Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 20:11
Als lid van de griepprikgroep heb ik best oren naar zo'n booster :Y .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Net even nog even snel wat gehaald in de supermarkt. Alle klanten hadden netjes hun mondkapje op. De zeven vakkenvullers/cassières die ik gezien heb hadden hem allemaal op hun kin hangen. _/-\o_
Overigens snap ik dat een mondkapje continu op hebben op den duur vervelend kan worden als je aan het werk bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:25

DevWouter

Creator of Todo2d.com

zacht schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:43:
Net even nog even snel wat gehaald in de supermarkt. Alle klanten hadden netjes hun mondkapje op. De zeven vakkenvullers/cassières die ik gezien heb hadden hem allemaal op hun kin hangen. _/-\o_
Overigens snap ik dat een mondkapje continu op hebben op den duur vervelend kan worden als je aan het werk bent
offtopic:
Jouw "aanbidding" staat wel op een vreemde plek. Is het nu voor het "netjes" of het op "hun kin" waardoor je de grond aanbid

(Lees het volgende op een vrolijke toon, alsof ik net een glas te veel gedronken heb in deze kroeg)

Pfff... Dat is toch echt persoonlijk. Ik heb mijn mondmasker voor de gein een dag in huis gedragen en ook verschillende malen gedragen tijdens de training (in de rol als trainer maar ook toen ik daarna een uur zelf ging sporten). Het is trouwens wel een zeer comfortabel sportmasker. Ik vind een sjaal dragen vervelender :P :+

(neemt nog een slok)

Ook al dat geklaag over QR codes. Het is gewoon dat ding onder de scanner en doorlopen. Bij de AH laat ik mijn AH pas scannen zodat ik een scanner kan pakken om producten te scannen zodat ik tijd kan besparen bij de cassiere zodat die niet hoeft te scannen... Tenzij ik *hik* ter controlle er uitgehaald wordt en iemand anders alsnog mijn boodschappen wagentje *hik* scant om te controlleren of ik niks *hik* vergeten ben te *hik* scannen met de *hik* scanner.

Maar over EAN-128 en UPC doen we hik niet moeilijk, maar owie als iemand *hiK* een QR code moet *hik* scannen.

:9B

* DevWouter valt van zijn barkruk en gaat zijn roes uitslapen

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Misschien meer een open vraag, maar gezien het informele karakter van het topic post ik m hier toch. Hoe lek is die coronacheck nou eigenlijk? Gevoelsmatig zie ik op sites als Geenstijl en Pownews redelijk berichten dat de app niet waterdichtis, maar dit zijn niet per se meest betrouwbare partijen. Gelijktijdig heeft het OM ook aangifte gedaan tegen een QR code op naam van onze grote oostenrijkse vriend met een bloksnor, dus de geruchten zijn ook niet uit de lucht gegrepen

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:01

Onbekend

...

Michael_OsGroot schreef op zondag 7 november 2021 @ 21:35:
Hoe lek is die coronacheck nou eigenlijk?
Overal in het proces kunnen mensen iets manipuleren. Dat is niet alleen bij een coronacheck zo, maar bij andere zaken ook (bijvoorbeeld vrachtbrieven en aankoopbonnen vervalsen, maar ook een corrupte APK medewerker kan een auto onterecht goedkeuren of afkeuren.)

In principe zijn er hoofdzakelijk drie grote lekkages mogelijk:
  1. Onterechte QR-code in het systeem. Bijvoorbeeld iemand heeft van een medewerker (illegaal) een vaccinatiebewijs gehad, zonder daadwerkelijk de prik te hebben gekregen. Of heeft onterecht een negatief testresultaat ontvangen.
  2. Bij de toegang aan de deur een QR-code van iemand anders tonen. Als jouw geboortedatum en voor/achterletters toevallig ook nog kloppen met die op het ID-bewijs, mag je gewoon naar binnen. De kans dat je iemand vind die de zelfde letters geboortedatum heeft is erg klein. Een vervalst ID-bewijs gebruiken met de juiste voorletters komt ook de laatste tijd veel voor. (Dit laatste gebeurt al vele jaren door minderjarigen in de kroeg die toch alcohol willen kopen.)
  3. De controleur bij de deur controleert niet nauwkeurig, of misschien controleert hij het zelfs helemaal niet. Of kijkt hij alleen naar de scanner en vraagt niet naar het ID-bewijs om de gegevens te controleren.
  4. Nummer vier van de drie mogelijkheden ligt niet aan de coronacheck. Er zijn mensen die zonder kaartje via de achterdeur binnen komen, of die klimmen over een hek heen. Hier wordt de gehele toegangscontrole omzeilt, waardoor die coronacheck natuurlijk ook wordt overgeslagen.
De bovenstaande mogelijkheden zijn natuurlijk niet toegestaan, en het is veel gemakkelijker om een gratis coronaprik te halen om zo via de normale weg een QR-code te bemachtigen. Maar schijnbaar hebben de mensen er toch nog honderden euro's over om een illegale QR-code te verkrijgen. :(

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Onbekend schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:20:
[...]

Maar schijnbaar hebben de mensen er toch nog honderden euro's over om niet geprikt te worden :(
FTFY d:)b

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Onbekend schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:20:
[...]

De bovenstaande mogelijkheden zijn natuurlijk niet toegestaan, en het is veel gemakkelijker om een gratis coronaprik te halen om zo via de normale weg een QR-code te bemachtigen. Maar schijnbaar hebben de mensen er toch nog honderden euro's over om een illegale QR-code te verkrijgen. :(
Dat zijn dan kennelijk niet de mensen waar hier eerder zoveel discussie over was bij tvt, de mensen die geen cent te makken hebben en dat er niet ook nog bij konden hebben als ze zelf zouden moeten betalen >:)
Best duur met een gezin van vier naar de Efteling, vier maal 36 toegang en vier maal 500 om ook binnen wat te kunnen/mogen eten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:11

SomerenV

It's something!

jadjong schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:55:
De grootste WTF is toch wel dat @SomerenV bij de Lidl en Jumbo komt. Is dat geen bedrijfs-verraad?
Shhh O-) Nee, we hebben hier wel een AH, maar die is echt belachelijk klein en al snel vrij druk dus daar kom ik eigenlijk nooit. Ligt ook pal naast een verzorgingstehuis, dus vaak ouderen die daar winkelen.

@tweakmember Dat goede maskers wél werken ontken ik niet, maar de meeste mensen die ik mondmaskers zie dragen gebruiken de goedkope 'X voor 5 euro' variant, of zo'n hip stoffen masker met een printje. Vaak ook nog eens in combinatie met foutief gebruik. Dan kun je net zo goed geen masker gebruiken. Daarom had ik het ook over effectiviteit in Nederland specifiek, want hier hebben we geen harde eis wat betreft het FFP-niveau. Er is ook regelmatig aangekaart dat de mondkapjesplicht er ook niet helemaal is voor de veiligheid, maar ook een deel voor de bewustwording. Die bewustwording is alleen vrij weinig van te merken.

@DevWouter Wij hebben op het werk een paar dagen verplicht een mondmasker moeten dragen buiten de wagen. Dat heb ik één dienst volgehouden :X Met een mondmasker op een paar verdiepingen omhoog met de trap is niet bepaald een pretje. En als je het écht goed wil doen zou je je masker op moeten houden gedurende de dienst met een max van een paar uur. M'n vriendin mocht haar mondmasker gedurende haar dienst niet af doen (tot een max van volgens mij 4 uur). Deed ze het wel moest ze daarna een nieuw masker gebruiken. Die had dan ook altijd een hele zak vol met medische mondmaskers in de wagen liggen O-)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
@SomerenV Ik vermoed eerlijk gezegd dat de meeste maskers, dus ook de goedkope Chinese chirurgische en veel katoenen, wel degelijk aan de verwachtingen (van dat type; voor dit gebruik) voldoen. Ik denk dat de gaten eerder bij de stoffen kapjes zitten; maar ik denk dat ook daar de meesten voldoen. Ja, er zijn er die niet voldoen, maar ik vraag me echt af of dat een issue is.

Uiteraard werkt een respirator beter, maar daar moet je een waken dat er geen ventiel in zit, en de pasvorm goed is. De gecertificeerde filterwerking is zeker niet eindeloos. En als je je zorgen maakt over de kwaliteit (nep certificering) van de chirurgische maskers... dat is voor deze categorie net zo'n probleem.

Mij komt het argument eerlijk gezegd over als het soort tegenwerping wat gewoon aangepast (moving goalposts) wordt als ze wel FFPx verplicht zouden stellen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

SomerenV schreef op zondag 7 november 2021 @ 14:29:
Vandaag m'n wekelijkse boodschappen gedaan. Daarvoor moet ik altijd naar twee winkels (Lidl & Jumbo). Ofja, moeten is groot woord. Lidl is in veel producten goedkoper, maar heeft niet alles. Enfin, boodschappenlijstje gemaakt en gesorteerd op looproute, iets wat in het systeem zit sinds het begin van de pandemie. Op die manier kan ik snel en efficiënt door de winkel en is boodschappen doen vaak in een paar minuten gepiept.

