• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-01 19:17

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Snow_King schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:57:
[...]

Helemaal mee eens. Ik heb inmiddels ook om mij heen allemaal mensen met het vaccin (Pfizer) en wij steken de BBQ ook aan.

Volgende week Vrijdag een feestje (vrouw wordt 30) in de tuin met 50 mensen. Waarom? Omdat het leven is. Daar hebben we voor binnen gezeten en onze prikken gekregen, niet om daarna nog in een bubbel te leven.

Voor mij is het leven weer terug naar normaal en met mij velen.

Ik lees vaker dat mensen toch uit gaan van Zero-Covid en daar geloof ik gewoon pertinent niet in. Covid-19 is er, gaat er blijven, gaat muteren, daar moeten we mee leven.

De drang om lagere cijfers te zien heb ik dus ook totaal niet. Het gaat nu prima zo.
Leven terug naar normaal is prima, maar hou svp nog heel even rekening met de mensen die nog niet volledig gevaccineerd zijn, dat zou sieren :) ik let zelf ook nog even extra op, want ik behoor helaas tot die groep.

Even serieuze vraag (geen trol of zo), maar als je 30 bent, heb je nog niet twee vaccins gehad toch? Ik ben aanzienlijk ouder en moet nog drie weken wachten op prik nummer 2.

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 01-07-2021 10:27 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-01 21:16
Snow_King schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:57:
[...]

Helemaal mee eens. Ik heb inmiddels ook om mij heen allemaal mensen met het vaccin (Pfizer) en wij steken de BBQ ook aan.

Volgende week Vrijdag een feestje (vrouw wordt 30) in de tuin met 50 mensen. Waarom? Omdat het leven is. Daar hebben we voor binnen gezeten en onze prikken gekregen, niet om daarna nog in een bubbel te leven.

Voor mij is het leven weer terug naar normaal en met mij velen.

Ik lees vaker dat mensen toch uit gaan van Zero-Covid en daar geloof ik gewoon pertinent niet in. Covid-19 is er, gaat er blijven, gaat muteren, daar moeten we mee leven.

De drang om lagere cijfers te zien heb ik dus ook totaal niet. Het gaat nu prima zo.
helemaal met je eens, op de laatste zin na. Ik wil wel graag lagere cijfers zien, aangezien de roep om zwaardere maatregelen meteen weer zal oplaaien zodra de besmettingen weer gaan stijgen. Ik hoop dat onze regering zo verstandig is om te sturen op ziekenhuis bezetting, en niet op besmettingsaantallen.

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:32
Heb vanochtend om 8.40 uur via Coronalab.eu een sneltest gedaan. Negatieve uitslag kwam 9.28 uur per e-mail. In de e-mail staat ook een 'samplenummer' in een formaat zoals dat ook in het suggestieveld van de CoronaCheck-app staat. Als ik het samplenummer invul krijg ik echter de melding dat de code niet geldig is.

Is het iemand al wel gelukt om een negatieve testuitslag om te zetten in een Europese QR-code?

Edit: heb ze net gebeld, zij geven geen ophaalcode uit. Jammer. Nu moet het certificaat vanavond bij aankomst in Spanje waarschijnlijk handmatig worden gevalideerd.

[ Voor 16% gewijzigd door kwon op 01-07-2021 10:39 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-01 09:43
MikeyMan schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:17:
@t_captain welke R bedoel je daar dan mee? O.b.v. opnames? Of besmettingen?

Besmettingen lopen her en der over europa weer langzaam op lijkt het.
Besmettingen. Opnames zijn tegenwoordig te kleine getallen, dat zie je in het enorm brede betrouwbaarheidsinterval in de RIVM publicatie.
Op basis van meldingen 0.76 (0.71 - 0.82)
Op basis van ziekenhuisopnames (bron: NICE) 0.76 (0.38 - 1.21)
Ik voorzie in NL (in tegenstelling tot steeds meer andere landen) geen opleving van het aantal dagelijkse besmettingen. Wel een stabilisatie, voordat over ~1 maand verdere daling moet gaan inzetten.

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-01 12:41
Farid_A schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:54:
[...]

De testen voor toegang testen worden niet toegevoegd aan het totaal afgenomen testen. Alleen de positieven worden doorgegeven aan de GGD.
Kijken we puur naar alleen de GGD positieven van dag tot dag, zien we nog steeds een behoorlijke daling. Ik heb de laatste 2 weken met elkaar vergeleken om te kijken wat de week op week daling is op basis van de GGD positieven.

[Afbeelding]

W-o-Wt= Week op week verschil aantal testen
W-o-Wp= Week op week verschil aantal positieven

Ik heb zo een gevoel door het massale TvT en de daaruit komende positieven die normaal niet een zouden worden gevonden, de cijfers nu hoger lijken. De cijfers worden zo moeilijker te vergelijken.

Bron van mijn cijfers is trouwens het coronadashboard, positief getestte mensen, aantal testen door de tijd heen.
@t_captain Wat denk je over de mogelijke ruis die gaat (is?) ontstaan door het toevoegen van TvT positieven aan de dagelijkse meldingen?

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:21
Number10 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:41:
[...]

Ik vermoed op grond van je zin:

[...]

Stel A is een populatie waar een geselecteerde populatie B onderdeel van uitmaakt, dus in aantallen A > B.

Als de vooraf ingeschatte kans op positiviteit in populatie B een bepaalde waarde p is (waar jij hierboven vanuit gaat), maar het gevonden percentage positieven >p blijkt te zijn in een steekproef uit populatie A of AB, zou dat bovenstaande citaat ('Nu blijkt uit statistiek...') in een ander daglicht kunnen stellen?

Schematisch:
BBB (kans p)
AAAAAAAAAAAA (percentage >p)
AAAAABAAABBAAAA (percentage >p)
Het belangrijkste is dat je door false-positives veel ruis hebt die toeneemt als er meer mensen zonder klachten worden getest en ook als het aantal besmettingen afneemt. Je krijgt dus een steeds grotere fout en een steeds kleinere groep die je wilt vinden. Hierdoor moet je een steeds grotere groep gaan testen om toch iets zinnigs te kunnen zeggen.
Op deze manier dus op grote schaal besmettingen vinden is heel lastig en wordt ook steeds lastiger. Hetzelfde speelt ook bij de toegangscontroles, alhoewel het daar wat zinniger is omdat je dan wel gericht op een groep test waarbij je geen positieve testen wilt hebben (en helaas stuur je dan dus wel eens iemand weg die niet ziek is)

[removed]

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:14
Number10 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:41:
[...]

Als de vooraf ingeschatte kans op positiviteit in populatie B een bepaalde waarde p is (waar jij hierboven vanuit gaat), maar het gevonden percentage positieven >p blijkt te zijn in een steekproef uit populatie A of AB, zou dat bovenstaande citaat ('Nu blijkt uit statistiek...') in een ander daglicht kunnen stellen?
We zitten nu op 17.000 besmettelijken (coronadashboard), dus 1 op de 1.000. De false positive rate van een PCR test is zo rond de 1%. Als je willekeurig test, heb je dus 10x meer false positives dan true positives.

Stel dat er misschien een uitbraak is in een hypothetische stad. Onze voorkennis is dat er 50% kans is op geen uitbraak (dus 1 op de 1.000 positief) en 50% kans op wel een uitbraak (met 2 op de 1.000 positief).

Stel nu dat we 10.000 willekeurige mensen testen en er 120 positief blijken, precies het aantal dat je zou verwachten als er een uitbraak is. De kans dat dat toeval is (en er geen uitbraak is) is 40%. We zijn dus bijna niks opgeschoten, want de posterior kans is bijna gelijk aan de prior kans. In het echt is de prior kans op een uitbraak waarschijnlijk veel lager, dus dan zegt zo'n resultaat helemaal niks (stel dat je een vermoeden hebt dat er een uitbraak is met 10% kans, dan ga je met deze testuitslag naar 15% kans op een uitbraak).

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-01 13:53

link_mario

Ofwa?

t_captain schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:40:
[...]

Besmettingen. Opnames zijn tegenwoordig te kleine getallen, dat zie je in het enorm brede betrouwbaarheidsinterval in de RIVM publicatie.

[...]

Ik voorzie in NL (in tegenstelling tot steeds meer andere landen) geen opleving van het aantal dagelijkse besmettingen. Wel een stabilisatie, voordat over ~1 maand verdere daling moet gaan inzetten.
Ik hoop het van harte, maar waarom zouden wij als Nederland stabiliseren terwijl andere landen wel stijgen?

