Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:38
Cru, maar het is wel de waarheid. Een gevaccineerde kan best covid bij zich hebben zonder het te weten en jou besmetten. Een getest persoon is ook niet 100% zeker, maar als ik jou was kun je beter met hem een biertje gaan drinken.

Ik vraag me toch af wat uiteindelijk de strategie gaat worden voor de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-07 21:01
stylezzz schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:06:
Cru, maar het is wel de waarheid. Een gevaccineerde kan best covid bij zich hebben zonder het te weten en jou besmetten. Een getest persoon is ook niet 100% zeker, maar als ik jou was kun je beter met hem een biertje gaan drinken.

Ik vraag me toch af wat uiteindelijk de strategie gaat worden voor de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden.
Wat er gaat gebeuren is, dat mensen zich weer 'normaal' gaan gedragen. Hierdoor zullen veel mensen besmet raken, zowel gevaccineerden als niet-gevaccineerden. De kans als gevaccineerd persoon ernstig ziek te worden is aanzienlijk afgenomen, maar je bescherming neemt wel weer iets toe. Dit zal zo doorgaan totdat de meeste mensen of besmet zijn en een relatief hoge bescherming tegen opnieuw besmet raken hebben.

Het is een ingecalculeerd risico dat mensen die zich bewust niet hebben gevaccineerd grotendeels niet ernstig ziek worden, vanwege hun leeftijd. Een deel zal wel ernstig ziek worden en mogelijk komen te overlijden. Een deel laat zich doorgaans ook niet testen. Aangezien deze groep ook het hardste roept om de maatregelen te stoppen, heb ik er ondertussen vrede mee. Helaas, maar de waarheid.

Langer maatregelen in stand houden zal resulteren in minder bescherming van de risicogroep en welwillenden.

Mensen die niet kunnen gevaccineerd worden, ik zou nog 2 a 3 maandjes rustig aan doen. Groepimmuniteit wordt snel opgebouwd en zorgt voor een beschermende barrière. Dit is in ieder geval naar mijn weten het idee.

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Bowen_HAFX schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:45:
[...]

Wat er gaat gebeuren is, dat mensen zich weer 'normaal' gaan gedragen. Hierdoor zullen veel mensen besmet raken, zowel gevaccineerden als niet-gevaccineerden. De kans als gevaccineerd persoon ernstig ziek te worden is aanzienlijk afgenomen, maar je bescherming neemt wel weer iets toe. Dit zal zo doorgaan totdat de meeste mensen of besmet zijn en een relatief hoge bescherming tegen opnieuw besmet raken hebben.

Het is een ingecalculeerd risico dat mensen die zich bewust niet hebben gevaccineerd grotendeels niet ernstig ziek worden, vanwege hun leeftijd. Een deel zal wel ernstig ziek worden en mogelijk komen te overlijden. Een deel laat zich doorgaans ook niet testen. Aangezien deze groep ook het hardste roept om de maatregelen te stoppen, heb ik er ondertussen vrede mee. Helaas, maar de waarheid.

Langer maatregelen in stand houden zal resulteren in minder bescherming van de risicogroep en welwillenden.

Mensen die niet kunnen gevaccineerd worden, ik zou nog 2 a 3 maandjes rustig aan doen. Groepimmuniteit wordt snel opgebouwd en zorgt voor een beschermende barrière. Dit is in ieder geval naar mijn weten het idee.
Dat de groepsimmuniteit de ongevaccineerden gaat beschermen is denk ik een utopie geworden met de delta variant. Ik doelde overigens dus op mensen als qsys die wegens medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. Zo zullen er vast meer zijn.... word deze groep vogelvrij verklaard als we meer en meer mogen de komende tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:21:
[...]

Jij kan toch nog steeds 1,5 meter afstand houden?
Nee dat kun je niet als de rest er maling aan heeft.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:54
-tom-562 schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:21:
[...]

Jij kan toch nog steeds 1,5 meter afstand houden?
Zeker. Ik wel maar anderen hoeven het niet meer dus wordt lastig.

[ Voor 14% gewijzigd door xzaz op 13-09-2021 21:15 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
loekf2 schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:17:
[...]

Van mij ook. Zelfde als die "archaïsche" gewoonten als 3x zoenen, handenschudden en omhelzen. 1x hoi en je hand opsteken is genoeg wat mij betreft.
Hier is het moi en hand opsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 17:44
Ik denk niet dat er wat geregeld gaat worden voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden, waar een teststraat niet in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
QSYS schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:45:
Ik denk niet dat er wat geregeld gaat worden voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden, waar een teststraat niet in de buurt is.
Maar wil je er uberhaupt op uit? Als je niet gevaccineerd kunt worden is covid waarschijnlijk ook extra gevaarlijk voor je. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
stylezzz schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:55:
[...]

Maar wil je er uberhaupt op uit? Als je niet gevaccineerd kunt worden is covid waarschijnlijk ook extra gevaarlijk voor je. Of zie ik dat verkeerd?
Natuurlijk, het niet ook in de bovenkamer blijven kloppen, zo weinig kunnen heeft een flinke impact op iemand leven en op de mensen er om heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
QSYS schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:57:
[...]

Natuurlijk, het niet ook in de bovenkamer blijven kloppen, zo weinig kunnen heeft een flinke impact op iemand leven en op de mensen er om heen.
Dat geloof ik zeker. Het lijkt me helemaal frustrerend als je dus dadelijk met hangen en wurgen de horeca weer in mag, maar feitelijk nog meer risico als anders loopt. Niemand meer die aan de 1.5 meter zit, gevaccineerd maar misschien wel besmet.... de tandjes zeg.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
stylezzz schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:01:
[...]

Dat geloof ik zeker. Het lijkt me helemaal frustrerend als je dus dadelijk met hangen en wurgen de horeca weer in mag, maar feitelijk nog meer risico als anders loopt. Niemand meer die aan de 1.5 meter zit, gevaccineerd maar misschien wel besmet.... de tandjes zeg.... :X
Dat is ook de reden waarom ik ontwikkelingen rondom long covid in de gaten houd, en daarin merk je ook, dat na het blunderen met ME/CVS nu ook weer hetzelfde gebeurt met long covid. Er was al geen zon aan de horizon, maar met de hoop bij long covid had ik gehoopt dat er een zonnetje komt, maar helaas, en dan dit er bovenop. Pffff daar wordt je dan gewoon boos van. En voorop te stellen, ik ben niet bang voor long Covid en covid, veel erger kan het niet worden. Maar ik moet wel iets aan de horizon hebben, dat heeft iedereen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:57

-tom-562

Oliesjeik

Lethalis schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:11:
[...]

Nee dat kun je niet als de rest er maling aan heeft.
Waar een wil is, is een weg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Anoniem: 1279036 schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:19:
[...]

De Fransen die ik gesproken heb vonden het helemaal niets.

Het stukje Nederlandse cultuur bij sommigen om de eigen cultuur minderwaardig te achten en de eigen bevolking denigrerend te generaliseren kan ik wel missen.
Ik was eind augustus in Frankrijk en vond het allemaal erg soepel gaan anders. Zitten op t terras, code erbij en meteen de bestelling doorgeven. Was voor de obers eigenlijk ook (bijna) 0 extra werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:20
Gijsje22 schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:47:
[...]

Ik was eind augustus in Frankrijk en vond het allemaal erg soepel gaan anders. Zitten op t terras, code erbij en meteen de bestelling doorgeven. Was voor de obers eigenlijk ook (bijna) 0 extra werk.
Controleerden ze dan ook of de code hoorde bij jouw persoon aan de hand van een identiteitsbewijs? Anders is het alsnog zo lek als een mandje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-07 02:19
Tom-Z schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:58:
[...]

Controleerden ze dan ook of de code hoorde bij jouw persoon aan de hand van een identiteitsbewijs? Anders is het alsnog zo lek als een mandje.
Natuurlijk niet, want volgens Gijsje22 hadden ze er (bijna) 0 extra werk aan en dat is onmogelijk als je QR-codes en ook nog eens bijbehorende ID's moet controleren.. Of gaat het hier om de rekbaarheid van de term 'bijna'? :X

Al dit soort beleid wordt door onnozele politici (managers) bedacht die weinig benul hebben hoe bepaalde zaken in de praktijk werken en hoeveel last branches en ondernemers daar van hebben.. Zelfde onnozelheid als beweren dat staanplaatsen uit de voetbalstadions weg moeten omdat er zogenaamd nog teveel mensen staan i.p.v. zitten en niet doorhebben dat die mensen gewoon op of voor de stoeltjes in zitvakken staan.. En nu weer de zoveel procent capaciteit regel (75%), die we al vaker tijdens deze crisis voorbij hebben zien komen.. Het typisch theoretisch denken, zo van als we maar 75% toelaten zullen eventuele besmettingen ook maar 75% zijn van wat ze anders zijn of we creëren zo 25% meer ruimte voor afstand houden.. Alsof mensen bij een concert etc dan niet allemaal alsnog bij elkaar vooraan staan net zoals bij het voetbal en de F1 men gewoon elkaar opzoekt etc.. Zo denken ze echt waarschijnlijk.. Of maximaal 75 studenten in een collegezaal ongeacht de omvang van de zaal.. En ga zo maar door, het is een beetje lachwekkend en triest tegelijk.. 8)7

