Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
Toevallig twee Portugese collega's op bezoek gehad deze week. Geloof me, daar wordt er BEHOORLIJK anders omgegaan met het virus.

Ze droegen de mondkapjes letterlijk de hele tijd. Ook buiten deden ze het mondkapje niet af. Handen schoonmaken na het afzetten van het mondkapje. En 98% heeft zich laten vaccineren.

Een voordeel daar was ook dat een onafhankelijke admiraal van de marine/leger de communicatie deed naar de bevolking. Allereerst is dit politiek onafhankelijk, in de zin dat mensen die een hekel aan het CDA en de Jong al meteen achterdochtig zijn, laat staan naar de overheid in algemeen. En 2 dat het leger toch nog gezag uitstraalt.

Wat dat betreft zou ik nu liever een Portugees zijn. Lockdown here we come....

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Bowen_HAFX schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:21:
Wat dat betreft zou ik nu liever een Portugees zijn. Lockdown here we come....
Reken je niet rijk. alleen maar omdat in portugal de herfst later inzet zijn daar de 'cijfers' lager dan hier maar ook dat keerpunt is daar al bereikt en stijgt het met dezelfde percentages.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ik snap werkelijk niet dat brabant carnaval door laat gaan. Echt niet. Als ik de beelden zo bekijk zit men letterlijk aan elkaar geplakt.. (En dan heb je ook nog alcohol in het spel). Ik snap dat mensen een uitlaatklep nodig hebben. Maar nu de ziekenhuizen al op het randje staan om te vallen lijkt mij niet dat dit het juiste moment is?

😆 - Denk ook eens om ;)

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 13:36
@Bensimpel de minister heeft geen zin om het initiatief te nemen terwijl dat zijn werk is. Hij legt nu de bal bij de burgermeesters, die de bal weer bij kroegboeren legt. Alsof de kroegeigenaren nu zélf mensen gaan wegsturen na de lockdowns 8)7. Burgermeesters kunnen wel zeggen dat kroegen dicht moeten, maar dan gaan mensen naar de gemeente toe waar de boel wél open is.
Weet je wat handig zou zijn? Als er iemand was die een politiek mandaat had en die dit landelijk zou aansturen. :X

Team anti-scalp - wauw..

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:59
Bensimpel schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:15:
Ik snap werkelijk niet dat brabant carnaval door laat gaan. Echt niet. Als ik de beelden zo bekijk zit men letterlijk aan elkaar geplakt.. (En dan heb je ook nog alcohol in het spel). Ik snap dat mensen een uitlaatklep nodig hebben. Maar nu de ziekenhuizen al op het randje staan om te vallen lijkt mij niet dat dit het juiste moment is?
Gereguleerd in Den Bosch, je moest een kaartje kopen en een geldige QR code hebben. Dan kreeg je toegang tot kroegen en tenten. Maar slim is het niet.

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
tiswat schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:23:
[...]

Gereguleerd in Den Bosch, je moest een kaartje kopen en een geldige QR code hebben. Dan kreeg je toegang tot kroegen en tenten. Maar slim is het niet.
Zijn vast ook geen carnavalfeestjes thuis en zo...

• tiswat
iamcj schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:37:
[...]

Zijn vast ook geen carnavalfeestjes thuis en zo...
Dat houd je überhaupt niet tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:32
(En dan heb je ook nog alcohol in het spel)
Dat is toch juist goed van de kroegen dat ze zo'n disinfectiezuil bij de deur zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Worden nog spannende tijden voor Bruls.... record positieve tests, maar carnaval zal en moet doorgaan 8)7

hier in Limburg gelukkig alle ''officiele'' aktiviteiten verboden.... maar vandaag zat hier de vaste carnavalskroeg tot de nok vol

[ Voor 38% gewijzigd door Mr. Detonator op 11-11-2021 19:01 ]

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-09 09:23

Amphiebietje

In de blubber

Ach, misschien dat straks de huizencrisis voorbij is omdat er in Limburg en Brabant plots veel woningen vrijkomen...en wat extra kerkhoven moeten worden aangelegd. :X

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:43

Dennis1812

Amateur prutser

Amphiebietje schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:21:
Ach, misschien dat straks de huizencrisis voorbij is omdat er in Limburg en Brabant plots veel woningen vrijkomen...en wat extra kerkhoven moeten worden aangelegd. :X
Dan moeten de huizen dus gesloopt en blijft de crisis in stand.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Dennis1812 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:38:
[...]

Dan moeten de huizen dus gesloopt en blijft de crisis in stand.
Alles cremeren zorgt ook voor flinke uitstoot, meer CO2, minder huizenbouw en de luchtkwaliteit die hier toch al knap beroerd is gaat dan nog weer verder achteruit.
Nah, ik zie het voordeel niet gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51

St@m

@ Your Service

Tja.. tis toch niet anders dan een donderdag/vrijdag/zaterdagavond in de kroeg of in het voetbalstadion :? Of een theater waar ~1000 man dicht op elkaar zit, en in de foyer hutje mutje in de rij staat voor een drankje. Of welke plek dan ook waar men met veel man bij elkaar komt.

[ Voor 13% gewijzigd door St@m op 11-11-2021 20:30 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:58
Amphiebietje schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:21:
Limburg heeft alles afgelast hè.. Alles op L1, tv Ellef etc is 2+ jaar oud :+ verder zijn veel woningen van ouderen hier erg vaak niet echt interessant tenzij je meer dan twee rechter handen hebt :+

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 11-11-2021 20:34 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiswat
Mr. Detonator schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:00:
Worden nog spannende tijden voor Bruls.... record positieve tests, maar carnaval zal en moet doorgaan 8)7

hier in Limburg gelukkig alle ''officiele'' aktiviteiten verboden.... maar vandaag zat hier de vaste carnavalskroeg tot de nok vol
Tsja als je ook naar een festival mag of naar voetbal. Ik zie het probleem dan niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
Dan hebben ze toch zichzelf er mee :? Ze hebben in 2020 kunnen zien wat er na carnaval gebeurde, hoe de ziekenhuizen erbij lagen, wat een ellende zich daar heeft afgespeeld. Als dat nu weer gebeurt, niet huilen dan, alaaf :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

JeroenNietDoen schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:37:
[...]

Dan hebben ze toch zichzelf er mee :? Ze hebben in 2020 kunnen zien wat er na carnaval gebeurde, hoe de ziekenhuizen erbij lagen, wat een ellende zich daar heeft afgespeeld. Als dat nu weer gebeurt, niet huilen dan, alaaf :w
Niet huilen als elk ander evenement ook besmettingen kan geven. Wel? Begin maar te huilen.
Elke bijeenkomst van mensen levert dit risico.
Ook in de Ziggo Dome en ook in een grote schuur in Drenthe. En al helemaal in de plaatselijke club in Staphorst.

Sinds wanneer is carnaval de zondebok?
Waarom moet Brabant/Limburg een evenementen verbod en zou de rest van Nl wel evenementen mogen?
Veel eerlijker lijkt mij: alle bijeenkomsten van >50 mensen zijn verboden met een geldstraf erop en hij herhaling taakstraffen.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
tiswat schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:23:
[...]

Tsja. Ga maar eens bij de katholieken uitleggen dat je in Staphorst wel met 1000 man naar de mis mag. Waar iedereen ongevaccineerd is en geen QR code heeft. Maar dat ze geen 11-11 mogen vieren, ondanks dat ze gevaccineerd zijn.

TheS4ndm4n#1919

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Bowen_HAFX schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:21:
Toevallig twee Portugese collega's op bezoek gehad deze week. Geloof me, daar wordt er BEHOORLIJK anders omgegaan met het virus.

Ze droegen de mondkapjes letterlijk de hele tijd. Ook buiten deden ze het mondkapje niet af. Handen schoonmaken na het afzetten van het mondkapje. En 98% heeft zich laten vaccineren.
Fijn voor Portugal. In Nederland is het mondkapjesbeleid toch één grote farce, sinds de (her)invoering zie ik het personeel van de lokale supermarkten dat mondkapje gewoon op de kin dragen :')

March of the Eagles

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Zo net weer een gevalletje gezeur met QR meegemaakt. Laten we duidelijk zijn, ik heb geen probleem met de QR code, wat mij betreft mag dat best op meer plekken. (En eigenlijk liefst ook 2G maar dat is een andere discussie)
Punt is alleen dat de techniek niet feilloos is en wat doe je dan. Eerder al eens meegemaakt dat de qr in de app niet wilde laden. Dan valt er dus niets te controleren. M.i. zou je dan toegang moeten verlenen. Immers, oncontroleerbaar door falen van de door de overheid beschikbaar gestelde middelen, dan kun je niet anders dan de persoon op zijn woord geloven. Zo dacht die beveiliger er toen ook over en ik kon naar binnen.
Vandaag had ik een issue met een uitgeprinte qr. Messcherpe print met een laserprinter, maar de telefoon van de controlerende vrijwilliger wilde hem niet pakken. Ik toon een geldige qr. Maar, wederom, niet controleerbaar. Instructie is dan niet door laten. Gelukkig was er ook iemand met een andere telefoon die hem wel kon scannen. Scheelde toch weer een zure discussie.

