Overigens is "Hell of a race" nu niet echt dusdanig grof dat het piep-waardig is.HollowGamer schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:41:
[...]
Het is de context in wat je iets zegt. Maar iemand op zijn woorden pakken is wel zo 2021 inderdaad.
Shitty wel?Amphiebietje schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:42:
[...]
Overigens is "Hell of a race" nu niet echt dusdanig grof dat het piep-waardig is.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Dat lukte anders toch niet in Portugal. Top speed was onvoldoende met de RB16b, ondanks de lel van een recht stuk. "gelukkig" is Verstappen niet vies van een ultiem late rempoging.ScorpionSquad schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:35:
[...]
Sitting duck ben je toch wel met een recht stuk van 2.7km. Je kan beter zorgen dat je elke keer buiten DRS afstand bent op het activation point. Daarvoor moet je juist snelheid hebben in het bochtige gedeelte.
Met DRS haalt de RB16B de W12 ook wel in tegenwoordig.
Testing, one, two ...
Wow sains was echt op crashkoers leek het. Met of zonder tsunoda. Hii ging veeeel te snel.
Nou met al die tere zieltjes is race nog een belediging omdat ze niet de kracht hebben om zelf een race te rijden en ze zich gediscrimineerd voelen. Niets kan of mag tegenwoordig behalve je overal door beledigd en gedisciplineerd voelen.Amphiebietje schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:42:
[...]
Overigens is "Hell of a race" nu niet echt dusdanig grof dat het piep-waardig is.
Het heet niet voor niets een vliegende ronde.Bloodclot schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:44:
Wow sains was echt op crashkoers leek het. Met of zonder tsunoda. Hii ging veeeel te snel.
Shit heeft daar een andere lading, shitty is volgens mij niet zo ernstig.
Zei Leclerk niet "it was a shit lap" over z'n pole lap?
Klopt de lading is daar meer curry en rijst ipv aardappelen vlees en groentedutchgio schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:45:
[...]
Shit heeft daar een andere lading, shitty is volgens mij niet zo ernstig.
Taktiek van FerrariBloodclot schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:44:
Nou ja, les voor de presentator: Zeg "Heck of a race", zelfde betekenis, maar tere zieltjes vallen er niet over.computerjunky schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:45:
[...]
Nou met al die tere zieltjes is race nog een belediging omdat ze niet de kracht hebben om zelf een race te rijden en ze zich gediscrimineerd voelen. Niets kan of mag tegenwoordig behalve je overal door beledigd en gedisciplineerd voelen.
Conclusie van vandaag...Tsunoda wordt niet de opvolger van Perez bij RB
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Tenzij het een laag heck is en ze te veel gezopen hebben.Amphiebietje schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:50:
[...]
Nou ja, les voor de presentator: Zeg "Heck of a race", zelfde betekenis, maar tere zieltjes vallen er niet over.
Gasly daarentegen klopt op de deur.skreppiedoe schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:51:
Ik zou bottas nemen. Er zijn geen betere slaafjes te vinden in de F1.skreppiedoe schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:51:
Weg moeten doen? Hij is nog steeds red bull coureur. Kan zo terug.computerjunky schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:54:
[...]
Ze hadden gasly nooit weg moeten doen. Hij is enorm gegroeid en dat was van albon niet te zeggen. En ook perez geeft nog geen teken van groei
Vandaag sinds jaren weer een race/Q gevolgd via mijn koptelefoon omdat ik puin aan het ruimen was (lekkage gehad)
Op deze manier alles volgen had ook wel weer iets.
(wel naar de engelse verslaggever luisteren dan)
Ik ben heel erg benieuwd naar de beelden zodra ik ze vanavond terug ga kijken.
Op deze manier alles volgen had ook wel weer iets.
(wel naar de engelse verslaggever luisteren dan)
Ik ben heel erg benieuwd naar de beelden zodra ik ze vanavond terug ga kijken.
Ja en nee. Het zijn toch wel degelijk 2 totaal verschillende autos en daardoor heeft hij nu zijn groei doorgemaakt in een totaal andere auto en is de overstap naar rbr niet zo eenvoudig.MikeyMan schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:54:
[...]
