Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:04
Jedi_Pimp schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:34:
[...]
Ik ken zowaar ontzettend veel teleurgestelde, hoogopgeleide mensen tussen de 25 en de 30 (wellicht net te oud voor het label "jongeren") die mede door dit soort wanbeleid niet meer op conventionele partijen hebben gestemd, hoor :) . Geldt ook voor ondergetekende. Het "probleem" is echter dat deze groep totaal niet vocaal is noch vertegenwoordigd wordt, ook niet op TV, behalve door wellicht een Jort Kelder.
Waarbij Jort net zo goed maar weinig jongeren aanspreekt. Het grote probleem is vooral dat er nog steeds een grote groep (inclusief jongeren) massaal op b.v. de VVD stemmen. En de plannen zien er vaak nog wel leuk uit, maar als je naar de praktijk kijkt heb je er geen bal aan tenzij je een groot bedrijf bent.
Gommers: "Deltavariant gaat niet voor nieuwe lockdown zorgen"
[...]
Ik heb vaak kritiek op Gommers maar dit soort uitspraken zou wellicht kunnen bijdragen aan het wegnemen van de zorgen van enkelen in dit topic. Kans op een significante belasting op de zorg door B1.167.2 is ontzettend klein.
Ik zie eigenlijk niemand zeggen dat er nog een lockdown gaat komen. Wel dat er nog wat maatregelen zullen komen zoals festivals die niet door kunnen gaan. Een echte lockdown zal er alleen maar komen als er nog een andere variant komt die meer resistent is tegen de vaccinaties. Voordeel is wel dat we dan veel sneller nieuwe vaccinaties tegen die variant zullen hebben.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:10
redwing schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:40:
[...]

Omdat ik verwacht dat de 20'ers wat minder snel zullen gaan, alhoewel de vakantie en Janssen natuurlijk wel een combinatie is die ze aanspreekt ;) Maar ik denk daarmee niet dat we over 2 weken al op de 60% zitten. Maar we zullen zien, hopelijk heb jij gelijk :)
Die vakantie werkt ook vertragend. Van de 20-ers die geen Janssen halen zal een groot deel de 2e prik pas na de vakantie krijgen. En daarbij moet je er eigenlijk ook nog eens 2 weken bij optellen voor de prik fatsoenlijk werkt. Over 2 weken 60% gaat echt niet gebeuren.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:49
*knip* we gaan niet zomaar mensen diskwalificeren

[ Voor 80% gewijzigd door ZieMaar! op 07-07-2021 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:27

boesOne

meuh

redwing schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:47:
[...]

Ik zie eigenlijk niemand zeggen dat er nog een lockdown gaat komen. Wel dat er nog wat maatregelen zullen komen zoals festivals die niet door kunnen gaan. Een echte lockdown zal er alleen maar komen als er nog een andere variant komt die meer resistent is tegen de vaccinaties. Voordeel is wel dat we dan veel sneller nieuwe vaccinaties tegen die variant zullen hebben.
Als de zorg niet overbelast wordt, dan maakt het aantal infecties toch geen ruk meer uit. Dus ik zie ook niet echt in waarom festivals niet meer zouden kunnen.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
roffeltjes schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:53:
[...]
Als je de nadruk legt op de zorg capaciteit kan je wel degelijk sturen op aantal besmettingen, sterker nog, dat is de meest logische aanpak. Dat dat niet of niet strak genoeg is gedaan, eens.(…)
Ik snap dat de capaciteit van zorg niet moet worden overschreden, maar de keuze over het bereiken van dat punt moet je helemaal niet hoeven maken omdat het automatisch ook gepaard met veel uitgestelde zorg en onnodige complexiteit van de crisisbeheersing.
Waar we duidelijk verfschillen is dat jij vindt dat als je stuurt op zorgcapaciteit je niet stuurt op besmettingen, maar dat is heel kunstmatige rigide verkavelen.
Maar dit is wel een essentieel verschil en hangt samen met de vraag of een besmetting op zich (los van opnames en sterfte) schade kan aanrichten.

Want natuurlijk stuur je niet op besmettingen als je stuurt op zorg, want er moeten immers eerst heel veel mensen ziek worden voor de overheid de capaciteit van zorg een probleem vindt. Maar het aantal besmettingen in een gegeven tijdperiode is uiteraard wel beperkt als een overschrijding van de capaciteit uiteindelijk en bij herhaling tot lompe en onbeholpen maatregelen als een lockdown leiden.

Maar sturen op zorg leidt er onder andere toe dat mensen onnodig worden blootgesteld aan de risico's die we hier eerder bespraken, maar het heeft totaal geen nut bij R>1. Het loopt vanzelf vast. Sturen op zorg betekent accepteren dat vele mensen ziek worden en dus is sturen op zorg niks anders dan maatregelen uitstellen waar je later toch mee te maken gaat krijgen.
roffeltjes schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:23:
[...]
We zijn wel 17.000 doden verder, dus de discussie heeft wel enige relevantie :X
Het gaat volgens het CBS over 30.000 overlijdensgevallen zoals de minister zelf noemde in het debat van donderdagavond 1 juli, aanvang 20:27 uur, tijdcode 1:17:23:

https://debatdirect.tweedekamer.nl/

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Gommers heeft inderdaad wel vaker inconsistent gedrag vertoond, maar des te meer repliek tegen types als Koopmans, des te beter, imho :)

[ Voor 26% gewijzigd door ZieMaar! op 07-07-2021 08:55 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jedi_Pimp schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:57:
[...]

Gommers heeft inderdaad wel vaker inconsistent gedrag vertoond, maar des te meer repliek tegen types als Koopmans, des te beter, imho :)
'Types als Koopmans'... Verklaar je nader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Jedi_Pimp schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:57:
[...]

Ik krijg daarbij eerder het idee dat ie niet altijd alle informatie (snel) krijgt. Met de avondklok zag hij de zin er niet zo van in doordat het maar weinig impact zou hebben. Een paar dagen later was dat omgedraaid en was zijn verhaal ook dat we over de piek zouden gaan als er niets zou gebeuren. Het klonk bij mij iig alsof hij wat extra informatie had gekregen. Hij heeft nl. wel vaker uitspraken gedaan welke tegenstrijdig waren met het beleid en puur gebaseerd waren op gegevens.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
boesOne schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:50:
[...]
Als de zorg niet overbelast wordt, dan maakt het aantal infecties toch geen ruk meer uit. Dus ik zie ook niet echt in waarom festivals niet meer zouden kunnen.
Omdat als het aantal besmettingen te snel groeit je alsnog volle ziekenhuizen kunt krijgen. Die drempel ligt nu natuurlijk wel veel hoger, maar als er in een regio al heel veel besmettingen zijn kan ik me goed voorstellen dat een festival dan afgeblazen wordt. Zeker omdat de ziekenhuizen nog wel even bezig zijn met het inhalen van zorg is het aantal bedden dat je aan Covid wilt besteden een heel stuk lager dan wat max haalbaar is.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:14
wat gefröbel met de vaccinatiecijfers..
kleurenblindenpalet gebruikt (voor wie zich afvraagt waarom niet groen >> geel >> rood)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4S2Ej4NfWbLIi-EXwW2NID3AnhU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SPmMsK1abxciIgjhXPRGHcX2.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymLA-wdpKNd03qUgaHkxAM92UOU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wQDQZuwdeDnFF4gF9I095gTJ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
breew schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:11:
kleurenblindenpalet gebruikt (voor wie zich afvraagt waarom niet groen >> geel >> rood)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi overzicht. Ik mis alleen 60-65?