Hoe vaak zouden dit soort situaties tot ruzie leiden? Ik ben wel principieel maar niet agressief. Maar ik heb nu dus al wel twee keer meegemaakt dat de controle niet werkt. Iemand met een korter lontje zou wellicht anders reageren en zeker als die controlerende vrijwilligers dan geen toegang verlenen.

alles kan off-topic

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
@Ankona Vergeet dan ook die app, beter download je de QR code in PDF-formaat op je telefoon. Dat kan bijna niet misgaan.

En als de scanner van degene die moet controleren niet werkt is dat niet echt jouw probleem :p Dan proberen ze maar een andere scanner.

[ Voor 36% gewijzigd door XWB op 11-11-2021 23:10 ]

March of the Eagles

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:16

bert pit

asdasd

Dennis1812 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:55:
[...]

Sinds wanneer is carnaval de zondebok?
Waarom moet Brabant/Limburg een evenementen verbod en zou de rest van Nl wel evenementen mogen?
Veel eerlijker lijkt mij: alle bijeenkomsten van >50 mensen zijn verboden met een geldstraf erop en hij herhaling taakstraffen.
Ik snap wat je zegt maar er is toch wel een verschil tussen diverse evenementen en juist de evenementen die erop gericht zijn om het virus zeer effectief te verspreiden zou je nog steeds heel voorzichtig mee moeten zijn.

Heel simpel na twee a drie alcoholische consumpties wordt het gedrag losser. Drink je verder dan verdwijnt langzaamaan alle gedrag wat je moeder je heeft geleerd ;) Hossen, hard in elkaars oren toeteren, elkaar aanraken, vreemdgaan etc zijn ineens normaal. Ideaal voor een virus.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
XWB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:07:
@Ankona Vergeet dan ook die app, beter download je de QR code in PDF-formaat op je telefoon. Dat kan bijna niet misgaan.

En als de scanner van degene die moet controleren niet werkt is dat niet echt jouw probleem :p Dan proberen ze maar een andere scanner.
Bij mij geldt dat ik een print meeneem omdat ik lang niet altijd mijn telefoon bij me heb. Klinkt misschien gek, maar ik ben niet verslaafd aan dat ding en kan prima zonder. Dus als ik hem niet nodig denk te hebben blijft hij thuis.

Maar los daarvan, leuk dat er een work-around is, maar punt is dat de beschikbaar gestelde techniek regelmatig faalt en dan de betrokken personen voor een dilemma stelt. Instructie is dan vaak geen toegang, alle redelijkheid gebiedt juist om wel toegang te geven.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:46
Ankona schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:17:
[...]

Bij mij geldt dat ik een print meeneem omdat ik lang niet altijd mijn telefoon bij me heb. Klinkt misschien gek, maar ik ben niet verslaafd aan dat ding en kan prima zonder. Dus als ik hem niet nodig denk te hebben blijft hij thuis.

Maar los daarvan, leuk dat er een work-around is, maar punt is dat de beschikbaar gestelde techniek regelmatig faalt en dan de betrokken personen voor een dilemma stelt. Instructie is dan vaak geen toegang, alle redelijkheid gebiedt juist om wel toegang te geven.
Uiteraard begrijpelijk vanuit jou standpunt, echter levert dat bij een controle voor de uitbater van daar waar je binnen wilt wel een probleem op.

Indien je mensen toelaat die je niet kan verifiëren en op hun mooie ogen gelooft, dan hoef je de QR controle niet uit te voeren. Die hele check bestaat omdat mensen daar uit zichzelf juist niet over te vertrouwen zijn. Immers, waarom is er anders een dergelijke App?

En mensen die boos worden begrijp ik dan ook wel, maar dat uiten ze dan wel naar de verkeerde partij.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd wat we van de "nieuwe lockdown" moeten verwachten.

Om te beginnen even een losse flodder: wat jammer dat een hoge vaccinatiegraad lockdowns niet kan voorkomen. Dat is toch niet helemaal wat ons voorgespiegeld is. Ik snap best dat mensen nu concluderen dat "de vaccinaties onvoldoende werken". Het "kaartje terug naar normaal" lijkt nu toch wat minder fraai dan beloofd. Ik begin ook mijn twijfels te krijgen hoor. Natuurlijk ben ik gevaccineerd, maar als ik nu hoor dat hele gevaccineerde gezinnen gewoon besmet worden... Toevallig deze week bevestiging gehad van een vriendin van mijn vrouw: 4 van de 5 personen in het huishouden positief, de 5e gaat natuurlijk gewoon volgen. Bron: middelbare school. Die mooie cijfers, waarvan we eerst dachten dat ze door vaccinatie kwamen, lijken nu toch het gevolg van "de zomer". Want die is nu voorbij en we breken inmiddels alweer records wat betreft besmettingsaantallen.

Ik verbaas me vooral over het voorstel om winkels nu tijdelijk maar om 19:00 uur te gaan sluiten. Dat is gewoon weer een heel erg rare keuze. Wat bereiken we met stampvolle winkels tussen 17:00 uur en 19:00 uur? Is dat bedoeld om besmettingen te scoren, zodat men daarmee de noodzaak van de lockdown kan aantonen? In mijn ogen kun je beter 400 klanten bedienen tussen 17:00 uur en 22:00 uur, in plaats van diezelfde 400 klanten tussen 17:00 uur en 19:00 uur. Dit werkt contraproductief en dat weten ze donders goed. Hier zit een andere reden achter, aangezien het gewoon een oliedomme keuze zou zijn. Zijn we inmiddels zover gezonken dat we heil zien in symboliek? Volgens mij trekt dat virus zich daar niets van aan hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:06

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 06:13:
Ik ben benieuwd wat we van de "nieuwe lockdown" moeten verwachten.

Om te beginnen even een losse flodder: wat jammer dat een hoge vaccinatiegraad lockdowns niet kan voorkomen. Dat is toch niet helemaal wat ons voorgespiegeld is.
Dat kan prima. Opnieuw, zie Portugal.

Nederland heeft geen hoge vaccinatiegraad. Zie ook dit artikel. Je zou kunnen zeggen dat het hoger is dan veel landen, maar het is niet hoog genoeg. Het toont enkel aan dat Nederland niet zijn zaken op orde heeft, samen met veel andere landen.
Ik verbaas me vooral over het voorstel om winkels nu tijdelijk maar om 19:00 uur te gaan sluiten. Dat is gewoon weer een heel erg rare keuze. Wat bereiken we met stampvolle winkels tussen 17:00 uur en 19:00 uur? Is dat bedoeld om besmettingen te scoren, zodat men daarmee de noodzaak van de lockdown kan aantonen? In mijn ogen kun je beter 400 klanten bedienen tussen 17:00 uur en 22:00 uur, in plaats van diezelfde 400 klanten tussen 17:00 uur en 19:00 uur. Dit werkt contraproductief en dat weten ze donders goed. Hier zit een andere reden achter, aangezien het gewoon een oliedomme keuze zou zijn. Zijn we inmiddels zover gezonken dat we heil zien in symboliek? Volgens mij trekt dat virus zich daar niets van aan hoor.
Enkel speculeren zonder een theorie te opperen (en deze idealiter te toetsen volgens de wetenschappelijke methode) heeft geen toegevoegde waarde.

"Hier zit een andere reden achter, aangezien het gewoon een oliedomme keuze zou zijn."

Want mensen kunnen geen oliedomme keuzes maken (waarvan we nog maar moeten zien of het daadwerkelijk oliedom is)? :?

[ Voor 47% gewijzigd door The Zep Man op 12-11-2021 06:39 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 06:33:
[...]

Nederland heeft geen hoge vaccinatiegraad. Zie ook dit artikel. Je zou kunnen zeggen dat het hoger is dan veel landen, maar het is niet hoog genoeg.

[...]

Enkel speculeren zonder een theorie te opperen (en deze idealiter te toetsen volgens de wetenschappelijke methode) heeft geen toegevoegde waarde.

"Hier zit een andere reden achter, aangezien het gewoon een oliedomme keuze zou zijn."

Want mensen kunnen geen oliedomme keuzes maken (waarvan we nog maar moeten zien of het daadwerkelijk oliedom is)? :?
Dat IS gewoon oliedom. Ik ben toch zeker niet gek? Mensen die naar een winkel moeten, gaan naar een winkel. Zo simpel is het. De mensen die anders tussen 19:00 uur en 22:00 uur zouden gaan, moeten zich nu wat haasten om met z'n allen tussen 17:00 uur en 19:00 uur in de winkel te zijn (samen met de mensen die normaal ook in dat tijdslot zouden komen).

In mijn "bron van de lekken" werd nog geen onderscheid gemaakt tussen bijv. supermarkten en niet-essentiële winkels. Maar.... dat zou het verhaal niet beter maken. Veruit de meeste niet essentiële winkels sluiten namelijk elke dag, behalve de dag waarop het koopavond is, voor 19:00 uur. Nouja, de bouwmarkten misschien niet, maar die zijn al eerder als "essentiëel" bestempeld. Zelfs toen alle niet-essentiële winkels helemaal dicht moesten, kon je daar gewoon je spulletjes ophalen. Waarom maakt dat het verhaal niet beter? Omdat we dan 2 uur per week winnen! Dit is gewoon pesterij "om de maatregelen toch wat te laten lijken". Meer kan ik er niet van maken. Dit helpt gewoon niet.

