• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:08:
Het is forumetiquette om eigenlijk niet onder elkaar te quoten, alsof je in een gesprek eerst mijn zinnen gaat herhalen voor je je standpunt toelicht.(…)
Bijzonder, want dan heb ik ongetwijfeld diverse reacties gemist in het verleden. Quoten hoeft ook niet, maar taggen lijkt mij wel zo handig als je reactie specifiek voor iemand is bedoeld. Het is ook erg simpel om te doen, een beetje zoals sommige crisismaatregelen simpel zijn en voor een ander veel plezier kunnen opleveren.

Mijn punt wat betreft de 'bewijs discussie' is: sommige zaken zijn niet eenvoudig met terugwerkende kracht te onderzoeken gezien hun complexiteit of potentiële gevolg bij het nalaten van die maatregel bijvoorbeeld. Mee eens dat een model per definitie de werkelijkheid niet kan weerspiegelen, maar soms is het beter om een educated guess te doen op grond van een modeluitkomst dan af te wachten en achteraf met desastreuze gevolgen geconfronteerd te worden.

Avondklok, CO2 of speciale relativiteit. Allen zijn ze in meer of mindere mate subject geweest van zo'n 'bewijs discussie' met soms onnodige vertraging in ons maatschappelijk handelen tot gevolg. Soms moet je dus ook accepteren dat er geen spijkerhard bewijs kan komen en op grond van een model of logica redeneren dat een maatregel effect zal sorteren. Gezien de asymmetrie van de maatregel (weinig kosten, potentieel groot effect) zie ik in de huidige situatie niet in waarom er keer op keer moet worden verkondigd dat er geen bewijs is voor de effectiviteit en de draagplicht onredelijk zou zijn.
(…) Of de modellen met 1.400 man op de IC bij gelijkblijvende maatregelen. Die werden zelfs versoepeld en zelfs met versoepeingen zijn we daar nooit in de buurt van gekomen.(…)
Ook effecten zoals de preventie-paradox en anticipatie zijn niet (goed of gemakkelijk) achteraf te analyseren zonder controlegroep.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12 14:38

Rannasha

Does not compute.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dennahz schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:37:
[...]

Tja... of: https://www.oann.com/stud...al-chances-by-nearly-200/ :)

Het lijkt er soms echt op alsof ze bewust info achtergehouden hebben om die vaccins maar te kunnen pushen, maar dat is eerlijk gezegd een onderbuikgevoel.
Je doet het vast niet expres, maar je verspreid hier volstrekte onzin. Dit kan je trouwens ook gewoon bij degelijke bronnen nalezen.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-12 22:14

Dennahz

Life feels like hell should.

Wolly schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:41:
[...]

Ik denk dat je meer van de mogelijke impact op gedrag kan verwachten dan op medisch vlak.
Dus eigenlijk dezelfde praktijken als wat ze gedaan hebben met het thuishouden van kinderen: een middel gebruiken als dwang om ouders thuis te houden. Een mondkapje heeft dus weinig nut, maar ze houden het voor het gemak toch maar even zodat mensen blijven focussen op corona.

Wat ik denk is dat deze zomer mensen steeds minder mondkapjes zullen gaan dragen en dat de handhaving ook zoiets heeft van: het zal wel. Je merkt het nu al in winkels e.d. De bevolking heeft er genoeg van. Nu de politiek nog :X
Rannasha schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:43:
[...]

OANN is totaal geen serieuze bron.
Met wat in Nederland is het te vergelijken? De Telegraaf o.i.d.? Het zou me persoonlijk weinig verbazen dat er toch een kern van waarheid in zit namelijk. Zeker omdat dit medicijn eerder in de pandemie al genoemd werd als mogelijke hulp.
RoD schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:47:
[...]

Je doet het vast niet expres, maar je verspreid hier volstrekte onzin. Dit kan je trouwens ook gewoon bij degelijke bronnen nalezen.
Aangepast. Het leek gewoon een normale Amerikaanse nieuwssite, zal voortaan beter m'n bronnen checken.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennahz op 10-06-2021 16:51 ]

Twitter

• RoD
  • Niet online

RoD

Dennahz schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:50:
[

Met wat in Nederland is het te vergelijken? De Telegraaf o.i.d.? Het zou me persoonlijk weinig verbazen dat er toch een kern van waarheid in zit namelijk. Zeker omdat dit medicijn eerder in de pandemie al genoemd werd als mogelijke hulp.
Nee, want het is gewoon uitgezocht. Uit slechte studies bleek dat er mogelijk een effect zou kunnen zijn, en daarna zijn goede studies gedaan, en toen bleef er niets van over.

Ik heb voor de grap eens even naar het bronartikel gekeken, en dat mag geen wetenschap genoemd worden. Als een student dit zou presenteren, zou ie een 4 krijgen. Dat men dit vandaag de dag nog op durft te schrijven, is echt schandalig. Deze "wetenschappers" willen waarschijnlijk goedkoop scoren met een Covid-paper.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12 14:38

Rannasha

Does not compute.

Dennahz schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:50:
[...]
..]

OANN komt niet eens in de buurt van de Telegraaf. De Telegraaf geeft duidelijk een rechtse spin aan dingen, maar de berichten zijn doorgaans wel gewoon gebaseerd op de realiteit. OANN is een verzameling van extreem-rechtse complottheoriën waarbij de werkelijkheid slechts een optioneel ingrediënt is. In de VS is OANN voor mensen die Fox News linkse propaganda vinden.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Wolly schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:41:
[...]

Ik denk dat je meer van de mogelijke impact op gedrag kan verwachten dan op medisch vlak.
Ze polariseren enorm verder zorgen ze ervoor dat mensen elkaar slechter verstaan en dus minder afstand houden.
Schijnt dat in de trein tegenwoordig geen controles meer zijn vanwege die dingen.

alles kan off-topic

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nou, dat ziet er weer uitstekend uit. Weldra daalt het percentage positieve testen ook onder de 5%, toch een leuke mijlpaal :)

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-12 13:12
RoD schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:58:
[...]

Nee, want het is gewoon uitgezocht. Uit slechte studies bleek dat er mogelijk een effect zou kunnen zijn, en daarna zijn goede studies gedaan, en toen bleef er niets van over.

Ik heb voor de grap eens even naar het bronartikel gekeken, en dat mag geen wetenschap genoemd worden. Als een student dit zou presenteren, zou ie een 4 krijgen. Dat men dit vandaag de dag nog op durft te schrijven, is echt schandalig. Deze "wetenschappers" willen waarschijnlijk goedkoop scoren met een Covid-paper.
Dit dus
Conclusions

This study extends the understanding of outcomes in Covid patients, who require IMV. Only 3.5% of the Cohort “walked out of the hospital”. While several factors have been associated with outcome in hospitalized Covid patients, few are associated with outcome in Covid patients requiring IMV.

Most Covid studies have not considered days of therapy, cumulative dose, or weight-adjusted dosing. We found that when the cumulative doses of two drugs, HCQ and AZM, were above a certain level, patients had a survival rate 2.9 times the other patients. By using causal analysis and considering of weight-adjusted cumulative dose, we prove the combined therapy, >3 g HCQ and > 1g AZM greatly increases survival in Covid patients on IMV and that HCQ cumulative dose > 80 mg/kg works substantially better. These data do not yet apply to hospitalized patients not on IMV. Since those with higher doses of HCQ had higher doses of AZM, we cannot solely attribute the causal effect to HCQ/AZM combination therapy. However, it is likely AZM does contribute significantly to this increase in survival rate. Since higher dose HCQ/AZM therapy improves survival by nearly 200% in this population, the safety data are moot. However, given the data presented here, the studies reporting HCQ’s effect of QTc intervals need to be re-evaluated.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-12 22:14

Dennahz

Life feels like hell should.

Rannasha schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:08:
[...]

OANN komt niet eens in de buurt van de Telegraaf. De Telegraaf geeft duidelijk een rechtse spin aan dingen, maar de berichten zijn doorgaans wel gewoon gebaseerd op de realiteit. OANN is een verzameling van extreem-rechtse complottheoriën waarbij de werkelijkheid slechts een optioneel ingrediënt is. In de VS is OANN voor mensen die Fox News linkse propaganda vinden.
Fair enough. Dat heb je in Nederland ook wel. Ben de naam even kwijt... beetje Robert Jensen achtig niveau in ieder geval. Ben zelf overigens ook meer rechts dan links, maar zulke bronnen neem ik wel met een korrel zout.