Al met al dus nog een behoorlijk reservoir aan vatbare mensen (geen of 1 prik gehad) t/m 59 jaar.

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breew
klaaas schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:16:
[...]
mooi overzicht. Ik mis alleen 60-65?
rivm zegt:
De 60-64 jarigen worden voornamelijk door de huisarts gevaccineerd en zijn daarom niet in deze figuur opgenomen.

[ Voor 15% gewijzigd door breew op 05-07-2021 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
[...]
Al met al dus nog een behoorlijk reservoir aan vatbare mensen (geen of 1 prik gehad) t/m 59 jaar.
en lees vooral ook de uitl;eg op de pagina van de brondata.
o.a.:
Voor personen die COVID-19 hebben doorgemaakt, volstaat één dosis COVID-19 vaccin. Omdat gegevens hierover ontbreken, worden zij echter tot nader order meegeteld bij de groep eenmaal gevaccineerden.
is best relevant..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@breew alle begrip voor kleurenblindheid, maar dit palet heeft niet echt een geweldige afleesbaarheid zo.

Een logische opbouw/gradatie in de kleuren mist, waardoor het lastig is er een gevoel bij te krijgen.
Dan is grijstinten van licht naar donker misschien nog beter te interpreteren.

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 05-07-2021 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:49
breew schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:11:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Geinig, 20-24 is de generatie dansen met jansen zeker :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• breew
MikeyMan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:27:
@breew alle begrip voor kleurenblindheid, maar dit palet heeft niet echt een geweldige afleesbaarheid zo.

Een logische opbouw in de kleuren mist, waardoor het lastig is er een gevoel bij te krijgen.
voila

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WL1r_4U8h5nipTrOUOohoK0EkZk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CX8FYM7o1JmxPToEUQergW5L.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0oPp5ja2LtWgX9eAt9UfL9HOuA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/50L0fDvIBbFeUhrkroB921iJ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@breew haha, nice, dat gaat inderdaad een stuk beter.

Rare vraag misschien; maar ziet het kleurenblind-palet er voor kleurenblinden wel opbouwend uit? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
MikeyMan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:30:

Rare vraag misschien; maar ziet het kleurenblind-palet er voor kleurenblinden wel opbouwend uit? :?
geen idee ;-)
Volgens mij is dat vooral bedoeld om onderscheid te kunnen maken in kleur/grijswaarde
het helpt ook niet dat er (geloof ik) 3 soorten kleurenblindheid zijn...

1.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmBWIEIxZaLkH_GYWatvThXB4so=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LOTCUmKPKg2okCrdeaMTetDl.png?f=user_large

2.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/djLX1F4hlwRywFkzC4mtoNBeuIQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VkuoBuqyh4ABrCTZtfIHTAVZ.png?f=user_large

3.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ye0S2xySy9pE5Y05T9-XaDrVa2M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gD2j22Z7ZcOJyUtHCwSz9YX5.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
breew schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:21:
[...]

en lees vooral ook de uitl;eg op de pagina van de brondata.
o.a.:

[...]

is best relevant..
Is zeker relevant, maar tegelijkertijd zo'n grote onzekere factor dat je er amper iets mee kunt. Zeker niet als je onbevestigde besmettingen ook gaat meenemen. Je kunt hooguit zeggen dat het er beter voorstaat dan je op basis van de grafieken kunt zeggen. Hoeveel beter is de vraag.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:53
eamelink schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:21:
Volgens mij is er echt helemaal niks om ons druk over te maken.
Definieer "niks" en "druk maken" :?

- Gaan we met delta in combi met vaccinaties af op een zorginfarct? Nee.
- Blijft Corona de komende jaren een grote impact houden? Ja, die kans is zeer groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Mooi overzicht. Ik mis alleen 60-65?

Dat behoorlijke reservoir is wel iets vertekend omdat hier de natuurlijke immuniteit niet in is meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

roffeltjes schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:40:
Blijft Corona de komende jaren een grote impact houden? Ja, die kans is zeer groot.
Denk je? Ik vraag het me af. Volgens mij stevenen we hier in Europa af op een ongekend hoog vaccinatiepercentage, vooral onder de oudere en kwetsbare groepen. Alle signalen over bestendigheid van vaccinaties tegen nieuwe varianten en over de duur van bescherming stemmen optimistisch.

Het zou me niks verbazen als er een nieuwe killer-variant opstaat, maar voorlopig staan de seinen op groen en ik kan me ook heel goed een scenario voorstellen waarin COVID gewoon als een seizoensgriep wordt. Heftig voor degenen die het overkomt, maar iets dat maatschappelijk vrij geruisloos verloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:26
MikeyMan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:30:

Het palet is niet perse anders, maar het is een stuk lastiger om kleuren die dicht bij elkaar zitten te onderscheiden.

Dus als ze gewoon altijd het hele palet van 0 tot 100 in 10 stukjes delen gaat dat goed. Wat er in de praktijk vaak gebeurd is enkel het stukje palet van 25-30 in 100 stukjes delen. Bij dat laatste gaat iemand met kleurenblindheid (en dat verschilt dan nog aan het type/gradatie) er problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
eamelink schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:50:
[...]

Denk je? Ik vraag het me af. Volgens mij stevenen we hier in Europa af op een ongekend hoog vaccinatiepercentage, vooral onder de oudere en kwetsbare groepen. Alle signalen over bestendigheid van vaccinaties tegen nieuwe varianten en over de duur van bescherming stemmen optimistisch.

Het zou me niks verbazen als er een nieuwe killer-variant opstaat, maar voorlopig staan de seinen op groen en ik kan me ook heel goed een scenario voorstellen waarin COVID gewoon als een seizoensgriep wordt. Heftig voor degenen die het overkomt, maar iets dat maatschappelijk vrij geruisloos verloopt.
Het zou mij wel verbazen als er een killer variant komt, het ligt juist in mijn lijn der verwachting dat elke variant milder is qua mortaliteit.

Het is alleen te hopen dat men straks ook weer durft te kijken wat iemand daadwerkelijk mankeert alvorens (te) snel de diagnose 'Covid' te roepen waardoor de maatschappij weer in een stuip schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:40

Dennis1812

Amateur prutser

Wolly schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:54:
[...]

Het zou mij wel verbazen als er een killer variant komt, het ligt juist in mijn lijn der verwachting dat elke variant milder is qua mortaliteit.

Het is alleen te hopen dat men straks ook weer durft te kijken wat iemand daadwerkelijk mankeert alvorens (te) snel de diagnose 'Covid' te roepen waardoor de maatschappij weer in een stuip schiet.
Wil je daarmee zeggen dat er nu geen gedegen diagnostiek uitgevoerd wordt?
Covid diagnose wordt op de SEH gesteld na een test. Maar je wordt altijd volledig bekeken.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Dennis1812 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:55:
[...]

Wil je daarmee zeggen dat er nu geen gedegen diagnostiek uitgevoerd wordt?
Covid diagnose wordt op de SEH gesteld na een test. Maar je wordt altijd volledig bekeken.
Naar mijn weten wordt je bij de teststraten van TvT en de GGD niet beoordeeld door een arts?

Daarnaast zijn er gevallen bekend, ik linkte er gisteren eentje, waarbij het zelfs na beoordeling van een arts mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Wolly schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:58:
[...]

Naar mijn weten wordt je bij de teststraten van TvT en de GGD niet beoordeeld door een arts?

Daarnaast zijn er gevallen bekend, ik linkte er gisteren eentje, waarbij het zelfs na beoordeling van een arts mis gaat.
Dat klopt. Ik dacht dat je doelde op patiënten die zich daadwerkelijk melden bij een arts en zich daar laten beoordelen.
Die hebben nog iets meer diagnose om uit te kiezen behalve covid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
MikeyMan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:59:
[...]

'Types als Koopmans'... Verklaar je nader...
Mijn antipathie jegens Koopmans, Timen, Bonten en Osterhaus is inmiddels toch vrij evident? :)
Zoals ik al vaker heb gepost, virologen en artsen zijn nooit de beste vrienden geweest. Dat blijkt niet alleen uit dit soort communicatie van Gommers, maar ook uit uitspraken van Kuipers en tweets van een hele sloot IC-artsen. Ik vind het wel gezond, discussie tussen deze twee beroepsgroepen, ondanks dat Gommers noch Kuipers footloos is gebleken.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jedi_Pimp schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:00:
[...]

Mijn antipathie jegens Koopmans, Timen, Bonten en Osterhaus is inmiddels toch vrij evident? :)
Zoals ik al vaker heb gepost, virologen en artsen zijn nooit de beste vrienden geweest. Dat blijkt niet alleen uit dit soort communicatie van Gommers, maar ook uit uitspraken van Kuipers en tweets van een hele sloot IC-artsen. Ik vind het wel gezond, discussie tussen deze twee beroepsgroepen, ondanks dat Gommers noch Kuipers footloos is gebleken.
Och... Waarom zou je ook iets aannemen van een virologe van wereldklasse.
Misschien moet ze eens een van functie wisselen met Gommers. Koopmans beetje opereren en Gommers de viroloog uithangen. Ik bel bijvoorbeeld ook altijd de electriciën als ik een lekkage heb.

Tis toch allemaal één pot nat... 8)7

Discussie uiteraard prima. Over zaken waar je een mening over kunt hebben, zoals beleid. En dan graag ook een level playing field. Maar om de uitspraken van een internist boven die van een virologe te verkiezen omdat het je uitkomt... Tsjah...

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 05-07-2021 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 18:08
Hoe kunnen er 11 mensen op de IC terecht zijn gekomen met 3 instroom en 8 in de kliniek? Dan zou je toch verwachten dat de IC instroom 11 is en kliniek 0?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:53
eamelink schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:50:
[...]

Dat het niet meer 20/21 wordt is evident, maar hou er rekening mee dat we dat scenario haalden door hard aan de rem te trekken.

Er zit een stukje balanceren in. Met vaccins drukken we doorgifte en ziekteverloop, maar door te versoepelen laten we doorgifte ook weer makkelijker toe. Afhangende van hoe ver de R wordt gedrukt door de vaccins gaan we al dan niet weer een probleem krijgen in de wintermaanden.

Of het "een griepje" wordt is echt veel te vroeg om te stellen, daarvoor zullen we toch moeten ervaren wat een winter zonder maatregelen doet.

En daarom vraag ik me af wat je bedoeld met "niks om je zorgen over te maken". Ik hoop toch wel dat we aan de kant van overheid ons goed voorbereiden op de winter en eerlijk gezegd heb ik daar wel mijn vraagtekens bij (zie ook geblunder in Q4 2020).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

MikeyMan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:02:
[...]

Misschien moet ze eens een van functie wisselen met Gommers. Koopmans beetje opereren en Gommers de viroloog uithangen. Ik bel bijvoorbeeld ook altijd de electriciën als ik een lekkage heb.

Discussie uiteraard prima. Over zaken waar je een mening over kunt hebben, zoals beleid. En dan graag ook een level playing field. Maar om de uitspraken van een internist boven die van een virologe te verkiezen omdat het je uitkomt... Tsjah...
Of een native indiaanse sjamaan met wichelroede. Die zijn ook populair tegenwoordig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Stoney3K schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:04:
[...]

Hoe kunnen er 11 mensen op de IC terecht zijn gekomen met 3 instroom en 8 in de kliniek? Dan zou je toch verwachten dat de IC instroom 11 is en kliniek 0?
8 uit de kliniek naar de IC en 3 vanaf de SEH maakt 11 instroom.

En 8 nieuwe vanuit seh naar kliniek maakt gelijkstand.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis1812 op 05-07-2021 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:31

Agent47

I always close my contracts.

Stoney3K schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:04:
[...]

Mensen die op verpleegafdeling lagen en doorgezet naar IC?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
Dennis1812 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:09:
[...]

8 uit de kliniek naar de IC en 3 vanaf de SEH maakt 11 instroom.
Beetje rare manier van rapporteren, want dat zou ook een 8 uitstroom van de kliniek betekenen (en totaal 11 instroom op IC), en die zie je dan weer niet terug komen.

Een +8 op de kliniek met geen verschil in het totaal, betekent een +11 op de IC en geen +3, met een aanvullende -8 op de kliniek.

[ Voor 15% gewijzigd door Stoney3K op 05-07-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Stoney3K schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:11:
[...]

Beetje rare manier van rapporteren, want dat zou ook een 8 uitstroom van de kliniek betekenen (en totaal 11 instroom op IC), en die zie je dan weer niet terug komen.
Die 8 uitstroom staat er ook bij? Net als de 11 instroom IC? Of wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Stoney3K schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:11:
[...]

Jawel, die staan er toch? Uitstroom kliniek = 8, nieuwe opnames = 3, totaal IC = 11. Kliniek is netto nul want naast uitstroom van 8 was er ook een instroom van 8.

Dus niemand is in het weekend uit het ziekenhuis ontslagen, als ik het goed begrijp, hopelijk dan morgen betere cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
Dennis1812 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:12:
[...]

Die 8 uitstroom staat er ook bij? Net als de 11 instroom IC? Of wat bedoel je?
Die uitstroom 8 staat een beetje ongelukkig geformatted idd. Instroom IC zou dus +11 moeten zijn en geen +3, tenzij 'instroom' alleen vanaf de voordeur wordt geteld en niet op transfers.

Als je dat consequent wil doen dan moet je die 8 uitstroom kliniek dus ook niet mee tellen, want die verlaten het ziekenhuis niet.

Totale instroom is immers +11 (+8 klinkek en +3 IC) met totale uitstroom 0.

[ Voor 21% gewijzigd door Stoney3K op 05-07-2021 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Wolly schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:42:
[...]

Dat behoorlijke reservoir is wel iets vertekend omdat hier de natuurlijke immuniteit niet in is meegenomen?
Dat is wat @Breeuw in feite ook terecht opmerkte. Maar als ik even snel cijfer op basis van de prikken, de bevolkingsopbouw en daar de bevestigde besmettingen vanaf trek dan hebben we het toch nog over 8 miljoen vatbare mensen. Dat lijkt me voldoende reservoir om de besmetting nog flink op te laten lopen. Of dat een probleem oplevert t.a.v. de zorg is een ander verhaal. Ik had simpelweg het idee dat we al wat verder waren.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Stoney3K schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:14:
[...]

Die uitstroom 8 staat een beetje ongelukkig geformatted idd. Instroom IC zou dus +11 moeten zijn en geen +3, tenzij 'instroom' alleen vanaf de voordeur wordt geteld en niet op transfers.

Als je dat consequent wil doen dan moet je die 8 uitstroom kliniek dus ook niet mee tellen, want die verlaten het ziekenhuis niet.

Ik begrijp dat de cijfers wat vertekend zijn door missende rapportage in het weekend.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:01
redwing schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:47:
[...]

Waarbij Jort net zo goed maar weinig jongeren aanspreekt. Het grote probleem is vooral dat er nog steeds een grote groep (inclusief jongeren) massaal op b.v. de VVD stemmen. En de plannen zien er vaak nog wel leuk uit, maar als je naar de praktijk kijkt heb je er geen bal aan tenzij je een groot bedrijf bent.

[...]

Nou ja, de vraag is of dat echt noodzakelijk is. Als het doel is zo weinig mogelijk/ geen doden, dan heb je gelijk. Maar ik vraag me af of dat het doel moet zijn. We accepteren over het algemeen dat het leven risico's geeft. En we lijken nu, dankzij de vaccinaties, wel in een situatie te komen dat de schade door corona - overlijdens/ ziekenhuisopnames en effect op overige zorg/ long covid - etc. beperkt lijkt te worden.

Het zou me zelfs niets verrassen als we alle energie die we nu in corona steken niet beter inmiddels in bijvoorbeeld het beperken/ voorkomen van overgewicht qua gezondheidseffecten.

Het lastige is dat we de lange-termijn-impact van corona nog niet voldoende goed weten, maar ook dat we het effect van de maatregelen/lockdowns op het algehele levensplezier van mensen niet voldoende kunnen kwantificeren.

Want laten we wel wezen, levensgeluk bestaat niet alleen uit gezondheid maar ook wat je tijdens je gezonde leven kunt doen. En keuze- en levensvrijheid heeft ook z'n waarde (en prijs).

Dat maakt de discussie gewoon zo ingewikkeld. En ook gelijk zo lastig om te zeggen dat wat we nu doen wel of niet verstandig is.

Ik houd me persoonlijk zo goed als mogelijk aan de maatregelen en heb ook niet de intentie om op korte termijn een festival of café o.i.d. te bezoeken. Ik zou wel graag weer naar een museum of dierentuin gaan, maar dan wel graag op een wat rustige dag waar 't goed geregeld is of nog even uitstellen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat dit voor anderen héél anders is. En daar moet een balans in gevonden worden. En dat is niet een eenmalig, maar juist een continue proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:16

Laguna

Connaisseur

Stoney3K schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:14:
[...]

Cijfers kloppen gewoon, maar je lijkt de enige te zijn die ze verkeerd interpreteert. Die 8 hebben overigens wel degelijk het ziekenhuis verlaten.

Ik was iets te snel met reageren, het klopt inderdaad wat je zegt.

[ Voor 9% gewijzigd door Laguna op 05-07-2021 14:38 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Hee, goed nieuws. De routekaart-indicator van 'IC-opnames' is gezakt van 'zorgelijk' naar 'waakzaam' :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
Laguna schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:22:
[...]

Cijfers kloppen gewoon, maar je lijkt de enige te zijn die ze verkeerd interpreteert. Die 8 hebben overigens wel degelijk het ziekenhuis verlaten.
Reken eens na dan?

Instroom kliniek: +8, uitstroom kliniek: -8, netto: 0.

Instroom IC: +3. uitstroom IC -0, netto: +3.

Nu weet ik ook wel dat die andere 8 patiënten vanaf de kliniek komen, maar dan kloppen de gehele totalen dus niet meer. Als je dat consequent wil rapporteren, dan zul je +8 en 0 voor de kliniek moeten melden, en +3 en -0 voor IC. Of +8 en -8 kliniek, en +11 en -0 voor IC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ach .. Je zou de tweetjes van Koopmans eens op een rijtje moeten zetten, vooral van begin 2020. Dan weet je dat ze ook maar wat roept in het luchtledige. Ze zal op specifieke viruskennis, en leiden van onderzoeksgroepen heel wat in huis hebben.. maar net als de econoom hebben ze ook duizende meningen en zitten ze er met voorspellingen vaak naast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:55

Brons

Fail!

Ik mis iets in de hele TvT strategie maar misschien ben ik ook niet goed geïnformeerd. Hopelijk zijn er mensen in deze draad die iets kunnen verklaren.

Je hoeft als je 2 prikken hebt gehad niet meer te testen voor toegang. Tegelijkertijd kan je als je gevaccineerd bent nog wel het virus bij je hebben. Kunnen de gevaccineerde bezoekers dan niet super spreaders zijn als ze zich begeven onder ongevaccineerde mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
Brons schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:29:
Ik mis iets in de hele TvT strategie maar misschien ben ik ook niet goed geïnformeerd. Hopelijk zijn er mensen in deze draad die iets kunnen verklaren.

Je hoeft als je 2 prikken hebt gehad niet meer te testen voor toegang. Tegelijkertijd kan je als je gevaccineerd bent nog wel het virus bij je hebben. Kunnen de gevaccineerde bezoekers dan niet super spreaders zijn als ze zich begeven onder ongevaccineerde mensen?
Dat kan in theorie wel, maar de kans dat een gevaccineerd persoon verspreiding veroorzaakt is sowieso al lager (alleen dus niet nul).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
rik86 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:20:
[...]
Nou ja, de vraag is of dat echt noodzakelijk is. Als het doel is zo weinig mogelijk/ geen doden, dan heb je gelijk. Maar ik vraag me af of dat het doel moet zijn. We accepteren over het algemeen dat het leven risico's geeft. En we lijken nu, dankzij de vaccinaties, wel in een situatie te komen dat de schade door corona - overlijdens/ ziekenhuisopnames en effect op overige zorg/ long covid - etc. beperkt lijkt te worden.

Het zou me zelfs niets verrassen als we alle energie die we nu in corona steken niet beter inmiddels in bijvoorbeeld het beperken/ voorkomen van overgewicht qua gezondheidseffecten.

Het lastige is dat we de lange-termijn-impact van corona nog niet voldoende goed weten, maar ook dat we het effect van de maatregelen/lockdowns op het algehele levensplezier van mensen niet voldoende kunnen kwantificeren.

Want laten we wel wezen, levensgeluk bestaat niet alleen uit gezondheid maar ook wat je tijdens je gezonde leven kunt doen. En keuze- en levensvrijheid heeft ook z'n waarde (en prijs).

Dat maakt de discussie gewoon zo ingewikkeld. En ook gelijk zo lastig om te zeggen dat wat we nu doen wel of niet verstandig is.

Ik houd me persoonlijk zo goed als mogelijk aan de maatregelen en heb ook niet de intentie om op korte termijn een festival of café o.i.d. te bezoeken. Ik zou wel graag weer naar een museum of dierentuin gaan, maar dan wel graag op een wat rustige dag waar 't goed geregeld is of nog even uitstellen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat dit voor anderen héél anders is. En daar moet een balans in gevonden worden. En dat is niet een eenmalig, maar juist een continue proces.
Precies daarom dat ik ook geen lockdown verwacht maar vooral losse maatregelen op plekken waar de besmettingen teveel oplopen. Want de impact van normale zorg uitstellen is natuurlijk ook heel groot en dat wil je voorkomen. En dan heb je een logisch verhaal (een festival zorgt standaard voor wat extra druk in het ziekenhuis) terwijl je toch het meeste gewoon door laat gaan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nog even over TvT: net als alle andere maatregelen hoeft het niet perfect te werken om toch nuttig te zijn. Misschien heb je zonder TvT wel een 30% kans dat een discotheek op vrijdagavond een superspread event wordt, en met TvT een 4% kans. Dat scheelt toch een slok op een borrel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 10:30

Dennahz

Life feels like hell should.

redwing schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:31:
[...]

Precies daarom dat ik ook geen lockdown verwacht maar vooral losse maatregelen op plekken waar de besmettingen teveel oplopen. Want de impact van normale zorg uitstellen is natuurlijk ook heel groot en dat wil je voorkomen. En dan heb je een logisch verhaal (een festival zorgt standaard voor wat extra druk in het ziekenhuis) terwijl je toch het meeste gewoon door laat gaan.
Dit is het systeem wat ze vorig jaar ook al hadden moeten invoeren. Hier in Zeeland lag het aantal besmettingen bijvoorbeeld heel laag en toch hadden we dezelfde strenge regels als in de drukke randstad.

Waarom zouden we hier niet in een rustig restaurantje kunnen eten, omdat ze in Amsterdam weer eens met z'n duizenden hebben lopen feesten in het stadspark en elkaar massaal besmet hebben?

Vind het echt jammer dat ze die lokale regels nu pas gaan invoeren... beetje mosterd na de maaltijd inmiddels. Aangezien de pandemie nu echt op z'n eind aan het lopen is.

Twitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
Dennahz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:34:
[...]

Waarom zouden we hier niet in een rustig restaurantje kunnen eten, omdat ze in Amsterdam weer eens met z'n duizenden hebben lopen feesten in het stadspark en elkaar massaal besmet hebben?
Dat is omdat de A16 en de A58 dan binnen een dag stampvol staan met mensen die allemaal in Vlissingen een restaurantje willen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:01
[...]

Dit is het systeem wat ze vorig jaar ook al hadden moeten invoeren. Hier in Zeeland lag het aantal besmettingen bijvoorbeeld heel laag en toch hadden we dezelfde strenge regels als in de drukke randstad.

Vind het echt jammer dat ze die lokale regels nu pas gaan invoeren... beetje mosterd na de maaltijd inmiddels. Aangezien de pandemie nu echt op z'n eind aan het lopen is.
Ja en nee, ze hebben dit eerder ook al geprobeerd, maar blijkbaar werkte dat niet goed; We zijn een best wel klein land met veel onderlinge verwevenheid, waardoor een lokale uitbraak als snel door het hele land heen schiet. Daarnaast is de angst op een zogenaamd waterbedeffect ook wel sterk aanwezig. Waarom zouden rotterdammers waar de cijfers hoog zijn niet lekker uit eten gaan in zeeland, waar ze, nu nog, laag zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 23-09 10:30

Dennahz

Life feels like hell should.

Stoney3K schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:35:
[...]

Dat is omdat de A16 en de A58 dan binnen een dag stampvol staan met mensen die allemaal in Vlissingen een restaurantje willen pakken.
Mensen uit de randstad weten Zeeland niet eens te vinden joh :D (Ok, behalve dan misschien in de zomervakantie). Is een halve wereldreis voor ze. Die gaan echt niet even uit eten hier :)

Het is gewoon frustrerend voor de ondernemers hier dat we/ze gestraft werden voor de drukte en het wangedrag uit de randstad.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Stoney3K schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:25:
[...]

Reken eens na dan?

Instroom kliniek: +8, uitstroom kliniek: -8, netto: 0.

Instroom IC: +3. uitstroom IC -0, netto: +3.

Nu weet ik ook wel dat die andere 8 patiënten vanaf de kliniek komen, maar dan kloppen de gehele totalen dus niet meer. Als je dat consequent wil rapporteren, dan zul je +8 en 0 voor de kliniek moeten melden, en +3 en -0 voor IC. Of +8 en -8 kliniek, en +11 en -0 voor IC.
Ik denk dat de cijfers van zaterdag/zondag incorrect waren, bij Nice: https://stichting-nice.nl/ zijn het aantal mensen op de IC niet onder de 111 (op 2/3 Juli) geweest namelijk.

(de 98 op de IC van gisteren uit de twitter berichten lijkt me dus niet correct)

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 05-07-2021 14:44 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:17

Rannasha

Does not compute.

eamelink schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:33:
Nog even over TvT: net als alle andere maatregelen hoeft het niet perfect te werken om toch nuttig te zijn. Misschien heb je zonder TvT wel een 30% kans dat een discotheek op vrijdagavond een superspread event wordt, en met TvT een 4% kans. Dat scheelt toch een slok op een borrel :)
Je zult de beleidsmakers het niet horen zeggen, maar dat is precies het idee van maatregelen als TvT. Niemand zal serieus verwachten dat dit systeem alle besmettingen voorkomt, maar dat is het doel ook niet. Het doel is om een combinatie te vinden van het voorkomen van zoveel mogelijk besmettingen en tegelijk het normale leven zoveel mogelijk door te laten gaan.

Tests and vaccins zijn erg goed, maar niet perfect. Dus er zullen gevallen zijn die door de mazen heen glippen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:21
Dennahz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:38:
[...]

