En andersom, als we dus wel onder de duim krijgen binnen een week.. (fingers crossed), dan duurt het ook weer een tijdje voor we weer naar groen gaan.ijdod schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:48:
[...]
En dan heb je dan de Jonge, die stelt dat de verwachte kleurcode 'pas' volgende week veranderd. Dat lijkt me dan weer een faal voor dat hele kleurcode systeem... met deze ontwikkeling is een pas op de plaats mijns inziens terecht.
Al het commentaar van de 'burgers' was toch dat hij teveel het advies van het OMT volgde (lockdown, mondkapjes etc) en nu is het weer slecht dat hij een advies van het OMT niet heeft gevolgd maar meer naar de economische kant had gekeken. Waar juist eerst de kritiek was dat er niet genoeg naar de economische kant werd gekeken.Wolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:36:
Het is vandaag dus even afwachten op het spoedadvies van het OMT.
Na alle adviezen van het OMT die Hugo de Jonge heeft genegeerd en de situatie zo uit de klauwen is gelopen zal hij dit advies ongetwijfeld gebruiken om te zeggen hoeveel belang hij hecht aan dit advies van de experts.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dit beleidspuntje moeten we dan maar even vergeten?stylezzz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:45:
Het lijkt erop dat we (niet snel althans) nieuwe maatregelen hoeven te verwachten.
[...]
Als we inderdaad blijven sturen op het aantal ziekenhuis/ic opnames dan is dat wel in lijn met het beleid wat we tot nu toe hebben gehad.
https://www.nrc.nl/nieuws...r-niet-zorgeloos-a4043312Demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid, CDA) stelde op de persconferentie „de vrijheid in de lucht zit”. Volgens De Jonge „kan het zomaar een mooie zomer worden”. „We kunnen weer op vakantie, maar nog niet helemaal zorgeloos”, maakte hij bekend.
Verwijderd
je brengt het denk ik als tegenstelling die er niet als zodanig is, in ieder geval voor mij niet en ook niet voor de mensen die ik ken in de zorg (deels dichtbij de 'shit' ) en er dit jaar ook weer met de caravan op uit gaan.joppe113 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:28:
Dat is altijd heerlijk! Maar ik bedoel meer de gedachte dat vakantie een groter gemis is dan de negatieve gevolgen en leed voor de zorg en een ieder die daar mee te maken heeft.
[...]
zelf ga ik graag de bergen in en vind het jammer als dat niet door zou kunnen gaan door een opleving die toe te wijzen is aan open clubs e.d.
mocht die opleving leiden tot opnieuw hoge belasting van de zorg, grote aantallen doden enz. vind ik dat erger dan die gemiste vakantie en die enkele honderden euro's die dat zou kosten.
Mijn kritiek is meer dat hij bepaalde zaken communiceert en daarbij doet alsof het OMT dit met hem eens is terwijl blijkt dat dit niet zo is.YakuzA schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:53:
[...]
Al het commentaar van de 'burgers' was toch dat hij teveel het advies van het OMT volgde (lockdown, mondkapjes etc) en nu is het weer slecht dat hij een advies van het OMT niet heeft gevolgd maar meer naar de economische kant had gekeken. Waar juist eerst de kritiek was dat er niet genoeg naar de economische kant werd gekeken.
Denk aan Dansen met Jansen of de 40 uur geldigheid van sneltests.
Wees dan een stoere kerel en neem dan ook de verantwoording voor je woorden.
Wellicht breng het wat te scherp hoor, vind het wat lastig onder woorden brengen.
Verwijderd schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:55:
[...]
je brengt het denk ik als tegenstelling die er niet als zodanig is, in ieder geval voor mij niet en ook niet voor de mensen die ik ken in de zorg (deels dichtbij de 'shit' ) en er dit jaar ook weer met de caravan op uit gaan.
zelf ga ik graag de bergen in en vind het jammer als dat niet door zou kunnen gaan door een opleving die toe te wijzen is aan open clubs e.d.
mocht die opleving leiden tot opnieuw hoge belasting van de zorg, grote aantallen doden enz. vind ik dat erger dan die gemiste vakantie en die enkele honderden euro's die dat zou kosten.
Klopt. Vanuit een modelleur z'n perspectief zijn we nu zulke extreme waarden in het model aan 't gooien dat het breekt.ijdod schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:48:
...
Dat lijkt me dan weer een faal voor dat hele kleurcode systeem... met deze ontwikkeling is een pas op de plaats mijns inziens terecht.
Ten eerste is het gemaakt met enige demping om stabiliteit te garanderen: Het aantal besmettingen over 14 dagen wordt genomen. Dit voorkomt een "knipperlicht" effect waarbij landen die net rond een grens van kleurcodes blijven hangen elke week van kleurcode veranderen.
Ten tweede wordt de kaart maar één keer per week bijgewerkt. Ook dit is om zo'n knipperlicht te voorkomen.
Deze twee bij elkaar zorgen echter wel voor een vertraging in het systeem van gemiddeld 1,5 week: 1 week omdat het gemiddelde aantal besmettingen dus altijd een week achter loopt. Ook komt er gemiddeld een halve week vertraging bij omdat het maar een keer per week bij wordt gewerkt: Op vrijdag is ie actueel maar op donderdag al weer 6 dagen oud.
Dit kleurcodesysteem is dus niet gemaakt voor zulke explosieve groei. Het kijkt ook niet vooruit of extrapoleert de toekomst (en dat is misschien maar goed).
Persoonlijk zou ik twee dingen veranderen:
- Gebruik een 7-daags gemiddelde in plaats van een 14-daags gemiddelde
- Update de kaart dagelijks (op een vast tijdstip)
Een kleurcode pas veranderen als een land 2 of 3 dagen op rij in die kleurcode zit, kan ook nog. Dat introduceert "maar" 1 of 2 dagen vertraging maar is wel effectief tegen knipperlichten.
Vind het ook wel weer positief dat steeds meer discotheken e.d. zelf er voor kieze om dicht te blijven.
t_captain schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:45:
Dat denk ik wel. Vier ingredienten die de golf op korte termijn kunnen breken:
1. maatregelen tegen uitbundige "f*ck covid" feesten (zowel in regels als in handhaving)
2. een hersteld besef dat corona nog steeds een probleem is en we dus niet helemaal los kunnen
3. einde school- en collegejaar
4. toenemende vaccinatiegraad in de leeftijdsgroep 25-29
Onder verantwoordelijkheid van minister De Jonge de afgelopen weken:
* Risicovolle versoepeling: testen voor toegang in high risk omgevingen (drukke binnenruimtes met veel mensen zonder 1.5 meter). Deze leg ik niet bij hem neer want de roep vanit de maatschappij om versoepelingen was sterk.
* Epidemologische fout: geen scheiding tussen de groep gevaccineerden en de groep ongevaccineerde negatief getesten. Dit had hij wel beter moeten uitzoeken. Ik heb zelf kunnen becijfereren dat de twee groepen per stuk aan de veilige kant van de R-waarde zitten, maar gemengd niet. Dit had beter moeten worden uitgezocht.
* Opzettelijke lek in het systeem: Dansen met Janssen.
* Verdedigen van dit lek, het zou goed zijn voor de vaccinatiegbereidheid en daardoor op langere termijn gunstig. Wat een beetje dubieus statement is: hoeveel meer vaccinatiebereidheid krijg je nou echt als je meteen mag uitgaan i.p.v. 2 weken later? Dat getal is niet op tafel gekomen.
* Niet reageren op de exploderende cijfers vorige week.
* Pas reageren op de exploderende cijfers deze week, na zware druk van de 2e kamer en de maatschappij.
* Doen alsof hij ons waarschuwt dat onze status op de ECDC kaart in gevaar is, terwijl het in werkelijkheid andersom was. hier maak ik mij persoonlijk boos over, het is namelijk typerend gedrag van een onzekere en zwakke leider
* Bij een kamerdebat gisteravond toonde de minister nog steeds weinig begrip voor de urgentie.
* Risicovolle versoepeling: testen voor toegang in high risk omgevingen (drukke binnenruimtes met veel mensen zonder 1.5 meter). Deze leg ik niet bij hem neer want de roep vanit de maatschappij om versoepelingen was sterk.
* Epidemologische fout: geen scheiding tussen de groep gevaccineerden en de groep ongevaccineerde negatief getesten. Dit had hij wel beter moeten uitzoeken. Ik heb zelf kunnen becijfereren dat de twee groepen per stuk aan de veilige kant van de R-waarde zitten, maar gemengd niet. Dit had beter moeten worden uitgezocht.
* Verdedigen van dit lek, het zou goed zijn voor de vaccinatiegbereidheid en daardoor op langere termijn gunstig. Wat een beetje dubieus statement is: hoeveel meer vaccinatiebereidheid krijg je nou echt als je meteen mag uitgaan i.p.v. 2 weken later? Dat getal is niet op tafel gekomen.
