• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:44

Dennis1812

Amateur prutser

roffeltjes schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:24:
[...]

Het is een thuis feest, dus volgens mij zijn er geen regels (achter de voordeur). Tenzij ze die keet huren, maar zoals ik het herinner uit mijn jonge jaren was het altijd bij de een of andere klasgenoot die op een boerderie woonde.

[...]
Thuis dien je alsnog 1.5m afstand te houden.
Er is alleen geen controle achter de voordeur.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Verwijderd

is misschien juridische haarkloverij, maar weet iemand of een schuur / loods op een bedrijfsterrein wat betreft 'achter de voordeur' dezelfde status heeft als een woonkamer/schuur bij woonhuis?

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:16

The Legend

*Plop*

MikeyMan schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:16:
[...]

Ach, arme ziel.
Denk je dat dat niet voor half Nederland geldt? Mezelf incluis.

En ik wacht ook gewoon netjes tot ik goed gevaccineerd ben.

Maargoed, het 'na mij de zondvloed' tiert welig momenteel.
Het heeft volgens mij weinig zin om jezelf steeds tot norm te verheffen. Zou het mogelijk zijn dat er mensen zijn die het allemaal een stuk minder goed trekken dan jij? Dat zou ook aan die mensen kunnen liggen, maar maakt dat voor hun toestand uit? Er zijn een hoop maatregelen waarbij ik best je kritiek snap, maar op dit punt haak ik af. Het lijkt me ook nogal een verschil wat iemand gaat doen op vakantie: ga je nu naar Mallorca, daar zou ik ook mijn vraagtekens bij hebben. Maar naar een kleine (vermoedelijk half lege) camping in Zuid-Frankrijk? Waarom zou daarvan het risico hoger zijn dan op een volgeboekte camping in Nederland. De Delta-variant is hier net zo goed al verspreid.

Ik ben toch malle pietje niet!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

The Legend schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:31:
[...]

Het heeft volgens mij weinig zin om jezelf steeds tot norm te verheffen. Zou het mogelijk zijn dat er mensen zijn die het allemaal een stuk minder goed trekken dan jij? Dat zou ook aan die mensen kunnen liggen, maar maakt dat voor hun toestand uit? Er zijn een hoop maatregelen waarbij ik best je kritiek snap, maar op dit punt haak ik af. Het lijkt me ook nogal een verschil wat iemand gaat doen op vakantie: ga je nu naar Mallorca, daar zou ik ook mijn vraagtekens bij hebben. Maar naar een kleine (vermoedelijk half lege) camping in Zuid-Frankrijk? Waarom zou daarvan het risico hoger zijn dan op een volgeboekte camping in Nederland. De Delta-variant is hier net zo goed al verspreid.
Het gaat niet om mezelf. Ik trek het net zo goed slecht. Ben evengoed al sinds maart vorig jaar niet naar m'n werk geweest of naar het buitenland. Ik ben niet de norm, de vaccinatiecampagne en de werking van de vaccins zijn de norm.

Wetende dat pas twee weken na de laatste prik je fatsoenlijk beschermd bent, vind ik het onbegrijpelijk dat er figuren zijn die op de pof, nog voor ze überhaupt weten wanneer ze aan de beurt zijn, een vakantie boeken.

En dan nog klagen dat het lastig is allemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 02-07-2021 08:38 ]

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

https://www.bndestem.nl/e...lsnog-opgeheven~a63e62f8/

Mooie uiteensplitsing tussen hoeveel bedrijven opgeheven zijn en hoeveel hiervan de steun hebben ontvangen. In plaats van alleen naar faillissement te kijken.

Verwijderd

MikeyMan schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:35:
[...]

Het gaat niet om mezelf. Ik trek het net zo goed slecht. Ik ben niet de norm, de vaccinatiecampagne en de werking van de vaccins zijn de norm.

Wetende dat pas twee weken na de laatste prik je fatsoenlijk beschermd bent, vind ik het onbegrijpelijk dat er figuren zijn die op de pof, nog voor ze überhaupt weten wanneer ze aan de beurt zijn, een vakantie boeken.

heb zelf een maand geleden geboekt (autovakantie naar rustige plekken) met het volgende in het achterhoofd:

-waarschijnlijk is de prik op tijd ( op 1 dag na uitgekomen)
-geen prik, dan testen, moeten de tieners uit gezin ook--> check
-lukt bovenstaande niet ben ik aanbetaling kwijt, jammer maar pech
-zou ik wachten met boeken tot zekerheid dan ben ik geen geld kwijt, maar hebben we geen of weinig keus meer

bewust genomen risico, en had het zeker jammer gevonden als de aanbetaling foetsie was, maar dat zou ik als een grote jongen zonder al te veel klagen gedragen hebben.

en naar verwachting is het op dag van vertrek zelfs zo dat er zonder enige restrictie gereisd mag worden.

deze anekdote is bedoeld om te laten zien waarom mensen op de gok boeken, niet zozeer om mijn persoonlijke verhaal te vertellen, dat hoort in de covid kroeg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2021 08:43 ]

• The Legend

The Legend

*Plop*

[...]

Het gaat niet om mezelf. Ik trek het net zo goed slecht. Ik ben niet de norm, de vaccinatiecampagne en de werking van de vaccins zijn de norm.

Dat klagen, eens. Maar vind je het werkelijk een onverantwoord risico? Dat is de crux toch. Ik ben vorig jaar niet naar het buitenland op vakantie geweest, omdat ik de onduidelijkheid m.b.t. het risico te groot vond. Nu ga ik wel (naar die kleine camping in Zuid-Frankrijk), omdat de risico’s m.i. nu vrij goed zijn in te schatten, en erg beperkt zijn. Frankrijk is net als Nederland geen Delta brandhaard, sterker, de besmettingen zijn daar lager. Delta wordt voordat ik op vakantie ga al dominant in Nederland, en de vaccinatiesnelheid wordt niet beïnvloed door mijn vakantie. Wat is dan het reële probleem. Zeker t.o.v. van de mensen die niet naar het buitenland gaan, want onverantwoord, maar wel wekelijks overvolle horecaterrassen bezoeken.

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:02
renedr schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 07:55:
[...]

Met een vrouw in het onderwijs kan dat dus niet.
Altijd maar weer die betweterige toon hier op Tweakers 😜

Je kent de situatie niet, je kent de vakantieplanning op mijn werk niet, je weet het gewoon niet.

Dus doe geen aannames dat we ook later konden gaan.

Dit is gewoon de Italiaanse check app.
krijg steeds meer het gevoel dat hier vooral een achterhoede gevecht wordt gevoerd door mensen die meer en meer los raken van de echte wereld, waarin de overgrote meerderheid van de mensen de draad weer heeft opgepakt en zijn/haar leven niet langer laat bepalen door corona, of berichten daarover.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:59

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:39:
[...]

heb zelf een maand geleden geboekt (autovakantie naar rustige plekken) met het volgende in het achterhoofd:

-waarschijnlijk is de prik op tijd ( op 1 dag na uitgekomen)
-geen prik, dan testen, moeten de tieners uit gezin ook--> check
-lukt bovenstaande niet ben ik aanbetaling kwijt, jammer maar pech
-zou ik wachten met boeken tot zekerheid dan ben ik geen geld kwijt, maar hebben we geen of weinig keus meer

bewust genomen risico, en had het zeker jammer gevonden als de aanbetaling foetsie was, maar dat zou ik als een grote jongen zonder al te veel klagen gedragen hebben.

deze anekdote is bedoeld om te laten zien waarom mensen op de gok boeken, niet zozeer om mijn persoonlijke verhaal te vertellen, dat hoort in de covid kroeg
Ik heb in november ofzo al geboekt. Ben niet op tijd volledig gevaccineerd, het is wat het is. Ga gewoon op vakantie volgende week. Frankrijk kun je in met een antigeentest, nou die liggen er hier thuis wel genoeg. Ik zie geen extra risico om in Frankrijk ziek te worden (al zie ik dat sowieso niet als een risico). Kan ook in Schubbekutteveen gebeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 02-07-2021 08:46 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:02
Mja, ik ben ook eigenlijk een week te laat volledig gevaccineerd kijkende naar de 2 weken die het vaccin nodig heeft.
Maar ik zit helaas gebonden aan de bouwvak, dus de week van m'n vakantie heb ik wel de tweede prik gehad, alleen de inwerktijd is nog niet volledig, ik gok het erop.

We blijven overigens wel in Nederland dit jaar (wederom).
In september moet ik nog op vakantie naar Amerika, als het tegen die tijd kan (oudere vakantie die omgeboekt moest worden, voor corona al geboekt).

Wat kunnen sommige hier toch fel reageren... Tel eerst eens tot 10 voordat je reageert, voor iedereen is de vakantie weer anders.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:56
The Legend schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:42:
[...]
Zeker t.o.v. van de mensen die niet naar het buitenland gaan, want onverantwoord, maar wel wekelijks overvolle horecaterrassen bezoeken.
Dat vooral.
Een vriend van mij die gaat op vakantie naar middle-of-nowhere, camping heeft 5 plekken en staan op meters afstand van elkaar, in Frankrijk (en houdt zich daar netjes aan de regels!), die wordt best wel "afgezeken" door anderen in de "vriendengroep" van ons dat het niet verantwoord is.

Maar die juist de meeste kritiek leveren zie ik in Nederland overal op elk tarrasje/feestje, en ja zijn ook in Aspen Valley geweest dit weekend :)

(Wordt tijd om mijn vriendengroep maar eens op te ruimen!)

[ Voor 4% gewijzigd door Ryur op 02-07-2021 08:54 ]

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-01 14:45
Tja...

Moeilijke discussie.. Maar wel een logische..

Zit iedereen te snakken naar vrijheid/vakantie/etc..? Absoluut.
Is iedereens situatie anders? Ook waar.

Maar ... de situatie is nú wat hij is. De prikken zijn nu op de momenten dat ze zijn. Daar kun je verder niks mee, behalve wachten en ondergaan.

Om nu, voordat je de prik (of de tweede, of vlak erna) hebt gehad met vakantie te gaan is een risico.
Zowel op het "is mijn prik geldig" als wel het "covid-oplopen" vlak
.
Daar zit/moet een nuance verschil zijn in wat je wil gaan doen op die vakantie.
In de bush-bush gaan klimmen in de bergen met je partner of zo is (vanuit covid gezien :+ ) een best wel laag risico denk ik.
Naar een dik bevolkte camping ergens is dan weer riskanter.

Los van alle (online :+ ) ver-/beoordelingen is er nu de vrijheid dat iedereen zelf kan kiezen welk risico die neemt (hier kun je ook een hele dikke discussie over houden...).

Zo kijk ik met een heel erg opgetrokken wenkbrauw naar alle uitgaansevenementen enzo.
Maar, neem ik wel het 'risico' door over een tweetal weken naar een circuit te gaan om rondjes te rijden.
De toegang daartoe volgt via het TvT-programma, maar ik weet dat het (covid) risico op dit evenement voor mij zéér klein is. Ik ga er in m'n eentje naar toe, heb mijn eigen tent waar ik bivakkeer gedurende de dag op een best wel groot open terrein.

Individueel gezien is het logisch denk ik dat mensen hun eigen ding willen doen en daar het maximale uit willen halen. Daar is iedereen wel aan toe.

Als iedereen maar een beetje verstandig ermee om gaat.

Gegroet! Lukas

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

The Legend schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:42:
[...]

Dat klagen, eens. Maar vind je het werkelijk een onverantwoord risico? Dat is de crux toch. Ik ben vorig jaar niet naar het buitenland op vakantie geweest, omdat ik de onduidelijkheid m.b.t. het risico te groot vond. Nu ga ik wel (naar die kleine camping in Zuid-Frankrijk), omdat de risico’s m.i. nu vrij goed zijn in te schatten, en erg beperkt zijn. Frankrijk is net als Nederland geen Delta brandhaard, sterker, de besmettingen zijn daar lager. Delta wordt voordat ik op vakantie ga al dominant in Nederland, en de vaccinatiesnelheid wordt niet beïnvloed door mijn vakantie. Wat is dan het reële probleem. Zeker t.o.v. van de mensen die niet naar het buitenland gaan, want onverantwoord, maar wel wekelijks overvolle horecaterrassen bezoeken.
Nee die ene vakantie is geen onverantwoord risico. Maar helaas is het niet die ene vakantie.

Het is weer een extra risico naast het gekloot met testen, qrs, grote feesten etc. Dat we nu niet kunnen gebruiken.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

renedr schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 02:00:
[...]
Ik als 30’er heb direct toen het mocht op 10 juni een afspraak gemaakt.

45 minuten moeten rijden voor afspraak 12 juni.

Tweede prik komt pas 17 juli.

Gebeld of dat niet eerder kon, want 19 juli naar Italië. Kan niet…
Je hebt dan toch geen probleem? Gratis test nemen in NL en gaan.

Voor de terugreis is dan je QR code al geldig dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-01 14:05

spartacusNLD

This is Sparta!!

YakuzA schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:57:
[...]
Gratis test nemen in NL en gaan.
Dat werkt op moment van spreken nog niet. Zie: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67907450

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Op moment van spreken. 19 juli is nog ver weg.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-01 11:43

Laguna

Connaisseur

MikeyMan schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 07:59:
[...]

So what? Dan maar niet op vakantie.

Nogmaals, je neemt willens en wetens een risico met boeken. Dit is precies waarom we de afgelopen tijd en ook de komende maanden dieper in de shit zitten dan nodig. 'we vinden dat het kan'. Met een vakantie, met tien man met een QR code naar binnen of hoestend en proestend toch naar buiten.
Beetje raar om mensen te verwijten dat ze op vakantie gaan, terwijl Europa dit heeft gefaciliteerd middels het DCC en testen gratis heeft gemaakt gedurende de maanden juli-augustus. Wat vervolgens is overgenomen door onze eigen overheid.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-01 10:19
Ik ben vorig jaar naar Italië op vakantie geweest, ik kan je zeggen dat de regels daar en veel beter nageleefd werden en dat het veel rustiger was dan in Nederland, daarnaast heb je de ruimte.

Nederland is van de zomer overvol qua campings, vakantiegangers etc.
Dat mensen dan anderen verwijten dat ze naar het buitenland gaan snap ik echt totaal niet, de risico's zijn imo gewoon een stuk lager daar dan hier (even los van jongeren die naar zuip vakanties gaan). Dit jaar staat portugal op de planning en anders wel een ander land met de auto. Heerlijk die rust en ruimte.

• The Legend

The Legend

*Plop*

St@m schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:43:
[...]

Ik heb in november ofzo al geboekt. Ben niet op tijd volledig gevaccineerd, het is wat het is. Ga gewoon op vakantie volgende week. Frankrijk kun je in met een antigeentest, nou die liggen er hier thuis wel genoeg. Ik zie geen extra risico om in Frankrijk ziek te worden (al zie ik dat sowieso niet als een risico). Kan ook in Schubbekutteveen gebeuren.
Tip om discussies met een Franse bromsnor te voorkomen, zo’n zelftest heeft geen waarde. Je moet wel ff zo’n test met bewijs halen via www.testenvoorjereis.nl. Daarover gesproken; de dichtstbijzijnde testlocatie vanaf Twente is Lelystad 8)7

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 23:00:
[...]

80% reductie van besmettingskans betekent een effectieve vermindering van een R =1 naar een R = 0,2. Of anders gezegd, hetzelfde effect als wanneer 80% gevaccineerd is met 100% effectiviteit tegen besmettelijkheid -- dat is toch volgens het groepsimmuniteits-criterium ook voldoende?
Ga je bij die effectieve vermindering van 1 naar 0,2 uit van ceteris paribus?

Als dat zo is vraag ik mij af wat het loslaten van de maatregelen dan weer voor een opdrijvend effect op de R zal hebben.

• Wolly
  • Niet online
[...]

Even een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid erbij pakken (over Janssen)...
"Direct na de vaccinatie ben je zodanig goed beschermd, dat wij het verantwoord vinden om je naar binnen te laten", zegt een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid. "Het laatste gedeelte van bescherming afwachten vinden we niet nodig."
Bron

Bovenstaand stukje gaat dan wel over een disco waar je met 1000 man opeengepakt zit, niet over een uitgestrekte camping met een paar honderd man.
Erg makkelijk wordt het ook niet gemaakt als de overheid verschillende signalen afgeeft.

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-01 23:09
Even wat van me afschrijven wat ik op het moment niet snap.

De opmars van de delta variant zorgt ervoor dat het aantal besmettingen omhoog gaat. Landen gaan weer strengere regels invoeren omdat er meer besmettingen zijn. Echter worden mensen nu gevacineerd waardoor je inderdaad nog besmet kan raken alleen veel minder ziek.

Waarom de nieuwe lockdows... de reden van vaccinatie is toch minder mensen dood en in het ziekenhuis.. niet minder besmettingen? Ik zie dit nu als een griep virus wat elk jaar terug gaat komen. We gaan toch ook niet in lockdown als de griepvirus weer eens rond gaat?

En mensen die niet willen worden gevacineerd worden als laagste prio opgenomen in het ziekenhuis. Alleen als er echt nog veel plek is.

You only live once, so enjoy the ride.

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-01 15:40
Dennis1812 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:28:
[...]

Thuis dien je alsnog 1.5m afstand te houden.
Er is alleen geen controle achter de voordeur.
Als ik de regels bekijk is me die plicht niet duidelijk, maar dat kan absoluut aan mij liggen (informatie is een terugkerend probleem).
Verwijderd schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:30:
is misschien juridische haarkloverij, maar weet iemand of een schuur / loods op een bedrijfsterrein wat betreft 'achter de voordeur' dezelfde status heeft als een woonkamer/schuur bij woonhuis?
Mijn gevoel zegt van niet, het is immers een prive feest van de eigenaar.

Maar mijn gevoel is hiern natuurlijk geen enkele maatstaf (oftewel ik heb geen flauw idee).

[ Voor 39% gewijzigd door roffeltjes op 02-07-2021 09:41 ]

Verwijderd

worldfastest schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:38:

De opmars van de delta variant zorgt ervoor dat het aantal besmettingen omhoog gaat. Landen gaan weer strengere regels invoeren omdat er meer besmettingen zijn. Echter worden mensen nu gevacineerd waardoor je inderdaad nog besmet kan raken alleen veel minder ziek.

Waarom de nieuwe lockdows... de reden van vaccinatie is toch minder mensen dood en in het ziekenhuis.. niet minder besmettingen? Ik zie dit nu als een griep virus wat elk jaar terug gaat komen. We gaan toch ook niet in lockdown als de griepvirus weer eens rond gaat?

