Ons magazijn is binnen ja... maar het festival was bij de galderse meren
Maar aangezien het collega's zijn, hoe kan je zeggen dat het alleen op dat festival is begonnen en niet gewoon op de werkvloerstylezzz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:32:
[...]
Noorwegen bijvoorbeeld is helemaal niet open voor vakantie. Daar mag je gewoon niet heen zonder goede reden die aan strenge criteria moeten voldoen.ZieMaar! schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:30:
[...]
(jonge) Kinderen zijn volgens mij wel welkom, maar daar heb je wel een punt...
Ik denk dat het ook verschilt per land. Spanje/Frankrijk/Italië zou me echt verbazen als we daar niet een (soort van) welkom zijn, Noorwegen ben je als gevaccineerde sowieso welkom (en dat zal dan wel in heel Scandinavië de norm worden?).
We zullen zien, ik snap de paniek echt wel voor de mensen die ergens de komende 4 weken op vakantie gaan, maar of de soep echt zo heet gegeten wordt, dat moeten we misschien (nog) heel even afwachten.
Of bedoelde je wat anders?
armageddon_2k1 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:28:
[...]
Nu vind ik disco geen kunst en cultuur, maar dat is subjectief natuurlijk.
offtopic:
Die kan je dan ook heeeeeel ver doortrekken , hè?
Die kan je dan ook heeeeeel ver doortrekken , hè?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
In het magazijn komen ze niet heel dicht bij elkaar, iets met covid maatregelenTerranova schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:33:
[...]
Maar aangezien het collega's zijn, hoe kan je zeggen dat het alleen op dat festival is begonnen en niet gewoon op de werkvloer
Mijn puntstylezzz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:32:
[...]
Schiet tussen de palen en je scoort!
Het is inderdaad koffiedik kijken, maar op zich is het wel logisch als landen onderscheid zouden maken tussen gevaccineerd en getest. Gevaccineerd geen quarantaine en getest wel b.v. Dan wordt vakantie vieren met een gezin wel lastig. Ik hoop dat de vakantielanden een beetje medelijden met ons hebben...ZieMaar! schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:30:
[...]
Ik denk dat het ook verschilt per land. Spanje/Frankrijk/Italië zou me echt verbazen als we daar niet een (soort van) welkom zijn, Noorwegen ben je als gevaccineerde sowieso welkom (en dat zal dan wel in heel Scandinavië de norm worden?).
We zullen zien, ik snap de paniek echt wel voor de mensen die ergens de komende 4 weken op vakantie gaan, maar of de soep echt zo heet gegeten wordt, dat moeten we misschien (nog) heel even afwachten.
Hij wil.
Ik mag hopen per direct.MikeyMan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:11:
https://www.nu.nl/coronav...ementen-af-te-blazen.html
No shit sherlock.
Per volgende week zeker?
Elect a clown, expect a circus.
Ik zat nog even te mijmeren over die uitspraak van de Jonge "Of je laat je vaccineren of je wordt ziek."
Als nu blijkt dat deze besmettingsexplosie geen significant leed veroorzaakt bij de jongeren zelf of ouderen, dan is het hele vaccineren voor jongeren (zonder kwalen) toch ook onzinnig gebleken?
Als nu blijkt dat deze besmettingsexplosie geen significant leed veroorzaakt bij de jongeren zelf of ouderen, dan is het hele vaccineren voor jongeren (zonder kwalen) toch ook onzinnig gebleken?
Idd, hoeft overigens niet perse voor heel lang te zijn. Maar in elk geval deze maand en mogelijk half augustus weer open als bijna iedereen echt een werkende vaccinatie heeft.
alles kan off-topic
Dan hadden ze zich moeten laten prikken, kan er geen medelijden meer mee hebben.user109731 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:23:
[...]
Dan krijg je weer gezeur van de mensen die zich niet laten inenten "Waarom zij wel en ik niet? Overheid dwingt mensen tot vaccinatie"
*knip* laten we dit nou maar gewoon achterwege late, hier is niets constructiefs aan
[ Voor 22% gewijzigd door ZieMaar! op 09-07-2021 09:22 ]
Indoubt schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:33:
[...]
Noorwegen bijvoorbeeld is helemaal niet open voor vakantie. Daar mag je gewoon niet heen zonder goede reden die aan strenge criteria moeten voldoen.
Of bedoelde je wat anders?
offtopic:
Volgens mij is dat vandaag veranderd.
https://www.fhi.no/en/op/...uarantine-travel-covid19/
Beter per direct. Anders gaat iedereen nog even een keer los en zitten we er 2 weken extra mee ( + de rest)
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Een kankerpatiënt heeft er in ieder geval niet voor gekozen dat iemand anders niet gevaccineerd was. En iemand die een nieuwe hartklep nodig heeft ook niet. Of een knieprothese.xzaz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:53:
[...]
Niet om heel lullig te doen? Maar zijn dit mensen die gekozen hebben voor geen vaccinatie of zijn dit mensen die nog niet gevaccineerd hebben kunnen worden?
Festivals afgelasten, vast. Maar tot hoe lang? De rest van de maand? Of ook augustus? En september?
Ik zeg het nog maar een keer: als we nu gewoon nog een paar weken gewacht hadden, dan was per 1 augustus de vaccinatiegraad ook bij jongeren hoog genoeg geweest. In plaats daarvan moest het zo nodig eind juni al en nu zitten we met de shit.
[ Voor 31% gewijzigd door Cocytus op 08-07-2021 16:44 ]
Ah, de zwart/wit stelling.

Past mooi in het rijtje van uitspraken die hij bij het Jeugdjournaal deed.
3.4% is 50+, de rest eronder...
Hek om Groningen, Amsterdam en Leiden zo te zien en je bent al een heel eind.
Spanje heeft net het geld van de Britten binnen, die laten de toeristen niet nog een jaar weg, die zullen wel moeten.ZieMaar! schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:30:
[...]
Het gaat dan ook niet om de jongeren te beschermen, maar een bepaalde vaccinatiegraad halen.Wolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:41:
Ik zat nog even te mijmeren over die uitspraak van de Jonge "Of je laat je vaccineren of je wordt ziek."
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
En Aspen Valley wordt ook druk bezocht door de Achterhoekers-tom-562 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:26:
[...]
