Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Ryur schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:40:
[...]

Hoge (besmetting)cijfers kan ook nadelig zijn, ondanks ze niet in het ziekenhuis komen.
Vooral omdat veel landen de toegang-eisen ook baseren op de besmettingen.

Oftewel, nu kan een (kleine) groep zorgen dat een grote groep problemen krijgt op vakantie.
(Ikzelf ga niet op vakantie, dus boeit mijzelf persoonlijk weinig. Maar toch)
Hangt hoe ze kijken. Als ze naar het percentage kijken maakt het niet uit (want daar komen ze niet in).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Agent47 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:39:
Je gaat gewoon krijgen dat je de kroeg ( binnen) alleen binnen komt met een QR code dat je volledig gevaccineerd bent, dus niet een negatieve test, alleen vaccinaties binnen.

En terecht als je het mij vraagt.
Mag hopen dat we de samenleving niet zo gaan verdelen.
De versoepelingen gingen opeens wel heel erg hard, dat ook festivals met tienduizenden mensen opeens weer mochten, maar ik ben meer benieuwd wat dit doet met de zorg. Vooralsnog loopt men te klooien met cijfers omdat LCPS in het weekend niks doet. Dus van vrijdag naar nu ga je van 108 naar 110 op de IC? Maar goed, het is weer maandag.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik meen gelezen te hebben dat ze afgelopen weekend op 300.000 TvT zaten.

Dit is nog slechts de ramp up, uiteindelijk doel ligt veel hoger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online

link_mario

Ofwa?

Wolly schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:43:
Ik meen gelezen te hebben dat ze afgelopen weekend op 300.000 TvT zaten.

Dit is nog slechts de ramp up, uiteindelijk doel ligt veel hoger ;)
Is dat wel nodig? Over een week of 8 is iedereen die dat wil gevaccineerd (75%?) en zullen die, hopelijk, niet ook nog alsnog een test moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:42:
[...]
Vooralsnog loopt men te klooien met cijfers omdat LCPS in het weekend niks doet.
Nog zo'n wonderbaarlijk fenomeen. Alles afschalen in korte tijd, waaronder datgene waar helaas op gestuurd wordt. Waarom?

Hebben we de hele crisis al een slecht doel met sturen op zorg, weten we nu in het weekend ook nog eens niet goed hoe dat zich actueel ontwikkeld.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Wat mij betreft gooien ze per direct de horeca weer dicht. Heel lullig voor de sector maar het blijkt steeds weer een risico sector te zijn. Verder is het jammer dat er zo ingezet is op massaal naar het buitenland gaan voor een welverdiende vakantie.
Ja, leuk die vakantie. Maar we zitten aan het einde van 1,5 jaar shit en ik hoop echt dat we er een keer klaar mee zijn. Helaas zijn er teveel individuen die voor zichzelf in het nu denken en niet de verantwoordelijkheid kennen even te wachten.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

[...]

Hoge (besmetting)cijfers kan ook nadelig zijn, ondanks ze niet in het ziekenhuis komen.

Oftewel, nu kan een (kleine) groep zorgen dat een grote groep problemen krijgt op vakantie.
Dit dus ik zal blij zijn als over 3 weken de tent staat in Frankrijk en dat dat nu niet verpest wordt door de mensen die nu alles pakken wat ze te pakken kunnen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 18:08
Je gaat gewoon krijgen dat je de kroeg ( binnen) alleen binnen komt met een QR code dat je volledig gevaccineerd bent, dus niet een negatieve test, alleen vaccinaties binnen.

En hoe doen we het dan met kroegpersoneel? Want die mag je juridisch gezien niet verplichten om te testen of vaccineren.

Zelfde met vrijwilligers en toeleveranciers op een festival.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrailBlazer schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:56:
[...]

Dit dus ik zal blij zijn als over 3 weken de tent staat in Frankrijk en dat dat nu niet verpest wordt door de mensen die nu alles pakken wat ze te pakken kunnen krijgen.
Frankrijk heeft als ontvangend land eigen regels voor het buitenland https://www.gouvernement.fr/info-coronavirus/deplacements. Het is niet onmogelijk , maar ik acht de kans klein dat ze ineens mensen uit NL gaan weigeren bovenop de eisen die er al zijn ( testresultaat of vaccinatie).

edit: verwacht dan eerder dat ze gaan handhaven, iets wat ze nu -zeker voor wegverkeer- niet of amper doen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2021 16:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stoney3K
Ankona schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:56:
Wat mij betreft gooien ze per direct de horeca weer dicht. Heel lullig voor de sector maar het blijkt steeds weer een risico sector te zijn. Verder is het jammer dat er zo ingezet is op massaal naar het buitenland gaan voor een welverdiende vakantie.
Waarom gooit iedereen "de horeca" op één hoop alsof het een enorme poel des verderfs is waar alleen maar gezopen wordt en geen centimeter afstand gehouden?

Het kleine restaurant of eetcafé waar je met 30 man aan tafeltjes kan zitten moet nog altijd prima kunnen. Die hebben nooit voor problemen gezorgd. Het feestcafé waar je met een paar honderd man op een dansvloer gepropt staat, dat is een ander verhaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:01:
[...]

Waarom gooit iedereen "de horeca" op één hoop alsof het een enorme poel des verderfs is waar alleen maar gezopen wordt en geen centimeter afstand gehouden?

Het kleine restaurant of eetcafé waar je met 30 man aan tafeltjes kan zitten moet nog altijd prima kunnen. Die hebben nooit voor problemen gezorgd. Het feestcafé waar je met een paar honderd man op een dansvloer gepropt staat, dat is een ander verhaal.
het op een hoop gooien geldt ook voor het spreken over de 'egoisten' die naar 'het buitenland' 'moeten'. Dat zijn ook stuk voorstuk mensen die met de wip express naar een zuip en sex oord in het zuiden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

[...]

Ik ben vooral benieuwd of het ook terug komt in het bron en contact onderzoek of het inderdaad komt door de TvT en de horeca of toch om andere redenen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
link_mario schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:44:
[...]

Is dat wel nodig? Over een week of 8 is iedereen die dat wil gevaccineerd (75%?) en zullen die, hopelijk, niet ook nog alsnog een test moeten doen.
Kijk eens naar de kleurplaatjes van breew op de vorige pagina's. Elke twee weken zak je vijf jaar in een leeftijdsgroep wat dubbele vaccinatie betreft. Op dit moment is slechts 70+ volledig gevaccineerd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Laten we dan even naar alleen de GGD-testen alleen kijken.

Belangrijke nota:
  • De datum geregistreerd is de datum van afname (niet van rapportage), en is beschikbaar tot twee dagen terug. Deze kunnen nog ligt stijgen.
  • Als je positief test bij TestenVoorToegang, hoeft je geen test bij de GGD te doen
  • Het aantal GGD testen dat afgenomen is, is week-op-week met ongeveer 10% gestegen
  • Het percentage positief getest steeg van 3,2% vorige week naar 4,9% deze week
Afbeeldingslocatie: https://svgshare.com/i/Yp8.svg
Afbeeldingslocatie: https://svgshare.com/i/YnL.svg

Bron: https://data.rivm.nl/covid-19/, github.com/mzelst/covid-19

[ Voor 10% gewijzigd door Balance op 05-07-2021 16:09 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Ja, leuk die vakantie. Maar we zitten aan het einde van 1,5 jaar shit en ik hoop echt dat we er een keer klaar mee zijn. Helaas zijn er teveel individuen die voor zichzelf in het nu denken en niet de verantwoordelijkheid kennen even te wachten.
Ik heb nooit begrepen waarom ze de natte en droge horeca onder één noemer hebben gehouden. Restaurants kunnen veel makkelijker voldoen dan bars, kroegen en disco's. KHN is daar niet slim in geweest.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Dat doet de horeca zelf immers ook. Ik denk idd dat je al een heel eind bent als je gewoon verplicht om 22:00 laten sluiten.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:16

Laguna

Connaisseur

En hoezo vind je dat terecht? Jij beslist voor andere mensen of ze geen "risico" mogen nemen door zogezegd niet voldoende beschermd te zijn ergens naar toe te gaan? Waarom precies?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Balance schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:06:

Belangrijke nota:
  • De datum geregistreerd is de datum van afname (niet van rapportage), en is beschikbaar tot twee dagen terug. Deze kunnen nog ligt stijgen.
  • Als je positief test bij TestenVoorToegang, hoeft je geen test bij de GGD te doen
  • Het aantal GGD testen dat afgenomen is, is week-op-week met ongeveer 10% gestegen
  • Het percentage positief getest steeg van 3,2% vorige week naar 4,9% deze week
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Bron: https://data.rivm.nl/covid-19/, github.com/mzelst/covid-19
Kleine 350 besmettingen niet bij de GGD vandaan? Daar zullen misschien nog niet alle TvT uitslagen bij zitten.
Laguna schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:11:
[...]

En hoezo vind je dat terecht? Jij beslist voor andere mensen of ze geen "risico" mogen nemen door zogezegd niet voldoende beschermd te zijn ergens naar toe te gaan? Waarom precies?
Misschien omdat door het nemen van dat risico we dalijk weer op rood gaan en ik niet met laag risico op vakantie kan?

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 05-07-2021 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
MikeyMan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:11:
...
Kleine 350 besmettingen niet bij de GGD vandaan? Daar zullen misschien nog niet alle TvT uitslagen bij zitten.
Let op: Grafiek loopt maar tot zaterdag 3 juli. De datum is de datum van afname van de test, en niet van rapportage (bij het RIVM). Daar zit doorgaans 1 a 2 dagen tussen.

Direct vergelijken kan dus niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:08
Number10 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:50:
[...]
Hebben we de hele crisis al een slecht doel met sturen op zorg, weten we nu in het weekend ook nog eens niet goed hoe dat zich actueel ontwikkeld.
Ik ga er vanuit dat de mensen die belangrijk zijn in Nederland wel gewoon dagelijks geïnformeerd worden door onder ander het LCPS.

Het is, zover ik kan zien, met name het klootjesvolk als ons die niet alle accurate informatie krijgen in het weekend. Wat prima is, het is belachelijk om met de huidige getallen mensen in het weekend te laten werken om ons dit soort cijfertjes te geven.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Het percentage positief getest steeg van 3,2% vorige week naar 4,9% deze week (…)
Als het morgen de 5% zou overschrijden hebben we toch maar mooi 3 weken zicht gehad zoals de WHO het voorschrijft.

https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen
[...]
Daar zullen misschien nog niet alle TvT uitslagen bij zitten.
Die TvT route heeft in ieder geval geen invloed op het rioolwater en die daling is ook duidelijk afgevlakt.

https://coronadashboard.r...d.nl/landelijk/rioolwater

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Señor Sjon schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:07:
[...]

Ik heb nooit begrepen waarom ze de natte en droge horeca onder één noemer hebben gehouden. Restaurants kunnen veel makkelijker voldoen dan bars, kroegen en disco's. KHN is daar niet slim in geweest.
omdat het niet zozeer 1 specifieke brandhaard was. Winkels an sich waren dat ook niet.... Toch heeft men in den haag ergens in december besloten om alles op slot te mikken. Waarom dan? Omdat we met zijn allen thuis moesten blijven..... In het restaurant zul je niet zo snel besmet raken, maar mensen ontmoeten elkaar er wel. De kans dat ze daarna verder met elkaar optrekken (even naborrelen thuis, het was gezellig immers) word dan veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:14:
[...]
Ik ga er vanuit dat de mensen die belangrijk zijn in Nederland wel gewoon dagelijks geïnformeerd worden door onder ander het LCPS.(…)
Assumption is the mother of all...
Het is, zover ik kan zien, met name het klootjesvolk als ons die niet alle accurate informatie krijgen in het weekend. Wat prima is, het is belachelijk om met de huidige getallen mensen in het weekend te laten werken om ons dit soort cijfertjes te geven.
Ik heb geen flauw idee hoeveel werk het is om die getallen te publiceren, maar gevoelsmatig lijkt het mij weinig moeite kosten als ze al beschikbaar zijn voor anderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan

100% terecht.

Ten eerste verknoeien veel tenten de boel, ze kijken maar met een schuin oog naar de getoonde papieren/app en ID. Een fatsoenlijke tent kijkt of iemand via de CoronaCheck een QR laat zien en of deze matched. Ik snap dat dit tijd kost en je mensen moet weigeren, maar dat is jammer dan. Neem je verantwoordelijkheid zou ik zeggen.

Ten tweede blijkt er een groep jongeren te zijn die alles op alles zetten om de boel op de spits te drijven. Valse QR codes, zonder moeite doorlopen en lak aan de regels.

Het is afwachten hoe het loopt, maar de binnen locaties waar gedanst wordt weer dicht en geen festivals lijkt mij een zeer reële optie als dit zo doorgaat. De restaurants, bioscopen, e.d. hebben het een stuk beter onder controle en kunnen dit ook veel beter managen.

Maar het is mij wel duidelijk, er is veel te weinig verantwoordelijkheid bij een hoop tenten en jongeren. Als we dan toch maatregelen moeten nemen, doe het dan maar daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Number10 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:18:
[...]

Assumption is the mother of all...
We hebben de afgelopen 15 maanden al diverse keren gezien dat de cijfers bekend waren bij onze bestuurders voor wij deze kregen. Het is dus niet echt een aanname.
Ik heb geen flauw idee hoeveel werk het is om die getallen te publiceren, maar gevoelsmatig lijkt het mij weinig moeite kosten als ze al beschikbaar zijn voor anderen.
Een goed systeem om je vaccinaties in bij te houden lijkt mij gevoelsmatig ook niet zoveel moeite te kosten. En zo kan ik er nog wel een paar bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Number10 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:14:
[...]

Als het morgen de 5% zou overschrijden hebben we toch maar mooi 3 weken zicht gehad zoals de WHO het voorschrijft.

https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen

[...]

Die TvT route heeft in ieder geval geen invloed op het rioolwater en die daling is ook duidelijk afgevlakt.

https://coronadashboard.r...d.nl/landelijk/rioolwater
Aan de andere kant, er is daar nog geen stijging.

Als die rioolwater meting daadwerkelijk zijn waarde bewijst zou deze voor moeten lopen op de tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

[...]

Misschien omdat door het nemen van dat risico we dalijk weer op rood gaan en ik niet met laag risico op vakantie kan?
Hoezo zou je niet met laag risico op vakantie kunnen gaan? Indien in Nederland je bent tegen die tijd volledig gevaccineerd, oftewel geen probleem. Indien in het buitenland dan ben je toch ook afhankelijk van de omstandigheden in het land zelf. Voorlopig is een vakantie boeken nog zonder garanties, dus dat is een risico wat je zelf bewust neemt.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:31

Agent47

I always close my contracts.

Laguna schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:11:
[...]

Want het gaat nu goed wil je zeggen? Lekker screenshots maken van QR codes en geen id vragen om te checken. Als je zo graag wilt dan kom je maar op een vroeger tijdstip naar de kroeg. Vol is vol dan.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:20

pro_6or

amateur_60r

Indoubt schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:06:
[...]

Of een native indiaanse sjamaan met wichelroede. Die zijn ook populair tegenwoordig 8)
dansleraren die graag centjes willen en Ex-Soldaten met PTSS die wegens bezuinigingen op de zorg nooit hulp hebben gehad doen het ok erg goed als bronmateriaal.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
Number10 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:14:
Plus alle provincies behalve Drenthe en misschien Flevoland gaan eind deze week op de ECDC-kaarten weer op oranje. Van de randstad-provincies, Brabant en misschien zelfs Groningen (nu nog groen!) verwacht ik dat ze naar rood gaan, gezien zowel de 4% positieve testen wordt overschreden als de 75 positieve testen in 14 dagen per 100.000 inwoners.

Het enige wat de kaart nog kan redden (voor een week of misschien 2) is als het RIVM nog net alle negatieve TvT-testen weet door te geven aan het ECDC, om zo het percentage positieve testen flink te drukken. Maar dan komt de grens van 200 positieve testen in 14 dagen per 100.000 inwoners ook al dicht bij.
Ik vrees voor de cijfers van de wekelijkse update morgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Laguna schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:22:
[...]

Hoezo zou je niet met laag risico op vakantie kunnen gaan? Indien in Nederland je bent tegen die tijd volledig gevaccineerd, oftewel geen probleem. Indien in het buitenland dan ben je toch ook afhankelijk van de omstandigheden in het land zelf. Voorlopig is een vakantie boeken nog zonder garanties, dus dat is een risico wat je zelf bewust neemt.
Ik heb nog niks geboekt. Ik wacht bewust tot na de zomer.

Punt is dus dat deze opleving, welke we m.i. goeddeels hadden kunnen voorkomen, daar van invloed op is.

Met laag risico op vakantie gaan bedoel ik met volledige en werkzame vaccinatie, en lekker met zijn tweeën in een camper.

Dat wordt nu door allerlei veel risicovollere activiteiten in gevaar gebracht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:20

pro_6or

amateur_60r

[...]

poel des verderfs. Is het ook mogelijk om eens een keer de hyperbolen achterwegen te laten bij een post. Ik kom al niet meer verder dan dat en haak meteen af. Zonde.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:21:
[...]
We hebben de afgelopen 15 maanden al diverse keren gezien dat de cijfers bekend waren bij onze bestuurders voor wij deze kregen. Het is dus niet echt een aanname. (…)
En dat vind jij blijkbaar niet vreemd? Ik wel namelijk de eventuele uitzondering daargelaten. Maar na 1,5 jaar crisis vind ik een vloeiende datastroom zonder allerlei handmatige acties bijvoorbeeld geen onlogische uitkomst.
Een goed systeem om je vaccinaties in bij te houden lijkt mij gevoelsmatig ook niet zoveel moeite te kosten. En zo kan ik er nog wel een paar bedenken.
Dus? Dat is toch geen argument om actief te stoppen met rapporteren?
MikeyMan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:22:
[...]
Aan de andere kant, er is daar nog geen stijging.
*knip* niet op de man aub, maar op de inhoud

[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 05-07-2021 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Onnodig...

Punt blijft, er lijkt ook hier een mismatch te ontstaan.
Riool liep altijd voor op de besmettingen. Nu zien we dit omslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Number10 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:28:
[...]

En dat vind jij blijkbaar niet vreemd? Ik wel namelijk de eventuele uitzondering daargelaten. Maar na 1,5 jaar crisis vind ik een vloeiende datastroom zonder allerlei handmatige acties bijvoorbeeld geen onlogische uitkomst.
Wat let je om bij de overheid te solliciteren en dit te realiseren? Blijkbaar lukt het op dit moment niet en doet iedereen zijn stinkende best bij de diverse partijen. Dat lijkt niet voldoende te zijn, dus goede krachten kunnen ze zeker gebruiken.

Ik deel je mening overigens niet, ik vind dat de overheid/GGD/LCPS een giga klus hebben geklaard en ben blij met alles wat ze ons kunnen rapporteren. Ook al gaat het wel eens fout en duurt het soms even. Niemand had voor januari 2020 kunnen bedenken wat we nu nodig zouden hebben. Als ik kijk naar de belangrijkste punten tegen Corona, te weten testen en vaccineren, dan kan ik niet anders concluderen dat ze altijd voor de volle 1000% hebben gewerkt en een indrukwekkend iets hebben opgebouwd in zeer korte tijd.
[...]
Dus? Dat is toch geen argument om actief te stoppen met rapporteren?
Ik zou niet weten welke verplichting het LCPS heeft richting ons burgers qua rapporteren. Het is fijn dat ze het doen, ik (en velen met mij) waarderen dit. Maar er is geen enkele verplichting die ze hebben. Ze kunnen rapporteren wat en wanneer ze willen richting de inwoners van Nederland.

Blijkbaar voelen ze nu minder noodzaak en zetten ze hun resources liever op een andere manier in. Daar kan je het wel of niet mee eens zijn, maar het is hun goed recht.

[ Voor 19% gewijzigd door Drardollan op 05-07-2021 16:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
MikeyMan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:30:
[...]

Onnodig...

Ik vermoed dat dit komt omdat we van 0 naar 100 zijn gegaan.... Kon je eerst met pijn en moeite met 1,5m op een terrasje zitten, kon je binnen een week met 1000 man in een club gaan staan knuffelen. Je kunt testen en meten wat je wil, maar ik denk dat den haag deze explosie gaat onderschatten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 20:19
Ik weet niet of het al gepost is maar de vaccinatiebereidheid is naar 94,3% gestegen.
Van alle deelnemers is 94% gevaccineerd of bereid tot vaccinatie. 4% van de deelnemers is niet gevaccineerd of niet bereid tot vaccinatie en 2% twijfelt nog. Op het moment van invullen van de vragenlijst had 99% van de deelnemers een uitnodiging ontvangen om zich te laten vaccineren tegen het coronavirus.

De deelnemers die wel een uitnodiging voor vaccinatie hebben ontvangen, maar nog twijfelen of zij zich willen laten vaccineren of nog geen afspraak hebben gemaakt, is gevraagd welke redenen zij hiervoor hebben. Van deze groep geeft 48% aan nog niet te weten of zij gevaccineerd willen worden. Daarnaast geeft 33% van deze groep aan bang te zijn voor bijwerkingen van de vaccinatie.
https://www.rivm.nl/gedra...nden/vaccinatiebereidheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
stylezzz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:39:
[...]

