• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:03

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Dennis1812 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:53:
[...]

Offtopic:
Neem een split unit met hepa filters en pollenfilters e.d. beste aanschaf van mijn leven.
Heb al twee van die dingen. Inderdaad een van de beste aanschaf van mijn leven.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-01 15:23
MikeyMan schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:03:
Oei... Ook na de volgende versoepelingen max 8 man thuis met de BBQ. Kon weleens een brug te ver zijn voor de meesten, kijkend naar de volle stadions, volle terrassen en zelfs festivals die weer georganiseerd gaan worden :X
Mijn tuin heeft deels een eigen kadastraal nummer. >:)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Verwijderd

MikeyMan schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:03:
Oei... Ook na de volgende versoepelingen max 8 man thuis met de BBQ. Kon weleens een brug te ver zijn voor de meesten, kijkend naar de volle stadions, volle terrassen en zelfs festivals die weer georganiseerd gaan worden :X
hoe groter de aantallen , des te relevanter de maat van huis en tuin worden. Gesprekken voer je toch meestal in setjes van 2 tot 4 personen. Bij het ene huis is het vanaf 4 gasten en meer al proppen, bij een ander huis+tuin kan je bij wijze van spreken 70 mensen uitnodigen die onderling net zoveel ruimte hebben als 4 in een klein appartement.

Het advies in aantallen per huis vind ik daarom een beetje onzinnig worden hoe groter deze worden, een advies om zoveel mensen uit te nodigen dat er ruim gezeten, gestaan en gelopen kan worden lijkt me meer op zijn plaats. En mensen die geen zin hebben om daar over na te denken houden zich hoogstwaarschijnlijk ook niet aan een advies in aantallen.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
CMD-Snake schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:08:
[...]

Het gaat hier om de drempel. Om een rijbewijs te halen moet ik wat verkeerstheorie leren, praktijkervaring opdoen en een serie examens afleggen. Op geen moment hoef ik iets in mijn lichaam te laten spuiten om de kwalificeren voor een rijbewijs. Zelfs bij de medische keuring voor bijvoorbeeld het groot rijbewijs wordt er niet in mijn lichaam geprikt. Vragenlijst, ogentest en klaar ben je.

Om nu op reis te mogen of wat vertier bij te mogen wonen zonder al te veel hindernissen moet ik akkoord gaan met iets laten injecteren, dat is een stuk heftiger. Afhankelijk hoe breed de overheid die testen voor toegang wil maken betekent dat je mensen van flinke delen van de samenleving uitsluit.

Dat is nogal een verschil.
Nee, je sluit ze niet uit, dat is gewoon niet waar. Ze mogen ook, als ze om de een of andere stompzinnige reden weigeren een vaccin te nemen, een test doen.

Dit is niet anders dan dat ik zonder gele koorts vaccin een aantal landen niet in mag

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:30:
[...]

hoe groter de aantallen , des te relevanter de maat van huis en tuin worden. Gesprekken voer je toch meestal in setjes van 2 tot 4 personen. Bij het ene huis is het vanaf 4 gasten en meer al proppen, bij een ander huis+tuin kan je bij wijze van spreken 70 mensen uitnodigen die onderling net zoveel ruimte hebben als 4 in een klein appartement.

Het advies in aantallen per huis vind ik daarom een beetje onzinnig worden hoe groter deze worden, een advies om zoveel mensen uit te nodigen dat er ruim gezeten, gestaan en gelopen kan worden lijkt me meer op zijn plaats. En mensen die geen zin hebben om daar over na te denken houden zich hoogstwaarschijnlijk ook niet aan een advies in aantallen.
Nouja, dat dus... Vandaar dat ik zeg; liever een 'alleen buiten bezoek' advies ofzo.

Ik wil me graag aan alle regels houden, maar met een tuin van 500m2 en een stel verantwoordelijke vrienden zou het weleens een 12 ipv 8 man kunnen worden :$

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 14-06-2021 16:38 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-01 15:07
Nieuwe metingen van de Indiase variant die een R-waarde van ruim boven 1 laten zien. Tot op heden valt het mee: de prognose van het aantal positieve tests dat uit deze vaiant voortkomt is tot en met week 20 laag en vlak. Een wat toenemend aandeel wordt gecompenseerd door een dalend aantal positieve tests totaal.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67628258

Nou weten we dat de daling in positieve tests sinds week 20 flink is doorgezet. We moeten zien dat het aandeel van de nieuwe variant niet nog sneller stijgt. Als bijvoorbeelde het aantal positieve tests met 30% in een week daalt, dan mag het aandeel van de nieuwe variant met bijna 50% toenemen, bijvoorbeeld van 1% naar 1.5%. Maar niet sneller dan dat, want dan heb je een groeiende populatie.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:40

Laguna

Connaisseur

42erik schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:31:
[...]

Nee, je sluit ze niet uit, dat is gewoon niet waar. Ze mogen ook, als ze om de een of andere stompzinnige reden weigeren een vaccin te nemen, een test doen.

Dit is niet anders dan dat ik zonder gele koorts vaccin een aantal landen niet in mag
Want alle redenen zijn per definitie stompzinnig?

Ja goede vergelijking met landen waar vrijwel niemand toch heengaat. Alle andere landen kon je wel zonder enige vaccinatie naar toe.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-01 16:59

Nox

Noxiuz

MikeyMan schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:13:
[...]

Ik suggereer niets anders dan dat dit advies niet opgevolgd zal gaan worden waarschijnlijk.

En hoewel ik me er tot nu toe meer dan netjes aan gehouden heb, kon dit weleens een brug te ver worden.

Maak er dan 'ontvang alleen buiten bezoek' van oid.
Als we kijken naar de drempelwaardes:

R <1
Easy rond de 0,7-0,6 afgaand op de groeigetallen op coronadashboard

Ziekenhuisopnames <40
Nu 40,7

IC-opnames <10
Nu 6,6

Besmettingen per 100k <7
Nu 7,7

Vrijwel alles ligt onder de drempelwaarde voor de afgelopen dagen. Alleen de 7 day averages trekken her en der de cijfers er nog iets boven. Als we deze trend voort zetten halen we deze week alles onder de drempelwaardes. De besmettingen moeten gemiddeld onder de 1100 of 1200 liggen, da's de enige die er nog redelijk fors boven ligt. De ziekenhuisopnames moeten ook daaronder komen. Op corona-lokaal is deze 40,7 en was deze op 9 juni nog 58. Op coronadashboard is het meest recente cijfer 48 op 9 juni (verschillende cijfers vermoed ik?!). Gezien het ziekenhuis hier in de buurt de corona-cohort al heeft gesloten en er meerdere ziekenhuizen zijn kan ik niet anders voorstellen dat die 26e juni er weinig draagkracht meer is voor veel maatregelen. Ik verwacht dat de meeste 30'ers wel hun eerste prik hebben gehad rond die tijd, dan ga je steeds minder draagkracht overhouden om nog politie-agentje te spelen als supermarktmedewerker. Al helemaal als op die dag de besmettingen sub 500 zijn.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Laguna schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:39:
[...]

Nee, niet allemaal, "ik kan hem medisch gezien niet nemen" is reeel, al weet ik niet hoeveel mensen dat nog zijn met alle verschillende varianten.
Ja goede vergelijking met landen waar vrijwel niemand toch heengaat. Alle andere landen kon je wel zonder enige vaccinatie naar toe.
Het feit dat jij er niet heen gaat is niet meteen vrijwel niemand he. En ja, het is een verandering, dat weet iedereen, maar het is je opgevallen dat de wereld het afgelopen 1.5 jaar veranderd is?

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:24
t_captain schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:39:
Nieuwe metingen van de Indiase variant die een R-waarde van ruim boven 1 laten zien. Tot op heden valt het mee: de prognose van het aantal positieve tests dat uit deze vaiant voortkomt is tot en met week 20 laag en vlak. Een wat toenemend aandeel wordt gecompenseerd door een dalend aantal positieve tests totaal.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67628258

Nou weten we dat de daling in positieve tests sinds week 20 flink is doorgezet. We moeten zien dat het aandeel van de nieuwe variant niet nog sneller stijgt. Als bijvoorbeelde het aantal positieve tests met 30% in een week daalt, dan mag het aandeel van de nieuwe variant met bijna 50% toenemen, bijvoorbeeld van 1% naar 1.5%. Maar niet sneller dan dat, want dan heb je een groeiende populatie.
Dat is met een vaccinatiegraad van zo'n 48% (waarvan 25% tweede prik). In UK zo'n 60% (waarvan 44% tweede prik). Per dag wordt nu zo'n 0,7% van de NL bevolking gevaccineerd, dan zitten we over een dag of 14 op het niveau van de UK nu en dat is blijkbaar nog niet genoeg om de Indiase variant eronder te krijgen met (wat ik zo snel even zie) 50% meer besmettingen week op week.. ik hoop dat mRNA effectiviteit en sneller prikken ons dat bespaart blijft en de R gedempt wordt.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

dangerousp schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:14:
[...]

Dat is met een vaccinatiegraad van zo'n 48% (waarvan 25% tweede prik). In UK zo'n 60% (waarvan 44% tweede prik). Per dag wordt nu zo'n 0,7% van de NL bevolking gevaccineerd, dan zitten we over een dag of 14 op het niveau van de UK nu en dat is blijkbaar nog niet genoeg om de Indiase variant eronder te krijgen met (wat ik zo snel even zie) 50% meer besmettingen week op week.. ik hoop dat mRNA effectiviteit en sneller prikken ons dat bespaart blijft en de R gedempt wordt.
Het lijkt meer onder de niet gevaccineerden rond te gaan, maar de enige cijfers die ik tot nu toe zag waren een totaal vanaf februari, waar ook niet duidelijk was of het bij die gevaccineerden in de eerste 2 weken na de 1e prik was bijvoorbeeld.
That is backed up by the data. According to the report, since the start of February to 7 June, there were 33,206 Delta cases in England: while 19,573 were in unvaccinated individuals, 1,785 were among fully vaccinated people and 7,559 were among those who had received one jab, with the vaccination status of the remainder unclear.
https://www.theguardian.c...o-90-of-covid-cases-in-uk

En die totalen zijn alleen van de positieve testen die gesequenced zijn denk ik?

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 14-06-2021 17:37 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• t_captain
mRNA lijkt een wat sterkere (en heel misschien bredere) bescherming te bieden. Verder heb ik sowieso wat twijfels bij de UK. Ik zie daar in de periode direct vóórdat de Indiase variant doorbrak al een R-waarde van omstreeks 0.9.

Uit verschillende methoden schat is dat de nieuwe variant die R-waarde met ~30% verhoogt, dus ruim boven 1.

Hier oberveer ik R-waardes tussen 0.7 en 0.75.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik lees en hoor vandaag dat de versoepelingen eerder worden doorgevoerd. Vanaf 26 juni mogen bijvoorbeeld horecagelegenheden langer openblijven en meer gasten ontvangen, van vijftig naar honderd, idem voor bioscopen en theaters.

Ook wat betreft thuisbezoek wordt verder versoepeld, naar maximaal acht bezoekers thuis te ontvangen.