Deze hele crisis is mede daardoor zo enorm frustrerend, vooral vanaf afgelopen zomer nadat de ziekenhuis cijfers altijd ruim binnen de marges zijn gebleven.. Vorige week zelfs nog een gigantisch groot evenement in Zandvoort, met bijna 200.000 mensen in 3 dagen waar we allemaal de beelden van gezien hebben met massa's mensen.. Effect op de Covid19 cijfers deze week? 0, niks! Zoveelste bewijs dat het kan, en nog durven ze het niet aan om zaken volledig los te laten op 100%, zelfs niet met zogenaamde Coronapas.. Waar wachten ze op? Denken ze nu echt nu de vaccinatiegraad hoger dan ooit is (boven de 80%) dat we nog besmettingsgolven groter dan ooit krijgen die de ziekenhuizen vol laten stromen? Die kans is nagenoeg 0%.. Het is angst, emotie en controledrift die nu al een tijdje regeert, niet meer het gezonde verstand.. Mondkapjes in het OV? Omdat anders sommige mensen niet durven.. Serieus?!? Dat is nu de onderbouwing?!? Ondertussen wordt de maatschappelijke, geestelijke gezondheid en economische financiële schade alleen maar groter en groter.. Prinsjesdag dit jaar wordt ook lachen, in 2020 en 2021 is de staatschuld inmiddels al met meer dan 100 miljard euro opgelopen van 400 miljard naar 502 miljard euro (bron: rijksoverheid website zelf).. Samen tegen Corona! ;w

P.s. ik ben 2x gevaccineerd, sinds half juli al omdat ik zeker wel geloof dat dat de oplossing is.. Maar ik ben nu dus wel klaar met al die andere onzin (als dat nog niet duidelijk was).. Ik vind het echt schandalig wat ze sommige branches (zoals de muziekbranche etc) aan blijven doen.. Zonder goede onderbouwing geen maatregelen, en onzekerheid en angst zijn dus geen goede onderbouwing..

[ Voor 26% gewijzigd door Inflatable op 14-09-2021 04:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ha, toevallig wel. En ja dat levert dus 0 extra werk op. Scanner erbij, id kaart laten zien en dan meteen een drankje bestellen. Dus ze stonden toch al aan tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1279036

Gijsje22 schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:47:
[...]

Technisch is dat ook mijn ervaring, ik doelde meer op wat de mensen er van vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:48
Anoniem: 1279036 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 07:17:
[...]

Technisch is dat ook mijn ervaring, ik doelde meer op wat de mensen er van vinden.
Dat is vragen naar de bekende weg, immers vind niemand deze maatregelen leuk. Denk je dat Hugo na een avondje werken op de bank ploft en z’n vrouw aantikt om te pochen hoe trots hij is om weer wat beperkingen te hebben opgelegd aan de horeca?

We komen in een eindfase waarin sommige landen om ons heen al alles hebben losgegooid en wij nog een tussenfase maken met een Corona pas en TvT. Vermoedelijk heeft de situatie aan het begin van de zomer meegespeeld dat we nu iets voorzichtiger zijn geworden met loslaten van maatregelen. Vervelend is het zeker maar niet overkomelijk en als de data het uitwijst zullen ze echt wel de maatregelen verder afbouwen. Dat is tot nu altijd zo geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Inflatable schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 03:44:
[...]
Deze hele crisis is mede daardoor zo enorm frustrerend, vooral vanaf afgelopen zomer nadat de ziekenhuis cijfers altijd ruim binnen de marges zijn gebleven..
Hebben wij verschillende definities van de marges? Maar het is eigenlijk al 1,5jaar druk bij de ziekenhuizen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 10:28
Miki schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:02:
[...]

Dat is vragen naar de bekende weg, immers vind niemand deze maatregelen leuk. Denk je dat Hugo na een avondje werken op de bank ploft en z’n vrouw aantikt om te pochen hoe trots hij is om weer wat beperkingen te hebben opgelegd aan de horeca?

We komen in een eindfase waarin sommige landen om ons heen al alles hebben losgegooid en wij nog een tussenfase maken met een Corona pas en TvT. Vermoedelijk heeft de situatie aan het begin van de zomer meegespeeld dat we nu iets voorzichtiger zijn geworden met loslaten van maatregelen. Vervelend is het zeker maar niet overkomelijk en als de data het uitwijst zullen ze echt wel de maatregelen verder afbouwen. Dat is tot nu altijd zo geweest.
Denk eerder. "Kijk eens waar ik met mijn pabo ben gekomen." :P ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Landen om ons heen alles hebben los gegooid?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_QBMB-Pu8_APRB-ZPvmXqBLKI9M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VIujTvPCT1E5ccYVkLS0yWle.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:14:
[...]

Landen om ons heen alles hebben los gegooid?

[Afbeelding]
Deze kaart weerspiegelt niet het huidige gevoel waarin op microniveau om ons heen gekeken wordt en het aflaten van maatregelen. In globale zin zoals je kaart weerspiegelt doen we het helemaal niet zo slecht en zit het hem meer in de nuances en verschillende beperkingen. Voorbeeld in Engeland zien ze af van de Corona pas, terwijl we ons juist nu eraan vast klampen. Dit staat geheel los van alle andere beperkingen die Engeland heeft, maar zo wordt het niet gezien door velen onder ons.

Het is puur beeldvorming zoals de gehele corona pandemie ons heeft geleerd, voorbeelden:
  • In het begin is er heel erg naar Zweden gekeken, hoe veel beter dat wel niet was. Uhuh..
  • Vervolgens naar de ijzeren controle van Korea en het testen en privacy schendende telefoon volgsystemen. Zodra nu het woord "app" valt zijn we als de kippen erbij als het gaat om privacy
  • Nieuw Zeeland en het dichtgooien van de grenzen met het FvD en PVV voorop dat we dat ook moesten doen. Dat land komt er nu inmiddels pijnlijk achter dat deze strategie niet werkt en 10-0 achterstaan als het gaat om vaccineren.
  • De vaccinatie race van het UK met het zetten van eerste prikken, terwijl wij hier in Nederland nog bezig waren met het voorbereiden en plannen. Wat een schandaal, maar nu hoor je er niemand meer over.
  • etc.
  • etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Miki schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:44:
[...]

Het is puur beeldvorming zoals de gehele corona pandemie ons heeft geleerd, voorbeelden:
Daar kan ik het alleen maar roerend mee eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-07 20:57
Inmiddels ook besloten om niet meer hele klassen naar huis te sturen in geval van een besmetting:
https://www.rtlnieuws.nl/...uis-bij-besmetting-corona
Kabinet: niet meer hele schoolklas naar huis bij besmetting
30 minuten geleden
Aangepast: 23 minuten geleden
archieffotoBeeld © iStock
Bij een coronabesmetting van een leerling hoeft niet meer de hele schoolklas naar huis. Dat heeft het demissionaire kabinet vandaag besloten in het corona-overleg, zo melden bronnen aan politieke redactie van RTL Nieuws.

Het kabinet volgt daarmee met het advies van het Outbreak Management Team. Alleen leerlingen die in nauw contact zijn geweest met een besmet kind moeten thuisblijven, zo hebben de experts van het OMT voorgesteld. Dat neemt het kabinet over.

Afgelopen weken werden nog hele klassen naar huis gestuurd bij één besmetting en dat zorgde op veel basisscholen voor lege klaslokalen.
Gelukkig maar, dit was ook lang niet meer vol te houden. Met kinderen van 4, 7 en 12 was het wachten tot de eerste naar huis moest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:04

bert pit

asdasd

Miki schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:44:
[...]

Deze kaart weerspiegelt niet het huidige gevoel waarin op microniveau om ons heen gekeken wordt en het aflaten van maatregelen. In globale zin zoals je kaart weerspiegelt doen we het helemaal niet zo slecht en zit het hem meer in de nuances en verschillende beperkingen. Voorbeeld in Engeland zien ze af van de Corona pas, terwijl we ons juist nu eraan vast klampen. Dit staat geheel los van alle andere beperkingen die Engeland heeft, maar zo wordt het niet gezien door velen onder ons.

• In het begin is er heel erg naar Zweden gekeken, hoe veel beter dat wel niet was. Uhuh..
  • Vervolgens naar de ijzeren controle van Korea en het testen en privacy schendende telefoon volgsystemen. Zodra nu het woord "app" valt zijn we als de kippen erbij als het gaat om privacy
  • Nieuw Zeeland en het dichtgooien van de grenzen met het FvD en PVV voorop dat we dat ook moesten doen. Dat land komt er nu inmiddels pijnlijk achter dat deze strategie niet werkt en 10-0 achterstaan als het gaat om vaccineren.
  • De vaccinatie race van het UK met het zetten van eerste prikken, terwijl wij hier in Nederland nog bezig waren met het voorbereiden en plannen. Wat een schandaal, maar nu hoor je er niemand meer over.
  • etc.
  • etc.
Als er een soortgelijk kaartje was waarop kritiek op en gezeur over de maatregelen zichtbaar zou zijn, dan was Nederland vuurrood ondanks dat de maatregelen steeds milder zijn dan in landen rondom ons.

Momenteel ben ik in Frankrijk, waar natuurlijk ook bijzonder veel kritiek is op de mogelijk verplicht wordende vaccinatie als je tenminste je baan wilt behouden, maar in de horeca gaat het prima. Restaurants en cafe’s zitten vol, je laat even je ‘passe sanitair’ zien en klaar. Bovendien weet je dat er geteste of gevaccineerde personen rondom je zitten.

Er zijn gelegenheden met wat vrijgevochten ondernemers die er niet aan meedoen, meestal met buiten terras.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inflatable
xzaz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:19:
[...]

Hebben wij verschillende definities van de marges? Maar het is eigenlijk al 1,5jaar druk bij de ziekenhuizen.
Als 600-700 mensen in totaal waarvan net iets meer dan 200 op de IC en de rest op normale verpleegafdelingen niet binnen de marges is wat ze relatief makkelijk aankunnen dan hebben we inderdaad een heel erg groot probleem met onze ziekenhuizen.. Voor de rest lees en hoor ik al vele jaren dat het druk is in de ziekenhuizen, bij elke flinke griepgolf hetzelfde verhaal.. Het is dus geen nieuw probleem door Covid19..

Hier nog een artikel uit 2018 toen men ook moord en brand schreeuwde over drukte: https://www.ad.nl/binnenl...-grieppatienten~ab5eb9e0/

De lobby om de griepprik te verplichten bestaat ook al langer, zie dit artikel: https://www.rtlnieuws.nl/...orgpersoneel-komt-er-niet

Voor die lobby komt de Covid19 crisis dus als een soort geschenk uit de hemel.. Straks een Coronapas, zet Influenza er ook maar vast in.. Die discussie gaat komen, die voorspelling durf ik nu wel aan..

[ Voor 19% gewijzigd door Inflatable op 14-09-2021 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:02:
Nachtclub dicht voor middernacht. Het lijkt wel De Speld. Het zal me niks verbazen dat dit gekozen is om de angel uit het kort geding van KHN te halen, zo hebben ze eerder op rechtszaken gereageerd.
Nieuwe naam: avondclub _O-

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
bert pit schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:58:
[...]

Als er een soortgelijk kaartje was waarop kritiek op en gezeur over de maatregelen zichtbaar zou zijn, dan was Nederland vuurrood ondanks dat de maatregelen steeds milder zijn dan in landen rondom ons.

Momenteel ben ik in Frankrijk, waar natuurlijk ook bijzonder veel kritiek is op de mogelijk verplicht wordende vaccinatie als je tenminste je baan wilt behouden, maar in de horeca gaat het prima. Restaurants en cafe’s zitten vol, je laat even je ‘passe sanitair’ zien en klaar. Bovendien weet je dat er geteste of gevaccineerde personen rondom je zitten.

Er zijn gelegenheden met wat vrijgevochten ondernemers die er niet aan meedoen, meestal met buiten terras.
Klagen was toch onze volkssport nummer 1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:26
Vlassie1980 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:21:
Inmiddels ook besloten om niet meer hele klassen naar huis te sturen in geval van een besmetting:
https://www.rtlnieuws.nl/...uis-bij-besmetting-corona

[...]

Gelukkig maar, dit was ook lang niet meer vol te houden. Met kinderen van 4, 7 en 12 was het wachten tot de eerste naar huis moest.
Top! Alleen nog even afwachten hoe het "in nauw contact met" bepaald gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Inflatable schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:00:
[...]

Als 600-700 mensen in totaal waarvan net iets meer dan 200 op de IC en de rest op normale verpleegafdelingen niet binnen de marges is wat ze relatief makkelijk aankunnen dan hebben we inderdaad een heel erg groot probleem met onze ziekenhuizen.. Voor de rest lees en hoor ik al vele jaren dat het druk is in de ziekenhuizen, bij elke flinke griepgolf hetzelfde verhaal.. Het is dus geen nieuw probleem door Covid19..

Hier nog een artikel uit 2018 toen men ook moord en brand schreeuwde over drukte: https://www.ad.nl/binnenl...-grieppatienten~ab5eb9e0/

De lobby om de griepprik te verplichten bestaat ook al langer, zie dit artikel: https://www.rtlnieuws.nl/...orgpersoneel-komt-er-niet

Voor die lobby komt de Covid19 crisis dus als een soort geschenk uit de hemel.. Straks een Coronapas, zet Influenza er ook maar vast in.. Die discussie gaat komen, die voorspelling durf ik nu wel aan..
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:59
[...]

Vergeet niet dat we dan ook meteen kunnen bijhouden of je wel driemaal daags je handen wast, de wc niet vergeet door te trekken, minstens 1x week in bad gaat en regelmatig je neus snuit en de was doet :+

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:59
Southern Sun schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:21:
[...]

Top! Alleen nog even afwachten hoe het "in nauw contact met" bepaald gaat worden...
De wetenschap komt er iig niet bij kijken: met een paar uur in een afgesloten ruimte ben je 100% zeker dat je hebt wat anderen in het lokaal ook hebben.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wat is de kans dat Mark of Hugo met "we zijn er bijna, maar nog niet helemaal" komt zometeen ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:56

Dennis1812

Amateur prutser

IJzerlijm schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:51:
Wat is de kans dat Mark of Hugo met "we zijn er bijna, maar nog niet helemaal" komt zometeen ?
150%

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:21
Nog even vol houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Zou fijn zijn als ze een keer duidelijk maken wat het doel nou precies is.. Dus waar zijn we bijna maar nog niet helemaal?!? Ik vermoed dat ze het zelf ook niet echt weten..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:00
Dus met een vaccin- pas zijn we straks allemaal van ‘vrije burger’ naar in feite een ‘patiënt die moet luisten’ geëvolueerd

Daarom dat dus maar niet

[ Voor 9% gewijzigd door Mel33 op 14-09-2021 19:25 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Rutte is wel eens in een nachtclub geweest.. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:10
Rockvee2 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:35:
Rutte is wel eens in een nachtclub geweest.. :+
Zijn ze nu ook in een nachtclub? Beeld is bij mij aardig zwart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
tomcool schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:40:
[...]

Het licht moest uit om 0:00 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Laatst online: 16:03
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:09:
[...]

Denk eerder. "Kijk eens waar ik met mijn pabo ben gekomen." :P ;)
Als ik sommige debatten zie dan staat hij nog steeds voor een kleuterklas :+

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-07 18:00
tomcool schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:40:
[...]

Er werd een kritische vraag gesteld. 1 snelle dwingende blik van Rutte was genoeg om het beeld op zwart te krijgen.

Ze zijn eng, heel eng. Een Covid-pas een versoepeling noemen, extra geld naar handhaving en niet naar de zorg, maar het is voor de gezondheid. 2-deling creëren in de maatschappij. Gevaccineerden niet laten testen terwijl "het maar een kleine moeite is".

Deze mensen zijn demissionair verklaard omdat ze de boel hebben belazerd en ze nemen de meest ingrijpende beslissingen ooit.
Wat je ook van Covid vindt, een verkoudheid, een tweede ebola, of ook maar ergens er tussenin... Iedereen ziet dat deze mensen falen, liegen en bedriegen en we laten ze gewoon hun gang gaan. bah.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

sNielz123 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:38:
[...]

Er werd een kritische vraag gesteld. 1 snelle dwingende blik van Rutte was genoeg om het beeld op zwart te krijgen.

Ze zijn eng, heel eng. Een Covid-pas een versoepeling noemen, extra geld naar handhaving en niet naar de zorg, maar het is voor de gezondheid. 2-deling creëren in de maatschappij. Gevaccineerden niet laten testen terwijl "het maar een kleine moeite is".

Deze mensen zijn demissionair verklaard omdat ze de boel hebben belazerd en ze nemen de meest ingrijpende beslissingen ooit.
Wat je ook van Covid vindt, een verkoudheid, een tweede ebola, of ook maar ergens er tussenin... Iedereen ziet dat deze mensen falen, liegen en bedriegen en we laten ze gewoon hun gang gaan. bah.
Er is met de kamer zelf afgesproken dat ze op covid gebied handelen als zijn niet demissionair maar als normaal kabinet.

Het is ook niet dat we het enige land zijn met deze maatregelen natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:00
Google/fb politiek weet niet wat jou voorkeur is

Ze hebben het andersom aangepakt

Ze hebben jou voorgeschreven wat je voorkeuren gaan zijn.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Ik word er weer fijntjes aan herinnerd dat dit de COVID kroeg topic is waar we laagdrempelig over Corona kunnen kletsen, met de nadruk op laag :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

[...]
Straks een Coronapas, zet Influenza er ook maar vast in.. Die discussie gaat komen, die voorspelling durf ik nu wel aan..
Discussie misschien. Maar ik kan me niet voorstellen dat er gevolg aan gegeven wordt, aangezien niet alle belangen dezelfde kant op wijzen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Mel33 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:24:
Dus met een vaccin- pas zijn we straks allemaal van ‘vrije burger’ naar in feite een ‘patiënt die moet luisten’ geëvolueerd

Daarom dat dus maar niet
Ik heb bij mijn beslissing mij te laten vaccineren juist mijn best gedaan alle politieke ruis weg te filteren.

Het vaccin verkleint het risico op ernstige ziekte door corona, ook bij de delta variant. Dat is genoeg reden om het te nemen. En hoe meer mensen het nemen, hoe groter de kans dat de overige zorg kan blijven doorgaan.

Veel lastiger dan dat hoeft het niet te zijn.

Met als bonus dat je je om de politiek niet meer zo druk maakt, omdat je toch gevaccineerd bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
@QSYS Er is een uitzondering op de testplicht die misschien op jouw situatie van toepassing is. Artikel 6.33 van de Trm bepaalt dat iemand die door een "test ernstig ontregeld raakt" zonder test (of vaccinatie) onder voorwaarden toch kan worden toegelaten.

• QSYS
Tom-Z schreef op woensdag 15 september 2021 @ 00:13:
@QSYS Er is een uitzondering op de testplicht die misschien op jouw situatie van toepassing is. Artikel 6.33 van de Trm bepaalt dat iemand die door een "test ernstig ontregeld raakt" zonder test (of vaccinatie) onder voorwaarden toch kan worden toegelaten.
Thanx, dit wist ik niet.

• sNielz123
bert pit schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 23:36:
[...]

Discussie misschien. Maar ik kan me niet voorstellen dat er gevolg aan gegeven wordt, aangezien niet alle belangen dezelfde kant op wijzen.
Influenza weet ik niet. Ik zet meer in op een CO2-pas.
Zoals Rutte zegt is de Coronapas tijdelijk. Ze noemen dat ding straks gewoon anders.

https://www.rtlnieuws.nl/...emissiehandelssysteem-tno

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:03
sNielz123 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 02:48:
[...]

