Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Onbekend schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:30:
[...]

Volgens mij moeten skiërs al een extra verzekering afsluiten om zich tegen deze extreme sport te verzekeren. (De skiërs betalen dus gezamenlijk dus voor de zorgkosten van de ongevallen, maar de gewone burger met een basisverzekering niet.)
Wanneer jij je nek breekt op een skipiste en naar de IC moet is dat pech maar dat veroorzaakt geen lawine aan beenbreuken, hersenschuddingen en fatale wintersport ongelukken bij anderen waardoor de overige zorg stil komt te liggen.
Zo besmettelijk zijn (drinken,) drugs gebruiken(, roken) of een risicosport beoefenen nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
PalingDrone schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:59:
[...]

Zo besmettelijk zijn (drinken,) drugs gebruiken(, roken) of een risicosport beoefenen nou ook weer niet.
Heb jij op je coronapas ook een groen vinkje voor influenza? Zoniet vind ik dat je dan voortaan de jaarlijkse griepprik moet halen of anders gewoon thuisblijven, en niet meer op je werk komen. Anders kun je verantwoordelijk zijn voor een nieuwe IC golf.

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
Arrien schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:02:
[...]

Heb jij op je coronapas ook een groen vinkje voor influenza? Zoniet vind ik dat je dan voortaan de jaarlijkse griepprik moet halen of anders gewoon thuisblijven, en niet meer op je werk komen. Anders kun je verantwoordelijk zijn voor een nieuwe IC golf.
Nou ja, het blijkt dus inderdaad zo te zijn dat de griep een behoorlijke impact heeft op de zorg. Dan is het natuurlijk zeer goed te verantwoorden dat we onze plicht doen voor de zorg en ons laten vaccineren daarvoor. Kleine moeite toch, effe 1 prikje...stelt niks voor...En die app heb je toch al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Komt er voor deze kroeg een 2G of 3G beleid? Weet graag waar ik aan toe ben….

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:12
Er wordt geregeld beargumenteerd dat als we alle coronapatiënten die hun verantwoordelijkheid niet hebben genomen niet zonder meer (gratis) zorg zouden bieden, we dat voor rokers en anderen met een ongezonde leefstijl ook niet zouden moeten doen. Wat mij betreft loopt die vergelijking mank. Laatstgenoemden vormen geen acute bedreiging voor de zorgverlening (en daarmee het functioneren van de maatschappij) in Nederland, waar de eerste groep dat momenteel wel doet. In zoverre kan ik me best voorstellen dat je op basis daarvan onderscheid maakt.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 18:22

BroWohsEdis

George Orwell was right.

JeroenNietDoen schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:05:
[...]

Nou ja, het blijkt dus inderdaad zo te zijn dat de griep een behoorlijke impact heeft op de zorg. Dan is het natuurlijk zeer goed te verantwoorden dat we onze plicht doen voor de zorg en ons laten vaccineren daarvoor. Kleine moeite toch, effe 1 prikje...stelt niks voor...En die app heb je toch al!
Nu we toch bezig zijn kunnen we je medische geschiedenis en co2 verbuik ook koppelen, toch?
En dat contante geld is toch ook wel besmettelijk...

[ Voor 4% gewijzigd door BroWohsEdis op 13-11-2021 00:12 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
BroWohsEdis schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:10:
[...]

Nu we toch bezig zijn kunnen we je medische geschiedenis en co2 verbuik ook koppelen, toch?
Nou ja, zie het zo, als strakjes werkgevers 2G mogen toepassen in het kader van gezondheid op de werkvloer, dan moet je als werkgever toch ook wel de medische dossiers van je werknemers kunnen inzien. Want stel nou dat Jantje blijkt psychische klachten te hebben, dat kan wel eens een gevaar opleveren? Immers hebben we voor het 1 al een uitzondering gemaakt, wat maakt dan het ander nog uit. Oh, kunnen we dat tevens toepassen bij sollicitanten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Z-Dragon schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:10:
Er wordt geregeld beargumenteerd dat als we alle coronapatiënten die hun verantwoordelijkheid niet hebben genomen niet zonder meer (gratis) zorg zouden bieden, we dat voor rokers en anderen met een ongezonde leefstijl ook niet zouden moeten doen. Wat mij betreft loopt die vergelijking mank. Laatstgenoemden vormen geen acute bedreiging voor de zorgverlening (en daarmee het functioneren van de maatschappij) in Nederland, waar de eerste groep dat momenteel wel doet. In zoverre kan ik me best voorstellen dat je op basis daarvan onderscheid maakt.
Je zou gelijk hebben als het over ziekenhuisbezetting of triage gaat. Hier gaat het over de financiële aspecten van die opname en die kan je prima vertalen naar rokers, drinkers, drugsgebruikers en sporters.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Z-Dragon
JeroenNietDoen schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:14:
[...]

Nou ja, zie het zo, als strakjes werkgevers 2G mogen toepassen in het kader van gezondheid op de werkvloer, dan moet je als werkgever toch ook wel de medische dossiers van je werknemers kunnen inzien. Want stel nou dat Jantje blijkt psychische klachten te hebben, dat kan wel eens een gevaar opleveren? Immers hebben we voor het 1 al een uitzondering gemaakt, wat maakt dan het ander nog uit. Oh, kunnen we dat tevens toepassen bij sollicitanten?
Ach ja, het hellende vlak. Maar sinds wanneer zijn psychische klachten zeer besmettelijk en de reden dat we in een wereldwijde crisis zitten?

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Z-Dragon schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:17:
[...]
Ach ja, het hellende vlak. Maar sinds wanneer zijn psychische klachten zeer besmettelijk en de reden dat we in een wereldwijde crisis zitten?
Dat beweer ik ook nergens. Beter lezen wat ik wel zeg. Als je werkgevers de mogelijkheden geeft omdat, dan kan het volgende al snel... En daarvoor moet je waken. En zo is dat idem met invoering van 2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
JeroenNietDoen schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:19:
[...]

Dat beweer ik ook nergens. Beter lezen wat ik wel zeg. Als je werkgevers de mogelijkheden geeft omdat, dan kan het volgende al snel... En daarvoor moet je waken. En zo is dat idem met invoering van 2G.
Je suggereert dat als we beginnen aan 2G op de werkvloer, dat aanleiding zou kunnen zijn om (uiteindelijk) medische dossiers open te stellen. Het gaat hier echter om een totaal andere situatie.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
BroWohsEdis schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:10:
[...]

Nouja, er is toevallig ook een klimaatcrisis gaande >:)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Arrien schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:02:
[...]

Wat is er nieuw aan een griepgolf?
Wanneer de simpele regel: "Blijf thuis bij klachten" ook maar een beetje opgevolgd zou worden maakt influenza ook gelijk veel minder kans. Dat zag je afgelopen winter nogal duidelijk en daarbij griepprikt de doelgroep behoorlijk fanatiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:58
XWB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:21:
[...]

Nouja, er is toevallig ook een klimaatcrisis gaande >:)
Maar die botst ook weer met corona.
We moeten in dit koude weer ons huis goed ventileren. Dat verstookt weer extra gas, slecht voor het klimaat. En dat gas is op dit moment niet best voor de portemonnee

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 18:22

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Z-Dragon schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:21:
[...]