Weg moeten doen? Hij is nog steeds red bull coureur. Kan zo terug.
*knip*
Ga dan niet door. Dit voegt niets toe aan het topic.
[ Voor 23% gewijzigd door tweakduke op 05-06-2021 19:04 ]
Deze discussie laten we aub buiten dit topic. Off-topic
[ Voor 45% gewijzigd door tweakduke op 05-06-2021 19:05 ]
Geef doe jongen even een jaar om te wennen. Daar is Alpha Tauri ook voor opgezet.skreppiedoe schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:51:
"When you grow up your heart dies"
We zijn allemaal mens om het maar eens op zijn Urkers te benaderen.computerjunky schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:00:
[...]
Dat bestaat niet meer. We zijn tegenwoordig allemaal unisex/gender neutraal. Wel met je tijd mee gaan he.
P.S. ik kom niet van Urk, ik werk er alleen.
Je weet dat blokkerende wielen veel minder vertragen dan niet blokkerende (beetje de reden waarom ze ABS uitgevonden hebben, zonder blokkeren valt er ook nog wat meer te sturen)computerjunky schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:33:
[...]
Hij ging er zo hard rechtdoor dat je daar echt de crash van tsunoda niet de schuld van kan geven. Gewoon extreem verremd en veel te veel snelheid.
Trap je vol op de rem om een mogelijke crash na een blinde bocht te vermijden met die snelheid dan gaat het soms wel ff net anders dan geplanned.
Hij weet ook dat de banden gelijk weg zijn wanneer je zo hard moet remmen en dan is het alleen maar jammer dat je gaat draaien en nog wat raakt.
Rokend rechtdoor was ongetwijfeld het doel maar wanneer een linkervoorwiel dan opeens weer wat grip krijgt ga je draaien en klap je zo als SAI jammer genoeg de muur in.
Zonder blokkeren had hij die bocht op snelheid best gehaald alleen was dan vol op TSU geklapt die precies op de route stond.
De start kan nog leuk worden met P2 op de smerige kant van de baan en P1 en P3 op de racelijn. Dat kan nog wel eens spannend worden...
De vragen van Rick zijn echt zoveel beter dan die van Jack. Dat moeten ze bij Ziggo toch ook doorhebben?
Het is ook niet een beetje beter... het is een verschil van dag en nacht. Jack weet zelfs niet hoe die vragen moet stellen in het Engels.Justevo schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:12:
De vragen van Rick zijn echt zoveel beter dan die van Jack. Dat moeten ze bij Ziggo toch ook doorhebben?
Ja, maar Gerda en Toos vinden Jack zo leukJustevo schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:12:
We gaan weer eens kijken hoe dat voor de 2e keer vandaag in de opstapklasse zal gaan 😏sjaool schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:08:
De start kan nog leuk worden met P2 op de smerige kant van de baan en P1 en P3 op de racelijn. Dat kan nog wel eens spannend worden...
Testing, one, two ...
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik hou in ieder geval even wat meer ruimte vrij voor de race mbt mn dagplanning morgen
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Zal wel dubbel zijn maar #boeiend.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Het is een andere manier van vragen stellen. Jack haalt regelmatig dingen uit de coureurs die je alleen bij Ziggo hoort. Al die andere reporters stellen dezelfde vragen. Eenheidsworst.Justevo schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:12:
Winkelman doet het prima. Begrijp me niet verkeerd.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Naja de actie van Sainz sloeg nergens op. Die crash was al bs, terug de baan op gaan nog meer bizar.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Dat deed hij volgens mij om de uitloop strook vrij te houden.siggy schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:19:
Naja de actie van Sainz sloeg nergens op. Die crash was al bs, terug de baan op gaan nog meer bizar.
Maar niemand verstaat hem. Hij moet bijna alles herhalen.Justevo schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:12:
Of zou dat komen door het mondkapje?
Wat een generalisatie zegGh0stw4lk3r schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:15:
[...]
Ja, maar Gerda en Toos vinden Jack zo leuk

[ Voor 24% gewijzigd door Arjantje72 op 05-06-2021 16:24 ]
Lol. De baan oprijden met een beschadigde auto, voorvleugel die onder de wielen blijft plakken om de uitloopstrook vrij te houden. Dat is echtAvK schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:21:
[...]