Influenza weet ik niet. Ik zet meer in op een CO2-pas.
Zoals Rutte zegt is de Coronapas tijdelijk. Ze noemen dat ding straks gewoon anders.

https://www.rtlnieuws.nl/...emissiehandelssysteem-tno
Hmm, ik hoop toch niet dat de brakke corona infrastructuur dan niet meer gebruikt wordt. :+ Even een QR aanmaken voor een halfje brood... _O- De keuze, in het artikel om zoiets bij de bank te stallen vind ik overigens ook niet de beste keuze... (negatieve CO2 rente :9 )

Vind dat los van eventuele politieke en privacy implicaties overigens nog niet eens zo'n slecht idee. Voor een hoop mensen zou het wel een eyeopener zijn als ze zien welk effect hun levensstijl nu heeft op de klimaat verandering. Daarnaast zou het misschien ook wel gewoon een echt effect hebben op grote uitstoters wanneer ze echt moeten gaan betalen voor hun uitstoot, en zo niet dan moeten ze ervoor bloeden.

Het kan, in mijn ogen, namelijk niet zo zijn dat jij en ik krom moeten liggen om CO2 uitstoot terug te dringen maar het bedrijfsleven vrolijk door kan gaan met uitstoten. Dan kun je net zo goed nu stoppen met maatregelen. Zeker wanneer schijnbaar 30 bedrijven verantwoordelijk zijn voor 40% van de uitstoot. https://milieudefensie.nl...k-voor-71-van-de-uitstoot
en je ziet dat een gemiddeld gezin (2,2 personen) volgens Milieucentraal 23 ton CO2 per jaar uitstoot https://www.rtlnieuws.nl/...2-uitstoo-ipcc-shell-tata

Ik zie alleen wel wat haken en ogen aan de uitvoering ervan, met name de vraag of politieke kleur in de regering effect gaat hebben op je budget? Kun je je rechten opsparen? Of je je rechten naar keuze kan verkopen? Ik wil je best aan de buurman verkopen zodat hij z'n PHEV nog kan aftanken deze maand maar niet aan Tata. :+ Gaat alles een "CO2 belasting" krijgen of gaat het echt om de zware huis/tuin/keuken uitstoters? (vervoer, voedsel) Want in mijn ogen kom je ook dan weer voor een dilemma te staan, zijn Ikea kasten uit Polen (efficiënte massaproductie en transport) waar sommige mensen 30/40 km voor moeten rijden, dan echt beter voor het milieu dan meubels van de meubelzaak uit eigen stad?

Maar het idee is op zich niet eens zo verkeerd, het is ook wel grappig om te zien dat het gemiddelde 23 ton per jaar is, en je in een berekening ziet dat je dat vele tonnen onder zit, door wat simpele aanpassingen in je levensstijl, (zonnepanelen, elektrisch rijden, af en toe vegetarische keuzes maken bij het eten) maar die 5,5 ton ga ik ook dan nog niet halen. :+ Laat staan dat iemand zijn CO2 uitstoot met een 5e kan terugbrengen en er tot op heden helemaal niets aan doet/wil doen. :9

Als je dat doorrekend dan wordt het helaas weer een verkapte lastenverzwaring voor de samenleving, die amper effect heeft.

Maar goed we gaan lichtelijk off-topic geloof ik, positief effect van het gehele Corona gebeuren was overigens wel dat de uitstoot van CO2 afnam door o.a. minder reisbewegingen.

[ Voor 6% gewijzigd door TIGER1125 op 15-09-2021 07:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Laguna

Connaisseur

Lethalis schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 23:41:
[...]

Met als bonus dat je je om de politiek niet meer zo druk maakt, omdat je toch gevaccineerd bent.
Dat is toch wel een ernstige bijwerking, maar het verklaart wel het makke schapengedrag.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Laguna schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:41:
[...]

Dat is toch wel een ernstige bijwerking, maar het verklaart wel het makke schapengedrag.
Toch nog gezonder dan je de hele dag boos maken over wat DE JONGE nou weer bedacht heeft om je leven te verzieken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Laguna schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:41:
[...]
Ik heb 2 groepen mensen om mij heen.

Groep 1 heeft de prik meteen gehaald toen het kon en is verder gegaan met zijn of haar leven. Groep 2 maakt zich praktisch dagelijks druk over hoe hun leven er (straks) uitziet als tweederangs burger.

Persoonlijk ben ik nooit echt een antivaxxer geweest, ook niet van de alternatieve geneeswijzen of überhaupt enig zweverig gedoe.

Ik maakte mij vooral druk over de nieuwe gebruikte technieken (mRNA, vector vaccins) en de mogelijke gevolgen daarvan.

Inmiddels zijn we echter al een behoorlijke tijd mensen aan het vaccineren en is er meer data beschikbaar over wat de vaccins doen. En deze data toont aan dat het voor verreweg de meeste mensen beter is om het vaccin te halen dan om het virus door te maken.

Kort samengevat zie ik dan simpelweg een soort win / win situatie... haal de prik en je kunt je daarna minder druk maken om corona. Daarnaast kun je je aandacht weer focussen op de toekomst en de dingen die echt belangrijk zijn in het leven.

Werken, studeren, zorgen voor mijn gezin. Hopelijk voor mezelf een einde breien aan dit coronadrama dat vorig jaar begon.

Het duurt mij allemaal veel te lang. Als er dan een opt out lijkt te zijn, dan kies ik die.

Principes zijn allemaal leuk en aardig, maar ik heb veel te veel te verliezen hierbij. En dat patroon zie ik ook terug in mijn omgeving. Het zijn meestal niet de succesvolle advocaat of directeur van een bedrijf die een enorm punt van die prik maken. Die halen hem even snel, pragmatisch als ze zijn, en gaan weer verder met hun leven.

Aan de andere kant zie ik mensen die enorm met zichzelf worstelen die de prik niet halen. Om de meest uiteenlopende redenen. Omdat een familielid ooit een nare reactie op een vaccin heeft gehad, ze überhaupt weinig vertrouwen in medische wereld hebben door nare ervaringen, ze sowieso een beetje alternatief / zweverig zijn, of voor zichzelf willen bewijzen dat ze een vrije wil hebben als individu en puur uit protest die prik niet halen.

Allemaal prima, maar groep 1 lijkt een stuk gelukkiger te zijn dan groep 2.

Ik ben en was het zat om tot groep 2 te behoren. Ik zie het van dichtbij... mensen die de hele dag op Twitter en Facebook zich opvreten om elke maatregel en elkaar alleen maar verder opfokken.

Tsja. Misschien ben ik uiteindelijk te pragmatisch om de verzetsstrijder uit te hangen :P Ik wil verder met andere dingen in mijn leven.

PS
Mijn Duitse overgrootvader was met een Joodse vrouw getrouwd, terwijl hij een hoge functie bij de politie had. Over fucked up situaties gesproken. Heeft zijn vrouw stilletjes geëvacueerd naar Polen en heeft daarna braaf voor Duitsland gevochten.

En na de oorlog? Vrouw weer opgehaald en weer verder gegaan alsof het niet gebeurd was.

Het zal voor veel mensen niet te verkroppen zijn. Hij had geen hekel aan Joden, Russen of wie dan ook. Hij deed gewoon wat hij kon om te overleven.

De situatie waar we nu in zitten is peanuts daarmee vergeleken... en als ik dan zie dat mensen de tweede wereldoorlog erbij halen dan weet ik niet of ik moet lachen of huilen. Ze hebben geen idee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:35
Lethalis schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:58:
[...]

Groep 1 heeft de prik meteen gehaald toen het kon en is verder gegaan met zijn of haar leven. Groep 2 maakt zich praktisch dagelijks druk over hoe hun leven er (straks) uitziet als tweederangs burger.

Persoonlijk ben ik nooit echt een antivaxxer geweest, ook niet van de alternatieve geneeswijzen of überhaupt enig zweverig gedoe.

Ik maakte mij vooral druk over de nieuwe gebruikte technieken (mRNA, vector vaccins) en de mogelijke gevolgen daarvan.

Inmiddels zijn we echter al een behoorlijke tijd mensen aan het vaccineren en is er meer data beschikbaar over wat de vaccins doen. En deze data toont aan dat het voor verreweg de meeste mensen beter is om het vaccin te halen dan om het virus door te maken.

Kort samengevat zie ik dan simpelweg een soort win / win situatie... haal de prik en je kunt je daarna minder druk maken om corona. Daarnaast kun je je aandacht weer focussen op de toekomst en de dingen die echt belangrijk zijn in het leven.

Werken, studeren, zorgen voor mijn gezin. Hopelijk voor mezelf een einde breien aan dit coronadrama dat vorig jaar begon.

Het duurt mij allemaal veel te lang. Als er dan een opt out lijkt te zijn, dan kies ik die.

Principes zijn allemaal leuk en aardig, maar ik heb veel te veel te verliezen hierbij. En dat patroon zie ik ook terug in mijn omgeving. Het zijn meestal niet de succesvolle advocaat of directeur van een bedrijf die een enorm punt van die prik maken. Die halen hem even snel, pragmatisch als ze zijn, en gaan weer verder met hun leven.

Aan de andere kant zie ik mensen die enorm met zichzelf worstelen die de prik niet halen. Om de meest uiteenlopende redenen. Omdat een familielid ooit een nare reactie op een vaccin heeft gehad, ze überhaupt weinig vertrouwen in medische wereld hebben door nare ervaringen, ze sowieso een beetje alternatief / zweverig zijn, of voor zichzelf willen bewijzen dat ze een vrije wil hebben als individu en puur uit protest die prik niet halen.

