• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:34
Wat natuurlijk wel meespeelt, als de mate waarin AZ klachten verlaagd inderdaad lager is dan waarin de andere vaccins dat doen en bij meer klachten (hoesten etc.) acht ik de kans groot dat je én meer virus hebt én meer verspreid, ben je dus als ingeënte besmettelijker als je 't krijgt dan wanneer je 1 van de mRNA vaccins hebt.

Dat zou bij ons natuurlijk best wel positief uit kunnen pakken tov 't UK

edit: zie zojuist dat 'mijn' veiligheidsregio (NO-Gelderland) bij 0 opnames en een laag aantal besmettingen morgen in de risico-categorie waakzaam terecht komt. 4 van de afgelopen 7 dagen 0 opnames.

En dat beeld zie ik in meer regio's ontstaan, dus gaat echt wel heel snel de goede kant op

[ Voor 26% gewijzigd door rik86 op 11-06-2021 17:02 ]

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-12 13:11
t_captain schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:54:
[...]
Tussen A en B is de vaccinatiegraad opgelopen, maar is er ook redelijk veel versoepeld.
Ik krijg ook het gevoel dat ze in Engeland nogal forse regionale verschillen hebben in vaccinatiegraad (niet vreemd, best groot land).

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-12 15:30
rik86 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:58:
Wat natuurlijk wel meespeelt, als de mate waarin AZ klachten verlaagd inderdaad lager is dan waarin de andere vaccins dat doen en bij meer klachten (hoesten etc.) acht ik de kans groot dat je én meer virus hebt én meer verspreid, ben je dus als ingeënte besmettelijker als je 't krijgt dan wanneer je 1 van de mRNA vaccins hebt.

Dat zou bij ons natuurlijk best wel positief uit kunnen pakken tov 't UK
Klopt. mRNA vaccins lijken een sterker effect op reductie van het aantal virusdeeltjes te hebben dan vectorvaccins.

Als je die ver genoeg omlaag drukt, dan is de gevaccineerde minder besmettelijk. Druk je ze nog verder omlaag, dan neemt ook de kans op een positieve PCR test bij de gevaccineerde zelf af.

Lange tijd was het voorziene effect van vaccins slechts een beperking van het aantal ernstig zieken, later zijn we steeds meer bewijs gaan zien voor een (sterk)_ negatief effect op de R-waarde. Met mRNA vaccins lijkt dit effect significant groter dan met vector vaccins, al mis is goede vergelijkbare getallen om deze theorie mee te staven.

Bij ons zijn mRNA vaccins in elk geval zeer sterk vertegenwoordigd (~77% tot nu toe en waarschijnlijk stijgt dat aandeel verder omdat we meer 1e prikken zetten met mRNA dan met Janssen of 2e prikken AZ).

Interessante read: https://www.yalemedicine....vid-19-vaccine-comparison

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:55
Señor Sjon schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:30:
[...]

Precies. Ga maar eens tijdens een call ook je dochter de tafel van 3 leren en ondertussen krijgt zoonlief de één na de andere knutselopdracht (waar ie een hekel aan heeft).

Je staat thuis altijd aan en dat was enorm slopend.
Letterlijk slopend. Drukke baan, beginnende arm-nek-rug-schouder klachten, thuiswerken met zorg voor kinderen betekende veel fysieke pijn en maanden uitval.

Lockdown twee, nog deels herstellend van de eerste, iets beter weten te organiseren maar wederom behoorlijke fysieke pijn.

En dan helpt het niet als fysio en locaties waar je aan herstel kunt werken dicht zijn :X

Bij die strip met de enkelkogel van Hugo had nog een beul met martelset afgebeeld moeten worden.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-12 13:31

pro_6or

amateur_60r

roffeltjes schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:38:
[...]

Als historicus is dit er dan ook ééntje waar ik mijn hoofd om schud. Sinds wanneer gaan mensen blij fokken als ze angstig thuis zitten?

Als er al een golfje komt als alles opengaat wordt dat echt een windkracht 2 kabbeltje op een boerensloot. Feest-baby's is toch een beetje *last century* gezien de hoeveelheid anticonceptiemiddelen en de huidige emancipatie. Ongetwijfeld zullen er wat stellen hun babypoging hebben uitgesteld, maar dat is het dan ook wel.
Het was ook juist extra lastig met daten. Die avondklok. Ik voorzie ook geen babygolf. Dat hitje van Maan en Snelle ging daar ook over volgens mij. Maar meteen blijven slapen dan?

een treffende spreuk

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12 03:34
pro_6or schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:17:
[...]

Het was ook juist extra lastig met daten. Die avondklok. Ik voorzie ook geen babygolf. Dat hitje van Maan en Snelle ging daar ook over volgens mij. Maar meteen blijven slapen dan?
Daten? Je mag toch niet binnen anderhalve meter van een vreemde komen, hoe denk je te daten dan? :+

Als ik niet met iemand in een kroeg kan zoenen om 1 uur 's nachts dan zal er van de rest van de 'dates' ook weinig komen eerlijk gezegd. En dat is de afgelopen anderhalf jaar toch knap lastig geworden.

[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 11-06-2021 18:20 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12 21:49

Amphiebietje

In de blubber

IJzerlijm schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:45:
[...]

Als je niet een van deze landen bezoekt zal je nooit problemen met het gele boekje hebben omdat er niet naar gevraagd wordt. Misschien dat Nederlandse toeristen wel vrijwillig ermee wapperen maar ze vragen er alleen om in:

Angola
Burundi
Cameroon
Central African Republic
Congo, Republic of the
Côte d’Ivoire
Democratic Republic of Congo
French Guiana
Gabon
Ghana
Guinea-Bissau
Liberia
Mali
Niger
Sierra Leone
Togo
Uganda
Grappig, toen ik pakweg 10 jaar geleden naar Singapore en Indonesië reisde, wilde de douanebeambte in Singapore toch echt dat boekje inzien, hoor...

