• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
CMD-Snake schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:59:
[...]

Aan de andere kant, zouden mensen nog de beperkingen accepteren als de dreiging er niet meer is?
Nee, daarom de beproefde 'wie niet horen wil, moet maat voelen' methode. En als het wel goed uit pakt heb je wat punten bij de doelgroep gescoord. Soms moet je gewoon wat proberen, als je maar wel duidelijke critera hebt waarop je de handel weer ongedaan gaat maken. Dat laatste mis ik nog een beetje.(net als vorig jaar)

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:13
jadjong schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:23:
[...]Nee, daarom de beproefde 'wie niet horen wil, moet maat voelen' methode. En als het wel goed uit pakt heb je wat punten bij de doelgroep gescoord. Soms moet je gewoon wat proberen, als je maar wel duidelijke critera hebt waarop je de handel weer ongedaan gaat maken. Dat laatste mis ik nog een beetje.(net als vorig jaar)
Volgens mij is het toch een beetje lastig om duidelijke criteria op te stellen wanneer je voor 100% moet handelen met minder dan 50% kennis (dat was vorig jaar).
En zelfs nu blijft dat lastig omdat je te maken hebt met een virus wat zich natuurlijk en onvoorspelbaar gedraagt. Het blijft (op dit moment) bij constateren dat er weer een nieuwe variant is, opgelucht ademhalen dat die variant zich laat verslaan door de tot nu toe ontwikkelde vaccins en vervolgens al nagelbijtend wachten op de volgende variant. Want die gaat er komen, dat is slechts een kwestie van tijd. We mogen van geluk spreken dat de huidige vaccins (met dank aan de pharma industrie) werken, dat had inmiddels ook al heel anders kunnen zijn.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:40

Sorcerer8472

Mens sana?

Basekid schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:00:
[...]

Ik kwijl altijd in de nekken van de mensen voor me als ik mooie schilderijen zie, jij niet dan? O-)
Ik schreeuw keihard naar de suppoost: "nog 4 bier!" , uiteraard met consumptie naar iedereen die dichtbij staat.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:48
Yordi- schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:27:
[...]

Je zegt eerder in dit topic dat je je afvraagt waarom er nog twijfel bestaat over de werking van vaccins en toch maak je je druk om testen bij een discotheek. Waarom?
Wat heeft dit te maken met de prijs van thee in China :?

[ Voor 3% gewijzigd door roffeltjes op 02-07-2021 22:32 ]

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:13
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:21:
[...]

Ik schreeuw keihard naar de suppoost: "nog 4 bier!" , uiteraard met consumptie naar iedereen die dichtbij staat.
offtopic:
Valt me nog mee dat je niet om anderhalve meter bier vraagt

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

roffeltjes schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:31:
[...]

Als die goedkoop is wordt er minder alcohol geschonken dus zijn de pubers onzeker en lebberen ze elkaar minder af. Dus minder verspreiding.

Zoiets?

Edit: @Sorcerer8472 Waarom schreeuw je niet om wat aardappels om te eten terwijl je de wacht houdt in de nacht?

[ Voor 18% gewijzigd door Dennis1812 op 02-07-2021 22:35 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:25
CMD-Snake schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:02:
De Jonge 'niet relaxt' over festivals: 'Niet veilig bij te veel besmettingen'

De festivalzomer staat mogelijk alweer op losse schroeven. Als de besmettingsgraad "te zeer oploopt" zijn festivals niet meer verantwoord volgens minister De Jonge. Verdere toelichting geeft hij niet, maar mogelijk worden festivals weer verboden in dat geval.

Het ministerie van vws bereid zich ook voor op het najaar. De Jonge stelt dat een nieuwe (regionale) lockdown niet uitgesloten is bij slechte cijfers/uitbraken.
Hm.. Valt te verwachten. Maar het is ook raar nu geen mondkapjes meer zoveel mensen nog niet volledige vaccinatie.

Ik wil een festivalzomer. Maar heb er geen hoop in nog steeds. En nu ik dit lees denk ik alleen maar dat het een kwestie van tijd is voor het eraf gaat. Pas als ik festivals met 40.000 man zie ga ik ervan uit dat mijne door gaat in augustus

• jadjong
  • Niet online
Yaksa schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:18:
[...]

Volgens mij is het toch een beetje lastig om duidelijke criteria op te stellen wanneer je voor 100% moet handelen met minder dan 50% kennis (dat was vorig jaar).
En zelfs nu blijft dat lastig omdat je te maken hebt met een virus wat zich natuurlijk en onvoorspelbaar gedraagt. Het blijft (op dit moment) bij constateren dat er weer een nieuwe variant is, opgelucht ademhalen dat die variant zich laat verslaan door de tot nu toe ontwikkelde vaccins en vervolgens al nagelbijtend wachten op de volgende variant. Want die gaat er komen, dat is slechts een kwestie van tijd. We mogen van geluk spreken dat de huidige vaccins (met dank aan de pharma industrie) werken, dat had inmiddels ook al heel anders kunnen zijn.
Vorig jaar hadden we inderdaad weinig kennis en een dashboard met signaalwaardes die half september allemaal overschreden werden terwijl niemand iets deed. De ene helft zat toen inderdaad nagelbijtend te roepen dat de lockdown al twee weken eerder in had moeten gaan en de andere helft wilde het nog wel een weekje aankijken. :P Zou mooi zijn als we dit jaar een dashboard hebben met waardes die daadwerkelijk gevolgen hebben. Of, als die waarde in de praktijk veel te laag blijkt, pas die dan on the fly aan. Twee weken lang alle grenswaarden 3x overschrijden voor je actie onderneemt is niet echt handig naar mijn mening.

• jadjong
  • Niet online
Yaksa schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:33:
[...]

offtopic:
Valt me nog mee dat je niet om anderhalve meter bier vraagt
Dat zou een mooie erfenis van deze pandemie zijn. :9B

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En intussen is dat artikel dus retracted, dwz weg, vanwege broddelwerk en valse conclusies. Geen verrassing. Dezelfde gast heeft nu een artikel uit in JAMA waar hij complete onzin verkoopt over mondkapjes en CO2, gebaseerd op metingen die niets zeggen over ingeademde CO2 en het expliciet weglaten van gegevens die zijn ongelijk bewijzen.

Het beste is om die Walach te negeren en geen aandacht te geven.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 03-07-2021 03:05 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
DutchCommando schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:19:
[...]

Inderdaad. TvT met sneltesten is een bizar slecht idee. Ondertussen in ons voorland:

[Embed]
Het is juist een heel goed idee, snelheid is alles.
roffeltjes schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:17:
[...]

Die zijn niet dusdanig sensitief dat je alles vangt :|
“ De sneltest die wij gebruiken is van het merk Roche Diagnostics. Deze test heeft een sensitiviteit van 96,52% en een specificiteit van 99,68%.”

Zo testte een vriendin van ons met 2 thuis testen positief en heeft daarna een pcr test GGD aangevraagd en testte daar negatief.

Ze had nog steeds het idee dat ze Corona had, een sneltest kan niet iets meten als het er niet zou zijn. Is voor de zekerheid toch maar thuis gebleven tot klachtenvrij.

Geen enkele test is 100%

Als je 2 dagen moet wachten op de uitslag van een pcr, kan het ook zijn dat je in de tussentijd besmet raakt.

Snelheid is alles!
Yordi- schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:27:
[...]

Je zegt eerder in dit topic dat je je afvraagt waarom er nog twijfel bestaat over de werking van vaccins en toch maak je je druk om testen bij een discotheek. Waarom?

Dat virus is wereldwijd nog lang niet weg hoor, met of zonder testen. Als dat vaccin inderdaad goed werkt is er helemaal niets aan de hand.

Jouw logica moet je eens uitleggen.
Het gaat ook nooit meer weg, het wordt endemisch.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:47
Goed nieuws uit de zorg:
Ziekenhuizen: bijna alleen maar niet-gevaccineerde coronapatiënten

De coronapatiënten die nog in het ziekenhuis belanden, zijn de laatste weken op een enkele uitzondering na niet of niet volledig gevaccineerd. Dat blijkt uit een rondgang van deze site. De vaccinatiestatus van patiënten wordt in Nederland niet centraal geregistreerd. ,,Die registratie moet er voor het najaar zeker komen.”
Dus: prikken, prikken, prikken...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• roffeltjes
Snelheid is voor dit doel stupiditeit. Je wil sensitiviteit. |:(

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 15:44
dglavimans schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:52:
[...]

Hm.. Valt te verwachten. Maar het is ook raar nu geen mondkapjes meer zoveel mensen nog niet volledige vaccinatie.

Ik wil een festivalzomer. Maar heb er geen hoop in nog steeds. En nu ik dit lees denk ik alleen maar dat het een kwestie van tijd is voor het eraf gaat. Pas als ik festivals met 40.000 man zie ga ik ervan uit dat mijne door gaat in augustus
Tja dat snap ik. Hoewel buiten nooit echt iets aan de hand is geweest. En brandhaarden binnen vooral ontstaan door veel mensen lange tijd bij elkaar (nu ook weer).

Ik ben overigens nog steeds verbaasd over Texas, geen maatregelen al langere tijd lage vaccinatiegraad en toch ook weinig gevallen:
https://www.dshs.state.tx.us/coronavirus/

Ik maak me daarnaast zorgen over de onwil van onze politiek om oplossingen te zoeken buiten vaccineren om.