Dat deed hij volgens mij om de uitloop strook vrij te houden.

Jij parkeert ook je auto midden op de snelweg na een ongeval of motorstoring om de vluchtstrook vrij te houden?
[ Voor 14% gewijzigd door siggy op 05-06-2021 16:25 ]
Iemand de minisectoren bij de hand op het moment dat max/checo aan de gang waren? Ze waren al zowar halverwege.
Zo ff prikje halen en met een beetje geluk kijk ik morgen met een lage ping de hele race over een 5G verbinding
Bloodclot schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:24:
Iemand de minisectoren bij de hand op het moment dat max/checo aan de gang waren? Ze waren al zowar halverwege.
/f/image/ywldDXWiHhr4MC1wNwaxkoIv.png?f=fotoalbum_large)
Bottas was goed onderweg, maar altijd pech
[ Voor 3% gewijzigd door Chefbierrr op 05-06-2021 16:38 ]
Als de GP2-race van nu een voorbode is voor wat morgen er komen gaat bij de F1-race dan wordt dat leuk!
Je denkt dat het opzet was om Leclerc op pole te krijgen?siggy schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:24:
[...]
Lol. De baan oprijden met een beschadigde auto, voorvleugel die onder de wielen blijft plakken om de uitloopstrook vrij te houden. Dat is echt
Jij parkeert ook je auto midden op de snelweg na een ongeval of motorstoring om de vluchtstrook vrij te houden?
Nah.. Leuke F2 race = saaie F1 raceBart-Willem schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:38:
Als de GP2-race van nu een voorbode is voor wat morgen er komen gaat bij de F1-race dan wordt dat leuk!
-
Yup, in ieder geval sinds vorig jaar al.matz schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:41:
Ze rijden bij de GP2 al met de grotere velgen? Of zie ik dat verkeerd.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Verstappen was niet op weg naar pole leek het, maar wel een tijds verbetering, p2 was echt haalbaar. Bottas was idd aan het vliegen. Pechkont hoor, maar Hamilton heeft bottas niet in de buurt tijdens de race. Hopen dat perez goeie racepace heeft om binnen pitwindow van hamilton te blijven.Chefbierrr schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:30:
[...]
[Afbeelding]
Bottas was goed onderweg, maar altijd pech
Hmm hopelijk is dat dit keer dan anders.
Dat kan je onmogelijk zeggen op basis van die screenshot.Bloodclot schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:46:
[...]
Verstappen was niet op weg naar pole leek het, maar wel een tijds verbetering, p2 was echt haalbaar. Bottas was idd aan het vliegen. Pechkont hoor, maar Hamilton heeft bottas niet in de buurt tijdens de race. Hopen dat perez goeie racepace heeft om binnen pitwindow van hamilton te blijven.
Zo, moest het even wat later kijken maar wel een mooie kwalificatie.
Gebeurde genoeg.
Maar waarom eigenlijk die laatste code rood?
Het was in sector 1 en de tijd was voorbij
Doe dan geel en laat iedereen die er voorbij is z'n ronde afmaken.
Gebeurde genoeg.
[ Voor 6% gewijzigd door sambalbaj op 05-06-2021 16:56 ]
Hoe lang is de run naar bocht 1 op dit circuit valt daar iets te halen in een slipstream? Leclerc gaat z'n ellebogen uitsteken. Hij weet dat hij een mindere auto heeft in racetrim, die heeft niks te verliezen daar.
2,2 KM vanaf de laatste bocht. Pole naar T1 is 137 meterChefbierrr schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:55:
Hoe lang is de run naar bocht 1 op dit circuit valt daar iets te halen in een slipstream? Leclerc gaat z'n ellebogen uitsteken. Hij weet dat hij een mindere auto heeft in racetrim, die heeft niks te verliezen daar.
Wel uitermate zonde dat deze quali niet lekker ging. Zeker aangezien de volgende races weer Merc territory zijn. Nu uitlopen was mooi geweest.
Morgen op pad met een zooi kinderen om 14.00
Eerste race in 3 jaar die ik mis.
