineerd zijn veel besmettelijker zijn, terwijl de viral load (in ieder geval de eerste 5 dagen) vergelijkbaar is en men dus even besmettelijk kan zijn. Tevens gaat het hier veelal om preprint studies waar je voorzichtig moet zijn om bevindingen als bewezen aan te voeren, zoals men nu regelmatig doet (ik zal me daar vast ook wel eens schuldig aan gemaakt hebben). In geval van klachten zijn zowel gevaccineerde mensen als niet gevaccineerde mensen besmettelijk. Niet gevaccineerde mensen zullen eerder klachten krijgen en gevaccineerde mensen zullen eerder a-symptomatisch zijn. Indien er op een werkvloer zowel gevaccineerde mensen als niet gevaccineerde mensen werken, allemaal zonder klachten, dan zie ik geen enkele reden om wantrouwig naar elkaar te zijn.
Ik ben ook niet wantrouwig, dat heb ik al veel vaker gezegd. Ik ben voorstander van lekker zelf weten wat je doet. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat je keuze een impact heeft. Als je dus niet vaccineert zorg je er daarmee voor dat we langer met maatregelen blijven zitten. Wederom prima, maar accepteer dat dan ook. Daarom heb ik wel problemen met mensen die niet willen vaccineren, maar daarna klagen dat de maatregelen zo lang duren. Dat vind ik net zoiets als mensen die klagen dat er zo hard in de wijk gereden wordt, terwijl het veelal diezelfde mensen zijn die daar te hard rijden.
Ik heb namelijk nog geen onderzoek gezien waaruit blijkt dat a-symptomatisch vaker voorkomt bij mensen die niet gevaccineerd zijn. Integendeel:
Fully vaccinated people are almost twice as likely to have no symptoms than unvaccinated people if they catch COVID-19, a study suggests
Daar heb ik net al van gezegd dat dat subliem gebruik maken is van statistieken :+ Als je gevaccineerd bent heb je meestal minder klachten, oftewel als je besmet bent is de kans dat je geen klachten hebt ook veel groter. Zou je naar symptomatische klachten kijken zal dat precies andersom zijn (duh...)

Wel zie je uit onderzoeken dat je met symptomatische klachten besmettelijker bent. Algeheel lijkt het er op dat gevaccineerden het virus minder snel verspreiden omdat ze er minder en minder lang last van hebben. Hoe groot die factor precies is is onduidelijk. Wat wel heel duidelijk is, is dat gevaccineerden veel minder vaak in het ziekenhuis terecht komen en vooral dat is wat er voorkomen moet worden. Hoe dan ook zorgt het niet vaccineren er dus voor dat er meer maatregelen nodig zijn om het behapbaar te houden.

[removed]

• bug53
  • Niet online
Kevinp schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:15:
[...]

Er zijn voldoende dagen dat er bij veel horeca het sowieso niet > 75% druk is.

Mocht je weten dat dat wel gebeurd zal je bv even dicht kunnen. Wel zo fijn om even alles op te kunnen ruimen.

Dus lunch van 11 tot 16:00 en vanaf 17:00 weer open met pas.

Hier wordt vaak gezegd dat de horeca klaagt wat er niet kan. Maar we zijn hier zelf ook schuldig aan, ja maar dit, en ja maar dat. Iets waar ook prima oplossingen voor te bedenken zijn.
dicht is niet eens nodig, dmv reserveren / weigeren aan de deur (in dit geval zonder aanziens des QR's) kun je de bezetting ook maximeren , bewust kiezend om wat omzet te laten liggen. Maar momenteel is dat regeltechnisch geen optie.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

redwing schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:37:
[...]

Wel zie je uit onderzoeken dat je met symptomatische klachten besmettelijker bent. Algeheel lijkt het er op dat gevaccineerden het virus minder snel verspreiden omdat ze er minder en minder lang last van hebben. Hoe groot die factor precies is is onduidelijk.
Welke onderzoeken? Volgens mij baseer je dit maar op 2 preprint onderzoeken, namelijk die van Imperial College London en de studie in Singapore. In laatstgenoemde was de viral load aanvankelijk vergelijkbaar en is men dus even besmettelijk:

Dat de viral load bij gevaccineerde mensen vervolgens sneller afneemt is mooi, maar hoe is hier de relatie met symptomen? Namen die ook af? En zit er nog verschil qua aanhouden van de symptomen tussen beide groepen?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Cobb
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20:37
Hier allemaal vanmorgen weer eens door de teststraat, resultaat: allemaal na 5 dagen nog negatief nadat mijn zoontje dus afgelopen week positief testte (die hoefde dus niet vanmorgen, maar kan vrijdag weer naar school).
Toch fijn om te zien dat we nog goede immuniteit hebben na Corona te hebben gehad in april en ik en mijn vrouw daarboven op nog eens een enkele vaccinatie hebben gehad. Mijn dochter en andere zoontje zijn dus kennelijk ook immuun door de eerder doorlopen Corona besmetting en niet gevaccineerd te zijn.

[Voor 7% gewijzigd door Cobb op 28-09-2021 17:53]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• QSYS
Wel apart dat er continue rekening gehouden werd met 1.800.000 miljoen mensen naar met 700.000 mensen die geen keuzes hebben, dat die gewoon ff vergeten zijn.
Hopen dat ze vrijstelling krijgen, mensen die in medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden, zodat ze niet uitgesloten worden.

• Cobb
@QSYS dat is een kwestie van tijd. Als alle anti vaccers of een groot deel ervan als nog overstag is gegaan vervalt de noodzaak tot het QR systeem. Daar ligt je probleem, bij die groep die om allerlei BS redenen zich niet laat prikken. Daarom mogen ze wat mij betreft die groep een stuk harder treffen met maatregelen.

[Voor 14% gewijzigd door Cobb op 28-09-2021 18:54]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• QSYS
Cobb schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:54:
@QSYS dat is een kwestie van tijd. Als alle anti vaccers of een groot deel ervan als nog overstag is gegaan vervalt de noodzaak tot het QR systeem. Daar ligt je probleem, bij die groep die om allerlei BS redenen zich niet laat prikken. Daarom mogen ze wat mij betreft die groep een stuk harder treffen met maatregelen.
Ik leg dit toch bij de regering, als je al die tijd hebt moeten opletten, dan zou het ook eens een keer fijn zijn om iets te mogen doen. Moeten wij dan opgesloten blijven zitten tot de allemaal gevaccineerd zijn? Deze mensen worden wel buitenspel gezet buiten hun schuld om.

• Dennahz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:47

Dennahz

Life feels like hell should.

QSYS schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:34:
Wel apart dat er continue rekening gehouden werd met 1.800.000 miljoen mensen naar met 700.000 mensen die geen keuzes hebben, dat die gewoon ff vergeten zijn.
Hopen dat ze vrijstelling krijgen, mensen die in medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden, zodat ze niet uitgesloten worden.
Tja, wie gaat dat onderscheid maken dan? Ik heb m'n (medische) redenen om de prik niet te nemen, maar of een arts het daar mee eens gaat zijn weet ik niet. Mijn ervaring is dat ze vaak zoiets hebben van: "doe maar, het gaat waarschijnlijk wel goed". Alles staat of valt dus bij een mening van een arts? Lijkt me geen fijne gedachte.
Cobb schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:54:
Dus tot in het einde der tijden mensen die het vaccin niet willen hebben (om welke reden dan ook) buitensluiten? Welke motivatie heb je hiervoor dan precies? Want dat is namelijk weer vaccinatiedwang - en dat mag dus niet ;)
Ik heb berichten gelezen van mensen die nu pas weer naar een restaurant of andere gelegenheid durven gaan. Dan vraag ik me toch af of het probleem niet grotendeels bij hunzelf ligt. Het is nou ook weer niet 1/10 kans om besmet te raken als je buiten komt. Verre van zelfs.