En mensen die niet willen worden gevacineerd worden als laagste prio opgenomen in het ziekenhuis. Alleen als er echt nog veel plek is.
hoewel ik voor prikken ben doen we dit in NL gelukkig niet, zorg wordt verleend op basis van noodzaak niet op keuzes die de patiënt gemaakt heeft.
anders zouden mensen die zichzelf niet goed onderhouden door roken , eetpatroon of risico sporters, of deelnemers van schietpartijen enzovoort ook achteraan mogen aansluiten.... en wat doe je als ze opgenomen worden terwijl er ruimte is en er vervolgens een aantal 'goeden' komen , ga je ze dan weer eruit zetten om die te helpen?

• Wolly
  • Niet online

Goede vragen. Antwoorden die je hoort zijn 'Er zijn mensen die niet gevaccineerd kunnen worden en er zijn ook nog mensen die niet gevaccineerd zijn omdat ze in de rij staan.

Oja, Longcovid is ook een reden volgens sommigen.
Net als motorrijders die idiote toeren uithalen bij de start van de lente? Of wintersporters die er zelf voor kiezen om extra risico te lopen door over ijs te glijden?

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

roffeltjes schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:40:
[...]

Als ik de regels bekijk is me die plicht niet duidelijk, maar dat kan absoluut aan mij liggen (informatie is een terugkerend probleem).

[...]

Mijn gevoel zegt van niet, het is immers een prive feest van de eigenaar.

Maar mijn gevoel is hiern natuurlijk geen enkele maatstaf (oftewel ik heb geen flauw idee).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDHTyB5VrVNbkP0qJCUIwDfYXXA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZjoqX3aaSC2MBFWyYWHUgMSy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3KQ0oxuWP1A3XCnbo7u_wqhlndc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dgD7pfc49NeY9oG9PP0cUU9s.jpg?f=fotoalbum_large

Welk deel is onduidelijk?
In en om het huis houdt je je aan de basis maatregelen.
Basis maatregel is 1.5m afstand.

• worldfastest
Wolly schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:42:
[...]

Goede vragen. Antwoorden die je hoort zijn 'Er zijn mensen die niet gevaccineerd kunnen worden en er zijn ook nog mensen die niet gevaccineerd zijn omdat ze in de rij staan.

Oja, Longcovid is ook een reden volgens sommigen.

[...]

Net als motorrijders die idiote toeren uithalen bij de start van de lente? Of wintersporters die er zelf voor kiezen om extra risico te lopen door over ijs te glijden?
Er is een verschil tussen een ongeluk (sporten, motorrijden, lopen over straat, auto rijden) en bewust een keuze maken waardoor je ernstig ziek wordt.

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-01 15:30

link_mario

Ofwa?

Een hele simpele reden: er zijn nog te veel mensen vatbaar voor het virus. En sommige maatregelen worden m.i. ook genomen om te laten zien "het is nog niet voorbij" (mondkapjes, Israel).

Tevens zijn we er de afgelopen 6 kwartalen gewend aan geraakt dat "stijging cases=maatregelen nemen". Dat credo kunnen we hopelijk los gaan laten, maar het duurt uiteraard even tot we dat met zijn alle door hebben of en zo ja in welke mate dat kan.

We sturen in west-europa al de gehele crisis op het aantal opnames, waarin de UK nog met een >90% dominante Delta een aantal weken op ons voor lijkt te lopen. Wat daar gebeurd kunnen we dus van leren. Op dit moment schieten de cases omhoog maar de ziekenhuizen, die altijd een week of 2 a 3 na-ijlen, nog niet in dezelfde ordegrote.
Deze groep "bewust onbeschermden" hebben in Nederland een evengroot recht op zorg/ziekenhuisbed als jij en ik.
Hopelijk ziet (een deel van) deze groep daadwerkelijk dat de prikken helpen en geen gevaar opleveren, zodat we er in de komende tijd nog wat meer over de streep kunnen trekken.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Gelukkig leven we in een beschaafd land en wordt er geen enkel onderscheid gemaakt. Anders kan je mensen met een strafblad ook wel lagere prio geven, of mensen die op een ongewenste partij stemmen, of mensen met een ongezonde levensstijl, of mensen die straalbezopen vallen, of mensen die bepaalde drugs hebben gebruikt wat fout is gelopen, etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 02-07-2021 12:32 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Wolly
  • Niet online
worldfastest schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:47:
[...]

Er is een verschil tussen een ongeluk (sporten, motorrijden, lopen over straat, auto rijden) en bewust een keuze maken waardoor je ernstig ziek wordt.
In medisch opzicht is daar gelukkig geen verschil in, die persoon moet geholpen worden.

Of wil je dat de EHBO arts eerst gaat uitzoeken of die motorrijder niet express een wheelie maakte? Of misschien wel per ongeluk, dat kan ook als je even niet oplet.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Dus dan moeten de rokers ook achteraan? Kiezen bewust voor trombose en longkanker.
Mensen met de anti conceptie pil kiezen bewust voor trombose.
Iedereen bij de Mac Donald kiest bewust voor ongezond etc.

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-01 15:40
Dennis1812 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:44:
[...]
Welk deel is onduidelijk?
In en om het huis houdt je je aan de basis maatregelen.
Basis maatregel is 1.5m afstand.
Jep, duidelijk. (y)

Handen wassen is dus ook een plicht, dat vind ik dan wel weer interessant, want dat lijkt me veel meer een zeer dringend advies.

[ Voor 20% gewijzigd door roffeltjes op 02-07-2021 09:56 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
AMARONE schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:18:
Ik ben vorig jaar naar Italië op vakantie geweest, ik kan je zeggen dat de regels daar en veel beter nageleefd werden en dat het veel rustiger was dan in Nederland, daarnaast heb je de ruimte.
Vorig jaar was Italië nog geschrokken, nu neemt men het daar ook niet meer zo nauw heb ik het idee. Mondkapjes daar zijn nu vaker versiering voor de kin of elleboog. Afhankelijk van de regio zijn de maatregelen grotendeels afgeschaald.
Dat mensen dan anderen verwijten dat ze naar het buitenland gaan snap ik echt totaal niet, de risico's zijn imo gewoon een stuk lager daar dan hier (even los van jongeren die naar zuip vakanties gaan).
We hebben ook een pandemie van morele verontwaardiging. Die verwijten zijn een typisch social media fenomeen waarbij de verontwaardigde partij zijn of haar morele superioriteit probeert aan te geven. Mensen veroordelen die op reis gaan, ondanks dat het mag of nog demonstratief met mondkapjes overal rondlopen.
Verwijderd schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:30:
Als het privé terrein is mogen ze niet zomaar binnenkomen. Als de deur dicht zit, hoeft niet eens op slot, mogen ze die niet zonder goede reden openen. Jij mag ook niet zomaar bij een bedrijfsloods naar binnen wandelen.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:59

St@m

@ Your Service

The Legend schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:23:
[...]

Tip om discussies met een Franse bromsnor te voorkomen, zo’n zelftest heeft geen waarde. Je moet wel ff zo’n test met bewijs halen via www.testenvoorjereis.nl. Daarover gesproken; de dichtstbijzijnde testlocatie vanaf Twente is Lelystad 8)7
Ik volg gewoon de regels van de Franse overheid en die van ons ministerie
Antigeentest + ereverklaring
https://www.interieur.gou...e-of-international-travel
https://www.nederlandwere...ankrijk/reizen/reisadvies

Wat is jouw bron dat de bromsnor andere regels hanteert? Want ik kan het niet vinden. Leuk dat onze overheid denkt dat een PCR test wel handig is, maar als het niet hoeft, dan pas ik, scheelt weer een bak geld.

[ Voor 9% gewijzigd door St@m op 02-07-2021 09:59 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-01 15:10
CMD-Snake schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:53:
[...]

Vorig jaar was Italië nog geschrokken, nu neemt men het daar ook niet meer zo nauw heb ik het idee. Mondkapjes daar zijn nu vaker versiering voor de kin of elleboog. Afhankelijk van de regio zijn de maatregelen grotendeels afgeschaald.
Daar kan je echter Spanje nog tegenover zetten, waar men na het afschaffen van de plicht toch in veel gevallen bij drukte in de buitenlucht gewoon weer het masker opzette. Ik denk dat daar (Baskenland) de schrik er nog wel goed in zit en men ook snapt wat de gevolgen zijn als het uit de klauwen loopt. Die ervaring heeft men in Nederland of eigenlijk heel noord-Europa niet gemaakt, dus wat dat betreft snap ik de aversie wel, ook al kan ik me daar principieel niet bepaald in vinden.

Daarnaast denk ik ook dat het een geval is van old habits die hard. Plus dat die hele mondkapjesdiscussie toch echt een Nederlandse aangelegenheid is. Verkeerd gebruik zie ik overal, maar de omvang en aard van discussie zoals ik die in Nederland ervaar valt nergens mee te vergelijken. Er wordt gewoon geen drama van gemaakt.

Yep, best wel een dilemma. Dat men geen lockdown wil staat vast. Het probleem is echter dat wanneer je maatwerk gaat leveren het waarschijnlijk alsnog er op uit zal lopen dat juist scholen weer dicht mogen en jongeren wederom de rekening gepresenteerd krijgen. Daarnaast heb je nog met de internationale context te doen. Je kan als Nederland onder het mom van "lage ziekenhuisbezetting" wel een hoge besmettingsgraad accepteren, dat betekent echter niet dat men dat in het buitenland accepteert. Dan loop je als land dus het risico net als een paar weken geleden voor heel Europa alsnog met expliciete testbewijzen te moeten zwaaien voordat je de landsgrens over mag.