Je suggereert dat als we beginnen aan 2G op de werkvloer, dat aanleiding zou kunnen zijn om (uiteindelijk) medische dossiers open te stellen. Het gaat hier echter om een totaal andere situatie.
Het punt is dat het doel van de EU is dat er uiteindelijk een digital health certificate komt wat centraal wordt opgeslagen zodat burgers grenzeloos zorg zouden kunnen afnemen, dat wordt er op dit moment door gedrukt in de coronacrisis en veel mensen hebben dit niet door. Met de 'tijdelijke' wetten die nu worden ingevoerd en teksten over QR codes op de werkvloer kan het snel gaan. Ik, en ik denk veel andere vinden dit een hele slechte zaak.

https://ec.europa.eu/health/ehealth/covid-19_en
https://ec.europa.eu/health/cross_border_care/overview_en
https://eur-lex.europa.eu...2011:088:0045:0065:en:PDF

[ Voor 9% gewijzigd door BroWohsEdis op 13-11-2021 00:43 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:31:
[...]

Maar die botst ook weer met corona.
We moeten in dit koude weer ons huis goed ventileren. Dat verstookt weer extra gas, slecht voor het klimaat. En dat gas is op dit moment niet best voor de portemonnee
Hmm je verward tocht met ventilatie.
Wanneer je even een paar minuten alles tegen elkaar open zet heb je bakken frisse lucht in je huis zonder dat je vloer, wanden en meubels tijd hebben om erg af te koelen.
Op dat luchtmoment zet je je thermostaat omlaag en valt het met dat extra verbruik best mee.
Permanent tegen koude tocht aanstoken kost je veel meer.
Qua timing is de combinatie lekker luchten met een winter voor de boeg en de huidige stookprijzen idd zeker niet ideaal.

[ Voor 8% gewijzigd door PalingDrone op 13-11-2021 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dit is het ! De simpele en goedkope oplossing voor zoveel problemen !

Vertel de mensen die niet willen dat er een kuurtje is die het vaccin weer uit je lichaam verwijdert !

https://www.nbcnews.com/t...s-get-shot-detox-rcna4859
In a TikTok video that has garnered hundreds of thousands of views, Dr. Carrie Madej outlined the ingredients for a bath she said will “detox the vaxx” for people who have given into Covid-19 vaccine mandates.

The ingredients in the bath are mostly not harmful, although the supposed benefits attached to them are entirely fictional. Baking soda and epsom salts, she falsely claims, will provide a “radiation detox” to remove radiation Madej falsely believes is activated by the vaccine. Bentonite clay will add a “major pull of poison,” she says, based on a mistaken idea in anti-vaccine communities that toxins can be removed from the body with certain therapies.

Then, she recommends adding in one cup of borax, a cleaning agent that’s been banned as a food additive by the Food and Drug Administration, to “take nanotechnologies out of you.”

In reality, in addition to being potentially harmful as a skin and eye irritant, a borax “detox bath” will not remove the effects of the Covid vaccine from your body.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:57

DevWouter

Creator of Todo2d.com

@IJzerlijm kan je er een waarschuwing bij zetten? Ik hoop dat de meeste lezers hier slim genoeg zijn, maar er is altijd een kans dat iemand dit leest en de laatste regel slipt.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja... Ik sta weer terug op dezelfde plek als destijds bij de avondklok. Ik heb besloten om even niet meer te volgen. Teveel kansloze maatregelen, die eigenlijk alleen maar bedoeld zijn voor de bühne en burgertje pesten. Neem die winkelsluiting... Enkel contraproductief. Dan hou je je adviezen ook maar lekker zelf. Ik haak af tot men weer tot bezinning is gekomen.

Wij gaan zo even Sinterklaas binnenhalen en vanmiddag ga ik lekker in een ramvolle supermarkt boodschappen doen, omdat we 's avonds niet meer mogen. Flapdrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-09 09:23

Amphiebietje

In de blubber

Sorry hoor, maar als je dom genoeg bent om de waarschuwingen op het flesje Borax in de wind te slaan, dan is dat gewoon natuurlijke selectie...

Overigens is de kans eerder dat de Borax symptomen verergert als je toevallig gelijktijdig Covid hebt, aangezien het irriterend is voor diverse delen van het lichaam en zoiets niet zo handig is als je gelijktijdig een immuunreactie hebt op iets anders:
Overexposure to borax dust can cause respiratory irritation, while no skin irritation is known to exist due to external borax exposure. Ingestion may cause gastrointestinal distress including nausea, persistent vomiting, abdominal pain, and diarrhea. Effects on the vascular system and human brain include headaches and lethargy, but are less frequent. In severe cases, a "beefy" red rash affecting the palms, soles, buttocks and scrotum has occurred. [56]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:46
Redax schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:47:
[...]

Nou we laten het dus wel gebeuren. Binnenkort worden wij ongevaccineerden gewoon buiten gesloten, althans dat proberen ze.
Enerzijds ben ik het niet eens met het idee om via 2G mensen buiten te sluiten, anderzijds zit ik ook niet te wachten op maatregels die nodig zijn omdat een (te) groot deel mensen kiest om geen vaccin te nemen.

Er vanuitgaande dat de huidige problematiek in de ziekenhuizen inderdaad komt door of voorkomen zou kunnen worden middels zeg 98% gevaccineerd, dan is het mijn inziens eerlijker om 2G te doen dan álles op slot te gooien voor iedereen. Daarmee kijk ik dan ook naar de ondernemers die in de problemen komen waar dan ook de maatschappij links- of rechtsom de portemonnee moet trekken.

Ander alternatief zou zijn om ongevaccineerden uit te sluiten voor behandeling in het ziekenhuis (uitzondering voor diegene die daadwerkelijk is geadviseerd geen prik te nemen)… maar daar gaat natuurlijk niemand voor willen kiezen.

Al met al is er geen perfecte keuze en zal men moeten kiezen tussen 85% vrijheid te geven door 15% te benadelen of anders 100% te benadelen. Dan zou ik ook voor het 1e kiezen.

Zelfs essentiële winkels zou 2G kunnen toepassen. Boodschappen kunnen doen is weliswaar essentieel, echter kan je die ook laten bezorgen ipv halen in de winkel. Boodschappen laten bezorgen dan uitsluitend nog voor de niet gevaccineerden. De kans dat dit gebeurt lijkt mij 0,01% maar in theorie is de de appie binnen stappen niet noodzakelijk.

Mensen zijn emotionele wezens en rationele / logische keuzes zullen nu eenmaal niet altijd goed vallen…

[ Voor 11% gewijzigd door Thalaron op 13-11-2021 08:42 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 09:42

Onbekend

...

JeroenNietDoen schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:05:
[...]