Ik ben en was het zat om tot groep 2 te behoren. Ik zie het van dichtbij... mensen die de hele dag op Twitter en Facebook zich opvreten om elke maatregel en elkaar alleen maar verder opfokken.

Tsja. Misschien ben ik uiteindelijk te pragmatisch om de verzetsstrijder uit te hangen :P Ik wil verder met andere dingen in mijn leven.

PS
Mijn Duitse overgrootvader was met een Joodse vrouw getrouwd, terwijl hij een hoge functie bij de politie had. Over fucked up situaties gesproken. Heeft zijn vrouw stilletjes geëvacueerd naar Polen en heeft daarna braaf voor Duitsland gevochten.

En na de oorlog? Vrouw weer opgehaald en weer verder gegaan alsof het niet gebeurd was.

Het zal voor veel mensen niet te verkroppen zijn. Hij had geen hekel aan Joden, Russen of wie dan ook. Hij deed gewoon wat hij kon om te overleven.

De situatie waar we nu in zitten is peanuts daarmee vergeleken... en als ik dan zie dat mensen de tweede wereldoorlog erbij halen dan weet ik niet of ik moet lachen of huilen. Ze hebben geen idee.
Een lange post, maar ik heb 'm in 1 ruk uitgelezen. Helder verhaal en herkenbaar.

In plaats van uren lang zoeken naar argumenten om iets niet te willen of te mogen, kun je ook gewoon een keer over een drempel heenstappen.

Vind/vond ik een mondkapje leuk: Nee.
Helpt het tegen verspreiding: Mwaoh, wellicht 0,00001 % (Nee, dit getal is niet wetenschappelijk onderbouwd en er is geen bron - het is puur fantasie)
Als het die 0,00001% helpt, doe ik het graag om sneller uit deze situatie te komen. Als het niet helpt: Nevermind - ik ga er geen energie aan verspillen om Facebook en andere sites te vullen met mijn mening.

Ben geen viroloog en heb ook geen ambitie dat te worden.

Ander dingetje:
Gisteren een meneer van Horeca Nederland op de radio:
Opheffen van de 1,5 meter maatregel is geen versoepeling, want we houden ons nu toch al niet aan die maatregel
|:(

www.steamloco.info

• sNielz123
*knip* geen complottheorieën

[ Voor 97% gewijzigd door ZieMaar! op 15-09-2021 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Alle landen met maatregelen spelen een spelletje dus? En die overleggen dat ook steeds met elkaar? Zo van hoe zullen we ze nu eens pesten?
Die covid prikken kost de overheid een bak met geld. Voor jou zijn ze gratis namelijk. Maar Pfizer stuurt gewoon een factuur als de overheid ze inkoopt. Dus de overheid heeft er juist belang bij zo min mogelijk te kopen.
Scheelt geld namelijk.

Daarnaast is tot nu toe elke maatregelen afgebouwd wanneer dat lukte/kon. Soms wat laat en soms wat vroeg.

Wat is nu dat grote enge spel dan precies en wat bereiken de overheden over de hele wereld hiermee en waarom zouden ze dat doen? Waarom zouden ze niet gewoon nadenken wat het beste is voor de volksgezondheid? (Vaccineren dus)

[ Voor 41% gewijzigd door ZieMaar! op 15-09-2021 17:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
Je doet een aantal hele sterke uitspraken zonder nadere onderbouwing en schoffeert daarbij ook Tweakers die bij deze instellingen werken.

Dat je het niet eens bent met de genomen maatregelen daar kan een ieder begrip voor hebben. Zelfs het demissionaire kabinet zal het roerend met je eens zijn. Alleen zij hebben een maatschappelijke en sociale verantwoordelijkheid en dragen daarbij de last om zo goed en zo kwaad mogelijk Nederland door deze pandemie heen te loodsen.
Dus laten we aub op de inhoud het gesprek aangaan dan dat we allerlei onzinnige waanbeelden proberen te projecteren.

[ Voor 48% gewijzigd door ZieMaar! op 15-09-2021 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
*knip* geen complottheorieën

[ Voor 97% gewijzigd door ZieMaar! op 15-09-2021 17:15 ]

• sNielz123
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door ZieMaar! op 15-09-2021 17:15 ]

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-07 21:23
Snap die angst over die Great Reset niet helemaal. Als dat allemaal waar zou zijn dan

"you'll own nothing and you'll be happy"
Wat is dat het probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Marc3l schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:48:
Snap die angst over die Great Reset niet helemaal. Als dat allemaal waar zou zijn dan

Wat is dat het probleem?
Dat mensen nogal veel van hun spulletjes houden? :+

Feit is dat het erg lastig gaat worden om ons huidige leventje vol te houden. Staat helemaal los van de pandemie en de vaccins echter. We hebben een aantal problemen:
- We kunnen niet eeuwig van economische groei uitgaan.
- Er is een onbalans in welvaart tussen jong en oud (generational gap).
- Als we doorgaan zoals nu dan blijft er weinig over van onze leefomgeving.
- Klimaatverandering en alle gevolgen vandien.
- Vergaande automatisering zal een hoop (vooral laagopgeleid) werk overbodig maken.
- Vergrijzing en enorm stijgende zorgkosten.

Met al deze problematiek moet je iets. Ik heb het boek van Klaus Schwab gelezen en hij probeert simpelweg antwoorden te geven op allerlei bestaande problemen en vat het samen met dat onze huidige systemen een Great Reset nodig hebben. Als ik het mij goed herinner.

Tsja, als je niet van veranderingen houdt, kun je dat wellicht als een complot zien. Ik zie het inmiddels als iets onvermijdelijks dat sowieso gaat gebeuren, want we moeten wel.

Het staat echter los van de pandemie en de maatregelen... ik verwacht nog steeds dat we met veel zaken "terug naar normaal" gaan uiteindelijk, wat de pandemie betreft in ieder geval.

Natuurlijk zijn er aspecten van de maatregelen die goed passen in een meer sustainable toekomst. Bijvoorbeeld het thuiswerken en minder autorijden. Het is niet ondenkbaar dat eigen autobezit bijvoorbeeld grotendeels zal verdwijnen de komende 25 jaar. Als er immers mobiliteitsdiensten zullen worden ontwikkeld op basis van zelfrijdende auto's dan kun je gewoon een auto on demand bestellen en staat hij binnen 15 minuten voor de deur. Instappen maar! Veel efficiënter en ook beter voor het milieu dan dat iedereen een eigen auto heeft.

En zo kun je steeds meer zaken die mensen nu bezitten eigenlijk omvormen naar een dienst die je afneemt.

Maar nogmaals... staat allemaal los van de pandemie.

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-07 21:23
Lethalis schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:27:
[...]

Maar ze zullen gelukkig zijn dus dan is het toch geen probleem. :P

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ja verdorie. Vorig jaar huis gekocht. Moet ik hem inleveren aan zoon oud lijk genaamd Klaus.

Santa klaus was leuker.

Serieuzere note. Ik geloof nog geen seconde dat corona daarvoor ontworpen is en we allemaal voor de gek gehouden worden. Iedereen die dat wel geloofd.. helaas voor jullie zijn de ggz wachttijden behoorlijk lang momenteel.

• sNielz123
*knip* Feedback of vragen over moderatie mogen in het FB topic of via DM (die je al prima wist te vinden).

[ Voor 85% gewijzigd door ZieMaar! op 15-09-2021 20:21 ]

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:00
Marc3l schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:48:

Wat is dat het probleem?
Het is wel een agenda die vooral gepusht wordt vanuit de lobby van multinationals.
Bang moeten zijn is het niet goede woord, kritisch moeten zijn en onwenselijk wel. Dat is makkelijk samen te vatten in twee punten: multinationals zijn niet democratisch en zijn vooral uit op korte termijn winst.

Het zal daarom denk ik een ontwikkeling zijn waarvan vooral een kleinere groep profiteert en niet de gemiddelde burger (en de Aarde). Maar dat is sowieso een voortzetting van de laatste 40 jaar.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:03
[...]

Zoals hij het brengt lijkt het wel zo ja.

Ik merkt nooit iets van medeleven bij Rutte/ of de Jonge. Beide lijken een soort van ik moet de sterke leider zijn uitstraling te willen hebben.

Wat ik vooral slecht vind. Als je dan toch de discussie over vrijheid wil hebben. Waarom lijkt het dat je terug MOET naar 100% met pas.

waarom niet de keuze, 75% zonder (zoals nu) of 100% met. Maar nee de overheid verplicht iets waar zeker de horeca en blijkbaar ook een aantal artiesten het niet mee eens zijn.

Dit is namelijk geen versoepeling dit is een verzwaring. Want die paar extra mensen gaan niet het verschil maken qua besmettingen. Niet op de plekken waar deze pas nu niet verplicht is en straks wel.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Kevinp
Lethalis schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:27:
[...]

Feit is dat het erg lastig gaat worden om ons huidige leventje vol te houden. Staat helemaal los van de pandemie en de vaccins echter. We hebben een aantal problemen:
- We kunnen niet eeuwig van economische groei uitgaan.
- Er is een onbalans in welvaart tussen jong en oud (generational gap).
- Als we doorgaan zoals nu dan blijft er weinig over van onze leefomgeving.
- Klimaatverandering en alle gevolgen vandien.
- Vergaande automatisering zal een hoop (vooral laagopgeleid) werk overbodig maken.
- Vergrijzing en enorm stijgende zorgkosten.

Met al deze problematiek moet je iets. Ik heb het boek van Klaus Schwab gelezen en hij probeert simpelweg antwoorden te geven op allerlei bestaande problemen en vat het samen met dat onze huidige systemen een Great Reset nodig hebben. Als ik het mij goed herinner.

Tsja, als je niet van veranderingen houdt, kun je dat wellicht als een complot zien. Ik zie het inmiddels als iets onvermijdelijks dat sowieso gaat gebeuren, want we moeten wel.

Het staat echter los van de pandemie en de maatregelen... ik verwacht nog steeds dat we met veel zaken "terug naar normaal" gaan uiteindelijk, wat de pandemie betreft in ieder geval.

Natuurlijk zijn er aspecten van de maatregelen die goed passen in een meer sustainable toekomst. Bijvoorbeeld het thuiswerken en minder autorijden. Het is niet ondenkbaar dat eigen autobezit bijvoorbeeld grotendeels zal verdwijnen de komende 25 jaar. Als er immers mobiliteitsdiensten zullen worden ontwikkeld op basis van zelfrijdende auto's dan kun je gewoon een auto on demand bestellen en staat hij binnen 15 minuten voor de deur. Instappen maar! Veel efficiënter en ook beter voor het milieu dan dat iedereen een eigen auto heeft.

En zo kun je steeds meer zaken die mensen nu bezitten eigenlijk omvormen naar een dienst die je afneemt.

Maar nogmaals... staat allemaal los van de pandemie.
In basis klopt het helemaal. Maar (en ja is offtopic) het is allemaal wel wat vreemd.
Een telefoon is kapot, reparatie is niet mogelijk.
Koop je een Tesla, reparatie is bijna niet mogelijk (behalve door Tesla).

Misschien een interessante vraag, hoeveel kost het aan stroom met die always online abonementen ipv gekochte software die je eenmalig download? Ja heel weinig, maar heel vaak heel weinig is wel heel veel.

dat je niet kan blijven groeien is /zou geen probleem moeten zijn. We moeten focussen op consolideren. Daarnaast moet deze welvaard wel eerlijker verdeeld worden in mijn ogen. (hoe is een lastige/andere discussie).

Overigens was covid de kans om iets aan de vergrijzing te doen. Er zijn iig dingen openbaar gemaakt dat niks doen meer levensjaren bespaarde dan wel iets doen. Die levensjaren zaten niet bij de oudere.

Bezit is niet het probleem van een sustainable toekomst. Maar hoe je met bezit om gaat mogelijk wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Kevinp schreef op donderdag 16 september 2021 @ 08:46:
[...]

Zoals hij het brengt lijkt het wel zo ja.

Ik merkt nooit iets van medeleven bij Rutte/ of de Jonge. Beide lijken een soort van ik moet de sterke leider zijn uitstraling te willen hebben.

Wat ik vooral slecht vind. Als je dan toch de discussie over vrijheid wil hebben. Waarom lijkt het dat je terug MOET naar 100% met pas.

waarom niet de keuze, 75% zonder (zoals nu) of 100% met. Maar nee de overheid verplicht iets waar zeker de horeca en blijkbaar ook een aantal artiesten het niet mee eens zijn.

Dit is namelijk geen versoepeling dit is een verzwaring. Want die paar extra mensen gaan niet het verschil maken qua besmettingen. Niet op de plekken waar deze pas nu niet verplicht is en straks wel.
Het waarom is vrij eenvoudig uit te leggen, de lessen die we afgelopen zomer hebben geleerd met het volledig loslaten, het aankomende herfst seizoen waarin we weer lekker veel binnen zitten en de eerste seizoensverkoudheidjes opkomen i.c.m. 1,8 miljoen ongevaccineerden is de grondslag.

Is deze keuze 100% waterdicht, nee verre van, is het gezien hetgeen is voorgevallen een logische reactie, ja.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kevinp schreef op donderdag 16 september 2021 @ 08:46:
Maar nee de overheid verplicht iets waar zeker de horeca en blijkbaar ook een aantal artiesten het niet mee eens zijn.
KHN zou ook een andere toon kunnen aanslaan: "die coronapas vinden we erg jammer, maar gelukkig kunnen we weer op 100% en we gaan het als sector zo makkelijk mogelijk maken voor iedereen. Hier zijn onze praktische ideeën, let's go!" Dat zou ik zelf veel meer waarderen en dan zou ik van harte meeleven.

• Kevinp
user109731 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:19:
[...]

KHN zou ook een andere toon kunnen aanslaan: "die coronapas vinden we erg jammer, maar gelukkig kunnen we weer op 100% en we gaan het als sector zo makkelijk mogelijk maken voor iedereen. Hier zijn onze praktische ideeën, let's go!" Dat zou ik zelf veel meer waarderen en dan zou ik van harte meeleven.
Zoals de horeca is behandeld snap ik dat wel met volkome onbegrijpelijke maatregelen.
Miki schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:14:
[...]

Het waarom is vrij eenvoudig uit te leggen, de lessen die we afgelopen zomer hebben geleerd met het volledig loslaten, het aankomende herfst seizoen waarin we weer lekker veel binnen zitten en de eerste seizoensverkoudheidjes opkomen i.c.m. 1,8 miljoen ongevaccineerden is de grondslag.

Is deze keuze 100% waterdicht, nee verre van, is het gezien hetgeen is voorgevallen een logische reactie, ja.
Nou je hebt nog niks gezegd waarom. Of ik ben niet duidelijk genoeg geweest.

Ik zeg niet laat alles los. Hoewel ik persoonlijk denk dat als je dat afgelopen zomer zou hebben gedaan voor buiten evenementen dat er dan weinig aan de hand zou zijn geweest.

Maar wat ik zeg.
Geef de horeca de mogelijkheid om 100% open te gaan met pas.
OF!
De mogelijkheid om op 75% open te gaan zonder pas.
Of een combinatie, dus in het weekend pas, op maandag tot en met donderdag niet.

Daarnaast faalt de overheid ten opzichte van sportclubs.
Wat als de kantine aan het sport deel zit
Wat als je de kantine door moet om bij het sporten te komen.
Moet ik om even een drankje te halen (dus echt gewoon ophalen) ook direct die pas laten zien

De sport is altijd een ondergeschoven kindje geweest. En hoezeer dat mensen gezond houd lijkt het wel alsof sport gevaarlijk is en je niet aan sport moet doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:15

Mfpower

In dubio

Lethalis schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:58:
[...]

PS

Groep 3, waar ik toebehoor: gewoon laten vaccineren omdat het imho de beste optie is voor mij, maar ook kritiek op het systeem. We hebben de afgelopen eeuw hard gevochten voor rechten die ons beschermen, waaronder die van lichamelijke integriteit. Omdat iedereen pragmatisch is, beseffen we te weinig dat we dat kunnen zijn omdat we al die jaren beschermd zijn door diezelfde rechten. Daar maak ik me druk over, want ik zie de coronapas als een ernstige aantasting van de lichamelijke integriteit. De uitdaging is imho om het virus te mitigeren z.d.d. we onze vooraf opgestelde rechten blijven beschermen.

De pas schuurt hiermee, omdat via een omweg die integriteit wordt dwarsgezeten. Dit is een mate van dwang die ik echt niet vind kunnen ook al zie ik de implicaties op bijv. de zorg. Dan moeten we maar andere maatregelen verzinnen, we zijn nou eenmaal een rechtsstaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:22
Spoetnik385 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:15:
[...]

Ander dingetje:
Gisteren een meneer van Horeca Nederland op de radio:

[...]
En die meneer van de horeca maar verbaasd zijn als ze straks weer de eerste zijn die dicht moeten bij een nieuwe golf. 8)7

Overigens is het slechte houden aan de coronaregels de reden waarom ik en mij vrouw nu minder in de Horeca komen, dan toen alleen de terrassen open waren.

[ Voor 18% gewijzigd door Vrietje op 16-09-2021 10:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
Als we dan toch een coronapas hebben dan zou ik graag willen dat je een test hebt die aantoont of je anti-stoffen hebt en daardoor ook een groen vinkje kan krijgen

Ik kan me niet laten vaccineren maar ik heb wel corona doorgemaakt. Dit is nu een half jaar geleden dus die geldigheid verloopt bijna, maar het is zeer aannemelijk at ik meer antistoffen heb dan iemand die zich in maart heeft laten vaccineren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mfpower schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:13:
[...]

Groep 3, waar ik toebehoor: gewoon laten vaccineren omdat het imho de beste optie is voor mij, maar ook kritiek op het systeem. We hebben de afgelopen eeuw hard gevochten voor rechten die ons beschermen, waaronder die van lichamelijke integriteit. Omdat iedereen pragmatisch is, beseffen we te weinig dat we dat kunnen zijn omdat we al die jaren beschermd zijn door diezelfde rechten. Daar maak ik me druk over, want ik zie de coronapas als een ernstige aantasting van de lichamelijke integriteit. De uitdaging is imho om het virus te mitigeren z.d.d. we onze vooraf opgestelde rechten blijven beschermen.

De pas schuurt hiermee, omdat via een omweg die integriteit wordt dwarsgezeten. Dit is een mate van dwang die ik echt niet vind kunnen ook al zie ik de implicaties op bijv. de zorg. Dan moeten we maar andere maatregelen verzinnen, we zijn nou eenmaal een rechtsstaat.
Groep 4 hier. Gevaccineerd volgens de ambtelijke planning, lichte kritiek op het systeem en een het-glas-is-halfvol-mening. Ik kijk met een schuin oog naar de c-pas, want het voelt een beetje raar, ook al heb ik in mijn persoonlijke situatie nul problemen mee. Mijn andere oog kijkt naar de alternatieven en ziet dat dit wellicht de beste voorlopige oplossing is om de maatregelen zoveel mogelijk los te kunnen laten voor dik 11 miljoen mensen (of zijn het er meer?).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Kevinp schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:41:
[...]
Zoals de horeca is behandeld snap ik dat wel met volkome onbegrijpelijke maatregelen.
[...]
Nou je hebt nog niks gezegd waarom. Of ik ben niet duidelijk genoeg geweest.

Ik zeg niet laat alles los. Hoewel ik persoonlijk denk dat als je dat afgelopen zomer zou hebben gedaan voor buiten evenementen dat er dan weinig aan de hand zou zijn geweest.

Maar wat ik zeg.
Geef de horeca de mogelijkheid om 100% open te gaan met pas.
OF!
De mogelijkheid om op 75% open te gaan zonder pas.
Of een combinatie, dus in het weekend pas, op maandag tot en met donderdag niet.
Ik vind het niet heel raar dat de horeca continu behandeld wordt als dat schreeuwende kind van 4 dat in de supermarkt op de grond ligt te schreeuwen omdat die alle snoepjes uit de supermarkt mee naar huis willen nemen.
Want dat is exact de manier waarop ze (KHN) zich de afgelopen 1,5 jaar profileren?

(De schuld ligt altijd ergens anders, elke hand die ze toegestoken krijgen is niet voldoende, bij de uitvoering van de regels vaak een onbetrouwbare partner gebleken.)

[ Voor 20% gewijzigd door YakuzA op 16-09-2021 11:22 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Laguna

Connaisseur

sNielz123 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:45:
Als we dan toch een coronapas hebben dan zou ik graag willen dat je een test hebt die aantoont of je anti-stoffen hebt en daardoor ook een groen vinkje kan krijgen

Ik kan me niet laten vaccineren maar ik heb wel corona doorgemaakt. Dit is nu een half jaar geleden dus die geldigheid verloopt bijna, maar het is zeer aannemelijk at ik meer antistoffen heb dan iemand die zich in maart heeft laten vaccineren.
Je hebt alleen kans dat die specifieke antistoffen inmiddels niet langer in je lichaam aanwezig zijn. Je lichaam ruimt ze namelijk op zodra ze niet meer nodig zijn. Je hebt dan wel nog je B- en T-cellen die als het geheugen van je immuunsysteem fungeren, maar of die middels een eenvoudige test aangetoond kunnen worden is mij onbekend (volgens mij kan dat alleen middels een kweekproef in een lab).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 10:28
KHN had in den beginne de natte en droge horeca al moeten splitsen, maar dat hebben ze niet gedaan en toen moest alles dicht.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Die zeurende horeca baasjes zouden even een weekendje Frankrijk moeten boeken en 10 horeca gelegenheden bezoeken. Dan zie je precies wat er gebeurt in de praktijk.

Ik heb inmiddels heel veel terrasjes restaurants etc bezocht in Frankrijk (waar men nog wat opstandiger is dan in NL) en het werkt in de praktijk ongeveer zo:

De meeste horeca vraagt een cr code niemand vind dat vervelend of vreemd. Maar af en toe kom je op een terras waar niets gevraagd wordt, hmm denk je dan, wat zit hier allemaal, neemt de cafébaas dit ook niet serieus? Het zijn voor mij bijna allemaal nieuwe gelegenheden maar ben je lokaal bekend, dan weet je dus precies waar je zonder cr code terecht kunt of als je wel een code hebt, waar je niet moet zijn. Eigenlijk heel simpel dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1279036

bert pit schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:44:
Die zeurende horeca baasjes zouden even een weekendje Frankrijk moeten boeken en 10 horeca gelegenheden bezoeken. Dan zie je precies wat er gebeurt in de praktijk.

Ik heb inmiddels heel veel terrasjes restaurants etc bezocht in Frankrijk (waar men nog wat opstandiger is dan in NL) en het werkt in de praktijk ongeveer zo:

De meeste horeca vraagt een cr code niemand vind dat vervelend of vreemd. Maar af en toe kom je op een terras waar niets gevraagd wordt, hmm denk je dan, wat zit hier allemaal, neemt de cafébaas dit ook niet serieus? Het zijn voor mij bijna allemaal nieuwe gelegenheden maar ben je lokaal bekend, dan weet je dus precies waar je zonder cr code terecht kunt of als je wel een code hebt, waar je niet moet zijn. Eigenlijk heel simpel dus.
Hoezo zou je als je wel een code hebt ergens niet moeten zijn waar er niet om gevraagd wordt?

Telkens komt hier zo ongeveer terug : tegen code = antivax
Gevaccineerd= voor qr gedoe

Genoeg geprikten die tegen toegangsbeperking zijn ( ongevaccineerden die voorstander zijn zullen schaarser zijn)

• bert pit

bert pit

asdasd

Anoniem: 1279036 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:01:
[...]

Hoezo zou je als je wel een code hebt ergens niet moeten zijn waar er niet om gevraagd wordt?
Nou ja, dat is meer hoe ik er zelf in sta, iedereen moet dat voor zichzelf maar uitmaken.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:02

Daar moet toch wel een id check bij dan. Was toch een van de redenen dat dansen met Jansen zo faalde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Laguna schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:35:
[...]

Je hebt alleen kans dat die specifieke antistoffen inmiddels niet langer in je lichaam aanwezig zijn. Je lichaam ruimt ze namelijk op zodra ze niet meer nodig zijn. Je hebt dan wel nog je B- en T-cellen die als het geheugen van je immuunsysteem fungeren, maar of die middels een eenvoudige test aangetoond kunnen worden is mij onbekend (volgens mij kan dat alleen middels een kweekproef in een lab).
Nee, dat is helaas geen doorsnee test. Dat is een vrij ingewikkelde analyse en niet op grote schaal toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
[...]
Tsja dat is toch die tweedeling in de maatschappij waar vaker over gesproken wordt. Gevaccineerden die niet meer met ongevaccineerden willen omgaan.

Ik vind dat veel te ver gaan. Ken genoeg ongevaccineerde mensen en ik blijf gewoon op dezelfde manier als vroeger met ze omgaan. Moet wel een beetje vertrouwen in mijn eigen vaccinatie hebben immers.

Wellicht dat ze mij soms irritant vinden als ik er af en toe cijfers bij pak en ze stiekem toch probeer te overtuigen die prik te halen, maar daar blijft het dan ook bij :)

Vaak word ik dan overspoeld met verhalen over Israël en nieuwe varianten etc en laat ik het voor wat het is. Als mensen niet willen, willen ze niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:24

Wailing_Banshee

You're Next

Lethalis schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 07:05:
[...]

Tsja dat is toch die tweedeling in de maatschappij waar vaker over gesproken wordt. Gevaccineerden die niet meer met ongevaccineerden willen omgaan.
Bij mij hangt dat af waarom ze zich niet laten vaccineren. Als dat is om redenen als "Bill Gates", "5G", "overheids wil iedereen dood hebben", dan wil ik daar niet mee omgaan. Maar ik wil ook niet omgaan met mensen die geloven dat de aarde plat is...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De horeca kan het werkelijk niets schelen wat er met de volksgezondheid gebeurt en zal nooit iets doen om hun inkomsten in gevaar te brengen. Het hele rookverbod verhaal heeft dat wel overduideljk laten zien als het gaat om iets dat nog veel meer levens kostte.

https://www.trouw.nl/nieu...-blijft-de-norm~bc08d82c/
Horeca: roken blijft de norm
Roken moet mogen in de kroeg. De horeca krijgt zijn zin van Hoogervorst. Maar de niet-roker staat in de kou.

Joop Bouma4 september 2004, 00:00
AMSTERDAM - De Nederlandse horeca heeft reden voor een feestje. Want: 'Er komt voorlopig geen wettelijk rookverbod!' De opluchting droop van de openingszin in een persbericht dat Koninklijke Horeca Nederland verspreidde nadat VVD-minister Hans Hoogervorst zijn handtekening had gezet onder een stappenplan naar 'een rookvrijere horeca'.

De stappen passen op één A4'tje. Tot eind 2008 krijgt de sector de tijd om geleidelijk rookvrije zones in te richten. ,,De branche blijft hiermee gastvrij voor zowel rokers als niet-rokers'', zei een blije Jeu Claes, directeur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Zouden niet-rokers dat ook zo voelen?
Het aan de horeca overlaten heeft in die jaren niets opgeleverd. En toen dat duidelijk werd en de wet er alsnog kwam kreeg je de inmiddels bekende krokodillentranen.

https://www.khn.nl/nieuws...n-de-horeca-zijn-verboden

"Klap in het gezicht"
"Op hoge kosten gejaagd"
"Anders gedoe op straat"
"Hullie mogen het wel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:29
IJzerlijm schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 07:32:
[...]

De horeca kan het werkelijk niets schelen wat er met de volksgezondheid gebeurt en zal nooit iets doen om hun inkomsten in gevaar te brengen. Het hele rookverbod verhaal heeft dat wel overduideljk laten zien als het gaat om iets dat nog veel meer levens kostte.

https://www.trouw.nl/nieu...-blijft-de-norm~bc08d82c/

[...]

Het aan de horeca overlaten heeft in die jaren niets opgeleverd. En toen dat duidelijk werd en de wet er alsnog kwam kreeg je de inmiddels bekende krokodillentranen.

https://www.khn.nl/nieuws...n-de-horeca-zijn-verboden

"Klap in het gezicht"
"Op hoge kosten gejaagd"
"Anders gedoe op straat"
"Hullie mogen het wel"
Dat geldt voor vrijwel elke onderneming die winst maken als doel heeft.
Het rookverbod heeft er mede voor gezorgd dat veel ondernemers in deze sector hun winsten sterk zagen dalen.

Ik ben zwlf gevaccineerd en het kan mij persoonlijk niet schelen wat een ander kiest. Echter, als er door ongevaccineerden die wel meedoen aan allerlei sociale activiteiten op termijn een stevige overbelasting van de zorg ontstaat, dan zit ik er wel mee. Samen met alle mensen die wel gevaccineerd zijn en andere regels volgen.