Maar nu is mijn vraag; geldt dat alleen voor binnen? Of ook voor buiten, zoals in de tuin? Normaliter houden wij een familiedag voor rond de 30 man in de eerste week van juli. Iedereen is inmiddels gevaccineerd of is jonger dan 12 jaar. Mag je dan iets organiseren in de tuin? Qua ruimte kan het meer dan prima en ook 1,5 meter afstand is te doen. Ik kan hier niks over vinden, alleen over stadions die open gaan en evenementen die weer mogen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:51
YakuzA schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:36:
En die totalen zijn alleen van de positieve testen die gesequenced zijn denk ik?
Nee, daar zitten ook de gevallen van genotyping in (ongeveer de helft).

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:30

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Han schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:47:
Ik lees en hoor vandaag dat de versoepelingen eerder worden doorgevoerd. Vanaf 26 juni mogen bijvoorbeeld horecagelegenheden langer openblijven en meer gasten ontvangen, van vijftig naar honderd, idem voor bioscopen en theaters.

Ook wat betreft thuisbezoek wordt verder versoepeld, naar maximaal acht bezoekers thuis te ontvangen.

Maar nu is mijn vraag; geldt dat alleen voor binnen? Of ook voor buiten, zoals in de tuin? Normaliter houden wij een familiedag voor rond de 30 man in de eerste week van juli. Iedereen is inmiddels gevaccineerd of is jonger dan 12 jaar. Mag je dan iets organiseren in de tuin? Qua ruimte kan het meer dan prima en ook 1,5 meter afstand is te doen. Ik kan hier niks over vinden, alleen over stadions die open gaan en evenementen die weer mogen.
De geruchtenstroom is nog niet zo consistent, dus ik denk dat je nog ff moet wachten. Logischerwijs zal 30 man in een tuin niet helemaal de bedoeling zijn, tenzij je tuin groot genoeg is om iedereen op anderhalve meter te houden, want dat gaat sowieso blijven.

Qua mondkapjes gaat t nog alle kanten op, volgens Telegraaf mogelijk weg, nos.nl zegt in het ene bericht dat ze blijven en in het andere dat het nog onderwerp van gesprek is en nu.nl zegt dat ze blijven. Even afwachten dus nog en dat zal voor de exacte aantallen mensen op bezoek ook nog wel gelden.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:36
ZieMaar! schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:51:
De geruchtenstroom is nog niet zo consistent, dus ik denk dat je nog ff moet wachten. Logischerwijs zal 30 man in een tuin niet helemaal de bedoeling zijn, tenzij je tuin groot genoeg is om iedereen op anderhalve meter te houden, want dat gaat sowieso blijven.
De vraag is wel hoe streng er over een paar weken nog gehandhaafd zal worden, ervan uitgaande dat de dalende lijn doorzet. Merk in mijn omgeving dat de bezoekersregeling defacto afgeschaft is, sta zo na de training ook met 50 man op een terras een biertje (of 2, 3, meer) te drinken.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:23

pro_6or

amateur_60r

Jongens, even, sorry. Ik heb geen printer thuis. Ik heb morgen mijn 1e prik. Ik heb de officiële brief, ik heb de vragenlijst ingevuld en ik neem mijn geldige rijbewijs mee. Ik heb online de afspraak gemaakt. Moet ik de bevestigingsmail afdrukken en meenemen (voor die barcode) of kan ik zo heen?

een treffende spreuk

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01 16:04
[...]

Het gaat hier om de drempel. Om een rijbewijs te halen moet ik wat verkeerstheorie leren, praktijkervaring opdoen en een serie examens afleggen. Op geen moment hoef ik iets in mijn lichaam te laten spuiten om de kwalificeren voor een rijbewijs. Zelfs bij de medische keuring voor bijvoorbeeld het groot rijbewijs wordt er niet in mijn lichaam geprikt. Vragenlijst, ogentest en klaar ben je.
Och wat is het zo speciaal om iets in je lichaam te krijgen. Reageer je ook zo bij elk stukje eten of drinken wat je tot je neemt? Denk je hetzelfde over ouders die hun kinderen te eten geven, waar die kinderen op jonge leeftijd hier geen "toestemming" voor geven (je zult spruitjes eten, anders kom je niet van tafel).

En vind je het net zo dramatisch als je een ander vaccin moet nemen (tegen Malaria, Dengee enzovoorts) wanneer je naar bepaalde Afrikaanse/Aziatische/Zuid-Amerikaanse landen wilt reizen? Of is dat dan allemaal in orde "omdat die vaccins er al jaren zijn"? Terwijl jouw kennis van die vaccins waarschijnlijk net zo min, of nog minder is dan die van de Covid vaccins. En die vaccins worden jaarlijks aan veel, veel minder mensen gegeven, is er vele malen minder data over mogelijke zeldzame bijwerkingen.
En wat is er anders aan jouw huisarts, die jou bij bepaalde klachten een tablettenkuur voorschrijft? Of heb je wel eens aan iemand met een chronische aandoening (hartproblemen, diabetes, kanker) gevraagd hoe vaak zij andere tabletten krijgen? Ik kan je zeggen, ieder jaar verandert daar wel iets, is tabletje X weer van een andere fabrikant met met wat andere samenstelling. Daar hoor je nooit iemand over.

En zoals hierboven al menig maal gezegd is: je HOEFT je niet te laten vaccineren. Het is nu alleen zo dat we in een fase van afbouw van maatregelen zitten, waarbij allang duidelijk is dat wanneer je gevaccineerd bent je minder vatbaar bent, aanzienlijk minder ziek wordt en t virus aanzienlijk minder verspreidt. Het is dan niet zo gek dat die mensen al iets eerder, met wat minder hindernissen, b.v. weer kunnen reizen. Voor de anderen betekent dat nu nog een negatieve test opleveren, dan kan die persoon dat ook. En over enige tijd als alles hopelijk langzaam uitdooft, zijn al die maatregelen weg en hoeft niemand (ongeacht of ze gevaccineerd zijn of niet) meer extra stappen te nemen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:58

RayNbow

Kirika <3

pro_6or schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:01:
Moet ik de bevestigingsmail afdrukken en meenemen (voor die barcode) of kan ik zo heen?
Gewoon de email op je smartphone tonen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:59:
[...]

De vraag is wel hoe streng er over een paar weken nog gehandhaafd zal worden, ervan uitgaande dat de dalende lijn doorzet. Merk in mijn omgeving dat de bezoekersregeling defacto afgeschaft is, sta zo na de training ook met 50 man op een terras een biertje (of 2, 3, meer) te drinken.
Is handhaving waar we het voor gedaan hebben?

• hoevenpe
MikeyMan schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:05:
Is handhaving waar we het voor gedaan hebben?
Nee, maar steeds meer mensen zijn minstens 1x gevaccineerd en handelen daarnaar. De ziekenhuizen zijn bijna leeg, daarvoor deden we het.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
ZieMaar! schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:51:
[...]
.

Qua mondkapjes gaat t nog alle kanten op, volgens Telegraaf mogelijk weg, nos.nl zegt in het ene bericht dat ze blijven en in het andere dat het nog onderwerp van gesprek is en nu.nl zegt dat ze blijven. Even afwachten dus nog en dat zal voor de exacte aantallen mensen op bezoek ook nog wel gelden.
Dan is het dus zaak zoveel mogelijk de artikelen die op afschaffen hinten enthousiast te citeren. Gaan die viraal dan kan dat net het benodigde zetje zijn.

alles kan off-topic

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Om nu op reis te mogen of wat vertier bij te mogen wonen zonder al te veel hindernissen moet ik akkoord gaan met iets laten injecteren, dat is een stuk heftiger. Afhankelijk hoe breed de overheid die testen voor toegang wil maken betekent dat je mensen van flinke delen van de samenleving uitsluit.

Dat is nogal een verschil.
Een samenvatting van je eerste alinea: er is een hogere drempel bij vaccinaties, want lichamelijke integriteit.
Een samenvatting van je tweede alinea: het is vaccineren, 'veel hindernissen', of niet meedoen.

Nogmaals: niemand wordt uitgesloten. Er zijn meerdere opties om wel mee te mogen doen: vaccineren of testen. Als je niet wil vaccineren want lichamelijke integriteit, maar ook niet wil testen (wat de lichamelijke integriteit niet aantast), dan heb je dus zelf beide opties verworpen. Ik vraag me dan af wat de reden is van het verwerpen van de optie 'testen'.

Als dat gaat om een tijdsinvestering of kosten: sorry, dat is een gevolg van je keuze. Je kan je voor niks laten vaccineren, de optie die breed als de beste wordt gezien (overheden, WHO, UN, een breed scala en de overgrote meerderheid van de medische wetenschap), maar daar wil je niet aan. Prima. Dan optie 2: testen in je eigen tijd en op eigen kosten.

Heb je geen geld voor tests én wil je je niet laten vaccineren? Helaas, dan kunnen er een aantal dingen even niet. Je kan nog steeds naar de supermarkt, naar het park, op vakantie binnen Nederland, maar bepaalde drukke locaties zijn voorlopig gesloten. Zuur, maar het is niet anders. Dat is niet anders dan geen geld hebben voor die rijlessen, waardoor je niet mag rijden, trouwens. Je kan met OV, fiets, of met iemand mee, dus je kan je nog steeds verplaatsen, maar niet achter het stuur.

Zou het anders moeten zijn? Niet volgens allerhande medisch onderlegde instituten, internationale organisaties en een meerderheid van de volksvertegenwoordiging in NL. Er wordt een afweging tussen persoonlijke opties en algemeen belang gemaakt, met de huidige situatie in de wereld weegt het algemeen belang zwaarder dan het belang van het individu dat beide opties voor toegang/reizen verwerpt.

Principes zijn soms lastig, das kak, mogelijk leidt het ongemak tot een herevaluatie op persoonlijk vlak tussen de geboden opties. Ik vermoed dat er toch wel mensen zich zullen laten vaccineren omdat ze op vakantie willen, al zeiden ze eerst dat ze dat niet zouden doen. Blijkbaar weegt 'op vakantie' dan toch zwaarder dan 'lichamelijke integriteit' in die specifieke gevallen. Dat iemand daar dan niet blij mee is, dat kan. Maar de keuze voor 'op vakantie' is alsnog vrijwillig gemaakt.

• D.deJong
  • Laatst online: 24-01 13:47
Laguna schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:39:
[...]

Dat het kon wil niet zeggen dat dit verstandig was, eigenlijk net zo onverstandig als nu een prik weigeren om allerlei vage redenen van Twitter en Facebook gehaald.

[ Voor 13% gewijzigd door D.deJong op 14-06-2021 18:23 ]

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:40

Laguna

Connaisseur

D.deJong schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:21:
[...]

Dat het kon wil niet zeggen dat dit verstandig was, eigenlijk net zo onverstandig als nu een prik weigeren om allerlei vage redenen van Twitter en Facebook gehaald.
Kwestie van eigen verantwoordelijkheid. Mag hopen dat dit straks ook weer zo is zodra het virus endemisch is geworden.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• D.deJong
Laguna schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:28:
[...]