Mensen uit de randstad weten Zeeland niet eens te vinden joh :D (Ok, behalve dan misschien in de zomervakantie). Is een halve wereldreis voor ze. Die gaan echt niet even uit eten hier :)

Het is gewoon frustrerend voor de ondernemers hier dat we/ze gestraft werden voor de drukte en het wangedrag uit de randstad.
En zo hebben die rustigere gebieden weer voordeel van dat Nederland een rijk land is mede door de Randstad en de gehele economie die daar op rust. Moeten wij dan ook maar stoppen met geld die ka 't op te pompen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
[...]
Dat werkt alleen als je het aantal besmettingen/ziekenhuisbezoek enigszins onder controle hebt. Nederland is veel te klein om besmettingen binnen een provincie te houden. Uiteindelijk lagen ook in Zeeland ten slotte de ziekenhuizen overvol.
Omdat er zoveel verkeer is dat de kans groot is dat er in dat restaurantje ook mensen uit de rest van het land zitten. Daarnaast versterk je dat effect op het moment dat je lokaal beperkingen invoert. We hebben al gezien dat mensen dan massaal naar net buiten de beperkingen gaan eten/drinken.
Daarnaast is dat massaal besmetten in een stadspark natuurlijk nogal stemmingmakerij. De Randstad is nu eenmaal veel dichter bevolkt en dus zullen besmettingen daar veel makkelijker rond gaan. Het is echt niet zo dat de Zeeuwen zich nu zoveel beter aan de regels houden dan de rest van het land ;)
Precies dat laatste is de reden waarom het nu wel kan en voorheen niet. Voorheen had dat gewoon niet gewerkt omdat je er dan alleen voor zorgt dat de betreffende provincie sneller veel besmettingen heeft.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
klaaas schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:16:
[...]

Dat is wat @Breeuw in feite ook terecht opmerkte. Maar als ik even snel cijfer op basis van de prikken, de bevolkingsopbouw en daar de bevestigde besmettingen vanaf trek dan hebben we het toch nog over 8 miljoen vatbare mensen. Dat lijkt me voldoende reservoir om de besmetting nog flink op te laten lopen. Of dat een probleem oplevert t.a.v. de zorg is een ander verhaal. Ik had simpelweg het idee dat we al wat verder waren.
Volgens mij betrof de opmerking van @breew deze?
Voor personen die COVID-19 hebben doorgemaakt, volstaat één dosis COVID-19 vaccin. Omdat gegevens hierover ontbreken, worden zij echter tot nader order meegeteld bij de groep eenmaal gevaccineerden.
Betreft het bij deze opmerking niet uitsluitend de mensen bij wie de besmetting is vastgesteld middels een positieve test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 19-09 12:42
[...]

Je hebt hier uiteraard goede punten.

Maar we hebben virologen laten beslissen over aan avondklok. En laten we eerlijk zijn het virus trekt zich niks van tijd aan.

(Huis)artsen zien problemen veel breder. Zonder te zeggen wat de beste keuzes zijn kan het zomaar zo zijn dat een arts misschien ziet dat het virus goed bestreden wordt maar er andere problemen ontstaan die voor bepaalde groepen grotere gevolgen hebben dan het virus.

Het probleem is hier dat je eigenlijk een brede arts, viroloog, psycholoog en gedragsdeskundige moet zijn.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Stoney3K schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:35:
[...]

Misschien, maar een heel simpele oplossing kan je hiervoor doen. Bijvoorbeeld dat je binnen je eigen gemeente moet blijven (staat op je ID kaart).

Er zijn wel meer van dat soort maatregelen die als je ze had genomen je mogelijk ook meer inzicht had gekregen in hoe goed of slecht sommige maatregelen werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Brons schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:29:

Zou kunnen, zeker als er sprake is van hoge loads virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
Kevinp schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:49:
[...]

Misschien, maar een heel simpele oplossing kan je hiervoor doen. Bijvoorbeeld dat je binnen je eigen gemeente moet blijven (staat op je ID kaart).
Hoe zie je dat precies voor je? Want je kan echt niet bij elke gemeentegrens gaan bewaken met een politiefuik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Wolly schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:45:
[...]

Volgens mij betrof de opmerking van @breew deze?

[...]

Betreft het bij deze opmerking niet uitsluitend de mensen bij wie de besmetting is vastgesteld middels een positieve test?
Dat klopt, maar jouw aanvulling ligt in het verlengde daarvan. Jij voegt alleen de immuniteit die door niet-bevestigde besmettingen is ontstaan er nog aan toe. Dat zal zeker van invloed zijn op de grootte van de groep vatbaren, maar hoe groot die is is niet te zeggen. En daar ga ik ook niet over speculeren. Wie de grootte van de groep wil bagatelliseren zal de hoge schattingen t.a.v. onbevestigde besmettingen aanhouden en een voorzichtiger persoon zal de laagste schattingen aanhouden. Dat naar je eigen standpunt toe redeneren vind ik weinig zinvol.

Ik houd me liever bij datgene wat we weten en dat is die groep vatbaren van ca. 8 miljoen waar we het over hebben. Verder zijn we met prikken nog niet gekomen. En dat valt me al met al nog niet mee.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Kevinp schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:49:
Huidige woonplaats / veiligheidsregio / provincie zou je ook kunnen integreren in de CoronaCheck app. De scanner pakt dan alleen je QR-code als jouw woonadres in een regio ligt die aan de voorwaarden voldoet (dus of je eigen regio, of een regio met een laag genoeg risiconiveau).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Balance schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:55:
[...]

Huidige woonplaats / veiligheidsregio / provincie zou je ook kunnen integreren in de CoronaCheck app. De scanner pakt dan alleen je QR-code als jouw woonadres in een regio ligt die aan de voorwaarden voldoet (dus of je eigen regio, of een regio met een laag genoeg risiconiveau).
Naast de enorme privacy schending die je voorstelt, ga je dan ook ervan uit dat iedereen op zijn GBA adres woont.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:21

Nox

Noxiuz

Tja, dan verwacht ik binnenkort wel:
- alle kroegen weer dicht
- kroegen dicht voor langere tijd die niet entreecontroles uitvoeren dmv steekproeven

Jammer dat het zo moet. :/

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
Nox schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:01:
[Twitter]

- kroegen dicht voor langere tijd die niet entreecontroles uitvoeren dmv steekproeven

Wel alleen alle feestkroegen dan, het is natuurlijk niet de bedoeling om alle kroegen de niet aan TvT mee doen erbij te gaan lopen naaien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Het NOS uurnieuws op de radio pakt de 11 opnames op de IC ook hard op door het maar gelijk de 'hoogste opname in twee maanden' te noemen.

Scorebordjournalistiek at it's finest.

Technisch gezien misschien correct maar er is zoveel nuance op aan te brengen :X

[ Voor 19% gewijzigd door RodeStabilo op 05-07-2021 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RodeStabilo schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:01:
Het NOS uurnieuws op de radio pakt de 11 opnames op de IC ook hard door het maar gelijk de 'hoogste opname in twee maanden te noemen'.

Vooral omdat die +11 helemaal niet bestaat:
YakuzA in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kevinp schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:46:
[...]

