Ik ga hem zelf niet meer dragen zodra het niet meer verplicht is. Verder kan ik me wel vinden in je verhaal, ik heb ook een hekel aan drukte in de bouwmarkt/supermarkt. Ik voel me altijd wat opgejaagd als mensen staan te wachten tot ik klaar ben bij een schap. Al helemaal nu je een half schap blokkeert met een winkelkarretjeMoi_in_actie schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:53:
[...]
Zal te bezien zijn inderdaad. Mijn ouders zeggen b.v. dat ze het nog gewoon een tijdje zullen doen, weinig moeite voor wat extra "zekerheid". Wellicht dat ik het ook nog doe, maar ik bekijk het meer van hoe druk het in de winkel is. Ik ga meestal boodschappen doen op tijden dat het heel rustig is, vroeg in de ochtend voor 8u of later in de avond na 20u, dan heb je soms maar 5 tot 10 mensen in een grote supermarkt en sta je als enige in de rij bij de kassa met 1 kassa open, in tegenstelling tot drukke momenten waar er 150-200 mensen lopen, 6+ kassa's open met allemaal rijen.
Hetzelfde voor grotere bouwmarkten, daar kom ik ook veel liever wanneer het erg rustig is, zeker niet alleen vanwege Corona, heb gewoon een hekel aan gedring bij bepaalde gangen/rekken en 10+ minuten bij de kassa staan te wachten. Kom je daar om half 8 sochtends, heb je een bouwmarkt van 10.000m2+, zijn er 10 klanten binnen (3 keer meer personeel dan klanten) en ben ik binnen 5 minuten weer buiten. Dan laat ik het ook lekker achterwegen.
En ja, de definitie van "druk" in een van de steden hier in (Zuid) Limburg is heel wat anders dan druk in Amsterdam centrum.
Ik ga meestal 's ochtends vroeg of later op de avond, dan is het vaak lekker rustig
blaap
/f/image/0tFEwONpTgAUoN4pRFeV2Jja.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tVTwEQbnESTXE3G3hWsDqUlm.png?f=fotoalbum_large)