Morgen op pad met een zooi kinderen om 14.00
Meld je dan ziekPWM schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:05:
Wel uitermate zonde dat deze quali niet lekker ging. Zeker aangezien de volgende races weer Merc territory zijn. Nu uitlopen was mooi geweest.
Morgen op pad met een zooi kinderen om 14.00Eerste race in 3 jaar die ik mis.
Geen Ziggo(app)?PWM schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:05:
1 oortje in en GrandPrix radio streamen vanaf je telefoon?PWM schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:05:
Zou Ziggo misschien wel doorhebben.Justevo schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:12:
Maar Rick heeft geen zin om iedere F1 race te moeten bezoeken
Hij heeft het veel te leuk met NASCAR en vanuit Hilversum F1 te ondersteunen.
Maar om zoveel weg te zijn van huis, nu hij een gezin heeft, moet hij niet aan denken.
(Note: ik ken Rick persoonlijk)
Nu nog Sainz die wegvalt en Perez is alweer 5de
Hoe dan?
wat enorm flauw en mierenneukerig. je kan hem toch niet met 300 haaks rechtsaf de pits in gooien?
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Tja als je zelf aangeeft dat je gas terugnam, dan krijg je dit.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Normaal zou het 5 geweest zijn, plus van wat ik begreep op Ziggo is het standaard procedure dat je bij een rode vlag direct naar de pits gaat, dus dat het een overbodige vraag van Norris was.PWM schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:17:
3 punten is toch best forsZeker als ze zeggen dat hij echt kort de tijd had.
Hail to the king baby!
Hij kon gewoon de pitstraat in (volgens mij)
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dat was ook de bedoeling en hij reed eigenlijk eerst de pitstraat in, maar twijfelde toen en ging toen toch maar weer naar buiten en gaf weer gas. Daarom kan ik me deze straf ook wel voorstellen. Beetje lullig, maar het lijkt me dat je eigenlijk wel hoort te weten wat je moet doen in zo'n situatie.Pierre schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:19:
Hij kon gewoon de pitstraat in (volgens mij)
Norris heeft een domme fout gemaakt. Had tijd zat. Normaal krijg je 5 plekken straf. Komt er nog genadig van af. Het is een sympathieke vent maar dat helpt hier niet.
Inderdaad mierenneukerij voor norris.... Niks gevaarlijks aan wat hij deed. Ja met 200km de pit in vliegen zou wel gevaarlijk zijn, hij reed er net langs! Gelukje voor perez..
Misschien had norris inderdaad niet moeten vragen, rood is pits in en geen antwoord afwachten... , want pitten moet je toch
Misschien had norris inderdaad niet moeten vragen, rood is pits in en geen antwoord afwachten... , want pitten moet je toch
[ Voor 5% gewijzigd door Bloodclot op 05-06-2021 17:22 ]
In Russische autocrash video's doen ze dat altijd, dus waarom niet?siggy schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:24:
[...]
Lol. De baan oprijden met een beschadigde auto, voorvleugel die onder de wielen blijft plakken om de uitloopstrook vrij te houden. Dat is echt
Net zoals links voorsorteren om rechtsaf te slaan, ook een goed idee.
Hoe zou hem ook niet haaks moeten gooien, hij zat al op de pit entry daar dat de racelijn is. En hij geeft zelf aan veilig de pits te kunnen inrijden vanaf het punt dat hij voor het eerst opmerkte dat het rood was. Daarnaast heeft hij ook de fout gemaakt, al staat dat niet in het verslag, van te versnellen nadat hij de pit entry verliet, ondanks de rode vlag. Dat is ergens een natuurlijke reactie omdat je terug op de racinglijn terechtkomt, maar omdat het rood is moet iedereen toch snelheid minderen tot op het VSC niveau en wagens achter hem zouden dus nooit met snelheid komen aanstormen.superduper schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:16:
[...]
wat enorm flauw en mierenneukerig. je kan hem toch niet met 300 haaks rechtsaf de pits in gooien?
De straf is dus conform de reglementen.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Hij stond op de race lijn, nu op het vuil.Bloodclot schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:21:
Gelukje voor perez..
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Niet aan gedacht. Staat hamilton ook op het vuil?