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Señor Sjon schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:30:

Bij ons was heel veel sprake van dit na de laatste schoolsluiting.
[Afbeelding]
Als je reageert zoals in die cartoon, had je geen kinderen moeten nemen.

Ja, kinderen opvoeden kan zwaar zijn. Dat hoort er bij. Als je ze echter een last vindt, waarom heb je dan kinderen genomen?

Soms krijg ik de indruk dat sommige mensen het verschil niet snappen tussen een kind (of huisdier) nemen, en een auto nemen...

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:50
Amphiebietje schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:21:
Heb jij kinderen? 8)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 17:28

Laguna

Connaisseur

t_captain schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:59:
[...]

Als mensen dat graag willen, kunnen we de mondmaskers vandaag loslaten. Contributie op R-waarde 0.01 ... 0.03 ofzo, dat levert minder ddan een week vertraging op in de daling van ~1700 naar ~50 positieve tests. Als we het of safe willen spelen, is het misschien verstandig om ze pas per 30-6 te schrappen.
Alleen nog verplicht in het OV was een mooie tussenweg geweest. Er wordt met de huidige prevalentie in acht genomen te lang vastgehouden aan de vele plekken (vrijwel alleen doorstroomlocaties) waar men nu verplicht wordt geacht mondkapjes te dragen. Zeker in combinatie met het huidige max aantal bezoekers in een ruimte, waardoor het heel makkelijk is om afstand te houden.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Amphiebietje schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:21:
[...]

Ja, kinderen opvoeden kan zwaar zijn. Dat hoort er bij. Als je ze echter een last vindt, waarom heb je dan kinderen genomen?

Soms krijg ik de indruk dat sommige mensen het verschil niet snappen tussen een kind (of huisdier) nemen, en een auto nemen...
Hopelijk krijgt juf Meike voortaan wat meer respect. Kinderen bezig houden en tussendoor wat leren blijkt toch een soort van vak te zijn. :X

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
t_captain schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:59:
Als mensen dat graag willen, kunnen we de mondmaskers vandaag loslaten. Contributie op R-waarde 0.01 ... 0.03 ofzo, dat levert minder ddan een week vertraging op in de daling van ~1700 naar ~50 positieve tests. Als we het of safe willen spelen, is het misschien verstandig om ze pas per 30-6 te schrappen.
Uit onderzoek van I&O Research is de mondkapjesplicht afschaffen iets waar de meeste Nederlanders naar uit kijken, de naleving is volgens datzelfde onderzoek flink aan het afnemen. Ik kan mij overigens niet voorstellen dat die dingen nu echt aangenaam zijn met het huidige warme weer.

Ik vrees alleen dat De Jonge nog het langste aan die mondkapjes zal vasthouden, het is altijd een symbool geweest en hij zal het dan wel als symbool willen behouden. De mondkapjesplicht was meteen al tot basismaatregel gebombardeerd, dat is dan stap 6 in het plan. Wanneer stap 6 komt is alleen nog niet bepaald officieel, De Jonge speculeerde 1 september. Ben dan benieuwd wat eerder komt, mensen die zelf de mondkapjesplicht maar afschaffen of De Jonge die toch tot een nieuw inzicht komt.

• CMD-Snake
Degene die nog snel fish and chips wil scoren moet opschieten: Verenigd Koninkrijk vanaf dinsdag zeer hoogrisicogebied

• t_captain
Minister De Jonge heeft ook geen oneindige houdbaarheid. Iets met een kabinetsformatie waar de kans op het passeren van CDA flink aan het toenemen is.

Het lijkt erop dat mondkapjes langzaam maar zeker in het vizier komen als “minst geliefde maatregel” (na verruimen bezoek, afschaffen avondklok en heropenen winkels plus horeca). In deze fase spelen alle cijfers in de kaart van de groep die de maatregelen wil versoepelen, en verstommen ze de stem van de groep die maatregelen wil vasthouden. Dus die publieke opinie gaat rap kantelen.

De uitweg voor de minister met minimaal gezichtsverlies is om einde mondkapjes toe te voegen aan de versoepelingen van 30-6.

• t_captain
De ongehoorzame Nederlander vliegt van Dusseldorf en rijdt zonder test- of quarantaineplicht uit Duitsland de grens over.

Overigens denk ik dat dit een passende maatregel is voor de komende 1 a 2 weken, tot iets meer duidelijkheid ontstaat over de Delta variant. De onderzoeken naar de extra besmettelijkheid passen nog niet goed op de cijfers die we in de kiemsurveillance zien (en ook niet op de Engelse besmettingscijfers vreemd genoeg).

Verwijderd

Tja.. Corona wordt flink gebruikt voor politieke doeleinden. Wat dat betreft kwam corona op een goed moment om alles uit de kast te trekken om de uk te straffen. Als de uk bij de eu had gehoord hadden we er niets van geweten

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:14
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:07:
[...]

Tja.. Corona wordt flink gebruikt voor politieke doeleinden. Wat dat betreft kwam corona op een goed moment om alles uit de kast te trekken om de uk te straffen. Als de uk bij de eu had gehoord hadden we er niets van geweten
Uitspraak zonder enige onderbouwing.

• CMD-Snake
t_captain schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:52:
Het lijkt erop dat mondkapjes langzaam maar zeker in het vizier komen als “minst geliefde maatregel” (na verruimen bezoek, afschaffen avondklok en heropenen winkels plus horeca). In deze fase spelen alle cijfers in de kaart van de groep die de maatregelen wil versoepelen, en verstommen ze de stem van de groep die maatregelen wil vasthouden. Dus die publieke opinie gaat rap kantelen.

De uitweg voor de minister met minimaal gezichtsverlies is om einde mondkapjes toe te voegen aan de versoepelingen van 30-6.
Er werd 8 juni j.l. nog gestemd over twee aparte moties om de mondkapjesplicht af te schaffen, beiden hebben het niet gehaald. IJzeren stemdiscipline van de coalitie plus GroenLinks was genoeg om de mondkapjes niet af te laten zakken. Met die uitslag in de hand kan De Jonge zich ook gesterkt voelen om er aan vast te houden. Enige wat dan werkt is als de druk vanuit de samenleving te groot wordt dat hij wel moet toegeven.

