Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:15
Hoop dat ik de vraag hier op de juiste plek stel. Wilde er ook geen heel topic aan wijden namelijk.

Ik heb corona gehad ("Uitgerekend jij?! Corona, nou ja zeg" Klonk het uit de monden van vele collega's en familie). Blijkt dat je toch niet voorzichtig genoeg kunt zijn.
Anyway, dat stelde niet zoveel voor, dagje griep en weekje snotteren en het was over.

Nu is het zo dat ik net voordat ik het kreeg de uitnodiging voor de vaccinatie kreeg, maar de 1e prik dus niet heb gehad.
Nu zit ik te dubben of het wel écht noodzakelijk is om die prik te halen. 'k Heb het gehad, ziekte stelde (voor mij gelukkig) niet veel voor, en heb dus antistoffen.
Ik kan alleen maar vinden dat ik dan alsnog een prik moet gaan halen voor een extra boost.
Nu ben ik helemaal geen anti-vaxxer of wappie, maar twijfel toch een beetje of het wel noodzakelijk is. Verhalen over chips, zware metalen, big brother en dergelijke geloof ik niet in.
Waar ik wel een beetje schichtig voor ben is de snelle ontwikkeltijd (ik weet ook dat het een doorontwikkeling is van een vaccin is dat er al was) en wat dat voor gevolgen heeft op de lange termijn.
Ook heb ik wel een beetje angst voor de andere varianten die schijnbaar ook bij jonge mensen (daar schaar ik mij nog wel onder) schade (ook permanente schade) aan kan richten.

Zelf neig ik er nu naar om me wel te laten vaccineren. Want laten we wel wezen, het leven voor ongevaccineerden wordt er de komende maanden niet vrolijker op met de maatregelen.
Wie kan er mij over de streep trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-09 17:17
Toch wel gek hoe wij dingen die normaal heel raar leken voor elke Nederlander, wij naar China wijzen dat dat echt niet kan. :) En nu het hier is, doet iedereen lekker mee. Ik zou zeggen, als je programmeur bent. Moet je nu ook voor stemcomputers zijn die gemanipuleerd kunnen worden. Kunnen we straks helemaal lekker afglijden en maar allerlei dingen invoeren die we normaal nooit zouden invoeren....

Toen mijn Chineese collega dit liet zien in China voelde dat gigantisch dystopisch en nu slikken we het als zoete koek. Maar nu zal ik wel onder de 5G, flat earth gekkies geplaatst worden. Als je niet mee wil afglijden ben je nu gek zeker? (Ben trouwens tegen 5G, maar dat is meer financieel en voor het milieu... 5G verbruikt gigantisch veel meer stroom. Meer palen slechte ROI. En een paraplu houdt het signaal al tegen) 5G is kansloze techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Immutable schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:05:
Toch wel gek hoe wij dingen die normaal heel raar leken voor elke Nederlander, wij naar China wijzen dat dat echt niet kan. :) En nu het hier is, doet iedereen lekker mee. Ik zou zeggen, als je programmeur bent. Moet je nu ook voor stemcomputers zijn die gemanipuleerd kunnen worden. Kunnen we straks helemaal lekker afglijden en maar allerlei dingen invoeren die we normaal nooit zouden invoeren....

Toen mijn Chineese collega dit liet zien in China voelde dat gigantisch dystopisch en nu slikken we het als zoete koek. Maar nu zal ik wel onder de 5G, flat earth gekkies geplaatst worden. Als je niet mee wil afglijden ben je nu gek zeker? (Ben trouwens tegen 5G, maar dat is meer financieel en voor het milieu... 5G verbruikt gigantisch veel meer stroom. Meer palen slechte ROI. En een paraplu houdt het signaal al tegen) 5G is kansloze techniek.
offtopic:
5G is net zo kansloos als 2G of 3G, dat hangt allemaal af van de gebruikte frequenties en de dikte van die paraplu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Aardappel schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:59:
Hoop dat ik de vraag hier op de juiste plek stel. Wilde er ook geen heel topic aan wijden namelijk.

Ik heb corona gehad ("Uitgerekend jij?! Corona, nou ja zeg" Klonk het uit de monden van vele collega's en familie). Blijkt dat je toch niet voorzichtig genoeg kunt zijn.
Anyway, dat stelde niet zoveel voor, dagje griep en weekje snotteren en het was over.

Nu is het zo dat ik net voordat ik het kreeg de uitnodiging voor de vaccinatie kreeg, maar de 1e prik dus niet heb gehad.
Nu zit ik te dubben of het wel écht noodzakelijk is om die prik te halen. 'k Heb het gehad, ziekte stelde (voor mij gelukkig) niet veel voor, en heb dus antistoffen.
Ik kan alleen maar vinden dat ik dan alsnog een prik moet gaan halen voor een extra boost.
Nu ben ik helemaal geen anti-vaxxer of wappie, maar twijfel toch een beetje of het wel noodzakelijk is. Verhalen over chips, zware metalen, big brother en dergelijke geloof ik niet in.
Waar ik wel een beetje schichtig voor ben is de snelle ontwikkeltijd (ik weet ook dat het een doorontwikkeling is van een vaccin is dat er al was) en wat dat voor gevolgen heeft op de lange termijn.
Ook heb ik wel een beetje angst voor de andere varianten die schijnbaar ook bij jonge mensen (daar schaar ik mij nog wel onder) schade (ook permanente schade) aan kan richten.

Zelf neig ik er nu naar om me wel te laten vaccineren. Want laten we wel wezen, het leven voor ongevaccineerden wordt er de komende maanden niet vrolijker op met de maatregelen.
Als je nog de kroeg in wil zal je praktisch gezien wel moeten. Voor reizen heb je ook twee prikken nodig want infectie of prik+infectie accepteren ze niet overal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:15

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Aardappel schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:59:

Lees de berichten van oa @RoD eens door in de vaccin topics. Die legt echt heel goed uit waarom lange termijn effecten angst eigenlijk echt niet nodig is en dat je al helemaal geen zorgen hoeft te maken over de snelle ontwikkeltijd. Alle relevante posts zijn daar gepind.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
De kogel is door de kerk. Ik ga me laten vaccineren. Zaterdag ontvang ik het Janssen vaccin.

Geloof me, dit was een dingetje. Maar de beslissing is genomen en het voelt goed.

Zo, dat wilde ik even kwijt.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Er is natuurlijk een groot verschil met China, namelijk dat de burger niet gevolgd kan worden met de CoronaCheck-app en dat het systeem tijdelijk is. Wij hebben in Nederland de luxe dat de AP en andere experts meekijken naar de ontwikkeling van dit soort software, en dat er elke drie maanden een meerderheid in de Tweede Kamer nodig is om de tijdelijke coronamaatregelen te kunnen verlengen.

Maar het is wel goed om kritisch te blijven :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:43

Dennis1812

Amateur prutser

Oke je post is blijkbaar gewoon toegestaan.
Wat lul je nou over stemcomputers? En waarom haal je een afglijden schaal drogreden erbij? En hoe komt 5G hier ineens bij?
Wat voor pillen slik jij en waar haal je ze? Je zit echt diep..

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:59
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 07:57:
Feit, ik ben nog niet gevaccineerd. Puur en alleen omdat ik sceptisch ben over een nieuw vaccin. Ik wil(de) het even een tijdje afwachten. Maar ik werk in het onderwijs en heb dus met verschrikkelijk veel studenten te maken. Omdat nu de regels van 1.5M en mondkapje in het onderwijs eraf gaan staat die prik op mijn to do lijstje. Het risico om COVID19 te krijgen, heb het in Februari overigens al gehad, wordt gewoon veel groter.
Het lijkt er op dat een aardige groep nog een zetje had om er weer eens over na te gaan denken, ipv semi-oneindige uit te stellen en er waarschijnlijk ook niet meer echt over na te willen denken.
Dat lijkt nu aardig te gebeuren, jammer dat het nodig was, maar goed beter net voor het einde gekeerd dan ter hele gedwaald of iets dergelijks.
Ik vind echter het coronapas een stap te ver gaan. Ik ga nog gewoon mijn vaccinaties halen maar ik ga zeker niet meewerken aan het coronapas. Dat zou tegen mijn principes ingaan.
Wat wellicht nog een achteraf overpeinzing is, is of we die coronapas ook hadden gehad als een aanzienlijk deel van alle uitstel-o-twijfelaars zich op een eerder moment hadden laten vaccineren ipv er nu pas weer over na te gaan denken men dan hopelijk eens een afspraak te maken of binnen te wandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Eiríkr schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:34:
De kogel is door de kerk. Ik ga me laten vaccineren. Zaterdag ontvang ik het Janssen vaccin.

Geloof me, dit was een dingetje. Maar de beslissing is genomen en het voelt goed.

Zo, dat wilde ik even kwijt.
d:)b

Ik ben sinds zondag volledig gevaccineerd (2e Pfizer prik er in). Ook na lang overwegen. Wou alsnog dat ik het eerder had gedaan, want hoorde vandaag dat er corona heerst op het werk van mijn vrouw :X

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:43
Lethalis schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:10:
[...]

Ik ben sinds zondag volledig gevaccineerd (2e Pfizer prik er in). Ook na lang overwegen. Wou alsnog dat ik het eerder had gedaan, want hoorde vandaag dat er corona heerst op het werk van mijn vrouw :X
Tja, ach, ook de eerste prik alleen al beschermt al heel behoorlijk.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:49

Wailing_Banshee

You're Next

Agent47 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:16:
[...]

Ik heb hem wel op mijn telefoon. Scannen en doorlopen. Niks mis mee. ;)
Ik ben iemand die regelmatig haar telefoon vergeet :p of dat ik erachter kom dat hij leeg is, op het moment dat ik de deur uit ga... Dat papiertje heb ik bij m'n identiteitsbewijs.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• gekkie
Lethalis schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:10:
[...]

d:)b

Deze keer er minder last van dan de vorige keer (eender welke reden :p) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
gekkie schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:42:
[...]