Als er ook maar iets gebeurd stevenen we af op een lockdown in het najaar welke in mijn ogen koste wat koste voorkomen moet worden. Juist voor de gezondheid van veel mensen. Maar dan moet je wel plannen maken om met het virus te leven ipv het virus uit te roeien, want dat lukt toch niet.
De Jonge: weigeren vaccin heeft iets decadents

Demissionair coronaminister De Jonge begrijpt niet dat er mensen zijn die zich enerzijds verzetten tegen de coronamaatregelen en zich tegelijkertijd niet willen laten vaccineren. Dat zegt hij in een vraaggesprek met NU.nl.

"Mensen die zich niet willen laten prikken, willen ook niet terug naar de maatregelen", zegt hij. "Maar zij maken de weg uit de crisis, het vaccineren, wel verdacht. Dat is heel raar. Het kan niet allebei."

De Jonge verklaart het standpunt van die mensen deels uit de 'coronamoeheid' die is ontstaan. "Een soort boosheid uit machteloosheid. Dat kan ik begrijpen." Maar de denkwijze heeft volgens hem wel iets decadents. "Zij denken dat je kunt bedanken voor het enige middel dat ons uit deze crisis helpt, maar tegelijkertijd kunt rekenen op de solidariteit en de bescherming van anderen die zich wel laten vaccineren."
Hieruit blijkt in mijn ogen in één stukje alles wat er mis is met de maatregelen.

Er zou geen druk komen, maar onze minister verklaard iedereen voor gek die het niet neemt. Prijs middelen aan alsof het via telsel gekocht kan worden onder de noemer "dansen met Janssen".

HIj maakt geen plannen wanneer een vaccin toch minder blijkt te werken tegen eventuele andere varianten. En er worden geen plannen gemaakt mocht zoiets nog een keer voorkomen met een ander virus. En ja dat zal gebeuren is het niet over 10 jaar of 20 jaar, dan over 50 jaar.

Ik wilde deze eigenlijk posten:
https://med.stanford.edu/...-to-prior-run-ins-wi.html

Dat is een beetje in lijn met het RS baby epidemie (die nu wel bevestigd lijkt te zijn)
https://www.nu.nl/binnenl...s-virus-in-nederland.html

Het heel erg schoon houden van onze omgeving werkt misschien om iets te bestrijden, maar als je dan wel ermee in aanraking komt is de reactie ook heviger.

De balans vinden tussen veilig "ziek" worden en niet in contact komen moet gevonden worden. En ja een vaccin is daar mede een oplossing voor omdat je dan iig één van deze virussen als contactpunt hebt (of iig dat denkt je lichaam).

[ Voor 49% gewijzigd door Kevinp op 03-07-2021 08:49 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• renedr
roffeltjes schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 08:33:
[...]

En wat is er mis met ruim 96%?

• renedr
roffeltjes schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 08:33:
[...]

Snelheid is belangrijk voor de welwillendheid om testen.

Na een aantal keer drama mbt snelheid is bij ons de welwillendheid ver te zoeken en die tegenwoordig alles op thuis sneltesten.

Kinderen als ze verkoudheidsklachten hebben, vrouw doet het 2 keer per week voor werk.

Laatste keer kinderen testen via PCR GGD heb ik 45 minuten naar Schiphol moeten rijden om dezelfde dag te kunnen testen, om vervolgens 3 dagen op de uitslag te wachten. Het was dat ik via wel een telefoonnummer had gevonden en na 2 dagen zelf de uitslag heb opgevraagd.

Nee dat duurt zo lang, onwerkbaar in de praktijk.

• Kevinp
renedr schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 08:48:
[...]

Snelheid is belangrijk voor de welwillendheid om testen.

Na een aantal keer drama mbt snelheid is bij ons de welwillendheid ver te zoeken en die tegenwoordig alles op thuis sneltesten.

Kinderen als ze verkoudheidsklachten hebben, vrouw doet het 2 keer per week voor werk.

Laatste keer kinderen testen via PCR GGD heb ik 45 minuten naar Schiphol moeten rijden om dezelfde dag te kunnen testen, om vervolgens 3 dagen op de uitslag te wachten. Het was dat ik via wel een telefoonnummer had gevonden en na 2 dagen zelf de uitslag heb opgevraagd.

Nee dat duurt zo lang, onwerkbaar in de praktijk.
Wat is de reden van deze twee keer testen? ik bedoel het is vooral voor een ander (en dat is een prima reden).

Overigens mijn ervaring is met testen dat je binnen 24 uur uitslag hebt. En zolang je geen symptomen hebt en niet krijgt de kans ook erg klein is op overdacht als je wel positief bent. Ik kan de grafieken even niet vinden. Overigens is de kans een stuk groter dat je het overdraagt als je daadwerkelijk ziek wordt ook voordat je ziek bent.

Maar goed dat is allemaal logisch want je hebt waarschijnlijk veel minder virusdeeltjes bij je alsje er niet ziek van wordt omdat je lichaam op tijd reageert.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-01 18:26
renedr schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 08:43:
[...]

96% betekent dat er in een discotheek van 1000 man 40 mogelijke superspreaders rond lopen.

Voor toegangscontrole wil je 100% sensitiviteit hebben zonder klachten, en die wonder-test bestaat niet.

Hou de discotheken maar mooi alleen open voor gevaccineerden. En dan niet mensen die gisteren een pretprik met Janssen hebben gehad.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• roffeltjes
renedr schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 08:43:
[...]
Dat je 1 op 20 besmette mensen mist? Als je een groffe 100.000 feestgangers hebt in een weekend tikt dat wel aan:

Kans op besmet persoon is 1/2500 => 400 stuks.

Daarvan mis je er dus +/- 20

Tel op personeel dat niet hoeft te testen en je kan inderdaad met regelmaat een "Enschedetje" verwachten.
renedr schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 08:48:
[...]

Het gekke is dat ik denk dat jij stiekem ook wel snapt dat thuis sneltesten een heel ander verhaal is dan en masse feest testen.

Of gaan je vrouw en je kinderen daarna juichend in een disco stampen?
*World's smallest violin*

[ Voor 6% gewijzigd door roffeltjes op 03-07-2021 09:20 ]

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12-2025

Amphiebietje

In de blubber

Laguna schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:29:
[...]

Hoe kan het dan peer reviewed zijn?
Ah, tijd voor een leuk stukje geschiedenis, dat eerst off-topic zal lijken, maar tegen het einde jouw vraag gaat beantwoorden.

De klassieke manier van publiceren in wetenschappelijke tijdschriften is bij uitgevers die een abonnement-model hanteren waarbij de jaarlijkse reeksen voor veel geld per abonnement op een enkel tijdschrift worden verhandeld, en van daaruit worden dan een groot deel van de kosten van het tijdschrift vergoed, en komt de winst van de uitgever. Bij publicatie betaal je vaak ook nog een vast bedrag per artikel, dat varieert van enkele honderden tot duizenden Euro's, afhankelijk van de reputatie van het tijdschrift.
De afgelopen paar jaren zijn die abonnementskosten echter exhorbitant gestegen, zo sterk dat veel klassieke afnemers (universiteitsbibliotheken, wetenschappelijk instituten) het niet meer kunnen betalen - dit komt ook omdat de inkomsten van de klassieke afnemers sterk zijn gedaald. Hierbij valt op dat het resultaat vooral woekerwinsten voor de uitgevers zijn, en het geld vloeit eigenlijk niet terug de wetenschap in.

Met de opkomst en popularisatie van het internet werd een ander model interessant, dat de dure abonnementen tot het verleden zou doen behoren, een soort mix tussen publish-on-demand en het wetenschappelijke publicatieproces: Open Access publishing. Tegen betaling van hetzelfde soort bedrag als je normaal voor de publicatie in een klassiek tijdschrift zou betalen, zou je dan een artikel online kunnen publiceren, met de optie een PDF te kopen tegen een laag bedrag (of zelfs gratis).

Nu moet je je voorstellen dat in de klassieke publicatie-methode (die met de dure uitgevers dus) er altijd al tijdschriften waren die dubieus waren of er slechte praktijken op na hielden (lees: doorgestoken kaart peer review - of nep-reviews, of nepotisme, of van onbehoorlijke kwaliteit). Van tevoren werd dus al gewaarschuwd dat met het Open Access model dit wel eens erger zou kunnen worden, omdat het opzetten van een Open Access uitgever zoveel makkelijker is dan het opzetten van een papieren tijdschrift uitgever.

En zo geschiede:
Er kwamen Open Access uitgevers die wetenschappers, wiens email adressen meestal open en bloot op internet stonden, massaal spamden met verzoeken tot publicatie, en aangezien wetenschappers soms een beetje naief zijn, trapten die er massaal in. Zo bouwden zulke uitgevers een bestand op van redelijk goede artikels, terwijl ze gelijktijdig ook een hoop troep publiceerden omdat het peer review proces niet zo potdicht mogelijk zat wat betreft procedure (d.w.z. controle van wetenschappelijke autoriteiten van de reviewer, controle van identiteit, meerdere peer reviews per artikel, meerdere stadia van peer review).

Korte versie: "peer review" zonder context zijn loze woorden, als de procedure shit is, zal de kwaliteit van het gereviewde artikel ook shit zijn.