Kwam hier ook alleen maar op, omdat iemand waarvan ik altijd dacht dat hij beter research doet dan mij (:+) het geretweet had. Dus ging er automatisch vanuit dat het legit was. Ah well...
Ankona schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:19:
[...]

Ze polariseren enorm verder zorgen ze ervoor dat mensen elkaar slechter verstaan en dus minder afstand houden.
Schijnt dat in de trein tegenwoordig geen controles meer zijn vanwege die dingen.
Dat vind ik dan weer dom. In het OV is het nou juist wel nuttig. Al zou ik daar, net als Duitsland, minimaal FFP2 willen zien. Het is nu te laat om het beleid nog aan te passen, aangezien corona vrijwel over is, maar moest er ooit nog een pandemie komen dan hoop ik dat ze lessen trekken uit de fouten van deze keer.

Twitter

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ankona schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:19:
De conducteurs willen in elk geval geen ruzie meer maken over het dragen van een mondkapje of het correct dragen ervan. Passagiers vliegen elkaar ook in de haren er over. Klopt in elk geval als ze zeggen dat het vooral zou zorgen voor een gedragsverandering, maar of dit een nuttig is? :?

De Jonge verrijkt de Nederlandse taal vandaag met de term "gele boekje-aso's"

Nu toch de gele boekjes ingevuld worden willen mensen met terugwerkende kracht alsnog de stempels krijgen, alleen lukt dit niet bij de GGDs wat voor spanningen zorgt.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
CMD-Snake schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:35:

De Jonge verrijkt de Nederlandse taal vandaag met de term "gele boekje-aso's"

[Twitter]

Nu toch de gele boekjes ingevuld worden willen mensen met terugwerkende kracht alsnog de stempels krijgen, alleen lukt dit niet bij de GGDs wat voor spanningen zorgt.
Gek he? Die boekjes geven voordeel en de politiek anticipeert dan niet op logisch te verwachten gedrag. Beetje aso om die mensen dan aso's te noemen.

alles kan off-topic

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:09
Ankona schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:57:
[...]

Gek he? Die boekjes geven voordeel en de politiek anticipeert dan niet op logisch te verwachten gedrag. Beetje aso om die mensen dan aso's te noemen.
Als je gaat lopen schelden omdat je je zin niet krijgt omdat je op de verkeerde plek bent ben je gewoon een aso. punt.

Op de lokale GGD website staat waar je je stempel kunt halen.

[ Voor 7% gewijzigd door TR1969 op 10-06-2021 18:06 ]

• CMD-Snake
Ankona schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:57:
Het gevoerde beleid rondom die bewijsstukken volgt de Snollebollekes-doctrine. :+ Eerst niet, dan wel en misschien wijzigen we nog een keer van koers.

Het Europese coronapaspoort laat voorlopig op zich wachten, dat gaat zelfs het vakantieseizoen missen denk ik zo. Spanje en Frankrijk wachten in elk geval niet af als zijnde populaire vakantiebestemmingen, die accepteren nu het gele boekje bij gebrek aan het digitale coronapaspoort.

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:18
CMD-Snake schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:06:
[...]

Het Europese coronapaspoort laat voorlopig op zich wachten, dat gaat zelfs het vakantieseizoen missen denk ik zo. Spanje en Frankrijk wachten in elk geval niet af als zijnde populaire vakantiebestemmingen, die accepteren nu het gele boekje bij gebrek aan het digitale coronapaspoort.
Hoezo ? Het EU parlement heeft het net goedgekeurd en met de code wordt momenteel getest.
https://www.europarl.euro...digital-covid-certificate

• CMD-Snake
mesa57 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:12:
Hoezo ? Het EU parlement heeft het net goedgekeurd en met de code wordt momenteel getest.
https://www.europarl.euro...digital-covid-certificate
Dat klopt, maar de lidstaten zijn het op een aantal punten nog niets eens. De lokale back-ends zijn er ook nog lang niet altijd. Dat zijn vrij grote hindernissen die dan binnen een maand moeten nemen.

