Ja dan zijn we donkerroodhars73 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:32:
Ik zie nu dat de EDCD kaart net is bijgewerkt naar 8 juli.
Spanje is vrijwel geheel lichtrood. Nederland oranje, behalve Drenthe, Friesland, Limburg en Flevoland
Edit: die cijfers zijn gebaseerd op week 25 en 26. Dus alles t/m vorige week. Ik denk dat die kaart er volgende week donderdag heel anders uit komt te zien.
Edit: Limburg dus ook groen inderdaad
Zou mooi zijn als we dat hier ook hebben / krijgen en de boel dus ziekenhuis technisch onder controle blijft.zacht schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:38:
[...]
Ik heb de data van de UK een beetje doorgebladerd:
https://coronavirus.data.gov.uk/
Wat ik er ongeveer uit op maak is dat de ziekenhuisopnamen (ziekenhuis+IC) momenteel ongeveer een vijfde zijn in vergelijking met eerdere ziekenhuisopnamen met vergelijkbare besmettingsaantallen. En dan heb ik gekeken met een periode van twee weken tussen gemelde besmettingen en gemelde ziekenhuisopnamen.
Nogmaals, een beetje doorgebladerd, ongeveer, geen garantie, ander land, andere omstandigheden, geen voorbarige conclusies, geen leeftijdsindicatie, geen onderscheid verpleegafdeling en IC, etc.
Het geeft mij in ieder geval een minder pessimistisch gevoel.
Oeps foutje
[ Voor 97% gewijzigd door Dracula op 08-07-2021 14:41 ]
Nope, zeker niet mijn verwachting, en gelukkig zullen er ongetwijfeld ook genoeg verstandige jongeren zijn (ik herinner me dat iemand zijn dochter hier na 1x uitgaan zelf al besloten had even rustig aan te doen).Wolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:25:
[...]
De regering heeft een informatievoorsprong tegenover een willekeurige jongere. die voorsprong bestaat uit honderden experts en duizenden pagina's aan informatie die niet publiek is.
Jij verwacht dat een nadenkende jongere met minder informatie altijd tot dezelfde uitkomst komt?
Maar de gemiddelde tiener, vooral degene die al 1,5 raar stil gestaan heeft, zal iedere kans met 2 handen aangrijpen.
Waar ik problemen me heb is de stelling, het is ALLEMAAL de schuld van de overheid. De overheid heeft fouten gemaakt en 'dansen met jansen, prikkie en gaan' is een enorme MAAR vooral indeze tijd van informatie overal beschikbaar...ja ik verwacht dat jongeren, helemaal als we dan ook praten over twintigers.......dat die inderdaad zelf ook hun verstand gebruiken.
Als ze dat niet doen even goede vrienden, ik denk dat ik net zo goed gebruik had gemaakt van de mogelijkheden, echter 'dont do the crime if you cant do the time' (ofzo, het dekt niet 100% de lading van hetgeen ik tracht te zeggen
In ieder geval ik vind niet dat je maar kan zeggen 'overheid zei dat het mocht, valt mij/ons niets te verwijten'
10 second ninja DONE
Verschilt per land. Veel landen hanteren ook weer hun eigen kleurcodes. Voor Denemarken bijvoorbeeld (net toevallig opgezocht) geldt eigenlijk dat heel de EU of groen of geel (meeste landen) of oranje is (delen van Spanje, Frankrijk en Portugal). Groen en geel mag er sowieso in, oranje heeft test nodig en quarantaine, tenzij je gevaccineerd bent, dan mag je weer wel er zo in (zelfs voor vakantie).
Als je naar Spanje kijkt (en de meeste Mediterrane landen) dan zijn ze vrij soepel en moeten alleen mensen uit hoog risico landen (zoals UK) zich laten testen of gevaccineerd zijn.
Dat is dus het idiote aan het systeem, dat die ECDC map weer niet correspondeert met kleurcodes die de landen hanteren. Kijk naar Nederlandse reisadviezen bijvoorbeeld: daar wordt rood alleen gebruikt voor conflictgebieden en is oranje het maximale wat een land krijgt vanwege corona.
Denk daarom dat tenzij het extreem uit de hand loopt in Nederland, het voor de zuidelijke landen vooral betekent dat weer een PCR test nodig is, mogelijk ook voor gevaccineerden. De noordelijke landen zullen mogelijk wel strenger zijn.
en niet te vergeten andere vaccins, UK is een heel groot gedeelte AZ, in NL vooral Pfizer en Moderna, kan me voorstellen dat dat ook nog een vershil kan makenzacht schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:38:
[...]
Wat ik er ongeveer uit op maak is dat de ziekenhuisopnamen (ziekenhuis+IC) momenteel ongeveer een vijfde zijn in vergelijking met eerdere ziekenhuisopnamen met vergelijkbare besmettingsaantallen. En dan heb ik gekeken met een periode van twee weken tussen gemelde besmettingen en gemelde ziekenhuisopnamen.
Nogmaals, een beetje doorgebladerd, ongeveer, geen garantie, ander land, andere omstandigheden, geen voorbarige conclusies, geen leeftijdsindicatie, geen onderscheid verpleegafdeling en IC, etc.
En volgens mij staan wij qua vaccineren er beter voor - verhoudingsgewijs een vergelijkbare graad bij toen 't bij hen losbarstte, maar hier vooral mRNA vaccins, die meer effect lijken te hebben t.o.v. 't AZ vaccin en bij ons loopt t vaccineren nog goed door, terwijl de curve daar als is afgevlakt en hier, met name in de risicogroepen, er volgens mij ook veel minder clusters niet-gevaccineerden zijnzacht schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:38:
[...]
Economisch gezien logisch gezien dat soort landen een veel grotere afhankelijk hebben qua inkomsten uit vakantiegangers dan de Noordelijke landen.MysticMan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:42:
[...]
Als je naar Spanje kijkt (en de meeste Mediterrane landen) dan zijn ze vrij soepel en moeten alleen mensen uit hoog risico landen (zoals UK) zich laten testen of gevaccineerd zijn.
Hier met tegenzin toch maar besloten deze zomer nog niet op vakantie te gaan, het gedoe qua uitzoekwerk en onzekerheid met kleurcodes die per land over en weer steeds veranderen + dat je als niet auto bezitter nog alle OV reizen met mondkap moet doen zorgen ervoor dat een vakantie me juist meer spanning en stress oplevert door alle onzekerheid dan daadwerkelijke ontspanning. Dat lijkt me juist precies averechts van wat ik met vakantie wil bereiken
Dat iets mag of kan betekent niet dat het moet toch?Wolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:12:
[...]
Die mensen handelden geheel conform de communicatie vanuit de overheid, is het dan hun schuld?
Ik hoop dat er nog enig zelfdenkend vermogen aanwezig is.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Stel nou dat straks blijkt dat dat hele myocarditis gebeuren erger is dan nu wordt voorgespiegeld. Zeg je dan ook tegen de jongeren 'Ja uhhh..je had zelf ook nog wel even kunnen nadenken voor je die prik nam' ?YakuzA schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:03:
[...]
Dat iets mag of kan betekent niet dat het moet toch?
Ik hoop dat er nog enig zelfdenkend vermogen aanwezig is.
In de herhaling hieronder een reactie van @Balance eerder vandaag met daarin een link naar een artikel in The Lancet, waarin de auteurs oproepen om het beleid waarbij massaal besmettingen optreden te stoppen:
Balance in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"
Wat misschien geen of weinig aandacht kreeg was dat het artikel is mede-ondertekend door zo'n 100 wetenschappers die het artikel dus steunen (zie bijlage).
De argumenten die (kort samengevat) worden gegeven zijn:
1. risico's (op lange termijn) voor de jongeren of anderen die (nog) niet gevaccineerd zijn
2. langdurige ontregeling bij scholen waar verspreiding zal voortgaan
3. ontstaan van varianten
4. toename opnames en uitgestelde zorg omdat verband besmetting/opname niet (volledig) is verbroken
5. disproportionele impact op groeperingen met een maatschappelijke achterstand op een of andere wijze
Let op: deze risico's zijn er al sinds de aanvang uiteraard begin 2020, maar ze zijn nu enkel meer prominent in beeld gekomen. Ze waren overigens ook allemaal prima voorspelbaar in meer of mindere mate natuurlijk.
Nu komt de hamvraag waar ik al vaker op heb gewezen in dit topic: als we sturen op zorgcapaciteit in Nederland, zijn we dan niet in essentie gewoon massaal besmettingen aan het toestaan? Immers, voordat een bepaalde groep ziek genoeg is voor een opname moeten er eerst vele anderen besmet raken. De maatregelen nemen die zijn genomen om de zorg niet te laten overbelasten konden ook genomen worden bij een veel lagere bedbezetting bijvoorbeeld.
Waarom lijkt er schijnbaar zo nonchalant te worden gedaan over deze effecten of het risico daarop? Als ze in de praktijk blijken te kloppen (en van diverse onderwerpen is al een en ander bekend), hoe ethisch is het dan om dit zo uit te voeren? Of hoe ethisch was het om het zo te hebben uitgevoerd het afgelopen 1,5 jaar?
En vooral: waarom zou je dit willen als we vaccins hebben die ziekte kunnen voorkomen?
Ter referentie: bij een geschatte IFR van 1% zijn 30.000 mensen overleden en dus zo'n 3 miljoen mensen besmet geraakt. Maar 30.000 overledenen komt aardig dicht in de buurt van de 40.000 overlijdensgevallen die naar schatting minimaal zouden optreden als 4 miljoen mensen besmet zouden raken. Daar was begrijpelijkerwijs veel ophef over in maart 2020, zoals Medialogica heeft samengevat (vanaf minuut 15:00). Maar nu ineens niet meer?
https://www.vpro.nl/argos...ca/2020/aflevering-1.html
Overigens ook interessant: het RIVM lijkt de IFR recent van hun website te hebben gehaald, waar het eerder wel stond. Wel wordt er op die pagina doorverwezen naar een bron waar de 1% alsnog staat genoemd:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/ziekte
Balance in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"
Wat misschien geen of weinig aandacht kreeg was dat het artikel is mede-ondertekend door zo'n 100 wetenschappers die het artikel dus steunen (zie bijlage).
De argumenten die (kort samengevat) worden gegeven zijn:
1. risico's (op lange termijn) voor de jongeren of anderen die (nog) niet gevaccineerd zijn
2. langdurige ontregeling bij scholen waar verspreiding zal voortgaan
3. ontstaan van varianten
4. toename opnames en uitgestelde zorg omdat verband besmetting/opname niet (volledig) is verbroken
5. disproportionele impact op groeperingen met een maatschappelijke achterstand op een of andere wijze
Let op: deze risico's zijn er al sinds de aanvang uiteraard begin 2020, maar ze zijn nu enkel meer prominent in beeld gekomen. Ze waren overigens ook allemaal prima voorspelbaar in meer of mindere mate natuurlijk.
Nu komt de hamvraag waar ik al vaker op heb gewezen in dit topic: als we sturen op zorgcapaciteit in Nederland, zijn we dan niet in essentie gewoon massaal besmettingen aan het toestaan? Immers, voordat een bepaalde groep ziek genoeg is voor een opname moeten er eerst vele anderen besmet raken. De maatregelen nemen die zijn genomen om de zorg niet te laten overbelasten konden ook genomen worden bij een veel lagere bedbezetting bijvoorbeeld.
Waarom lijkt er schijnbaar zo nonchalant te worden gedaan over deze effecten of het risico daarop? Als ze in de praktijk blijken te kloppen (en van diverse onderwerpen is al een en ander bekend), hoe ethisch is het dan om dit zo uit te voeren? Of hoe ethisch was het om het zo te hebben uitgevoerd het afgelopen 1,5 jaar?
En vooral: waarom zou je dit willen als we vaccins hebben die ziekte kunnen voorkomen?
Ter referentie: bij een geschatte IFR van 1% zijn 30.000 mensen overleden en dus zo'n 3 miljoen mensen besmet geraakt. Maar 30.000 overledenen komt aardig dicht in de buurt van de 40.000 overlijdensgevallen die naar schatting minimaal zouden optreden als 4 miljoen mensen besmet zouden raken. Daar was begrijpelijkerwijs veel ophef over in maart 2020, zoals Medialogica heeft samengevat (vanaf minuut 15:00). Maar nu ineens niet meer?
https://www.vpro.nl/argos...ca/2020/aflevering-1.html
Overigens ook interessant: het RIVM lijkt de IFR recent van hun website te hebben gehaald, waar het eerder wel stond. Wel wordt er op die pagina doorverwezen naar een bron waar de 1% alsnog staat genoemd:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/ziekte
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
En dat moeten we dan ook zien in het licht van de huidige vaccinatiecijfers, in de UK is "slechts 2/3" van alle volwassenen volledig ingeent. Wanneer dit uiteindelijk op 80/85% staat zullen de ziekenhuisopnames op een nog lager niveau liggen vanmogelijk 10-15% ten opzicht van vorig jaar, met vergelijkbare besmettingscijfers.zacht schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:38:
[...]
