Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:13
Dennis schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:26:
[...]

Jawel, want er is meteen een spoedadvies gevraagd bij het OMT. Aangezien in dat OMT allemaal risicomijdende personen in zitten kun je wel raden wat er in dat advies komt te staan. En kun je ook wel verwachten dat er weer verscherpingen komen van de maatregelen.

En vergeet ook niet de rol van de media zoals @Señor Sjon hierboven al meldt.
Maar het is niet gezegd dat de regering dat advies 100% overneemt. Sterker nog, de afgelopen maanden zijn ze daar eerder vanaf geweken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
St@m schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:27:
[...]

De rol van de media is niet de regering. Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar er is volgens mij niemand in paniek. Behalve de krantenvullers en mensen hier in deze topic.
De regering laat wel erg zijn oor hangen naar de agenda's van Op1 en Beau/Jinek/Humberto om te zien wat er volgens hen speelt om daarmee te werken. Zoveel hebben ze zelf al toegegeven na gewobte gegevens. Dus als daar vol gas op vakanties en kleurcodes wordt gezet, komt dat indirect weer terug.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44

St@m

@ Your Service

stylezzz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:27:
[...]

Maar het is niet gezegd dat de regering dat advies 100% overneemt. Sterker nog, de afgelopen maanden zijn ze daar eerder vanaf geweken....
Precies
De Jonge zei woensdagavond vooralsnog niet van plan te zijn om zomaar nieuwe coronamaatregelen te treffen. Tijdens een debat zei hij tegen bezorgde Kamerleden dat hij trouw wil blijven aan de doelen van het coronabeleid.
https://www.nu.nl/coronav...dvies-over-nederland.html

Ben wel benieuwd welke kleur NL vanmiddag krijgt:
De Europese gezondheidsdienst ECDC baseert de kleurcodes van alle EU-lidstaten op onder meer het gemiddelde aantal positieve tests van de afgelopen veertien dagen. Die kaart wordt iedere donderdag bijgewerkt.
Señor Sjon schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:30:
[...]

De regering laat wel erg zijn oor hangen naar de agenda's van Op1 en Beau/Jinek/Humberto om te zien wat er volgens hen speelt om daarmee te werken. Zoveel hebben ze zelf al toegegeven na gewobte gegevens. Dus als daar vol gas op vakanties en kleurcodes wordt gezet, komt dat indirect weer terug.
Hoe bedoel je? Nederland kan niet de eigen kleur bepalen ofzo :?
Als je bedoelt dat het overgrote deel van Nederland op vakantie wil en daarvoor een groene/gele/oranje (weet ik het) kleur voor nodig is, en dan De jonge dan gaat kijken hoe daar te komen, dan snap ik je :P

Maar nogmaals, volgens mij schreeuwt er nog niemand moord en brand.

[ Voor 29% gewijzigd door St@m op 08-07-2021 12:33 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Indoubt schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:26:
[...]

Hoe kom je daar nu weer bij? Vaccinaties helpen wel heel wat, het is het beste wat we hebben momenteel, maar volgens mij is het nooit als het ultieme wondermiddel beschouwd.
Onze minister riep een tijdlang dat het vaccin de uitweg was uit de pandemie.

Is dat nu niet meer zo? -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:44
Señor Sjon schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:30:
Dus als daar vol gas op vakanties en kleurcodes wordt gezet, komt dat indirect weer terug.
De groep kiezers die deze zomer op vakantie wil is een stuk groter dan jongeren die gaan stappen...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Dennis schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:57:
[...]
Ja, maar covid gaat niet weg dus het zal altijd rond blijven gaan. Je kunt het niet wegkrijgen. De griep gaat ook niet weg. Face it. Daarom is deze strategie gekozen en daarom gaan we gelukkig niet eeuwig in lockdown.
Dat is (hoewel ik denk dat je het onbewust gebruikt) een stropop redenering. Overigens ook een stropop die de Nederlandse overheid vaak gebruikt in het openbaar om hun beleid te verdedigen. Er wordt als het ware gezegd: 'kunnen we niet wegkrijgen, dus is het huidige beleid het beste wat er is'. En dat is echt grote flauwekul.

Het gaat dus niet om het 'wegkrijgen' (hoewel dat mooi zou zijn als dat wel zou kunnen) maar om zo goed mogelijke te voorkomen dat mensen besmet raken en ziek worden. Dat kan onder andere door te vaccineren, maar zelfs dan heeft het versoepelen in noodtempo voordat de vaccins volledig zijn toegediend (aan iedereen die dat wil en voor iedereen die een vaccin kan krijgen) niks te maken met bovenstaande stropop.

Maak jij je in het dagelijks leven druk over een TBC besmetting in Nederland? De kans op een besmetting in Nederland is tegenwoordig heel klein, maar dat was in het recente verleden wel anders (denk bijvoorbeeld alleen maar aan alle scheldwoorden die beginnen met 'tering'). O.a. omdat de GGD achter elk geval aangaat dat ze verplicht wordt gemeld. Uiteraard helpt het ook dat TBC vaak te behandelen is en de besmettelijkheid dus afneemt, maar zo heeft elke besmettelijke ziekte wat dat betreft voor- en nadelen. Er zijn heel veel besmettelijke ziekten die gewoon worden ingedamd, en daarom is de besmettingskans in de maatschappij ook laag. Voor de goede orde: TBC is zeer wijdverspreid in de wereld en krijgen we ook niet 'weg'.

Lockdowns zijn een teken dat het indammen is mislukt, maar jij neemt blijkbaar aan dat lockdowns de enige manier zijn om het vóórkomen van besmettelijke ziekten beperkt te houden. Ik ben absoluut geen voorstander van lockdowns als ze voorkómen kunnen worden en als ze toch gebruikt moeten worden om dat zo kort mogelijk te doen.

Het m.i. tamelijk rampzalige beleid waardoor we vrijwel een jaar lang R=1 of zelfs net daarboven hebben gehad maakt juist dat die lockdown onnodig lang is geweest. Zelfs een klein beetje meer maatregelen had R<1 kunnen brengen en dan dooft elke verspreiding uit. Daar gaat het dus om.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
@St@m Klopt.

@hoevenpe Net als @Gunner snap ik die behoefte niet om per se naar het buitenland te gaan voor de vakantiefix.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02
Wolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:32:
[...]