• roffeltjes
t_captain schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:57:
[...]
De onderzoeken naar de extra besmettelijkheid passen nog niet goed op de cijfers die we in de kiemsurveillance zien (en ook niet op de Engelse besmettingscijfers vreemd genoeg).
Kan je die iets beter duiden? Ik dacht dat de stijging in de R van de UK heel snel Delta is?

https://www.theguardian.c...st-rate-since-winter-wave

En deze is toch wel even slikken

A third of all confirmed Delta variant patients who needed emergency care had received at least one vaccine dose

Of the 42 deaths recorded in England within 28 days of a positive test involving the Delta variant, 23 individuals were unvaccinated, seven had received one dose, and 12 were fully vaccinated.

:X

Ze zijn nu hele gemeentes aan het "surge testen" ze willen iedereen door de teststraat.

Ik denk dat ik maar even een weekje geen Engels nieuws ga volgen :|

[ Voor 8% gewijzigd door roffeltjes op 11-06-2021 22:15 ]

• giantgiantus
roffeltjes schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:47:
[...]

Kan je die iets beter duiden? Ik dacht dat de stijging in de R van de UK heel snel Delta is?

En deze is toch wel even slikken

A third of all confirmed Delta variant patients who needed emergency care had received at least one vaccine dose

Of the 42 deaths recorded in England within 28 days of a positive test involving the Delta variant, 23 individuals were unvaccinated, seven had received one dose, and 12 were fully vaccinated.

:X

Ze zijn nu hele gemeentes aan het "surge testen" ze willen iedereen door de teststraat.

Ik denk dat ik maar even een weekje geen Engels nieuws ga volgen :|
Klinkt niet goed. Wellicht een verklaring: met name de oudjes hebben 2 doses ontvangen. Vaccins werken bij oudjes wat minder en bovendien is het virus toch wel wat dodelijker.

• t_captain
roffeltjes schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:47:
[...]

Zoek even op mijn eerdere posts van vandaag, specifiek naar de getallen 0.83 0.91 1.16 en 19 en 27% :)

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Sterker nog, ik ben er eentje geweest. :+

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

giantgiantus schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:53:
[...]

Klinkt niet goed. Wellicht een verklaring: met name de oudjes hebben 2 doses ontvangen. Vaccins werken bij oudjes wat minder en bovendien is het virus toch wel wat dodelijker.
Met als enige probleem dat variant D blijkbaar vooral op scholen lekker om zich heen grijpt. Daar zijn meestal niet zoveel gepensioneerden.

Dus waarschijnlijk betreft het eerder ouders van kinderen, en leraren en ander schoolpersoneel.

• t_captain
CMD-Snake schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:29:
[...]

Er werd 8 juni j.l. nog gestemd over twee aparte moties om de mondkapjesplicht af te schaffen, beiden hebben het niet gehaald. IJzeren stemdiscipline van de coalitie plus GroenLinks was genoeg om de mondkapjes niet af te laten zakken. Met die uitslag in de hand kan De Jonge zich ook gesterkt voelen om er aan vast te houden. Enige wat dan werkt is als de druk vanuit de samenleving te groot wordt dat hij wel moet toegeven.
Formatie is (inho gelukkig) einde van deze coalitie.

GL laat zich in dit dossier van een hele lelijke kant zijn. Ze staan normaal gesproken vóór persoonlijke vrijheid, maar met het oog op mogelijke regeringsdeelname springen ze in het gelid.

Ik heb tegenwoodig liever Denk dan GL :)

• giantgiantus
Amphiebietje schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:25:
[...]

Met als enige probleem dat variant D blijkbaar vooral op scholen lekker om zich heen grijpt. Daar zijn meestal niet zoveel gepensioneerden.

Dus waarschijnlijk betreft het eerder ouders van kinderen en leraren en ander schoolpersoneel.
Dat weet je toch niet? Verspreiding zal vast lopen via scholen (nu al zin in de discussies in Nederland of we kinderen gaan vaccineren….) maar het kan toch zo dat die kinderen de oudjes aansteken?

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

giantgiantus schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:26:
[...]

Dat weet je toch niet? Verspreiding zal vast lopen via scholen (nu al zin in de discussies in Nederland of we kinderen gaan vaccineren….) maar het kan toch zo dat die kinderen de oudjes aansteken?
Daarom staat er "waarschijnlijk". Overigens lijkt de route "kinderen => ouders => grootouders" mij waarschijnlijker dan "kinderen => grootouders"...

Maar we gaan dat misschien in de komende weken uit Britse onderzoeken te weten komen...

• roffeltjes
t_captain schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:18:
[...]

Zoek even op mijn eerdere posts van vandaag, specifiek naar de getallen 0.83 0.91 1.16 en 19 en 27% :)
Ahhh ja die had ik gezien, ik kan hem niet helemaal duiden met de constatering dat de Delta variant nu de meest voorkomende is en de lokale Delta clusters die al een tijdje dooretteren. Vandaar dat ik me afvroeg of het te maken had met lokale verschillen.

We gaan het meemaken.

• roffeltjes
t_captain schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:25:
[...]
GL laat zich in dit dossier van een hele lelijke kant zijn. Ze staan normaal gesproken vóór persoonlijke vrijheid, maar met het oog op mogelijke regeringsdeelname springen ze in het gelid.
Tsja, snap ze wel, als ze passen dan gaan ze weer electoraal het schip in. Sowieso gok ik dat de aanhang van Groen Links relatief braaf de regels opvolg (zo ook D66).

Ik weet ook niet of politieke tweespalt nu wel een goed idee is op dit onderwerp.
Ik heb tegenwoodig liever Denk dan GL :)
Ik ook, maar de versnippering is wel een probleem. Anders gezegd, we moeten echt heeeel hard ecologische partijen aan het roer, want klimaat maakt van Corona een voetnoot.