Ja (TU TwenteUniversiteit Twente/Saxion). Plus daar was een grote besmetting (Aspen Valley). Hier in de regio (achterhoek) zie je dat het ook donkerblauw is, en dat is eigenlijk te herleiden naar 1 discotheek in Groenlo (omdat er dus iemand geweest was die zich wel had laten inenten die ochtend, maar nog geen testuitslag had).
Dus daardoor is Twente/Achterhoek in nadeel, 2 grote besmetters in de buurt.
(Hengelo'er hier, dus ik hou het ook in de gaten)
Sowieso moet je nooit op Urk zeggen, maar gewoon in Urk. Het is geen eiland meer, dus correct. En ze ergeren zich dood als je het zegt, dus win-win.FastFred schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:42:
[...]
Dan hadden ze zich moeten laten prikken, kan er geen medelijden meer mee hebben.
Ik ben nog steeds van mening dat we alle vaccinatieweigeraars op Urk zetten, er weer een eiland van maken en af en toe wat voedselpakketten droppen.
Ja dat hoop ik ook, maar gezien de laatste weken...

"Could have, would have, should have". Hebben we nu niks aan.Cocytus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:43:
[...]
Festivals afgelasten, vast. Maar tot hoe lang? De rest van de maand? Of ook augustus? En september?
Ik zeg het nog maar een keer: als we nu gewoon nog een paar weken gewacht hadden, dan was per 1 augustus de vaccinatiegraad ook bij jongeren hoog genoeg geweest. In plaats daarvan moest het zo nodig eind juni al en nu zitten we met de shit.
Festivals gewoon afgelasten voor dit jaar. Niet alsof je zoveel festivals in oktober hebt.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ik vind sowieso dat hij zo'n uitspraak niet mag doen. Zeker niet in deze fase waarin het er nog heel veel variabelen onduidelijk zijn. Daarnaast kan je discussiëren over het woord "ziek", wat is ziek? Snotneus? Of een ziekenhuisopname?Wolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:41:
Zorgelijk als een minister dit soort vreemde simplistische uitspraken doet...
Over zwart wit stellingen gesprokenSeñor Sjon schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:44:
[...]
Ah, de zwart/wit stelling.
Hek om Groningen, Amsterdam en Leiden zo te zien en je bent al een heel eind.
[ Voor 41% gewijzigd door xzaz op 08-07-2021 16:45 ]
Schiet tussen de palen en je scoort!
Bij jongeren is ook voldoende leed om vaccineren te rechtvaardigen. Ook al komt de ellende bij ouderen relatief vaker voor, long-covid is ook voor jongeren geen pretje en ook een aantal jongeren zijn al op de IC beland.Wolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:41:
Daarnaast, hoe meer je het virus terug kan dringen hoe minder je ook kwetsbaren (niet bij iedereen werkt de vaccinatie even goed, juist ook bij ouderen kun je een verminderd immuunsysteem verwachten) blootstelt aan besmettingsgevaar.
alles kan off-topic
Bedoel je niet een bepaalde immuniteitsgraad?Señor Sjon schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:44:
[...]
Het gaat dan ook niet om de jongeren te beschermen, maar een bepaalde vaccinatiegraad halen.
Daarnaast benoemde het advies van de Gezondheidsraad wel degelijk het directe gezondheidsvoordeel.
https://www.volkskrant.nl...-tot-18-jarigen~bd0db3bd/Volgens de Gezondheidsraad levert vaccineren ook de jongeren zelf een gezondheidsvoordeel op. Weliswaar verloopt een corona-infectie in verreweg de meeste gevallen uiterst mild bij adolescenten, toch zijn er in Nederland ook 101 jongeren door het virus in het ziekenhuis terechtgekomen. Twee van hen zijn overleden. Ook zijn er gevallen van long-covid bekend. Uit onderzoek blijkt dat het vaccin bij jongeren vooralsnog 100 procent van de besmettingen voorkomt.
Verhip, je hebt gelijk, is vandaag aangepast.ZieMaar! schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:42:
[...]
offtopic:
'Gewoon', 'niet' en 'gesloten'. Alsof je op die snelweg in het fictieve voorbeeld hierboven rijdt zonder snelheidsmeter en APK.xzaz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:35:
[...]
Mijn puntje moet gewoon niet veel mensen in een gesloten ruimte willen zitten. Dat het mag en dat je het kunt doen is nog wat anders dan dat het verstandig is. Maar gelukkig we kunnen de overheid de schuld geven.
Relevanter lijken mij de vragen:
- voldoen alle gebouwen nu aan de ventilatienormen of beter?
- hoe weet een individuele aanwezige dat?
- hoe weet een individuele aanwezige hoe de situatie is op dat moment?
- hoe weet de overheid dat bovenstaande vragen volledig zijn te beantwoorden?
Dus ja. Lijkt mij wel vooral iets voor de overheid maar óók voor de aanwezigen uiteraard. Dat heeft niets met 'schuld' te maken maar wel op het aanspreken van de overheid om hierover zoveel mogelijk duidelijkheid te geven als redelijkerwijs kan en te faciliteren dat het overal goed geregeld is.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Ik vind de roep om regio wel grappig. Ik dacht "dat we het met zijn allen deden"? "Samen uit, samen thuis".
Als we regio gebonden gaan denken, mogen we ook leeftijdscategorie denken mij dunkt
Als we regio gebonden gaan denken, mogen we ook leeftijdscategorie denken mij dunkt
Ik ben dan ook een sterveling met enkel modpowers en een krant zal mij niet citeren.
Nog een paar festivals en je haalt die immuniteit op 'natuurlijke' manier.Wolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:46:
[...]
Bedoel je niet een bepaalde immuniteitsgraad?
Daarnaast benoemde het advies van de Gezondheidsraad wel degelijk het directe gezondheidsvoordeel.
[...]
https://www.volkskrant.nl...-tot-18-jarigen~bd0db3bd/
Juist daarom is dit een "mooi "Ankona schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:45:
[...]
Bij jongeren is ook voldoende leed om vaccineren te rechtvaardigen. Ook al komt de ellende bij ouderen relatief vaker voor, long-covid is ook voor jongeren geen pretje en ook een aantal jongeren zijn al op de IC beland.
Daarnaast, hoe meer je het virus terug kan dringen hoe minder je ook kwetsbaren (niet bij iedereen werkt de vaccinatie even goed, juist ook bij ouderen kun je een verminderd immuunsysteem verwachten) blootstelt aan besmettingsgevaar.

Dat hele regiogebonden gedoe werkte eerder anderhalve week ofzo tot het losgelaten moest worden?PWM schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:48:
Ik vind de roep om regio wel grappig. Ik dacht "dat we het met zijn allen deden"? "Samen uit, samen thuis".