Kwestie van eigen verantwoordelijkheid. Mag hopen dat dit straks ook weer zo is zodra het virus endemisch is geworden.
Klopt helemaal maar dan moet die mensen niet klagen dat ze uitgesloten worden van sociale aangelegenheden of een PCR test moeten kunnen overleggen.
Algemeen belang gaat in deze voor het individu.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 09:14
xzaz schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:07:
[...]

Waaruit blijkt die dwang?
Waaruit die dwang blijkt.

Je mag weer "normaal" reizen
Je mag weer "normaal" naar een evenement.

Jezelf steeds laten testen is niet normaal. En dat moet het in mijn ogen ook niet worden. Maar in mijn ogen doen wel er veel mensen of het normaal is dat je geen keuze hebt wat er met je lichaam gebeurd.
D.deJong schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:32:
[...]

Klopt helemaal maar dan moet die mensen niet klagen dat ze uitgesloten worden van sociale aangelegenheden of een PCR test moeten kunnen overleggen.
Algemeen belang gaat in deze voor het individu.
Leuk dat je het zegt, maar als je objectief naar het algemeen belang kijkt was het dan niet veel beter om het virus vrij rond te laten gaan.

1. Degene die aan de economie deelnemen qua belasting hadden er relatief weinig last van.
2. Degene die pensioen kregen en veel zorg verbruiken zouden overleiden.

Alleen kan je bij 1 nog de opmerking maken dat er mensen langduring klachten houden. Die zou je mogelijk moeten afwegen tegen de mindering van zorg door ouderen.

Maar laten we niet doen alsof het nu wel ineens het grote geheel telt want dat heeft het zeker ook niet gedaan tijdens het hoogtepunt van het virus.

[ Voor 51% gewijzigd door Kevinp op 14-06-2021 18:53 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-01 12:06
Kevinp schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:50:
[...]

Jezelf steeds laten testen is niet normaal. En dat moet het in mijn ogen ook niet worden. Maar in mijn ogen doen wel er veel mensen of het normaal is dat je geen keuze hebt wat er met je lichaam gebeurd.
Dat zal ik geen dwang noemen, ik word in ieder geval niet gedwongen om op vakantie te gaan of een evenement te bezoeken.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En als je nooit naar een musical gaat (wie gaat er nou naar Soldaat van Oranje :? ) dan heb je er ook geen last van.
Ik snap al die drempels zolang andere landen nog niet de benodigde vaccinatiegraad hebben behaald, maar daarna is het klaar.

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-01 23:05
Ik heb begrepen dat aankomende zomer reizen zonder negatieve testuitslag mogelijk is wanneer buurlanden <50/100k besmettingen hebben.

We zitten nu op 206(?) besmettingen (/100k inwoners). Wanneer verwachten de prognoses dat we onder de 50 zullen zakken?

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:11
[...]

Leuk dat je het zegt, maar als je objectief naar het algemeen belang kijkt was het dan niet veel beter om het virus vrij rond te laten gaan.

1. Degene die aan de economie deelnemen qua belasting hadden er relatief weinig last van.

Alleen kan je bij 1 nog de opmerking maken dat er mensen langduring klachten houden. Die zou je mogelijk moeten afwegen tegen de mindering van zorg door ouderen.

Maar laten we niet doen alsof het nu wel ineens het grote geheel telt want dat heeft het zeker ook niet gedaan tijdens het hoogtepunt van het virus.
Schandalige uitspraken/suggesties en bovendien heb je bij economie les niet echt opgelet. Die ontvangen pensioenen gaan echt niet op de bank maar hoppa de economie in. Of als jubelton naar die arme hardwerkende kinderen.

[ Voor 13% gewijzigd door henkzelf op 14-06-2021 19:18 ]

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

jadjong schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:08:
En als je nooit naar een musical gaat (wie gaat er nou naar Soldaat van Oranje :? ) dan heb je er ook geen last van.
Veel mensen. Langslopende Nederlandse productie ooit denk ik?
Al heeft iedereen hem denk ik inmiddels wel gezien ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• D.deJong
[...]

[...]

Je probeert een punt te maken maar echt duidelijk is het niet.

Laat het virus maar rondwaren? Ga jij de triage doen?

Het grote geheel wat niet telde tijdens het hoogtepunt van het virus, die snap ik niet want hoofdzakelijk hebben de meeste mensen zich goed gehouden aan de verplichtingen.

Iets met belasting en pensioen, klinkt als wanneer je belasting betaalt heb je meer rechten dan iemand met pensioen. Overigens hebben die gepensioneerden al meer belasting betaalt dan jij en betalen ze nog steeds.

De langdurige klachten in vergelijking met mindering aan zorg ontgaat mij volledig.

Je steeds laten testen is een tijdelijk iets en zeker niet normaal maar is een vrije keuze van de niet gevaccineerden en lijkt mij een klein offer als je jezelf vast wil houden aan je eigen normen.
Vast houden aan je eigen normen en waarden in plaats van aan die van de van de meerderheid van de bevolking heeft consequenties en daar moet je niet over klagen vindt ik.

• Kevinp
xzaz schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:05:
[...]

Dat zal ik geen dwang noemen, ik word in ieder geval niet gedwongen om op vakantie te gaan of een evenement te bezoeken.
Mensen doen net alsof "vakantie" geen must is. Toch denkt onder andere de wet daar anders over.

https://www.trimbos.nl/ac...-behoefte-aan-perspectief

Juist na zo'n 2 vakantie jaren nog steeds niet normaal op vakantie mogen zorgt hier voor.

Juist die ontspanning is een heel goed medicijn. Natuurlijk is vakantie geen dwang, hoewel je verplicht bent 20 dagen vrij te nemen per jaar.

Maar al het leuke af doen als pure luxe is niet terecht. Deze leuke dingen heb je nodig om de minder leuke dingen beter aan te kunnen. Maar dat wordt even vergeten.

Sterker nog ik denk dat door een betere mentale gezondheid mensen ook beter virussen en andere ziektes aankunnen.

• D.deJong
Kevinp schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:33:
[...]

Mensen doen net alsof "vakantie" geen must is. Toch denkt onder andere de wet daar anders over.

https://www.trimbos.nl/ac...-behoefte-aan-perspectief

Juist na zo'n 2 vakantie jaren nog steeds niet normaal op vakantie mogen zorgt hier voor.

Juist die ontspanning is een heel goed medicijn. Natuurlijk is vakantie geen dwang, hoewel je verplicht bent 20 dagen vrij te nemen per jaar.

Maar al het leuke af doen als pure luxe is niet terecht. Deze leuke dingen heb je nodig om de minder leuke dingen beter aan te kunnen. Maar dat wordt even vergeten.

Sterker nog ik denk dat door een betere mentale gezondheid mensen ook beter virussen en andere ziektes aankunnen.
Vakantie kan prima in eigen land gevierd worden en het is dus helemaal niet nodig om je te laten vaccineren of te laten testen voor een vakantie.
Zon zee en strand of wintersport lopen niet weg en is niet een eerste levensbehoefte.

[ Voor 4% gewijzigd door D.deJong op 14-06-2021 19:38 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vakantie != De halve wereld rond vliegen met zijn allen

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:10
Kevinp schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:33:
[...]

Het feit dat vakantie een noodzaak is is misschien ook een moment om eens echt kritisch na te gaan denken over de kwestie of een 40-urige werkweek wel nuttig en effectief is, vooral met de huidige economie. Maar goed, dat is een grote cultuuromslag die waarschijnlijk beter in een ander topic op zijn plaats is.

Ik had toch ergens gehoopt dat de pandemie een hoop HR-afdelingen wakker had geschud, maar we staan weer met zijn allen om 8 uur in de file naar kantoor, en om 5 uur in de file naar huis. De Snollebollekes hadden gelijk: We gaan van links... naar rechts... :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• D.deJong
Stoney3K schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:38:
[...]

Het feit dat vakantie een noodzaak is is misschien ook een moment om eens echt kritisch na te gaan denken over de kwestie of een 40-urige werkweek wel nuttig en effectief is, vooral met de huidige economie. Maar goed, dat is een grote cultuuromslag die waarschijnlijk beter in een ander topic op zijn plaats is.

Ik had toch ergens gehoopt dat de pandemie een hoop HR-afdelingen wakker had geschud, maar we staan weer met zijn allen om 8 uur in de file naar kantoor, en om 5 uur in de file naar huis. De Snollebollekes hadden gelijk: We gaan van links... naar rechts... :+
Zolang een manager iets te managen wil hebben en zijn personeel niet vertrouwt dan wel ergens belangrijk voor wil maken zal het thuiswerken naar mijn idee gewoon doodbloeden, ik hoop van niet overigens.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-01 14:44
Jongens, even, sorry. Ik heb geen printer thuis. Ik heb morgen mijn 1e prik. Ik heb de officiële brief, ik heb de vragenlijst ingevuld en ik neem mijn geldige rijbewijs mee. Ik heb online de afspraak gemaakt. Moet ik de bevestigingsmail afdrukken en meenemen (voor die barcode) of kan ik zo heen?
De mail is van geen enkele betekenis. Ik heb 'm überhaupt niet gekregen. Vragenlijst, legitimatie en eventueel een geel boekje is alles wat je nodig hebt.

^ Wat hij zegt.

• Stoney3K
D.deJong schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:42:
[...]

Zolang een manager iets te managen wil hebben en zijn personeel niet vertrouwt dan wel ergens belangrijk voor wil maken zal het thuiswerken naar mijn idee gewoon doodbloeden, ik hoop van niet overigens.
Ik bedoel dan ook vooral een kentering in het stramien van de maandag-tot-vrijdag, 9-tot-5 werktijden.

Die waren ooit erg praktisch op een fabriek met moeder de vrouw thuis die het huishouden kan doen. Nu weten we veel beter hoe de biologische klokken van mensen in elkaar zitten, waarom zijn kantoren niet in 2 shifts open voor de ochtendmensen en de avondmensen?

En laten we vooral niet beginnen met werkweken van <30 uur, want dan moeten de salarissen straks nog omhoog. Stel je voor! Wie gaat dat betalen! :X

• D.deJong
Stoney3K schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:45:
[...]

Ik bedoel dan ook vooral een kentering in het stramien van de maandag-tot-vrijdag, 9-tot-5 werktijden.

Die waren ooit erg praktisch op een fabriek met moeder de vrouw thuis die het huishouden kan doen. Nu weten we veel beter hoe de biologische klokken van mensen in elkaar zitten, waarom zijn kantoren niet in 2 shifts open voor de ochtendmensen en de avondmensen?

En laten we vooral niet beginnen met werkweken van <30 uur, want dan moeten de salarissen straks nog omhoog. Stel je voor! Wie gaat dat betalen! :X
Dat is hartstikke mooi voor kantoor maar in productiebedrijven en op de bouw is het toch wel erg lastig om constant met een halve bezetting te moeten werken.