Wat dat betreft heb ik er wel begrip voor dat men een vinger aan de pols houdt.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

St@m schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:57:
[...]

Wat is jouw bron dat de bromsnor andere regels hanteert? Want ik kan het niet vinden. Leuk dat onze overheid denkt dat een PCR test wel handig is, maar als het niet hoeft, dan pas ik, scheelt weer een bak geld.
Reizigers van 11 jaar en ouder uit een groene zone die niet gevaccineerd zijn, hebben een negatieve PCR-test of antigeentest van minder dan 72 uur oud nodig om naar Frankrijk te reizen (let op: je voor- en achternaam moeten vermeld staan op deze schriftelijke uitslag, de uitslag van een sneltest van de drogist en - voor reizigers uit Nederland - van een test van de GGD geldt dus niet als een negatief testbewijs).
Bron

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:35
CMD-Snake schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:53:
We hebben ook een pandemie van morele verontwaardiging. Die verwijten zijn een typisch social media fenomeen waarbij de verontwaardigde partij zijn of haar morele superioriteit probeert aan te geven. Mensen veroordelen die op reis gaan, ondanks dat het mag of nog demonstratief met mondkapjes overal rondlopen.
Je hebt er een probleem mee als mensen met een mondneusmasker op rondlopen?

• worldfastest
Cid Highwind schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:12:
[...]

Daar kan je echter Spanje nog tegenover zetten, waar men na het afschaffen van de plicht toch in veel gevallen bij drukte in de buitenlucht gewoon weer het masker opzette. Ik denk dat daar (Baskenland) de schrik er nog wel goed in zit en men ook snapt wat de gevolgen zijn als het uit de klauwen loopt. Die ervaring heeft men in Nederland of eigenlijk heel noord-Europa niet gemaakt, dus wat dat betreft snap ik de aversie wel, ook al kan ik me daar principieel niet bepaald in vinden.

Daarnaast denk ik ook dat het een geval is van old habits die hard. Plus dat die hele mondkapjesdiscussie toch echt een Nederlandse aangelegenheid is. Verkeerd gebruik zie ik overal, maar de omvang en aard van discussie zoals ik die in Nederland ervaar valt nergens mee te vergelijken. Er wordt gewoon geen drama van gemaakt.

[...]

Yep, best wel een dilemma. Dat men geen lockdown wil staat vast. Het probleem is echter dat wanneer je maatwerk gaat leveren het waarschijnlijk alsnog er op uit zal lopen dat juist scholen weer dicht mogen en jongeren wederom de rekening gepresenteerd krijgen. Daarnaast heb je nog met de internationale context te doen. Je kan als Nederland onder het mom van "lage ziekenhuisbezetting" wel een hoge besmettingsgraad accepteren, dat betekent echter niet dat men dat in het buitenland accepteert. Dan loop je als land dus het risico net als een paar weken geleden voor heel Europa alsnog met expliciete testbewijzen te moeten zwaaien voordat je de landsgrens over mag.

Ik eigenlijk niet. Men moet accepteren dat deze ziekte/virus nu bij het huidige leven hoort (moeten ze al een tijd lang doen naar mijn mening). Wordt je ziek dan wordt je ziek, ga je dood dan ga je dood... dood gaan hoort bij het leven.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:20
AMARONE schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:18:
...
Het was vooral heel duidelijk en consequent (Sardinië). Buiten eigenlijk geen maatregelen. Binnen (winkels, kerken, ov etc) doe je een mondkapje op, je hoefde ook echt niet te proberen zonder naar binnen te lopen want je werd gelijk besprongen. Je weet waar je aan toe was zonder al te veel overdreven betutteling. Hoe lekker dat was merkte je meteen op het moment dat je op Schiphol landde en tot aan de bagageband al weer honderden pijlen en bordjes had gezien :X

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-01 22:26
Verwijderd schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:42:
[...]

hoewel ik voor prikken ben doen we dit in NL gelukkig niet, zorg wordt verleend op basis van noodzaak niet op keuzes die de patiënt gemaakt heeft.
anders zouden mensen die zichzelf niet goed onderhouden door roken , eetpatroon of risico sporters, of deelnemers van schietpartijen enzovoort ook achteraan mogen aansluiten.... en wat doe je als ze opgenomen worden terwijl er ruimte is en er vervolgens een aantal 'goeden' komen , ga je ze dan weer eruit zetten om die te helpen?
Of betalers vs ontvangers? Dit kan eindeloos doorgaan.

Voor allen een leerzame aflevering over ethische dilemma's en toewijzing van zorg:
Wikipedia: Critical Care (Star Trek: Voyager) (S7E5)
[...]

De risico's op een fataal verkeersongeluk is groter voor de groep onder de 45...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07-2025

Vinger aan de pols vind ik op dit moment nog logisch. Zo denk ik dat bepaalde zaken net iets te vroeg versoepeld zijn en is dat testen voor toegang in sommige gevallen ook een farce, gezien die uitbraak in die disco in Enschede. In dat opzicht is die vinger aan de pols nodig.

Lockdowns op het moment dat iedereen die wil gevaccineerd is, vind ik een no-go. Dan maar virus-uitbraak op een school of kroeg. Men is toch gevaccineerd, dus moet het geen probleem zijn. Prima dat mensen nog afwachten met vaccineren of helemaal niet willen, maar daarvoor gaan we geen lockdowns afkondigen. Ja, mensen kunnen alsnog in ziekenhuizen terecht komen, maar die kans is enorm klein na vaccinatie en bij andere virusziektes is dit ook een gegeven.

Laat ik het zo zeggen: als we in het najaar nog zware maatregelen krijgen, is er 1.) of een killervariant opgedoken of 2.) heeft de overheid het compleet verpest.

[ Voor 4% gewijzigd door Soccer98 op 02-07-2021 10:33 ]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:00
[...]
Veel ongelukken gebeuren door bewust slecht gedrag (b.v. te hard rijden). Zoveel verschil is er dus niet. Zo zijn er veel mensen die bewust kiezen om niet te vaccineren omdat ze verwachten van de vaccinatie meer klachten te krijgen/groter risico te lopen. Dat klopt niet, maar je gaat mensen niet straffen omdat ze iets niet snappen.

Hier wordt dus in het ziekenhuis ook totaal niet naar gekeken, daar kijken ze puur naar wie hulp nodig heeft.

Voor de rest is de disucssie die nu gevoerd wordt vooral een discussie waarom de regering (net als veel andere landen) alles vrij geeft. Voor veel mensen is iets mogen hetzelfde als dat het veilig is om te doen. Dus gaan ze gewoon.

En of er wel/niet lockdowns komen ligt aan het aantal besmettingen en hoeveel mensen er in het ziekenhuis komen. Als dus straks de vaccinaties niet genoeg blijken te helpen en de ziekenhuizen vol lopen krijg je gewoon weer nieuwe maatregelen. Ook daar kunnen we een hele discussie over voeren, maar uiteindelijk ligt dat puur aan het verloop van het virus.

[removed]

• The Legend

The Legend

*Plop*

St@m schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:57:
[...]

Franse ambassade in Den Haag.

https://nl.ambafrance.org/Gezondheidspas-in-Frankrijk

Daarbij, een bewijs van een negatief testresultaat minder dan 72 uur voor aankomst in Frankrijk, hoe wil je dat doen met een zelftest?

[ Voor 9% gewijzigd door The Legend op 02-07-2021 10:51 ]

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-01 18:26
redwing schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:34:
[...]Als dus straks de vaccinaties niet genoeg blijken te helpen en de ziekenhuizen vol lopen krijg je gewoon weer nieuwe maatregelen. Ook daar kunnen we een hele discussie over voeren, maar uiteindelijk ligt dat puur aan het verloop van het virus.
Op dat moment heb je dus alleen geen argument meer om de gedragskaart te trekken, en ik denk dat je dan ook het draagvlak onder een groot deel van de maatregelen in één klap kwijt bent.

Veel mensen waaronder ik laten zich puur en alleen vaccineren om anderen te beschermen en om zichzelf vrij te kunnen kopen van de 1,5 meter maatregel. Vaccineren en nog even vol houden voor de eindsprint, dat was de hele tijd het narratief. Als straks in de herfst dus ineens alle vaccinatiebewijzen weer worden ingetrokken en er landelijke maatregelen terug komen, dan weet ik niet of de naleving daarvan nog enorm gaat zijn.

Bovendien, als dan blijkt dat de eerste twee prikken niet genoeg zijn om een eind te maken aan de maatregelen, hoeveel vertrouwen denk je dat dat gaat scheppen in een (op dezelfde manier "verplichte") derde prik? Wie zegt dat er dan niet nog een vierde, een vijfde, of nog een gaat komen?

Vaccinaties waren juist geadverteerd als het definitieve middel tot het eindstation. Als dat statement op losse schroeven komt te staan, dan ben ik wel benieuwd hoe er op gereageerd gaat worden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• link_mario

link_mario

Ofwa?

Stoney3K schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:51:
[...]

Op dat moment heb je dus alleen geen argument meer om de gedragskaart te trekken, en ik denk dat je dan ook het draagvlak onder een groot deel van de maatregelen in één klap kwijt bent.

Veel mensen waaronder ik laten zich puur en alleen vaccineren om anderen te beschermen en om zichzelf vrij te kunnen kopen van de 1,5 meter maatregel. Vaccineren en nog even vol houden voor de eindsprint, dat was de hele tijd het narratief. Als straks in de herfst dus ineens alle vaccinatiebewijzen weer worden ingetrokken en er landelijke maatregelen terug komen, dan weet ik niet of de naleving daarvan nog enorm gaat zijn.