Je hebt hier uiteraard goede punten.

Maar we hebben virologen laten beslissen over aan avondklok. En laten we eerlijk zijn het virus trekt zich niks van tijd aan.

(Huis)artsen zien problemen veel breder. Zonder te zeggen wat de beste keuzes zijn kan het zomaar zo zijn dat een arts misschien ziet dat het virus goed bestreden wordt maar er andere problemen ontstaan die voor bepaalde groepen grotere gevolgen hebben dan het virus.

Het probleem is hier dat je eigenlijk een brede arts, viroloog, psycholoog en gedragsdeskundige moet zijn.
Ik denk zomaar dat de 'Koopmansen' van deze wereld zeggen 'op basis van deze data, en deze voorbeelden uit andere landen schatten we dat een avondklok een bijdrage kan hebben van x%'.

Het is dan aan de politiek om dit te wegen. De discussie over de poltieke weging is m.i. altijd goed; zolang dit op de juiste gronden gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
MikeyMan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:04:
[...]

Ik denk zomaar dat de 'Koopmansen' van deze wereld zeggen 'op basis van deze data, en deze voorbeelden uit andere landen schatten we dat een avondklok een bijdrage kan hebben van x%'.

Het is dan aan de politiek om dit te wegen. De discussie over de poltieke weging is m.i. altijd goed; zolang dit op de juiste gronden gebeurt.
Je zegt net eerst dat je naar de juiste persoon moet luisteren. En nu is ze ineens ook iemand die goed is in statistiek?

Als je alleen naar andere landen kijkt (wat misschien niet pro actief is, maar niet perse slecht is) dan is Maurice de Hond meer geschikt om te kijken wat werkt dan Koopmans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
[...]

:? dit maak jij ervan. En tja, als het aan jou ligt, is geen enkele kritiek gewenst en als je vervolgens toelicht waar de kritiek vandaan komt dan ben je een zeurpiet en is alles gerechtvaardigd, want crisis. Overigens zijn er veel meer virologen dan het groepje dat ik net aanhaalde, maarja, dan ben ik zeker ook weer selectief aan het zoeken :w

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:15
Nieuwe cijfertjes, gaat wel hard nu :X

[ Voor 15% gewijzigd door Dracula op 05-07-2021 15:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Jedi_Pimp schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:13:
[...]

:? dit maak jij ervan. En tja, als het aan jou ligt, is geen enkele kritiek gewenst en als je vervolgens toelicht waar de kritiek vandaan komt dan ben je een zeurpiet en is alles gerechtvaardigd, want crisis. Overigens zijn er veel meer virologen dan het groepje dat ik net aanhaalde, maarja, dan ben ik zeker ook weer selectief aan het zoeken :w
hoho niet te snel, kritiek is wel gewenst: als de overheid versoepelt waar dat nog 'niet kan' en nog strengere maatregelen 'nodig zijn' 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Kevinp schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:46:
...
Maar we hebben virologen laten beslissen over aan avondklok. ...

Op zich, als je naar bijvoorbeeld de samenstelling van het OMT & de uitgenodigde experts kijkt zijn daar eigenlijk maar weinig virologen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:28
Dracula schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:16:

[Twitter]
Hmm, laten we hopen dat dit eenmalig was.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 22:53

gws24

Thinking is hard!

Kevinp schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:07:
[...]

Je zegt net eerst dat je naar de juiste persoon moet luisteren. En nu is ze ineens ook iemand die goed is in statistiek?

Als je alleen naar andere landen kijkt (wat misschien niet pro actief is, maar niet perse slecht is) dan is Maurice de Hond meer geschikt om te kijken wat werkt dan Koopmans.
Lol, Koopmans zit in allerlei internationale wetenschappelijke groepen, o.a. die van de who. Daarnaast heeft het rivm contact met cdc en ecdc en dan denk jij dat een Koopmans niet weet wat er speelt in andere landen maar een charlatan als Maurice 'Er komt geen 2e golf' de Hond wel? :X

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
YakuzA schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:00:
...
Naast de enorme privacy schending die je voorstelt, ga je dan ook ervan uit dat iedereen op zijn GBA adres woont.
Gewoon huidige woonadressen gebruiken uit de gemeenteregisters.

De scanner hoeft jouw woonplaats helemaal niet te zien te krijgen, kan allemaal op de achtergrond. Gewoon groen of rood, eventueel met een generieke melding als "Ongeldige woonplats" o.i.d.

Moet uiteraard goed over nagedacht worden, maar een stuk minder privacy gevoelig dan het nu toch al verplicht identificeren bij TvT.

[ Voor 5% gewijzigd door Balance op 05-07-2021 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
wodkabuikje schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:21:
[...]

Hmm, laten we hopen dat dit eenmalig was.
Met de delta variant die nu rond gaat? Denk dat we de komende tijd weer aardig gaan stijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kevinp schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:07:
[...]

Virologie is grotendeels (basale) statistiek. Punt is; de virologen/epidemiologen maken de keuze niet. Dat doet de politiek.

Maurice de Hond is vooral geschikt voor het creëren van ophef.
Jedi_Pimp schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:13:
[...]

Dat maak jij ervan ;)

Kritiek is prima. Maar Koopmans afvallen omdat uitspraken van Gommers je beter liggen heeft weinig met kritiek te maken. Das cherrypicking.

Ik val in herhaling; maar doordachte kritiek op beleid is altijd welkom. Kun je nog steeds ferme discussies hebben. Kritiek die gebaseerd is op 'antipathie' kan ik minder mee.

[ Voor 45% gewijzigd door MikeyMan op 05-07-2021 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:08

link_mario

Ofwa?

Dracula schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:16:

[Twitter]
Wauw, een verdrievoudiging ten opzichte van vorige week maandag. Met dit verspreidings tempo kom je er gewoon niet tegenop geprikt, daar we pas in September iedereen beschermd hebben die dat wil.

En ondertussen zie ik, ook bij mezelf, de naleving van eventuele regels meer en meer verslappen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Dracula schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:23:
[...]

Met de delta variant die nu rond gaat? Denk dat we de komende tijd weer aardig gaan stijgen.
Ja wat is daar erg aan? zolang die mensen niet in het ziekenhuis komen is dat geen drama toch?
Indertussen gewoon prikken prikken prikken

[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 05-07-2021 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
link_mario schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:25:
[...]

Wauw, een verdrievoudiging ten opzichte van vorige week maandag. Met dit verspreidings tempo kom je er gewoon niet tegenop geprikt, daar we pas in September iedereen beschermd hebben die dat wil.

En ondertussen zie ik, ook bij mezelf, de naleving van eventuele regels meer en meer verslappen. |:(
Tsja dat is nu dus de hele uitdaging, winnen wij of wint het virus. ik denk dat ik het antwoord wel weet....

Laatste keer boven 1500 was maand geleden begin Juni.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zou dan toch willen kiezen voor een sluiting van de feestcafe's tot de vaccinatiegraad een stukje hoger is, klein impact op de bevolking en voorkomt wellicht een hoop gesodemieter.. Maar het zal mij niks verbazen dat het weer te laat komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
RodeStabilo schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:27:
[...]