[Voor 19% gewijzigd door Dennahz op 28-09-2021 19:01]

Twitter

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Er zijn medisch maar weinig redenen waarom het niet zou kunnen. En het lijkt mij zeker verstandig die beslissing over te laten aan iemand met verstand ervan ipv iedereen dit zelf te laten kiezen.

En iedereen die hem kan krijgen mag hem wat mij betreft gewoon krijgen. Beetje dwang is prima. Des te eerder zijn we overal vanaf. Paar maanden een streng 2G beleid en alle weigeraars hebben ineens toch een prikje. Dan kan daarna alles overboord

[Voor 14% gewijzigd door Dennis1812 op 28-09-2021 19:04]

• QSYS
Dennahz schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:59:
[...]

Tja, wie gaat dat onderscheid maken dan? Ik heb m'n (medische) redenen om de prik niet te nemen, maar of een arts het daar mee eens gaat zijn weet ik niet. Mijn ervaring is dat ze vaak zoiets hebben van: "doe maar, het gaat waarschijnlijk wel goed". Alles staat of valt dus bij een mening van een arts? Lijkt me geen fijne gedachte.
Mijn arts heb ik het uitgelegd, en die snapt mij ook wel waarom, dus die van mij werkt wel mee als dat zo zou werken. Maar zo helemaal niks kunnen een maar afwachten gedwongen, tot dat de regering en keer zegt nou mag het, dat is ook niks, per slot van rekening ben ik nog altijd veiliger met geteste mensen als die gevaccineerd zijn, want dat weet je het niet van. Dat is een beetje mijn mening.

• BlackMonkey
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18:47
QSYS schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:17:
[...]

Ik wil er best op in gaan, maar er wordt steeds geknipt, en vooral als ik nu bepaalde links naar voren ga halen, omdat deze die de mod niet t relevant bevonden wordt, dan wordt dat gelijk geknipt. En dan gaat het voornamelijk over PEM en vermoeidheid. Als je al die onderzoeken leest, dan krijg je een hele andere kijk op de zaak.
Ik heb je post gezien voordat deze geknipt werd. Dit was alsnog geen inhoudelijke reactie op mijn antwoorden. Dat je over PEM en vermoeidheid wil beginnen bevestigd dit, want dat heeft niks te maken met de kwaliteit van een onderzoek. Ook de post waar je nu weer op reageert geeft genoeg inhoudelijke openingen om over te discussiëren maar daar ga je duidelijk niet op in.

Je wil dat er naar je geluisterd wordt maar doet dit omgekeerd niet. Pot...ketel.
Deze post is ook een mooi voorbeeld van dat je in een koker naar de hele situatie kijkt. Deze specifieke groep wordt gewoon benoemd in persco's, overheidinfo, etc. Voor een deel is hier specifiek TvT voor ingericht. We hebben het zelfs eerder over deze communicatie gehad. Hoe kan je het dan vergeten noemen. Vervelend? Ja. Vergeten? Nee.

• QSYS
BlackMonkey schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:14:
[...]

Ik heb je post gezien voordat deze geknipt werd. Dit was alsnog geen inhoudelijke reactie op mijn antwoorden. Dat je over PEM en vermoeidheid wil beginnen bevestigd dit, want dat heeft niks te maken met de kwaliteit van een onderzoek. Ook de post waar je nu weer op reageert geeft genoeg inhoudelijke openingen om over te discussiëren maar daar ga je duidelijk niet op in.

Je wil dat er naar je geluisterd wordt maar doet dit omgekeerd niet. Pot...ketel.

[...]

Deze post is ook een mooi voorbeeld van dat je in een koker naar de hele situatie kijkt. Deze specifieke groep wordt gewoon benoemd in persco's, overheidinfo, etc. Voor een deel is hier specifiek TvT voor ingericht. We hebben het zelfs eerder over deze communicatie gehad. Hoe kan je het dan vergeten noemen. Vervelend? Ja. Vergeten? Nee.
Als je weet waardoor PEM ontstaat snap je wat ik bedoel. Lange lijsten invullen is dan een zware opgave.
En iets benoemen of ergens over hebben, is toch iets anders als er iets aan doen. En er is dus nog niks bij VWS of de GGD is niks bekend, en dan nu maar weer wachten, had ook eerder bedacht kunnen worden.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

QSYS schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:18:
[...]

Als je weet waardoor PEM ontstaat snap je wat ik bedoel. Lange lijsten invullen is dan een zware opgave.
En iets benoemen of ergens over hebben, is toch iets anders als er iets aan doen. En er is dus nog niks bij VWS of de GGD is niks bekend, en dan nu maar weer wachten, had ook eerder bedacht kunnen worden.
Al die mensen kunnen door middel van testen voor toegang overal binnen.
Genoeg landen met een 2G beleid waar je voorlopig gewoon pech hebt.

Ik denk dat je in je handjes klappen dat je hier zit met deze regels. Onze oosterburen bijvoorbeeld zijn strenger. En zo kan ik je nog snel 10 landen noemen.

De enkele soepelere landen waren strenger en is het nu niet meer nodig

• Cobb
@QSYS ik zie het toch echt zo dat het huidige half (tijdelijke) vrije beleid is om juist mensen zoals jij (die om legitime medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden) te beschermen tegen de anti fax wappies. Die laatste groep is echt asociaal bezig nu.

• QSYS
Dennis1812 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:24:
[...]

Al die mensen kunnen door middel van testen voor toegang overal binnen.
Genoeg landen met een 2G beleid waar je voorlopig gewoon pech hebt.

Ik denk dat je in je handjes klappen dat je hier zit met deze regels. Onze oosterburen bijvoorbeeld zijn strenger. En zo kan ik je nog snel 10 landen noemen.

De enkele soepelere landen waren strenger en is het nu niet meer nodig
Niet iedereen kan zomaar naar een test locatie toe, ik in ieder geval niet, te ver weg voor mij.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

QSYS schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:30:
[...]

Niet iedereen kan zomaar naar een test locatie toe, ik in ieder geval niet, te ver weg voor mij.
Dat is vervelend.
Echter is de groep die wel leuke activiteiten kan doen/uit eten gaan en zich niet kan laten testen En zich niet kan laten vaccineren wel zoon enorm kleine groep dat het best logisch is dat hier nog geen gepaste uitzondering voor is?

Dit komt vanzelf met de tijd.

• QSYS
Dennis1812 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:40:
[...]

Dat is vervelend.
Echter is de groep die wel leuke activiteiten kan doen/uit eten gaan en zich niet kan laten testen En zich niet kan laten vaccineren wel zoon enorm kleine groep dat het best logisch is dat hier nog geen gepaste uitzondering voor is?

Dit komt vanzelf met de tijd.
700.000 kleine groep, ik vind het nogal wat. En dat hadden ze van te voren best wel ff kunnen bedenken. Vergeet niet, deze mensen zijn altijd al de pineut hè. En dan lijd het gezin er ook nog onder, dus het zijn met mensen die je daarbij benadeelt. En deze mensen zijn ook voorzichtiger.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

QSYS schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:43:
[...]