Een griepgolf is niet zo ernstig als deze coronapandemie. (Ik heb nog nooit meegemaakt dat we als burger beperkingen opgelegd kregen vanwege een teveel aan griepgevallen.)
Nu zitten we wel met beperkingen opgescheept omdat teveel mensen in het ziekenhuis belanden, waarbij een significant deel voorkomen had kunnen worden d.m.v. een vaccinatie. :(

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Onbekend schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:01:
[...]
Een griepgolf is niet zo ernstig als deze coronapandemie
Heb ik niet gezegd.
[...]
(Ik heb nog nooit meegemaakt dat we als burger beperkingen opgelegd kregen vanwege een teveel aan griepgevallen.)
Heb ik ook niet beweerd.
[...]
Nu zitten we wel met beperkingen opgescheept omdat teveel mensen in het ziekenhuis belanden
Ook met de gewone griep is de druk op de zorg immens. Het verschil wel iets per jaar. Als die druk op de zorg dan zo hevig is door de griep, en we kunnen dat verlichten door allemaal een griepprik te nemen, wat is het probleem? Kleine moeite dan toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 09:42

Onbekend

...

JeroenNietDoen schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:07:
Ook met de gewone griep is de druk op de zorg immens. Het verschil wel iets per jaar. Als die druk op de zorg dan zo hevig is door de griep, en we kunnen dat verlichten door allemaal een griepprik te nemen, wat is het probleem? Kleine moeite dan toch.
Ik heb er niet over gehad dat veel meer mensen een griepprik moeten nemen. Het enige is dat de griep wel een flinke belasting zorgt op de zorg. Maar minder dan corona nu waardoor er publieke beperkingen opgelegd zijn om die belasting te beperken.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Onbekend schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:11:
[...]

Ik heb er niet over gehad dat veel meer mensen een griepprik moeten nemen. Het enige is dat de griep wel een flinke belasting zorgt op de zorg. Maar minder dan corona nu waardoor er publieke beperkingen opgelegd zijn om die belasting te beperken.
En ik zeg dat om die zorg te ontlasten dus eigenlijk ook prima met zijn alleen een griepprik kunnen halen. Dat is een kleine moeite dan toch :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
De griepprik wordt aangeboden aan mensen die meer gevaar lopen op opname en dergelijke. Het is een heel ander virus. Die aan iedereen beschikbaar stellen heeft gewoon veel minder nut.

Ik heb hem zelf voor het eerst in meer dan 20 jaar weer gehaald. Laatste 10 jaar geen griep gehad, maar om het risico om de zorg er nu mee te belasten toch gewoon gedaan dus. Maar voor iemand als mijn vrouw is het gewoon geen nuttige vaccinatie.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:35

Agent47

I always close my contracts.

Ik vraag mezelf wel af als midden twintiger:

Ik heb in augustus mijn 2e pfizer vaccin gekregen. Ze hebben het nu al over boosters, prima.
Hoe gezond is het als je je elk jaar of elk half jaar laat prikken met zo'n booster? @LZ86 kan jij daar misschien iets over kwijt?

Kan misschien aan mijn beeldvorming liggen maar is het dan de bedoeling dat iedereen elk jaar een booster prik haalt?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@Agent47 elk jaar een boosterprik zal denk ik gezonder zijn dat de rest van de eeuwigheid maatregelen op je vrijheid en de nodige mentale bijeffecten daarvan… maar iets zegt mij dat met de huidige vaccinatiegraad dat de boosters daar niet voldoende voor zullen zijn.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat een drama op social media.

Echt, katten in het nauw maken rare sprongen, maar de consensus in de vele reacties is voornamelijk dat groepen “de samenleving willen ontwrichten en vuur met vuur bestrijden”.

Levensgevaarlijk, die anarchistische denkwijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:06

The Zep Man

🏴‍☠️

ArthurMorgan schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:12:
De griepprik wordt aangeboden aan mensen die meer gevaar lopen op opname en dergelijke. Het is een heel ander virus. Die aan iedereen beschikbaar stellen heeft gewoon veel minder nut.
Klopt. Tegelijkertijd kan iedereen wel de griepprik krijgen bij de huisarts, tegen een kleine vergoeding. Als dat ook zo kon met COVID-19 vaccinatie, dan zou ik dat graag doen om via die weg een booster te ontvangen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 13-11-2021 12:20 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Agent47 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:19:

Ik heb in augustus mijn 2e pfizer vaccin gekregen. Ze hebben het nu al over boosters, prima.
Hoe gezond is het als je je elk jaar of elk half jaar laat prikken met zo'n booster? @LZ86 kan jij daar misschien iets over kwijt?
Wat zou er niet gezond aan moeten zijn?
Kan misschien aan mijn beeldvorming liggen maar is het dan de bedoeling dat iedereen elk jaar een booster prik haalt?
Nog steeds niet. Maar een 3e prik ook voor onder de 60 lijkt toch wel een optie te worden ergens in januari/februari oid.
Vooralsnog ziet de Gezondheidsraad daar nog steeds geen noodzaak toe.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online

Je moet (zeker de RNA) vaccins zien als een soort cursus voor je immuunsysteem. "Zie je iets als dit, val het dan aan" . Net als leerlingen op de middelbare school vergeten ze soms een beetje, en soms ziet het er net anders uit (variant). Dan heb je dus een opfriscursus nodig (boosterprik)

Lange termijneffecten zijn gewoon niet echt te verwachten weten we op basis van de kennis die er de afgelopen jaren is opgebouwd. Als er negatieve effecten zijn is dat effect er bijna altijd al binnen 2 maanden na de vaccinatie.

Hoe vaak we ze zullen moeten krijgen is eigenlijk heel moeilijk te zeggen. stel dat de hele wereld portugal zou na doen zou het zelfs kunnen dat het virus echt definitief verslagen zou worden. Dat zit er niet in, maar wat daar de exacte gevolgen van zullen zijn is gewoon niet te voorspellen. Gezien de traagheid wereldwijd, waardoor er meer kans op mutaties en varianten zullen blijven zullen een vijfde en zesde prik echt wel voor de hand blijven liggen. (tenzij de boosterprik natuurlijk weer een langere werking blijft houden, wat zeker niet uitgesloten is.)
Maar gezondheidsrisico's zitten daar zeer waarschijnlijk niet aan vast.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 07:23
Als ik zijn tweet lees dan kan ik niet anders interpeteren dat er dus elk 6 maanden een nieuwe prik komt. Men zegt dat het een booster is maar het is gewoon dezelfde 2 me prik die na 1e prik krijgt van Pfizer. Dus mensen die eerst dachten na een prik dan is het over en done, hebben het mis. Mensen die voor 2g gaan die denken dat het tijdelijk is, die hebben het mis. Want als de effectiviteit afneemt dan moet je dus weer prikken om de qr te hernieuwen. Hij is dus niet onbeperkt geldig, wat eerst wel gesuggereerd werd. Als dus ook ogenschouw neemt dat bv Marcel Levi en Gommers (Jinek) aangeven dat er teveel is bezuinigd en er ook niet geïnvesteerd wordt in zorg, dat dit probleem nog 5 tot 10 jaar kan aanhouden om de ic in orde te maken.

Citaat: “Hoe lang een vaccinatie precies werkzaam is wordt nog onderzocht. Wanneer bekend is hoe lang de bescherming van een vaccinatie werkt, wordt de geldigheid van de QR-code daarop afgestemd. Totdat dit bekend is, is het vaccinatiebewijs onbeperkt geldig. ^KW”

https://twitter.com/hugod.../1438103779740635141?s=21

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Redax schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:47:
Nou we laten het dus wel gebeuren. Binnenkort worden wij ongevaccineerden gewoon buiten gesloten, althans dat proberen ze.
Iedereen wordt gevaccineerd. Danwel door een prikje. Danwel door het virus zelf. Als jij graag tot die tijd even niet mee wil doen is dat helemaal jouw keuze. Prima toch? Het is hoe dan ook gewoon jouw keuze in wat je wel en wat je niet mag. Je mag je kind niet naar de kinderopvang doen als je dat niet wil. Je mag er voor kiezen om geen auto te rijden. Je mag er voor kiezen te roken. Maar wij hebben ook het recht om, als keuzes van mensen voor ons gevaarlijk zijn, beschermd te worden tegen deze keuzes.

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Even afgezien van of dat dit nodig gaat zijn, maar stel dat dat het geval is. Wat zou anders het alternatief zijn? Dit virus is er nu gewoon. Het gaat ook nooit meer weg. En dit gaat ook vast nog wel een keer gebeuren. Als we echt hele dikke pech hebben, is het een virus dat nog een heel stuk dodelijker is.

Moeten we dan maar tot het eind der mensheid domme dicussies hebben over vaccins? Ik word er wel een beetje moe van eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 15:19
Hydra schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:42:
[...]

Maar wij hebben ook het recht om, als keuzes van mensen voor ons gevaarlijk zijn, beschermd te worden tegen deze keuzes.
Daarom heb ik ook TvT ingesteld thuis, ook voor gevaccineerden 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
QSYS schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 15:32:
Daarom heb ik ook TvT ingesteld thuis, ook voor gevaccineerden 😁
Tijd voor Tijd? Tensionfree Vaginal Tape? Waar heb je het over? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Hydra schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 15:33:
[...]

Tijd voor Tijd? Tensionfree Vaginal Tape? Waar heb je het over? :D
Testen voor toegang natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
QSYS schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 15:35:
[...]

Testen voor toegang natuurlijk.
Je wilt dus geen bezoek thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QSYS
Thalaron schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 15:37:
[...]

Je wilt dus geen bezoek thuis.
Nee ik kies voor veiligheid, kan niet gevaccineerd worden hè. Dus ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ArthurMorgan schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:43:
[...]

Je moet (zeker de RNA) vaccins zien als een soort cursus voor je immuunsysteem. "Zie je iets als dit, val het dan aan" . Net als leerlingen op de middelbare school vergeten ze soms een beetje, en soms ziet het er net anders uit (variant). Dan heb je dus een opfriscursus nodig (boosterprik)

Lange termijneffecten zijn gewoon niet echt te verwachten weten we op basis van de kennis die er de afgelopen jaren is opgebouwd. Als er negatieve effecten zijn is dat effect er bijna altijd al binnen 2 maanden na de vaccinatie.

Hoe vaak we ze zullen moeten krijgen is eigenlijk heel moeilijk te zeggen. stel dat de hele wereld portugal zou na doen zou het zelfs kunnen dat het virus echt definitief verslagen zou worden. Dat zit er niet in, maar wat daar de exacte gevolgen van zullen zijn is gewoon niet te voorspellen. Gezien de traagheid wereldwijd, waardoor er meer kans op mutaties en varianten zullen blijven zullen een vijfde en zesde prik echt wel voor de hand blijven liggen. (tenzij de boosterprik natuurlijk weer een langere werking blijft houden, wat zeker niet uitgesloten is.)
Maar gezondheidsrisico's zitten daar zeer waarschijnlijk niet aan vast.
Inderdaad. Bovendien weten we dat de bestaande ernstige bijwerkingen te maken hebben met antlichamen die per ongeluk kruisreageren. Dus, ze binden niet alleen aan het virus, maar ook aan lichaamseigen dingen. Dat is een vrij acute bijwerking. Als je geen kruisreagerende antilichamen aanmaakt (wat uberhaubt al heel zeldzaam is), dan is het ook niet de verwachting dat het bij een volgende vaccinatie wel gebeurt. Je gebruikt namelijk je geheugencellen om opnieuw een immuunreactie op gang te brengen en antilichamen te gaan maken, en als dat de eerste keer niet fout gaat, dan dus de volgende keren ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
QSYS schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 15:39:
Nee ik kies voor veiligheid, kan niet gevaccineerd worden hè. Dus ja.
Ah zo. Ja dat lijkt me volkomen logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hydra schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 15:33:
[...]
Tensionfree Vaginal Tape? Waar heb je het over? :D
Ik wil het niet eens opzoeken _O-

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11
Lethalis schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:28:
[...]

Ik wil het niet eens opzoeken _O-
Valt nog mee eigenlijk ;) Het kan erger!
Het wordt gebruikt bij incontinentie.

Ik kende het helemaal niet, mooi dat zoiets bestaat eigenlijk :)

[ Voor 12% gewijzigd door Ryur op 13-11-2021 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
bert pit schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:42:
Vermoedelijk laat het grootste deel van de mensen die zich nu nog niet heeft laten vaccineren zich niet meer overhalen. Ik respecteer ieders keuze, hoewel ik zelf bescherming met een prik prefereer.
Ik zie nog wel wat beweging daarin.

2 mensen die ik ken die de hele tijd niet wilden: eerste is inmiddels gevaccineerd, had geen zin zich elke week te laten testen. Tweede twijfelt nu sterk, gaat wellicht volgende week voor de prik.

Zelf ben ik ook alweer bijna 2 maanden volledig gevaccineerd, terwijl ik lang getwijfeld heb.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
Weet iemand waarom media en politici steeds over het aantal besmettingen zit te hameren?
Dit is toch totaal niet interessant meer?

want 1: gevaccineerd of niet, we zijn allemaal even besmettelijk.
en 2: grootste deel van het land is gevaccineerd en deze mensen merken nauwelijks iets van het virus.

Dat het virus blijft rond waaien weet ik nu onderhand wel. Ik vind de cijfers over hoeveel mensen er dagelijks in het ziekenhuis belanden, overlijden of genezen en uit ziekenhuis ontslagen worden een stuk interessanter.
Vooral dat laatste hoor je nooit wat over.

Steeds over besmettingen hebben is behoorlijk misleidend.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakmember op 13-11-2021 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

tweakmember schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:53:
Weet iemand waarom media en politici steeds over het aantal besmettingen zit te hameren?
Dit is toch totaal niet interessant meer?

want 1: gevaccineerd of niet, we zijn allemaal even besmettelijk.
en 2: grootste deel van het land is gevaccineerd en deze mensen merken nauwelijks iets van het virus.

Dat het virus blijft rond waaien weet ik nu onderhand wel. Ik vind de cijfers over hoeveel mensen er dagelijks in het ziekenhuis belanden en overlijden aan het virus en wie deze mensen zijn een stuk interessanter.
Steeds over besmettingen hebben is behoorlijk misleidend.
Punt 1 klopt niet, want als je gevaccineerd bent, ben je minder besmettelijk.

Daarnaast leiden besmettingen nog steeds tot ziekenhuisopnames, alhoewel in mindere mate dan pre-vaccinatie. Een hoog aantal besmettingen laat het virus door de hele maatschappij gaan, en brengt dus de kwetsbare populatie in gevaar.

Genoeg redenen dus om de R<1 te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
RoD schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:56:
[...]

Punt 1 klopt niet, want als je gevaccineerd bent, ben je minder besmettelijk.

Daarnaast leiden besmettingen nog steeds tot ziekenhuisopnames, alhoewel in mindere mate dan pre-vaccinatie. Een hoog aantal besmettingen laat het virus door de hele maatschappij gaan, en brengt dus de kwetsbare populatie in gevaar.

Genoeg redenen dus om de R<1 te houden.
volgens mij word deze theorie de laatste tijd steeds meer ontkracht. maar wat weet ik ervan...
https://joop.bnnvara.nl/n...zijn-als-ongevaccineerden

Het aantal mensen dat zich dagelijks laten testen varieert ook steeds.
Dus het aantal besmettingen dagelijks tellen varieert net zo veel.
Als nu bijvoorbeeld heel Nederland ineens stop met testen, zijn de besmettingen ook 0,
Dat wilt niet zeggen dat niemand elkaar besmet of dat het virus is verdwenen.

Als alleen gevaccineerde zich laten testen en ze zijn allemaal besmettelijk is er ook niks aan de hand gezien ze amper ziek van worden.
Dus nee ik zie het nut niet echt van in om dit steeds te tellen.

[ Voor 27% gewijzigd door tweakmember op 13-11-2021 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

tweakmember schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:01:
[...]

volgens mij word deze theorie de laatste tijd steeds meer ontkracht. maar wat weet ik ervan...
https://joop.bnnvara.nl/n...zijn-als-ongevaccineerden
Dit is geen bron. Probeer deze: https://www.rivm.nl/en/ne...s-by-63-for-delta-variant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakmember
de ervaringen / meningen worden dus verschillend ervaren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

tweakmember schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:09:
[...]

Artikel 1: een artikel in de media van maanden oud, gebaseerd op een ander artikel in de Amerikaanse media, met een kop die totaal de lading niet dekt.
Artikel 2: solide onderzoek van het RIVM met duidelijke cijfers.

Conclusie: geen idee, het kan alle kanten op.

8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Het zijn dezelfde cijfers met een andere framing

Dataset A:
100
100
100
100
100

Dataset B
10
10
10
100
10

"Een waarde uit dataset B kan net zo hoog zijn als een uit dataset A"
"Dataset B is veel lager als dataset A"

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:43

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Je kan een wetenschappelijk feit toch niet als mening neerzetten? Het zijn gewoon bewezen cijfers.
Net als dat: "de aarde is rond" een vaststaand feit is.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
M0otje schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:40:
Als ik zijn tweet lees dan kan ik niet anders interpeteren dat er dus elk 6 maanden een nieuwe prik komt. Men zegt dat het een booster is maar het is gewoon dezelfde 2 me prik die na 1e prik krijgt van Pfizer. Dus mensen die eerst dachten na een prik dan is het over en done, hebben het mis. Mensen die voor 2g gaan die denken dat het tijdelijk is, die hebben het mis. Want als de effectiviteit afneemt dan moet je dus weer prikken om de qr te hernieuwen. Hij is dus niet onbeperkt geldig, wat eerst wel gesuggereerd werd. Als dus ook ogenschouw neemt dat bv Marcel Levi en Gommers (Jinek) aangeven dat er teveel is bezuinigd en er ook niet geïnvesteerd wordt in zorg, dat dit probleem nog 5 tot 10 jaar kan aanhouden om de ic in orde te maken.

Citaat: “Hoe lang een vaccinatie precies werkzaam is wordt nog onderzocht. Wanneer bekend is hoe lang de bescherming van een vaccinatie werkt, wordt de geldigheid van de QR-code daarop afgestemd. Totdat dit bekend is, is het vaccinatiebewijs onbeperkt geldig. ^KW”

https://twitter.com/hugod.../1438103779740635141?s=21
Je maakt hierin een denkfout, je gaat uit van een eeuwige qr maatschappij. Die ctb is tijdelijk, zodra het virus niet meer de zorg ontwricht kan ermee gestopt worden. Of boosteren van de massa dan nog nodig is of enkel voor risico groepen (zoals bij griep) moet nog blijken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Niet online
En deze? https://www.nature.com/articles/d41586-021-02689-y

"Unfortunately, the vaccine’s beneficial effect on Delta transmission waned to almost negligible levels over time. In people infected 2 weeks after receiving the vaccine developed by the University of Oxford and AstraZeneca, both in the UK, the chance that an unvaccinated close contact would test positive was 57%, but 3 months later, that chance rose to 67%. The latter figure is on par with the likelihood that an unvaccinated person will spread the virus."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Arrien schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:35:
[...]

En deze? https://www.nature.com/articles/d41586-021-02689-y

"Unfortunately, the vaccine’s beneficial effect on Delta transmission waned to almost negligible levels over time. In people infected 2 weeks after receiving the vaccine developed by the University of Oxford and AstraZeneca, both in the UK, the chance that an unvaccinated close contact would test positive was 57%, but 3 months later, that chance rose to 67%. The latter figure is on par with the likelihood that an unvaccinated person will spread the virus."
Het brononderzoek sluit prima aan bij mijn conclusie. De auteurs concluderen dat delta het beschermende effect van vaccins op transmissie verlaagt ten opzichte van alpha, en dat Pfizer meer bescherming biedt dan AstraZeneca. Van AZ is bekend dat die veel minder goed werkt tegen het beschermen tegen transmissie. Er is ook onderzoek gedaan in de UK wat aantoont dat de kans op transmissie bij AZ-vaccinatie nauwelijks wordt verkleind ten opzichte van niet-vaccineren. Dat is vooral in de UK een probleem, aangezien zij vooral AZ hebben geprikt, terwijl wij vooral mRNA-vaccins hebben gebruikt.

Edit: waning kan overigens best nog wel een probleem zijn. We weten dat de bescherming over tijd langzaam af neemt, voor nu vooral bij ouderen. Maar het kan best zijn dat de bescherming tegen transmissie als eerste afneemt, zoals het door jou aangehaalde onderzoek ook aangeeft. We moeten kijken naar het vervolgonderzoek van het RIVM om te zien in hoeverre het gevonden percentage afneemt over tijd.

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 13-11-2021 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:50

OMD

Iemand een idee hoe lang klachten ongeveerd aanblijven? Ik ben positief getest op donderdag, klachten begonnen afgelopen dinsdag maar ben eigenlijk nu pas echt strontverkouden. Niet onoverkomelijk gelukkig.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

OMD schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:42:
Iemand een idee hoe lang klachten ongeveerd aanblijven? Ik ben positief getest op donderdag, klachten begonnen afgelopen dinsdag maar ben eigenlijk nu pas echt strontverkouden. Niet onoverkomelijk gelukkig.
Bel even met de GGD hierover. Die kunnen hier goed op antwoorden. Het verschilt per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ryur schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:52:
Ik kende het helemaal niet, mooi dat zoiets bestaat eigenlijk :)
offtopic:
Ja, tot nu toe gingen we steeds met duc-tape aan de slag... :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hydra
RoD schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:41:
Het brononderzoek sluit prima aan bij mijn conclusie.
Wat dit vooral laat zien is dat het een behoorlijk complex iets is. Het is een studie, in de UK, met vooral een vaccin dat we hier niet gebruiken. Er zijn dus echt immens veel variabelen en je hebt dus gewoon experts nodig om uit te leggen wat we wel en wat we niet moeten doen.

Maar Sjonnie en Henny vinden dat ze op Feesboek e.d. ook gewoon een mening mogen hebben. En die mening is net zo veel waard als de 'mening' van een vaccin expert natuurlijk. Oh, en waar die vaccin expert een overzicht heeft over alle studies die gedaan worden, en welke er nu dus wel en niet meer relevant zijn, krijgen Sjonnie en Henny alleen maar cherry-picked (of thierry-picked) posts te doen die op z'n best gewoon verkeerd de situatie interpreteren, maar heel vaak ook gewoon zaken verdraaien.

Het zou mooi zijn als dat anti-intellectuele er eens hard uitgeslagen wordt. Dat de "De Honds" van de wereld eens kappen met doen alsof ze expert zijn op elk gebied. Het is wetenschap, het is allemaal fucking genuanceerd (niemand heeft ooit beweerd dat mondkapjes niks doen, alleen dat wordt echt 2 jaar later nog steeds constant aangehaald) en fucking complex. Als je serieus denkt dat het om meningen gaat, ben je echt een enorme debiel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
Ankona schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:27:
Je maakt hierin een denkfout, je gaat uit van een eeuwige qr maatschappij.
Zo lang een te groot percentage vaccins blijft weigeren, en de zorg blijft belasten, zie ik ook niet echt hoe we hier uit gaan komen. Daarbij vind ik het ook gewoon terecht dat keuzes die gevaarlijk zijn voor anderen gevolgen hebben.

Gister nog bij de hockey een QR check om naar binnen te kunnen. Duurt minder dan 5 seconden. Ik snap werkelijk waar niet wat nu het probleem is, anders dan dat mensen het niet kunnen hebben dat keuzes ook negatieve gevolgen hebben. Maar ik hoor niemand klagen dat je geen auto mag rijden zonder een rijbewijs bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Agent47 schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:52:
[...]

Bel even met de GGD hierover. Die kunnen hier goed op antwoorden. Het verschilt per persoon.
Zoek ervaringen, dat heeft de GGD niet + die mensen weten niet waar ze over praten. Het is allemaal extreem onduidelijk, krijg 4 verschillende antwoorden op isolatietijd, contactonderzoek, klachten en waar mn partner rekening moet houden.

Sorry, maar ik heb niet zo een hoge pet op van de GGD. Is ook niet zo gek, ze worden helemaal gek gebeld door alles en iedereen. Probleem is dat alles en iedereen nu ook de telefoon beantwoord en vaak zonder enige kennis en alleen met zo een standaard draaiboek vragen lijstje.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
OMD schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:42:
95% van de keren ben je er binnen de 10 dagen met een foute marge van 3 dagen van af.. Er is een reden dat met 10-14 dagen quarantaine/isolatie adviseert.

God does not play dice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Vrijdagmiddag vrimibo met wat vrienden (al heel lang geleden afgesproken), zaterdagochtend 1 van de vrienden positief. ;(

Ik twijfel of ik ook klachten heb (ben altijd een soort van verkouden....) dus vanmorgen ook maar even getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

-AzErTy- schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:23:
[...]

95% van de keren ben je er binnen de 10 dagen met een foute marge van 3 dagen van af.. Er is een reden dat met 10-14 dagen quarantaine/isolatie adviseert.
Dat hebben ze mij niet geadviseerd hoor :X

7 dagen volgens de knakker aan de telefoon.
3 dagen volgens de opgestuurde documenten
10 dagen volgens de algemene richtlijnen
5 dagen volgens de contactonderzoek medewerker

o, en 24 uur na klachtenvrij. Als dat al na een dag is dan ben je weer vrij als een vogel.

wat een feest

[ Voor 8% gewijzigd door OMD op 14-11-2021 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

OMD schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:15:
[...]

Zoek ervaringen, dat heeft de GGD niet + die mensen weten niet waar ze over praten. Het is allemaal extreem onduidelijk, krijg 4 verschillende antwoorden op isolatietijd, contactonderzoek, klachten en waar mn partner rekening moet houden.

Sorry, maar ik heb niet zo een hoge pet op van de GGD. Is ook niet zo gek, ze worden helemaal gek gebeld door alles en iedereen. Probleem is dat alles en iedereen nu ook de telefoon beantwoord en vaak zonder enige kennis en alleen met zo een standaard draaiboek vragen lijstje.
Kameraad van mij heeft het sinds woensdag. Mag als vanaf woensdag a.s. weer naar buiten als hij geen klachten meer heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Ik blijf gewoon binnen tot ik volledig klachtenvrij ben. Ging me ook meer om het ziektebeeld, niet hoe lang ik in isolatie moet :)

Vind het namelijk best een beetje spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
OMD schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:26:
[...]

Dat hebben ze mij niet geadviseerd hoor :X

7 dagen volgens de knakker aan de telefoon.
3 dagen volgens de opgestuurde documenten
10 dagen volgens de algemene richtlijnen
5 dagen volgens de contactonderzoek medewerker

o, en 24 uur na klachtenvrij. Als dat al na een dag is dan ben je weer vrij als een vogel.

wat een feest
Vooral niet luisteren naar al de "medewerkers", "telefonisten". Het is daar niveau beschermde werkplaats.
Uiteindelijk is de enige juiste de richtlijn en dan niet de kanttekening vergeten dat je "symptoomvrij" dient te zijn op dag 10 of die periode wordt verlengt met enkele dagen vandaar mijn opmerking +-3 dagen als je toch echt nog aan het hoesten/snotteren zou zijn op dag 10.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

-AzErTy- schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:32:
[...]

Vooral niet luisteren naar al de "medewerkers", "telefonisten". Het is daar niveau beschermde werkplaats.
Uiteindelijk is de enige juiste de richtlijn en dan niet de kanttekening vergeten dat je "symptoomvrij" dient te zijn op dag 10 of die periode wordt verlengt met enkele dagen vandaar mijn opmerking +-3 dagen als je toch echt nog aan het hoesten/snotteren zou zijn op dag 10.
Ik blijf ook gewoon lekker binnen :)
Ach, mn vaccinatie heeft zn ding gedaan. Ik ben niet echt ziek ziek geworden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
OMD schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:29:
Vind het namelijk best een beetje spannend.
Logisch ook. Beterschap man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

@OMD mijn vrouw heeft 21 dagen forse klachten gehad en isolatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dennis1812 schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:08:
@OMD mijn vrouw heeft 21 dagen forse klachten gehad en isolatie.
Is ze inmiddels goed hersteld?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Jorgen schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:44:
[...]

Is ze inmiddels goed hersteld?
Nee. Positieve test was 27 december 2020. is half januari ingestuurd naar het ziekenhuis verdenking longembolie. Bleek gelukkig niet zo. Maar zkh was vol. Is toen als thuis patiënt behandeld met dagelijks controles en telefonisch contact e.d.
Klachten nu zijn conditioneel en nog steeds niks ruiken proeven.
Had ook veel neurologische klachten m.b.t overprikkeling. Die zijn met revalidatie redelijk hersteld.
Nu nog 2x per week fysio.

(25 jaar, redelijk blanco voorgeschiedenis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jeetje, dat klinkt heel zwaar, vooral het neurologische. Als ik het goed begrijp is het dan long covid?
Hopelijk merken jullie in de komende tijd verder herstel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Jorgen schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:12:
Jeetje, dat klinkt heel zwaar, vooral het neurologische. Als ik het goed begrijp is het dan long covid?
Hopelijk merken jullie in de komende tijd verder herstel!
Ja is inderdaad helaas long covid geworden.
Ach, ik heb zelf ook forse NAH. Konden elkaar de hand schudden :+ .
Wij zijn helaas medisch inmiddels wel wat gewend. Alleen is het meestal aan mijn kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je kunt het relativeren, maar dat maakt het niet anders of minder erg. Hoop dat jullie dan allebei een positieve boost krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hydra schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:07:
[...]

Wat dit vooral laat zien is dat het een behoorlijk complex iets is. Het is een studie, in de UK, met vooral een vaccin dat we hier niet gebruiken. Er zijn dus echt immens veel variabelen en je hebt dus gewoon experts nodig om uit te leggen wat we wel en wat we niet moeten doen.
Klopt, in samenvatting is de vraag in welke context het onderzoek is gedaan. Daarom is het sowieso een goed idee om naar onderzoeken naar de Nederlandse situatie te kijken.

Al is dat natuurlijk ook geen garantie, omdat ook daar je onderzoekssetting representatief moet zijn voor wat er in de samenleving gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Niet online
Hydra schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:10:
[...]

Zo lang een te groot percentage vaccins blijft weigeren, en de zorg blijft belasten, zie ik ook niet echt hoe we hier uit gaan komen.
Denj je werkelijk dat we bij een 100% vaccinatiegraad uit de problemen zijn? 93% van de 70-plussers is al dubbel gevaccineerd, toch lopen de ziekenhuizen nu vol met voornamelijk oudere mensen waarbij de vaccins niet voldoende bescherming bieden.

Het is een utopie om te denken dat je met steeds minder zorgpersoneel en een vergrijzende bevolking niet elk jaar fors in de problemen komt. Vergeet ook de good old influenza niet die elk jaar tussen de 15.000 en 30.000 ziekenhuisopnames kost.

De bevolking leeft steeds ongezonder, ziekenhuispersoneel weet niet hoe hard het moet weglopen om een beter baan te vinden, het gevolg is dus natuurlijk dat er steeds meer codes zwart zullen komen, en dat heeft vrij weinig te maken met allerlei vaccinaties, ook al kunnen die de kwetsbaren nog wel een tijdje beschermen tegen ernstig ziek worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:02
https://www.telegraaf.nl/...-in-voor-ongevaccineerden
Goede zet, had Nederland maar de ballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:17
Verschil is wel dat de vaccinatiegraad daar echt heel laag is.
Voor de rest, wel een gewaagde zet. Met 2G gaan de wappies hier al volledig los, laat staan met 1G

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
Arrien schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:41:
Denj je werkelijk dat we bij een 100% vaccinatiegraad uit de problemen zijn?
Dat heb ik niet gezegd dus ik snap je reactie niet zo.
93% van de 70-plussers is al dubbel gevaccineerd, toch lopen de ziekenhuizen nu vol met voornamelijk oudere mensen waarbij de vaccins niet voldoende bescherming bieden.
Een heel groot deel van de ziekenhuisopnames zijn nog steeds niet-gevaccineerden. Over de 50%. Als je dan ziet dat zo'n 13 miljoen mensen wel en 2 miljoen mensen niet gevaccineerd zijn, is het volgens mij vrij duidelijk dat die vaccinatiegraad omhoog moet.

Ik vind het altijd raar dat als je zo iets zegt, mensen dan doen alsof je vindt dat er niet ook meer geld naar de zorg moet. Dat zeg ik toch nergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
mad-dog schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:50:
[...]

Verschil is wel dat de vaccinatiegraad daar echt heel laag is.
Voor de rest, wel een gewaagde zet. Met 2G gaan de wappies hier al volledig los, laat staan met 1G
Een ander verschil is de coalitie daar tussen de Grünen en de christen-democratische ÖVP. Die laatste is nogal opportunistisch, hun vorige coalitie was met de rechts-populistische FPÖ. Raar land.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:37
mad-dog schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:50:
Interessante testcase voor Nederland: gaat het daar werken dan is het voor ons ook een optie, blijft het toch stijgen dan moeten wij hier helemaal dicht.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
Net ff bij de ikea geweest (paar led-lampen nodig). Positief is dat ze het checken van die QR code netjes georganiseerd hebben. Kost ook daar maar een paar seconden.

Wat ik wel weer volkomen bizar vindt, is dat er gewoon best veel wappies rondlopen zonder mondkapje. Eentje ervan moest ook nog een keer flink niezen.

Het wordt tijd om maar gewoon die boetes weer omhoog te gooien en steeksproefgewijs te gaan controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:37
Hydra schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:13:
Wat ik wel weer volkomen bizar vindt, is dat er gewoon best veel wappies rondlopen zonder modkapje.
Modkapje?

Voorkom je daarmee dat je bijdrage op GoT gewijzigd wordt... :+

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
hoevenpe schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:22:
Voorkom je daarmee dat je bijdrage op GoT gewijzigd wordt... :+
:D Nee het gaat verder; je ziet de mods niet eens meer. Heerlijk!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Het wordt tijd om maar gewoon die boetes weer omhoog te gooien en steeksproefgewijs te gaan controleren.
Pakkans vergroten, en ook de controleurs controleren. Geen ID kaart controleren is gelijk aan geen controle, en dezelfde boete.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bron:
De Oostenrijkse autoriteiten zien zich genoodzaakt in te grijpen omdat het aantal coronabesmettingen in het Alpenland met 8,9 miljoen inwoners weer snel oploopt. Een conceptversie van het lockdownplan was al uitgelekt. Daar stond in dat mensen die niet zijn gevaccineerd of hersteld zijn van het virus hun woning alleen mogen verlaten voor essentiële activiteiten, zoals boodschappen doen en werken.

Het Alpenland heeft een vaccinatiegraad van ongeveer 65 procent. Die moet omhoog, beklemtoonde Schallenberg op een persconferentie. Hij noemde de vaccinatiegraad "beschamend laag". De regeringschef had vorige week al duidelijk gemaakt een lockdown voor gevaccineerden niet wenselijk te vinden. Die groep zou dan gedupeerd worden omdat anderen aarzelen over vaccins, vond hij.
Give the man a cigar! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Niet online
Hydra schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:10:
[...]

Dat heb ik niet gezegd dus ik snap je reactie niet zo.
[...]
Nou jij zegt oa: Zo lang een te groot percentage vaccins blijft weigeren, en de zorg blijft belasten, zie ik ook niet echt hoe we hier uit gaan komen.

En ik denk dat we zelfs met 100% vaccinatiegraad hier ook niet uit gaan komen. De zorg zal belast blijven worden, misschien dat met 2,3 prikken per jaar je iets meer ouderen kan blijven beschermen maar of dat nou de oplossing is?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cvs79
  • Laatst online: 19:59
Net ff bij de ikea geweest (paar led-lampen nodig). Positief is dat ze het checken van die QR code netjes georganiseerd hebben. Kost ook daar maar een paar seconden.

Wat ik wel weer volkomen bizar vindt, is dat er gewoon best veel wappies rondlopen zonder mondkapje. Eentje ervan moest ook nog een keer flink niezen.

En niezen is eng omdat? Wat een stigma weer...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:28

Grvy

Bot

cvs79 schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:39:
[...]

Omdat dat 1 van de manieren is waarop het virus zich verspreid? Dat is niet zo heel ver gezocht ofzo.. :?

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
cvs79 schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:39:
Stukje gemist dat deze persoon de regel van mondkapjes negeert? Ik snap je vraag echt niet. Dit is lettelijk ongeveer het hele punt van die dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
ik heb een vraag

In deze podcast verteld ic arts Gommers dat het eerste en 2de vaccin's zijn gemaakt tegen de wuhan en britste varianten.

En dat ze momenteel bezig zijn met het ontwikkelen/updaten van het vaccin tegen het delta variant die nu heerst.
Deze is nog niet op de markt en word vandaag de dag dus niet geprikt voor zover ik het goed begrijp.

Wat ik mij nou af vraag is of het dan nu nog wel nut heeft voor ongevaccineerde om zich te laten vaccineren?
Gezien de vaccin tegen Delta nog niet op de markt is en de momentele vaccins alleen grotendeels beschermen tegen de wuhan en britse varianten.. die ondertussen allang verdrongen zijn door de Delta... kan je als ongevaccineerde dan niet beter wachten tot het vaccin tegen de delta op de markt komt?

[ Voor 37% gewijzigd door tweakmember op 14-11-2021 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Arrien schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:31:
En ik denk dat we zelfs met 100% vaccinatiegraad hier ook niet uit gaan komen.
Dat kan. Maar dat weet ik ook niet? Dus vanwaar je vraag?

Op dit moment is het probleem gewoon overvolle ICs. De zorg kan het niet aan. En het lijkt me vrij evident dat met een hogere vaccinatiegraad het aantal IC opnames omlaag gaat toch? Ongevaccineerden zijn oververtegenwoordigd. Dat het niet naar nul zal gaan, da's wel duidelijk. Maar dat hoeft ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Hydra op 14-11-2021 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Forum voor Democratie-leider Baudet noemt mensen die niet gevaccineerd zijn "de nieuwe joden". In een Twitterbericht schrijft hij dat de situatie van nu, door de coronamaatregelen, te vergelijken is met de jaren 30 en 40. Hij ziet "de wegkijkende uitsluiters" als nazi's en NSB'ers.

Gisteren zei Baudet op een bijeenkomst van zijn partij al dat de overheid door het vaccinatiebeleid de integriteit van het menselijk lichaam en daarmee een belangrijk grondrecht schendt. "Eén handtekeningetje van Hugo de Jonge. En Willem-Alexander heeft dat maar een beetje bekrachtigd, de slappe lul."

bron: NOS

Die Baudet wordt met de dag erger…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
_Bailey_ schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:55:
Forum voor Democratie-leider Baudet noemt mensen die niet gevaccineerd zijn "de nieuwe joden". In een Twitterbericht schrijft hij dat de situatie van nu, door de coronamaatregelen, te vergelijken is met de jaren 30 en 40. Hij ziet "de wegkijkende uitsluiters" als nazi's en NSB'ers.

Gisteren zei Baudet op een bijeenkomst van zijn partij al dat de overheid door het vaccinatiebeleid de integriteit van het menselijk lichaam en daarmee een belangrijk grondrecht schendt. "Eén handtekeningetje van Hugo de Jonge. En Willem-Alexander heeft dat maar een beetje bekrachtigd, de slappe lul."

Een ware volksmenner die heeft afgekeken hoe het mechanisme goed heeft gewerkt in het VK en VS. Het is dat hij zijn partij vooralsnog niet bij elkaar weet te houden maar de dag dat hij daarin slaagt moeten we ons echt zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:39

gws24

Thinking is hard!

tweakmember schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:41:
ik heb een vraag

In deze podcast verteld ic arts Gommers dat het eerste en 2de vaccin's zijn gemaakt tegen de wuhan en britste varianten.

En dat ze momenteel bezig zijn met het ontwikkelen/updaten van het vaccin tegen het delta variant die nu heerst.
Deze is nog niet op de markt en word vandaag de dag dus niet geprikt voor zover ik het goed begrijp.

Wat ik mij nou af vraag is of het dan nu nog wel nut heeft voor ongevaccineerde om zich te laten vaccineren?
Gezien de vaccin tegen Delta nog niet op de markt is en de momentele vaccins alleen grotendeels beschermen tegen de wuhan en britse varianten.. die ondertussen allang verdrongen zijn door de Delta... kan je als ongevaccineerde dan niet beter wachten tot het vaccin tegen de delta op de markt komt?
Ken die podcast niet maar ik denk dat jij Gommers verkeerd begrepen hebt want de vaccins beschermen bijna even goed tegen Delta als de eerdere varianten:
De studie laat zien dat de vaccins in de periode dat de deltavariant het meest aanwezig was (4 juli t/m 12 augustus), net zo goed beschermden als in de periode dat alfavariant vooral aanwezig was in Nederland (4 april t/m 29 mei).
bron: https://www.rivm.nl/nieuw...n-ziekenhuis-en-ic-opname

Dat ze desondanks toch bezig zijn met het doorontwikkelen van de vaccins is alleen maar logisch om te proberen de effectiviteit nog verder te verhogen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
Forum voor Democratie-leider Baudet noemt mensen die niet gevaccineerd zijn "de nieuwe joden".
Tja, hij kan het weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kippy
  • Laatst online: 18:22
Hydra schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:10:
Een heel groot deel van de ziekenhuisopnames zijn nog steeds niet-gevaccineerden. Over de 50%. Als je dan ziet dat zo'n 13 miljoen mensen wel en 2 miljoen mensen niet gevaccineerd zijn, is het volgens mij vrij duidelijk dat die vaccinatiegraad omhoog moet.

Ik vind het altijd raar dat als je zo iets zegt, mensen dan doen alsof je vindt dat er niet ook meer geld naar de zorg moet. Dat zeg ik toch nergens?
Ik weet niet of deze al gepost was. Maar even een Jip en janneke uitleg over absolute en relatieve waardes.
YouTube: Miguel-scharrelei-model | Even Tot Hier | Seizoen 6

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:54

Ondanks dat ik het niet eens ben met de vorm waarin Baudet het verpakt kun je moeilijk ontkennen dat we weldegelijk een richting op gaan waarin medische gegevens en de lichamelijke integriteit ondertussen van ondergeschikt belang beginnen te raken.
Pagina: 1 ... 28 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"