Qua vaccinatiegraad hebben we het streefgetal inmiddels ongeveer behaald. 85 procent van de groep die in aanmerking zou komen voor een vaccin, is gevaccineerd. Ik hoor links en rechts nog een enkeling die zich "nu toch maar laat vaccineren", maar die hebben de keuze eigenlijk allemaal al een paar weken geleden gemaakt. De mensen die dan overblijven, hebben érg principiële redenen (of gewoon 0 baat bij het vaccin door omstandigheden), dus gaan toch niet volgen. De vaccinatiegraad zal nog heel licht stijgen, maar in grote lijnen kunnen we stellen "dat dit het is". En je maakt mij niet wijs, dat 90% voldoende zou zijn als we met 85% alsnog weer een lockdown in moeten. Want dan weet ik al wel wat de boodschap bij 90% gaat zijn: "jammer, toch niet genoeg".

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2021 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Jij schrijft:
Hier zit een andere reden achter, aangezien het gewoon een oliedomme keuze zou zijn.
Je zet het als feit neer dat er een andere reden achter de genomen keuzes zit. Dat ondersteun je door te stellen dat het zo moet zijn omdat het alternatief oliedom zou zijn, wat niet zou kunnen volgens jouw stelling.
Ik ben toch zeker niet gek?
Ik ben geen psycholoog/-iater, en kan geen diagnose hierover stellen.
Mensen die naar een winkel moeten, gaan naar een winkel. Zo simpel is het. De mensen die anders tussen 19:00 uur en 22:00 uur zouden gaan, moeten zich nu wat haasten om met z'n allen tussen 17:00 uur en 19:00 uur in de winkel te zijn (samen met de mensen die normaal ook in dat tijdslot zouden komen).
Want de winkels zijn niet open voor 17:00? :? Die mensen 'moeten' niets. Je kan een theorie hebben dat het drukker wordt tussen 17:00 en 19:00, maar die moet je toetsen voordat je zulke uitspraken kan doen. En daarna moet je nog aantonen dat de besmettingsgraad in winkels daadwerkelijk oploopt, wat tot nu toe niet is aangetoond. Verder kunnen winkels natuurlijk weer beperkt worden in het aantal klanten dat zij op enig moment toestaan, wat een goede mitigerende factor zou zijn om 'spits' te voorkomen.

Je verhaal bevat te veel aannames voor de conclusies die je trekt. Het is goed om over zaken na te denken en ze ter discussie stellen, maar je kan simpelweg niet vanuit de onderbuik zulke conclusies trekken terwijl je claimt dat het de werkelijkheid representeert.

[ Voor 60% gewijzigd door The Zep Man op 12-11-2021 07:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Ik neem aan dat dit topic ook elke avond om 19:00 dicht gaat vanaf morgen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 06:46:
Mensen die naar een winkel moeten, gaan naar een winkel. Zo simpel is het. De mensen die anders tussen 19:00 uur en 22:00 uur zouden gaan, moeten zich nu wat haasten om met z'n allen tussen 17:00 uur en 19:00 uur in de winkel te zijn (samen met de mensen die normaal ook in dat tijdslot zouden komen).
Dan ga je er vanuit dat mensen heel doelgericht naar een winkel gaan. Dat is misschien zo voor jou en ik, maar veel mensen winkelen om het winkelen, vooral op een koopavond lekker overal door heen slenteren, ergens wat eten, etc. Die zullen dat nu mogelijk uitstellen waardoor je wat contactmomenten minder hebt.
In mijn "bron van de lekken" werd nog geen onderscheid gemaakt tussen bijv. supermarkten en niet-essentiële winkels. Maar.... dat zou het verhaal niet beter maken. Veruit de meeste niet essentiële winkels sluiten namelijk elke dag, behalve de dag waarop het koopavond is, voor 19:00 uur. Nouja, de bouwmarkten misschien niet, maar die zijn al eerder als "essentiëel" bestempeld. Zelfs toen alle niet-essentiële winkels helemaal dicht moesten, kon je daar gewoon je spulletjes ophalen. Waarom maakt dat het verhaal niet beter? Omdat we dan 2 uur per week winnen! Dit is gewoon pesterij "om de maatregelen toch wat te laten lijken". Meer kan ik er niet van maken. Dit helpt gewoon niet.
Maar dan valt het probleem toch reuze mee voor die winkels? :) Ik zeg niet dat het super effectief zal zijn, maar geen koopavond voor drie weken lijkt me geen grote ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

user109731 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:00:
Maar dan valt het probleem toch reuze mee voor die winkels? :) Ik zeg niet dat het super effectief zal zijn, maar geen koopavond voor drie weken lijkt me geen grote ramp.
En het valt ook mee voor winkels die wel essentieel zijn, zoals supermarkten. Die maken goede winst in tijden van crisis.

Dus eigenlijk is er qua winkels niet veel aan de hand als het allemaal wat eerder sluit. Mogelijk is dat ook meegewogen in de beslissing om iedereen minder redenen te geven om 's avonds de deur uit te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 06:49:
[...]
Jij schrijft:

[...]

Je zet het als feit neer dat er een andere reden achter de genomen keuzes zit. Dat ondersteun je met een vals Ockhams scheermes door te stellen dat het alternatief oliedom zou zijn, wat niet zou kunnen volgens jouw stelling.

[...]

Ik ben geen psycholoog/-iater, en kan geen diagnose hierover stellen.

[...]

Want de winkels zijn niet open voor 17:00? :? Die mensen 'moeten' niets. Je kan een theorie hebben dat het drukker wordt tussen 17:00 en 19:00, maar die moet je toetsen voordat je zulke uitspraken kan doen. En daarna moet je nog aantonen dat de besmettingsgraad in winkels daadwerkelijk oploopt, wat tot nu toe niet is aangetoond. Verder kunnen winkels natuurlijk weer beperkt worden in het aantal klanten dat zij op enig moment toestaan, wat een goede mitigerende factor zou zijn om 'spits' te voorkomen.

Je verhaal bevat te veel aannames voor de conclusies die je trekt. Het is goed om over zaken na te denken en ze ter discussie stellen, maar je kan simpelweg niet vanuit de onderbuik zulke conclusies trekken terwijl je claimt dat het de werkelijkheid representeert.
We hebben het effect eerder al gezien. Toen mochten supermarkten na 20:00 uur geen alcohol meer verkopen. Resultaat: iedereen die ook maar 1 blikje bier op zijn lijstje had staan, kwam voor 20:00 uur. En nog erger: degenen die zich even niet realiseerden dat ze na 20:00 uur geen blikje bier meer konden kopen, die konden de volgende dan nóg een keer naar de supermarkt om alsnog dat blikje bier te gaan kopen. Het was toen in het vroeg van de avond elke dag heel druk in de supermarkt. Na 20:00 uur (ja, ik vergeet zulke onhandige regels ook weleens en moest dus ook een enkele keer de volgende dag terug voor het bier) was de winkel nog net niet leeg. Je concentreert bezoeken door mensen in hetzelfde ritme te dwingen. En dat is nou juist precies wat we niet moeten doen.

De meeste mensen werken voor 17:00 uur. Dat ik toevallig "de mazzel" heb dat ik 100% thuis werk en dus ook 's middags naar een winkel zou kunnen gaan, betekent niet dat iedereen dat zomaar even kan. En afspraken in mijn agenda, die zorgen er ook regelmatig voor dat ik niet overdag even kan gaan winkelen.

Heel dat gedoe met winkelopeningstijden is enkel voor de bühne. Dat doen we alleen om te kunnen laten zien dat we "iets" doen. Niet omdat het zo nuttig is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2021 07:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:09:
[...]

We hebben het effect eerder al gezien. Toen mochten supermarkten na 20:00 uur geen alcohol meer verkopen. Resultaat: iedereen die ook maar 1 blikje bier op zijn lijstje had staan, kwam voor 20:00 uur. En nog erger: degenen die zich even niet realiseerden dat ze na 20:00 uur geen blikje bier meer konden kopen, die konden de volgende dan nóg een keer naar de supermarkt om alsnog dat blikje bier te gaan kopen. Het was toen in het vroeg van de avond elke dag heel druk in de supermarkt.
Waarom is dat erg als er een maximale capaciteit is gesteld aan hoeveel mensen er in een supermarkt mogen zijn, en niet is aangetoond dat supermarkten broeihaarden zijn van besmettingen?
De meeste mensen werken voor 17:00 uur.
En weekends bestaan niet? :?

Overigens lijkt je betoog op niets uit te lopen. Volgens wat nu gelekt is, gaan supermarkten als essentiële winkels niet eerder sluiten. Een storm in een glas water, in een glas water.
Dat ik toevallig "de mazzel" heb dat ik 100% thuis werk en dus ook 's middags naar een winkel zou kunnen gaan, betekent niet dat iedereen dat zomaar even kan. En afspraken in mijn agenda, die zorgen er ook regelmatig voor dat ik niet overdag even kan gaan winkelen.
Een gebrek aan planning aan jouw kant is geen reden voor stress aan de kant van een ander.

[ Voor 18% gewijzigd door The Zep Man op 12-11-2021 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:15:
[...]
Waarom is dat erg als er een maximale capaciteit is gesteld aan hoeveel mensen er in een supermarkt mogen zijn, en niet is aangetoond dat supermarkten broeihaarden zijn van besmettingen?

[...]