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:11:
[...]
Nee, maar steeds meer mensen zijn minstens 1x gevaccineerd en handelen daarnaar. De ziekenhuizen zijn bijna leeg, daarvoor deden we het.
Maar ook om de zieken, langdurig (wellicht ook chronisch?) zieken en het aantal overledenen te beperken toch? Het laatste lijkt duidelijk af te nemen, maar het eerste en vooral tweede blijven relevant lijkt mij.
Laguna schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:28:
[...]
Een probleem met het woord 'endemisch' is dat het op verschillende manieren kan worden uitgelegd en waarschijnlijk niet voor iedereen hetzelfde betekent. In een serie aan tweets schreef onderstaande auteur op 11 februari jl. een uitgebreide uitleg en waarom het woord 'endemisch' zonder bijvoorbeeld de beoogde prevalentie weinig zegt:

https://threadreaderapp.com/user/ariskatzourakis

De vraag is dus onder andere: bedoel je een hoog of een laag prevalente endemische uitkomst?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-01 19:13

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik moest gister bevestigings SMS tonen

• Stoney3K
Number10 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:23:
[...]

Maar ook om de zieken, langdurig (wellicht ook chronisch?) zieken en het aantal overledenen te beperken toch? Het laatste lijkt duidelijk af te nemen, maar het eerste en vooral tweede blijven relevant lijkt mij.
Voor die eerste en tweede is het dus zaak om een balans te vinden. Want een maatschappij waarin we voor altijd gedwongen coronamaatregelen moeten houden, zit niemand op te wachten, dus je zal hoe dan ook een bepaald aandeel aan (chronisch) zieken moeten accepteren.

100% uitsluiten of 100% preventie is nu eenmaal niet mogelijk, en zelfs 95% of 90% ga je misschien niet halen met een samenleving die weer 'normaal' is.

Dat je daar misschien een cultuuromslag in moet aanbrengen ben ik zeker met je eens, maar er zal niemand zijn die omwille van de chronische long-covid patiënten gaat pleiten voor een permanente anderhalve-meter samenleving. Mensen willen gewoon weer naast elkaar zitten in het café.

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:44:
[...]
maar er zal niemand zijn die omwille van de chronische long-covid patiënten gaat pleiten voor een permanente anderhalve-meter samenleving.
Dat hoeft hopelijk ook niet als we zorgen voor een lage prevalentie. Dat doen we voor - ik noem maar wat - tuberculose toch ook?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bevestiging met barcode op je foon laten zien is genoeg.

Zonder duurt alleen de check bij controlepunt #1 iets langer.

PSN

• t_captain
t_captain schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:22:
[...]

R-waarde voor 3 juni kan ik nu ook berekenen, 0.72, zit al een 5 dagen op rij in de range 0.70 ... 0.73.

RIVM heeft nu nog 0.83 staan (voor 27-5) maar het kan niet anders of die gaan fors omlaag bij hun volgende publicatie.

Overigens, bij deze getallen zit mijn model structureel 2.8 basispunten lager dan RIVM. Ik begrijp dat ze daar rekenen met een generatietijd van 4 dagen; ik werk met 4.5 dagen. Dus een "RIVM R-waarde" van 0.74 levert dezelfde wekelijkse daling als een "t_captain R-waarde van 0.71). Voor mij past 4.5 heel goed, en dat zit ook iets meet in het midden van internationaal onderzoek. Maar het geeft dus een kleine bias tussen de R-waardes.

Ik voorzie dat RIVM ongeveer 0.75 of 0.76 zal publiceren. (wat ook verklaart dat er momenteel in Den Haag wordt gesproken over versnellen van de roadmap).
Ik beh besloten om de constantes in mijn model opnieuw te fitten en darbij de generatietijd van RIVM over te nemen. Het lijkt me een goed idee als "mijn" R-waarde met die van RIVM vergelijkbaar is.

Observatie: de aanpassing van de generatietijd van 4.5 naar 4 dagen heeft een aantal andere parameterwijzigingen nodig om lekker te passen. Zo moet de gemiddelde tijd tussen 1e en 2e prik van 35 naar 40 dagen (volgens mij een realistisch getal omdat AZ het gemiddelde omhoog trekt). De verhouding van besmettelijkheid van de Engelse variant t.o.v. de Europese variant van de 2e golf gaat van 1.36 naar 1.32 (heel dicht bij wat RIVM zegt).

Met deze cascade aan kleine tweaks, past de curve opmerkelijk goed.

De R-waardes zijn zoals ik al dacht nu 0.03 hoger dan in mijn vorige fit.

27-5 RIVM 0.83, t_captain 0.82
28-5 RIVM n.n.b., t_captain 0.79
29-5 RIVM n.n.b., t_captain 0.77
30-5 RIVM n.n.b., t_captain 0.77
31-5 RIVM n.n.b., t_captain 0.74
1-6 RIVM n.n.b., t_captain 0.74
2-6 RIVM n.n.b., t_captain 0.75
3-6 RIVM n.n.b., t_captain 0.75

Voor de prognose van besmettingen en de week-op-week ontwikkeling maakt het niet veel verschil. Deze week verwacht ik een piek van 1096 op woensdag, op die dag voorzie ik voor het laatst >1000. Volgende week piek net onder de 700, 1-7 rond de 300, en rond 16-7 verwacht ik dat het niveau op "bijna nul" aanbelandt. Met "bijna nul" doel ik op ~50 per dag. Met ongevaccineerde groepen in de samenleving haal je niet gauw een echte 0.

Effecten van 3e fase versoepelingen (5-6) zitten nog niet of nauwelijks in de cijfers. 4e en 5e fase nog niet. En eventueel effect van verdringing door de B617.2 variant ook nog nauwelijks.

Die factoren zullen ervoor zorgen dat het allemaal een aantal weken langzamer kan gaan dan ik nu voorzie. Ook is de marge voor extra besmettelijkheid van de nieuwe variant dus iets beperkter. Die ruimte bedraagt ongeveer +30% als we geen tijdelijke groei van de absolute polulatie B617.2 willen toelaten. Als de extra besmettelijkheid geen 30 maar 50% is, dan zie ik nog twee weken van stijging van de nieuwe variant, voordat ook deze weer gaat dalen.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:07

Sorcerer8472

Mens sana?

D.deJong schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:37:
[...]

Vakantie kan prima in eigen land gevierd worden en het is dus helemaal niet nodig om je te laten vaccineren of te laten testen voor een vakantie.
Zon zee en strand of wintersport lopen niet weg en is niet een eerste levensbehoefte.
Ow ow ow weer een persoon die even gaat bepalen hoe anderen hun leven leiden!

Overigens, over reizen gesproken. Er is een nieuwe reeks landen toegevoegd aan de zeer hoog risicolanden, waaronder het Verenigd Koninkrijk. Wil je terug vóórdat de quarantaineplicht ingaat, dan moet je al op een vliegtuig zitten, het gaat over anderhalf uur in namelijk :+

https://nos.nl/artikel/23...sdag-zeerhoogrisicogebied

Heel raar dat Zweden wel zo'n gebied was en het VK nog niet trouwens. Want, NL overheid :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Z-Dragon schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:44:
[...]

De mail is van geen enkele betekenis. Ik heb 'm überhaupt niet gekregen. Vragenlijst, legitimatie en eventueel een geel boekje is alles wat je nodig hebt.
Mij werd wel gevraagd of ik de sms of e-mail even wilde laten zien op m'n telefoon. Vond ik al bijzonder, maar okee prima, gedaan, jonge GGD-dame die het allemaal regelde weer blij :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 14-06-2021 22:20 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sorcerer8472 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:20:
[...]

Mij werd wel gevraagd of ik de sms of e-mail even wilde laten zien op m'n telefoon. Vond ik al bijzonder, maar okee prima, gedaan, jonge GGD-dame die het allemaal regelde weer blij :)
Weet je zeker dat ze niet alleen vroegen of je die gehad hebt? Dat is namelijk gewoon de bevestiging dat die gegevens juist zijn. Zo was het ieder geval bij de keren dat ik getest werd. Bij vaccinatie had ik sowieso de bevestiging en gezondheidsverklaring overhandigd, dus waarschijnlijk daarom er niet om gevraagd.

Sowieso zal je met alleen legitimatie en gezondheidsverklaring ook gewoon door kunnen lijkt mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Woy op 14-06-2021 22:29 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Stoney3K
t_captain schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:08:
[...]
Die factoren zullen ervoor zorgen dat het allemaal een aantal weken langzamer kan gaan dan ik nu voorzie. Ook is de marge voor extra besmettelijkheid van de nieuwe variant dus iets beperkter. Die ruimte bedraagt ongeveer +30% als we geen tijdelijke groei van de absolute polulatie B617.2 willen toelaten. Als de extra besmettelijkheid geen 30 maar 50% is, dan zie ik nog twee weken van stijging van de nieuwe variant, voordat ook deze weer gaat dalen.
Dus jij ziet eigenlijk geen scenario waarin B617.2 onze vaccinatiestrategie 'ontglipt' en we in de herfst weer kans maken op een lockdown tot er nieuwe vaccins op de markt komen? Want dat lijkt me het worst-case scenario wat nog kan gebeuren.

Als B617.2 op die cijfers blijft en de huidige prognose van 'nul' ergens halverwege juli ligt (dat is al over zes weken!), dan betekent het dat we augustus aan ruimte hebben om de klinieken en IC's leeg te gaan ruimen. En dan mag inderdaad 1 september de vlag uit.

Het enige wat het dan nog beter maakt is als Oranje de finale wint en Max het weekend er op ook nog eventjes het rijderskampioenschap in de wacht sleept op zijn thuisbasis. ;)

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
42erik schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:31:

Het gele koorts vaccin als eis beperkt zich tot een aantal landen welke op een hand te tellen is. Nu valt heel de EU onder zo'n regime en bepaalde binnenlandse activiteiten. Eerst je onschuld bewijzen, dan mag je weer iets doen.
Moi_in_actie schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:03:
Och wat is het zo speciaal om iets in je lichaam te krijgen. Reageer je ook zo bij elk stukje eten of drinken wat je tot je neemt? Denk je hetzelfde over ouders die hun kinderen te eten geven, waar die kinderen op jonge leeftijd hier geen "toestemming" voor geven (je zult spruitjes eten, anders kom je niet van tafel).
Ik heb geen bezwaren tegen de inhoud van het vaccin, dus dit deel slaat finaal de plank mis. Mijn bezwaar is principieel, je moet je lichamelijke integriteit opgeven om (al dan niet tijdelijk) mee te mogen doen.
En wat is er anders aan jouw huisarts, die jou bij bepaalde klachten een tablettenkuur voorschrijft? Of heb je wel eens aan iemand met een chronische aandoening (hartproblemen, diabetes, kanker) gevraagd hoe vaak zij andere tabletten krijgen? Ik kan je zeggen, ieder jaar verandert daar wel iets, is tabletje X weer van een andere fabrikant met met wat andere samenstelling. Daar hoor je nooit iemand over.
Een goed arts overlegt met de patiënt. Wat dat betreft heeft een deel van de medische stand nogal een hautain over zich dat ze kennelijk nooit iets te hoeven overleggen of verantwoorden naar hun patiënt.

Samenstelling van een tabletje kan veel uitmaken trouwens, denk maar aan medicatie voor de schildklier. Zomaar een ander doosje, met een andere dosering kan betekenen dat iemand zijn routine moet aanpassen. De exacte dosis bij dat soort aandoeningen is vaak een kwestie van zoeken. Ook andersoortige medicatie welke vervelend is bij opbouw en afbouw is niet fijn als je moet wisselen, dat zijn ook doorgaans processen welke je zo min mogelijk wil doorlopen.
En zoals hierboven al menig maal gezegd is: je HOEFT je niet te laten vaccineren.
Het storendste aan het geheel is sfeer van drammen en dwingelandij die er omheen hangt. Niet alleen met het vaccin, met dat hele corona.
Bundin schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:19:
Nogmaals: niemand wordt uitgesloten. Er zijn meerdere opties om wel mee te mogen doen: vaccineren of testen. Als je niet wil vaccineren want lichamelijke integriteit, maar ook niet wil testen (wat de lichamelijke integriteit niet aantast), dan heb je dus zelf beide opties verworpen. Ik vraag me dan af wat de reden is van het verwerpen van de optie 'testen'.
Alles wat je in je lichaam steekt, of het nu een naald is of een wattenstaaf tast de integriteit aan wat mij betreft. En daarna moet je een deel van je medische status tonen bij bepaalde zaken om te bewijzen dat je geen gevaar bent voor de mensheid. Schuldig, tot het tegendeel is bewezen.

Waarom niet testen of vaccinatiestatus bekend maken? Omdat mijn medische toestand enkel voor mij is en mijn huisarts. Niemand anders. Niet die douanier op het vliegveld, niet die steward bij het evenement.
Sorcerer8472 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:17:
Overigens, over reizen gesproken. Er is een nieuwe reeks landen toegevoegd aan de zeer hoog risicolanden, waaronder het Verenigd Koninkrijk. Wil je terug vóórdat de quarantaineplicht ingaat, dan moet je al op een vliegtuig zitten, het gaat over anderhalf uur in namelijk :+
Tja, of je vliegt op een van de buurlanden en zegt dat je op doorreis bent zodat je ongemoeid door mag lopen. Vervolgens huur je een auto en rijdt je naar Nederland. Ben je alsnog spoorloos voor De Jonge en zijn belteam. Wat dat betreft is omzeilen nu niet echt moeilijk.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Sorcerer8472 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:17:
[...]
Ow ow ow weer een persoon die even gaat bepalen hoe anderen hun leven leiden!

https://nos.nl/artikel/23...sdag-zeerhoogrisicogebied
De reis beperkingen voor vanuit de UK naar de EU werden al voor het weekend bekend gemaakt.
Toen had je nog een halve week om terug te komen.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 14-06-2021 23:16 ]

PSN

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

CMD-Snake schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:59:
[...]
Alles wat je in je lichaam steekt, of het nu een naald is of een wattenstaaf tast de integriteit aan wat mij betreft. En daarna moet je een deel van je medische status tonen bij bepaalde zaken om te bewijzen dat je geen gevaar bent voor de mensheid. Schuldig, tot het tegendeel is bewezen.

Waarom niet testen of vaccinatiestatus bekend maken? Omdat mijn medische toestand enkel voor mij is en mijn huisarts. Niemand anders. Niet die douanier op het vliegveld, niet die steward bij het evenement.
Ho, dat is niet zo. Je hoeft alleen maar aan te tonen dat je (binnen redelijke waarschijnlijkheid) niet Covid-19 besmettelijk bent, en verder helemaal niets. Overdrijven is ook een vak.

Hopelijk snap je wel, na een dik jaar pandemie en overbelaste zorg, waar we het allemaal voor deden, en nog doen. Dat je zelf je eigen keuzes maakt, vind ik helemaal prima trouwens, het is jouw lichaam (hoewel je het ook voor een ander doet, maar laat die discussie maar even zitten). Maar dan moet je ook accepteren dat je nu nog even niet alles kunt en mag.

Overigens, hou er rekening mee dat als je Corona oploopt en in het ziekenhuis terecht komt, je meer rotzooi in je lichaam geduwd krijgt door de artsen, dan alle vaccins bij elkaar.

Algemeen, dus niet persoonlijk: er zijn mensen die de hele pandemie tegen alle maatregelen en regels 'nee' roepen en nu gewoon weer alles willen kunnen doen zonder zelf mee te helpen. Ik heb daar (wél persoonlijk) ietwat moeite mee. Dat afdoen met 'drammen en dwingelandij' vind ik niet erg correct, en getuigen van weinig respect.

[ Voor 6% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 14-06-2021 23:34 ]

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 23-01 16:04
[...]

Ik heb geen bezwaren tegen de inhoud van het vaccin, dus dit deel slaat finaal de plank mis. Mijn bezwaar is principieel, je moet je lichamelijke integriteit opgeven om (al dan niet tijdelijk) mee te mogen doen.
Je blijft dat "lichamelijke integriteit" keer op keer roepen, maar volgens mij weet je niet eens wat het inhoudt. Dus bij deze:
Het recht op lichamelijke integriteit betekent dat je niet zonder toestemming of goede reden aan iemands lichaam mag komen.
Bron: website KNMG

Het betekent puur en alleen dat alleen met toestemming iemand aan je mag zitten of iets aan jouw lichaam mag doen. Nou, zodra jij er zelf voor kiest om een afspraak voor vaccinatie te maken, jij er zelf voor kiest om naar de desbetreffende locatie te gaan, jij ervoor kiest om op die stoel te gaan zitten en te zeggen "nou kom maar", is het hele "lichamelijke integriteit" verhaal niet meer van toepassing. Jij doet dit uit eigen beweging, als jij op het laatste moment roept "ho, ik heb me bedacht" zal niemand jou vastbinden en alsnog dat vaccin geven. Dus jou hele argument omtrent lichamelijke integriteit is hetgene wat kant nog wal raakt.

Daarbij komt, zoals anderen ook al aangaven: er zijn prima alternatieven, zoals een test doen voor die enkele dingen waar dat voor nodig is (naar het buitenland op vakantie gaan, voetbalwedstrijd bijwonen). Andere optie is gewoon even wachten totdat later dit jaar (later deze zomer schat ik zelfs al) ook die drempels vervallen.
[...]

Het storendste aan het geheel is sfeer van drammen en dwingelandij die er omheen hangt. Niet alleen met het vaccin, met dat hele corona.
Welk drammen of dwingen? Zijn er familieleden en/of vrienden die jou aansporen om je toch te laten vaccineren? Zie je dat als dwingend, of zijn het gewoon mensen die om jou geven en die, volgens hun inzicht, denken dat jij (onbewust) een verkeerde keuze maakt?

Dat je hier, of waar dan ook, wat scheve gezichten en repliek krijgt op argumenten omtrent lichamelijke integriteit wat niet van toepassing is, ja dat roep je dan op jezelf af. Wederom, jij koos ervoor dat hier zo te plaatsen en het klopt helaas niet (zie bovenstaande).

En als je het raar vindt dat er enigszins een centrale regie is (vanuit de regering) bij een pandemie, (een van) de ergste humanitaire crisissen van de laatste 100 jaar, tsja... Iedereen maar wat laten doen, waarbij 98% van de mensen risico's verder dan het eigen gezin niet kan inschatten (ps: dit is ook helemaal niet gek of erg), dat wordt hem ook niet. En het is ook niet zo dat Nederland het zo raar doet, over de hele wereld zie je een soortgelijke aanpak. Wil je daar allemaal niet aan mee doen, dan moet je ergens in de rimboe gaan verstoppen.

Maar goed, je moet uiteindelijk zelf weten wat je doet. Ik, en anderen, kunnen daar een mening over hebben maar daar blijft het dan ook bij. Indien jij denkt op een andere manier bij te kunnen dragen aan de oplossing van dit wereldwijde probleem en dit is iets wat klopt (te onderbouwen c.q. op controleerbare feiten gebaseerd), dan zal niemand daar op neerkijken.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Woy schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:28:
[...]

Weet je zeker dat ze niet alleen vroegen of je die gehad hebt? Dat is namelijk gewoon de bevestiging dat die gegevens juist zijn. Zo was het ieder geval bij de keren dat ik getest werd. Bij vaccinatie had ik sowieso de bevestiging en gezondheidsverklaring overhandigd, dus waarschijnlijk daarom er niet om gevraagd.

Sowieso zal je met alleen legitimatie en gezondheidsverklaring ook gewoon door kunnen lijkt mij.
Ja, ik had vast wel doorgekund, had het idee dat ze misschien voordringers wilden tegengaan ofzo? Misschien dat de geregistreerde datum/tijd soms geschonden wordt door mensen en dat dat niet goed vastligt in hun systeem?

• hoevenpe
Goed nieuws, het begint binnen het OMT openlijk te rommelen over mondkapjes:
Nederland mogelijk sneller verlost van mondkapjesplicht

Verschillende OMT-leden zien het wel zitten en ook in kabinetskringen ligt de optie op tafel. ,,Van die mondkapjes wil je in principe het liefst als eerste weer af.”

Andreas Voss, lid van het Outbreak Management Team (OMT) en hoogleraar infectiepreventie in Nijmegen, noemt de vraag of de overheid mondkapjes nog lang moet verplichten ‘een terechte'. ,,Ik kan me goed voorstellen dat daar over gesproken gaat worden. Een ander OMT-lid, de Utrechtse arts-microbioloog Marc Bonten, stelt dat er nog altijd weinig hard bewijs is voor het nut van die maatregel.

• RodeStabilo
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 07:46:

[...]
Zou het voor het einde van de maand klaar zijn met die ondingen? :)F

Maak er dan een advies van; als mensen erin geloven.. lekker blijven dragen. Voor de rest gewoon klaar.

[ Voor 16% gewijzigd door RodeStabilo op 15-06-2021 07:54 ]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Het gele koorts vaccin als eis beperkt zich tot een aantal landen welke op een hand te tellen is. Nu valt heel de EU onder zo'n regime en bepaalde binnenlandse activiteiten. Eerst je onschuld bewijzen, dan mag je weer iets doen.
Het gaat niet om jouw onschuld. Het gaat om het groepsbelang.

Extreme versie hiervan is dat als jij bijv. superbesmettelijk bent met een nieuw rete-gevaarlijk virus dat je niet in quarantaine wil omdat je dan vindt dat je vrijheid geschonden wordt 8)7

Dit is hetzelfde maar dan meer preventief en op basis van statistieken. Dus waar ligt de grens dan? :?
[...]

Tja, of je vliegt op een van de buurlanden en zegt dat je op doorreis bent zodat je ongemoeid door mag lopen. Vervolgens huur je een auto en rijdt je naar Nederland. Ben je alsnog spoorloos voor De Jonge en zijn belteam. Wat dat betreft is omzeilen nu niet echt moeilijk.
Dat is wel héél veel extra gedoe, tijd en extra kosten. Terwijl de pakkans niet zo heel hoog is. Ik denk dat niet heel veel mensen dat doen. Juist als er een reisverbod is zal het vaker voorkomen denk ik.