Bij beide winkels geen mondkapje gedragen. Niet omdat ik hem vergeten was, maar puur uit principe. In beide gevallen niemand die er wat van heeft gezegd. Zelfs niemand die je vreemd aankijkt en (voor zover ik weet) niemand die nadat ik voorbij ben gelopen er iets van gezegd heeft. Kassapersoneel behandelde me ook niet anders dan normaal. Voordat mensen hier moord en brand gaan schreeuwen over hoe idioot ik wel niet bezig ben:

- Bijna iedereen (!!) was met minimaal twee personen en in een aantal gevallen was men met het hele gezin of met wat vrienden aan het winkelen.
- Waar ik actief m'n best deed om mensen te ontwijken moest ik meermaals aan de kant omdat iemand anders (met mondkapje) praktisch tegen me aan stond op zoek naar iets.
- Meerdere mensen die rustig een praatje aan het maken zijn.
- Meerdere mensen die op hun gemak meerdere producten pakken en inspecteren alvorens ze besluiten wat ze willen kopen.
- Veel mensen die hun mondkapje foutief droegen, of een stoffen variant droegen.
- Bijna iedereen (op een enkeling na) haalt hun mondkapje uit een jas- of broekzak en daar verdwijnt ie na het winkelen net zo vlot weer in.
Dit is toch precies zoals een supermarkt was vorige week of de week ervoor, maar nu met een groter aantal mondneuskapjes ? Je brengt het hier alsof het voor 6 november rustig en ordelijk was maar nu een gigantische teringbende door die vermaledijde mondkapjes. Dat is in ieder geval niet wat ik zie, mensen gedragen zich hetzelfde maar met wat meer mondkapjes. Afstand houden is hoe dan ook niet te doen in een supermarkt.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Redax schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:58:
[...]

Kromme vergelijking. Op mijn leeftijd is corona gelukkig niet te riskant, voor mezelf hoeft het dus niet.
Mijn punt was dat reacties als de jouwe al bijna een motivatie zijn om het juist niet te doen. En de regering kijkt al net zo naar 'ons ongevaccineerden'. Het interesseert niemand wat de drijfveer is, je wordt gewoon weg gezet.
Redax, ik weet niet wat je leeftijd is, maar staar je niet blind op je eventueel goede weerstand. Zelf ben ik veertiger en mijn vrouw ook.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-09 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

't Was wel minder druk bij de sportschool. Nu zoek ik sowieso al de dal-momenten op, maar dan nog.

"Elk nadeel..."

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:49

The Zep Man

🏴‍☠️

"Ik vaccineer mij niet en draag geen masker omdat ik vertrouw op mijn immuunsysteem" is vergelijkbaar met "ik draag geen gordel en drink vrij alcohol voordat ik rij, want ik vertrouw op mijn rijvaardigheid".

• Men is over het algemeen slecht in het inschatten van eigen kennen en kunnen.
• Men is een gevaar voor anderen en voor zichzelf.
• "Kijk mij eens rebels zijn" is ietwat schattig als het een tiener betreft, maar tenenkrommend als het om volwassenen gaat. Je bewijst niets.

Qua dat zou Wappie Nederland (en België) nog wat kunnen leren van de Portugezen. Ietwat meer denken aan een ander heeft zoveel voordelen, ook voor jezelf.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 08-11-2021 15:10 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:15
Foutje.. Verkeerde topic...

[ Voor 138% gewijzigd door Thalaron op 08-11-2021 15:14 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
@SomerenV je verhaal heeft een groot "Ja maar zij!" gehalte.

Verder ben ik dan altijd wel benieuwd vanuit welk "principe" je geen mondkapje wenst te dragen.

Ik was het helemaal vergeten eigenlijk. Liep in de supermarkt en opeens zag ik dat iedereen een mondkapje droeg....
"Ohja".

Dus ff de winkel uitgelopen, mondkapje gehaald en weer naar mijn winkelwagen gelopen. Ook door niemand aangesproken overigens. Maar dat zou ook niet moeten IMHO. We weten allemaal de regels.

je kan een hele discussie of verhaal houden over welk mondkapje beter werkt, hoeveel procent, welke FPP rating deze moet hebben. Maar 'iets' is statistisch gewoon beter als niets. En als je op 10.000 mensen met een stoffen masker al 1 besmetting voorkomt, heb je het toch over 170 mensen op 17 miljoen.

het gaat om het grote plaatje, niet enkel je eigen kleine omgeving.

[ Voor 68% gewijzigd door Waah op 08-11-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Waah schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:40:

Verder ben ik dan altijd wel benieuwd vanuit welk "principe" je geen mondkapje wenst te dragen.

Ik was het helemaal vergeten eigenlijk. Liep in de supermarkt en opeens zag ik dat iedereen een mondkapje droeg....
"Ohja".

Dus ff de winkel uitgelopen, mondkapje gehaald en weer naar mijn winkelwagen gelopen. Ook door niemand aangesproken overigens. Maar dat zou ook niet moeten IMHO. We weten allemaal de regels.

je kan een hele discussie of verhaal houden over welk mondkapje beter werkt, hoeveel procent, welke FPP rating deze moet hebben. Maar 'iets' is statistisch gewoon beter als niets. En als je op 10.000 mensen met een stoffen masker al 1 besmetting voorkomt, heb je het toch over 170 mensen op 17 miljoen.

het gaat om het grote plaatje, niet enkel je eigen kleine omgeving.
LOL ik had dus precies hetzelfde in de supermarkt vanmiddag. Is echt even wennen hoor 8)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:19

vhal

ಠ_ಠ

Ach ja, toch voelt het iets wat awkward als je in de "veilige" QR bubbel een drankje nuttigt op het QR terras terwijl je verderop de mensen letterlijk schouder aan schouder ziet staan in de wachtrij van een attractie @ de Efteling. :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:32
vhal schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:08:
Ach ja, toch voelt het iets wat awkward als je in de "veilige" QR bubbel een drankje nuttigt op het QR terras terwijl je verderop de mensen letterlijk schouder aan schouder ziet staan in de wachtrij van een attractie @ de Efteling. :+
Ah, ze zijn dus maar wel begonnen met scannen inmiddels begrijp ik?

https://www.omroepbrabant...-moet-ook-qr-code-scannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Laatst online: 14-09 23:14
vhal schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:08:
Beetje vergelijkbaar met carnaval, in de beginperiode van Corona een super spreader, dat nu kennelijk toch door mag gaan.
En in de supermarkt, waar je maar zelden langer dan 15 seconden in de buurt van een ander bent, moet je een masker op.
Gelukkig woon ik heel ver van Brabant en Limburg, alhoewel die gekte ook aan het spreiden is. Katholiek hoef je niet meer te zijn. En met Corona wordt dat nu versterkt: elk excuus om te zuipen en gek te doen wordt aangegrepen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
JukeboxBill schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:32:
[...]

Beetje vergelijkbaar met carnaval, in de beginperiode van Corona een super spreader, dat nu kennelijk toch door mag gaan.
En in de supermarkt, waar je maar zelden langer dan 15 seconden in de buurt van een ander bent, moet je een masker op.
Gelukkig woon ik heel ver van Brabant en Limburg, alhoewel die gekte ook aan het spreiden is. Katholiek hoef je niet meer te zijn. En met Corona wordt dat nu versterkt: elk excuus om te zuipen en gek te doen wordt aangegrepen.
Ik kan gelukkig niet veel verder wonen van Limburg en Brabant.... Behalve in een ander land wonen misschien.

Hier is het motto sowieso "doe maar gewoon, doe je al gek genoeg". Dus geen last van dat gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Laatst online: 12-09 07:23
In Frankrijk wordt Moderna niet meer aanbevolen aan mensen onder 30 jaar.

https://www.leparisien.fr...OU.php#xtor=AD-1481423553

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Laatst online: 14-09 22:46

de Peer

under peer review

M0otje schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:41:
In Frankrijk wordt Moderna niet meer aanbevolen aan mensen onder 30 jaar.

https://www.leparisien.fr...OU.php#xtor=AD-1481423553
Waarom niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Jinek nu bezig. Die van Haga is een gevaarlijke man. Beangstigend dat daar zoveel mensen achteraan lopen.

Jinek kan het trouwens ook niet bolwerken zo een inhoudelijke discussie..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
Waah schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:41:
[...]

Ik kan gelukkig niet veel verder wonen van Limburg en Brabant.... Behalve in een ander land wonen misschien.

Hier is het motto sowieso "doe maar gewoon, doe je al gek genoeg". Dus geen last van dat gedoe.
Let me guess, je woont op een van de waddeneilanden of in Friesland. Ik woon in Oost-Groningen (import van midden-Nederland), maar ook hier rukt carnaval en Oktober-fest op. Ook al is de Groninger in zijn normale doen tamelijk nuchter, met een paar borrels op is het net een Brabander.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 08:11

SomerenV

It's something!

Waah schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:40:

Muah, het zou me eerlijk gezegd een rotzorg zijn wat anderen doen, maar het gedrag van de mensen die ik tegenkwam onderstreept waarom een mondkapje in Nederland zo'n idioot iets is. Mondkapje van stal en men vergeet plots tal van andere zaken. @IJzerlijm zegt dat de situatie nu dus niet veel anders is dan voorheen, en dat klopt, maar daar zit wat mij betreft ook meteen het issue met de gemiddelde persoon in de supermarkt. Als je ziet hoeveel mensen er uitgebreid gaan vergelijken, of nog moeten verzinnen wat ze überhaupt willen eten die dag/week. Mensen die alle tijd van de wereld hebben en met regelmaat nog even over elkaar heen gaan hangen of een praatje maken. Maar mondkapje op dus all is good. Dan durf ik te stellen dat met een lijstje in de hand rap door de winkel heen bewegen en proberen contact tot een minimum te beperken een stuk effectiever is in het verminderen van risico voor jezelf en anderen.

Het mondkapje heeft zijn effectiviteit in Nederland nog nooit bewezen, maar wordt nu wel van stal gehaald als mogelijke oplossing voor de shit waar we in zitten terwijl het gewoon een k*toplossing is die totaal geen zoden aan de dijk zet. De zorg is aan het bezwijken, maar laten we wat maatregelen invoeren die vooralsnog niet effectief zijn gebleken bij eerdere golven en als het dan fout blijft gaan de schuld bij de bevolking leggen. Dat is de reden dat ik er niet aan mee doe. Ik ben van mening dat wanneer ik wél een mondkapje draag, wat iets is waar ik op dit moment totaal niet in geloof, ik instem met die maatregel. Aangezien ik het niet eens ben met het huidige beleid van ons kabinet zou dat enorm hypocriet zijn en daar pas ik voor.

Overigens kun je ook naar Japan kijken wat betreft de effectiviteit van mondkapjes. Een land waarbij die dingen al sinds jaar en dag ingeburgerd zijn, maar ook daar zijn 18.000 mensen gestorven. Het mondkapje zal ongetwijfeld wel iets van een effect hebben, maar inmiddels is iedereen die het wil gevaccineerd of hersteld (al heb je daarin weinig te willen :+ ) en weten we op voorhand dat het mondkapje een loze maatregel is die niet veel uit gaat halen in de huidige situatie. Schijnveiligheid en valse hoop. Meer is deze maatregel momenteel niet.
The Zep Man schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:07:
"Ik vaccineer mij niet en draag geen masker omdat ik vertrouw op mijn immuunsysteem" is vergelijkbaar met "ik draag geen gordel en drink vrij alcohol voordat ik rij, want ik vertrouw op mijn rijvaardigheid".
Dat is echt een idiote vergelijking. Ik snap ook niet wat alcohol er opeens mee te maken heeft. Daarbij vertrouw ik best op mijn rijvaardigheid, maar niet perse op dat van anderen. Los daarvan heb je legio redenen dat je een gordel wilt dragen, al heb ik mijn gordel in de 13 jaar dat ik m'n rijbewijs heb nog nooit nodig gehad voor veiligheidsredenen. Maar áls je je gordel daadwerkelijk een keer nodig hebt kan dat het verschil betekenen tussen leven en dood (of heel veel ellende). In het geval van Covid is dat 'verschil' tussen wel en geen vaccinatie of masker in mijn geval statistisch gezien een héél stuk kleiner.

Dan kijk ik naar mijn immuunsysteem: vriendin in de zorg die nogal eens wat 'meeneemt', iedere week minimaal twee dagen een versgeperste vruchtensap, iedere dag minimaal 45 minuten wandelen in de middag met de hond (ongeacht het weer), iedere dag aan het werk in de buitenlucht en klantcontact met zo'n 100 personen per week (inclusief nog wat collega's), veel beweging, iedere dag gezond en gebalanceerd eten met aardig wat groenten en niks uit pakjes of zakjes. Ik drink niet, rook niet, gebruik geen drugs en ben de afgelopen 10 jaar één keer echt ziek geweest (griep) toen ik tegen een burnout aan zat en m'n lichaam op was. Ik denk dat ik vrij aardig in kan schatten dat mijn immuunsysteem naar behoren functioneert O-)

In het begin van de pandemie was ik overigens wel oprecht bang, maar inmiddels na anderhalf jaar geloof ik het wel. Grote kans ook dat ik het al heb gehad, alleen was dat helemaal aan het begin toen er niet om het hondsgezeik getest werd.

[ Voor 27% gewijzigd door SomerenV op 09-11-2021 01:34 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

SomerenV schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 01:20:
Dat is echt een idiote vergelijking. Ik snap ook niet wat alcohol er opeens mee te maken heeft.
Je snapt het inderdaad niet. Het gaat niet om alcohol, maar om gedrag.
Daarbij vertrouw ik best op mijn rijvaardigheid, maar niet perse op dat van anderen.
Zie dat men slecht is in het inschatten van eigen kennen en kunnen. Fietsers, automobilisten...
Los daarvan heb je legio redenen dat je een gordel wilt dragen, al heb ik mijn gordel in de 13 jaar dat ik m'n rijbewijs heb nog nooit nodig gehad voor veiligheidsredenen. Maar áls je je gordel daadwerkelijk een keer nodig hebt kan dat het verschil betekenen tussen leven en dood (of heel veel ellende). In het geval van Covid is dat 'verschil' tussen wel en geen vaccinatie of masker in mijn geval statistisch gezien een héél stuk kleiner.
De kans dat je het oploopt is best wel groot. Een probleem met COVID-19 is dat je een nog groter gevaar bent voor anderen. Met een missende gordel die nodig is ben jij één keer een gevaar (als projectiel), met COVID-19 blijf je een gevaar voor jezelf en voor anderen.
Dan kijk ik naar mijn immuunsysteem:
Hierop volgt altijd een N=1 verhaal, waarbij men het beter denkt te weten dan mensen die er daadwerkelijk voor gestudeerd hebben. Verder houdt men geen rekening met de gezondheid van anderen in hun beleid.
In het begin van de pandemie was ik overigens wel oprecht bang, maar inmiddels na anderhalf jaar geloof ik het wel.
Het heeft niets met angst te maken, maar met gezond verstand. Ik was nooit bang. Meer teleurgesteld in het hoge wappie gehalte.

Het jammere is dat je met je reactie mijn drie punten niet weerlegt, maar bevestigt. Maar overtuigd worden ga je toch niet. Zoals eerder genoemd: je kan niet iemand met logica en cijfers overtuigen als zij zichzelf overtuigd hebben met emoties.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 09-11-2021 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 08:19

vhal

ಠ_ಠ

stylezzz schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:14:
[...]

Ah, ze zijn dus maar wel begonnen met scannen inmiddels begrijp ik?

https://www.omroepbrabant...-moet-ook-qr-code-scannen
Dat deden ze al voor de overdekte eetgelegenheden. Maar Thomas van Groningen van BNR Nieuwsradio (en in mindere mate Looopings) laat echter geen moment ongebruikt om de Efteling door het slijk te halen. Daar begon hij al mee in 2020. Het komt er op neer dat voor o.a. Fabula en Ravelijn geen QR-code gevraagd wordt terwijl het in beginsel een ‘bioscoop’ en ‘theater’ zou kunnen zijn. Ergens snap ik het wel maar de manier waarop hij het doet lijkt een persoonlijke vete te worden.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:49

Wailing_Banshee

You're Next

SomerenV schreef op zondag 7 november 2021 @ 14:29:
- Bijna iedereen (!!) was met minimaal twee personen en in een aantal gevallen was men met het hele gezin of met wat vrienden aan het winkelen.
Wij doen al meer dan 20 jaar samen boodschappen (1x per week) en dat hebben we zelfs in 2020 gedaan. We hadden wel beiden een eigen karretje (karretjes op = winkel vol). Ik zie daar geen probleem in. Hangt natuurlijk wel van de drukte van de winkel af. Vorig jaar mochten er maar max x aantal mensen in de winkel komen, en als jij dan 1 van die schaarse plekken in nam omdat je perse met z'n tweeën wilde vind ik dat asociaal. Onze winkel was nooit meer dan een kwart "vol".
- Veel mensen die hun mondkapje foutief droegen, of een stoffen variant droegen.
- Bijna iedereen (op een enkeling na) haalt hun mondkapje uit een jas- of broekzak en daar verdwijnt ie na het winkelen net zo vlot weer in.
Ik heb een stoffen mondkapje die ik thuis in m'n jaszak deed (heb nog geen boodschappen gedaan sinds zaterdag :p) en in de winkel opdeed en op de parkeerplaats weer in m'n jaszak stopte. En dan thuis in de wasmachine of een week laten hangen (1x in de week boodschappen doen en in de tussentijd werd dat mondkapje niet gebruikt).
Dat onderstreept wat mij betreft de hypocrisie van mondkapjes. Met zo'n ding op wanen mensen zich veilig want ze voldoen aan de regel, maar vervolgens gaan alle andere regels (die mogelijk meer impact hebben) net zo vlot overboord. Al had ik ook wel het gevoel dat mensen het mondkapje nu vooral opzetten omdat ze geen zin hebben in eventueel gedoe, maar dat is evengoed hypocriet.
Ik zet hem alleen maar op omdat het moet. Niet omdat ik het veilig vind. Ik ben het wel met jou eens dat het schijnveiligheid geeft. Vooral als je ziet hoe mensen hem dragen (alleen op de kin, onderlip of als ze echt hun best doen, de bovenlip...) Maar het is nu eenmaal afgesproken dat we dat onding op bepaalde plekken dragen, dus doe ik dat.

Ik neem echter wel mijn verantwoordelijkheid. Ik ga nergens heen en houd afstand van iedereen, zoveel als dat dat kan (voor mij echt het grootste voordeel van 2020, ik heb een lichte vorm van claustrofobie en kan heel slecht tegen drukte om me heen, werkt natuurlijk ook niet mee dat ik niet zo lang ben) Ik denk dat dat de beste manier is om besmettingen te voorkomen.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:10

Dennis1812

Amateur prutser

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:45:
Onze winkel was nooit meer dan een kwart "vol".
Kwam dat misschien omdat de rest zich wel aan het verzoek hield van 'winkel alleen!'?
Opzich is het een vrij duidelijk en simpel verzoek toch?

