[F1 2021] Race 6 GP van Azerbaijan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 49 Laatste
Acties:
  • 153.960 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:27

epo

YakuzA schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:57:
[...]

2e motor was er toch ook zaterdag in gegaan?
Nope, alleen Yuki zit aan zijn tweede engine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:41
Maasluip schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:02:
Is er trouwens nog ergens een filmpje van Latifi die niet door de pit ging tijdens die safety car?
Was ook een rare call:

Latifi stay out stay out stay out

[ Voor 4% gewijzigd door MrCostanzo op 07-06-2021 12:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Voor de mensen die zich afvragen waarom het zo lang moest duren met de gele vlaggen. Er is geen excuus.

Kijk maar eens naar dit filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:37
Fijn zo'n onduidelijke call van zijn engineer, al had hij zelf ook wel kunnen weten dat ze door de pitlane moesten rijden en niet over het rechte stuk, net als de rijders voor hem deden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Deze was nog niet gepost geloof ik :D

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/hmlg4qreho371.png

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:21

Edd

meenkdrie schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:20:
[...]

Lijkt me niet, weaven is voor de voorbanden.
Hij geeft toch echt zelf aan koude banden te hebben bij de herstart..
YouTube: F1 2021 Azerbaijan GP - Post-Race Press Conference (Perez, Vettel, G...

Het is maar net hoe het team/auto de banden opwarmt.

-

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:05
Woudloper schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:50:
Om nog even na te praten na de race. Ik lees bij Motorsport (Internationale media over GP Azerbeidzjan) in de analyse van de journalisten een bijzondere opmerkingen. De verslaggever van L'equippe stelt het volgende:

[...]

Hoe kijken jullie tegen deze stelling aan die hier wordt gezet? In dit geval: VER heeft teveel gepusht en had voorzichtiger met zijn banden moeten omspringen.

Overigens bijzonder om hem daardoor maar met een cijfer 6 te beoordelen.
Ik heb bovenstaande inderdaad ook al gelezen en ik moet zeggen dat ik mij mateloos stoor aan het opportunistisch gezwets van menig 'kenners' die nu beweren dat Max ruw met z'n banden om is gesprongen. Ik heb de hele race de onboard van Max op mijn scherm, en wat mij opviel is dat hij nauwelijks stuurcorrecties deed, geen overstuurmomenten had en geen doorspinnende achterwielen hoorde. Aanremmen leek ook allemaal erg rustig en je zag duidelijk dat hij 'over' had. Gisteravond heb ik nog even andere coureurs bekeken om een vergelijking te maken, o.a. Hamilton, en wat mij bij hem opviel is dat hij veel meer momentjes kende, o.a. overstuur momentjes bij het accelereren uit de bochten.

Kortom, dat Max zijn banden onnodig op zijn donder heeft gegeven is m.i. absolute onzin en kan niet de oorzaak van zijn ploffende achterband zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

meenkdrie schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:53:
[...]

Zeker, ik doel op de start. Zijn achterbanden had hij gewoon op temperatuur, zijn problemen waardoor hij niet teveel mocht weaven verklaarde zijn matige start niet. De koppeling kan er wel minder door gewerkt hebben.
Of hij had gewoon een goede start, maar Lewis had een mega start.

Vind het wel leuk voor Perez, hoop dat die dit door kan zetten. :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:29
dutchgio schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:09:
[...]

Fijn zo'n onduidelijke call van zijn engineer, al had hij zelf ook wel kunnen weten dat ze door de pitlane moesten rijden en niet over het rechte stuk, net als de rijders voor hem deden.
Nee hij heeft het juiste gedaan door naar de engineer te luisteren, misschien was er wat in de pitlane zelf geberud waardoor het veiliger was toch buiten te blijven? Als rijder kun je dat niet weten en moet je gewoon naar je engineer luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:52
Woudloper schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:50:
Om nog even na te praten na de race. Ik lees bij Motorsport (Internationale media over GP Azerbeidzjan) in de analyse van de journalisten een bijzondere opmerkingen. De verslaggever van L'equippe stelt het volgende:

[...]

Hoe kijken jullie tegen deze stelling aan die hier wordt gezet? In dit geval: VER heeft teveel gepusht en had voorzichtiger met zijn banden moeten omspringen.

Overigens bijzonder om hem daardoor maar met een cijfer 6 te beoordelen.
Het had zomaar een verslag van Louis Dekker kunnen zijn. Totale onzin natuurlijk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:20
Posts gaan zo rap achter elkaar dus mogelijk heb ik deze gemist.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxATn9wi7Em7dat7LrUwBHlEvJg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AhkGtSibBJ6Qv589PIolj8Af.jpg?f=user_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Edd

Edd

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E3Rel7KWUAIkK1F?format=jpg&name=large

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JeroenTheStig schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:19:
[...]

Ik heb bovenstaande inderdaad ook al gelezen en ik moet zeggen dat ik mij mateloos stoor aan het opportunistisch gezwets van menig 'kenners' die nu beweren dat Max ruw met z'n banden om is gesprongen. Ik heb de hele race de onboard van Max op mijn scherm, en wat mij opviel is dat hij nauwelijks stuurcorrecties deed, geen overstuurmomenten had en geen doorspinnende achterwielen hoorde. Aanremmen leek ook allemaal erg rustig en je zag duidelijk dat hij 'over' had. Gisteravond heb ik nog even andere coureurs bekeken om een vergelijking te maken, o.a. Hamilton, en wat mij bij hem opviel is dat hij veel meer momentjes kende, o.a. overstuur momentjes bij het accelereren uit de bochten.

Kortom, dat Max zijn banden onnodig op zijn donder heeft gegeven is m.i. absolute onzin en kan niet de oorzaak van zijn ploffende achterband zijn geweest.
Temps goed, grip goed, druk goed, geen vibraties, zagen er nog prima uit ook...

Wat had ie anders moeten doen dan?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Zat deze even te kijken.

Wie is die idioot die constant loopt te schreeuwen als een speenvarken wat zonder verdoving wordt gecastreerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:44
YakuzA schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:57:
[...]