Ik vermoed dat dit komt omdat we van 0 naar 100 zijn gegaan.... Kon je eerst met pijn en moeite met 1,5m op een terrasje zitten, kon je binnen een week met 1000 man in een club gaan staan knuffelen. Je kunt testen en meten wat je wil, maar ik denk dat den haag deze explosie gaat onderschatten.
Dat verklaart nog altijd niet waarom er bij toenemende besmettingen nu ineens éérst testcijfers toenemen, en daarna pas de rioolwatermetingen.

Ik denk eerder dat die positieve testen nu al triggeren bij een veel lagere (asymptomatische) viral load ivm. testen voor toegang, en die besmettingen er voorheen dus ook al waren, maar ze gewoon uit zicht bleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

bert pit

asdasd

Hoewel wat je zegt volstrekt logisch is en ik ze zelf ook voordelen in zie, zie ik dat nog niet gebeuren. Onze poldercultuur, "vrijheid van dit en vrijheid van dat" belemmert zulke strikte maatregelen helaas.

Misschien dat een kroegeigenaar het zelf wel zou kunnen eisen, maar of dat gebeurt is maar de vraag.

Nog even, dan zijn we allemaal gevaccineerd en kunnen we weer los. Pechgevallen en niet gevaccineerden zijn dan de enigen die nog ziek worden. In de VS in 99,2% van de IC gevallen volgens Fauci niet gevaccineerd las ik net. Dat zal hier zo meteen ook zo zijn vermoed ik.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:41:
[...]

Dat verklaart nog altijd niet waarom er bij toenemende besmettingen nu ineens éérst testcijfers toenemen, en daarna pas de rioolwatermetingen.

Ik denk eerder dat die positieve testen nu al triggeren bij een veel lagere (asymptomatische) viral load ivm. testen voor toegang, en die besmettingen er voorheen dus ook al waren, maar ze gewoon uit zicht bleven.
Maar dat zou dan niet moeten gelden voor de GGD-only cijfers :?
Ook die schieten omhoog zoals @Balance toonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
stylezzz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:39:
[...]

Toch laten andere landen, na een soortgelijke explosie, nu iets van afvlakking zien de laatste paar dagen. Ik doel dan met name op de UK en Israël. Landen waar we heel dicht bij in de buurt komen qua vaccinatie zo langzamerhand.

Ik ben het verder wel met je eens, ik vond het ook wel heel veel in 1 keer wat losgelaten werd. Waar ik eerder vond dat onze overheid te terughoudend en behoudend was en vooral kansen mistte door niets te proberen is dat nu 100% omgedraaid bij mij. Ineens mag en kan eigenlijk alles weer. Waarom er niet begonnen is met droge horeca gewoon open en buitenevenementen toestaan en pas enkele weken later de natte horeca en binnen evenementen is mij geheel onduidelijk.

Aan de andere kant, we bouwen wel verrektes snel immuniteit op in de groep 18-30 op deze manier. Het zorgt ook voor meer vaccinatiebereidheid. We kunnen het ons nu ook veroorloven om wat te stijgen, zeker als de ziekenhuizen blijven zoals nu (al verwacht ik daar ook nog wel een golfje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
bert pit schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:42:
[...]

Hoewel wat je zegt volstrekt logisch is en ik ze zelf ook voordelen in zie, zie ik dat nog niet gebeuren. Onze poldercultuur, "vrijheid van dit en vrijheid van dat" belemmert zulke strikte maatregelen helaas.

Misschien dat een kroegeigenaar het zelf wel zou kunnen eisen, maar of dat gebeurt is maar de vraag.
Je kan toch stellen, óf je krijgt een vergunning voor geen 1,5 meter maar iedereen (personeel inclusief) moet gevaccineerd zijn, óf je moet je aan de 1,5 meter houden.

Dan belemmer je niemand om zijn werk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:30:
[...]...
Het lijkt mij wishful thinking, vandaar de verwijzing naar de titel. Er is in sneltreinvaart versoepeld, we zien dag op dag meer positieve testen, het percentage positief loopt op en zien overal clusters genoemd worden wetende dat er snelle verdringing is door Delta. De daling in het rioolwater zou zich logischerwijs hebben doorgezet als het meeviel maar dat gebeurt dus niet.

Daarom denk ik dat de TvT route een leuke gedachte is, maar ik verwacht zelf dat we zijn begonnen aan de vierde golf. Net zoals vorig jaar medio juni / begin juli. De vraag is hoe dat zich de komende tijd gaat vertalen in opnames uiteraard, maar ook mensen in de leeftijd die nog niet volledig zijn gevaccineerd zijn eerder opgenomen geweest.
Drardollan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:37:
[...]
Blijkbaar voelen ze nu minder noodzaak en zetten ze hun resources liever op een andere manier in. Daar kan je het wel of niet mee eens zijn, maar het is hun goed recht.
Wellicht, maar desondanks blijf ik van mening dat de rapportage niet gestopt moet worden omdat maatschappelijke informatievoorziening bijvoorbeeld wel degelijk een functie kan hebben in het publieke debat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Dat zou mij niets verbazen, ik heb niet het idee of gevoel dat het virus in grotere mate aanwezig is op dit moment. Ondanks de stijgende cijfers. Alle andere indicatoren wijzen erop dat er weinig veranderd is vooralsnog. We vinden meer en we zullen ook in de ziekenhuizen nog wel wat krijgen, al is het maar omdat er nu ruimte zat is dus ziekenhuizen ook minder ernstige gevallen zullen opnemen.

De wip kan ook de andere kant op vallen, omdat we meer vinden zijn we ook in staat om meer te isoleren.

[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 05-07-2021 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
[...]

Het zou goed kunnen. Het geval in amsterdam met de shotjesbar illustreert het perfect. Persoon is blijkbaar geinfecteerd, maar voelt zich niet dermate ziek dat hij thuis wil blijven. Test is in de eerste instantie negatief.... so party on..... :)

Maar wat ik bedoel is dat we van bijna niks naar vrijwel alles zijn gegaan in no time. Dat de data die gemeten word dit eigenlijk niet kan bijhouden gaat de ernst van de situatie wel aangeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Number10 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:45:
[...]
Wellicht, maar desondanks blijf ik van mening dat de rapportage niet gestopt moet worden omdat maatschappelijke informatievoorziening bijvoorbeeld wel degelijk een functie kan hebben in het publieke debat.
Welk publieke debat? En welke maatschappelijke informatievoorziening? De LCPS is een organisatie voor en door ziekenhuizen, daar hebben wij als maatschappij verder niets van te verwachten. Ze moeten hun werk doen (patiënten verplaatsen wanneer nodig), al het andere is bijzaak en leuk voor ons als ze het wel doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:49:
[...]

Welk publieke debat? En welke maatschappelijke informatievoorziening? De LCPS is een organisatie voor en door ziekenhuizen, daar hebben wij als maatschappij verder niets van te verwachten. Ze moeten hun werk doen (patiënten verplaatsen wanneer nodig), al het andere is bijzaak en leuk voor ons als ze het wel doen.
Daarnaast neem ik zomaar aan dat Kuipers of gommers wel aan de bel trekt als er op zaterdag of zondag ineens een hele hoos binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:47:
[...]

Het zou goed kunnen. Het geval in amsterdam met de shotjesbar illustreert het perfect. Persoon is blijkbaar geinfecteerd, maar voelt zich niet dermate ziek dat hij thuis wil blijven. Test is in de eerste instantie negatief.... so party on..... :)
Deze ongeteste mensen had je al anderhalf jaar lang, alleen nu is ook de mogelijkheid om andere te besmetten flink toegenomen.
Het eerste weekend had testen voor toegang het bijkomende voordeel dat je er veel figuren uit pikt die anders geen test zouden afnemen. Nu TvT niet voldoende waterdicht blijkt te zijn heb je het voordeel niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:37:
[...]
Ik deel je mening overigens niet, ik vind dat de overheid/GGD/LCPS een giga klus hebben geklaard en ben blij met alles wat ze ons kunnen rapporteren. Ook al gaat het wel eens fout en duurt het soms even. Niemand had voor januari 2020 kunnen bedenken wat we nu nodig zouden hebben. Als ik kijk naar de belangrijkste punten tegen Corona, te weten testen en vaccineren, dan kan ik niet anders concluderen dat ze altijd voor de volle 1000% hebben gewerkt en een indrukwekkend iets hebben opgebouwd in zeer korte tijd. (…)
Dat zeg ik dus ook niet. Stropop. Dat er veel werk is verzet betekent niet dat je had kunnen verwachten dat er na 1,5 jaar een vloeiende datastroom zou bestaan. Jij niet, nou mooi.
Wikipedia: Public sphere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 07:21
[...]

Ik denk dan vooral aan zorgpersoneel dat al maanden geleden (6 maanden van te voren is eerder regel dan uitzondering) de vakantie heeft moeten plannen. Ik heb in de wandelgangen hier al meerdere mensen gehoord die zich daar zorgen over maken, en die zijn, zachg gezegd, not amused.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
[...]

Voornamelijk omdat die branche zelf dat onderscheid ook nooit heeft willen maken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
jadjong schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:51:
[...]

Deze ongeteste mensen had je al anderhalf jaar lang, alleen nu is ook de mogelijkheid om andere te besmetten flink toegenomen.
Het eerste weekend had testen voor toegang het bijkomende voordeel dat je er veel figuren uit pikt die anders geen test zouden afnemen. Nu TvT niet voldoende waterdicht blijkt te zijn heb je het voordeel niet meer.
Het is ook wel echt Nederlands om direct na 1 weekend in een complete kramp te schieten met zijn allen.

Niemand had toch echt verwacht dat het TvT de eerste paar weken goed zou lopen? Zoals met alles heeft dit in Nederland tijd nodig, bedrijven en consumenten moeten hun verantwoordelijkheden gaan pakken. Zoals altijd gaat dit met horten en stoten en wordt elke situatie waar het mis ging breed uitgemeten in de media.

Over enkele weken hebben we een nieuwe situatie bereikt waarbij alles veel soepeler loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

bert pit

asdasd

Stoney3K schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:44:
[...]

Je kan toch stellen, óf je krijgt een vergunning voor geen 1,5 meter maar iedereen (personeel inclusief) moet gevaccineerd zijn, óf je moet je aan de 1,5 meter houden.

Dan belemmer je niemand om zijn werk te doen.
Ik denk zeker dat het kan bij grote evenementen, maar niet praktisch uitvoerbaar is en veel te veel druk legt op controles in bijvoorbeeld cafe's. In China of Noord Korea zou dat wel lukken.

Bovendien waar hebben we het over: 'flatten the curve' om de druk op ziekenhuizen normaal te houden. Dat gaat gewoon lukken.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
ijdod schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:54:
[...]

Voornamelijk omdat die branche zelf dat onderscheid ook nooit heeft willen maken…
De branche heeft ook die plicht niet. Ik denk dat we prima verder kunnen als we nu zeggen, we zetten TvT voorlopig stop tot 1 augustus als de cijfers gunstig zijn, en anders tot 1 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Number10 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:51:
[...]

Dat zeg ik dus ook niet. Stropop. Dat er veel werk is verzet betekent niet dat je had kunnen verwachten dat er na 1,5 jaar een vloeiende datastroom zou bestaan. Jij niet, nou mooi.

[...]
.
*knip* niet op de man…
Dat publieke debat kan je prima voeren met de cijfers die nu doordeweeks en zelfs gedeeltelijk in het weekend bekend worden gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door ZieMaar! op 05-07-2021 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-09 22:30
Drardollan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:44:
[...]Ineens mag en kan eigenlijk alles weer.
Dat is dus niet zo.
Nog steeds is het beleid van de regering om zo min mogelijk contact met anderen te hebben.
Vandaar ook zowat overal die 1,5 meter afstand houden, het advies om geen drukke plekken op te zoeken, mondkapjes in OV, PV en VO en helft van de tijd thuiswerken.
Alleen met een geldig coronatoegangsbewijs mag op een aantal locaties zowat alles weer. Of dat ook verstandig is moet je voor jezelf beslissen, maar gezien de mentaliteit op het gebied van zo'n bewijs (Oh, daar kan ik wel omheen werken of onderuit komen) blijf ik nog maar even verre van dat soort volksoplopen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:56:
[...]

De branche heeft ook die plicht niet. Ik denk dat we prima verder kunnen als we nu zeggen, we zetten TvT voorlopig stop tot 1 augustus als de cijfers gunstig zijn, en anders tot 1 september.
Ik zou er juist voor pleiten om het nu door te laten lopen, elke besmetting is een immuun persoon extra. Bovenop de vaccinaties. De groep die nu besmet raakt komt niet in de problemen en vooralsnog zien we ook geen tekenen dat andere groepen hierdoor in de problemen komen.

De problemen hebben we al opgezocht, misschien moeten we gewoon even doorbijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
[...]

Niet? Als je als branche over maatregelen praat met de overheid lijkt me dat wel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Agent47 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:24:
[...]

Want het gaat nu goed wil je zeggen? Lekker screenshots maken van QR codes en geen id vragen om te checken. Als je zo graag wilt dan kom je maar op een vroeger tijdstip naar de kroeg. Vol is vol dan.
Ik hoor de jongeren niet klagen. Vrijwel alleen de mensen die er zelf überhaupt niet komen. Het zal de meesten er ook niet van weerhouden om op stap te gaan. Ik zie er geen probleem in, daarnaast vergroten ze de groepsimmuniteit. Als de overheid het wel een probleem acht dan dienen ze te zorgen dat er strikter gecontroleerd wordt aan de deur.
MikeyMan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:27:
[...]

Punt is dus dat deze opleving, welke we m.i. goeddeels hadden kunnen voorkomen, daar van invloed op is.

Met laag risico op vakantie gaan bedoel ik met volledige en werkzame vaccinatie, en lekker met zijn tweeën in een camper.

Dat wordt nu door allerlei veel risicovollere activiteiten in gevaar gebracht.
Die opleving was er toch wel gekomen, of dat nou nu is of over 2 maanden. Die hoepels en kanttekeningen horen voor nu eenmaal bij vakantie naar het buitenland. Je zal daar flexibel in moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
ijdod schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:59:
[...]

Niet? Als je als branche over maatregelen praat met de overheid lijkt me dat wel…
De overheid kan prima zeggen "Dat of niks". Dus je aan de 1,5 meter houden of dicht blijven.

Misschien heel jammer voor de discotheken die volle bakken verwachten, maar misschien dat dan je businessmodel meer het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Laguna schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:02:
[...]

Die opleving was er toch wel gekomen, of dat nou nu is of over 2 maanden. Die hoepels en kanttekeningen horen voor nu eenmaal bij vakantie naar het buitenland. Je zal daar flexibel in moeten zijn.
Ik maak me minder druk over mijn eigen flexibiliteit alswel om een totale onmogelijkheid om nog te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:54:
[...]

Het is ook wel echt Nederlands om direct na 1 weekend in een complete kramp te schieten met zijn allen.
Te lang wachten is ook weer niet handig, daar moet je een beetje in zien te laveren.
Het helpt ook niet echt dat we van geen enkele andere ziekte zulke gedetailleerde en actuele statistieken hebben. Leuk dat je vandaag 1500 mensen met covid-19 hebt gevonden, maar is dat veel of weinig. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:47
Stoney3K schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:03:
[...]

De overheid kan prima zeggen "Dat of niks". Dus je aan de 1,5 meter houden of dicht blijven.

Misschien heel jammer voor de discotheken die volle bakken verwachten, maar misschien dat dan je businessmodel meer het probleem is.
Ehm hoe kan een business model dat al tientale jaren bestaat door Covid ineens een probleem zijn, is dat niet een beetje krom?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Ik denk dat dat TvT gewoon helemaal in de prullenbak kan. Avond horeca kan nog niet. Punt. TvT werkt niet, voegt dus niets toe en is ethisch niet te verantwoorden.
Gooi de horeca dus maar vanaf vanavond weer om 22:00 verplicht dicht en kijk eind augustus of de vaccinatiegraad het toelaat die weer te openen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online

Het businessmodel van een discotheek is ten tijde van een pandemie ronduit kansloos, maar ik dacht dat zoiets geen verrassing meer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:44

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Waarom is het businessmodel van een nachtclub een probleem? Tot maart 2020 is het nooit een probleem geweest. En ook al stop je 50 man erin waar er 500 passen. Na wat alcohol houden ze echt geen afstand meer en gaat men echt met elkaar dansen en uiteindelijk lebberen.
Dat gebeurt al honderden jaren. Maar nu is dat businessmodel ineens een probleem?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
jadjong schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:04:
[...]
Te lang wachten is ook weer niet handig, daar moet je een beetje in zien te laveren.
Helemaal mee eens. Daarom is het goed dat de huidige situatie vooralsnog gehandhaafd blijft. Eerst maar een zien wat er gebeurd, dat is het laveren. Want naast te lang wachten heb je ook iets als te vroeg ingrijpen.
Het helpt ook niet echt dat we van geen enkele andere ziekte zulke gedetailleerde en actuele statistieken hebben. Leuk dat je vandaag 1500 mensen met covid-19 hebt gevonden, maar is dat veel of weinig. :?
Dat is inderdaad een ding. Je zou het liefst de hele bevolking om de 2 dagen testen. Dan krijg je pas echt inzicht en kan je ook zeggen of 1500 mensen veel of weinig is en welke kant het virus op beweegt.

Feit is dat we nu veel meer testen, dankzij TvT, en daardoor ook meer zullen vinden. Of het echt meer is dan voor die tijd, dat weet niemand. Voor vorig weekend was het aantal testen heel laag. Ook zie je in de GGD cijfers geen hele grote stijgingen in het percentage positief (waar TvT niet in zit).

Laten we eerst eens een beetje afwachten, geef het een paar weken. Zo tegen 1 augustus kunnen we een veel beter beeld vormen. De nieuwigheid is er dan ook vanaf, men is gewend aan TvT en het aantal vaccinaties zal met minstens 15 procent gestegen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Drardollan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:57:
[...]

Ik zou er juist voor pleiten om het nu door te laten lopen, elke besmetting is een immuun persoon extra. Bovenop de vaccinaties. De groep die nu besmet raakt komt niet in de problemen en vooralsnog zien we ook geen tekenen dat andere groepen hierdoor in de problemen komen.

De problemen hebben we al opgezocht, misschien moeten we gewoon even doorbijten.
Volgens mij denken en hopen we dat nu al ruim een jaar. Na de eerste golf dachten sommigen al dat er wel groepimmuniteit rond bernheze zou zijn..... ;)

Laten we hopen dat je gelijk hebt en ik in augustus nog normaal op vakantie kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:25

Nox

Noxiuz

Dracula schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:04:
[...]

Ehm hoe kan een business model dat al tientale jaren bestaat door Covid ineens een probleem zijn, is dat niet een beetje krom?
Kort gezegd is het business model prima, alleen voor ieder businessmodel doe je ook een risico-analyse. Daarin moet eigenlijk een pandemie vermeld worden alleen is dat al tientallen jaren niet gebeurd en is er niemand die denkt dat zoiets kan gebeuren bij zijn onderneming. Dus het businessmodel is bijna goed, maar is er alleen geen rekening gehouden met een pandemie. Da's niet erg, want bijna geen enkele ondernemer houdt er rekening mee behalve dat iedereen die zich moet indekken tegen risico's en kritische processen runt, dit wel opneemt als externe factor (force majeure) om niet aan een SLA te voldoen :+ Hetzelfde is het met oorlog, een orkaan, meteorietinslag etc, dat overkomt je, kan je amper wat tegen doen en dan houdt het op.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Ankona schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:05:
[...]

Ik denk dat dat TvT gewoon helemaal in de prullenbak kan. Avond horeca kan nog niet. Punt. TvT werkt niet, voegt dus niets toe en is ethisch niet te verantwoorden.
Gooi de horeca dus maar vanaf vanavond weer om 22:00 verplicht dicht en kijk eind augustus of de vaccinatiegraad het toelaat die weer te openen.
Zoals ik eerder zei, echt Nederlands om direct in een kramp te schieten. Ik vind dat je ontzettend kort door de bocht gaat met je conclusie dat TvT de prullenbak in moet en niks meer kan.

Je moet dingen ook de tijd geven. Eerder hebben we (hier en elders) het testen, de vaccinaties en elk ander nieuw ding omtrent deze crisis direct afgeschoten na 3 dagen. Daar hebben we als bevolking weinig van geleerd zo te merken, want al die dingen zijn prima op hun pootjes terecht gekomen.

We moeten alert zijn en zien hoe het loopt, maar om na 4 avonden de conclusie te trekken dat we reddeloos verloren zijn en angstig thuis moeten gaan zitten vind ik echt te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Rekening houden in een business met een pandemie staat gelijk aan rekening houden met een alien invasie. Iedereen zal je aankijken alsof je gestoord hebt. (Voor 2020 dan, nu niet meer, nu alleen nog bij de aliens misschien).
En daarnaast is er geen rekening mee te houden omdat je volledig afhankelijk bent van de pet van de overheid hoe je je zaken mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
stylezzz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:10:
[...]

Volgens mij denken en hopen we dat nu al ruim een jaar. Na de eerste golf dachten sommigen al dat er wel groepimmuniteit rond bernheze zou zijn..... ;)
"Met 50 procent van de kennis moeten we 100 procent van het virus bestrijden.".

