• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:07
Weer boven de 1000, jammer. Ik had verwacht dat woensdag de laatste >1000 was. Prognose van gisteren voor vandaag was 994. Deze sample past in het betrouwbaarheidsinterval, maar zit dus boven de verwachting.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:30:
Weer boven de 1000, jammer. Ik had verwacht dat woensdag de laatste >1000 was. Prognose van gisteren voor vandaag was 994. Deze sample past in het betrouwbaarheidsinterval, maar zit dus boven de verwachting.
Ik meende iets op twitter bij Marino van Zelst gelezen te hebben dat er iets van achterstand was en dat de cijfers hoger zouden zijn. even zoeken.

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:47

Bloodclot

Jawier!

Is vrij normaal dat donderdag vaak de hoogste van de week is? Denk dat we dus de laatste 1k+ even een dagje op moeten schuiven :)

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:04
Ach, als ik de naar de laatste paar maanden kijk, wisselen de piekdagen constant; soms de woensdag, soms donderdag, in een enkel geval ook de vrijdag. Dat het nu op de donderdag marginaal hoger is dan de woensdag wil nog niet veel zeggen, de week-op-week getallen tonen nog altijd een flinke daling.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• t_captain
Van oudsher zijn do t/m zo relatief hoog. Maar in een periode van snelle daling , ontstaat er een skew waarin de eerdere dagen van de week in verhouding wat hoger zijn en de latere wat lager. De piek komt dat rond wo, do te liggen.

R-waarde is overigens prima in orde.

6 juni R=0.77 (trendmatig 0.78 incidenteel -0.01)

[ Voor 0% gewijzigd door t_captain op 17-06-2021 17:18 . Reden: afrondingsfout ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:27
Komt dit niet door Testen voor Toegang voor de EK wedstrijd van vanavond met 16k extra testen?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:39:
Komt dit niet door Testen voor Toegang voor de EK wedstrijd van vanavond met 16k extra testen?
NEe die zitten niet in deze cijfers, komen niet langs de GGD

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:06

Agent47

I always close my contracts.

Allicht door tieners die terug komen van zonvakantie?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• t_captain
Aantal positieve tests bevat inderdaad ok door externe testlocaties uitgevoerde tests. 16k tests van mensen zonder klachten zal misschien 20-50 positives opleveren.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RodeStabilo schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:40:
[...]

NEe die zitten niet in deze cijfers, komen niet langs de GGD
Elk testcentrum wat een positief testresultaat heeft moet deze melden aan de GGD.

• t_captain
Model verwacht in ieder geval voor vr-zo lage cijfers. Dat komt omdat die dagen vorige week ook relatief laag waren. Als he goed is, is >1000 nu toch wel passe. Anders zou het wel een tegenvaller zijn.

Contributie van versoepelingen op 5-6 wordt steeds duidelijker en lijkt 0.025 a 0.03 op de R-waarde te bedragen, ruim binnen budget. Contributie van Indiase variant +0.005 a +0.01.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:27
Even de Olliecijfers in een tabel. Hoewel tussen gister/vandaag nauwelijks iets zit, is het week-op-week wel weer een forse daling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/haWGG6DVGpg6V_8TITE8eso7674=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9HUplsWMHvN54wIbJKGYXV1w.png?f=user_large

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• t_captain
Sinds 4-6 zitten we structureel op groeifactoren in de orde van -35%.

Deze week is iets slechter dan de voorgaande periode. Van 4-6 t/m 14-6 was het gemiddeld zo'n -38% (R=0.76), deze week ongeveer -33% (R=0.79).

Die +3 basispunten verschil op de R-waarde kunnen verklaard worden uit het inzetten van de effecten van versoepelingen op 5 juni, en in kleinere mate de opkomst van de Delta variant. Ik schat in dat de verdelling 2.5 voor de versoepelingen is en 0.5 voor de Delta variant.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

https://www.volkskrant.nl...0content&utm_content=free

Was deze al langs gekomen? Rutte lijkt eerder voor indammen en omzeilen OMT te zijn geweest dan gedacht.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:56:
[...]

Daarmee heb je gelijk al die eindexamenreisjes en feestende jongeren te pakken. Kinderen onder de 12 gaan nog niet zelfstandig op vakantie en daar hebben ouders over het algemeen meer zicht op.
Schoolreisje import :X
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/DMF20210617_36818796
Tientallen Gooise scholieren zijn besmet geraakt met het coronavirus tijdens hun eindexamenreis naar Spanje en Portugal. Exacte aantallen, en uit welke woonplaats of van welke school de jongeren afkomstig zijn wil de GGD Gooi en Vechtstreek niet bekend maken in verband met de privacy.

[ Voor 27% gewijzigd door PalingDrone op 17-06-2021 18:31 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

t_captain schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:28:
Sinds 4-6 zitten we structureel op groeifactoren in de orde van -35%.

Deze week is iets slechter dan de voorgaande periode. Van 4-6 t/m 14-6 was het gemiddeld zo'n -38% (R=0.76), deze week ongeveer -33% (R=0.79).

Die +3 basispunten verschil op de R-waarde kunnen verklaard worden uit het inzetten van de effecten van versoepelingen op 5 juni, en in kleinere mate de opkomst van de Delta variant. Ik schat in dat de verdelling 2.5 voor de versoepelingen is en 0.5 voor de Delta variant.
Procentpunten toch ipv basispunten?

Verder allemaal binnen de deviatie lijkt me. Ik lig er nog niet wakker van.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Winkeliers en supermarkten hopen op snel einde mondkapjesplicht: 'Dan kan de vlag uit'

De Nederlander is ze al voor, die zet het mondkapje nu al af. ;)
Ook winkeliers merken dat klanten steeds vaker zonder mondkapje binnen komen lopen. "Afgelopen week was de drempel al lager voor klanten om zich er niet aan te houden. Mensen zijn vaak al ingeënt, voelen zich veilig. Als ze er dan toch op gewezen worden om hun mondkapje te dragen, dan reageren ze daar regelmatig gevoelig op."
Stoney3K schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:16:
Met andere woorden, waarom brengen de feestende jongeren dat wel mee en de opoes die in Benidorm aan de costa zitten dat niet?

De toonzetting komt mij toch een beetje over als 'verdiende loon'.
Het is een moraliteit die bij een zeker publiek goed valt. Overigens is dit een van de kenmerken gedurende dit hele corona verhaal, al die morele verontwaardiging over mensen op het strand in de zomer van 2020 en de koopjesjagers op Black Friday. Lekker iets zoeken om boos over te zijn en je tegelijk moreel verheven te mogen voelen.
MikeyMan schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:49:
Was deze al langs gekomen? Rutte lijkt eerder voor indammen en omzeilen OMT te zijn geweest dan gedacht.
Jammer dat ze niet meer hebben gekregen dan begin van 2020, want de meeste berichtjes lijken te zijn van voordat de boel echt losbrak. Wat dat betreft zou het interessant zijn om te weten of dat idee nog steeds werd geopperd in april of mei, want de eerste golf in Brabant was meer een tsunami zo snel als die bewoog.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 20:03
Krijg hetzelfde signaal ook uit een andere regio. Zou dus wel eens een landelijk probleempje kunnen worden….

American Express vraagbaak

• PalingDrone
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:33:
[...]

Krijg hetzelfde signaal ook uit een andere regio. Zou dus wel eens een landelijk probleempje kunnen worden….
Nou, dan weten we wat ons te wachten staat de komende maanden.
De grote vakantie uit- en intocht moet nog op gang komen.

[ Voor 8% gewijzigd door PalingDrone op 17-06-2021 19:41 ]

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:31
PalingDrone schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:40:
[...]

Ja, en wanneer die begint is een groot deel ook al gevaccineerd.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• PalingDrone
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:43:
[...]

Ja, en wanneer die begint is een groot deel ook al gevaccineerd.
Hoorde laatst iemand in dit topic zeggen dat je het dan nog wel kan dragen c.q. importeren.
(Was geloof ik nav een post over vakantievierende boomers.)

• Stoney3K
PalingDrone schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:45:
[...]

Hoorde laatst iemand in dit topic zeggen dat je het dan nog wel kan dragen c.q. importeren.
(Was geloof ik nav een post over vakantievierende boomers.)
Zo gauw de algemene vaccinatiegraad hoog genoeg is maakt dat ook weinig meer uit.

Sowieso had die 'import' voorkomen kunnen worden door het handhaven van de quarantaineplicht...

[ Voor 12% gewijzigd door Stoney3K op 17-06-2021 19:49 ]

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Wat dat betreft is het maar goed dat Corona niet een tikkeltje zwaarder is, met die Nederlandse naleving van zelfs een van de meest simpele en minst hinderlijke maatregelen zou het dan veel slechter zijn afgelopen. Want hoeveel moeite is het nou om een mondkapje op te doen zoals in de beschrijving staat (dus over mond en neus)? Blijkbaar is dat voor veel mensen nog te moeilijk.

En dat is niet ;), dat is :'(

• PalingDrone
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:47:
[...]

Zo gauw de algemene vaccinatiegraad hoog genoeg is maakt dat ook weinig meer uit.
95% effectief is wel 1 op de 20 terugkerende vakantiegangers waarbij het vaccin dus niet werkt.

Het vertrouwen in vaccins is wel enorm toegenomen de laatste tijd al vraag ik mij echt af of <18 zich net zo enthousiast laat vaccineren als 40+.