Bovendien, als dan blijkt dat de eerste twee prikken niet genoeg zijn om een eind te maken aan de maatregelen, hoeveel vertrouwen denk je dat dat gaat scheppen in een (op dezelfde manier "verplichte") derde prik? Wie zegt dat er dan niet nog een vierde, een vijfde, of nog een gaat komen?

Vaccinaties waren juist geadverteerd als het definitieve middel tot het eindstation. Als dat statement op losse schroeven komt te staan, dan ben ik wel benieuwd hoe er op gereageerd gaat worden.
Helemaal mee eens; wel een kleine toevoeging:

Als de naleving van de maatregelen te laag is om een zorginfarct te voorkomen, zullen er meer/heftigere maatregelen nodig zijn om tot eenzelfde effect te komen. Dus zijn we eigenlijk (nog) verder van huis.

Het is dus te hopen dat de vaccins werken.

[ Voor 0% gewijzigd door link_mario op 02-07-2021 11:15 . Reden: added 1 word "zijn" ]

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-01 10:19
jip_86 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:29:
[...]

Het was vooral heel duidelijk en consequent (Sardinië). Buiten eigenlijk geen maatregelen. Binnen (winkels, kerken, ov etc) doe je een mondkapje op, je hoefde ook echt niet te proberen zonder naar binnen te lopen want je werd gelijk besprongen. Je weet waar je aan toe was zonder al te veel overdreven betutteling. Hoe lekker dat was merkte je meteen op het moment dat je op Schiphol landde en tot aan de bagageband al weer honderden pijlen en bordjes had gezien :X
Dat inderdaad ook vooral. Genoeg restaurants gezien dat mensen zonder mondkapje en handen wassen naar de ober liepen. Die werden eerst naar buiten gezet en konden het dan op de goede manier nogmaals proberen ipv zoals hier in discussie te gaan etc.

Echt heerlijk was het, en dit jaar die kant opgaan zou denk ik de exacte ervaring geven. Prima dat mensen in Nederland op een overvolle camping gaan zitten of ouderwets in een overvol centrum uitgaan maar ga niet verontwaardigd doen aan de andere kant als mensen lekker de rust zoeken in het buitenland (voor mij had Europa hier veel beter mee om kunnen gaan door de interne grenzen gewoon altijd open te houden ipv dit moeilijke gedoe nu)

• redwing
[...]

Leuk verhaal, maar wat stel je dan voor mochten de ziekenhuizen toch vol lopen? Niets doen en maar een jaartje zonder enige zorg verder gaan?

[removed]

• Stoney3K
redwing schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:15:
[...]

Leuk verhaal, maar wat stel je dan voor mochten de ziekenhuizen toch vol lopen? Niets doen en maar een jaartje zonder enige zorg verder gaan?
Ik ben bang van wel.

De andere optie is namelijk om zware maatregelen af te gaan kondigen, en geforceerd in de moeten grijpen als die niet worden nageleefd. Als je dat gaat doen, dan kan er nog wel eens een vlam in de pan slaan.

Op dat moment sta je hoe dan ook voor een trolleyprobleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 02-07-2021 11:18 ]

• redwing
Stoney3K schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:17:
[...]
Ik ben bang van wel.

De andere optie is namelijk om zware maatregelen af te gaan kondigen, en geforceerd in de moeten grijpen als die niet worden nageleefd. Als je dat gaat doen, dan kan er nog wel eens een vlam in de pan slaan.
Wat ik denk dat er dan gebeurt is dat mensen niet luisteren totdat blijkt dat de zorg omvalt om er dan achter te komen dat er toch wel een heel groot risico is om ziek te worden. Waarna alsnog de samenleving geforceerd op slot gaat.

Zonder zorg draait de samenleving simpelweg niet door.

[removed]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
DutchCommando schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:22:
Je hebt er een probleem mee als mensen met een mondneusmasker op rondlopen?
Bij sommigen is het meer een symbool of onderdeel van de identiteit geworden. Amerika is een goed voorbeeld, je ziet dat de meer progressieve Amerikanen nog streng maatregelen volgen welke opgeheven zijn. Het is een onderdeel geworden van hun (politieke) identiteit geworden, het is een statement geworden naar anderen en een manier om je af te zetten. Voor Democraten zijn mondkapjes en het wel of niet dragen ervan een statement tegen hun Republikeinse tegenstanders. Hier zie je dat gedrag ook, vooral op social media dat mensen verontwaardigd zijn dat anderen opgeheven regels niet meer volgen.

Italianen zijn best rebels. Een gezegde uit Italië is dat de overheid elke regel mag maken die ze willen zolang ze maar niet verwachten dat mensen deze volgen. Als ik zo diverse kiekjes zie uit Italië op social media lopen veel mensen er de kantjes vanaf.

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
stijnec1 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:42:
[...]

krijg steeds meer het gevoel dat hier vooral een achterhoede gevecht wordt gevoerd door mensen die meer en meer los raken van de echte wereld, waarin de overgrote meerderheid van de mensen de draad weer heeft opgepakt en zijn/haar leven niet langer laat bepalen door corona, of berichten daarover.
Dat idee heb ik ook wel eens.
Voor mij is het nu echt klaar, nu ik als dertiger een eerste prik heb gehad en een tweede ingepland is.

Ik liep al weinig risico, met de dag die vordert wordt dat steeds minder. Op mijn 40ste kijk ik wel weer een keer verder wat er tegen die tijd nodig is. Ik ga deze poppenkast niet ieder jaar herhalen.
MTFDarkEagle schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:53:
Tja...

Moeilijke discussie.. Maar wel een logische..

Zit iedereen te snakken naar vrijheid/vakantie/etc..? Absoluut.
Is iedereens situatie anders? Ook waar.

Maar ... de situatie is nú wat hij is. De prikken zijn nu op de momenten dat ze zijn. Daar kun je verder niks mee, behalve wachten en ondergaan.

Om nu, voordat je de prik (of de tweede, of vlak erna) hebt gehad met vakantie te gaan is een risico.
Zowel op het "is mijn prik geldig" als wel het "covid-oplopen" vlak
.
Daar zit/moet een nuance verschil zijn in wat je wil gaan doen op die vakantie.
In de bush-bush gaan klimmen in de bergen met je partner of zo is (vanuit covid gezien :+ ) een best wel laag risico denk ik.
Naar een dik bevolkte camping ergens is dan weer riskanter.

Los van alle (online :+ ) ver-/beoordelingen is er nu de vrijheid dat iedereen zelf kan kiezen welk risico die neemt (hier kun je ook een hele dikke discussie over houden...).

Zo kijk ik met een heel erg opgetrokken wenkbrauw naar alle uitgaansevenementen enzo.
Maar, neem ik wel het 'risico' door over een tweetal weken naar een circuit te gaan om rondjes te rijden.
De toegang daartoe volgt via het TvT-programma, maar ik weet dat het (covid) risico op dit evenement voor mij zéér klein is. Ik ga er in m'n eentje naar toe, heb mijn eigen tent waar ik bivakkeer gedurende de dag op een best wel groot open terrein.

Individueel gezien is het logisch denk ik dat mensen hun eigen ding willen doen en daar het maximale uit willen halen. Daar is iedereen wel aan toe.

Als iedereen maar een beetje verstandig ermee om gaat.
Inderdaad, ik zit niet op een overvolle discotheek te wachten, of een druk festival, of restaurant binnen (buiten prima). Maar een vakantie naar het rustige Toscane en Umbrie. Ik ga hoe dan ook 8)
YakuzA schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:57:
[...]

Je hebt dan toch geen probleem? Gratis test nemen in NL en gaan.

Voor de terugreis is dan je QR code al geldig dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Het probleem is dat de GGD aangeeft: we streven naar binnen 26 uur uitslag en daarna 6 uur voor hij in de app staat. Maar geen garanties.
Italie eist maximaal 48 uur oud.

Plannen is het issue hier.
Overigens geeft mijn QR code met 1 Pfizer prik al een groen vinkje in de Italiaanse scanner app :?
"Valid Vaccination".

Dit schijnt bij 1 moderna prik niet te gelden, 1 pfizer wel. Maar of dit een fout is of een bewuste afweging kan ik nergens terugvinden.

• Wolly
  • Niet online
[...]

Een 3e, 4e of 5e vaccinatie staat toch niet tegenover het statement over het eindstation? De mogelijkheid tot extra prikken is nooit geheim gehouden, sterker nog, ook deze week zijn er weer miljoenen extra vaccins besteld.
Nederland koopt nog ruim 6 miljoen doses Moderna-vaccin voor 2022. Samen met de al aangekochte BioNTech/Pfizer-vaccins hebben we daarmee genoeg voor de vaccinatiecampagne in 2022 en een deel van 2023. Vaccinatie blijft vrijwillig

• Wolly
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:17:
[...]

Ik ben bang van wel.

Op dat moment sta je hoe dan ook voor een trolleyprobleem.
Grappig, ik zie het juist precies andersom. Nieuwe maatregelen zullen gemakkelijker geaccepteerd worden, men is al gewend aan de maatregelen en heeft toen de mond niet echt wijd open gedaan (op een paar honderd man na).

Waarom zou je verwachten dat er in de toekomst wel mensen zijn die dit niet accepteren?

• Stoney3K
Wolly schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:25:
[...]