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 08-07-2021 16:50 ]
Tja, zo kun je ernaar kijken. Ik denk dat er genoeg data verzameld is de afgelopen 1,5 jaar om te weten dat vaccineren ook voor jongeren zelf nuttig is.Wolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:49:
[...]
Juist daarom is dit een "mooi "praktijk experiment. Blijkt er achteraf niets aan de hand te zijn geweest of zitten we straks vol met jongeren in de longcovid en IC's met ouderen?
alles kan off-topic
https://www.nu.nl/muziek/...i-coronabesmettingen.html
Toch meer en meer ondernemers die even niet meer opengaan.De Melkweg in Amsterdam organiseert de komende drie weken geen testevenementen. Dat besloot de uitgaansgelegenheid vanwege het grote aantal coronabesmettingen.
Ik neem ze ook niks kwalijk hoor. Ze waren vorige week hier al door het dolle heen dat ze eindelijk weer los konden op een festival.... Nou, dat zal zeker het geval zijn geweestxzaz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:35:
[...]
Mijn puntje moet gewoon niet veel mensen in een gesloten ruimte willen zitten. Dat het mag en dat je het kunt doen is nog wat anders dan dat het verstandig is. Maar gelukkig we kunnen de overheid de schuld geven. Stoute de Jonge.
En is de F1 in Zandvoort die net gister alle vergunningen binnen heeft dan ook een festival? Bedoel 100.000 bezoekers per dag zijn er dus 300.000armageddon_2k1 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:44:
[...]
"Could have, would have, should have". Hebben we nu niks aan.
Festivals gewoon afgelasten voor dit jaar. Niet alsof je zoveel festivals in oktober hebt.
En ja das buiten maar als je Oostenrijkse GP zag buiten op elkaar gepakt (Iets met Valencia - Atalanta vorig jaar)
ook zeker wel toename buiten de 10-29 leeftijd... alleen een stuk minder heftig. Vorige keer liepen de 50-59 ook achter de 20-29 besmettingen aan.. laten we hopen dat dit door vaccinatie nu veranderd is...hoevenpe schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:46:
[...]
Aangezien de besmettingen bijna volledig in de leeftijdscategorieën 10-19 en 20-29 zitten kunnen we de eerste vier doorstrepen, dan waren ook 30 plussers significant geraakt. Mondkapjes, thuiswerken, sporten en beperken bezoek kan nooit deze stijging onder alleen deze specifieke groep verklaren.
Waarschijnlijk is het een combinatie van examenfeestjes en reizen naar landen rond de middellandse zee en grote binnen-evenementen. Laten we maar beginnen met het pauzeren van TvT evenementen en een eindtijd in de horeca van middernacht.
voor de duidelijkheid even te tabel met aantallen (naar eerste ziektedag)
:fill(white):strip_exif()/f/image/fNYkPV5W4qORlJ2sSK0uej7V.png?f=user_large)
Euh ja.Dracula schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:53:
[...]
En is de F1 in Zandvoort die net gister alle vergunningen binnen heeft dan ook een festival? Bedoel 100.000 bezoekers per dag zijn er dus 300.000
En ja das buiten maar als je Oostenrijkse GP zag buiten op elkaar gepakt (Iets met Valencia - Atalanta vorig jaar)
Wachten mensen maar een jaartje om autootjes voorbij te zien gaan toch?
[ Voor 8% gewijzigd door armageddon_2k1 op 08-07-2021 16:54 ]
De horeca neemt zijn verantwoording, mooi om te zien. Als ze slim zijn doet KHN een oproep om per direct te sluiten per xx:yy hr, nog voor het kabinet iets aankondigt.niq schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:51:
[...]
Toch meer en meer ondernemers die even niet meer opengaan.
Dat is een aardige samenvatting van de bezwaren ja. Ik zou er voor mezelf (46 en 1x Pfizer) nog aan toe willen voegen dat ik in het zicht van de haven niet zit te wachten op een besmetting. Ook al ben ik niet bang dat ik ernstig ziek word, ik heb domweg geen zin in het gedoe van quarantaine of een paar weken geur- en smaakverlies. Er wordt door sommigen m.i. wel erg makkelijk gedacht over 'niet ernstig ziek worden'. Tussen asymptomatisch ziek zijn en een ziekenhuisopname zit nog een heel scala aan minder prettige tussenvormen.Wolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:58:
[...]
Ik herken vier problemen uit dit topic:
- De vakantie naar het buitenland staat op de tocht. (Dan kunnen mensen zichzelf daar niet besmetten met Delta in de clubs)
- Long covid bij de mensen die nu besmet worden
- Meer verspreiding = meer kans op mutaties
- Doorsijpeling naar mensen die wel in het ziekenhuis kunnen komen
Hij wil.
Ik neem aan dat er geen openlucht toiletten, vervoer, hotels, restaurants en garderobes zijn?Dracula schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:53:
[...]
En is de F1 in Zandvoort die net gister alle vergunningen binnen heeft dan ook een festival? Bedoel 100.000 bezoekers per dag zijn er dus 300.000
Lachwekkend en triest tegelijk als ze dit doen.MikeyMan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:11:
No shit sherlock.
Per volgende week zeker?
Laat de jeugd elkaar lekker besmetten man, we deden het toch om de kwetsbaren te beschermen en de druk op de zorg laag te houden?
Paniek om besmettingen gaat nergens over imo.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Hmm lees nu (speculatie I know) op nu.nl meerdaagse evenementen afgelasten.
Dus met 50.000 man op event van 1 dag is geen probleem?
Dus met 50.000 man op event van 1 dag is geen probleem?
Eén voordeel. Geen miljoen miljard oranje Jumbo commercials.armageddon_2k1 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:54:
[...]
Euh ja.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Stel dit besluit wordt genomen. Waarom moet zoiets tot volgende week wachten?MikeyMan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:11:
No shit sherlock.
Per volgende week zeker?
Als het streven is om de besmettingen te stoppen/verminderen, dan wil je dat als overheid zo snel mogelijk actie? Ik snap dat het niet dezelfde dag gebeurt, maar meerdere dagen wachten?
Is het niet zo dat dit kan leiden tot een nieuwe variant? Een volledige lockdown zou inderdaad niet nodig zijn en dat gaan ze dus ook niet doen, maar super spreader events vind ik wel een ander geval.On_E schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:56:
[...]