Mijn onderbuik zegt dat het in die leeftijdscategorie nog wel eens flink tegen kan gaan vallen.
Stoney3K schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:47:
[...]

Sowieso had die 'import' voorkomen kunnen worden door het handhaven van de quarantaineplicht...
Daar ben ik het volledig mee eens.

[ Voor 18% gewijzigd door PalingDrone op 17-06-2021 19:56 ]

• Stoney3K
PalingDrone schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:54:
[...]

95% effectief is wel 1 op de 20 terugkerende vakantiegangers waarbij het vaccin dus niet werkt.

Het vertrouwen in vaccins is wel enorm toegenomen de laatste tijd al vraag ik mij echt af of <18 zich net zo enthousiast laat vaccineren als 40+.

Mijn onderbuik zegt dat het in die leeftijdscategorie nog wel eens flink tegen kan gaan vallen.
Als we de algehele prevalentie van COVID met 95% kunnen verminderen zijn we gewoon klaar en hebben we geen maatregelen meer nodig.

Die 1 op de 20 die dan nog besmet wordt en heel misschien het ziekenhuis in hobbelt valt dan gewoon te overzien.

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-01 10:39

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik ben wat geirriteerd door de beperkte prikmomenten die beschikbaar zijn. Ik moet drie uur reizen als ik naar de dichtstbijzijnde plek wil. Ik dacht dat het in zo'n gat waar ik woon vast niet zo druk zou zijn, en anders zijn Enschede en Hengelo nog dichtbij. Alles zit vol.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-01 21:56
[...]

[...]

Daar ben ik het volledig mee eens.
Mijn "bovenbuik" ook. Ik liep deze week tegen 10 kinderen/vrienden/enz aan, tussen 72 en 36 jaar oud die zich allemaal niet lieten vaccineren. Variërend van zwanger, heb het al gehad tot ik kijk het eerst eens 5 jaar aan.
Allemaal valide hoor maar qua aantallen in mijn bubbel vond ik het wel fors.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• PalingDrone
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:56:
[...]

Als we de algehele prevalentie van COVID met 95% kunnen verminderen zijn we gewoon klaar en hebben we geen maatregelen meer nodig.

Die 1 op de 20 die dan nog besmet wordt en heel misschien het ziekenhuis in hobbelt valt dan gewoon te overzien.
Mwah, wanneer alles homogeen over de samenleving verdeeld zou zijn wellicht wel.
Nadeel is dat je clusters jongeren hebt, clusters "lastig vaccineerbaren", clusters weigeraars (op welke grond dan ook). Binnen zo'n cluster kan het dan alsnog snel gaan.

• CMD-Snake
Transportman schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:52:
een van de meest simpele en minst hinderlijke maatregelen
Laten we het er op houden dat de meningen hierover verschillen.
Want hoeveel moeite is het nou om een mondkapje op te doen zoals in de beschrijving staat (dus over mond en neus)?
Die mondkapjes en de bijbehorende plicht zullen hoe dan ook weinig uitgehaald hebben. Mensen gingen er verkeerd mee om, maar nog belangrijker de focus lag telkens op plekken waar de besmettingen meevielen. De scholen en thuissituaties waren veel grotere bronnen, zeker de scholen. Maar nee, in de supermarkt allemaal zo'n ding op. Misplaatste symboolpolitiek om de opiniepeilingen ter dienst te zijn. Als we dan toch een gratis wens kregen van Rutte hadden we beter in december om een PlayStation 5 kunnen vragen. :P
Amanoo schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:58:
Ik ben wat geirriteerd door de beperkte prikmomenten die beschikbaar zijn. Ik moet drie uur reizen als ik naar de dichtstbijzijnde plek wil. Ik dacht dat het in zo'n gat waar ik woon vast niet zo druk zou zijn, en anders zijn Enschede en Hengelo nog dichtbij. Alles zit vol.
Bel met die afspraken lijn, die hebben soms meer opties als de website. De website kiest willekeurig drie mogelijke data bij je postcode. Of je moet telkens uitloggen en opnieuw inloggen om de RNG zijn werk te laten doen.

• Stoney3K
PalingDrone schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:59:
[...]

Mwah, wanneer alles homogeen over de samenleving verdeeld zou zijn wellicht wel.
Nadeel is dat je clusters jongeren hebt, clusters "lastig vaccineerbaren", clusters weigeraars (op welke grond dan ook). Binnen zo'n cluster kan het dan alsnog snel gaan.
Dan moet je dan dus maatregelen nemen binnen die clusters en niet de rest van het land er mee opzadelen.

Die weigeraars, tsja... daar zijn geen maatregelen tegen opgewassen. En als je dan maatregelen neemt om ze te "motiveren", dan gaan ze alleen maar schreeuwen 'zie je wel!'.

Verwijderd

Transportman schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:52:
[...]

Wat dat betreft is het maar goed dat Corona niet een tikkeltje zwaarder is, met die Nederlandse naleving van zelfs een van de meest simpele en minst hinderlijke maatregelen zou het dan veel slechter zijn afgelopen. Want hoeveel moeite is het nou om een mondkapje op te doen zoals in de beschrijving staat (dus over mond en neus)? Blijkbaar is dat voor veel mensen nog te moeilijk.

En dat is niet ;), dat is :'(
als het een tikkeltje zwaarder geweest zou zijn dan was de naleving hoogstwaarschijnlijk niet van hetzelfde niveau als dat we zien/gezien hebben, maar hoger.

• Amanoo
  • Laatst online: 14-01 10:39

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

CMD-Snake schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:00:
[...]

Bel met die afspraken lijn, die hebben soms meer opties als de website. De website kiest willekeurig drie mogelijke data bij je postcode. Of je moet telkens uitloggen en opnieuw inloggen om de RNG zijn werk te laten doen.
Ik had inderdaad gebeld, maar het mocht niet baten. Ik heb wel een afspraak maar eigenlijk kan die afspraak helemaal niet. Ik ga binnenkort maar voor de RNG methode waarbij ik probeer de afspraak te verplaatsen.

• PalingDrone
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:01:
[...]

Dan moet je dan dus maatregelen nemen binnen die clusters en niet de rest van het land er mee opzadelen.

Die weigeraars, tsja... daar zijn geen maatregelen tegen opgewassen. En als je dan maatregelen neemt om ze te "motiveren", dan gaan ze alleen maar schreeuwen 'zie je wel!'.
Maatregelen tegen zelfbeschikking? Dat gaat nog lastig worden.

Al zal de mogelijkheid tot een buitenlandvakantie velen, die het allemaal eigenlijk maar onzin vinden, toch over de streep getrokken hebben om desnoods met lichte tegenzin toch maar zo snel mogelijk een prikje te halen.

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:36
[...]

Dat is wel heel erg negatief, jij gaat uit van een 100% besmettingsgraad :S Daarnaast zal een gevaccineerde die toch besmet raakt vrijwel zeker minder ziek zijn en daardoor minder verspreiden.

Verder is het binnenlandse probleem ook aanzienlijk kleiner zolang de rest is gevaccineerd omdat dan uiteindelijk het virus uitsterft tot het weer wordt geïmporteerd, maar de vaccinatiegraad betekend dan dat schakels wegvallen en het ook niet zomaar er doorheen tuft.

Anders gezegd, als we breed zijn gevaccineerd zal als de kerk in Spakenburg last heeft van een golf de kans dat de golf de Nigeriaanse kerk in de Bijlmer bereikt aanzienlijk kleiner zijn.

Vaccins zijn het beste antwoord op alle Corona problemen, alleen zitten we nu nog midden in die campagne. Daarom is het ontzettend klote dat er nog zoveel anti-vaxxers rondlopen, elk procentje telt :(

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Dat is niet wat 95% efficacy van een vaccin betekend iig. :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Stoney3K
PalingDrone schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:10:
[...]

Maatregelen tegen zelfbeschikking? Dat gaat nog lastig worden.
In dat geval zul je moeten accepteren dat het gebeurt.

Waar we niet naartoe moeten is een set maatregelen die blijft omwille van "alleen samen" om een kleine groep zo ver te krijgen dat ze tóch maar tegen hun eigen principes in gaan.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 20:03
PalingDrone schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:40:
[...]

Zal met de rest can de vakantiegangers wel wat meer mee vallen.
Jeugd is niet gevaccineerd, beweegt zich veel meer in grote groepen en houdt zich minder aan de Corona maatregelen (afstand/hygiëne). En gooi daar nog eens een hoop drank overheen 🤪. En Engelse toeristen zijn voor veel landen ook weer gesloten.

American Express vraagbaak

• CMD-Snake
Amanoo schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:01:
Ik ga binnenkort maar voor de RNG methode waarbij ik probeer de afspraak te verplaatsen.
Let op dat de website niet gebruikt kan worden om afspraken aan te passen, de website heeft alleen De C van het CRUD principe geïmplementeerd. :+

• Ryur
  • Laatst online: 22-01 22:07
CMD-Snake schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:21:
[...]

Let op dat de website niet gebruikt kan worden om afspraken aan te passen, de website heeft alleen De C van het CRUD principe geïmplementeerd. :+
En de R natuurlijk!
Zou vreemd zijn als je wel de C hebt zonder de R ;)

(Voor diegene die de grap niet snappen: CRUD = Create Read Update Delete)

• PalingDrone
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:13:
[...]