Dat er dan pragmatisch moet worden gehandeld neem ik echt voor lief :X

[ Voor 23% gewijzigd door roffeltjes op 11-06-2021 22:37 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@t_captain kan weer aan de slag nu het RIVM een verband ziet van plus en min 10% op de R afhankelijk van luchtvochtigheid en temperatuur.

https://nos.nl/l/2384683

• roffeltjes
Wolly schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:42:
@t_captain kan weer aan de slag nu het RIVM een verband ziet van plus en min 10% op de R afhankelijk van luchtvochtigheid en temperatuur.
Dat is helaas wat vaag. Die correlatie is bijvoorbeeld vooral zichtbaar in het westen, minder in de tropen en zuidelijk halfrond. Ze geven zelf ook al aan dat het niet duidelijk is welk mechanisme erachter zit.

Eigenlijk heeft elke hypothese wel een beetje een probleem.

- Aantal uren buiten gaat gelijk met heropening kantoren. Sowieso hebben we het maar over een paar uur max.
- UV-B invloed is op zijn best een vraagteken. Andere UV golflengtes lijken al grotendeels te uitgesloten.
- Vitamine D is een terugkerend punt, maar nog steeds niet aannemelijk gemaakt.

Het is in ieder geval niet iets waar je makkelijk op kan sturen.

Verwijderd

• t_captain
Wolly schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:42:

https://nos.nl/l/2384683
Ik zie incidentele schommelingen rond de trendmatige R-waarde in dezelfde orde. Typisch zit je een aantal dagen op rij boven en dan weer een aantal dagen onder de curve. De lengte van zo’n periode is vaak 3 tot 10 dagen aaneen.

Er lijkt enige correlatie met het weer, rekening houdend met een vertraging van 8 of 9 dagen tussen infectie en rapportage van de positieve test.

De bevindingen van RIVM lijken dus redelijk te passen. Ook een seizoenseffect kan mogelijk hierdoor verklaard worden.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:27

Ben benieuwd wanneer we de eerste dag onder de 1000 besmettingen gaan zien.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:57
Moi_in_actie schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:17:
[Twitter]
En geen overledenen.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:50
Moi_in_actie schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:17:
[Twitter]
Mijn glazen bol zegt dinsdag :+.

Blijvend fraaie cijfers. Met name ook de ziekenhuisdata. Nog een klein aantal weken en de IC's zijn nagenoeg COVID-vrij. Het vaccinatietempo zit er ook goed in, spoedig al weer 12 miljoen gezette prikken en over een krappe maand ruim boven de 16 miljoen. Het gaat hard.

Het normale leven begint weer goed terug te keren.

• t_captain
Cijfers in lijn met de R-waarde die ruim onder de 0.8 zit.

RIVM is ook omlaag gekomen van 0.9 (23-5) naar 0.83 (27-5). Mijn model zat op die datum lager en is verder gezakt nadien. Ik verwacht dus dat RIVM een nadrukkelijk lagere waarde gaat rapporteren.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08

franssie

Save the albatross

psychodude schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:24:
[...]

Mijn glazen bol zegt dinsdag :+.

(...)

Het normale leven begint weer goed terug te keren.
Het normale leven was gisteren in de avond in Haarlem al best het oude normaal. Druk op straat en op de terrassen, geen anderhalve meter, geen handhaving. En ik snap het ook wel. En zolang er geen nieuwe dominante variant op duikt hopen dat het goed blijft gaan desondanks. Niemand zit te wachten op een vierde golf, maar niet iedereen handelt daar meer naar.
De cijfers zijn goed, over een week zullen we zien of deze deels zelf gekozen versoepelingen konden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-12 04:36
Gadver. Kan iedereen die Willem engel rapporteren. Die man haalt ook echt alles aan om de vaccinaties de grond in te trappen.. Twitter.

https://twitter.com/Anglo.../1403769253879287810?s=19

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Pukson schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:46:
Gadver. Kan iedereen die Willem engel rapporteren. Die man haalt ook echt alles aan om de vaccinaties de grond in te trappen.. Twitter.

Die man grijpt alles aan :F
Dit is wel heel laag :/

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:06
Pukson schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:46:

Tweet is al weg, dus niks om je druk over te maken.

Verwijderd

mesa57 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:13:
[...]

Tweet is al weg, dus niks om je druk over te maken.
Verwijderd? Staat er nog steeds
https://twitter.com/willem_engel?s=09

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Goed nieuws op de zondagochtend:
In alle Nederlandse verpleeghuizen is het afgelopen etmaal geen nieuwe coronabesmetting en geen nieuw sterfgeval als gevolg van het coronavirus geconstateerd. Het is voor de eerste maal sinds het begin van de crisis in maart 2020 dat dit het geval is, bevestigt het ministerie van Volksgezondheid aan NU.nl.
Bron: https://www.nu.nl/coronav...eval-in-verpleeghuis.html

• Moi_in_actie
[Twitter: https://twitter.com/cijfertjesman/status/1404046158251675653]
Lichte stijging in absolute bezetting (paniek _O- ), maar ja de uitstroom is zoals gewoonlijk zeer zeer laag op de zondag.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Moi_in_actie schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:03:
[Twitter]
Lichte stijging in absolute bezetting (paniek _O- ), maar ja de uitstroom is zoals gewoonlijk zeer zeer laag op de zondag.
Inderdaad, nauwelijks uitstroom, ondanks het weekend is die wel erg laag. Maar het zijn gewoon hele goede cijfers want de instroom is ook heel, heel laag vandaag :)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Moi_in_actie schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:03:
[Twitter]
Volgens mij is er ergens wat verkeerd opgeteld?
+8 -9 is geen -4, maar miscchien ivm correcties oid :?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:50
*knip* geen hk reacties

[ Voor 94% gewijzigd door ZieMaar! op 13-06-2021 14:55 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

updated numbers van ollie

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Moi_in_actie

Nog net boven de 1k besmettingen, maar het blijft mooi dalen :)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12 22:46
%pos ook laag. Maar in dit tempo zitten we volgende week onder de 500.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• giantgiantus
Señor Sjon schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:22:
Ja al neemt de daling in absolute aantallen natuurlijk af bij gelijkblijvende r. Maar zeer goede cijfers weer. Ook echt lage instroom.

