Enerzijds ben ik het niet eens met het idee om via 2G mensen buiten te sluiten, anderzijds zit ik ook niet te wachten op maatregels die nodig zijn omdat een (te) groot deel mensen kiest om geen vaccin te nemen.
Er vanuitgaande dat de huidige problematiek in de ziekenhuizen inderdaad komt door of voorkomen zou kunnen worden middels zeg 98% gevaccineerd, dan is het mijn inziens eerlijker om 2G te doen dan álles op slot te gooien voor iedereen. Daarmee kijk ik dan ook naar de ondernemers die in de problemen komen waar dan ook de maatschappij links- of rechtsom de portemonnee moet trekken.
Ander alternatief zou zijn om ongevaccineerden uit te sluiten voor behandeling in het ziekenhuis (uitzondering voor diegene die daadwerkelijk is geadviseerd geen prik te nemen)… maar daar gaat natuurlijk niemand voor willen kiezen.
Al met al is er geen perfecte keuze en zal men moeten kiezen tussen 85% vrijheid te geven door 15% te benadelen of anders 100% te benadelen. Dan zou ik ook voor het 1e kiezen.
Zelfs essentiële winkels zou 2G kunnen toepassen. Boodschappen kunnen doen is weliswaar essentieel, echter kan je die ook laten bezorgen ipv halen in de winkel. Boodschappen laten bezorgen dan uitsluitend nog voor de niet gevaccineerden. De kans dat dit gebeurt lijkt mij 0,01% maar in theorie is de de appie binnen stappen niet noodzakelijk.
Mensen zijn emotionele wezens en rationele / logische keuzes zullen nu eenmaal niet altijd goed vallen…
[
Voor 11% gewijzigd door
Thalaron op 13-11-2021 08:42
]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW