Number10 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:28:
[...]
En dat vind jij blijkbaar niet vreemd? Ik wel namelijk de eventuele uitzondering daargelaten. Maar na 1,5 jaar crisis vind ik een vloeiende datastroom zonder allerlei handmatige acties bijvoorbeeld geen onlogische uitkomst.
Wat let je om bij de overheid te solliciteren en dit te realiseren? Blijkbaar lukt het op dit moment niet en doet iedereen zijn stinkende best bij de diverse partijen. Dat lijkt niet voldoende te zijn, dus goede krachten kunnen ze zeker gebruiken.
Ik deel je mening overigens niet, ik vind dat de overheid/GGD/LCPS een giga klus hebben geklaard en ben blij met alles wat ze ons kunnen rapporteren. Ook al gaat het wel eens fout en duurt het soms even. Niemand had voor januari 2020 kunnen bedenken wat we nu nodig zouden hebben. Als ik kijk naar de belangrijkste punten tegen Corona, te weten testen en vaccineren, dan kan ik niet anders concluderen dat ze altijd voor de volle 1000% hebben gewerkt en een indrukwekkend iets hebben opgebouwd in zeer korte tijd.
[...]
Dus? Dat is toch geen argument om actief te stoppen met rapporteren?
Ik zou niet weten welke verplichting het LCPS heeft richting ons burgers qua rapporteren. Het is fijn dat ze het doen, ik (en velen met mij) waarderen dit. Maar er is geen enkele verplichting die ze hebben. Ze kunnen rapporteren wat en wanneer ze willen richting de inwoners van Nederland.
Blijkbaar voelen ze nu minder noodzaak en zetten ze hun resources liever op een andere manier in. Daar kan je het wel of niet mee eens zijn, maar het is hun goed recht.
[
Voor 19% gewijzigd door
Drardollan op 05-07-2021 16:40
]