* Pas reageren op de exploderende cijfers deze week, na zware druk van de 2e kamer en de maatschappij.
* Doen alsof hij ons waarschuwt dat onze status op de ECDC kaart in gevaar is, terwijl het in werkelijkheid andersom was. hier maak ik mij persoonlijk boos over, het is namelijk typerend gedrag van een onzekere en zwakke leider
* Bij een kamerdebat gisteravond toonde de minister nog steeds weinig begrip voor de urgentie.
Zo, die discussie is wel snel omgeslagen zeg. Van het voorkomen dat de zorg overloopt en er mensen doodgaan vanwege volle IC's of te lang uitgestelde behandelingen naar ... laten we zorgen dat we niet rood ingekleurd worden op een of ander kaartje 
Blijkbaar liggen de echt grote problemen achter ons
Blijkbaar liggen de echt grote problemen achter ons
Als de vakanties ons grootste probleem worden dan teken ik er voor!
eamelink schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:07:
Zo, die discussie is wel snel omgeslagen zeg. Van het voorkomen dat de zorg overloopt en er mensen doodgaan vanwege volle IC's of te lang uitgestelde behandelingen naar ... laten we zorgen dat we niet rood ingekleurd worden op een of ander kaartje
Blijkbaar liggen de echte problemen achter ons
Ieder z'n mening toch?eamelink schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:07:
Blijkbaar liggen de echte problemen achter ons
Ik ben nog niet volledige gevaccineerd en had graag gezien dat wel te hebben bereikt voor totale loslating der ongevaccineerde virusverspreiders. Tevens vind ik dat als je als land toewerkt naar een zomervakantie en je vlak voor die zomervakantie er een besmettingsjanboel van maakt zodat je alsnog niet (buiten NL) op vakantie kunt en iedereen (behalve de mensen die uit voorzorg in NL geboekt hebben en niet gebonden zijn aan een buitenlandreis van vorig jaar) dit wel al zo geboekt heeft of had (2020) het een gemiste kans is.
Het is vooral onnodig - in mijn beleving.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik ben overigens nog niet heel erg onder de indruk over de informatievoorziening voor tieners zelf over vaccineren, zowel qua inhoud als qua vorm. Had op meer informatie om een afweging te kunnen maken (voor- en nadelen) en op plaatjes of een filmpje gehoopt.
Ja, alleen vraag ik me af of we met dalende leveringen het tempo vast kunnen houden.Balance schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:12:
In enigszins positief nieuws:
Mbt filmpjes:
YouTube: RIVM Vaccinaties
[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 08-07-2021 10:21 ]
Ik las dat ze alleen vaccinatie afspraken maken als beide vaccinaties beschikbaar zijn en gegeven kunnen worden. Ze nodigen je dus pas uit, als die er zijn. Wat ik erg slim vind, ook al kost het je in de logistiek wat tijd en opslag, maar je kunt dan je 'verplichtingen' in ieder geval nakomen.MikeyMan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:19:
[...]
Ja, alleen vraag ik me af of we met dalende leveringen het tempo vast kunnen houden.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Volledig mee eensNiGeLaToR schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:11:
Ieder z'n mening toch?
Ik ben nog niet volledige gevaccineerd en had graag gezien dat wel te hebben bereikt voor totale loslating der ongevaccineerde virusverspreiders. Tevens vind ik dat als je als land toewerkt naar een zomervakantie en je vlak voor die zomervakantie er een besmettingsjanboel van maakt zodat je alsnog niet (buiten NL) op vakantie kunt en iedereen (behalve de mensen die uit voorzorg in NL geboekt hebben en niet gebonden zijn aan een buitenlandreis van vorig jaar) dit wel al zo geboekt heeft of had (2020) het een gemiste kans is.
Het is vooral onnodig - in mijn beleving.
Ook mee eens! :-) Vakantie is vervelend. IC's vol, familie met ademnood, hele andere orde.eamelink schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:22:
[...]
Volledig mee eens. Maar toch aardig om te zien dat we nu duidelijk over iets minder heftigs aan het praten zijn dan een golfje eerder (al is de race nog niet gelopen natuurlijk!)
En zo snel schakelen we ook wel weer over ook naar 'normaal'. Mooi hoe ons brein ons die ruimte geeft om te 'vergeten' zeg maar
@Balance en daar komt dan nog de tijd bij die diverse landen nodig hebben om deze info zelf te verwerken.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Grappig, ik las dat jij met de camper weggaat. Daar moet ik dan weer niet aan denken. Ieder z'n meug toch?MikeyMan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:32:
[...]
Hoezo nog?
1x gedaan, kreeg na een halve dag al zelfmoordneigingen.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Eerder noemde ik al dat dit topic en de 'politieke kroeg' grote raakvlakken hebben en soms in elkaar overlopen. Zo ook met dit onderwerp wat mij betreft.alexbl69 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 07:04:
[...]
Wist dat de politiek in deze hard kan zijn, maar deze crisis is wat dat betreft wel de 'kers op de taart'. Alles voor de beeldvorming, alles voor de marketing.
Waar was de tijd dat we politici hadden die 'gewoon' impopulaire maatregelen durfden te nemen, in plaats van enkel dat doen wat goed 'verkoopt'?
Het kost je weinig moeite om te lezen in dit topic hoe verschillende groepen Nederlanders aankijken tegen de crisisaanpak. Nu is dit forum om allerlei redenen uiteraard allesbehalve representatief voor Nederland, maar je kunt er wel iets uit afleiden. Wat mij in ieder geval ronduit zorgen baart is de neiging naar een zeker libertarisme (met een t en dat is dus iets anders dan liberalisme).
De impopulaire maatregelen waar jij op doelt zijn intrinsiek anti-libertarisch, want het is immers een overheid die iets moet opleggen. Daarin schuilt dus een risico op impopulariteit, hoewel uiteraard sommige beslissingen niet te vermijden zijn. En dan is de reflex voor politici vaak om een derde partij te raadplegen die als reflector kan dienen om een anti-libertarische maatregel mee te verdedigen. Een beetje in de categorie 'Ik vind het zelf ook heel jammer, maar ja, de experts zeggen dat het moet'.
Het tragische is alleen dat ik vermoed dat het libertarische geluid helemaal niet zo sterk is als veel politici lijken aan te nemen of dat ze zich bewust richten op de grootste groep al is het een minderheid. Maar ze focussen zich er vermoedelijk vooral op, omdat het intrinsiek (hoewel binnen grenzen) een eenvoudige manier van scoren kan zijn. Het is waarschijnlijk gemakkelijk om relatief veel mensen te vinden die een voorstander zijn voor het afschaffen van maatregelen en dat is vervolgens het maatschappelijke 'geluid' waar politici naar verwijzen als ze aangeven waarom ze een besluit hebben genomen.
Maar in de kern is het wat mij betreft een vorm van populisme. Makkelijke oplossingen voor moeilijke problemen en daar als politicus je maatschappelijke steun uit betrekken. Zie ook de footer van @Virtuozzo. Maar de paradox is dat juist het nemen van strenge (dus anti-libertarische) maatregelen op korte termijn zullen leiden tot meer vrijheid op de lange termijn. Ik heb het idee dat het dus ook een gebrek aan inbeeldingsvermogen of gebrek aan zelfcontrole (in de categorie 'het moet nu en niet morgen') is waar een deel van de maatschappij nadrukkelijk verschilt van elkaar.
Overigens is er wat het beleid betreft een nadrukkelijk parallel met het beleid in het VK, want in deze reactie van @gambieter kwam de naam Ayn Rand al langs. Je kunt zelf vrij gemakkelijk nagaan welke Nederlandse politici zich eerder hebben uitgelaten over het objectivisme van Rand en wat ze daar van vonden. Wellicht is dat beeld door de tijd genuanceerd of anderszins verandert, maar in de basis blijft het gedachtegoed vrij herkenbaar wat mij betreft.
Gooi daar nog overheen een sausje van cognitieve bias zoals de neiging van veel mensen om je eigen eerdere beslissingen meer waarde toe te kennen dan nieuwe inzichten je vertellen en je hebt volgens mij de perfect storm onder de huidige omstandigheden.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Gelukkig wacht niet iedereen op onze fantastische volksvertegenwoordigers.
https://nos.nl/teletekst#105
En wat nu als bij puntje 2 90% helemaal niet echt ziek wordt en twee dagen later zich weerl prima voelt. Of erger nog 99-100%?t_captain schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:45:
Dat denk ik wel. Vier ingredienten die de golf op korte termijn kunnen breken:
1. maatregelen tegen uitbundige "f*ck covid" feesten (zowel in regels als in handhaving)
2. een hersteld besef dat corona nog steeds een probleem is en we dus niet helemaal los kunnen
3. einde school- en collegejaar
4. toenemende vaccinatiegraad in de leeftijdsgroep 25-29
En daarbij eventueel de ouders er geen last van hebben (immers gevaccineerd?).