Een 3e, 4e of 5e vaccinatie staat toch niet tegenover het statement over het eindstation? De mogelijkheid tot extra prikken is nooit geheim gehouden, sterker nog, ook deze week zijn er weer miljoenen extra vaccins besteld.
Dat statement over het "eindstation" ondermijn je natuurlijk wel als die 3de, 4de, 5de prikken ineens nodig blijken te zijn om voldoende vaccinatiegraad en immuniteit te halen. Goh, gefopt, dat eindstation ligt ineens 30 kilometer verderop!

Dat er nieuwe prikken bij komen is ook niet het probleem, wel als die prikken ineens óók een voorwaarde gaan worden voor het opheffen van maatregelen of (persoonlijke) vrijheid. Je groene vinkje kan dan elk moment ineens veranderen in een rood kruisje.

Ik denk dat dat voor veel mensen toch gaat voelen als het aanpassen van de spelregels in de 89ste minuut, en we weer terug gegooid worden naar 1 april 2020. Dan begint toch een beetje het einde zoek te raken.

• Wolly
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:29:
[...]

Dat statement over het "eindstation" ondermijn je natuurlijk wel als die 3de, 4de, 5de prikken ineens nodig blijken te zijn om voldoende vaccinatiegraad en immuniteit te halen. Goh, gefopt, dat eindstation ligt ineens 30 kilometer verderop!
Ik denk dat er slim gebruik is gemaakt van de term eindstation. Want wat is het eindstation dan? Het nieuwe normaal, het oude normaal? Bij iedereen zal 'eindstation' iets anders betekenen.
Dat er nieuwe prikken bij komen is ook niet het probleem, wel als die prikken ineens óók een voorwaarde gaan worden voor het opheffen van maatregelen of (persoonlijke) vrijheid. Je groene vinkje kan dan elk moment ineens veranderen in een rood kruisje.

Ik denk dat dat voor veel mensen toch gaat voelen als het aanpassen van de spelregels in de 89ste minuut, en we weer terug gegooid worden naar 1 april 2020. Dan begint toch een beetje het einde zoek te raken.
Ik denk dat die mensen dan niet hebben gevraagd wat dat eindstation van Hugo de Jonge eigenlijk is. Als je nu al ziet dat ze bezig zijn met aanschaf van vaccinaties voor 2023 en ook miljarden uitgeven voor teststraten van aankomende winter....denk je dan werkelijk dat we snel weer in het oude normaal zitten?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vorig jaar deden we al een poging op papier en sinds gisteren hebben we een digitale legitimatie-samenleving. Het is nu even afwachten of er meer/minder locaties bij komen die legitimatie vereisen voor toegang.

• Stoney3K
Wolly schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:31:
Ik denk dat die mensen dan niet hebben gevraagd wat dat eindstation van Hugo de Jonge eigenlijk is. Als je nu al ziet dat ze bezig zijn met aanschaf van vaccinaties voor 2023 en ook miljarden uitgeven voor teststraten van aankomende winter....denk je dan werkelijk dat we snel weer in het oude normaal zitten?
Het is voor mij een "eindstation" wanneer de maatregelen niet meer bindend zijn maar alleen maar adviezen. De teststraten hoeven niet dicht, er mogen best vaccinaties aangeboden worden, maar iedereen moet wel weer de vrije keuze krijgen om daar aan mee te doen of niet.

En vroeg of laat zul je daar toch naartoe moeten, want de politie heeft nu bijvoorbeeld al problemen met het handhaven van de afstandsregel, als je echt denkt dat we die nog een half jaar op deze manier vol kunnen houden dan leef je echt in een enorme illusie.

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
roffeltjes schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:53:
[...]

Jep, duidelijk. (y)

Handen wassen is dus ook een plicht, dat vind ik dan wel weer interessant, want dat lijkt me veel meer een zeer dringend advies.
Ook "op je eigen terrein" aan de basismaatregelen houden is juridisch gezien niet verplicht (en maar goed ook).
Ze brengen het overal wel als een "zeer dringend advies" of schrijven het zo op dat het verplicht lijkt, maar dat is het dus absoluut niet.
Niet dat ik vind dat je nergens op letten, maar het is wel goed om te weten dat sommige dingen verplicht zijn en sommige dingen dus niet :)

• DutchCommando
CMD-Snake schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:22:
Bij sommigen is het meer een symbool of onderdeel van de identiteit geworden. Amerika is een goed voorbeeld, je ziet dat de meer progressieve Amerikanen nog streng maatregelen volgen welke opgeheven zijn. Het is een onderdeel geworden van hun (politieke) identiteit geworden, het is een statement geworden naar anderen en een manier om je af te zetten. Voor Democraten zijn mondkapjes en het wel of niet dragen ervan een statement tegen hun Republikeinse tegenstanders. Hier zie je dat gedrag ook, vooral op social media dat mensen verontwaardigd zijn dat anderen opgeheven regels niet meer volgen.
Oké. Als ik het goed begrijp heb je geen probleem met mensen die een mondneusmasker dragen, tenzij zij dit om identiteitsredenen of demonstratief doen. Welk ander gedrag heb je in je dagelijks leven gezien bij mensen die een mondneusmasker dragen dat jou erop wijst dat dit om demonstratieve redenen is?

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-01 15:10
worldfastest schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:23:
[...]

Ik eigenlijk niet. Men moet accepteren dat deze ziekte/virus nu bij het huidige leven hoort (moeten ze al een tijd lang doen naar mijn mening). Wordt je ziek dan wordt je ziek, ga je dood dan ga je dood... dood gaan hoort bij het leven.
Met een dusdanig simpel beeld ga je echter voorbij aan het feit dat er buiten de landsgrenzen nog een hele wereld ligt die er mogelijk andere principes of regelingen op nahoudt. Men moet namelijk helemaal niets. Het is Nederlands goed recht corona te laten woekeren en vol te vertrouwen op de vitaliteit van de jeugd en bescherming van vaccinaties. Als het buitenland echter van mening is dat Nederlanders een te grote risico voor de eigen volksgezondheid vormen ga je echter internationaal gezien weer tegen beperkingen oplopen.

Zelfs al zou het volledig onterecht zijn omdat Nederland het enige land is wat het bij het juiste eind heeft, koop je daar plat gezegd in het buitenland niets voor, kiezen of delen. En of Nederland het bij het juiste eind heeft en de rest van Europa té voorzichtig is, dat zal de tijd wel leren, vandaar de vinger aan de pols. Keuzes komen immer met gevolgen :)

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-12-2025

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Heej allemaal,

Ik hoop dat dit het juiste topic is voor m'n vraag.

Óf ik me wil laten vaccineren ben ik nog niet 100% over eens, al neig ik wel meer naar de Ja dan naar de Nee.
Maar...
Nu in steeds meer landen de corona regels losser worden gelaten is de kans op besmetting voor iemand die niet gevaccineerd is wel weer groter aan het worden.
Dan beschermd zijn tegen (ernstig) ziek worden er van is wel prettig.

Nu willen we van de zomer ook lekker op vakantie, bijv camping in Duitsland of Italië.

Ik (man, 34jr en geen ziektes waar ik weet van heb) heb dan 2 keuzes.
1 vaccinatie zetten met Pfizer/Moderna voor de vakantie en na de vakantie de 2e nemen. of.
1 Janssen vaccinatie zetten voor de vakantie.

Ik kan alleen niet duidelijk in beeld krijgen hoe 't zit qua bijwerkingen van de Pfizer/Moderna vs Janssen.
Veel info er over lijkt oud te zijn en niet meer van toepassing omdat inzichten zijn veranderd.

Ook krijg ik niet helder in beeld hoe het zit met de bescherming van de opties.
Ik begrijp dat Janssen minder goed beschermt tegen het überhaupt ziek worden, maar wel net zo goed helpt tegen het ernstig ziek worden of overleiden. Klopt dit?

Hoe goed ben ik beschermt tegen ziek worden en hoe goed tegen ernstig ziek worden/overleiden met 1 prik Pfizer/Morderna (dus tijdens de vakantie periode) en is dat vergelijkbaar met 1x Janssen?

Vraag kort samen gevat.
1x Pfizer/Moderna voor het op vakantie gaan en 1 er na, of toch maar de Janssen nemen?
Doel is natuurlijk uiteindelijk goed beschermd zijn tegen ernstig ziek worden.
Een keer een week 'gewone' griep krijgen van Corona is geen ramp, zolang er maar niets permanent (kapot) blijft.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• DutchCommando
HellStorm666 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:06:
Heej allemaal,

Óf ik me wil laten vaccineren ben ik nog niet 100% over eens, al neig ik wel meer naar de Ja dan naar de Nee.
Maar...
Nu in steeds meer landen de corona regels losser worden gelaten is de kans op besmetting voor iemand die niet gevaccineerd is wel weer groter aan het worden.

Nu willen we van de zomer ook lekker op vakantie, bijv camping in Duitsland of Italië.

1 vaccinatie zetten met Pfizer/Moderna voor de vakantie en na de vakantie de 2e nemen. of.

Ik kan alleen niet duidelijk in beeld krijgen hoe 't zit qua bijwerkingen van de Pfizer/Moderna vs Janssen.
Veel info er over lijkt oud te zijn en niet meer van toepassing omdat inzichten zijn veranderd.

Ik begrijp dat Janssen minder goed beschermt tegen het überhaupt ziek worden, maar wel net zo goed helpt tegen het ernstig ziek worden of overleiden. Klopt dit?