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-01 21:41
Kevinp schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 08:41:
[...]

Ik ben overigens nog steeds verbaasd over Texas, geen maatregelen al langere tijd lage vaccinatiegraad en toch ook weinig gevallen:
Ik vind het ook opmerkelijk dat hier verder ook weinig aandacht aan besteed wordt. Als het allemaal klopt zou het inhouden dat lockdowns en vaccineren helemaal niet de enige keuze is geweest om uit het pandemie gebeuren te komen.
Ik maak me daarnaast zorgen over de onwil van onze politiek om oplossingen te zoeken buiten vaccineren om.
De politiek wil gewoon een makkelijk te duiden oplossing aanbieden. Enge ziekte? Hier is een prikkie; opgelost.
Als er ook maar iets gebeurd stevenen we af op een lockdown in het najaar welke in mijn ogen koste wat koste voorkomen moet worden. Juist voor de gezondheid van veel mensen. Maar dan moet je wel plannen maken om met het virus te leven ipv het virus uit te roeien, want dat lukt toch niet.
Dat is waar ik me vanaf het begin al druk om heb gemaakt. We blijven maar in het retoriek van virus bestrijden hangen, terwijl dat helemaal niet mogelijk is. Men hoopt ondertussen op een vaccinatiegraad van ~80%. Dat zou betekenen dat we met ongeveer 3.5 miljoen ongevaccineerden zijn. Verwachte vaccinatie bereidheid in buurlanden valt veelal lager uit dan Nederland. Dit virus gaat nooit meer weg en blijft vrolijk door muteren.

De vraag is echter; is dat dan ook erg? Tot nu toe lijkt iedere oprukkende mutant besmettelijker, maar minder dodelijk te worden. Dat doet me wel denken of deze crisis misschien evengoed al op z'n eind was.

Idempotent.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Kevinp @MainframeX verdiep je anders even in hoe het er in de VS aan toe gegaan is.

Counties en steden hebben ingegrepen waar de staat dat weigerde.

Daarnaast; er zijn 50k doden gevallen in Texas.

• renedr
Kevinp schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 08:54:
[...]

Wat is de reden van deze twee keer testen? ik bedoel het is vooral voor een ander (en dat is een prima reden).

Overigens mijn ervaring is met testen dat je binnen 24 uur uitslag hebt. En zolang je geen symptomen hebt en niet krijgt de kans ook erg klein is op overdacht als je wel positief bent. Ik kan de grafieken even niet vinden. Overigens is de kans een stuk groter dat je het overdraagt als je daadwerkelijk ziek wordt ook voordat je ziek bent.

Maar goed dat is allemaal logisch want je hebt waarschijnlijk veel minder virusdeeltjes bij je alsje er niet ziek van wordt omdat je lichaam op tijd reageert.
Uit voorzorg voor haar werk, niet iedereen op haar werk doet het, maar de meesten doen mee. Testen worden verstrekt door haar werk.

We hebben vooral met de kinderen een aantal keer meer dan 3 dagen moeten wachten voor een simpele snotneus…

• renedr
roffeltjes schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 09:04:
[...]

Dat je 1 op 20 besmette mensen mist? Als je een groffe 100.000 feestgangers hebt in een weekend tikt dat wel aan:

Kans op besmet persoon is 1/2500 => 400 stuks.

Daarvan mis je er dus +/- 20

Tel op personeel dat niet hoeft te testen en je kan inderdaad met regelmaat een "Enschedetje" verwachten.

[...]

Het gekke is dat ik denk dat jij stiekem ook wel snapt dat thuis sneltesten een heel ander verhaal is dan en masse feest testen.

Of gaan je vrouw en je kinderen daarna juichend in een disco stampen?

[...]

*World's smallest violin*
Tja, ik vind discotheken een ander verhaal.
Maar GGD wil niet eens meer met sneltesten werken voor reizen.

Dat hele test voor je reis wordt één groot drama met de snelheid van de GGD.

Hoe kun je dit nou niet beter inrichten in een jaar tijd?!

• Kevinp
MikeyMan schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 09:45:
@Kevinp @MainframeX verdiep je anders even in hoe het er in de VS aan toe gegaan is.

Counties en steden hebben ingegrepen waar de staat dat weigerde.

Daarnaast; er zijn 50k doden gevallen in Texas.
Prima ik ga er vanuit dat je gelijk hebt.

Ik vind gewoon dat er naar andere mogelijkheden gekeken moeten worden.

Als je bv naar zuid Afrika kijkt dan zag je in de zomer daar ook bijna geen gevallen. Dat loopt nu weer op.

Zeggen dat vaccineren werkt maar blijven sturen op positieve test is vreemd. Als je morgen 100% van de mensen positief test maar iemand er ziek van wordt is het toch prima. Het wordt steeds lastiger om de juiste data te krijgen want voor mijn gevoel wil de politiek en de media voorlopig nog een hele grote slag ook om de arm houden om zo toch weer in lockdown te kunnen gaan.

• Kevinp
renedr schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 09:58:
[...]

Tja, ik vind discotheken een ander verhaal.
Maar GGD wil niet eens meer met sneltesten werken voor reizen.

Dat hele test voor je reis wordt één groot drama met de snelheid van de GGD.

Hoe kun je dit nou niet beter inrichten in een jaar tijd?!
En dan zeggen de eerste keer we zijn gehackt. Om een of andere manier geloof ik dat niet. Ze worden ge-ddost door hun eigen succes.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kevinp schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 10:11:
[...]

Prima ik ga er vanuit dat je gelijk hebt.

Ik vind gewoon dat er naar andere mogelijkheden gekeken moeten worden.

Als je bv naar zuid Afrika kijkt dan zag je in de zomer daar ook bijna geen gevallen. Dat loopt nu weer op.

Zeggen dat vaccineren werkt maar blijven sturen op positieve test is vreemd. Als je morgen 100% van de mensen positief test maar iemand er ziek van wordt is het toch prima. Het wordt steeds lastiger om de juiste data te krijgen want voor mijn gevoel wil de politiek en de media voorlopig nog een hele grote slag ook om de arm houden om zo toch weer in lockdown te kunnen gaan.
Daar ben ik het wel mee eens. Maar denk dat daar een stukje voorzichtigheid meespeelt. We weten nog niet hoe de verhouding besmettingen/opnames ligt voor Delta icm vaccinaties. Daar heb je gewoon een flink aantal weken voor nodig. Zeker al omdat op het moment dat de ziekenhuis opnames wél oplopen je al te laat bent. De besmettingen zijn een soort early warning.

Tel daarbij op dat we nog genoeg ongevaccineerden hebben, en ik snap wel dat het een beetje prudent wordt aangepakt.

Geef het een paar weken. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 03-07-2021 10:20 ]

• roffeltjes
[...]
Zeggen dat vaccineren werkt maar blijven sturen op positieve test is vreemd. Als je morgen 100% van de mensen positief test maar iemand er ziek van wordt is het toch prima.
Los van de nog steeds te lage vaccinatiegraad (proces loopt nog), het probleem is dat ziekenhuis bezetting naijlt.

Eerst raak je besmet.
Dan wordt je ziek.
Dan wordt je naar de kliniek vervoerd.
Dan ga je naar de ICU.
En dan zijn er twee uitgangen.

Hoe vervelend het ook is, juist omdat het er goed uitziet, het laatste wat je wil nu opeens een "ohhhh shit". Dus heel goed besmettingen in de gaten houden en blijven drukken is verstandig.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
DutchCommando schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:19:
[...]

Inderdaad. TvT met sneltesten is een bizar slecht idee. Ondertussen in ons voorland:

[Embed]
"For every 1 million new infections, 100k-200k might have to live with long covid". Zo ken ik er ook nog wel een paar. Ik raad je aan wat peer reviewed artikelen over de (prevalentie van) long covid te lezen.
Dit is het probleem met dit soort Red Team achtige tweets. Je kan 5 papers over long covid raadplegen, kiest de kans die aan de meest rechterkant van het CI ligt en gebruikt dit vervolgens als argument waarom we nog steeds over zouden moeten gaan tot nieuwe lockdowns. Het is gewoon een feit dat de correlatie besmettingen en opnames anders is dan een half jaar geleden, dit beaamt ze dan zelf ook. Hoe we vervolgens om willen gaan met dit gegeven in verder beleid en hoe risicoavers je wilt zijn, is een maatschappelijke c.q. politieke keuze, me dunkt.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20:25
[...]

Hieruit blijkt in mijn ogen in één stukje alles wat er mis is met de maatregelen.

Er zou geen druk komen, maar onze minister verklaard iedereen voor gek die het niet neemt. Prijs middelen aan alsof het via telsel gekocht kan worden onder de noemer "dansen met Janssen".

HIj maakt geen plannen wanneer een vaccin toch minder blijkt te werken tegen eventuele andere varianten. En er worden geen plannen gemaakt mocht zoiets nog een keer voorkomen met een ander virus. En ja dat zal gebeuren is het niet over 10 jaar of 20 jaar, dan over 50 jaar.
Ik snap de frustratie van De Jonge op dat vlak wel, groepen als Viruswaarheid en Nederland in Verzet die klagen over de maatregelen, maar vervolgens ook klagen over de oplossing waarmee die maatregelen niet meer nodig zijn.