Of met andere woorden voor NL, wanneer we 80% vaccinatiegraad hebben bereikt van alle volwassen, zou je 8x zo hoge besmettingscijfers aankunnen voordat de zorg kapot gaat? Dus pak 'm beet 100-120k besmettingen per dag.
#COVID19NL
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 8 juli 2021
Positief getest: 5.475
Totaal: 1.701.911 (+5.431 ivm -44 corr.)
Perc. positief 04 jul - 06 jul: 8,9%
Opgenomen: 9
Huidig: 106 (+4)
Opgenomen op IC: 1
Huidig: 90 (-14)
Overleden: 2
Totaal: 17.762 pic.twitter.com/RM6BRrpj63
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
komt dat nu nog als verasing voor je dan?
Hoewel ik nog steeds niet snap welke informatie ik kan halen uit het percentage positief (behalve het aantal testen) stijgt dat ook enorm. Worden spannende dagen de komende twee weken.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Nou, ga er maar vanuit dat alle discotheken dicht zijn komend weekend
🤯
Ik had best op stijging gerekend, maar dit overtreft mijn verwachtingen. Niet op een positieve manier

[ Voor 22% gewijzigd door vickypollard op 08-07-2021 15:20 ]
Als ze dat niet doen dan zijn ze echt compleet gek.eamelink schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:19:
Het dag aantal covid besmetting is het enige wat momenteel harder stijgt dan de huizenprijzen

Hoe kom je daarbij?!
Alles hangt van de komende weken af.
Ik zie in de data dat we 1,3% positief doorgaven aan ecdc.
Zo lang we TVT negatieve testen meerekenen:
Oranje bij 600 besmettingen per dag
Licht rood bij 2400 besmettingen per dag
Donker rood bij 6000 besmettingen per dag
Allemaal gemiddelde over de afgelopen 14 dagen!
Maar is de R boven de 1 vraagt van Dissel zich af

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Zo, dit is geen incidentje meer, we zijn helemaal terug bij af... paar weken geleden dus. Ook percentage positief schiet omhoog.
Hier word ik echt niet vrolijk van. Hopelijk remt de vaccinatiegraad de ziekenhuis/ic instroom af. Is De Jonge al afgetreden? Jammer dat ze in Den Haag ook met de formatie bezig zijn en je niet weet of Rutte zelf niet over De Jonge heen wilde klappen of dat de VVD het CDA niet af wil vallen.
alles kan off-topic
Had eerlijk gezegd gehoopt dat het een rare uitschieter was, helaas...joppe113 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:18:
komt dat nu nog als verasing voor je dan?
Dicht die grote evenementen en locaties de komende weken.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Als we in dit tempo door stijgen, dan breken we volgende week ergens het record van 20 december, met >13k besmettingen

Volgens mij mag je TVT testen niet meenemen in % positief.renedr schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:20:
[...]
Hoe kom je daarbij?!
Alles hangt van de komende weken af.
Ik zie in de data dat we 1,3% positief doorgaven aan ecdc.
Zo lang we TVT negatieve testen meerekenen:
Oranje bij 600 besmettingen per dag
Licht rood bij 2400 besmettingen per dag
Donker rood bij 6000 besmettingen per dag
Allemaal gemiddelde over de afgelopen 14 dagen!
Wordt in NL in ieder geval uitgesplitst in rapportage.
En denk je echt dat we de komende weken weer naar een minimaal niveau van transmissie gaan? Ik niet.
Deze stijging zet wel door, belangrijker is hoeveel dat voor ziekenhuizen gaat doen en of dat doorsijpelt naar de andere leeftijdgroepen...
hoevenpe schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:24:
[...]
Had eerlijk gezegd gehoopt dat het een rare uitschieter was, helaas...
Dicht die grote evenementen en locaties de komende weken.
Het zal Hugo waarschijnlijk de grootste moeite kosten om weer maatregelen aan te gaan kondigen. Dat betekent gewoon keihard je fouten en nederlaag erkennen. Maar er moet eigenlijk vanavond al gewoon hard aan de noodrem getrokken worden. Nog ff en we gaan naar 15.000 per dag....eamelink schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:19:
bij 50% dag-op-dag is dat inderdaad zo/ma al 't geval...Jorizzz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:24:
[...]
Als we in dit tempo door stijgen, dan breken we volgende week ergens het record van 20 december, met >13k besmettingen
FTFYjoppe113 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:25:
Deze stijging zet wel door, belangrijker is hoeveel dat voor ziekenhuizen gaat doen en of wanneer dat doorsijpelt naar de andere leeftijdgroepen...
[...]
Je kan enkel hopen dat dit nog de besmettingen zijn die afgelopen weekend zijn opgelopen. Nu moeten de grote brandhaarden als nachtclubs en feestcafes dicht om dit hopelijk de kop in te drukken.
Laten we dan aub massaal stoppen met testen 😱ultimateharry schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:25:
[...]
Volgens mij mag je TVT testen niet meenemen in % positief.
Wordt in NL in ieder geval uitgesplitst in rapportage.
En denk je echt dat we de komende weken weer naar een minimaal niveau van transmissie gaan? Ik niet.
Ja maar dat zie ik de Jonge niet doen, eerder wat symbolisch geleuter.TrailBlazer schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:27:
Je kan enkel hopen dat dit nog de besmettingen zijn die afgelopen weekend zijn opgelopen. Nu moeten de grote brandhaarden als nachtclubs en feestcafes dicht om dit hopelijk de kop in te drukken.
Alle laatste versoepelingen terugdraaien. Die leidden tot een R<1, en dus een daling. En we proberen het over een week of 4/5 nog een keer. Leuk geprobeerd, helaas mislukt. Geeft niet, maar gewoon naar handelen.
Die grafieken gaan over de opnames.Woy schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:26:
De prognoses van het RIVM van gisteren kunnen ook per direct de prullenbak in, we zitten al ruim op het dubbele van de bovengrens van de onzekerheidsmarge
[Afbeelding]
We zijn nu 12 dagen na de 26e, maar vooralsnog is de instroom laag, terwijl er nu al effect zou moeten zijn.
Eerder de natte horeca en massale evenementen binnen niet doen.autje schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:28:
Alle laatste versoepelingen terugdraaien. Die leidden tot een R<1, en dus een daling. En we proberen het over een week of 4/5 nog een keer. Leuk geprobeerd, helaas mislukt. Geeft niet, maar gewoon naar handelen.
[ Voor 24% gewijzigd door Señor Sjon op 08-07-2021 15:30 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik zou de eerste 2e generatie besmettingen vanaf afgelopen maandag verwachten. Tot nu toe is de "containment" boven verwachting goed.eamelink schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:28:
[Afbeelding]
Blijft een fascinerende grafiek.