Deze keer er minder last van dan de vorige keer (eender welke reden :p) ?
Op de priklocatie had ik een paniekaanval direct na de prik. Vrijwilliger van het Rode Kruis hield mij aan de praat om mij er doorheen te loodsen. Bleek ook een IT-er te zijn, dus dat was wel grappig. Zat daar zondag op de EHBO post Dextro's te vreten en bekertjes water te drinken (mocht je hier ook weleens komen, hoi :w die malloot was ik dus... jouw naam kwam mij bekend voor :X ).

Eenmaal thuis maakte ik mij nog wel zorgen, maar was ik tegelijkertijd ook opgelucht dat het er opzat. Ik hoef voorlopig niet meer terug, dus daar was ik wel blij mee.

"Nog ff de komende dagen doorkomen en dan is het klaar"

Wachtend op symptomen die niet kwamen :$ Kreeg wel last van mijn darmen, maar gezien ik daarmee niet de enige ben in het gezin momenteel en we ook niet zo gezond hebben gegeten, denk ik dat het toeval is.

Voor de rest wel moe, maar ook dat kan van de stress zijn. Ik ben nu 75 uur verder. Ergens moet ik het nu los gaan laten.

Jammer van dat coronagedoe op het werk van mijn vrouw, ben wel ff aan een pauze toe _O- Ik ben iig gevaccineerd nu. Meer kan ik er ook niet aan doen.

• gekkie
@Lethalis Niet schokkend veel soepeler dan de eerste keer dus, keertje "live oefenen" met de eerste heeft geen wonderen gedaan :p

• Lethalis
  • Niet online
gekkie schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:45:
@Lethalis Niet schokkend veel soepeler dan de eerste keer dus, keertje "live oefenen" met de eerste heeft geen wonderen gedaan :p
Vele tandartsbezoeken verder kan ik ook niet zeggen dat ik daar relaxt mee omga. Het is wat het is.

Als ik nou ook een keer iets geniaals zou doen op een dag kan ik tenminste zeggen dat de rest erbij hoort ofzo :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:08
Geniaal _O-

https://www.ad.nl/show/fa...g-als-het-virus~a9ece318/

Zo bereik je de 20ers tenminste wel :P

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:50
Blegh....
In april heb ik in mijn gezin Corona gehad, maar mijn middelste zoontje bleef negatief testen (3 of 4x).
Nu is g=hij vandaag positief getest, vermoedelijk besmet door een klasgenootje die aan de andere kant van de klas zit en waar hij geen/erg weinig contcat mee heeft gehad. WIj zijn allemaal nog negatief, maar omdat de jongste wel verkoudheidsklachten heeft zitten er nu dus twee van de drie weer thuis (inmiddels de 5e keer (heel eerlijk, ik ben de tel kwijt) dat we zo in quarantaine zitten..)

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:21

The Legend

*Plop*

@Cobb Je hoeft niet (meer) in quarantaine als je zelf ‘beschermd bent’ tegen Corona. Dat geldt ook voor kinderen onder de 12.

https://quarantainecheck....klachten/ik-ben-beschermd

https://www.rijksoverheid...ine-gezinnen-met-kinderen

‘Beschermd’ is of helemaal gevaccineerd of je hebt in het afgelopen half jaar (180 dagen) corona gehad.

[ Voor 39% gewijzigd door The Legend op 23-09-2021 15:43 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

• Cobb
@The Legend Klopt. Wel met de noot dat je thuisblijft bij verkoudheidsklachten. Mijn dochtertje heeft die, maar is wel negatief. Zij kan dus niet naar school.
Onze werkgevers vinden het ook beter dat wij niet naar kantoor komen (mij vrouw had een BBQ uitje dit weekend met de rest van het gezin, maar dat gaat dus ook niet door voor ons...) Er lopen ook nog best wat collega's rond die niet gevaccineerd zijn...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 15:19
Is het wel verstandig I'm het RIVM onderzoek naar long COVID te laten doen?
https://threadreaderapp.com/thread/1433759065759440914.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:46

de Peer

under peer review

QSYS schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:25:
Is het wel verstandig I'm het RIVM onderzoek naar long COVID te laten doen?
https://threadreaderapp.com/thread/1433759065759440914.html
Waarom niet?
Ik denk dat het altijd wel kritiek is op enquêtes. Je kunt dat bijna nooit goed doen. En je weet ook niet precies hoe ze hun data straks gaan analyseren. Wie weet willen ze alleen wat trends waarnemen of komt er een aanvullende enquête om op bepaalde zaken dieper in te gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door de Peer op 24-09-2021 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
de Peer schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:32:
[...]

Waarom niet?
Ik denk dat het altijd wel kritiek is op enquêtes. Je kunt dat bijna nooit goed doen. En je weet ook niet precies hoe ze hun data straks gaan analyseren. Wie weet willen ze alleen wat trends waarnemen of komt er een aanvullende enquête om op bepaalde zaken dieper in te gaan.
Ze nodigde ook ME/CVS patiënten uit voor deze onderzoeken. Waarom niet data gebruiken die er al is.
De vragenlijst is vaak al te lang voor vele mensen. En er is te veel gefocus op het psychosomatische.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

QSYS schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:09:
[...]

Ze nodigde ook ME/CVS patiënten uit voor deze onderzoeken. Waarom niet data gebruiken die er al is.
De vragenlijst is vaak al te lang voor vele mensen. En er is te veel gefocus op het psychosomatische.
Misschien juist om het onderscheid te kunnen maken? Dan lijkt het me logisch dat beide groepen hetzelfde onderzoek en dezelfde enquête ondergaan.
Maar ik ken het onderzoek verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
de Peer schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:15:
[...]

Misschien juist om het onderscheid te kunnen maken? Dan lijkt het me logisch dat beide groepen hetzelfde onderzoek en dezelfde enquête ondergaan.
Maar ik ken het onderzoek verder niet.
Het lijkt mij beter om het aan specialisten over te laten, die ervaring er mee hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

QSYS schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:17:
[...]

Het lijkt mij beter om het aan specialisten over te laten, die ervaring er mee hebben.
Precies, RIVM is dan een juiste partij lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
de Peer schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:20:
[...]

Precies, RIVM is dan een juiste partij lijkt me.
*knip* graag hiermee stoppen

[ Voor 46% gewijzigd door ZieMaar! op 25-09-2021 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ze hebben wel verstand van onderzoek doen.
De medische kennis vliegen ze dan wel in waar nodig gok ik.

Systematisch denken en onderzoek kunnen verrichten is het belangrijkste

[ Voor 35% gewijzigd door ZieMaar! op 25-09-2021 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Tsja, dan kunnen we maar beter focussen op vaccineren en voorkomen van long-covid.

[ Voor 44% gewijzigd door ZieMaar! op 25-09-2021 10:34 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
YakuzA schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:45:
[...]

Tsja, dan kunnen we maar beter focussen op vaccineren en voorkomen van long-covid.
Er is nog geen bewijs van vaccineren voorkomt long covid. Dus dat zal moeilijk worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
QSYS schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:54:
[...]

Er is nog geen bewijs van vaccineren voorkomt long covid. Dus dat zal moeilijk worden.
Long COVID: double vaccination halves risk of developing long-lasting symptoms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Apart hoor, men weet niet hoe het ontstaat, maar men weet dat wel te zeggen, ook weer men niet wat long COVID precies is. Blijft apart. Zover ik het nu begrijp zijn er verschillende varianten, met PEM en zonder, korter als 12 weken heb je ook nog een zo zijn niet alle symptomen bij iedereen hetzelfde. In de basis misschien wel. Maar toch durft men dit te beweren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:24
QSYS schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 23:05:
[...]

Apart hoor, men weet niet hoe het ontstaat, maar men weet dat wel te zeggen, ook weer men niet wat long COVID precies is. Blijft apart. Zover ik het nu begrijp zijn er verschillende varianten, met PEM en zonder, korter als 12 weken heb je ook nog een zo zijn niet alle symptomen bij iedereen hetzelfde. In de basis misschien wel. Maar toch durft men dit te beweren?
Ze weten niet hoe het exact wat er biologisch aan de hand is. Echter kunnen ze wel gewoon statistisch onderzoek doen naar het aantal mensen die langdurig klachten overhouden aan een infectie en wat van deze mensen de vaccinatiestatus is. Hiervoor hoef je niet alle ins en outs ineens te kennen, zoals eerder aan je vermeld: dat is simpelweg zelfs onmogelijk. Je combineert dan veel te veel factoren waar je eigenlijk in de rest van je reactie op hint. Dat beantwoord ook gelijk je eerdere vraag waarom ze niet zomaar alle resultaten van een ander ziektebeeld die op andere wijze (anders dan de ziekte COVID-19 doormiddel van virale infectie) gebruiken.

Om inhoudelijk op het draadje te antwoorden. Ze trekt conclusies op basis van haar eerdere ervaringen (zie haar andere draadjes onderaan het draadje). Deze conclusies zijn wat te kort door de bocht. Ze gaat compleet voorbij aan het feit dat dit hele andere type onderzoeken zijn en gaat er vanuit dat er een veel te stevige conclusie aan gehangen gaat worden. In haar andere draadje lijkt ze nog verder te gaan en nog meer onredelijke verwachtingen te hebben. Hierbij wil ik niet voorbij gaan aan haar klachten, maar verbaasd zijn dat medici geen duidelijk advies geven terwijl je nota-bene meedoet aan een onderzoek om meer te weten te komen vat het voor mij wel mooi samen.

Pas trouwens op. Ik heb je eerder gewezen op de bias in dergelijke artikelen. Nu zou een vergelijking met de algemene complottheorieën te ver gaan, er wordt inderdaad niet altijd voldoende geluisterd, maar je glibbert in een echo chamber heel snel 1 kant op. Dat is voor beiden partijen niet nuttig. Medici en patiënten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QSYS
BlackMonkey schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 01:14:
[...]