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:43
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:20:
[...]

Lek 1 valt in principe onder de algemene basisregels: heb je klachten, ga je niet naar je werk etc. Uiteraard weinig waterdicht, maar it's something.
En dan stuit je dus op de 'flexibele' arbeidscultuur van menig horeca-ondernemer die vooral jongeren en uitzendkrachten in dienst heeft. Dan kun je je wel ziek melden maar dan word je met je nulurencontract gewoon niet meer ingeroosterd.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
stijnec1 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:23:
Ik wil wel graag lagere cijfers zien, aangezien de roep om zwaardere maatregelen meteen weer zal oplaaien zodra de besmettingen weer gaan stijgen. Ik hoop dat onze regering zo verstandig is om te sturen op ziekenhuis bezetting, en niet op besmettingsaantallen.
Betwijfel dat eerlijk gezegd, mensen die volledig gevaccineerd zijn zullen veel minder snel roepen om zwaardere maatregelen als de kans dat ze bij een besmetting ernstig ziek worden minimaal is.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Stoney3K schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:47:
[...]

En dan stuit je dus op de 'flexibele' arbeidscultuur van menig horeca-ondernemer die vooral jongeren en uitzendkrachten in dienst heeft. Dan kun je je wel ziek melden maar dan word je met je nulurencontract gewoon niet meer ingeroosterd.
Twijfel ik aan. Er is momenteel vrijwel geen enkel café of restaurant dat voldoende personeel heeft. Sommige bieden je zelfs onderdak aan of andere lekkertjes om maar daar te komen werken.
Denk niet dat ze je na 1 dag ziekte op straat gaan zetten momenteel.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-01 17:33
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:23:
[...]
Even serieuze vraag (geen trol of zo), maar als je 30 bent, heb je nog niet twee vaccins gehad toch? Ik ben aanzienlijk ouder en moet nog drie weken wachten op prik nummer 2.
Is denk ik sterk afhankelijk van een aantal factoren: Je werk, de plek waar je prikt, en waarmee je geprikt wordt.

Ik ben heb straks mijn 2e prik ook al eerder dan mijn schoonvader en die is 30 jaar ouder. :+

Hij krijgt zijn prik alleen via de huisarts en ik via de GGD. Maar ik heb ook vrienden die al een tijdje volledig gevaccineerd zijn vanwege hun werk en in mijn leeftijdsgroep zitten.

Toen ik mocht plannen, ben ik even gaan spelen met postcodes in de regio en heb ik de data gekozen die voor mij het meest gunstig waren, daardoor was ik ook eerder aan de beurt dan mijn vrouw die ouder is bijvoorbeeld, door op een andere locatie te prikken.

Wachttijd op Urk was een aantal weken terug geloof ik 5 tot 9 dagen na het plannen van de prik? :+

[ Voor 5% gewijzigd door TIGER1125 op 01-07-2021 10:51 ]

• redwing
CMD-Snake schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:47:
Als dezelfde QR code drie of vier keer snel achter elkaar gescand wordt is totaal geen reden dat er een belletje af moet gaan ergens.
Nee, want in de praktijk gebeurt dat ook al (iemand die iets is vergeten en na 2 minuten weer naar binnen wil) en zoals gezegd kun je dit alleen op het apparaat zelf bijhouden omdat internetverbinding niet gegarandeerd is en het wel overal moet werken.
[...]
Het gaat niet om het downloaden. Ga jij maar eens je erover buigen om die activatie zelf te omzeilen. Hele krakers scenes houden zich daarmee bezig, het vereist wat meer kennis dan een download te kunnen starten om het activatieproces te reverse engineeren.
Het gaat erom hoe snel je toegang hebt tot zoiets. Als ze dit beter beveiligen is er alsnog maar 1 iemand nodig die er in duikt en het beschikbaar stelt waarna iedereen het kan gebruiken. Maar het is heel simpel, zolang de mensen aan de deur geen goede controle doen is het gewoon afgelopen.

[removed]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dennis1812 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:49:
[...]

Twijfel ik aan. Er is momenteel vrijwel geen enkel café of restaurant dat voldoende personeel heeft. Sommige bieden je zelfs onderdak aan of andere lekkertjes om maar daar te komen werken.
Denk niet dat ze je na 1 dag ziekte op straat gaan zetten momenteel.
Ik denk dat je, bij gebrek aan beter, zelfs nog wel ziek aan het werk mag. :P

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tom-Z schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:46:
[...]

We zitten nu op 17.000 besmettelijken (coronadashboard), dus 1 op de 1.000. De false positive rate van een PCR test is zo rond de 1%. Als je willekeurig test, heb je dus 10x meer false positives dan true positives.

Stel dat er misschien een uitbraak is in een hypothetische stad. Onze voorkennis is dat er 50% kans is op geen uitbraak (dus 1 op de 1.000 positief) en 50% kans op wel een uitbraak (met 2 op de 1.000 positief).

Stel nu dat we 10.000 willekeurige mensen testen en er 120 positief blijken, precies het aantal dat je zou verwachten als er een uitbraak is. De kans dat dat toeval is (en er geen uitbraak is) is 40%. We zijn dus bijna niks opgeschoten, want de posterior kans is bijna gelijk aan de prior kans. In het echt is de prior kans op een uitbraak waarschijnlijk veel lager, dus dan zegt zo'n resultaat helemaal niks (stel dat je een vermoeden hebt dat er een uitbraak is met 10% kans, dan ga je met deze testuitslag naar 15% kans op een uitbraak).
1,16% vind ik zelfs terug:

https://www.medrxiv.org/c...021.04.06.21255029v2.full

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
Ja, dat is toch wat ik zeg. "zo rond de 1%".

• jadjong
  • Niet online
Medewerkers in de zorg mochten alle over gebleven vaccins van de zorgmedewerkers in het veld hebben. Je kon als thuiswerkende personeelsplanner zelfs kiezen tussen de vier beschikbare vaccins. 8)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tom-Z schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:54:
[...]

Ja, dat is toch wat ik zeg. "zo rond de 1%".
Ja, was geen kritiek, was benieuwd of ik er iets concreets over terug kon vinden, nu na een langere periode :)

• redwing
Wolly schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:43:
[...]

Er is wel goed over nagedacht maar helaas is de controle bij de deur bij een persoon die vertikt om goede checks te doen.

Iets in mij zegt dat er dan niet goed nagedacht is over het hele plaatje bezien, óf het is nooit de bedoeling geweest om een 100% controle te implementeren.

Het zou interessant zijn om de doelstellingen van deze exercitie te mogen inzien en dan bedoel ik niet de doelstellingen die de minister graag zou willen zien.
Het is heel simpel, als de controle aan de deur niet plaats vindt kun je doen wat je wilt maar dan is er dus geen goede controle. Het komt er dus wederom op neer dat mensen bewust om de regels heen werken en daar is simpelweg weinig tegen te doen. Of ze moeten natuurlijk elke zaak sluiten als ze iemand binnen vinden die er niet zou mogen zijn. En dan regelmatige controles. Maar dat vinden we waarschijnlijk weer te overdreven :P

[removed]

• stijnec1
hoevenpe schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:47:
[...]

Betwijfel dat eerlijk gezegd, mensen die volledig gevaccineerd zijn zullen veel minder snel roepen om zwaardere maatregelen als de kans dat ze bij een besmetting ernstig ziek worden minimaal is.
zie de situatie in Israël. Nu de besmettingen weer op lopen worden de teugels weer stevig aangehaald, ongetwijfeld onder druk van schreeuwende koppen in de media. Laten we hopen dat onze regering het hoofd koel kan houden, en geroep om meer maatregelen als de besmettingen weer gaan stijgen (maar de zorg beheersbaar blijft) kan weerstaan

• t_captain
link_mario schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:46:
[...]

Ik hoop het van harte, maar waarom zouden wij als Nederland stabiliseren terwijl andere landen wel stijgen?
Andere situatie. Ons vaccinatieprogramma is slecht uit de startblokken gekomen maar sindsdien aan een flinke inhaalslag bezig. De opkomst van de delta variant loopt bij ons ongeveer gelijk met B, LU en FR. In die landen is nu al stabilisatie of zelfs enige stijging van de nieuwe cases zichtbaar, in NL nog niet.