De 'tweede generatie' besmettingen, die wellicht overslaat van de twintigers en tieners, zou je de komende dagen verwachten. Ben erg benieuwd hoe dat uitpakt. Voorlopig ziet het er nog goed uit
In ieder geval blijkt hier wel uit dat vaccinatie de holy grail is
instroom heeft ongeveer 14 dagen vertraging toch? En de echte stijging in besmettingen is pas een dag of 8 volgens mij?Señor Sjon schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:29:
[...]
Die grafieken gaan over de opnames.
We zijn nu 12 dagen na de 26e, maar vooralsnog is de instroom laag, terwijl er nu al effect zou moeten zijn.
Ik denk dat je het mis hebt. Binnen een uur of twee ligt er een spoedadvies van het OMT, die stellen voor om in ieder geval discotheken dicht te gooien - en wellicht meer. En De Jonge gaat dat sowieso doen.ultimateharry schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:28:
Ja maar dat zie ik de Jonge niet doen, eerder wat symbolisch geleuter.
Sterker; hij weet waarschijnlijk nu al dat hij het gaat doen, maar wacht nog even het advies af
Damn! Dit gaat hard.
Ik ben benieuwd naar de maatregelen én de ingangsdatum ervan...
Zal je zien dat de feestende jongeren zich straks gaan verplaatsen naar de bruiloften waar toch niet wordt gehandhaafd.
Die zaten bij de laatste versoepelingen, dus die gaan inderdaad mee bij het terugdraaien.Señor Sjon schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:29:
[...]
Eerder de natte horeca en massale evenementen binnen niet doen.
Uithuilen en opnieuw beginnen.
Gaat allemaal veel te langzaam joh, er staat serieus zelfs op de NOS dat die twee weken 'wachttijd' na Janssen niet met terugwerkende kracht is, dus als je je vandaag laat prikken kan je komende twee weken met je QR-code gewoon overal binnen. We zijn al te laat, iig om de vakantie te redden. We gaan gewoon volgende week donderdag lekker naar rood/donkerrood. Je kan heus nu nog wat uit de hoge hoed toveren qua maatregelen, maar deze piek is te hoog en zal het 14-daags gemiddelde iig de komende 2 weken nog aardig omhoog duwen. Wellicht redt je zo het staartje van de vakantie nog voor wat mensen.TrailBlazer schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:27:
Het is zoals iemand hier zei; tandpasta terug in de tube stoppen.
Toch wel grappig dat er mensen nog steeds beweren dat maatregelen en lockdowns geen enkele zin hebben
Je zou dit toch voldoende bewijs moeten vinden.
Nee, dat zou ik niet doen. Ik denk dat je op basis van de cijfers heel goed kan bekijken welke aanpassingen potentieel (veel) te vroeg waren (of tot deze stijging leiden).autje schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:28:
Dit waren de versoeplingen:
- Beperkingen thuisbezoek ed
- Thuiswerken
- Mondkapjes
- Sporten
- Alcohol avond tijd
- TvT dingen
Je ziet in de stijging heel expliciet bepaalde leeftijdsgroepen én oorzaken. Ik denk dat je dat hier wel overheen zou kunnen plotten en dan denk ik dat je aan zou kunnen nemen dat sommige versoepelingen een andere trend hadden veroorzaakt (meer leeftijden, andere BCO patroon, etc).
Ik heb niet alle data, maar ik denk dat je eigenlijk heel snel op reizen naar spanje/portugal en tvt dingen terecht komt (wat misschien wel één ding is, gezien de reden van veel mensen voor het reizen naar die 2 landen in deze periode is
Keil alles maar lekker dicht tot september. Terras en kroeg open tot 22:00 met maximaal 50 man. Oh ik val in herharling, zal het niet meer doen...autje schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:28:
Enige voordeel wat ik me nog kan bedenken is dat de scholen dichtgaan...PWM schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:33:
Toch wel grappig dat er mensen nog steeds beweren dat maatregelen en lockdowns geen enkele zin hebbenJe zou dit toch voldoende bewijs moeten vinden.
Nou inderdaad, maar ja de mensen die vinden dat de regels nergens voor nodig zijn zijn vaak de virusontkenners dus ja.PWM schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:33:
Toch wel grappig dat er mensen nog steeds beweren dat maatregelen en lockdowns geen enkele zin hebbenJe zou dit toch voldoende bewijs moeten vinden.
Maar mijn hemel wat een waanzin deze getallen. Dit is wel heel extreem bizar en dat allemaal omdat we zo slim waren meteen alles los te laten. In ruim een week zijn we kwa aantallen weer een van de slechtere jongetjes in de klas. (Aantal per 100.000)
[ Voor 19% gewijzigd door Dracula op 08-07-2021 15:36 ]
Hoezo zou het OMT dat adviseren? Daar ben ik echt niet zo zeker van hoor. Als ze zich aan hun rol houden tenminste en niet weer politiek gaan bedrijven. Ziekenhuisbezetting daalt nog steeds / stijgt niet mee, dus vanuit OMT-oogpunt is er niet zo vreselijk veel aan de hand zolang deze besmette mensen niet in het ziekenhuis belanden. Enige wat ze kunnen zeggen is dat het risico te groot is om zo door te gaan, daar er zo'n 2 weken vertraging zit tussen besmetting > mogelijke ziekenhuisopname. Als je dan nu zo verdergaat en over anderhalve week blijken toch best wat mensen in het ziekenhuis te belanden kijk je meteen tegen een code zwart aan omdat je een 'waterval' van een paar duizend besmettingen hebteamelink schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:31:
[...]
Ik denk dat je het mis hebt. Binnen een uur of twee ligt er een spoedadvies van het OMT, die stellen voor om in ieder geval discotheken dicht te gooien - en wellicht meer. En De Jonge gaat dat sowieso doen.
Sterker; hij weet waarschijnlijk nu al dat hij het gaat doen, maar wacht nog even het advies af. Wat moet hij anders doen als het aantal gevallen in negen dagen vertienvoudigt?
https://nos.nl/artikel/23...jk-morgen-met-maatregelen
Als er door het snel oplopend aantal besmettingen nieuwe maatregelen nodig zijn dan kondigt het kabinet die morgen aan, zegt demissionair minister De Jonge.
De vakanties zouden wel eens de grootste motivatie voor maatregelen kunnen worden.Wel zegt De Jonge dat Nederland een code rood-land kan worden waardoor Nederlanders niet meer welkom zijn in andere landen of aan strenge inreisvoorwaarden moeten voldoen. Dat kan gevolgen hebben voor vakanties.
[ Voor 36% gewijzigd door vickypollard op 08-07-2021 15:38 ]
Het aantal besmettingen en groeigetal van alleen de GGD testen. Data t/m 6 juli.Balance schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:33:
[...]
Update van mijn post van eergister, met het aantal besmettingen en groeigetal van alleen de GGD testen. Data t/m 5 juli.
- De datum geregistreerd is de datum van afname (niet van rapportage), en is beschikbaar tot twee dagen terug. Deze kunnen nog ligt stijgen.
- Als je positief test bij TestenVoorToegang, hoeft je geen test bij de GGD te doen
- Het aantal GGD testen dat afgenomen is, is week-op-week met ongeveer 10% gestegen
Bron: https://data.rivm.nl/covid-19/, github.com/mzelst/covid-19
Zouden ze niet een zekere onzekerheidsfactor inbouwen nu? Besmettingen stijgen als een gek maar ziekenhuizen weten we nog niet.The_Admin schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:34:
[...]
Hoezo zou het OMT dat adviseren? Daar ben ik echt niet zo zeker van hoor. Als ze zich aan hun rol houden tenminste en niet weer politiek gaan bedrijven. Ziekenhuisbezetting daalt nog steeds / stijgt niet mee, dus vanuit OMT-oogpunt is er niet zo vreselijk veel aan de hand zolang deze besmette mensen niet in het ziekenhuis belanden. Enige wat ze kunnen zeggen is dat het risico te groot is om zo door te gaan, daar er zo'n 2 weken vertraging zit tussen besmetting > mogelijke ziekenhuisopname. Als je dan nu zo verdergaat en over anderhalve week blijken toch best wat mensen in het ziekenhuis te belanden kijk je meteen tegen een code zwart aan omdat je een 'waterval' van een paar duizend besmettingen hebt
Ik zou als ik de regering was toch echt even een beetje op de rem trappen om te zien of de ziekenhuizen inderdaad achter gaan blijven de komende weken anders hebben we een nogal groot probleem.
Ik heb wat moeite om besmettingen gelijk als ziektegeval te zien, maar ik zie wat je bedoelt.Woy schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:33:
[...]
Eh, nee, het staat er boven "Aantal nieuwe ziektegevallen"
De grafieken over de ziekenhuisopnames zijn deze:
[Afbeelding]
Ik denk dat we de twee hoofdzaken zo wel hebben, buiten wederom traag reageren met reisbeperkingen. Want via het Iberisch schiereiland brachten de eindexamentoeristen het virus weer het land in en gingen ze de 26e de kroeg in.ZieMaar! schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:33:
[...]
Nee, dat zou ik niet doen. Ik denk dat je op basis van de cijfers heel goed kan bekijken welke aanpassingen potentieel (veel) te vroeg waren (of tot deze stijging leiden).
- Thuiswerken
- Mondkapjes
- Sporten
- Alcohol avond tijd
- TvT dingen
Je ziet in de stijging heel expliciet bepaalde leeftijdsgroepen én oorzaken. Ik denk dat je dat hier wel overheen zou kunnen plotten en dan denk ik dat je aan zou kunnen nemen dat sommige versoepelingen een andere trend hadden veroorzaakt (meer leeftijden, andere BCO patroon, etc).
Ik heb niet alle data, maar ik denk dat je eigenlijk heel snel op reizen naar spanje/portugal en tvt dingen terecht komt (wat misschien wel één ding is, gezien de reden van veel mensen voor het reizen naar die 2 landen in deze periode is).
Jammer dat het zo gigantisch snel de verkeerde kant op gaat. Deze exponentiële groei is misschien minder erg dan afgelopen winter, maar zonder maatregelen gaat dit nog steeds helemaal de verkeerde kant op. Lees: alsnog té veel besmettingen en geen zomervakanties als er niks gedaan wordt. Verbaast me dat de politiek en het RIVM er zó naast zaten.
Het argument van Hugo is nu 'we willen de zorg beheersbaar houden'. Natuurlijk is dat zo, maar nu klinkt het vooral als een dom excuus. Ik mag toch hopen dat er snel weer maatregelen komen? Niet een lockdown, maar wel superspread events eventjes on hold.
Dat hele TvT kan de prullenbak in.
Dag festivalzomer, dag clubavonden. Vooral erg lullig voor een groep ondernemers, maar het zo zij. Kleine kans dat dat nog gaat gebeuren voorlopig. Jammer dat de zomer van 2021 ook verziekt lijkt te worden door corona. Ik had gehoopt dat het enigszins normaal zou worden.
Het argument van Hugo is nu 'we willen de zorg beheersbaar houden'. Natuurlijk is dat zo, maar nu klinkt het vooral als een dom excuus. Ik mag toch hopen dat er snel weer maatregelen komen? Niet een lockdown, maar wel superspread events eventjes on hold.
Dat hele TvT kan de prullenbak in.

Dag festivalzomer, dag clubavonden. Vooral erg lullig voor een groep ondernemers, maar het zo zij. Kleine kans dat dat nog gaat gebeuren voorlopig. Jammer dat de zomer van 2021 ook verziekt lijkt te worden door corona. Ik had gehoopt dat het enigszins normaal zou worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Fuujii op 08-07-2021 15:40 ]
Het OMT zal kijken naar de leeftijdsgroep die nu besmet wordt en de verwachtte doorsijpeling naar de oudere groepen. Het zal mij niet verbazen als er straks een hoop vaccinatieweigeraars opgenomen gaan worden.
Sorry hoor, maar die mensen kijken toch ook vooruit? Als ze de huidige cijfers in hun modelllen stoppen, dan kan ik je garanderen dat die modellen een flinke kans geven op een flinke toename in ziekenhuisbezetting. Dat is geen 'politiek bedrijven', dat is gewoon hun werk.The_Admin schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:34:
Hoezo zou het OMT dat adviseren? Daar ben ik echt niet zo zeker van hoor. Als ze zich aan hun rol houden tenminste en niet weer politiek gaan bedrijven. Ziekenhuisbezetting daalt nog steeds / stijgt niet mee, dus vanuit OMT-oogpunt is er niet zo vreselijk veel aan de hand zolang deze besmette mensen niet in het ziekenhuis belanden.
Het OMT heet niet voor niks het Outbreak Management Team. Die kijken niet naar ziekenhuisbezetting alleen, het gaat ze er vooral om om de outbreak te managen. Of in ieder geval om het kabinet te adviseren hoe de outbreak te managen.The_Admin schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:34:
[...]
Hoezo zou het OMT dat adviseren? Daar ben ik echt niet zo zeker van hoor. Als ze zich aan hun rol houden tenminste en niet weer politiek gaan bedrijven. Ziekenhuisbezetting daalt nog steeds / stijgt niet mee, dus vanuit OMT-oogpunt is er niet zo vreselijk veel aan de hand zolang deze besmette mensen niet in het ziekenhuis belanden. Enige wat ze kunnen zeggen is dat het risico te groot is om zo door te gaan, daar er zo'n 2 weken vertraging zit tussen besmetting > mogelijke ziekenhuisopname. Als je dan nu zo verdergaat en over anderhalve week blijken toch best wat mensen in het ziekenhuis te belanden kijk je meteen tegen een code zwart aan omdat je een 'waterval' van een paar duizend besmettingen hebt
En nu zie je wat er gebeurt als die adviezen in de wind worden geslagen. Er is weer een echte outbreak.
Tsja die kans is natuurlijk aanwezig en als dat een flinke bups is plus de nog niet beschermde.TrailBlazer schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:39:
Het OMT zal kijken naar de leeftijdsgroep die nu besmet wordt en de verwachtte doorsijpeling naar de oudere groepen. Het zal mij niet verbazen als er straks een hoop vaccinatieweigeraars opgenomen gaan worden.
Tsja.. als we alleen blijven sturen op besmettingscijfers, gaan de clubs en festivals echt nooit meer open.Fuujii schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:39:
Jammer dat het zo gigantisch snel de verkeerde kant op gaat. Deze exponentiële groei is misschien minder erg dan afgelopen winter, maar zonder maatregelen gaat dit nog steeds helemaal de verkeerde kant op. Lees: alsnog té veel besmettingen en geen zomervakanties als er niks gedaan wordt. Verbaasd me dat de politiek en het RIVM er zó naast zaten.
Het argument van Hugo is nu 'we willen de zorg beheersbaar houden'. Natuurlijk is dat zo, maar nu klinkt het vooral als een dom excuus. Ik mag toch hopen dat er snel weer maatregelen komen? Niet een lockdown, maar wel superspread events.
Dat hele TvT kan de prullenbak in.![]()
Dag festivalzomer, dag clubavonden. Kleine kans dat dat nog gaat gebeuren voorlopig. Jammer dat de zomer van 2021 ook verziekt lijkt te worden door corona. Ik had gehoopt dat het enigszins normaal zou worden.
Een guru vertelde me ooit eens
Als je denkt dat je er bent, dan ben je er geweest
Mijn hemel wat een onvoorstelbare snelle groei! En dan moet denk ik het ergste nog komen 😵
American Express vraagbaak
Heeft iemand zo op het netvlies of de ziekenhuisbezetting in de ons omringende landen grofweg gelijk is aan die van ons? Of daalt het daar harder?
Indien het gelijk is zou het explosief aantal besmettingen toch grotendeels door het TvT systeem moeten komen? Wellicht heeft na 1,5 jaar 6 à 7% van de bevolking wel zo veel sporen van Corona in het lichaam dat er positief getest wordt.
Of zeg ik nu iets heel doms?
Indien het gelijk is zou het explosief aantal besmettingen toch grotendeels door het TvT systeem moeten komen? Wellicht heeft na 1,5 jaar 6 à 7% van de bevolking wel zo veel sporen van Corona in het lichaam dat er positief getest wordt.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Golf 3 had 0-50 voor ca. 15% van het totaal in de zorg zitten. Daarboven heeft het gros al een vaccin gehad en de 18-50 kwetsbaren liepen al voor op de rest. Ik verwacht juist geen enorme stijging in de zorg.eamelink schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:40:
[...]
Sorry hoor, maar die mensen kijken toch ook vooruit? Als ze de huidige cijfers in hun modelllen stoppen, dan kan ik je garanderen dat die modellen een flinke kans geven op een flinke toename in ziekenhuisbezetting. Dat is geen 'politiek bedrijven', dat is gewoon hun werk.
Edit
Ze hebben toch niet iets aan de CT-waardes oid aangepast de afgelopen weken?
[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 08-07-2021 15:42 ]
Zolang de opnames / IC niet net zo hard stijgen zie ik weinig reden tot paniek. Besmetting zonder zware gezondheidsproblemen lijkt me geen probleem, anders kunnen we ieder jaar tijdens een griepgolf in lockdown.
Daar zijn gewoon cijfers van, ongeveer 10% van de positieve testen vorige week kwam van TvT, dus dat kan nooit de enorme stijging verklaren.alexbl69 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:41:
Heeft iemand zo op het netvlies of de ziekenhuisbezetting in de ons omringende landen grofweg gelijk is aan die van ons? Of daalt het daar harder?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Dat snap ik ook wel. Maar met deze groei zit je binnen enkele dagen op gigantische getallen. Als de getallen maar groot genoeg zijn, dan is er nog steeds een aanzienlijke groep die in het ziekenhuis beland en de zorg kan ontwrichten in dit stadiumEmpathy schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:40:
[...]
Tsja.. als we alleen blijven sturen op besmettingscijfers, gaan de clubs en festivals echt nooit meer open.
Clubs en festivals zijn simpelweg niet bevordelijk voor de besmettingen. Dicht op elkaar, vaak slecht geventileerd, een hoop drank en drugs. Een kweekvijver voor besmettingen. En dat zeg ik als gigantische liefhebber van dit soort locaties.
Mwah, als je bij de Britten kijkt hebben die al wat langer een soortgelijke situatie, en daar lijkt de ziekenhuisbezetting niet bepaald sterk mee te stijgen. Wat dat betreft is het doel natuurlijk altijd geweest om de zorg beheersbaar te houden, en dat lijkt ook met deze aantallen nog mogelijk.eamelink schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:40:
[...]
Sorry hoor, maar die mensen kijken toch ook vooruit? Als ze de huidige cijfers in hun modelllen stoppen, dan kan ik je garanderen dat die modellen een flinke kans geven op een flinke toename in ziekenhuisbezetting. Dat is geen 'politiek bedrijven', dat is gewoon hun werk.
Dat is wel raar omdat er wel enorm veel meer wordt getest?Woy schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:43:
[...]
Daar zijn gewoon cijfers van, ongeveer 10% van de positieve testen vorige week kwam van TvT, dus dat kan nooit de enorme stijging verklaren.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Als (als!) 90% van de mensen gevaccineerd is met een vaccin dat 96% werkt tegen ernstige ziekte, betekent het dat ruwweg zo'n 14% nog steeds een kans heeft om op de IC te komen. Als die 14% mensen over een lange periode - enkele maanden of meer - besmet raken is er inderdaad geen groot probleem op de IC. Maar als een flink deel van die mensen binnen enkele weken besmet raakt, ga je alsnog gewoon nat.Señor Sjon schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:41:
Golf 3 had 0-50 voor ca. 15% van het totaal in de zorg zitten. Daarboven heeft het gros al een vaccin gehad en de 18-50 kwetsbaren liepen al voor op de rest. Ik verwacht juist geen enorme stijging in de zorg.
alexbl69 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:41:
In de UK zie je het aantal ziekenhuisopnames en doden ook stijgen. Weliswaar veel langzamer dan in de eerdere golf, maar het gebeurt wel. Aangezien het er nu naar uitziet dat we qua besmettingen de piek van december ruimschoots voorbij gaan, zullen ook bij ons de ziekenhuisopnames significant zijn. Niet zo hoog als in december-april, maar dat was in heel veel opzichten 'code zwart' (kankerpatiënten afgebeld, dat soort werk). Dat het nu minder erg gaat worden, betekent niet dat het niet vervelend gaat worden.Señor Sjon schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:41:
[...]
Golf 3 had 0-50 voor ca. 15% van het totaal in de zorg zitten. Daarboven heeft het gros al een vaccin gehad en de 18-50 kwetsbaren liepen al voor op de rest. Ik verwacht juist geen enorme stijging in de zorg.
Edit
Ze hebben toch niet iets aan de CT-waardes oid aangepast de afgelopen weken?

[ Voor 9% gewijzigd door Cocytus op 08-07-2021 15:49 ]
Aangezien de besmettingen bijna volledig in de leeftijdscategorieën 10-19 en 20-29 zitten kunnen we de eerste vier doorstrepen, dan waren ook 30 plussers significant geraakt. Mondkapjes, thuiswerken, sporten en beperken bezoek kan nooit deze stijging onder alleen deze specifieke groep verklaren.ZieMaar! schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:33:
- Thuiswerken
- Mondkapjes
- Sporten
- Alcohol avond tijd
- TvT dingen
Waarschijnlijk is het een combinatie van examenfeestjes en reizen naar landen rond de middellandse zee en grote binnen-evenementen. Laten we maar beginnen met het pauzeren van TvT evenementen en een eindtijd in de horeca van middernacht.
Pouletje opzetten? Ik denk volgende week:
En de zomer moet nog beginnen..
- Mondkapjes weer verplicht
- Horeca dicht, enkel terrassen tot zeg 50 mensen
- Maximaal 4 mensen thuis ontvangen
- Thuiswerken is basis
En de zomer moet nog beginnen..

Het waren twee geweldige weken...
Fuujii schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:43:
[...]
En dat zeg ik als gigantische liefhebber van iemand die dit soort locaties bezoekt.
offtopic:
Je partner houdt van feestjes
?
Je partner houdt van feestjes
Als ze hun werk goed doen en de vaccinaties werken zoals ze zouden moeten werken, dan zouden de ziekenhuisopnames enorm mee moeten vallen. De meest kwetsbaren zijn allemaal (denk ik) geprikt.eamelink schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:40:
[...]
Just my 2 cents.
Anderzijds kunnen ze natuurlijk weer een mooi modelletje opstellen wat andere prognoses geeft.
Hoe meer er gevaccineerd zijn, hoe minder relevant de positieve tests zijn imo.
Etuuuuuh!
Wat dat betreft kunnen we nu zien wat de nieuwe verhouding besmetting vs zorg wordt. Als dat laag blijft, dan kan het spul wel open.Empathy schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:40:
[...]
Tsja.. als we alleen blijven sturen op besmettingscijfers, gaan de clubs en festivals echt nooit meer open.
Misschien moet ik maar eens gaan emigreren, met zulke landgenoten en regering
.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Overigens een interessant data punt;
Gisteren keek ik naar het aantal besmettingen in de leeftijdsgroep 10-19 en 20-29 in de lopende week (dus 7 daags gemiddelde), dit in verhouding tot het totaal aantal besmettingen.
Gisteren 78,5% van de besmettingen zat in die 2 groepen.
Vandaag zit 81,5% in de categorie 10-29 jaar oud.
Gisteren keek ik naar het aantal besmettingen in de leeftijdsgroep 10-19 en 20-29 in de lopende week (dus 7 daags gemiddelde), dit in verhouding tot het totaal aantal besmettingen.
American Express vraagbaak
Heel veel mensen hebben hun 2e prik nog niet gehad en zijn nog helemaal niet goed beschermd. Wishfull thinking ben ik bang.CRpt3r55 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:48:
[...]
Als ze hun werk goed doen en de vaccinaties werken zoals ze zouden moeten werken, dan zouden de ziekenhuisopnames enorm mee moeten vallen. De meest kwetsbaren zijn allemaal (denk ik) geprikt.
Just my 2 cents.
Anderzijds kunnen ze natuurlijk weer een mooi modelletje opstellen wat andere prognoses geeft.
Hoe meer er gevaccineerd zijn, hoe minder relevant de positieve tests zijn imo.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Toch wel grappig, dat selectieve geheugen, ik kan me nog herinneren dat @t_captain een tijdje geleden iets riep in de trend van: als er genoeg gevaccineerd is dan mogen de besmettingen oplopen tot 10.0000 per dag, dat maakt niet uit want het heeft weinig tot geen invloed op de ziekenhuisopnames.PWM schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:33:
En nu loopt iedereen moord en brand te schreeuwen

*knip* zie modbreaks
Ik zie de vakantie somber in, hoewel ook ik steeds meer afkeer krijg tegen de maatregelen, we kunnen simpelweg niet zo door blijven modderen, we moeten zien te leren leven met dit virus....
Ik zie de vakantie somber in, hoewel ook ik steeds meer afkeer krijg tegen de maatregelen, we kunnen simpelweg niet zo door blijven modderen, we moeten zien te leren leven met dit virus....
[ Voor 19% gewijzigd door ZieMaar! op 08-07-2021 16:05 ]
Als we dat niet doen zijn ze het weekend daarna sowieso leeg omdat de gehele doelgroep thuiszit met een Covid-infectie.eamelink schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:19:

Trouwens, nu ik er zo over nadenk: voor TvT is een coronavaccinatie voldoende om toegang te krijgen toch? Dus in theorie zou een onverantwoordelijk persoon die gevaccineerd en toch ziek is (wat best kan gegeven de 67% bescherming tegen ziekte van Janssen (en het oude beleid dat geprikt=toegang zonder wachttijd)), gewoon naar de club kunnen...