700.000 kleine groep, ik vind het nogal wat. En dat hadden ze van te voren best wel ff kunnen bedenken. Vergeet niet, deze mensen zijn altijd al de pineut hè. En dan lijd het gezin er ook nog onder, dus het zijn met mensen die je daarbij benadeelt. En deze mensen zijn ook voorzichtiger.
Daarstraks was de hele groep die geen vaccin mocht nog 700k.
Nu ga je vertellen dat de volledige 700k zich niet kan laten testen?
Dat is gewoon onzin en dat weet je zelf ook.
Mensen met een allergie voor het vaccin kunnen zich prima laten testen bijvoorbeeld.

• BlackMonkey
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18:47
QSYS schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:18:
[...]

Ik snap waar je op doelt. Maar dat komt niet overeen met wat je feitelijk zei. Je kan die ervaring niet gelijk koppelen aan het onderzoek van het RIVM, laat staan er een zinvolle conclusie over doen zonder dat er resultaten zijn gedeeld. Zelfs al is een dergelijke vragenlijst een flinke opgave, dat maakt hem niet zomaar zinloos. Zoals je zelf al vermelde zijn dergelijke diagnoses voornamelijk verzamelnamen omdat er nog veel bekend is. Hij kan dan misschien niet voor de gehele groep relevant zijn, maar dat is iets anders dan dat je het onderzoek maar gelijk naar de prullenbak te verwijzen. De resultaten kunnen misschien in milde gevallen juist wel erg nuttig zijn. Zoals ik al eerder zei, niet zo zwart-wit. Je vraagt om een oplossing maar schiet alles wat gedaan wordt af, want random onderzoek x heeft ooit iets aangetoond.

TvT is voor jou misschien minder geschikt. Erg vervelend. Maar volgens mij vertegenwoordig jij niet in je eentje die gehele groep. Verder, doe is een suggestie voor een oplossing. Als jij geen vaccinatie mag lijkt een infectie mij al helemaal geen goed idee. Hoe wil je dan waarborgen dat je toch veilig naar bijvoorbeeld de horeca kan indien TvT niet eerlijk is? We hebben bij de mondkapjes gezien wat voor taferelen je krijgt bij medische uitzonderingen. Dat is ook niet sluitend. Als je trouwens zoekt op vaccinatie contra-indicaties vind je o.a. brieven van VWS over deze groep, dat is niet niks bekend en er niks aan doen.

Overigens, het is mij een raadsel hoe je kan erkennen dat er ergens over is gesproken en tegelijk kan ontkennen dat er wel iets bekend is bij een VWS of GGD.

• QSYS
QSYS schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:43:
[...]

Dat ligt er aan, je weet niet wat de reactie van die allergie is, als mensen mij zitten denken ze ook die is gezond, dat zijn en beetje makkelijker aannames, maar al zouden het er 100.000 zijn, plus gezin, ik vind dat best ernstig. Het komt ook een beetje over van ja, jij bent niet gevaccineerd, dus kom jij niet binnen, en je kan je ook niet laten testen, dus heb jij pech. Gedwongen uitsluiting.

En deze mensen hebben ook rechten.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

QSYS schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:49:
[...]

Dat ligt er aan, je weet niet wat de reactie van die allergie is, als mensen mij zitten denken ze ook die is gezond, dat zijn en beetje makkelijker aannames, maar al zouden het er 100.000 zijn, plus gezin, ik vind dat best ernstig. Het komt ook een beetje over van ja, jij bent niet gevaccineerd, dus kom jij niet binnen, en je kan je ook niet laten testen, dus heb jij pech. Gedwongen uitsluiting.

En deze mensen hebben ook rechten.
Waarom kan je met een allergie voor een vaccin geen corona test doen? Nogmaals.

• QSYS
Dennis1812 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:55:
[...]

Waarom kan je met een allergie voor een vaccin geen corona test doen? Nogmaals.
Geen idee, waarom kan ik geen test doen? Omdat ik moe wordt daarna, ook jij weet niet wat mijn moe zijn in houd. Voor mij hoofd dat in 1,2 of misschien wel meer werken omdat. Dus dat is niet zo makkelijk te beoordelen over anderen.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

QSYS schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:59:
[...]

Geen idee, waarom kan ik geen test doen? Omdat ik moe wordt daarna, ook jij weet niet wat mijn moe zijn in houd. Voor mij hoofd dat in 1,2 of misschien wel meer werken omdat. Dus dat is niet zo makkelijk te beoordelen over anderen.
Weet ik dat niet? Misschien uitkijken met wat je zegt hier. Na dik 60 hersen operaties weet ik dat prima.
En ik durf prima te stellen dat een groot deel van jouw 700K prima getest kan worden. Een allergie voor 1 van de (hulp)stoffen bijvoorbeeld kan je gewoon mee getest worden. Net als bepaalde immuunstoornissen waardoor vaccins niet aanslaan en ga zo maar door.

Betrek niet alles in je leven van al je landgenoten op jouw ziekte. Dat werkt niet. Als ik dat ook zou doen zou ik iedereen een inwendige hersendrain gaan geven bij wat hoofdpijn.

• QSYS
Dennis1812 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:03:
[...]

Weet ik dat niet? Misschien uitkijken met wat je zegt hier. Na dik 60 hersen operaties weet ik dat prima.
En ik durf prima te stellen dat een groot deel van jouw 700K prima getest kan worden. Een allergie voor 1 van de (hulp)stoffen bijvoorbeeld kan je gewoon mee getest worden. Net als bepaalde immuunstoornissen waardoor vaccins niet aanslaan en ga zo maar door.

Betrek niet alles in je leven van al je landgenoten op jouw ziekte. Dat werkt niet. Als ik dat ook zou doen zou ik iedereen een inwendige hersendrain gaan geven bij wat hoofdpijn.
Ik vertrek dat niet op mijn ziekte, ik geef dat alleen als voorbeeld. Omdat ik zelf ziek ben weer ik ook niet hoe iemand zich voelt die kanker heeft bijvoorbeeld. Nou, in ieder geval, ik blijf vinden dat er voor mensen, die niet kunnen testen en niet gevaccineerd kunnen worden, dat er iets geregeld had moeten zijn.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

QSYS schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:07:
[...]

Ik vertrek dat niet op mijn ziekte, ik geef dat alleen als voorbeeld. Omdat ik zelf ziek ben weer ik ook niet hoe iemand zich voelt die kanker heeft bijvoorbeeld. Nou, in ieder geval, ik blijf vinden dat er voor mensen, die niet kunnen testen en niet gevaccineerd kunnen worden, dat er iets geregeld had moeten zijn.
Hoe zie je voor je dat er gecontroleerd wordt of je niet kan vaccineren en testen?

Dit bij het volk neerleggen werkt niet weet je vanaf de mondkapjes. Dus ga je alles op de borden leggen van al zwaar overbelaste artsen? Of wat is je plan?

• QSYS
Wat mij betreft bij de huisartsen, en verklaring, of van wat je onder behandeling bent.
In mijn geval is het wel zo dat mijn huisarts zou maken, omdat ik het haar allemaal uitgelegd heb.

[Voor 36% gewijzigd door QSYS op 28-09-2021 20:11]

• Cobb
@QSYS

https://eenvandaag.avrotr...ijstelling-van-coronapas/

Bericht van vandaag

. "Als ze dat niet willen, kunnen zij zich altijd gratis laten testen voor een toegangsbewijs. Er is een heel kleine groep mensen die zich om medische redenen niet kan laten vaccineren én niet kan laten testen. Voor hen werkt het kabinet nu aan een oplossing."