De kan is behoorlijk groot dat in ieder geval de eerste zin uitkomt. Wel percentage het precies gaat zijn weet ik niet maar dat het een hoog percentage gaat zijn is in het verleden wel gebleken.
Hoogstens gaat het mis bij de thuiswonende, maar mogelijk zijn dit ook grote groepen studenten waardoor ze vooral elkaar aansteken en het risico weer een stuk kleiner is dat er iemand in het ziekenhuis beland.
Alleen is het wel zo dat (maar dat gold eigenlijk ook voor griep) het slim is wanneer mensen bij ziekte thuis blijven.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Ja dat is verstandig met de huidige cijfers! In Nederland loop je toch een veel hoger risico?Gunner schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:51:
[...]
En gewoon 'thuis' blijven deze vakantie (binnen nederland dus). Hoef je je ook niet druk te maken om groene vinkjes, testen, quarantaine of rood gekleurde vakjes op een kaartje.
Nee, ik snap nog steeds die drang niet om gelijk weer in de auto/camper/vliegtuig te springen. Ik hoop dat het ons niet in de kont gaat bijten dit najaar.
Liever deze zomer weer op vakantie en najaar beperkingen dan andersom.
Maar goed, met groen vinkje door vaccinatie en/of negatieve test is het toch gewoon prima?!
[ Voor 3% gewijzigd door renedr op 08-07-2021 10:35 ]
Wederom ga ik zeggen. Als "we" het dan zo erg vinden. Dan blijven "we" toch lekker thuis.t_captain schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:06:
Maar ik vrees dat "we" massaal de disco in gaan dit weekend omdat het mag.
Die druk van de maatschappij, als die werkelijk zo groot zijn, waarom zit dan nog het terras vol. Waarom gaan mensen naar deze evenementen

We zijn of hypocriete eikels met z'n allen. Of we vinden het het risico wel waard. Dat laatste is misschien weer egoïstisch.
Maar de politiek de schuld geven zeker dit weekend dat ze niks hebben gedaan is gewoon zwak. En ja dat betekend ook vrienden kinderen etc aanspreken dat ze iets niet moeten doen.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Verwijderd
omdat "we" niet bestaat.Kevinp schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:40:
[...]
Wederom ga ik zeggen. Als "we" het dan zo erg vinden. Dan blijven "we" toch lekker thuis.
Die druk van de maatschappij, als die werkelijk zo groot zijn, waarom zit dan nog het terras vol. Waarom gaan mensen naar deze evenementen![]()
We zijn of hypocriete eikels met z'n allen. Of we vinden het het risico wel waard. Dat laatste is misschien weer egoïstisch.
Maar de politiek de schuld geven zeker dit weekend dat ze niks hebben gedaan is gewoon zwak. En ja dat betekend ook vrienden kinderen etc aanspreken dat ze iets niet moeten doen.
omdat verschillende mensen verschillende dingen doen op basis van persoonlijke voorkeuren, kennis en het kijken naar risico
omdat de 10% (fictief getal ) die binnen blijft met deuren en ramen gesloten niet zichtbaar is en de 10% (wederom fictief) die staat de dansen wel in de media zichtbaar is. En de 80% er tussen (wederom.. ) ook maar beperkt zichtbaar is.
afgeven op "we" vind ik daarom niet zo zinvol... je kan afgeven op individuele gedragingen of groepen mensen die die gedragingen doen, maar afgeven op "het volk" in het algemeen , tja...
Het is een soort prisoner's dilemma. Als ik m'n eentje thuis blijf is dat nog niet eens een druppel op een gloeiende plaat, maar ik mis wel de feestjes. Daar heb ik op individueel niveau dus precies niets aan. Precies voor dit soort dingen heb je een overheid die harde regels uitvaardigt waar iedereen zich aan moet houden, dat is het hele bestaansrecht van de overheid - dingen collectief regelen waar dat op individueel niveau niet lukt.Kevinp schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:40:
[...]
Wederom ga ik zeggen. Als "we" het dan zo erg vinden. Dan blijven "we" toch lekker thuis.
Die druk van de maatschappij, als die werkelijk zo groot zijn, waarom zit dan nog het terras vol. Waarom gaan mensen naar deze evenementen![]()
Verder zag ik eind mei de terrassen al vol zitten met 50+'ers als ik voor m'n werk onderweg was door de stad. Zij wel. Ik kan niet kwaad zijn op jongeren die, als de overheid zegt "het mag weer," dan ook daadwerkelijk dingen gaan doen. En ook ondernemers die de afgelopen 1,5 jaar tonnen aan lopende kosten hebben gedragen zonder inkomsten kan ik niet verwijten dat ze tóch open gaan. Het is pompen of verzuipen voor hen.
Nee maar zowel de jongeren als de ondernemers hadden het zich zelf zo veel makkelijker kunnen maken daar zich gewoon simpel weg aan de regels te houden.....
Cocytus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:50:
[...]
Het is een soort prisoner's dilemma. Als ik m'n eentje thuis blijf is dat nog niet eens een druppel op een gloeiende plaat, maar ik mis wel de feestjes. Daar heb ik op individueel niveau dus precies niets aan. Precies voor dit soort dingen heb je een overheid die harde regels uitvaardigt waar iedereen zich aan moet houden, dat is het hele bestaansrecht van de overheid - dingen collectief regelen waar dat op individueel niveau niet lukt.
Verder zag ik eind mei de terrassen al vol zitten met 50+'ers als ik voor m'n werk onderweg was door de stad. Zij wel. Ik kan niet kwaad zijn op jongeren die, als de overheid zegt "het mag weer," dan ook daadwerkelijk dingen gaan doen. En ook ondernemers die de afgelopen 1,5 jaar tonnen aan lopende kosten hebben gedragen zonder inkomsten kan ik niet verwijten dat ze tóch open gaan. Het is pompen of verzuipen voor hen.
Ow wauw, dacht eens even kijken of je laten testen inderdaad zo druk is…
Postcode in Haarlem krijg ik doodleuk geen mogelijkheid
Postcode Alkmaar; geen mogelijkheid
Postcode Amsterdam; Plek
in Gouda Den Haag of Harderwijk……
Postcode in Drenthe; Binnen een uur plek
Dacht dag we enorme test capaciteit hadden maar die hebben we denk ik al vast afgeschaald ofzo 🤯
Postcode in Haarlem krijg ik doodleuk geen mogelijkheid
Postcode Alkmaar; geen mogelijkheid
Postcode Amsterdam; Plek
in Gouda Den Haag of Harderwijk……
Postcode in Drenthe; Binnen een uur plek
Dacht dag we enorme test capaciteit hadden maar die hebben we denk ik al vast afgeschaald ofzo 🤯
Ik geef niet de schuld voor de oplopende cijfers aan de politiek. Primair ligt die bij (een beperkt deel van) de maatschappij, aan mensen die helemaal los zijn gegaan en geen rekening hebben gehouden met welke adviezen of regels dan ook.Kevinp schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:40:
[...]
Maar ik wijs wel op specifieke punten waar de minister in gebreke is gebleven. Punten waarmee de impact veel kleiner had kunnen zijn. En op de manier waarop hij zich uitlaat, die geen beterschap suggereert.
Balance schreef op zondag 4 juli 2021 @ 00:32:
[...]
Ik denk niet dat dat realistisch noch wenselijk is, het wordt dan een groot prisoners dilemma wat je met 17 miljoen mensen speelt. Duidelijke en effectieve maatregelen en heldere communicatie daarom heen, met focus op het kweken van begrip voor zowel de maatregelen als hoe het virus werkt.
...
Volledig mee eens!Cocytus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:50:
Het is een soort prisoner's dilemma. Als ik m'n eentje thuis blijf is dat nog niet eens een druppel op een gloeiende plaat, maar ik mis wel de feestjes. Daar heb ik op individueel niveau dus precies niets aan. Precies voor dit soort dingen heb je een overheid die harde regels uitvaardigt waar iedereen zich aan moet houden, dat is het hele bestaansrecht van de overheid - dingen collectief regelen waar dat op individueel niveau niet lukt.
Jammer dat de beleidsmakers zelf dit nog niet snappen hè
Nee, maar ik zie ook geen reden waarom dat nodig zou moeten zijn.Nieknikey schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:50:
[...]
Er is niets mis met eigen verantwoordelijkheid van mensen te verwachten, maar je kunt niet van een bevolking van 17 miljoen mensen verwachten dat ze zelfstandig getallen gaan interpreteren en daardoor zichzelf beperkingen gaan opleggen. Of denk je soms dat er kroegbazen zijn die vrijwillig hun kroeg gaan sluiten nu de cijfers rap oplopen?
