Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Zo, dat gaat best hard zo. Ik vermoed dat het aantal niet-gevaccineerde discotheekgangers komend weekend wel wat lager zal zijn, nu ze beseffen dat ze echt sitting ducks zijn.

Gelukkig hebben ze over een week of drie massaal een eerste prik gehad :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:49
stylezzz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:55:
[...]

Normaal zou ik nu definieren als ergens in nederland of de aangrenzende buurlanden een huisje huren en zonder mondkapjes of andere gruwelen kunnen genieten van de locale specialeiten op her gebied van eten en drinken. ;)
Dan zou ik in Nederland blijven, Duitsland heeft nog mondkapjes.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

eamelink schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:18:
Ik vermoed dat het aantal niet-gevaccineerde discotheekgangers komend weekend wel wat lager zal zijn, nu ze beseffen dat ze echt sitting ducks zijn.
Denk je? Ik denk dat het gewoon net zo vol is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

MikeyMan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:22:
[...]

Ja, dat denk ik eigenlijk ook wel eerlijk gezegd _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 23:00
MikeyMan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:22:
[...]
Misschien te oud en kent hij de kracht niet van: YOLO, FOMO, en "niet omdat het moet maar omdat het kan", in dit geval dan meer in de vorm van "niet omdat het slim is, maar omdat het ook niet verboden is". :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:22

dan moeten ze het wel willen hoor er genoeg die het niet doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Ankona schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:22:
[...]

Ik zeg niet dat er niets meer moet kunnen. Ik zeg alleen dat het te vroeg is voor avond horeca en dat het testen voor toegang niet werkt en onwenselijk is.
En dat op basis van 2 weekenden waar het duizenden keren goed ging. Ik vind het zeer voorbarig en vind dat we het wel de tijd moeten geven om goed te gaan draaien.
Gewoon nog een of twee maanden geduld dus. De meeste jongeren zijn nu nog niet of amper beschermd en zijn juist de grootste doelgroep voor de avond horeca.
Juist niet, laat maar lekker gaan. Liever nu deze besmettingen dan in oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
bie100 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:32:
[...]

dan moeten ze het wel willen hoor er genoeg die het niet doen
Met een vaccinatiebereidheid van 94,3 procent zal het wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Drardollan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:33:
[...]

Met een vaccinatiebereidheid van 94,3 procent zal het wel goed zitten.
ja dat wel maar goed op hoeveel procent zitten ze nu 45 geloof ik?dan kan je nog wel ff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:30
Drardollan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:32:
[...]En dat op basis van 2 weekenden waar het duizenden keren goed ging. Ik vind het zeer voorbarig en vind dat we het wel de tijd moeten geven om goed te gaan draaien.
[...]
Juist niet, laat maar lekker gaan. Liever nu deze besmettingen dan in oktober.
Goed indraaien ja, met een stijging van het aantal besmettingen t.o.v. vorige week van maar liefst 58% en een toename van het aantal mensen wat in het ziekenhuis opgenomen moet worden. 8)7
En de besmettingen hebben we toch eigenlijk liever in oktober want dan zijn we qua inenten een heel stuk verder. :)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
bie100 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:39:
[...]

ja dat wel maar goed op hoeveel procent zitten ze nu 45 geloof ik?dan kan je nog wel ff
Wellicht is het beter als je de feiten checkt voor je van alles roept.

Op dit moment heeft ongeveer 62 procent van Nederland een eerste prik gehad. Ongeveer 38 procent is volledig gevaccineerd. Bron: coronabeeld.nl.

Dit percentage is inclusief de 0 tot 12 jarigen, als je enkel naar 12+ zou kijken dan is dit natuurlijk een stuk hoger. Ik heb daar niet zo snel een bron voor, dus kan je die getallen niet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:41
Yaksa schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:49:
[...]

Goed indraaien ja, met een stijging van het aantal besmettingen t.o.v. vorige week van maar liefst 58% en een toename van het aantal mensen wat in het ziekenhuis opgenomen moet worden. 8)7
En de besmettingen hebben we toch eigenlijk liever in oktober want dan zijn we qua inenten een heel stuk verder. :)
Ziekenhuisopnames dalen nog steeds..
3 ziekenhuis opnames
0 IC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Drardollan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:50:
[...]

Wellicht is het beter als je de feiten checkt voor je van alles roept.

Op dit moment heeft ongeveer 62 procent van Nederland een eerste prik gehad. Ongeveer 38 procent is volledig gevaccineerd. Bron: coronabeeld.nl.

Dit percentage is inclusief de 0 tot 12 jarigen, als je enkel naar 12+ zou kijken dan is dit natuurlijk een stuk hoger. Ik heb daar niet zo snel een bron voor, dus kan je de exacte getallen niet vertellen.
nee ik roep niks er stond een? achter om dat ik het niet wist

*knip*
Off-topic.

[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 06-07-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
n0pe schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:53:
[...]Ziekenhuisopnames dalen nog steeds..
3 ziekenhuis opnames
0 IC
In de ziekenhuizen nam de bezetting toe. Er liggen nu 236 mensen met corona in het ziekenhuis, van wie 110 op de IC, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding
Bron: NOS.nl

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:08
Yaksa schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:58:
[...]

In de ziekenhuizen nam de bezetting toe. Er liggen nu 236 mensen met corona in het ziekenhuis, van wie 110 op de IC, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding
Hij heeft geen ongelijk: De totale instroom daalt nog steeds.

De netto bezetting nam alleen toe omdat er niemand is ontslagen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09

Agent47

I always close my contracts.

Denk dat we voor bevestiging het beste kunnen wachten op @t_captain

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
Yaksa schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:58:
[...]

Ah, ik baseerde me op de cijfers van coronadashboard. Vreemd genoeg zijn de dagelijkse opnames niet gemeld vandaag door NICE, de bezetting weer wel door LCPS.
Neemt niet weg dat het nog altijd laag is en dalende.