• Señor Sjon
Deze week (vorige week)
dinsdag: 1.419 (2.320)
woensdag: 1.791 (2.502)
donderdag: 1.561 (2.735)
vrijdag: 1.377 (2.382)
zaterdag: 1.205 (2.121)
zondag: 1.041 (1.530)
maandag: (1.377)
totaal: 8.394 (13.590 t/m zo/14.967)

-38%

Wanneer is de volgende persco?

[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 13-06-2021 15:32 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Volgens mij 22 juni

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Virussen? Scan ze hier!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Als het hetzelfde blijft doordalen zal het ergens rond de 700 uitkomen idd.

PSN

• Stoney3K
Oeps, dan halen we de 'nullijn' straks nog voordat het augustus wordt.

Ik blijf het zeggen, er staat op 31 augustus een heel groot blok in de agenda van het Media Park. ;)

• Señor Sjon
Met 2 EK wedstrijden komende week, dan komen er 16k testen per keer bij. Dat zijn effectief weken van 9 ipv 7 dagen.

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-12 14:22

link_mario

Ofwa?

Señor Sjon schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:52:
Met 2 EK wedstrijden komende week, dan komen er 16k testen per keer bij. Dat zijn effectief weken van 9 ipv 7 dagen.
Zitten de sneltesten-voor-toegang in de besmetting cijfers en het percentage positief?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

link_mario schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:54:
[...]
Zitten de sneltesten-voor-toegang in de besmetting cijfers en het percentage positief?
Het officiële cijfer zijn alleen de GGD testen dacht ik.

Die zullen dus alleen het percentage hoger maken als mensen die positief sneltesten daarna een GGD test doen.

PSN

• t_captain
Testen voor toegang telt wél mee aan het aantal positieve tests, maar wordt niet meegeteld in het percentage positief.

• Stoney3K
t_captain schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:27:
Testen voor toegang telt wél mee aan het aantal positieve tests, maar wordt niet meegeteld in het percentage positief.
Logisch ook, want als je alle toegangstests mee zou tellen in het totaal dan zou het percentage ineens dramatisch omlaag duiken.

Die toegangstests zijn het dichtste bij wat je kan komen voor een aselecte steekproef, terwijl de GGD tests alleen op gaan voor een test 'met aanleiding'.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
t_captain schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:27:
Wordt het percentage en absolute aantal dan gesplitst weergeven?

• roffeltjes
Stoney3K schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:31:
[...]
Die toegangstests zijn het dichtste bij wat je kan komen voor een aselecte steekproef, terwijl de GGD tests alleen op gaan voor een test 'met aanleiding'.
Dat eerste is natuurlijk ook weer niet helemaal waar, want mensen die denken dat ze COVID hebben gaan minder snel naar een evenement ;)

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:31:
[...]
Logisch ook, want als je alle toegangstests mee zou tellen in het totaal dan zou het percentage ineens dramatisch omlaag duiken.(…)
Maar dat maakt toch niet uit?
(…) Die toegangstests zijn het dichtste bij wat je kan komen voor een aselecte steekproef, terwijl de GGD tests alleen op gaan voor een test 'met aanleiding'.
Ja, het zijn dus twee verschillende groepen. Maar voor beiden kun je toch een percentage positief vaststellen? Ik zie niet in waarom het percentage positief in het ene geval wel en in het andere geval niet zou worden berekend.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Thekk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12 20:30
Number10 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:37:
Ja, het zijn dus twee verschillende groepen. Maar voor beiden kun je toch een percentage positief vaststellen? Ik zie niet in waarom het percentage positief in het ene geval wel en in het andere geval niet zou worden berekend.
Omdat er veel verschillende testaanbieders zijn. En deze alleen de positieve tests doorgeven aan het RIVM (omdat tests worden geverifieerd door een arts en verplicht doorgeven infecties vanwege wetgeving op infectieziekten). Maar vanwege privacy (en mogelijk concurrentie gevoeligheid) worden negatieve tests niet gedeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Thekk op 13-06-2021 16:43 ]

Ik heb geen zin om een sig te maken.

• t_captain
Gokje: fase 4, 5 en mondkapjes eraf.

Dit weekend ben ik in drie horeca zaken geweest en in twee winkels. Mondkapjes zijn rap aan het verdwijnen. Overigens die gastenboeken waar je moet intekenen als je naar een restaurant of terras gaat, die liggen er nog wel maar worden niet meer ingevuld.

• t_captain
jadjong schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:32:
[...]

Wordt het percentage en absolute aantal dan gesplitst weergeven?
Aantal tests: GGD
Aantal positief: GGD plus extern
Percentage positief: Npos / N

Negatieve tests van derden worden sua niet geregistreerd.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:28

Agent47

I always close my contracts.

Lijkt me heel bijzonder om zonder mondkapje de supermarkt en kroeg weer binnen te stappen. Kijk er wel naar uit eerlijk gezegd.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• giantgiantus
Agent47 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:49:
Lijkt me heel bijzonder om zonder mondkapje de supermarkt en kroeg weer binnen te stappen. Kijk er wel naar uit eerlijk gezegd.
Voor de kroeg kan je naar Adam komen. Je ziet ze hier amper.

• Number10
  • Niet online
Thekk schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:42:
[...]
Omdat er veel verschillende testaanbieders zijn. En deze alleen de positieve tests doorgeven aan het RIVM (omdat tests worden geverifieerd door een arts en verplicht doorgeven infecties vanwege wetgeving op infectieziekten). Maar vanwege privacy (en mogelijk concurrentie gevoeligheid) worden negatieve tests niet gedeeld.
Ongetwijfeld zie ik iets over het hoofd, maar welk privacy risico is er verbonden aan het delen van het aantal verrichte tests?