Alleen de toon van De Jonge is weer compleet verkeerd, hij doet teveel uit de hoogte.

Dat is een beetje in lijn met het RS baby epidemie (die nu wel bevestigd lijkt te zijn)

Het heel erg schoon houden van onze omgeving werkt misschien om iets te bestrijden, maar als je dan wel ermee in aanraking komt is de reactie ook heviger.

De balans vinden tussen veilig "ziek" worden en niet in contact komen moet gevonden worden. En ja een vaccin is daar mede een oplossing voor omdat je dan iig één van deze virussen als contactpunt hebt (of iig dat denkt je lichaam).
Die balans zal gevonden moeten worden, en gezien de sterftecijfers met Corona was dat voor Corona eigenlijk nog teveel contact. Maar door al die beperkingen, zie je nu inderdaad dat andere ziektes bijna niet meer voorkwamen, en andere weer meer ruimte krijgen omdat ons afweersysteem niet continu getraind meer is.
Als morgen 100% van de mensen positief test maar er nauwelijks mensen echt ziek worden, is het prima en is het klaar. Nu we flink aan het vaccineren zijn, gaan we ook steeds meer naar die situatie. Voorheen moest gestuurd worden op aantal positieve testen, omdat dat eigenlijk een voorloper was van aantal ziekenhuisopnames/overlijdens, maar door de vaccinaties is die kans op ziekenhuisopname/overlijden veel kleiner geworden waardoor dat verband eigenlijk weinig meer zegt.

En dat ze een slag om de arm houden is niet zo gek, we zijn er simpelweg nog niet, zeker niet zolang niet iedereen zijn tweede prik heeft kunnen halen.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:25
[...]

Tja dat snap ik. Hoewel buiten nooit echt iets aan de hand is geweest. En brandhaarden binnen vooral ontstaan door veel mensen lange tijd bij elkaar (nu ook weer).

[...]

Had de tekst van Hugo ook gelezen. Zelf heb ik me laten vaccineren maar weinig moeite met mensen die dat niet doen (leef en laat leven). Maarja aan de andere kant had ik ook nooit verwacht dat het iets anders zou zijn dan ‘vrijwillig’. Zo wordt het nu ook een beetje opgegooid het is of maatregelen of vaccineren en meedoen. Netjes is het niet maar eigenlijk ook niet totaal onverwacht als je ziet wat de opties zijn had ik altijd het gevoel het is of meedoen of niet, maar dan ook niet genieten van de ‘voordelen’..

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:03
Linkdrop:

https://www.ed.nl/binnenl...coronapatienten~affed7db/

Dit artikel bevestigt in de praktijk wat we in theorie al wisten: vaccinatie biedt een fenomenale vermindering van de kans op opgenomen te worden.

In deze tijd zeer relevant nieuws. We verwachten inmiddels een bescheiden zomergolf door de delta variant, en dan is het fijn als de ziekenhuisbedden mooi leeg kunnen blijven.

• Stoney3K
t_captain schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 10:35:
Linkdrop:

Dit artikel bevestigt in de praktijk wat we in theorie al wisten: vaccinatie biedt een fenomenale vermindering van de kans op opgenomen te worden.

In deze tijd zeer relevant nieuws. We verwachten inmiddels een bescheiden zomergolf door de delta variant, en dan is het fijn als de ziekenhuisbedden mooi leeg kunnen blijven.
Als die zomergolf eigenlijk alleen maar om uitgaande jongeren gaat dan blijft de schade sowieso beperkt, want de kans voor opname in die leeftijdsgroep is sowieso al klein.

En als het dan overgedragen wordt op (grotendeels gevaccineerde) 50+'ers die uit het ziekenhuis blijven, dan is er weinig sprake van een zomergolf, behalve op papier.

Voorlopig ziet het er niet uit dat Delta ziekmakender is dan de rest, en gevaccineerden niet veel meer kans hebben om in het ziekenhuis te belanden. Dus misschien dat de besmettingsaantallen dan wel wat op gaan lopen, maar je een veel grotere divergentie gaat zien tussen besmettingen en opnames.

• roffeltjes
Jedi_Pimp schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 10:28:
[...]
Hoe we vervolgens om willen gaan met dit gegeven in verder beleid en hoe risicoavers je wilt zijn, is een maatschappelijke c.q. politieke keuze, me dunkt.
Absoluut waar, maar een stevig tegengeluid tegen de versoepelingen is absoluut prima. Het is een iets ander verhaal als dit soort verhalen de boventoon voeren, maar dat is zeker politiek niet het geval.

Betreft Long-Covid is het vervelende dat als je ernaast zit je een serieus probleem hebt. Er is wel wat op af te dingen, maar de data die we zien moet ernstig zijn overdreven voordat we dit kunnen negeren. Zeker nu we richting de finish lopen wil je niet struikelen.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-01 20:12
Linkdrop:

Wat je er ook in leest is dat groepsimmuniteit inderdaad faalt en mensen met verzwakt immuunsysteem het kennelijk ook niet volledig lukt om niet besmet te raken (hoeveel ze daar zelf wel of niet debat aan zijn is dan weer niet te beoordelen), wat dat betreft falen we dus (zoals op zich te verwachten was).

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:03
De huidige strategie baseert zich op de visie dat we van epidemie naar endemie overgaan in de tweede helft van dit jaar.

Corona zal onder ons zijn, en als we de medische problemen kunnen beperken (met name door vaccinatie, in mindere mate door hygiëneregels rondom de meest kwetsbaren) dan doen we even veel als tegen andere endemische virussen.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Linkdrop:

Wat mij verbaast is dat er dus (bewust) geen landelijke registratie bestaat van de nieuw opgenomen patienten mbt vaccinatiestatus, terwijl uit zo’n registratie volgens mij heel veel bruikbare informatie kan worden onttrokken.

Dat betekent, stam + t .

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
xzaz schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:19:
[...]

Gaan we deze discussie weer voeren? Het weer heeft een marginaal effect op de verspreiding, zie ook Canada waar het op dit moment 40 graden is.
Marginaal betekent zeer gering. Daarnaast ben je erg stellig, gebaseerd op de waarneming dat het in Canada 40 graden is.

Toevallg plaatste Marion Koopmans gister deze tweet.

Ook de Volkskrant plaatste er afgelopen week een artikel over.
Conclusie: het verschil tussen hartje winter en hoog zomer scheelt zo’n 40 procent van de besmettingen, twee keer zoveel als de 20 procent waarmee het RIVM rekent.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Stoney3K schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 10:38:
[...]
Als die zomergolf eigenlijk alleen maar om uitgaande jongeren gaat dan blijft de schade sowieso beperkt, want de kans voor opname in die leeftijdsgroep is sowieso al klein.

En als het dan overgedragen wordt op (grotendeels gevaccineerde) 50+'ers die uit het ziekenhuis blijven, dan is er weinig sprake van een zomergolf, behalve op papier.

Voorlopig ziet het er niet uit dat Delta ziekmakender is dan de rest, en gevaccineerden niet veel meer kans hebben om in het ziekenhuis te belanden. Dus misschien dat de besmettingsaantallen dan wel wat op gaan lopen, maar je een veel grotere divergentie gaat zien tussen besmettingen en opnames.
Als de besmettingen door de yolo houding de 10-15% niet gevaccineerde 50+‘ers niet te hard raakt zal het idd wel goed komen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wolly schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:32:
[...]
Marginaal betekent zeer gering. Daarnaast ben je erg stellig, gebaseerd op de waarneming dat het in Canada 40 graden is.

Toevallg plaatste Marion Koopmans gister deze tweet.
[Twitter]

Ook de Volkskrant plaatste er afgelopen week een artikel over.

[...]
Als het echt 50% is, zou dat idd wel goed nieuws zijn. Tot nog toe werden seizoensinvloeden op 10 tot 20% geschat.

Je ziet aan de delta die nu midden in de zomer door de UK, Portugal, Spanje etc hard rondgaat, dat het seizoen geen enkele garantie is dat er geen grote uitbraken kunnen zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 03-07-2021 11:39 ]

PSN

• roffeltjes
YakuzA schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:36:
[...]

Als het echt 50% is, zou dat idd wel goed nieuws zijn. Tot nog toe werden seizoensinvloeden op 10 tot 20% geschat.
Volgens mij is dat juist slecht nieuws, want dan zijn we iets te blij over de vaccinaties en komt die boemerang weer hard terug.

• Stoney3K
roffeltjes schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:39:
[...]

Volgens mij is dat juist slecht nieuws, want dan zijn we iets te blij over de vaccinaties en komt die boemerang weer hard terug.
En wat gaat de strategie dan zijn als blijkt dat de seizoensinvloed veel significanter is en we de boemerang niet weg kunnen prikken?

Elk jaar heen en weer gaan jojo'en tussen open en op slot lijkt me namelijk ook niet helemaal praktisch.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
De effecten van vaccineren waren duidelijk te differentiëren per leeftijdsgroep in de lente toen het nog slecht weer was. :?

PSN

• Wolly
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 08:56:
[...]

96% betekent dat er in een discotheek van 1000 man 40 mogelijke superspreaders rond lopen.
Nee, dat betekent dat niet.

• roffeltjes
Stoney3K schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:40:
[...]
En wat gaat de strategie dan zijn als blijkt dat de seizoensinvloed veel significanter is en we de boemerang niet weg kunnen prikken?
Sterftecijfer en opnames lijken onder controle te zijn dus "tsja". Geen leuk vooruitzicht maar als dat het is dan is dat het.