Hopelijk blijft de overheid vasthouden aan het flatten the curve principe (de curve voor ziekenhuisopnames wel te verstaan). Zo lang de besmettingen niet direct leiden tot overvolle ICs/ziekenhuisopnames, is er geen reden om de versoepelingen terug te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Gaan we in Nederland een UK-koers varen? Boris Johnson heeft bekend gemaakt dat per 19 juli alle maatregelen vervallen, inclusief afstand houden, dat geldt overigens alleen voor Engeland. En het gaat daar fantastisch:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dURwYsl0UXLhPJQCx57tAhaXSgs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/a4SF6qoZzidTgufuWGMwMBmw.png?f=user_large

Engelsen laten per 19 juli coronamaatregelen los - https://nos.nl/l/2387992#UPDATE-container-54308889

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
zacht schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:17:
Gaan we in Nederland een UK-koers varen? Boris Johnson heeft bekend gemaakt dat per 19 juli alle maatregelen vervallen, inclusief afstand houden, dat geldt overigens alleen voor Engeland. En het gaat daar fantastisch:

[Afbeelding]

Engelsen laten per 19 juli coronamaatregelen los - https://nos.nl/l/2387992#UPDATE-container-54308889
Je hebt het hier over besmette mensen als de ziekenhuis opnames nagenoeg niet (mee) stijgen dan is er in principe "weinig" aan de hand. Maar goed dat is nog altijd koffiedik kijken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe

[Afbeelding]

Hoop het wel, zolang de ziekenhuisopnames/ic bezetting maar onder controle blijft.

Momenteel prikken we meer per week dan UK, daarnaast is Pfizer effectiever.

[ Voor 5% gewijzigd door n0pe op 05-07-2021 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:15
En dan duurt het nog 3 weken tot ze 33% beschermd zijn tegen Delta. Die eerste prik is een begin en niet de finish.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
klaaas schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:28:
[...]

En dan duurt het nog 3 weken tot ze 33% beschermd zijn tegen Delta. Die eerste prik is een begin en niet de finish.
36% tegen besmetting 94% tegen ziekenhuisopname na 1 prik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
n0pe schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:30:
[...]

33% of 36% geloof ik wel. Wat ik bedoelde is dat we nog heel wat weken hebben waarin het virus nog behoorlijk verspreid kan worden en dat we niet over 3 weken ongeveer 'klaar' zijn.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
klaaas schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:34:
[...]

33% of 36% geloof ik wel. Wat ik bedoelde is dat we nog heel wat weken hebben waarin het virus nog behoorlijk verspreid kan worden en dat we niet over 3 weken ongeveer 'klaar' zijn.
Natuurlijk is het dan niet klaar, er komen juist weer andere varianten omdat de vacinatie de huidige onderdrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Mrjraider schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:25:
[...]

Je hebt het hier over besmette mensen als de ziekenhuis opnames nagenoeg niet (mee) stijgen dan is er in principe "weinig" aan de hand. Maar goed dat is nog altijd koffiedik kijken hoor.
De ziekenhuisopnamen stijgen daar minder hard dan voorheen, dat is een feit, zie de grafieken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjr3RS8S-wPed55EfTpM_HlQc8w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dcq1rkryis7nT8g5Nh1Mg7Du.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVu2GB7wgH1HMJRdI2A8TFJFwMY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rvHAdqOL1IEjHZGYiVjRqKr8.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Wolly schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:35:
[...]

Natuurlijk is het dan niet klaar, er komen juist weer andere varianten omdat de vacinatie de huidige onderdrukt.
Dat is onzin. Of is Delta ontstaan doordat er in India zo geweldig gevaccineerd wordt?

Hij wil.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:01
Balance schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:28:
[...]

Hier nog een kleine aanvulling op: Stel de positieve GGD testen zouden in het tempo van de afgelopen 7 dagen blijven stijgen de komende 4 weken. Hele botte voorspelling natuurlijk, maar dit zou er gebeuren:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Stel vaccinatie beschermt tegen 100% van alle IC-opnames, 80% is gevaccineerd en van de niet-gevaccineerden beland 1% op de IC. Dan heb je 160.000 testen per dag * 0,2 * 0,01 = 320 nieuwe IC-opnames per dag.

Zullen we nu de nachtclubs dichtgooien zodat we nog iets aan onze zomer hebben en nog ergens heen mogen, of gaan we het toch nog een paar weekjes aankijken?
:+
Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/extrapolating.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
klaaas schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:37:
[...]

Dat is onzin. Of is Delta ontstaan doordat er in India zo geweldig gevaccineerd wordt?
Selectiedruk is een heel normaal gegeven.
Het is de vraag of we met het vaccineren het mutatietempo van het virus kunnen bijbenen. Nu verandert het virus nog niet zo snel, maar als meer mensen immuniteit ontwikkelen, ontstaat er selectiedruk op het virus om zich aan te passen. Of eigenlijk, dan zullen mutaties waarmee het virus aan de immuniteit ontsnapt, komen bovendrijven. Snijder: “We weten niet hoe dit coronavirus zich zal gedragen. We hebben nog nooit gezien hoe het zich aan een groeiende immuniteit in de menselijke bevolking aanpast. Er is nu een soort mediahype waarin het soms lijkt dat men verwacht dat dit evolutionaire proces binnen een paar maanden is afgerond. Maar ik kan u zeggen, dat gaat niet gebeuren. De evolutie is nooit klaar.”
https://www.trouw.nl/wete...er-de-bevolking~b60db6bb/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
[...]

Virussen muteren niet sneller door vaccins maar door transmissie. Hoe meer besmettingen hoe meer varianten.
Selectiedruk zorgt er alleen voor dat varianten die resistent zijn tegen vaccins “geselecteerd” worden aangezien deze zich wel kunnen verspreiden onder gevaccineerde mensen. Het zorgt er niet voor dat het virus zich sneller muteert.