• RodeStabilo
  • Niet online
Ik ben het vaak met je eens, maar nu sla je een beetje door. Dat wat jij noemt is slechts een heel erg kleine bijzaak; in eerste instantie doe je het zelf om niet of minder ziek te worden.

• Kevinp
Stoney3K schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:38:
[...]

Hier ben ik het zeker ook mee eens. Maar iedereen die zegt alles wat leuk is zoals vakantie is allemaal luxe kan in eigen land etc etc zal zelf er minder behoefte aan hebben dan de mensen die het gewoon nodig hebben om niet op 1uur rijden van hun woning te zitten. Om eens een heel andere omgeving te zien.

Vakantie in het buitenland is meer dan het buitenland dat is echt weg zijn van je werk. En ja het kan dan zijn dat we er voor moeten zorgen dat die 40 urige week misschien minder moet. Of ook echt 40 uur is.

• t_captain
Volgende linkdrop:

https://www.ed.nl/binnenl...ondkapjesplicht~ac3360d2/

Ik lijk geheel mijn zijn te krijgen: fase 5, 6 en mondkapjes omstreeks de 25e.

Nu hopen op goede resultaten van de kiemsurveillance vanmiddag.

Volgende doel: snelheidslimiet terug naar 130 :). En het afbreken van wettelijke kaders die de minister teveel macht geven buiten de kamer om.

[ Voor 21% gewijzigd door t_captain op 15-06-2021 08:01 ]

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-01 12:02
t_captain schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 07:56:
Volgende linkdrop:

https://www.ed.nl/binnenl...ondkapjesplicht~ac3360d2/

Ik lijk geheel mijn zijn te krijgen: fase 5, 6 en mondkapjes omstreeks de 25e.

Nu hopen op goede resultaten van de kiemsurveillance vanmiddag.
Die bronnen op het binnehof waren zeker Rutte himself: "Maar van die mondkapjes wil je in principe het liefst als eerste weer af.”

Dus die houden we gewoon tot medio september, want: van de avondklok wil je in principe het liefst als eerste weer af, daar hebben we uiteindelijk ook 3 maanden mee rondgelopen. :+

Ik moet persoonlijk zeggen dat wanneer ik het artikel lees, ik liever een mondkapje draag dan even een sneltest te moeten gaan zitten doen ergens:
Wat volgens Friedrich de mondkapjesplicht mogelijk deels kan vervangen: Sneltesten verlagen het risico bij bijeenkomsten waar mensen samenkomen.
Het lijkt me overigens wel een interessante discussie, binnen het OMT te meer ook omdat we gewoon zien dat er best wat voor- en tegenstanders v.w.b. de mondkapjes zijn.

Zoals in het artikel geopperd wordt kun je de plicht in mijn ogen best om gaan zetten naar een advies op bepaalde plekken (waar de exploitant alsnog een plicht kan opleggen aan bezoekers) en een plicht op andere plekken (OV, zorglocaties). Dan is het aan de exploitant van een "advies locatie" om te beslissen of hij het vanuit zijn huisregels alsnog verplicht of vasthoudt aan het advies.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:48
t_captain schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 07:56:

Volgende doel: snelheidslimiet terug naar 130 :).
Hou het maar bij virus modellering 😉

• Kevinp
TIGER1125 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:05:
[...]

Die bronnen op het binnehof waren zeker Rutte himself: "Maar van die mondkapjes wil je in principe het liefst als eerste weer af.”

Dus die houden we gewoon tot medio september, want: van de avondklok wil je in principe het liefst als eerste weer af, daar hebben we uiteindelijk ook 3 maanden mee rondgelopen. :+

Ik moet persoonlijk zeggen dat wanneer ik het artikel lees, ik liever een mondkapje draag dan even een sneltest te moeten gaan zitten doen ergens:

[...]

Het lijkt me overigens wel een interessante discussie, binnen het OMT te meer ook omdat we gewoon zien dat er best wat voor- en tegenstanders v.w.b. de mondkapjes zijn.

Zoals in het artikel geopperd wordt kun je de plicht in mijn ogen best om gaan zetten naar een advies op bepaalde plekken (waar de exploitant alsnog een plicht kan opleggen aan bezoekers) en een plicht op andere plekken (OV, zorglocaties). Dan is het aan de exploitant van een "advies locatie" om te beslissen of hij het vanuit zijn huisregels alsnog verplicht of vasthoudt aan het advies.
Er is toch niet iemand die geloofd dat mondkapjes (zoals 90% ze gebruikt) echt werken.

Overigens ook bij de cijfers van het RIVM uit het verleden stond er zelfs bij dat mondkapjes mogelijk zelfs een negatief effect hadden. (dus meer zieken).

Ik ga hier niet mee zeggen dat het juist gebruik van de juiste mondkapjes niet werkt. maar het hergebruik op hergebruik van mondkapjes en ongeschikkte stoffe dingen dat gaat echt maar een minimale bijdrage leveren.

Er is maar één ding wat gewoon het beste werkt. Ben je ziek blijf je thuis. En ja ik weet dat je daarvoor ook verspreid.

• t_captain
Kleine ronde langs de veiligheidsregio's. Ik bekijk alleen even de regio's die nu nog op niveau 4 staan. Als we die nu opnieuw zouden classificeren:

* Zaanstreek -> gaat naar 2
* Haaglanden -> gata naar 2
* Rijnmond -> blijft op 4
* Zuid-Holland Zuid -> blijft op 4
* Twente -> gaat naar 3 / blijft op 4?
* Gelderland Midden -> blijft op 4
* Brabant Noord -> gaat naar 3
* Brabant ZO -> gaat naar 3.

Van de 8 regio's op "zeer ernstig" zouden er dus 4 a 5 verlaagd worden.

Een korte blik op de andere regio's is dat er niet 1 zou worden verhoogd naar 4. Wel een aantal verlagingen van 3 naar 2. Ik vermoed dat het landelijke niveau deze week van 4 naar 3 wordt bijgesteld.

• Kevinp
t_captain schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:04:

* Brabant ZO -> gaat naar 3.

Van de 8 regio's op "zeer ernstig" zouden er dus 4 a 5 verlaagd worden.

Een korte blik op de andere regio's is dat er niet 1 zou worden verhoogd naar 4. Wel een aantal verlagingen van 3 naar 2. Ik vermoed dat het landelijke niveau deze week van 4 naar 3 wordt bijgesteld.
Kunnen ze beter splitsen in één gemeente, ik woon in deze regio en ik denk dat 80% van alle gevallen voorkomen uit 'shertogenbosch.

Overigens. Nu je weer mag zie ik wel een aantal dingen die mij opvallen.
Hier in de regio houd iedereen zich (iig in de dorpen) eigenlijk heel goed aan de voorschriften.
Overal waar ik ben geweest ook vergelijkbare dorpen is dat veel minder. Mensen liepen makkelijker zonder mondkapje de winkel in. Mensen kwamen in grotere groepen samen. En zaten in grote groepen op een terras.

Toch is het hier niet beter gegaan dan in die regio's. Is daar onderzoek naar geweest?

Oftewel helpen de maatregelen überhaupt wel echt?

Overigens, WFT wie heeft die naamgeving bedacht.

Als er niks aan de hand is noemen we het nog "waakzaam" wat wil je dan hebben min getallen?

[ Voor 6% gewijzigd door Kevinp op 15-06-2021 09:16 ]

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

hoevenpe schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 07:46:

[...]
Die naam "Andreas Voss"... Waar kennen we die van? Oh ja, van Fieldlabs.
En de opmerking van Marc Bonten moet wel gelezen worden in de juiste context.

Het AD combineert weer twee uitspraken die geen causatie hebben leuk met elkaar.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kevinp schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:14:
[...]

Kunnen ze beter splitsen in één gemeente, ik woon in deze regio en ik denk dat 80% van alle gevallen voorkomen uit 'shertogenbosch.

Hier in de regio houd iedereen zich (iig in de dorpen) eigenlijk heel goed aan de voorschriften.
Overal waar ik ben geweest ook vergelijkbare dorpen is dat veel minder. Mensen liepen makkelijker zonder mondkapje de winkel in. Mensen kwamen in grotere groepen samen. En zaten in grote groepen op een terras.
Afgelopen weekend in Schaijk geweest, weekendje in een huisje. Moet zeggen dat iedereen prima zijn best deed om een beetje bij elkaar uit de buurt te blijven. Maar mondkapjes bij vooral het horeca personeel waren goeddeels afwezig. Was verder overigens ook in Oss best rustig op straat en in de horeca. Geef er zelf voorlopig wel de voorkeur aan om buiten te eten overigens.
Toch is het hier niet beter gegaan dan in die regio's. Is daar onderzoek naar geweest?

Overigens, WFT wie heeft die naamgeving bedacht.

Als er niks aan de hand is noemen we het nog "waakzaam" wat wil je dan hebben min getallen?
Definieer 'niks aan de hand'. Voor mij is dat 0.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 15-06-2021 09:22 ]

• t_captain
De landelijke cijfers laten een duidelijke samenhang zien tussen maatregelen en R-waarde. Maar het is slechts 1 van de factoren. Andere factoren zijn:

* viruspopulatie. Een plaats met een cluster van een meer besmettelijke soort scoort slechter.
* luchtkwalitiet. We zien structureel hogere aantallen besmettingen in gebieden met slechtere luchtkwaliteit (zuid vs noord NL, en op lokaler niveau Rijnmond).
* bevolkingssamenstelling. Jonger = meer besmettingen. Ouder = meer opnames.

• Kevinp
MikeyMan schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:20:
[...]

Definieer 'niks aan de hand'. Voor mij is dat 0.
Dus voor griep, verkoudheid of elke andere ziekte zijn we ook "waakzaam"?

Zoals onze ministers zelfs hebben aangegeven het is /wordt een endemisch virus. Het gaat niet meer weg. Om dan waakzaam te houden tja ik vind het nogal overdreven.
t_captain schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:22:
De landelijke cijfers laten een duidelijke samenhang zien tussen maatregelen en R-waarde. Maar het is slechts 1 van de factoren. Andere factoren zijn:

* viruspopulatie. Een plaats met een cluster van een meer besmettelijke soort scoort slechter.
* luchtkwalitiet. We zien structureel hogere aantallen besmettingen in gebieden met slechtere luchtkwaliteit (zuid vs noord NL, en op lokaler niveau Rijnmond).
* bevolkingssamenstelling. Jonger = meer besmettingen. Ouder = meer opnames.
Ja dat denk ik ook te zien, maar dat wil dus eigenlijk zeggen dat onze overheid faalt in de aanpak. Want een versnelde extra zuivering van de lucht vanuit het havengebied is er nooit gekomen.

Extra luchtfilters bij boeren zijn er niet gekomen.

Daarnaast als vervuilde lucht zo gevaarlijk is (en het is zo fijn dan je het niet ziet) hoe veilig zijn mondkapjes dan want daar moet ook spul van loslaten en is vervuilde lucht.

[ Voor 55% gewijzigd door Kevinp op 15-06-2021 09:27 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kevinp schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:25:
[...]