Jep. Even = vuil, oneven = schoon.Bloodclot schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:40:
[...]
Niet aan gedacht. Staat hamilton ook op het vuil?
Ten minste bij deze race iig.
Verwijderd
Q2: Tsunoda op P4 ... "Ha ha geweldig jongens. Wat een mannetje. Hij kan wel rijden."
Q3: Tsunoda in de muur ... "Sjongejonge.. die gast kan echt niet rijden. Denk dat ze beter Albon op die plek hadden kunnen houden. Yuki heeft echt nog een hoop te leren".
Grappig hoe snel mensen een ander standpunt in kunnen nemen
Q3: Tsunoda in de muur ... "Sjongejonge.. die gast kan echt niet rijden. Denk dat ze beter Albon op die plek hadden kunnen houden. Yuki heeft echt nog een hoop te leren".
Grappig hoe snel mensen een ander standpunt in kunnen nemen
Code rood vanaf sector x zou wel mooi zijn. Als er dan wat in sector 1 gebeurd kan de rest die er al voorbij is tenminste nog zijn ronde afmaken tenzij het net na start finnish is (wat niet het geval was) dan is het gewoon code rood in sector 1 en 3 = afbreken ronde. Nu heeft een hele reeks zijn ronde niet af kunnen maken omdat er een paar een fout maken.sambalbaj schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:54:
Zo, moest het even wat later kijken maar wel een mooie kwalificatie.
Gebeurde genoeg.
Maarja F1 en regeltjes er zijn er een miljoen maar 999.950 slaan helemaal nergens op.
https://www.reddit.com/r/...er_investigation_for_not/
geen embed helaas.
Kijk de video 'ns goed. Hij reed al zowat in de pitlane.. Niet hard en hoefde dus helemaal niet naar links te gooien. Vervolgens besloot hij toen aan z'n engineer te vragen of hij binnen of buiten moet blijven, wat dus al een domme vraag is. Maar zo hard reed hij daar niet hoor. Dit was gewoon dom van Norris.Bloodclot schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:21:
Inderdaad mierenneukerij voor norris.... Niks gevaarlijks aan wat hij deed. Ja met 200km de pit in vliegen zou wel gevaarlijk zijn, hij reed er net langs! Gelukje voor perez..
[ Voor 3% gewijzigd door LoeWn op 05-06-2021 17:51 ]
Ik vind dit een spannend circuit. Er lijken zo vaak gekke dingen te gebeuren. De debris kan niet worden weggeveegd en de muren zijn zo dichtbij als in Monaco maar rijden ze veel harder.
Aan de ene kant: ja. Aan de andere kant kan dat ook een probleem opleveren. Zeker op tracks zoals Baku en Monaco waar je heel weinig ruimte hebt op sommige punten. Als dan heel de baan verspert is kunnen de andere wagens er niet meer langs. Kan je wel je ronde af maken, staat een minuut later je wagen te oververhitten. Ook niet ideaal. En ja, dit klopt natuurlijk ook voor de wagens die de plaats van een ongeval nog voorbij moeten, maar je verminderd met deze regel wel het aantal wagens waarvoor dat het geval is.computerjunky schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:48:
[...]
Code rood vanaf sector x zou wel mooi zijn. Als er dan wat in sector 1 gebeurd kan de rest die er al voorbij is tenminste nog zijn ronde afmaken tenzij het net na start finnish is (wat niet het geval was) dan is het gewoon code rood in sector 1 en 3 = afbreken ronde. Nu heeft een hele reeks zijn ronde niet af kunnen maken omdat er een paar een fout maken.
Maarja F1 en regeltjes er zijn er een miljoen maar 999.950 slaan helemaal nergens op.
En ook tijdens de race kan je moeilijk zeggen: tuurlijk, doe er nog maar een ronde bij.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Raikonnen heeft een keer in België meegemaakt (1-2-3jr terug). Code rood ergens anders andere kant van de baan en bij uitkomen chicane dus net voor start finish code rood.... Tijd afgenomencomputerjunky schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:48:
[...]
