Je breidt mijn voorstel uit met allerlei punten die ik met opzet niet noemde, omdat ze o.a. situationeel zijn en teveel samenhangen met details die jij en ik op dit forum naar mijn inschatting niet goed kunnen beoordelen in de context waar ze relevant zijn. Het kan kloppen, maar dat hoeft niet.
(…) wordt je boos over. (…)
Dit komt op mij over als retoriek in de categorie 'wat bent u geïrriteerd'. Het klopt in ieder geval niet. Wat mij betreft blijven dit soort zinnetjes of attributies van emoties dus achterwege. Dank je wel.
(…) Het enige linkje wat ik heb is naar de BNR site waar ik moet gaan zoeken naar een artikel. (…)
Het was geen artikel maar een interview dat op dat moment toevallig live werd uitgezonden. Je kunt het dus terugluisteren en voor zover ik weet daar niet teruglezen. Maar misschien ook wel.
(…) 1, Jij komt met "simpel", maar geen enkele uitleg hoe je dit voor je ziet.(…)
Daar staat wel degelijk iets over in de oorspronkelijke reactie die niet aan jou was gericht, maar niet zo uitgebreid als jij dat blijkbaar wilt zien. Dat kan.
(…) 2. Jij hebt het over testen. Aangezien sneltesten niet sensitief is ga ik uit van PCR. (…)
En ik ging nergens vanuit, deed wel een suggestie met een kanttekening en overigens kan een screening en bevestiging ook bestaan uit verschillende methodes.
(…) 3. Je negeert het astronomische gemiddelde getal testen die er moet worden gedaan voor één besmette(5000). En met sneltesten zal dat hoger liggen.
Als dat je doel is, de samenhangende vooraf kansen zo liggen en je dat aantal zo kwalificeert wel ja. Maar nogmaals, dit hele verhaal maak jij ervan. Nergens heb ik beschreven dat heel Nederland dagdagelijks moet worden bemonsterd in de aantallen die jij noemt zoals je schijnbaar hebt veronderstelt bij het lezen van het woord steekproef.
Voor jou wellicht, ik beschouw het als een discussie over een aanpak met een bepaald abstractieniveau.
Je kan 'op een andere manier' denken tot je een ons weegt, zo lang je geen Hugo heet of in het OMT zit loop je in het luchtledige te schreeuwen.
Volgens mij beweegt iedereen zich in meer of mindere mate in het luchtledige tenzij ze actief kunnen en mogen beslissen over het beleid, en dat is uiteindelijk dus enkel de minister want ik hoor bij geen club en jij ook niet neem ik aan en alle clubs die er zijn hebben bij mij weten geen ministeriële bevoegdheden.
Dus nee, de keuze van de strategie is net zo goed onderhevig aan implementatiedetails en randvoorwaarden. Dat is niet anders dan de maatregelen, die zijn alleen maar een uitvoering van die strategie op tactisch niveau.
Het is een herhaling van zetten wat betreft onze standpunten en dat was de reden om de antwoorden aan jou kort te houden gisteren, niet wetende dat je vervolgens deze uitgebreide reactie zou geven. Ik zie zelf dus een strategiekeuze los van de maatregelen, want die volgen daaruit en niet andersom.
Een on-implementeerbare strategie gaat nergens heen, dat is een dood spoor of een luchtkasteel.
Of de maatregelen die uit een strategie volgen 'on-implementeerbaar' zijn kun je wat mij betreft op een forum zoals dit niet goed bepalen, al was het maar omdat we onvoldoende zicht hebben op wat wel of niet mogelijk is naar inschatting van de uitvoerende partijen.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.