[ Voor 44% gewijzigd door n0pe op 05-07-2021 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 19:36

[Afbeelding]

Hmmmm UK? Die hebben echt een geweldig track record mbt covid maatregelen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:46

Amphiebietje

In de blubber

stylezzz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:47:
[...]

Hmmmm UK? Die hebben echt een geweldig track record mbt covid maatregelen... ;)
Ja, net iets beter dan NL kwa handhaving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
n0pe schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:43:
[...]

Virussen muteren niet sneller door vaccins maar door transmissie. Hoe meer besmettingen hoe meer varianten.

[...]

Selectiedruk zorgt er alleen voor dat varianten die resistent zijn tegen vaccins “geselecteerd” worden aangezien deze zich wel kunnen verspreiden onder gevaccineerde mensen. Het zorgt er niet voor dat het virus zich sneller muteert.
Exact wat ik bedoelde, er komen andere varianten doordat de immuniteit toeneemt.

Niet zozeer sneller maar dat heb ik ook niet gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
Wolly schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:51:
[...]

Exact wat ik bedoelde, er komen andere varianten doordat de immuniteit toeneemt.

Niet zozeer sneller maar dat heb ik ook niet gezegd.
Euh, nee. Meer immuniteit is per saldo minder transmissie dus ook minder kans op een mutatie die resistent wordt.

Het is niet alsof de kans op een resistente mutatie toeneemt op het moment dat je de transmissie onderdrukt door vaccins, want een virus is niet intelligent of doelgericht. Het is gewoon een deeltje wat behoorlijk random is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
n0pe schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:43:
Het zorgt er niet voor dat het virus zich sneller muteert.
Mutaties zijn willekeurig, het is uiteindelijk een schrijffoutje bij de deling van genetisch materiaal. De meeste mutaties draaien alleen op niets uit, geen voordeel of nadeel van de spontane mutatie.

Coronamaatregelen stuwen wel evolutie in het virus. De Britse variant had een duidelijk voordeel ten opzichte van de vorige versie in zijn omgeving. De oude variant verdween omdat die zich niet kon verspreiden en de besmettelijkere variant wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 14:00
Op dit moment zijn de cijfers “out of control”. Het is onmogelijk om goed de trendcurve te bepalen. Er blijft een (zeer forse) opwaartse trend over, met als meest voordehandliggende verklaring de TvT excessen van vorig weekend en de daaruit volgende extreme stijgingen in de afgelopen 3 dagen.

Als je die trendlijn doortrekt, komen we op een R-waarde die blijvend (en steeds verder) boven 1 zit. Midden september 50k positieve tests per dag.

Nou is die aanname natuurlijk onzin: we doen niet elke volgende week een volgende versoepeling zoals eind juni. Maar ik kan nog niet de recente stijging van de R-waarde kaderen in een stapfunctie. Daarvoor zijn nog een stuk of 3 samples nodig die goed op 1 lijn liggen.

Het feit dat de toekomst op dit moment erg onzeker is, is een extra reden om dat TvT systeem even op de rem te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
CMD-Snake schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:54:
[...]
Coronamaatregelen stuwen wel evolutie in het virus. De Britse variant had een duidelijk voordeel ten opzichte van de vorige versie in zijn omgeving. De oude variant verdween omdat die zich niet kon verspreiden en de besmettelijkere variant wel.
Alleen moet je daar de kanttekening bij zetten dat dat om kansrekening gaat, en niet om 'gedrag'. Uiteindelijk zal de mutatie met de hoogste waarschijnlijkheid om zich te kunnen verspreiden, zich het meest verspreiden, en daardoor krijg je een evolutionaire aanpassing aan de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:45
Lees ik nou goed wat Johnson zegt? We kunnen de maatregelen in de winter niet loslaten, dus doen we het nu maar en zien wel waar het schip strand, God zegende de greep?

7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
n0pe schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:07:
[...]
Hopelijk blijft de overheid vasthouden aan het flatten the curve principe (de curve voor ziekenhuisopnames wel te verstaan). Zo lang de besmettingen niet direct leiden tot overvolle ICs/ziekenhuisopnames, is er geen reden om de versoepelingen terug te draaien.
Aangezien de Nederlandse overheid sneller versoepelt dan de meeste andere landen, sommige landen zelfs strenger worden en bijvoorbeeld het expliciete advies van de WHO op 25 juni was om op dit moment mondneusmaskers te blijven gebruiken (ook na volledige vaccinatie) en de kennis over mogelijke gevolgen op de langere termijn toeneemt met de dag betwijfel ik of er geen reden is om dat te doen.

Afhankelijk van de maatregelen die op dat moment mogelijk zijn sluit ik niet uit dat een groepering gaat procederen als nieuwe maatregelen (te lang) uitblijven en het aantal besmettingen aanzienlijk toeneemt, ongeacht de ziekenhuisbezetting. De vraag is dan vooral of een rechter te overtuigen valt van de noodzaak om de overheid te verplichten meer te doen en hoe eventuele maatregelen wegen tegen welk risico. Ondertussen heeft de Nederlandse overheid immers zelf ook onderkent dat er ook zonder ziekenhuisopname op lange termijn klachten kunnen bestaan bij een aanzienlijk deel van de mensen die besmet raken:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/long-covid

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:46
t_captain schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:55:
Er blijft een (zeer forse) opwaartse trend over, met als meest voordehandliggende verklaring de TvT excessen van vorig weekend en de daaruit volgende extreme stijgingen in de afgelopen 3 dagen.
Hoe kunnen de eerste feestjes 8 dagen geleden 3 dagen terug zo'n stijging veroorzaken? Dacht dat er gemiddeld 10 dagen tussen besmetting en symptomen zat.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:07:
[...]

Hoe kunnen de eerste feestjes 8 dagen geleden 3 dagen terug zo'n stijging veroorzaken? Dacht dat er gemiddeld 10 dagen tussen besmetting en symptomen zat.
Er zijn vast vele verklaringen, maar het lijkt mij niet onaannemelijk dat er door diverse mensen is geanticipeerd op de versoepelingen.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 19:36
Amphiebietje schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:50:
[...]