Dus ze moeten doen wat het OMT zegt anders doen ze er niks mee? Ze hebben de laatste anderhalf jaar alleen maar geluisterd naar het OMT en wijken nu op een paar punten af. Niks mis mee.[...]
Het kabinet heeft een hoop van de adviezen van het OMT ofwel niet opgevolgd, ofwel opgerekt. Dan mag je best stellen dat ze er niets mee hebben gedaan. Overigens verzint Marino die cijfers niet zelf, he. In dezelfde alinea waarin je zegt dat het over de inhoud moet gaan roep je dat je denkt dat Marino het leuk vindt dat hij weer relevant blijft. Lekker inhoudelijk, ja.
Er is erg weinig verspreiding onder de risicogroepen. We kunnen het allemaal dramatiseren maar ik zie geen correlatie tussen de huidige besmettingen en de ziekenhuisopnames. Ook de jongeren die nu positief zijn getest komen niet in het ziekenhuis te liggen.[...]
Als je maar voldoende verspreiding toestaat komt die toename vanzelf. Bovendien zorgt testen voor toegang voor een toename van testafname onder de leeftijdsgroep die nu veel positieve testen laat zien. Maar buiten dat stijgt ook het percentage positieve testen, dus dat het alleen door TVT komt is helaas ook niet het geval.
We hebben anderhalf jaar lang zware maatregelen gehad om het virus in te dammen en tijd te geven voor de risicogroepen om zich te laten vaccineren.Bovendien is het een slecht idee om je alleen te laten leiden door ziekenhuisopnames, long covid bestaat ook nog steeds (en dat zie je niet terug in de getallen). Ah wacht, op long covid had je ook gereageerd:
[...]
Als iemand "zich nu zo onder de mensen bevindt" terwijl hij zich gewoon aan de nu geldende maatregelen houdt (ofwel: zijn eigen verantwoordelijkheid neemt) loopt hij bij een almaar toenemende besmettelijkheid van de bevolking alsnog een goede kans om besmet te raken.
Het probleem is hier dat je maatschappelijke maatregelen die erg ver gaan zoals lockdown het sluiten van winkels gaat vergelijken met een rood verkeerslicht. Dat is waar we op dit moment zijn en dat baart me zorgen.Ik snap niet zo waarom je verwacht dat mensen zich, zonder dat het beleid dat van ze verwacht, vrijwillig thuis gaan opsluiten. Daarom zijn er maatregelen nodig. Als eigen verantwoordelijkheid zo ver viel op te rekken dan hadden we alle wet- en regelgeving wel kunnen afschaffen.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Dit is wel een groot probleem, ten eerste verliezen mensen in hun eigen directe omgeving de grip en het zicht op het virus, en ten tweede zien we op landelijk niveau ook niet meer wat er echt aan de hand is om daar beleid op te maken.Dracula schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:52:
Ow wauw, dacht eens even kijken of je laten testen inderdaad zo druk is…
...
Samen met het percentage positief gister van 8,1% helemaal geen goed teken.
Absolute cijfers zeggen over 1 tot 2 dagen niet zo veel meer, omdat niet iedereen (op tijd) heeft kunnen testen.
Wat ik me vanochtend zat af te vragen, is de Delta-variant veel besmettelijker, of veel sneller besmettelijker, maar verder ongeveer even besmettelijk?
Ik hoor, ook in m'n omgeving, toch best regelmatig dat mensen klachten ontwikkelen best wel vlot na een contact met een besmet persoon. Dus als je nu na 24h in contact met een besmet persoon al zelf besmettelijk bent i.p.v. na 3 dagen, heeft dat natuurlijk een enorme impact op het tempo van verspreiden.
edit: per saldo is de besmettelijkheid natuurlijk gelijk, maar maatregelen hebben een veel grotere impact als de generatietijd korter is en de R0 lager is en vaccinatie heeft ook veel meer effect/ er is veel minder vaccinatie/ groepsimmuniteit nodig.
Ik hoor, ook in m'n omgeving, toch best regelmatig dat mensen klachten ontwikkelen best wel vlot na een contact met een besmet persoon. Dus als je nu na 24h in contact met een besmet persoon al zelf besmettelijk bent i.p.v. na 3 dagen, heeft dat natuurlijk een enorme impact op het tempo van verspreiden.
edit: per saldo is de besmettelijkheid natuurlijk gelijk, maar maatregelen hebben een veel grotere impact als de generatietijd korter is en de R0 lager is en vaccinatie heeft ook veel meer effect/ er is veel minder vaccinatie/ groepsimmuniteit nodig.
[ Voor 21% gewijzigd door rik86 op 08-07-2021 11:01 ]
Nee; mensen gaan op vakantie. Je weet wel; het gene waar ze recht op hebben. Stoute jeugd!Dracula schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:52:
Ondertussen in de ziekenhuizen: https://experience.arcgis...1779b4cdd9d81e44b9b1032d0 opnieuw een daling.
[ Voor 17% gewijzigd door xzaz op 08-07-2021 11:04 ]
Ze hebben er recht op?xzaz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:02:
[...]
Nee; mensen gaan op vakantie. Je weet wel; het gene waar ze recht op hebben. Stoute jeugd!
Ik ben toch geneigd ook deze bij hem neer te leggen. Zo ongeveer niemand had verwacht dat de disco's e.d. eind juni alweer open zouden gaan. Dit had probleemloos een maandje later gekund zonder al te veel gemor vanuit de maatschappij. Daarbij kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de Jonge dit zag als een mooie kans om zijn TVT paradepaardje in de lucht te krijgen.t_captain schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:06:
Hij wil.
Voordat we Hugo de Jonge en de recente versoepelingen van alles de schuld geven, ook in de rest van de wereld zien we dit soort plotselinge stijgingen:
De Franse minister van Europese Zaken, Clement Beaune, adviseert zijn landgenoten om voorlopig geen vakanties te boeken naar Spanje of Portugal. Hij noemt de situatie rond de verspreiding van de Delta-variant in die landen bij zender France 2 'bijzonder zorgwekkend'.
Het onder toeristen populaire Portugal maakte gisteren voor het eerst sinds februari melding van meer dan 3000 nieuwe besmettingen in 24 uur tijd, een stijging van 40 procent ten opzichte van dezelfde dag vorige week. Er worden vooral veel nieuwe besmettingen gemeld onder jongeren die niet zijn gevaccineerd tegen het coronavirus.
De Australische deelstaat New South Wales krijgt 300.000 coronavaccins extra, vanwege een uitbraak van de deltavariant in Sydney. De stad en omliggende regio zitten sinds eind juni in lockdown. Inwoners hebben een geldige reden nodig om hun huis te verlaten, maar daar houdt niet iedereen zich aan. Premier Scott Morrison noemt de situatie 'zeer ernstig' en roept inwoners op zich aan de coronaregels te houden.
Zuid-Korea wordt geconfronteerd met de grootste toename aan coronabesmettingen sinds het begin van de pandemie. Het land meldt vandaag 1275 nieuwe gevallen, na de dagen ervoor respectievelijk 1200 en 1240 positieve tests te hebben afgenomen.
,,De deltavariant kan de zomer verzieken'', zegt de Franse regeringswoordvoerder Gabriel Attal. De zeer besmettelijke virusmutatie wint terrein in Frankrijk en wordt nu bij 40 procent van de nieuwe coronagevallen vastgesteld. Als de variant een vierde golf veroorzaakt, heeft dat grote gevolgen voor de vrijheid van de Fransen en het toerisme.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Een maand of een jaar later had helemaal niks uitgemaakt. Deze variant had sowieso om zich heen geslagen naar mijn inziens. Het is alleen de snelheid waarmee het gaat.klaaas schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:05:
[...]
Ik ben toch geneigd ook deze bij hem neer te leggen. Zo ongeveer niemand had verwacht dat de disco's e.d. eind juni alweer open zouden gaan. Dit had probleemloos een maandje later gekund zonder al te veel gemor vanuit de maatschappij. Daarbij kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de Jonge dit zag als een mooie kans om zijn TVT paradepaardje in de lucht te krijgen.
Gezien de vaccinatiecampagne maakt een maand een wereld van verschil.xzaz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:07:
[...]
Een maand of een jaar later had helemaal niks uitgemaakt. Deze variant had sowieso om zich heen geslagen naar mijn inziens. Het is alleen de snelheid waarmee het gaat.
Dat zijn vier miljoen extra prikken waarmee het risico op ziekenhuisopname beperkt wordt.
Dat zijn vooral 20'ers en 30'ers die kwamen sowieso al heel weinig in 't ziekenhuis. En ja ik weet Long covid etc etc maar dat is het risico wat de jeugd neemt.MikeyMan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:08:
[...]
Gezien de vaccinatiecampagne maakt een maand een wereld van verschil.
Dat zijn vier miljoen extra prikken waarmee het risico op ziekenhuisopname beperkt wordt.