Overigens lijkt je betoog op niets uit te lopen. Volgens wat nu gelekt is, gaan supermarkten als essentiële winkels niet eerder sluiten. Een storm in een glas water, in een glas water.
Dat klopt. En dat maakt het verhaal niet beter. Dan betekent het eigenlijk niet meer dan dat winkels op koopavond 2 uur eerder dicht moeten. Geeft niks hoor, gaan we toch met z'n allen op zaterdagmiddag? Dat zal zeker helpen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:19:
[...]

Dat klopt. En dat maakt het verhaal niet beter. Dan betekent het eigenlijk niet meer dan dat winkels op koopavond 2 uur eerder dicht moeten.
En dat de horeca vroeg dicht gaat.
Geeft niks hoor, gaan we toch met z'n allen op zaterdagmiddag?
Want winkels zijn niet open op zaterdagochtend of zondag (op de meest drukke plaatsen, waar het er het meest toedoet)? :?

Gezien hoe de vorige lockdowns gingen, zie ik niet in hoe het nu anders zou moeten gaan qua winkelende massa.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 12-11-2021 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:53

DirtyBird

Praktiserend denker

The Zep Man schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:15:
[...]

[...]

[...]

Een gebrek aan planning aan jouw kant is geen reden voor stress aan de kant van een ander.
Ja als je naar een winkel wilt kun je altijd nog een extra dag vrij nemen. Dan voorkom je ook concentratie en wat moet je tenslotte anders met al die vrije dagen?

De kromme regels van vadertje overheid rechtlullen door het op gebrek aan planning gooien van het individu...man man man
Als Rutte zegt "spring!", Dan zeg jij "hoe hoog?" ?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:23
bert pit schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:14:
[...]

Ik snap wat je zegt maar er is toch wel een verschil tussen diverse evenementen en juist de evenementen die erop gericht zijn om het virus zeer effectief te verspreiden zou je nog steeds heel voorzichtig mee moeten zijn.

Heel simpel na twee a drie alcoholische consumpties wordt het gedrag losser. Drink je verder dan verdwijnt langzaamaan alle gedrag wat je moeder je heeft geleerd ;) Hossen, hard in elkaars oren toeteren, elkaar aanraken, vreemdgaan etc zijn ineens normaal. Ideaal voor een virus.
Maar je bent wel de hele dag je bloed aan het ontsmetten met 5% ethanol. Werkt dat niet virus dodend? :+

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
ParaDroid2 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 06:53:
Ik neem aan dat dit topic ook elke avond om 19:00 dicht gaat vanaf morgen :+
Alleen toegang voor mensen met een geupdate virusscanner

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:22:
[...]

[...]

Want winkels zijn niet open op zaterdagochtend of zondag (op de meest drukke plaatsen, waar het er het meest toedoet)? :?

Gezien hoe de vorige lockdowns gingen, zie ik niet in hoe het nu anders zou moeten gaan qua winkelende massa.
Dat de horeca vroeg dichtgaat, daar kan ik me dan wel weer wat bij voorstellen. Dat deden we eerder ook, gevolgd door een verbod op de verkoop van alcohol na horeca-sluitingstijd en daarna kregen we de avondklok. :)

Je wil de winkelende massa dus zoveel mogelijk spreiden. Openingstijden beperken draagt daar zeker niet aan bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:58
The Zep Man schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:22:
[...]

[...]

En nog steeds, er is een maximum capaciteit in een winkel. Gezien hoe de vorige lockdowns gingen, zie ik niet in hoe het nu anders zou moeten gaan qua winkelende massa.
Je lijkt het hele punt bewust te negeren. Vóór de vorige lockdown ging ik nog elke vrijdag tussen 21 en 22 naar de supermarkt, juist vanwege dat het dan erg rustig was. Door de lockdown moest ik op een veel drukker tijdstip, lijkt me niet bepaald effectief.

Hetzelfde eigenlijk rondom koopavonden, die avonden zijn in een binnenstad juist hét moment om op een rustig moment te kunnen winkelen.

Niet alles valt recht te lullen

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

GAIAjohan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:28:
[...]

Je lijkt het hele punt bewust te negeren. Vóór de vorige lockdown ging ik nog elke vrijdag tussen 21 en 22 naar de supermarkt, juist vanwege dat het dan erg rustig was. Door de lockdown moest ik op een veel drukker tijdstip, lijkt me niet bepaald effectief.
Je lijkt het hele punt bewust te negeren. Mogelijk was het iets drukker op het moment dat jij in de supermarkt moest zijn, maar het was nog steeds beperkt tot een zekere capaciteit die veilig werd geacht. Tot nu toe zijn er geen signalen dat het tegendeel waar zou kunnen zijn.
Hetzelfde eigenlijk rondom koopavonden, die avonden zijn in een binnenstad juist hét moment om op een rustig moment te kunnen winkelen.
Er is een patroon, en dat is om 's avonds mensen minder op straat te laten zijn. Er valt 's avonds ook buiten niets te doen met het koude weer. Wat gaat men doen? Naar huis. Althans, dat is de theorie. Ik begrijp die theorie wel.
Niet alles valt recht te lullen
Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Thalaron schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 05:20:
[...]

Uiteraard begrijpelijk vanuit jou standpunt, echter levert dat bij een controle voor de uitbater van daar waar je binnen wilt wel een probleem op.

Indien je mensen toelaat die je niet kan verifiëren en op hun mooie ogen gelooft, dan hoef je de QR controle niet uit te voeren. Die hele check bestaat omdat mensen daar uit zichzelf juist niet over te vertrouwen zijn. Immers, waarom is er anders een dergelijke App?

En mensen die boos worden begrijp ik dan ook wel, maar dat uiten ze dan wel naar de verkeerde partij.
Het kromme zit in het systeem. Beide partijen doen wat van hun gevraagd wordt maar toch kan er geen controle plaatsvinden. Je kunt dan de klant m.i. niet verwijten (ja, even een oordelende term gebruikt) dat hij illegaal binnen wil komen. Je kunt immers ook niet een winkeldief aanhouden omdat je vermoed dat hij iets gestolen heeft maar je detectiepoortjes net stuk zijn. In dit geval zeker omdat het systeem om te controleren buiten de verantwoordelijkheid van de klant en de ondernemer ligt.

En als een klant boos wordt. Ja, die wil naar binnen maar wordt niet doorgelaten. Hij voldoet aan de regels dus dan is het bij velen toch echt de portier die niet zo moeilijk moet doen. Rutte of de Jonge kun je er niet bij halen, je moet er samen uitkomen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 06:13:

Om te beginnen even een losse flodder: wat jammer dat een hoge vaccinatiegraad lockdowns niet kan voorkomen. Dat is toch niet helemaal wat ons voorgespiegeld is. Ik snap best dat mensen nu concluderen dat "de vaccinaties onvoldoende werken". Het "kaartje terug naar normaal" lijkt nu toch wat minder fraai dan beloofd. Ik begin ook mijn twijfels te krijgen hoor. Natuurlijk ben ik gevaccineerd, maar als ik nu hoor dat hele gevaccineerde gezinnen gewoon besmet worden... Toevallig deze week bevestiging gehad van een vriendin van mijn vrouw: 4 van de 5 personen in het huishouden positief, de 5e gaat natuurlijk gewoon volgen. Bron: middelbare school. Die mooie cijfers, waarvan we eerst dachten dat ze door vaccinatie kwamen, lijken nu toch het gevolg van "de zomer". Want die is nu voorbij en we breken inmiddels alweer records wat betreft besmettingsaantallen.
Vaccinatie helpt niet tegen het voorkomen van de ziekte, dat hebben ze nooit beweerd. Het werkt tegen de ernst van de ziekte. De kans dat je in het ziekenhuis komt is kleiner wanneer je gevaccineerd bent. En ja, er zullen altijd uitzonderingen zijn. Als je het aantal positieve tests afzet tegen ziekenhuis bezetting en die vergelijkt met de cijfers van 2020, zie je gewoon dat die vaccinatie gewoon werkt. In 2020 was het idee om het ziekenhuis cijfer zo laag mogelijk te houden, het lijkt er nu op dat ze dat excuus niet meer hebben en dus maar besloten hebben dat het nu het aantal positieve tests zo laag mogelijk moet worden.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:50:
[...]

Vaccinatie helpt niet tegen het voorkomen van de ziekte, dat hebben ze nooit beweerd. Het werkt tegen de ernst van de ziekte. De kans dat je in het ziekenhuis komt is kleiner wanneer je gevaccineerd bent. En ja, er zullen altijd uitzonderingen zijn. Als je het aantal positieve tests afzet tegen ziekenhuis bezetting en die vergelijkt met de cijfers van 2020, zie je gewoon dat die vaccinatie gewoon werkt. In 2020 was het idee om het ziekenhuis cijfer zo laag mogelijk te houden, het lijkt er nu op dat ze dat excuus niet meer hebben en dus maar besloten hebben dat het nu het aantal positieve tests zo laag mogelijk moet worden.
Ik verwacht ook niet veel meer dan "rechtpraten" uit Den Haag. Waar blijft de beloofde langzaam terug naar normaal? Of doen we dat alleen maar in de zomer? De winter moet nog beginnen. Als we nu alweer lockdown krijgen, dan wil ik eigenlijk niet weten wat we in januari gaan krijgen. En dan is er dus niet zoveel veranderd uiteindelijk, ondanks 85% vaccinatiegraad. Effect is natuurlijk niet 0, maar in de verste verte niet te vergelijken met de voorgehouden worst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20:52
Het is wachten tot de relmannetjes en krakers weer naar buiten komen, kan je nu ook wel verwachten ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:13:
[...]