Onze actuele vaccinatie stats (B/LU/FR):

* gedeeltelijk gevaccineerd: 24% (27 / 22 / 20%)
* volledig gevaccineerd: 35% (34 / 33 / 30%)

Bron: https://ourworldindata.org/covid-vaccinations

We gaan dus on par met de vaccinaties in Belgie maar hebben t.o.v. Luxemburg en Frankrijk wel enige voorsprong.

Duitsland doet het qua cijfers wel goed: aanhoudende daling. Qua vaccinatie zitten ze daar iets lager dan NL (36% volledig / 18% onvolledig gevaccineerd). Wat ze in D helpt is het geluk dat de delta variant daar 1 a 2 weken later opkwam. Door die kleine tijdsvertraging is het aantal volledig gevaccineerden daar ten tijde van de opkomst van delta juist een klein beetje voorlopen op NL ten tijde van de opkomst delta alhier.

• MTFDarkEagle
  • Laatst online: 10:19
redwing schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:03:
[...]

Het is heel simpel, als de controle aan de deur niet plaats vindt kun je doen wat je wilt maar dan is er dus geen goede controle. Het komt er dus wederom op neer dat mensen bewust om de regels heen werken en daar is simpelweg weinig tegen te doen. Of ze moeten natuurlijk elke zaak sluiten als ze iemand binnen vinden die er niet zou mogen zijn. En dan regelmatige controles. Maar dat vinden we waarschijnlijk weer te overdreven :P
Ik niet...
Zal (helaas) niet gebeuren vrees ik.
Langste dicht en eerste straks weer de sjaak denk/vermoed/vrees ik.

En dan kún je open (met alle beperkingen van dien), faciliteer je dit soort omzeilingen..
Dan vind ik dat je slecht bezig bent.

Zal uiteraard niet overal/altijd zo zijn, maar dat het überhaupt voorkomt vind ik beangstigend.

Want op deze manier en de poep gaat wel de ventilator invliegen, zul je vanuit een heel groot publiek minder sympathie opwekken, alsmede vanuit de zorg.

Wat ik eerder al zei... Waar ik mijn hoop op heb gevestigd, is dat de besmettingen wel (kunnen) oplopen, maar dat de grote ziekenhuis bezetting niet zal gebeuren.

Time will tell... Maar ik hou m'n adem niet in.. Ik blijf voorlopig nog ff lekker thuis werken, totdat ik eind deze maand m'n tweede prik heb gehad (plus nog ff de prik in laten werken :Y ).

Gegroet! Lukas

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-01 18:34

Dennahz

Life feels like hell should.

MTFDarkEagle schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:09:
[...]

Wat ik eerder al zei... Waar ik mijn hoop op heb gevestigd, is dat de besmettingen wel (kunnen) oplopen, maar dat de grote ziekenhuis bezetting niet zal gebeuren.
Juist. Als >80% gevaccineerd is, zouden die niet of amper nog ziek mogen worden (= dus geen ziekenhuisopname). Mensen die niet gevaccineerd zijn worden als het goed is grotendeels beschermd door de groepsimmuniteit en hebben ook nog weinig kans om geïnfecteerd te raken. En zelfs dan merken de meeste mensen er eigenlijk amper wat van (of zijn ze gewoon een paar dagen wat grieperig).

Als ze na de zomer weer alles gaan sluiten is covid echt een gebed zonder eind. Je kan niet alles blijven sluiten om zo'n virus. Op een gegeven moment moet je ook accepteren dat je het nooit voor 100% onder controle krijgt en dat er soms mensen ziek van worden.

Net als met griep ook het geval is basically. Alleen is het met covid wat frequenter (want besmettelijker) en soms wat heftiger.

Wat mij betreft sluiten we, na de volledige vaccinatiecampagne, dit hoofdstuk nu gewoon permanent af en focussen we op de toekomst.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennahz op 01-07-2021 11:19 ]

Twitter

• MTFDarkEagle
Dennahz schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:19:
[...]

Juist. Als >80% gevaccineerd is, zouden die niet of amper nog ziek mogen worden (= dus geen ziekenhuisopname). Mensen die niet gevaccineerd zijn worden als het goed is grotendeels beschermd door de groepsimmuniteit en hebben ook nog weinig kans om geïnfecteerd te raken. En zelfs dan merken de meeste mensen er eigenlijk amper wat van (of zijn ze gewoon een paar dagen wat grieperig).

Als ze na de zomer weer alles gaan sluiten is covid echt een gebed zonder eind. Je kan niet alles blijven sluiten om zo'n virus. Op een gegeven moment moet je ook accepteren dat je het nooit voor 100% onder controle krijgt en dat er soms mensen ziek van worden.

Net als met griep ook het geval is basically. Alleen is het met covid wat frequenter (want besmettelijker) en soms wat heftiger.

Wat mij betreft sluiten we, na de volledige vaccinatiecampagne, dit hoofdstuk nu gewoon permanent af en focussen we op de toekomst.
Hier kan ik me zeker ook wel in vinden :) :Y

Fingers crossed!

Gegroet! Lukas

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Een PCR false positive treed eigenlijk alleen op bij iemand die het recent heeft gehad en in de afbouwfase zit, waardoor er nog wat residu virus resten worden aangetroffen.
De false positives zijn dus gelinkt aan het aantal besmettingen dat er recent is geweest.

Het is dus niet zo dat als je morgen alle 17.000.000 nederlanders test er 170.000 ineens een 'false positive' testen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

TIGER1125 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:50:
[...]

Is denk ik sterk afhankelijk van een aantal factoren: Je werk, de plek waar je prikt, en waarmee je geprikt wordt.

Ik ben heb straks mijn 2e prik ook al eerder dan mijn schoonvader en die is 30 jaar ouder. :+

Hij krijgt zijn prik alleen via de huisarts en ik via de GGD. Maar ik heb ook vrienden die al een tijdje volledig gevaccineerd zijn vanwege hun werk en in mijn leeftijdsgroep zitten.

Toen ik mocht plannen, ben ik even gaan spelen met postcodes in de regio en heb ik de data gekozen die voor mij het meest gunstig waren, daardoor was ik ook eerder aan de beurt dan mijn vrouw die ouder is bijvoorbeeld, door op een andere locatie te prikken.

Wachttijd op Urk was een aantal weken terug geloof ik 5 tot 9 dagen na het plannen van de prik? :+
Hier ook geprobeerd hoor, het inplannen van de eerste prik was 2,5 week vooruit, ook na bellen met GGD geen snellere optie gevonden, ook niet buiten de regio. Maar ik vond 2,5 week nog wel gaan. Leeftijd bovenste helft van de 40's hier.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
redwing schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:03:
[...]

Er is wel degelijk wat aan te doen, zoals ik al zei door bijvoorbeeld onafhankelijke controleurs in te zetten.

De horeca is natuurlijk altijd al bekend geweest vanwege het omzeilen van regels. Als je in je TvT project daar rekening mee had gehouden dan was het controleren van testbewijzen ongetwijfeld op een andere wijze geimplementeerd.

Het kan overigens alsnog heel simpel, gewoon stellen dat je bij een geconstateerde overtreding danwel herleidbare oorzaak van een uitbraak de horeca in een straal van 5km rondom de gelegenheid voor twee weken sluit.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-01 11:58
[...]

Leven terug naar normaal is prima, maar hou svp nog heel even rekening met de mensen die nog niet volledig gevaccineerd zijn, dat zou sieren :) ik let zelf ook nog even extra op, want ik behoor helaas tot die groep.

Niet iedereen zonder vaccin zit er hetzelfde in hoor. ;) Dat moet ieder zijn eigen keuze of hij wel/niet komt. Zo heb ik het hier ook met de BBQ. Wil je niet omdat je bang bent voor besmetting? Prima, even goede vrienden. Maar ik ga van niemand de test- of prikstatus vragen. Dat is een overweging die iedereen voor zichzelf moet maken en voor zich mag houden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Stoney3K schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:47:
[...]

Nou en? Je kunt in deze tijden toch niet gaan werken als je symptomen hebt? Zodra je je weer beter meld, wordt je weer ergens ingeroosterd lijkt me. Maar het moet sowieso geen excuus zijn om maar te gaan werken, als je symptomen hebt. Dan vond je het afgelopen jaar met alle lockdowns en zorg(over)belasting kennelijk wel een prima manier om te leven.