Concurrentievoordeel lijkt mij niet het argument, aangezien (1) dat in een gezondheidscrisis een ondergeschikte rol moet spelen en (2) concurrenten na aggregatie helemaal geen extra informatie krijgen.

Het enige wat het RIVM hoeft te rapporteren is:
- X testen bij GGD, Y positief, dus Y/Z (x 100) % positief
- A testen bij overigen, B positief, dus B/A (x100) % positief

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Agent47

Agent47

t_captain schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:42:
[...]

Gokje: fase 4, 5 en mondkapjes eraf.

Dit weekend ben ik in drie horeca zaken geweest en in twee winkels. Mondkapjes zijn rap aan het verdwijnen. Overigens die gastenboeken waar je moet intekenen als je naar een restaurant of terras gaat, die liggen er nog wel maar worden niet meer ingevuld.
Wat is jouw voorspelling voor deze maand? Of heb ik deze gemist?:)

• t_captain
Piekniveau komende week: maybe 1100, 1200 ofzo. De week daarna 600 of 700. Keihard omlaag.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik hoop dat er wat duidelijkheid komt wat betreft de laatste stap (alle maatregelen weg, inclusief 1,5 m).

0 besmettingen gaat nooit meer gebeuren, maar volle ziekenhuizen dankzij de vaccinaties ook niet meer.

Missie geslaagd, tijd om alle maatregelen op zeer korte termijn af te schaffen. d:)b

Edit: en het wordt ook tijd dat de overheid met een duidelijk plan komt voor het najaar. Bijvoorbeeld vanaf september of oktober iedereen die dat wilt (maar vooral kwetsbare groepen) een derde prik aanbieden.

[ Voor 17% gewijzigd door Uniciteit op 13-06-2021 19:05 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Uniciteit schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:04:
[...]

Ik hoop dat er wat duidelijkheid komt wat betreft de laatste stap (alle maatregelen weg, inclusief 1,5 m).

0 besmettingen gaat nooit meer gebeuren, maar volle ziekenhuizen dankzij de vaccinaties ook.

Missie geslaagd, tijd om alle maatregelen op zeer korte termijn af te schaffen. d:)b
Vermoed dat er naar xx% mensen volledig gevaccineerd gekeken gaat worden voor de laatste loodjes.

Dat zal wel september worden oid.

PSN

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

YakuzA schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:06:
[...]

Vermoed dat er naar xx% mensen volledig gevaccineerd gekeken gaat worden voor de laatste loodjes.

Ik heb hetzelfde vermoeden - maar ik hoop het niet. Ik snap dat men deze maand wellicht nog wat terughoudend wil zijn, maar het aantal besmettingen en de ziekenhuisbezetting daalt inmiddels zo ontzettend hard. Naar mijn gevoel kunnen we het dan prima hebben om bijv. eind deze maand of begin juli alle maatregelen af te schaffen, ondanks dat nog niet iedereen de tweede prik heeft gehad. Dan heb je in de maanden juli/augustus misschien iets meer besmettingen, maar ik kan me niet voorstellen dat de ziekenhuisbezetting in die maanden extreem oploopt: de kwetsbare groepen zijn nu al bijna helemaal volledig gevaccineerd en de rest minimaal 1x.

• Agent47

Agent47

Mensen die naar het stadion gaan moeten een test hebben gedaan gisteren of vandaag. Maar hoe kan het dat die testen van vandaag nu wel ineens snel kunnen terug gekoppeld worden? Zijn dat echt specifieke test punten voor NL Elftal publiek ?

En wat als er een positief iemand tussen zit en je hebt daarmee in de rij gestaan? Dan kan die persoon toch ook iemand hebben aangestoken, die vervolgens weer iemand in het stadion aansteekt?

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:28

Osxy

Holy crap on a cracker

Agent47 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:30:
Mensen die naar het stadion gaan moeten een test hebben gedaan gisteren of vandaag. Maar hoe kan het dat die testen van vandaag nu wel ineens snel kunnen terug gekoppeld worden? Zijn dat echt specifieke test punten voor NL Elftal publiek ?

En wat als er een positief iemand tussen zit en je hebt daarmee in de rij gestaan? Dan kan die persoon toch ook iemand hebben aangestoken, die vervolgens weer iemand in het stadion aansteekt?
https://www.testenvoortoegang.org/

Men gebruikt hier sneltesten voor.

En ja in theorie kan iemand negatief testen en bij binnenkomst bij evenement toch inmiddels ziek zijn.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Pas na een paar dagen na besmetting wordt je (mogelijk) besmettelijk.

De meesten zullen vandaag een sneltest hebben gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 13-06-2021 19:45 ]

PSN

• Stoney3K
YakuzA schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:06:
[...]

Het is natuurlijk wel zo dat die xx% behoorlijk omhoog getrokken gaat worden als we door blijven prikken met 12-18. Daarmee kunnen we meer dan genoeg 'headroom' kopen om ook de andere varianten er onder te houden.

• CMD-Snake
Stoney3K schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:52:
Het is natuurlijk wel zo dat die xx% behoorlijk omhoog getrokken gaat worden als we door blijven prikken met 12-18. Daarmee kunnen we meer dan genoeg 'headroom' kopen om ook de andere varianten er onder te houden.
We zitten nu al in een luxe positie, I&O Research zegt dat bij hun laatste peiling de vaccinatiebereidheid onder 18+ rond de 90% zit. Ongekend hoog, zeker als je hoort dat genoeg kenners zeggen dat we zo'n 70% nodig hebben.

Kinderen van middelbare school leeftijd is dan een kers op de taart, maar voorgaande zou al dik genoeg moeten zijn.

