franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dat testen voor toegang is hagel schieten op een groep mensen die A minst kwetsbaar zijn en B achteraan de rij staan met vaccineren. Dat nu de hagel raakt komt puur omdat die groep zich (met en zonder klachten want TvT) laat testen en dus (in combinatie met de BCO) eruit gevist worden. De groepen die zorgen voor druk in de ziekenhuizen zijn al lang en breed gevaccineerd.Fuujii schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:52:
Dit moet toch wel een enorme blamage zijn voor Hugo de Jonge. Zijn grootste tot nu toe. Even los van het feit dat je vindt of het 'zijn' schuld is.
Hij is grotendeels verantwoordelijk voor het corona beleid. Al een hele tijd roept hij dat Nederland er klaar voor is met Testen voor Toegang. Er is heel veel geld in gepompt En dan dit.![]()
Natuurlijk is het een onvoorspelbaar virus. Maar dat het zó snel en op deze schaal uit de klauwen loopt? Dat laat ook wel zien dat het systeem enorm faalt.
Zou me niks verbazen als het OMT een rem zet op de horeca tot dat een x percentage gevaccineerd is uit de nu grote groep positieve.
Ik hoor de jonge in april nog letterlijk zeggen: in het zicht van de haven gaan we geen domme dingen doen.... jaja... geloofwaardigFuujii schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:52:
Dit moet toch wel een enorme blamage zijn voor Hugo de Jonge. Zijn grootste tot nu toe. Even los van het feit dat je vindt of het 'zijn' schuld is.
Hij is grotendeels verantwoordelijk voor het corona beleid. Al een hele tijd roept hij dat Nederland er klaar voor is met Testen voor Toegang. Er is heel veel geld in gepompt En dan dit.![]()
Natuurlijk is het een onvoorspelbaar virus. Maar dat het zó snel en op deze schaal uit de klauwen loopt? Dat laat ook wel zien dat het systeem enorm faalt.
Ik denk dat de meeste mensen zich ook geen zorgen maken over die 10.000. Maar op dit moment gaat het zo snel dat die 10.000 op zaterdag al bereikt wordt. En 20.000 en 30.000 besmettingen zullen we ook nog wel aankunnen, maar het moet natuurlijk wel een keer stoppen.Uniciteit schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:52:
Het is een flinke stijging, maar de grote vraag is of dit nu echt een probleem is. Vorig jaar zonder vaccinaties wel, maar nu misschien niet? De meest kwetsbare groepen en 60+'ers zijn inmiddels al zo goed als volledig gevaccineerd.
Als de ziekenhuisopnames niet omhoog knallen, dan maakt het echt niets meer uit of we nou 50 besmettingen per dag hebben of 10000.
En bij zo veel besmettingen gaat de balans ook wel anders worden. Vinden we dan een avondje stappen zo veel waard dat dat x-duizend besmettingen en x-aantal ziekenhuisopnames mag opleveren? Of is het dan beter om toch nog even iets meer geduld te hebben.
Precies de groep die nog niet gevaccineerd is of pas net een eerste prik heeft gehad. Én de groep die niet in het ziekenhuis belandt.Kevinp schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:54:
[...]
Ik was even aan het kijken, maar de positieve testen onder 30+ sers is nog steeds bijna 0.
Het zijn vooral 10-29 jarige. (die twee groepen). Zo lang deze hun ouders niet aansteken (of deze niet ziek worden) is er weinig aan de hand.
Hoewel ik als Land misschien wel zou zeggen alleen maar gevaccineerde ipv geteste mensen. Het lijkt toch te werken.
Als dat zo blijft is er echt geen man over boord. Geen reden om weer strengere maatregelen in te voeren. (Al snap ik wel dat ze voorzichtig willen zijn bij exponentiële groei).
Slechts 5,5% in de categorie 40+
Zijn wij boomers echt zo saai dat we niet meer gaan stappen?
Ergens is dit interessant, voor het eerst dat je het effect van verschillende maatregelen zo duidelijk ziet. Het afschaffen van thuiswerken, mondkapjes, sporten en bezoek thuis lijkt boven de 40 vrijwel geen effect te hebben, grote evenementen en uitgaansgelegenheden zijn ook vorige zomer nooit open geweest.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Toch wel gek dat je dit afschuift op de groep 10-29. Toevallig is dat namelijk ook de groep die het langst heeft moeten wachten op vaccinaties. En misschien is het daarom wel logisch dat daar de meeste besmettingen zijn omdat al die oudere mensen al gevaccineerd zijn.FabianGTI schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:51:
Nou, bedankt stelletje k*t koters en falend kabinet die dit mijlenver zag aankomen..
Ik zie de vakantie somber in, hoewel ook ik steeds meer afkeer krijg tegen de maatregelen, we kunnen simpelweg niet zo door blijven modderen, we moeten zien te leren leven met dit virus....
Vind het wel erg simpel om nu die groep de schuld te geven omdat ze nu eindelijk weer iets mogen en een hele tijd zich hebben moeten inhouden zodat de oudere groep gevaccineerd kon worden

Ik herken vier problemen uit dit topic:-tom-562 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:54:
[...]
Iedereen? Enkele lieden op GoT jaen gelukkig(!!!) is dat niet een mooie afspiegeling van de Nederlandse samenleving
. Ik zie het probleem ook niet zo, ja, meer besmettingen, maar weinig ziekenhuisopnames. Plus de besmettingen komen ook nog eens uit een hele specifieke groep de een paar zeer specifieke activiteiten hebben ondernomen (wat dus makkelijk getraceerd kan worden)
- De vakantie naar het buitenland staat op de tocht. (Dan kunnen mensen zichzelf daar niet besmetten met Delta in de clubs

- Long covid bij de mensen die nu besmet worden
- Meer verspreiding = meer kans op mutaties
- Doorsijpeling naar mensen die wel in het ziekenhuis kunnen komen
Het voordeel is dan wel weer dat de groepsimmuniteit onder jongeren snel voor de bakker is en dat je nu al ziet dat het exponentiele verhaal eindig is als mensen zien dat het gierend uit de klauwen loopt (clubs die op eigen initiatief de deuren gesloten houden).
Precies dit dus.tomcool schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:57:
[...]