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
redwing schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:46:
[...]
Het belangrijkste is dat je door false-positives veel ruis hebt die toeneemt als er meer mensen zonder klachten worden getest en ook als het aantal besmettingen afneemt.(…)
Ik snap wel dat geen enkele test perfect is en dat steekproeven ook intrinsieke nadelen hebben, maar dat was helemaal niet de vraag en ik heb de testmodaliteit of andere casusparameters bewust steeds buiten beschouwing gelaten.
[...]
Ik snap wel dat geen enkele test perfect is en dat steekproeven ook intrinsieke nadelen hebben, maar dat was helemaal niet de vraag en ik heb de testmodaliteit of andere casusparameters bewust steeds buiten beschouwing gelaten.

Vervang in de reactie die ik hierboven gaf aan @redwing de zinssnede 'Nu blijkt uit statistiek...' door 'We zitten nu op...'.

Waar het dus op neerkomt is dat jullie aannames doen over de populatieparameters in A op grond van hetgeen er bekend is in B, maar dat je over A niets kunt zeggen totdat je daar onderzoek in hebt gedaan en daarna terecht de nuance moet aanbrengen of hetgeen je observeert op andere gronden ook verklaart kan worden tenzij het onderzoek bijvoorbeeld (evident) onethisch zou zijn op grond van hetgeen er bekend is. Maar zonder het te onderzoeken blijft het bij aannames.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• t_captain
Farid_A schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:44:
[...]

@t_captain Wat denk je over de mogelijke ruis die gaat (is?) ontstaan door het toevoegen van TvT positieven aan de dagelijkse meldingen?
Bij vlagen zou dat de cijfers kunnen boosten.

Afgelopen weekend 200k TvT tests vanwege het eerste stapweekend sinds de lockdown. Als je aselect 200k mensen een sneltest laat doen, zou dat 200 extra positieve uitslagen opleveren. Iets hoger omdat het een wat jonger publiek is, maar aan de andere kant iets lager omdat ik aanneem dat mensen met covid-achtige klachten wat meer thuisblijven dan anderen.

Een schatting van ~150 a 200 is niet gek. De tests zijn vooral op vrijdag gedaan en iets minder op zaterdag. Uitslag dezelfde dag, melding in de rapportage 1 a 2 dagen later (afhankelijk van de snelheid van doorgeven). Dus in de cijfers tussen za en ma.

Wekelijkse groeisnelheid Voor deze impact:
* do -35%
* vr -28%

Dan met de TvT invloed:
* za -20%
* zo -29%
* ma -0%

En daarna:
* di -22%
* wo -3%

Het is denkbaar dat er in de afgelopen ~5 a 6 dagen zo'n 150 extra in de positieve tests zijn verstopt, maar in het dagpatroon komt dit niet duidelijk naar voren.

• Dennahz

Dennahz

Señor Sjon schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:27:
[...]

Niet iedereen zonder vaccin zit er hetzelfde in hoor. ;) Dat moet ieder zijn eigen keuze of hij wel/niet komt. Zo heb ik het hier ook met de BBQ. Wil je niet omdat je bang bent voor besmetting? Prima, even goede vrienden. Maar ik ga van niemand de test- of prikstatus vragen. Dat is een overweging die iedereen voor zichzelf moet maken en voor zich mag houden.
Idd. Ik ben niet gevaccineerd en hoewel ik in publieke ruimtes nog wel afstand houd van mensen (en als het echt druk is draag ik m'n FFP3 nog steeds), doe ik dit bij vrienden/familie niet. Dat laatste ook alleen maar gedaan in het begin van de pandemie trouwens (maart - juni 2020).

Risico's horen bij het leven. Ben overigens wel blij dat m'n oma's / schoonouders gevaccineerd zijn, die zitten echt in de risicogroep qua leeftijd.

Twitter

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:41
update 2021-06-30

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-QxA9E4LJ4Hx_jaO3A-Zb0Q51Aw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3y3Wi7DN8aqhXmOCN5Pizwi1.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VZGSr2QxmVVjM3EL8-FV5Xj5cZc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TP46rg0qidgmdgK5eXDb1OHm.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9DOqkcuQGM2wR-VzQkLJs3SeRw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/y89ayuzOnszONJOQ2g3dqSAK.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QRn4166GhWK2HH6sfSql4OG0Jpg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TLsoMHgWlfIvDFCOlIwWbkMw.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U8nOHJ6r9eg2ns1EtVNKMMT6wKw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pTYgBMpR1jTXyCMQoRgVp6bb.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aa9OUDMoB5YMtdEJspcEeeCUIKU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QQfohhDhrIRT4lCy3drUIXsC.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/strbjtmpiLCIGpMzVKF0rAm5gNo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7KrMd8necw87UcT4lmtVcap5.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAVYy-XR8xeNHQsxQUV5Fdz-g4o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rrV3cubsPyF9C1aKctKQ4EcN.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8piob6UyVnLe6WQSxIajBLGfyQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Y4EWZM9V1og2Qd336YuFsx8J.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJ7ViMG3d8Cgg-qubFWe04zLz9Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/D7QQYujsriDAVKOllFweBOWK.png?f=user_large

• redwing
Wolly schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:26:
[...]

Er is wel degelijk wat aan te doen, zoals ik al zei door bijvoorbeeld onafhankelijke controleurs in te zetten.
Maar hoeveel onafhankelijke controleurs moet je dan wel niet hebben? Voor een paar plekken is dat wel te doen, maar grootschalig wordt dat toch lastig. Zeker als je ze echt onafhankelijk wilt hebben. En zoals ik al zei, als die controle aan de deur niet goed is zal niets werken behalve echt zware boetes.

[removed]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Señor Sjon schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:27:
[...]

Nee, ik bedoel meer, anderhalve meter aanhouden als iemand aangeeft dat zelf graag te willen, bijvoorbeeld.

• stijnec1
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:28:
[...]

Nou en? Je kunt in deze tijden toch niet gaan werken als je symptomen hebt? Zodra je je weer beter meld, wordt je weer ergens ingeroosterd lijkt me. Maar het moet sowieso geen excuus zijn om maar te gaan werken, als je symptomen hebt. Dan vond je het afgelopen jaar met alle lockdowns en zorg(over)belasting kennelijk wel een prima manier om te leven.
in theorie heb je gelijk, maar het is makkelijk praten als je zelf een gegarandeerd inkomen hebt. Voor veel mensen geldt inderdaad dat niet werken betekent dat je geen inkomen hebt, wat zou jij dan doen als je lichte klachten hebt?

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

stijnec1 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:45:
[...]

in theorie heb je gelijk, maar het is makkelijk praten als je zelf een gegarandeerd inkomen hebt. Voor veel mensen geldt inderdaad dat niet werken betekent dat je geen inkomen hebt, wat zou jij dan doen als je lichte klachten hebt?
Ja maar als alles weer in lockdown moet heb je nog veel langer geen inkomen. Dus die keuze is toch eenvoudig? Je ziet in diverse landen momenteel dat dit geen onrealistisch scenario is.

[ Voor 7% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 01-07-2021 11:53 ]

• redwing
Number10 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:29:
[...]
Tja, als je die buiten beschouwing laat dan zal het inderdaad heel simpel werken. Want juist door die parameters wordt het lastig en helaas heb je in de praktijk wel met die parameters te maken.
[...]

Vervang in de reactie die ik hierboven gaf aan @redwing de zinssnede 'Nu blijkt uit statistiek...' door 'We zitten nu op...'.

Waar het dus op neerkomt is dat jullie aannames doen over de populatieparameters in A op grond van hetgeen er bekend is in B, maar dat je over A niets kunt zeggen totdat je daar onderzoek in hebt gedaan en daarna terecht de nuance moet aanbrengen of hetgeen je observeert op andere gronden ook verklaart kan worden tenzij het onderzoek bijvoorbeeld (evident) onethisch zou zijn op grond van hetgeen er bekend is. Maar zonder het te onderzoeken blijft het bij aannames.
Het begon er mee dat jij zei dat het simpel was om zinvolle steekproeven te doen. Maar met de huidige middelen is de ruis groter dan wat je wilt meten en is er dus een heel grote random groep nodig voordat je zinnige data hebt. En met de dalende cijfers wordt dat alleen nog maar lastiger. Simpel is het dus niet wat niet wil zeggen dat het onmogelijk is.
Het zou b.v. kunnen helpen om de false-positives omlaag te brengen door de grens wat hoger te leggen. Gezien de lage besmettingsgraad kan dat helpen, alhoewel je wel mensen zonder symptomen aan het testen bent waardoor de false-negatives snel toe zullen nemen. Maar zo zullen er wel meer dingen te verzinnen zijn.