De EU commissie ziet de zaken wat rooskleuriger dan ze daadwerkelijk zijn. Het is dan ook maar de vraag of meer landen dan kiezen om voorlopig met het gele boekje te werken.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 17:28

Laguna

Connaisseur

mesa57 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:40:
Het is voor mij de vraag wat die mondkapjes nog doen bij de lage prevalentie die we nu hebben.
De kans dat je een besmettelijk persoon tegen het lijf loopt is volgens mij erg klein.
Daarnaast is een groot gedeelte van de kwetsbare bevolking al gevaccineerd.
Dus weg met die :X
Met de huidige prevalentie een kans van 1 op 300 en mogelijk zelfs het dubbele aangezien de meeste mensen met klachten thuisblijven. Het is natuurlijk ook heel makkelijk om het heft in eigen hand te nemen en simpelweg geen mondkapje meer te dragen. Veel mensen zijn net schapen en zodra ze het meer mensen niet zien dragen, zullen zij zelf ook eerder geneigd zijn het niet langer te dragen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:59
1990 mag los!

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:45

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat? Savonds nog?

• hoevenpe

• CMD-Snake
Hoe verder we komen in de geboortejaren, hoe kleiner de groepen zullen zijn. Geboortecijfers zijn al tientallen jaren aan het dalen. Het zal mij ook niet verbazen als we meerdere jaartallen nu in een dag vaker gaan zien.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CMD-Snake schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:11:
Hoe verder we komen in de geboortejaren, hoe kleiner de groepen zullen zijn. Geboortecijfers zijn al tientallen jaren aan het dalen. Het zal mij ook niet verbazen als we meerdere jaartallen nu in een dag vaker gaan zien.
Hoewel we drukkere jaren gehad hebben gaat die vlieger voorlopig (nog) niet op ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZeiXgsQfxg0xi-GmCGI3FWtt94=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RLyBtiCxzRPnRzhI4aExuCx5.png?f=fotoalbum_large

Komt nog een piekje aan.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:31
TR1969 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:04:
[...]

Als je gaat lopen schelden omdat je je zin niet krijgt omdat je op de verkeerde plek bent ben je gewoon een aso. punt.

Op de lokale GGD website staat waar je je stempel kunt halen.
Wat ik begreep is dat dit vaak gebeurt met mensen die niet door de GGD zijn gevaccineerd. Dan kan de GGD ook niet stempelen. De huisarts stempelt ook niet.

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Volgens het CBS stijgen de jaargroepen vanaf 1997 weer in omvang:
https://www.cbs.nl/nl-nl/...olking/bevolkingspiramide

Vanaf 2000 daalt het grosso modo wel inderdaad.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ja, dit is de combo breaker :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

Ken je bevolkingspiramide een beetje, dat valt echt reuze mee. Er zijn van die generatie ook nog minder overleden.

https://images.app.goo.gl/tLYthgUKZFVmbXYZ6

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:33
DutchCommando schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:37:
[...]

Wat ik begreep is dat dit vaak gebeurt met mensen die niet door de GGD zijn gevaccineerd. Dan kan de GGD ook niet stempelen. De huisarts stempelt ook niet.
Het ging er in dit geval over dat de GGD wel kón stempelen, maar de mensen in kwestie geen bewijs van hun vaccinatie bij zich hadden en daarom maar gingen dreigen want ze kregen hun zin niet.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Aan mij zal het niet liggen. :+

Maar het ging om de geboortejaren voor de vaccinatie.

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-12 06:46
Als historicus is dit er dan ook ééntje waar ik mijn hoofd om schud. Sinds wanneer gaan mensen blij fokken als ze angstig thuis zitten?

Als er al een golfje komt als alles opengaat wordt dat echt een windkracht 2 kabbeltje op een boerensloot. Feest-baby's is toch een beetje *last century* gezien de hoeveelheid anticonceptiemiddelen en de huidige emancipatie. Ongetwijfeld zullen er wat stellen hun babypoging hebben uitgesteld, maar dat is het dan ook wel.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

DutchCommando schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:37:
[...]