Toch wel gek dat je dit afschuift op de groep 10-29. Toevallig is dat namelijk ook de groep die het langst heeft moeten wachten op vaccinaties. En misschien is het daarom wel logisch dat daar de meeste besmettingen zijn omdat al die oudere mensen al gevaccineerd zijn.
Vind het wel erg simpel om nu die groep de schuld te geven omdat ze nu eindelijk weer iets mogen en een hele tijd zich hebben moeten inhouden zodat de oudere groep gevaccineerd kon worden
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Ja, maar dan heb je nog steeds dat van de ongevaccineerden ook maar ~1% opgenomen zou moeten worden. Dan heb je het over 0,14% van de mensen, waarvan sterk afhankelijk van de leeftijd ook maar een beperkte groep overlijdt.eamelink schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:46:
[...]
Als (als!) 90% van de mensen gevaccineerd is met een vaccin dat 96% werkt tegen ernstige ziekte, betekent het dat ruwweg zo'n 14% nog steeds een kans heeft om op de IC te komen. Als die 14% mensen over een lange periode - enkele maanden of meer - besmet raken is er inderdaad geen groot probleem op de IC. Maar als een flink deel van die mensen binnen enkele weken besmet raakt, ga je alsnog gewoon nat.
We kunnen niet naar nul, tenzij we stoppen met testen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Niet zozeer de schuld, maar de getallen liegen er niet om. De 20-ers steken elkaar massaal aan tijdens het stappen. Ook niet heel gek, dat gebeurde ook tijdens carnaval toen dat nog gevierd werd ooit.tomcool schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:57:
[...]
Toch wel gek dat je dit afschuift op de groep 10-29. Toevallig is dat namelijk ook de groep die het langst heeft moeten wachten op vaccinaties. En misschien is het daarom wel logisch dat daar de meeste besmettingen zijn omdat al die oudere mensen al gevaccineerd zijn.
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Nouja, vanuit een ander perspectief kan het een probleem worden. We kijken enkel naar het aantal besmettingen per 100.000 inwoners voor de Europa kaart. Dit weekend of begin volgende week knalt NL naar rood en kan een ieder die een vakantie in het buitenland had geboekt annuleren.Uniciteit schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:52:
Het is een flinke stijging, maar de grote vraag is of dit nu echt een probleem is. Vorig jaar zonder vaccinaties wel, maar nu misschien niet? De meest kwetsbare groepen en 60+'ers zijn inmiddels al zo goed als volledig gevaccineerd.
Als de ziekenhuisopnames niet omhoog knallen, dan maakt het echt niets meer uit of we nou 50 besmettingen per dag hebben of 10000.
Daar heb je op zich gelijk in, maar vergis je niet; bij de Britten stijgt het aantal gevallen met een comfortabele factor twee in negen dagen. Dat is een mooi tempo om te observeren hoe snel de ziekenhuisopnames meelopen, en eventueel in te grijpen als het nodig gaat worden.The_Admin schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:45:
Mwah, als je bij de Britten kijkt hebben die al wat langer een soortgelijke situatie, en daar lijkt de ziekenhuisbezetting niet bepaald sterk mee te stijgen. Wat dat betreft is het doel natuurlijk altijd geweest om de zorg beheersbaar te houden, en dat lijkt ook met deze aantallen nog mogelijk.
Hier in Nederland de afgelopen negen dagen met een factor tien. Dat gaat gewoon dusdanig veel sneller dat als je ingrijpt als je het mis ziet gaan, je sowieso te laat bent.
Het zal wel loslopen, maar je margin for error wordt wel heel klein
Het schrijnende is dat hiervoor al lang en breed was gewaarschuwd en dat de vraag toch echt is welk percentage van de TvT uitslagen vals positief is.Woy schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:52:
[...]
Maar dat zijn allemaal asymptomatische mensen, want anders hadden ze wel bij de GGD getest, dus het percentage positieve testen ligt daar een heel stuk lager.
[ Voor 6% gewijzigd door Jedi_Pimp op 08-07-2021 16:00 ]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
De vaccinatiegraad van kwetsbare ouderen is zo rond de 90% (eerste prik, tweede prik ligt bij 65-70 jaar nu op zo'n 80%). Je hebt altijd nog minstens 10% kwetsbaren. In de derde golf hadden we 10.000 besmettingen per dag in de piek. Als we nu naar 100.000 besmettingen per dag gaan hebben we alsnog dezelfde ziekenhuisbezetting. In het tempo van vandaag (+50% t.o.v. gisteren) zitten we daar over 8 dagen.CRpt3r55 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:48:
[...]
Als ze hun werk goed doen en de vaccinaties werken zoals ze zouden moeten werken, dan zouden de ziekenhuisopnames enorm mee moeten vallen. De meest kwetsbaren zijn allemaal (denk ik) geprikt.
Het is een leuk "experiment" om te kijken of de vaccinaties inderdaad zorgen dat de ziekenhuisbezetting niet meer meestijgt met de besmettingen, maar misschien is het verstandig om dat voorzichtig uit te proberen met een iets minder snel stijgend aantal besmettingen?
Bedankt voor het bevestigen van mijn puntSeñor Sjon schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:59:
Ja, maar dan heb je nog steeds dat van de ongevaccineerden ook maar ~1% opgenomen zou moeten worden. Dan heb je het over 0,14% van de mensen, waarvan sterk afhankelijk van de leeftijd ook maar een beperkte groep overlijdt.
[ Voor 11% gewijzigd door eamelink op 08-07-2021 16:01 ]
Ik heb dit in een eerdere versie van dit topic al bepleit, zodra 50+ gevaccineerd was hadden ze ook van onderaf (18 en oplopend) moeten gaan vaccineren zodat je zowel verspreiders (jong) en risico op opname (ouder) samen in één tang had gehad. Maar voor nu was de dansen zet een foute.tomcool schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:57:
[...]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Nou ja, bij 10k besmettingen per dag is er denk ik ook hier niet iemand die verwacht dat de ziekenhuizen bezwijken onder de druk. Maar bij de huidige stijging zitten we over 2 dagen op die 10k/dag en over een week daar heel ver boven. En als het dan vervolgens zich gaat verspreiden onder de rest van de bevolking, dus ook de risicogroepen, zal je bij massale besmettingen mogelijk toch nog een hevige instroom krijgen.Bubba76 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:50:
[...]