• QSYS
Cobb schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:35:
@QSYS

Bericht van vandaag

. "Als ze dat niet willen, kunnen zij zich altijd gratis laten testen voor een toegangsbewijs. Er is een heel kleine groep mensen die zich om medische redenen niet kan laten vaccineren én niet kan laten testen. Voor hen werkt het kabinet nu aan een oplossing."
Had ik ook gezien, maar ik had vanmiddag met GGD gebeld en VWS, omdat ik me afvroeg hoe het voor mij opgelost gaat worden, en mensen met hetzelfde probleem, en toen kwam het vanavond ook bij 1 vandaag. Wanneer je hoorde er weinig over hoe een wat. Ik weet dat het nu maar afwachten is, maar ik hoop niet tot november.

• Kevinp
Cobb schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:35:
@QSYS

Bericht van vandaag

Waarom medische redenen wel vrijstellen en streng gelovigen niet?

Heel lullig gezegd die mensen met een medische reden zullen bij een besmetting waarschijnlijker op het IC komen. Dus gezien het huidige beleid zouden deze mensen juist nooit zo'n code moeten krijgen.

• Cobb
@Kevinp voor de mensen met een medische reden is het geen keuze, voor de gelovigen is het absoluut wel een keuze. Voor die groep heb ik geen begrip.

• waah
Kevinp schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:36:
[...]

Waarom medische redenen wel vrijstellen en streng gelovigen niet?

Heel lullig gezegd die mensen met een medische reden zullen bij een besmetting waarschijnlijker op het IC komen. Dus gezien het huidige beleid zouden deze mensen juist nooit zo'n code moeten krijgen.
Omdat streng gelovigen zich gewoon kunnen laten testen.

Het feit dat je streng gelovig bent geeft je niet het recht om anderen meer in gevaar te brengen... Voor mensen die niet kúnnen vaccineren én testen word een uitzondering gemaakt.

Komt weer neer op: streng gelovigen hebben een mogelijkheid (testen). Mensen die niet kúnnen vaccineren én testen hebben geen mogelijkheid.

Zo min mogelijk mensen uitsluiten dus.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Een gelovige kan zich ook laten vaxxen.

• redwing
Laguna schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:07:
[...]
Welke onderzoeken? Volgens mij baseer je dit maar op 2 preprint onderzoeken, namelijk die van Imperial College London en de studie in Singapore. In laatstgenoemde was de viral load aanvankelijk vergelijkbaar en is men dus even besmettelijk:

[Afbeelding]

Dat de viral load bij gevaccineerde mensen vervolgens sneller afneemt is mooi, maar hoe is hier de relatie met symptomen? Namen die ook af? En zit er nog verschil qua tijdsduur van de symptomen tussen beide groepen?
Precies dat de viral load eerder afneemt geeft aan dat gevaccineerde mensen minder lang besmettelijk zijn en dus zorgen voor minder verspreiding. En ik heb ook onderzoeken gezien die laten zien dat gevaccineerde mensen ook minder snel het virus oplopen, al kan ik die nu niet zo snel terug vinden.

Maar uiteindelijk is dit allemaal maar bijzaak en gaat het er vooral om dat overduidelijk bewezen is dat vaccinaties grotendeels ziekenhuisopnames + IC bezoeken voorkomen. Dus hoe meer vaccinaties hoe minder risico er is dat er maatregelen nodig zijn.

[removed]

• Kevinp
waah schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:47:
[...]

Omdat streng gelovigen zich gewoon kunnen laten testen.

Het feit dat je streng gelovig bent geeft je niet het recht om anderen meer in gevaar te brengen... Voor mensen die niet kúnnen vaccineren én testen word een uitzondering gemaakt.

Komt weer neer op: streng gelovigen hebben een mogelijkheid (testen). Mensen die niet kúnnen vaccineren én testen hebben geen mogelijkheid.

Zo min mogelijk mensen uitsluiten dus.
in dit geval ben ik het met je eens, maar wettelijk gezien zit je dan wel heel erg op de grens wanneer je je met het geloof gaat bemoeien.

De hele tijd hadden kerken en moskeeën gewoon vol mogen zijn en wat daar niks aan te doen. Of je het daar mee eens bent of niet.

• waah
Kevinp schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:00:
[...]

in dit geval ben ik het met je eens, maar wettelijk gezien zit je dan wel heel erg op de grens wanneer je je met het geloof gaat bemoeien.

De hele tijd hadden kerken en moskeeën gewoon vol mogen zijn en wat daar niks aan te doen. Of je het daar mee eens bent of niet.
Grote verschil daar is dat ze de godsdienst an sich niet mogen belemmeren. Je laten testen is geen belemmering van de godsdienst zelf ;-)

• Laguna

Laguna

Connaisseur

redwing schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:52:
[...]

Precies dat de viral load eerder afneemt geeft aan dat gevaccineerde mensen minder lang besmettelijk zijn en dus zorgen voor minder verspreiding.
Die conclusie is te kort door de bocht. Ja op basis van deze studie zijn geïnfecteerde niet gevaccineerde mensen langer besmettelijk, maar dat wil niet zeggen dat ze daardoor automatisch zorgen voor meer verspreiding. Immers als je ziek wordt ben je thuis in bed of indien de besmetting ernstiger verloopt in het ziekenhuis en ben je in beide gevallen afgezonderd van de samenleving totdat je bent hersteld (dit geldt overigens ook voor gevaccineerde mensen die ziek worden).

• redwing
Laguna schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:12:
[...]

Die conclusie is te kort door de bocht. Ja op basis van deze studie zijn geïnfecteerde niet gevaccineerde mensen langer besmettelijk, maar dat wil niet zeggen dat ze daardoor automatisch zorgen voor meer verspreiding. Immers als je ziek wordt ben je thuis in bed of indien de besmetting ernstiger verloopt in het ziekenhuis en ben je in beide gevallen afgezonderd van de samenleving totdat je bent hersteld (dit geldt overigens ook voor gevaccineerde mensen die ziek worden).
Tuurlijk, maar alles wijst er wel op. En nogmaals, de laatste zin in mijn post is het belangrijkste. Dit stuk waar we het nu over hebben is een leuke bijzaak, maar niet veel meer dan dat. Uiteindelijk gaat het om de bezetting in het ziekenhuis.

[removed]

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

https://www.omroepzeeland...uist-wel-laten-vaccineren

Stukje onderbouwing voor mijn laatste post trouwens.

Er is dus nergens een eenduidige uitleg in een bijbel waar staat; gij zult geen vaccin nemen.
Een dokter mag pas bij ziekte, echter je wordt geprikt door alles behalve een dokter.
En verder is alles dubbel uit te leggen.

Dus vandaar mijn standpunt dat een gelovige (in de christelijke hoek, de Islam, boeddhisme, hindoeïsme, jodendom en overige stromingen weet ik te weinig van) zich prima kan laten vaccineren.

Als er toch in een geloof een god is die tegen deze preventieve zaken is, vind ik die knul een idioot.

• waah
Of zoals ik altijd zeg: als die almachtig is, waarom dan het zo ontwerpen dat we überhaupt vaccins kunnen maken :+

• Kevinp
ik ben he teigenlijk helemaal met jullie eens qua godsdienst. Maar we weten allemal dat het afhankelijk van de regio anders wordt uitgelegd.

Maar op een ding blijf ik kritiek houden. Iedereen zegt maar heel makkelijk, nee dat is geen belemmering. Nee het mag gewoon van de godsdienst.

