Sorcerer8472 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 07:06:
[...]
Nee, want dan zagen we geen enorme dalingen in landen waar er gevaccineerd wordt 8)&
[...]
Niemand heeft dat beweerd.
[...]
Dat heet wetenschap. Het duurt even voordat je getallen kunt duiden en dus iets met bewijs kunt onderbouwen ipv alleen met onderbuik of intuïtie.
[...]
Sowieso lijkt het er toch redelijk op dat ook doorgeven sterk verminderd wordt, maar we moeten gewoon wachten op wat onderzoeken erover zeggen.
Was dat door de vaccinaties, of door de maatregelen?
Zie UK...
hoevenpe schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 07:50:
[...]
Maar wat is het alternatief?
Nog een paar weken/maanden rustig aan doen totdat iedereen die dat wil volledig gevaccineerd is, maar afstand en mondkapjes zal nooit het 'nieuwe normaal' worden. Het beeld is dat je met een prik je geen zorgen meer hoeft te maken, mensen gedragen zich dan ook naar.
Bedenk ook dat (naar het nu laat aanzien) een volledig gevaccineerde er vrijwel niet meer ziek van wordt, zelfs als de besmettingscijfers blijven stijgen is de kans klein dat in de herfst de ziekenhuizen weer vollopen.
Alternatief is dat we minder spastisch op het aantal besmettingen reageren en puur op basis van IC bezetting gaan reageren.
Ahh 5 miljoen van 0-25 jaar dus...
Ik verzin geen dingen, het is een logische conclusie. Viroloog Ann Vossen stelt dat vaccinatie het binnendringen van het virus niet tegenhoudt. Dus het virus is aanwezig in de neusholten en vanuit daar kun je anderen besmetten.
Dan val je terug op besmettelijkheid zonder klachten.
Nu hanteren kinderen een iets andere hygiene standaard dan volwassenen. Volwassenen zullen niet gezamelijk speelgoed in hun mond stoppen.
Maar je kunt wachten op sluitend bewijs en tot die tijd het voor onwaar aannemen.
Je kunt ook logisch nadenken en aannemen dat die kans aannemelijk is.
Dat laatste doe ik.
roffeltjes schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:37:
[...]
Omdat ik nog niet volledig beschermd ben tegen Delta is jouw pleziertje voor mij een potentieel risico.
Als je een paar weken wacht met versoepelen ga je een stuk minder treffen met je dikke IKKE gedrag.
Doe even rustig man, je probeert nu een algemeen probleem op de man naar iemand te spelen, terwijl hij de regels niet verzint.
Ik vind roken op een terras ook asociaal, maar het mag gewoon (jaarlijks overlijden 20.000 mensen aan de gevolgen van (mee)roken). Dus een stuk dodelijker dan COVID.
Maar volgens de regels mag het gewoon, ga ik zo'n persoon toch ook niet op aanvallen.
Lastige van progressieve partijen is dat ze denken de waarheid alleen in pacht te hebben, dat het jouw mening is die waarheid moet zijn.
Je kunt (deels) gelijk hebben, maar de meerderheid bepaalt in Nederland. Democratie.
Ook al zou je gelijk hebben, ik ben voorstander van het loslaten van regels. Omdat de tijd rijp is.
Een paar meer doden doen daar niets aan af. Het is een afweging. Hoeveel doden is een verdere "lockdown" waard? En bij hoeveel zou het dan wél mogen volgens jou?
Allemaal zo selectief, iedere persoon kijkt hier anders naar. Maar wel de realiteit.
Oh?
Die hebben direct wanneer het kon een afspraak gemaakt?
Ik heb namelijk dezelfe dag nog gebeld. Ik kon 2 dagen later bij Schiphol terecht voor vaccinatie 1 en 17 juli 2.
50 jarigen konden veeeeeel eerder een afspraak maken dan ik als 30'er.
Lijkt dan toch een keuze. Ik heb er wat moeite voor moeten doen. Bellen en naar schiphol afreizen (OV is daar ook goed geregeld).
Maar waar een wil is, was een weg.
MikeyMan schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:40:
[...]
Punt is dat er mensen langzamer moeten omdat er anderen te hard gaan.
De vrijheid van de een botst met de vrijheid van de ander.
Als we het hier hadden over risico om neergeschoten te worden, had ik het volledig met je eens geweest. Neem dat risico lekker. Your loss als het mis gaat.
Maar helaas is het niet zo binair. Wel/niet ziek worden en alles er tussenin behoort tot de mogelijkheden. Evenals wel/niet anderen besmetten en alles er tussenin.
Wetende dat we een middel hebben om die risico's te mitigeren, met een doorlooptijd van nog enkele weken, vind ik niet dat dat risico genomen moet worden op dit moment.
Ziek worden heb je toch voornamelijk zelf in de hand?
Type mondkapje wat je gebruikt, draag je hem nog in de supermarkt? Ga je unberhaupt naar de supermarkt? Blijf je thuis, of ga je naar een drukke stad? Ga je naar die verjaardag of op visite bij iemand?