Toch wel grappig, dat selectieve geheugen, ik kan me nog herinneren dat @t_captain een tijdje geleden iets riep in de trend van: als er genoeg gevaccineerd is dan mogen de besmettingen oplopen tot 10.0000 per dag, dat maakt niet uit want het heeft weinig tot geen invloed op de ziekenhuisopnames.
En nu loopt iedereen moord en brand te schreeuwen
Want theoretisch zit je met 50% groei dag-op-dag over 20 dagen op de hele bevolking besmet (zijn we er wel mooi vanaf), dus over 4-6 weken een mogelijk zorginfarct, want zoals iemand hier eerder al voorrekende is 10-15% van de bevolking dan niet veilig (effectiviteit vaccin + deel wat niet gevaccineerd is).
Maar als ze niet voor het komende weekend ingrijpen, maakt 't ook niet meer uit. Dan gaan we als die 50% dag-op-dag stijging maatgevend is, rekenkundig over een week de 100k besmettingen per dag aantikken, die grotendeels komend weekend veroorzaakt zijn.
Lijkt me niet heel realistisch trouwens, maar rekenkundig niet ondenkbaar
Het lijkt me inderdaad dat het OMT/RIVM/de overheid een marge heeft berekend hoeveel besmettingen erbij mogen komen. Ook met vaccineren in het achterhoofd. Ik kan me echter niet voorstellen dat ze hierop hadden gerekend (waarom zou van Dissel anders zeggen 'De R ligt volgens mij onder de 1' enkele dagen geleden plus waarom is er spoedoverleg?).Mrjraider schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:56:
[...]
Dat testen voor toegang is hagel schieten op een groep mensen die A minst kwetsbaar zijn en B achteraan de rij staan met vaccineren. Dat nu de hagel raakt komt puur omdat die groep zich (met en zonder klachten want TvT) laat testen en dus (in combinatie met de BCO) eruit gevist worden. De groepen die zorgen voor druk in de ziekenhuizen zijn al lang en breed gevaccineerd.
Zou me niks verbazen als het OMT een rem zet op de horeca tot dat een x percentage gevaccineerd is uit de nu grote groep positieve.
Ja het is hagel schieten, maar wel met potentiële grote gevolgen (zoals voor de zorg en vakanties). Begrijp me niet verkeerd, ik ben juist iemand die is van risico nemen is, maar het verbaast me gewoon enorm dat dit qua besmettingen zo uit de hand loopt. Want dit is echt niet houdbaar.
Dat je voorzichtig wilt zijn bij exponentiële groei snap ik en daar kan ik me in vinden. De komende 2 weken zal het kabinet dus een goede balans moeten vinden. Als echter blijkt dat de ziekenhuisopnames weinig omhoog gaan, dan is er naar mijn mening geen reden om (opnieuw) maatregelen in te voeren.Sovieto schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:56:
[...]
Ik denk dat de meeste mensen zich ook geen zorgen maken over die 10.000. Maar op dit moment gaat het zo snel dat die 10.000 op zaterdag al bereikt wordt. En 20.000 en 30.000 besmettingen zullen we ook nog wel aankunnen, maar het moet natuurlijk wel een keer stoppen.
En bij zo veel besmettingen gaat de balans ook wel anders worden. Vinden we dan een avondje stappen zo veel waard dat dat x-duizend besmettingen en x-aantal ziekenhuisopnames mag opleveren? Of is het dan beter om toch nog even iets meer geduld te hebben.
Nieuwe maatregelen zorgen opnieuw voor grote maatschappelijke, psychologische en economische schade. Dat zou naar mijn mening dan zwaarder moeten wegen dan de IC opnames (er vanuit gaande dat die niet extreem meestijgen).
Nogmaals, komende 2 weken is wel een balanceeract vanwege de exponentiële groei en de nu nog grotendeels onbekende invloed op de ziekenhuisopnames.
Vals positief is niet zo'n ding lijkt mij, want afgelopen week 10% van de totale gevallen TvT. Als elk geval vals positief is, zat je maar marginaal lager dan nu.Jedi_Pimp schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:00:
[...]
Het schrijnende is dat hiervoor al lang en breed was gewaarschuwd en dat de vraag toch echt is welk percentage van de TvT uitslagen vals positief is.
Vals negatief is juist 't probleem en die kans is ook best wel groot als je asymptotisch bent
Allicht, RIVM dashboard gaf een R van 0,97 aan dus we zitten (als we daar al niet overheen zijn) al rond de 1.Fuujii schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:02:
[...]
Het lijkt me inderdaad dat het OMT/RIVM/de overheid een marge heeft berekend hoeveel besmettingen erbij mogen komen. Ook met vaccineren in het achterhoofd. Ik kan me echter niet voorstellen dat ze hierop hadden gerekend (waarom zou van Dissel anders zeggen 'De R ligt volgens mij onder de 1' enkele dagen geleden plus waarom is er spoedoverleg?).
Ja het is hagel schieten, maar wel met potentiële grote gevolgen (zoals voor de zorg en vakanties). Begrijp me niet verkeerd, ik ben juist iemand die is van risico nemen is, maar het verbaast me gewoon enorm dat dit qua besmettingen zo uit de hand loopt. Want dit is echt niet houdbaar.
Ergens komt die explosieve groei vandaan, afgaande de maatregelen zal dit rond het uitgaansleven zijn van de groep 18-29 jarigen. Dan kan je daar op anticiperen. Zo zie je ook hoe scheef het beleid is, de groep met de minste problemen en gevolgen ten gevolge van een corona besmetting, moeten het langst wachten op de vaccinatie, hebben de meeste last van de maatregelen, zijn het laatste aan de beurt om gevaccineerd te worden en zijn nu de groep die zorgen voor een explosieve groei.
Je zou even in absolute aantallen om moeten rekenen, door de opgeblazen getallen slaat het relatief nergens meer op.hoevenpe schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:57:
[...]