Hoe goed ben ik beschermt tegen ziek worden en hoe goed tegen ernstig ziek worden/overleiden met 1 prik Pfizer/Morderna (dus tijdens de vakantie periode) en is dat vergelijkbaar met 1x Janssen?

Vraag kort samen gevat.
1x Pfizer/Moderna voor het op vakantie gaan en 1 er na, of toch maar de Janssen nemen?
Een keer een week 'gewone' griep krijgen van Corona is geen ramp, zolang er maar niets permanent (kapot) blijft.
De Gezondheidsraad heeft op een eerder moment geadviseerd om jongere leeftijdsgroepen enkel nog met de mRNA vaccins en niet met de vector-vaccins (Janssen, AZ) te prikken vanwege een risk-benefit weging m.b.t. de zeldzame maar ernstige bijwerking van trombose in combinatie met een tekort aan bloedplaatjes bij vector-vaccins en omdat met de mRNA vaccins er op groepsniveau (dus niet op individueel niveau) uiteindelijk minder verspreiding zal plaatsvinden. Dat we nu alsnog jongeren met Janssen prikken is onverstandig en gaat tegen het advies van de Gezondheidsraad in.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik zou het af laten hangen van hoe je vakantie wilt vieren. Hoe meer je je aan de afstandsregels houdt hoe beter. En als je niet naar clubs of andere plekken gaat waar je (redelijk) dicht op elkaar staat zou ik voor Moderna/Pfizer gaan. Als je de teugels laat vieren tijdens de vakantie zou ik Jansen kiezen. Dan ben je tijdens de vakantie zelf gewoon beter beschermd (en je omgeving ook.)

Uiteindelijk moet het type vaccin niet veel verschil meer gaan maken omdat we (bijna) allemaal een vaccin hebben.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• DutchCommando
ArthurMorgan schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:21:
Uiteindelijk moet het type vaccin niet veel verschil meer gaan maken omdat we (bijna) allemaal een vaccin hebben.
Dan hebben we het wel over september. Gezien de vraagstelling neem ik aan dat HellStorm666 eerder op vakantie gaat.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 15:44
HellStorm666 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:06:
Heej allemaal,

Maar...

Vraag kort samen gevat.
Als je geen probleem hebt met testen zou ik altijd voor Pfizer/Moderna gaan. Dit lijkt een stuk veiliger te zijn.

Voor alle vaccins loopt nog onderzoek, dat lijkt overigens vooral naar effcientie te kijken en niet naar eventuele bijwerkingen. (ik hoor overal dat het nog in testfase zit, maar zo ver ik kan zien is dat waar, maar alleen voor effcientie en niet voor bijwerkingen) (mogelijk kan iemand met een medische achtergrond vertellen hoe het precies zit).

Met een Janssen vaccin krijg je na 2 weken een bewijs, met Pfizer over zo'n 8 weken (na eerste prik).

Iets wat krom is want volgens mij is het pfizer vaccin op korte termijn even effcient:
https://www.nu.nl/coronav...ctief-na-eerste-prik.html

Waardoor je dus beter twee weken na de eerste prik al je bewijs zou moeten krijgen.

Nu wordt Janssen als soort vakantievaccin aangeprezen. Ook op zo'n manier dat het echt triest was.

Persoonlijk vind ik het vooral jammer dat ik heb gezegd dat ik een vaccin heb gehaald. Ik had gewoon daar niks over moeten zeggen. Ik ben nog altijd van mening dat er veel te veel druk komt om het te halen. En er echt te grote verschillen aan het ontstaan zijn.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Kevinp schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:24:
[...]

Als je geen probleem hebt met testen zou ik altijd voor Pfizer/Moderna gaan. Dit lijkt een stuk veiliger te zijn.

Voor alle vaccins loopt nog onderzoek, dat lijkt overigens vooral naar effcientie te kijken en niet naar eventuele bijwerkingen. (ik hoor overal dat het nog in testfase zit, maar zo ver ik kan zien is dat waar, maar alleen voor effcientie en niet voor bijwerkingen) (mogelijk kan iemand met een medische achtergrond vertellen hoe het precies zit).

Met een Janssen vaccin krijg je na 2 weken een bewijs, met Pfizer over zo'n 8 weken (na eerste prik).

Iets wat krom is want volgens mij is het pfizer vaccin op korte termijn even effcient:

Waardoor je dus beter twee weken na de eerste prik al je bewijs zou moeten krijgen.

Nu wordt Janssen als soort vakantievaccin aangeprezen. Ook op zo'n manier dat het echt triest was.

Persoonlijk vind ik het vooral jammer dat ik heb gezegd dat ik een vaccin heb gehaald. Ik had gewoon daar niks over moeten zeggen. Ik ben nog altijd van mening dat er veel te veel druk komt om het te halen. En er echt te grote verschillen aan het ontstaan zijn.
Een stuk veiliger is ook wel redelijk overdreven hoor.
Janssen is een goed en veilig vaccin.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:20
Ik zou het af laten hangen van hoe je vakantie wilt vieren. Hoe meer je je aan de afstandsregels houdt hoe beter. En als je niet naar clubs of andere plekken gaat waar je (redelijk) dicht op elkaar staat zou ik voor Moderna/Pfizer gaan. Als je de teugels laat vieren tijdens de vakantie zou ik Jansen kiezen. Dan ben je tijdens de vakantie zelf gewoon beter beschermd (en je omgeving ook.)

Dit inderdaad, bepaalde risico's als bijv boodschappen/eten halen moet je thuis net zo goed nemen. Of dat dan in het buitenland is maakt volgens mij niet zo veel uit.

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-10-2025
Dennis1812 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:27:
[...]

Een stuk veiliger is ook wel redelijk overdreven hoor.
Janssen is een goed en veilig vaccin.
Het duurt wel een week of twee voordat het vaccin je beschermt

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-01 14:10

Nox

Noxiuz

DutchCommando schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:15:
[...]

De Gezondheidsraad heeft op een eerder moment geadviseerd om jongere leeftijdsgroepen enkel nog met de mRNA vaccins en niet met de vector-vaccins (Janssen, AZ) te prikken vanwege een risk-benefit weging m.b.t. de zeldzame maar ernstige bijwerking van trombose in combinatie met een tekort aan bloedplaatjes bij vector-vaccins en omdat met de mRNA vaccins er op groepsniveau (dus niet op individueel niveau) uiteindelijk minder verspreiding zal plaatsvinden. Dat we nu alsnog jongeren met Janssen prikken is onverstandig en gaat tegen het advies van de Gezondheidsraad in.
Het is beter dan mensen ongevaccineerd op vakantie sturen ;) De vaccins zijn er, zijn effectief, dus prikken maar. Dat ze eigenlijk voor een oudere groep zijn en de jongere groep wilt ook het pisbeetje extra risico nemen is alleen maar mooi.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:51
Stijgende cijfers, tja delta die oprukt, en bij toeval ook het weer wat niet meewerkt, kouder, vochtiger, mensen zitten meer binnen.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:11
roffeltjes schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:24:

[...]

Het heeft twee kanten. Aan de ene kant hebben de vakantieganger niks fout gedaan, aan de andere kant verbaas ik me over het gebrek aan controle (je mag gewoon naar huis vliegen zonder test... wtf?).

Beleidsmatig is het allemaal vreselijk veel risico. We hebben een enorm test-feest gecreëerd, maar blijkbaar is testen op Schiphol teveel werk. Misschien is het logistiek ook gewoon niet te doen, maar dat soort lekken is wat mij betreft veel vervelender dan een stoute tiener die een QR kopieert.
Het is idd natuurlijk bizar dat we vakantie gangers dan wel reizigers gewoon met open armen ontvangen maar een discotheek die niet goed checked meteen op het hakblok moet.

Overheid faalde eerder door teststraten op Schiphol maar beperkt open te hebben op werkdagen. Daarnaast is de quarantaine natuurlijk ook een aanfluiting van heb ik jou daar.

Nou ja tot ziens in de vierde golf moet je maar denken ofzo 🤪

Nog 1,5 week voor prik nummer twee, toch een kleine geruststelling.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Cobalt schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:31:
[...]

Het duurt wel een week of twee voordat het vaccin je beschermt
Ja, dat is bij Pfizer niet anders?
In de post werd afgedaan dat Pfizer een stuk veiliger zou zijn. Daarmee impliceer je dat janssen onveilig is. Dat is gewoon niet waar.

Verwijderd

DutchCommando schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:59:
[...]

Oké. Als ik het goed begrijp heb je geen probleem met mensen die een mondneusmasker dragen, tenzij zij dit om identiteitsredenen of demonstratief doen. Welk ander gedrag heb je in je dagelijks leven gezien bij mensen die een mondneusmasker dragen dat jou erop wijst dat dit om demonstratieve redenen is?
voor mezelf sprekend heb ik hier weinig last van, maar ken wel het gevoel dat mensen zich overdreven afwenden of terugdeinzen ( terwijl je de regels respecteert). Hoewel deze mensen dit mogelijk (ik ga van het goede uit) niet zo bedoelen kan dit oordelend overkomen. Doorgaans kan ik mijn schouders hierover ophalen, net als ik dat doe als iemand mij angsthaas noemt omdat ik de regels wens te volgen.

online zie je dit met name terugkomen door regenboogjes , nOs O's , spuitjes ,profielfoto's met mondkapjes , vaak in combinatie met elkaar. En ook de trekkertjes, varkens etc onder vermelding dat het eigen immuunsysteem de beste verdediging is. In die zin vind ik persoonlijk beide uiteinden die niets anders dan de eigen visie en bijpassend gedrag accepteren en al het andere beschimpen even irritant.
Goede reden om daar niet al te veel te komen, maar soms is er interessante info te lezen.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:23
merlin1201 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:40:
Stijgende cijfers, tja delta die oprukt, en bij toeval ook het weer wat niet meewerkt, kouder, vochtiger, mensen zitten meer binnen.
Gaan we deze discussie weer voeren? Het weer heeft een marginaal effect op de verspreiding, zie ook Canada waar het op dit moment 40 graden is.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• HellStorm666

HellStorm666

Haha, ja daar heb je een punt.
Wordt een camping/chalet vakantie met de kids.
Zij sowieso al geen discotheek gangers, dus dat probleem is er niet.