Sterker nog: bijna alle kwetsbaren hebben hun tweede prik gehad, er zijn ondertussen 17,1 miljoen prikken gezet. Landen als Australië en Zuid-Korea hebben met de delta variant een veel groter probleem, zo heeft slechts 8% van de bevolking 'down under' beide prikken gehad.MikeyMan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:08:
Gezien de vaccinatiecampagne maakt een maand een wereld van verschil.
Ik heb onlangs al becijferd dat er nog 8 miljoen mensen tussen 17 en 60 zijn die nog geen of slechts 1 prik gehad hebben en dus onvoldoende beschermd zijn. Een substantieel deel daarvan zijn ouders van die 20 en 30-ers.xzaz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:11:
[...]
Dat zijn vooral 20'ers en 30'ers die kwamen sowieso al heel weinig in 't ziekenhuis. En ja ik weet Long covid etc etc maar dat is het risico wat de jeugd neemt.
Hij wil.
En voor hun ouders?xzaz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:11:
[...]
Dat zijn vooral 20'ers en 30'ers die kwamen sowieso al heel weinig in 't ziekenhuis. En ja ik weet Long covid etc etc maar dat is het risico wat de jeugd neemt.
Ik ben wel benieuwd; is dit struisvogelpolitiek, wensdenken of iets anders?
[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 08-07-2021 11:14 ]
Die zijn al gevaccineerd als het goed is
Het feit dat Delta elders zonder versoepelingen tot veel besmettingen leidt zou m.i. een waarschuwing moeten zijn om niet al te hard te versoepelen. Dan stapel je risico op risico.hoevenpe schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:05:
Voordat we Hugo de Jonge en de recente versoepelingen van alles de schuld geven, ook in de rest van de wereld zien we dit soort plotselinge stijgingen:
Hij wil.
Voorlopig niet volledig dus.
Let wel; hier zitten ook veel veertigers bij.
Kan ook betekenen dat enorm veel mensen klachten hebben en zich laten testen. Dat zou wel wat betekenen voor de cijfers over een paar dagenDracula schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:52:
Grote evenementen uitstellen en dansgelegenheden een paar weken dicht lijkt me sowieso een goed plan, dat helpt ook corona weer even bij iedereen op het netvlies te krijgen.klaaas schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:16:
Het feit dat Delta elders zonder versoepelingen tot veel besmettingen leidt zou m.i. een waarschuwing moeten zijn om niet al te hard te versoepelen. Dan stapel je risico op risico.
Dat is wel zo maar vrijwel geen één land heeft de toename die we hier hebben. Dat hebben we dan wel weer knap gedaan.hoevenpe schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:05:
[...]
[...]
[...]
[...]
Ik was al geen fan van de Jonge, die heeft m.i. al eerder verkeerde besluiten genomen maar het begint nu wel een beetje groteske vormen aan te nemen.
Vakantie is voor mij wat minder belangrijk, daar gaat het me niet om. Ik begrijp heel goed dat die behoefte anders is als je als gezin met 4 personen 3 hoog achter zit in hartje Amsterdam op 40 vierkante meter. Voor mij geld dat niet.
Wat voor mij op een gegeven moment wel van belang wordt is zakelijk te kunnen reizen. Als dat in September niet kan verlies ik zomaar een 25% van mijn inkomen (waar Covid toch al een deuk in had geslagen).
Niet alles heeft met plezier te maken.
Het blijven dagkoersen, die 150% dag op dag stijging kan ook een eenmalige uitschieter geweest zijn.Indoubt schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:20:
Dat is wel zo maar vrijwel geen één land heeft de toename die we hier hebben. Dat hebben we dan wel weer knap gedaan.
Zorgelijk zeker, maar laten we niet in paniek raken.
Maar waarom zijn besmettingen zo erg dan? Het is maar de vraag of dit tot veel ziekenhuisopnames zal leiden... daar kun je nog niets over zeggen.klaaas schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:16:
Het feit dat Delta elders zonder versoepelingen tot veel besmettingen leidt zou m.i. een waarschuwing moeten zijn om niet al te hard te versoepelen. Dan stapel je risico op risico.
Dat 8 miljoen mensen tussen 17 en 60 geen of slechts één vaccinatie hebben gehad zegt niets over de risico's. Risicogroepen zijn namelijk waarschijnlijk wél volledig gevaccineerd en het aantal doden in deze leeftijdsgroep 17-60 is sinds start van de pandemie 550. Dat is echt een heel laag aantal. En het merendeel daarvan was waarschijnlijk vanwege onderliggend lijden.
Testen lijkt inderdaad ofwel afgeschaald, ofwel overspoeld.
Vanuit Zoetermeer zou ik naar Brielle of Middelharnis moeten. Op respectievelijk 50 minuten en 1 uur en 6 minuten.
Als dat geen deuk in de testbereidheid slaat weet ik het ook niet meer.
Vanuit Zoetermeer zou ik naar Brielle of Middelharnis moeten. Op respectievelijk 50 minuten en 1 uur en 6 minuten.
En hoeveel zijn er 50+ daarvan? Want 8 miljoen klinkt veel, maar 6 miljoen daarvan lopen sowieso een beperkt risico.klaaas schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:13:
[...]
Ik heb onlangs al becijferd dat er nog 8 miljoen mensen tussen 17 en 60 zijn die nog geen of slechts 1 prik gehad hebben en dus onvoldoende beschermd zijn. Een substantieel deel daarvan zijn ouders van die 20 en 30-ers.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Nogmaals, beperkt is niet 0.Señor Sjon schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:26:
[...]
En hoeveel zijn er 50+ daarvan? Want 8 miljoen klinkt veel, maar 6 miljoen daarvan lopen sowieso een beperkt risico.
Als er te snel teveel mensen besmet raken, wordt ook dat beperkt risico uiteindelijk een beste berg mensen.
Niet erg als het een beetje spreidt, wel als het binnen een paar weken komt.
:fill(white):strip_exif()/f/image/n8daVovuKUuYR1ZY9f2wGYd3.png?f=user_large)
van: https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/wr/mm6915e3.htm
Let wel; per 100.000 population, en met de kanttekening dat Delta in de UK voor relatief iets meer opnames lijkt te zorgen.
[ Voor 29% gewijzigd door MikeyMan op 08-07-2021 11:34 ]
Ehm nee? Ik ben van 80 en had de mazzel dat ik redelijk vlot kon na dat ik mocht maar zit nog op nummer twee te wachten hoor.
Ziekenhuisopnames lopen altijd achter de besmettingen aan. Het is dus niet gek dat de opnames nu nog niet oplopen. We zullen de komende week à twee weken moeten kijken hoe het gaat. Dat het niet zo hard zal gaan als eerder, staat buiten kijf. Daarvoor hebben we inmiddels genoeg mensen gevaccineerd. Maar er is een reële kans dat de druk op de zorg significant zal toenemen. In de UK - die, ik zeg het nog maar eens, zowel qua vaccins als qua delta ong. 4 weken voorlopen - worden nu al weer operaties afgezegd in verband met het stijgende aantal ziekenhuispatiënten. Er liggen daar nu alweer zo'n 2000 mensen in het ziekenhuis. En onze zorg kampt al met overwerkte mensen en achterstanden van de afgelopen 1,5 jaar. Als we nu weer een significante stijging zien, is dat gewoon te veel.Dennis schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:25:
[...]
Maar waarom zijn besmettingen zo erg dan? Het is maar de vraag of dit tot veel ziekenhuisopnames zal leiden... daar kun je nog niets over zeggen.
Dat 8 miljoen mensen tussen 17 en 60 geen of slechts één vaccinatie hebben gehad zegt niets over de risico's. Risicogroepen zijn namelijk waarschijnlijk wél volledig gevaccineerd en het aantal doden in deze leeftijdsgroep 17-60 is sinds start van de pandemie 550. Dat is echt een heel laag aantal. En het merendeel daarvan was waarschijnlijk vanwege onderliggend lijden.
Over die operaties in de UK:
Hospitals are again having to cancel operations, including cancer surgery, because they are treating growing numbers of patients with Covid and losing staff who are having to isolate.
Leeds Teaching Hospitals NHS trust has had to call off some planned non-urgent operations this week to help it cope with an influx of patients who have been left seriously ill with Covid.
[ Voor 44% gewijzigd door Cocytus op 08-07-2021 11:31 ]
Je moet wat doen om de groei in de aantallen geinfecteerden te beperken. Het testen bemoeilijken is dan een goede oplossing die snel werktMikeyMan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:26:
hier (tweede helft jaren '70) ook pas over een week nummer 2, dus pas over 3 weken volledig beschermd.Dracula schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:28:
[...]
Ehm nee? Ik ben van 80 en had de mazzel dat ik redelijk vlot kon na dat ik mocht maar zit nog op nummer twee te wachten hoor.