Lachwekkend en triest tegelijk als ze dit doen.
Laat de jeugd elkaar lekker besmetten man, we deden het toch om de kwetsbaren te beschermen en de druk op de zorg laag te houden?
Daarnaast hebben die jongeren natuurlijk ook ouders, grootouders en mensen om hun heen op school, werk en winkels... er zijn grenzen
Buiten dat de oorzaak van deze stijging voornamelijk te wijten is aan nachtclubs en andere onder TvT vallende activiteiten (hoe bedenkt de Jonge dat het OK is om één dag na Jansen meteen naar binnen te kunnen terwijl de termijn voordat het vaccin goed werkt algemeen bekend is
) vraag ik me Europees gezien oprecht af wat de invloed van het EK voetbal is geweest, iemand die daar een relevante inschatting over kan/durft te maken?
Kan me namelijk niet voorstellen dat het vullen van stadions met 50k+ mensen die vrolijk heel Europa doorreizen geen invloed heeft gehad, en dan heb ik het nog niet eens over mensen die samen voetbal kijken zonder zich te houden aan de basisregels.

Kan me namelijk niet voorstellen dat het vullen van stadions met 50k+ mensen die vrolijk heel Europa doorreizen geen invloed heeft gehad, en dan heb ik het nog niet eens over mensen die samen voetbal kijken zonder zich te houden aan de basisregels.
Die ouders zijn toch gevaccineerd ? En zo niet, dan pech!crimby schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:59:
[...]
Is het niet zo dat dit kan leiden tot een nieuwe variant? Een volledige lockdown zou inderdaad niet nodig zijn en dat gaan ze dus ook niet doen, maar super spreader events vind ik wel een ander geval.
Daarnaast hebben die jongeren natuurlijk ook ouders, grootouders en mensen om hun heen op school, werk en winkels... er zijn grenzen
Het is gewoon bizar dat de oplopende besmettingen als verrassing lijken te komen voor het kabinet. Erm, wat hadden ze verwacht met ‘testen voor toegang’ e.d. ?
Afwachten advies OMT, overleg kabinet, overleg veiligheidregio's, voorlichters / mediaspinners inlichten, talkshows inplannen.Fuujii schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:59:
[...]
Stel dit besluit wordt genomen. Waarom moet zoiets tot volgende week wachten?
Als het streven is om de besmettingen te stoppen/verminderen, dan wil je dat als overheid zo snel mogelijk actie? Ik snap dat het niet dezelfde dag gebeurt, maar meerdere dagen wachten?
Meeste stadions zaten niet zo vol, alleen Wembley zat de laatste tijd goed vol maar er is nu ook immers vaak een inreisverbod vanuit diverse landen richting UK.!mark schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:59:
Buiten dat de oorzaak van deze stijging voornamelijk te wijten is aan nachtclubs en andere onder TvT vallende activiteiten (hoe bedenkt de Jonge dat het OK is om één dag na Jansen meteen naar binnen te kunnen terwijl de termijn voordat het vaccin goed werkt algemeen bekend is) vraag ik me Europees gezien oprecht af wat de invloed van het EK voetbal is geweest, iemand die daar een relevante inschatting over kan/durft te maken?
Kan me namelijk niet voorstellen dat het vullen van stadions met 50k+ mensen die vrolijk heel Europa doorreizen erg geen invloed heeft gehad, en dan heb ik het nog niet eens over mensen die samen voetbal kijken zonder zich te houden aan de basisregels.
Supporters van Denemarken waren allemaal woonachtig in UK zelf.
Tja, als jouw tent groot in het nieuws komt als besmettingshaard, dan is dat behoorlijk negatieve publiciteit. Of je er nou wat aan kon doen of niet.niq schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:51:
[...]
Toch meer en meer ondernemers die even niet meer opengaan.
Je mag wel met z'n allen op het strand ernaast liggen.armageddon_2k1 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:54:
[...]
Euh ja.
Ik denk ook de mensen die thuis of in de kroeg (officieel anderhalve meter, uiteraard) bij elkaar voetbal zijn gaan kijken minstens een net zo grote factor is.!mark schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:59:
Buiten dat de oorzaak van deze stijging voornamelijk te wijten is aan nachtclubs en andere onder TvT vallende activiteiten (hoe bedenkt de Jonge dat het OK is om één dag na Jansen meteen naar binnen te kunnen terwijl de termijn voordat het vaccin goed werkt algemeen bekend is) vraag ik me Europees gezien oprecht af wat de invloed van het EK voetbal is geweest, iemand die daar een relevante inschatting over kan/durft te maken?
Kan me namelijk niet voorstellen dat het vullen van stadions met 50k+ mensen die vrolijk heel Europa doorreizen erg geen invloed heeft gehad, en dan heb ik het nog niet eens over mensen die samen voetbal kijken zonder zich te houden aan de basisregels.
Met zo'n opmerking mag je met een bron komen die dit onderbouwt denk ik zo.anandus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:02:
[...]
Ik denk ook de mensen die thuis of in de kroeg (officieel anderhalve meter, uiteraard) bij elkaar voetbal zijn gaan kijken minstens een net zo grote factor is.
Dat zal zeker meespelen maar niet altijd de enige reden zijn, zelfs meestal niet neem ik aan. Als het nu uit de hand loopt kon het wel eens een aantal maanden duren voor ze weer open kunnen. Daarom dat een aantal kroegen ook op 1,5m bleef werken omdat ze ook verder dan een week vooruit denken.autje schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:01:
[...]
Tja, als jouw tent groot in het nieuws komt als besmettingshaard, dan is dat behoorlijk negatieve publiciteit. Of je er nou wat aan kon doen of niet.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ehm en zo niet dan pechOn_E schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:01:
[...]
Die ouders zijn toch gevaccineerd ? En zo niet, dan pech!

Lekkere ongenuanceerde reactie
Lang niet iedereen is al aan de beurt maar goed nutteloze discussie eigenlijk want die voeren we hier al de hele dag.
Agree to disagree zeg ik maar

[ Voor 23% gewijzigd door Dracula op 08-07-2021 17:08 ]
Zijn buitenfestivals eigenlijk een deel van het probleem? Is daar al iets over bekend?Señor Sjon schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:48:
[...]
Ik ben dan ook een sterveling met enkel modpowers en een krant zal mij niet citeren.Geen leraar met ministerpowers (and then some als je de nieuwe voorstellen ziet waarbij de kamer verder buitenspel gezet wordt).
[...]
Nog een paar festivals en je haalt die immuniteit op 'natuurlijke' manier.
Afgelopen weekend was er bijvoorbeeld een groot festival in Utrecht, daar zijn mensen besmet, maar verhoudingsgewijs lang niet zoveel als bij sommige nachtclubs.
Mijn vader van 61 krijgt pas aankomende maandag zijn 2e Astra Zenica prik. Nu is hij verder in goede conditie en maak ik me absoluut geen zorgen om hem. We zitten dus in een situatie waarin er 60ers zijn die braaf hun eerste AZ prikje hebben gehaald maar nog steeds niet volledig beschermd zijn.On_E schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:01:
[...]
Het is gewoon bizar dat de oplopende besmettingen als verrassing lijken te komen voor het kabinet. Erm, wat hadden ze verwacht met ‘testen voor toegang’ e.d. ?
Moet daarom de hele boel dicht blijven? Absoluut niet. Maar ga er niet vanuit dat iedereen volledig gevaccineerd is, het grote aantal 1e prikken vertekend de boel.
Niet alle 40/50+ zijn volledig gevaccineerd he... dus dat gaat nog niet helemaal op.On_E schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:01:
[...]
Verder heb je gelijk, dit hadden ze aan kunnen zien komen. Alhoewel de meesten hier (incl ik) ook super positief waren. Zelfs met de deltavariant in zicht.
Nu is het nog de vraag of het allemaal zo erg is, maar ik vind dat er best wel een maatregel genomen kan worden om die super spreader events te stoppen.
TvT werkt ook maar half dus dat is redelijk een flop te noemen.
Jij ookarmageddon_2k1 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:03:
[...]
Met zo'n opmerking mag je met een bron komen die dit onderbouwt denk ik zo.
Niet zo gek dat horeca eigenaren besluiten om de zaak te sluiten, Grapperhaus gooit ze met alle liefde voor de leeuwen.
,Ze hebben ons bewust een risico laten lopen en nu proberen ze ons ook nog de schuld in de schoenen te schuiven”, zegt Robert Venderbosch.
Ondanks alle voorzorgsmaatregelen, blijkt dat afgelopen weekend toch virusdragers aanwezig waren in de zaken van Venderbosch. Zowel bij City Lido in Groenlo (negenhonderd bezoekers) als bij De Radstake in Heelweg (iets meer dan duizend bezoekers) zijn nu drie bevestigde besmettingen. ,,Aan onze toegangscontrole heeft het zeker weten niet gelegen”, zegt Venderbosch.
Het is een goed systeem
Hij reageert daarmee op de aantijgingen van demissionair minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid). Die zei dinsdag dat het systeem goed is, maar dat horecagelegenheden zich wel aan de regels moeten houden.
,,Dat voelt echt als een regelrechte belediging”, zegt Venderbosch. ,,Voor ons en voor ons publiek. Iedereen die bij ons aanwezig was op de heropeningsfeesten heeft naar de regels gehandeld. En toch waren er mensen met corona binnen.”
]In het geval van City Lido is de oorzaak bekend. Een bezoeker, die zich de ochtend voor het feest met het Janssen-vaccin had laten inenten, bleek op dat moment al besmet met het coronavirus. Maar omdat hij zich had laten vaccineren, kon hij gewoon een geldige QR-code laten zien.
Dat mensen met een Janssen-vaccin afgelopen weekend nog per direct een vaccinatiebewijs konden krijgen, steekt Venderbosch. ,,We hebben het hier niet over voortschrijdend inzicht. Er is goed over nagedacht en vervolgens besloten dat het een goede werkwijze was. Je kunt dus stellen dat we bewust risico hebben gelopen.”
Disco-eigenaar woedend na coronasof: ‘Er is bewust gespeeld met de gezondheid van bezoekers en personeel’Dat Grapperhaus nu dreigt alle horeca te sluiten als de controle niet beter wordt, snapt Venderbosch niet. ,,Wij hadden dit met alle wil van de wereld niet kunnen voorkomen. Als er zaken zijn die zich bewezen niet aan de regels hebben gehouden, noem dan man en paard. Pak de rotte appels aan, als die er zijn. Maar richt je niet op de horeca als geheel.”
,,Helaas straalt de hele situatie wel op ons af. De namen van onze zaken staan boven alle berichten
Tja, de formule 1 race die in november(!) in Australië verreden zou worden gaat in ieder geval vanwege COVID niet door.Dracula schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:53:
[...]En is de F1 in Zandvoort die net gister alle vergunningen binnen heeft dan ook een festival? Bedoel 100.000 bezoekers per dag zijn er dus 300.000
Nou zijn ze daar wel wat strenger qua maatregelen, als voorbeeld, de quarantaineplicht van 2 weken voor inkomende reizigers geldt waarschijnlijk nog tot eind dit jaar....
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Zeker niet, ik hoop ook oprecht dat de meest recente versoepelingen op het gebied van sport en het loslaten van mondkapjes in de openbare ruimte aanblijven, OV mag buiten de spits ook meteen volgen van mij.Robertdj schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:08:
Moet daarom de hele boel dicht blijven? Absoluut niet. Maar ga er niet vanuit dat iedereen volledig gevaccineerd is, het grote aantal 1e prikken vertekend de boel.
Maar die nachtclubs is (denk ik) gewoon net één stap te ver in combinatie met de toegangscontrole die duidelijk niet voldoet. Daar moeten we nu gewoon meteen op ingrijpen, eigenlijk vorige week al maar goed. Als je nu niks doet betekend dat over een paar weken weer vergaande verzwaringen die vrijwel iedereen raken ben ik bang, terwijl als je nu de nachtclubs dichtgooit andere manieren van ontspanning open kunnen blijven waardoor iedereen zij het met wat kleine aanpassingen lekker kan ontspannen deze zomer.
M.b.t. Zandvoort F1, dat duurt nog 9 weken. Lijkt mij dat de race wel door zal gaan maar wellicht minder of geen publiek afhankelijk van de ontwikkelingen de komende weken. Minder publiek is eigenlijk niet te verkopen (want dan moet je gaan loten) dus zonder publiek is een reële optie ben ik bang voor de F1 kaarthouders.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Lijkt mij ook heel wijs maar tegelijk ook lastig.Wolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:54:
[...]
De horeca neemt zijn verantwoording, mooi om te zien. Als ze slim zijn doet KHN een oproep om per direct te sluiten per xx:yy hr, nog voor het kabinet iets aankondigt.
Een deel van de eigen leden wordt dan gewoon keihard geraakt. Dan zouden ze intern die pijn met een solidariteitsfonds op moeten vangen. Maar daar moet dan de rest weer zin hebben.
alles kan off-topic
Het ging over ouderen toch? Als je als oudere nu niet bent geprikt is dat je eigen keuze geweest toch ?Dracula schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:07:
[...]
Ehm en zo niet dan pech![]()
![]()
Lekkere ongenuanceerde reactie
Lang niet iedereen is al aan de beurt maar goed nutteloze discussie eigenlijk want die voeren we hier al de hele dag.
Agree to disagree zeg ik maar
Als we ons laten leiden door het aantal besmettingen komen we hier nooit meer vanaf…
[ Voor 8% gewijzigd door On_E op 08-07-2021 17:18 ]
Vervoer is toch openlucht.... Al zoveel spotjes langs zien komen dat we er allemaal op de fiets heen gaan....Wolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:56:
[...]
Ik neem aan dat er geen openlucht toiletten, vervoer, hotels, restaurants en garderobes zijn?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Voor zover ik weet dreigt Grapperhaus helemaal niet de hele horeca te sluiten toch? alleen de TvT evenementen zoals nachtclubs etc?Wolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:11:
Niet zo gek dat horeca eigenaren besluiten om de zaak te sluiten, Grapperhaus gooit ze met alle liefde voor de leeuwen.
Nee, het is óf met volledige bezetting óf nietfranssie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:17:
M.b.t. Zandvoort F1, dat duurt nog 9 weken. Lijkt mij dat de race wel door zal gaan maar wellicht minder of geen publiek afhankelijk van de ontwikkelingen de komende weken. Minder publiek is eigenlijk niet te verkopen (want dan moet je gaan loten) dus zonder publiek is een reële optie ben ik bang voor de F1 kaarthouders.
De race kan het niet hebben om zonder publiek te rijden.
Dus zoals het er nu naar uitziet, kans dat Zandvoort 2021 ook niet doorgaat begint groot te worden ...
[ Voor 9% gewijzigd door Ryur op 08-07-2021 17:19 ]
OudersOn_E schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:17:
[...]
Het ging over ouderen toch? Als je als oudere nu niet bent geprikt is dat je eigen keuze geweest toch ?
Als we ons laten leiden door het aantal besmettingen komen we hier nooit meer vanaf…
Eigen keuze of niet (die zijn er ook (nog) zat), als je op de IC ligt houd je hetzelfde bed bezet.On_E schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:17:
[...]
Het ging over ouderen toch? Als je als oudere nu niet bent geprikt is dat je eigen keuze geweest toch ?
Er zullen weinig kleuters in het uitgaansleven te vinden zijn, de ouders van 16+ zijn ook al geprikt of iig bijna. Maar joh laten we de boel maar weer dichtgooien want besmettingen.
Tegen die tijd is iedereen die dat wil wel gevaccineerd, zie dat niet zo somber in.franssie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:17:
M.b.t. Zandvoort F1, dat duurt nog 9 weken.
Komt bij dat het in de buitenlucht is, dat scheelt ook.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Je schrijft zelf ouders. Dus dan moet je niet raar opkijken als mensen daarop reageren. Moet je niet ineens gaan doen alsof je het over ouderen hebt.On_E schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:21:
[...]
Er zullen weinig kleuters in het uitgaansleven te vinden zijn, de ouders van 16+ zijn ook al geprikt of iig bijna. Maar joh laten we de boel maar weer dichtgooien want besmettingen.
On_E schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:01:
*knip* doe dat dan ookDutchCommando schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:22:
[...]
Je schrijft zelf ouders. Dus dan moet je niet raar opkijken als mensen daarop reageren. Moet je niet ineens gaan doen alsof je het over ouderen hebt.
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door ZieMaar! op 09-07-2021 09:20 ]
30+16 is bij mij 46, die zijn misschien deze maand aan de beurt voor hun tweede prik.On_E schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:21:
[...]
Maar dat was volgens Jan Lammers toch nooit een optie, zonder publiek racen.franssie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:17:
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Lekker makkelijk, van beide kantenWolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:11:
Disco-eigenaar woedend na coronasof: ‘Er is bewust gespeeld met de gezondheid van bezoekers en personeel’
Komt er überhaupt iemand daar het land in anders dan inderdaad sporters?Yaksa schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:13:
[...]
Tja, de formule 1 race die in november(!) in Australië verreden zou worden gaat in ieder geval vanwege COVID niet door.
Nou zijn ze daar wel wat strenger qua maatregelen, als voorbeeld, de quarantaineplicht van 2 weken voor inkomende reizigers geldt waarschijnlijk nog tot eind dit jaar....
Volgens mij niet.
Ze hebben een gok genomen met de hoeveelheid besmettingen. Die heeft verkeerd uitgepakt, want het stijgt gewoon (te?) hard.On_E schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:21:
[...]
Ze (=plotiek) kunenn nu dus een nieuwe gok nemen, namelijk dat de stijging niet gaat leiden tot meer ziekenhuisopnames. Als die (ook?) verkeerd uitpakt dan ben je te laat, zwaar de Sjaak, en krijg je een -de golf aan zienkenhuisbesmettingen (en bijbehoerende IC-stress...
De kans is niet heel groot, maar de gevolgen des te groter.. Ik denk dat ze (=politiek) dat risico niet durven te nemen. Imo terecht.
Die zijn volgens mij net geweest, aangezien ik volgende week mijn tweede mag halenjadjong schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:23:
[...]
30+16 is bij mij 46, die zijn misschien deze maand aan de beurt voor hun tweede prik.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Alleen Amsterdam?PWM schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:23:
[...]
Lekker makkelijk, van beide kantenDie zoeken dan nu die ene al besmette persoon op. Feit is dat er in Amsterdam niet/nauwelijks controle was na avond 1. Die eerste avond nog wel, daarna gewoon open huis.
Ik kan niet wachten om het binnenkort extreem laat te maken met leuke mensen in een club. Na 1,5 jaar weer even helemaal los. Toch heb ik besloten te wachten op mijn 2e prik over 3 weken (+2 weken wachttijd) omdat ik totaal geen vertrouwen heb in TvT. Mijn gebrek aan vertrouwen blijkt terecht.