Natuurlijk wel, zolang genoeg mensen zich willen laten vaccineren én volledig gevaccineerd zijn is dat dé uitweg uit deze pandemie, voor Nederland dan. Probleem is echter dat er al enorm versoepeld is vóórdat iedereen die dat wilde ook volledig gevaccineerd was. Nu is er dus nog best wel een grote groep mensen die nog niet (volledig) gevaccineerd zijn. Deels zijn dat mensen die niet in de risicocategorie vallen, maar deels ook wel. Plus, alle mensen die zich niet wilden laten inenten, om welke reden dan ook, lopen bij een hoge besmettingsgraad ook weer grotere risico's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:35:
[...]

De groep kiezers die deze zomer op vakantie wil is een stuk groter dan jongeren die gaan stappen...
Het is natuurlijk wel raar als mensen straks wel op vakantie naar Delta intensieve landen met drukbezette bars/clubs/feesten kunnen en in NL deze gelegenheden dicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
Señor Sjon schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:37:
@St@m Klopt.

@hoevenpe Net als @Gunner snap ik die behoefte niet om per se naar het buitenland te gaan voor de vakantiefix.
Das prima, maar dat jij (en anderen) dat niet snapt boeit natuurlijk niet zoveel. Het is in die zin Europees net zo goed een recht dat je vrij verkeer van personen en goederen hebt als dat andere mensen lekker een avondje naar de kroeg willen. Sterker nog, dat eerste is verankerd in de wet, het tweede niet. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Net als @Gunner snap ik die behoefte niet om per se naar het buitenland te gaan voor de vakantiefix.
Na 1,5 jaar niet over de grens geweest te zijn snap ik dat wel. Geen verre vliegreis maar gewoon met de auto naar Frankrijk of Duitsland, zeker als je gevaccineerd bent en ter plekke drukke plekken mijdt en gewoon goed oplet moet dat niet zo'n probleem zijn.

Ga ook over een paar weken, net dit weekend na lang twijfelen huisje geboekt. Lang aangekeken of hoe de trend zich ontwikkelde en dat zag er goed uit, that didn't age well... :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:56

boesOne

meuh

Wolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:39:
[...]

Het is natuurlijk wel raar als mensen straks wel op vakantie naar Delta intensieve landen met drukbezette bars/clubs/feesten kunnen en in NL deze gelegenheden dicht zijn.
ik denk dat ie het eerder heeft over de groep die ergens in europa in een huisje al dan niet aan zee wil gaan zitten. De middenklasse zeg maar, die met de koters er uit wil.

@hoevenpe same here. Kort geleden huisje op t franse platteland geboekt. Hmm..

[ Voor 8% gewijzigd door boesOne op 08-07-2021 12:43 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jorizzz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:38:
[...]

Natuurlijk wel, zolang genoeg mensen zich willen laten vaccineren én volledig gevaccineerd zijn is dat dé uitkomst uit deze pandemie, voor Nederland dan. Probleem is echter dat er al enorm versoepeld is vóórdat iedereen die dat wilde ook volledig gevaccineerd was. Nu is er dus nog best wel een grote poel aan mensen die nog niet (volledig) gevaccineerd zijn. Deels zijn dat mensen die niet in de risicocategorie vallen, maar deels ook wel. Plus, alle mensen die zich niet wilden laten inenten, voor welke reden dan ook, lopen bij een hoge besmettingsgraad ook weer grotere risico's.
Daarnaast viel dat versoepelen samen met de opkomst van de besmettelijkste variant tot nu toe. Lekkere timing dus. De vorige keer dat er een besmettelijke variant kwam opzetten kregen we een avondklok. Nu, (met 62% van de bevolking nog niet volledig gevaccineerd) bij de opkomst van een nog besmettelijkere variant mogen we gaan dansen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:55
hoevenpe schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:35:
[...]

Een hoop van die jongeren willen ook op vakantie, dus die gooien hun eigen glazen in door in het weekend te veel glazen in te willen nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@St@m Klopt.

hier geen behoefte aan bioscoop, toch snap ik dat mensen daar behoefte aan hebben, grote zaal , groot scherm , sfeer. Zo snap ik een heleboel andere behoeftes die ik zelf niet heb. Waar je wel over kan discussiëren is hoeveel prioriteit een behoefte krijgt.

Snap daarom zelf niet waarom niet gesnapt wordt dat mensen graag naar een andere omgeving willen. Het gaat -voor mij - niet over het lijntje dat ooit op de kaart is gezet, maar de andere omgeving (bergen).

Op dit moment lijkt de behoefte 'dansen in een club' meer prioriteit van de beleidsmakers te krijgen dan de behoefte om naar de omringende landen op vakantie te gaan. Iets wat nota bene actief is gefaciliteerd, waardoor veel mensen een aantal weken geleden geboekt hebben ( in plaats van bijv in januari). Blijft eigen risico, maar voelt evengoed wrang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
boesOne schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:41:
[...]

ik denk dat ie het eerder heeft over de groep die ergens in europa in een huisje al dan niet aan zee wil gaan zitten. De middenklasse zeg maar, die met de koters er uit wil.

@hoevenpe same here. Kort geleden huisje op t franse platteland geboekt. Hmm..
Je kan natuurlijk nooit onderscheid gaan maken tussen aan all inclusive reiziger in Griekenland of die verdwaalde reiziger in een huisje op het Franse platteland.

Als je bang bent voor besmettingen in je eigen land vanwege drukke clubs en daarop gaat acteren moet je ook strenge maatregelen nemen tegen de besmettingen die je inwoners oplopen in het buitenland.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Op Reddit kwam ik deze prachtige comment tegen van u/madjo bij het artikel Kamer: voorkom dat Nederland op rood gaat en we niet meer op vakantie kunnen.

u/madjo: "Kamer: we willen de tandpasta terug in de tube hebben."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:07
Señor Sjon schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:24:
[...]

Nou... de media is alweer aan het spinnen op de vakantiekleurcodes. Mag toch hopen dat dat niet leidend gaat worden.
Voor wat betreft de kleurcodes hebben we het point of no return volgens mij al bereikt. De maatregelen die nog enigszins bespreekbaar zijn gaan daar niks aan veranderen.

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02
klaaas schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:48:
[...]

Voor wat betreft de kleurcodes hebben we het point of no return volgens mij al bereikt. De maatregelen die nog enigszins bespreekbaar zijn gaan daar niks aan veranderen.
Dat denk ik ook. Ik denk dat er heel wat vakanties afgezegd/omgeboekt kunnen gaan worden, want wie wil ons straks nog ontvangen? Er wordt vaak gezegd dat Nederland het braafste jongetje van de klas wil zijn, nu zijn we toch echt het domste jongetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Wolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:47:
[...]