Zoals onze ministers zelfs hebben aangegeven het is /wordt een endemisch virus. Het gaat niet meer weg. Om dan waakzaam te houden tja ik vind het nogal overdreven.
Dat zouden we wel moeten zijn ja. Ook daar kunnen we een zorgimplosie mee veroorzaken.
Enige reden dat we daar vaak goed mee wegkomen is dat we -door waakzaamheid- een griepprik uit kunnen rollen aan de kwetsbaren.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Kevinp schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:25:
[...]

Ja, dat zijn we al jaren.
Bedenk dat dit een keuze is.

• joppe113
  • Laatst online: 23-01 11:41
Ha ha dat doet max dan wel heel snel zo vroeg in dat seizoen. Maar past er prima bij!
Stoney3K schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:30:
[...]

Dus jij ziet eigenlijk geen scenario waarin B617.2 onze vaccinatiestrategie 'ontglipt' en we in de herfst weer kans maken op een lockdown tot er nieuwe vaccins op de markt komen? Want dat lijkt me het worst-case scenario wat nog kan gebeuren.

Als B617.2 op die cijfers blijft en de huidige prognose van 'nul' ergens halverwege juli ligt (dat is al over zes weken!), dan betekent het dat we augustus aan ruimte hebben om de klinieken en IC's leeg te gaan ruimen. En dan mag inderdaad 1 september de vlag uit.

Het enige wat het dan nog beter maakt is als Oranje de finale wint en Max het weekend er op ook nog eventjes het rijderskampioenschap in de wacht sleept op zijn thuisbasis. ;)

Verwijderd

DevWouter schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:29:
[...]

Ja, dat zijn we al jaren.

[...]

Bedenk dat dit een keuze is.
Uiteindelijk is heel veel een keuze, al dan niet gemaakt na afwegen van de (verwachte) consequenties van die keuze. En nu?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:36:
[...]

Uiteindelijk is heel veel een keuze, al dan niet gemaakt na afwegen van de (verwachte) consequenties van die keuze. En nu?
En nu hebben we een non discussie over het vasthouden van enige waakzaamheid.

• Señor Sjon
Kevinp schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:14:
[...]

Tsja, dat is altijd lastig te bewijzen. Grote voorbeeld is natuurlijk Australië/Nieuw-Zeeland waarbij of de lockdowns heel goed werken of Covid daar nog niet echt heeft huisgehouden. Het lijkt er soms op dat het virus zich ongeacht maatregelen opeens fors kan manifesteren. India is imo een goed voorbeeld, waarbij er voor de laatste uitbraak weinig aan de hand was en men dacht het virus verslagen/ontsprongen te hebben. Europa was er vroeg bij qua 'uitzaaiingen'. Nu zie je weer landen in Azië die uitbraken hebben (gehad) terwijl ze eerst ook als voorbeeld van beleid gezien werden, bv Taiwan. Chinese cijfers begin ik niet over, die zijn notoir onbetrouwbaar. Engeland heeft vroeg gevaccineerd, maar blijkbaar is AZ icm een enkele prik minder effectief.

Deze kwam ik nog tegen bij de Catshuispresentatie van 21 maart

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZvrRF6GPbGCWgvZnDpbqnSycn5Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/74oX6ntrV2TyzbRiZeIlYfEF.png?f=fotoalbum_large

Blijkbaar is 'basismaatregel' ook een variabele.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Señor Sjon India was ook echt a disaster waiting to happen. Weinig maatregelen, slechte hygiene, veel mensen in kleine ruimtes (ook thuis). Druk om te blijven werken. En al met al weinig mogelijkheid om besmettelijken uit de roulatie te halen. In tegenstelling tot china waar het regime een dikkere vinger in de pap heeft kon dit niet anders dan uiteindelijk mis gaan.

En eerlijk gezegd; ze versoepelen nu alweer vrij vlot. Dus ik ga er zomaar vanuit dat we het laatste nog niet gezien hebben.

• thewizard2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Kevinp schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:03:
[...]

Er is toch niet iemand die geloofd dat mondkapjes (zoals 90% ze gebruikt) echt werken.

Overigens ook bij de cijfers van het RIVM uit het verleden stond er zelfs bij dat mondkapjes mogelijk zelfs een negatief effect hadden. (dus meer zieken).

Ik ga hier niet mee zeggen dat het juist gebruik van de juiste mondkapjes niet werkt. maar het hergebruik op hergebruik van mondkapjes en ongeschikkte stoffe dingen dat gaat echt maar een minimale bijdrage leveren.

Er is maar één ding wat gewoon het beste werkt. Ben je ziek blijf je thuis. En ja ik weet dat je daarvoor ook verspreid.
Moet dit nou nog steeds echt besproken worden. Wat vermoeiend zeg.
Nee mondkapjes gaan niet 100% een oplossing bieden
Dat is ook nooit de insteek geweest
Net zo als dat handen wassen, afstand houden, max 2 op bezoek etc dit niet doen
Waarom is dat zo ontzettend moeilijk om te snappen.... elke keer weer.....
Er zijn of waren geen gedegen onderzoeken omdat dit een unieke situatie is
Echter, niets doen is ook geen optie
En aangezien het in de medische wereld blijkbaar wel een doel dient
En het gebruik er van echt een hele kleine moeite is....
Alsjeblieft hou op over dat gezeik over die mondkapjes.
Die gaan er vanzelf wel uit over 1, 2 of 3 maanden
Echt alsof ze daar in de tweede kamer elke dag kapot gaan van het lachen "Kijk die plebs nu elke dag die stomme mondkapjes op doen. Hebben we ze mooi tuk he. Wat is het volgende waarmee we lekker die onbenullige burgertjes kunnen pesten"

[ Voor 8% gewijzigd door thewizard2006 op 15-06-2021 09:47 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:36:
[...]

Wat MikeyMan in "Het Coronavirus in Nederland en België -..." zegt. Je kan ook een simulatie doen over de continue kosten dat het bestrijden van een epidemisch virus met zich mee brengt.

Ik wilde eigenlijk een argument maken dat covid-zero wel erg snel van tafel geveegd is, maar ik ben niet bekend met de argumenten voor de keuze.

Echter er is een keuze gemaakt en daar zullen we mee moeten leren leven (of dood gaan :+)

• Señor Sjon
MikeyMan schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:42:
@Señor Sjon India was ook echt a disaster waiting to happen. Weinig maatregelen, slechte hygiene, veel mensen in kleine ruimtes (ook thuis). Druk om te blijven werken. En al met al weinig mogelijkheid om besmettelijken uit de roulatie te halen. In tegenstelling tot china waar het regime een dikkere vinger in de pap heeft kon dit niet anders dan uiteindelijk mis gaan.

En eerlijk gezegd; ze versoepelen nu alweer vrij vlot. Dus ik ga er zomaar vanuit dat we het laatste nog niet gezien hebben.
Ik vergat nog Zuid-Afrika die als een speer steeg, maar in hetzelfde tempo weer onderuit ging.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

MikeyMan schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:42:

Zou me ook niks verbazen als daar meerdere varianten van het Corona virussen vandaan komen. Dat SARS-COV-2 een opvolger krijgt is een zekerheid, de vraag is alleen met welke impact en hoe lang we moeten.

(Overigens voor de angsthazen onder ons, maak je geen zorgen: Er zijn meerdere virussen in het verleden geweest en ook daar hebben we om gegaan.)

[ Voor 8% gewijzigd door DevWouter op 15-06-2021 09:50 ]

Verwijderd

thewizard2006 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:43:
[...]

misschien vind een ander het gezeik om er een op te moeten zetten terwijl er twijfel aan het nut is.

Wat mij betreft vrij laten, wil je er een op? lekker doen, we zijn er intussen zo aan gewend dat je niet raar aangekeken wordt als je het doet. Geen zin (meer) in? dan niet meer op.
Zelf weinig last van, want 1 x per week in de super overleef ik wel , maar kan me voorstellen dat bijv de mensen achter de kassa er graag vanaf willen. Dat kan je gezeik noemen of dom ("moeilijk te snappen") of accepteren dat mensen er zeker gezien aan het gebrek aan bewijs van het nut er in een periode met afnemende druk klaar mee zijn.

• Señor Sjon
[...]

Echt alsof ze daar in de tweede kamer elke dag kapot gaan van het lachen "Kijk die plebs nu elke dag die stomme mondkapjes op doen. Hebben we ze mooi tuk he. Wat is het volgende waarmee we lekker die onbenullige burgertjes kunnen pesten"
Voor jou een kleine moeite... Als het allemaal zo'n kleine moeite is, waarom is het dan verplicht? Dan had ieder zijn eigen keuze kunnen maken. Schijnbaar was 80% ok met die dingen, maar 20% niet. Hoe sommigen hunkeren naar een vaccin, dat heb ik met het einde aan deze plicht. Zeker aangezien deze wet met veel kritiek van allerlei instanties erdoorheen is gerommeld. En eenmaal erdoorheen, dan kom je er met de ijzeren fractie+formatiediscipline niet zo snel meer vanaf. Het is nu gewoon een symbool van zichtbaarheid, opdat we Corona niet vergeten.

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 15-06-2021 09:53 ]

• RodeStabilo
  • Niet online
Deze zin had je net zo goed even in een TR kunnen zetten.
(en als dat de regel zou zijn kunnen we het topic net zo goed sluiten, zo'n beetje alles is al 100x besproken in al deze delen)

(verder stoor ik me aan je gebrek aan een goede interpunctie als we dan toch aan het klagen zijn)

On-topic: als jij je prettig voelt als iemand z'n ongewassen mondkapje voor de 100e keer opzet hou je ook jezelf voor de gek.

[ Voor 24% gewijzigd door RodeStabilo op 15-06-2021 09:51 ]

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:49:
[...]

misschien vind een ander het gezeik om er een op te moeten zetten terwijl er twijfel aan het nut is.

Wat mij betreft vrij laten, wil je er een op? lekker doen, we zijn er intussen zo aan gewend dat je niet raar aangekeken wordt als je het doet. Geen zin (meer) in? dan niet meer op.
Zelf weinig last van, want 1 x per week in de super overleef ik wel , maar kan me voorstellen dat bijv de mensen achter de kassa er graag vanaf willen.
Daar heb ik ook geen moeite mee. Heb expres nog een hele doos mondkapjes ingeslagen voor de komende winter.

Zo'n mondkapje kost mij dusdanig weinig moeite dat ik er heus wel een paar euro voor over heb om allerlei griepvirussen te ontlopen.
Dat kan je gezeik noemen of dom ("moeilijk te snappen") of accepteren dat mensen er zeker gezien aan het gebrek aan bewijs van het nut er in een periode met afnemende druk klaar mee zijn.
ik heb aversie tegen elke vorm van druk zonder goeie onderbouwing. Dat werkt twee kanten op. Ik heb meer moeite met wat mensen "het normaal" noemen.

• thewizard2006
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:49:
[...]