Stel je niet zo aan.

het gebrek aan inlevingsvermogen is er in Nederland een geworden van een aardappel die nog onder de grond zit.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Kevinp schreef op woensdag 29 september 2021 @ 07:59:
ik ben he teigenlijk helemaal met jullie eens qua godsdienst. Maar we weten allemal dat het afhankelijk van de regio anders wordt uitgelegd.

Maar op een ding blijf ik kritiek houden. Iedereen zegt maar heel makkelijk, nee dat is geen belemmering. Nee het mag gewoon van de godsdienst.

Stel je niet zo aan.

het gebrek aan inlevingsvermogen is er in Nederland een geworden van een aardappel die nog onder de grond zit.
Maar waarom zouden ze uitgezonderd moeten zijn? Dan kan ik je beloven dat we morgen de meneer Engel kerk hebben en dat het binnen een week een religie is.
Zo is dan ineens iedere anti vaxxer een geloofsweigeraar.
Daarnaast is dit niet te controleren aangezien de kerk zijn administratie niet op orde heeft en geen actuele presentielijsten heeft vziw.

• Cobb
Het is dan wel is waar een N1 waarneming maar toch: wij zijn een gezin met 5 personen. 4 zijn in april positief getest en twee zijn in juni 1x gevaccineerd. De 5e werd afgelopen weken besmet met Corona, hij is thuis niet in isolement gegaan. Wij hebben allemaal geen Corona van hem gekregen en zijn na 5 dagen negatief getest. Die immuniteit of vaccinatie doet meer dan alleen de viral load verminderen, het beschermt ook echt tegen het oplopen van het virus.

• Lethalis
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
Cobb schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:07:
Het is dan wel is waar een N1 waarneming maar toch: wij zijn een gezin met 5 personen. 4 zijn in april positief getest en twee zijn in juni 1x gevaccineerd. De 5e werd afgelopen weken besmet met Corona, hij is thuis niet in isolement gegaan. Wij hebben allemaal geen Corona van hem gekregen en zijn na 5 dagen negatief getest. Die immuniteit of vaccinatie doet meer dan alleen de viral load verminderen, het beschermt ook echt tegen het oplopen van het virus.
Ik ben zelf ook gevaccineerd, maar je moet ook niet vergeten dat wat jij beschrijft ook al gebeurde voordat mensen gevaccineerd werden.

Het gedraagt zich enigszins onvoorspelbaar.

Even a broken clock is right twice a day.

• redwing
Lethalis schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:39:
[...]

Ik ben zelf ook gevaccineerd, maar je moet ook niet vergeten dat wat jij beschrijft ook al gebeurde voordat mensen gevaccineerd werden.

Het gedraagt zich enigszins onvoorspelbaar.
Klopt, hier een zoon gehad die positief is getest en ook goed ziek was, maar voor de rest heeft niemand in het gezin er last van gehad. Allemaal zijn we een paar keer getest en we hebben hem niet apart van ons gehouden. En dat terwijl bij degene waar hij het van heeft gekregen het hele gezin besmet is geraakt ondanks dat hun hem wel apart op zijn kamer hadden zitten.

[removed]

• Kevinp
redwing schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:47:
[...]

Klopt, hier een zoon gehad die positief is getest en ook goed ziek was, maar voor de rest heeft niemand in het gezin er last van gehad. Allemaal zijn we een paar keer getest en we hebben hem niet apart van ons gehouden. En dat terwijl bij degene waar hij het van heeft gekregen het hele gezin besmet is geraakt ondanks dat hun hem wel apart op zijn kamer hadden zitten.
Ik vind dit soort dingen wel interessant. Ik ken ook mensen waarbij dit gebeurde. Heel het gezin ziek maar één persoon niet ziek (niet eens positief getest).

Ik vraag me altijd af of er niks genetisch ofzo is waardoor mensen er weinig/geen last van hebben.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13:31

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Zo werd vanuit eerste onderzoeken toch bekend dat bloedgroep O+ de minste gevallen betrof, is dat ondertussen ontkracht, of weet daar iemand meer over?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

• SAiN ONeZ
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13:31

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Haha, O positief dan..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:50

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Kevinp schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:54:
[...]
Ik vind dit soort dingen wel interessant. Ik ken ook mensen waarbij dit gebeurde. Heel het gezin ziek maar één persoon niet ziek (niet eens positief getest).

Ik vraag me altijd af of er niks genetisch ofzo is waardoor mensen er weinig/geen last van hebben.
Als het iets genetisch was, zou juist dat hele gezin de Sjaak moeten zijn. Die delen immers bijna identieke genen.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Kevinp
YakuzA schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:36:
[...]

Als het iets genetisch was, zou juist dat hele gezin de Sjaak moeten zijn. Die delen immers bijna identieke genen.
Als iedereen in één gezin genetisch gelijk waren zouden we wel heel snel op elkaar lijken ;-). Tenzij het het een eeneiige tweeling is is iedereen genetisch anders ;-). En juist gezinnen zijn dan perfect omdat je veel kan uitsluiten als het genetisch is.

Je kan met een paar gezinnen bv kijken of er overeenkomsten zijn.

• gekkie
  • Registratie: april 2000
  • Nu online
waah schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:42:
Of zoals ik altijd zeg: als die almachtig is, waarom dan het zo ontwerpen dat we überhaupt vaccins kunnen maken :+
Omdat men voor zo'n geval altijd nog een tweede almachtige paraat heeft, 't is des duivels werk })

• Cobb
Kevinp schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:54:
[...]

Dat hadden wij dus in april. Mijn zoontje , die gewoon meedeed, werd als enige niet ziek. Nu is hij de enige die (tot nu toe) afgelopen week Corona heeft gekregen van een klasgenootje na twee dagen school.

• waah
gekkie schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:51:
[...]

Omdat men voor zo'n geval altijd nog een tweede almachtige paraat heeft, 't is des duivels werk })
Maar ben je echt almachtig, als een ander ook almachtig is :+

• gekkie
  • Nu online
waah schreef op donderdag 30 september 2021 @ 07:06:
[...]
Maar ben je echt almachtig, als een ander ook almachtig is :+
Daar verzinnen ze vast ook wel wat op, geloof is doorgaans oneindig patchbaar en anders ben je gewoon te kwalificeren als een ongelovige en is het ook klaar (of je schuift het almachtige moment op naar "de dag des oordeels") :p
Volstrekte consistentie is daarbij doorgaans geen voorwaarde.

[Voor 16% gewijzigd door gekkie op 30-09-2021 09:55]

• Lethalis
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
Het blijft bijzonder hoe sommige mensen allemaal mensen kennen met heftige bijwerkingen van de vaccins, en anderen bijna niemand...

Ik heb een beetje geprobeerd een familielid van het e.e.a. te overtuigen, maar wat er dan allemaal mijn kant op komt. Ik kan het mij alleen lastig voorstellen, want dan zou het inmiddels wel groot in het nieuws zijn. Anderzijds vind ik het ook lastig om te verifiëren. Want dan moet je wat nog over is qua privacy ook wijd open gooien om erachter te komen.

Het ging iig over een situatie in een ziekenhuis waarbij een team vorig allemaal corona gehad hebben en nu dus dubbel gevaccineerd zijn, omdat de besmetting te lang geleden is. Volgens mijn familielid zitten nu 3 mensen uit dat team thuis en zijn inmiddels longpatiënt... volgens haar door een reactie op de tweede vaccinatie.

Ik kan mij dat alleen slecht voorstellen... mijn vrouw werkt ook in de zorg en ook bij haar op het werk hebben veel collega's corona gehad, en ook daar zijn de meesten volledig gevaccineerd. En voor zover ik weet, is er relatief weinig met ze gebeurd.