[ Voor 3% gewijzigd door breew op 08-07-2021 11:30 ]
Zit hier ook niet testen voor vakantie bij, doen de ggd’s dat nu ook want was wel een vraag die ik kreeg toen ik even probeerde de afspraak online te maken.MikeyMan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:26:
Een risico van 0 bestaat niet in het leven. Dat moet je dus ook niet nastreven.MikeyMan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:28:
Nogmaals, beperkt is niet 0.
Als er te snel teveel mensen besmet raken, wordt ook dat beperkt risico uiteindelijk een beste berg mensen.
Niet erg als het een beetje spreidt, wel als het binnen een paar weken komt.
Waar zeg ik dat?Dennis schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:30:
[...]
Een risico van 0 bestaat niet in het leven. Dat moet je dus ook niet nastreven.
Men doet soms net alsof al die besmettingen niet tot opnames gaan leiden. En dat hoeft van mij ook niet.
Maar in dit tempo zitten we binnen een week op 10k+ besmettingen.
En een week later op een veelvoud.
Ook met kleine percentages gaat dat (weer!) druk leggen op de ziekenhuizen die nog een enorme achterstand in te lopen hebben. Zowel qua rust voor het personeel als operaties.
@Dracula Volgens mij word je voor het reizen naar de commercielen doorverwezen.
[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 08-07-2021 11:32 ]
Nou, dan ben ik wel benieuwd hoe dat kan. Want de risicogroepen die voornamelijk in de ziekenhuizen belandden zijn inmiddels dubbel gevaccineerd. Dus als die nu tóch weer in het ziekenhuis komen kunnen we concluderen dat die vaccins helemaal niet zo goed helpen.Cocytus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:29:
Ziekenhuisopnames lopen altijd achter de besmettingen aan. Het is dus niet gek dat de opnames nu nog niet oplopen. We zullen de komende week à twee weken moeten kijken hoe het gaat. Dat het niet zo hard zal gaan als eerder, staat buiten kijf. Daarvoor hebben we inmiddels genoeg mensen gevaccineerd. Maar er is een reële kans dat de druk op de zorg significant zal toenemen. In de UK - die, ik zeg het nog maar eens, zowel qua vaccins als qua delta ong. 4 weken voorlopen - worden nu al weer operaties afgezegd in verband met het stijgende aantal ziekenhuispatiënten. Er liggen daar nu alweer zo'n 2000 mensen in het ziekenhuis. En onze zorg kampt al met overwerkte mensen en achterstanden van de afgelopen 1,5 jaar. Als we nu weer een significante stijging zien, is dat gewoon te veel.
Weet ik nietDennis schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:30:
[...]
Een risico van 0 bestaat niet in het leven. Dat moet je dus ook niet nastreven.
Wat betreft verkeersdoden hebben wij in Nederland 2 jaar terug ook een ander doel gezet. In plaats van te zeggen: "500 doden is acceptabel en een dalende lijn", hebben wij nu in Nederland gezegd dat het streven 0 doden moet zijn.
In plaats van te kijken naar het daadwerkelijke aantal, word aan het eind van het jaar gekeken: "Waren het er 0"? Nee? Dan gaan we door.
Streven naar 0 betekent niet dat het ooit 0 zal worden. Maar streven naar een paar honderd, is geen goede tactiek.
Zo zou het ook met besmettingen/ziekten moeten zijn. Niet streven naar 20.000 kankerpatienten. Streven naar 0, waardoor je altijd scherp bent.
die zijn *grotendeels* gevaccineerd...Dennis schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:32:
[...]
Nou, dan ben ik wel benieuwd hoe dat kan. Want de risicogroepen die voornamelijk in de ziekenhuizen belandden zijn inmiddels dubbel gevaccineerd. Dus als die nu tóch weer in het ziekenhuis komen kunnen we concluderen dat die vaccins helemaal niet zo goed helpen.
je hebt maar 800 mensen op de IC nodig om de boel weer vast te laten lopen...
Vraag me af of dit een economische keuze wordt, waarbij we kiezen tussen onze eigen economie (alles blijft open, vakanties vallen in het water) of de economie buiten Nederland (versoepelingen worden teruggedraaid, zaken gaan dicht, maar vakanties gaan wel door, dus we kunnen geld uitgeven elders).
De keuze voor 'het volk' lijkt wel te zijn: nu feesten en over twee weken niet op vakantie, of niet feesten en straks wel op vakantie (waar je wel weer kunt feesten, misschien). Allebei lijkt me deze zomer onmogelijk.
De keuze voor 'het volk' lijkt wel te zijn: nu feesten en over twee weken niet op vakantie, of niet feesten en straks wel op vakantie (waar je wel weer kunt feesten, misschien). Allebei lijkt me deze zomer onmogelijk.
Ben van 1972 en gisteren de tweede gehad.Dracula schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:28:
Over 6 dagen goed beschermd (Pfizer), apart dat de app nu al nationale en internationale QR codes toont.
Als ze binnen een paar dagen komen gaat het bij 200 waarschijnlijk al rammelen.breew schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:36:
[...]
die zijn *grotendeels* gevaccineerd...
je hebt maar 800 mensen op de IC nodig om de boel weer vast te laten lopen...
Probleem is alleen dat de groep die kiest voor 'nu feesten' waarschijnlijk een andere is dan 'straks op vakantie'.autje schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:36:
Vraag me af of dit een economische keuze wordt, waarbij we kiezen tussen onze eigen economie (alles blijft open, vakanties vallen in het water) of de economie buiten Nederland (versoepelingen worden teruggedraaid, zaken gaan dicht, maar vakanties gaan wel door, dus we kunnen geld uitgeven elders).
Dus de ene groep kiest voor de andere.
[ Voor 55% gewijzigd door MikeyMan op 08-07-2021 11:40 ]
40'ers zijn niet echt een enorme risico groep natuurlijk. Dat is 50+ voornamelijk en die hebben volgens mij intussen wel beide prikken gehad intussen dacht ik?MikeyMan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:17:
[...]
Voorlopig niet volledig dus.
Let wel; hier zitten ook veel veertigers bij.
Voor nationaal is de wijziging naar 2 weken wachtijd pas vanaf 10 juli en in sommige landen kom je ook binnen met 1 prik.hoevenpe schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:39:
[...]
Ben van 1972 en gisteren de tweede gehad.
Over 6 dagen goed beschermd (Pfizer), apart dat de app nu al nationale en internationale QR codes toont.
time is infinite, but each week is ten hours short..
Omdat ontvangende landen kunnen kiezen om jou wel of niet toe te laten. Sommige landen laten jou al binnen op de dag van de tweede vaccinatie, andere na een week en sommige pas na 2 weken. De QR code bevat die info. Het is dus correct dat je de code hebt. Of je er mee op pad kan, hangt af van waar je naartoe wilhoevenpe schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:39:
[...]
Even ronde cijfers pakken voor het gemak.hoevenpe schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:05:
[...]
[...]
[...]
[...]
Wij zaten op het dieptepunt gemiddeld (7 daags gemiddelde) op 600 en nu op 1800 (+200%), in 1,5 week tijd.
Frankrijk zat op 1800 en nu op 2700 (+50%). Per inwoner is dit aantal de helft van wat Nederland heeft.
Duitsland zat op 550 en nu op 600 (+10%). Per inwoner is dit aantal 1/15e van wat Nederland heeft.
Italië zat op 730 en nu op 830 (+15%). Per inwoner is dit aantal 1/7e van wat Nederland heeft.
België zat op 420 en nu op 630 (+50%). Per inwoner is dit aantal 2/3e van wat Nederland heeft.
Zuid-Korea zal op 460 en zit nu op 830 (+80%). Per inwoner is dit aantal 1/6e van wat Nederland heeft.
Portugal zit volgens jouw quote op +40% besmettingen week-op-week. Wij zitten op +600% week-op-week.
Hoezo 'vergelijkbare stijgingen'?
De enige landen waar de stijging misschien vergelijkbaar is, zijn Spanje en de UK.
En ook bij 1 prik heb je al een extra percentage bescherming tegen ziekenhuis oonames
Ik heb er 1. Kreeg de dag erop meteen internationale QR code...hoevenpe schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:39:
[...]
2e krijg ik over 4 weken. ( Pfizer)
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Als dat gebeurt kan niemand meer zeggen dat de vaccins effectief zijn.MikeyMan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:40:
Als ze binnen een paar dagen komen gaat het bij 200 waarschijnlijk al rammelen.
En zou het hoge aantal besmettingen misschien niet komen doordat nu zoveel mensen zich laten testen bij Testen voor Toegang?
Vergeet niet dat circa 10% van de nederlanders zich niet zal laten vaccineren omdat ze dat simpelweg niet willen, uit geloofsovertuiging of misschien wel niet kunnen wegens doktersadvies. Toch 1,8 Miljoen mensen..... daar hoeft ook niet heel veel te gebeuren of de ziekenhuizen lopen weer vol. (even ervanuit gegaan dat de niet-gevaccineerden evenredig over de leeftijdsschijven verdeeld zijn)Dennis schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:32:
[...]