Ik verwacht ook niet veel meer dan "rechtpraten" uit Den Haag. Waar blijft de beloofde langzaam terug naar normaal? Of doen we dat alleen maar in de zomer? De winter moet nog beginnen. Als we nu alweer lockdown krijgen, dan wil ik eigenlijk niet weten wat we in januari gaan krijgen. En dan is er dus niet zoveel veranderd uiteindelijk, ondanks 85% vaccinatiegraad. Effect is natuurlijk niet 0, maar in de verste verte niet te vergelijken met de voorgehouden worst.
Die beloften waren natuurlijk gestoeld op de coronavariant van dat moment.
Toen was er nog geen Delta, en zeker niet bekend dat die ook nog aardig kan rondgaan onder gevaccineerden.

Hindsight is 20/20.

Niet dat de overheid geen fouten heeft gemaakt, en zeker niet dat ik het eens ben met de koers. Maar mijn koers zal velen nog veel minder bevallen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

bert pit schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:14:
[...]

En dat is niet het geval bij de tent feesten in Drenthe? Of de ziggo dome met Tino Martin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Dennis1812 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:15:
[...]

En dat is niet het geval bij de tent feesten in Drenthe? Of de ziggo dome met Tino Martin?
Zeker daar heb je gelijk in, dat zijn ook prima evenementen om het virus effectief te verspreiden. Echter de schaal waarop carnaval beneden de rivieren wordt gevierd is even een slagje groter en beperkt zich niet tot een paar uur, maar duurt dagen.

Ik vermoed dat er steeds meer ingezet gaat worden op het 'beschermen' van niet ingeënte personen.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
The Zep Man schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 06:33:
[...]
Opnieuw..zijn in Portugal geen maatregelen meer ??... en wat is de temperatuur daar nu ?

het is een kwestie van tijd, dan komen er in Portugal ook weer méér maatregelen bovenop de mondkapjesplicht en afstand houden wat al die tijd is geweest

[ Voor 9% gewijzigd door Mr. Detonator op 12-11-2021 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Mr. Detonator schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:23:
het is een kwestie van tijd, dan komen er in Portugal ook weer méér maatregelen bovenop de mondkapjesplicht en afstand houden wat al die tijd is geweest
Vergelijk de grafiek van Nederland (vier golven) met die van Portugal (één golf).

De Portugezen hebben in ieder geval aangetoond dat zij het tot dusver beter doen, mede doordat zij een bijzonder laag wappiegehalte hebben. Hierdoor staan zij sowieso nu in een betere positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
ja ze staan in een betere positie, maar van afschalen is voorlopig nog geen sprake nou de cijfers daar ook lichtjes beginnen te stijgen..

en dat met 98% vaccinatiegraad, waar we hier mischien ergens tussen de 90-95% uitkomen verwacht ik zo...

ziijn er al vacccins voor de deltavariant (testfase) ??.. Dat zou wel eens de (enige) oplossing kunnen zijn

[ Voor 18% gewijzigd door Mr. Detonator op 12-11-2021 12:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:57

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Mr. Detonator schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:44:
ja ze staan in een betere positie, maar van afschalen is voorlopig nog geen sprake nou de cijfers daar ook lichtjes beginnen te stijgen..

en dat met 98% vaccinatiegraad, waar we hier mischien ergens tussen de 90-95% uitkomen verwacht ik zo...

ziijn er al vacccins voor de deltavariant (testfase) ??.. Dat zou wel eens de (enige) oplossing kunnen zijn
What the funk?
De huidige vaccins van Pfizer en Moderna werken ook tegen delta. En in de toekomst krijgen we betere (medische) cocktails/vaccin tegen Corona.

Het huidige probleem is niet de kwaliteit van de vaccins maar de vaccinatie graad. Het virus is gewoon dusdanig besmettelijk dat je een vrije hoge vaccinatie graad nodig heb zelfs bij echte ultieme vaccin.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
wat is dan hoog genoeg als ze met 98% niet eens alles los kunnen laten ??

is 99-100% wel realistisch ??

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Er worden weer met percentages door het topic gesmeten zonder context.

De 98% van Portugal betreft het aantal volwassenen. Qua totale bevolking (want <18 is ook besmettelijk) zitten zij op iets van 79%. Nederland zit op 70%.

Er zijn redenen waarom het virus bestrijden lastig is, en 'alles los kunnen laten', 'alles weer terug naar normaal', etc. zit er op de korte termijn niet in. Wat er wel in zit is de impact zoveel mogelijk beperken. Daarvoor is vaccineren (mogelijk met boosters) nodig. Qua dat heeft @DevWouter gelijk. De vaccinatiegraad is in Nederland te laag, waardoor je te snel van dit soort pieken krijgt.

"Vaccineren helpt niet" klopt, als een groot deel van de bevolking zich niet laat vaccineren. Het wordt dan een self-fulfilling prophecy. Dus genoeg geblaat, even moedig zijn, en gewoon je prikkies halen. Niet alleen voor jezelf, maar voor ons allemaal. Als je dat doet, dan wordt je niet genomineerd voor de Hermain Cain prijs. :)

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 12-11-2021 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
The Zep Man schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:28:
[...]
Vergelijk de grafiek van Nederland (vier golven) met die van Portugal (één golf).

De Portugezen hebben in ieder geval aangetoond dat zij het tot dusver beter doen, mede doordat zij een bijzonder laag wappiegehalte hebben. Hierdoor staan zij sowieso nu in een betere positie.
Zie ook een stuk hoger in dit topic over Japan, die hebben ook één piek gehad, raar volkje wellicht, maar op gezondheid en veiligheid scoren ze hoog vanwege het wel hebben van een ruggengraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Gisteren had ik als Brabander nog weerwoord aan de vingerwijzende Zuid-Hollanders, vandaag is het een andere dag, 2422 nieuwe besmettingen, een record en ongeveer 400 meer dan gisteren. Zuid-Holland heeft er vandaag 3414, dat zijn er ongeveer 200 minder dan gisteren.
Mea culpa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Mr. Detonator schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:11:
wat is dan hoog genoeg als ze met 98% niet eens alles los kunnen laten ??

is 99-100% wel realistisch ??
100% is niet haalbaar omdat er altijd mensen zijn waarbij het vaccin niet aanslaat. Met de alpha variant hadden we al iets in de 90% nodig. Helaas hebben we die kans verloren toen de delta variant opstak (met dank aan de UK en kerst).

Echter je hebt ook geen 100% nodig als je andere maatregelen toepast. Een echte lockdown van 2~3 weken waarna je bij elke opleving complete dorpen/wijken eerst in een lockdown stopt en dan pas test of er zieken zijn werkt ook. Dat zou ook veel minder schadelijk zijn voor de samenleving.

En dat kan ook zonder vaccin. Zo is er in heel China sinds april 2020(!) geen 1 dag gehad waarbij ze boven de 200 per dag uit kwamen. En het vaccin kwam pas begin dit jaar.

Er zal dus in Nederland en de rest van de wereld een moment moeten komen waarbij we een paar weken keihard zijn en waarna we heel streng BCO hebben. Tot die tijd blijven we in de crisis.

Ga er maar vanuit dat de huidige crisis nog zeker twee jaar gaat duren zeker als het merendeel van de mensheid continue halfslachtig beleid voert. En dat allemaal omdat er mensen zijn die "perspectief" willen terwijl ze niet snappen dat het zonder inzet het nooit zal plaatsvinden.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

DevWouter schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:50:
En dat kan ook zonder vaccin. Zo is er in heel China sinds april 2020(!) geen 1 dag gehad waarbij ze boven de 200 per dag uit kwamen. En het vaccin kwam pas begin dit jaar.
De cijfers die China vrijgeeft zou ik met een korreltje zout nemen. Ondanks dat, heb je wel een punt dat ze daar niet bang zijn om strenge lokale lockdowns af te dwingen. Dat gecombineerd met de cultuur (meer collectivisme, meer geneigd om instructies van de overheid te volgen) zal ook helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

The Zep Man schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:16:
[...]
De cijfers die China vrijgeeft zou ik met een korreltje zout nemen. Ondanks dat, heb je wel een punt dat ze daar niet bang zijn om strenge lokale lockdowns af te dwingen. Dat gecombineerd met de cultuur (meer collectivisme, meer geneigd om instructies van de overheid te volgen) zal ook helpen.
Hong Kong is 7 miljoen en China is 1,5 miljard. Zelfs na een strooiwagen met zout waarbij ik de cijfers keer 10 doe blijven het knappe cijfers. Zelfs bij een factor 100 vind ik het knap. Pas bij een factor 1000 wordt het teleurstellend.