Niemand wist het toen. We weten nu veel meer. Laten we die kennis gebruiken. De feiten omtrent de vaccinaties en natuurlijke immuniteit zijn vooralsnog in ons voordeel.
Laten we hopen dat je gelijk hebt en ik in augustus nog normaal op vakantie kan.
Definieer normaal?

Ik ga eind juli gewoon op vakantie, zal vast iets anders zijn dan normaal. Maar daardoor niet minder leuk. We hebben bewust keuzes gemaakt (blijven bijvoorbeeld nog ene jaar in Nederland) en ik zie niet in hoe dat nog verstiert kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

MikeyMan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:04:
[...]

Ik maak me minder druk over mijn eigen flexibiliteit alswel om een totale onmogelijkheid om nog te gaan.
Als je echt flexibel was geweest had je zsm gegaan ipv je druk te maken over stijgende besmettingen die er mogelijk voor zorgen dat je na de zomer niet kan gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Laguna schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:16:
[...]

Als je echt flexibel was geweest had je zsm gegaan ipv je druk te maken over stijgende besmettingen die er mogelijk voor zorgen dat je na de zomer niet kan gaan ;)
Je kan altijd op vakantie, al is het dan misschien een keertje in het mooie Nederland.

Dat gereis met covid paspoorten zal immers snel eindigen als heel Europa weer op slot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Wolly schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:18:
[...]

Je kan altijd op vakantie, al is het dan misschien een keertje in het mooie Nederland.

Dat gereis met covid paspoorten zal immers snel eindigen als heel Europa weer op slot gaat.
Ik vermoed dat er dan gewoon een uitzondering voor gevaccineerden gemaakt gaat worden. Neem Lissabon als voorbeeld momenteel: mag je het weekend niet uit of in, tenzij je gevaccineerd bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Laguna schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:16:
[...]

Ik ben liever onderdeel van de oplossing dan van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Drardollan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:12:
[...]

Zoals ik eerder zei, echt Nederlands om direct in een kramp te schieten. Ik vind dat je ontzettend kort door de bocht gaat met je conclusie dat TvT de prullenbak in moet en niks meer kan.

Je moet dingen ook de tijd geven. Eerder hebben we (hier en elders) het testen, de vaccinaties en elk ander nieuw ding omtrent deze crisis direct afgeschoten na 3 dagen. Daar hebben we als bevolking weinig van geleerd zo te merken, want al die dingen zijn prima op hun pootjes terecht gekomen.

We moeten alert zijn en zien hoe het loopt, maar om na 4 avonden de conclusie te trekken dat we reddeloos verloren zijn en angstig thuis moeten gaan zitten vind ik echt te kort door de bocht.
Ik zeg niet dat er niets meer moet kunnen. Ik zeg alleen dat het te vroeg is voor avond horeca en dat het testen voor toegang niet werkt en onwenselijk is.

Gewoon nog een of twee maanden geduld dus. De meeste jongeren zijn nu nog niet of amper beschermd en zijn juist de grootste doelgroep voor de avond horeca.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

MikeyMan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:20:
[...]

Ik ben liever onderdeel van de oplossing dan van het probleem.
Ten tijde van jouw vakantie ben je nog altijd deel van het probleem.
Deel van de oplossing ben je als je je deur dicht doet en dicht houdt en jezelf binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Intrepidity schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:20:
[...]

Ik vermoed dat er dan gewoon een uitzondering voor gevaccineerden gemaakt gaat worden. Neem Lissabon als voorbeeld momenteel: mag je het weekend niet uit of in, tenzij je gevaccineerd bent.
Lijkt me helemaal niet zo erg eigenlijk?

Iedereen heeft nu de keuze om zich te laten vaccineren tegen het virus, mocht het zo zijn dat omdat er nog teveel ongevaccineerden rondlopen de zorg overloopt, dan kiest men hier toch zelf voor?

Je kunt dan niet verwachten van mensen die zich wel laten prikken omdat ze wél mee willen doen met de maatschappij dat die maar thuis in lockdown gaan zitten terwijl voor hun er bijna geen risico meer is om ernstig ziek te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Intrepidity schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:20:
[...]

Merkel pleitte er al voor om mensen uit de UK niet meer toe te laten, ongeacht “gevaccineerdheid”.

Het is natuurlijk veel makkelijker om inreizende toeristen iets te verbieden dan je eigen inwoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis1812 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:23:
[...]

Ten tijde van jouw vakantie ben je nog altijd deel van het probleem.
Deel van de oplossing ben je als je je deur dicht doet en dicht houdt en jezelf binnen.
Tuurlijk, hoe dan? Met volledige vaccinatie en weinig contacten slaat die uitspraak werkelijk nergens op.

En mezelf binnen houden heb ik anderhalf jaar gedaan. Ik weet hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
...
Hier nog een kleine aanvulling op: Stel de positieve GGD testen zouden in het tempo van de afgelopen 7 dagen blijven stijgen de komende 4 weken. Hele botte voorspelling natuurlijk, maar dit zou er gebeuren:

Afbeeldingslocatie: https://svgshare.com/i/Yp9.svg
Afbeeldingslocatie: https://svgshare.com/i/YpG.svg

Stel vaccinatie beschermt tegen 100% van alle IC-opnames, 80% is gevaccineerd en van de niet-gevaccineerden beland 1% op de IC. Dan heb je 160.000 testen per dag * 0,2 * 0,01 = 320 nieuwe IC-opnames per dag.

Zullen we nu de nachtclubs dichtgooien zodat we nog iets aan onze zomer hebben en nog ergens heen mogen, of gaan we het toch nog een paar weekjes aankijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:26
Ankona schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:22:
[...]

Ik zeg niet dat er niets meer moet kunnen. Ik zeg alleen dat het te vroeg is voor avond horeca en dat het testen voor toegang niet werkt en onwenselijk is.

Gewoon nog een of twee maanden geduld dus. De meeste jongeren zijn nu nog niet of amper beschermd en zijn juist de grootste doelgroep voor de avond horeca.
Dan krijgen ze toch Corona? Het hele jaar zijn de maatregelen gericht op het in de hand houden van ziekenhuisopnames, het zou vreemd zijn als er nu ineens paniek ontstaat over het aantal besmettingen.

Het vaccin is voldoende effectief en de risicogroepen zijn al gevaccineerd. Naar mijn idee kan een volwassen persoon goed genoeg inschatten of hij/zij het risico wil lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

MikeyMan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:28:
[...]

Tuurlijk, hoe dan? Met volledige vaccinatie en weinig contacten slaat die uitspraak werkelijk nergens op.

En mezelf binnen houden heb ik anderhalf jaar gedaan. Ik weet hoe het werkt.
Waarom ben je dan een deel van het probleem als je nu gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
Hopelijk is het een tijdelijke opleving van alle negatieve cijfers, want anders houd ik mijn hart vast voor de 3 dagen Zandvoort begin september met dik 100000 toeschouwers per dag bij het grote Max F1 oranje feest. Dat is toch weer een grotere stap tov de festivals met 10000 bezoekers nu.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis1812 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:29:
[...]