Dat is niet wat 95% efficacy van een vaccin betekend iig. :)
I know, maar sinds het vaccineren een beetje op stoom is merk je overal dat corona "gewoon over" is en mensen zelfs na hun 1e prik al rondlopen alsof ze onkwetsbaar zijn, laat staan dat ze denken anderen nog te kunnen besmetten.

• roffeltjes
PalingDrone schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:53:
[...]

I know, maar sinds het vaccineren een beetje op stoom is merk je overal dat corona "gewoon over" is en mensen zelfs na hun 1e prik al rondlopen alsof ze onkwetsbaar zijn, laat staan dat ze denken anderen nog te kunnen besmetten.
Dat ligt toch ook wel aan de cijfers die mensen minder bang maakt en dat heeft ook nog een vliegwiel werking, want het losser worden wordt gelukkig niet bestraft met meer besmettingen.

Het is allemaal eigenlijk behoorlijk rationeel. Ik ben zelfs van mening dat het uit dit oogpunt ook niet extreem onverantwoordelijk is.

Anecdote: mijn moeder komt nu weer elke week met de trein naar Amsterdam om de kinderen te zien. Dat risico nemen we sinds ze gevaccineerd is. Aangezien de kans dat ze tussen nu en een paar jaar er niet meer is aanzienlijk is en omdat ze mentaal achteruit holde gedurende de lockdown (gelukkig weer bijgetrokken) nemen we dit risico.

Dat betekent wel dat het bubbel idee behoorlijk lek is (mijn moeder doet haar best, maar ze gaat weer langs bij oude vriendinnen, helpt in het bejaardenhuis door met leeftijdgenoten te praten, etc. etc. En van onze kant komt ze in aanraking met de kinderen die weer naar school gaan en loopt er een lijntje naar de andere oma.

Sorry samenleving, dit is heel zelfzuchtig van ons, maar de limiet was gewoon bereikt.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
CMD-Snake schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:00:
[...]

Laten we het er op houden dat de meningen hierover verschillen.

[...]

Die mondkapjes en de bijbehorende plicht zullen hoe dan ook weinig uitgehaald hebben. Mensen gingen er verkeerd mee om, maar nog belangrijker de focus lag telkens op plekken waar de besmettingen meevielen. De scholen en thuissituaties waren veel grotere bronnen, zeker de scholen. Maar nee, in de supermarkt allemaal zo'n ding op. Misplaatste symboolpolitiek om de opiniepeilingen ter dienst te zijn. Als we dan toch een gratis wens kregen van Rutte hadden we beter in december om een PlayStation 5 kunnen vragen. :P
Verkeerd gebruik en de focus op plekken waar het weinig toevoegden zullen niet geholpen hebben, en het feit dat ze er pas in december mee kwamen was ook waardeloos, want nu terug- en met goede hoop vooruitkijkend was dat eigenlijk pas halverwege de crisis. En dan in de supermarkt waar naar mijn mening afstand houden redelijk goed te doen is, geeft mij ook wel een hoog symboolpolitiek-gehalte.

Helaas heeft het beleid ook wel van de symboolpolitiek en kromme maatregelen aan elkaar gehangen. In plaats van een thuiswerkplicht, werden de scholen gesloten om te dwingen dat ouders thuis moesten blijven vanwege de kinderen, om het aantal contacten te beperken mocht je maar 1 iemand thuis ontvangen waardoor de situatie ontstond dat een alleenstaande wel naar een koppel mocht maar omgekeerd niet, ik denk dat dat soort maatregelen het draagvlak weinig goed heeft gedaan en dat daardoor mensen nu al meer loslaten dan misschien verantwoord is.
PalingDrone schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:53:
[...]

Ik merk zelf ook wel dat ik nu wat meer vrijheden neem door weer wat vaker met mensen af te spreken, maar ik doe nog niet alsof het "gewoon over" is, dus het is nog wel afstand houden en geen handen schudden. Scheelt ook wel dat het aantal contacten van mij en mijn beste vrienden redelijk beperkt is.

• t_captain
franssie schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 18:32:
[...]

Procentpunten toch ipv basispunten?
Inderdaad, basispunt is 1/100e maar dan als je eenheid procenten is. Het moeten dus pricentpunten zijn. My bad.

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:16:
[...]

Met andere woorden, waarom brengen de feestende jongeren dat wel mee en de opoes die in Benidorm aan de costa zitten dat niet?
Omdat mensen in de leeftijd 16-20 vaker met een heleboel drank op in een donkere kroeg wildvreemden aflebberen dan 60+'ers? Lijkt me echt niet zo ingewikkeld.

• Stoney3K
Cocytus schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:47:
[...]

Omdat mensen in de leeftijd 16-20 vaker met een heleboel drank op in een donkere kroeg wildvreemden aflebberen dan 60+'ers? Lijkt me echt niet zo ingewikkeld.
Dat is dus precies wat ik bedoel met die moralistische "ga van mijn erf af, kleuters" gedragsretoriek. Blijkbaar hebben er te weinig mensen de kans gehad om dat zelf als puber te doen en willen ze nu anderen dat ook ontzeggen?

Sowieso moet je je vooral afvragen waarom die donkere kroegen over de grens heen überhaupt open zijn, of waarom die jongeren het land uit mogen. En dan komen ze terug, zijn ze verplicht om te testen en in quarantaine te gaan.

Nee, het idee dat 'lebberende zatte jongeren' de schuld zijn van de ellende waar we nu in zitten is al vanaf het begin af aan de trend in dit topic.

• MainframeX
  • Laatst online: 21-01 23:11
roffeltjes schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:05:
[...]

Sorry samenleving, dit is heel zelfzuchtig van ons, maar de limiet was gewoon bereikt.
Ik vrees dat je nu wel het risico-nul trollenleger over je hebt afgeroepen. Guilt tripping incoming in 1,2,3 :9

Ik geef je overigens groot gelijk. Mijn vader is ook niet meer wat het is geweest sinds corona. Er komt amper nog een woord uit.

[ Voor 16% gewijzigd door MainframeX op 17-06-2021 21:58 ]

Idempotent.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Stoney3K schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:52:
[...]

Dat is dus precies wat ik bedoel met die moralistische "ga van mijn erf af, kleuters" gedragsretoriek. Blijkbaar hebben er te weinig mensen de kans gehad om dat zelf als puber te doen en willen ze nu anderen dat ook ontzeggen?
Dus als je ergens tegen bent moet dat wel zijn omdat je dat zelf vroeger niet hebt kunnen doen? Aparte en ook zeer foute redenatie.
Sowieso moet je je vooral afvragen waarom die donkere kroegen over de grens heen überhaupt open zijn, of waarom die jongeren het land uit mogen. En dan komen ze terug, zijn ze verplicht om te testen en in quarantaine te gaan.
Omdat elk land zijn eigen regels maakt aan de hand van hun huidige situatie. Je zult dus altijd hebben dat de maatregelen per land anders zijn en op andere tijden ingevoerd/opgeheven worden.
Nee, het idee dat 'lebberende zatte jongeren' de schuld zijn van de ellende waar we nu in zitten is al vanaf het begin af aan de trend in dit topic.
Tja, het is ook bewezen en nog steeds makkelijk te controleren dat na de vorige zomer het de jongeren waren die ervoor zorgden dat corona weer oplaaide. Ik vind het ook te ver gaan om te zeggen dat we anders corona niet terug hadden gekregen, maar het is dus wel bewezen dat het iets is waar je erg goed op moet letten.
MainframeX schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:56:
[...]
Ik vrees dat je nu wel het risico-nul trollenleger over je hebt afgeroepen. Guilt tripping incoming in 1,2,3 :9
Gelukkig dat dat leger helemaal niet bestaat en er dus niets zal gebeuren :O

[removed]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
redwing schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:03:
[...]

Dus als je ergens tegen bent moet dat wel zijn omdat je dat zelf vroeger niet hebt kunnen doen? Aparte en ook zeer foute redenatie.
Eerder ervaringsdeskundige. O-)
[...]

Omdat elk land zijn eigen regels maakt aan de hand van hun huidige situatie. Je zult dus altijd hebben dat de maatregelen per land anders zijn en op andere tijden ingevoerd/opgeheven worden.

[...]
Toerisme levert geld op.
Tja, het is ook bewezen en nog steeds makkelijk te controleren dat na de vorige zomer het de jongeren waren die ervoor zorgden dat corona weer oplaaide. Ik vind het ook te ver gaan om te zeggen dat we anders corona niet terug hadden gekregen, maar het is dus wel bewezen dat het iets is waar je erg goed op moet letten.
Terug komende jongeren zijn niet handig, maar ouderen die mee in aanraking komen ook niet. It takes two to tango.

• roffeltjes

Bron?

Ik heb ook het idee dat de hoeveelheid gezuip en hangen in mediterrane barren van 30+ers aardig wordt onderschat. Het is ook een getallenspelletje, er zijn aanmerkelijk minder jongeren

Ik heb gegoogled op jongeren september 2020 corona, niets gevonden over vakanties, waar ik wel direct tegenaan loop is dit fraaie rapport.

https://www.parnassiagroe...der-gevolgen-coronacrisis

Maar het waren de jongeren die corona in september hebben teruggebracht, nog even lekker vilein nog een keer de hardst getroffen groep natrappen :r

Het gebrek aan empathie is echt beneden alle peil.

[ Voor 3% gewijzigd door roffeltjes op 17-06-2021 22:13 ]

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:05

Kheos

FP ProMod
roffeltjes schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:12:
[...]
Maar het waren de jongeren die corona in september hebben teruggebracht, nog even lekker vilein nog een keer de hardst getroffen groep natrappen :r
Echt? Niet het ziekenhuis personeel? Niet de bejaarden? Niet de werklozen? Maar de jongeren zijn de hardst getroffen groep?
Serieus?
Vind ik ook!

• Stoney3K
[...]

Het gaat vooral om de toon waarop het wordt neergezet. Als je het nu had over feestende jongeren die de regels wat minder serieus nemen op vakantie, daar kan ik me helemaal in vinden.

Maar dat is het anders verwoorden dan 'de groep van 16-20 die elkaar bezopen in donkere kroegen aflebbert' want dat geeft me toch de indruk dat je er meer mee bedoelt dan alleen het contact in de kroeg.

• MainframeX
Kheos schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:18:
[...]

Echt? Niet het ziekenhuis personeel? Niet de bejaarden? Niet de werklozen? Maar de jongeren zijn de hardst getroffen groep?
Serieus?

[...]

Vind ik ook!
Je hebt daar wat schuim op je mondhoek. Al een beetje gekalmeerd? Hij plaatst ook nog een bron boven het stukje dat je gequoteerd hebt.

Het valt me op dat veel mensen hier op (nogal zure) emotie reageren in dit topic. Probeer dat eens weg te nemen, daar krijg je beter inhoudelijke discussies van.

Idempotent.

• roffeltjes
Kheos schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:18:
[...]

Serieus?
Ja. Ik begrijp dat je het linkje van mij wegwuift (die gekke GGD), maar hier een leuke betreft baanverlies.

https://nos.nl/artikel/23...60-000-minder-flexwerkers

https://www.rtlnieuws.nl/...-kwijt-corona-ww-togs-now

https://www.nibud.nl/bero...evolgen-voor-huishoudens/

Oh ja, studenten: die stages of afstudeeropdrachten zoeken.

https://www.ad.nl/werk/st...nergens-terecht~adc22826/

https://www.parool.nl/ams...r-mijn-toekomst~b0df0807/

Blok 3/4 2019-2020 slecht. Blok 1/2 2020-2021 slecht. Blok3/4 2020-2021 slecht. Mwah, maar anderhalf jaar vertraging, geen probleem met een doorlopende studielening, baanverlies en je huur. => Stages en afstudeeropdrachten mogen niet worden vervangen door iets anders, immers je curriculum staat vast. De student is fckd.

Gemiddeld heeft Nederland bij gespaard, dus dat zal bij hun toch ook wel goedkomen?

https://www.ad.nl/geld/bi...udie-te-betalen~a35e1370/

Ik begrijp dat je mij een idiote kwast vindt, maar het is toch wel frappant dat al die statistieken mijn idiote mening ondersteunen. :(

[ Voor 5% gewijzigd door roffeltjes op 17-06-2021 22:39 ]

• MainframeX
[...]

Bron?

Ik heb ook het idee dat de hoeveelheid gezuip en hangen in mediterrane barren van 30+ers aardig wordt onderschat. Het is ook een getallenspelletje, er zijn aanmerkelijk minder jongeren

Ik heb gegoogled op jongeren september 2020 corona, niets gevonden over vakanties, waar ik wel direct tegenaan loop is dit fraaie rapport.
Ik heb nog wel wat gevonden;

https://www.ad.nl/binnenl...-jongeren-naar-de-ouderen

https://www.rtlnieuws.nl/...vakantievierende-jongeren

https://www.nu.nl/coronav...tievierende-jongeren.html

https://nos.nl/artikel/23...jk-naar-nederland-gekomen

Verder niks inhoudelijks over het onderzoek te vinden in de artikelen overigens.

Idempotent.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Stoney3K schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:26:
[...]Het gaat vooral om de toon waarop het wordt neergezet. Als je het nu had over feestende jongeren die de regels wat minder serieus nemen op vakantie, daar kan ik me helemaal in vinden.

Maar dat is het anders verwoorden dan 'de groep van 16-20 die elkaar bezopen in donkere kroegen aflebbert' want dat geeft me toch de indruk dat je er meer mee bedoelt dan alleen het contact in de kroeg.
Ik snap je verontwaardiging niet. Het resultaat is toch hetzelfde? De jeugd van tegenwoordig zou inmiddels beter moeten weten, maar schijnbaar is dat niet zo.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Stoney3K
Yaksa schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:55:
[...]

Ik snap je verontwaardiging niet. Het resultaat is toch hetzelfde? De jeugd van tegenwoordig zou inmiddels beter moeten weten, maar schijnbaar is dat niet zo.
De verontwaardiging gaat vooral over de stemmingmakende toon die er achter zit.

• roffeltjes
Het aardige is dat ik heb lopen kijken wat er nou recies vanuit het Erasmus MC is gesteld. Het zal sommigen verbijsteren dat het veel genuanceerder ligt dan aflebberende jongenre... quelle surprise.
Experts zien dat mensen die nu besmet raken, gemiddeld jonger en dus minder kwetsbaar zijn dan tijdens de eerste golf. Dat is moeilijk met cijfers te staven, omdat er dit voorjaar veel minder getest werd. Tegenover de 1 miljoen mensen die (naar schatting) corona kregen, stonden slechts 41.000 officiële gevallen. Dat was dus het topje van de ijsberg, dat vooral bestond uit te zware en oudere patiënten.

Met het huidige testbeleid zien we een veel groter gedeelte van de ‘coronapiramide’. Ook mensen met lichte klachten komen in de statistieken, vaak zijn dat jongeren. Ongeveer 85 procent van de positieve tests wordt inmiddels vastgesteld bij mensen jonger dan 60.

Eén ding staat vast. In de tweede golf raken vooralsnog weinig ouderen besmet. Ter vergelijking: in de laatste week van maart werden 1600 zeventigers positief getest.
Ahah... dus jongeren? Dat is een vrij grof begrip, als je kijkt naar 60-

't Was aan de Costa del Sol (Tingelingeling)
Daar sloeg mijn hartje op hol (Tingelingeling)

• redwing
  • Nu online
RIVM en de opdeling naar leeftijd van het aantal besmettingen. Je ziet na de zomer dat de jongeren in eerste instantie oververtegenwoordigd zijn waarna ook snel de rest volgt.

Iets beter zoeken dan, ik vind zo tig artikelen b.v. :
https://www.rtlnieuws.nl/...vakantievierende-jongeren
En wat heeft die link met vakanties en het meebrengen van corona te maken?

Wat heeft dit met empathie te maken? Eerder het nivo van dit soort reakties is ver beneden peil. Ik kan er ook niets aan doen wat de cijfers laten zien. Verder veroordeel ik daar ook helemaal niemand voor, maar geef ik wel aan dat het iets is om goed in de gaten te houden. Als je niet oplet krijgen we na de zomer weer een versie terug door vakantiegangers. Dit is b.v. ook precies wat er nu aan de hand is in Engeland. Die hebben alle luchten met India door laten gaan zonder restricties waardoor er weer veel clusters zijn ontstaan met de d-variant.

Dus nogmaals, dit heeft totaal niets te maken met natrappen. Die is gewoon een constatering die aangeeft dat je goed moet opletten met vakantiegangers.

[removed]

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-01 23:51
Stoney3K schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:56:
[...]

Precies die moralistische “jeugd van tegenwoordig” opmerkingen. Het vingerwijzing moet stoppen. Iedereen heeft veel ingeleverd en iedereen heeft fouten gemaakt. En het is onmogelijk het lijden van een ander op waarde te schatten.
Daarom doen we dat dus niet. Je bent verantwoordelijk voor jezelf. Dat is ruim voldoende om druk mee te zijn, verder laten we ieder in zijn waarde, ook als die wel zijn kleinkinderen bezoekt, onnodig naar werk gaat of oranje kijkt met meer dan 4 vrienden.

• redwing
  • Nu online
Stoney3K schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:26:
[...]
Het gaat vooral om de toon waarop het wordt neergezet. Als je het nu had over feestende jongeren die de regels wat minder serieus nemen op vakantie, daar kan ik me helemaal in vinden.

Dat zijn sowieso niet mijn woorden, maar op een nog ergere toon reageren zal niet echt helpen :) Geef dan simpel aan over welke woorden je valt en dat je je er verder gewoon in kunt vinden.

[removed]

• roffeltjes
Dank, was gevonden. De cijfers waar dit op is gebaseerd heb ik nog niet boven water, vooralsnog lijken experts het lang niet zo scherp hebben gesteld als dat de RTL kop beweert.
En wat heeft die link met vakanties en het meebrengen van corona te maken?
het heeft te maken met het feit dat bepaalde mensen het hier hebben over zuipende en lebberende jongeren.

Blijkbaar is het lekker om karikaturen te trekken, dus het is dan wel aardig om eens te kijken hoe die schofterige jongeren ervoor staan.
Wat heeft dit met empathie te maken?