Code rood vanaf sector x zou wel mooi zijn. Als er dan wat in sector 1 gebeurd kan de rest die er al voorbij is tenminste nog zijn ronde afmaken tenzij het net na start finnish is (wat niet het geval was) dan is het gewoon code rood in sector 1 en 3 = afbreken ronde. Nu heeft een hele reeks zijn ronde niet af kunnen maken omdat er een paar een fout maken.
Ja en nee het kan morgen wel eens een lange dag worden met veel gelukjes voor bepaaldr rijders die iedere keer door een gele vlag of rode vlag hun achterstand weer kwijt zijn. Persoonlijk vind ik dat zeer on-sportief.desmond schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:51:
Ik vind dit een spannend circuit. Er lijken zo vaak gekke dingen te gebeuren. De debris kan niet worden weggeveegd en de muren zijn zo dichtbij als in Monaco maar rijden ze veel harder.
Ik zie liever een systeem waar ze gewoon in op de grid gezet worden en dan per stuk afgevlagd worden door lampjes op hun stuur met als tijdverschil hun achterstand op de klok pre rode vlag of gele vlag. en degene op een ronde zet je dan gewoon in de pitstraat anders krijg je rare fratsen hehe. zorgt ook meteen dat er geen tactische voordeeltjes meer zijn door pitstops tijdens een gele of rode vlag waardoor ze van tevoren alles beter moeten uitdenken.
Nee, want dan moet er bij de inlap alsnog auto's langs het probleempunt komen. En dat wil je juist voorkomen zodat de Marshalls veilig hun werk kunnen doen.computerjunky schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:48:
[...]
Het is toch heel simpel... Code rood geld alleen voor de mensen die achter de crash rijden. Mensen die er voor rijden kunnen hun lap afmaken.
Je zit natuurlijk wel met het feit dat je bij een rode vlag zo weinig mogelijk activiteit op de baan wilt hebben, dit ivm het helpen bij een ongeval, bij een gewonde coureur bv. Een F1 auto op 1/3de van z'n pace rijd nog steeds kneiterhard...
Je zit natuurlijk wel met het feit dat je bij een rode vlag zo weinig mogelijk activiteit op de baan wilt hebben, dit ivm het helpen bij een ongeval, bij een gewonde coureur bv. Een F1 auto op 1/3de van z'n pace rijd nog steeds kneiterhard...
BOT heeft zijn eerste run toch opgeofferd omdat hij HAM een tow moest geven toch? Die sectortijden sloegen nergens op, 1.7s langzamer. En dan zeggen ze vast "ja bij de tweede run zoeken we ff een goeie tow voor jou" en dan komt hij op de radio "guys, I need that tow" omdat ze die 'afspraak' alweer ff vergeten zijn.
En dan HAM 'great effort', blabla 'hele team hard gewerkt', hij zal ook BOT niet ff noemen hoor, allemachtig wat moet hij een incasseringsvermogen hebben.
En dan HAM 'great effort', blabla 'hele team hard gewerkt', hij zal ook BOT niet ff noemen hoor, allemachtig wat moet hij een incasseringsvermogen hebben.
Bij safety car situaties lijkt dat dan weer geen probleem dus die redenatie is niet erg consistent.Sir_Lion schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 18:04:
[...]
Nee, want dan moet er bij de inlap alsnog auto's langs het probleempunt komen. En dat wil je juist voorkomen zodat de Marshalls veilig hun werk kunnen doen.
Safety car situaties zijn dan ook geen situaties met een rode vlag...computerjunky schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 18:05:
[...]
Bij safety car situaties lijkt dat dan weer geen probleem dus die redenatie is niet erg consistent.
Nee bij code rood is het gewoon afbreken ronde jammer joh. Ook als je 5 seconde voor de finnish ben.Pyr0_ schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 18:04:
Het is toch heel simpel... Code rood geld alleen voor de mensen die achter de crash rijden. Mensen die er voor rijden kunnen hun lap afmaken.
Nee maar ook daar word er gewoon op de baan gewerkt en dus is er pratisch geen verschil in een groot deel van de gevallen.Sir_Lion schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 18:06:
[...]
Safety car situaties zijn dan ook geen situaties met een rode vlag...