Mijn sticker voor Pfizer heeft het batch nummer erop staan, als de lokatie jouw prik niet heeft gezet kunnen ze die stickers ook niet hebben. Ik vraag me af of het wel haalbaar is voor een lokatie die al maanden aan het prikken is om nog een sticker te hebben voor elke dosis van elke batch die gedaan is.

Het hele Gele Boekje verhaal lijkt wel een psychologische noodzaak om deze crisis naar iets bekends en triviaals te reduceren. Van alle mensen met een GB zal vrijwel niemand ooit het gebruikt hebben waar het voor bedoeld is, een Gele Koorts vaccin dat verplicht is om bepaalde landen (allemaal niet echt toeristische bestemmingen) binnen te mogen. Verder is het een lijstje vaccinaties die er zijn om jou te beschermen en waarvan de douane het volledig niet boeit dat je gevaccineerd bent tegen iets dat daar endemisch is.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:17
IJzerlijm schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 07:34:
[...]

Mijn sticker voor Pfizer heeft het batch nummer erop staan, als de lokatie jouw prik niet heeft gezet kunnen ze die stickers ook niet hebben. Ik vraag me af of het wel haalbaar is voor een lokatie die al maanden aan het prikken is om nog een sticker te hebben voor elke dosis van elke batch die gedaan is.

Het hele Gele Boekje verhaal lijkt wel een psychologische noodzaak om deze crisis naar iets bekends en triviaals te reduceren. Van alle mensen met een GB zal vrijwel niemand ooit het gebruikt hebben waar het voor bedoeld is, een Gele Koorts vaccin dat verplicht is om bepaalde landen (allemaal niet echt toeristische bestemmingen) binnen te mogen. Verder is het een lijstje vaccinaties die er zijn om jou te beschermen en waarvan de douane het volledig niet boeit dat je gevaccineerd bent tegen iets dat daar endemisch is.
Klopt, maar nu hebben we een vaccinatie wat bepaalde voordelen geeft. Je kan dus met het gele boekje aantonen dat je gevaccineerd bent.

Echter omdat we vaccinatie niet verplicht willen stellen en we mensen niet willen stigmatiseren komt er een app waarmee je kan aantonen dat je gevaccineerd bent of recent negatief getest zonder dat de controlerende partij het onderscheid kan zien. Dat kan prima werken als iedereen deze app kent en kan uitlezen wat binnen Europa uiteindelijk prima zal lukken. Tot die tijd wil ik graag het gele boekje hebben zodat ik nu naar Duitsland kan reizen zonder testverplichting.

Daarnaast hebben we nog de situatie in de toekomst waarbij ik in Zuid Amerika rondtrek en de grens tussen Brazilie en Colombia wil oversteken op een kleine grenspost. Ik heb dan mijn twijfels of zij weten wat die app is en deze kunnen uitlezen. Daarom heb ik graag een stempel in mijn gele boekje zodat ik een backup heb.

Iedereen zag dit natuurlijk mijlenver aankomen en ik heb nooit gesnapt waarom de GGD zo krampachtig weigerde (op sommige locaties) om het gele boekje in te vullen.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

R.van.M schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:23:
[...]

Daarnaast hebben we nog de situatie in de toekomst waarbij ik in Zuid Amerika rondtrek en de grens tussen Brazilie en Colombia wil oversteken op een kleine grenspost. Ik heb dan mijn twijfels of zij weten wat die app is en deze kunnen uitlezen. Daarom heb ik graag een stempel in mijn gele boekje zodat ik een backup heb.
Waarom zou deze kleine grenspost dat boekje met een stempel 'GGD Kennemerland' wel accepteren ? Het is niet eens de naam van een provincie die je in een atlas kan vinden als ze die moeite zouden nemen.

Deze post zal nooit eerder het gele boekje als vereist document hebben gecontroleerd. Let ook op het verschil tussen de pagina voor de Gele Koorts vaccinatie met lappen officiele tekst en de 'overige vaccinaties' pagina's. Of dat bij mij (wellicht bij iedereen) de 'duration of protection' niet is ingevuld. Maakt dat de stempel ongeldig ?