Je kan toch prima thuis samen je boodschappen lijstje maken en dan 1 van de 2 het halen?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:45:
Ik zet hem alleen maar op omdat het moet. Niet omdat ik het veilig vind. Ik ben het wel met jou eens dat het schijnveiligheid geeft. Vooral als je ziet hoe mensen hem dragen (alleen op de kin, onderlip of als ze echt hun best doen, de bovenlip...) Maar het is nu eenmaal afgesproken dat we dat onding op bepaalde plekken dragen, dus doe ik dat.
Dat anderen iets fout doen is geen indicatie of het veilig is of niet indien het goed gebruikt wordt.
Ik neem echter wel mijn verantwoordelijkheid. Ik ga nergens heen en houd afstand van iedereen, zoveel als dat dat kan (voor mij echt het grootste voordeel van 2020, ik heb een lichte vorm van claustrofobie en kan heel slecht tegen drukte om me heen, werkt natuurlijk ook niet mee dat ik niet zo lang ben) Ik denk dat dat de beste manier is om besmettingen te voorkomen.
Dat is juist een reden om een mondkapje te dragen, ook als het niet verplicht is. Mensen zijn dan vaker geneigd om afstand te houden. :-)

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 09-11-2021 09:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Sowieso snap ik de ervaring niet van "Met mondkapjes gaat men geen afstand houden". Mijn ervaring is toch écht 180 graden omgekeerd....

Zodra de mondkapjesplicht verviel, stonden mensen gewoon weer in mijn nek te hijgen. In de supermarkt, wachten voor de brug etc.

Als je dan er vervolgens wat van zegt krijg je "Ja maar een mondkapje is toch niet meer nodig? de cijfers zijn toch laag? We staan toch buiten?"

Ja. En je stinkt uit je bek, afstand aub. :+ (dat zeg ik normaal niet. Wel 1x gezegd, voor de brug... Want die kerel stond echt in mijn persoonlijke ruimte, als in 30cm van mijn gezicht. Dat is zelfs vóór corona not done)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:49

Wailing_Banshee

You're Next

Dennis1812 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:51:
[...]

Kwam dat misschien omdat de rest zich wel aan het verzoek hield van 'winkel alleen!'?
Opzich is het een vrij duidelijk en simpel verzoek toch?
Onze winkel was in 2019 ook nooit druk als wij boodschappen doen. Als er 20 mensen rondliepen (in 2020 was er een max van 114 op basis van oppervlak) was het extreem druk... Zelfs toen de AH (in de buurt) dicht was vanwege verbouwing (in 2019) was het heel rustig op ons tijdstip. Onze winkel had zelfs geen richtingspijlen (die ik best vaak zag, als ik weer een foto zag van een winkel...)
Waah schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:43:

Zodra de mondkapjesplicht verviel, stonden mensen gewoon weer in mijn nek te hijgen. In de supermarkt, wachten voor de brug etc.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar wel een beetje bang voor was, maar gelukkig was dat bij ons in de supermarkt niet het geval. Iedereen bleef toch best wel op afstand. Kan misschien het verschil zijn tussen A'dam en A'dam. (het mooie Appingedam tegenover het drukke Amsterdam :D)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:17:
[...]

Onze winkel was in 2019 ook nooit druk als wij boodschappen doen. Als er 20 mensen rondliepen (in 2020 was er een max van 114 op basis van oppervlak) was het extreem druk... Zelfs toen de AH (in de buurt) dicht was vanwege verbouwing (in 2019) was het heel rustig op ons tijdstip. Onze winkel had zelfs geen richtingspijlen (die ik best vaak zag, als ik weer een foto zag van een winkel...)

[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar wel een beetje bang voor was, maar gelukkig was dat bij ons in de supermarkt niet het geval. Iedereen bleef toch best wel op afstand. Kan misschien het verschil zijn tussen A'dam en A'dam. (het mooie Appingedam tegenover het drukke Amsterdam :D)
Ach mijn ervaring is ook N=1. Is geen enkel bewijs voor wat dan ook. Maar ik probeer dat ook niet als reden aan te voeren om wel of geen mondkapjes te dragen :+

Ik heb het geluk dat ik weinig last heb van een mondkapje. De bril moet ff af. Maar dat is het ook wel. Dat heb ik liever als de andere maatregelen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Waah schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:20:
[...]
Ik heb het geluk dat ik weinig last heb van een mondkapje. De bril moet ff af. Maar dat is het ook wel. Dat heb ik liever als de andere maatregelen O-)
Jaloers dat bij jou de bril afkan!
Bij mij kan het ook wel, alleen dan zie ik nog minder dan mondkapje + bril :D
(-14,75 hier)

Daarom heeft het ook best wel lang geduurd voordat ik goede mondkapjes had, waar mijn bril van minder besloeg.
En nee, de afwasmiddel-truuk wordt juist enorm afgeraden, daar verpest je je glazen echt mee volgens mijn opticen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Ryur schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:52:
[...]

Jaloers dat bij jou de bril afkan!
Bij mij kan het ook wel, alleen dan zie ik nog minder dan mondkapje + bril :D
(-14,75 hier)

Daarom heeft het ook best wel lang geduurd voordat ik goede mondkapjes had, waar mijn bril van minder besloeg.
En nee, de afwasmiddel-truuk wordt juist enorm afgeraden, daar verpest je je glazen echt mee volgens mijn opticen.
Met die sterkte kan je volgens mij net zo goed het mondkapje tot over je ogen trekken :+

Een goed mondkapje voor brildragers is inderdaad een uitdaging. En ook testament dat veel kapjes niet goed aansluiten :+ Sowieso verbaast het me dat er niet veel meer en betere ontwerpen mondkapjes zijn gekomen. Had echt wel verwacht dat het een beetje een fashion statement zou worden... Met allerlei designs. Maar je ziet toch 95% (ik tenminste) het blauw-witte mondkapje.

Maar misschien heb ik de zuunige hollander in ons wat onderschat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Waah schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:05:
[...]

Met die sterkte kan je volgens mij net zo goed het mondkapje tot over je ogen trekken :+

Een goed mondkapje voor brildragers is inderdaad een uitdaging. En ook testament dat veel kapjes niet goed aansluiten :+ Sowieso verbaast het me dat er niet veel meer en betere ontwerpen mondkapjes zijn gekomen. Had echt wel verwacht dat het een beetje een fashion statement zou worden... Met allerlei designs. Maar je ziet toch 95% (ik tenminste) het blauw-witte mondkapje.

Maar misschien heb ik de zuunige hollander in ons wat onderschat :+
https://www.zalando.nl/ve...erooro-1ve54b000-q11.html

Ze zijn ook fancy hoor. Alle grote modemerken maken ze inmiddels ook geloof ik.
Kwam laatst ook 1 met goud belegd tegen. Was een goede 2000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Dennis1812 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:10:
[...]

https://www.zalando.nl/ve...erooro-1ve54b000-q11.html

Ze zijn ook fancy hoor. Alle grote modemerken maken ze inmiddels ook geloof ik.
Kwam laatst ook 1 met goud belegd tegen. Was een goede 2000 euro.
Ik weet dat ze bestaan. Maar je ziet ze nergens (met 2000 euro niet gek ook trouwens :+ ). Maar vaak hb je wel zo'n modetrend waar dan iedereen opeens in mee moet. Dat had ik eigenlijk bij mondkapjes ook wel verwacht. Of een model dat gewoon beter zit en dat iedereen aanraad.

Maar nee, ze zitten allemaal ruk :+ zeker bij mij achter de oren :z

Beste wat ik heb gevonden is een mondkapje van Lycra. Zat slecht achter de oren, maar Lycra droogt enorm snel, is zacht. Alleen dus vrij "scherp" waar het gesneden is. En dat maakte het scherm achter de oren.

[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 09-11-2021 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Waah schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:12:
[...]

Ik weet dat ze bestaan. Maar je ziet ze nergens (met 2000 euro niet gek ook trouwens :+ ). Maar vaak hb je wel zo'n modetrend waar dan iedereen opeens in mee moet. Dat had ik eigenlijk bij mondkapjes ook wel verwacht. Of een model dat gewoon beter zit en dat iedereen aanraad.

Maar nee, ze zitten allemaal ruk :+ zeker bij mij achter de oren :z

Beste wat ik heb gevonden is een mondkapje van Lycra. Zat slecht achter de oren, maar Lycra droogt enorm snel, is zacht. Alleen dus vrij "scherp" waar het gesneden is. En dat maakte het scherm achter de oren.
Zoiets al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Als ik de reviews lees hoef ik het ook niet te proberen _O-

Ben zelf gewoon over op zwarte mondkapjes, wegwerp. Ook niets mis mee. had alleen verwacht dat men echt zo innoveren om het te verbeteren, óf men het veel meer modebewust zou pushen. Maar daar zat ik blijkbaar naast

[ Voor 18% gewijzigd door Waah op 09-11-2021 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Waah schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:20:
[...]

Als ik de reviews lees hoef ik het ook niet te proberen _O-

Ben zelf gewoon over op zwarte mondkapjes, wegwerp. Ook niets mis mee. had alleen verwacht dat men echt zo innoveren om het te verbeteren, óf men het veel meer modebewust zou pushen. Maar daar zat ik blijkbaar naast
het werkt opzich oke.
Ik heb nog veel mondkapjes liggen die je vast moet knopen achter je hoofd. Spaart je oren goed uit. Ook geen gedoe met mondkapjes die in je brillenpootjes blijven hangen. Of zoals bij mijn vrouw dat je gehoorapparaat uit je oren vliegt als je je kapje afzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 22:26
psy schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:40:
[...]

LOL ik had dus precies hetzelfde in de supermarkt vanmiddag. Is echt even wennen hoor 8)
Ik ga geen mondkapje meer dragen, wil niet als een egoïst overkomen maar ben er helemaal klaar mee.

Mensen denken dat ze met een mondkapje op wel dicht bij elkaar kunnen komen, ik blijf liever uit de buurt van mensen dan dat ik een mondkapje op heb en men het idee krijgt bij mij dicht in de buurt te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
The Zep Man schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:07:
Het is eerder vergelijkbaar met "ik rij overal iets te langzaam met een spiegel met dodehoekspiegel, twee handen aan het stuur, in een fel gele auto en hou 10 auto lengtes afstand op de voorganger". Als je in een auto stapt heb je een risico om in het ziekenhuis te belanden, zo simpel is het. Net als je kans hebt corona te krijgen als je in de buurt komt van mensen en in het ziekenhuis te belanden. Je kan eenvoudige maatregelen nemen om de kans te verkleinen (niet naar drukke plekken gaan / gordel dragen) of je kan absurde maatregel nemen zoals bovenstaand / vaccineren, mondkap, 1.5m afstand, opsluiten in je eigen huis). Je bent in beide gevallen nou eenmaal ook afhankelijk van anderen.

Maar uiteindelijk is het allemaal statistiek. Als 50% van de mensen zou overlijden na een autoritje zouden de meesten ook wel voorzichtig doen. Zelfde geldt voor een outbreak-achtig killervirus... dan stonden mensen in de rij te vechten voor een prik of gasmasker. Corona is dat niet. En net zoals bijv. griep sterven daar voornamelijk ouderen aan. Precies hetzelfde als in het verkeer overigens.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

mugenmarco schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:17:
[...]

Ik ga geen mondkapje meer dragen, wil niet als een egoïst overkomen maar ben er helemaal klaar mee.
Ook de mensen die een mondkapje dragen zijn er klaar mee, maar het dragen is geen keuze, het is een verplichting omdat er andere stommelingen zijn die geen afstand houden, zich niet laten testen en die geen mondkapje dragen. |:(

Jammer dat een gedeelte van Nederland zich gedraagt als Famke Louise en "niet meer mee doen". Daardoor blijft die plicht alleen maar langer.
Mensen denken dat ze met een mondkapje op wel dicht bij elkaar kunnen komen, ik blijf liever uit de buurt van mensen dan dat ik een mondkapje op heb en men het idee krijgt bij mij dicht in de buurt te komen.
En die mensen houden wel afstand als je geen mondkapje draagt? Sterker... Zonder masker is 1,5 meter onvoldoende en moet je nog verder uit elkaar gaan staan.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

DevWouter schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:29:
[...]

Ook de mensen die een mondkapje dragen zijn er klaar mee, maar het dragen is geen keuze, het is een verplichting omdat er andere stommelingen zijn die geen afstand houden, zich niet laten testen en die geen mondkapje dragen. |:(

Jammer dat een gedeelte van Nederland zich gedraagt als Famke Louise en "niet meer mee doen". Daardoor blijft die plicht alleen maar langer.

[...]

En die mensen houden wel afstand als je geen mondkapje draagt? Sterker... Zonder masker is 1,5 meter onvoldoende en moet je nog verder uit elkaar gaan staan.
Famke heeft in elk geval nog wel respect voor corona!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Dennis1812 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:31:
[...]

Famke heeft in elk geval nog wel respect voor corona!
Ik heb juist geen respect voor het virus, wel voor (de meeste) anderen mensen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

DevWouter schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:32:
Ik heb juist geen respect voor het virus, wel voor (de meeste) anderen mensen :+
Met nadruk op 'de meeste'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

YoshiBignose schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:28:
[...]

Het is eerder vergelijkbaar met "ik rij overal iets te langzaam met een spiegel met dodehoekspiegel, twee handen aan het stuur, in een fel gele auto en hou 10 auto lengtes afstand op de voorganger". Als je in een auto stapt heb je een risico om in het ziekenhuis te belanden, zo simpel is het. Net als je kans hebt corona te krijgen als je in de buurt komt van mensen en in het ziekenhuis te belanden. Je kan eenvoudige maatregelen nemen om de kans te verkleinen (niet naar drukke plekken gaan / gordel dragen) of je kan absurde maatregel nemen zoals bovenstaand / vaccineren, mondkap, 1.5m afstand, opsluiten in je eigen huis). Je bent in beide gevallen nou eenmaal ook afhankelijk van anderen.
Maatregelen die bewezen besmetting voorkomen zijn absurd en drukke plekken vermijden is voldoende? In welke realiteit leef jij waar dat werkt? De meeste besmetting treden op in de woonkamer!
Maar uiteindelijk is het allemaal statistiek. Als 50% van de mensen zou overlijden na een autoritje zouden de meesten ook wel voorzichtig doen. Zelfde geldt voor een outbreak-achtig killervirus... dan stonden mensen in de rij te vechten voor een prik of gasmasker. Corona is dat niet. En net zoals bijv. griep sterven daar voornamelijk ouderen aan. Precies hetzelfde als in het verkeer overigens.
Een gordel dragen is minder effectief dan het vaccin. Bovendien als er een killer virus was dan waren we al lang dood voordat we konden reageren.
Gordels voorin de auto zorgen ervoor dat je bij een ongeluk 25% minder kans hebt om ernstig gewond te raken en maar liefst 40% minder kans op overlijden. Achterin de auto heb je met gordels om 20% minder kans om ernstig gewond te raken en 30% minder kans op overlijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

DevWouter schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:42:
Een gordel dragen is minder effectief dan het vaccin. Bovendien als er een killer virus was dan waren we al lang dood voordat we konden reageren.
Dat is ook een beetje 'het probleem' met het huidige virus. Het is bijzonder besmettelijk (origineel, en opkomst delta variant) maar die besmettelijkheid wordt ook gevoed doordat men juist niet snel dood eraan gaat. Voordat men sterft of blijvende schade overhoudt, heeft men zat tijd gehad om het virus verder te verspreiden.

Verspil je adem verder niet aan wappies of trollen. De cijfers, het advies van experts die er daadwerkelijk jarenlang van hun leven voor gestudeerd hebben (i.p.v. een zondagmiddag op de zolderkamer met Facebook en YouTube), de stapels doodskisten in Italië, de koelwagens met lijken in New York, de nu alweer overvolle IC's en de rest van de zorg die begint achter te lopen... Als een nee-zegger het nu niet begrijpt, dan gaat die het nooit begrijpen. Of die is, zoals eerder genoemd, aan het trollen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

The Zep Man schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:47:
[...]

Dat is ook een beetje 'het probleem' met het huidige virus. Het is bijzonder besmettelijk (origineel, en opkomst delta variant) maar die besmettelijkheid wordt ook gevoed doordat men juist niet snel dood eraan gaat. Voordat men sterft of blijvende schade overhoudt, heeft men zat tijd gehad om het virus verder te verspreiden.

Verspil je adem verder niet aan wappies of trollen. De cijfers, het advies van experts die er daadwerkelijk jarenlang van hun leven voor gestudeerd hebben (i.p.v. een zondagmiddag op de zolderkamer met Facebook en YouTube), de stapels doodskisten in Italië, de koelwagens met lijken in New York, de nu alweer overvolle IC's en de rest van de zorg die begint achter te lopen... Als een nee-zegger het nu niet begrijpt, dan gaat die het nooit begrijpen. Of die is, zoals eerder genoemd, aan het trollen.
I know, I know...

Het is ook niet mijn gebruikelijk manier van reageren. Het is echter dat men bij het voorbeeld van autogordels denkt aan die 100 KM/uur tegen een spookrijder ipv de stoep raken in een 30km/uur zone waardoor ze de controle kwijt raken en tegen een boom aanrijden.

Het feit dat we nog steeds trollen, nee... dat impliceert opzet met doel om te ontregelen...
Het feit dat we nog steeds feitenontkenners hebben vind ik een moeilijk feit om te erkennen (ja, dat was opzet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

DevWouter schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:55:
Het feit dat we nog steeds trollen, nee... dat impliceert opzet met doel om te ontregelen...
Er is een relatief kleine groep 'draaideurprotesteerders'. Of het nu Zwarte Piet, abortus, coronamaatregelen, of wat dan ook is, het is een groep die protesteert om te kunnen protesteren. Elk nieuw zorgenkindje zullen ze bovenop springen, of dat kindje nu werkelijk een probleem is of dat ze het zelf een probleem moeten maken in de vorm van een gish galloped complot.

Dus ja, trollen. Lekker 'rebels' zijn, terwijl zij door hun houding ook schade maken aan 'hun' kant van het argument. Die schade vinden ze ook niet erg. Kunnen ze nog meer het slachtoffer spelen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
DevWouter schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:42:
[...]

Maatregelen die bewezen besmetting voorkomen zijn absurd en drukke plekken vermijden is voldoende? In welke realiteit leef jij waar dat werkt? De meeste besmetting treden op in de woonkamer!
Wat werkt? Al sinds mensen heugenis gaan we dood aan virussen en verkeersongelukken hoor, dat kan je niet naar 0 krijgen. Natuurlijk hebben we medicijnen en stoplichten bedacht om het beter te krijgen maar er is ergens een grens.

En besmettingen treden wel op in de woonkamer, maar dat is alleen omdat mensen het virus meenemen naar de woonkamer. Als het hele gezin in lockdown zit zal je elkaar niet besmetten.
Voor ouderen misschien en dat is zelfs nog twijfelachtig (immers zo'n 80% van de bevolking krijgt zo goed als geen symptomen bij corona). Voor een kind is een gordel zeker effectiever dan een vaccin.

[ Voor 5% gewijzigd door YoshiBignose op 09-11-2021 14:34 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

YoshiBignose schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:33:
[...]

