Want dat is handig uit je hoofd?
getal x 1,5 + zelfde getal x 0,1 is iets makkelijker. Ook zonder rekenmachien.
Het bier staat koud en de hapjes zijn ook in huis gehaald, kom maar op met de race. Hopelijk een spectaculaire GP, dat mag wel na zo’n saaie GP van Monaco.
Dat zei ikAmphiebietje schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:28:
[...]
getal x 1,5 + zelfde getal x 0,1 is iets makkelijker. Ook zonder rekenmachien.
Gp mag van mij idd wel wat later. Beetje vroeg voor bier.
[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 06-06-2021 10:31 ]
Whoeps!

Dus voor de minder wiskundig onderlegden onder ons in dit topic: 10% van iets = 0,1x dat iets
MikeyMan schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:32:
[...]
X anderhalf + 10%
Maar eigenlijk moeten die Engelsen eens kappen met die miles.
/f/image/9CDREnf2x9bcIuZJRiiEPUmp.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb helemaal niets te doen, verveel mij al heel het weekend. Heb niet echt vrienden, de enige waarmee ik weleens afspreek, zie ik pas midweek ergens.Arjan90 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 07:24:
@Sir_Lion Dan heb je ook genoeg tijd om de kater nog kwijt te rakenSucces!
Ik heb echt wel zin in de race, tijdstip mag van mij wel wat later (om 15.00 uur of 16.00 uur is prima) omdat je de rest van de dag nu toch wat minder kan doen. Maar zoonlief had gisteren toch zijn kinderfeestje, dus hij en zijn broertje zijn al afgemat
Nu zonder voetbal, merk ik pas hoeveel ik eigenlijk thuis voor de TV/computer zit. Al wist ik dat stiekem ook echt wel, maar nu heb je niets te doen en dan voel je het meer. Gelukkig is er binnenkort het EK en vanmiddag een race.
Ja ik geloof dat bijna niet meer Pirelli, die "quickest strategies" bla bla
Hebben nu al 2x gezien dat Mercedes er een loopje mee neemt, en sneller was op banden die niet sneller 'behoorden' te zijn, en met een ander aantal stops alsnog beter waren

Zeker na de opmerkingen van onze bondscoach om in zijn favoriete defensieve formatie te blijven spelen.. tegen Georgië.

Achja, daar is een ander topic voor en gelukkig is dat vanavond, zodat je vroeg kan slapen en de spanning van de race vandaag goed kan loslaten.
Hmmm, nu zie ik foxgamer na die wedstrijd zijn honkbalknuppel met spijkers er in pakken, met teveel biertjes op in zijn auto stappen, naar het stadion racen, en daar lekker een veldslag houden met andere ontevredenen en de ME om even de agressie los te laten....HollowGamer schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:47:
[...]
Zeker na de opmerkingen van onze bondscoach om in zijn favoriete defensieve formatie te blijven spelen.. tegen Georgië.![]()
Achja, daar is een ander topic voor en gelukkig is dat vanavond, zodat je vroeg kan slapen en de spanning van de race vandaag goed kan loslaten.
@d-vine hier het zelfde probleem ... Zit ook in de GPpoule en er zijn nu echt meer variabele dan op een gewoon circuit....d-vine schreef op zondag 6 juni 2021 @ 08:54:
Race Day!
Wel een lastige race om een poule met de top 10 in te vullen.
Ga eens goed bedenken.
Zit met vrienden in een GPpoule app.
Misschien idee voor volgend jaar onder de Tweakers om daar een aan te maken?
Mr.Sparkels krijgt er hoofdpijn van ....

Als de F1 race net zo leuk word als de F2 race nu is.. kan ik niet wachten
13:37
Totaal verkeerd beeld van mij!Amphiebietje schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:51:
[...]
Hmmm, nu zie ik foxgamer na die wedstrijd zijn honkbalknuppel met spijkers er in pakken, met teveel biertjes op in zijn auto stappen, naar het stadion racen, en daar lekker een veldslag houden met andere ontevredenen en de ME om even de agressie los te laten....
Ik ben juist diegene die veilig achter zijn computer op diverse fora zijn beklag post.
Zo werkt GPpoule nu eenmaal. En het is uiteindelijk leuker om alleen de top 3 te voorspellenNoahAmber schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:21:
[...]
Alleen de winnaar al voorspellen is 'lastig' en dan ga jij een top tien maken. Spannend
Top 3:*
1: Ver
2: Ham
3: Lec
Red bull profiteert van het banden vreten van Mercedes en schuift daardoor op.
Ferrari blundert met hun strategie waardoor Lec zijn 1e plek verliest.
*Aan bovenstaande kunnen geen rechten worden ontleend!
1: Ver
2: Ham
3: Lec
Red bull profiteert van het banden vreten van Mercedes en schuift daardoor op.
Ferrari blundert met hun strategie waardoor Lec zijn 1e plek verliest.
*Aan bovenstaande kunnen geen rechten worden ontleend!
[ Voor 3% gewijzigd door Franko P. op 06-06-2021 11:19 ]
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Ik kon helaas niet kijken, zit op t werk - maar was T2 weer chaos na de start?Nibbz schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:14:
Ik denk namelijk dat T2 bij de F1 start echt een dingetje gaat worden; ik zie daar zeker wel iemand rood veroorzaken.
at your service
Hebben ze bij de F2 geen graphics op het stuur? Ben benieuwd hoe hard ze gaan.Nibbz schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:14:
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Hebben ze nou weer aan die bocht zitten kloten?
edit: ja dus
:fill(white):strip_exif()/f/image/YlPRQkjr71BQA9buVhfTVSfa.png?f=user_large)
[ Voor 23% gewijzigd door poor Leno op 06-06-2021 11:28 ]
Nee. Ik zit F2 te kijken en is gewoon hetzelfde. Zal een oude foto zijn.poor Leno schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:24:
[...]
[Afbeelding]
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Nou hoop t.. dat gefriemel de hele tijd tussendoor moeten ze gewoon mee kappenZorro schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:30:
[...]
Nee. Ik zit F2 te kijken en is gewoon hetzelfde. Zal een oude foto zijn.

(en ze kunnen beter naar bocht 15 kijken
Ind een aanpassing.poor Leno schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:24:
[...]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/AxHrAYG03TyP2KA4ZMv5LdjO.jpg?f=fotoalbum_large)
Inderdaad ja. Maar als ik zo kijk naar de races die daar zijn geweest lijkt me Baku ook best wel een leuke stad.
Ze hebben het maar druk met straffen uitdelen.Nibbz schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:14:
"When you grow up your heart dies"
Haha, ik ga niet zover dat ik mijn interesse in een stad extrapoleer op basis van hoe de races zijn geweest. Zowel niet in positief als negatief opzicht. Maar het geeft wel aan dat je een echte F1 fan bent.Nicap schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:41:
[...]
Inderdaad ja. Maar als ik zo kijk naar de races die daar zijn geweest lijkt me Baku ook best wel een leuke stad.
Got you famNicap schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:41:
[...]
Leef je uit.Nicap schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:41:
[...]
https://www.tripadvisor.n...ron_Region-Vacations.html
Ik kan het niet erg groen vinden daar als ik zo op Google Maps kijk. Ik denk dat je vooral heen moet gaan als je een historische binnenstad leuk vindt.
"When you grow up your heart dies"
Sorry, zal geen foto’s meer plaatsen met “oude” situaties
Staat bij mij wel op de lijst om nog eens een race te bezoeken hoor!
Scheelt sowieso de commute naar het circuit. Viel me in Bucharest nog enigszins tegen eerlijk gezegd.
Scheelt sowieso de commute naar het circuit. Viel me in Bucharest nog enigszins tegen eerlijk gezegd.
[ Voor 43% gewijzigd door MikeyMan op 06-06-2021 12:09 ]
F1 GP build up: Lewis heeft een bril???
[ Voor 41% gewijzigd door Jasphur op 06-06-2021 12:19 ]
F1 GP build up: VER wil het clean houden in T1 en daarna pas racen en tijdens de race goed de banden in de gaten houden
[ Voor 22% gewijzigd door Jasphur op 06-06-2021 12:20 ]
Zou mooi zijn als Max rustig aan doet bij de start. Ook t2 en t3 kunnen einde race zijn als ze beetje dik willen doen met zijn allen.Jasphur schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:18:
F1 GP build up: VER wil het clean houden in T1 en daarna pas racen en tijdens de race goed de banden in de gaten houden
Nog maar 95 minuten tot groen!
En tóch zag hij die achtervleugel van redbull doorbuigen!poor Leno schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:31:
Aan de glazen te zien is t een echte ja, en niet zo'n hipster ding
Niks mis met een bril natuurlijk, maar het dat niet verwacht van HAM tbhpoor Leno schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:31:
[...]
Aan de glazen te zien is t een echte ja, en niet zo'n hipster ding
Misschien is t vizier van z'n helm wel op scherpte geslepenJake schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:33:
[...]
En tóch zag hij die achtervleugel van redbull doorbuigen!
ps; disclaimer - dit is een grapje.. voordat ik zo 20 opmerkingen krijg over dat 'het geen glas is' of 'niet kan'

[ Voor 32% gewijzigd door poor Leno op 06-06-2021 12:44 ]
Ik ga ook rustig autorijden zonder bril en zie dan alles, niet iedereen heeft -10Jake schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:33:
[...]
En tóch zag hij die achtervleugel van redbull doorbuigen!
Maar kan me wel voorstellen dat je fit een race wil beginnen en dus ook je ogen zo min mogelijk wil vermoeien met accomoderen van te voren.
Zo mijn voorspelling.
Bocht 1 en de top 3 rijd mekaar eraf.
Gasly gaat winnen.
Max blijft dan nog kampioenschap leider.
En wij krijgen een leuke f1.5 race
Owh en denk bottas word vast weer door een freaky accident genept.
En denk code rood door bocht 1, en ook nog 2 safety cars later.
en ja dit is volledig nergens op gebaseerd
Bocht 1 en de top 3 rijd mekaar eraf.
Gasly gaat winnen.
Max blijft dan nog kampioenschap leider.
En wij krijgen een leuke f1.5 race
Owh en denk bottas word vast weer door een freaky accident genept.
En denk code rood door bocht 1, en ook nog 2 safety cars later.
en ja dit is volledig nergens op gebaseerd
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Mijn voorspelling is dat iemand tussen plek 5 en 12 zijn bolide in de Turn 2 in de muur zet, we dan een safetycar krijgen en dan zes ronden lang aanhoren hoe de rijders klagen over koude banden. Na de herstart gooit iemand anders hem weer in de muur en we hebben code rood.
at your service
Of all the parts changed overnight in parc ferme with the crashes yesterday, one of the things that jumps out at me is Verstappen appears to have (legally) changed all four tyres that he will start the race on. Unsure why. #F1 #AzerbaijanGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 6 juni 2021
Blijkbaar 4 nieuwe oude bandjes voor Max dus, en BBW is ook vervangen.
[ Voor 8% gewijzigd door mjjveldt op 06-06-2021 13:13 ]
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Ik noem de vlagsituaties vanaf nu alleen nog maar code geel, code groen, code zwart-wit geblokt.
Code rood, afschuwelijk Molisme
Code rood, afschuwelijk Molisme

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Bij Max is ook het eea veranderd in Parc Ferme: https://www.fia.com/sites...e%20Parc%20Ferm%C3%A9.pdf
:fill(white):strip_exif()/f/image/4gBJuq7d5KDMve13DiZlNwMB.png?f=user_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Mathijs14 op 06-06-2021 13:14 ]
Misschien een lekke band of iets? Die mogen volgens mij wel vervangen worden tussen kwalificatie en race.
Net in de F1TV pre-show zag ik de achtergrond een mannetje van ik dacht RBR lopen met een afstandsmeting wiel. Why?
Maar dan mogen ze enkel die band vervangen voor zover ik weet, nu is de complete set vervangen.Transportman schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:16:
Misschien een lekke band of iets? Die mogen volgens mij wel vervangen worden tussen kwalificatie en race.
Bij rode vlag mag je geloof ik alle banden wisselen (vanwege potentieel overmatig remmen)Mathijs14 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:16:
[...]
Maar dan mogen ze enkel die band vervangen voor zover ik weet, nu is de complete set vervangen.
vast nog even de laatste parameters om de optimale ERS deployment tijdens de start te organiseren.Jasphur schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:16:
Net in de F1TV pre-show zag ik de achtergrond een mannetje van ik dacht RBR lopen met een afstandsmeting wiel. Why?
Tenminste als het daar was.
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Volgens mij is dat een track temp meter, was een aantal jaren geleden een (Sky?) video over.Jasphur schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:16:
volgens mij mogen ze dan juist de complete set vervangen, anders zit je met 3 banden met x slijtage en 1 nieuwe ( zie Hamilton ergens vorig jaar met zijn flatspots tijdens qualy, waardoor hij ze mocht vervangen)Mathijs14 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:16:
[...]
Maar dan mogen ze enkel die band vervangen voor zover ik weet, nu is de complete set vervangen.
Nee toch? Elke band is onderdeel van de set. Die set moet altijd compleet blijven. Dus 1 vervangen is 4 vervangenMathijs14 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:16:
[...]
Dat hoeft ook niet, paar races terug deden ze dat bij Mercedes volgens mij, werden niet alle banden vervangen.Jasphur schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:18:
[...]
Nee toch? Elke band is onderdeel van de set. Die set moet altijd compleet blijven. Dus 1 vervangen is 4 vervangen
Nee klopt, die ene bleef aan Bottas' auto zittenTransportman schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:20:
[...]
Dat hoeft ook niet, paar races terug deden ze dat bij Mercedes volgens mij, werden niet alle banden vervangen.
Dat zal betekenen dat het vorige setje onbruikbaar is. Voordeel: je hebt nieuwere banden, kan iets langer door.Mathijs14 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:13:
Bij Max is ook het eea veranderd in Parc Ferme: https://www.fia.com/sites...e%20Parc%20Ferm%C3%A9.pdf
[Afbeelding]
Nadeel: geen extra set rode band dus minder opties voor bandenstrategie.
Nu nog niet, daar komen ze straks pas achter (zoals in MonacoSiebeh schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:30:
Geen nieuwe bak voor Sainz nodig?
Iemand een idee wanneer de mondkapjes afmogen in de F1? Kan ze allemaal maar slecht verstaan
Hoeft niet. Als het goed is krijg je een set met dezelfde bandenslijtage, zodat je er geen voordeel uit kan halen.Bloodclot schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:22:
[...]
Dat zal betekenen dat het vorige setje onbruikbaar is. Voordeel: je hebt nieuwere banden, kan iets langer door.
Nadeel: geen extra set rode band dus minder opties voor bandenstrategie.
Daarnaast hou je dezelfde aantal sets. Dus geen nadeel ook.
-
Max droeg er geen viel mij opJasphur schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:24:
Iemand een idee wanneer de mondkapjes afmogen in de F1? Kan ze allemaal maar slecht verstaan
Have an answer on the Verstappen tyre change:
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 6 juni 2021
Paint from the pit lane tarmac was pulled onto his tyres when he was called to the FIA weighbridge during qualifying. Would reduce grip off the line, so FIA gave permission to change for another used set.#F1 #AzerbaijanGP
Max zijn banden zijn vervangen omdat er zwarte verf op zat omdat Max na Q2 bij de weegbrug moest zijn, en ze hadden daar net wat geverfd. Daarom mocht ie zijn banden vervangen.
I hide at work because good employees are hard to find.
Krijg je dan ook een setje extra terug? Immers heeft ie nu, buiten zijn schuld om, een setje banden vernaggelt...
Wordt vervangen door een oudere set van hem die al virtueel ingeleverd was waarschijnlijk.new_guy schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:30:
Krijg je dan ook een setje extra terug? Immers heeft ie nu, buiten zijn schuld om, een setje banden vernaggelt...
Q1 of Q3 set oid.
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 06-06-2021 13:32 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Altijd baas boven baas.. dan leg je t als F1 coureur toch af op awesomeness tegen een astronaut 
(Kuipers zit in Ziggo studio)
(Kuipers zit in Ziggo studio)
Zo nog 30 minuten, heb er weer veel zin. Ben benieuwd naar de uitslag vandaag.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ook wel slordig van het circuit, dat de verf blijkbaar niet tegen de banden van een F1 auto kan.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Pfff bij F1TV doen ze net alsof Max de meest agressieve rijder van het veld is .... Hoe kan dat toch ???
Rare dame die Britse....
Rare dame die Britse....
Hij zei in de persco na de quali dat ie liever vecht in een boxring ipv penalties ... misschien is dat een aanwijzing?MrSparkels schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:34:
Pfff bij F1TV doen ze net alsof Max de meest agressieve rijder van het veld is .... Hoe kan dat toch ???
Rare dame die Britse....
Die praat HAM na joh.MrSparkels schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:34:
Rare dame die Britse....
Elect a clown, expect a circus.
Heb niks te knabbelen deze race 
Slechts 0,5l bier en 2l cola en voorzie nog wel wat rode vlaggen en safetycar pauzemomentjes.
Slechts 0,5l bier en 2l cola en voorzie nog wel wat rode vlaggen en safetycar pauzemomentjes.
niemand??
GELUK!! Max had 2 runs op zijn rode band.
I served in a company of heroes.
Haha, inderdaad! Ben fan hoor maar als dit HAM was geweest waren er al 20 gouden pik postsVuvuzela schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:38:
[...]
niemand??
GELUK!! Max had 2 runs op zijn rode band.
Je hebt nog 20 min om ff naar de winkel te sprintenPalingDrone schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:38:
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Nice. Hij zal dus nu wel een setje hebben waar hij minder op heeft gereden. Hij reed namelijk een extra ronde op zijn Q2 set.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Waar is de hapjes en drankjes foto?
Genoeg tijd tudens de rode vlaggen om even naar de winkel te gaanPalingDrone schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:38:
I hide at work because good employees are hard to find.
Thuisbezorgd.nl?PalingDrone schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:38:
-
Benzinepomp?PalingDrone schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:38:
Elect a clown, expect a circus.
Jammer dat ik de race niet live kan kijken, maar dan kan ik de rode vlaggen en SCs iig doorspoelen vanavond
Bierkoerier
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Oja Lewis heeft een bril met + glazen.
Sortof leesbril dus, hij is "ver"ziend, dichterbij is dan wat vermoeiender kijken. Daarmee kan je dus prima rondracen zonder bril.
Sortof leesbril dus, hij is "ver"ziend, dichterbij is dan wat vermoeiender kijken. Daarmee kan je dus prima rondracen zonder bril.
Zometeen Nespressootje, frikandelbroodje in de oven en een mangoJasphur schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:40:
Waar is de hapjes en drankjes foto?
Bij Ferarri hebben ze ook remmenwarmers?
Bijzondere combipoor Leno schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:41:
[...]
Zometeen Nespressootje, frikandelbroodje in de oven en een mango
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Wat een combopoor Leno schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:41:
[...]
Zometeen Nespressootje, frikandelbroodje in de oven en een mango

I have no special talent. I am only passionately curious.
Neuj, beetje aan m'n beachbody werken....
Pak wel een komkommer ofzo
Nagels?
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.