Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Volgende keer liggend in bed?
Of helemaal nooit meer
Ik weet iig weer waarom ik een abo heb op F1TVPalingDrone schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:42:
[...]
Volgende keer liggend in bed?![]()
Of helemaal nooit meerIn dat geval bedankt voor de waarschuwing.
Nouja, het mooie is, als je het dan ook kijkt, dan is het een stuk leuker (imo). Ik snap de kritiek niet zo goed. Ik kijk graag naar Sky vanwege dit soort commentaar. En zo absurd is het ook weer niet, je hoort al in latere beelden dat als er minder gebeurd en er geen kans is op actie dat de toon wel iets afneemt.Bastie-88 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:29:
[...]
![]()
Ok ik zal eerlijk zijn, als ik deze gehoord had over een oortje als ik de race niet had kunnen zien was ik waarschijnlijk alla Verstappen naar huis geracet, mezelf opgesloten om de meest spannende race van m'n leven te gaan kijken om vervolgens tot de conclusie te komen dat 90% geen ruk aan was![]()
Krijg hier een heel hoog NOS langs de lijn gevoel bij
Het is misschien dat je dit voor het eerst hoort dat je dat gevoel hebt (wel enigszins apart, alle officiële samenvattingen gebruiken dit commentaar), maar het draagt wat mij betreft wel een beetje bij aan de spanning. Ik ben wel een fan iig.
Me 2! Crofty is erg "enthousiast" in zijn commentaar, maar de Sky manier vind ik prettig.Snowdog schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:11:
[...]
Nouja, het mooie is, als je het dan ook kijkt, dan is het een stuk leuker (imo). Ik snap de kritiek niet zo goed. Ik kijk graag naar Sky vanwege dit soort commentaar. En zo absurd is het ook weer niet, je hoort al in latere beelden dat als er minder gebeurd en er geen kans is op actie dat de toon wel iets afneemt.
Het is misschien dat je dit voor het eerst hoort dat je dat gevoel hebt (wel enigszins apart, alle officiële samenvattingen gebruiken dit commentaar), maar het draagt wat mij betreft wel een beetje bij aan de spanning. Ik ben wel een fan iig.
Brundle is de rustige, weet veel en klinkt ook nog prettig
Yep, was er helaas niet bij dit weekend en wordt soms ook beetje onderbroken door een al te enthousiaste Crofty, maar ik vind het nog steeds "by far" het beste commentaar. Kan wel begrijpen dat niet iedereen het daarmee eens is, maar ik zou het iig niet direct afschrijven als geschreeuw of slecht commentaar.pilskes schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:20:
[...]
Me 2! Crofty is erg "enthousiast" in zijn commentaar, maar de Sky manier vind ik prettig.
Brundle is de rustige, weet veel en klinkt ook nog prettig
Signatures zijn voor boomers.
Nee dat commentaar van Olav met z'n 'HAHA SUKKELLLLL' was lekker professioneel...Bastie-88 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:29:
[...]
![]()
Ok ik zal eerlijk zijn, als ik deze gehoord had over een oortje als ik de race niet had kunnen zien was ik waarschijnlijk alla Verstappen naar huis geracet, mezelf opgesloten om de meest spannende race van m'n leven te gaan kijken om vervolgens tot de conclusie te komen dat 90% geen ruk aan was![]()
Krijg hier een heel hoog NOS langs de lijn gevoel bij
Nou ja, dat is wel een beetje zijn charme denk ik. Love it or hate it, maar dat is wat Olav Olav maakt. Ik persoonlijk heb niks met die man en ik vind 'm echt veel teveel fouten maken, maar kan me voorstellen dat je zijn manier van verslaglegging leuk vind. Ik vind zelf het commentaar van Sky een heel stuk beter, maar zoals we hier in het topic gezien hebben moeten anderen daar juist weer niks van hebbenThe_Admin schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:03:
[...]
Nee dat commentaar van Olav met z'n 'HAHA SUKKELLLLL' was lekker professioneel...
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Pirelli concludes its investigation into Baku Incidents
Pirelli investigated the left-rear tyre of Max Verstappen after the incident at Baku and yielded conclusive evidence for the cause of the puncture. The conclusion was that the cause must have been debris on track.
Mario Isola stated that after conducting various tests and a close examiniation of the tyre itself, a mark of a size 41,5 shoe was found on the tyre. "This must have most definitely caused the puncture, as there were no other signs found that could have led to the tyre imploding.", Mario states.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Dit lijkt me satire.Maasluip schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:23:
Size 41 and a half nog wel. Lekker specifiek. Als je liegt, voeg vooral heel specifieke details toe.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Max zn schoenmaat in de auto is 41,5. Daar was vrijdag al het een en ander over te doen, dat ie de schoenen van Lawson moest lenen want nieuwe schoenen in zijn maat waren dit weekend niet beschikbaar.Maasluip schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:23:
Size 41 and a half nog wel. Lekker specifiek. Als je liegt, voeg vooral heel specifieke details toe.
redfoxert schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:25:
[...]
Max zn schoenmaat in de auto is 41,5. Daar was vrijdag al het een en ander over te doen, dat ie de schoenen van Lawson moest lenen want nieuwe schoenen in zijn maat waren dit weekend niet beschikbaar.
Die Size 41,5 is niet gelogen gezien het team Max zijn raceschoenen 'vergeten' was en hij daardoor vrijdag met andere schoenen moest racen...Maasluip schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:23:
... maar je struikelt niet over het woordje "imploding"?
Ik ben overigens wel heel benieuwd naar het echte onderzoek, maar het feit dat Pirelli de banden van Pirelli gaat onderzoeken is natuurlijk niet erg fijn, vandaar mijn stukje.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Maasluip schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:23:

Maar zonder gekheid, op zich is dit natuurlijk wel gunstig.
Niet wat we willen horen maar het voorkomt mogelijk wel dat Pirelli overal hardere compounds mee naar toe neemt.
[ Voor 34% gewijzigd door Bastie-88 op 08-06-2021 09:39 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Haha, van die kant had ik hem nog niet gezien! Mooi ironisch met die #ExperienceAzerbaijan op de achtergrond.
Ze moeten gewoon goede banden maken of het probleem oplossen. Ik snap in dit geval sowieso al niet dat Pirelli zelf onderzoek doet. Dat zou onafhankelijk moeten zijn om echt tot een conclusie te komen. Nu zoeken ze puur bewijs dat het om debris gaat en zal elke andere mogelijke oorzaak niet eens bekeken worden.[...]
Maar zonder gekheid, op zich is dit natuurlijk wel gunstig.
Niet wat we willen horen maar het voorkomt mogelijk wel dat Pirelli overal hardere compounds mee naar toe neemt.
[removed]
Ik moet zeggen dat de highlights een en al geschreeuw was maar tijdens de race is ook wel wat rustiger. Maar gebeurde veel spectaculaire dingen waardoor het wat meer geschreeuw was denk ik. Persoonlijk heb ik niks met Olav en is Sky inhoudelijk wel een niveau hoger!Luuk1983 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:19:
[...]
Nou ja, dat is wel een beetje zijn charme denk ik. Love it or hate it, maar dat is wat Olav Olav maakt. Ik persoonlijk heb niks met die man en ik vind 'm echt veel teveel fouten maken, maar kan me voorstellen dat je zijn manier van verslaglegging leuk vind. Ik vind zelf het commentaar van Sky een heel stuk beter, maar zoals we hier in het topic gezien hebben moeten anderen daar juist weer niks van hebben
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
1: En dan is er vervolgens niks meer aan en gaan alle banden lekker lang mee. In dat opzicht kan Pirelli het nooit goed doen.redwing schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:44:
[...]
![]()
![]()
[...]
1: Ze moeten gewoon goede banden maken of het probleem oplossen.
2: Ik snap in dit geval sowieso al niet dat Pirelli zelf onderzoek doet. Dat zou onafhankelijk moeten zijn om echt tot een conclusie te komen. Nu zoeken ze puur bewijs dat het om debris gaat en zal elke andere mogelijke oorzaak niet eens bekeken worden.
2: Ik kan de bron nu even snel niet vinden, maar heb het hier al een paar keer voorbij zien komen. Het onderzoek gaat ook gedaan worden door een onafhankelijke partij. Pirelli zei alleen maar dat de kans erg groot is dat de ploffende banden veroorzaakt zijn door debris omdat op dit circuit gewoon erg voor de hand ligt.
Je mag Pirelli echt wel wat hoger inschatten hoor
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dat gebeurt veel vaker. Zie eerdere banden-incidenten. Daarnaast doet de FIA zelf ook onderzoek naar en maken ze afspraken met individuele teams. Zie Ferrari-deal, waar niemand (ooit?) zal weten wat er aan de hand was.redwing schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:44:
[...]
![]()
![]()
[...]
Ze moeten gewoon goede banden maken of het probleem oplossen. Ik snap in dit geval sowieso al niet dat Pirelli zelf onderzoek doet. Dat zou onafhankelijk moeten zijn om echt tot een conclusie te komen. Nu zoeken ze puur bewijs dat het om debris gaat en zal elke andere mogelijke oorzaak niet eens bekeken worden.

Om daar nog even verder op in te gaan: Vind niemand het gek dat Ferrari opeens weer vooraan meedoet na precies 1 seizoen dik achter te hebben gelopen? Ja, ze missen nog wel een seconde, maar van nergens te bekennen naar voorop in de Quali en voorop in de achterhoede... Het team zegt gereorganiseerd te zijn, maar dat maakt de auto toch niet spontaan 1 seconde per rondje sneller?
1: Je kunt prima banden maken die goed werken, een bepaalde slijtage hebben en niet ploffen. Meestal doen ze dat trouwens prima, dus daarover zul je mij ook niet horen klagen. Het ging meer om de opmerking dat we dan altijd naar harde banden zouden moeten gaan. En dat vind ik onzin, want zelfs als er een foutje in de banden zit, zouden ze dat prima op kunnen lossen.Jasphur schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:50:
[...]
1: En dan is er vervolgens niks meer aan en gaan alle banden lekker lang mee. In dat opzicht kan Pirelli het nooit goed doen.
2: Ik kan de bron nu even snel niet vinden, maar heb het hier al een paar keer voorbij zien komen. Het onderzoek gaat ook gedaan worden door een onafhankelijke partij. Pirelli zei alleen maar dat de kans erg groot is dat de ploffende banden veroorzaakt zijn door debris omdat op dit circuit gewoon erg voor de hand ligt.
Je mag Pirelli echt wel wat hoger inschatten hoor
Maar 2: Dit ligt vooral aan Pirelli zelf die er alleen maar op aan het sturen is om het aan debris te laten liggen. Die conclusie konden ze binnen een uur al maken en nu nogmaals na een half onderzoek. Ik hoef bij een onderzoek op het werk echt niet binnen een uurtje aan te komen met een 'zeer waarschijnlijke conclusie'. Die willen eerst een lijstje mogelijke oorzaken zien en per oorzaak uitgezocht waarom het wel/niet van toepassing is.
Dus ik schat ze wat banden maken best hoog in, maar wat dit onderzoek betreft totaal niet.
[removed]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Van de andere kant, ik denk dat hij helemaal niet wild was geweest.
Jos daarentegen...
Nee, wat ik las zat hij in het Medical Centre, toen zijn telefoon als een gek begon te trillen..Maasluip schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:40:
Het zal wel niet, maar was Max de herstart ook live aan het kijken? Die reactie zou ik wel willen zien.
Jos daarentegen...
-
Die grijns van Max mbt het podium had denk ik ook niets te maken met PERMaasluip schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:40:
Het zal wel niet, maar was Max de herstart ook live aan het kijken? Die reactie zou ik wel willen zien.
Jos daarentegen...
Mijn boefje is liev!
Ze stonden op gegeven moment zo'n beetje naast elkaar in het vierkantje. Ik had eigenlijk wel gedacht dat Hamilton iets gezegd zou hebben. Maar volgens mij is hij er helemaal te ziek van om er grappen over te maken.JB schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:43:
[...]
Die grijns van Max mbt het podium had denk ik ook niets te maken met PERSoms kan ie beter een beetje zijn best doen om te acteren net als Lewis
Kijk eens een aantal races terug. Sukkel komt veel vaker voorbij en hoort bij Olav... Niet zo van die selectieve verontwaardiging...The_Admin schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:03:
[...]
Nee dat commentaar van Olav met z'n 'HAHA SUKKELLLLL' was lekker professioneel...
"When you grow up your heart dies"
Dat is gewoon bullshit. Als je beide hebt gehoord, dan kan je gewoon niet ontkennen dat er een veelvoud aan kennis is bij SKY. En het kan ook niet anders als je het team van sky, budget etc. vergelijkt met dat van Ziggo. Tijdens de races roept Olav altijd maar wat over wat hij ziet maar bij SKY zijn ze vooruit aan het denken, en hebben ze altijd al snel info van uit alle hoeken.sjaool schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:14:
[...]
Dat is gewoon bullshit en valt in de categorie het gras is altijd groener bij de buren.
Ik luister beide commentaren en hoor bij beide vaak dezelfde dingen voorbij komen.
Na een pitstop gaat Olav eens kijken waar de auto terechtkomt, bij SKY is het al dat iemand roept dat X moet pitten omdat hij dan precies voor Y uit gaat komen etc.
[ Voor 11% gewijzigd door Vuvuzela op 08-06-2021 11:27 ]
I served in a company of heroes.
Zoiets denk ikMaasluip schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:40:
Jos daarentegen...
:fill(white):strip_exif()/f/image/G9SR7PI1EkfOU14inmVNLCHC.png?f=user_large)
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
4 tegen 1, zegt genoeg of niet?Vuvuzela schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:24:
[...]
Dat is gewoon bullshit. Als je beide hebt gehoord, dan kan je gewoon niet ontkennen dat er een veelvoud aan kennis is bij SKY. En het kan ook niet anders als je het team van sky, budget etc. vergelijkt met dat van Ziggo. Tijdens de races roept Olav altijd maar wat over wat hij ziet maar bij SKY zijn ze vooruit aan het denken, en hebben ze altijd al snel info van uit alle hoeken.
Na een pitstop gaat Olav eens kijken waar de auto terechtkomt, bij SKY is het al dat iemand roept dat X moet pitten omdat hij dan precies voor X uit gaat komen etc.
De info van Olav is minstens zo goed. Ik vind dat gezeik over het commentaar altijd zo vermoeiend. Elk team heeft zijn sterke en zwakke punten en als je daarnaar kijkt doet Ziggo het minstens net zo goed als Sky.
Maar meningen zijn subjectief en misschien ben wat vergevingsgezinder omdat ik mij er niet zo druk om kan maken aangezien ik mijn eigen info heb met een tablet met live timing, F1TV Pro en Ziggo.
"When you grow up your heart dies"
Ieder z'n ding natuurlijk. En het maakt mij niet uit wat je kijkt. Maar ik vind het nogal krom om te zeggen dat Ziggo inhoudelijk op hetzelfde niveau zit als SKY.sjaool schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:29:
[...]
4 tegen 1, zegt genoeg of niet?
De info van Olav is minstens zo goed. Ik vind dat gezeik over het commentaar altijd zo vermoeiend. Elk team heeft zijn sterke en zwakke punten en als je daarnaar kijkt doet Ziggo het minstens net zo goed als Sky.
Maar meningen zijn subjectief en misschien ben wat vergevingsgezinder omdat ik mij er niet zo druk om kan maken aangezien ik mijn eigen info heb met een tablet met live timing, F1TV Pro en Ziggo.
I served in a company of heroes.
Hij is een beetje arrogant en te snel met conclusies. Echter ondanks dat hij fouten maakt elke race luister ik liever naar hem dan naar Sky. Lekker Hollandse directheid. En tijdens de race zeggen dat hij weer wat verkeerds zegt hoort inmiddels bij de kijkervaring. Maakt het ook wel weer leuk. Lekker de commentator corrigeren.
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Het zal best, maar het is imho totaal niet professioneel. Dan maar de Britten waar ze nog 3x sorry zeggen als er per ongeluk een f-bomb over de radio komt of ze Steiner voor de microfoon hebben. Je mag wat mij betreft (zélfs / juist als NL'se commentator) wel een bepaald niveau nastreven en met enig respect over de coureurs praten. En dus ook over Hamilton en zelfs Mazepin. Het is allemaal geforceerd popiejopie gedoe met die kreten van hem.sjaool schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:10:
[...]
Kijk eens een aantal races terug. Sukkel komt veel vaker voorbij en hoort bij Olav... Niet zo van die selectieve verontwaardiging...
Lewis flikkert het in het putje, SUKKELLL!!!
Jonguh, wie is er bereid welk risico te nemen
TOEDELS!! DIKKE MAZZEL!!!

Hier gaat de vlag uit als ViaPlay hem lekker met pensioen stuurt. En om te zeggen dat Ziggo kwalitatief gelijkwaardig is aan Sky is natuurlijk net zoiets om te zeggen dat Haas ook best mee kan met Mercedes
En ja Olav maakt foutjes. Dat weten we nu wel. Maar goed het feit dat ik zelf zie om wie het wel gaat maakt dus dat ik uiteindelijk niks mis
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Ik heb hier een post met uitgebreidere uitleg over geplaatst, deze is ook gepind (nieuwste pin op dit moment). Dat is met het stuur uit 2020/2021, misschien beter dan uitgaan van die van 2016 aangezien het een en ander verplaatst is (zo ook deze preset switch). Het is in dit geval niet het wieltje geweest, die kan ook de balans niet zo snel zo ver verplaatsen. Brake magic is echt 90% ofzo, dan moet je met een wieltje toch flink draaien.RobertMe schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:18:
[...]
Wat ik juist uit het hele verhaal opmaak is dat brake magic juist ook de rembalans aanpast, en dat het op het wieltje zit dat Hamilton op het stuur naast het gat van de linkerduim heeft zit. Vervolgens start Hamilton zoals altijd met zijn linkerhand bovenop het stuur, hij moet snel reageren op Perez die hem wat snijd, en in dat moment propt hij zijn hand terug in het stuur en draait hij de brake magic aan. Rembalans wordt aangepast en hij kan niet meer stoppen.

Ziggo (en Mol) maakt van F1 vooral laagdrempelig entertainment. En daar is helemaal niets mis mee, zij hebben met die aanpak de F1 wel voor een grote groep kijkers populair weten te maken. Maar je moet dan ook geen hoogstaande analyses verwachten. Die zou ik eerder in de nabeschouwing verwachten maar het niveau daar valt mij dan weer erg tegen. De vraag welk commentaar je beter vind is dan ook vooral de vraag tot welke doelgroep je jezelf rekent
Het probleem is dat ze het toegankelijk willen houden voor een grote groep, voor ons "kenners" is de analyse wellicht te simpel, maar de leek kan dit heel anders ervaren. Zelfde reden ook dat Rob Kamphues regelmatig "domme" vragen stelt aan Doornbos, dat is niet omdat hij het zelf niet weet.[b]Waaj in "[F1 2021] Race 6 GP van Azerbaijan"Maar je moet dan ook geen hoogstaande analyses verwachten. Die zou ik eerder in de nabeschouwing verwachten maar het niveau daar valt mij dan weer erg tegen. De vraag welk commentaar je beter vind is dan ook vooral de vraag tot welke doelgroep je jezelf rekent
Ik heb niet zo'n probleem met Olav of Jack.
Helemaal onderaan.
Blijft een mening en maakt mij niet uit waar jij naar luistertsjaool schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:29:
[...]
Toch vind ik inhoudelijk Olav lager liggen, haalt vaak namen / auto's door elkaar en dat soort dingen. Als je zelf de boel volgt met timings weet je zelf wel beter maar het commentaar is mijn inziens kwalitatief lager met betrekking tot feiten presentering en implacaties van deze feiten.
Het emotionele stoort me eigenlijk niet eens zo, bij EK voetbal is het Nederlandse commentaar ook emotioneel. Geeft ook net wat extra sfeer en hoort bij Olav en dat is ook niet waar ik vind dat het commentaar slechter is.
Voorheen keek ik altijd Channel 4 en dat vond ik nog iets beter commentaar dan Sky, maar heb tegenwoordig alleen het Sky commentaar tot mijn beschikking. Ook vond ik de Duitsers ook altijd wel gedegen en rustig commentaar geven maar die heb ik nog langer niet gekeken dus daar kan ik nu niks inhoudelijks meer over zeggen. Als ze uberhaupt nog f1 uitzenden bij de RTL in duitsland.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Precies.sjaool schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:29:
[...]
Ik kijk F1 voor mijn ontspanning, lekker met een biertje op de bank evt. bij/met wat vrienden. Dan is zo'n commentator als Olav Mol dikke prima, beetje geouwehoer, rumoer etc., voor diepgaande analyses kijk/lees ik achteraf wel.
Vaak bu'j te bang!
Buiten het feit dat ik Olav vaak laat vind (als er een losse band dwars door het beeld heen stuitert kan hij nog rustig zijn verhaal afmaken en dan verbaast roepen dat er een gele vlag is) is dit iets wat bij heel veel Nederlanse sport commentatoren speelt. Ze lijken een papiertje voor hun te hebben met wat feitjes en that's it. Terwijl er heel veel data beschikbaar is, real time. Of het nu F1 of voetbal is. Wat ik mij MLB fijn vind is dat er vaak twee commentatoren zijn, een die play-by-play doet (dus gewoon feitelijk verteld wat er gebeurt en ook prio heeft) en een colour commentator (die alle leuke verhalen verteld).Mr Pingu schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:38:
[...]
Toch vind ik inhoudelijk Olav lager liggen, haalt vaak namen / auto's door elkaar en dat soort dingen. Als je zelf de boel volgt met timings weet je zelf wel beter maar het commentaar is mijn inziens kwalitatief lager met betrekking tot feiten presentering en implacaties van deze feiten.
Mag toch hopen voor je dat je zelf ziet water op het veld gebeurd bij de MLB. Of kijk jij radio.PolarBear schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:47:
[...]
Wat ik mij MLB fijn vind is dat er vaak twee commentatoren zijn, een die play-by-play doet (dus gewoon feitelijk verteld wat er gebeurt en ook prio heeft)
Bij NBA b.v. heb ik maar één commentator nodig voor de insides. Dat is Smeets. De wedstrijd heb ik gewoon voor me snuffer.
Ik vind het ook prima, ik doe het niet beterBestla schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:12:
SKY of Ziggo, als je denkt dat het beter kan, begin gewoon zelf een F1 commentaarkanaal of zo.
Ik heb niet zo'n probleem met Olav of Jack.
Elect a clown, expect a circus.
Nee, geen letterlijke vertaling, maar goed. Het idee is wel ongeveer hetzelfde. Ik vind het redelijk triest.And Max fucks it all up!..
Moronnnnnnnn!
Guys, who is prepared to take a risk?
Byebye Max, hahaha!
What a lucky day.
Dat betekent, stam + t .
En bij Walker had je nog James Hunt of Martin Brundle ernaast die de fouten eruit pikten, maar dat schijnt Olav Mol dus weer niet te willen.,
Maar een tweede wilde Olav weer niet hoewel ik persoonlijk dit wel zie zitten.PolarBear schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:47:
[...]
Buiten het feit dat ik Olav vaak laat vind (als er een losse band dwars door het beeld heen stuitert kan hij nog rustig zijn verhaal afmaken en dan verbaast roepen dat er een gele vlag is) is dit iets wat bij heel veel Nederlanse sport commentatoren speelt. Ze lijken een papiertje voor hun te hebben met wat feitjes en that's it. Terwijl er heel veel data beschikbaar is, real time. Of het nu F1 of voetbal is. Wat ik mij MLB fijn vind is dat er vaak twee commentatoren zijn, een die play-by-play doet (dus gewoon feitelijk verteld wat er gebeurt en ook prio heeft) en een colour commentator (die alle leuke verhalen verteld).
Laat de een maar wat feitjes op noemen en de ander de live sessie volgen en elkaar aanvullen of ondersteunen op verschillende vlakken.
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Was het niet zo dat Giedo van der Garde een keer naast hem heeft gezeten? Tussen de regels door bleek dat Olav dat idd maar wat lastig vond, staat mij bij.RobertMe schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:02:
En bij Walker had je nog James Hunt of Martin Brundle ernaast die de fouten eruit pikten, maar dat schijnt Olav Mol dus weer niet te willen.,
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Dat krijg je dus eerder doordat ie teveel info voor z'n neus heeft. Kijk naar ene scherm, zie niet wat er op het andere gebeurt.PolarBear schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:47:
Buiten het feit dat ik Olav vaak laat vind (als er een losse band dwars door het beeld heen stuitert kan hij nog rustig zijn verhaal afmaken en dan verbaast roepen dat er een gele vlag is) is dit iets wat bij heel veel Nederlanse sport commentatoren speelt. Ze lijken een papiertje voor hun te hebben met wat feitjes en that's it. Terwijl er heel veel data beschikbaar is, real time.
Dat betekent dat het "ergens in de week na de race" o'clock is volgens mij @DaniëlWW2
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Dat is hier waarschijnlijk het beste ja.oZy schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:23:
De epiloog van iedere race: commentaar op het commentaar
Dat betekent dat het "ergens in de week na de race" o'clock is volgens mij @DaniëlWW2
Slotje erop. De volgende race boycot ik omdat ik geen zin heb in permanente schade aan mijn ogen, dus tot Oostenrijk.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.