renedr schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:19:
[...]
Waarom geef je ze geen griepprik dan?
Dan neem je een kans van 1 op 4000 weg op overlijden aan griep.
Ervanuit gaande dat kinderen vaker griep krijgen dan volwassenen.
Jaarlijks krijgen 820.000 mensen griep.
Jaarlijks sterven er tot 100 kinderen aan griep.
Als je uitgaat van 400.000 besmettingen bij kinderen, van de 800.000. (20% van de kinderen)
Je vergeet mee te nemen dat dat overlijden vooral gebeurt bij oudere mensen met chronische aandoeningen. Het aantal kinderen zonder aandoeningen dat dood gaat is dus een heel stuk kleiner. En als ze wel een aandoening hebben komen ze in aanmerking voor de griepprik. Als je de onderbouwing goed zou lezen zou je dat ook weten.
En op zich is dat natuurlijk ook logisch, de griep zorgt voor veel minder ernstige bijwerkingen, terwijl de bijwerkingen van het vaccin ongeveer gelijk zullen zijn. Dan is het voordeel om gezonde kinderen te vaccineren dus veel minder groot dan voor corona. Duidelijk dus 2 aparte gevallen die je niet met elkaar kunt vergelijken.
[...]
Ik denk dat er nu andere zaken meespelen. Niet enkel en alleen het belang voor kinderen, maar de impact op de samenleving.
Toch wordt het dan eens tijd je er wat meer in te verdiepen. Er is duidelijk afgewacht totdat de cijfers van de risico's van vaccieren voor kinderen beschikbaar waren voordat er besloten is om het een positief advies te maken. Allereerst is er dus gekeken naar de voordelen voor het individu. De voordelen voor de maatschappij waren nl. vorig jaar ook al lang bekend.
Daar wil ik persoonlijk als volwassene best een offer voor doen, maar met kinderen gaat mij dat echt 6 bruggen te ver.
Het is geen offer, het is jezelf/je kind beschermen.
Zo lang ze hier thuis wonen, bepalen wij overigens.
Helaas voor jou werkt dat niet zo. Als er eentje (mits 12 of ouder) zegt dat ie gevaccineerd wil worden mag de huisarts dat niet weigeren en zal dat gewoon gebeuren. En als ze boven de 16 zijn hoeft de huisarts jou niet eens te informeren en zal het je dus niet eens worden gevraagd.
Verder begint het een welles nietus verhaal te worden, als iemand denkt mij te kunnen overtuigen, moet ik je teleurstellen
Gaat niet gebeuren.
Daar ga ik ook niet van uit

Je stelt alleen je kinderen wel aan extra gevaar bloot omdat je op je gevoel vertrouwd en de experts en de onderzoeken niet vertrouwd. Terwijl het veel slimmer zou zijn om juist dat eigen gevoel niet te vertrouwen.
De kans om de loterij te winnen is echter groter dan dat je kinderen iets krijgen, dus gelukkig zul je nooit merken dat je geen gelijk hebt.