[ Voor 20% gewijzigd door IJzerlijm op 11-06-2021 09:40 ]

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:48

Indoubt

Always be indoubt until sure

IJzerlijm schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:36:
[...]

Waarom zou deze kleine grenspost dat boekje met een stempel 'GGD Kennemerland' wel accepteren ? Het is niet eens de naam van een provincie die je in een atlas kan vinden als ze die moeite zouden nemen.
Kan altijd natuurlijk maar over hoeveel problemen met het gele boekje heb je nu gelezen i.v.m. grensovergang. Het Gele boekje is gedragen door de WHO en dat al decennia, dat is wereldwijd redelijk bekend.

DIe app hebben ze waarschijnlijk nog nooit van gehoord.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Indoubt schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:40:
[...]
Kan altijd natuurlijk maar over hoeveel problemen met het gele boekje heb je nu gelezen i.v.m. grensovergang. Het Gele boekje is gedragen door de WHO en dat al decennia, dat is wereldwijd redelijk bekend.
Als je niet een van deze landen bezoekt zal je nooit problemen met het gele boekje hebben omdat er niet naar gevraagd wordt. Misschien dat Nederlandse toeristen wel vrijwillig ermee wapperen maar ze vragen er alleen om in:

Angola
Burundi
Cameroon
Central African Republic
Congo, Republic of the
Côte d’Ivoire
Democratic Republic of Congo
French Guiana
Gabon
Ghana
Guinea-Bissau
Liberia
Mali
Niger
Sierra Leone
Togo
Uganda

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Het hele Gele Boekje verhaal lijkt wel een psychologische noodzaak om deze crisis naar iets bekends en triviaals te reduceren.
Aantonen dat je niet ziek bent voordat je ergens binnen mag vind ik al ver gaan, maar in het licht van een pandemie is er wat voor te zeggen. Om dit via telefoons met QR codes en een internationale database te doen gaat mij te ver. Lekker analoog, dan kan alleen de persoon zelf nog fraude plegen.

• CMD-Snake
IJzerlijm schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:36:
Waarom zou deze kleine grenspost dat boekje met een stempel 'GGD Kennemerland' wel accepteren ?
Omdat er 100 pesos bij zit op die pagina. :P

Andere landen accepteerden het ook voor de vaccinaties, ondanks dat die net zo goed niet weten waar de GGD Kennemerland te vinden is. Het is niet alsof een Nederlandse douanier al die boekjes van toeristen in net zo veel detail zal inspecteren.
Indoubt schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:40:
DIe app hebben ze waarschijnlijk nog nooit van gehoord.
Die app zal hooguit binnen Europa te gebruiken zijn. Plus je hebt internetverbinding nodig om de controle te laten werken, niet zo lang geleden lag de CoronaCheck back-end er 4 dagen lang uit. Sta je lekker op het vliegveld met een QR code die niet gevalideerd kan worden. Zo'n geel boekje werkt beter op zulke momenten.

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 19-12 22:22

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

IJzerlijm schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:45:
[...]

Als je niet een van deze landen bezoekt zal je nooit problemen met het gele boekje hebben omdat er niet naar gevraagd wordt. Misschien dat Nederlandse toeristen wel vrijwillig ermee wapperen maar ze vragen er alleen om in:

Angola
Burundi
Cameroon
Central African Republic
Congo, Republic of the
Côte d’Ivoire
French Guiana
Gabon
Ghana
Guinea-Bissau
Liberia
Mali
Niger
Sierra Leone
Togo
Uganda
Toch bijzonder dat zoveel mensen dan het gele boekje al kenden, pre-corona. Ik had er nog nooit van gehoord, en dat is niet geheel onlogisch gezien dit lijstje...

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-12 11:33
roffeltjes schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:38:
Als er al een golfje komt als alles opengaat wordt dat echt een windkracht 2 kabbeltje op een boerensloot. Feest-baby's is toch een beetje *last century* gezien de hoeveelheid anticonceptiemiddelen en de huidige emancipatie.
In 'mijn' ziekenhuis was het qua zwangerschappen uit maart/april vorige drukker dan gemiddeld. Ik heb daar geen bronnen voor anders dan wat me door een gynaecoloog verteld is. Of dat uberhaupt meer is dan anecdotisch, en in dat geval statistisch significant is, geen idee.