Verder veroordeel ik daar ook helemaal niemand voor
,

Omdat het gaat om deze quote, welke jij besloot te steunen en waarbij de cijfers nog niet boven water zijn en waar het eigenlijk een veel ruimere groep lijkt te zijn dan wat wij verstaan onder jongeren.
Omdat mensen in de leeftijd 16-20 vaker met een heleboel drank op in een donkere kroeg wildvreemden aflebberen dan 60+'ers?
Dus nogmaals, dit heeft totaal niets te maken met natrappen. Die is gewoon een constatering die aangeeft dat je goed moet opletten met vakantiegangers.
Als jij niet denkt dat dat natrappen was....

[ Voor 8% gewijzigd door roffeltjes op 17-06-2021 23:15 ]

• redwing
  • Nu online
Als je naar de RIVM cijfers van die tijd kijkt zie je dit ook terugkomen. Je ziet eerst relatief veel jongeren in de cijfers terug waarna dit snel opschuift naar de verdeling die we ook bij de 1e golf zagen. Verder ben ik een tijdje geleden ook een artikel tegengekomen waarin ze specifiek naar de mutaties keken en daaruit konden zien dat het echt versies waren die uit Spanje/Frankrijk kwamen. Die was wat wetenschappelijker, maar kan ik helaas niet terug vinden.

[removed]

• roffeltjes
redwing schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:15:
[...]

Als je naar de RIVM cijfers van die tijd kijkt zie je dit ook terugkomen. Je ziet eerst relatief veel jongeren in de cijfers terug waarna dit snel opschuift naar de verdeling die we ook bij de 1e golf zagen. Verder ben ik een tijdje geleden ook een artikel tegengekomen waarin ze specifiek naar de mutaties keken en daaruit konden zien dat het echt versies waren die uit Spanje/Frankrijk kwamen. Die was wat wetenschappelijker, maar kan ik helaas niet terug vinden.
Ik snap dat jij niet zo denkt, maar heb je door wat er hier gebeurde (en wat nu weer gebeurd?).

Relatief veel jongeren (waarbij het er sterk op lijkt dat ziekenhuis specialisten in september iedereen onder de zestig als "jonger" zien.)
Spanje/Frankrijk (wat onder alle leeftijd categorieën een populaire bestemming is.)

=> Feestvierende jongeren die elkaar aflebberen in kroegjes op Mallorca(zie posts hier en de nationale pers).

• redwing
  • Nu online
roffeltjes schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:13:
het heeft te maken met het feit dat bepaalde mensen het hier hebben over zuipende en lebberende jongeren.
Tja, ik weet niet of je zelf wel eens die kant op bent geweest maar uit ervaring kan ik zeggen dat dat toch echt wel aardig klopt. De meeste gaan die kant op om 's avonds te stappen, goed uit te slapen, overdag op het strand liggen om bij te komen en repeat tot het einde van de vakantie.
Blijkbaar is het lekker om karikaturen te trekken, dus het is dan wel aardig om eens te kijken hoe die schofterige jongeren ervoor staan.
Dat zijn je eigen woorden. En jongeren zijn nu eenmaal degene die het meeste feestvieren en drinken, dus is het nogal logisch dat ze er ook het meeste last van hebben als dat niet meer mag ;)
[...]
Omdat het gaat om deze quote, welke jij besloot te steunen en waarbij de cijfers nog niet boven water zijn en waar het eigenlijk een veel ruimere groep lijkt te zijn dan wat wij verstaan onder jongeren.
Niet als je naar de RIVM cijfers kijkt, dan begint het echt bij de 30- groep. Verder steunde ik niet zozeer die quote alswel dat ik de reaktie erop niet ok vond.
[...]

[...]
Als jij niet denkt dat dat natrappen was....
Nee, misschien wat grof neergezet maar in de kern klopt het wel. Jongeren gaan met veel meer bij elkaar naar de kroegen. De ouderen doen het meestal toch een stuk rustiger.

[removed]

• roffeltjes
Okay, jij vind de toon van de muziek over jongeren lekker en swingt graag mee, ik trek me terug uit dit specifieke feestje.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:03
Doorgaans zal het percentage wat van zeer nabij lucht en vloeistoffen uitwisselt met een of meerdere vreemden ook wat hoger liggen dan bij andere leeftijdsgroepen. En het lijkt er niet op dat dat vorig jaar geheel gestopt is geweest in den lande maar ook in den vreemde en met andere nationaliteiten. En ik verwacht zeker gezien de staat van urgentie van het moment (bij ons maar ook bij andere nationaliteiten) dat dat niet bepaald minder zal zijn dan vorig jaar.

Het steeds gooien op gebrek aan empathie vind ik overigens, niet bepaald vriendelijk en ook niet terecht.

Hopelijk dat ze wat aan testen doen, ook in hun wel begrepen eigen belang, bijvb als ze zoveel mogelijk willen kunnen doen bij een introductie en vanaf de start hopelijk normale colleges.

• redwing
  • Nu online
roffeltjes schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:19:
[...]
Ik snap dat jij niet zo denkt, maar heb je door wat er hier gebeurde (en wat nu weer gebeurd?).

Relatief veel jongeren (waarbij het er sterk op lijkt dat ziekenhuis specialisten in september iedereen onder de zestig als "jonger" zien.)
Spanje/Frankrijk (wat onder alle leeftijd categorieën een populaire bestemming is.)

=> Feestvierende jongeren die elkaar aflebberen in kroegjes op Mallorca(zie posts hier en de nationale pers).
Heb je zelf niet door dat je het zelf naar het andere uiterste doet en dat dat ook niet echt helpt?

Uit de cijfers zie je simpelweg dat het bij de jongeren is begonnen en daarna naar de ouderen is gegaan. Dat is gewoon een constatering. Dan kun je er wel allerlei dingen bijhalen, maar de cijfers blijven hetzelfde en als je wat onderzoek op de RIVM site doet zie je dat ook. Het gaat dus niet om 60- maar om 30- en uit het onderzoek blijkt dan dus ook dat het daadwerkelijk de jongeren zijn die het in eerste instantie hebben meegenomen.

Je moet er dus wel opletten dat je niet verschillende dingen die in verschillende artikelen beschreven worden verkeerd gaat combineren. Dat artikel waar jij het nu over hebt gaat nl. over het verschil tussen de 1e en 2e golf. In de 1e golf ging het grotendeels om ouderen van 60+ (vooral door de manier van testen). Vandaar ook dat ze het in dat artikel hebben over 60- als 'jongere' groep. Als je dan de artikelen leest die over de 'feestvierende jongeren' gaat, zie je duidelijk dat ze het over een veel jongere groep hebben.

En nogmaals, deze hele discussie is nogal zinloos. Het enige wat we hier van moeten leren is dat je heel erg op moet letten met groepen mensen die op vakantie gaan en daarna weer met een andere versie van het virus terug komen.

[removed]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Je kan er op verschillende manieren naar kijken. Als je kijkt naar de ziekte COVID; ja dan zijn ouderen natuurlijk veel harder getroffen dan jongeren.

Logischerwijs hebben de maatregelen ook het meeste positieve effect gehad op ouderen; die zijn immers veel kwetsbaarder. Ook het voorkomen van ‘code zwart’ in ziekenhuizen is voor ouderen waardevoller dan voor jongeren.

Als je kijkt naar de nadelen van de maatregelen, dan is er wel wat voor te zeggen dat jongeren meer getroffen zijn. Hun sociale leven speelt zich vaker af tijdens avondklok-tijden. Ze wonen kleiner. Wonen vaker dan ouderen niet bij hun partner in hetzelfde huis, en zijn vaker zoekende naar een partner. De vormende school- en studietijd heeft flinke deuken opgelopen. Hebben vaker flexbanen die opdroogden en minder WW-rechten. Afhankelijker van publieke plekken en buiten voor sociale contacten, wat niet meer kon.

Uiteindelijk is het een kwestie van perspectief; maar zowel voor het perspectief ‘ouderen zijn zwaarder getroffen’ als ‘jongeren zijn zwaarder getroffen’ is wel wat te zeggen :)

[ Voor 4% gewijzigd door eamelink op 17-06-2021 23:42 ]

• roffeltjes
gekkie schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:30:

Het steeds gooien op gebrek aan empathie vind ik overigens, niet bepaald vriendelijk en ook niet terecht.
Ja, minstens zo onvriendelijk als het hebben over elkaar aflebberende zuipende jongeren en een nationale pers die daar heel graag aan meedoet.
Hopelijk dat ze wat aan testen doen, ook in hun wel begrepen eigen belang, bijvb als ze zoveel mogelijk willen kunnen doen bij een introductie en vanaf de start hopelijk normale colleges.
Ja, eens, je zou ze ook gewoon nu kunnen vaccineren door die volgordelijkheid los te laten. Maar we laten ze gewoon lekker wachten en ondertussen gaan we lekker los in de pers. Ondertussen ze allemaal verplicht elke keer door een teststraat jassen, dat zal de jongeren echt even laten zien hoe dik die stinkende middelvinger is die we ze toewuiven.

Het is toch weer raar dat het woord empathie zomaar bij me naar boven komt. Heel onvriendelijk van me.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:22
Stoney3K schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:56:
[...]

Bij deze post was je ook al verontwaardigd:
hoevenpe schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:56:
[...]