Wat werkt? Al sinds mensen heugenis gaan we dood aan virussen en verkeersongelukken hoor, dat kan je niet naar 0 krijgen. Natuurlijk hebben we medicijnen en stoplichten bedacht om het beter te krijgen maar er is ergens een grens.
De grens ligt juist bij 0
Nederland: Roadpol: 'Nul verkeersdoden in heel Europa'
Noord-Brabant: Samen voor NUL verkeersslachtoffers
En besmettingen treden wel op in de woonkamer, maar dat is alleen omdat mensen het virus meenemen naar de woonkamer. Als het hele gezin in lockdown zit zal je elkaar niet besmetten.
Men kan besmet worden wanneer er fysieke interactie is met andere groepen/personen. De groote van de groep maakt niks uit. Eén enkel persoon is voldoende. En wat doet isolatie? Die zorgt ervoor dat je geen fysieke interactie hebt met anderen.
Voor ouderen misschien... voor een kind is een gordel effectiever dan een vaccin.
Je past maatregelen toe die geschikt zijn voor de doelgroep. Een baby gesp je op een andere manier in.
Punt was echter dat je wel voor een maatregel bent die minder effectief is (de verkeersgordel) terwijl je de effectievere "absurd" vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

The Zep Man schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:25:
[...]

Er is een relatief kleine groep 'draaideurprotesteerders'. Of het nu Zwarte Piet, abortus, coronamaatregelen, of wat dan ook is, het is een groep die protesteert om te kunnen protesteren. Elk nieuw zorgenkindje zullen ze bovenop springen, of dat kindje nu werkelijk een probleem is of dat ze het zelf een probleem moeten maken in de vorm van een gish galloped complot.

Dus ja, trollen. Lekker 'rebels' zijn, terwijl zij door hun houding ook schade maken aan 'hun' kant van het argument. Die schade vinden ze ook niet erg. Kunnen ze nog meer het slachtoffer spelen. :+
Ik ben vrij voorzicht met de term "trol" omdat opzet lastig te bewijzen is.
a person who intentionally antagonizes others online by posting inflammatory, irrelevant, or offensive comments or other disruptive content
Verder kan ik me gewoon vinden in de strekking van je post zeker het slachtoffer gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

YoshiBignose schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:33:
Voor ouderen misschien en dat is zelfs nog twijfelachtig (immers zo'n 80% van de bevolking krijgt zo goed als geen symptomen bij corona). Voor een kind is een gordel zeker effectiever dan een vaccin.
Ik had je edit gemist. Maar het merendeel van de verkeersongelukken zijn ook niet dodelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

The Zep Man schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:25:
Er zijn dan ook een aantal users die beter genegeerd kunnen worden. Voorspelbaar, saai en niveautje derriere die het denken moet doen. En maar klagen dat er maatregelen worden genomen die mogelijk niet nodig waren geweest als er niet zoveel van die figuren zouden zijn geweest.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05:37
against the system

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik heb vandaag mijn testuitslag gekregen (gisteren getest) en ben helaas positief bevonden. Ik heb verkoudheids- en lichte griepklachten. Gelukkig valt het me alleszins mee. Ik ben overigens gevaccineerd.

Ik ben een uurtje nadat de testuitslag beschikbaar was netjes gebeld door de GGD, maar de medewerker gaf aan dat ze wegens drukte (inderdaad) geen BCO uitvoeren. Ik moest wat basisvragen beantwoorden zoals wat de aard van mijn klachten is en of ik op m'n werk ben geweest. Verder werd mij gevraagd om zelf de mensen waarmee ik in contact ben geweest (op minder dan 1,5 meter) in te lichten.

Oftewel: mijn besmetting zal waarschijnlijk in de statistieken belanden met het kenmerk dat het niet bekend is waar mijn besmetting vandaan komt. Dus dat zal op dit moment wel bij meer gevallen zo zijn.
Ook ikzelf tast in het duister over waar/wanneer ik besmet ben geraakt.

Naar schatting van de GGD moet dat ergens begin vorige week zijn geweest. En vanaf afgelopen vrijdag werd ik geacht besmettelijk te zijn.

---
Los van dit alles moet ik toegeven dat ik wederom* goed te spreken ben over hoe de GGD dit aanpakt.
Ik heb in de nacht van zondag op maandag (ik lag enigszins koortsig wakker) een testafspraak gemaakt en kon gistermiddag terecht**. De medewerker die ik vandaag sprak stond me zeer keurig te woord, sprak helder en duidelijk. Ik kreeg niet het gevoel om met "zomaar" een callcentermedewerker te spreken.

*Mijn vrouw is eerder dit jaar besmet geweest en toen viel ik in het BCO. Destijds twee keer getest maar toen niet besmet geraakt. Ik werd toen ook gebeld door de GGD (i.h.k.v. BCO) en herinner me dat ik toen ook al vond dat het erg goed geregeld was (ondanks alle drukte en de beperkte middelen die ze hebben).

**Overigens moet mijn vrouw zich nu ook laten testen, maar het lukt haar al enkele uren niet om een afspraak te maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
SomerenV schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 01:20:
[...]

Overigens kun je ook naar Japan kijken wat betreft de effectiviteit van mondkapjes. Een land waarbij die dingen al sinds jaar en dag ingeburgerd zijn, maar ook daar zijn 18.000 mensen gestorven. Het mondkapje zal ongetwijfeld wel iets van een effect hebben, maar inmiddels is iedereen die het wil gevaccineerd of hersteld (al heb je daarin weinig te willen :+ ) en weten we op voorhand dat het mondkapje een loze maatregel is die niet veel uit gaat halen in de huidige situatie. Schijnveiligheid en valse hoop. Meer is deze maatregel momenteel niet.
Thanks! Altijd mooi als Japan wordt aangehaald als voorbeeld. Volgens Statista in Japan 18.309 coronadoden, in Nederland zijn dat er 18.141. Close enough, right?

Nope. Er zijn net wat meer Japanners, dus minder doden per miljoen inwoners. Waar Nederland er 1046,63 telt per miljoen, zijn dat er in Japan 145. Nederland heeft dus 7,2 maal zo veel coronadoden per miljoen inwoners in vergelijking met Japan.

Als je iets met getallen kracht bij wil zetten, gebruik deze dan goed. Er wordt al genoeg met absolute cijfers gegoocheld waar deze geen plaats hebben in de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Gitarist als jij niet weet waar je besmet bent geraakt, zal de GGD het ook niet uitvogelen voor je. Daar ben je toch zelf bij nodig. Weet je het zelf niet door teveel contacten? Of veel activiteiten?

Had het dan ooit gelukt om jouw besmetting niet in de categorie 'onbekend' te krijgen?

Hoop dat het mild blijft ;)

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 09-11-2021 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Gitarist schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:36:
Ik heb vandaag mijn testuitslag gekregen (gisteren getest) en ben helaas positief bevonden. Ik heb verkoudheids- en lichte griepklachten. Gelukkig valt het me alleszins mee. Ik ben overigens gevaccineerd.

Ik ben een uurtje nadat de testuitslag beschikbaar was netjes gebeld door de GGD, maar de medewerker gaf aan dat ze wegens drukte (inderdaad) geen BCO uitvoeren. Ik moest wat basisvragen beantwoorden zoals wat de aard van mijn klachten is en of ik op m'n werk ben geweest. Verder werd mij gevraagd om zelf de mensen waarmee ik in contact ben geweest (op minder dan 1,5 meter) in te lichten.

Oftewel: mijn besmetting zal waarschijnlijk in de statistieken belanden met het kenmerk dat het niet bekend is waar mijn besmetting vandaan komt. Dus dat zal op dit moment wel bij meer gevallen zo zijn.
Ook ikzelf tast in het duister over waar/wanneer ik besmet ben geraakt.

Naar schatting van de GGD moet dat ergens begin vorige week zijn geweest. En vanaf afgelopen vrijdag werd ik geacht besmettelijk te zijn.

---
Los van dit alles moet ik toegeven dat ik wederom* goed te spreken ben over hoe de GGD dit aanpakt.
Ik heb in de nacht van zondag op maandag (ik lag enigszins koortsig wakker) een testafspraak gemaakt en kon gistermiddag terecht**. De medewerker die ik vandaag sprak stond me zeer keurig te woord, sprak helder en duidelijk. Ik kreeg niet het gevoel om met "zomaar" een callcentermedewerker te spreken.

*Mijn vrouw is eerder dit jaar besmet geweest en toen viel ik in het BCO. Destijds twee keer getest maar toen niet besmet geraakt. Ik werd toen ook gebeld door de GGD (i.h.k.v. BCO) en herinner me dat ik toen ook al vond dat het erg goed geregeld was (ondanks alle drukte en de beperkte middelen die ze hebben).

**Overigens moet mijn vrouw zich nu ook laten testen, maar het lukt haar al enkele uren niet om een afspraak te maken.
Beterschap, ben je gevaccineerd?
/edit: beter lezen, ja dus. Gelukkig kan je nog steeds overal heen met je QR code :X

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 20:39

gws24

Thinking is hard!

revolution-nl schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:00:
[...]

Staat letterlijk in zijn eerste alinea :>

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bundin schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:39:
Als je iets met getallen kracht bij wil zetten, gebruik deze dan goed. Er wordt al genoeg met absolute cijfers gegoocheld waar deze geen plaats hebben in de discussie.
Maak je geen zorgen. Met relatieve getallen wordt ook gegoocheld. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

MikeyMan schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:42:
@Gitarist als jij niet weet waar je besmet bent geraakt, zal de GGD het ook niet uitvogelen voor je. Daar ben je toch zelf bij nodig. Weet je het zelf niet door teveel contacten? Of veel activiteiten?

Had het dan ooit gelukt om jouw besmetting niet in de categorie 'onbekend' te krijgen?

Hoop dat het mild blijft ;)
Nee, dat snap ik uiteraard. Mijn post was ook niet bedoeld om mijn verbazing daarover uit te spreken, maar eerder om aan te geven dat er nu inderdaad geen bron- en contactonderzoek wordt uitgevoerd door de GGD. Aangezien daar wat mensen over aan het posten waren alhier.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Om antwoord te geven op jouw vraag, bij mijn vrouw was er destijds maar één mogelijkheid waar ze de besmetting kon oplopen. Dus in haar geval had wel het juiste vakjeaangevinkt kunnen worden.

edit: sorry en dank @ZieMaar!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

[...]

/edit: beter lezen, ja dus. Gelukkig kan je nog steeds overal heen met je QR code :X
Ja, maar ik hou me nu wel aan het quarantainevoorschrift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M0otje
Je kan de link openen in Google translate als je geen Frans beheerst.

Maar ik heb ook een Engelse artikel:

Een quote wat een reden is: “France's public health authority has recommended people under 30 be given Pfizer's (PFE.N) Comirnaty COVID-19 vaccine when available instead of Moderna Inc's (MRNA.O) Spikevax jab, which carried comparatively higher risks of heart-related problems.”

https://www.reuters.com/b...ine-under-30s-2021-11-09/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 18:49
Weet iemand eigen de officiële regels nu in basisscholen? Want die van mijn kind is nog gewoon open zonder mondkapje. (Wel een relatief kleine school).

En zijn zwemschool maakt er ook een potje van.

Je mag hem met mondje naar de kleedkamer brenger en begeleiden bij het omkleden. Daarna moet je zonder QR code officieel naar buiten. Er zal boven een ruimte zijn waar je kan kijken. Daar zal steekproef gewijs een QR code controle plaatsvinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Gelukkig kan je nog steeds overal heen met je QR code :X
Zoals de waard is ...

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
loki504 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:52:
Weet iemand eigen de officiële regels nu in basisscholen? Want die van mijn kind is nog gewoon open zonder mondkapje. (Wel een relatief kleine school).
Mondkapjes zijn niet verplicht op basisscholen en kinderopvang/BSO. Ik heb er drie gezien deze week op het kinderdagverblijf waar ik werk. Op de drie scholen waar ik deze week ben geweest om BSO-ers op te halen heb ik er nul gezien.

Edit:
In ander nieuws:
Marokko schaft avondklok af, maar mondkapje en coronapas blijven verplicht https://www.nu.nl/coronav...as-blijven-verplicht.html (via @NUnl)

Wij klagen over maatregelen, en in Marokko zijn ze vanaf morgen van de avondklok af die sinds maart 2020 (ja het staat er echt, 2020) van kracht was. Hij was in september al versoepeld van 21 uur naar 23 uur.

[ Voor 30% gewijzigd door zacht op 09-11-2021 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
Bundin schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:39:
[...]

Thanks! Altijd mooi als Japan wordt aangehaald als voorbeeld. Volgens Statista in Japan 18.309 coronadoden, in Nederland zijn dat er 18.141. Close enough, right?

Nope. Er zijn net wat meer Japanners, dus minder doden per miljoen inwoners. Waar Nederland er 1046,63 telt per miljoen, zijn dat er in Japan 145. Nederland heeft dus 7,2 maal zo veel coronadoden per miljoen inwoners in vergelijking met Japan.

Kleine kanttekening Japan staat jaren in de top 5 gezondste landen van de wereld. En Japan is 4% van de bevolking obesitas. In nederland is het aantal op 20%.

https://www.indexmundi.com/map/?v=2228&l=nl

Update: sommige zagen het al aankomen....

“President Macron heeft vanavond laten weten dat het aantal besmettingen weer oploopt in Frankrijk, al gaat het wat minder hard dan in sommige andere Europese landen. Om een 5e golf te voorkomen, wordt een 3e prik in verplicht voor 65-plussers Frankrijk, als die hun coronapas willen behouden. Vanaf 15 december vervalt hun ‘groene’ QR-code (voor toegang in o.a. horeca) als hun huidige vaccinatiebewijs ouder is dan 6 maanden en ze nog geen 3e vaccinatie hebben. Het is nog niet duidelijk of deze regel ook van toepassing is op buitenlandse 65-plussers, als die na half december op bezoek/vakantie zijn in Frankrijk.”

https://www.frankrijk.nl/...nkrijk-nieuws-reisadvies/

[ Voor 26% gewijzigd door M0otje op 09-11-2021 21:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Interessant om te zien dat door de acties van anti-vaxxers de bevolking meer vaccinaties krijgt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:58

marapuru

db.

Met al het aanstaande nieuws (nog meer besmettingen, meer beperkingen, etc) over Covid zal de Metaverse wel hoge ogen gaan gooien deze kerst :)

[ Voor 19% gewijzigd door marapuru op 09-11-2021 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
M0otje schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 21:24:
[...]

Kleine kanttekening Japan staat jaren in de top 5 gezondste landen van de wereld. En Japan is 4% van de bevolking obesitas. In nederland is het aantal op 20%.

Update: sommige zagen het al aankomen....

“President Macron heeft vanavond laten weten dat het aantal besmettingen weer oploopt in Frankrijk, al gaat het wat minder hard dan in sommige andere Europese landen. Om een 5e golf te voorkomen, wordt een 3e prik in verplicht voor 65-plussers Frankrijk, als die hun coronapas willen behouden. Vanaf 15 december vervalt hun ‘groene’ QR-code (voor toegang in o.a. horeca) als hun huidige vaccinatiebewijs ouder is dan 6 maanden en ze nog geen 3e vaccinatie hebben. Het is nog niet duidelijk of deze regel ook van toepassing is op buitenlandse 65-plussers, als die na half december op bezoek/vakantie zijn in Frankrijk.”

https://www.frankrijk.nl/...nkrijk-nieuws-reisadvies/
De gemiddelde leeftijd van de volledig gevaccineerden die hier in het ziekenhuis liggen was meen ik 77 jaar. Als die derde prik doet wat hij moet doen scheelt dat aardig wat in de zorg, in Frankrijk ook neem ik aan. En met een duidelijke datum, ze hebben iets meer dan een maand om door te prikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Waarom lijkt iedereen (of in ieder geval diverse nieuws sites) verbaasd te zijn over de hoeveelheid GGD test afspraken? Gezien er op 11-11-2021 moet worden gefeest en in het weekend nog wat leuke dingen gedaan moeten worden en mensen mogelijk gewoonweg willen sporten heb je potentieel álle niet gevaccineerde mensen die zich willen laten testen + diegene met klachten.

Het zou mij dan ook weinig verbazen indien er vrijdag op zaterdag 25.000+ positieve testen zullen zijn... Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat die cijfers 3 weken geleden veel anders zouden zijn geweest gezien daar, als het goed is, héél veel mensen zitten die 0,0 klachten hebben...

Uiteraard zie ik ook dat de zorg begint te piepen en kraken, en begrijp ik dat aanvullende maatregelen links- of rechtsom toch wel zullen komen/nodig zijn, echter stoor ik mij enorm aan al die verbazing eromheen... Ligt dit nu aan mij of...?

[ Voor 6% gewijzigd door Thalaron op 09-11-2021 22:36 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Thalaron schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:35:
Uiteraard zie ik ook dat de zorg begint te piepen en kraken, en begrijp ik dat aanvullende maatregelen links- of rechtsom toch wel zullen komen/nodig zijn, echter stoor ik mij enorm aan al die verbazing eromheen... Ligt dit nu aan mij of...?
Als je denkt dat de situatie niet idioter kan zijn, is er altijd wel iets dat of iemand die het tegendeel bewijst. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Nu online
Thalaron schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:35:
Waarom lijkt iedereen (of in ieder geval diverse nieuws sites) verbaasd te zijn over de hoeveelheid GGD test afspraken? Gezien er op 11-11-2021 moet worden gefeest en in het weekend nog wat leuke dingen gedaan moeten worden en mensen mogelijk gewoonweg willen sporten heb je potentieel álle niet gevaccineerde mensen die zich willen laten testen + diegene met klachten.
Testen bij de GGD heeft niets te maken met feesten en leuke dingen doen in weekend. Ga ik er even vanuit dat je het hebt over testen om een toegangsbewijs te krijgen.
Testen voor toegang doe je via Testen voor Toegang op https://testenvoortoegang.org

[ Voor 0% gewijzigd door ninjazx9r98 op 10-11-2021 09:12 . Reden: URL verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
ninjazx9r98 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:48:
[...]

Testen bij de GGD heeft niets te maken met feesten en leuke dingen doen in weekend. Ga ik er even vanuit dat je het hebt over testen om een toegangsbewijs te krijgen.
Testen voor toegang doe je via Testen voor Toegang op https://teststenvoortoegang.org
Die tellen niet mee met de rest van de cijfers begrijp ik daaruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Testen voor toegang doe je via Testen voor Toegang op https://teststenvoortoegang.org
Maar weten mensen dat ook? Kan me voorstellen dat mensen gewoon naar coronatest.nl gaan

Ik wist het niet, maar aan de andere kant, ik hoef ook niet te Testen voor Toegang.
Nouja, nu nog niet, wie weet krijgen we 2G-Plus en dan moet je gevaccineerd zijn én een negatieve test hebben voor toegang :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Nu online
anandus schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:07:
[...]