[removed]

• redwing
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:52:
[...]

Ja maar als alles weer in lockdown moet heb je nog veel langer geen inkomen. Dus die keuze is toch eenvoudig? Je ziet in diverse landen momenteel dat dit geen onrealistisch scenario is.
Het is het laatste jaar toch wel duidelijk geworden dat de meeste mensen alleen naar vandaag kijken en niet vooruit kunnen kijken wat de impact is van wat ze doen?

[removed]

• stijnec1
[...]

hoezo? werken is niet verboden geweest tijdens de lockdowns die we gehad hebben dus zolang ze komen werken hebben mensen inkomen, lockdown of niet. In mijn bedrijf, waar veel met flexwerkers wordt gewerkt (productiewerk) komen die mensen ook allemaal dagelijks naar het werk, en dat mag ook gewoon volgens de regels. Voor die mensen is het heel simpel, werken=inkomen, niet werken=geen inkomen. Als de maatschappij wil dat zij thuis blijven bij lichte klachten, zal er iets geregeld moeten worden qua inkomen. Als bedrijf hebben wij de nodige maatregelen genomen, en uiteraard worden mensen met zichtbare klachten naar huis gestuurd, maar je haalt er nooit iedereen met zeer lichte klachten uit.

• jadjong
  • Niet online
[...]

Als je vandaag niet werkt heb je volgende week geen eten.... Bij dat niveau wordt het moeilijk om op de lange termijn te focussen, je bent namelijk eerst de problemen van deze week aan het oplossen.

• jadjong
  • Niet online
stijnec1 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:57:
[...]

hoezo? werken is niet verboden geweest tijdens de lockdowns die we gehad hebben dus zolang ze komen werken hebben mensen inkomen, lockdown of niet. In mijn bedrijf, waar veel met flexwerkers wordt gewerkt (productiewerk) komen die mensen ook allemaal dagelijks naar het werk, en dat mag ook gewoon volgens de regels. Voor die mensen is het heel simpel, werken=inkomen, niet werken=geen inkomen. Als de maatschappij wil dat zij thuis blijven bij lichte klachten, zal er iets geregeld moeten worden qua inkomen. Als bedrijf hebben wij de nodige maatregelen genomen, en uiteraard worden mensen met zichtbare klachten naar huis gestuurd, maar je haalt er nooit iedereen met zeer lichte klachten uit.
Het ging in de eerste plaats om medewerkers in de horeca, die hebben tijdens de pandemie overwegend geen werk gehad.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
stijnec1 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:45:
[...]

En voor de mensen in loondienst geldt wel weer dat er een leidinggevende boven zit die resultaten moet verantwoorden. Het mag natuurlijk niet maar grote kans dat daar toch wel druk vandaan komt.

alles kan off-topic

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

stijnec1 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:57:
[...]

Ik dacht dat we doelden op werkenden in de horeca ;) daar begon het namelijk mee.

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:41
TIGER1125 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:50:
[...]

Wel aan te raden om naar binnen te sluipen, of riotgear aan ivm boze kerkgangers en verveelde jeugd :+

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:10

Snow_King

Konijn is stoer!

[...]

Ja en Nee. Als je het vaccin nog niet hebt gehad of niet wil hebben is het een eigen keuze wat mij betreft om er op uit te gaan.

Ik vond/vind vaccinatie voor mijzelf niet nodig, maar onder de druk van een groen vinkje heb ik het toch gedaan om er maar vanaf te zijn. Ik wil mijn leven zo snel mogelijk volledig terug.
[...]
Lijkt onze huisarts te zijn geweest. Mijn vrouw (29), haar zus (33), ik (34) en nog andere mensen die we kennen hebben begin Mei al een oproep gekregen voor vaccinatie. Niemand kon ons vertellen waarom.
stijnec1 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:23:
[...]

helemaal met je eens, op de laatste zin na. Ik wil wel graag lagere cijfers zien, aangezien de roep om zwaardere maatregelen meteen weer zal oplaaien zodra de besmettingen weer gaan stijgen. Ik hoop dat onze regering zo verstandig is om te sturen op ziekenhuis bezetting, en niet op besmettingsaantallen.
Daar ben ik het met je eens. Al hoop ik dat we blijven sturen (als het nodig is) op de bezetting van het ziekenhuis en niet louter besmettingen.
[...]

Nee, dat ben ik niet met je eens. Dat kan je niet van een individu verwachten. Hier en nu doet er gewoon vaak toe met inkomen. Niet die mogelijke kans op een lockdown. Vaak leven mensen van salaris tot salaris.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

Die keuze is echter niet zo makkelijk, want de keuzes van een enkele idividu hebben niet zoveel invloed op het totale gedrag van de maatschappij.

Voor de maatschappij als geheel is het een makkelijke keuze ja, als iedereen gewoon thuis blijft bij klachten, is de pijn het kleinst. Maar als ik als persoon thuis blijf en de rest van de maatschappij doet dat niet, dan heb ik nu geen inkomsten, en straks bij de volgende lockdown ook niet.

Daarom is het ook belangrijk dat de overheid genoeg ondersteuning bied om je aan de regels te kunnen houden, zonder er al te veel pijn van te hebben.

Voor mensen aan de onderkant van de maatschappij, zeg een ZZP postbezorger, snap ik best dat die met klachten ook gewoon gaat werken, ook al is dat vanuit het oogpunt van de maatschappij niet gewenst. Ik zou persoonlijk ook gewoon voor mijzelf kiezen in zo'n situatie. Persoonlijk zit ik daar in een luxere positie dat ik niet snel in de problemen kom als ik een tijdje geen inkomen heb, en daarbij ook nog gewoon thuis kan werken, maar niet iedereen heeft die luxe.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik bedoelde (zoals al gezegd) dat je toch naar je werk gaat in de horeca ;) daar ben je vol onder de mensen, en ik kan me niet voorstellen dat je dan met klachten daar toch heen gaat, na zo'n lange sluiting enz. Salaris of niet, ik kan daar echt niet bij. Ik zou dat niet kunnen. En dan heb je ook niets geleerd.

De postbode is een goed voorbeeld, die zit de hele dag op de fiets en zal weinig risico vormen voor anderen, daar kan ik me wel bij voorstellen dat die gewoon gaat werken bij een verkoudheid.

Ik zit wel zo in elkaar dat ik me soms al 'bezwaard' voel als ik moet remmen en daardoor mijn hand niet kan uitsteken voor af te slaan, en daarmee iemand tot last ben geweest. Er zit gewoon iets in mijn systeem om rekening te willen houden met een ander. En als ik dan verkouden naar mijn werk zou gaan, mensen aansteek die misschien weer mensen aansteken, waardoor iemand's moeder bijv. erg ziek wordt of dood gaat, dan wil ik daar geen onderdeel van zijn. Zeker niet omdat ik het makkelijk had kunnen voorkomen.

Met de huidige vaccinatiegraad is het allemaal een stuk minder kritiek natuurlijk. Dat zal bij veel mensen ook mee spelen, maar goed.

[ Voor 38% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 01-07-2021 13:33 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:28:
Ik bedoelde (zoals al gezegd) dat je toch naar je werk gaat in de horeca ;) daar ben je vol onder de mensen, en ik kan me niet voorstellen dat je dan met klachten daar toch heen gaat, na zo'n lange sluiting enz. Salaris of niet, ik kan daar echt niet bij. Ik zou dat niet kunnen. En dan heb je ook niets geleerd.
Als je anders je hypotheek niet kunt betalen, en er weinig ondersteuning is vanuit de overheid kan ik mij daar toch wel wat bij voorstellen. Zeker als het minimale klachten zijn, waarvan je op dat moment ongetwijfeld denkt dat het geen Corona is. Mensen met hooikoorts kunnen anders uberhaupt niks meer doen. Natuurlijk, als je met 40 graden koorts en geen reuk/smaak meer op bed ligt moet het helemaal geen discussie zijn ( Al gaat dat nog knellen als je bestaan er voor je gevoel vanaf hangt ), maar er zit nog een heel gebied tussenin.

Voor werknemers is het goed geregeld, maar bij kleine ZZP'ers is er lang niet altijd veel ondersteuning geweest .