Ja, net iets beter dan NL kwa handhaving.
Ik heb het niet over handhaving :)

Then again, het is wel een goede testcase. Als het daar nog uit de klauwen loopt weten we zeker dat we hier een probleem hebben.[
Number10 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:09:
[...]

Er zijn vast vele verklaringen, maar het lijkt mij niet onaannemelijk dat er door diverse mensen is geanticipeerd op de versoepelingen.
True... vanaf de laatste persco was het alle remmen los lijkt wel. Het was ook een beetje krom voor velen.... alsof je vanaf zaterdag 150kmh op de snelweg mag. Dan houd morgen zich ook niemand meer aan de 100kmh.

[ Voor 41% gewijzigd door stylezzz op 05-07-2021 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
DutchOwnage schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:00:
Lees ik nou goed wat Johnson zegt? We kunnen de maatregelen in de winter niet loslaten, dus doen we het nu maar en zien wel waar het schip strand, God zegende de greep?

7(8)7
Ik neem aan dat de achterliggende gedachte inderdaad is dat het vanwege vaccinaties wel los zal lopen met de ziekenhuisopnamen. En extra doden voor lief nemen lees ik. Wel een interessante testcase voor het beleid dat we hier in de toekomst gaan voeren.

Voor de meeschrijvers is oa hier veel data te vinden:

https://coronavirus.data.gov.uk/details/download

[ Voor 9% gewijzigd door zacht op 05-07-2021 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Hoho, dat was vroeger. Toen gingen mensen naar de teststraat als ze klachten hebben.

Nu willen ze elke week feesten, dus elke week testen. Kon weleens effect hebben op de doorlooptijd. In die zin zou het een klein beetje een inhaalslag kunnen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 15:20

7(8)7
Mij trof vooral dit stukje:

De Engelsen moeten vanaf 19 juli "goed geïnformeerd" zelf gaan bepalen wat voor voorzorgsmaatregelen ze nemen, zei de premier, die ook waarschuwde dat het gevaar van het virus nog lang niet is geweken.

Nu wil ik geen discussie starten over de verschillen in volksaard tussen Engelsen en Nederlanders, maar dat gaat natuurlijk niet werken. Je kunt wel hopen dat mensen zichzelf goed informeren en dan een weloverwogen beslissing nemen over al dan niet mondkapjes dragen/thuiswerken/whatever, maar dan heb je de afgelopen anderhalf jaar het nieuws niet echt gevolgd denk ik 8)7
stylezzz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:15:

Then again, het is wel een goede testcase. Als het daar nog uit de klauwen loopt weten we zeker dat we hier een probleem hebben.[
Laten we dankbaar zijn dat dit experiment plaatsvindt op een eiland :+

[ Voor 14% gewijzigd door migchiell op 05-07-2021 20:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaaas
CMD-Snake schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:54:
[...]
Volgens mij werd de razendsnelle opkomst van de Engelse variant in GB geweten aan de versoepelingen voor de kerst. De suggestie dat meer maatregelen zorgen voor een snellere ontwikkeling is niet correct. Hetzelfde lijk je nu te zien met Delta in NL. Door de combinatie van versoepelingen en een besmettelijker variant gaat de verspreiding razendsnel. (Uiteraard met de slag om de arm dat we dat nog niet met zekerheid kunnen zeggen omdat er nogal wat onduidelijkheden zijn t.a.v. de huidige cijfers.)

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

7(8)7
Achja, met nu bijna 30.000 nieuwe besmettingen per dag kan er vast niks fout gaan...

Die 15% van de bevolking die nog geen 1e prik heeft worden mooi voor de trein gegooid.

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 05-07-2021 20:53 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 15:20
YakuzA schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:52:

Die 15% van de bevolking die nog geen 1e prik heeft worden mooi voor de trein gegooid.
offtopic:
Misschien denkt Johnson dat die allemaal in Noord-Ierland wonen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dit is vrij bizar, een vaccinatielocatie in Amsterdam gaat dicht om er een festival (!) te houden:
Een van de vier Amsterdamse vaccinatielocaties, de NDSM Loods, wordt eind deze maand gebruikt als festivalterrein. En dat betekent slecht nieuws voor mensen die daar een prikafspraak hebben staan: zij krijgen van de GGD een sms'je, waarin de afspraak afgezegd wordt.

Op sociale media wordt met verbazing gereageerd op het schrappen van een prikafspraak omdat op de priklocatie een festival gehouden wordt.

"Hoezo doen we letterlijk alles om langer in de ellende te zitten? We prikken toch juist om naar festivals te kunnen?", vraagt deze Twitteraar zich af.
Ik zou best pissig zijn als mijn afspraak werd geannuleerd omdat er zo nodig een festival op dat terrein moet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 14:20
migchiell schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:48:
[...]

Mij trof vooral dit stukje:

De Engelsen moeten vanaf 19 juli "goed geïnformeerd" zelf gaan bepalen wat voor voorzorgsmaatregelen ze nemen, zei de premier, die ook waarschuwde dat het gevaar van het virus nog lang niet is geweken.
Lijkt me een prima strategie, hoog tijd dat iedereen zijn eigen afweging gaat maken hoeveel risico hij wil lopen, dat doen we met andere ziektes namelijk ook. De beperkingen hebben meer dan lang genoeg geduurd, nu is het tijd om hen die vooral onder de beperkingen hebben geleden lucht te geven, vooral omdat de risicogroepen inmiddels volledig zijn gevaccineerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
user109731 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:06:
Dit is vrij bizar, een vaccinatielocatie in Amsterdam gaat dicht om er een festival (!) te houden:

[...]