Ik mag hopen dat het kabinet zeer binnenkort vaart maakt met afbouwen van maatregelen. Om nog langer vast te klampen aan mondkapjes e.d. met de huidige gang van zaken is weinig zinvol. Warm die papierversnipperaar alvast op, de Tijdelijke wet maatregelen covid-19 heeft een date met dat ding. :+

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

CMD-Snake schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:02:
[...]
We zitten nu al in een luxe positie, I&O Research zegt dat bij hun laatste peiling de vaccinatiebereidheid onder 18+ rond de 90% zit. Ongekend hoog, zeker als je hoort dat genoeg kenners zeggen dat we zo'n 70% nodig hebben.
70% van het totaal is redelijk kiele kiele als je 90% van de 18+ gevaccineerd hebt?

[ Voor 33% gewijzigd door YakuzA op 13-06-2021 20:04 ]

PSN

• giantgiantus
[...]

Kinderen van middelbare school leeftijd is dan een kers op de taart, maar voorgaande zou al dik genoeg moeten zijn.

Ik mag hopen dat het kabinet zeer binnenkort vaart maakt met afbouwen van maatregelen. Om nog langer vast te klampen aan mondkapjes e.d. met de huidige gang van zaken is weinig zinvol. Warm die papierversnipperaar alvast op, de Tijdelijke wet maatregelen covid-19 heeft een date met dat ding. :+
Ik las het ook. Toch maar weer het bewijs dat er gewoon enorm veel roeptoeters actief zijn op twitter maar dat het nog steeds een kleine minderheid is in de echte wereld.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:08

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
YakuzA schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:03:
70% van het totaal is redelijk kiele kiele als je 90% van de 18+ gevaccineerd hebt?
Niet als je mee rekent hoeveel van de 18- al besmet is geweest en die op die manier ook bijdraagt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• t_captain
[...]

We hebben over de hele bevolking een immuniteit van zo’n 75% nodig.

Als we 0-17 niet vaccineren, en de rest allemaal, dan komen we tot zo’n 85% en daarna zeer langzaam
stijgend (dat is vanwege een immuniteit van ongeveer 20% onder de minderjarigen).

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®

De normale PCR testen van de GGD zijn in het grootste deel van de gevallen op dit moment ook al gewoon snel. Ik heb laatst 2 maal een test gedaan 's ochtends, en beide keren had ik de uitslag de volgende ochtend voordat ik wakker werd al.

Voor dit soort evenementen worden sneltesten gebruikt, die nog veel sneller een resultaat opleveren. Tussen 15 min en 2 uur volgens mij.
Volgens https://www.testenvoortoegang.org/ dus binnen 1 uur
- Hoelang duurt het voordat ik mijn uitslag krijg?
Binnen een uur ontvang je de uitslag.

[ Voor 9% gewijzigd door Woy op 13-06-2021 21:00 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

t_captain schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:55:
[...]

Als we 0-17 niet vaccineren, en de rest allemaal, dan komen we tot zo’n 85% en daarna zeer langzaam
stijgend (dat is vanwege een immuniteit van ongeveer 20% onder de minderjarigen).
Volgens het cbs hebben we er:
3,4 miljoen minderjarigen (0 tot 18 jaar)

Dus dat is zo’n 20% van de bevolking?

PSN

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
YakuzA schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:00:
[...]

Volgens het cbs hebben we er:
3,4 miljoen minderjarigen (0 tot 18 jaar)

Dus dat is zo’n 20% van de bevolking?
Dat komt wel overeen met de 85% die @t_captain noemt, want 20% besmetting van 20% is zo'n 4%, dus dan kom je op 84% als de andere 80% volledig gevaccineerd zou zijn ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Woy op 13-06-2021 21:02 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Woy schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:01:
[...]

Dat komt wel overeen met de 85% die @t_captain noemt, want 20% besmetting van 20% is zo'n 4%, dus dan kom je op 84% als de andere 80% volledig gevaccineerd zou zijn ;)
Maar van de rest blijf je op de 80 tot 90% steken met prikken en dan kom je weer net aan op de 70 a 75% terecht, wat ik hierboven ook postte.

Als het goed is gaan straks de 12-18 ook geprikt worden, dus dan zal het iig nog wat meer stijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 13-06-2021 21:54 ]

PSN

• Number10
  • Niet online
t_captain schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:55:
[...]
Kun je dat onderbouwen? Doel je op het bereiken van R<1 bij 1-(1/R0)? En dus een R0 van 4?

• t_captain
Dat is denk ik de waarde waar we op moeten mikken.

• t_captain
YakuzA schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:53:
[...]

Maar van de rest blijf je op de 80 tot 90% steken met prikken en dan kom je weer net aan op de 70 a 75% terecht, wat ik hierboven ook postte.

Als het goed is gaan straks de 12-18 ook geprikt worden, dus dan zal het iig nog wat meer stijgen.
Ook bij de meerderjarigen is er nog wat natuurlijke immuniteit. Van niet niet-geprikte 10 a 20% heeft ~25% een corona-infectie achter de rug.

Ik denk dat het (voorlopig) genoeg moet zijn.

Dat geeft de luxe positie om even af te wachten. Afwachten op internationale resultaten met het prikken van tieners, afwachten wat de kiemsurveillance (hier en elders) in petto heeft, en of ook andere middelen zoals bijvoorbeeld Novavax iets nuttigs toevoegen.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:45

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Señor Sjon schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:31:
Deze week (vorige week)
dinsdag: 1.419 (2.320)
woensdag: 1.791 (2.502)
donderdag: 1.561 (2.735)
vrijdag: 1.377 (2.382)
zaterdag: 1.205 (2.121)
zondag: 1.041 (1.530)
maandag: (1.377)
totaal: 8.394 (13.590 t/m zo/14.967)

-38%

Wanneer is de volgende persco?
Dit lijkt geweldig (gaat ook zeker goed), maar vorig jaar rond deze tijd zaten we rond de 200-300 besmettingen per dag, en in juli 2020 zelfs onder de 100 per dag. Uiteraard is de situatie nu anders vanwege het vaccineren, waardoor de druk op de zorg minder snel zal toenemen. Maar er kunnen nog steeds best veel mensen ziek worden. Ik zit qua leeftijd aan de bovenkant in de 40 en heb echt nét mijn eerste prikje gekregen. Het zal er dus vanaf hangen hoeveel risico de regering durft te nemen. Hopelijk wel enig risico, maar ik denk dat een reeks basis maatregelen nog wel eventjes in stand blijven.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:00
BeQuietAndDrive schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:36:
[...]