Snap ook niet dat De Jonge tot morgen wil wachten met het stoppen van TvT. Hij heeft zijn advies toch binnen? Snapt hij niet hoe exponentiële groei werkt? Donderdag is in veel steden gewoon een drukke avond.
Nog even een maandje doorprikken en dan opnieuw evalueren graag.
Snap ook niet dat De Jonge tot morgen wil wachten met het stoppen van TvT. Hij heeft zijn advies toch binnen? Snapt hij niet hoe exponentiële groei werkt? Donderdag is in veel steden gewoon een drukke avond.
Nog even een maandje doorprikken en dan opnieuw evalueren graag.
Volgens mij was in Australië pas 10% gevaccineerd.Dracula schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:24:
[...]
Komt er überhaupt iemand daar het land in anders dan inderdaad sporters?
Volgens mij niet.
*knip* don't feed the troll
[ Voor 86% gewijzigd door ZieMaar! op 09-07-2021 09:20 ]
Wederom onzin, ouders van 16+‘ers kunnen ook mensen van 36 zijn en die zijn echt nog niet aan de beurt geweest voor 2de keer.On_E schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:21:
[...]
Niet allemaal
Als mensen na de (m.i. onverstandige) versoepelingen en het bestaande beleid besmet raken voordat ze gevaccineerd kunnen worden zou ik dat niet afdoen met de woorden 'dan pech'.En zo niet, dan pech!
Naast de mensen die nog niet (volledig) gevaccineerd zijn kan niet iedereen zich laten vaccineren en helaas willen sommige mensen zich ook niet laten vaccineren. Maar uiteindelijk leiden heel veel besmettingen weer tot opnames en hebben de vele besmettingen wellicht nog andere gevolgen in de toekomst naast hetgeen er nu al bekend is.
Uiteindelijk zitten we als maatschappij (gelukkig) met een zorgplicht voor de mensen die helaas ziek worden en als dat leidt tot (langdurige) ziekte dan betalen we daar allemaal aan mee. Dus met de redenering 'dan pech' sla je wat mij betreft om meerdere redenen de plank behoorlijk mis.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Ik vind de toon van de regering erg jammer en hypocriet. Elke keer wordt er gewezen richting een groep, zoals nu horeca ondernemers.Wolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:11:
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
Disco-eigenaar woedend na coronasof: ‘Er is bewust gespeeld met de gezondheid van bezoekers en personeel’
Ja, een (redelijk groot!) deel van de horeca maakt er een potje van, maar een deel van de verantwoordelijk ligt toch ook echt bij de regering mijn inziens. Het is allemaal vingertje wijzen, maar nooit verantwoordelijkheid nemen (dit geldt deels ook voor de horeca).
RodeStabilo schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:18:
[...]
Voor zover ik weet dreigt Grapperhaus helemaal niet de hele horeca te sluiten toch? alleen de TvT evenementen zoals nachtclubs etc?
Ondernemers in de horeca en winkelbranche moeten scherper controleren op het naleven van de coronaregels, anders grijpen de burgemeesters daar in en zullen die overgaan tot sluiting.
Grapperhaus eist meer discipline rond coronaregels van ondernemers en klanten„Als er toch ondernemers of mensen zijn die de regels negeren, dan krijgen we een situatie waarbij we - net als in september - de regels weer moeten aanscherpen”, aldus Grapperhaus. Volgens de minister negeren teveel klanten in de horeca of winkels de 1,5 meterregel.
De incompetentie is schrijnend. We gaan nu weer een paar dagen niets horen en daarna ineens harde maatregelen. En wat lees ik nu in de media? Maatregelen tegen toeristen????t_captain schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:47:
Een rant:
https://www.nu.nl/coronav...dvies-over-nederland.html
Nee. Dit is een verdraaiing. De Jonge waarschuwt niet dat we "op rood" gaan. Het internet waarschuwt dat we "op rood" gaan en met een vertraging van 2 dagen horen we het als een echo terug.

Intussen zijn ziekenhuizen zich toch weer aan het opmaken voor een mogelijk golfje van nieuwe opnames aangezien dat in het VK ook aan het gebeuren is. Die stijging zet nu nog steeds door. Situatie is wel anders maar niet ondenkbaar dat dat in NL ook gebeurt.
Maar goed, laat het nog even een paar dagen door-etteren. Donderdagavond is een uitgaansavond voor studenten, gewoon lekker door laten gaan.
Wanneer gaat De Jonge aftreden? Zet alsjeblieft Jan Paternotte op die plek, echt. Het is niet eens zo erg dat TvT als experiment is mislukt, maar het is zo ontzettend erg dat er nu niet ingegrepen wordt.
Ook dit:
Nee, leg het niet bij de burger! Houd er rekening mee dat het vaccin niet 100% werkt en dat er ook mensen zijn die niet ingeënt kunnen worden. Het is zijn taak om mensen te beschermen."Of je kiest daarvoor, of je kiest er dan toch min of meer voor dat je ergens de komende maanden ziek wordt van corona. Bescherm jezelf en bescherm onze vrijheden."
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Nou ja niet alleen de horeca maakt er een potje van, dus inderdaad beetje hypocriet soms.Fuujii schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:27:
[...]
Ik vind de toon van de regering erg jammer en hypocriet. Elke keer wordt er gewezen richting een groep, zoals nu horeca ondernemers.
Ja, een (redelijk groot!) deel van de horeca maakt er een potje van, maar een deel van de verantwoordelijk ligt toch ook echt bij de regering mijn inziens. Het is allemaal vingertje wijzen, maar nooit verantwoordelijkheid nemen.
Ja controleren aan de deur kan inderdaad beter maar wat als je dat hebt uitbesteed?
Daarnaast TvT gaat ook niet echt soepel met verhalen van mensen die gewoon een negatieve uitslag krijgen omdat de vorige kwijt was.
Daarnaast het Dansen onzin gebeuren was geen horeca idee.
Niet iedereen heeft op de dag van vrijgave gelijk een afspraak gemaakt of eentje binnen kort tijdsbestek kunnen regelen. Zie de verraste Tweakers die af en toe melden dat ze zich nog behoorlijk jong voelden op de vaccinatielocatie. Hoewel 70+ aardig uit begint te sterven bij de priklocatie is het daaronder nog een grote mengelmoes.Bossie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:25:
[...]
Die zijn volgens mij net geweest, aangezien ik volgende week mijn tweede mag halen
Dat ben ik volledig met je eens. Het systeem werkt gewoon niet goed in dit stadium, plus wat idiote besluiten zoals jij aan geeft (Dansen met Jansen) en vervolgens alle verantwoordelijkheid en schuld bij de maatschappij leggen.Dracula schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:29:
[...]