Ik zou best pissig zijn als mijn afspraak werd geannuleerd omdat er zo nodig een festival op dat terrein moet zijn.
Omgekeerde wereld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:35

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Ook het geval in Rotterdam. Moest de vaccinatie locatie sluiten ivm een of andere beurs.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ik wou het net posten. Vorige maand ook al de locatie van Nelle fabriek ivm een kunst expositie :X
stijnec1 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:06:
[...]

Lijkt me een prima strategie, hoog tijd dat iedereen zijn eigen afweging gaat maken hoeveel risico hij wil lopen, dat doen we met andere ziektes namelijk ook. De beperkingen hebben meer dan lang genoeg geduurd, nu is het tijd om hen die vooral onder de beperkingen hebben geleden lucht te geven, vooral omdat de risicogroepen inmiddels volledig zijn gevaccineerd
Als het afgelopen jaar iets heeft aangetoond is dat risico inschatting niet tot onze best ontwikkelde vaardigheden behoort :X

[ Voor 41% gewijzigd door MikeyMan op 05-07-2021 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Laguna

Connaisseur

Agent47 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:05:
Denk dat we voor bevestiging het beste kunnen wachten op @t_captain
@t_captain zijn model is zonder twijfel een welkome toevoeging geweest in duiding geven aan de besmettingcijfers met uitstekende prognoses, maar met de toenemende seroprevalentie zijn de ziekenhuiscijfers interessanter en ook de prognoses op dat gebied. Alleen zal dat vermoedelijk zeer lastig of onmogelijk zijn om in het model te verwerken.
YakuzA schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:52:
[...]

Achja, met nu bijna 30.000 nieuwe besmettingen per dag kan er vast niks fout gaan...
Inmiddels is dat al gedaald naar 24.000 en dateert de laatste stijging van 1 juli.

Edit: jammer van de stijging van vandaag die is nog niet verwerkt in de grafiek die ik bekeek. Het is vooralsnog geen exponentiële stijging, het schommelt wat en zoals eerder al was aangegeven stijgen de ziekenhuiscijfers gelukkig nauwelijks mee.

[ Voor 17% gewijzigd door Laguna op 05-07-2021 21:25 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Laguna schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:10:
[...]
Inmiddels is dat al gedaald naar 23.000 en dateert de laatste stijging van 1 juli.
Uhu:

July 5 (GMT)
Updates
27,334 new cases and 9 new deaths in the United Kingdom [source]
July 4
Updates
24,170 new cases and 15 new deaths in the United Kingdom [source]
July 3
Updates
24,663 new cases and 18 new deaths in the United Kingdom [source]

[ Voor 60% gewijzigd door YakuzA op 05-07-2021 21:12 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

[...]

Goede planning ook van de GGD, doodleuk afspraken inplannen op die locatie en die datum terwijl je weet dat je dat terrein niet hebt (dat festival wordt echt niet nu vandaag pas ingepland) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis1812 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:08:
[...]

Ook het geval in Rotterdam. Moest de vaccinatie locatie sluiten ivm een of andere beurs.
lijkt me ook zeer irritant als je dan een nieuwe afspraak moet maken en geeft een raar beeld van prioriteiten. Mijn vermoeden is dat de GGD en de betreffende locaties iets in de huur- of gebruiksovereenkomst hebben staan dat de locatie het recht heeft om onder bepaalde voorwaarden evenementen voorrang te geven. Zal vast ook iets met de huurprijs te maken hebben die GGD betaalt vs wat een evenement oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik had het expres in het Wereldwijd topic geplaatst: gambieter in "Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd" en verder.

De nieuwe minister van volksgezondheid weet niets van volksgezondheid af, het is een bankier die de Ayn Rand-religie aanhangt, slachtoffers geen probleem als het de economie helpt.

Het gaat een varianten-incubator worden in de mensen die geen of een enkele shot hebben gehad, en daar veel mensen (inclusief mijzelf) AZ hebben gehad, ook mogelijk daarin. En in de kinderen dus. En dan hebben we het nog niet over Long-Covid gehad :X

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

gambieter schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:14:
Ik had het expres in het Wereldwijd topic geplaatst: gambieter in "Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd" en verder.

De nieuwe minister van volksgezondheid weet niets van volksgezondheid af, het is een bankier die de Ayn Rand-religie aanhangt, slachtoffers geen probleem als het de economie helpt.
*knip* doe eens normaal

[ Voor 25% gewijzigd door ZieMaar! op 05-07-2021 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Verwijderd schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:14:
[...]

lijkt me ook zeer irritant als je dan een nieuwe afspraak moet maken en geeft een raar beeld van prioriteiten. Mijn vermoeden is dat de GGD en de betreffende locaties iets in de huur- of gebruiksovereenkomst hebben staan dat de locatie het recht heeft om onder bepaalde voorwaarden evenementen voorrang te geven. Zal vast ook iets met de huurprijs te maken hebben die GGD betaalt vs wat een evenement oplevert.
Of dat evenementen de locatie al eerder hebben gehuurd dan de GGD. En de GGD er mag zitten zolang de evenementen niet door mogen gaan.
De NDSM wordt al jaren gebruikt voor evenementen. Net als de locatie die ik bedoel. Beetje lullig om al die organisatoren maar te zeggen dat ze een nieuwe plek moeten zoeken.

Het is bijna zomervakantie, genoeg gymzalen de komende weken leeg denk ik op scholen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Waarom de regering?
Het zijn de burgers die de meeste heisa maken als ze 1x een testje moeten doen als ze nog niet gevaccineerd zijn voor ze op hun heilige vakantie kunnen.

[ Voor 34% gewijzigd door ZieMaar! op 05-07-2021 22:06 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
YakuzA schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:11:
[...]

Uhu:

July 5 (GMT)
Updates
27,334 new cases and 9 new deaths in the United Kingdom [source]
July 4
Updates
24,170 new cases and 15 new deaths in the United Kingdom [source]
July 3
Updates
24,663 new cases and 18 new deaths in the United Kingdom [source]
Maar de belangrijkste vraag, wat is de IC bezetting daar?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

renedr schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:24:
[...]