Je kan natuurlijk nooit onderscheid gaan maken tussen aan all inclusive reiziger in Griekenland of die verdwaalde reiziger in een huisje op het Franse platteland.

Als je bang bent voor besmettingen in je eigen land vanwege drukke clubs en daarop gaat acteren moet je ook strenge maatregelen nemen tegen de besmettingen die je inwoners oplopen in het buitenland.
Je kunt natuurlijk een negatief reisadvies uitgeven voor de landen waarin die risico's daadwerkelijk hoog zijn.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
klaaas schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:50:
[...]

Je kunt natuurlijk een negatief reisadvies uitgeven voor de landen waarin die risico's daadwerkelijk hoog zijn.
En daarmee de verantwoordelijkheid bij de toerist neerleggen? Dan moeten we dat ook doen en zo houden bij de discotheek op de hoek toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
klaaas schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:48:
[...]

Jup, of je moet echt per direct praktisch alle horeca dichtgooien. Want niet gaat gebeuren, dan ga je in eigen land weer een hele branche op z'n kop zetten om mogelijk te maken dat andere branches in het buitenland hun omzet kunnen draaien deze zomer. Verwacht ook weinig van het OMT, die zullen focussen op de ziekenhuisbezetting en die stijgt voorlopig nog niet daar dat sowieso een week of 2 vertraging heeft en er hopelijk wel een dempende werking uitgaat van de vaccinaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Metro2002 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:41:
[...]

40'ers zijn niet echt een enorme risico groep natuurlijk. Dat is 50+ voornamelijk en die hebben volgens mij intussen wel beide prikken gehad intussen dacht ik?
55-59 zat gisteren boven de 50% tweede prik, 54-50 nog onder de 50%

Oftewel nog twee weken voordat 59-55 grotendeels dubbel geprikt is, drie weken voor 54-50. Dan nog twee weekjes activatie en dan is dat lek dicht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online

DevWouter

Creator of Todo2d.com

hoevenpe schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:05:
Voordat we Hugo de Jonge en de recente versoepelingen van alles de schuld geven, ook in de rest van de wereld zien we dit soort plotselinge stijgingen:
Is wel een beetje tekstboek whataboutisme en daar doe ik graag aan mee ;)
En hoe zit het met nieuw Zeeland en Australia?
* DevWouter pakt popcorn om de discussie over “Nederland is geen eiland” te volgen

:+

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:57
[...]

Dat is toch ook zo? Heb je het gevoel dat je niet krijgt wat er wordt beloofd oid? :X Je maakt een nogal verwende indruk.

Het is alleen niet zwart-wit, we zijn bezig met een traject om het immuunsysteem te bevorderen waardoor er veel minder druk op de zorg komt en we daarmee weer normaal kunnen doen. Probleem is dat het een traject is, daarmee tijd kost en net over de helft zijn. Allemaal geen rocket science, toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
DevWouter schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:54:
Ik word soms gewoon een beetje moe van het 'Hugo-bashen' terwijl de belangrijkste oorzaak ons eigen gedrag* is, overal om ons heen zien we de delta-variant doorbreken.

De timing en omvang van de versoepelingen was met de kennis van nu niet handig, maar laten we tegelijkertijd blij zijn dat het vaccineren redelijk voorspoedig verloopt en de kans dat de zorg hierdoor overbelast raakt niet groot is. Gooi de clubs weer een paar weken dicht, de handhaving wat strakker en iedereen weer bij de les.

(* mezelf niet uitgezonderd, had dit weekend ook mijn eerste grote feestje in 1,5 jaar met een TvT stokje vooraf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vraag me af of het überhaupt boeiend is dat de kleurcode eventueel op rood gaat.

Volgens mij gaan een hoop Nederlanders deze zomer de grens niet over en heeft men voor deze zomer massaal vakantie in eigen land geboekt.
Vakantieparken deze zomer ’ramvol met Nederlanders’ (Telegraaf, 23-3-'21)
Vakantie in eigen land stroomt snel vol (Volkskrant 12-6-'21)

En die paar die wel een vakantie hebben geboekt in het buitenland hadden kunnen weten dat dit eraan zat te komen, dus die hebben heus wel een plan B (mogelijkheid tot verzetten naar de herfstvakantie, bijv. of een goede annuleringsverzekering).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 12:16

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

Jawel, waar denk je dat we hadden gestaan als we geen vaccinaties hadden gehad?

Dat betekend niet dat het dan allemaal koek en ei is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
DevWouter schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:54:
[...]

En hoe zit het met nieuw Zeeland en Australia?
* DevWouter pakt popcorn om de discussie over “Nederland is geen eiland” te volgen

:+
Deze comment vat het beleid daar prima samen. :+
The year is 2027. Australia move back into their 57th lockdown as they persist with a zero covid strategy…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Indoubt schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:20:
[...]
Dat is wel zo maar vrijwel geen één land heeft de toename die we hier hebben. Dat hebben we dan wel weer knap gedaan. .
https://www.worldometers.info/coronavirus/weekly-trends/
Spanje, Myanmar en Griekenland doen ook meer dan 150% stijging momenteel.
Goed gezelschap :)

Maar de UK is al iets afgevlakt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

anandus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:03:
Ik vraag me af of het überhaupt boeiend is dat de kleurcode eventueel op rood gaat.

Volgens mij gaan een hoop Nederlanders deze zomer de grens niet over en heeft men voor deze zomer massaal vakantie in eigen land geboekt.

En die paar die wel een vakantie hebben geboekt in het buitenland hadden kunnen weten dat dit eraan zat te komen, dus die hebben heus wel een plan B (mogelijkheid tot verzetten naar de herfstvakantie, bijv. of een goede annuleringsverzekering).
Volgens mij zitten de vakantieparken in Nederland sowieso vol in zomervakantie. Heb eerdere jaren wel eens gekeken, maar altijd vol, of niet te betalen (bij wijze van spreken)
En tot anderhalve week terug had ik een plan B, tot toen kon ik kosteloos annuleren. Niet gedaan uiteraard, want er leek geen vuiltje aan de lucht :P
Maar alles komt wel goed. Ik word vast niet Frankrijk uitgezet als over 2 weken Nederland rood kleurt :P Oh, dan ben ik net weer thuis.

Edit: en in mijn omgeving gaat men ook en masse naar het buitenland.

[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 08-07-2021 13:12 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

annuleringsverzekering is in veel gevallen niet eens nodig, een van de locaties waar we naar toe gaan heeft dat zo graag dat ze alles restitueren als de reis onmogelijk is omdat ze je niet mogen ontvangen (regels ontvangende land) of als je niet mag komen ( regels van land waar de boeker woont).

blijft het riscio op een +test van een van de nog niet geprikte reisgenoten over. Dat is ernstig te reduceren omdat die dan al twee weken niet naar school/studie gaan en een verbod krijgen op logeerpartijtjes , feestjes binnen e.d. in deze twee weken. De reden van het verbod kennen ze, dus handhaving erop is niet noodzakelijk.

op basis van mijn omgeving n=een behoorlijk aantal, zijn het er overigens niet 'een paar' die iets geboekt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Wolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:51:
[...]

En daarmee de verantwoordelijkheid bij de toerist neerleggen? Dan moeten we dat ook doen en zo houden bij de discotheek op de hoek toch?
Ik denk dat verreweg de meeste toeristen niet afreizen naar een land met een negatief reisadvies. Voor de uitzonderingen regel je dan een quarantaine bij terugkomst. Maar goed het was een ietwat theoretische mogelijkheid waarmee je onderscheid kunt maken tussen disco in Griekenland en huisje op het platteland van Frankrijk. Disco en huisje in hetzelfde land kun je daarmee iig al niet regelen.

Voor wat betreft de discotheken geldt er volgens mij geen negatief feestadvies vanuit de overheid. Die zijn open of dicht en als ze open zijn kun je het mensen moeilijk kwalijk nemen als ze er gebruik van maken (mits ze netjes door de hoepels springen uiteraard).

Hij wil.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Een beschouwing over vaccinatiegraad bij twintigers.

We zijn begonnen om vaccinaties open te stellen voor twintigers op 12-6. Effectief is dat ongeveer 20-6 dat we begonnen de 29-jarigen te prikken. De snelheid waarop we schuiven door de geboortejaren heen is ongeveer 0.83 jaartal per dag. Vaccins beginnen te werken na 12 a 14 dagen.

Ik kijk naar vorige week vrijdag, 2 juli. Toen was er nog geen noemenswaardige vaccinatie bij twintigers. De allereersten zaten op 12 dagen.

Morgen is het 9-7. Tegen die tijd komen de eerste 24-jarigen al op dag 12 aan en de eerste 25-jarigen al op dag 14.

Ik denk dat het een bescheiden, maar zeker significant verschil gaat maken.

Dan een andere factor. Ik zie dat de demografie van besmettingen opmerkelijk veel correleert met die van studenten. De afgelopen twee weekends was het einde van het academisch jaar te vieren.

* VU had de laatste tentamens bijvoorbeeld op 25-6 staan, dus direct voor het begin van feestweekend #1.
* UT had ze op 2-7 staan, dus voorafgaand aan feestweekend #2
* Rotterdam: ook 2-7
* Delft idem
* Maastricht op 1-7
* Eindhoven op 3-7

* In Tilburg is het jaar nog niet voorbij; opmerkelijk zien we daar ook geen bovengemiddelde aantallen besmettingen

Een contra-indicatie:
* Groningen heeft de laatste tentamens deze vrijdag 9-7 staan, maar daar knallen de cijfers ook door het dak

Ik heb het gevoel dat we de komende ~5 dagen nog verschrikkelijke cijfer gaan zien. Tweede-generatie besmettingen van de 1e feestweek en de directe effecten van de 2e feestweek. Daarna moet het rustiger worden. Zowel de kalender als de toenemende vaccinatiegraad komen daarin samen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
Interessant artikel, opgediept uit een andere thread.
De Jonge voorziet wel een dilemma. "Zijn we bereid om nieuwe, lockdown-achtige maatregelen te nemen, bijvoorbeeld de horeca te sluiten, alleen om te voorkomen dat we voor andere landen op rood gaan?" Dat is volgens hem een politieke afweging die gemaakt moet worden. Hij wees er ook op dat de Kamer ingestemd heeft met de recente versoepelingen. "Dat hebben we in gezamenlijkheid besloten."
Ziedaar het politiek dilemma (en het politiek afschuiven, maar dat terzijde).

Diegenen die het hardst roepen gaan nu hun zin krijgen (hup, vakanties! :P), want het is een puur politiek besluit wat we nu gaan nemen. Daarom duurt het ook even, want de peilstok moet nog even in de samenleving blijven zitten.

Een mooi compromis zou natuurlijk zijn de clubs e.d. na het weekend weer een tijd dicht te gooien, onder het mom van "Jullie zijn weer drie weken losgegaan, dus jullie kunnen er weer een tijdje tegenaan".

Overigens, restaurants zijn alweer sinds 5 juni open, toch? Dus daar lijkt me niet echt het probleem te zitten. Wellicht de hoeveelheid gasten tegelijk, maar volgens mij hadden veel restaurants sowieso genoeg bezetting met die beperking erbij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:01:
[...]
terwijl de belangrijkste oorzaak ons eigen gedrag* is
Uiteraard is ons gedrag uiteindelijk de oorzaak van besmettingen, maar ons gedrag wordt op allerlei onderdelen ingeperkt door de overheid. Daarom hebben we dus bijvoorbeeld een gordelplicht en zelfs dan zijn er nog mensen die zich daar niet aan houden (ik noem geen namen).

Maar als we jouw redenatie moeten volgen dan kan de gordelplicht de deur uit en moeten we vooral zorgen dat iedereen zich gewoon uit zichzelf aan de regels houdt? De meeste mensen houden zich uiteraard ook aan de regels, maar dus niet iedereen. En dat is in combinatie met een besmettelijke ziekte een probleem voor anderen en zeker als die regels onvoldoende bescherming bieden voor anderen.

Dus laten we de ogen wel op de bal houden. Als de overheid een evident verkeerd kader biedt waarin mensen zich kunnen gedragen op een manier die de belangen en rechten van anderen (direct of indirect en op de korte of lange termijn) kan schaden, dan moeten we de overheid daarop aanspreken. Dat is namelijk een van de hoofdredenen waar we überhaupt een overheid voor hebben.

Dat kan en moet gewoon beschaafd, kan zonder individuen te noemen en heeft dus mij betreft werkelijks niks met het 'bashen' van personen maken. En we kunnen ook prima een overheid verantwoordelijk houden en dat combineren met een vermaning richting eenieder die zich aan bestaande regels onttrekken. Maar onder de huidige omstandigheden wel in die volgorde wat mij betreft.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Dennis schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:32:
[...]

Nou, dan ben ik wel benieuwd hoe dat kan. Want de risicogroepen die voornamelijk in de ziekenhuizen belandden zijn inmiddels dubbel gevaccineerd. Dus als die nu tóch weer in het ziekenhuis komen kunnen we concluderen dat die vaccins helemaal niet zo goed helpen.
De vaccins helpen zonder meer heel erg. Maar zelfs van de risicogroepen is 10%-15% niet (volledig) gevaccineerd, en bij de mensen die wél gevaccineerd zijn is nog steeds een klein percentage niet voldoende beschermd (zeg 5%). Alles bij elkaar kan dat bij deze variant kennelijk nog genoeg ziekenhuisopnames opleveren om de zorg onder druk te zetten.
Indoubt schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:23:

De jong wacht nog op het advies, zelden zo'n slechte minister gezien en dat op zo'n cruciale post in een crisis |:(
Tja. De Jonge is opgeleid om een basisschool te leiden, niet om een land door een pandemie te leiden. Waarmee ik niet wil afdoen aan de cruciale rol van scholen om kinderen op te leiden, wat van fundamenteel en niet te overschatten belang is voor onze samenleving. Maar het zijn wel twee verschillende dingen, van een hele andere orde.

[ Voor 28% gewijzigd door Cocytus op 08-07-2021 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

autje schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:16:
Interessant artikel, opgediept uit een andere thread.

[...]

Ziedaar het politiek dilemma (en het politiek afschuiven, maar dat terzijde).

Diegenen die het hardst roepen gaan nu hun zin krijgen (hup, vakanties! :P), want het is een puur politiek besluit wat we nu gaan nemen. Daarom duurt het ook even, want de peilstok moet nog even in de samenleving blijven zitten.

Een mooi compromis zou natuurlijk zijn de clubs e.d. na het weekend weer een tijd dicht te gooien, onder het mom van "Jullie zijn weer drie weken losgegaan, dus jullie kunnen er weer een tijdje tegenaan".

Overigens, restaurants zijn alweer sinds 5 juni open, toch? Dus daar lijkt me niet echt het probleem te zitten. Wellicht de hoeveelheid gasten tegelijk, maar volgens mij hadden veel restaurants sowieso genoeg bezetting met die beperking erbij.
Het grootste probleem lijkt hem te zitten in de ca van de horeca...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Emgeebee schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:54:
[...]

Dat is toch ook zo? Heb je het gevoel dat je niet krijgt wat er wordt beloofd oid? :X Je maakt een nogal verwende indruk.
Ik reageerde op iemand die zei dat het nooit als het ultieme wondermiddel is beschouwd....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Indoubt schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:05:
[...]

Jawel, waar denk je dat we hadden gestaan als we geen vaccinaties hadden gehad?

Dat betekend niet dat het dan allemaal koek en ei is.
Met voldoende vaccinaties zijn we uit deze ellende, daarmee is dat dus wel degelijk het ultieme wondermiddel.

Als je 100% terug wilt naar het leven pre corona leef je in een illusie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online

DevWouter

Creator of Todo2d.com

@hoevenpe

Ik sluit me ook aan bij Number10 in "Het Coronavirus in Nederland en België -...".

Dat we "eigen verantwoording" vaak gebruiken ligt is vooral een cultureel iets. In Nederland zijn we verhoudingsgewijs zeer indvidualistisch ingesteld.

Er is vanaf het begin al behoorlijk veel kritiek op de overheid qua communicatie en voorlichting. Men moet zichzelf inlezen, men moet zelf onderzoek doen en men moet zelf keuzes maken. En dat allemaal terwijl we zendtijd geven aan organisaties die objectief fake news vertellen.

De vraag die men mag vragen: Wat was de reactie van de overheid op deze kritiek?

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een gedeelte van de politiek wil graag het nachtleven sluiten omdat Nederland anders aanstaande zondag al rood kleurt. Op zich een goed idee, maar veel te laat. Wie dit weekend gaat feesten zit op zijn vroegst dinsdag in de statistieken.
Of men sluiten alle TvT gelegenheden zodat er minder getest wordt, dat werkt wel direct in de statistieken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 12:16

Indoubt

Always be indoubt until sure

Wolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:37:
[...]

Met voldoende vaccinaties zijn we uit deze ellende, daarmee is dat dus wel degelijk het ultieme wondermiddel.

Als je 100% terug wilt naar het leven pre corona leef je in een illusie.
Eens, afhankelijk wat je verstaat met "uit de ellende". De vaccinaties gaan een hoop doen voor zowel besmettingen als voor ziekenhuisopnames, IC en sterfgevallen. Dat betekend misschien niet dat covid dan helemaal weg is of alle maatregelen maar als iedereen die dat wil volledig is gevaccineerd dat wordt de situatie in ieder geval behapbaar en voor velen voorlopig goed genoeg.

Voordat we zover zijn dat we kunnen leven alsof voor covid gaat nog wel een tijdje duren ben ik bang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:26:
Testen lijkt inderdaad ofwel afgeschaald, ofwel overspoeld.

Vanuit Zoetermeer zou ik naar Brielle of Middelharnis moeten. Op respectievelijk 50 minuten en 1 uur en 6 minuten.

Als dat geen deuk in de testbereidheid slaat weet ik het ook niet meer.
Het is "hartstikke druk" bij de teststraten van de GGD, zegt een woordvoerder van koepelorganisatie GGD GHOR tegen NU.nl. Iedereen kan nog binnen 24 uur worden getest, maar mensen zullen daarvoor soms wel naar een andere locatie moeten. Ondertussen schalen de GGD's op om de toenemende testvraag aan te kunnen.
De tests bij de GGD's staan los van de teststraten van Testen voor Toegang, waar mensen zich kunnen laten testen om bijvoorbeeld naar een festival of discotheek te kunnen. Daar is het de afgelopen tijd ook druk geweest en ontstonden wachtrijen vanwege de grote vraag.
En speciaal voor @MikeyMan O-)
In Noord-Holland is het volgens Het Parool vrijwel onmogelijk om online een afspraak te maken. Amsterdammers zouden moeten uitwijken naar onder meer Zoetermeer
'Hartstikke druk' bij teststraten, GGD schaalt op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
GGD gaat er ook van uit dat een grote piek komt voor de aanstaande vakanties:
In Noord-Holland is het volgens Het Parool vrijwel onmogelijk om online een afspraak te maken. Amsterdammers zouden moeten uitwijken naar onder meer Zoetermeer. Een woordvoerder van de lokale GGD zegt tegen het nieuwsmedium dat er wel genoeg plek is om te testen en dat mensen moeten bellen voor een afspraak. De volle teststraten in de provincie zouden vooral het gevolg zijn van mensen die zich willen laten testen voor vakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Nou nee het ging toch allemaal goed met Corona? Reizen kon toch weer volgens Hugo?

Totdat de overheid opeens discotheken en nachtclubs wou gaan openen. Dat zijn 100en mensen dicht op elkaar dat is echt een recipy voor disaster, er hoeft maar 1 tussen te zitten die besmet is. Daar hoef je toch geen viroloog voor te zijn om dat te snappen.

Toen opeens dachten jongeren laten we lekker gaan sjoemelen met corona test uitslagen want ja we leven in een individualistische samenleving lekker boeien als ik maar kan feesten , en zo geschiede de besmettingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Slasher op 08-07-2021 14:01 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Señor Sjon schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:50:
GGD gaat er ook van uit dat een grote piek komt voor de aanstaande vakanties:

[...]
Maar het testen voor reizen doen we toch niet bij de GGD :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Slasher schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:58:
[...]

Toen opeens dachten jongeren laten we lekker gaan sjoemelen met corona test uitslagen want ja we leven in een individualistische samenleving lekker boeien , en zo geschiede de besmettingen.
Ondertussen is toch wel bekend dat er meer redenen zijn voor de oplopende besmettingen in de cafe's dan de sjoemelaars?

Denk aan besmet personeel en teststraten die valse verklaringen afgeven of Dansen-Met-Jansen zonder enige test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Wolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:02:
[...]

Ondertussen is toch wel bekend dat er meer redenen zijn voor de oplopende besmettingen in de cafe's dan de sjoemelaars?

Denk aan besmet personeel en teststraten die valse verklaringen afgeven of Dansen-Met-Jansen zonder enige test.
Ja die mensen bedoel ik ook, die hossende jongeren die meteen na een janssen vaccin helemaal losgaan, en niet (willen) weten dat je dan nog even 14 dagen geduld moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Wailing_Banshee schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:32:
[...]

Het grootste probleem lijkt hem te zitten in de ca van de horeca...
'CA'? Mis ik een letter of word ik gewoon oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:11
PWM schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:59:
[...]

Tegenwoordig wel volgens mij, er staat me iets bij dat je dat zelfs aan kan geven als je de afspraak plant.

Maar de afweging is inderdaad, vinden we het op vakantie in het buitenland kunnen gaan belangrijker of in Nederland gewoon alles open gooien.

Want met onze huidige vaccinatiegraad is er zeer waarschijnlijk geen risico meer op een zorginfarct

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rik86
autje schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:03:
[...]

Ho tels
Re staurants
Ca fe's

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

HOtels
REstaurants
CAfe's

edit: spuit 11, @rik86 was me net voor

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2021 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:46
- dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door TR1969 op 08-07-2021 15:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• autje
rik86 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:04:
[...]

Ho tels
Re staurants
Ca fe's
Zie je, ik word oud en seniel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

IC gaat gelukkig ook goed nog. Vind de uitstroom wel weinig, maar dat zat er aan te komen. Volgens mij werken de vaccins wel goed dan, als je de instroom zo blijft zien. In ieder geval tegen ziekenhuis / IC opname.

[ Voor 17% gewijzigd door Agent47 op 08-07-2021 14:09 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:56
Slasher schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:03:
[...]

Ja die mensen bedoel ik ook, die hossende jongeren die meteen na een janssen vaccin helemaal losgaan, en niet (willen) weten dat je dan nog even 14 dagen geduld moet hebben.
Nee, het is op dit moment officieel beleid dat je direct los mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Instroom cijfers passen goed bij de 700 bevestigde besmettingen van twee weken terug. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
MikeyMan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:09:
[...]

Instroom cijfers passen goed bij de 700 bevestigde besmettingen van twee weken terug. ;)
Laten we hopen dat ze in dat opzicht niet matchen met de duizenden besmettingen van gisteren, dat zijn hopelijk voor het merendeel twintigers en dertigers die het ziekenhuis niet te zien krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:11:
[...]

Laten we hopen dat ze in dat opzicht niet matchen met de duizenden besmettingen van gisteren, dat zijn hopelijk voor het merendeel twintigers en dertigers die het ziekenhuis niet te zien krijgen.
... en alleen maar in de buurt komen van gevaccineerde mensen. Welke kans steeds groter wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
MikeyMan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:09:
[...]

Als de huidige besmettingen leiden tot meer IC opnames hebben we een heel groot probleem. Dat betekent dat de Deltavariant bij de jeugd leidt tot meer IC opnames. Dat wordt dan een lockdown en zijn we weer bij 0.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Slasher schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:03:
[...]

Die mensen handelden geheel conform de communicatie vanuit de overheid, is het dan hun schuld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

xzaz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:12:
[...]

Als de huidige besmettingen leiden tot meer IC opnames hebben we een heel groot probleem. Dat betekent dat de Deltavariant bij de jeugd leidt tot meer IC opnames. Dat wordt dan een lockdown en zijn we weer bij 0.
Het zal uiteraard minder zijn, aangezien de leeftijdsverdeling anders is.

Maar op het moment dat je überhaupt ziekenhuiscijfers omhoog ziet gaan ben je te laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
Wolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:12:
[...]

Die mensen handelden geheel conform de communicatie vanuit de overheid, is het dan hun schuld?
Ja en nee; Ja, we kunnen toch zelf nadenken, en nee, we worden niet echt gestimuleerd om zelf na te denken in de huidige maatschappij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:51
rik86 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:13:
[...]

Ja en nee; Ja, we kunnen toch zelf nadenken, en nee, we worden niet echt gestimuleerd om zelf na te denken in de huidige maatschappij
De minster stond vrolijk op tv te vertellen dat je direct door kon naar de kroeg of discotheek na een Janssen spuit. Logisch dat iedereen dat dan doet. Zou ik zelf ook doen hoor, de minister verteld het dus dan zal het goed zijn. Iets met een risico inschatting en meer kennis over het issue bij de overheid dan bij de burger.