Dan moeten ze in dat ene ziekenhuis wel enorm veel pech gehad hebben. Maar ja, het zijn allemaal van die "via via" verhalen, "de vrouw van de collega van" enzovoorts. Tsja wat moet je hier nou mee... het eindigt dan simpelweg met "ik hoor teveel om mij heen van collega's en vrienden, ik durf het daardoor simpelweg niet". Einde discussie.

Terwijl ik ergens toch een beetje bang ben dat ze straks corona krijgt en daar goed ziek van kan worden. Ze heeft toch wat risicofactoren te pakken.

Ik kreeg nog wel naar mijn hoofd geslingerd dat ik een "analytisch hoofd" heb _O- Jeetje... als er iemand een neuroot van hier tot Tokyo is, dan ben ik het wel haha.

Even a broken clock is right twice a day.

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 23:56
@Lethalis

Je zou kunnen beginnen met een antistoffen test te adviseren.

Hier een goed artikel over de twee kampen in covid land: https://www.volkskrant.nl...0content&utm_content=free

Het krijgen van long covid als gevolg van de vaccinatie is voor mij nieuw, heb ik nog niet eerder gehoord. Bij Lareb kun je alle bijwerkingen zien, de genoemde long covid staat er niet bij:
https://www.lareb.nl/bijwerkingen-coronavaccins

[Voor 56% gewijzigd door bert pit op 30-09-2021 15:11]

• tweakmember
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 00:01
[b]Lethalis in "De Covid kroeg" Maar ja, het zijn allemaal van die "via via" verhalen, "de vrouw van de collega van" enzovoorts. Tsja wat moet je hier nou mee... het eindigt dan simpelweg met "ik hoor teveel om mij heen van collega's en vrienden, ik durf het daardoor simpelweg niet". Einde discussie.
Zo beginnen toch alle verhalen, en dat moet ook want dan starten er onderzoeken ernaar.
Die mensen verzinnen het niet zomaar (of je moet anti-vaxx zijn)
Het probleem zit echter dat de overheid er automatisch ervanuit gaat dat mensen hun bijwerkingen bij het Lareb melden .Maar hiervoor word weinig/geen melding/reclame over gemaakt. De meeste mensen weten het bestaan er niet eens vanaf en gooien hun ellende op fb of moeten naar een nieuws instantie lopen als ze het in de volle media willen hebben.
https://www.destentor.nl/...-niet-zomaar-af~a2766c44/

Hierdoor ontstaat er een verkeerd beeld bij instanties en denken ze dat het vaccin veilig is en gaan ze er vrolijk mee door.

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
tweakmember schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:07:
[...]

Zo beginnen toch alle verhalen, en dat moet ook want dan starten er onderzoeken ernaar.
Die mensen verzinnen het niet zomaar (of je moet anti-vaxx zijn)
Het probleem zit echter dat de overheid er automatisch ervanuit gaat dat mensen hun bijwerkingen bij het Lareb melden .Maar hiervoor word weinig/geen melding/reclame over gemaakt. De meeste mensen weten het bestaan er niet eens vanaf en gooien hun ellende op fb of moeten naar een nieuws instantie lopen als ze het in de volle media willen hebben.
https://www.destentor.nl/...-niet-zomaar-af~a2766c44/

Hierdoor ontstaat er een verkeerd beeld bij instanties en denken ze dat het vaccin veilig is en gaan ze er vrolijk mee door.
De overheid gaat daar helemaal niet vanuit, en het is niet "de overheid" die verantwoordelijk is voor de geneesmiddelbewaking. Dat is de EMA en de lokale afdelingen, in Nederland dus het CBG, en dan in samenwerking met Lareb. Daarnaast geldt voor elke patiënt dat je bijwerkingen met je arts bespreekt. Die kan ook melding doen.

Begin eens met je in te lezen in pharmacovigilance.

• waah
@tweakmember Als mensen het niet melden (bij lareb of de huisarts) dan zijn de bijwerkingen waarschijnlijk ook niet van dien aard dat het vaccin onveilig is.

Dus het aantal milde bijwerkingen wordt misschien onderschat (al zijn die mensen bij het Lareb ook niet gek, die doen gewoon een correctie op historische gegevens van melding vs niet-melden), maar het aantal gevaarlijke meldingen zal echt wel aardig kloppen.

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
waah schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:34:
@tweakmember Als mensen het niet melden (bij lareb of de huisarts) dan zijn de bijwerkingen waarschijnlijk ook niet van dien aard dat het vaccin onveilig is.

Dus het aantal milde bijwerkingen wordt misschien onderschat (al zijn die mensen bij het Lareb ook niet gek, die doen gewoon een correctie op historische gegevens van melding vs niet-melden), maar het aantal gevaarlijke meldingen zal echt wel aardig kloppen.
Jazeker, het aantal meldingen bij Lareb is niet de graadmeter voor hoe vaak iets voorkomt. Er is onderzoek gedaan naar rapportage, onderreportage en het filteren van ruis uit de meldingen. Dat maakt het alsnog geen perfect systeem, maar er wordt hier dus wel degelijk onderzoek naar gedaan.

• tweakmember
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 00:01
waah schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:34:
je hebt het nieuws artikel niet gelezen?
Huisarts zag geen verband te zien nadat mevr dezelfde nacht na vaccinatie overleed 8)7
Dus er werd niks gemeld door de huisarts.

En de ouders wisten niet van het bestaan van Lareb.

Hoe wist de huisarts zo zeker er geen verband was? hij wou het niet eens verder laten onderzoeken (ja pas na het aandringen van de kinderen)

Conclussies trekken van "Als mensen het niet melden (bij lareb of de huisarts) dan zijn de bijwerkingen waarschijnlijk ook niet van dien aard dat het vaccin onveilig is." is dus erg gevaarlijk.

• waah
tweakmember schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:00:
[...]

je hebt het nieuws artikel niet gelezen?
Huisarts zag geen verband te zien nadat mevr dezelfde nacht na vaccinatie overleed 8)7
Dus er werd niks gemeld door de huisarts.

En de ouders wisten niet van het bestaan van Lareb.

Hoe wist de huisarts zo zeker er geen verband was? hij wou het niet eens verder laten onderzoeken (ja pas na het aandringen van de kinderen)

Conclussies trekken van "Als mensen het niet melden (bij lareb of de huisarts) dan zijn de bijwerkingen waarschijnlijk ook niet van dien aard dat het vaccin onveilig is." is dus erg gevaarlijk.
Ja ik heb het artikel gelezen... En nee er zijn inderdaad geen enkele verbanden te leggen met de vaccinatie.

Guess what? Dat je overlijd vele uren ná een vaccinatie betekent niet dat er een verband is :D
Uit al het onderzoek dat is gedaan op mevrouw, lijkt er nog altijd geen verband te zijn....

Daarbij heeft de huisarts uitgelegd dat er hoogstwaarschijnlijk geen verband is. Hij heeft niet gezegd dat hij het niet ging melden bij het Lareb. Dat heb je er zelf bijverzonnen denk ik... want dat is nergens uit op te maken.

Dat ze het eerst niet verder onderzoeken snap ik ook. Als je iedereen moet onderzoeken (een onderzoek door een patholoog is niet goedkoop) die een voorgeschiedenis heeft met meerdere kwalen, herstellende van kanker, daarbij aan de diarree en er geen enkele aanwijzing is voor een bijwerking (zoals met de aderproblemen van Astra Zenica) dan begrijp ik die keuze van een huisarts. Die kan die afweging beter maken dan de nabestaanden.