Daarmee heb je gelijk al die eindexamenreisjes en feestende jongeren te pakken. Kinderen onder de 12 gaan nog niet zelfstandig op vakantie en daar hebben ouders over het algemeen meer zicht op.
Ik zou niet weten hoe dit onderwerp wel besproken kan worden zonder dat de toon jou niet bevalt. Anderen moeten op eieren lopen rondom dit onderwerp. Maar we kunnen het natuurlijk ook omdraaien: meng je gewoon niet in een gesprek als je overstroomt van de door jouzelf benoemde jaloezie:
Stoney3K schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:09:
[...]

Waarom toch elke keer die hyperfocus op feestende jongeren?

Het klinkt soms in dit topic bijna een beetje alsof bepaalde mensen jaloers zijn en het daarom de tegenwoordige jongeren niet gunnen om de losbandige puber uit te hangen want ze hebben daar zelf de kans niet voor gekregen. :X |:(
Dat jongeren dicht op elkaar zitten en er van alles gebeurt tijdens zo'n vakantie is gewoon een feit. Voor mij overigens een reden om in mijn jonge jaren niet op zo'n vakantie te gaan. Je kan het aflebberen noemen, bij elkaar in de nek hijgen, tongzoenen, half dronken het gaatje niet kunnen vinden, afgewezen worden, God mag weten hoe je het wil noemen. Maar om jou niet lastig te vallen stel ik vanaf nu voor: adolescente interactie in het buitenland met een bovengemiddeld sociaal karakter.

Voorbeeldzinnen

De hoeveelheid jongeren die door adolescente interactie in het buitenland met een bovengemiddeld sociaal karakter besmet is geraakt is diverse GGD'en in het land opgevallen.

Ondertussen ontvangen we uit meerdere plaatsen in het land signalen van scholen waarbij leerlingen de tweede ronde examens niet kunnen afleggen, omdat zij door adolescente interactie in het buitenland met een bovengemiddeld sociaal karakter in quarantaine moeten.

• CMD-Snake
Advies OMT aan kabinet: 1,5-meterregel tot minimaal half augustus

Het kabinet zou voornemens zijn om per 26 juli juni alle coronamaatregelen te schrappen, alleen van de 1,5 meter regel is nog onbekend wat het kabinet ermee gaat doen. Op 18 juni zal het kabinet de knoop doorhakken.

• gekkie
roffeltjes schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:46:
[...]
Ja, minstens zo onvriendelijk als het hebben over elkaar aflebberende zuipende jongeren en een nationale pers die daar heel graag aan meedoet.
Ik denk dat je het zelf nu op z'n minst zo vaak herhaald hebt dan dat het in de nationale pers verschenen is met gebruik van die termen. Dus als die je niet aan staan, snap ik niet echt waarom je ze tot in den treuren lijkt te willen herhalen.
Ja, eens, je zou ze ook gewoon nu kunnen vaccineren door die volgordelijkheid los te laten. Maar we laten ze gewoon lekker wachten en ondertussen gaan we lekker los in de pers. Ondertussen ze allemaal verplicht elke keer door een teststraat jassen, dat zal de jongeren echt even laten zien hoe dik die stinkende middelvinger is die we ze toewuiven.
Dat zou kunnen, ware het niet dat landen waar dat is gebeurd, dat ook in een vrij willekeurige chaos is ontaard. Als je einddoel is om iedereen zo snel mogelijk gevaccineerd te krijgen is zoveel mogelijk vasthouden aan een systeem, dosering het verstandigste.
Of ze elke keer verplicht door de teststraat moeten kun je je afvragen, maar bijvb na een vakantie zou dat toch niet zo heel gek of onredelijk zijn ?
Waarom dan toch weer zelf termen er bij trekken als "even laten zien hoe dik die stinkende middelvinger is die we ze toewuiven", beetje van hetzelfde kaliber wat je steeds herhaalt dat andere zouden doen.
Het is toch weer raar dat het woord empathie zomaar bij me naar boven komt. Heel onvriendelijk van me.
Naast een onvriendelijk verwijt van gebrek aan empathie begin ik de argumentatie nu ook wat onredelijk te vinden.

• gekkie
DutchCommando schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:55:
Voorbeeldzinnen

De hoeveelheid jongeren die door adolescente interactie in het buitenland met een bovengemiddeld sociaal karakter besmet is geraakt is diverse GGD'en in het land opgevallen.

Ondertussen ontvangen we uit meerdere plaatsen in het land signalen van scholen waarbij leerlingen de tweede ronde examens niet kunnen afleggen, omdat zij door adolescente interactie in het buitenland met een bovengemiddeld sociaal karakter in quarantaine moeten.
Kan zo in het examen zelf, onder het kopje "begrijpend lezen" ;)

• roffeltjes
gekkie schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 00:09:
[...]
Ik denk dat je het zelf nu op z'n minst zo vaak herhaald hebt dan dat het in de nationale pers verschenen is met gebruik van die termen. Dus als die je niet aan staan, snap ik niet echt waarom je ze tot in den treuren lijkt te willen herhalen.
Aangezien de karikaturen van misdragende jongeren terug blijven komen.
Aangezien we niets doen aan de dramatische situatie onder jongeren.
Aangezien wat ik hier neerzette het topje van de ijsberg is (anderhalf jaar paniek voetbal op alle lagere en middelbare scholen. Situatie speciaal onderwijs dramatisch)
Aangezien er totaal geen realisatie is dat we vooralsnog alleen maar doorgaan met straffen en ons verbazen dat het moraal onder die groep maar niet beter wordt.

Misschien moet je je minder storen over mijn irritatie en je meer storen aan de problemen.

Maar goed gezien er nu impliciet wordt toegegeven dat de toon niet door de beugel kan is er dondersgoed besef hoe het staat. Het valt alleen niet mee om dat toe te geven, dus wordt er nog wat geprobeerd om mensen weg te zetten als onredelijk.

Succes verder.

• t_captain
Gelukkig zijn we op dit moment harf bezig met vaccineren van de middengeneratie. De overdracht tussen jongeren kan doorgaan, maar de lijn naar andere generaties wordt doorgesneden.

Over een aantal weken komt daar schoolsluiting voor de zomervakantie bij en dan worden de besmettingsmogelijkhesen weer een stuk kleiner.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:02

Indoubt

Always be indoubt until sure

De Portugezen gooien Lissabon op slot/lockdown.

Blijkbaar toch een beetje teveel Britten over de vloer gehad de afgelopen tijd. Die moesten wel een negatieve test kunnen overleggen of volledig gevaccineerd zijn maar dat zegt blijkbaar ook niet alles.

Ik ben wel blij dat er steeds meer kan in Nederland maar enige voorzichtigheid is nog steeds wel geboden. Het gaat heel aardig maar laten we proberen te zorgen dat het ook goed blijft gaan.

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 22-01 15:30

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

roffeltjes schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:36:
[...]

Ja. Ik begrijp dat je het linkje van mij wegwuift (die gekke GGD), maar hier een leuke betreft baanverlies.

https://nos.nl/artikel/23...60-000-minder-flexwerkers

https://www.rtlnieuws.nl/...-kwijt-corona-ww-togs-now

https://www.nibud.nl/bero...evolgen-voor-huishoudens/

Oh ja, studenten: die stages of afstudeeropdrachten zoeken.

https://www.ad.nl/werk/st...nergens-terecht~adc22826/

https://www.parool.nl/ams...r-mijn-toekomst~b0df0807/

Blok 3/4 2019-2020 slecht. Blok 1/2 2020-2021 slecht. Blok3/4 2020-2021 slecht. Mwah, maar anderhalf jaar vertraging, geen probleem met een doorlopende studielening, baanverlies en je huur. => Stages en afstudeeropdrachten mogen niet worden vervangen door iets anders, immers je curriculum staat vast. De student is fckd.

Gemiddeld heeft Nederland bij gespaard, dus dat zal bij hun toch ook wel goedkomen?

https://www.ad.nl/geld/bi...udie-te-betalen~a35e1370/

Ik begrijp dat je mij een idiote kwast vindt, maar het is toch wel frappant dat al die statistieken mijn idiote mening ondersteunen. :(
Natuurlijk heeft ook de jeugd het lastig gehad. Maar ze kunnen zelf ook meewerken aan verbetering van de situatie (en daarmee hun eigen situatie), door zich in te houden op vakantie, en bij terugkomst te laten testen, zoals gevraagd wordt. Geen moeite, maar de animo daarvoor is weer laag. En dan gaat mijn medelijden ook gelijk op een laag pitje. Ze leren kennelijk weinig van deze pandemie/crisis.

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• roffeltjes
Indoubt schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:03:
Blijkbaar toch een beetje teveel Britten over de vloer gehad de afgelopen tijd. Die moesten wel een negatieve test kunnen overleggen of volledig gevaccineerd zijn maar dat zegt blijkbaar ook niet alles.
Dat is dus het probleem van reizen... testen dekt dit niet af, zeker niet als je gevaccineerden laat doorlopen.

In een grote groep gevaccineerden is een gevaccineerde met een asymptomatische besmetting geen enkel probleem... maar als hij een flinke groep ongevaccineerden kan besmetten gaan we weer vrolijk verder.

Het bekende "Dweilen met de kraan open".

• roffeltjes
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:06:
[...]
Natuurlijk heeft ook de jeugd het lastig gehad. Maar ze kunnen zelf ook meewerken aan verbetering van de situatie (en daarmee hun eigen situatie), door zich in te houden op vakantie, en bij terugkomst te laten testen, zoals gevraagd wordt. Geen moeite, maar de animo daarvoor is weer laag. En dan gaat mijn medelijden ook gelijk op een laag pitje. Ze leren kennelijk weinig van deze pandemie/crisis.
Zo werkt het toch niet.... geen erkenning voor de problemen en ze blijven negeren, maar dan wel verwachten dat ze zich gaan gedragen als modelburgers.