Zijn wij boomers echt zo saai dat we niet meer gaan stappen?![]()
Ergens is dit interessant, voor het eerst dat je het effect van verschillende maatregelen zo duidelijk ziet. Het afschaffen van thuiswerken, mondkapjes, sporten en bezoek thuis lijkt boven de 40 vrijwel geen effect te hebben, grote evenementen en uitgaansgelegenheden zijn ook vorige zomer nooit open geweest.
17.500.000*0.136*0.01=23.800 ziekenhuisopnames over x periode. Maar goed, mijn verwachting is veel lager, we hebben een aardig reservoir met mensen die al de ziekte hebben doorgemaakt.eamelink schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:00:
[...]
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt. Ik neem tenminste aan dat je ook even uitgerekend hebt hoeveel mensen dat dan zijn, die 0,14%?
De Jonge over snelle stijging besmettingen: 'Dit gaat wel heel erg hard'Minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge verbaast zich ook over de snelle stijging van het aantal coronabesmettingen. Vandaag werd bekend dat er in een etmaal 5475 nieuwe besmettingen bij waren gekomen, gisteren ging het om 3688 nieuwe gevallen. "Het gaat sneller dan gedacht", zei De Jonge in een eerste reactie.
Ik ga 4 keer per week uit etenhoevenpe schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:57:
[...]
Zijn wij boomers echt zo saai dat we niet meer gaan stappen?
Ik ben geen viroloog en goede bronnen zijn niet meer te vinden omdat alles "vervuild" wordt door corona.Wolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:58:
[...]
Ik herken vier problemen uit dit topic:
- De vakantie naar het buitenland staat op de tocht. (Dan kunnen mensen zichzelf daar niet besmetten met Delta in de clubs)
- Long covid bij de mensen die nu besmet worden
- Meer verspreiding = meer kans op mutaties
- Doorsijpeling naar mensen die wel in het ziekenhuis kunnen komen
Het voordeel is dan wel weer dat de groepsimmuniteit onder jongeren snel voor de bakker is en dat je nu al ziet dat het exponentiele verhaal eindig is als mensen zien dat het gierend uit de klauwen loopt (clubs die op eigen initiatief de deuren gesloten houden).
Ik las pas ergens dat virusmutaties eigenlijk altijd minder gevaarlijk worden. (qua dodelijkheid). Hier zal vast veel onderzoek naar zijn geweest, maar kan iemand dat bevestigen?
ik kan alleen maar Corona dingen vinden. Waar overigens ook vaak wordt gezegd dat het niet dodelijker is.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Even voor de goede orde; de R op het dashboard wordt maar af en toe geupdate en dateert van 21 juni.Mrjraider schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:05:
[...]
Allicht, RIVM dashboard gaf een R van 0,97 aan dus we zitten (als we daar al niet overheen zijn) al rond de 1.
Het hele TvT systeem was vanaf inceptie al gedoemd te mislukken.NMH schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:51:
[...]
Als we dat niet doen zijn ze het weekend daarna sowieso leeg omdat de gehele doelgroep thuiszit met een Covid-infectie.
Trouwens, nu ik er zo over nadenk: voor TvT is een coronavaccinatie voldoende om toegang te krijgen toch? Dus in theorie zou een onverantwoordelijk persoon die gevaccineerd en toch ziek is (wat best kan gegeven de 67% bescherming tegen ziekte van Janssen (en het oude beleid dat geprikt=toegang zonder wachttijd)), gewoon naar de club kunnen...
Ik vind het wel zorgwekkend dat hij na 18 maanden nog niet weet wat exponentiële groei is.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Dat heeft zeker invloed. Maar stel de ziekenhuisopnames blijven achter... dan zouden we dus opnieuw lockdown-achtige maatregelen in Nederland nemen zodat een deel van de bevolking 1 of 2 weken op vakantie kan buiten Nederland?renegrunn schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:59:
[...]
Nouja, vanuit een ander perspectief kan het een probleem worden. We kijken enkel naar het aantal besmettingen per 100.000 inwoners voor de Europa kaart. Dit weekend of begin volgende week knalt NL naar rood en kan een ieder die een vakantie in het buitenland had geboekt annuleren.

Dat zou een politieke keuze kunnen zijn jaUniciteit schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:07:
[...]
Dat heeft zeker invloed. Maar stel de ziekenhuisopnames blijven achter... dan zouden we dus opnieuw lockdown-achtige maatregelen in Nederland nemen zodat een deel van de bevolking 1 of 2 weken op vakantie kan buiten Nederland?
De Speld is er wederom niets bij.TheRicolaa10 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:07:
[...]
Ik vind het wel zorgwekkend dat hij na 18 maanden nog niet weet wat exponentiële groei is.
Maar goed, de geest is uit de fles. De hoeveelheid feestjes, BBQ's en wat al niet meer voor komende dagen zijn niet meer te tellen dus dat wordt de wonden likken vanaf volgende week.
Ja... ik wou dat ik kon stellen dat het een absurde manier van werken is, maar met de maatregelengoocheldoos van het kabinet kan je er ook nog serieus rekening mee moeten houden dat dit kan gebeuren.Uniciteit schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:07:
[...]
Dat heeft zeker invloed. Maar stel de ziekenhuisopnames blijven achter... dan zouden we dus opnieuw lockdown-achtige maatregelen in Nederland nemen zodat een deel van de bevolking 1 of 2 weken op vakantie kan buiten Nederland?
Nouja, je weet niet of het lockdown achtig hoeft. Misschien alleen alles waar anderhalve meter niet kan (tvt dingen). Dan kijken wat we met de ziekenhuisopnames gebeurd in de tussentijd, prikken als een gek en dan weer eens proberen?Uniciteit schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:07:
[...]
Overigens: er zijn landen waar je sowieso welkom bent (volledig gevaccineerd), ondanks de kleurcode van je land.
Wat dat betreft is natuurlijk alles een politieke keuze
Heeft de overheid geen analisten (die verschillende scenario's uitschrijven), gedragsexperts en psychologen en zo aan het werk? Of zijn alle politieke keuzes puur op basis van 1) politiek en 2) adviezen van het OMT? Dat is een oprechte vraag. Ik weet dat ze niet om het OMT zitten, of is dat het enige orgaan waar ze naar lusiteren?Mrjraider schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:05:
[...]