Nou, dan ben ik wel benieuwd hoe dat kan. Want de risicogroepen die voornamelijk in de ziekenhuizen belandden zijn inmiddels dubbel gevaccineerd. Dus als die nu tóch weer in het ziekenhuis komen kunnen we concluderen dat die vaccins helemaal niet zo goed helpen.
Meest trieste is nog dat jouw kennelijke verspreking in deze een beschrijving van de praktijk isBubba76 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:33:
Gelukkig wacht niet iedereen op onze fantastische volksvertegenwoordigers.
Uitleg: De regering (De Jonge) ≠ volksvertegenwoordigers. De ironie is dat de (krappe) meerderheid van de volksvertegenwoordigers aan de leiband van de regering loopt.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Niet echt een enorme risicogroep: overgewicht en onbekende onderliggende kwalen zijn natuurlijk niet uitgesloten.Metro2002 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:41:
[...]
40'ers zijn niet echt een enorme risico groep natuurlijk. Dat is 50+ voornamelijk en die hebben volgens mij intussen wel beide prikken gehad intussen dacht ik?
Verder:
/f/image/ZkUgsQpLuPgkVdJQGRl9yLfi.png?f=fotoalbum_large)
Dit slaat echt als een tang op een varken.Dennis schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:42:
[...]
Als dat gebeurt kan niemand meer zeggen dat de vaccins effectief zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 08-07-2021 11:47 ]
Deze komt vaak terug, maar ook alleen in de GGD-cijfers is de stijging enorm. En iemand die positief test bij TvT, hoeft geen test meer te doen bij de GGD. Dus die zitten daar niet bij in.Dennis schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:42:
[...]
En zou het hoge aantal besmettingen misschien niet komen doordat nu zoveel mensen zich laten testen bij Testen voor Toegang?
Ik vind 2 miljoen ook best veel (het waren er toen iets minder trouwens). En voor elk 5 jaar contingent onder de 50 komt er dan nog een kleine miljoen bij. Het gaat dus altijd nog om behoorlijke getallen waar nog behoorlijk wat vervelende ziektegevallen uit kunnen komen.Señor Sjon schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:26:
[...]
En hoeveel zijn er 50+ daarvan? Want 8 miljoen klinkt veel, maar 6 miljoen daarvan lopen sowieso een beperkt risico.
Maar wat mij (en volgens mij meer mensen) steekt is vooral dat het niet nodig was. Bijna elke ernstige zieke die de huidige opleving oplevert was in zeker zin voorkoombaar. En nee, we gaan niet voor altijd of jaren in lockdown voor een enkele ernstig zieke, maar bepaalde activiteiten nog net wat langer uitstellen was een keuze geweest waarmee we veel potentieel leed hadden kunnen voorkomen.
Hij wil.
Maar als iemand positief test bij TvT gaan vrienden/ouders/huisgenoten als het goed is naar de GGD voor een test. Het hele idee achter TvT is dat je dat laat doen voordat je uit gaat, de meeste mensen die in clubs besmet zijn geraakt zullen na alle berichtgeving naar de GGD gegaan zijn.vickypollard schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:44:
Deze komt vaak terug, maar ook alleen in de GGD-cijfers is de stijging enorm. En iemand die positief test bij TvT, hoeft geen test meer te doen bij de GGD. Dus die zitten daar niet bij in.
Enkele weken geleden ook getest op een GGD locatie. Waar er in de winter 4-6 tester afname plekken tegelijk bezet waren, was er toen maar 1 bezet. Dus de GGDs moeten nu ineens weer extra test afnemers inroosteren.MikeyMan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:26:
Ik heb geen zin om een sig te maken.
Waarom denk je dat autogordels verplicht zijn?xzaz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:11:
[...]
En ja ik weet Long covid etc etc maar dat is het risico wat de jeugd neemt.
Bovenstaande stelling is om meerdere reden niet juist/volledig, waaronder:
- er is een kans op een besmetting en dat vormt bij verwezenlijking kortdurend een risico voor anderen
- langdurige klachten die eventueel optreden kosten maatschappelijk kapitaal
Dat laatste betreft bijvoorbeeld de zorgkosten (een belangrijk deel van jouw werkelijke zorgpremie wordt betaald uit belastinggeld, slechts een gedeelte betaal je zelf), maar ook uit de kosten door maatschappelijke uitval als gevolg van eventuele gedeeltelijke of gehele arbeidsongeschiktheid en daarmee samenhangend verlies aan maatschappelijke productiviteit en/of uitkeringen voor arbeidsongeschiktheid als het medewerkers in loondienst betreft en/of bijstandsuitkeringen.
Dus nee, dat is niet een risico wat 'de jeugd' alleen neemt.
Bovenstaande is nog een van de vele redenen waarom het laten 'rondgaan' waardoor massaal veel besmettingen optreden (na afronding van de vaccinatiecampagne) wat mij betreft zo'n onzalig plan is. Er zijn immers altijd mensen die niet beschermd zijn, bijvoorbeeld omdat ze niet gevaccineerd kunnen of (helaas die mensen zijn er ook) willen worden. Maar linksom of rechtsom hebben die mensen uiteraard wel behoefte aan zorg als dat nodig is.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Vrees dat de meeste nu zitten te prikkenThekk schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:51:
[...]
Enkele weken geleden ook getest op een GGD locatie. Waar er in de winter 4-6 tester afname plekken tegelijk bezet waren, was er toen maar 1 bezet. Dus de GGDs moeten nu ineens weer extra test afnemers inroosteren.

Nope. Ik ben van 1970, en krijg 19 juli mijn tweede Pfizer. En leeftijdsgenoten uit mijn omgeving zitten allemaal rond dezelfde datum. Ik schat rond 1 augustus volledige bescherming voor vijftigers in zuid-oost-Brabant. Ik zag dan ook veel onbegrip n.a.v. de versoepelingen van 26 juni. Gevoelsmatig werd mijn 'vrijheid' eerder beperkt dan vergroot. Ik ga in ieder geval tot augustus low-profile door het leven. Daar heb ik overigens weinig moeite mee.Metro2002 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:41:
[...]
40'ers zijn niet echt een enorme risico groep natuurlijk. Dat is 50+ voornamelijk en die hebben volgens mij intussen wel beide prikken gehad intussen dacht ik?
Ja, maar covid gaat niet weg dus het zal altijd rond blijven gaan. Je kunt het niet wegkrijgen. De griep gaat ook niet weg. Face it. Daarom is deze strategie gekozen en daarom gaan we gelukkig niet eeuwig in lockdown. Doe me een lol zeg... ik spring nog liever voor de trein dan nog twee winters deze ellende.Number10 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:53:
Waarom denk je dat autogordels verplicht zijn?
Bovenstaande stelling is om meerdere reden niet juist/volledig, waaronder:
- er is een kans op een besmetting en dat vormt bij verwezenlijking kortdurend een risico voor anderen
- langdurige klachten die eventueel optreden kosten maatschappelijk kapitaal
Dat laatste betreft bijvoorbeeld de zorgkosten (een belangrijk deel van jouw werkelijke zorgpremie wordt betaald uit belastinggeld, slechts een gedeelte betaal je zelf), maar ook uit de kosten door maatschappelijke uitval als gevolg van eventuele gedeeltelijke of gehele arbeidsongeschiktheid en daarmee samenhangend verlies aan maatschappelijke productiviteit en/of uitkeringen voor arbeidsongeschiktheid als het medewerkers in loondienst betreft en/of bijstandsuitkeringen.
Dus nee, dat is niet een risico wat 'de jeugd' alleen neemt.
Bovenstaande is nog een van de vele redenen waarom het laten 'rondgaan' waardoor massaal veel besmettingen optreden (na afronding van de vaccinatiecampagne) wat mij betreft zo'n onzalig plan is. Er zijn immers altijd mensen die niet beschermd zijn, bijvoorbeeld omdat ze niet gevaccineerd kunnen of (helaas die mensen zijn er ook) willen worden. Maar linksom of rechtsom hebben die mensen uiteraard wel behoefte aan zorg als dat nodig is.
We hebben het over een aantal weken waarin de groep mensen > 30 ook dubbel gevaccineerd kan zijn bijvoorbeeld. Het is niet bepaald lekker uitlegbaar waarom in ene alles open moest.Dennis schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:57:
[...]
Ja, maar covid gaat niet weg dus het zal altijd rond blijven gaan. Je kunt het niet wegkrijgen. De griep gaat ook niet weg. Face it. Daarom is deze strategie gekozen en daarom gaan we gelukkig niet eeuwig in lockdown. Doe me een lol zeg... ik spring nog liever voor de trein dan nog twee winters deze ellende.