2e motor was er toch ook zaterdag in gegaan?
Auto Motor und Sport maakte daar vrijdag melding van dat alle Honda teams dat zaterdag zouden gaan doen, maar ondanks dat het team dit had aangegeven is dit niet gebeurd.
Die Honda-Teams hatten am ersten Trainingstag noch die alten Motoren im Auto, während Mercedes und Ferrari schon auf die zweiten Triebwerke umgestiegen waren. Aus dem Team war zu hören, dass Honda am Samstag auch auf neue Antriebseinheiten umstellen wird.
Chocoball in "[F1 2021] Race 6 GP van Azerbaijan"

Pas in Frankrijk komen de nieuwe motoren met verbeterde betrouwbaarheid en meer prestatie op afroep.
Honda verzichtete auf den Einbau eines neuen Motors in allen vier Autos. Für Paul Ricard ist ein frisches Triebwerk angekündigt. Eine verbessere Zuverlässigkeit soll dazu führen, dass die Sechszylinder mehr Leistung abrufen können.
bron: https://www.auto-motor-un...chan-2021-analyse-rennen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Eerlijk - Die fout van Hamilton kwam ook gewoon door Perez hé, dat die zo aggresief wel HAM na links drukte. Als HAM naar rechts was gegaan, was het sowieso huilen geworden.

Maar wat een vooral spannende race. Helemaal voor het kampioenschap. Prachtig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:35

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

NoahAmber schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:46:
Zat deze even te kijken.

[YouTube: Race Highlights | 2021 Azerbaijan Grand Prix]

Wie is die idioot die constant loopt te schreeuwen als een speenvarken wat zonder verdoving wordt gecastreerd.
David Croft toch? Maar blijkbaar ken je Murray Walker niet?

[YouTube: damon hill and murray walker pizza hut advert 1996]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25
redwing schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:38:
[...]

Elk onderzoek waar je aan begint met een vooraf al bedachte 'vermoedelijke' conclusie is een slechte. Een onderzoek moet juist onafhankelijk uitgaan van alle mogelijke oorzaken. Simpelweg dat ze dus al gelijk zeggen dat het zeer waarschijnlijk debris is, zorgt ervoor dat ze duidelijk vooringenomen het onderzoek ingaan en dat het dus bij voorbaat al mis gaat.

Als je naar de feiten in de race kijkt verwacht je juist eerder dat de banden op zijn minst voor een gedeelte meespelen en dat het niet alleen om debris zal gaan. Het had Pirelli gesierd als ze dus niet met een 'vermoedelijke' conclusie waren gekomen. Zeker niet omdat bij voorbaat al bekend was dat ze het hier op gingen gooien en het ook vooral het resultaat is waar Pirelli op uit wil komen.
Over welke feiten hebben we het dan? In het artikel waar ik eerder naar verwees zegt Isola ook dat hij geen voorbarige conclusies wil trekken en eerst verder onderzoek moet doen. Hij benoemt de feiten die hij op dat moment tot zijn beschikking heeft en dat geeft een vermoeden: HAM had een flinke snee in zijn band, banden van andere auto's vertoonden geen tekenen van overmatige slijtage en ook vanuit RBR kreeg hij te horen dat er op de data niets vreemd te zien was. Op basis van welke feiten kunnen sommigen dan zo stellig beweren dat de fout bij Pirelli zit als die zelf nog niet weten wat de exacte oorzaak is (als ze die al gaan vinden)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Maasluip schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:01:
[...]

David Croft toch? Maar blijkbaar ken je Murray Walker niet?
Djeez, ze weten ze wel uit te zoeken daar bij Sky. Wat een ellende

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Crashhill schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:49:
Eerlijk - Die fout van Hamilton kwam ook gewoon door Perez hé, dat die zo aggresief wel HAM na links drukte.
Ook best een knappe prestatie om HAM in een fout te krijgen. Knap van PER

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:14
Jorick schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:05:
[...]
Over welke feiten hebben we het dan? In het artikel waar ik eerder naar verwees zegt Isola ook dat hij geen voorbarige conclusies wil trekken en eerst verder onderzoek moet doen. Hij benoemt de feiten die hij op dat moment tot zijn beschikking heeft en dat geeft een vermoeden: HAM had een flinke snee in zijn band, banden van andere auto's vertoonden geen tekenen van overmatige slijtage en ook vanuit RBR kreeg hij te horen dat er op de data niets vreemd te zien was.
Precies dus waarom je je af moet vragen waarom die banden klappen als er niets vreemds te zien is. Daar kun je gewoon niet de conclusie uit halen dat het dus waarschijnlijk debris is. Dus Isola kan wel zeggen dat hij geen voorbarige conclusies wil trekken, maar in de tussentijd is dat precies wat hij wel doet. Het simpele punt dat het allemaal om hetzelfde wiel gaat geeft al reden tot twijfel. En stel dat het wel door debris komt kun je je alsnog afvragen waarom dat deze race tot zoveel problemen heeft geleid terwijl dat bij andere races niet het geval is. Zo'n band hoort gewoon niet zomaar te klappen en al helemaal niet bij 2 mensen in dezelfde race.

Pirelli moet dus helemaal niet met een conclusie komen zolang ze nog niets onderzocht hebben. Eeven een rondje langs de banden lopen is geen onderzoek. Dat er b.v. geen overmatige slijtage is weet iedereen, anders hadden ze dat allang in hun data gezien. Maar wat de reden dan wel is, is nog onduidelijk.
Op basis van welke feiten kunnen sommigen dan zo stellig beweren dat de fout bij Pirelli zit als die zelf nog niet weten wat de exacte oorzaak is (als ze die al gaan vinden)?
Je kunt beide niet stellig beweren. Punt is alleen dat Pirelli via allerlei kanalen maar vooral naar buiten aan het brengen is dat het wel aan debris zal moeten liggen. En dat moeten ze gewoon niet doen, daarmee laten ze alleen maar zien dat ze vooral niet met een onafhankelijk onderzoek bezig zijn.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 21:16
NoahAmber schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:12:
[...]

Je bedoelt dan net die ene race dat Murray Walker David Croft heeft vervangen? Want Murray Walker was al lang met pensioen doen Sky aan hun F1 avontuur begon.