[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 01-07-2021 13:39 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:43
CMD-Snake schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:51:
[...]Er is 1 miljard euro uitgetrokken voor de testsamenleving. De IT speelt daar een grote rol in.
Oh, en eerst zeg je dat de software 1 miljard heeft gekost.
Maar, hoe groot is die rol, financieel gezien, dan?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• t_captain
Linkdrop: https://www.nu.nl/binnenl...risicogebieden-in-eu.html
(nu.nl)
Landen als Spanje en Noorwegen blijven nog wel oranje, net als de Portugese hoofdstad Lissabon. Het dringende quarantaineadvies wordt echter geschrapt voor alle reizigers binnen de Europese Unie, dus ook de hogerisicogebieden binnen de EU.
Noorwegen hoogrisicorebied? My ass. Die stonden al vrij snel op de lijst om naar "geel" te gaan. Werden heel snel daarna weer van die lijst gehaald. Niet vanwege hoog risico, maar vanwege dat Noorwegen de grenzen dicht heeft voor buitenlanders.

https://ourworldindata.or...aks=false&country=NOR~NLD

Hele vreemde situatie. "ze willen geen Nederlanders, dan geven wij ook maar een negatief reisadvies af". Waarmee de betekenis van het negatieve reisadvies aan waarde inboet.

• Yaksa
Stoney3K schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:32:
[...]
Dat statement van Hugo ging sowieso alleen over bezoekers, want werkgevers mogen hun personeel niet verplichten tot testen of vaccinatie. Dat is dus al lek nummer één, en een lek wat je niet zomaar kan dichten.

Lek twee is de lakse controle aan de deur, dat krijg je alleen goed als je een systeem van entreesluizen maakt zoals op een festivalterrein.

En dan heb je nog het risico van besmetting in de rijen op straat, of denk je dat 2000 man daar braaf 1,5 meter afstand gaat houden?

Ik zie geen manier waarop je dat systeem goed genoeg krijgt om risico's te beperken.
Gewoon je boerenverstand gebruiken? Ook als werknemer, werkgever en bezoeker?
Als werknemer dien je thuis te blijven bij klachten en als werkgever wil je geen werknemer die alle klanten gaat besmetten.
Dat dan de controle verzaakt ligt gewoon aan de werkgever, die wil gewoon zo veel mogelijk geld verdienen.
En nergens in de media een bericht kunnen vinden dat er 2000 man ergens in een rij gestaan hebben. Ja, in de wachtrij aan de telefoon misschien.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015

NMH

Moderator General Chat
t_captain schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:48:

[...]

Noorwegen hoogrisicorebied? My ass. Die stonden al vrij snel op de lijst om naar "geel" te gaan. Werden heel snel daarna weer van die lijst gehaald. Niet vanwege hoog risico, maar vanwege dat Noorwegen de grenzen dicht heeft voor buitenlanders.

Hele vreemde situatie. "ze willen geen Nederlanders, dan geven wij ook maar een negatief reisadvies af". Waarmee de betekenis van het negatieve reisadvies aan waarde inboet.
Ik volg dat reisadvies even niet. Op de site van BuZa staat:
Mensen vanuit een rood land (Nederland is rood volgens de Noorse definitie) mogen op vertoon van de EU DCC (EU Digitaal Coronacertificaat) Noorwegen in als ze beschermd zijn, dit betekent dat u of volledig gevaccineerd bent of het afgelopen halfjaar covid gehad heeft. Reis alleen naar Noorwegen als uw reis onder de Noorse uitzonderingen valt.
Wat vrij sterk impliceert dat toeristen niet welkom zijn. Maar de site van de EU zegt:
Entering this country with the EU Digital COVID certificate
Norway is accepting "EU Digital COVID certificates" (EUDCC) from 24 June 2021. Holders of EUDCC will be allowed to enter Norway, without being subject to further restrictions (testing before entry, testing upon arrival, quarantine and travel registration), [...]

Entering this country without the EU Digital COVID certificate or with a certificate not compliant with national requirements
At present, most people cannot travel to Norway without belonging to one of the exceptions.
Wat vrij sterk impliceert dat toeristen wel welkom zijn, mits in het bezit van een EUDCC.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-01 13:28

Nox

Noxiuz

t_captain schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:48:

[...]

Als je als Nederlander de grens niet overkomt is het an sich wel verstandig om een negatief reisadvies af te geven, omdat je bij de douane voor een dichte deur staat :P Als je had gezegd: goed plan, ga er heen!, dan had dat een hoop verbaasde blikken opgeleverd :>

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-01 14:00
Ik vind het qua aantal besmettingen met de delta variant nog wel spannend worden, maar ik heb het idee dat een 4e golf veel minder impact gaat hebben, doordat de vaccinaties echt goed helpen tegen de IC drukte. Ik hoop dat de verdringing van de delta variant al super hoog is, zodat de huidige cijfers al een behoorlijke invloed hiervan hebben.

• hoevenpe
  • Nu online
Even een praktisch vraagje: als je kind van 12 een vaccinatie wil moet je als ouder dan eerst een eigen Digid regelen of moet je als ouder het op je eigen Digid aanvragen?

• t_captain
Nox schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:02:
[...]

Als je als Nederlander de grens niet overkomt is het an sich wel verstandig om een negatief reisadvies af te geven, omdat je bij de douane voor een dichte deur staat :P Als je had gezegd: goed plan, ga er heen!, dan had dat een hoop verbaasde blikken opgeleverd :>
Dat vind ik niet logisch. Als ik ergens heen reis, check ik de landen waar ik doorheen reis of naartoe reis of ze open staan voor transit resp. mijn reisdoel. Het begint natuurlijk met het idee dat ieder land in beginsel soeverein is om te bepalen of ik wel of niet mag komen.

Een reisadvies van Nederland hoort te gaan over mijn veiligheid als Nederlander in het betreffende land. Zo wordt bijvoorbeeld het reizen naar Irak strikt afgeraden met een rode kleur.

[ Voor 7% gewijzigd door t_captain op 01-07-2021 14:15 ]

• Yaksa
hoevenpe schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:14:
Even een praktisch vraagje: als je kind van 12 een vaccinatie wil moet je als ouder dan eerst een eigen Digid regelen of moet je als ouder het op je eigen Digid aanvragen?
Je kind heeft toch een BSN nummer? Dan kun je ook een DigiD op dat nummer aanvragen, fluitje van een cent.

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik verwacht dat je het moet aanvragen met het DigiD van je kind.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Nee kind moet eigen DIgid hebben want zit gekoppeld aan zijn of haar BSN.

Bellen kan natuurlijk ook dan heb je Digid niet nodig.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

t_captain schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:14:
[...]

Dat vind ik niet logisch. Als ik ergens heen reis, check ik de landen waar ik doorheen reis of naartoe reis of ze open staan voor transit resp. mijn reisdoel. Het begint natuurlijk met het idee dat ieder land in beginsel soeverein is om te bepalen of ik wel of niet mag komen.

Een reisadvies van Nederland hoort te gaan over mijn veiligheid als Nederlander in het betreffende land. Zo wordt bijvoorbeeld het reizen naar Irak strikt afgeraden met een rode kleur.
De gemiddelde Nederlander wil niet anders weten dan 'kan ik er op vakantie'. Niks meer, niks inder.
De reden zal hem/haar aan de reet roesten.

Als je bij de grens geweigerd wordt, lijkt dat me een goede reden om een reis af te raden.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:31
Wij hebben in hetzelfde geval maar een digid aangevraagd. De oudste had dat al, maar voor de jongste ook wel handig. Of het moet weet ik niet. Wellicht is er ook een andere mogelijkheid.

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-01 13:23

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Dracula schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:24:
[...]

Nee kind moet eigen DIgid hebben want zit gekoppeld aan zijn of haar BSN.

Bellen kan natuurlijk ook dan heb je Digid niet nodig.
Waarschijnlijk kun je inderdaad ook wel bellen. Denk dat ie dan wel even aan de telefoon moet komen om toestemming te geven.
Maar ik zou even DigiD aanvragen. Veel makkelijker. Dat heb je binnen een paar dagen geregeld.

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Nox schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:02:
[...]

Dat zou je inderdaad mogen verwachten ja... Maar helaas werkt het kennelijk niet altijd zo.

Bijvoorbeeld de VS staan ook op geel, terwijl de VS geen inwoners van de Schengenlanden toelaat vooralsnog.
Staat weliswaar wel als bijzin benoemd in de toelichting op nederlandwereldwijd.nl

Maar "gelukkig" zijn we niet de enige met merkwaardige reisadviezen. :+

• Dracula
  • Nu online
hars73 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:28:
[...]