Je kunt wel dreigen met suicide-door-trein, dat lost het voldongen feit niet op dat we nu afstevenen op wederom een onnodige, onhandige en onwenselijke situatie. Jouw cognitieve dissonantie tegen lockdown maatregelen verandert daar niets aan.
Uiteraard wil niemand in dit topic oneindig lang met covid-19 maatregelen moeten leven, daarom zijn de meesten er ook op gebrand het nu zo te organiseren dat we hier zo goed mogelijk uitrollen en nooit meer terug hoeven. Nu ga je op de valreep wellicht alsnog weer een stap of stappen terug moeten en je weet ook dat het uitdoven van die besmettingshaarden veel langer duurt dan het oplaaien er van. Dus nu 2 weken plezier betekent wellicht 4-6 weken ellende.
Ik denk dat daar toch best wat overlap in zit. Een hoop jongeren die net pas klaar zijn met hun laatste studie-activiteiten, of nu nog bezig, en over 3 weken een vakantie naar de Costa Brava of waar dan ook hebben gepland.MikeyMan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:40:
[...]
Probleem is alleen dat de groep die kiest voor 'nu feesten' waarschijnlijk een andere is dan 'straks op vakantie'.
Dus de ene groep kiest voor de andere.
Wat maakt dat voor verschil dan? De vaccins helpen tegen ernstig ziek worden, niet tegen verspreiding. Het enige argument waarom ze wel deels tegen verspreiding helpen is omdat er minder mensen ernstig ziek worden en díe mensen geen klachten ontwikkelen en dus vrijwel niet verder verspreiden.NiGeLaToR schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:05:
We hebben het over een aantal weken waarin de groep mensen > 30 ook dubbel gevaccineerd kan zijn bijvoorbeeld. Het is niet bepaald lekker uitlegbaar waarom in ene alles open moest.
Die groep dertigers werd al niet ziek en na vaccinatie worden ze ook niet ziek. Het maakt voor hen dus niet uit. Risicogroepen zijn als het goed is al wél dubbel gevaccineerd.
We komen in een onwenselijke situatie omdat de doelpalen tijdens de wedstrijd verplaatst worden. Het aantal opnames was altijd de maatstaf en nu is het opeens het aantal besmette personen. Wat natuurlijk deze week veel hoger ligt omdat we (met minder betrouwbare testen ook nog eens) meer zijn gaan testen.Je kunt wel dreigen met suicide-door-trein, dat lost het voldongen feit niet op dat we nu afstevenen op wederom een onnodige, onhandige en onwenselijke situatie. Jouw cognitieve dissonantie tegen lockdown maatregelen verandert daar niets aan.
Ik snap het open gaan van die discotheken ook niet zo goed want juist in dat soort muffe ruimtes is de kans op superspreading enorm.Uiteraard wil niemand in dit topic oneindig lang met covid-19 maatregelen moeten leven, daarom zijn de meesten er ook op gebrand het nu zo te organiseren dat we hier zo goed mogelijk uitrollen en nooit meer terug hoeven. Nu ga je op de valreep wellicht alsnog weer een stap of stappen terug moeten en je weet ook dat het uitdoven van die besmettingshaarden veel langer duurt dan het oplaaien er van. Dus nu 2 weken plezier betekent wellicht 4-6 weken ellende.
Nee, de doelpalen staan nog op dezelfde plek. Vanochtend nog bevestigd dat het beleid om te sturen op ziekenhuis/ic opnames gewoon blijft. Het enige wat op dit moment zorgwekkend is, is dat het aantal besmettingen nu explodeert.... Als dit een half jaar geleden was gebeurd waren de rapen gaar, nu moeten we hopen dat het vaccineren zijn werk doet en de ziekenhuizen normaal kunnen blijven functioneren.Dennis schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:13:
[...]
We komen in een onwenselijke situatie omdat de doelpalen tijdens de wedstrijd verplaatst worden. Het aantal opnames was altijd de maatstaf en nu is het opeens het aantal besmette personen. Wat natuurlijk deze week veel hoger ligt omdat we (met minder betrouwbare testen ook nog eens) meer zijn gaan testen.
Maar dan moet de regering nu dus niet moord en brand gaan schreeuwen. Want het aantal ziekenhuisopnames zou niet meer zo hard mogen stijgen omdat we immers gevaccineerd zijn, toch?stylezzz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:21:
Nee, de doelpalen staan nog op dezelfde plek. Vanochtend nog bevestigd dat het beleid om te sturen op ziekenhuis/ic opnames gewoon blijft. Het enige wat op dit moment zorgwekkend is, is dat het aantal besmettingen nu explodeert.... Als dit een half jaar geleden was gebeurd waren de rapen gaar, nu moeten we hopen dat het vaccineren zijn werk doet en de ziekenhuizen normaal kunnen blijven functioneren.
https://www.nu.nl/coronav...toename-besmettingen.html
In een aantal gevallen nemen zowel horeca als gemeenten nu zelf maatregelen. De "dansen met jansen" werd door veel gemeenten al met argus ogen bekeken en is terecht gebleken.
De jong wacht nog op het advies, zelden zo'n slechte minister gezien en dat op zo'n cruciale post in een crisis
In een aantal gevallen nemen zowel horeca als gemeenten nu zelf maatregelen. De "dansen met jansen" werd door veel gemeenten al met argus ogen bekeken en is terecht gebleken.
De jong wacht nog op het advies, zelden zo'n slechte minister gezien en dat op zo'n cruciale post in een crisis

Nou... de media is alweer aan het spinnen op de vakantiekleurcodes. Mag toch hopen dat dat niet leidend gaat worden.stylezzz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:21:
[...]
Nee, de doelpalen staan nog op dezelfde plek. Vanochtend nog bevestigd dat het beleid om te sturen op ziekenhuis/ic opnames gewoon blijft. Het enige wat op dit moment zorgwekkend is, is dat het aantal besmettingen nu explodeert.... Als dit een half jaar geleden was gebeurd waren de rapen gaar, nu moeten we hopen dat het vaccineren zijn werk doet en de ziekenhuizen normaal kunnen blijven functioneren.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
De regering schreeuwt toch ook niet moord en brandDennis schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:23:
[...]
Maar dan moet de regering nu dus niet moord en brand gaan schreeuwen. Want het aantal ziekenhuisopnames zou niet meer zo hard mogen stijgen omdat we immers gevaccineerd zijn, toch?
Als de besmettingen blijven stijgen verwacht De Jonge dat NL volgende week (donderdag) een ander kleurtje gaat krijgen.Señor Sjon schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:24:
[...]
Nou... de media is alweer aan het spinnen op de vakantiekleurcodes. Mag toch hopen dat dat niet leidend gaat worden.
https://www.nu.nl/coronav...dvies-over-nederland.html
Vanmorgen trouwens de sneltest gedaan, negatief (uiteraard). Maar allemensen wat was het druk
[ Voor 45% gewijzigd door St@m op 08-07-2021 12:26 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Volgens mij word het meeste moord en brand geschreeuwd door de media en hier op de fora.Dennis schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:23:
[...]
Maar dan moet de regering nu dus niet moord en brand gaan schreeuwen. Want het aantal ziekenhuisopnames zou niet meer zo hard mogen stijgen omdat we immers gevaccineerd zijn, toch?
Keep your fingers crossed
Jawel, want er is meteen een spoedadvies gevraagd bij het OMT. Aangezien in dat OMT allemaal risicomijdende personen in zitten kun je wel raden wat er in dat advies komt te staan. En kun je ook wel verwachten dat er weer verscherpingen komen van de maatregelen.St@m schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:24:
De regering schreeuwt toch ook niet moord en brandOf heb ik iets gemist?
En vergeet ook niet de rol van de media zoals @Señor Sjon hierboven al meldt.
Doen ze toch ook niet?
Dennis schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:23:
[...]
Hoe kom je daar nu weer bij? Vaccinaties helpen wel heel wat, het is het beste wat we hebben momenteel, maar volgens mij is het nooit als het ultieme wondermiddel beschouwd.Dennis schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:23:
[...]
Je kunt nog steeds ziek worden na vaccinatie maar minder ziek, je kunt nog steeds besmettelijk zijn na vaccinatie maar minder besmettelijk. Volgens mij is het nooit anders verkocht als dat behalve in de popie jopie pers
De rol van de media is niet de regering. Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar er is volgens mij niemand in paniek. Behalve de krantenvullers en mensen hier in deze topic.Dennis schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:26:
[...]
Jawel, want er is meteen een spoedadvies gevraagd bij het OMT. Aangezien in dat OMT allemaal risicomijdende personen in zitten kun je wel raden wat er in dat advies komt te staan. En kun je ook wel verwachten dat er weer verscherpingen komen van de maatregelen.
En vergeet ook niet de rol van de media zoals @Señor Sjon hierboven al meldt.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.