Het effect van deze besmettingen zullen we idd over 3 weken in de IC cijfers kunnen zien.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
[...]Maar de belangrijkste vraag, wat is de IC bezetting daar?!
Dat is niet de belangrijkste vraag.
De belangrijkste vraag is en blijft: Kunnen we met vaccineren het virus snel genoeg zodanig indammen dat er geen mutatie optreedt die ongevoeliger is voor vaccineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Die vinden het belangrijker om te proberen de besmettingen zo laag mogelijk te krijgen door ook kinderen te vaccineren.

[ Voor 38% gewijzigd door ZieMaar! op 05-07-2021 22:07 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
*knip* graag een tr volgende keer, liever niet op reageren

[ Voor 93% gewijzigd door ZieMaar! op 05-07-2021 22:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ik ga er vanuit dat ook jouw zoekmachine raad weet met die vraag, maar vooruit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSPZv6_iyVRGtV9nyYXI2YzTp0w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wMLJvZQvY1Q76PvEFuga5UJf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TxLLVpeM6EksGFSn_OJNZQZwotE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vcKMqa37xqERL3XGeQVhL6GM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
Laguna schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:29:
[...]

Die vinden het belangrijker om te proberen de besmettingen zo laag mogelijk te krijgen door ook kinderen te vaccineren.
Dat is helemaal geen vast gegeven.

Kinderen zonder klachten blijken ook drager te zijn en het door te geven, hetzelfde lijkt te gelden voor gevaccineerden.

Het beeld dat je bij milde klachten niet meer doorgeeft klopt al niet meer sinds hele scholengemeenschappen dicht zijngegaan door kinderen zonder klachten die het doorgaven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:43

[...]

Ik kreeg dat sms'je, heb eind deze maand op 31 juli een afspraak. In dat sms'je staat om contact op te nemen met de GGD A'dam. Ik dus bellen, een uur lang in de wacht gestaan, kreeg ik een vriendelijk meisje aan de lijn die zei dat honderden mensen aan het bellen waren. Ze kon alleen niet zeggen of het echt niet doorgaat. :7

Dus nu moet ik de website in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
MikeyMan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:31:
[...]

Ik ga er vanuit dat ook jouw zoekmachine raad weet met die vraag, maar vooruit...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
300 op 68 miljoen inwoners.
Zo lang ze onder de 440 zitten, doen ze het beter dan wij met 110 op 17 miljoen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Emgeebee schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:32:
[...]

Ik kreeg dat sms'je, heb eind deze maand op 31 juli een afspraak. In dat sms'je staat om contact op te nemen met de GGD A'dam. Ik dus bellen, een uur lang in de wacht gestaan, kreeg ik een vriendelijk meisje aan de lijn die zei dat honderden mensen aan het bellen waren. Ze kon alleen niet zeggen of het echt niet doorgaat. :7

Dus nu moet ik de website in de gaten houden.
Gratis festivalkaartje voor jou en dansen met Pfizer it is!
Al bekt janssen toch lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

renedr schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:34:
[...]

300 op 68 miljoen inwoners.
Zo lang ze onder de 440 zitten, doen ze het beter dan wij met 110 op 17 miljoen
De bonusvraag is dan; hoe lang duurt het in dit tempo voordat ze daar zijn aanbeland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
MikeyMan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:34:
[...]

De bonusvraag is dan; hoe lang duurt het in dit tempo voordat ze daar zijn aanbeland?
Veel belangrijker, wat voor mensen belanden daar op de IC?

Gevaccineerden, niet-gevaccineerden, of beide evenveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

renedr schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:35:
[...]

Veel belangrijker, wat voor mensen belanden daar op de IC?

Gevaccineerden, niet-gevaccineerden, of beide evenveel?
Dat was al langs gekomen in dit topic; vooral niet gevaccineerden. Maar daar zijn er in NL ook nog 8 miljoen van.

Edit: correctie, @bert pit postte eerder vandaag 99,2% gevaccineerd, maar dat zou het cijfer voor de VS zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 05-07-2021 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

renedr schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:32:
[...]

Dat is helemaal geen vast gegeven.

Kinderen zonder klachten blijken ook drager te zijn en het door te geven, hetzelfde lijkt te gelden voor gevaccineerden.

Het beeld dat je bij milde klachten niet meer doorgeeft klopt al niet meer sinds hele scholengemeenschappen dicht zijngegaan door kinderen zonder klachten die het doorgaven.
Daarom schreef ik ook "proberen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
Yaksa schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:28:
[...]

Dat is niet de belangrijkste vraag.
De belangrijkste vraag is en blijft: Kunnen we met vaccineren het virus snel genoeg zodanig indammen dat er geen mutatie optreedt die ongevoeliger is voor vaccineren.
Mutaties stoppen niet door vaccineren, waar haal je die wijsheid vandaan?

Ik vind het bijzonder dan veel mensen hun volledige hoop daarop vestigen.

De wetenschap is er al lang over eens dat COVID endemisch wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:43
MikeyMan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:36:
[...]

Dat was al langs gekomen in dit topic; vooral niet gevaccineerden. Maar daar zijn er in NL ook nog 8 miljoen van.
En zijn dat dan niet-gevaccineerden omdat ze nog niet aan de beurt waren, of weigeraars. Want als je gaat wachten op die laatste groep dan kan je natuurlijk nooit versoepelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
[...]

Maar dan zij het zo toch?
Die 8 miljoen zijn vooral jongeren neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
Emgeebee schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:38:
[...]

En zijn dat dan niet-gevaccineerden omdat ze nog niet aan de beurt waren, of weigeraars. Want als je gaat wachten op die laatste groep dan kan je natuurlijk nooit versoepelen.
Daarnaast daalt het risico gigantisch met de leeftijd mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
[...]

Edit: correctie, @bert pit postte eerder vandaag 99,2% gevaccineerd, maar dat zou het cijfer voor de VS zijn.
Kleine nuance: die 8 miljoen heb ik genoemd, maar dat zijn de mensen >12 jaar en <60 jaar die nog niet volledig gevaccineerd zijn minus de bevestigde besmettingen.