Ze weten niet hoe het exact wat er biologisch aan de hand is. Echter kunnen ze wel gewoon statistisch onderzoek doen naar het aantal mensen die langdurig klachten overhouden aan een infectie en wat van deze mensen de vaccinatiestatus is. Hiervoor hoef je niet alle ins en outs ineens te kennen, zoals eerder aan je vermeld: dat is simpelweg zelfs onmogelijk. Je combineert dan veel te veel factoren waar je eigenlijk in de rest van je reactie op hint. Dat beantwoord ook gelijk je eerdere vraag waarom ze niet zomaar alle resultaten van een ander ziektebeeld die op andere wijze (anders dan de ziekte COVID-19 doormiddel van virale infectie) gebruiken.

Om inhoudelijk op het draadje te antwoorden. Ze trekt conclusies op basis van haar eerdere ervaringen (zie haar andere draadjes onderaan het draadje). Deze conclusies zijn wat te kort door de bocht. Ze gaat compleet voorbij aan het feit dat dit hele andere type onderzoeken zijn en gaat er vanuit dat er een veel te stevige conclusie aan gehangen gaat worden. In haar andere draadje lijkt ze nog verder te gaan en nog meer onredelijke verwachtingen te hebben. Hierbij wil ik niet voorbij gaan aan haar klachten, maar verbaasd zijn dat medici geen duidelijk advies geven terwijl je nota-bene meedoet aan een onderzoek om meer te weten te komen vat het voor mij wel mooi samen.

Pas trouwens op. Ik heb je eerder gewezen op de bias in dergelijke artikelen. Nu zou een vergelijking met de algemene complottheorieën te ver gaan, er wordt inderdaad niet altijd voldoende geluisterd, maar je glibbert in een echo chamber heel snel 1 kant op. Dat is voor beiden partijen niet nuttig. Medici en patiënten.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar dit is niet van 1 persoon de mening, en dan niet zeggen dat we er niet voor geleerd hebben, dus wat weten wij nou, want kijk naar al die jaren dat deze mensen voor gek verklaard werden, het zit allemaal tussen je oren,,*knip* offtopic

[ Voor 26% gewijzigd door ZieMaar! op 25-09-2021 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

QSYS schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 23:05:
[...]

Een vaccin beschermt tegen corona.
Krijg je geen corona kan je ook geen long covid krijgen natuurlijk. Dus iets van bescherming is er sowieso.

• QSYS
Dennis1812 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 08:20:
[...]

Een vaccin beschermt tegen corona.
Krijg je geen corona kan je ook geen long covid krijgen natuurlijk. Dus iets van bescherming is er sowieso.
Ik denk dat dat een beetje te simpel gedacht is. Je weet ook niet hoeveel long COVID patiënten er nu zijn. Vele komen bij de arts en dan wordt er gezegd zit tussen je oren. En met vaccin wil niet zeggen dat je geen corona kan krijgen, maar wel minder last er van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
QSYS schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:17:
[...]

En met vaccin wil niet zeggen dat je geen corona kan krijgen, maar wel minder last er van.
Wat een raar semantisch grapje.
Een vaccin wil helemaal niet per definitie zeggen dat je er minder last van krijgt, alleen dat de kans dat je er (erg) last van krijgt kleiner is. Oh ja, en dat de kans dat je het krijgt kleiner is. Een vaccin beschermt (=vermindert de kans) dus zowel tegen besmetting als tegen het krijgen van erge klachten.

• QSYS
Tom-Z schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:30:
[...]

Wat een raar semantisch grapje.
Een vaccin wil helemaal niet per definitie zeggen dat je er minder last van krijgt, alleen dat de kans dat je er (erg) last van krijgt kleiner is. Oh ja, en dat de kans dat je het krijgt kleiner is. Een vaccin beschermt (=vermindert de kans) dus zowel tegen besmetting als tegen het krijgen van erge klachten.
Er is toch ook niet bekend wat er voor nodig is om al deze problemen van long COVID te activeren.

• Tom-Z
QSYS schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:33:
[...]

Er is toch ook niet bekend wat er voor nodig is om al deze problemen van long COVID te activeren.
Ja, we weten niet 100% precies hoe alles exact zit. Wat is je punt?

• QSYS
Tom-Z schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:42:
[...]

Ja, we weten niet 100% precies hoe alles exact zit. Wat is je punt?
Mijn punt was dat het niet verstandig was om het RIVM het te laten onderzoeken, maar wat betere deskundige op het gebied van dat soort ziektes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

QSYS schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 01:40:

Tot dus ver is het op dat gebied en beetje het wiel elke keer opnieuw willen uitvinden. In Nederland is er te weinig kennis op dat gebied.
Ik hoop dat ze snel meer naar het buitenland kijken.
Gezien hoe dat met corona is gegaan in de laatste 1,5 jaar in NL, vermoed ik dat dat ijdele hoop is. Telkens worden hier beslissingen genomen die niet gebaseerd lijken te zijn op ervaring die opgedaan had kunnen worden als er naar het buitenland zou worden gekeken. Overmoed lijkt een terugkerend motief te zijn, en geleerd wordt er niet echt. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

QSYS schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:17:
[...]

Ik denk dat dat een beetje te simpel gedacht is. Je weet ook niet hoeveel long COVID patiënten er nu zijn. Vele komen bij de arts en dan wordt er gezegd zit tussen je oren. En met vaccin wil niet zeggen dat je geen corona kan krijgen, maar wel minder last er van.
Een vaccin verlaagd zeker wel de kans op t krijgen van covid.
Een vereiste voor long covid is het krijgen van covid. Dat weten we zeker.

Dus zal het vaccin in bepaalde zin hier zeker voor beschermen.
Mijn vrouw heeft long covid en wat jij aangeeft gebeurd bij haar behandelaars gelukkig niet. Ook vanuit de overheid niet. Anders zouden alle extra vergoedingen er ook niet zijn.

Verder reageer je ook niet op mijn stelling over de ervaring met onderzoek doen bij het RIVM. Waarom wil je perse dat iemand anders dat doet? Terwijl niemand volledige kennis heeft over long covid?
Dan is een overheidsinstellingen toch sowieso het beste. Die kunnen ongelimiteerd geld plukken.

• QSYS
Ik wil wel reageren, ff tussen door ik ben wel blij dat jij een gegoede ervaring hebt dan. Maar als ik reageer, en het uitleg dan wordt de helft verwijdert, omdat er geen vergelijkingen gemaakt mogen worden heb ik het idee. Want het is per slot van rekening allemaal nieuw.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Amphiebietje schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:21:
[...]

Gezien hoe dat met corona is gegaan in de laatste 1,5 jaar in NL, vermoed ik dat dat ijdele hoop is. Telkens worden hier beslissingen genomen die niet gebaseerd lijken te zijn op ervaring die opgedaan had kunnen worden als er naar het buitenland zou worden gekeken. Overmoed lijkt een terugkerend motief te zijn, en geleerd wordt er niet echt. :/
Ja inderdaad. Echt vreemd dat wij als enige land in de wereld nog last hebben van Corona. Hadden ze maar in Den Haag eens naar het buitenland gekeken. Elke keer weer die falende overheid hier die maar niet snappen hoe dit het beste aangepakt kan worden. Iedereen die een beetje zich verdiept in Facebook kan dit zo voor je uittekenen.

[ Voor 12% gewijzigd door thewizard2006 op 25-09-2021 11:10 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Cobb
Ik snap er helemaal niets meer van...
In april hebben we Corona gehad in ons gezin. Mijn vrouw, ik en twee van de drie kinderen zijn positief getest. Mijn middelste zoontje is negatief gebleven (4 of 5x getest). We zaten thuis gewoon bij elkaar en niemand is echt in afzondering gegaan.

Nu is hij deze week als nog besmet geraakt door (vermoedelijk) een klasgenootje (zonder symptomen). Het klasgenootje is geen speelmaatje en zit aan de andere kant van de klas. Ook hadden we het virus bijna niet onderkend omdat mijn zoontje geen klachten heeft. Op de ochtend nadat bekend werd dat er een klasgenootje conora had, heb ik een sneltest uit de kast afgestoft en die bij mijn zoontje afgenomen. Bingo. Daarna bij de GGD ook.

Blijft het maar een bijzonder virus vinden...

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:35

sll

Raar... Ik wilde gisteravond een test inplannen op coronatest.nl, maar als ik in de vragenlijst aangeef dat ik buitenshuis heb gewerkt (overige beroepen, en geen contact binnen 1,5 meter), dan word ik na inloggen met Digid direct weer uitgelogd, zonder enige melding.

Duurde een tijdje voor ik doorhad welk 'fout antwoord' nou voor de uitlog zorgde. Vragenlijst is lang, en pas daarna kan je inloggen... Uiteindelijk wel gelukt door in te vullen dat ik niet buitenshuis heb gewerkt.

Melding doorgegeven, benieuwd wat het nou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Italia schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:15:
[...]

Nou ja, zonder vrienden af te vallen, vriendin werkt op de IC van het Erasmus.

Ze willen meer salaris maar hebben geen idee wat ze verdienen.

Toen ik aangaf dat €4700 ex toeslagen voor 36 uur werken best veel is, gaf ze aan geen idee te hebben.
Ik reageer ff in het kroeg topic, omdat het offtopic is in het vaccin topic :)

Het is lastig te beoordelen of dat salaris veel of weinig is. Ze hebben immers een enorme verantwoordelijkheid. Een beetje manager in de IT verdient vaak al meer dan dat bijvoorbeeld.

Maar ook in de zorg heb je andere specialisten die dat soort salarissen verdienen. Daar hoef je ook echt niet per se een arts voor te zijn, als je maar gespecialiseerd bent (als je bijvoorbeeld een master gedaan hebt en als verpleegkundige voor de medische dienst werkt, zijn dit soort salarissen niet ondenkbaar).

Daarnaast heb ik persoonlijk ook niet het gevoel dat salaris het hete breekijzer is, maar dat Gommers het personeel wil belasten met extra werk terwijl het al opgebrand is.

Dat is simpelweg niet realistisch.

Op mijn werk als software developer heb ik ook het probleem dat we steeds meer werk met minder mensen moeten verzetten. Daar kun je meer salaris tegen aangooien, maar het lost het probleem niet op. Je hebt meer personeel nodig (dat niet te vinden is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Blijft best mooi hoe elke keer de verpleging aangeeft extra salaris te willen en dan de politiek of andere beroepen komen dat ze dat juist niet willen maar ... liever hebben.