Ik quote:
Misschien is er een relatie met de diarree, de bijwerking die hun moeder steeds had in de dagen na haar immuuntherapie, oppert Jasper. ,,Het kan toch dat ze daardoor licht was uitgedroogd en de vaccinatie een afweerreactie opwekte die haar het verkeerde zetje gaf?’’
een afweerreactie door lichte uitdroging? :+ dit is gewoon "grasping at straws"

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Dat Twitter is echt het afvoerputje van de wereld. Ik kom echt niet meer bij van het lachen na het lezen van het hele draadje.

• user109731
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
zacht schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:51:
Dat Twitter is echt het afvoerputje van de wereld.
Dat staat nu vol met grappen als
:+

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Hier op de fp dacht iemand al dat dit the great reset was van Schwab en de wef.

Dan is Mark slecht ingelicht met t verlies van miljarden momenteel. Dat accepteert hij vast niet als ruil voor de nieuwe wereldorde. De rijken zouden rijker worden.

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Al die voorspellingen van vorig jaar dat files niet meer terug zouden komen kunnen ook de prullenbak in :p
Met 555 kilometer file was vanochtend de drukste ochtendspits van het jaar tot nu toe, meldt de ANWB. Door het versoepelen van de coronamaatregelen, vooral het vervallen van het dringende thuiswerkadvies, zijn de wegen weer volgestroomd. Daardoor is ook het aantal kilometers files toegenomen. Ter vergelijking: de afgelopen weken waren de spitsfiles twee keer zo lang als in dezelfde periode in 2020.

Het vorige filerecord, van 468 kilometer, stamt dan ook van vorige week. Naast het afsluiten van de A12 zorgden de regen en verschillende ongelukken vandaag voor extra kilometers.

Kijkend naar al die files, concludeert Steven van Eijck, voorzitter van de Mobiliteitsalliantie en kroonlid van de SER, dat het kabinet niets van de coronacrisis heeft geleerd. ‘Je moet tijd en vervoersmiddelen meer spreiden. Bijvoorbeeld door afspraken te maken met bedrijven, scholen en universiteiten over werktijden. Waarom moet alles van 9 tot 5?’
De wegen stromen weer vol, er is niets van de coronacrisis geleerd: ‘Waarom moet alles van 9 tot 5?’

It takes two fools to argue.

• stylezzz
  • Laatst online: 22:09
Hou op.... mijn reistijd is alweer verdubbeld deze weken. (goed, van 20 naar 40 minuten valt nog mee) Tijd voor een thuiswerkplicht denk ik.....

SPECS

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:27
Hoewel er nog hele hordes thuis werken zijn er ook velen die het OV vorig jaar ingeruild hebben voor een auto (weg was toch leeg) en niet graag meer terug willen. Pas als je elke dag anderhalf uur naar de remlichten van je voorgangen staat te kijken zal het OV weer een beetje in trek komen. Waarop vervolgens de thuiswerkers toch maar naar kantoor gaan omdat de file afgenomen is. :P

Ook een leuke:
‘Waarom moet alles van 9 tot 5?’
.....hebben ze de mensen gebeld die ze zouden bellen?
Als je moet communiceren met mensen in andere werktijden gaat er heel veel tijd verloren, meer tijd dan die file waar je in staat want dat is eigen tijd van de werknemer....

• NMH
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 22:57
Voor het BioNTech/Pfizer-vaccin moeten er 28 dagen tussen de eerste en de twee prik zitten, bij Moderna zijn dat 4 weken [...]
Een duidelijk verschil. :+

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:12
Ik vraag mij iets af en ben benieuwd hoe jullie (werkgever) hiermee omgaan.

Ik ben gevaccineerd en stel dat ik (héél) licht verkouden zou zijn.

Volgens de richtlijnen moet ik dat thuisblijven tot ik negatief getest zou worden. Prima, maar dan? Dan ben je verkouden en negatief dus dan mag je gaan werken op kantoor etc.

Dat ik op moment x negatief test, betekend niet dat ik niet alsnog COVID oploop en alsnog iedereen ga lopen besmetten. Los van dat ik dan mogelijk het reguliere verkoudheidsvirus kan geven natuurlijk.

Thuiswerken is door mijn werkgever inmiddels beperkt tot maximaal 50% van je uren en dus moet ik (en al mijn collega’s) minimaal de helft op kantoor aanwezig zijn.

Laatst zat een collega van mij op circa 5-6 meter afstand dus verkouden achter zijn PC te werken. Hij was negatief getest dus mocht komen. Een zelftest was hierbij overigens voldoende volgens de desbetreffende leidinggevende.

Mijn inziens zou het fijn zijn dat we inmiddels geleerd zouden hebben van COVID dat indien je klachten hebt, je NIETS te zoeken hebt op het kantoor. Let wel; wij kunnen ons werk prima vanuit thuis uitvoeren indien de werkgever daar de middelen voor zou geven (laptop met VPN is nodig voor bepaalde zaken, VPN op eigen hardware wilt men niet).

Ik ben van mening dat een momentopname testen, zeker in combinatie met een vaccin in je lijf, vrij weinig zekerheid geeft en dat je ook het normale verkouden niet hoeft te gaan promoten.

Ik zou stellen dat, indien thuiswerken mogelijk is, er simpelweg thuisgewerkt dient te worden tot er geen klachten meer zijn en een test voor toegang tot kantoor absolute onzin is.

Voor mijn gevoel zijn we nog ten tijde van de crisis alweer op het punt dat je je niet moet aanstellen om een verkoudheid(je).

Ik ben overigens niet bang om wat op te lopen overigens maar ik vind het allemaal erg dubbel en inmiddels ook ontzettend onzinnig…

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy)

• DevWouter
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 23:57
Thalaron schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 14:53:
Ik vraag mij iets af en ben benieuwd hoe jullie (werkgever) hiermee omgaan.

Ik ben gevaccineerd en stel dat ik (héél) licht verkouden zou zijn.

Volgens de richtlijnen moet ik dat thuisblijven tot ik negatief getest zou worden. Prima, maar dan? Dan ben je verkouden en negatief dus dan mag je gaan werken op kantoor etc.
Sterker, formeel zou iemand thuis moeten blijven zolang er symptonen zijn. Je test is een moment opname.
Dat ik op moment x negatief test, betekend niet dat ik niet alsnog COVID oploop en alsnog iedereen ga lopen besmetten. Los van dat ik dan mogelijk het reguliere verkoudheidsvirus kan geven natuurlijk.
Exact.
Thuiswerken is door mijn werkgever inmiddels beperkt tot maximaal 50% van je uren en dus moet ik (en al mijn collega’s) minimaal de helft op kantoor aanwezig zijn.

Laatst zat een collega van mij op circa 5-6 meter afstand dus verkouden achter zijn PC te werken. Hij was negatief getest dus mocht komen. Een zelftest was hierbij overigens voldoende volgens de desbetreffende leidinggevende.
Uhm... Niet helemaal. De overheid zegt letterlijk: "Een zelftest is een coronatest die u zelf thuis voor de zekerheid kunt gebruiken. Ook als u volledig bent gevaccineerd. Bijvoorbeeld als u veilig naar school of werk wilt. Gebruik geen zelftest als u coronaklachten heeft."