Maar weten mensen dat ook? Kan me voorstellen dat mensen gewoon naar coronatest.nl gaan

Ik wist het niet, maar aan de andere kant, ik hoef ook niet te Testen voor Toegang.
Nouja, nu nog niet, wie weet krijgen we 2G-Plus en dan moet je gevaccineerd zijn én een negatieve test hebben voor toegang :P
Staat gewoon op de site waar je het zelf over hebt, onderste punt van de vraag "Wanneer maak je de testafspraak op een andere manier?"
Je hebt een coronatoegangsbewijs nodig

Heb je een negatieve testuitslag nodig om ergens naar toe te gaan, zoals een evenement? Op deze website kan je hiervoor geen testafspraak maken. Ga naar Testenvoortoegang.nl om jouw testafspraak te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 13:55
OMT-lid Voss: 'Laatje met maatregelen die we hadden moet weer open'
Ben ik nou gek? Ik kan dit niet lezen.
OMT-lid Voss: 'Laatje met maatregelen die we hadden moet weer open'

Volgens hoogleraar infectiepreventie en OMT-lid Andreas Voss zijn extra coronamaatregelen onontkoombaar. "Ik denk dat we het laatje weer open moeten trekken met de maatregelen die we al hadden", zei Voss in talkshow Op1. "Dat kan niet langer dicht blijven. Ik ben bang dat enkel op het gezonde verstand van de mens vertrouwen te weinig zal zijn."

Ook ging hij nog in op eventuele andere maatregelen zoals het 2G-systeem, waarbij enkel gevaccineerden en mensen die zijn genezen van een coronabesmetting toegang kunnen krijgen tot bepaalde plekken. Dat systeem geldt onder meer in Duitsland en Oostenrijk.

"Ik weet dat 2G werkt, maar ook met alleen maar 2G in de maatschappij zou je nog steeds roulatie hebben van het virus. Je hebt dan wel veel minder ziekenhuisopnames. Het probleem bij dat systeem is alleen: je sluit wel echt mensen uit."

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Die URL gaat weinig doen, of wil jij je laten teststen? :+

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Nu online
Metalfreak schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:09:
[...]

Die URL gaat weinig doen, of wil jij je laten teststen? :+
Lol, dat krijg je als je gebeld wordt tijdens het typen en daarna weer verder gaat zonder goed te kijken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Ik zie dat de vaccinatiegraad in de UK lager is dan hier terwijl het leven daar bijna helemaal normaal is terwijl ze hier steeds strikter worden.

Hoe zit dit precies? kan hier maar geen antwoord op vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:02
@mugenmarco Simpel, het accepteren van meer zieken en meer doden.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
SkiFan schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:16:
@mugenmarco Simpel, het accepteren van meer zieken en meer doden.
oh. Is het niet omdat ze daar in verhouding meer IC bedden hebben en dus meer zorg kunnen bieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:02
Da's ook maar tijdelijk, je weet wel pandemie, met een flinke R factor.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
mugenmarco schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:26:
[...]

oh. Is het niet omdat ze daar in verhouding meer IC bedden hebben en dus meer zorg kunnen bieden?
Engeland en NL hebben een vergelijkbaar aantal IC-bedden per 100.000 inwoners. Ik ben wel ergens in Volkskrant of NOS een artikel tegengekomen dat in Engeland veel mensen thuis dood gaan. Die worden niet allemaal meegeteld als Corona dode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-09 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

Nog even gevraagd bij de balie van de sportschool of iedereen een beetje meewerkt.

Op zich wel, al hebben ze 1x handhaving in moeten schakelen... Twee 80+ers maakten stampij :o 8)7
Super dat je nog zo kwiek bent, maar als je niet wil laten vaccineren of testen... Tja.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
M0otje schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 21:24:
[...]

En zover ik weet ook in de top 5 van laagste misdaadcijfers. Mondkapjes bij verkoudheid is daar al jaren niet vreemd. Er wordt nog steeds veel meer gebogen naar elkaar dan handen geschud. Discipline en respect (zeker naar ouderen) zijn daar twee enorme kernwaarden. En er heerst een schaamtecultuur voor het maken van fouten.
Er is vast ook van alles mis daar, maar er is een enorm cultureel voordeel voor correct handelen bij een pandemie. Als je bedenkt dat alleen al Tokyo-stad twee keer het aantal inwoners van Nederland heeft op een veel kleiner oppervlakte (bevolkingsdichtheid van 3200 mensen per km²) is het indrukwekkend hoe ze door de pandemie heen komen. Één flinke piek in de besmettingen de afgelopen bijna twee jaar (rond augustus dit jaar) en voor de rest vele malen betere cijfers dan Nederland. En dat terwijl ze qua vaccinaties een stukje achter liggen.
Discipline en respect, hadden wij dat maar in onze cultuur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:08
Je kunt van Oostenrijkers met hun 2G vinden wat je wilt, ze hebben een creatieve manier om de vaccinatiegraad op te krikken... :+
Bordeel biedt half uurtje met dames bij vaccinatie

In Wenen is een vaccinatiestraat geopend in een bijzonder ongebruikelijke plaats. Ongevaccineerden kunnen daar nu terecht in bordeel Fun Palast. Om mensen extra te motiveren krijgen ze een voucher voor een half uurtje met een dame naar keuze bij de vaccinatieprik.

Met de actie hoopt het bordeel ongevaccineerden over de streep te trekken en zo een bijdrage te leveren aan de vaccinatiegraad in het land. Dat moet niet alleen de samenleving helpen, maar ook het bordeel zelf, want die zag zijn omzet kelderen door de coronacrisis.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
hoevenpe schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:04:
Je kunt van Oostenrijkers met hun 2G vinden wat je wilt, ze hebben een creatieve manier om de vaccinatiegraad op te krikken... :+

[...]
I see what you did there :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

steveman schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:10:
Nog even gevraagd bij de balie van de sportschool of iedereen een beetje meewerkt.

Op zich wel, al hebben ze 1x handhaving in moeten schakelen... Twee 80+ers maakten stampij :o 8)7
Super dat je nog zo kwiek bent, maar als je niet wil laten vaccineren of testen... Tja.
*knip* dit soort narratief is hier ongewenst

[ Voor 20% gewijzigd door ZieMaar! op 10-11-2021 21:15 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

hoevenpe schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:04:

[...]
Dan voel je je ook genaaid als je na je prik en het prikken opeens een soa hebt :+

Lucratieve actie wel!

[ Voor 3% gewijzigd door London op 10-11-2021 21:19 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Pfizer of Moderna waarschijnlijk.

[ Voor 27% gewijzigd door tweakduke op 11-11-2021 10:47 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Laatst online: 14-09 13:43
Na eerste Astra Zeneca drie dagen hoofdpijn. Na tweede nergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Laatst online: 14-09 13:43
Ik neem de griepprik overigens nooit. Ik heb al jaren geen griep meer gehad.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:49
desalniettemin schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:08:
Ik neem de griepprik overigens nooit. Ik heb al jaren geen griep meer gehad.
"Ik rij altijd zonder gordel want heb nooit een ongeluk gehad"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Basekid schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:13:
[...]

"Ik rij altijd zonder gordel want heb nooit een ongeluk gehad"
Nou, nou. Het is maar griep hoor. Ik heb in 2014 voor het laatst (en eerst) echt griep gehad. Wat voelde ik me slecht. Kon een week lang niet op m'n benen staan. Letterlijk.

Maar om daarvoor nou ieder jaar een prik te nemen? Ehh... nee. Was ook in een periode waar ik extreem oververmoeid was en op zo'n moment pakt zo'n virus je gewoon. Even een zwak moment in de weerstand en hoppa.

Alleen voor mensen >60 is die griepprik echt nodig. Het is toch een aanslag op je lichaam. Voor de rest is het beter dat je lijf het er zelf uitwerkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennahz op 10-11-2021 22:21 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Ryur schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:07:
[...]

I see what you did there :+
Wat mij bij een inconsistentie in het gedrag van antivaxxers brengt: Als ze tegen het inspuiten van lichaamsvreemde stoffen zijn, zouden ze dan eigenlijk ook geen sex moeten hebben? })

En niet eten of ademen?

Geef toe, dat zou wel een snelle oplossing zijn voor dat probleem... O-)

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 18:30
Amphiebietje schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:29:
[...]

Wat mij bij een inconsistentie in het gedrag van antivaxxers brengt: Als ze tegen het inspuiten van lichaamsvreemde stoffen zijn, zouden ze dan eigenlijk ook geen sex moeten hebben? })

En niet eten of ademen?

Geef toe, dat zou wel een snelle oplossing zijn voor dat probleem... O-)
Ik durf zelf te stellen dat hier in de lucht meer vervuilende stoffen zitten dan in het vaccin.
Maar goed ieder zijn eigen keuze hè.

Maar goed misschien is het een onderbuik gevoel, maar ik denk dat zonder de Delta variant de kaarten er met de huidige vaccinatie graad heel anders bij hadden gelegen..
Iemand enig idee of men nog bezig is het vaccin aan te passen op de huidige varianten. Want ja in heel Europa kan je eigenlijk zien dat het niet genoeg tegen verspreiding lijkt werken.

Van mij mag de 1,5 meter(of 1 meter als dat genoeg is) op binnen locaties weer terug keren. Al zou het misschien met wat meer maatwerk gedaan moeten worden. Bijvoorbeeld in de sportschool kan het vaak wel. maar wordt bij een zwembad de capaciteit niet te laag dan? (en dus qr code). enzovoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Vrietje schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:27:
Iemand enig idee of men nog bezig is het vaccin aan te passen op de huidige varianten. Want ja in heel Europa kan je eigenlijk zien dat het niet genoeg tegen verspreiding lijkt werken.
Onwaar. Zie Portugal.

De truc zit hem erin dat vaccinatie werkt, als de meeste mensen zich laten vaccineren. Op dit moment is dat getal niet hoog genoeg.

[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 11-11-2021 15:35 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"