Overigens wel mooie anekdote van Crofty na het overlijden van Walker. Laatstgenoemde heeft Crofty vervangen voor één weekend omdat Crofty pappa werd. Crofty vervolgens de race terugkijken, en Murray begon meteen met "Gefeliciteerd David Croft met de geboorte van X Y Z Croft", terwijl het zoontje "X Z Y" hete. Dus mooi gebaar van Walker dat hij het benoemde, maar op z'n Murrayisms wel weer met een foutje.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

NoahAmber schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:12:
[...]

smaak valt niet te twisten; zelf vind ik het heerlijk, die commentatoren weten van een matige situatie nog zo te draaien dat het je aandacht krijgt :+ kijk graag sky-f1; veeeeeeeeeeeel meer expertise en kennis dan wat ziggo voorschotelt. wil je rustig verslag krijgen van wat je zelf ook al ziet/weet; kijk ziggo, beetje huiskamer uitleg en matig verslag. WIl je weten wat er -allemaal- gebeurd; kijk sky. (maar goed, daar is speciaal topic voor)

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 07-06-2021 13:53 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:14
redwing schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:18:
[...]

... Daar kun je gewoon niet de conclusie uit halen dat het dus waarschijnlijk debris is. Dus Isola kan wel zeggen dat hij geen voorbarige conclusies wil trekken, maar in de tussentijd is dat precies wat hij wel doet. ...
dat is precies wat er hier ook al een pagina of 50 gebeurt maar dan dat het een fout van Pirelli is
Je kunt beide niet stellig beweren. Punt is alleen dat Pirelli via allerlei kanalen maar vooral naar buiten aan het brengen is dat het wel aan debris zal moeten liggen. En dat moeten ze gewoon niet doen, daarmee laten ze alleen maar zien dat ze vooral niet met een onafhankelijk onderzoek bezig zijn.
De paar dingen die ik gelezen heb, is dat Pirelli zegt dat het aan debris kan liggen. Dat die piste niet automatisch afgesloten moet worden.
himlims_ schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:52:
[...]

smaak valt niet te twisten; zelf vind ik het heerlijk, die commentatoren weten van een matige situatie nog zo te draaien dat het je aandacht krijgt :+ kijk graag sky-f1; veeeeeeeeeeeel meer expertise en kennis dan wat ziggo voorschotelt. wil je rustig verslag krijgen van wat je zelf ook al ziet/weet; kijk ziggo, beetje huiskamer uitleg en matig verslag. WIl je weten wat er -allemaal- gebeurd; kijk sky. (maar goed, daar is speciaal topic voor)
Er zijn momenten dat Croft er beetje overgaat maar over het algemeen vind ik het wel meevallen. Je wordt, als je ervoor open staat, beetje meegesleept in het enthousiasme. Maar die paar momenten dat hij erover gaat, wegen zeker niet op tegen de expertise van die gasten. Je leert meer bij in 1 uur bij Sky dan vier uur op iedere andere zender

[ Voor 33% gewijzigd door Kenhas op 07-06-2021 13:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 22:14
Kenhas schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:55:
[...]
dat is precies wat er hier ook al een pagina of 50 gebeurt maar dan dat het een fout van Pirelli is
Er zijn er maar weinig die zeer stellig beweren dat het aan Pirelli moet liggen. Er wordt wel gezegd dat de kans groot is dat het er iets mee te maken heeft. En meerdere banden die op verschillende tijdstippen soortgelijke problemen hebben zijn toch heel verdacht.
[...]
De paar dingen die ik gelezen heb, is dat Pirelli zegt dat het aan debris kan liggen. Dat die piste niet automatisch afgesloten moet worden.
Dan lees je toch andere verhalen dan ik. Ik zie en hoor dat ze aangeven dat het 'zeer waarschijnlijk' debris is. En dat is toch heel wat stappen verder dan 'kan' en dat zijn stappen die Pirelli niet zou moeten maken. Die moeten juist laten zien dat ze het onafhenkalijk gaan onderzoeken. En gezien hun huidige reakties heb ik daar een hard hoofd in.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kenhas schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:55:
Je wordt, als je ervoor open staat, beetje meegesleept in het enthousiasme.
dat is wat beter verwoord dan ik het schreef.
offtopic:
die amerikanen kunnen er ook wat van, laatst betrapte ik mijzelf erop dat ik al 30min. naar een gameverslag zat te kijken van een game die ik niet ken of speelde. Maar het commerntaar maakte het interresanter dan het werkelijk was. Geloof verslag van DOTA ofzo ... - commentaar doet veel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

NoahAmber schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:15:
[...]

Ook best een knappe prestatie om HAM in een fout te krijgen. Knap van PER
Vind HAM dit jaar toch al vreemde foutjes maken? Toch (weer) even wennen aan de echte druk?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:17

Spotmatic

Ken sent me

Illegal_Alien schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:05:
[...]
Vind HAM dit jaar toch al vreemde foutjes maken? Toch (weer) even wennen aan de echte druk?
Het is toch overduidelijk dat HAM tot nu toe niet de consistentie en scherpte laat zien die VER steeds wel toont.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:23

JB

Cédric roelt!

Spotmatic schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:07:
[...]

Het is toch overduidelijk dat HAM tot nu toe niet de consistentie en scherpte laat zien die VER steeds wel toont.
Hij vind het allemaal leuk tot nu toe... Wij ook... :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

my man David Coulthard stelde dat afgelopen week ook al; verschil tussen max en lewis is op de baan zeer klein. Beide kunnen racen als de beste, het verschil zit 'm in de fijne details (zie rosberg). Het verschil tussen lewis en max uit zich in hun activiteiten tussen het racen door. Max gaat naar 'zijn huis' en heeft daarmee rust en sluit de hectiek van racen tijdelijk af. Lewis gaat niet naar 'huis' (die heeft een aantal pracht appartementen en kasten) maar is dat 'huis'? Zijn levensstijl is om van te dromen O-) maar geeft dat de rust en herstel die je nodig hebt? Niet iedereen is gelijk, en werkt voor iedereen anders. Maar volgens DC is juist die rust en 'je eigen thuis voelen' net dat fijne detail wat je scherp en alert houdt. Wanneer privé die rust ervaart, neem je dat mee naar de racebaan. (wat ik op instagram lang zie komen was lewis afgelopen week druk met parachutespringen)
kon me wel vinden in zijn response

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 07-06-2021 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:31

pro_6or

amateur_60r

DC is natuurlijk wel een RBR spreekpop. Zo zijn er ook een aantal Merc sprekkpoppen. Charmante man, dat zeker, en meerendeels ook wel oprecht, maar wie betaalt bepaald en hij is duidelijk nog voor RBR actief.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
En nu heeft VER ook al het geluk van de kampioen aan zijn zijde :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

pro_6or schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:50:
DC is natuurlijk wel een RBR spreekpop. Zo zijn er ook een aantal Merc sprekkpoppen. Charmante man, dat zeker, en meerendeels ook wel oprecht, maar wie betaalt bepaald en hij is duidelijk nog voor RBR actief.
ongetwijfeld, is nog regelmatig in de fabriek bij RBL. Maar ik denk dat zijn uitspraak oprecht is/was, tuurlijk zal hij positief(er) zijn over RBL dan bijv. Ferrari. Echter zoals hij het verwoorde leek me best aannemelijk.

(ben stukej aan te zoeken, maar komt zo snel niet boven water)

dit is niet exact het artikel welke ik zocht; maar inhoudelijk klopt het wel;
https://www.givemesport.c...-give-dutchman-title-edge
“Max is a real home boy. He’s going back to Monaco and he really wants to be home. That’s an important element that allows him to recharge himself," Coulthard said to RacingNews365.

“With Lewis, you never know where he is between races. Is he in Los Angeles or somewhere else? That works for him, but he doesn’t have the inner peace to call anything his home. With Max, this is definitely going to add a few years to his career.”

[ Voor 35% gewijzigd door himlims_ op 07-06-2021 14:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:36

ricardo246

Life's what you make it!

himlims_ schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:11:
[...]
dat fijne detail wat je scherp en alert houdt.
En tel daar ook het leeftijdsverschil bij op:
HAM 36 jaar
VER: 23 jaar.
De jaartjes gaan tellen voor HAM, die zal ook gewoon minder scherp zijn dan 13 jaar geleden.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ricardo246 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:00:
[...]

En tel daar ook het leeftijdsverschil bij op:
HAM 36 jaar
VER: 23 jaar.
De jaartjes gaan tellen voor HAM, die zal ook gewoon minder scherp zijn dan 13 jaar geleden.
dat ook, maar het prive is zeker zo belangrijk; toen lewis nog met die chick van pussycat dolls een relatie had, eindigde dat ook in z'n beetje zijn slechtste seizoen; prive/rust is belangrijk. En wanneer je die rust niet hebt, uit zich dat op de baan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:36

ricardo246

Life's what you make it!

himlims_ schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:01:
[...]

dat ook, maar het prive is zeker zo belangrijk; toen lewis nog met die chick van pussycat dolls een relatie had, eindigde dat ook in z'n beetje zijn slechtste seizoen; prive/rust is belangrijk. En wanneer je die rust niet hebt, uit zich dat op de baan.
2008, zijn eerste wereld titel. ;)

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

himlims_ schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:01:
[...]

Laat dat gewoon

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-06-2021 16:32 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[YouTube: How Mercedes Secret System Cost Lewis the Win | Azerbaijan Grand Prix Explained]

:)

/edit: het filmpje is een uitleg over het Mercedes 'Magic brake' verhaal :)

[ Voor 22% gewijzigd door YakuzA op 07-06-2021 15:51 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Hamilton rijd nog gewoon nog steeds het hele veld op een hoop behalve Verstappen, die twee steken er gewoon met kop en schouders bovenuit. Denk dat LeClerc daar ook wel tussen past, maar nog even niet.

Ham maakte die fout gewoon puur door Perez, zonder het rembalans gel*l was het in huiliehuilie geeindigt voor beiden - en was Vettel de lachende 1e geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:05
JB schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:03:
[...]

Wie weet zuigt Angela ook gewoon het laken in zijn reet :+
Dan moet Lewis wel z'n mond dichthouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ricardo246 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:02:
[...]

2008, zijn eerste wereld titel. ;)
Nicole and Lewis are reported to have met in 2007 at the MTV EMAs, but after dating on and off for seven years, the pair split in February 2015.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Zou RBR een protest moeten indienen tegen die magic mode van Mercedes? Een systeem dat met 1 druk op de knop er voor kan zorgen dat een auto niet af kan remmen is een safety hazard. Het was dat Perez het nu kon ontwijken maar anders had Lewis hem zo de boarding ingedrukt. Wat als het per ongeluk weer eens niet uti wordt gezet bij een high speed corner.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:40
pro_6or schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:26:
Zou RBR een protest moeten indienen tegen die magic mode van Mercedes? Een systeem dat met 1 druk op de knop er voor kan zorgen dat een auto niet af kan remmen is een safety hazard. Het was dat Perez het nu kon ontwijken maar anders had Lewis hem zo de boarding ingedrukt. Wat als het per ongeluk weer eens niet uti wordt gezet bij een high speed corner.
Ik kan het gemist hebben, maar weten we wat "The magic" nou eigenlijk doet / voor bedoeld is? Got it, filmpje geeft een heldere uitleg :)

[ Voor 4% gewijzigd door mhans op 07-06-2021 15:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd

Edd

mhans schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:29:
[...]

Ik kan het gemist hebben, maar weten we wat "The magic" nou eigenlijk doet / voor bedoeld is?
Kijk het filmpje wat @YakuzA een paar posts boven je hebt geplaatst.. Daar wordt het uitgelegd.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 11:52
Zou RBR een protest moeten indienen tegen die magic mode van Mercedes?
Ik vroeg me ook al af of het iets specifiek Mercedes was. Vooral met een naam als Brake Magic, lijkt het eerder op iets dat liefst geen grote ruchtbaarheid krijgt. Echter in dat filmpje hierboven wordt vermeld dat bvb Russell vorig jaar tijdens Abu Dhabi al rijdend nog instructies kreeg hoe hij het moest activeren omdat hij er niet vertrouwd mee was, dus er zijn alleszins meerdere constructeurs die het gebruiken. Nu, Williams staat natuurlijk wel dicht bij Mercedes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 20:44
Geen idee, meerdere teams zullen vast een dergelijk systeem hebben. De vraag is denk ik vooral of de FIA het zal zien als een "Driver Aid system", want dan zou het mogelijk verboden kunnen zijn.
Persoonlijk, laat de 'drivers' meer voor dit soort zaken verantwoordelijk zijn, meer errors en meer actie dan wellicht. Maar dat zal allicht afgeschoten worden omwille 'safety'....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Twixie schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:37:
[...]

Ik vroeg me ook al af of het iets specifiek Mercedes was. Vooral met een naam als Brake Magic, lijkt het eerder op iets dat liefst geen grote ruchtbaarheid krijgt. Echter in dat filmpje hierboven wordt vermeld dat bvb Russell vorig jaar tijdens Abu Dhabi al rijdend nog instructies kreeg hoe hij het moest activeren omdat hij er niet vertrouwd mee was, dus er zijn alleszins meerdere constructeurs die het gebruiken. Nu, Williams staat natuurlijk wel dicht bij Mercedes..
Russell heeft vorig jaar een race in de Mercedes van Hamilton gereden ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@pro_6or Doornbos en van der Garde konden het gisteren prima uitleggen hoe het werkt dus lijkt me geen nieuw iets? Wellicht wel een kant en klare setting met knopje om je start te verkloten :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Laatst online: 21:34

rammes

koekebakker 1e klas

And FAT was she >:)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Iemand (met dat treintje in zijn avatar, kan niet op zijn naam komen) heeft het gisteren meerdere malen herhaalt wat dat Magic ding is en ook een link gegeven naar een video/artikel waar het werd uitgelegd aan de hand van het stuur van Rosberg uit 2016 (als ik mij goed herinner).

Is dus zeker niets nieuws en niet echt een groot geheim. Iedere fabrikant zal dit hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Suicyder schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:38:
[...]

Geen idee, meerdere teams zullen vast een dergelijk systeem hebben. De vraag is denk ik vooral of de FIA het zal zien als een "Driver Aid system", want dan zou het mogelijk verboden kunnen zijn.
Persoonlijk, laat de 'drivers' meer voor dit soort zaken verantwoordelijk zijn, meer errors en meer actie dan wellicht. Maar dat zal allicht afgeschoten worden omwille 'safety'....
Kijk, het is natuurlijk een systeem met eenzelfde doel als DAS. Warmte in de voorbanden. Ik zou graag zien dat Mercedes dat kwijt raakt. En een safety hazard is het. Misschien ook nog wel een driver aid inderdaad.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

JB schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:42:
@pro_6or Doornbos en van der Garde konden het gisteren prima uitleggen hoe het werkt dus lijkt me geen nieuw iets? Wellicht wel een kant en klare setting met knopje om je start te verkloten :+
Ook ooit een Photoshop gemaakt van ons ERP systeem met een parameter “trigger inexplainable bug every once and again” en dan vragen of die toevallig aan staat.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
https://nl.motorsport.com...utton-wat-is-het/6544545/

hier ook de uitleg in het Nederlands

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
redwing schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:18:
[...]

Precies dus waarom je je af moet vragen waarom die banden klappen als er niets vreemds te zien is. Daar kun je gewoon niet de conclusie uit halen dat het dus waarschijnlijk debris is. Dus Isola kan wel zeggen dat hij geen voorbarige conclusies wil trekken, maar in de tussentijd is dat precies wat hij wel doet. Het simpele punt dat het allemaal om hetzelfde wiel gaat geeft al reden tot twijfel. En stel dat het wel door debris komt kun je je alsnog afvragen waarom dat deze race tot zoveel problemen heeft geleid terwijl dat bij andere races niet het geval is. Zo'n band hoort gewoon niet zomaar te klappen en al helemaal niet bij 2 mensen in dezelfde race.

Pirelli moet dus helemaal niet met een conclusie komen zolang ze nog niets onderzocht hebben. Eeven een rondje langs de banden lopen is geen onderzoek. Dat er b.v. geen overmatige slijtage is weet iedereen, anders hadden ze dat allang in hun data gezien. Maar wat de reden dan wel is, is nog onduidelijk.

[...]

Eens.

Wat ik in deze sowieso erg vreemd vind is waar Stroll überhaupt de debris zou moeten hebben opgepikt? Hij was de eerste die crashte. Daarna is de track schoongemaakt, ging het een heel aantal rondes goed (crash in ronde 31, einde SC in 35 > 36, crash Max in 46) en dan zou opnieuw linksachter op hetzelfde punt van de baan weer veroorzaakt door debris na zoveel ronden de oorzaak moeten zijn? Als het bij 1 iemand logisch is dat een snede veroorzaakt wordt door debris dan is het die van Lewis, want die kan het opgepikt hebben na de crash van Max. Maar dat het dan óók weer precies linksachter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
@Joster Daar rijden ze op het snelste stuk. De kans is natuurlijk klein maar ik kan me wel voorstellen dat, als er één of ander flapje beetje schade heeft, het net op het rechte stuk zou afbreken. Misschien een stukje afgebroken door een marble die werd opgegooid, misschien net even te dicht langs de muur gepasseerd, misschien een stukje opgepikt in het bochtige stuk dat zijn "werk" deed op het rechte stuk, misschien ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-06 20:30

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Toto gaf aan dat het hier niks mee te maken had, maar dat Hamilton perongelijk een switch voor de brakebalans had aangetikt. Dat de remmen heet waren door brake magic was een fout, maar niet verantwoordelijk voor het verkeerd aanremmen bij de bocht.. Aldus toto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Temujin schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:03:
[...]

Toto gaf aan dat het hier niks mee te maken had, maar dat Hamilton perongelijk een switch voor de brakebalans had aangetikt. Dat de remmen heet waren door brake magic was een fout, maar niet verantwoordelijk voor het verkeerd aanremmen bij de bocht.. Aldus toto
ah, dat klinkt aannemelijk moet ik (helaas) bekennen. de brakebalance zit natuurlijk wel op een bereikbare plaats, die zijn ze constant aan het bijstellen. Doe ik ook op de racefiets, druk verdelen met beide remmen, op gevoel dan welteverstaan, niet via een computer.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Joster schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:53:
[...]

Eens.

Wat ik in deze sowieso erg vreemd vind is waar Stroll überhaupt de debris zou moeten hebben opgepikt? Hij was de eerste die crashte. Daarna is de track schoongemaakt, ging het een heel aantal rondes goed (crash in ronde 31, einde SC in 35 > 36, crash Max in 46) en dan zou opnieuw linksachter op hetzelfde punt van de baan weer veroorzaakt door debris na zoveel ronden de oorzaak moeten zijn? Als het bij 1 iemand logisch is dat een snede veroorzaakt wordt door debris dan is het die van Lewis, want die kan het opgepikt hebben na de crash van Max. Maar dat het dan óók weer precies linksachter is?
Ik meen me te herinneren dat Stroll in een van de eerste ronden een kleine touche maakte met een andere auto, alleen de banden raakten elkaar. Toen die band van Stroll klapte vroeg ik me al af of het wellicht daar nog mee te maken had. Maar ik weet niet meer welke band dat was en met wie dus wordt zoeken dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Volgens Toto was het ook weer Bottas zijn fout zeker? :+

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Wat ik juist uit het hele verhaal opmaak is dat brake magic juist ook de rembalans aanpast, en dat het op het wieltje zit dat Hamilton op het stuur naast het gat van de linkerduim heeft zit. Vervolgens start Hamilton zoals altijd met zijn linkerhand bovenop het stuur, hij moet snel reageren op Perez die hem wat snijd, en in dat moment propt hij zijn hand terug in het stuur en draait hij de brake magic aan. Rembalans wordt aangepast en hij kan niet meer stoppen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Volgens Haas was het allemaal een misverstand bij Mazepin...

https://nl.motorsport.com...cher-misverstand/6544089/
“Er was een moment op het rechte stuk. Dat is allemaal opgelost, we hebben de lucht geklaard. Er waren wat misverstanden, maar het is in orde en we laten dat achter ons”, stelde de Italiaanse teambaas na de race in Baku.
oftewel: lieve buitenwereld onze neus bloedt.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RobertMe
ArthurMorgan schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:18:

[...]

Een misverstand dat ze Mazepin in die auto hebben gezet neem ik aan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 21:25

Chiron

Moderator Discord
Jheroun schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:14:
[...]

Ik meen me te herinneren dat Stroll in een van de eerste ronden een kleine touche maakte met een andere auto, alleen de banden raakten elkaar. Toen die band van Stroll klapte vroeg ik me al af of het wellicht daar nog mee te maken had. Maar ik weet niet meer welke band dat was en met wie dus wordt zoeken dan ;)
Stroll startte op de rode band, dus dat lijkt me sterk. Het was zn 2e stint met de witte die klapte.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:12

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E3STWEcX0AQbuo8?format=jpg&name=large

wel met wat geluk (Max en HAM) maar anders was het ook een net podium geworden

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Chiron schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:23:
[...]

Stroll startte op de rode band, dus dat lijkt me sterk. Het was zn 2e stint met de witte die klapte.
Uhm, nee? Ik zit net de start weer even te kijken en daar zie ik toch echte witte strepen op de banden van Stroll. Maar daarbij zie ik ook dat hij met zijn linkervoorband tegen een band van Schumacher bumpt. Dus daar kwam in ieder geval geen schade aan zijn achterwielen vandaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
Jheroun schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:33:
[...]

Uhm, nee? Ik zit net de start weer even te kijken en daar zie ik toch echte witte strepen op de banden van Stroll. Maar daarbij zie ik ook dat hij met zijn linkervoorband tegen een band van Schumacher bumpt. Dus daar kwam in ieder geval geen schade aan zijn achterwielen vandaan :)
Nee dit klopt idd, Stroll had vrije keuze en startte op hard (C3) en die hielden het dus 29 ronden vol. Alleen in de buurt van linksachter had hij geen clash nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:35

[...]

Mazepin is het misverstand in de F1.
Elke GP weer een paar vijanden erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:18:
[...]

Wat ik juist uit het hele verhaal opmaak is dat brake magic juist ook de rembalans aanpast, en dat het op het wieltje zit dat Hamilton op het stuur naast het gat van de linkerduim heeft zit. Vervolgens start Hamilton zoals altijd met zijn linkerhand bovenop het stuur, hij moet snel reageren op Perez die hem wat snijd, en in dat moment propt hij zijn hand terug in het stuur en draait hij de brake magic aan. Rembalans wordt aangepast en hij kan niet meer stoppen.
Alweer een rollercoaster, :*) >:) maar als dit zo is dan is dat systeem dus echt een safetyhazard want remmen was echt onmogelijk.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Super Seb, Heartbroken Hamilton And The Best Team Radio | 2021 Azerbaijan Grand Prix

Wel klikken, want FOM -O-

[ Voor 38% gewijzigd door Edd op 07-06-2021 17:24 ]

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 21:25

Chiron

Moderator Discord
basvn schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:25:
[Twitter]
[Afbeelding]

Ik denk dat je de call van RBR aan de FIA over de radio, dat ze het verstandig vonden dat er een rode vlag van werd gemaakt ook in een ander licht kan zien, zonder rode vlag had de wagen van Checo wellicht ook het einde niet gehaald (hydraulisch probleem). Na de finishvlag moest hij zn wagen ook direct stop zetten.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Wat ik ook wel opvallend vond bij Max's crash was dat hij z'n stuurtje weer terug zetten nadat hij uitstapte. Ik snap dat dat verplicht is maar wanneer hoeft dat niet meer vraag ik me dan af.

Met 300km/h crashen en vervolgens met knikkende knieën naast de auto staan (wat me niet geheel onterecht lijkt) is blijkbaar geen reden om het niet te doen dus. 8)7

Het laat ook wel weer de vastberadenheid van Max zien dat hij zelfs in die situatie nog aan de consequenties denkt, want zou hij nou echt een boete hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

werphengel schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:33:
Wat ik ook wel opvallend vond bij Max's crash was dat hij z'n stuurtje weer terug zetten nadat hij uitstapte. Ik snap dat dat verplicht is maar wanneer hoeft dat niet meer vraag ik me dan af.
Alleen als ze je eruit moeten tillen of dusdanig verwond bent dat je het niet zelf kan, verwacht ik. Anders is het gewoon 5000 dollar boete.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
Edd schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:40:
[...]

Alleen als ze je eruit moeten tillen of dusdanig verwond bent dat je het niet zelf kan, verwacht ik. Anders is het gewoon 5000 dollar boete.
Dat bedrag ook, daar lachen de top coureurs toch gewoon om. "Betaal ik wel plus een rondje voor alle monteurs" ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:19

Vuvuzela

My spire is forming

Edd schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:40:
[...]
Het kwam volgens mij ook langs in 1 van de 4/5 driver briefings die op youtube staan. Iemand had het niet gedaan maar Charlie vond het niet nodig want de auto stond in de grindbak en zou toch opgetakeld worden.
hier:
YouTube: Inside The F1 Driver Briefing | 2017 Japanese Grand Prix

[ Voor 12% gewijzigd door Vuvuzela op 07-06-2021 18:20 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nou daar gaan we. Kees van de Grint geloofd er dus ook helemaal niks van met Pirelli.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
In het geval van GRO vorig jaar lijkt mij dat er verzachtende omstandigheden waren dat hij het stuurtje niet terug heeft gezet. Hij heeft ook geen boete gekregen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
Vuvuzela schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:57:
[...]

Charlie vond het niet nodig want de auto stond in de grindbak en zou toch opgetakeld worden.
Volgens mij ging het om rosberg/lewis in spanje 2016.
Oh ja, dat zal de achterliggende gedachte zijn dat de marshals de auto nog kunnen sturen als die ergens staat. Wanneer er een of een paar wielen missen ben je al gauw uitgestuurd :9 .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:36

FunkyTrip

Funky vidi vici!

basvn schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:25:
[Twitter]
[Afbeelding]

Ach, Max won zijn eerste ritje in de RB ook doordat de 2 mercedessen elkaar de baan uitkegelden toch? ;-)
Initieel reed Perez wederom keurig derde en reedt zelfs de #4 op afstand volgens mij, dus dat lijkt me het beste bewijs dat hij eindelijk zijn flow heeft gevonden.

Dit dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
FunkyTrip schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:10:
[...]

Initieel reed Perez wederom keurig derde en reedt zelfs de #4 op afstand volgens mij,
Volgens mij reed hij keurig netjes tweede na de bandenwissels?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thijs42
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-02 22:11
Idd. Zonder de klapband was het gewoon een 1-2-tje RB geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
FunkyTrip schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:10:
[...]

Ach, Max won zijn eerste ritje in de RB ook doordat de 2 mercedessen elkaar de baan uitkegelden toch? ;-)
Initieel reed Perez wederom keurig derde en reedt zelfs de #4 op afstand volgens mij, dus dat lijkt me het beste bewijs dat hij eindelijk zijn flow heeft gevonden.
Perez en Baku is een prima combinatie maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Eerst volgende gewone circuits maar even afwachten om te zien of Perez werkelijk op snelheid is. Ik verwacht dat hij wel lekker onderweg is maar het zou me niet verbazen als hij volgende race op meer afstand staat.

In ieder geval is de druk er weer even af met die winst, dat had wel wat anders geweest als HAM hem alsnog voorbij was gegaan in die laatste 2 ronden.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:58
Zo zat ik ook ongeveer thuis op de bank. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Hehe _O-

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:20
De laatste dan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htvhB7_VSiGySfIzCCjCposggMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nj8c3Bh1iYZApZgMbs0YKFbz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:01

Met 300km/h crashen en vervolgens met knikkende knieën naast de auto staan (wat me niet geheel onterecht lijkt) is blijkbaar geen reden om het niet te doen dus. 8)7

Het laat ook wel weer de vastberadenheid van Max zien dat hij zelfs in die situatie nog aan de consequenties denkt, want zou hij nou echt een boete hebben gehad?
Het stuurtje terugplaatsen op zich vond ik niet zo opvallend. Vooral het geduld waarmee hij dat deed vond ik erg opvallend. Meestal is het terugplaatsen zo gebeurd, maar ditmaal werkte het stuurtje niet echt mee. Was behoorlijk wat gepruts voordat hij hem erop had zitten.

In zijn schoenen, kort na zo'n heftige crash waarbij je geheel buiten je eigen macht de overwinning en de leiding in het kampioenschap verliest, had ik het stuurtje al lang op de grond gesmeten en kapot getrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
een stuurtje kost vele tienduizenden euro's... dus denk dat Horner dan best wel heel erg boos was geworden. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 13:35

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

JB schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:42:
Doornbos en Van der Garde zuigen alles uit hun duim, gecombineerd met een beetje ervaring waardoor het vaak klopt. Maar vooral Guido gisteren bij Ziggo zat soms echt onzin uit te kramen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:30
Vuvuzela schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:57:
[...]

Het kwam volgens mij ook langs in 1 van de 4/5 driver briefings die op youtube staan. Iemand had het niet gedaan maar Charlie vond het niet nodig want de auto stond in de grindbak en zou toch opgetakeld worden.
hier:
YouTube: Inside The F1 Driver Briefing | 2017 Japanese Grand Prix
Vettel nam hem ook mee toen Stroll hem in de uitloopronde aanreed. Was bang dat de fans hem zouden meenemen. Geen idee of hij daar voor is beboet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:01
ArthurMorgan schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:12:
een stuurtje kost vele tienduizenden euro's... dus denk dat Horner dan best wel heel erg boos was geworden. :P
Snap ik, maar "in the heat of the moment"... Verstappen wordt/werd er nogal eens van beticht een opvliegend karakter te hebben, maar zo rustig als hij hier bleef... Daar kun je alleen respect voor hebben. Met een miljoenen salaris had ik graag een deel ingeleverd om mijn frustratie op dat stuurtje te botvieren.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:01

g0tanks

Moderator CSA
The dancing bulls:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:33:
[...]

Snap ik, maar "in the heat of the moment"... Verstappen wordt/werd er nogal eens van beticht een opvliegend karakter te hebben, maar zo rustig als hij hier bleef... Daar kun je alleen respect voor hebben. Met een miljoenen salaris had ik graag een deel ingeleverd om mijn frustratie op dat stuurtje te botvieren.
Hij heeft z'n woede geuit op de band :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:33:
[...]

Volgens mij zijn dat vooral mensen die het karakter van Jos doorschuiven naar Max. Jos heeft dat een aantal keer gedaan dus Max moet ook wel zo zijn. En dan vervolgens dat (weinig om het lijf hebbende) akkefietje met Ocon natuurlijk ook heel erg opblazen.

Vergeet overigens niet dat zelfs als Max het zelf betaald het wel gewoon ten koste gaat van de budgetlimiet.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:35
Ik gilde het ook uit met als gevolg dat mijn dochter en vriendin de woonkamer in rende met wat is er... Wat is er...
Hamilton schiet van de baan af joehoeee!
Maar papa hij moet toch op de baan blijven?
Deze meneer niet >:)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 11:55
De laatste? Van mij mogen we het hele seizoen zo doorgaan. :)

Maar wat heb ik genoten van Perez zijn overwinning. NeeJaNee daar had Max moeten staa.. blablah. Dat snap ik ook wel, maar waar ik van genoten heb is Perez die een zevenvoudig wereldkampioen ronde na ronde te snel af is. Hamilton kreeg het gewoon niet voor elkaar. Waar hij trapte op de rechte stukken, pakte Perez het weer terug in het bochtenwerk. Ronde na ronde. Dan klapt voor jouw (misschien wel de gedoodverfde) nummer 1 van deze race door een klapband in de muur, blijf je toch alert. Alert was de fia trouwens niet, maar daar heb ik nu geen zin in >:) . Als dan na een korte pis pauze, ook nog eens daar bent waar je concurrent een fout maakt, dan doe je het gewoon super!

Dan naar Hamilton... Ik ben nog even het interview van vorige week wezen terug kijken.
[Streamable: https://streamable.com/bpkp8y]https://streamable.com/bpkp8y
Hij is hier teleurgesteld en gaat schoppen tegen zijn eigen team. Dit was al iets wat we, maar zelden zagen. Het ging zo vaak van zijn leien dakje bij Mercedes en ging het een keertje niet dan moesten "we" er van leren. Maar dat was in Monaco opeens heel anders. Heel het weekend ging het al niet en weg leiding in het klassement. Normaal zou zelfs dan bij Mercedes en Hamilton de reactie anders zijn omdat ze in hun achterhoofd weten we pakken die punten straks toch wel. Maar die zekerheid is nu volledig weg.
Nadat Hamilton zijn grote kans om toch de overwinning in Baku te pakken, volledig uit handen gooit.
https://streamable.com/jek9zt
Stond hij bij Rick voor het verplichte interviewtje. En dan moet je de vragen van Rick maar even een beetje negeren, kijk vooral gewoon naar Hamilton. En let dan ook even op in de achtergrond. Daar staat Gasly ( (y) ), en dan komt Max even een felicitatie eruit gooien. Had de race normaal geëindigd dan had Max uitgelopen in punten. Hamilton is in de verste verte niet zeker van zijn volgende kampioenschap, hij heeft voor het eerst in tijden geen vertrouwen in zijn team getoond.

Ondanks de klapband heb ik echt genoten en heeft deze race tussen de oren misschien meer schade gedaan, dan bij een normale overwinning van Max, P2 Perez en P3 Hamilton.

Even kort:
Bottas... Wie? Die eindigt in een stille dood. Aan Bottas kon je altijd goed zien wat de voorsprong van de auto was. Baku wordt dan misschien wel het dieptepunt, maar zoveel moeite om mee te doen zegt toch wel wat positiefs "het gat naar Mercedes".

Leclerc. Geen idee, ik ben gewoon oprecht positief over hem al een hoop races nu. Die gaat echt nog een keer wereldkampioen worden.

Gasly, ook gegroeid! In de spiegel gekeken, etc. noem maar op. Zoals hij nu doet is het gewoon heerlijk om te volgen.

Vettel!
https://streamable.com/m2w6hj
Hoe kan je nu niet blij zijn met zo'n iemand. Na zo'n carrière nog gewoon zo reageren! _/-\o_ :D

Ik heb nu al zo'n zin in de volgende race! >:) Oh Paul Ricard... :| :/ :| :|
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1RbkdRNC/afbeelding.png

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:10
DoeEensGek schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:02:
[...]

Ik heb nu al zo'n zin in de volgende race! >:) Oh Paul Ricard... :| :/ :| :|
spoiler:
Ah, het circuit wat pijn doet aan de ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online

[...]

Nou, volgens mij willen ze sponsor UralKali niet teveel voor de schenen schoppen...

MSC was terecht pissed op zijn team"maat" die hem bijna de boarding in drukte terwijl MAZ die door z'n eigen stomme schuld met een compleet lege accu het rechte stuk op reed en ondertussen knap gevaarlijk en onnodig zijn positie op een bizarre manier liep te verdedigen op zijn eigen team.

Pfff, hoop echt dat MSC volgend jaar ergens anders rijd of dat Haas dan geen oligarchenroebels meer nodig heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
D-dark schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:01:
[...]

Ah, het circuit wat pijn doet aan de ogen.
Blauw en rood schuurpapier.

(ff tijdig voor de race wat zegels LSD nemen, dan zijn die vreemde vormpjes en lijnen hoogstwaarschijnlijk weer normaal iig ben je dan voorbereid en is het misschien beter uit te houden ;) De ontwerper van de baan is vast wat uitgeschoten tijdens "microdosing"...)

[ Voor 41% gewijzigd door PalingDrone op 07-06-2021 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
recept: gooi wat asfalt neer, gooi daar wat emmers verf overheen. Klaar, circuit gereed.

Echt de enige race waar ik nooit echt naar uitkijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:56

pinda powerrr

Slow down...

Zou er genoeg run off area zijn?

[/s]

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-06 22:50
NoahAmber schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:46:
Zat deze even te kijken.

[YouTube: Race Highlights | 2021 Azerbaijan Grand Prix]

_O-
Ok ik zal eerlijk zijn, als ik deze gehoord had over een oortje als ik de race niet had kunnen zien was ik waarschijnlijk alla Verstappen naar huis geracet, mezelf opgesloten om de meest spannende race van m'n leven te gaan kijken om vervolgens tot de conclusie te komen dat 90% geen ruk aan was :')

Krijg hier een heel hoog NOS langs de lijn gevoel bij _O-

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1 ... 48 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.