Punt is dat een alternatieve aanpak (ongeacht wat je er van vindt) ook effectief is. En tenzij er "iets" verandert zal dat in het westen ook een keer gedaan worden. Hopelijk wanneer de vaccinatie het hoogst is zodat de heropleving weg blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Detonator
dus het advies is dat je nog maar 4 mensen mag uitnodigen thuis...tenzij je een evenement organiseert natuurlijk, dan mogen er 1250 man komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Mr. Detonator schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:07:
dus het advies is dat je nog maar 4 mensen mag uitnodigen thuis...tenzij je een evenement organiseert natuurlijk, dan mogen er 1250 man komen :+
Een advies is vrijblijvend... Staat je dus vrij om Hugo te negeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-09 09:23

Amphiebietje

In de blubber

JeroenNietDoen schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:19:
[...]

Een advies is vrijblijvend... Staat je dus vrij om Hugo te negeren.
Dus we hoeven geen lagere getallen te verwachten, vermoed ik.

Iets over zachte heelmeesters en stinkende wonden... |:(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:02
Het is maar heel eventjes, we zijn er bijna!!

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:38
De maatregelen zijn gewoon een indirecte poging om de niet gevaccineerden nog wat meer in de hoek te drukken van de schuldigen aan deze nieuwe maatregelen.. Dat stut vervolgens de toekomstige support voor het 2G beleid.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Waarom niet met een soort van prik bus door de lage vaccinatie gebieden rijden.
Net als vroeger met de schooltandarts.
Als ik kijk hier in de omgeving op prikken zonder afspraak schiet het niet echt op.
Ik kan me voorstellen dat er best wel een groep mensen is die denkt als die bus voor de deur staat van och doe me maar zo'n prik dan.

Of ben ik dan weer te naïef?

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ronald.42 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:54:
Waarom niet met een soort van prik bus door de lage vaccinatie gebieden rijden.
Net als vroeger met de schooltandarts.
Als ik kijk hier in de omgeving op prikken zonder afspraak schiet het niet echt op.
Ik kan me voorstellen dat er best wel een groep mensen is die denkt als die bus voor de deur staat van och doe me maar zo'n prik dan.

Of ben ik dan weer te naïef?
Er worden al een tijdje prikbussen ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:55:
[...]

Er worden al een tijdje prikbussen ingezet.
Ja dat zijn die pop up locaties zeker?
Maar dan nog zou je hier minstens een week geduld moeten hebben om binnen 15km een prik te krijgen.

Als je een afspraak gaat maken voor een prikmoet je overigens nog langer wachten 7(8)7

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ronald.42 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:57:
[...]

Maar dan nog zou je hier minstens een week geduld moeten hebben om binnen 15km een prik te krijgen.

Als je een afspraak gaat maken voor een prikmoet je overigens nog langer wachten 7(8)7
Het is maanden heel rustig geweest op de priklokaties. Nu zal het wel druk worden als iedereen spontaan besluit dat ze genoeg onderzoek gedaan hebben.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ronald.42 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:57:
[...]

Wat is je punt?
Als ik de tandarts bel moet ik ook 2 weken wachten :X .

Er wordt gewoon fors minder geprikt dan toen de uitnodigingen kwamen. En kan mij indenken dat prik personeel nu afgeschaald wordt om te gaan testen. Waardoor je in sommige uithoeken dus langer moet wachten.

Hier (Oost Brabant) zijn nog diverse plekken prikken zonder afspraak.

Denk dat de boosters ook meer zoden aan de dijk zetten dan tig maatschappelijk werkers langs de antivax te sturen en dan nog 8x nee te krijgen op de 10 man (fictieve cijfers). Als de mensen nu willen kunnen ze ook best een minuutje moeite doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:01:
[...]

Wat is je punt?
Als ik de tandarts bel moet ik ook 2 weken wachten :X .

Er wordt gewoon fors minder geprikt dan toen de uitnodigingen kwamen. En kan mij indenken dat prik personeel nu afgeschaald wordt om te gaan testen. Waardoor je in sommige uithoeken dus langer moet wachten.

Hier (Oost Brabant) zijn nog diverse plekken prikken zonder afspraak.

Denk dat de boosters ook meer zoden aan de dijk zetten dan tig maatschappelijk werkers langs de antivax te sturen en dan nog 8x nee te krijgen op de 10 man (fictieve cijfers). Als de mensen nu willen kunnen ze ook best een minuutje moeite doen.
Als er dan zo'n druk gelegd moet worden op vaccinatie moet je ook zorgen dat de drempel zo laag mogelijk is.
Er zal een groep zijn die na de speech van stakker en kluns dit weekend nog denkt van mischien moet ik maar een prik, maar in de loop van de tijd weer denken van " laat maar.."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Iedereen heeft maanden geleden een uitnodiging gehad voor twee gratis prikken op een van tientallen lokaties. Lager kan de drempel echt niet.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ronald.42 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:05:
[...]

Als er dan zo'n druk gelegd moet worden op vaccinatie moet je ook zorgen dat de drempel zo laag mogelijk is.
Er zal een groep zijn die na de speech van stakker en kluns dit weekend nog denkt van mischien moet ik maar een prik, maar in de loop van de tijd weer denken van " laat maar.."
Dan heb je niks aan die mensen als ze halverwege afhaken.
Voor prik 2 moeten ze ook ff wachten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:10:
[...]

Dan heb je niks aan die mensen als ze halverwege afhaken.
Voor prik 2 moeten ze ook ff wachten namelijk.
Dat klopt maar dan is door die eerste prik de drempel al weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
IJzerlijm schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:09:
Iedereen heeft maanden geleden een uitnodiging gehad voor twee gratis prikken op een van tientallen lokaties. Lager kan de drempel echt niet.
Lager kon toen de drempel niet.
Maar als die toen aan de hoge kant was kun je ze mischien nu met de nieuwe maatregelen wel overhalen.

Je kunt ook gewoon stug volhouden waardoor een bepaalde groep de hakken nog verder in het zand zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ronald.42 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:18:
[...]

Lager kon toen de drempel niet.
Maar als die toen aan de hoge kant was kun je ze mischien nu met de nieuwe maatregelen wel overhalen.

Je kunt ook gewoon stug volhouden waardoor een bepaalde groep de hakken nog verder in het zand zet...
Toen er tientallen plekken waren en we miljoenen wegprikten was de drempel enorm laag.
Die kant gaan we weer op met de boosters. Helemaal top.
Nu kun je op veel plaatsen zonder afspraak terecht. Sommige met.
Bepaalde plekken rijden er bussen zelfs .er hebben bussen bij HBO en scholen gestaan.

Je gaat niet de logistiek en alle prikplaatsen in eren houden voor die paar weigeraars die nu misschien wel willen. Maar als ze dan dus een paar dagen moeten wachten weer niet meer willen.

Zijn goede kansen geweest. En er zijn nog zeker prima kansen genoeg.
Als we alleen nog maar centraal op 1 plek in het land prikken heb je volledig gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:49
HCMarX schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:42:
De maatregelen zijn gewoon een indirecte poging om de niet gevaccineerden nog wat meer in de hoek te drukken van de schuldigen aan deze nieuwe maatregelen.. Dat stut vervolgens de toekomstige support voor het 2G beleid.
En dat is het kiezen tussen 2 kwaden die we nu hebben.

1 Iedereen solidair en maatregelen treffen die voor iedereen gelden. Vanuit gelijkheidsbeginsel prachtig maar voor de groep die al gevaccineerd is niet te verkopen.
2 Tot de conclusie komen dat het grootste deel van de IC patiënten ongevaccineerd is en daarom tijdelijk de bewegingsvrijheid van de ongevaccineerde groep iets inperken en voor de gevaccineerden nog veel mogelijk houden. Dat is dan de consequentie van hun bewuste keuze om zich niet te laten vaccineren.

Het is een virus waar we mee te maken hebben en dat virus interesseerd het echt totaal niets wat voor filosofische discussies we hebben over rechten. Dat heeft maar 1 doel zich vermenigvuldigen.
En hoe hard het ook klinkt. Daar kan je alleen maar rationeel en logisch op reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:28:
[...]

Toen er tientallen plekken waren en we miljoenen wegprikten was de drempel enorm laag.
Bepaalde plekken rijden er bussen zelfs .er hebben bussen bij HBO en scholen gestaan.

Je gaat niet de logistiek en alle prikplaatsen in eren houden voor die paar weigeraars die nu misschien wel willen. Maar als ze dan dus een paar dagen moeten wachten weer niet meer willen.

Als we alleen nog maar centraal op 1 plek in het land prikken heb je volledig gelijk.
Ik vroeg me dan ook alleen maar af of er nog een manier was om mensen nu over te halen niet een poos terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ronald.42 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:37:
[...]

Ik vroeg me dan ook alleen maar af of er nog een manier was om mensen nu over te halen niet een poos terug.
Die is er.
Strikt 2G beleid. Tot aan je werkgever toe. Alle niet essentiële winkels, horeca noem maar op. 2G.
Dat moet toch wel iemand over de streep trekken?
Anders geen kapper meer voor diegene straks.
Dit is prima om ze over te halen. Kan nog een schepje bovenop eigenlijk

Een open simpele plek waar je geprikt kon worden was niet goed helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:59
Ronald.42 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:37:
[...]
Ik denk dat dat voornamelijk op allerlei andere vlakken ligt, maar dat de logistiek rond het verkrijgen van een prik er daar niet echt eentje (meer) van is en ook eigenlijk nooit is geweest op wat van de eerste ouderen in de winter na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
Dennis1812 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:28:
[...]