Uw collega heeft klachten dus een zelftest is onvoldoende.
Mijn inziens zou het fijn zijn dat we inmiddels geleerd zouden hebben van COVID dat indien je klachten hebt, je NIETS te zoeken hebt op het kantoor. Let wel; wij kunnen ons werk prima vanuit thuis uitvoeren indien de werkgever daar de middelen voor zou geven (laptop met VPN is nodig voor bepaalde zaken, VPN op eigen hardware wilt men niet).

Ik ben van mening dat een momentopname testen, zeker in combinatie met een vaccin in je lijf, vrij weinig zekerheid geeft en dat je ook het normale verkouden niet hoeft te gaan promoten.

Ik zou stellen dat, indien thuiswerken mogelijk is, er simpelweg thuisgewerkt dient te worden tot er geen klachten meer zijn en een test voor toegang tot kantoor absolute onzin is.

Voor mijn gevoel zijn we nog ten tijde van de crisis alweer op het punt dat je je niet moet aanstellen om een verkoudheid(je).

Ik ben overigens niet bang om wat op te lopen overigens maar ik vind het allemaal erg dubbel en inmiddels ook ontzettend onzinnig…
Ziek is ziek. Verkoudheid, hoofdpijn of corona maakt niks uit. Als iemand in mijn team ziek komt opdagen (ook voor corona) dan stuur ik je naar huis. Scheelt mij ook tijd want een zieke werknemer maakt namelijk meer fouten. Tevens herstellen ze sneller waardoor ik ze weer sneller voor 100% kan inzetten.

Dat er veel managers en bedrijven anders redeneren... Tja... Laat ik er maar ophouden dat ik daar een mening over heb.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Thalaron die mening deel ik. Hier van de week ook een collega op kantoor die de longen uit z'n lijf aan het hoesten was, maar aan het begin van de week een zelftest had gedaan die negatief was en vervolgens nog meeging naar de vrijmibo in een plaatselijk café...

Op basis van dit gegeven slaat die hele coronapas ook nergens op.

[Voor 3% gewijzigd door Laguna op 10-10-2021 15:58]

• DevWouter
Laguna schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 15:57:
@Thalaron die mening deel ik. Hier van de week ook een collega op kantoor die de longen uit z'n lijf aan het hoesten was, maar aan het begin van de week een zelftest had gedaan die negatief was en vervolgens nog meeging naar de vrijmibo in een plaatselijk café...

Op basis van dit gegeven slaat die hele coronapas ook nergens op.
Sterker volgens de regels moet een kuchend persoon geweigerd worden ondanks dat die een groen vinkje heeft. De gezondsheidcheck is nog steeds van toepassing: https://www.rijksoverheid...-en-zorg/gezondheidscheck

Het is gezondsheidscheck EN coronatoegangsbewijs voor de horeca (binnen), het is dus niet OF.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• bug53
  • Niet online
Dat zou betekenen dat iemand met chronische allergie of luchtwegklachten ( steekt vinger op) nergens meer in mag . Jammer voor de mensen die er van in paniek raken maar mijn nies zul je af en toe horen. ‘toevallig’ gisteren en vorige week nog door ggd negatief bevonden , maar ga dat niet om de paar dagen blijven doen tenzij het beeld verandert en ik ook koorts oid krijg.

• bug53
  • Niet online
Oeps

[Voor 99% gewijzigd door bug53 op 10-10-2021 16:45]

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
bug53 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:43:
Dat zou betekenen dat iemand met chronische allergie of luchtwegklachten ( steekt vinger op) nergens meer in mag . Jammer voor de mensen die er van in paniek raken maar mijn nies zul je af en toe horen. ‘toevallig’ gisteren en vorige week nog door ggd negatief bevonden , maar ga dat niet om de paar dagen blijven doen tenzij het beeld veranderd en ik ook koorts oid krijg.
Je bent niet de enige, er wordt weer flink gesnotterd en gelicht in mijn omgeving.

• bug53
  • Niet online
zacht schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:50:
[...]

Je bent niet de enige, er wordt weer flink gesnotterd en gelicht in mijn omgeving.
Lijkt me geen probleem als je gevaccineerd bent en al die mensen ook chronische klachten hebben en niet iets als een acute verkoudheid of opkomende griep of een ander virusjes.
Logischer dan dat mensen met hooikoorts of andere allergie tot nader order opgesloten worden uit angst dat t misschien toch Corona is.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

bug53 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:43:
Dat zou betekenen dat iemand met chronische allergie of luchtwegklachten ( steekt vinger op) nergens meer in mag . Jammer voor de mensen die er van in paniek raken maar mijn nies zul je af en toe horen. ‘toevallig’ gisteren en vorige week nog door ggd negatief bevonden , maar ga dat niet om de paar dagen blijven doen tenzij het beeld veranderd en ik ook koorts oid krijg.
Ja wat dat betreft is een gezondheidscheck in de praktijk lastig uit te voeren. De uitbater is (over het algemeen) geen arts en kan hier geen onderscheid in maken.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:50

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

bug53 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:55:
[...]

Lijkt me geen probleem als je gevaccineerd bent en al die mensen ook chronische klachten hebben en niet iets als een acute verkoudheid of opkomende griep of een ander virusjes.
Logischer dan dat mensen met hooikoorts of andere allergie tot nader order opgesloten worden uit angst dat t misschien toch Corona is.
Waarom zouden die opgesloten worden, een testje en dan weer gewoon doorgaan.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

YakuzA schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:30:
[...]

Was het niet zo dat je met bekende klachten niks hoeft? Pas als de klachten anders of erger worden?
Constant een hooikoorts/astma patiënt testen om het testen lijkt mij redelijk onzinnig.

• bug53
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:30:
[...]

Opgesloten is niet het goede woord , maar als gevaccineerde om de paar dagen testen vanwege klachten die chronisch zijn en dan nog op plekken scheef aangekeken worden als die klachten zich uiten blijft ook geen fijne situatie , vandaar dat ik vind dat men niet zo panisch hoeft te doen over een nies of kuch hier en daar.

dus wel testen bij nieuwe / afwijkende klachten maar niet elke paar dagen voordat je naar werk of sportschool gaat oid.
Wat er dan nog doorglipt ligt in lijn met de symptoom loze besmettingen bij mensen zonder ‘standaard’ luchtweg issues.

• DevWouter
Laguna schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:56:
[...]

Ja wat dat betreft is een gezondheidscheck in de praktijk lastig uit te voeren. De uitbater is (over het algemeen) geen arts en kan hier geen onderscheid in maken.
Men is ook alleen verplicht om de vragen te stellen. Men is niet verplicht om de antwoorden te controleren.

• Schildpadje
  • Niet online
Ben gisteren vanuit Spanje naar nl gevlogen. Snelle vluchtige check/vraag om een qr-code was genoeg. Mcdonalds kortingscode volstond ook, want geen werkelijke scan voor boarden oid.

• Harm
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Een paar dagen terug ben ik naar Roemenië gevlogen, via Duitsland. Bij de Schengen-grens en het inchecken is de QR-code gematcht met mijn paspoortgegevens. In Roemenië zelf werd de code vaak wel gescand, maar nooit naast het paspoort gelegd.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
DevWouter schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:00:
[...]

Men is ook alleen verplicht om de vragen te stellen. Men is niet verplicht om de antwoorden te controleren.
Het idee is volgens mij inderdaad vooral om voor een stukje bewustwording te zorgen, en dat mensen zelf al besluiten dat ze beter thuis kunnen blijven. Ik heb mij altijd afgevraagd of het uberhaupt enige toegevoegde waard had, maar aan de andere kant is het ook maar een kleine moeite, dus ook weer niet zo'n groot putn.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1 ... 22 ... 39 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee