Dennis1812 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:27:
[...]
Denk maar zo.
Over 100 jaar zijn we allemaal dood, covid of niet. Is zelfs een liedje over gemaakt.
Morgen nieuwe maatregelen.. ben benieuwd of we toch naar een lockdown zomer gaan of dat we beheerst wat maatregelen treffen.
- vakanties niet door laten gaan
- tvt stop
- natte horeca dicht
Met die 3 bereiken we al een hoop gok ik.
Is nog een leuk liedje ook 
Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk
Maar stel dat je niet dood kon gaan
Dan had je stomweg niet bestaan
Wees blij dus dat je straks mag sterven
En laat het je leven niet bederven
Eerst waren er zorgen over de druk op de ziekenhuizen. Terecht natuurlijk want je wilt niet dat ze mensen niet kunnen redden omdat er geen capaciteit meer is. Echter is de 'angst' steeds meer verschoven naar het aantal besmettingen. Als je het nieuws volgt en de headlines wat leest dan gaat het vrijwel exclusief over hoeveel besmettingen er zijn, maar dat is een loos getal. Altijd al geweest ook. De groep die nu massaal getest wordt:
- is veelal nog niet ingeënt.
- is vaak jong want festivals en clubs.
- zal nauwelijks een risico vormen voor een hoge ziekenhuisbezetting.
- wordt over het algemeen niet (heel) ziek van Covid.
Feit is dat wanneer je héél veel meer gaat testen je geheid mee besmettingen zult vinden die doorgaans onder de radar blijven. Nou heb ik geen harde data, maar ik gok dat het merendeel zich nu puur laat testen om ergens toegang te kunnen krijgen, niet omdat ze ziek zijn of in aanraking zijn geweest met een ziek persoon. In dat opzicht zou je dus kunnen stellen dat de situatie nu in principe gelijk is aan de situatie een week geleden, of twee weken geleden.
Maar goed, nu zijn er zorgen over bepaalde varianten en moeten er weer maatregelen komen. Dat gaat even goed tot er weer nieuwe varianten komen die weer wat gevaarlijker zijn, dus weer wat extra maatregelen. Ik zou bijna geneigd zijn te zeggen wacht twee weken met nieuwe maatregelen in plaats van uit paniek weer van alles op slot te gooien. Met alle gevaccineerde mensen en de wedergekeerde rust in de ziekenhuizen mag er best wat meer risico genomen worden. Met de kennis dat de vaccins voldoende bescherming bieden tegen de diverse varianten is het in theorie bijna niet mogelijk dat het zó snel uit de klauwen loopt dat je niet alsnog in kunt grijpen. Dus ja, neem maar wat meer risico in plaats van te gehaast weer van alles op slot gooien.
[
Voor 8% gewijzigd door
SomerenV op 08-07-2021 21:15
]