Er is al vaak zat uit diverse onderzoeken vanuit diverse kanten bewezen dat er best wat bij mag.
Ikzelf, HBO-V + specialisatie aan de universiteit van Maastricht --> 2600 bruto.

Als ik dezelfde tijd in IT opleidingen zou stoppen zou ik al op dat +2K zitten

Overigens weet ik 100% zeker dat ook niet iedereen in het bedrijfsleven precies zijn salaris weet

[ Voor 10% gewijzigd door Dennis1812 op 26-09-2021 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italia
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 25-11-2021
Dennis1812 schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:40:
Blijft best mooi hoe elke keer de verpleging aangeeft extra salaris te willen en dan de politiek of andere beroepen komen dat ze dat juist niet willen maar ... liever hebben.

Er is al vaak zat uit diverse onderzoeken vanuit diverse kanten bewezen dat er best wat bij mag.
Ikzelf, HBO-V + specialisatie aan de universiteit van Maastricht --> 2600 bruto.

Als ik dezelfde tijd in IT opleidingen zou stoppen zou ik al op dat +2K zitten

Overigens weet ik 100% zeker dat ook niet iedereen in het bedrijfsleven precies zijn salaris weet
Het werkt in al die groepen waar veel vrouwen part time werken hetzelfde, onderwijs, zorg…

Ze werken part time, waardoor ze veel minder salaris krijgen dan full time. Maar ze refereren wel naar hun man.

Mijn vrouw deed dat ook (onderwijs). Ik zit nog wel eens op verjaardagen met vrouwelijke leerkrachten en die hebben stuk voor stuk geen flauw idee wat het maximum salaris obv full time dienstverband is. Ze zien dat ze voor 3 dagen werken zo’n 1900 euro netto bijgeschreven krijgen en dat hun man 3000 netto krijgt (bij wijze van spreken). Vervolgens moet het salto’s omhoog.

Dat werkelijk iedere basis school leerkracht eindigt op minimaal €4200 bruto en volgens de politiek 40% in schaal L11 hoort te zitten (€4500 bruto), dat weten ze niet eens.

Het is best veel geld, mede gezien het aantal vakanties en eindejaarsuitkering. Is dat nu werkelijk te weinig?

Hetzelfde geldt voor IC verpleegkundige. MBO verpleegkundige-A is vereist voor een opleiding van 18 maanden om IC verpleegkundige te worden.

IC verpleegkundige zit in schaal 60, 4800 euro bruto per maand, maar daar komt nog 147% ORT bij voor avond en nacht diensten.

Dus een valide vraag: als dit nog niet genoeg is, wanneer is het wel genoeg?

Ik zie overigens dat veel vacatures FWG55 bieden. Dat kun je de CAO of politiek niet aanrekenen. Er is ruimte binnen de CAO voor schaal 60, schaal 55 gaat tot 4200 euro ex ORT.

[ Voor 4% gewijzigd door Italia op 26-09-2021 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Italia schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:08:
[...]

Het werkt in al die groepen waar veel vrouwen part time werken hetzelfde, onderwijs, zorg…

Ze werken part time, waardoor ze veel minder salaris krijgen dan full time. Maar ze refereren wel naar hun man.

Mijn vrouw deed dat ook (onderwijs). Ik zit nog wel eens op verjaardagen met vrouwelijke leerkrachten en die hebben stuk voor stuk geen flauw idee wat het maximum salaris obv full time dienstverband is. Ze zien dat ze voor 3 dagen werken zo’n 1900 euro netto bijgeschreven krijgen en dat hun man 3000 netto krijgt (bij wijze van spreken). Vervolgens moet het salto’s omhoog.

Dat werkelijk iedere basis school leerkracht eindigt op minimaal €4200 bruto en volgens de politiek 40% in schaal L11 hoort te zitten (€4500 bruto), dat weten ze niet eens.

Het is best veel geld, mede gezien het aantal vakanties en eindejaarsuitkering. Is dat nu werkelijk te weinig?

Hetzelfde geldt voor IC verpleegkundige. MBO verpleegkundige-A is vereist voor een opleiding van 18 maanden om IC verpleegkundige te worden.

IC verpleegkundige zit in schaal 60, 4800 euro bruto per maand, maar daar komt nog 147% ORT bij voor avond en nacht diensten.

Dus een valide vraag: als dit nog niet genoeg is, wanneer is het wel genoeg?

Ik zie overigens dat veel vacatures FWG55 bieden. Dat kun je de CAO of politiek niet aanrekenen. Er is ruimte binnen de CAO voor schaal 60, schaal 55 gaat tot 4200 euro ex ORT.
Leraren ga ik niet over beginnen. Dat gezanik gaat echt nergens over.
Welk ziekenhuis biedt schaal 60 dan? En die ORT compenseert hoe zwaar het avond nacht en feestdagen werk is. Dat is ook nog eens zeer slecht voor je gezondheid blijkt uit vele studies.

Maargoed. Laten we maar stoppen over de karige kut beloning. Is laatst een heel topic over geweest. Elke zorg medewerker geeft tientallen argumenten waarom het hoger hoort en welke beroepsgroep prima omlaag kan.
Echter op een IT forum ga je daar geen consensus over krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis1812 op 26-09-2021 11:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:28

Mfpower

In dubio

Cobb schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 16:05:
Ik snap er helemaal niets meer van...
In april hebben we Corona gehad in ons gezin. Mijn vrouw, ik en twee van de drie kinderen zijn positief getest. Mijn middelste zoontje is negatief gebleven (4 of 5x getest). We zaten thuis gewoon bij elkaar en niemand is echt in afzondering gegaan.

Nu is hij deze week als nog besmet geraakt door (vermoedelijk) een klasgenootje (zonder symptomen). Het klasgenootje is geen speelmaatje en zit aan de andere kant van de klas. Ook hadden we het virus bijna niet onderkend omdat mijn zoontje geen klachten heeft. Op de ochtend nadat bekend werd dat er een klasgenootje conora had, heb ik een sneltest uit de kast afgestoft en die bij mijn zoontje afgenomen. Bingo. Daarna bij de GGD ook.

Blijft het maar een bijzonder virus vinden...
Ik ben in december besmet geraakt voor de tweede keer door iemand die een half uur symptoomloos (alleen vermoeid) op 6m afstand in dezelfde ruimte zat. Iedereen in die ruimte is toen besmet geraakt ondanks 1,5m afstand. 1,5m binnen is volgens mij verre van voldoende.

Hier in NL wordt er nog anders over gedacht maar de ziekte wordt volgens mij juist sterk gedragen door asymptomatische zieken gecombineerd met slecht geventileerde binnenruimten. Alsof iedereen met Corona is aangehoest of geniesd. En wie vallen er precies in die categorie? Oh ja, kinderen! (En nu ook gevaccineerden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italia
Dennis1812 schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:50:
[...]

Leraren ga ik niet over beginnen. Dat gezanik gaat echt nergens over.
Welk ziekenhuis biedt schaal 60 dan? En die ORT compenseert hoe zwaar het avond nacht en feestdagen werk is. Dat is ook nog eens zeer slecht voor je gezondheid blijkt uit vele studies.

Maargoed. Laten we maar stoppen over de karige kut beloning. Is laatst een heel topic over geweest. Elke zorg medewerker geeft tientallen argumenten waarom het hoger hoort en welke beroepsgroep prima omlaag kan.
Echter op een IT forum ga je daar geen consensus over krijgen.
Onze vriendin werkt in Erasmus MC als IC verpleegkundige. Zij zit in 60.

Ik zie in veel vacatures 55 staan.

Dan lees ik vaak: “als ik voor het geld zou werken, werkte in niet in de zorg”.

Jij gaat als MBO’er nergens €4800 verdienen, voor 36 uur en exclusief 147% ORT toeslag voor avonden en nachten. Feestdagen is 160% in het ziekenhuis. 50% van de uren vallen in ORT tijden, neem ik feestdagen even niet mee.

Dan verdient een IC perpleegkundige ex feestdagen dus zo’n €6000 bruto.

Dat is €81.600 per jaar.

In de IT krijg je dat niet zomaar hoor.

Dus nogmaals de vraag, wat is wel genoeg?

In schaal 55 is dat €5200 per maand en €70.800 per jaar.

Dus ja…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Erasmus is een UMC
Die werken volgens andere schalen.

Een MBO kale verpleegkundige verdiend ook fors minder. De IC opleiding is een stevige extra opleiding.

Verdiep je er eerst eens wat meer in en haal de ORT uit je vergelijking. Die is enkel als compensatie voor alle gezondheidsschade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Italia schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:24:
[...]
Jij gaat als MBO’er nergens €4800 verdienen, voor 36 uur en exclusief 147% ORT toeslag voor avonden en nachten.
Een gespecialiseerd IC verpleegkundige kun je niet met een standaard MBO-er vergelijken.

Als in de IT een MBO-er een sloot Cisco certificaten haalt en het tot netwerkspecialist schopt, kan hij / zij dat salaris ook halen overigens.

Het gaat immers om het werk dat je doet en waar je voor geleerd hebt. De MBO is dan eigenlijk alleen een vooropleiding geweest.

Daarnaast hebben veel verpleegkundigen (waaronder mijn vrouw) inmiddels een HBO diploma (niveau 5) en zijn er ook Master of Nursing opleidingen in bepaalde richtingen waarbij ze zelfs taken van artsen overnemen. Tsja, dan is de beloning uiteraard ook anders.

[ Voor 10% gewijzigd door Lethalis op 26-09-2021 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italia
Lethalis schreef op zondag 26 september 2021 @ 14:06:
[...]

Een gespecialiseerd IC verpleegkundige kun je niet met een standaard MBO-er vergelijken.

Als in de IT een MBO-er een sloot Cisco certificaten haalt en het tot netwerkspecialist schopt, kan hij / zij dat salaris ook halen overigens.

Het gaat immers om het werk dat je doet en waar je voor geleerd hebt. De MBO is dan eigenlijk alleen een vooropleiding geweest.