Betreft het leren van de crisis.. misschien had de maatschappij als dit vorg jaar ook al een probleem was dan dit anders moeten aanvliegen in plaats van ons twee keer aan dezelfde steen te stoten? Waarom is de groep die de regels niet maakt, niet aan het stuur en de pedalen zit en voor een deel niet eens heeft mogen stemmen voor deze regering nu opeens degene die de verantwoordelijkheid draagt?

Bovendien, ik kan je op een briefje geven dat verreweg de meeste mensen en dus ook jongeren maatschappij gericht zijn en de regels en richtlijnen opvolgt. De karakterisering met een brede kwast is precies het probleem waardoor je draagvlak gaat verliezen.

[ Voor 17% gewijzigd door roffeltjes op 18-06-2021 09:14 ]

• Ryur
CMD-Snake schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:57:

Het kabinet zou voornemens zijn om per 26 juli alle coronamaatregelen te schrappen, alleen van de 1,5 meter regel is nog onbekend wat het kabinet ermee gaat doen. Op 18 juni zal het kabinet de knoop doorhakken.
Gaat per 26 JUNI (tikfoutje van jou :) ).

Ik schrok al, nog ruim 1,5 maand tot de maatregelen worden opgeheven!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

roffeltjes schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:11:
[...]

Bovendien, ik kan je op een briefje geven dat verreweg de meeste mensen en dus ook jongeren maatschappij gericht zijn en de regels en richtlijnen opvolgt. De karakterisering met een brede kwast is precies het probleem waardoor je draagvlak gaat verliezen.
Maar met een ziekte als deze heb je maar een klein aantal nodig voor verdere verspreiding. Als 5% zich niet aan maatregelen houdt gaat dat veel meer dan 5% van de mensen besmetten.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Ryur schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:12:
[...]

Dat zou gezien de berichten uit sommige landen dichtbij echter wel verstandig zijn, maar ja. Het is weer als vanouds met de roze bril op.

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 22-01 15:30

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[...]

Zo werkt het toch niet.... geen erkenning voor de problemen en ze blijven negeren, maar dan wel verwachten dat ze zich gaan gedragen als modelburgers.

Betreft het leren van de crisis.. misschien had de maatschappij als dit vorg jaar ook al een probleem was dan dit anders moeten aanvliegen in plaats van ons twee keer aan dezelfde steen te stoten? Waarom is de groep die de regels niet maakt, niet aan het stuur en de pedalen zit en voor een deel niet eens heeft mogen stemmen voor deze regering nu opeens degene die de verantwoordelijkheid draagt?

Een pandemie, lockdowns en een nieuwe potentieel bedriegende mutatie zouden voldoende draagvlak moeten zijn.

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

[...]

Tja, je komt altijd een beetje terug op het persoonlijke / grote plaatje. Zie het om me heen ook gebeuren, het risico dat je iets oploopt is bijzonder klein, zelfs als je met een aardige groep op vakantie gaat. Als heel veel groepen dat echter doen zit er altijd wel eentje tussen die het mee terug neemt. De meeste mensen zijn echt niet te beroerd om even een testje te doen als ze terug zijn (al zijn het er maar een paar van de groep, dat is vaak voldoende om besmettingen te bevestigen of uit te sluiten), maar tegen de tijd dat je resultaat hebt is het soms al te laat. De paar clusters die ik heb gezien in mijn naaste omgeving waren gelijk foute bingo, veel besmettingen, maar de kans op een cluster was weer niet zo heel groot. Tel daar bij op de relatief lage kans op heftige ziekte bij jongeren, en de instelling 'ik blijf wel een weekje uit de buurt van papa/mama/opa/oma' en de eigen risicoinschatting is snel gemaakt.

Het is eigenlijk precies het effect dat partijen als FvD of Viruswaarheid wind in de zeilen geeft. Persoonlijk risico laag, maar collectief risico (te) hoog. Psychologisch en statistisch zijn twee moeilijk verenigbare dingen.

Maakt dat alles ok? Zeker niet, maar misschien wel wat begrijpelijker.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:19:
[...]

Een pandemie, lockdowns en een nieuwe potentieel bedriegende mutatie zouden voldoende draagvlak moeten zijn.
bedriegende mutaties zijn inderdaad om voor op te passen :P

verder van mening dat draagvlak automatisch meegroeit met urgentie mits die duidelijk gecommuniceerd wordt. Mogelijk niet genoeg voor mensen die een zero risk strategie aanhangen, maar wel genoeg.

Het karikaturiseren van mensen door mensen die zichzelf weldenkend achten en mensen met een andere visie 'dom' is wel irritant en gebeurt subtiel of minder subtiel.

Bij discussie over een BBQ in achtertuin werd van de week ook gelijk een setting met tv's bier en vette worst geschetst, terwijl er ook vast veganistische mensen met hun klankschaal te dicht op elkaar in in de kring zitten.Over vakanties en specifiek die van jongeren hetzelfde. Denigreren zie ik als zwakte, jezelf beter voelen door een ander te beschimpen.

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:19:
[...]

Je kunt mensen niet als volkomen rationele wezens benaderen. Als dat zo zou zijn waren er geen rokers, want de gezondheidsschade zou voldoende motivatie moeten zijn om te stoppen. Zou niemand te hard rijden, want je verantwoordelijkheid voor anderen zou voldoende moeten zijn, zou vrijwel iedereen zich laten vaccineren, etc etc.

Nee, de draagkracht komt maar voor een klein deel uit de ratio. De rest is groepsdruk die voortkomt uit dwang en beloning/waardering.

• Ryur
Intrepidity schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:18:
[...]

Dat zou gezien de berichten uit sommige landen dichtbij echter wel verstandig zijn, maar ja. Het is weer als vanouds met de roze bril op.
Volledig mee eens ja. Ik vond de afgelopen versoepelingen ook te snel gaan.

Enige waar ik wel mee eens ben zijn die mondkapjesplicht eraf.
Gebeurd mij tevaak dat ik ze vergeet (doordat je geen jas meer mee hoeft te hebben).

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
[...]

Bronnen? Waar baseer je je op, en wie zijn "ze", i.e. mensen onder de 25? En are you serious, "ze leren kennelijk weinig van deze pandemie?" Bijzonder fijnmazig overigens om je gevoel van medelijden jegens ~25% van de bevolking te baseren op louter anekdotisch materiaal.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:05
[...]

Het blijft een afweging. Als we kostte wat 't kost elk corona-slachtoffer willen voorkomen, dan is dit een slechte keuze. Als het hoofddoel is dat de impact beperkt is en iedereen redelijk normaal z'n ding kan doen/ de zorgverlening weer normaal z'n zorg kan verlenen, de politie weer z'n normale werk kan doen, het kantoorvolk weer normaal z'n werk kan doen, waardoor de algehele gesteldheid van de bevolking, de verdiencapaciteit en daardoor het beschikbare geld voor o.a. scholing, onderwijs etc. ook weer hoger wordt, dan is het in mijn ogen best een prima afweging die nu gemaakt wordt.

Ik denk dat we nu op een punt zitten in de pandemie dat er meer slachtoffers (ernstige situaties die tot lange revalidatie/ blijvende klachten leiden & sterfgevallen) in 't verkeer, door ongezond eten, door drank- en drugsgebruik, door roken etc. vallen dan door corona.

Dan is de afweging of maatregelen en de impact daarvan nog wel in verhouding zijn met de schade die corona zelf aanricht in mijn ogen een logische afweging die gemaakt wordt én is het ook niet vreemd dat nu deze keuze gemaakt wordt. Mits er als het wel weer mis lijkt te gaan duidelijk ingegrepen wordt én ze dat ook vanavond vertellen.

"Voor nu staan alle seinen op groen, want de vooruitzichten zijn goed. De toekomst is onzeker, maar we kiezen er nu voor om nu te versoepelen en als 't nodig is later weer strenger te worden i.p.v. voor de zekerheid heel veel maatregelen vast te houden"

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ik denk dat het ook te optimistisch is. De combinatie van reizen met een te lage volledige vaccinatiegraad kan zich gaan wreken.

Zonder het reizen is er volgens mij niet zo veel aan de hand.

Maarja, hou het maar eens tegen nu :X

@rik86 Doden voorkomen interesseert me hoegenaamd de rozen. Maar ik wil er wel alles aan doen om te voorkomen dat we weer moeten gaan aanscherpen. En een slecht startpunt voor het winterseizoen doordat we in de zomer het kind met het badwater weggooien lijkt me geen lekker vooruitzicht.

[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 18-06-2021 09:47 ]

• CMD-Snake
Ryur schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:12:

Autocorrect. |:( Goed gezien.

Alhoewel ik denk dat alle maatregelen effectief al eindigen vanavond als de persconferentie is afgelopen. Maar weinigen zullen het nog opbrengen de moeite om nog een weekje zich aan dingen als het mondkapje in de publieke binnenruimte te houden.