Ja wat is daar erg aan? zolang die mensen niet in het ziekenhuis komen is dat geen drama toch?
Zolang ziekenhuis inderdaad leeg blijft en mensen die geen ernstige klachten hebben geen naweëen krijgen zoals Long-Covid is het inderdaad geen probleem.

Aan de andere kant er zijn ook nog ouderen die nog niet beschermd zijn die nu wel weer in de problemen kunnen komen omdat we lekker (en misschien wel terecht) los gaan allemaal.

Het is een minimaal evenwicht waarbij ons gedrag niet altijd mee helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Stoney3K schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:51:
[...]

Hoe zie je dat precies voor je? Want je kan echt niet bij elke gemeentegrens gaan bewaken met een politiefuik.
Tja je mag best weg, maar bv niet naar een restaurant of kroeg. Als boa mag je daarmee iedereen vragen om je te legitimeren en dan kan je dat met een steekproef doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dracula schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:27:
[...]

Tsja dat is nu dus de hele uitdaging, winnen wij of wint het virus. ik denk dat ik het antwoord wel weet....

Laatste keer boven 1500 was maand geleden begin Juni.
Feit blijft dat we er nu ineens een stapeltje TvT positieven bij hebben waarschijnlijk. Vorig weekend waren er 200.000 tests geschat. Heb de cijfers voor dit weekend nog niet gezien, maar wat ik langs zag komen waren langere rijen. Denk niet dat dat de hele stijging verklaart, dus positief is het uiteraard niet.

Speelt overigens ook mee dat één feest voor 160+ besmettingen kan zorgen, die proactief worden gebeld voor een test. Die zie je uiteindelijk ook terug in de cijfers.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 05-07-2021 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Nog een regio met een cluster in de horeca:
https://www.1limburg.nl/c...htse-horeca-4-zaken-dicht

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
Imperium schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:28:
Ik zou dan toch willen kiezen voor een sluiting van de feestcafe's tot de vaccinatiegraad een stukje hoger is, klein impact op de bevolking en voorkomt wellicht een hoop gesodemieter.. Maar het zal mij niks verbazen dat het weer te laat komt.
Dan wordt het weer rellen als de regering dat nu terug gaat draaien. Maar gezien de blunders bij TvT en de aankomende festivals tsja...

Festivals zijn dan wel buiten maar die hebben ook altijd binnen locaties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
Blijft natuurlijk raar dat personeel niet getest enzo hoeft te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dracula schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:30:
[...]

Dan wordt het weer rellen als de regering dat nu terug gaat draaien. Maar gezien de blunders bij TvT en de aankomende festivals tsja...

Festivals zijn dan wel buiten maar die hebben ook altijd binnen locaties.
Simpel; wil je een festival organiseren; prima, maar wel alles buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
RodeStabilo schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:01:
Het NOS uurnieuws op de radio pakt de 11 opnames op de IC ook hard op door het maar gelijk de 'hoogste opname in twee maanden' te noemen.

Technisch gezien misschien correct maar er is zoveel nuance op aan te brengen :X
Tsja , beetje paniek voetbal. Aan de andere kant misschien zet het mensen aan het denken?

Nee dat geloof ik niet 8)7 :X O-) -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Landelijk groeigetal van 57,8%...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejgw1AKp-bVvlLHUnb55bL1VR5E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gnlUSz8ZOVK9JfaHMJ52LW0M.png?f=fotoalbum_large

Ondertussen:
Grapperhaus: 'Testen voor Toegang gaat goed'
Over het algemeen gaat het goed met Testen voor Toegang, "maar we moeten wel blijven zeggen: houd je nou aan de regels". Dat zei demissionair minister Ferd Grapperhaus voor aanvang van het Torentjesoverleg. Hij kijkt daarmee terug op een tweede weekend waar met Testen voor Toegang weer kon worden uitgegaan.

Op sommige plekken ging het niet goed, omdat er gesjoemeld werd met testbewijzen. Grapperhaus noemt dat "ongelooflijk onverstandig". Het is verder aan burgemeesters om ter plekke op te treden, aldus de minister.

De anderhalve meter geldt nog steeds, benadrukte hij. Bij het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) wordt steeds bekeken of het systeem aangepast moet worden, maar voor nu werkt het over het algemeen goed genoeg, constateert Grapperhaus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
Nox schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:01:
[Twitter]

Zucht, combineer dit met de andere berichten van mensen die hun uitslag niet kregen en de volgende dag terug gingen en zonder enig probleem een negatieve uitslag kregen zonder test oid....

En Grapperhaus en iets goed gaan, dan weet je dat het tegenovergestelde de waarheid is.

[ Voor 7% gewijzigd door Dracula op 05-07-2021 15:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:50
Dracula schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:34:
[...]

Zucht, combineer dit met de andere berichten van mensen die hun uitslag niet kregen en de volgende dag terug gingen en zonder enig probleem een negatieve uitslag kregen zonder test oid....
Dit...

Zoals ik eerder al zei... "Colour me not surprised" 8)7
Systeem wat lek is, versoepelingen die té snel zijn doorgevoerd (mijn mening...) en dus alle brandhaarden e.d. die je nu rond ziet gaan...

Gaat de goeie kant op.. |:(

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:31

Agent47

I always close my contracts.

Je gaat gewoon krijgen dat je de kroeg ( binnen) alleen binnen komt met een QR code dat je volledig gevaccineerd bent, dus niet een negatieve test, alleen vaccinaties binnen.

En terecht als je het mij vraagt.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Balance schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:34:
Landelijk groeigetal van 57,8%...

[Afbeelding]

Ondertussen:

[...]
Ja er zal een hoop goed gaan...

95% van de mensen zal netjes een test doen
95% van de tests zal de juiste uitslag hebben
95% van de mensen zal die uitslag ook meenemen
95% van de controles zal goed gaan
95% van de mensen zal tussen de test en het bezoek niks opgelopen hebben
95% van het personeel zal niks hebben

Doe dat * 250.000...

De branche roert zich inmiddels ook:

https://nieuws.nl/algemee...voor-toegang-moet-omhoog/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 20:45
Nog steeds wel benieuwd naar de besmettingscijfers vanuit de Testen voor toegang tov de rest. Afgelopen weekend waren er 250k afspraken voor testen voor toegang (en/of reizen)… dan gaan de cijfers wel omhoog ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
RodeStabilo schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:27:
[...]

Hoge (besmetting)cijfers kan ook nadelig zijn, ondanks ze niet in het ziekenhuis komen.
Vooral omdat veel landen de toegang-eisen ook baseren op de besmettingen.

Oftewel, nu kan een (kleine) groep zorgen dat een grote groep problemen krijgt op vakantie.
(Ikzelf ga niet op vakantie, dus boeit mijzelf persoonlijk weinig. Maar toch)
Pagina: 1 ... 86 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.