[ Voor 17% gewijzigd door Insert12 op 08-07-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
MikeyMan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:13:
[...]
Maar op het moment dat je überhaupt ziekenhuiscijfers omhoog ziet gaan ben je te laat.
Ik weet dat wij hierover van mening verschillen en we zullen zien als over 2 weken die ziekenhuisopnames gaan stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
rik86 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:13:
[...]

Moeilijk hoor. Als je zelf nadenkt of twijfelt aan communicatie van de experts staat er een heel leger klaar om je voor antivaxxer of wappie uit te maken. Alles is veilig en uit en te na getest maar je moet wel zelf nadenken bij wat 'ze' zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Wolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:19:
[...]

Moeilijk hoor. Als je zelf nadenkt of twijfelt aan communicatie van de experts staat er een heel leger klaar om je voor antivaxxer of wappie uit te maken. Alles is veilig en uit en te na getest maar je moet wel zelf nadenken bij wat 'ze' zeggen?
Slecht communiceren betekent niet gelijk dat je ongelijk hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Wolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:12:
[...]

Want we kunnen zelf niet meer nadenken? Het moge inmiddels toch wel duidelijk zijn dat vaccins tijd nodig hebben om optimaal te werken?

Dit was gewoon een dikke faal van Hugo de Jonge. Hij wou jongeren blijkbaar motiveren om een vaccinatie te nemen.

Voor hun pakt dit lekker uit op de korte termijn, ze hebben weer even kunnen feesten.

Voor de rest van de samenleving wat minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57

Sagat

Is pappa x2!

Insert12 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:14:
[...]

De minster stond vrolijk op tv te vertellen dat je direct door kon naar de kroeg of discotheek na een Janssen spuit. Logisch dat iedereen dat dan doet. Zou ik zelf ook doen hoor, de minister verteld het dus dan zal het goed zijn. Iets met een risico inschatting en meer kennis over het issue bij de overheid dan bij de burger.
Parachute springen, genoeg mensen die het doen, dus het is veilig, echter je spring uit een vliegtuig......dus er is ALTIJD risico, dus je kan dan voor jezelf beslissen of je het wil doen of niet.

Dus ik ben het eens, dat dit op zijn minst niet slim was van onze minister, Maar, dat je niet kan zeggen 'oh ze zeggen dat het kan dus dan doen we het' en verder niet nadenken want andersom was het niet van
'Oh avond klok ik blijf thuis denk er verder niet over na'. Nee toen werd er massaal gezocht naar loopholes etc etc.

TLDR:
Regering niet handig, ongevaccineerd naar drukke kroeg/feesttent, ook niet handig.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

xzaz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:17:
[...]

Ik weet dat wij hierover van mening verschillen en we zullen zien als over 2 weken die ziekenhuisopnames gaan stijgen.
We verschillen over een hoop van mening. Maar hoe zie jij dit dan met twee weken doorlooptijd?

Nog op tijd om in te grijpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Agent47 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:08:
IC gaat gelukkig ook goed nog. Vind de uitstroom wel weinig, maar dat zat er aan te komen. Volgens mij werken de vaccins wel goed dan, als je de instroom zo blijft zien. In ieder geval tegen ziekenhuis / IC opname.
De eerste grote feesten waren 13 dagen geleden, hadden we ondertussen niet een lichte stijging in de kliniek opnames moeten zien? Die 9 komen grotendeels van de IC af, effectieve instroom dus nog praktisch nul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 00:02

Nox

Noxiuz

Wolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:19:
[...]

Er zit een heel verschil in of je twijfelt om een vaccin te nemen want mogelijke bijwerkingen en "CORONA IS DE SCHULD VAN 5G STEEK ALLE MASTEN IN DE FIK" zeg maar :P Iedereen en alles die maar begint met fake news dit, the great reset dat en bill gates en zus zo schaar ik onder wappie, niet mee praten, weglopen. Mensen die op basis van onderbouwde argumenten nog een standpunt in nemen zijn een heel ander kaliber volk.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
MikeyMan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:21:
[...]

We verschillen over een hoop van mening. Maar hoe zie jij dit dan met twee weken doorlooptijd?

Ik zal nachtclubs (eigenlijk TvT) en vakantie zoveel mogelijk beperken. Dit alleen maar om mutaties van het virus uit de weg te gaan. Het probleem is ook dat wij geen ziektebeeldencijfers hebben (?) als 99% van de jongeren die positief is getest ernstig ziek is is het wat anders dan wanneer 99% van de jongeren gecentraliseerd in quarantine kan en totaal niet ziek is en we de hotspots weten. Wanneer het virus zich buiten de studenten gaat begeven heb je wel een probleem. Daarom; nu zoveel mogelijk TvT en vakanties beperken.

ps: ik zeg dus beperken niet verbieden :)

[ Voor 3% gewijzigd door xzaz op 08-07-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
PWM schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:59:
[...]

Wel als je naar het buitenland wilt toch? TvT is alleen voor binnenlandse evenementen.
Het is wel een bende met de getallen. Ene dag niks, de andere een hoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 21:56
Ongevraagd ook mijn mening 😀, ik verwacht absoluut een stijging in de zieke huizen maar we starten op een lager nivo dan de laatste golf en per week komen er veel prikken bij.

Dus ik vermoed, en hoop, een handelbare golf in de ziekenhuizen die we op tijd kunnen breken.

Neemt niet weg dat in mijn ogen met een klein beetke minder vrijheid we veel lager hadden/moeten blijven.
MikeyMan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:21:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Sagat schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:21:
[...]

Parachute springen, genoeg mensen die het doen, dus het is veilig, echter je spring uit een vliegtuig......dus er is ALTIJD risico, dus je kan dan voor jezelf beslissen of je het wil doen of niet.

Dus ik ben het eens, dat dit op zijn minst niet slim was van onze minister, Maar, dat je niet kan zeggen 'oh ze zeggen dat het kan dus dan doen we het' en verder niet nadenken want andersom was het niet van
'Oh avond klok ik blijf thuis denk er verder niet over na'. Nee toen werd er massaal gezocht naar loopholes etc etc.

TLDR:
Regering niet handig, ongevaccineerd naar drukke kroeg/feesttent, ook niet handig.
De regering heeft een informatievoorsprong tegenover een willekeurige jongere. die voorsprong bestaat uit honderden experts en duizenden pagina's aan informatie die niet publiek is.

Jij verwacht dat een nadenkende jongere met minder informatie altijd tot dezelfde uitkomst komt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:39

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
[...]