Daarnaast hebben veel verpleegkundigen (waaronder mijn vrouw) inmiddels een HBO diploma (niveau 5) en zijn er ook Master of Nursing opleidingen in bepaalde richtingen waarbij ze zelfs taken van artsen overnemen. Tsja, dan is de beloning uiteraard ook anders.
Een netwerkbeheerder redt dat echt niet met een aantal certificaatjes.

Daarvoor moet je serieus goed zijn in je vak. Vaak niet bij overheden, maar in het serieuze bedrijfsleven als consultant. De reistijden moeten je dan ook maar net liggen dan.

Ik vind het serieus veel geld wat een IC verpleegkundige nu al verdient.
Ik gun het ze, zonder meer.

Maar nog meer?
En hoeveel is dan wél genoeg?

Maar hetzelfde vind ik bij leerkrachten, ondanks dat mijn vrouw daar ook vrolijk van profiteert als leerkracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Na 12 jaar ervaring 4200 bruto.
Nou.. ga het bedrijfsleven of management leven op vergelijkbaar HBO+ niveau eens bekijken na 12 jaar..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eC8FxV73SvLpH7sXFPpXq9YeL4I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tPgIc39oU18gjxzFsul4IJIX.jpg?f=fotoalbum_large
En een "normale HBO-V" zit na 12 jaar op 3322 euro in een normaal ziekenhuis.
Heb je geluk en werk je in een ziekenhuis die schaal 50 biedt (wat er niet veel zijn) heb je 3774 na 12 jaar. En daarna ook niet meer groeien of zeuren tot je pensioen he.

[ Voor 70% gewijzigd door Dennis1812 op 26-09-2021 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orthello
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Plenkske schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:29:
[...]

Volgens mij doet die app 1x in de X tijd een server call. Waarom weet ik niet.
De QR code als PDF hebben is nooit verkeerd :)
X is best nog een behoorlijk tijd. Dat zijn eerder dagen dan minuten. De QR code op basis van een negatieve testuitslag is 40 uur geldig. De QR code op basis van vaccinatie is minstens een jaar geldig. Verder is één van de design aspecten juist dat het vaststellen van de geldigheid van de QR code volledig offline werkt. Het werkt dus ook gewoon in "vliegtuig modus". Dat geldt zowel voor de toner van de QR code als voor de scanner. Dat wetende zou je het bijna een prestatie noemen om zo'n offline proces alsnog in de problemen te krijgen.
Maar!!.. Dan moet je als de toner wel van te voren de QR code op je toestel hebben geladen. Zodra je dat eenmaal hebt gedaan staat hij daar gedurende de eerder genoemde termijnen van max. 40 uur (negatieve test) of min. een jaar (vaccinatie).

Dat brengt mij bij wat er gisterenavond gebeurde. De servers raakten overbelast en dat wordt nu in de media gebracht alsof de corona test app niet werkte. Met bovenstaande, over o.a. de vliegtuig modus, in het achterhoofd ligt het niet werken van de corona test app een stuk genuanceerder.

Dat het gisterenavond druk zou worden op de servers was te verwachten. Daar is op de anticiperen (waarmee ik niet zeg dat dat niet is gebeurd)
Dat er juist op dat moment DDoS aanvallen worden uitgevoerd was ergens ook te verwachten. Ook daar is tot op zekere hoogte op te anticiperen. (waarmee ik wederom niet zeg dat dat niet is gebeurd)
Anticiperen/Afdekken van risico's kan tot op zekere hoogte. Wat is reëel? 50% opschalen voor één avond? 500% opschalen voor één avond?

Wetende dat het vaststellen van de geldigheid van een QR code volledig offline werkt, impliceert het gebeuren van gisterenavond vooral dat men nog massaal QR codes moest aanvragen/ophalen en/of de app nog moesten installeren en instellen. Dat valt in mijn optiek in de categorie "voorbereid op pad gaan".

De vaccinatiegraad gaat richting de 80% dacht ik. Dat impliceert ook dat zo'n 80% van al die mensen die gisteravond op pad waren de boel al lang op orde hadden kunnen hebben. Maar nee..... we laten het er massaal op aankomen tot we met onze neus voor de scanner staan en gaan dan eens kijken hoe het eigenlijk echt werkt. Oh shit ik moest nog iets met dit, oh kak, DigiD wachtwoord weet ik niet meer, stressssss want de rij achter je wordt onrustig en dan lukt alles nog minder goed. Irritaties allom en het dan gek vinden dat er gespannen sfeertjes ontstaan.

Resumé....
het plat gaan van de server voor het ophalen van de QR codes was maar een deel van het probleem. Het scannen van de aangeboden QR codes is op geen enkel ogenblik een probleem geweest. Dat functioneerde gewoon, want offline proces. Het was puur en alleen het ophalen van nog niet opgehaald QR codes dat voor problemen zorgde. En dat hadden we zelf kunnen voorkomen als we gewoon voorbereid op pad waren gegaan.
Zorg gewoon dat je je shit op orde hebt voor je weggaat. Als je naar het theater of een pretpark gaat zorg je toch ook dat je je kaartjes bij je hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
orthello schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:38:
[...]

X is best nog een behoorlijk tijd. Dat zijn eerder dagen dan minuten. De QR code op basis van een negatieve testuitslag is 40 uur geldig. De QR code op basis van vaccinatie is minstens een jaar geldig. [...]
Maar!!.. Dan moet je als de toner wel van te voren de QR code op je toestel hebben geladen. Zodra je dat eenmaal hebt gedaan staat hij daar gedurende de eerder genoemde termijnen van max. 40 uur (negatieve test) of min. een jaar (vaccinatie).
Alle QR-codes die in de app worden getoond hebben een kortere geldigheid (uitgedrukt in uren). Dit is zodat je niet het verschil tussen een vaccinatie QR-code en een test QR-code kan zien. Dat brengt met zich mee dat als je in de app een QR-code "genereert" je in feite een heel boekwerk QR-codes krijgt, zodat je voor ieder tijdstip in de komende X dagen een geldige code hebt. X is 40, als ik het me goed herinner. Als je dus te lang (of net op het verkeerde moment) geen internet hebt doet je vaccinatie-QR het dus niet meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Fans van Lange Frans zijn teleurgesteld dat Frans zich lijkt te voegen naar de geldende coronaregels. De rapper trad afgelopen weekend op bij een evenement waarbij een coronatoegangsbewijs (CTB) verplicht was.
:') _o-

Overigens was een van de reacties
Hey @langefrans, Doe je mee aan medische apartheid?
Wat een walgelijk term :r
Alsof mensen die geleden hebben onder apartheid daarvoor gekozen hadden 8)7
Niveautje holocaustvergelijking.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
anandus schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:06:
[...]
:') _o-

Overigens was een van de reacties

[...]
Wat een walgelijk term :r
Alsof mensen die geleden hebben onder apartheid daarvoor gekozen hadden 8)7
Niveautje holocaustvergelijking.
Bespottelijk inderdaad, het toont meteen het intelligentieniveau van desbetreffend scribent aan. Daar zou wat mij betreft de BLM-beweging op mogen vliegen als de CIDI op een holocaustvergelijk.

Maar kijk je er werkelijk van op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 20:23
Meer mensen ervaring dat men het niet nauw neemt met de testregels in NL?

We gaan binnenkort een dagje weg met vrienden... van de 6 personen zijn er 4 niet gevaccineerd (om alle verkeerde redenen, maar whatever. Ik ben gevaccineerd dus lekker boeien).

Kartbaan gaf aan: Geen probleem, buiten
Lasergamen: Geen probleem.
Restaurant: Nou als het er ééntje is.... Oh het zijn er 4?.... Tja laat je telefoon gewoon even zien en dan mag je naar binnen (oftewel: Gewoon telefoon ophouden met niets, en ze vinden het prima).

Kom net uit Spanje, en wéé je gebeente dat je je mondkapje vergat. Werd meteen (terecht) gemeld dat dit verplicht was en werd ook geeist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 12-09 11:04
Waah schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:23:
Meer mensen ervaring dat men het niet nauw neemt met de testregels in NL?

We gaan binnenkort een dagje weg met vrienden... van de 6 personen zijn er 4 niet gevaccineerd (om alle verkeerde redenen, maar whatever. Ik ben gevaccineerd dus lekker boeien).

Kartbaan gaf aan: Geen probleem, buiten
Lasergamen: Geen probleem.
Restaurant: Nou als het er ééntje is.... Oh het zijn er 4?.... Tja laat je telefoon gewoon even zien en dan mag je naar binnen (oftewel: Gewoon telefoon ophouden met niets, en ze vinden het prima).

Kom net uit Spanje, en wéé je gebeente dat je je mondkapje vergat. Werd meteen (terecht) gemeld dat dit verplicht was en werd ook geeist.
Tja lasergamen proberen ze misschien onder "sport"?

Ik weet niet precies hoe de regels daarover zijn.

Hetzelfde geld voor karten denk ik.

Restaurant is iets anders. Maar ik denk dat veel denken het risico is nu niet echt anders dan een week geleden. Voor restaurants is dat natuurlijk ook gewoon zo. Het grootste risico is vooral voor de staande horeca.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

*knip* dit voegt hier echt niets toe

[ Voor 90% gewijzigd door ZieMaar! op 27-09-2021 20:32 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:24
QSYS schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 01:40:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt, maar dit is niet van 1 persoon de mening, en dan niet zeggen dat we er niet voor geleerd hebben, dus wat weten wij nou, want kijk naar al die jaren dat deze mensen voor gek verklaard werden, het zit allemaal tussen je oren,,[mbr]*knip* offtopic[/]
Dat is ook totaal niet wat ik zeg. Ik geef zelfs aan niet aan haar klachten voorbij te gaan. Maar dat is totaal iets anders dan dat je de kwaliteit van een onderzoek probeert te beoordelen zonder de details te kennen. Iemand die zelfs de juiste achtergrond heeft zal daar moeite mee hebben. Door een dergelijk argument discussieer je al niet meer op inhoud maar als "wij worden niet gehoord dus het is fout". Dat is het omgekeerde van wat je wil bereiken en waar je de medici van beticht.