Misschien net als de Aziatische landen structureel mondkapjes op als de "r" in de maand zit. O-)

• hoevenpe
Uit het artikel in het AD blijkt dat dubbel gevaccineerde mensen vrijwel niet in het ziekenhuis terecht komen, over een paar weken/maanden is het risico op overbelaste zorg dus klein ook als de delta variant de overhand krijgt.

Zelfs met een hoge R wordt bijna niemand er dan echt ziek van, uitgezonderd de Willem Engel aanhang.

• Stoney3K
Wolly schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:45:
[...]

Nee, dat betekent dat niet.
Wel in potentie, niet in de praktijk. Van 96% weet je het zeker dat ze negatief zijn, van 4% weet je het niet en moet je dus van worst-case (allemaal positief) uit gaan als je veiligheid wil garanderen.

Dat is precies waarom toegangstesten een fundamenteel gefaald concept zijn.

• roffeltjes
YakuzA schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:44:
[...]

De effecten van vaccineren waren duidelijk te differentiëren per leeftijdsgroep in de lente toen het nog slecht weer was. :?
Als het weer belangrijker is in het terugdrijven van de R dan kijken we nu naar 40% afname door het weer en krijgen we die straks weer terug.

Als het weer maar 10% invloed heeft dan krijgen we straks ook maar 10% terug in toename.

Je wil dus dat het weer zo min mogelijk impact heeft, want dan zit het hele verschil in zaken die we controleren.

• roffeltjes
hoevenpe schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:46:
[...]

Uit het artikel in het AD blijkt dat dubbel gevaccineerde mensen vrijwel niet in het ziekenhuis terecht komen, over een paar weken/maanden is het risico op overbelaste zorg dus klein ook als de delta variant de overhand krijgt.

Zelfs met een hoge R wordt bijna niemand er dan echt ziek van, uitgezonderd de Willem Engel aanhang.
Heel even afwachten, een griep is het zo te zien niet, ook niet met vaccins. We moeten eerst een winter met vaccins door voordat we iets zinnigs kunnen zeggen over oversterfte.

Het ding is dat alles in verdisconteerd zit in het drukken van de R (Mondkapjes, weer, vaccinaties, kleur van de hoed van Maxima etc. etc.). Hoe belangrijker het vaccin is in het drukken van de R hoe beter, immers dan is dat op zichzelf al genoeg om de R onder de 1 te drukken.

Nogmaals, het is wat het is en wat we nu zien lijkt acceptabel, maar het is bepaald niet prettig.

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
roffeltjes schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:31:
[...]

Fijn dat we op één lijn zitten.

• Wolly
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:46:
[...]

Wel in potentie, niet in de praktijk. Van 96% weet je het zeker dat ze negatief zijn, van 4% weet je het niet en moet je dus van worst-case (allemaal positief) uit gaan als je veiligheid wil garanderen.

Dat is precies waarom toegangstesten een fundamenteel gefaald concept zijn.
Reken eens na bij welke prevalentie die potentie dan mogelijk is.

De prevalentie is momenteel zo laag dat er gewoon geen 40 mensen met corona zich zullen aanbieden bij die teststraat voor toegang tot die ene discotheek met een capaciteit van 1000 man.

Als je veiligheid wilt garanderen moet je mensen beletten om elkaar te ontmoeten zonder PBM of voldoende afstand.

Verwijderd

roffeltjes schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:45:
[...]
Misschien net als de Aziatische landen structureel mondkapjes op als de "r" in de maand zit. O-)
Dat is echt een beeld dat door selectieve mediabeelden gevormd wordt. Iedereen die op meerdere plekken in azie is geweest.. weet dat dit niet zo is. Japanners zijn afstandelijker.. zeker tegen vreemden, maar dat heeft weinig met de "r" te maken.

• Stoney3K
Wolly schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:54:
[...]

Reken eens na bij welke prevalentie die potentie dan mogelijk is.

De prevalentie is momenteel zo laag dat er gewoon geen 40 mensen met corona zich zullen aanbieden bij die teststraat voor toegang tot die ene discotheek met een capaciteit van 1000 man.
Dat maakt niet uit. Je kan geen nul garanderen binnen de poorten van de discotheek. Hooguit de kans zo klein mogelijk houden, door een combinatie van lage prevalentie en voldoende sensitieve tests.

Maar we hebben afgelopen week gezien dat dat criterium van "zo klein mogelijk" misschien niet voldoende is.

• roffeltjes
Verwijderd schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:57:
[...]

Dat is echt een beeld dat door selectieve mediabeelden gevormd wordt. Iedereen die op meerdere plekken in azie is geweest.. weet dat dit niet zo is. Japanners zijn afstandelijker.. zeker tegen vreemden, maar dat heeft weinig met de "r" te maken.
In mijn ervaring zijn mondkapjes zowel in Japan als Korea heel normaal, dus tsja.

• Stoney3K
Verwijderd schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:57:
[...]

Bovendien is er nergens een wet in Azië die je verplicht om een mondkapje te dragen, maakt niet uit of er nu smog in de lucht hangt of de 'r' in de maand zit.

COVID is daar de enige uitzondering op en wat mij betreft moet dat zo blijven.

• hoevenpe
roffeltjes schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:52:
Het ding is dat alles in verdisconteerd zit in het drukken van de R (Mondkapjes, weer, vaccinaties, kleur van de hoed van Maxima etc. etc.). Hoe belangrijker het vaccin is in het drukken van de R hoe beter, immers dan is dat op zichzelf al genoeg om de R onder de 1 te drukken.
Maar zelfs als de R ondanks vaccinaties ruim boven de 1 komt te liggen is er weinig aan de hand als mensen er niet meer door in het ziekenhuis belanden. Of dit op lange termijn echt zo is zal de tijd leren, de berichten van vandaag stemmen daarin wel hoopvol.

Deze herfst weer in een gedeeltelijke lockdown met afstand en mondkapjes zie ik daarom ook niet gebeuren, heel kort door de bocht: met het vaccin is ziek worden een individuele keuze en daarmee minder een collectieve verantwoordelijkheid.

• roffeltjes
Stoney3K schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:58:
[...]
Bovendien is er nergens een wet in Azië die je verplicht om een mondkapje te dragen, maakt niet uit of er nu smog in de lucht hangt of de 'r' in de maand zit.
Oeh... los van de sociale druk zijn er in Azie echt significant andere wetten ivm epidemieën, o.a. sinds SARS 1.0

Mondkapje is niet verplicht bij wet, maar voor de rest is het redelijk shockerend hoe ver het gaat :|

Het ding is dat ik toch liever een mondkapje zie dan een wet om achter mijn rug bankuitgaven en telefoon gegevens beschikbaar te stellen (en dat uitwaaierend over iedereen die vlakbij me is geweest). ;)

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
t_captain schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 10:58:
De huidige strategie baseert zich op de visie dat we van epidemie naar endemie overgaan in de tweede helft van dit jaar.

Corona zal onder ons zijn, en als we de medische problemen kunnen beperken (met name door vaccinatie, in mindere mate door hygiëneregels rondom de meest kwetsbaren) dan doen we even veel als tegen andere endemische virussen.
De term "visie" in deze is een groot woord. "Gok" vind ik beter passen, net als de hele strategie rond de bestrijding van Corona. Nu doen we dit en dan hopen we dat.

Als nu eens meer mensen gaan accepteren, virologen of epidemiologen, maar ook mensen in dit topic, dat we veel dingen niet weten in plaats van te pochen met de zogenaamde waarheid zou de daadwerkelijke strategie beter passen op het probleem dat we nu hebben.

• Stoney3K
hoevenpe schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:01:
[...]
Deze herfst weer in een gedeeltelijke lockdown met afstand en mondkapjes zie ik daarom ook niet gebeuren, heel kort door de bocht: met het vaccin is ziek worden een individuele keuze en daarmee minder een collectieve verantwoordelijkheid.
Die gedachte is mooi, maar hou er rekening mee dat je daarmee mensen die niet gevaccineerd kunnen worden letterlijk onder de bus gooit. Want dat betekent ook dat je niet of nauwelijks kan profiteren van groepsimmuniteit.

• hoevenpe
Stoney3K schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:03:
Die gedachte is mooi, maar hou er rekening mee dat je daarmee mensen die niet gevaccineerd kunnen worden letterlijk onder de bus gooit. Want dat betekent ook dat je niet of nauwelijks kan profiteren van groepsimmuniteit.
Als ik om me heen zie wat het YOLO effect van zelf gevaccineerd zijn op mensen is dan heb ik sterke bedenkingen bij het draagvlak voor aanvullende maatregelen deze herfst.

Afgelopen maanden is hier vaak gefoeterd op jongeren die toch feestjes vierden, straks zal een groot deel van de gevaccineerden dezelfde insteek hebben. Zeker als uit de cijfers blijkt dat het eigen risico door de prik minimaal is en alle naasten ook gevaccineerd zijn.

Hoeveel mensen zijn het eigenlijk die de prik niet 'kunnen' krijgen, zijn daar concrete cijfers over?