Waarschijnlijk kun je inderdaad ook wel bellen. Denk dat ie dan wel even aan de telefoon moet komen om toestemming te geven.
Maar ik zou even DigiD aanvragen. Veel makkelijker. Dat heb je binnen een paar dagen geregeld.
Correct bij bellen moet kind even aan de lijn komen.

Digid is inderdaad handig. Ook als er eventueel een test aangevraagd moet worden kan dat digitaal met digid en dan heb je meestal de uitslag ook vlotter dan wachten op belletje.

• roffeltjes
Regel een eigen DIGID voor al je kinderen, dat scheelt heel veel ellende en gedoe (ook met testen).

Ben ik ff spuit elf :D

[ Voor 3% gewijzigd door roffeltjes op 01-07-2021 15:10 ]

• hoevenpe
  • Nu online
Gelijk maar voor alle kinderen aangevraagd, bedankt voor de reacties (y)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Toch langzaam aan alweer richting de 1000.
Zkh wel netjes uiteraard.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 01-07-2021 15:20 ]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

MikeyMan schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:20:
[Embed]

Aii, vorige week donderdag 716 positieve tests.
Gaat weer verkeerd dit..

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Agent47 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:20:
[...]

Gaat weer verkeerd dit..
Vind het nog wel meevallen.
Niet vergeten dat opnames ed nog steeds reuze meevallen ;)

• roffeltjes
Een goed argument voor een mondkapjesplicht:

https://www.nu.nl/binnenl...dma-op-zak-te-hebben.html

_O-

• Dracula
  • Nu online
[Embed]

Hm and we go up again. Maar goed is 1 dag nu de rest van de week afwachten maar positief is anders.

• Dracula
  • Nu online
Mrjraider schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:22:
[...]

Nou ja je wil beide laag hebben anders kunnen we straks weer nergens heen in Europa

• MTFDarkEagle
Heeft denk ik deels hier mee te maken:

https://www.tubantia.nl/e...een-grote-chaos~a7d07e88/

https://www.rtvoost.nl/ni...in-discotheek-in-Enschede

En soortgelijke events...
Voetbal anyone? :X

[ Voor 20% gewijzigd door MTFDarkEagle op 01-07-2021 15:26 ]

Gegroet! Lukas

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[...]

Gaat weer verkeerd dit..
Dit is een discussie die natuurlijk al vaker is gevoerd. Puur op basis van een absoluut aantal zoiets roepen lijkt me nogal nutteloos (nog even afgezien van een enkele dag met een cijfer wat iets hoger is, en hoeveel is er getest bv?). De grote vraag is hoeveel van deze besmettingen hebben uiteindelijk een ziekenhuisopname zal leiden.... daar sturen we toch immers nog steeds op?
Dracula schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:23:
[...]

Nou ja je wil beide laag hebben anders kunnen we straks weer nergens heen in Europa
Is ook niet het allerbelangrijkste. sowieso snap ik de focus niet zo op de zomervakantie om maar weer overal heen te gaan maar goed. zijn hier op dit forum en in de media wel heel veel die zich hier erg druk om maken.

[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 01-07-2021 15:29 ]

• Dracula
  • Nu online
Dan ben je wel heel dom om zo een aandacht op je te vestigen.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:41
Mrjraider schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:22:
[...]

Zeker weten, ook samen met het EK en versoepelingen(als er al wat te merken is). Nogal logisch dat het iets stijgt. Maar om van 1 verhoging in paniek te raken 8)7

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[Embed]

Pret testen? percentage blijft dalen

alles kan off-topic

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-01 20:46
Klopt, er word nu ook weer veel meer getest, dus ook wel logisch dat je er meer vind.
Ankona schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:30:
[...]

Pret testen? percentage blijft dalen

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01 13:24
[...]

Gaat weer verkeerd dit..
Bij lage besmettings aantallen wordt hier steeds geroepen dat het percentage nog steeds zo hoog is. Nou is het percentage behoorlijk laag en gaan we naar absolute getallen kijken...
Met al die verplichten testen (voor toegang) wordt er natuurlijk véél meer getest.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-01 16:38

gws24

Thinking is hard!

Dracula schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:24:
[...]

Dan ben je wel heel dom om zo een aandacht op je te vestigen.
Vind ook altijd zo stupide van die drugskoeriers die gepakt worden met drugs in de auto na staande gehouden te zijn vanwege allerlei verkeersovertredingen. Gezond verstand is vaak ver te zoeken bij die gasten.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gunner schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:24:
[...]

Dit is een discussie die natuurlijk al vaker is gevoerd. Puur op basis van een absoluut aantal zoiets roepen lijkt me nogal nutteloos (nog even afgezien van een enkele dag met een cijfer wat iets hoger is, en hoeveel is er getest bv?). De grote vraag is hoeveel van deze besmettingen hebben uiteindelijk een ziekenhuisopname zal leiden.... daar sturen we toch immers nog steeds op?
Het gaat ook niet om 1 dag. Het is een kentering van de dalende trend. Al dagen. En dat aan het begin van wat een redelijk zorgeloze zomer had moeten worden. Te snel te veel.
Wmb hadden ze feestkroegen binnen nog lekker divh gehouden voor grotere groepen.

Maargoed, % positief lijkt goed. Opnames ook. Ik hoop gewoon van harte dat het goed gaat en ik met m'n goede gedrag ook gewoon op vakantie kan in oktober :/

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 01-07-2021 15:37 ]

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

MikeyMan schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:35:
[...]

Het gaat ook niet om 1 dag. Het is een kentering van de dalende trend. Al dagen. En dat aan het begin van wat een redelijk zorgeloze zomer had moeten worden. Te snel te veel.
Wmb hadden ze feestkroegen binnen nog lekker divh gehouden voor grotere groepen.
Die kunnen nog amper hierbij zitten.
Vrijdagnacht gingen ze voor het eerst open.
Dat effect zien we komende week pas goed. Enkel je tvt positieve komen er nu bij.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik denk niet dat de IC's vol komen te liggen met bezoekers van feestkroegen. En diegene in hun omgeving zijn (als het goed is) gevaccineerd.

Het lijkt me wat te vroeg om gelijk weer in paniek te raken. (even in het algemeen gesproken, niet naar jou toe)

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 01-07-2021 15:38 ]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
[Embed]

Vanochtend stond bij de NOS een bericht dat er in Enschede een lokale uitbraak was geweest bij een discotheek waar al minimaal enkele tientallen besmettingen waren (mogelijk zelfs honderden), zie het daarbij gelinkte artikel van RTV Oost. Kans bestaat dat die uitbraak al (deels) de oorzaak is van deze stijging. Het is speculatie, maar het zou goed kunnen.

Oeps, zag dat @MTFDarkEagle het hier ook al gepost had.

[ Voor 10% gewijzigd door Moi_in_actie op 01-07-2021 15:41 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-01 18:25
Jammer dat de daling van dagelijkse besmettingen eruit lijkt te zijn, maar niet onlogisch gezien de versoepelingen van de afgelopen tijd.

Hopenlijk is het geen boomerang, en zitten we binnen een paar weken weer op 5k cases per dag :S

Kijkend naar het VK hoeft een stijging van de dagelijkse besmettingen geen ramp te zijn.
Hoewel er de afgelopen weken een sterke stijging is van het aantal besmettingen per dag (inmiddels alweer boven de 20k), is de stijging van het aantal ziekenhuisopnamen en sterftes een stuk lager.

Als ik de cijfers van de afgelopen dagen vergelijk met een soorgelijke periode vorig jaar (rond 23-10-2020), dan ziet het er niet slecht uit.

01-07-2021
- Voor het eerst meer dan 20k besmettingen na zomer dip (2021)
- 250 ziekenhuisopnamen per dag
- 1500 mensen in totaal met corona in het ziekenhuis
- 113 mensen overleden aan corona in de afgelopen 7 dagen

23-10-2021
- Voor het eerst meer dan 20k besmettingen na zomer dip (2020)
- 1250 ziekenhuisopnamen per dag
- bijna 9000 mensen in totaal in het ziekenhuis
- 1142 sterfgevallen over de voortgaande 7 dagen

Hier boven is het effect van de vaccinaties naar mijn weten goed terug te zien. Ondanks dat er hoge aantallen besmettingen zijn, lijkt het houdbaar voor de zorg en zijn additionele maatregelen mogelijk niet nodig.