Nou ja niet alleen de horeca maakt er een potje van.
Ja controleren aan de deur kan inderdaad beter maar wat als je dat hebt uitbesteed?
Daarnaast TvT gaat ook niet echt soepel met verhalen van mensen die gewoon een negatieve uitslag krijgen omdat de vorige kwijt was.
Daarnaast het Dansen onzin gebeuren was geen horeca idee.
De horeca heeft ook echt wel een rol en verantwoordelijkheid hierin. Maar als de basis al zo lek is een mandje... Tjah...
Dat is toch regel #1 bij problemen? Altijd naar het buitenland of buitenlanders wijzen.Sorcerer8472 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:28:
[...]
De incompetentie is schrijnend. We gaan nu weer een paar dagen niets horen en daarna ineens harde maatregelen. En wat lees ik nu in de media? Maatregelen tegen toeristen????
Het is wel interessant om te zien welke draai eraan gegeven gaat worden, je kan nu moeilijk volhouden dat de toeristen die overmorgen op Schiphol landen ons een Delta tsunami gaan geven.
Wellicht om ons alvast voor de Epsilon variant te behoeden
Nieuwe varianten komen er sowieso omdat we te weinig vaccins geven aan de armere landen, dus daar hoef je t niet voor te doen.crimby schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:59:
[...]
Is het niet zo dat dit kan leiden tot een nieuwe variant? Een volledige lockdown zou inderdaad niet nodig zijn en dat gaan ze dus ook niet doen, maar super spreader events vind ik wel een ander geval.
Het probleem is vooral dat je het aantal besmettingen in grip wil houden want met ongebreidelde groei on besmettingen gaan ook de ziekenhuizen weer volgen.
Zeker nu we letterlijk over 2 maanden vrijwel de hele populatie gevaccineerd zullen hebben is het dom om het nu uit de hand te laten lopen.
In deze situatie is het heel zichtbaar dat de besmettingen in clubs plaatsvinden, dus is het dom om daar nu niets aan te doen
Als je ziet dat in een club waar 600 mensen samen waren er 200 besmet zijn denk ik niet dat de huiskamer feestjes met 5 man hetzelfde bijdragenanandus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:02:
[...]
Ik denk ook de mensen die thuis of in de kroeg (officieel anderhalve meter, uiteraard) bij elkaar voetbal zijn gaan kijken minstens een net zo grote factor is.
Voor de zoveelste keer:On_E schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:56:
[...]
Lachwekkend en triest tegelijk als ze dit doen.
We weten zeker dat er niet nul besmettingen komen. Hoeveel weten we nog niet.
We weten zeker dat er in de ziekenhuizen geen ruimte is.
Als we het wel zeker weten hebben we het moment gemist.
Dus nee, besmettingen op zich zijn niet boeiend, maar in dit tempo schiet je jezelf in de voet. Reken maar eens uit waar we volgende week staan Met 250%+ groei.
Dus lekker heel dat tvt opdoeken, zsm.
[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 08-07-2021 17:43 ]
Dat is precies de reden waarom contact tracing zo belangrijk is. Als je het niet doet ga je maar in het wilde weg maatregelen nemen.Robertdj schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:08:
[...]
Zijn buitenfestivals eigenlijk een deel van het probleem? Is daar al iets over bekend?
Afgelopen weekend was er bijvoorbeeld een groot festival in Utrecht, daar zijn mensen besmet, maar verhoudingsgewijs lang niet zoveel als bij sommige nachtclubs.
[...]
Je wilt inzichtelijk hebben hoeveel besmettingen op een buitenlucht evenement hebben plaatsgevonden, hoeveel in de 1,5m kroeg en hoeveel in de discotheek.
Op basis daarvan kun je besluiten wat door kan gaan en wat niet
Dit inderdaad. Na 18 maanden + varen we nog steeds zonder goede data lijkt het. Had een deel van de TVT bezoekers een bonus gegeven om een PCR test af te nemen (via een loterij oid, kaartje terugwinnen) en dan had je zowel data over verspreiding van evenementen alsook een dataset waarin zowel de TVT test als de PCR te vergelijken is.R.van.M schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:40:
[...]
Dat is precies de reden waarom contact tracing zo belangrijk is. Als je het niet doet ga je maar in het wilde weg maatregelen nemen.
Je wilt inzichtelijk hebben hoeveel besmettingen op een buitenlucht evenement hebben plaatsgevonden, hoeveel in de 1,5m kroeg en hoeveel in de discotheek.
Op basis daarvan kun je besluiten wat door kan gaan en wat niet
Maar helaas zijn de meeste politici bezig met aanzien en niet met wetenschap.
Niet alleen dat, maar met dit nieuwsbericht in het achterhoofd zullen extra veel mensen vanavond ineens gaan omdat het komend weekend mogelijk niet meer kan. Dat hebben we de vorige keer tot 2x toe gezien en ondervonden, hoe naïef kun je zijn als demissionair kabinetBrons schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:26:

https://www.ad.nl/politie...s-gaat-het-niet~a8a576e7/R.van.M schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:34:
Zeker nu we letterlijk over 2 maanden vrijwel de hele populatie gevaccineerd zullen hebben is het dom om het nu uit de hand te laten lopen.
In deze situatie is het heel zichtbaar dat de besmettingen in clubs plaatsvinden, dus is het dom om daar nu niets aan te doen
Net als vakantie hebben feestende tieners een tijdslot van 2-3 maanden voor feesten in binnen en buitenlucht. Daarna is de zomervakantie voorbij of speelt het weer parten. Preventief nog twee maanden wachten voor je alles los laat betekend dat je niet eens geprobeerd hebt om uitbundig feesten toe te staan.
Ik vind het stoer dat het geprobeerd is, wel jammer dat de fout bij een ander gelegd wordt in plaats van 'experiment mislukt, terug naar de tekentafel'.
Fijn om te lezen, die Epsilon variantWolly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:33:
[...]
Dat is toch regel #1 bij problemen? Altijd naar het buitenland of buitenlanders wijzen.
Het is wel interessant om te zien welke draai eraan gegeven gaat worden, je kan nu moeilijk volhouden dat de toeristen die overmorgen op Schiphol landen ons een Delta tsunami gaan geven.
Wellicht om ons alvast voor de Epsilon variant te behoeden

Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.