Zelf weinig last van, want 1 x per week in de super overleef ik wel , maar kan me voorstellen dat bijv de mensen achter de kassa er graag vanaf willen. Dat kan je gezeik noemen of dom ("moeilijk te snappen") of accepteren dat mensen er zeker gezien aan het gebrek aan bewijs van het nut er in een periode met afnemende druk klaar mee zijn.
Dat is het hele punt niet.
Het punt is dat we in een pandemie zitten die niet ff opgelost is. Dat er overal problemen zijn. Dat iedereen zoekende is naar wat het beste werkt. Dat iedereen zijn steentje bij moet dragen om te zorgen dat dit zo snel mogelijk voor bij is én we weer terug kunnen naar normaal. Maar in plaats daarvan is het continue gezeik en gemiep over een lapje stof voor je meuk die je sporadisch een keertje om moet doen. Ik heb de medische wereld nog nooit horen zeiken dat ze die mondkapjes zo zat waren dus dan kunnen die obers en kassa medewerkers ook vast wel ff nog een paar maandjes volhouden.
Zo dat we uit deze ontzettend vervelende en lastige situatie komen waar niemand op zit te wachtten. Elke keer weer die verontwaardiging, die principes sjonge jonge zeg alsof we dit allemaal voor de lol doen en de overheid (wereldwijd!!!!!!) dit soort maatregelen maar ff neemt om de domme burger te pesten. Alsjeblieft zeg pfffff
Señor Sjon schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:50:
Voor jou een kleine moeite... Als het allemaal zo'n kleine moeite is, waarom is het dan verplicht?
:? Dat heeft er echt helemaal niets mee te maken. JUIST als het een kleine moeite is dan is een verplichting niet boeiend.
Dan had ieder zijn eigen keuze kunnen maken. Schijnbaar was 80% ok met die dingen, maar 20% niet.
En dus gaan we maar luisteren naar die 20%? Die waarschijnlijk uit de onderbuik spreekt en denkt in complotten? Goed plan. Ik heb het al vaker gezegd maar de gemiddelde persoon is gewoon niet capabel genoeg om hier een wel overwogen keuze in te maken. Dat geldt trouwens voor echt een heleboel zaken...
Hoe sommigen hunkeren naar een vaccin, dat heb ik met het einde aan deze plicht. Zeker aangezien deze wet met veel kritiek van allerlei instanties erdoorheen is gerommeld. En eenmaal erdoorheen, dan kom je er met de ijzeren fractie+formatiediscipline niet zo snel meer vanaf. Het is nu gewoon een symbool van zichtbaarheid, opdat we Corona niet vergeten.
Ik zie niet in hoe dit enige toevoeging is aan wat dan ook... Dit kan beter naar het complotten topic denk ik.

[ Voor 27% gewijzigd door thewizard2006 op 15-06-2021 10:00 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Voor jou een kleine moeite... Als het allemaal zo'n kleine moeite is, waarom is het dan verplicht? Dan had ieder zijn eigen keuze kunnen maken. Schijnbaar was 80% ok met die dingen, maar 20% niet. Hoe sommigen hunkeren naar een vaccin, dat heb ik met het einde aan deze plicht.
Sec gezien waren alle maatregelen op zich een kleine moeite. Maarja, zonder dwang was daar blijkbaar niks mee te beginnen.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:48
[...]

Voor jou een kleine moeite... Als het allemaal zo'n kleine moeite is, waarom is het dan verplicht? Dan had ieder zijn eigen keuze kunnen maken. Schijnbaar was 80% ok met die dingen, maar 20% niet. Hoe sommigen hunkeren naar een vaccin, dat heb ik met het einde aan deze plicht.
Opzich eens. Zo snel mogelijk terug naar normaal. Wat ik me wel afvraag, doe jij hem nog zo vaak op? In de praktijk ik eigenlijk amper en maakt het me daarom niet zoveel uit wat er gebeurd met de plicht.

• Señor Sjon
giantgiantus schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:54:
[...]

Opzich eens. Zo snel mogelijk terug naar normaal. Wat ik me wel afvraag, doe jij hem nog zo vaak op? In de praktijk ik eigenlijk amper en maakt het me daarom niet zoveel uit wat er gebeurd met de plicht.
Ik heb hem 2x opgehad en dat is dusdanig slecht bevallen dat ik nooit meer zo'n ding draag. AH en bakker bezorgen thuis, de pakketbezorger slijt zijn eigen pad uit op de oprit en zo leven we al sinds december.

Verwijderd

thewizard2006 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:54:
[...]

Dat is het hele punt niet.
Het punt is dat we in een pandemie zitten die niet ff opgelost is. Dat er overal problemen zijn. Dat iedereen zoekende is naar wat het beste werkt. Dat iedereen zijn steentje bij moet dragen om te zorgen dat dit zo snel mogelijk voor bij is én we weer terug kunnen naar normaal. Maar in plaats daarvan is het continue gezeik en gemiep over een lapje stof voor je meuk die je sporadisch een keertje om moet doen. Ik heb de medische wereld nog nooit horen zeiken dat ze die mondkapjes zo zat waren dus dan kunnen die obers en kassa medewerkers ook vast wel ff nog een paar maandjes volhouden.
Zo dat we uit deze ontzettend vervelende en lastige situatie komen waar niemand op zit te wachtten. Elke keer weer die verontwaardiging, die principes sjonge jonge zeg alsof we dit allemaal voor de lol doen en de overheid (wereldwijd!!!!!!) dit soort maatregelen maar ff neemt om de domme burger te pesten. Alsjeblieft zeg pfffff
tja het toverwoord pandemie is weer nodig... bij een pandemie dacht ik vroeger aan iets engs waarbij mensen met groen schuim op de mond op de hoeken van de straten lagen te creperen.

Nu is het een toverwoord om maatregelen waarvan het nut twijfelachtig is bij gebrek aan argumenten te onderbouwen. pffff.

In de medische wereld hangt iemand met zijn bakkes boven mijn mond of wond, en als iemand dat niet doet dan wordt er ook geen kapje gebruikt. Een ober hangt boven mijn eten. Als ie daarop wat speeksel loost lost maagzuur dat wel op.

• RodeStabilo
  • Niet online
thewizard2006 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:54:
sjonge jonge zeg alsof we dit allemaal voor de lol doen en de overheid (wereldwijd!!!!!!) dit soort maatregelen maar ff neemt om de domme burger te pesten. Alsjeblieft zeg pfffff
Wie zegt dat hier trouwens?

• thewizard2006
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:58:
tja het toverwoord pandemie is weer nodig... bij een pandemie dacht ik vroeger aan iets engs waarbij mensen met groen schuim op de mond op de hoeken van de straten lagen te creperen.

Nu is het een toverwoord om maatregelen waarvan het nut twijfelachtig is bij gebrek aan argumenten te onderbouwen. pffff.

In de medische wereld hangt iemand met zijn bakkes boven mijn mond of wond. Een ober hangt boven mijn eten. Als ie daarop wat speeksel loost lost maagzuur dat wel op.
Als je echt niet snapt wat een pandemie is én wat dit kán betekenen zijn we klaar. Gezien jou "definitie" lijkt dit inderdaad van toepassing helaas.
Ga je dit echt gebruiken als argument om te zeggen dat je lekker maar wil doen en laten waar je zin in hebt en dat het je verder toch niet boeit. En verwacht je dan dat mensen jou serieus gaan nemen?
Really? Al die discussies over hoe slecht de overheid het doet. Hoe onzinnig maatregelen zijn. Hoe onzinnig bepaalde verplichtingen zijn.... Of hoop je een punt te maken omdat ik niet iemand letterlijk kan quoten die zegt dat de overheid dit doet om te pesten.
RodeStabilo schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:06:
Omdat je het als argument gebruikt; inderdaad.
Ok duidelijk. Ik zit denk ik in het verkeerde topic. De argumentatie lijkt terug te vallen op dumpert niveau. Succes met je druk maken om het nog ff dragen van een mondkapje 8)

[ Voor 28% gewijzigd door thewizard2006 op 15-06-2021 10:08 ]

• RodeStabilo
  • Niet online
thewizard2006 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:04:
Of hoop je een punt te maken omdat ik niet iemand letterlijk kan quoten die zegt dat de overheid dit doet om te pesten.
Omdat je het als argument gebruikt; inderdaad.
Ok duidelijk. Ik zit denk ik in het verkeerde topic. De argumentatie lijkt terug te vallen op dumpert niveau. Succes met je druk maken om het nog ff dragen van een mondkapje 8)
Behoorlijk zwaktebod. Even als een zeemeeuw boven een topic komen hangen, de boel onderschijten en als het te lastig wordt weer wegvliegen.

Dan is het denk ik beter voor je om het hier bij te laten.

[ Voor 47% gewijzigd door RodeStabilo op 15-06-2021 10:11 ]

Verwijderd

[...]

Als je echt niet snapt wat een pandemie is én wat dit kán betekenen zijn we klaar. Gezien jou "definitie" lijkt dit inderdaad van toepassing helaas.
Ga je dit echt gebruiken als argument om te zeggen dat je lekker maar wil doen en laten waar je zin in hebt en dat het je verder toch niet boeit. En verwacht je dan dat mensen jou serieus gaan nemen?
zeker snap ik dat en weet ik wat het kan betekenen en weet ik ook nog eens dat de maatregelen geholpen hebben de impact te beperken.

nergens zeg ik dat ik wil doen en laten waar ik zin in heb en dat het me niet boeit

wel zeg ik dat ik begrip heb voor mensen die twijfelen aan het nut van een specifieke maatregel in een afnemende situatie, waarbij ook onder de deskundigen twijfel is over die maatregel

zoals je hier kan lezen probeer ik inhoudelijk te discussiëren in plaats van te ranten, anderen expliciet of impliciet dom te noemen . Dus ja , ik verwacht dat mensen mij serieus nemen in plaats van te ranten, mij expliciet of impliciet dom noemen, dingen in de mond leggen die ik niet zeg en inhoudelijke argumenten te negeren of de standaard repliek ' ja maar het is een pandemie!!!' te gebruiken als vervanger van inhoudelijke argumentatie.

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-01 14:17
Ik weet niet of dit het juiste topic is om te vragen, maar mag je de gezondheidsverklaring ook digitaal meenemen naar het vaccineren?

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:01

Standeman

Prutser 1e klasse

*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Standeman op 15-06-2021 10:15 . Reden: Was niet erg aardig van me ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:35
Wkrooshof schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:12:
Ik weet niet of dit het juiste topic is om te vragen, maar mag je de gezondheidsverklaring ook digitaal meenemen naar het vaccineren?
Je moet hem op papier meenemen.

Ze plakken er een sticker op, met wat gegevens voor je naar het hokje mag.
Voor de 2e prik mag je hetzelfde formulier weer meenemen.

Na je online afspraak ligt het formulier binnen 3 dagen in je brievenbus.
De uitnodiging brief moet je ook meenemen.

• RodeStabilo
  • Niet online
FRANQ schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:16:
De uitnodiging brief moet je ook meenemen.
Email is ook voldoende.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:35
En dan je telefoon afgeven aan degene die de gegevens moet controleren/invoeren?
Pagina: 1 ... 45 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.