Nee. Rode is vlag is einde sessie. Rode vlag impliceert ernstig incident. Daar is ALLE aandacht voor nodig. Je wilt niet je aandacht splitsen naar een deel dat nog steeds op volle kracht of 1/3de daarvan racet. Ja, de marshalls langs de baan kunnen hun aandacht daar wel op vestigen, maar de stewerds veel minder tot misschien wel niet.Pyr0_ schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 18:04:
Balen dat Max nu (alweer) niet door kon racen maar ce la vie. Punten worden verdeelt op zondag.
De SC rijdt dan ook weer langzamer dan de VSC delta. Daarnaast vangt de SC alle auto's op waardoor er één treintje langs komt en de marshalls aan de kant gaan. Als je bij een code rood iedereen die voorbij dat punt is hun ronde laat afmaken dan betekent dat dat de marshalls nog een volle ronde extra uit hun neus moeten eten voordat ze de baan op mogen en kunnen we hier weer klagen dat het allemaal zo lang duurt.computerjunky schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 18:05:
[...]
Bij safety car situaties lijkt dat dan weer geen probleem dus die redenatie is niet erg consistent.
Aub niet. dit soort situaties horen gewoon bij motorsport. Niet alles hoeft eerlijk te zijn, carrière van een coureur is ook lang genoeg dat pech in 1 race wel ergens anders gecompenseerd wordt.computerjunky schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:56:
[...]
Ja en nee het kan morgen wel eens een lange dag worden met veel gelukjes voor bepaaldr rijders die iedere keer door een gele vlag of rode vlag hun achterstand weer kwijt zijn. Persoonlijk vind ik dat zeer on-sportief.
Ik zie liever een systeem waar ze gewoon in op de grid gezet worden en dan per stuk afgevlagd worden door lampjes op hun stuur met als tijdverschil hun achterstand op de klok pre rode vlag of gele vlag. en degene op een ronde zet je dan gewoon in de pitstraat anders krijg je rare fratsen hehe. zorgt ook meteen dat er geen tactische voordeeltjes meer zijn door pitstops tijdens een gele of rode vlag waardoor ze van tevoren alles beter moeten uitdenken.
En juist de mogelijkheid van "gelukjes" zorgt ervoor dat ze tactisch meer moeten uitdenken. Want ze houden constant rekening met meer dan 1 situatie.
[ Voor 7% gewijzigd door Vuvuzela op 05-06-2021 18:16 ]
I served in a company of heroes.
Dat gaat niet lukken, hoort nu eenmaal bij die raceklasseVos schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:47:
[...]
Graag ja, wil de race terug kijken. Dus graag geen spoilers...
Testing, one, two ...
Leclerc denkt daar anders overhardware-lover schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 18:19:
[...]
Dat gaat niet lukken, hoort nu eenmaal bij die raceklasse
Kortom Ferarri wilt geen spoilers
...want die komen alleen maar onder je voorwiel vast te zitten.
Wat was het nou met Mercedes? Na drie keer van achtervleugel wisselen is Hamilton opeens wel snel. Hebben ze op het laatste moment besloten om toch maar de flexiwing te gebruiken?
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Mechanische grip van de Mercedes blijkt niet hoog te zijn, vandaar dat ze met meer downforce waren gestart. Later gingen ze voor de minder downforce versie = meer snelheid rechte stukCAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 18:34:
Wat was het nou met Mercedes? Na drie keer van achtervleugel wisselen is Hamilton opeens wel snel. Hebben ze op het laatste moment besloten om toch maar de flexiwing te gebruiken?
Maar, net zoals Ferrari, vreten ze daardoor de achterbanden helemaal kaal binnen 10 ronden. Gaat morgen het verschil maken; hoe snel en hoe vaak moeten ze naar binnen. Verlies is best groot als de concurrentie met 325 voorbij komt blazen
Ik denk dat het interessanter wordt hoe Ferrari, Leclerc en Hamilton met Verstappen omgaan. Leclerc zal geen problemen hebben om het Verstappen extreem moeilijk te maken ook al zou hij zijn eigen race ermee verknallen. Hamilton zal ook wel zo'n instelling hebben. De vraag is dan ook of Verstappen er beetje volwassen tegen aan kan gaan. Ik zie hem nog wel in ronde een meteen overal voorbij willen gaan. Maar goed, we gaan het zien.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.