Hij wil.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Mutaties ontstaan niet op een intelligente manier. Die ontstaan volstrekt willekeurig en verreweg de meesten zijn volstrekt kansloze mislukkingen. Een heel klein deel van de toevallige mutanten blijkt een verbetering te zijn en overleeft of gaat zelfs domineren.
Hoe meer virus, hoe meer mutanten dus ook hoe meer kans op een succesvolle mutant.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 22-09 09:58
[...]

Terwijl ze in de VS door de opmars van de delta variant weer overwegen om de mondkapjesplicht in te voeren voor binnenlocaties. En sommige steden oproepen doen om ze weer te dragen
https://www.nbcnews.com/h...ks-experts-weigh-n1272890

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Laguna schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:10:
[...]
Het is vooralsnog geen exponentiële stijging
Dat kan alleen als de R exact 1 is en dat lijkt mij gezien de stijging niet waarschijnlijk, maar is uiteraard niet onmogelijk. Het alternatief bij groei is uiteraard R>1 en dat leidt tot een exponentiële toename.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

renedr schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:29:
[...]

Serieus? Genocide?!

Het is simpel, ieder vaccin kan iemand redden, als je hier minder vaccins toedient, scheelt dat hier levens, doe je daar minder, scheelt het daar levens.

Genocide is massaal een bevolkingsgroep uitmoorden.

Dus als we daar meer vaccins heensturen, pogen we genocide op onze inwoners?!

Vluchtelingen zijn hoe dan ook een slecht idee. Je moet ze daar opvangen, laten opbouwen.

Het hier opnemen van relatief rijke mensen die geld hebben voor de overtocht en de armen daar laten zitten heb ik nooit heel erg sociaal gevonden.

Je koopt daarmee je schuldgevoel af ofzo?!
Maar de mensen die het echt nodig hebben en niet kunnen laat je daar stikken?

Sociaal idee 👍
Lezen is ook een kunst. |:( Je regelt exact het tegenovergestelde te lezen van wat ik schrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Anyway, TvT is een groot succes, want daar hebben we het volgende geval dat voor een flinke stijging van het aantal besmettingen gaat leiden:

Corona-uitbraak na feest studentenvereniging Groningen

Echt heel leuk die feestjes... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
[...]
Lijkt me een prima strategie, hoog tijd dat iedereen zijn eigen afweging gaat maken hoeveel risico hij wil lopen, dat doen we met andere ziektes namelijk ook.
Met veel besmettelijke ziektes is er natuurlijk een beperking aan dergelijke individuele afwegingen als daarmee een disproportionele inbreuk wordt gemaakt op de rechten van anderen. Dat is ook een van de redenen waarom sommige besmettelijke ziektes een quarantaineplicht kennen of - los van besmettelijke ziektes - we dingen als verkeersregels en eigendomsrechten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Amphiebietje schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:07:
Anyway, TvT is een groot succes, want daar hebben we het volgende geval dat voor een flinke stijging van het aantal besmettingen gaat leiden:

'gelukkig hebben wij ons gehouden aan alle maatregelen, zoals testen voor toegang'.

Juist...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Amphiebietje schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:07:

Geeft niets joh, zijn maar jongeren. Die zijn niet zo kwetsbaar.

Long-covid komt bij jongeren niet voor en als het onder jongeren woekert loop je ook helemaal geen kans dat die toevallig eens in contact komen met iemand met een verminderd afweersysteem.

Lekker laten gaan dus. Een feestje is belangrijker dan dat virus dus we gaan echt niet nog een maandje wachten tot die jongeren ook enigszins fatsoenlijk gevaccineerd zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
[...]

5.2, 90% tussen de 3 en 7 dagen.

Daarna dus testen, lab en rapportage. Typische vertraging infectie-rapportage 8 a 9 dagen.

De eerste positieve tests vanuit Enschede kwamen al op donderdag. Vermoedelijk 1 die snelle incubatie had en direct vriendengroep ingeseind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

t_captain schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:14:
[...]

5.2, 90% tussen de 3 en 7 dagen.

Daarna dus testen, lab en rapportage. Typische vertraging infectie-rapportage 8 a 9 dagen.

De eerste positieve tests vanuit Enschede kwamen al op donderdag. Vermoedelijk 1 die snelle incubatie had en direct vriendengroep ingeseind.
Die gemiddeldes zijn op basis van de oude test strategie. Dus; testen als er klachten zijn.

Vorige week zondag wezen feesten en deze vrijdagavond weer naar de kroeg willen kan hier zomaar wat dagen vanaf snoepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

MikeyMan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:16:
[...]

Die gemiddeldes zijn op basis van de oude test strategie. Dus; testen als er klachten zijn.

Vorige week zondag wezen feesten en deze vrijdagavond weer naar de kroeg willen kan hier zomaar wat dagen vanaf snoepen.
Daarnaast, zo nu en dan lees je in artikelen over buitenlandse situaties dat de incubatietijden evenals de ziekteperiodes verschillend zijn afhankelijk van de variant en de populatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
renedr schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:39:
[...]
Die 8 miljoen zijn vooral jongeren neem ik aan?
Ligt er aan wat je jongeren noemt. De helft van die 8 miljoen is 35+

Hij wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
YakuzA schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:27:
[...]

Het effect van deze besmettingen zullen we idd over 3 weken in de IC cijfers kunnen zien.
Die vertraging is iets korter.

Een IC opname zit typisch tussen de 10 en 21 dagen na infectie (nogal brede spreiding omdat de incubatietijd varieert ~3 tot 7 dagen, en snelheid waarmee iemand achteruitgaat na incubatie ook flink varieert).

De rapportage van positieve tests zit typisch 8 a 9 dagen na infectie.

De typische vertraging tussen de rapportage van positieve tests en de IC opnames is in de orde van 1 week.