Het mes snijdt aan twee kanten. Ik ben echter tegen de coronapas, want het is tijd- en geldverspilling aan de kant van de gevaccineerden. Ik ben meer voor ontzegging van coronazorg voor niet-gevaccineerden die daar zelf bewust voor hebben gekozen.

Het is voor mij hetzelfde als weigeren een helm te dragen op een motor. Is ook irritant en het dragen zou zo een nekwervel kunnen verslijten (ofzo, volgens de anti-vax logica). Geen helm, is geen deelname aan verkeer. Prima, eigen keuze, maar ga dan niet doen alsof je zonder helm het verkeer in mag, want 'vrijheid', en daarna alle recht op hulp hebt bij een ongeluk. Terwijl anderen met helm zorg wordt ontnomen op andere zorgafdelingen, omdat er zoveel mensen zonder helm reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41
[...]

Telkens komt hier zo ongeveer terug : tegen code = antivax
Gevaccineerd= voor qr gedoe

Genoeg geprikten die tegen toegangsbeperking zijn ( ongevaccineerden die voorstander zijn zullen schaarser zijn)
Ik zit er een beetje tussenin. Ik ben voor vaccinatie, zie echt het nut in van vaccinatieprogrammas en ik zie echt wel de ernst van COVID19 in.

Feit, ik ben nog niet gevaccineerd. Puur en alleen omdat ik sceptisch ben over een nieuw vaccin. Ik wil(de) het even een tijdje afwachten. Maar ik werk in het onderwijs en heb dus met verschrikkelijk veel studenten te maken. Omdat nu de regels van 1.5M en mondkapje in het onderwijs eraf gaan staat die prik op mijn to do lijstje. Het risico om COVID19 te krijgen, heb het in Februari overigens al gehad, wordt gewoon veel groter.

Ik vind echter het coronapas een stap te ver gaan. Ik ga nog gewoon mijn vaccinaties halen maar ik ga zeker niet meewerken aan het coronapas. Dat zou tegen mijn principes ingaan. Die app komt bij mij niet op mijn telefoon. Dat betekent ook dat ik ervoor kies niet deel te gaan nemen aan zaken waarvoor dat een vereiste is. Net zoals dat ik al anderhalf jaar de maatregelen over het algemeen volg en terughoudend was met bezoeken van sociale gelegenheden. Het levert wel lekker geld op hoor, nog nooit zo 'n dikke bankrekening gezien door alles wat ik niet uitgeef bijna 2 jaar :+

Dat levert hier thuis wel voor discussie op. Mijn vrouw is volledig gevaccineerd. Zo zouden mijn vrouw en ik samen met een ander stelletje uitgerekend de 25ste voor ons huwelijksjubileum uit eten gaan. Dat is nu gecancelled. ZIj is ofcourse not amused.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:24
Even een huishoudelijke vraag: is 'De Covid kroeg' vanaf 25 september alleen met QR-code te betreden? :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

hoevenpe schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 07:59:
Even een huishoudelijke vraag: is 'De Covid kroeg' vanaf 25 september alleen met QR-code te betreden? :)
En tussen 00:00 en 06:00 gaat het topic op slot. Wat eigenlijk nu ook al moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:24

Wailing_Banshee

You're Next

JeroenNietDoen schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 07:57:
[...]

Ik vind echter het coronapas een stap te ver gaan. Ik ga nog gewoon mijn vaccinaties halen maar ik ga zeker niet meewerken aan het coronapas. Dat zou tegen mijn principes ingaan. Die app komt bij mij niet op mijn telefoon. Dat betekent ook dat ik ervoor kies niet deel te gaan nemen aan zaken waarvoor dat een vereiste is.
Die app komt ook absoluut niet op mijn telefoon. Maar ik kan, als ik dat zou willen, wel gewoon naar binnen hoor. Ik heb die QR code uitgeprint (we hadden hem een paar weken geleden nodig omdat we een meeting hadden met meer dan 75 personen). Dat was sowieso op inschrijving en het enige wat we extra moesten doen (t.o.v. normaal) was die code laten zien.

Maar dat wil niet zeggen dat ik hem ga gebruiken tenzij het echt absoluut noodzakelijk is. Dus de komende tijd gaan we niet naar de bioscoop of uit eten.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QSYS
Ik wou toch even onder de aandacht brengen dat er 20 september een demonstratie is bij
het hoofdkantoor van NICE (National Institute for Health and Care Excellence). Deze demonstratie heeft gaat over CGT en GET behandelingen. Vooral bij long COVID patiënten de PEM hebben is dat belangrijk. NICE heeft al meerdere keren uit gesteld dat er nieuwe richtlijnen komen maar door de de behandelaren die een machtige lobby hebben wordt het elke keer uitgesteld.

Je zou denken waarom is dit zo belangrijk, dit is belangrijk zodat bv het UWV of andere instantie dan in ieder geval niet kan verlangen dat je deze behandelingen niet volgen, die ook schadelijk zijn voor long COVID patiënten met PEM.
Aangezien er in Nederland nog weinig beweging is een zeer Engeland meestal wel volgen is dit belangrijk voor de patiënten van is long COVID met PEM.

Ik wou dit toch ff onder de aandacht brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
Playa del C. schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 07:51:
[...]

Het mes snijdt aan twee kanten. Ik ben echter tegen de coronapas, want het is tijd- en geldverspilling aan de kant van de gevaccineerden. Ik ben meer voor ontzegging van coronazorg voor niet-gevaccineerden die daar zelf bewust voor hebben gekozen.
Ik ben voor het ontzeggen van zorg voor mensen die roken, ongezond eten, niet 3 keer in de week sporten, wel 3 keer in de week sporten maar daarbij geblesseerd raken, mensen die fulltime werken en een burn-out krijgen, mensen die zich vaccineren en daaraan klachten overhouden, kinderen met erfelijke aandoeningen, mensen die deelnemen aan het verkeer en een ongeluk krijgen, mensen boven de 65+, etc.

We lossen hier met zijn tweeën gelijk het hele tekort in de zorg op!

Edit: Serieus, als we daarmee naar het oude normaal gaan dan teken ik nu dat ik elke Corona-gerelateerde zorg afsla.

[ Voor 6% gewijzigd door sNielz123 op 20-09-2021 19:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
hoevenpe schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 07:59:
Ja, in iedere post moet je een screenshot van je QR-code zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:24
Tom-Z schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:57:
Ja, in iedere post moet je een screenshot van je QR-code zetten.
Als je op een buitenterras tikt mag het weer wel... :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Nou mensen, ik heb inmiddels een vaccinatiebewijs met QR code.

Nog geen idee waar ik hem voor nodig heb, maar goed _O- Ik ga voorlopig toch nergens heen.

Heb hem maar als PDF opgeslagen en hij gaat mee in de back-up. De app heb ik verder ook nog niet geïnstalleerd op mijn telefoon. Aan de ene kant zie ik daar technisch gezien geen problemen mee, aan de andere kant vind ik het een naar idee als ik die QR code in de toekomst zo vaak nodig zou hebben dat ik hem altijd bij me moet dragen.

Enerzijds omdat ik geen zin heb in een controlemaatschappij, anderzijds omdat ik zelf programmeur ben en Murphy altijd over mijn schouder meekijkt :+ Je zou maar ergens niet naar binnen mogen, omdat het systeem platligt.

Dat gezegd hebbende, heb ik mij nog niet verdiept er in. Geen idee of er alleen een signature wordt gecontroleerd (zou goed moeten gaan), of dat er echt contact moet worden gezocht met een server (gaat geheid een keer mis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:12

Agent47

I always close my contracts.

Lethalis schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:13:

Nog geen idee waar ik hem voor nodig heb, maar goed _O- Ik ga voorlopig toch nergens heen.

Heb hem maar als PDF opgeslagen en hij gaat mee in de back-up. De app heb ik verder ook nog niet geïnstalleerd op mijn telefoon. Aan de ene kant zie ik daar technisch gezien geen problemen mee, aan de andere kant vind ik het een naar idee als ik die QR code in de toekomst zo vaak nodig zou hebben dat ik hem altijd bij me moet dragen.

Enerzijds omdat ik geen zin heb in een controlemaatschappij, anderzijds omdat ik zelf programmeur ben en Murphy altijd over mijn schouder meekijkt :+ Je zou maar ergens niet naar binnen mogen, omdat het systeem platligt.

Dat gezegd hebbende, heb ik mij nog niet verdiept er in. Geen idee of er alleen een signature wordt gecontroleerd (zou goed moeten gaan), of dat er echt contact moet worden gezocht met een server (gaat geheid een keer mis).
Ik heb hem wel op mijn telefoon. Scannen en doorlopen. Niks mis mee. ;)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 08-07 00:18

Volgens mij doet die app 1x in de X tijd een server call. Waarom weet ik niet.
De QR code als PDF hebben is nooit verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-07 16:15

Als de app niet werkt denk ik niet dat, gezien het huidige klimaat, de kroegen en restaurants dicht gaan. Dat wordt gratis en voor niets doorlopen naar binnen. O-) (en binnen plassen voor de terrasbezoekers *O* )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:22
Agent47 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:16:
[...]

Ik heb hem wel op mijn telefoon. Scannen en doorlopen. Niks mis mee. ;)
Indien het enkel een kwestie van scannen zou zijn was het tot daaraan toe, maar dan voeren ze de controle dus niet uit zoals het hoort (ID controle tegenover de gegevens bij de QR code om na te gaan of die wel voor jou bedoeld is).

[ Voor 5% gewijzigd door Thalaron op 21-09-2021 17:41 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Pagina: 1 ... 20 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"