-edit: ik word ook oud. Antwoord is allang gegeven...

[ Voor 27% gewijzigd door ZieMaar! op 08-07-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:09
MikeyMan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:32:

@Dracula Volgens mij word je voor het reizen naar de commercielen doorverwezen.
Hmz dan vraag ik mij af waarom o.a. In het AD de ggd het heeft over en veel testen ivm toename besmetting en vanwege mensen die op vakantie willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Señor Sjon schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:24:
[...]

Wel als je naar het buitenland wilt toch? TvT is alleen voor binnenlandse evenementen.
https://afspraak.testenvoorjereis.nl/evenement/type

Deze komt niet bij GGD's uit, maar bij andere testbedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Nox schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:24:
[...]

Er zit een heel verschil in of je twijfelt om een vaccin te nemen want mogelijke bijwerkingen en "CORONA IS DE SCHULD VAN 5G STEEK ALLE MASTEN IN DE FIK" zeg maar :P Iedereen en alles die maar begint met fake news dit, the great reset dat en bill gates en zus zo schaar ik onder wappie, niet mee praten, weglopen. Mensen die op basis van onderbouwde argumenten nog een standpunt in nemen zijn een heel ander kaliber volk.
N=1 dus.

Ik kan mij voorstellen als jouw vriendengroep naar een feest gaat en al facetimend jou belt vanuit de vaccinatiehal inclusief DJ en disco effecten dat niet iedereen dan heel gemakkelijk aangeeft nog even te wachten. De reactie kan je dan ook wel raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
PWM schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:26:
[...]

Ja inderdaad, dan snap ik de opmerking van de GGD in het AD niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_V9eDf2eXmzMnBSaLngAGJFDFao=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uTcxpvJAyXptJu2iftXl4Tzv.png?f=fotoalbum_large

Blijft een fascinerende grafiek.

De 'tweede generatie' besmettingen, die wellicht overslaat van de twintigers en tieners, zou je de komende dagen verwachten. Ben erg benieuwd hoe dat uitpakt. Voorlopig ziet het er nog goed uit :)

In ieder geval blijkt hier wel uit dat vaccinatie de holy grail is :)

[ Voor 5% gewijzigd door eamelink op 08-07-2021 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

PWM schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:26:
[...]

Precies, bij de GGD kun je niet terecht voor een test om op vakantie te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kun je nagaan hoe druk het is. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
St@m schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:28:
Precies, bij de GGD kun je niet terecht voor een test om op vakantie te kunnen.
Hoe voorkomen ze dat je daar toch een afspraak maakt?
De GGD is gratis, die anderen toch niet? We blijven Hollanders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:51
Wolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:28:
[...]

N=1 dus.

Ik kan mij voorstellen als jouw vriendengroep naar een feest gaat en al facetimend jou belt vanuit de vaccinatiehal inclusief DJ en disco effecten dat niet iedereen dan heel gemakkelijk aangeeft nog even te wachten. De reactie kan je dan ook wel raden.
Joh, dat gaat prima met die whatsapp stickers die het RIVM voor deze situaties heeft gecreerd.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:30:
[...]

testen voor reizen is eveneens gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Bossie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:31:
[...]

Joh, dat gaat prima met die whatsapp stickers die het RIVM voor deze situaties heeft gecreerd.
Ik heb iets gemist, heb je een voorbeeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik zie nu dat de EDCD kaart net is bijgewerkt naar 8 juli.
Spanje is vrijwel geheel lichtrood. Nederland oranje, behalve Drenthe, Friesland, Limburg en Flevoland

Edit: die cijfers zijn gebaseerd op week 25 en 26. Dus alles t/m vorige week. Ik denk dat die kaart er volgende week donderdag heel anders uit komt te zien. :X

Edit: Limburg dus ook groen inderdaad

[ Voor 41% gewijzigd door hars73 op 08-07-2021 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

hars73 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:32:
Spanje is vrijwel geheel lichtrood. Nederland oranje, behalve Drenthe, Friesland en Flevoland
Wat betekent dat voor het reisadvies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Spanje is vrijwel geheel lichtrood. Nederland oranje, behalve Drenthe, Friesland en Flevoland
Groningen is dus naar oranje gegaan, verder geen wijzigingen in NL.

En Limburg was groen en is nu ook nog groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Wij stonden toch al op oranje op die kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

hoevenpe schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:30:
[...]

Door een andere gratis tak op te zetten waar je wel een qr-code krijgt. De antigeentest is dezelfde als ik hier thuis heb liggen en die je in de supermarkt kan kopen.

Spoedtest.nl heet het.

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 08-07-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:59
Limburg is ook nog groen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dracula
Indoubt schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:23:
https://www.nu.nl/coronav...toename-besmettingen.html

De jong wacht nog op het advies, zelden zo'n slechte minister gezien en dat op zo'n cruciale post in een crisis |:(
Ja want ministers leren allemaal op school wat te doen in een pandemie. Kom op zeg, ga er maar aan staan. Een compleet onvoorspelbaar virus en nog erger een volk dat lekker doet waar ze zelf
zin in hebben.

Zo een crisis is er sinds 40-45 niet meer geweest.

Ja tuurlijk zijn er fouten gemaakt maar dat is wel
heel makkelijk praten achteraf en vanaf de zijlijn.

We zijn geen eiland zoals 🇳🇿 waar ze gewoon de grenzen compleet dicht kunnen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:56
Slasher schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:33:
[...]

Wat betekent dat voor het reisadvies?
Bar weinig volgens mij. Ik heb nog geen land gevonden dat de ECDC-kaart letterlijk overneemt. Ieder land heeft weer zijn eigen regels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
xzaz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:12:
[...]

Ik heb de data van de UK een beetje doorgebladerd:

https://coronavirus.data.gov.uk/

Wat ik er ongeveer uit op maak is dat de ziekenhuisopnamen (ziekenhuis+IC) momenteel ongeveer een vijfde zijn in vergelijking met eerdere ziekenhuisopnamen met vergelijkbare besmettingsaantallen. En dan heb ik gekeken met een periode van twee weken tussen gemelde besmettingen en gemelde ziekenhuisopnamen.
Nogmaals, een beetje doorgebladerd, ongeveer, geen garantie, ander land, andere omstandigheden, geen voorbarige conclusies, geen leeftijdsindicatie, geen onderscheid verpleegafdeling en IC, etc.
Het geeft mij in ieder geval een minder pessimistisch gevoel.
Pagina: 1 ... 101 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.