Verder ga je er inhoudelijk niet op in, terwijl ik toch antwoord op enkele van je vragen geef. Dat is een beetje makkelijk natuurlijk.
QSYS schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:45:
[...]

Mijn punt was dat het niet verstandig was om het RIVM het te laten onderzoeken, maar wat betere deskundige op het gebied van dat soort ziektes.
Het is geen of-of situatie. Jij en het draadje dat je linkte, doen net alsof er in de hele wereld geen ander onderzoek meer plaatsvind op het gebied van long-covid dan door het ene onderzoek van het RIVM. Dat is onjuist. Los daarvan is het niet alsof het RIVM denkt, we hebben nog een natuurkundige onderzoeker die niks te doen heeft, die zetten we maar op dit onderzoek. Of is het niet zo zwart-wit misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Kevinp schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:35:
[...]

Tja lasergamen proberen ze misschien onder "sport"?

Ik weet niet precies hoe de regels daarover zijn.

Hetzelfde geld voor karten denk ik.
Doorstroomlocaties zijn uitgezonderd. Je bent er een beperkte tijd en moet vaak van tevoren een tijdslot boeken.
Dat de gemiddelde kartbaan ook bier schenkt vanaf een constructie die je 'bar' zou kunnen noemen valt er even buiten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
jadjong schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:28:
[...]

Doorstroomlocaties zijn uitgezonderd. Je bent er een beperkte tijd en moet vaak van tevoren een tijdslot boeken.
Dat de gemiddelde kartbaan ook bier schenkt vanaf een constructie die je 'bar' zou kunnen noemen valt er even buiten. :+
Haha, maar dat is eigenlijk wel redelijk duidelijk.

Het wordt pas weer zo dat als je bv alleen maar afhalen hebt dat je nog kan zeggen dat de bar een afgeschermd deel is van het zit deel en het zit deel dus niet bij de bar hoort, maar bij het "sport" deel.

Ja dit is creatief met de tekst dat snap ik. En de meeste mensen karten in Nederland niet voor de sport maar alleen voor fun (ja mensen sporten ook voor fun)

Je merkt sowieso aan die coronapas dat ze echt alles er aan doen om het zo lastig mogelijk maken om zonder in horeca te komen. Mogelijk omdat ze denken dat ze de meeste mensen daarmee hebben. De tweede kamer zegt niet op terras. De regering zegt, pissen doe je maar tegen de boom, kunnen we toch nog een boete uitschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 17:47
Waah schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:23:

Ik heb een zelfde ervaring maar dan in Frankrijk. Daar is het omgeving Bordeaux de normaalste zaak om je QR te laten zien. Geen gedoe over apartheid of wat voor reden ze hier in NL verzinnen.

Dat schetst voor mij een beeld dat de wappies vooral in NL zo sterk aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

haborym schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:32:
[...]

Ik heb een zelfde ervaring maar dan in Frankrijk. Daar is het omgeving Bordeaux de normaalste zaak om je QR te laten zien. Geen gedoe over apartheid of wat voor reden ze hier in NL verzinnen.

Dat schetst voor mij een beeld dat de wappies vooral in NL zo sterk aanwezig zijn.
Gek hè in een land waar die pas al ruim 3 maanden geleden is ingevoerd. Overigens zijn er in Frankrijk nog ieder weekend demonstraties hiertegen. De term wappies is verwerpelijk en betreft maar een klein percentage van de bevolking.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 18:26

Dido

heforshe

Laguna schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:40:
Gek hè in een land waar die pas al ruim 3 maanden geleden is ingevoerd.
Dus het waait hier ook wel over?
De term wappies is verwerpelijk en betreft maar een klein percentage van de bevolking.
De termen "medische discrimatie", "apartheid", "dictatuur" en vergelijkingen met het nazi-regime zijn verwerpelijk maar worden gebezigd door een, inderdaad, klein, maar zeer vocaal deel van de bevolking. Ik kan er echt weinig medelijden mee hebben als dat deel "wappie" wordt genoemd, ik kan er echt nog wel ergere, maar accuratere, termen voor verzinnen.
Wat is er verwerpelijk aan om een deel van de bevolking (klein of groot) dat zich verwerpelijk gedraagt, "wappie" te noemen? Welk woord zou je voorstellen voor die mensen?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 17:47
Laguna schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:40:
[...]

Gek hè in een land waar die pas al ruim 3 maanden geleden is ingevoerd. Overigens zijn er in Frankrijk nog ieder weekend demonstraties hiertegen. De term wappies is verwerpelijk en betreft maar een klein percentage van de bevolking.
3 maanden is wat ruim :D op 9 augustus was het ingevoerd in Frankrijk, maar ik snap je punt. Het dooft hier in Nederland ook vanzelf uit. Beetje zoals Lange Frans. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

Dido schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:12:
[...]

Dus het waait hier ook wel over?
Ongetwijfeld, omdat veel mensen geen behoefte hebben om zich ertegen te verzetten. Of dat iets positiefs of negatiefs is zal per persoon verschillen.
[...]

De termen "medische discrimatie", "apartheid", "dictatuur" en vergelijkingen met het nazi-regime zijn verwerpelijk maar worden gebezigd door een, inderdaad, klein, maar zeer vocaal deel van de bevolking. Ik kan er echt weinig medelijden mee hebben als dat deel "wappie" wordt genoemd, ik kan er echt nog wel ergere, maar accuratere, termen voor verzinnen.
Wat is er verwerpelijk aan om een deel van de bevolking (klein of groot) dat zich verwerpelijk gedraagt, "wappie" te noemen? Welk woord zou je voorstellen voor die mensen?
Omdat die term als generalisatie wordt gebruikt en zelden specifiek voor de groep die het betreft.
haborym schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:12:
[...]

3 maanden is wat ruim :D op 9 augustus was het ingevoerd in Frankrijk, maar ik snap je punt. Het dooft hier in Nederland ook vanzelf uit. Beetje zoals Lange Frans. ;)
De pas is daar op 9 juni ingevoerd, maar in gradaties. Op 21 juli kwam er vrije tijd en cultuur bij en op 9 augustus inderdaad horeca.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Kevinp schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:43:
[...]

Haha, maar dat is eigenlijk wel redelijk duidelijk.

Het wordt pas weer zo dat als je bv alleen maar afhalen hebt dat je nog kan zeggen dat de bar een afgeschermd deel is van het zit deel en het zit deel dus niet bij de bar hoort, maar bij het "sport" deel.

Ja dit is creatief met de tekst dat snap ik. En de meeste mensen karten in Nederland niet voor de sport maar alleen voor fun (ja mensen sporten ook voor fun)

Je merkt sowieso aan die coronapas dat ze echt alles er aan doen om het zo lastig mogelijk maken om zonder in horeca te komen. Mogelijk omdat ze denken dat ze de meeste mensen daarmee hebben. De tweede kamer zegt niet op terras. De regering zegt, pissen doe je maar tegen de boom, kunnen we toch nog een boete uitschrijven.
Alles er aan doen om het zo moeilijk mogelijk te maken?
Nee hoor. Je kan je gewoon laten testen, en dan komt er automatisch een QR code in je app als de uitslag bekend is. Dat kan écht véél ingewikkelder :D .

Die opmerking van pissen tegen een boom snap ik sowieso niet. Als ik ga winkelen kan ik ook nergens naar de WC normaal gesproken..... Tenzij je bij inderdaad een horeca-gelegenheid er gebruik van mag maken. Maar dat mag vaker niet dan wel, tenzij je een consumptie neemt.

Wat niet-gevaccineerden volgens mij voor het gemak vergeten is dat ze vele malen besmettelijker zijn. Die keuze mag je maken, maar daar zitten consequenties aan. En aangezien men niet wil dat de besmettingen oplopen, is dit volgens mij juist de makkelijkste manier voor niet-gevaccineerden... Behalve het loslaten van alle maatregelen.

Wie daar trouwens voor is: Veel plezier met het niet op wintersport kunnen, geen kerst samen vieren etc. Ik vond afgelopen winter al erg genoeg, dat hoef ik niet nog een keer dankje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 18:26

Dido

heforshe

Laguna schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:40:
Omdat die term als generalisatie wordt gebruikt en zelden specifiek voor de groep die het betreft.
Je reageerde op deze uitspraak:
Ik kan daaruit niet opmaken dat de term generaliserend wordt gebruikt.

Ik ben met je eens dat we voorzichtig moeten zijn om alle kritiek en vragen weg te wuiven als "wappie", maar de vocale publieke protesten tegen de coronapas (en/of vaccinatie) zijn dusdanig doorspekt van de termen die ik eerder aanhaalde, dat ik de term "wappie" voor die vocale groep niet direct als generaliserend zou durven bestempelen. Even daargelaten dat ik de term zelf sowieso niet tot nauwelijks bezig.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Waah schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:51:
[...]

Alles er aan doen om het zo moeilijk mogelijk te maken?
Nee hoor. Je kan je gewoon laten testen, en dan komt er automatisch een QR code in je app als de uitslag bekend is. Dat kan écht véél ingewikkelder :D .

Die opmerking van pissen tegen een boom snap ik sowieso niet. Als ik ga winkelen kan ik ook nergens naar de WC normaal gesproken..... Tenzij je bij inderdaad een horeca-gelegenheid er gebruik van mag maken. Maar dat mag vaker niet dan wel, tenzij je een consumptie neemt.

Wat niet-gevaccineerden volgens mij voor het gemak vergeten is dat ze vele malen besmettelijker zijn. Die keuze mag je maken, maar daar zitten consequenties aan. En aangezien men niet wil dat de besmettingen oplopen, is dit volgens mij juist de makkelijkste manier voor niet-gevaccineerden... Behalve het loslaten van alle maatregelen.

Wie daar trouwens voor is: Veel plezier met het niet op wintersport kunnen, geen kerst samen vieren etc. Ik vond afgelopen winter al erg genoeg, dat hoef ik niet nog een keer dankje....
Waarbij de rest vergeet dat je 1 week geleden gewoon naar binnen mocht lopen. In een middeld cafe het door de week niet zo druk is dat met de oude regels ze te weinig plek hadden.