Nouja, dat vind ik een beetje een rare reactie, het doel is meer mensen die gevaccineerd zijn, daar ging zowat de halve persconferentie over en de ongevaccineerden krijgen ook zowat de schuld van deze nieuwe maatregelen. (Want daar heeft het falende beleid natuurlijk niks mee te maken?! /s)

Zijn voorstel is om in wijken waar de graad laag is mensen over te halen omdat het direct en om de hoek kan.

Overigens ben ik het niet met je eens dat het niet laagdrempeliger kon dan toen iedereen uitnodigingen kreeg: je moest namelijk alsnog twee keer een afspraak inplannen (of 1 keer voor Janssen of AstraZeneca).
Dus wat dat betreft is de drempel voor mensen die een locatie in de buurt hebben momenteel lager.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
D-dark schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:30:
[...]
daarom tijdelijk de bewegingsvrijheid van de ongevaccineerde groep iets inperken
Het punt is wat is tijdelijk. Er van uitgaande dat op 4-12 dat geïntroduceerd wordt, minimaal 2 weken tot de volgende persco. Aannemelijk is dat het veel langer is, al dan niet permanent tot het gewenste resultaat (vaccinatiegraad) is bereikt.

Nu is het de bewegingsvrijheid, straks is het mogen werken voor ongevaccineerden, zie Italie. Stel jezelf eens de morele vraag: hoe ver ben jij bereid te gaan om de ongevaccineerden aan te pakken? Sommige mensen in dit topic zijn bereid om artikel 11 te laten vervallen of medische apartheid toe te passen.

Enge gedragsontwikkelingen vind ik het :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:59
Dennis1812 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:43:
[...]

Die is er.
Strikt 2G beleid. Tot aan je werkgever toe. Alle niet essentiële winkels, horeca noem maar op. 2G.

Ik kwam vanavond deze tegen op npostart: https://www.npostart.nl/e...6-11-2021/WO_NOS_16684469 :X. Alles vanuit de topics hier komt wel langs. Het lijkt een welhaast continue zoektocht van die mensen om iets te verzinnen om te rechtvaardigen om het vooral niet te doen.
Die man ook met z'n zwangere vrouw die het vaccin daarom niet wil en heel erg in touch is met zichzelf, waarbij die vent dan uit principe zich niet laat vaccineren maar welke bekant elke dag bij de teststraat zit.
En zo'n man die erg veel met z'n gezondheid bezig lijkt te zijn, die er min of meer een spelletje in ziet tegen de overheid en in zijn ogen ongezonde mensen.

Er is nog wel wat te winnen, maar voor een grote schare zal er denk ik nog wel wat druk bij moeten voordat die overstag gaan. Maar je kunt ook wel concluderen dat het zonder druk sowieso niet zou lukken, dus probeer het maar wat mij betreft.

[ Voor 9% gewijzigd door gekkie op 12-11-2021 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
[...]

Die is er.

Het zou mij niet over de streep trekken.
Horeca kom ik niet kan voor dezelfde centen een stuk beter eten in mijn eigen huis en het bier is hier ook goedkoper.
Kapper komt aan huis dus daar hoef ik niet heen.
Het gros van de rest wordt thuisbezorgd.
De werkgever wordt wat lastiger maar ik moet nog zien hoe dat door de tweede kamer wordt geloodst.

No panic ik heb al gaatjes in mijn arm. Maar het gast mij dan niet om mij persoonlijk maar om die 15 procent waardoor we ineens weer vrij gaan zijn O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
D-dark schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:30:
[...]

En dat is het kiezen tussen 2 kwaden die we nu hebben.

1 Iedereen solidair en maatregelen treffen die voor iedereen gelden. Vanuit gelijkheidsbeginsel prachtig maar voor de groep die al gevaccineerd is niet te verkopen.
2 Tot de conclusie komen dat het grootste deel van de IC patiënten ongevaccineerd is en daarom tijdelijk de bewegingsvrijheid van de ongevaccineerde groep iets inperken en voor de gevaccineerden nog veel mogelijk houden. Dat is dan de consequentie van hun bewuste keuze om zich niet te laten vaccineren.

Het is een virus waar we mee te maken hebben en dat virus interesseerd het echt totaal niets wat voor filosofische discussies we hebben over rechten. Dat heeft maar 1 doel zich vermenigvuldigen.
En hoe hard het ook klinkt. Daar kan je alleen maar rationeel en logisch op reageren.
Je noemt het zelf al twee kwaden. Ik wil absoluut het liefst dat alle ongevaccineerden direct een vaccin laat prikken, maar wel vrijwillig. Die 3G vond ik wel prima, al werkte die niet, (die heeft flink meer besmettingen veroorzaakt dan die paar die ze bij TvT gevonden hebben), maar die 2G gaat me te ver. En is naar mijn mening sowieso niet de uitgang uit de pandemie, dat gaan we met vaccinaties alleen niet redden zolang we ons gedrag niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:49:
[...]

Het punt is wat is tijdelijk. Er van uitgaande dat op 4-12 dat geïntroduceerd wordt, minimaal 2 weken tot de volgende persco. Aannemelijk is dat het veel langer is, al dan niet permanent tot het gewenste resultaat (vaccinatiegraad) is bereikt.

Nu is het de bewegingsvrijheid, straks is het mogen werken voor ongevaccineerden, zie Italie. Stel jezelf eens de morele vraag: hoe ver ben jij bereid te gaan om de ongevaccineerden(*) aan te pakken? Sommige mensen in dit topic zijn bereid om artikel 11 te laten vervallen of medische apartheid toe te passen.

Enge gedragsontwikkelingen vind ik het :/
Wat je hier opnoemt zijn morele argumenten. Het liefste zouden we deze keuze niet mogen en willen maken maar we moeten uitgaan van de praktische situatie op dit moment. Niet de theoretische werkelijkheid die we zouden willen. Dat klinkt hard maar dat is crisismanagement.

Meest logische actie zou een vaccinatieplicht zijn en 100% controle ala China zijn met lockdowns om alles uit te roeien. Maar dat gaat mij iets te ver en ik respecteer de keuze van mensen om over hun eigen lichaam te beschikken en te kiezen om zich te laten vaccineren. Daar wil ik niet aan tornen. Ook wil ik het gewone leven zoveel mogelijk laten doorgaan.

Maar als volwassenen weten we dat acties consequenties hebben en die zal men dan ook moeten accepteren. Alternatief is niets doen, operaties worden uitgesteld. Men zal triage moeten instellen in de ziekenhuizen maar hé, dat is moreel en theoretisch prachtig.

Is dit de meest mooie en goede oplossing. Daar kan over gediscussiëerd worden maar is voor nu het beste compromis om de schade rationeel te beperken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
D-dark schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:58:
[...]
Maar als volwassenen weten we dat acties consequenties hebben en die zal men dan ook moeten accepteren. Alternatief is niets doen, operaties worden uitgesteld. Men zal triage moeten instellen in de ziekenhuizen maar hé, dat is moreel en theoretisch prachtig.

Is dit de meest mooie en goede oplossing. Daar kan over gediscussiëerd worden maar is voor nu het beste compromis om de schade rationeel te beperken.
Straks mensen hun inkomen ontzeggen omdat zij een keuze mogen maken maar die ons niet aanstaat en zij en hun naasten daarmee diep in de problemen brengen is geen beste compromis. Dat is misdadig. Werkelijk niemand heeft daar iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Het was duidelijk, OMT wil 2G in de politiek ligt dat gevoelig en er zijn partijen die dat niet willen. Aan Hugo de Jonge om het zo te brengen dat niemand op zijn teentjes getrapt kan zijn. Want o o wat zijn we bang voor verdeeldheid.

Sorry Hugo, er is al verdeeldheid. Lekker weer de beperking in omdat een minderheid zo eigenwijs wil zijn om op basis van Facebook wijsheid een eigen keuze te maken zonder zelf daarvoor de consequenties te accepteren.
Als je dan geen (volledig) 2G doet, stop dan in elk geval met het spenderen van door ons betaald belastinggeld aan de tvt tests. Iedereen heeft de kans gehad mee te doen, we hoeven niet net te doen of die ongevaccineerden ineens zielig en achtergesteld zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ronald.42 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:51:
[...]

Het zou mij niet over de streep trekken.
Horeca kom ik niet kan voor dezelfde centen een stuk beter eten in mijn eigen huis en het bier is hier ook goedkoper.
Kapper komt aan huis dus daar hoef ik niet heen.
Het gros van de rest wordt thuisbezorgd.
De werkgever wordt wat lastiger maar ik moet nog zien hoe dat door de tweede kamer wordt geloodst.

No panic ik heb al gaatjes in mijn arm. Maar het gast mij dan niet om mij persoonlijk maar om die 15 procent waardoor we ineens weer vrij gaan zijn O-)
Mensen die zichzelf zo opsluiten in hun eigen huis lopen ook amper risico. Geen probleem als die niet gevaccineerd zijn, ze komen toch niemand tegen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 14-09 09:42

Onbekend

...