Allicht, RIVM dashboard gaf een R van 0,97 aan dus we zitten (als we daar al niet overheen zijn) al rond de 1.
Ergens komt die explosieve groei vandaan, afgaande de maatregelen zal dit rond het uitgaansleven zijn van de groep 18-29 jarigen. Dan kan je daar op anticiperen. Zo zie je ook hoe scheef het beleid is, de groep met de minste problemen en gevolgen ten gevolge van een corona besmetting, moeten het langst wachten op de vaccinatie, hebben de meeste last van de maatregelen, zijn het laatste aan de beurt om gevaccineerd te worden en zijn nu de groep die zorgen voor een explosieve groei.
Zoals ik al zei, natuurlijk is het een onvoorspelbaar virus. Maar bijvoorbeeld het feit dat mensen elkaar QR codes gaan scannen en dat in één club zoveel mensen besmet kunnen raken, is de overheid hier écht zo naïef in? Het is toch logisch - hoe jammer het ook is - dat dit gebeurt? Dat calculeer je toch in?
Of heb ik echt een te optimistisch beeld ervan?
En maar blijven stemmen op die minkukels.
[ Voor 29% gewijzigd door armageddon_2k1 op 08-07-2021 16:12 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Stel een paar vrachtwagens verliezen her en der blokken beton ergens op een drukke tweebaans snelweg. Met enige oplettendheid kunnen de meeste mensen zo'n blok beton wel omzeilen, maar het is wachten op het eerste grote ongeluk en eventuele extra ongelukken als gevolg daarvan.
De politie en rijkswaterstaat zijn er gelukkig snel bij en zetten hun auto's met zwaailicht op de vluchtstrook om mensen te waarschuwen.
Wat is nu het beste beleid?
1. De snelweg zo snel mogelijk afsluiten
2. De snelweg open laten, wachten tot er 800 IC opnames zijn om dan alsnog de snelweg af te sluiten
Uiteraard allerminst één op één vergelijkbaar en helder dat het afsluiten van snelwegen of maatregelen in de maatschappij tot (ernstige) nevenschade leiden, maar scenario 2 is in de kern tot op de dag van vandaag de Nederlandse aanpak van de crisis.
En op scenario 2 reageren sommige mensen met argumenten zoals:
- mensen die geen risico willen lopen moeten maar thuisblijven
- het leven is nu eenmaal niet zonder risico's
- kleine auto's botsen minder vaak
- als kleine auto's botsen en in de slip raken veroorzaken ze minder schade aan anderen
- er is in Nederland nooit aangetoond dat een botsing tot schade leidt
- het dragen van gordels leidt tot schijnveiligheid
- we kunnen nu eenmaal niet alle snelwegen dichtgooien in Nederland
- andere landen hebben geen snelwegen, logisch dat ze minder ongelukken hebben
- er zijn landen met veel meer politie
- de meeste blokken beton zijn ondertussen weer weg, de snelweg kan alvast weer open
- de politie en rijkswaterstaat zijn onderweg, je kunt gewoon volgas doorrijden
- er valt nu eenmaal af en toe een betonblok op de weg, dat kunnen we niet voorkomen
- de mensen die verderop de afrit namen noemden dat de betonblokken gewoon te omzeilen zijn
- er worden nu minder mensen opgenomen
- de overheid kan er ook niks aan doen als mensen te hard op een betonblok afrijden
- als mensen het risico nemen om hard door te rijden dan is dat hun keuze
- volgens het model botsen er binnenkort maar een beperkt aantal mensen
- in de zomer is het langer licht dus is de kans op een botsing een stuk kleiner
Persoonlijk zou ik dus kiezen voor optie 1 en ik denk eigenlijk dat de meeste mensen dat zullen doen.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/9ChWVkcMwHKmYtpJ7Ynzz6rC.gif?f=user_large)
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ik ben het hier mee eens.Hij benadrukte dat mensen zich nog steeds aan de maatregelen die nog gelden, moeten houden. De Jonge zei ook dat er voor mensen op termijn eigenlijk maar twee keuzes zijn. "Of je laat je vaccineren of je wordt ziek."
Schiet tussen de palen en je scoort!
OK, dus als 81,5% daarin zit, houden we nog steeds 18,5% over in de andere leeftijdsgroepen. Dat zijn toch nog een kleine 1000 gevallen, een stuk hoger dan niet eens zo lang geleden.Stinger_Ventura schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:50:
Overigens een interessant data punt;
Gisteren keek ik naar het aantal besmettingen in de leeftijdsgroep 10-19 en 20-29 in de lopende week (dus 7 daags gemiddelde), dit in verhouding tot het totaal aantal besmettingen.
Gisteren 78,5% van de besmettingen zat in die 2 groepen.
Vandaag zit 81,5% in de categorie 10-29 jaar oud.
Als je zo die uitspraak leest zou je bijna denken dat hij het gewoon opzettelijk zo uit de handen laat lopen

Ik denk dat je best optimistisch bent want de keuzes werden gemaakt op hoe het virus zich bewoog en niet hoe de Nederlander zich bewoog. Wat ze hebben gedaan is beperken van beweging van het virus door de bewegingen van de mensen te beperken (reisadviezen, tenten dicht, testen, mondkapjes, thuiswerken etc).Fuujii schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:11:
[...]
Heeft de overheid geen analisten (die verschillende scenario's uitschrijven), gedragsexperts en psychologen en zo aan het werk? Of zijn alle politieke keuzes puur op basis van 1) politiek en 2) adviezen van het OMT? Dat is een oprechte vraag. Ik weet dat ze niet om het OMT zitten, of is dat het enige orgaan waar ze naar lusiteren?
Zoals ik al zei, natuurlijk is het een onvoorspelbaar virus. Maar bijvoorbeeld het feit dat mensen elkaar QR codes gaan scannen en dat in één club zoveel mensen besmet kunnen raken, is de overheid hier écht zo naïef in? Het is toch logisch - hoe jammer het ook is - dat dit gebeurt? Dat calculeer je toch in?![]()
![]()
Of heb ik echt een te optimistisch beeld ervan?
Ik vraag me zelf ook af in hoeverre gedrag van mensen is meegenomen, zeker na ruim 18 maanden pandemie.
Hij gaat niet naar zo'n club toeWolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:13:
[...]
Als je zo die uitspraak leest zou je bijna denken dat hij het gewoon opzettelijk zo uit de handen laat lopen
Alle verloven ingetrokken. En net nu de grote vakantie in het Noorden begint. Hillarisch als het niet zo ontzettend triest is.
9% in 30-39, 'oudere jongeren'...gustaveau schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:12:
OK, dus als 81,5% daarin zit, houden we nog steeds 18,5% over in de andere leeftijdsgroepen.
en die groep zal ook nog lang niet volledig ingeent zijn. Ik (34jr) en m'n vrouw (30jr) hebben afgelopen weekend onze 1e prik gehad, dus dat duurt nog 6 weken of zo voordat we 'veilig' zijn
Maar nu dan ook afhankelijk van regio s.v.p. Want de verschillen zijn echt enorm.MikeyMan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:11:
https://www.nu.nl/coronav...ementen-af-te-blazen.html
No shit sherlock.
Per volgende week zeker?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ik ben 36. Ik kan je vertellen dat ik me geen jongere voel. Ik moest gister niezen, in mijn elleboog natuurlijk, en schoot direct in m'n rug door mijn zelf-geinduceerde chiropractor move.
Want jongeren hebben geen vervoer?psy schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:15:
[...]
Maar nu dan ook afhankelijk van regio s.v.p. Want de verschillen zijn echt enorm.
Geen gekke reactie toch? Uiteraard was er wel rekening gehouden met een stijging; kijk maar naar het VK. Maar als je net als daar ziet dat het aantal opnames in veel mindere mate meestijgt, is dat geen probleem. We vaccineren lekker door, dus dan komt het vanzelf goed.
Alleen een vertienvoudiging in negen dagen is een onverwacht snelle stijging, die ook niet echt ruimte biedt voor de strategie van aankijken hoe opnames zich ontwikkelen.
Euhm.... Lowlands is in Biddinghuizen, daar komen niet alleen mensen uit Biddinghuizen naartoe he?psy schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:15:
[...]
Maar nu dan ook afhankelijk van regio s.v.p. Want de verschillen zijn echt enorm.
Ja hoe dan?psy schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:15:
[...]
Festival in Amsterdam afzeggen waar half Nederland naartoe crosst?
En in Tilburg door laten gaan?
Not a chance.
Ja en dan nog even dit weekend allemaal lekker los zeker of zouden ze meteen de boel dichtklappen.crimby schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:14:
Suprise Suprise, waarschijnlijk worden de clubs en festivals gesloten en/of geannuleerd (nu.nl)
Ik vrees het wel. Zoals ook in dit topic weer te zien is staat iedereen er anders in en dat respecteer ik. Maar ik zou het in ieder geval wel absurd vinden om (opnieuw) maatregelen in Nederland in te voeren om vakanties in het buitenland veilig te stellen.Señor Sjon schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:10:
[...]
Ja... ik wou dat ik kon stellen dat het een absurde manier van werken is, maar met de maatregelengoocheldoos van het kabinet kan je er ook nog serieus rekening mee moeten houden dat dit kan gebeuren.
Het verbieden van evenementen en het sluiten van horeca gelegenheden die gebruikmaken van testen voor toegang of een vaccinatiebewijs is misschien niet zo zwaar als een lockdown, maar in mijn ogen helaas wel lockdown-achtig.ZieMaar! schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:10:
[...]
Nouja, je weet niet of het lockdown achtig hoeft. Misschien alleen alles waar anderhalve meter niet kan (tvt dingen). Dan kijken wat we met de ziekenhuisopnames gebeurd in de tussentijd, prikken als een gek en dan weer eens proberen?
Overigens: er zijn landen waar je sowieso welkom bent (volledig gevaccineerd), ondanks de kleurcode van je land.
Aangezien er exponentiële groei is kan ik me wel vinden in jouw suggestie om even aan te kijken wat de ziekenhuisopnames gaan doen en dus tijdelijk weer iets meer verbieden... maar als over 2 weken blijkt dat de IC opnames niet zijn geëxplodeerd, dan kunnen we naar mijn mening gewoon weer terug naar de maatregelen zoals die vandaag van kracht zijn.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Naar analogie van jouw voorbeeld is optie 1 niet de snelweg sluiten, maar álle snelwegen in Nederland sluiten. En dan is die optie 1 niet opeens die 100% logische keuze meer.Number10 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:11:
Persoonlijk zou ik dus kiezen voor optie 1 en ik denk eigenlijk dat de meeste mensen dat zullen doen.
En in optie 2 zou je dan ook nog moeten zeggen dat alle auto's die ABS hebben geen risico op aanrijding hebben, etc.
Ik ben zelf niet veel ouder en heb ook alleen maar de eerste prik (moet nog 2,5 week wachten voor de tweede). Dus ik zit zelf ook gewoon in die groep.tomcool schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:57:
[...]
"People live in cities"
Die testcijfers gaan minimaal nog twee weken doorstijgen als er morgen maatregelen worden afgekondigd. En voordat ze dan weer op een beetje laag niveau ben je minstens een viervoud van dat verder en is het alweer september.
Heb je daar een bron van? Kan het (nog?) niet vinden?armageddon_2k1 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:14:
Op naar de 10k!
Alle verloven ingetrokken. En net nu de grote vakantie in het Noorden begint. Hillarisch als het niet zo ontzettend triest is.
De shitstorm is al losgebarsten, je krijgt nooit meer verkocht dat 5k+ besmettingen per dag in je masterplan past.Uniciteit schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:17:
[...]
Aangezien er exponentiële groei is kan ik me wel vinden in jouw suggestie om even aan te kijken wat de ziekenhuisopnames gaan doen en dus tijdelijk weer iets meer verbieden... maar als over 2 weken blijkt dat de IC opnames niet zijn geëxplodeerd, dan kunnen we naar mijn mening gewoon weer terug naar de maatregelen zoals die vandaag van kracht zijn.
Cities in lockdown heb ik geen problemen mee
- TvT stilleggen voor de komende 2 weken, effectief mag je dus in een niet-1,5m situatie komen als je 't groene inentingsvinkje hebt
- Groene vinkje krijg je alleen na de wachttijd, ook als je eerder al wel groen was
- Alle horeca sluitingstijden om 22:00
- Binnenevenementen komende 2 weken max 50 bezoekers met goede ventilatie en 1,5m moet gehandhaafd worden
Over 2 weken herbeoordeling als ziekenhuisopnames niet stijgen.
Nou, 2 dagen achter elkaar verdubbeling. Dus nog 1x en we zitten op de 10k. Bron: wiskunde.franssie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:20:
[...]
Heb je daar een bron van? Kan het (nog?) niet vinden?
Dan een bron voor de vakantie: https://www.rijksoverheid...kantie/zomervakantie-2021

Het lijkt er niet op dat grote evenementen in de buitenlucht een bijdrage doen aan de hoeveelheid besmettingen.
Ik vind het wel een vreemde reactie om verbaasd te zijn dat het vuur wel heel erg hoog komt als je er wekenlang benzine op gooit terwijl er genoeg brandweermannen/vrouwen waren die je dit al verteld hadden.eamelink schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:16:
[...]
Geen gekke reactie toch? Uiteraard was er wel rekening gehouden met een stijging; kijk maar naar het VK. Maar als je net als daar ziet dat het aantal opnames in veel mindere mate meestijgt, is dat geen probleem. We vaccineren lekker door, dus dan komt het vanzelf goed.
Alleen een vertienvoudiging in negen dagen is een onverwacht snelle stijging, die ook niet echt ruimte biedt voor de strategie van aankijken hoe opnames zich ontwikkelen.
Als UK met 31k besmettingen door mag gaan, dan kan de Dutch GP ook doorgaan.
Leiden, Groningen, regio Amsterdam.armageddon_2k1 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:19:
"People live in cities"
Studentensteden vooral.
Ahja, vandaar dat hier het halve magazijn inmiddels in quarantaine zit na het ploegendienst festival afgelopen weekend..... dream on.xzaz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:22:
[...]
Het lijkt er niet op dat grote evenementen in de buitenlucht een bijdrage doen aan de hoeveelheid besmettingen.
Dan krijg je weer gezeur van de mensen die zich niet laten inenten "Waarom zij wel en ik niet? Overheid dwingt mensen tot vaccinatie"rik86 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:20:
- TvT stilleggen voor de komende 2 weken, effectief mag je dus in een niet-1,5m situatie komen als je 't groene inentingsvinkje hebt

klopt, dat zij dan maar zouser109731 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:23:
[...]
Dan krijg je weer gezeur van de mensen die zich niet laten inenten "Waarom zij wel en ik niet? Overheid dwingt mensen tot vaccinatie"
Enschede. Geen flauw idee of daar studenten wonen, overigenshoevenpe schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:23:
[...]
Leiden, Groningen, regio Amsterdam.
Studentensteden vooral.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Denk dat de ruimte om daar nog over te mierenneuken inmiddels hard terug loopt.xzaz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:22:
[...]
Dit verbaast me dan enorm eigenlijk. Ik weet wel dat er kritiek was/is om het OMT hierom.Mrjraider schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:13:
[...]
Ik denk dat je best optimistisch bent want de keuzes werden gemaakt op hoe het virus zich bewoog en niet hoe de Nederlander zich bewoog. Wat ze hebben gedaan is beperken van beweging van het virus door de bewegingen van de mensen te beperken (reisadviezen, tenten dicht, testen, mondkapjes, thuiswerken etc).
Ik vraag me zelf ook af in hoeverre gedrag van mensen is meegenomen, zeker na ruim 18 maanden pandemie.
Het is niet dat ik een enorme hoge pet heb van de overheid, maar het verbaast me steeds meer hoeveel er wordt gedaan zonder duidelijke visie of kennis.
Het medische perspectief (OMT) is ontzettend belangrijk. Maar menselijk gedrag is vooral gericht op emotie. Dus het is nogal naïef om enkel daarop te sturen vanuit een virologisch oogpunt (is dat een woord?). Het verbaast me dat hier zo weinig/niks mee gedaan wordt. Je kan wel lekker de "jongeren" de schuld geven (niet jij, maar de politiek), maar het is logisch dat mensen van 18 gaan sjoemelen met testuitslagen. Die hebben zoals jij zegt amper last van het virus. Die willen lekker van hun jeugd kunnen genieten. Dat kan ik ze overigens niet volledig kwalijk nemen. Daar kan je van alles van vinden, maar dat is wel hoe het werkt in de praktijk. Het lijkt me dat je als politiek dat je daar rekening mee houdt, in plats van dat je roept 'het is mensen hun eigen verantwoordelijkheid'. Dit is even puur een voorbeeld, het is zeker geen sneer naar deze groep.
Ik wil niet heel betweterig overkomen of de schuld volledig bij de politiek leggen, maar die hebben absoluut een belangrijke rol hierin. Je anticipeert toch hierop? Het verbaast me dan simpelweg (opnieuw) dat ze het zó enorm verkeerd in hebben geschat, wat nu helaas (maar nodig?) weer leidt tot maatregelen.
Stuk of 15.000anandus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:24:
[...]
Enschede. Geen flauw idee of daar studenten wonen, overigens
Alsof de disco een mensenrecht isuser109731 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:23:
[...]
Dan krijg je weer gezeur van de mensen die zich niet laten inenten "Waarom zij wel en ik niet? Overheid dwingt mensen tot vaccinatie"

"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Nijmegen, mijn stad, ook studentenstad, dan weer niet. Nouja.hoevenpe schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:23:
[...]
Leiden, Groningen, regio Amsterdam.
Studentensteden vooral.
Ja (TU TwenteUniversiteit Twente/Saxionanandus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:24:
[...]
Enschede. Geen flauw idee of daar studenten wonen, overigens
Vaak bu'j te bang!
Nee, voor de meeste antigeentesten is dit echt een heel klein percentage. Zoek maar wat empirische studies op.rik86 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:04:
[...]
Vals positief is niet zo'n ding lijkt mij, want afgelopen week 10% van de totale gevallen TvT. Als elk geval vals positief is, zat je maar marginaal lager dan nu.