Gewoon lekker relaxed een vakantie met wat stad-bezoek, strand, wandelen, zwemmen in de zee, enz.
Kevinp schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:24:
[...]

Een test stelt niet veel voor.
Italie en Duitsland hebben beide ook voldoende aan 1x bij aankomst testen van max 48h oud.

Denk dan maar voor de Pfizer/Moderna gaan.
Is er nog te kiezen tussen Pfizer of Moderna, of krijg je gewoon 1 vd 2?

Scientia Potentia Est

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

HellStorm666 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:20:
[...]

Haha, ja daar heb je een punt.
Wordt een camping/chalet vakantie met de kids.
Zij sowieso al geen discotheek gangers, dus dat probleem is er niet.

Gewoon lekker relaxed een vakantie met wat stad-bezoek, strand, wandelen, zwemmen in de zee, enz.

[...]

Een test stelt niet veel voor.
Italie en Duitsland hebben beide ook voldoende aan 1x bij aankomst testen van max 48h oud.

Denk dan maar voor de Pfizer/Moderna gaan.
Is er nog te kiezen tussen Pfizer of Moderna, of krijg je gewoon 1 vd 2?
Je krijgt 1 van de 2.
Tenzij je onder de 18 bent. Dan altijd Pfizer.

Je kan "kiezen" door uit te zoeken welke locaties in jouw omgeving moderna hebben en daar dan niet heen te gaan. Dan heb je altijd Pfizer.
Maar Pfizer, Moderna of Janssen zijn gewoon allemaal goede vaccins.

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
xzaz schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:19:
[...]

Gaan we deze discussie weer voeren? Het weer heeft een marginaal effect op de verspreiding, zie ook Canada waar het op dit moment 40 graden is.
*knip*
En klaar met trollen.

[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 02-07-2021 15:29 ]

• HellStorm666

HellStorm666

Dennis1812 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:23:
[...]

Je krijgt 1 van de 2.
Tenzij je onder de 18 bent. Dan altijd Pfizer.

Je kan "kiezen" door uit te zoeken welke locaties in jouw omgeving moderna hebben en daar dan niet heen te gaan. Dan heb je altijd Pfizer.
Maar Pfizer, Moderna of Janssen zijn gewoon allemaal goede vaccins.
Hoe valt dat uit te zoeken?

Scientia Potentia Est

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

HellStorm666 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:29:
[...]

Hoe valt dat uit te zoeken?
Bellen, lokaal krantje lezen, vragen aan medewerkers.

Wat heb je tegen Moderna?

• HellStorm666

HellStorm666

Dennis1812 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:31:
[...]
...

Wat heb je tegen Moderna?
Niets. Vroeg me alleen af of er keuze was en zo ja, hoe dan.
Dan had t nl nut om t verschil er tussen uit te zoeken.

Scientia Potentia Est

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

HellStorm666 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:37:
[...]

Niets. Vroeg me alleen af of er keuze was en zo ja, hoe dan.
Dan had t nl nut om t verschil er tussen uit te zoeken.
Je kan de locaties even aflopen om het na te vragen in je buurt.
Heb je gelijk een mooie fietstocht.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Weer een lekkere daling.

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 02-07-2021 13:52 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 15:12

Agent47

I always close my contracts.

Zo lang de ziekenhuizen het maar aan blijven kunnen inderdaad. Onder de 250 vandaag. _/-\o_

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-01 14:45
Holy hell...

Op FB was er een bericht geplaatst door een organisatie van circuitdagen op het circuit bij Assen dat het algemene toegangsbeleid dat is van het TvT-programma..

My god de reacties die daaronder staan 8)7
Hell en verdoemenis...

Gegroet! Lukas

• The Legend

The Legend

*Plop*

@t_captain Kiemsurveillance van week 24 is er:

Alpha: 70,69% - vorige week 87,54%. Een daling van 19,25%.
Delta: 16,95% - vorige week 8,89%. Een stijging van 90,66%.

Verder opmerkelijk, de Kappa-variant (2%) komt op.

Volgens het RIVM zitten we dus nu op 50% Delta. Past dat nog in jouw verdringingsmodel? Snellere verdringing lijkt me onder deze omstandigheden dus beter.

[ Voor 26% gewijzigd door The Legend op 02-07-2021 15:09 ]

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 11-01 19:17

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

MTFDarkEagle schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:59:
Holy hell...

Op FB was er een bericht geplaatst door een organisatie van circuitdagen op het circuit bij Assen dat het algemene toegangsbeleid dat is van het TvT-programma..

Hell en verdoemenis...
Gewoon de vrij rijden dagen/trackdays of de grote evenementen? Bij die eerste categorie is het nooit bepaald stampvol met mensen... tenminste vroeger :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Dracula

[ Voor 255% gewijzigd door Dracula op 02-07-2021 19:01 ]

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:52
Niemand durfde deze meer te posten?

• link_mario

link_mario

Ofwa?

Met de stijgende besmettingscijfers is het natuurlijk een kwestie van tijd tot die daling gaat stoppen en mogelijk toenemen.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

link_mario schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:25:
[...]

Met de stijgende besmettingscijfers is het natuurlijk een kwestie van tijd tot die daling gaat stoppen en mogelijk toenemen.
Was die vertraging vorig jaar niet 3 week oid? Maar denk gezien de vaccinaties dat de opnames ook niet heel erg hard stijgen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:57

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

MTFDarkEagle schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:59:
Holy hell...

Hell en verdoemenis...
*knip* Dit soort termen die door complotwebsites bedacht zijn voegen niets toe.

[ Voor 15% gewijzigd door ZieMaar! op 02-07-2021 16:57 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Stoney3K
[...]

Wanneer dat niet gebeurt is dat natuurlijk ook een duidelijk teken dat de vaccinaties hun werk aan het doen zijn.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
https://www.nu.nl/coronav...sen-is-bewuste-keuze.html

Dit vind ik wel weer heel vreemd. Dat je niet perse hoeft te wachten totdat het voor de volle 100% werkt oke. Maar de dag dat je het vaccin krijgt heeft het toch nog 0 effect. Voor de vaccins waar je er twee van krijgt kan ik mij wel voorstellen dat je na de tweede vaccinatie niet meer hoeft te wachten, want de eerste prik heeft dan al een redelijke werking, maar 5 min na je Janssen prik ergens een discotheek induiken lijkt mij niet verstandig.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-01 20:19
[...]

Kijk naar de UK. Besmettingen stegen flink, opnames ook wat maar lang niet zo sterk.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:57

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Touchdomex schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:26:
[...]

Was die vertraging vorig jaar niet 3 week oid? Maar denk gezien de vaccinaties dat de opnames ook niet heel erg hard stijgen.
Er is nog geen causaal verband aangetoond met betrekking tot de vaccinatie graad en de daling in cijfers, vorig jaar waren de cijfers zonder vaccinaties *knip* gunstiger.

[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 02-07-2021 16:58 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Dracula
Dracula schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:25:
Positief getest: 962
Totaal: 1.686.766 (+941 ivm -21 corr.)

Perc. positief 28 jun - 30 jun: 3,3%

Opgenomen: 11
Huidig: 140 (-19)

Opgenomen op IC: 0
Huidig: 108 (-11)

Overleden: 7
Totaal: 17.755
Nou die 1000 gaan we wel weer snel zien dus. Gaat ineens weer rap omhoog.

• DutchCommando
revolution-nl schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:28:
[...]

Er is nog geen causaal verband aangetoond met betrekking tot de vaccinatie graad en de daling in cijfers, vorig jaar waren de cijfers zonder vaccinatie en *knip* gunstiger.
De echte lockdown werkte goed.

[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 02-07-2021 16:58 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DutchCommando schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:30:
[...]

De echte lockdown werkte goed.
Ja en inmiddels varianten die stukken besmettelijker zijn. Inmiddels wordt voor Delta een R van boven de 6 verwacht.

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:26

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Dracula schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:29:
[...]

Nou die 1000 gaan we wel weer snel zien dus. Gaat ineens weer rap omhoog.
Morgen :)F

Steam ID = Ackerfiets

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[...]

Ik citeer mezelf even van gister, want zonder alle gegevens te kennen is dat niet zo simpel te zeggen;
Gunner schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:24:
[...]

Dit is een discussie die natuurlijk al vaker is gevoerd. Puur op basis van een absoluut aantal zoiets roepen lijkt me nogal nutteloos (nog even afgezien van een enkele dag met een cijfer wat iets hoger is, en hoeveel is er getest bv?). De grote vraag is hoeveel van deze besmettingen hebben uiteindelijk een ziekenhuisopname zal leiden.... daar sturen we toch immers nog steeds op?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Pagina: 1 ... 79 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.