Dit lijkt geweldig (gaat ook zeker goed), maar vorig jaar rond deze tijd zaten we rond de 200-300 besmettingen per dag, en in juli 2020 zelfs onder de 100 per dag. Uiteraard is de situatie nu anders vanwege het vaccineren, waardoor de druk op de zorg minder snel zal toenemen. Maar er kunnen nog steeds best veel mensen ziek worden. Ik zit qua leeftijd aan de bovenkant in de 40 en heb echt nét mijn eerste prikje gekregen. Het zal er dus vanaf hangen hoeveel risico de regering durft te nemen. Hopelijk wel enig risico, maar ik denk dat een reeks basis maatregelen nog wel eventjes in stand blijven.
Vorig jaar kun je niet met nu vergelijken.
Nu is er veel meer immuniteit en vorig jaar kwamen we net uit een lockdown die dit jaar niet zo straks meer werd gevolgd. We staan er naar mijn idee nu veel beter voor dan vorig jaar.

• t_captain
Vorig jaar waren we veel banger voor het virus en hadden we te maken met een variant die veel minder besmettelijk was. Daarom wil het nu niet zo hard zakken als toen.

De huidige daling correleert gelukkig goed met toenemende vaccinatiegraad.

En die <100 in juli? Die gaan we dit jaar ook zien hoop ik. Waarschijnlijk in de 2e helft van de maand, maar toch.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik hoop echt dat ze iets gaan zeggen over het opschorten van de mondkapjesplicht.

• giantgiantus
RodeStabilo schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:39:
[...]

Ik hoop echt dat ze iets gaan zeggen over het opschorten van de mondkapjesplicht.
Waarom die gekke focus op die mondkapjes. Je hebt die zowat alleen nog nodig in het ov en de supermarkt. Voor de rest is er in de praktijk al afstand van genomen. Of is het een soort principiële kwestie?

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
giantgiantus schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:44:
[...]

Waarom die gekke focus op die mondkapjes. Je hebt dit zowat alleen nog nodig in het ov en de supermarkt. Voor de rest is er in de praktijk al afstand van genomen. Of is het een soort principiële kwestie?
Het was niet m'n bedoeling een hele discussie hierover te starten, ik vind ze (ook met stijgende temperaturen) onprettiger worden en ze niet veel meer toevoegen, zeker niet met een stijgende vaccinatiegraad. Volgens mij nemen veel mensen het ook niet zo nauw met elke keer een nieuwe pakken en/of uitwassen dus is het voor mijn gevoel meer symbolisch geworden.

Verder moet je voor zover ik weet in elke winkel nog steeds zo'n ding op, niet alleen in de supermarkt.

• t_captain
“Als een regel niet werkt, moet je hem
durven loslaten”

Voor mondmaskers is de verhouding tussen bijdrage en irritatie niet geweldig.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:54
BeQuietAndDrive schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:36:
[...]

Er zijn wel wat kanttekeningen te plaatsen bij het vergelijken van aantallen besmettingen, maar je punt blijft wel staan.
Ik denk alleen dat het nemen van risico nu weer meer een individuele keuze wordt, in plaats van door de overheid bepaald.
Je mag straks (wanneer dan ook) weer zonder mondkapje de kroeg in, maar als je dat zelf niet wilt, dan hoeft het niet. Je kunt er ook voor kiezen om (voorlopig) lekker op het terras te gaan zitten. Dan ga je over een paar maanden, ruim na je 2e prik, pas weer de kroeg in.
Buiten Corona, zijn die kroegen straks overigens ook (weer) een broeinest van allerlei andere bacteriën en virussen. Dat kan natuurlijk ook prima een reden zijn om er voorzichtig mee om te gaan.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Niet teveel afgaan op een paar mensen die hier roepen dat 'niemand ze meer draagt', want ik ervaar dat om me heen echt wel anders.

En je hoeft ze (naast in het OV) inderdaad alleen in winkels op, in de praktijk, musea e.d. denk ik ook. Valt allemaal wel mee.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

blissard schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:53:
[...]

Er zijn wel wat kanttekeningen te plaatsen bij het vergelijken van aantallen besmettingen, maar je punt blijft wel staan.
Ik denk alleen dat het nemen van risico nu weer meer een individuele keuze wordt, in plaats van door de overheid bepaald.
Je mag straks (wanneer dan ook) weer zonder mondkapje de kroeg in, maar als je dat zelf niet wilt, dan hoeft het niet. Je kunt er ook voor kiezen om (voorlopig) lekker op het terras te gaan zitten. Dan ga je over een paar maanden, ruim na je 2e prik, pas weer de kroeg in.
Buiten Corona, zijn die kroegen straks overigens ook (weer) een broeinest van allerlei andere bacteriën en virussen. Dat kan natuurlijk ook prima een reden zijn om er voorzichtig mee om te gaan.
Op zich ben ik wel voor 'het omdraaien' hoor. Als nu alles losgelaten zou worden, dan is het aan mij om voorzichtig te zijn tot na mijn tweede vaccin. Dan kan iedereen boven de 50 (ruwweg) weer leven en de economie voeden. Daar zal misschien enige druk op de zorg uit voortkomen, maar dat zal laag blijven. Ik kan daar wel in meegaan, maar gaat de overheid dat risico ook nemen? Dat was eigenlijk mijn punt.

Pagina: 1 ... 43 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.