Vals negatief is juist 't probleem en die kans is ook best wel groot als je asymptotisch bent
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
En de ongevaccineerde kinderen stallen bij opa en oma?ZieMaar! schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:10:
[...]
Hij wil.
-tom-562 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:26:
[...]
Ja (TU Twente/Saxion). Plus daar was een grote besmetting (Aspen Valley). Hier in de regio (achterhoek) zie je dat het ook donkerblauw is, en dat is eigenlijk te herleiden naar 1 discotheek in Groenlo (omdat er dus iemand geweest was die zich wel had laten inenten die ochtend, maar nog geen testuitslag had).
UT of Universiteit Twente, niet TU Twente
Wikipedia: Universele Verklaring van de Rechten van de Mens
Sociaal-economische en culturele rechten
De sociaal-economische rechten, ook wel sociale grondrechten genoemd, zijn rechten op de minimumvoorwaarden voor welvaart en
..... knip.... omvatten onder meer het recht op deelname aan het culturele leven en wetenschappelijke vooruitgang, en het auteursrecht. Artikel 27 stelt dat iedereen recht heeft om te genieten van Kunst en Cultuur.
Nu vind ik disco geen kunst en cultuur, maar dat is subjectief natuurlijk.
[ Voor 5% gewijzigd door armageddon_2k1 op 08-07-2021 16:28 ]
Gaat ie toch voor "Herd Immunity" blijkbaarWolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:13:
[...]
[...]
[offtopic]UT of Universiteit Twente, niet TU Twente ;)[/offtopic]
[/quote]
Vaak bu'j te bang!
Cocytus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:46:
[...]
[...]
In de UK zie je het aantal ziekenhuisopnames en doden ook stijgen. Weliswaar veel langzamer dan in de eerdere golf, maar het gebeurt wel. Aangezien het er nu naar uitziet dat we qua besmettingen de piek van december ruimschoots voorbij gaan, zullen ook bij ons de ziekenhuisopnames significant zijn. Niet zo hoog als in december-april, maar dat was in heel veel opzichten 'code zwart' (kankerpatiënten afgebeld, dat soort werk). Dat het nu minder erg gaat worden, betekent niet dat het niet vervelend gaat worden.
[Afbeelding]
Two more hospitals declare ‘code black’ alerts as cases rise and staff self-isolateTwo more hospitals have declared “code black” alerts in response to mounting numbers of coronavirus patients and absent staff members who have been forced to self-isolate.
Both Aberdeen Royal Infirmary and Dr Gray's Hospital in Elgin have reached capacity and have had to to postpone non-emergency elective operations as a result of the growing pressure of rising Covid-19 cases in north-east Scotland, NHS Grampian said.
It follows an announcement from NHS Highland on Wednesday that Raigmore Hospital in Inverness had reached capacity and declared code black status – also halting all non-urgent surgery.
Misschien moet je dit antwoord van eerder vandaag nog eens lezen, want scenario 1 is dat niet:Dennis schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:18:
[...]
Naar analogie van jouw voorbeeld is optie 1 niet de snelweg sluiten, maar álle snelwegen in Nederland sluiten. En dan is die optie 1 niet opeens die 100% logische keuze meer.
Number10 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Bijvoorbeeld deze: https://www.globalpointof...d-19-ag-antigen-test.html geeft een sensitiviteit t.o.v. diepe PCR-neustest, wat volgens mij de standaard PCR-test is.Jedi_Pimp schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:27:
[...]
Nee, voor de meeste antigeentesten is dit echt een heel klein percentage. Zoek maar wat empirische studies op.
Dus 1 op de 11 positieven wordt niet gevonden, bij deze voor NL goedgekeurde, sneltest
*knip* niet eens opzetten next time, tenzij je overtuigende bronnen hebtWolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:13:
[...]
[ Voor 41% gewijzigd door ZieMaar! op 08-07-2021 16:32 ]
Daar zou ik weinig moeite mee hebben, uiteraard nadat iedereen de kans heeft gehad zichzelf te beschermen, maar zeg dat dan gewoon.
Het zou een hoop geld schelen aan mislukte projecten.
(jonge) Kinderen zijn volgens mij wel welkom, maar daar heb je wel een punt...klaaas schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:27:
[...]
En de ongevaccineerde kinderen stallen bij opa en oma?
Ik denk dat het ook verschilt per land. Spanje/Frankrijk/Italië zou me echt verbazen als we daar niet een (soort van) welkom zijn, Noorwegen ben je als gevaccineerde sowieso welkom (en dat zal dan wel in heel Scandinavië de norm worden?).
We zullen zien, ik snap de paniek echt wel voor de mensen die ergens de komende 4 weken op vakantie gaan, maar of de soep echt zo heet gegeten wordt, dat moeten we misschien (nog) heel even afwachten.
Vroeger moest je daar een aluhoedje voor op. Tegenwoordig: truth is stranger than fictionarmageddon_2k1 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:30:
[...]
Aluhoedje op
- Rutte die vindt dat ie als demissionair kabinet meer macht heeft dan een missionair kabinet
https://twitter.com/apjva...52239231918346243?lang=en
- Een formatie waar niks tot stand komt
- Het uit de klauwen laten lopen van Corona, zodat het niet verstandig is nu een machtswissel te hebben....
Aluhoedje weer af.
Was het magazijn binnen?stylezzz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:23:
[...]
Ahja, vandaar dat hier het halve magazijn inmiddels in quarantaine zit na het ploegendienst festival afgelopen weekend..... dream on.
Ik maak me meer zorgen om >4 weken eerlijk gezegd.ZieMaar! schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:30:
[...]
(jonge) Kinderen zijn volgens mij wel welkom, maar daar heb je wel een punt...
Ik denk dat het ook verschilt per land. Spanje/Frankrijk/Italië zou me echt verbazen als we daar niet een (soort van) welkom zijn, Noorwegen ben je als gevaccineerde sowieso welkom (en dat zal dan wel in heel Scandinavië de norm worden?).
We zullen zien, ik snap de paniek echt wel voor de mensen die ergens de komende 4 weken op vakantie gaan, maar of de soep echt zo heet gegeten wordt, dat moeten we misschien (nog) heel even afwachten.
Dit topic is gesloten.
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.