COVID-19-patiënten in Singapore die zich bewust niet hebben laten vaccineren, kunnen medische kosten tot wel 25.000 Singaporese dollar (ruim 16.000 euro) verwachten als zij in het ziekenhuis moeten worden opgenomen.
[knip]
Singapore heeft een van de beste zorgstelsels ter wereld en de kosten van een opname als gevolg van een coronabesmetting werden tot nu toe volledig gedekt door de staat. 85 procent van de bevolking is gevaccineerd, maar in een verklaring liet de regering eerder deze week al weten dat niet-gevaccineerden de gezondheidszorg "onevenredig" belasten.
Dat zouden we hier ook moeten doen. Wil je niet gevaccineerd worden om de kans op een ziekenhuisopname flink te verkleinen? Prima, maar je betaalt dan wel de zorgkosten zelf als je vanwege corona toch in het ziekenhuis terecht komt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:04:
[...]

Straks mensen hun inkomen ontzeggen omdat zij een keuze mogen maken maar die ons niet aanstaat en zij en hun naasten daarmee diep in de problemen brengen is geen beste compromis. Dat is misdadig. Werkelijk niemand heeft daar iets aan.
En dat is het dilemma waar we mee zitten.
We hebben in Nederland een samenleving waar we gelukkig kunnen praten over dit soort dingen.
Die vrijheid is een groot goed.

Maar een pandemie zoals we nu hebben kan je helaas alleen kil en rationeel benaderen.
Het virus maakt het niet uit of je jong of oud, arm of rijk, gevaccineerd of ongevaccineerd bent.
Het enige doel is zich verspreiden. En dan komen de harde cijfers om de tafel.
Vaccinatie beschermt helaas niet zoveel als gehoopt tegen de verspreiding van het virus maar beschermt wel goed tegen in het ziekenhuis belanden en in de ergste situatie de IC.

De vraag is dan hoe hard wil je de 85% tegenhouden in hun dagelijks leven versus de groep die zich om welke reden dan ook niet heeft laten inenten.

Dan kom je uit zoals nu door vaccinatie nog aantrekkelijker te maken en helaas harde maatregelen te treffen die een groep raken. Dat is zeker niet leuk maar logisch gezien wel de enige optie.

Ik snap je argumenten en kan erin meegaan. Principëel begrijp ik ze volkomen
Maar probeer eens deze situatie klinisch, kil en rationeel te bekijken. Keiharde logica en geen ratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Ankona schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:09:
[...]

Mensen die zichzelf zo opsluiten in hun eigen huis lopen ook amper risico. Geen probleem als die niet gevaccineerd zijn, ze komen toch niemand tegen.
🤣
Ik kom ook wel eens buiten hoor.
Maar wij hebben het gezellig in de vrienden kring zonder kroegen en discotheken.

Op mijn werk heb ik dan weer wel dagelijks contact met een man of 30 denk ik zo.
En dat op een personeelsbestand van 200 dus elke 2 weken heb ik ze allemaal wel weer een keer gehad.

En zoals ik eerder vanavond al eens gezegd had in een ander topic zijn de gevaccineerden bij ons een stuk minder testbereid dan wel regels volgen bereid als de ongevaccineerden.

Nou ja hoe dan ook ooit zijn de ongevaccineerden ic bezettende corona patiënten op en wie gaan we dan de schuld geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Onbekend schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:15:
[...]

Dat zouden we hier ook moeten doen. Wil je niet gevaccineerd worden om de kans op een ziekenhuisopname flink te verkleinen? Prima, maar je betaalt dan wel de zorgkosten zelf als je vanwege corona toch in het ziekenhuis terecht komt.
Hoe weet het ziekenhuis eigenlijk of iemand gevaccineerd is? Kan het ziekenhuis de systemen van de GGD inkijken of wordt het simpelweg aan de patiënt gevraagd?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
D-dark schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:19:
[...]

En dat is het dilemma waar we mee zitten.
We hebben in Nederland een samenleving waar we gelukkig kunnen praten over dit soort dingen.
Die vrijheid is een groot goed.

Maar een pandemie zoals we nu hebben kan je helaas alleen kil en rationeel benaderen.
Het virus maakt het niet uit of je jong of oud, arm of rijk, gevaccineerd of ongevaccineerd bent.
Het enige doel is zich verspreiden. En dan komen de harde cijfers om de tafel.
Vaccinatie beschermt helaas niet zoveel als gehoopt tegen de verspreiding van het virus maar beschermt wel goed tegen in het ziekenhuis belanden en in de ergste situatie de IC.

De vraag is dan hoe hard wil je de 85% tegenhouden in hun dagelijks leven versus de groep die zich om welke reden dan ook niet heeft laten inenten.

Dan kom je uit zoals nu door vaccinatie nog aantrekkelijker te maken en helaas harde maatregelen te treffen die een groep raken. Dat is zeker niet leuk maar logisch gezien wel de enige optie.

Ik snap je argumenten en kan erin meegaan. Principëel begrijp ik ze volkomen
Maar probeer eens deze situatie klinisch, kil en rationeel te bekijken. Keiharde logica en geen ratio.
Iemand financieel ruineren is geen harde maatregel. Dat is straffen omdat je het beoogde doel niet behaalt hebt.

Alas, we zullen dan als samenleving ook wel moeten accepteren dat ook daar consequenties aan gaan zitten. Extreme maatregelen zullen extreme reacties uitlokken.
Onbekend schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:15:
[...]

Dat mag dan ook meteen voor rokers, drinkers, drugsgebruikers en mensen met risicovolle sporten toegepast worden. Waarom zou de maatschappij voor jouw keuzes moeten betalen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door JeroenNietDoen op 12-11-2021 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Laatst online: 00:13
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:04:
[...]

In sommige gevallen is dat te rechtvaardigen.
Zo lopen er op dit moment nog steeds mensen in de (thuis)zorg die een zwakke groep van de samenleving benadelen.

Prima dat zo'n persoon een keuze maakt, maar imo zou de werkgever dan wel de mogelijkheid moeten hebben om z'n klanten te beschermen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

XWB schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:21:
[...]

Hoe weet het ziekenhuis eigenlijk of iemand gevaccineerd is? Kan het ziekenhuis de systemen van de GGD inkijken of wordt het simpelweg aan de patiënt gevraagd?
Ik weet niet precies hoe, maar we krijgen regelmatig een vergelijking te zien hoeveel procent van de corona-patiënten in de ziekenhuizen gevaccineerd waren en hoeveel niet. Die databron is dus ergens beschikbaar.

Het zal vast wel in het electronisch patiënten dosier staan, die vanwege de covid-pandemie door bepaalde instanties uitgelezen mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

JeroenNietDoen schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:23:
Dat mag dan ook meteen voor rokers, drinkers, drugsgebruikers en mensen met risicovolle sporten toegepast worden. Waarom zou de maatschappij voor jouw keuzes moeten betalen ;)
Volgens mij moeten skiërs al een extra verzekering afsluiten om zich tegen deze extreme sport te verzekeren. (De skiërs betalen dus gezamenlijk dus voor de zorgkosten van de ongevallen, maar de gewone burger met een basisverzekering niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 18:22

BroWohsEdis

George Orwell was right.

[...]

Die is er.

Met het gevolg dat een groot deel ontslag neemt, illegaal manier geld gaat verdienen of een uitkering gaat trekken?

Laten we de samenleving nog meer polariseren zodat de schade over 10 helemaal niet meer te overzien is!

[ Voor 6% gewijzigd door BroWohsEdis op 12-11-2021 23:44 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Vermoedelijk laat het grootste deel van de mensen die zich nu nog niet heeft laten vaccineren zich niet meer overhalen. Ik respecteer ieders keuze, hoewel ik zelf bescherming met een prik prefereer.

Waar ik wel moeite mee heb dat zijn de gevolgen die op de naasten en de samenleving worden afgewenteld. Bijvoorbeeld 13 dagen ligtijd op een IC a 33.500 Euro tegenover een paar tientjes voor een prik. Tel daar bij op de ambulance kosten, de revalidatie van soms enkele maanden, de uitvalkosten in geval van werk, et cetera.

Wat moeten wij toch een rijk land zijn dat we dit allemaal zo kunnen laten gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
bert pit schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:42:
Vermoedelijk laat het grootste deel van de mensen die zich nu nog niet heeft laten vaccineren zich niet meer overhalen. Ik respecteer ieders keuze, hoewel ik zelf bescherming met een prik prefereer.

Waar ik wel moeite mee heb dat zijn de gevolgen die op de naasten en de samenleving worden afgewenteld. Bijvoorbeeld 13 dagen ligtijd op een IC a 33.500 Euro tegenover een paar tientjes voor een prik. Tel daar bij op de ambulance kosten, de revalidatie van soms enkele maanden, de uitvalkosten in geval van werk, et cetera.

Wat moeten wij toch een rijk land zijn dat we dit allemaal zo kunnen laten gebeuren.
Nou we laten het dus wel gebeuren. Binnenkort worden wij ongevaccineerden gewoon buiten gesloten, althans dat proberen ze.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Onbekend schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:30:
[...]

Volgens mij moeten skiërs al een extra verzekering afsluiten om zich tegen deze extreme sport te verzekeren.
Het wordt aangeraden maar is niet verplicht. Toch nemen mensen doorgaans wel een wintersportverzekering bovenop de reisverzekering, omdat bijvoorbeeld een helikoptervlucht niet gedekt wordt door de basisverzekering. En het is best prijzig als iemand dat zelf moet betalen :)

March of the Eagles

Pagina: 1 ... 27 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"