Het gaat niet alleen om het testen. Maar erom dat je zegt te versoepelen, maar je dat eigenlijk in sommige gevallen helemaal niet doet.

Horeca heeft nu extra mensen nodig bij de ingang die duimen draait omdat je niet naar binnen mag lopen.

Horeca heeft iemand nodig die uberhaupt als poortwacht staat, in de hoop dat er 25% extra mensen komen met code.

2 weken geleden mocht je afhalen en naar de WC, nu mag dat niet meer. 2 weken geleden mocht je op het terras zitten en naar de WC op een rustige dag(wat 5 dagen per week zijn voor veel horeca) nu mag dat niet meer.

Het is niet logsich uit te leggen wanneer je de oude regels ook nog vers in je hoofd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:51:
[...]
Wat niet-gevaccineerden volgens mij voor het gemak vergeten is dat ze vele malen besmettelijker zijn.
Volgens bovenstaande uitspraak lopen er dus op dit moment vele miljoenen mensen rond in NL die vele malen besmettelijker zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
(jarig!)
Tja, ik vind 25% extra mensen in een restaurant ook een duidelijke verslechtering, ik houd juist van rustig eten. Dus zullen we maar terug gaan naar 50%? En zo kan ik van elke versoepeling wel iets verzinnen waardoor het juist slechter wordt.

Zo kun je alles wel uitleggen als niet versoepelen, maar feit is gewoon dat je nu veel meer mag dan 1 week geleden. En dat gaat voor sommige plekken inderdaad ten koste van wat je eerst mocht, maar zo werkt het nu eenmaal. Zo gaat het b.v. ook met de belastingen, we krijgen te horen dat de koopkracht vooruit gaat terwijl er altijd wel een kleine groep mensen tussen zit waar dat niet voor geldt. Moeten we dat soort verbeteringen dan ook maar niet meer doen? Want die zijn natuurlijk ook niet uit te leggen met de oude regels in je achterhoofd.

Je moet gewoon naar het geheel kijken en dan is er duidelijk weer meer mogelijk.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
(jarig!)
Wolly schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:29:
[...]

Volgens bovenstaande uitspraak lopen er dus op dit moment vele miljoenen mensen rond in NL die vele malen besmettelijker zijn :?
Ja, maar wat is daar raar aan?

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:30:
[...]

Ja, maar wat is daar raar aan?
Volgens mij is een niet-gevaccineerde alleen besmettelijk (net als een gevaccineerde trouwens) als hij is geinfecteerd. Er lopen miljoenen mensen rond in NL zonder vaccinatie die in het geheel niet besmettelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Wolly schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:35:
[...]

Volgens mij is een niet-gevaccineerde alleen besmettelijk (net als een gevaccineerde trouwens) als hij is geinfecteerd. Er lopen miljoenen mensen rond in NL zonder vaccinatie die in het geheel niet besmettelijk zijn.
Waarbij ook nog bijkomt dat mensen die al geinfecteerd zijn geweest ook nog een soort van natuurlijke vaccinatie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[...]

Zodra ze geinfecteerd zijn, zijn ze langer en méér besmettelijk ja, en ze worden sneller geinfecteerd. Dat is het hele reden van het vaccin :D Zodat je korter én minder besmettelijk bent, en de kans dat je uberhaupt geinfecteerd raakt véél kleiner is.
Kevinp schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:37:
[...]

Waarbij ook nog bijkomt dat mensen die al geinfecteerd zijn geweest ook nog een soort van natuurlijke vaccinatie hebben.
En dan kun je dus met 1 vaccinatie al mee met de QR code. Probleem is dat je natuurlijke afweer niet voor X maanden een garantie geeft. En dat daar te weinig info over is. Vandaar dat dat "niet telt".
Kevinp schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:22:
[...]

Waarbij de rest vergeet dat je 1 week geleden gewoon naar binnen mocht lopen. In een middeld cafe het door de week niet zo druk is dat met de oude regels ze te weinig plek hadden.

Het gaat niet alleen om het testen. Maar erom dat je zegt te versoepelen, maar je dat eigenlijk in sommige gevallen helemaal niet doet.

Horeca heeft nu extra mensen nodig bij de ingang die duimen draait omdat je niet naar binnen mag lopen.

Horeca heeft iemand nodig die uberhaupt als poortwacht staat, in de hoop dat er 25% extra mensen komen met code.

2 weken geleden mocht je afhalen en naar de WC, nu mag dat niet meer. 2 weken geleden mocht je op het terras zitten en naar de WC op een rustige dag(wat 5 dagen per week zijn voor veel horeca) nu mag dat niet meer.

Het is niet logsich uit te leggen wanneer je de oude regels ook nog vers in je hoofd hebt.
Dit is wel zo'n enorme drogreden van de horeca (die je enkel in Nederland hoort trouwens). Je hoeft geen extra personeel aan te nemen namelijk. Mensen wachten (net als een paar maanden terug) tot ze een tafel toegewezen krijgen. Enige is dat mensen hun telefoon moeten laten zien en ID...

Een pintransactie duurt langer... Maar er staat bij geen enkel restaurant of kroeg iemand vast bij de kassa :X om met mensen af te rekenen.

Sorry, maar het is gewoon onzin dat ze extra personeel moeten aannemen. 8)7

Verder klopt het dat het in sommige gevallen dus strenger is geworden. Maar op het terras en vervolgens naar binnen lopen is gewoon fout als je de regels opvolgde. Want je mag niet naar binnen. Dat was het hele punt.

Ja ze kunnen een scheiding maken tussen terras en restaurant. Maar dat doen ze niet zodat het gewoon duidelijk is. Horeca=code. Anders krijg je dus exact dit gedrag: Och ff naar de WC kan wel, en ff snel in de rij om af te rekenen binnen ook. En dan zit er lekker een tafeltje op die looproute waar iedereen steeds langsloopt. Gevaccineerd of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:00:
[...]

Zodra ze geinfecteerd zijn, zijn ze langer en méér besmettelijk ja, en ze worden sneller geinfecteerd. Dat is het hele reden van het vaccin :D Zodat je korter én minder besmettelijk bent, en de kans dat je uberhaupt geinfecteerd raakt véél kleiner is.
Het dikgedrukte stuk ontbrak in je eerdere post en maakte dus die hele zin onzinnig. Goed dat je het aanvult (y)

De reden van het vaccin ( :S ) is trouwens dat je niet in het ziekenhuis komt of overlijdt, het is nooit ontworpen noch door de fabrikant getest op geinfecteerd raken danwel besmettelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
https://www.horecazonderprik.nl/

Wel zo handig voor de BOA's, hoeven ze alleen maar het lijstje af te gaan :D

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
(jarig!)
[...]
Ja en wat doet dat er aan af dat ze gemiddeld dus veel besmettelijker zijn? De kans dat ze het virus hebben is al veel groter en de kans dat ze het verspreiden als ze het hebben ook. We kunnen dus wel weer flauw gaan doen, maar je weet echt wel wat er bedoeld wordt. Iedere keer weer die semantische discussies worden nogal vermoeiend.
Kevinp schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:37:
[...]
Vandaar ook dat je een groen vinkje krijgt als je aantoonbaar een infectie hebt doorgemaakt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
(jarig!)
Wolly schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:05:
[...]

Het dikgedrukte stuk ontbrak in je eerdere post en maakte dus die hele zin onzinnig. Goed dat je het aanvult (y)

De reden van het vaccin ( :S ) is trouwens dat je niet in het ziekenhuis komt of overlijdt, het is nooit ontworpen noch door de fabrikant getest op geinfecteerd raken danwel besmettelijkheid.
En ook hier weer hetzelfde. Het is inderdaad ontworpen om ervoor te zorgen dat je symptomen minder ersntig zijn. Maar bijkomend voordeel is dat je minder snel besmet raakt en dat je minder besmettelijk bent. En of ze daar nu voor ontworpen zijn of niet maakt weing uit, want voor de uiteindelijke werking is het zeker wel van belang.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:30:
[...]

Ja en wat doet dat er aan af dat ze gemiddeld dus veel besmettelijker zijn? De kans dat ze het virus hebben is al veel groter en de kans dat ze het verspreiden als ze het hebben ook. We kunnen dus wel weer flauw gaan doen, maar je weet echt wel wat er bedoeld wordt. Iedere keer weer die semantische discussies worden nogal vermoeiend.
Iedere keer die generalisaties worden ook vermoeiend. Je kan niet een groep mensen die niet gevaccineerd zijn betichten van een grotere besmettelijkheid als niet eens vaststaat dat deze groep mensen besmet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wolly schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:05:
[...]

Lijkt mij ook lastig om te voorkomen dat een virus het lichaam binnendringt :D

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Wolly schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:33:
[...]

Iedere keer die generalisaties worden ook vermoeiend. Je kan niet een groep mensen die niet gevaccineerd zijn betichten van een grotere besmettelijkheid als niet eens vaststaat dat deze groep mensen besmet zijn.
Het virus is er. De kans dat je besmet wordt is vele malen groter zonder vaccin. Op macro-niveau kan je dan wel degelijk zeggen dat de groep die niet gevaccineerd is wel degelijk besmettelijker is. De kans is namelijk vele malen groter dat ze besmet worden, en de kans is veel groter dat ze veel besmettelijker zijn. En dat gaat nog een exponentieel als je die mensen bij elkaar zet.

Op een groep van 100 kan je dat statement niet maken. Op 10.000 kom je in de buurt. Op de schaal van 17 miljoen mensen kan je dat gewoon stellen ja :+

mensen negeren nu alweer de geleerde lessen van de eerste golf. Zonder vaccin heb je gewoon exponentiele groeikans binnen die groep... met 2 gevaccineerden heb je géén groei, en zelfs een afname.

[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 28-09-2021 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

[...]

Natuurlijk wel. Deze mensen zijn hoog (hoger) risico voor de rest van de samenleving. Potentiele superspreaders. En daar kom je achteraf pas achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
XWB schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:38:
[...]