• redwing
  • Nu online
[...]
Tja, ik ken ook mensen die standaard te hard rijden en maar blijven klagen over de boetes die ze krijgen. En toch blijf je ook van dat soort mensen verwachten dat ze zich aan de regels houden. Corona is een probleem van de hele samenleving, inclusief de jongeren. Als 1 groep zich niet aan de regels houdt, heeft dat impact op de hele samenleving.
Dus jij omdat we het 2 keer fout hebben gedaan wil je het vrolijk nog een 3e keer doen?
En er is niemand die zegt dat de jongeren alle verantwoordelijkheid dragen, die dragen we met zijn allen. Maar als je ziet dat vorig jaar door de jongeren het virus massaal naar Nederland terug is gebracht, is dat wel iets waar je goed op moet letten en maatregelen bij moet nemen.
Een groot gedeelte van de mensen doen dat ja, maar je ziet ook een grote groep die dat niet doet. Ik ben benieuwd hoe je dat aan wil pakken als je niet mag benoemen waar de grootste groep zit?

Precies dus wat @Liveshort zegt, het grote probleem is dat dit virus een collectief probleem is terwijl het individueel risico erg laag is. Daarmee is het dus ook begrijpelijk dat er lekker gefeest wordt (en dat zijn toch echt vaak jongeren), maar dat wil niet zeggen dat dat goed is en niet meer voor problemen kan zorgen.

[removed]

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:02
MikeyMan schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:34:
[...]

Ik denk dat het ook te optimistisch is. De combinatie van reizen met een te lage volledige vaccinatiegraad kan zich gaan wreken.

Zonder het reizen is er volgens mij niet zo veel aan de hand.

Maarja, hou het maar eens tegen nu :X
Ach ik lees net op AD.nl dat er genoeg landen zijn die ons niet willen, want wij zijn gewoon een oranje land vanuit hun oogpunt.

https://www.ad.nl/buitenl...andse-reizigers~a1ffb5a3/

Je kunt alle maatregelen wel laten varen dan, maar wanneer je gewoonweg niet naar het land kan waar je hen wil zitten we veilig toch. ;)

Ik ga die laatste paar weken nog wel even in een eigen lockdown. :+ Kan ik tenminste rustig van m'n eigen vakantie genieten. :*)

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
CMD-Snake schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:57:

Het kabinet zou voornemens zijn om per 26 juli alle coronamaatregelen te schrappen, alleen van de 1,5 meter regel is nog onbekend wat het kabinet ermee gaat doen. Op 18 juni zal het kabinet de knoop doorhakken.
Ho Ho.. dat was niet de bedoeling.. er is altijd gezegd dat de overheid de wetten zou misbruiken om de regels oneindig in stand te houden want eenmaal verkregen macht geef je niet af! /s

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TIGER1125 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:48:
[...]

Ach ik lees net op AD.nl dat er genoeg landen zijn die ons niet willen, want wij zijn gewoon een oranje land vanuit hun oogpunt.

https://www.ad.nl/buitenl...andse-reizigers~a1ffb5a3/

Je kunt alle maatregelen wel laten varen dan, maar wanneer je gewoonweg niet naar het land kan waar je hen wil zitten we veilig toch. ;)

Ik ga die laatste paar weken nog wel even in een eigen lockdown. :+ Kan ik tenminste rustig van m'n eigen vakantie genieten. :*)
De vraag is hoe dat in de praktijk werkt. Gaan mensen daadwerkelijk worden tegen gehouden? Worden er minder reizen geboekt? Worden er uitzonderingen gemaakt met het coronapaspoort?

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
Gezondheidsclaims dien je te onderbouwen. Dit soort ongefundeerde uitspraken willen we niet zien.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 18-06-2021 10:43 ]

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:02
R.van.M schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:48:
[...]

Ho Ho.. dat was niet de bedoeling.. er is altijd gezegd dat de overheid de wetten zou misbruiken om de regels oneindig in stand te houden want eenmaal verkregen macht geef je niet af! /s
_O- Maar is het nou juNi of juLi?, want als het juli is hebben we nog genoeg tijd om er weer een dictatuur van te maken. :+

Shocking zeg dat onze evil overlords voornemens zijn de vrijheid terug te geven aan het land, of zou het misschien een afleidingsmanoeuvre zijn.

Maar even terug on topic ik zie die datum van 26 juli al meerdere keren op verschillende plaatsen langs komen, hoe gaan ze dat in stand houden dan als ze vanavond zeggen dat de maatregelen zeer sterk teruggeschroefd gaan worden?
MikeyMan schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:49:
[...]

De vraag is hoe dat in de praktijk werkt. Gaan mensen daadwerkelijk worden tegen gehouden? Worden er minder reizen geboekt? Worden er uitzonderingen gemaakt met het coronapaspoort?
Vast niet, al zit je in Zwitserland verplicht 10 dagen in quarantaine en krijg je in Noorwegen een dikke boete. Dus misschien speelt zoiets wel een rol in het wel of niet gaan.

Wanneer je inderdaad een quarantaineplicht zoals hij bij Nieuwsuur te zien was is natuurlijk gewoon een wassen neus. Dan gaan mensen inderdaad gewoon, "want ik kon vorig jaar ook niet"

[ Voor 28% gewijzigd door TIGER1125 op 18-06-2021 09:54 ]

• DutchCommando
Erapaz schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:50:
Voor de “baadt het niet, dan schaadt het niet” roepers, al die maatregelen van mondkapjes en afstand houden hebben toch een keerzijde:

[...]

Bron: https://nos.nl/artikel/23...t-land-ongekende-situatie

Blijkt maar weer dat je beter kunt investeren in een gezond lijf, sporten en gezond eten, en dan je immuunsysteem het werk laten doen. In plaats van allemaal rare maatregelen nemen. Blijft bizar dat er zo wordt gehamerd op mondkapjes, maar dat gezond leven totaal niet wordt aangespoord. Was een mooie kans geweest het afgelopen jaar.
Dit zijn gewoon opnames die anders in een langduriger tijdsbestek hadden plaatsgevonden. Maargoed, we hadden inderdaad geen afstand moeten houden en geen mondkapjes moeten gebruiken. Weeskindjes zijn minder erg dan kinderen op de IC. /s

[ Voor 8% gewijzigd door DutchCommando op 18-06-2021 09:55 ]

• gekkie
roffeltjes schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:52:
[...]

Aangezien de karikaturen van misdragende jongeren terug blijven komen.
Aangezien we niets doen aan de dramatische situatie onder jongeren.
Aangezien wat ik hier neerzette het topje van de ijsberg is (anderhalf jaar paniek voetbal op alle lagere en middelbare scholen. Situatie speciaal onderwijs dramatisch)
Aangezien er totaal geen realisatie is dat we vooralsnog alleen maar doorgaan met straffen en ons verbazen dat het moraal onder die groep maar niet beter wordt.

Misschien moet je je minder storen over mijn irritatie en je meer storen aan de problemen.

Maar goed gezien er nu impliciet wordt toegegeven dat de toon niet door de beugel kan is er dondersgoed besef hoe het staat. Het valt alleen niet mee om dat toe te geven, dus wordt er nog wat geprobeerd om mensen weg te zetten als onredelijk.
We mogen dus niet van je generaliseren bij deze groep en er een karikatuur van maken, aan de andere kant lijk je daar bij het benoemen van de problemen/gevolgen in de samenleving weinig moeite mee te hebben.
Daar zou het integraal dramatisch moeten zijn, wat mij sterk lijkt als een aardig deel gewoon weer als vanouds op jongerenvakantie gaat. Daarnaast doet het voorkomen dat het bij andere groepen in de samenleving als generalisatie veel beter zou gaan.

Ik heb het al wel eens eerder laten vallen, ik denk dat de problemen en gevolgen per individu binnen groepen dusdanig ver uit elkaar ligt, dat het gedeelde in een leeftijdsgroep in het niet valt bij de individuele verschillen en dat dit voor alle leeftijdsgroepen geldt. Zowel voor de gevolgen van corona (en de beleidskeuzes) als wel voor andere maatschappelijke thema's.

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
gekkie schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:55:
[...]

We mogen dus niet van je generaliseren bij deze groep en er een karikatuur van maken, aan de andere kant lijk je daar bij het benoemen van de problemen/gevolgen in de samenleving weinig moeite mee te hebben.
Daar zou het integraal dramatisch moeten zijn, wat mij sterk lijkt als een aardig deel gewoon weer als vanouds op jongerenvakantie gaat. Daarnaast doet het voorkomen dat het bij andere groepen in de samenleving als generalisatie veel beter zou gaan.

Ik heb het al wel eens eerder laten vallen, ik denk dat de problemen en gevolgen per individu binnen groepen dusdanig ver uit elkaar ligt, dat het gedeelde in een leeftijdsgroep in het niet valt bij de individuele verschillen en dat dit voor alle leeftijdsgroepen geldt. Zowel voor de gevolgen van corona (en de beleidskeuzes) als wel voor andere maatschappelijke thema's.
Klopt, benoemen mag maar je moet het wel in context plaatsen.Ouderen zijn gevaccineerd en jongeren niet. Daarnaast is het aantal mensen wat op vakantie gaat in de zomermaanden enorm veel hoger dan in de wintermaanden dus het is nogal logisch dat ;
- het aantal besmettingen bij jongeren toeneemt in verhouding want de ouderen zijn gevaccineerd
- het aantal besmettingen van mensen die op vakantie zijn geweest toeneemt want die groep die op vakantie gaat is veel groter
Pagina: 1 ... 53 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.