Ik ben wat pessimistischer over dat anticonceptie/emancipatie punt....

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:19
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:22:
[...]

Toch bijzonder dat zoveel mensen dan het gele boekje al kenden, pre-corona. Ik had er nog nooit van gehoord, en dat is niet geheel onlogisch gezien dit lijstje...
Als je buiten Europa gaat reizen nemen de meeste mensen vaccinaties en die worden doorgaans in het hele boekje opgeslagen. Ik denk dat ik er in totaal 15 heb gehad dus als ik ergens heen ga staat daar alles netjes in en weten de vaccinatieklinieken wat ze er bij moeten zetten.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zo, Corona voorbij...beest weg.
Veel Amsterdammers brengen hun huisdieren die ze in de lockdown in huis hebben gehaald weer naar het asiel. Het aantal binnengebrachte dieren in Amsterdamse asielen is de afgelopen maanden aanzienlijk hoger dan vorig jaar.
DOA, het grootste asiel van Nederland, merkte eerder dit jaar al dat er meer huisdieren binnen werden gebracht. Waar dat er in eerste maanden van 2020 enkelen waren, zijn in dezelfde maanden van dit jaar al tientallen dieren afgeleverd. Veelal door mensen die de dieren juist tijdens de geïsoleerde coronamaanden in huis haalden.
Veel van de bij asiel DOA binnengebrachte gevallen zijn schrijnend. Onopgevoede honden, verwaarloosde katten en hordes angstige konijnen: volgens Kornmann typische kenmerken van ‘coronahuisdieren’. Ook belandden er afgelopen maanden meer puppy’s in het asiel, afkomstig van illegale broodfokkers.
https://www.parool.nl/ams...uisdieren-terug~bae3234b/

Corona? We doen het samen maar als het even kan liever niet >:)

• ijdod
@Wolly Extra schrijnend is dat iedereen met enige kennis van huisdieren dit van mijlenver zag aankomen.

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 19-12 22:22

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

giantgiantus schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:31:
[...]

Als je buiten Europa gaat reizen nemen de meeste mensen vaccinaties en die worden doorgaans in het hele boekje opgeslagen. Ik denk dat ik er in totaal 15 heb gehad dus als ik ergens heen ga staat daar alles netjes in en weten de vaccinatieklinieken wat ze er bij moeten zetten.
Maar waarom is het documenteren daarvan dan zo belangrijk, als landen buiten bovengenoemd lijstje verder niets met die informatie doen?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-12 23:08
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:39:
[...]

Maar waarom is het documenteren daarvan dan zo belangrijk, als landen buiten bovengenoemd lijstje verder niets met die informatie doen?
niet, maar iemand roept dat, een paar anderen praten het na, het komt in de media, er worden kamervragen over gesteld en voila, we zitten in de huidige situatie

• giantgiantus
[...]

Ik moet toch onthouden wat er in zit? Hep a en b zijn 25 jaar, buiktyfus 3 jaar, dtp 10 jaar etc. Dat hou ik dus netjes bij in het gele boekje zodat ik bij een afspraak met de vaccinatiekliniek precies weet wat er weer in moet :).

• giantgiantus
rik86 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:41:
[...]

niet, maar iemand roept dat, een paar anderen praten het na, het komt in de media, er worden kamervragen over gesteld en voila, we zitten in de huidige situatie
Lol. Ik moet zelf toch weten welke vaccinaties nog geldig zijn en welke ik moet nemen als ik naar een ander lang ga. Ik vaccineer niet om toegang te krijgen tot een land ik vaccineer mezelf om me te beschermen tegen ziektes die ik kan voorkomen.

• rik86
giantgiantus schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:45:
[...]

Lol. Ik moet zelf toch weten welke vaccinaties nog geldig zijn en welke ik moet nemen als ik naar een ander lang ga. Ik vaccineer niet om toegang te krijgen tot een land ik vaccineer mezelf om me te beschermen tegen ziektes die ik kan voorkomen.
ah, ik bedoelde meer in de huidige context met de aandacht rondom corona en 't gele boekje ;)

Normaal gezien is 't heel logisch inderdaad en primair om jezelf te beschermen ja

• ijdod
[...]