• roffeltjes
Yordi- schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:03:
[...]
De term "visie" in deze is een groot woord. "Gok" vind ik beter passen, net als de hele strategie rond de bestrijding van Corona. Nu doen we dit en dan hopen we dat.
Dat is veel te negatief. De maatregelen werkten ondanks dat je altijd in onzekerheid zal blijven in hoeverre een individuele maatregel bij heeft gedragen aan het pletten van de curve.

Er is heel wat af te dingen op de timing (en de ethische zijde) van de maatregelen, maar de maatregelen zelf waren rationeel en zullen absoluut impact hebben gehad.

Er is een groot verschil om met grote waarschijnlijkheid iets te kunnen aanwijzen ivm de data en het onderzoek en "een gok". Je ziet trouwens ook dat er behoorlijk grote consensus was onder de medische wetenschap en dat je daar ook steeds meer convergentie ziet (voortschrijdend inzicht). Juist het niet begrijpen dat iets waarschijnlijk is uit data iets heel anders is dan een gok is echt een extreem slechte ontwikkeling.

"Wetenschap kan het niet met 100% garanderen. Zie je; ze weten het niet" :X

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-01 17:33
hoevenpe schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:08:
[...]

Als ik om me heen zie wat het YOLO effect van zelf gevaccineerd zijn op mensen is dan heb ik sterke bedenkingen bij het draagvlak voor aanvullende maatregelen deze herfst.

Afgelopen maanden is hier vaak gefoeterd op jongeren die toch feestjes vierden, straks zal een groot deel van de gevaccineerden dezelfde insteek hebben. Zeker als uit de cijfers blijkt dat het eigen risico door de prik minimaal is en alle naasten ook gevaccineerd zijn.

Hoeveel mensen zijn het eigenlijk die de prik niet 'kunnen' krijgen, zijn daar concrete cijfers over?
Uit dat artikel in het ad van de week, komt naar voren dat ze daar niet echt een beeld van hebben.
Hoeveel mensen er geen tweede prik kunnen krijgen wegens een allergische reactie, weten GGD en RIVM volgens hun woordvoerders niet. De enige cijfers die beschikbaar zijn, zijn die van bijwerkingencentrum Lareb. Daar ontvingen ze tot vorige week 175 meldingen met klachten die passen bij een heftige allergische reactie, waarvan 104 bij het vaccin van Pfizer.
https://www.ad.nl/gezond/...-echt-fout-gaan~a6c7b28c/

Maar goed dan hebben we het nu over mensen die al een eerste prik hebben gehad en daarmee dus ook een beetje zijn beschermd. (afwachten voor hoe lang overigens) Over mensen die überhaupt geen prik gaan halen vanwege medische risico's vanwege bijv. een allergie voor een bestandsdeel is dus helemaal niets bekend.

Ik ben ook benieuwd of je dan straks een situatie krijgt van 4 groepen van mensen die een vaccin mogen halen: 1. Gevacineerden, 2. Gedeeltelijk gevaccineerden, 3. Niet kunnen vaccineren, 4. Niet willen vaccineren.

Ik denk dat groep 2 en groep 3 misschien nog wat draagvlak in de samenleving krijgen, maar dan eerder om hen te beschermen (afhankelijk van de hoeveelheid personen) in plaats van de samenleving plat te leggen.

Voor de 4e groep zal dat draagvlak waarschijnlijk helemaal niet zijn, en de publieke opinie zal zich denk ik ook snel tegen hen keren.

[ Voor 15% gewijzigd door TIGER1125 op 03-07-2021 12:27 ]

• roffeltjes
hoevenpe schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:08:
[...]
Denk dat het ervan af hangt.

- Boostershot? Geloof ik wel in, zkeer als je aannemelijk kan maken dat het direct helpt (en dat zien we nu dus al, dus ik gok dat dat wel een haalbare is).
- Mondkapjes op een aantal plekken? Ook niet onmogelijk, wel wat gemopper, maar meeste mensen zullen zuchtend het kreng weer op doen.
- Lockdown? Lijkt me een heel lastig verhaal tenzij we weer beelden krijgen uit een Europees land met vrieskisten om lichamen op te bergen.

• roffeltjes
TIGER1125 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:19:
[...]
Maar goed dan hebben we het nu over mensen die al een eerste prik hebben gehad en daarmee dus ook een beetje zijn beschermd. Over mensen die überhaupt geen prik gaan halen vanwege medische risico's vanwege bijv. een allergie voor een bestandsdeel is dus helemaal niets bekend.
Die gaan uiteindelijk gewoon pech hebben en moeten vertrouwen op de impact van de wel gevaccineerden. Dat is niet prettig, maar als vaccins zo goed blijven werken bij de wel gevaccineerden gaat er wel een eindstation komen waar we zo goed en zo kwaad weer normaliseren.

Ik kan er naast zitten, maar die lockdown is van de baan als vaccins werken zoals we nu zien. Er is teveel andere economische, zorg (en emotionele) schade om ten koste van alles die lockdowns vast te houden.

• Wolly
  • Niet online
Om hier maar eens dieper op in te gaan, want het toont weer eens aan dat Hugo de Jonge zaken anders voorschotelt dan ze zijn.
De Jonge ziet het risico van besmetting ook, maar stelt dat het kan, omdat de besmettingsgraad in Nederland nu laag is. Het Outbreak Management Team (OMT) is het eens met deze afweging, stelt hij.
Bron
Het OMT heeft hierover overigens niet specifiek geadviseerd, erkent de minister. ,,We doen het nu zo in de context van een lage besmettingsgraad. Dan kun je je een klein risico veroorloven. Als die besmettingsgraad stijgt, kan je je dat minder goed veroorloven.”
Bron

En ondertussen verwacht hij wel dat mensen de overheid vertrouwen :?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hoevenpe schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:46:
[...]

Met minder dan 5% van de bevolking besmet per golf hadden we respectievelijk in de 1e, 2e en 3e golf de zorg aardig op de knieën.
Met de huidige vaccinatie graad zou ik me nog niet rijk rekenen, het helpt gelukkig voorlopig wel goed om de R-eff en zkh bezetting te drukken gelukkig.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 03-07-2021 13:03 ]

PSN

• Stoney3K
YakuzA schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:00:
[...]

Met minder dan 5% van de bevolking besmet per golf hadden we respectievelijk in de 1e, 2e en 3e golf de zorg aardig op de knieën.
Met de huidige vaccinatie graad zou ik me nog niet rijk rekenen, het helpt gelukkig voorlopig wel goed om de R-eff en zkh bezetting te drukken gelukkig.
Maar dat is dus wel wat ik in de "visie" van De Jonge steeds mis. Hij presenteert vaccineren als de enige mogelijke eindoplossing, maar er is nergens een strategie over wat te doen als de vaccins niet voldoende effectief zijn om op lange termijn de R laag genoeg te houden.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-01 22:39

gws24

Thinking is hard!

Stoney3K schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:13:
[...]

Maar dat is dus wel wat ik in de "visie" van De Jonge steeds mis. Hij presenteert vaccineren als de enige mogelijke eindoplossing, maar er is nergens een strategie over wat te doen als de vaccins niet voldoende effectief zijn om op lange termijn de R laag genoeg te houden.
Vraag me af of ze daadwerkelijk geen plannen/visie hebben, ik vermoed namelijk van wel. Kan me zo voorstellen dat als ze in de pers nu al beginnen over maatregelen mocht vaccineren niet werken dat de animo er voor zou afnemen en dat is iets wat we niet willen. Dat kan je natuurlijk als manipulatie zien of als goede pr strategie om vaccinatiegraad zo hoog mogelijk te krijgen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Stoney3K
gws24 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:18:
[...]

Vraag me af of ze daadwerkelijk geen plannen/visie hebben, ik vermoed namelijk van wel. Kan me zo voorstellen dat als ze in de pers nu al beginnen over maatregelen mocht vaccineren niet werken dat de animo er voor zou afnemen en dat is iets wat we niet willen. Dat kan je natuurlijk als manipulatie zien of als goede pr strategie om vaccinatiegraad zo hoog mogelijk te krijgen.
Wat ik dus vooral bedoel is of er een alternatief plan gaat komen als vaccinatie niet genoeg is, maar dan zónder maatregelen.

Want hoe dan ook gaan die maatregelen nooit permanent worden, dus je moet ook rekening houden met een scenario waarin vaccins niet genoeg zijn en de maatregelen ondanks dat toch worden afgeschaft, of niet meer worden nageleefd.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Je wil dat hij meer gaat ‘angstzaaien’ ?

Als vaccineren niet voldoende is weet iedereen uiterst goed hoe laat het is.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 03-07-2021 13:32 ]

PSN

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:38
Ik hoop voor de komende jaren op een plan dat zich richt op preventie maar ook vroegtijdige thuis medicatie.

En met dat laatste bedoel ik: heb je symptomen dat je kunt laten testen en bij een positieve test bij je apotheker een ontwikkeld medicijn kunt ophalen om zovele mogelijk erger te voorkomen. Ipv nu maar thuis afwachten wat er gebeurt.
Er zijn o.a. in Nederland dergelijke medicijnen in ontwikkeling cq in een testfase.
Ook dat voorkomt weet een leuk deel zieke opnames.

In Nederland is nog teveel een 'ik ga en krijg pas op het laatste moment medische zorg' .

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Transportman
Stoney3K schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:21:
[...]