Waarom ben je dan een deel van het probleem als je nu gaat?
Omdat ik nu niet volledig gevaccineerd bent, en het bovendien overal drukker aan het worden is. Het is echt niet zo heel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10:50

NMH

Moderator General Chat
MikeyMan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:27:
Dat heb ik vorig jaar ook gedaan, dat is uitgelopen op geen vakantie. :) Ik denk dat je in de zomer nog de meeste kans maakt, mijn gut feeling is dat de cijfers in het najaar niet gunstiger gaan zijn. Maar goed, ik heb zelf ook nog niet geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

MikeyMan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:31:
[...]

Omdat ik nu niet volledig gevaccineerd bent, en het bovendien overal drukker aan het worden is. Het is echt niet zo heel moeilijk.
Ik weet niet van iedereen hier de vaccinatiestatus. Sorry daarvoor.
Dat is de variabele die inderdaad t verschil kan maken. Verder maakt nu of bijvoorbeeld september weinig verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:26
Balance schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:28:
[...]

Hier nog een kleine aanvulling op: Stel de positieve GGD testen zouden in het tempo van de afgelopen 7 dagen blijven stijgen de komende 4 weken. Hele botte voorspelling natuurlijk, maar dit zou er gebeuren:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Stel vaccinatie beschermt tegen 100% van alle IC-opnames, 80% is gevaccineerd en van de niet-gevaccineerden beland 1% op de IC. Dan heb je 160.000 testen per dag * 0,2 * 0,01 = 320 nieuwe IC-opnames per dag.

Zullen we nu de nachtclubs dichtgooien zodat we nog iets aan onze zomer hebben en nog ergens heen mogen, of gaan we het toch nog een paar weekjes aankijken?
Hou je ook rekening met het aantal IC opnames tot nu toe onder 20-29 en 30-39 jarigen? Sorry maar ik vind de berekening wel heel kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10:50

NMH

Moderator General Chat
Dat is wellicht wat drastisch, en dit komt van iemand die het een slecht plan vond om de terrassen te openen toen die geopend werden. :) Ik denk wel dat het verstandig zou zijn om weer een stap achteruit te zetten in het versoepelingsplan en afhankelijk van de cijfers kijken wat we daarna doen; verder terug, wachten, of weer vooruit. Nu de boel op zijn beloop laten lijkt me een slecht plan; nu zijn de cijfers nog laag en kunnen we het nog managen; als we de boel weer uit de klauw laten lopen zoals vorig jaar schieten we onszelf in de voet. De vaccinatiegraad is ook nog niet zodanig dat we achterover kunnen leunen; van de 60 minners is nog niet de helft volledig gevaccineerd volgens het RIVM: https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
n0pe schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:33:
[...]
Hou je ook rekening met het aantal IC opnames tot nu toe onder 20-29 en 30-39 jarigen? Sorry maar ik vind de berekening wel heel kort door de bocht.
Is inderdaad heel kort door de bocht, maar hoe goed de lineaire getallen ook zijn, exponentiele groei houdt je niet tegen. Al komt 0.1% op de IC en is 90% gevaccineerd, dan raast dit veel te hard door. Heel Nederland in aanraking geweest met de Delta variant half Augustus (over 6 weken). 90% is 100% beschermt en van de rest 0.1% op de IC zit je nog steeds op 1700 mensen op de IC. Vele duizenden in het ziekenhuis. Willen we dat echt?

Kunnen we asjeblieft een keer zo kortzichtig zijn en denken dat we een unieke snowflake zijn waarvoor alles anders is?

De UK is in een paar weken van 100 ziekenhuisopnames naar 300+ opnames per dag gegaan. En daar verspreid corona zich een stuk minder snel dan in Nederland sinds deze week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Want een nachtclub of kroeg is echt vergelijkbaar met een restaurant waar iedereen netjes zit en afstand houdt.
Als je restaurants e.d ook weer dichtgooien komen we dan ook eindelijk met een thuiswerk plicht en gooien we alle nutteloze kantoren dicht?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Balance schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:28:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dit slaat werkelijk nergens op. Je lijkt Ernst Kuipers wel die even een grafiekje in elkaar flanst. 160.000 besmettingen per dag midden in de zomer (onder een bevolking waarvan inmiddels mogelijk 75% reeds over antistoffen beschikt), terwijl we in de winter (met maatregelen) niet hoger zijn gekomen dan 12.000 besmettingen per dag.

[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 05-07-2021 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
Dennis1812 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:45:
[...]

Want een nachtclub of kroeg is echt vergelijkbaar met een restaurant waar iedereen netjes zit en afstand houdt.
Als je restaurants e.d ook weer dichtgooien komen we dan ook eindelijk met een thuiswerk plicht en gooien we alle nutteloze kantoren dicht?
Nee tuurlijk niet, want dan raak je direct de VVD-stemmer werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Nou, ik zeg niet graag ik had het toch gezegd, maar... De toename komt alleen nog sneller dan ik had gedacht. Nog geen twee weken. Hoogste aantal besmettingen en hoogste percentage positief in 4 weken, en de stijging is nog aan het versnellen.

Het goede nieuws is dat in het VK, waar Delta een maand à 6 weken eerder was en ze ook ong. een maand à 6 weken voorlopen met vaccineren, de toename van het aantal besmettingen nu voorzichtig lijkt te vertragen, terwijl de ziekenhuisbezetting goed te beheersen blijft (en het aantal doden laag). Gelet op de versoepelingen gaan we nog wel een paar weken stijging tegemoet.

De grote vraag is nu of we deze nazomer en dit najaar restricties houden (of weer krijgen) onder het mom van 'long covid', 'iedere dode is er één teveel', 'we moeten voorkomen dat er varianten ontstaan', of wat er op dat moment ook maar goed uitkomt. Festivals in augustus/september? Ik houd m'n hart vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Stoney3K schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:47:
[...]

Daar gaat het heel deze pandemie al fout. Er worden teveel politieke besluiten genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:47:
[...]

Alsof de andere helft, die nog nooit in een kantoor gewerkt heeft, het zo lekker deed de afgelopen 15 maanden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Drardollan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:14:
[...]

Definieer normaal?

Ik ga eind juli gewoon op vakantie, zal vast iets anders zijn dan normaal. Maar daardoor niet minder leuk. We hebben bewust keuzes gemaakt (blijven bijvoorbeeld nog ene jaar in Nederland) en ik zie niet in hoe dat nog verstiert kan worden.
Normaal zou ik nu definieren als ergens in nederland of de aangrenzende buurlanden een huisje huren en zonder mondkapjes of andere gruwelen kunnen genieten van de locale specialeiten op her gebied van eten en drinken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

jadjong schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:54:
[...]

Alsof de andere helft, die nog nooit in een kantoor gewerkt heeft, het zo lekker deed de afgelopen 15 maanden. 8)7
Dan kun je de horeca toch open laten?
Als iets open mag omdat een andere sector het ook niet geweldig doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis1812 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:33:
[...]

Ik weet niet van iedereen hier de vaccinatiestatus. Sorry daarvoor.
Dat is de variabele die inderdaad t verschil kan maken. Verder maakt nu of bijvoorbeeld september weinig verschil.
Laagseizoen + vaccinaties was een aanname die je wel had mogen maken :+

En dan dus nog de factor lekker met camper de natuur in. Meer kan ik er ook niet aan doen. O-)
Pagina: 1 ... 87 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.