De stijging in de UK is al een flinke tijd bezig. Een week geleden zaten we rond de 15k positieve tests per dag; direct vóór de opkomst van de delta variant was dat 2k.

Je zou inmiddels wel iets moeten zien op de IC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
t_captain schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:22:
[...]
Een IC opname zit typisch tussen de 10 en 21 dagen na infectie
Hoe dit tijdsbeloop is weet ik niet, maar ik begrijp uit dit onderzoek dat de kans op ziekenhuisopname twee keer zo hoog wordt geschat bij Delta in vergelijking met Alpha:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34139198/

Zitten dergelijke (aangepaste) variabelen ook in jouw model?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
Mijn model voorspelt positieve tests, geen opnames.

Bedankt voor de link. Een extra aanleiding op een stop op de feest-weekends te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:02

pro_6or

amateur_60r

n0pe schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:30:
[...]

En nog 14 dagen wachten na de prikdag anders doet het nog niks (begint vanaf dag 10).

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:46
Een groot deel van de twintigers moet afgelopen week toch tenminste de eerste prik gehad hebben? Mijn dochter van 19 heeft gisteren de eerste Pfizer gehad.

Lijkt me dat vaccinaties uiteindelijk de India variant in moeten halen, ben zelf in de 40 en overmorgen gaat de tweede spuit erin. Zolang Delta in de groep 50- relatief weinig opnames veroorzaakt zal de zorg er wel mee wegkomen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Pompi schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:51:
Terwijl ze in de VS door de opmars van de delta variant weer overwegen om de mondkapjesplicht in te voeren voor binnenlocaties. En sommige steden oproepen doen om ze weer te dragen
https://www.nbcnews.com/h...ks-experts-weigh-n1272890
Een paar steden die een advies geven valt wel mee. De CDC is nog altijd van mening dat mondkapjes niet meer hoeven voor gevaccineerden in de VS.
t_captain schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:22:
Je zou inmiddels wel iets moeten zien op de IC.
Als het merendeel van de infecties onder jongeren c.q. niet risicogroepen vallen dan zullen de ziekenhuizen redelijk leeg blijven. De directe link tussen positieve tests en ziekenhuisbezetting zoals die vroeger was is sowieso doorbroken.

Het probleem is vooral, hoe lang moeten we dan regels houden? Corona gaat niet meer weg en er zijn nog genoeg letters over in het Griekse alfabet. Altijd bang onder het bed verstoppen is geen leven. Het lijkt mij in elk geval niet wenselijk dat vanaf augustus/september de wereld in winterslaap moet gaan om in mei of april weer te ontwaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:44:
[...]

Mutaties ontstaan niet op een intelligente manier. Die ontstaan volstrekt willekeurig en verreweg de meesten zijn volstrekt kansloze mislukkingen. Een heel klein deel van de toevallige mutanten blijkt een verbetering te zijn en overleeft of gaat zelfs domineren.
Hoe meer virus, hoe meer mutanten dus ook hoe meer kans op een succesvolle mutant.
Volgens mij vergeet je één belangrijke component, deels immune populatie zoals de mensen met een incomplete vaccinatie of immuungestoorden.

Incomplete vaccinatie....dat zijn dus alle mensen met 1 prik van 2 benodigd ;(

Ander artikel:
Het ontstaan van deze mutaties, lijkt te komen door een bepaalde vorm van immuundruk, aldus Koopmans. Dit is een verschijnsel dat zich voordoet in mensen die immuniteit opbouwen, maar wel ziek blijven omdat hun afweer niet sterk genoeg is. De afweer werkt wel, maar "ze hebben niet genoeg immuniteit om het virus de genadeklap te geven. Daardoor komt er een soort selectiedruk op het virus", stelt Koopmans. "Daardoor ontstaan mutaties, want virussen met mutaties kunnen zich handhaven in zo'n patiënt."
Dit gebeurt niet in elke patiënt, benadrukt Koopmans: "Het zijn mensen met immunologische afwijkingen." Deze mensen kunnen maanden of soms zelfs jaren last hebben van dezelfde infectie.
https://www.nporadio1.nl/...eiten-over-britse-variant
Een ander probleem is dat de huidige vaccins alleen maar immuniteit opwekken tegen het 'spike-eiwit', een specifiek onderdeel van het virus, dat snel van gedaante verandert. Door deze selectieve immuniteit dragen deze vaccins bij aan de selectiedruk op het virus, waardoor varianten blijven ontstaan.
https://nos.nl/nieuwsuur/...-veranderende-coronavirus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Wolly schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 00:10:
[...]

Volgens mij vergeet je één belangrijke component, deels immune populatie zoals de mensen met een incomplete vaccinatie of immuungestoorden.

Incomplete vaccinatie....dat zijn dus alle mensen met 1 prik van 2 benodigd ;(
En, hebben we al zo'n variant? Of zijn het vooral academische mogelijkheden die tegen elkaar worden afgezet?

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
zacht schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:26:
[...]

Ik neem aan dat de achterliggende gedachte inderdaad is dat het vanwege vaccinaties wel los zal lopen met de ziekenhuisopnamen. En extra doden voor lief nemen lees ik. Wel een interessante testcase voor het beleid dat we hier in de toekomst gaan voeren.
Datzelfde beleid voeren wij nu toch ook al?
Voor het kabinet zijn de oplopende besmettingen geen verrassing, zegt gedragspsycholoog Dijkstra. ,,Premier Rutte heeft gezegd: we gaan een gecalculeerd risico lopen. Daarmee zegt hij in verbloemende woorden: we accepteren dat er doden zullen vallen. Want dat is de implicatie van gecalculeerd versoepelen. Jongeren hadden het zwaar, de middenstand zuchtte onder de maatregelen, mensen snakten naar meer vrijheid: dat mag wat kosten.’’
https://www.ad.nl/binnenl...n-misinformatie~a7ca115e/
Pagina: 1 ... 88 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.