Het punt dat ik probeer te maken is dat ik hoop dat de nederlandse overheid gaat evalueren hoe er naar de corona situatie wordt gekeken.
Aantal besmettingen moet herberekend worden en het aantal ziekenhuisopnamen zou doorslaggevend moeten worden om het weer instellen van bepaalde maatregelen te bepalen.
Want mogelijk hebben we straks weer 10k cases per dag, met slechts enkele mensen in het ziekenhuis, dan hoef je de maatschappij niet weer dicht te gooien.

• Dennahz

Dennahz

[...]

Maargoed, % positief lijkt goed. Opnames ook. Ik hoop gewoon van harte dat het goed gaat en ik met m'n goede gedrag ook gewoon op vakantie kan in oktober :/
Hangt er vooral vanaf hoe overheden reageren op de cijfers. Als ze weer in paniek raken dan kunnen ze wel eens gekke stoten uithalen, terwijl met die vaccinatie het probleem van covid eigenlijk opgelost zou moeten zijn.

Dat het weer omhoog gaat moge duidelijk zijn, zolang de ziekenhuizen leeg blijven werken de vaccins blijkbaar erg goed :)

Twitter

• t_captain
[Embed]

Heel slecht cijfer nieuwe besmettingen. Ligt ook ver buiten de range van wat verwacht was.

R-waarde opgelopen naar 0.94 (20 juni. bij geschat aandeel delta variant 34.8% op die datum). 0.88 trendmatig + 0.06 incidenteel.

Op dit moment zie ik de R-waarde sneller naar 1 stijgen dan het aandeel van de delta variant. Dat zou dus wel een vierde golf(je) moeten inluiden.

Toch ie er iets mis met deze cijfers. De incidentele contributie in de R-waarde zit aan de bovenkant van het spectrum en zou er met nog zo'n dag bovenuit lopen. Ondanks de meest recente inzichten in het model (over relatieeve besmettelijkheid van de delta variant en de mate waarin de vaccins effectief zijn), kan het in mijn model niet goed passend krijgen.

Er is 1 mogelijke verklaring en dat zijn de positieve tests van TvT afgelopen weekend. Dat zouden er 200 kunnen zijn. Ik zou heel graag weten op welke dag die in de cijfers zijn verwerkt. Op de dagen dat ik ze zou verwachten (za t/m ma) kon ik geen afwijkingen ontdekken. Of nog beter, een zuiver GGD cijfer hebben waar ze niet in zitten.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

gustaveau schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:42:
01-07-2021
- Voor het eerst meer dan 20k besmettingen na zomer dip (2021)
- 250 ziekenhuisopnamen per dag
- 1500 mensen in totaal met corona in het ziekenhuis
- 113 mensen overleden aan corona in de afgelopen 7 dagen

23-10-2021
- Voor het eerst meer dan 20k besmettingen na zomer dip (2020)
- 1250 ziekenhuisopnamen per dag
- bijna 9000 mensen in totaal in het ziekenhuis
- 1142 sterfgevallen over de voortgaande 7 dagen
Even afgezien van het punt dat je imo terecht maakt maar de cijfers voor 1-7-2021 kloppen toch niet of lees ik het totaal verkeerd? 250 opnamen per dag klopt niet en 1500 in het ZH ook niet dus :?

edit: en ik neem aan dat je 23-10-20 bedoeld en niet 23-10-21 :+

[ Voor 4% gewijzigd door gws24 op 01-07-2021 15:53 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Dennahz schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:48:
[...]

Als ze weer in paniek raken dan kunnen ze wel eens gekke stoten uithalen, terwijl met die vaccinatie het probleem van covid eigenlijk opgelost zou moeten zijn.
Moet je wel een vaccinatie gehad hebben. Ik mocht gisteren eindelijk, maar door de stijgende cijfers kan ik lekker nog tot half aug thuiszitten. Fijn man.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

TheRicolaa10 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:52:
[...]

Moet je wel een vaccinatie gehad hebben. Ik mocht gisteren eindelijk, maar door de stijgende cijfers kan ik lekker nog tot half aug thuiszitten. Fijn man.
Tot half augustus thuis zitten? Waarom eigenlijk?

• MTFDarkEagle
Gunner schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:54:
[...]

4á5 weken tot prik#2 en dan 2 weken prik in laten werken..

#herkenbaar-maar-een-weekje-voorsprong :P

Gegroet! Lukas

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MTFDarkEagle schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:55:
[...]

4á5 weken tot prik#2 en dan 2 weken prik in laten werken..

#herkenbaar-maar-een-weekje-voorsprong :P
Ja dat had ik nog wel begrepen maar waarom zou je in de tussenliggende tijd thuis blijven zitten?

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Gunner schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:54:
[...]

Omdat ik geen covid wil. Lijkt me logisch. 4 aug tweede prik pas en met Pfizer ongeveer een week daarna volledig effectief. We hebben gewoon weer de kans laten lopen om het structureel laag te houden. *knip*
Een dergelijke stelling heeft meer onderbouwing nodig voor een constructieve discussie.

[ Voor 12% gewijzigd door tweakduke op 03-07-2021 22:20 ]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

t_captain schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:51:
[...]

Heel slecht cijfer nieuwe besmettingen. Ligt ook ver buiten de range van wat verwacht was.

R-waarde opgelopen naar 0.94 (20 juni. bij geschat aandeel delta variant 34.8% op die datum). 0.88 trendmatig + 0.06 incidenteel.

Op dit moment zie ik de R-waarde sneller naar 1 stijgen dan het aandeel van de delta variant. Dat zou dus wel een vierde golf(je) moeten inluiden.

Toch ie er iets mis met deze cijfers. De incidentele contributie in de R-waarde zit aan de bovenkant van het spectrum en zou er met nog zo'n dag bovenuit lopen. Ondanks de meest recente inzichten in het model (over relatieeve besmettelijkheid van de delta variant en de mate waarin de vaccins effectief zijn), kan het in mijn model niet goed passend krijgen.

Er is 1 mogelijke verklaring en dat zijn de positieve tests van TvT afgelopen weekend. Dat zouden er 200 kunnen zijn. Ik zou heel graag weten op welke dag die in de cijfers zijn verwerkt. Op de dagen dat ik ze zou verwachten (za t/m ma) kon ik geen afwijkingen ontdekken. Of nog beter, een zuiver GGD cijfer hebben waar ze niet in zitten.
Zie ook:

https://twitter.com/mzelst/status/1410591493849436171?s=19

Schijnbaar zijn er bronnen naar herkomst?

• MTFDarkEagle
Gunner schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:56:
[...]

Ja dat had ik nog wel begrepen maar waarom zou je in de tussenliggende tijd thuis blijven zitten?
Om de kans op covid te krijgen zo klein mogelijk te maken?

Ten minste... daarom doe ik 't...

Gegroet! Lukas

• gws24

gws24

Thinking is hard!

TheRicolaa10 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:56:
[...]

Omdat ik geen covid wil. Lijkt me logisch. 4 aug tweede prik pas en met Pfizer ongeveer een week daarna volledig effectief. We hebben gewoon weer de kans laten lopen om het structureel laag te houden. knip
Wat een onzin, we zijn gewoon afhankelijk van de snelheid van leveren van vaccins. We kunnen echt niet sneller prikken dan er geleverd wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 03-07-2021 22:20 . Reden: Quote aangepast ]

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Het zijn maar kleine veranderingen, maar toch. In de UK ging en gaat het ook ineens hard. Van iets van 5k naar 25k besmettingen per dag in een maand tijd.

Wat mij betreft hebben ze ook te veel opengegooid/vrijgegeven. Zie bijvoorbeeld Stratumseind Eindhoven afgelopen zaterdagavond |:(

https://www.dumpert.nl/item/100002958_7963b7a3

Ik hoorde van een collega dat stappers massaal screenshots van qr-codes deelden en zo de clubs in gingen, ID-controle was er niet. Maar zoals op de beelden te zien is valt er buiten ook nog wel het een en ander op aan te merken, ook al is het buiten.

Ik zit nu ongeveer op de helft van de tijd tussen mijn twee prikken en het voelt als een eeuwigheid voor ik de tweede mag, zeker in vergelijk met het gedrag dat ik om me heen zie.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

TheRicolaa10 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:56:
[...]

Omdat ik geen covid wil. Lijkt me logisch.
Nee ik vind dat niet logisch. wat logischer is is dat niemand covid wil krijgen ik ook niet. Maar ieder z'n keuze hoor ik was gewoon even benieuwd.

Pagina: 1 ... 77 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.