Dat kan wel :+ Door mensen niet dicht bij elkaar te laten komen, mondkapjes en testen.

Maar dat wil de niet-gevaccineerde groep ook niet :+ Ze willen niet testen, wel dicht op elkaar zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
(jarig!)
[...]
Als je naar de grote getallen kijkt zijn ze dat ook gewoon. Ongeacht of het individu wel of niet besmettelijk is. Dat is geen generalisatie maar simpele kansberekening. Ongevaccineerden zorgen er momenteel voor dat er nog steeds veel mensen in het ziekenhuis liggen en daarmee ook dat we nog praten over een QR-code.

Maar zoals ik al vaker heb gezegd is dat een gevolg van dat we mensen terecht een vrije keuze laten hebben. Je moet ze daar dus niet van beschuldigen, maar kijken hoe je ze wel kunt overtuigen en daarnaast kijken hoe je het toch veilig kunt houden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:38:
[...]

Mij ook, vandaar dat ik reageerde op het stukje wat stelde dat de kans dat je geinfecteerd raakt veel kleiner is door het vaccin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Wolly schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:45:
[...]

Mij ook, vandaar dat ik reageerde op het stukje wat stelde dat de kans dat je geinfecteerd raakt veel kleiner is door het vaccin :+
Indirect is dat gewoon zo. Aangezien mensen die gevaccineerd zijn minder snel ziek worden en minder lang besmettelijk zijn.

https://twitter.com/Monic...ransmission-how-does-work

elke 20% gevaccineerd betekende een halvering van besmette kinderen (die geen vaccin hadden gekregen).

Door te vaccineren bescherm je de omgeving. En de mensen die zich niet kunnen laten vaccineren. Zoals veel kankerpatienten bijvoorbeeld...

Maar het enige wat je doet is kleine nitpick-dingetjes. Wat is jouw oplossing dan? Horeca opengooien met of zonder vaccin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:55:
[...]

Maar het enige wat je doet is kleine nitpick-dingetjes.
Nee, ik wijs op zaken in uitspraken die feitelijk niet kloppen. Als je een discussie wil voeren moet je met zuivere argumenten komen, niet met generalisaties of 'indirect klopt het' redeneringen.
Wat is jouw oplossing dan? Horeca opengooien met of zonder vaccin?
Ik vond de tijdelijke 1,5m oplossing wel een geslaagde, de coronacijfers daalden gestaag en het gepolariseer was een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Wolly schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:05:
[...]

Nee, ik wijs op zaken in uitspraken die feitelijk niet kloppen. Als je een discussie wil voeren moet je met zuivere argumenten komen, niet met generalisaties of 'indirect klopt het' redeneringen.

[...]

Ik vond de tijdelijke 1,5m oplossing wel een geslaagde, de coronacijfers daalden gestaag en het gepolariseer was een stuk minder.
Tja dat doe je zelf ook met:
[...]

Verder heb je nog niets aan de discussie an sich bijgedragen. dus áls je wilt discussiëren.... doe dat dan ook O-)

wat betreft de 1,5 meter: Dat kon enkel door een deel van de horeca-sector dicht te houden én op zo'n manier dat ze (veel) minder omzet konden draaien. Maar hadden we dan geleend geld moeten blijven steken in kleine horeca-zaken met weinig ruimte (lees, praktisch allemaal), discotheken dicht houden en verplicht zitten in de kroeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinp
Waah schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:00:
[...]

[...]

En dan kun je dus met 1 vaccinatie al mee met de QR code. Probleem is dat je natuurlijke afweer niet voor X maanden een garantie geeft. En dat daar te weinig info over is. Vandaar dat dat "niet telt".

[...]

Dit is wel zo'n enorme drogreden van de horeca (die je enkel in Nederland hoort trouwens). Je hoeft geen extra personeel aan te nemen namelijk. Mensen wachten (net als een paar maanden terug) tot ze een tafel toegewezen krijgen. Enige is dat mensen hun telefoon moeten laten zien en ID...

Een pintransactie duurt langer... Maar er staat bij geen enkel restaurant of kroeg iemand vast bij de kassa :X om met mensen af te rekenen.

Sorry, maar het is gewoon onzin dat ze extra personeel moeten aannemen. 8)7

Verder klopt het dat het in sommige gevallen dus strenger is geworden. Maar op het terras en vervolgens naar binnen lopen is gewoon fout als je de regels opvolgde. Want je mag niet naar binnen. Dat was het hele punt.

Ja ze kunnen een scheiding maken tussen terras en restaurant. Maar dat doen ze niet zodat het gewoon duidelijk is. Horeca=code. Anders krijg je dus exact dit gedrag: Och ff naar de WC kan wel, en ff snel in de rij om af te rekenen binnen ook. En dan zit er lekker een tafeltje op die looproute waar iedereen steeds langsloopt. Gevaccineerd of niet.
Ik vraag me af waar julie wonen. Lijkt wel soort randstadvisie net of de rest van Nederland niet bestaat.

Ik zag namelijk vandaag precies hetgeen ik bedoel.

Op het teras zojuist 2 mensen aan het bier. Niemand binnen. sterker nog twee oudere die tegenover de kroeg hun zelf gesmeerde boterhammen aten.

ca 2 jaar geleden zaten die lekker binnen even te lunchen.

Hoeveel mensen zijn er dan binnen, nou ja maximaal 10% van de capaciteit. Kans op besmetting met welk virus dan ook zo goed als 0.

Toch moet er een QR code gebruikt worden.

Ik snap het prima op de (drukke) avonden. Maar smiddags is het op veel plekken zo rustig dat het echt nergens op slaat. En je echt wel ineens iemand extra nodig hebt omdat er sowieso maar één iemand zichtbaar aanwezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Kevinp schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:13:
[...]

Ik vraag me af waar julie wonen. Lijkt wel soort randstadvisie net of de rest van Nederland niet bestaat.

Ik zag namelijk vandaag precies hetgeen ik bedoel.

Op het teras zojuist 2 mensen aan het bier. Niemand binnen. sterker nog twee oudere die tegenover de kroeg hun zelf gesmeerde boterhammen aten.

ca 2 jaar geleden zaten die lekker binnen even te lunchen.

Hoeveel mensen zijn er dan binnen, nou ja maximaal 10% van de capaciteit. Kans op besmetting met welk virus dan ook zo goed als 0.

Toch moet er een QR code gebruikt worden.

Ik snap het prima op de (drukke) avonden. Maar smiddags is het op veel plekken zo rustig dat het echt nergens op slaat. En je echt wel ineens iemand extra nodig hebt omdat er sowieso maar één iemand zichtbaar aanwezig is.
Ik kom zeker niet uit de randstadvisie :+ das ook wel makkelijk deflecten.

Maar wat is je alternatief dan? die 2 mensen binnen laten zonder check
(risico op besmetting personeel, das sowieso een slecht plan. Als je superspreaders hebt, is het wel het personeel)
Als het dan toch druk wordt, die mensen alsnóg chekcen? En als ze niet gevaccineerd of getest zijn, moet je die dan buiten zetten als er een groep mensen komt?

Nee dan zullen mensen heel dankbaar zijn dat ze tóch even binnen mochten zitten :+ en vervolgens weggestuurd worden. Terwijl hun eten nét gebracht word. Jammer jongens, wel betalen trouwens. De horeca heeft het al zo zwaar!

En daarom wil je gewoon éénduidig beleid. Want wat je voorstelt is A) niet te doen en B) niet te handhaven en controleren. En als we één ding hebben geleerd over de Nederlanders de laatste anderhalf jaar, is dat ze élk excuus zoeken om maar door de mazen van de regels te kruipen. :+

daarbij: Net alsof íédereen vroeger in een kroeg ging lunchen. Genoeg mensen die gewoon sowieso hun eigen bammetjes eten. Ook voor Corona. En een biertje op terras met dit weer (hier is het stralend zonnig) is toch lekkerder dan in een donkere kroeg in de middag.

Je probeert wel erg veel je eigen aannames en beleefwereld aan te passen aan de mensen op en tegenover dat terras O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 28-09-2021 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Waarom kan die ene medewerker die aanwezig is niet ook even die QR scannen dan? Die moet ook een bestelling opnemen. Kan toch in 1 moeite door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Waah schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:18:
[...]

Ik kom zeker niet uit de randstadvisie :+ das ook wel makkelijk deflecten.

Maar wat is je alternatief dan? die 2 mensen binnen laten zonder check
(risico op besmetting personeel, das sowieso een slecht plan. Als je superspreaders hebt, is het wel het personeel)
Als het dan toch druk wordt, die mensen alsnóg chekcen? En als ze niet gevaccineerd of getest zijn, moet je die dan buiten zetten als er een groep mensen komt?

Nee dan zullen mensen heel dankbaar zijn dat ze tóch even binnen mochten zitten :+ en vervolgens weggestuurd worden.

En daarom wil je gewoon éénduidig beleid. Want wat je voorstelt is A) niet te doen en B) niet te handhaven en controleren. En als we één ding hebben geleerd over de Nederlanders de laatste anderhalf jaar, is dat ze élk excuus zoeken om maar door de mazen van de regels te kruipen. :+
mogelheidheden om op 75% te draaien op vaste tijden zonder check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:11:
[...]

Tja dat doe je zelf ook met:

[...]

Verder heb je nog niets aan de discussie an sich bijgedragen. dus áls je wilt discussiëren.... doe dat dan ook O-)
Ik heb gewezen op enkele zaken die feitelijk niet kloppen, als dat geen positieve bijdragen zijn :*)
wat betreft de 1,5 meter: Dat kon enkel door een deel van de horeca-sector dicht te houden én op zo'n manier dat ze (veel) minder omzet konden draaien. Maar hadden we dan geleend geld moeten blijven steken in kleine horeca-zaken met weinig ruimte (lees, praktisch allemaal), discotheken dicht houden en verplicht zitten in de kroeg?
Ik denk inderdaad dat je de boel beter bij elkaar houdt als je alle mensen gelijk behandelt, ook al kost dat misschien geld.
Pagina: 1 ... 21 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"