Wat ik dus vooral bedoel is of er een alternatief plan gaat komen als vaccinatie niet genoeg is, maar dan zónder maatregelen.

Want hoe dan ook gaan die maatregelen nooit permanent worden, dus je moet ook rekening houden met een scenario waarin vaccins niet genoeg zijn en de maatregelen ondanks dat toch worden afgeschaft, of niet meer worden nageleefd.
Het alternatieve plan is afhankelijk van hoe "niet genoeg" vaccinaties zijn en hoe besmettelijk en ziekmakend de dan rondgaande varianten zijn. Mocht die combinatie zo slecht zijn dat we weer met overbelaste zorg komen te zitten, dan kunnen we niet anders dan weer maatregelen hebben. We zullen misschien niet alle maatregelen meer hebben, maar een bepaalde basis om alles binnen de perken te houden zie ik dan wel terug keren als het moet.

Wat voor alternatief plan zie jij dan voor je? En dan ook eentje waarvan je de gevolgen zou willen dragen. Bijvoorbeeld, als jede zorg compleet over wil laten lopen, accepteer je dan ook dat jij niet geholpen wordt? Want het is heel makkelijk om met alternatieve plannen te komen als je zelf de gevolgen daarvan niet hoeft te ondervinden.

• Stoney3K
Transportman schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:34:
[...]

Het alternatieve plan is afhankelijk van hoe "niet genoeg" vaccinaties zijn en hoe besmettelijk en ziekmakend de dan rondgaande varianten zijn. Mocht die combinatie zo slecht zijn dat we weer met overbelaste zorg komen te zitten, dan kunnen we niet anders dan weer maatregelen hebben. We zullen misschien niet alle maatregelen meer hebben, maar een bepaalde basis om alles binnen de perken te houden zie ik dan wel terug keren als het moet.
Hoe lang denk jij dat de maatregel "Hou overal 1,5 meter afstand" dan houdbaar blijft? Nog even los van sectoren die daardoor echt compleet kapot gaan (nachtleven, festivals) denk ik dat je de naleving daarvan na een lange periode echt niet meer kan garanderen.

Of het kan wel, maar dan zul je daarvoor echt draconische methodes toe moeten passen. Dus het gaat nooit een permanente maatregel worden.

Als vaccinaties dus niet werken en het enige alternatief is om vrijheidsbeperkende maatregelen in te stellen, dan ben ik bang dat er mensen gewoon pech moeten gaan hebben. Daar kun je ethisch gezien een enorme boom over optuigen (en ik ben van mening dat we dat debat misschien écht wel eens moeten gaan voeren). Maar het alternatief is dat je de mentale gezondheid van een veel grotere groep straks echt permanent gaat beschadigen.

En dan kun je wel zeggen "Dan zal er dus iemand moeten gaan kiezen wie het ziekenhuis verlaat in een rolstoel en wie het ziekenhuis verlaat in een kist", maar uiteindelijk is dat de keuze die gemaakt zal moeten worden omdat als vaccins niet voldoende werken, je niet iedereen meer kan redden.

[ Voor 9% gewijzigd door Stoney3K op 03-07-2021 13:58 ]

• roffeltjes
Cobb schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:31:
In Nederland is nog teveel een 'ik ga en krijg pas op het laatste moment medische zorg' .
Interessante stelling, kan je dat ook onderbouwen? Ik denk niet dat ik dat beeld herken, al durf ik ook niet te zeggen of het niet waar is. Speelt natuurlijk mee dat mijn referentiekader vooral geijkt is op de Nederlandse situatie, dus dan lijkt het natuurlijk per definitie normaal.

Maar zo heel beroerd doen we het toch niet qua volksgezondheid (toegegeven, dat is veel meer dan de zorg)?

• Wolly
  • Niet online
[...]

Ik denk niet dat hij er nog een strategie op nahoudt. Mocht dat zo zijn dan is het er in ieder geval geen plan waarbij gericht wordt op een fittere bevolking of uitbreiding in de zorg.

Mijn verwachting is dan ook dat hij daadwerkelijk het vaccineren als visie heeft, en dan wel in die mate dat het hem niet zal uitmaken of je straks 1, 2 of 3x per jaar geprikt zal moeten worden. De eindoplossing is dus het continu vaccineren, vooralsnog niet een periode waarbij vaccinaties niet meer nodig zijn.

• roffeltjes
Stoney3K schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:57:
[...]
Of het kan wel, maar dan zul je daarvoor echt draconische methodes toe moeten passen. Dus het gaat nooit een permanente maatregel worden.
Permanent is natuurlijk wel heel radicaal, maar als de koelwagens in het Oosterpark worden geparkeerd om het OLVG te ontlasten gaan we ongetwijfeld wel hard ingrijpen. Vergeet niet dat dit in 2020 een extreem, maar wel reëel scenario was.

Ik ga er ook vanuit dat we die afgrond niet meer in zullen rennen. immers COVID is bijzonder goed tegen in te enten en angst voor een Houdini variant heb ik vooralsnog niet, maar als het wel gebeurd gaan we toch in eerste instantie weer luiken dicht gooien... hoe zat we dit ook zijn, een NY drama willen we echt niet.

• roffeltjes
Wolly schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:04:
[...]
Mijn verwachting is dan ook dat hij daadwerkelijk het vaccineren als visie heeft, en dan wel in die mate dat het hem niet zal uitmaken of je straks 1, 2 of 3x per jaar geprikt zal moeten worden. De eindoplossing is dus het continu vaccineren, vooralsnog niet een periode waarbij vaccinaties niet meer nodig zijn.
Ik deel jouw inschatting, lockdowns zitten nu wel even diep onderin het tasje maatregelen.

En TBH, volgens mij zet het gros van de mensen een krabbel als het alternatief is nog een keer 20202021 te moeten overdoen, dus hij heeft op dit punt ook wel draagvlak vanuit de maatschappij.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:33

Op weg naar de sub 200 bezetting.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Transportman
Stoney3K schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:57:
[...]

Hoe lang denk jij dat de maatregel "Hou overal 1,5 meter afstand" dan houdbaar blijft? Nog even los van sectoren die daardoor echt compleet kapot gaan (nachtleven, festivals) denk ik dat je de naleving daarvan na een lange periode echt niet meer kan garanderen.

Als vaccinaties dus niet werken en het enige alternatief is om vrijheidsbeperkende maatregelen in te stellen, dan ben ik bang dat er mensen gewoon pech moeten gaan hebben. Daar kun je ethisch gezien een enorme boom over optuigen (en ik ben van mening dat we dat debat misschien écht wel eens moeten gaan voeren). Maar het alternatief is dat je de mentale gezondheid van een veel grotere groep straks echt permanent gaat beschadigen.

En dan kun je wel zeggen "Dan zal er dus iemand moeten gaan kiezen wie het ziekenhuis verlaat in een rolstoel en wie het ziekenhuis verlaat in een kist", maar uiteindelijk is dat de keuze die gemaakt zal moeten worden omdat als vaccins niet voldoende werken, je niet iedereen meer kan redden.
De maatregel zal er dan misschien wel wat langer blijven, maar dat alleen de excessen gehandhaafd worden, eventueel met wat extra aanvullende maatregelen om de grootste pieken op te vangen (net als we nu hebben).

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:42
https://www.nu.nl/coronav...ockdown-in-duitsland.html

vraag mij af of dit ook in nederland zal gebeuren....

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:13

Agent47

I always close my contracts.

En hoe ga je dat controleren?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Stoney3K
Ik ben ook heel benieuwd hoe er gereageerd gaat worden als die privileges ineens weer worden ingetrokken als vaccinatie niet voldoende effect heeft,

Iedereen die zich dan puur voor de vrijheden heeft laten vaccineren voelt zich dan wel behoorlijk in de aap gelogeerd.

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:57

Denk dat we wel kunnen stellen dat het gedaan is met de daling. Helaas.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:34

basvn

Breezand - NHN

Farid_A schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:17:
[Twitter]

Maar ook: gister veel tests weer voor TVT.

zolang ziekenhuis opnames naar beneden blijven gaan, zie ik geen problemen

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
basvn schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:22:
[...]

Probleem is dat de huidige stijging pas over 2 weken zichtbaar is in de (eventuele) ziekenhuisopnames

Kan iemand zijn licht schijnen op de huidige ontwikkelingen? Het stijgt weer, betekend dit dat er een nieuwe golf aan komt?

[ Voor 15% gewijzigd door Imperium op 03-07-2021 15:24 ]

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-01 17:33
Stoney3K schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:15:
[...]

Ik ben ook heel benieuwd hoe er gereageerd gaat worden als die privileges ineens weer worden ingetrokken als vaccinatie niet voldoende effect heeft,

Iedereen die zich dan puur voor de vrijheden heeft laten vaccineren voelt zich dan wel behoorlijk in de aap gelogeerd.
Tja, als het alternatief is dat de ziekenhuizen weer vol liggen, en mensen die medische hulp nodig hebben anders geen hulp krijgen is er dan een keuze qua reactie anders dan gewoon doen wat je gevraagd wordt? Of gaan we weer de kaart trekken, "ik heb er (waarschijnlijk) toch geen last van dus ik moet gewoon kunnen blijven doen waar ik zin heb"?

De vaste groep blijft toch wel klagen en tegen de gevestigde orde schoppen, die krijgen overigens wel een flinke bak munitie (in de complot categorie waarom?) aangereikt wanneer blijkt dat de vaccinaties niet het effect hebben dat we hoopten.