Een tijdje terug was er een media-campagne van de RIVM inclusief whatsapp stickers.
Ik kan het echter niet meer terug vinden.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dat zou best wel eens kunnen leiden tot grote uitverkoop/prijsdaling van bier (al mag dat dacht ik niet meer, iig niet in de supermarkten) in de clubs om de tanks voor de zekerheid zo leeg mogelijk te krijgen. Als dat gebeurd is het een teken dat bepaalde clubs niet meewerken aan de beheersing van het virus.
Ik ben benieuwd.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Inderdaad, als het bij die groep blijft hebben die straks groepsimmuniteit.....
Stinger_Ventura schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:50:
Maar dat zijn allemaal asymptomatische mensen, want anders hadden ze wel bij de GGD getest, dus het percentage positieve testen ligt daar een heel stuk lager.xzaz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:45:
[...]
Dat is wel raar omdat er wel enorm veel meer wordt getest?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Dat kan alleen door te vaccineren.FabianGTI schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:51:
Nou, bedankt stelletje k*t koters en falend kabinet die dit mijlenver zag aankomen..
Het is een flinke stijging, maar de grote vraag is of dit nu echt een probleem is. Vorig jaar zonder vaccinaties wel, maar nu misschien niet? De meest kwetsbare groepen en 60+'ers zijn inmiddels al zo goed als volledig gevaccineerd.
Als de ziekenhuisopnames niet omhoog knallen, dan maakt het echt niets meer uit of we nou 50 besmettingen per dag hebben of 10000.
Als de ziekenhuisopnames niet omhoog knallen, dan maakt het echt niets meer uit of we nou 50 besmettingen per dag hebben of 10000.
"Hugo bedankt, Hugo bedankt"
Toch knap hoe dat TvT en Fieldlabs maanden iedereen bezig hielden en het binnen twee weken ontploft in chaos.
Maak er maar 18-29 van vermoed ik.Stinger_Ventura schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:50:
:fill(white):strip_exif()/f/image/an0j5vQ4PjUoJi4rsqWjp8J5.png?f=user_large)
Dit moet toch wel een enorme blamage zijn voor Hugo de Jonge. Zijn grootste tot nu toe. Even los van het feit dat je vindt of het 'zijn' schuld is.
Hij is grotendeels verantwoordelijk voor het corona beleid. Al een hele tijd roept hij dat Nederland er klaar voor is met Testen voor Toegang. Er is heel veel geld in gepompt En dan dit.
Natuurlijk is het een onvoorspelbaar virus. Maar dat het zó snel en op deze schaal uit de klauwen loopt? Dat laat ook wel zien dat het systeem enorm faalt.
Hij is grotendeels verantwoordelijk voor het corona beleid. Al een hele tijd roept hij dat Nederland er klaar voor is met Testen voor Toegang. Er is heel veel geld in gepompt En dan dit.

Natuurlijk is het een onvoorspelbaar virus. Maar dat het zó snel en op deze schaal uit de klauwen loopt? Dat laat ook wel zien dat het systeem enorm faalt.
Niet om heel lullig te doen? Maar zijn dit mensen die gekozen hebben voor geen vaccinatie of zijn dit mensen die nog niet gevaccineerd hebben kunnen worden?Cocytus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:46:
[...]
[...]
In de UK zie je het aantal ziekenhuisopnames en doden ook stijgen. Weliswaar veel langzamer dan in de eerdere golf, maar het gebeurt wel. Aangezien het er nu naar uitziet dat we qua besmettingen de piek van december ruimschoots voorbij gaan, zullen ook bij ons de ziekenhuisopnames significant zijn. Niet zo hoog als in december-april, maar dat was in heel veel opzichten 'code zwart' (kankerpatiënten afgebeld, dat soort werk). Dat het nu minder erg gaat worden, betekent niet dat het niet vervelend gaat worden.
[Afbeelding]
Schiet tussen de palen en je scoort!
Haha, rare zinsconstructie. Ging over mezelf natuurlijk.
Goed nieuws, percentages van de groepen blijven nagenoeg gelijk. Nog steeds meer dan 85% van de besmettingen veroorzaakt door 10-29.breew schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:43:
update 2021-07-08
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben toch malle pietje niet!
Iedereen? Enkele lieden op GoT jaBubba76 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:50:
[...]
Toch wel grappig, dat selectieve geheugen, ik kan me nog herinneren dat @t_captain een tijdje geleden iets riep in de trend van: als er genoeg gevaccineerd is dan mogen de besmettingen oplopen tot 10.0000 per dag, dat maakt niet uit want het heeft weinig tot geen invloed op de ziekenhuisopnames.
[ Voor 11% gewijzigd door -tom-562 op 08-07-2021 15:54 ]
Vaak bu'j te bang!
Ik was even aan het kijken, maar de positieve testen onder 30+ sers is nog steeds bijna 0.Uniciteit schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:52:
Het is een flinke stijging, maar de grote vraag is of dit nu echt een probleem is. In de periode zonder vaccinaties wel, maar nu misschien niet? De meest kwetsbare groepen en 60+'ers zijn inmiddels al zo goed als volledig gevaccineerd.
Het zijn vooral 10-29 jarige. (die twee groepen). Zo lang deze hun ouders niet aansteken (of deze niet ziek worden) is er weinig aan de hand.
Hoewel ik als Land misschien wel zou zeggen alleen maar gevaccineerde ipv geteste mensen. Het lijkt toch te werken.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Met de nadruk op gevaccineerd is. Nu zijn er nog steeds niet alle risicogroepen volledige gevaccineerd (twee weken na 2e prik)Bubba76 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:50:
[...]
Toch wel grappig, dat selectieve geheugen, ik kan me nog herinneren dat @t_captain een tijdje geleden iets riep in de trend van: als er genoeg gevaccineerd is dan mogen de besmettingen oplopen tot 10.0000 per dag, dat maakt niet uit want het heeft weinig tot geen invloed op de ziekenhuisopnames.
Dit is echt niet zo. Als we een maand later waren geweest misschien wel, maar nu echt nog niet. In de groep 60-64 zitten veel mensen die hun 2e AZ prik pas over een paar weken mogen (!) krijgen, en van de 50'ers is nu ook pas 50% volledig geprikt, en slechts 30% volledig beschermd (>2 weken geleden 2e prik).Uniciteit schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:52:
Het is een flinke stijging, maar de grote vraag is of dit nu echt een probleem is. Vorig jaar zonder vaccinaties wel, maar nu misschien niet? De meest kwetsbare groepen en 60+'ers zijn inmiddels al zo goed als volledig gevaccineerd.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.