Ik ben overigens wel benieuwd of er zoiets als in Duitsland zal volgen, wanneer blijkt dat het vaccin wel effectief werkt en of gevaccineerden dan gewoon hun gang kunnen blijven gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door TIGER1125 op 03-07-2021 15:26 ]

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:34

basvn

Breezand - NHN

Imperium schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:23:
[...]

Probleem is dat de huidige stijging pas over 2 weken zichtbaar is in de (eventuele) ziekenhuisopnames
Helaas wel. Ik hoop dat vaccinatiegraad hoog genoeg is onder de ´oudere´ mensen.
en de opnames beperkt blijven.

Wellicht is er meer jeugd die normaal niet zou gaan testen, maar nu door TvT wel gegaan zijn.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:44

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

basvn schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:22:
[...]

geen bron, maar meende ergens gelezen te hebben dat aantal TVT aantallen niet door de GGD worden meegenomen, enkel de positieve, wat de percentages natuurlijk beinvloedt..

Wel eens met 2e stuk van je antwoord ;)

[ Voor 13% gewijzigd door SAiN ONeZ op 03-07-2021 18:47 . Reden: meer info ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Stoney3K
TIGER1125 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:23:
[...]

De vaste groep blijft toch wel klagen en tegen de gevestigde orde schoppen, die krijgen overigens wel een flinke bak munitie (in de complot categorie waarom?) aangereikt wanneer blijkt dat de vaccinaties niet het effect hebben dat we hoopten.
Dat niet alleen, ze kunnen daarna niet nóg een keer hetzelfde spelletje spelen van "Laat je prikken en dan kun je weer alles" want uiteindelijk zullen er dan minder mensen zijn die dat geloven. Dus de prikbereidheid van prik nummer 3 gaat naar beneden duiken.

En de complotwappies zullen inderdaad heel hard "Zie je wel!" van de daken gaan schreeuwen en roepen dat ze toch gelijk hadden.

Verwijderd

Farid_A schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:17:
[Twitter]

Tja, geen verassing en niet direct een groot probleem voor de gezondheidszorg. Wel erg naar dat het %-postief ook weer hard stijgt. In combinatie hiermee zijn we volgende week weer rood gekleurd op de coronakaartjes en krijgen we weer meer reisrestricties

• joey82
[...]

Tja, als het alternatief is dat de ziekenhuizen weer vol liggen, en mensen die medische hulp nodig hebben anders geen hulp krijgen is er dan een keuze qua reactie anders dan gewoon doen wat je gevraagd wordt? Of gaan we weer de kaart trekken, "ik heb er (waarschijnlijk) toch geen last van dus ik moet gewoon kunnen blijven doen waar ik zin heb"?

je hebt gelijk,

ik vind overigens wel dat mensen elkaars keuze 'moeten' respecteren als het gaat om vaccineren,

gezinnen die uit elkaar vallen / familie leden die elkaar niet meer zien/spreken omdat de 1 wel alles netjes doet wat de overheid opdraagt en de ander zijn bedenkingen heeft....

zelf ben ik er nog steeds niet helemaal uit wat ik ga doen qua vaccinatie....

• Wolly
  • Niet online
joey82 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:29:
[...]

ik vind overigens wel dat mensen elkaars keuze 'moeten' respecteren als het gaat om vaccineren,
Ben ik helemaal met je eens, helaas hebben wij een minister van polariseringVolksgezondheid die er alles aan doet om mensen die liever de kat uit de boom kijken gelijkstelt aan wappies en daarmee elk kritisch (tegen)geluid niet respecteert.

Dezelfde minister die keer op keer uitspraken doet over zaken waar zijn eigen adviesorganen niet achter staan.

• Transportman
Stoney3K schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:26:
[...]

Dat niet alleen, ze kunnen daarna niet nóg een keer hetzelfde spelletje spelen van "Laat je prikken en dan kun je weer alles" want uiteindelijk zullen er dan minder mensen zijn die dat geloven. Dus de prikbereidheid van prik nummer 3 gaat naar beneden duiken.

En de complotwappies zullen inderdaad heel hard "Zie je wel!" van de daken gaan schreeuwen en roepen dat ze toch gelijk hadden.
En jij bent nu eigenlijk al heel hard "Zie je wel!" aan het schreeuwen terwijl het dusdanig niet werken van de vaccins nog helemaal niet te zien is, of heb je daar bronnen voor die aantonen dat de vaccins dusdanig niet werken dat we een probleem hebben?

• Stoney3K
Transportman schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:35:
[...]

En jij bent nu eigenlijk al heel hard "Zie je wel!" aan het schreeuwen terwijl het dusdanig niet werken van de vaccins nog helemaal niet te zien is, of heb je daar bronnen voor die aantonen dat de vaccins dusdanig niet werken dat we een probleem hebben?
Leg mij vooral geen woorden in de mond, ik zeg alleen dat als de afspraken die gemaakt zijn omtrent privileges voor gevaccineerden ineens weer worden ingetrokken, dat dan het vertrouwen in de overheid gewoon een enorme deuk op gaat lopen.

En één ding wat de overheid nu hard kan gebruiken is vertrouwen want ze zijn wel afhankelijk van het feit dat iedereen (vrijwillig) zijn vaccin gaat halen. Gedwongen gaan vaccineren kun je immers niet doen.

• joey82
Stoney3K schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:38:
[...]

Leg mij vooral geen woorden in de mond, ik zeg alleen dat als de afspraken die gemaakt zijn omtrent privileges voor gevaccineerden ineens weer worden ingetrokken, dat dan het vertrouwen in de overheid gewoon een enorme deuk op gaat lopen.

En één ding wat de overheid nu hard kan gebruiken is vertrouwen want ze zijn wel afhankelijk van het feit dat iedereen (vrijwillig) zijn vaccin gaat halen. Gedwongen gaan vaccineren kun je immers niet doen.
er zullen vast een hoop mensen zijn die zich gedwongen voelen zich te laten vaccineren omdat ze anders niet meer 'normaal' mee kunnen doen met de maatschappij

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:27:
[...]

Tja, geen verassing en niet direct een groot probleem voor de gezondheidszorg. Wel erg naar dat het %-postief ook weer hard stijgt. In combinatie hiermee zijn we volgende week weer rood gekleurd op de coronakaartjes en krijgen we weer meer reisrestricties
Als het testen voor toegang alleen de positieven in de totalen meeneemt, is dat niet gek. Maar heel duidelijk is het niet.

• Stoney3K
joey82 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:40:
[...]

er zullen vast een hoop mensen zijn die zich gedwongen voelen zich te laten vaccineren omdat ze anders niet meer 'normaal' mee kunnen doen met de maatschappij
En wat denk je dat er gebeurt als er over 2 maanden ineens dat groene vinkje in de app verandert in een rood kruisje?

Haal maar een nieuw vaccin, begin weer vanaf start. Hopen dat we tijdens de kerst geen Omega-variant krijgen.

• Fly-guy
  • Niet online
[...]
Ik ben overigens wel benieuwd of er zoiets als in Duitsland zal volgen, wanneer blijkt dat het vaccin wel effectief werkt en of gevaccineerden dan gewoon hun gang kunnen blijven gaan.
Dat hoop ik van harte.

Ik ben een beetje klaar met "samen tegen corona".
Ik zit in een leeftijdsgroep waar het directe gevaar klein is en heb me inmiddels laten vaccineren.

Ik snap best dat we vorig jaar alles op alles gezet hebben om de ouderen en zwakkeren te redden (en daarmee diegenen die om andere redenen in een ziekenhuis terecht komen nog zorg te kunnen bieden), maar als blijkt dat vaccinaties helpen, maar we straks vanwege de weigeraars weer onder de maatregelen komen te zitten vanwege een te hoog percentage positief, vooral als dat ook nog eens onder een groep blijkt te zijn die het voornamelijk oploopt met feesten en vakanties, dan is mijn geduld wel beetje op.

Als straks iedereen is gevaccineerd (die gevaccineerd kunnen worden), en als blijkt dat vaccinaties inderdaad de zorg ontlasten, dan moet het klaar zijn.

• Transportman
[...]

Ik leg je geen woorden in de mond, maar jij bent de enige die aan het doorzagen is over het niet werken van vaccins, groene vinkjes die rode kruisjes worden. Zonder onderbouwing dat we daar momenteel naar toe gaan.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:33
[...]
Denk dat zoiets ook absoluut niet nodig zal zijn. Ik denk dat richting de herfst op aan je zult zien dat de enigen die nog in het ziekenhuis belanden de niet gevaccineerden zijn. Dat zien we namelijk nu al, zie dit artikel na rondvraag bij de ziekenhuizen.

Nu zijn lang niet alle mensen die nu geen vaccin willen nemen van die "wappies", het zijn voor een groot deel mensen die door misinformatie twijfelen of mensen die denken "het (Corona) zal mij toch weinig doen". Als blijkt dat alleen die mensen nog keer op keer in het ziekenhuis komen en blijvende klachten gaan overhouden, dan bedenken velen zich nog wel. Want helemaal weg zal die virus niet snel gaan, dus is het eerder de vraag wanneer je het krijgt in plaats van of je het krijgt.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Pagina: 1 ... 81 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.