Behalve een eenduidige registratie voor jezelf: niet.

Alleen is nu de situatie ontstaan die vergelijkbaar is met de gele koorts, in de zin dat landen willen weten van de vaccinatiestatus is van reizigers. Dan is de link met het gele boekje snel gelegd, daar dit een internationaal gestandaardiseerd document is voor een zeer vergelijkbaar doel. Er staat weinig meer in dat op een gemiddeld vaccinatiebewijs zal staan, maar dan in een gestandaardiseerd format. Het vergelijk met het internationaal rijbewijs is niet eens zo vergezocht; dat dient hetzelfde doel.

Het echte probleem ontstaat door de wens naar echtheidskenmerken.

[ Voor 5% gewijzigd door ijdod op 11-06-2021 10:51 ]

• roffeltjes
ijdod schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:24:
[...]

In 'mijn' ziekenhuis was het qua zwangerschappen uit maart/april vorige drukker dan gemiddeld. Ik heb daar geen bronnen voor anders dan wat me door een gynaecoloog verteld is. Of dat uberhaupt meer is dan anecdotisch, en in dat geval statistisch significant is, geen idee.
5% meer babies in feb maar ook weer iets minder in December (+/- 500?). Zeker statistisch significant, maar toch ook een golfje in een poldersloot.
Ik ben wat pessimistischer over dat anticonceptie/emancipatie punt....
Geboorte cijfers onder jongeren zijn al heel lang goed, dat zal niet zomaar veranderen. Met name de anti-conceptiepil is al een drempel. Als het meer dan 1-2% in een jaar is val ik van mijn kruk.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:22:
[...]
Als je nooit naar Afrika/Zuid-Amerika/Azie bent gereisd zul je het idd niet kennen.

Iedereen die daar wel geweest is en netjes bij de GGD de reisvaccinaties gehaald hebben voor het land waar je heen ging, zullen het wel kennen.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 11-06-2021 11:03 ]

PSN

• ijdod
@roffeltjes Ik maak me niet zozeer zorgen om een golf(je), meer dat ongeplande zwangerschappen zeker geen uitzondering zijn.

• roffeltjes
ijdod schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:15:
@roffeltjes Ik maak me niet zozeer zorgen om een golf(je), meer dat ongeplande zwangerschappen zeker geen uitzondering zijn.
Gaan we meer ongeplande zwangerschappen zien? Vast wel, dat is inherent als er meer wordt gesext, maar er wordt altijd al flink wat gesext onder jongeren. Dat zal wat toenemen en waarschijnlijk wat meer gevarieerd, maar ik kan me niet voorstellen dat meteen maar vergeten wordt de pil te slikken en rubbers te kopen.

Eerlijk gezegd verwacht ik eigenlijk vooral dat de reeds sexueel actieven wat actiever gaan worden, niet direct dat elke alleenstaande die het gaatje nauwelijks kan vinden hupsend en bupsend door het leven zal gaan.

We gaan het wel merken.

• R.van.M
IJzerlijm schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:45:
[...]

Angola
Burundi
Cameroon
Central African Republic
Congo, Republic of the
Côte d’Ivoire
French Guiana
Gabon
Ghana
Guinea-Bissau
Liberia
Mali
Niger
Sierra Leone
Togo
Uganda
Dat is nu, maar ik verwacht dat op het moment dat verschillende landen weer opengaan in Zuidamerika ze vaccinaties verplicht zullen stellen voor wie het land binnenkomt.

• R.van.M
rik86 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:48:
[...]

ah, ik bedoelde meer in de huidige context met de aandacht rondom corona en 't gele boekje ;)

Normaal gezien is 't heel logisch inderdaad en primair om jezelf te beschermen ja
Omdat er nu regels zijn omtrent vaccinatie. Als ik naar Duitsland reis moet ik een corona test doen tenzij is al volledig gevaccineerd ben. Binnen Europa beginnen we nu met een poging om de regels te harmoniseren, maar wereldwijd is er nog niet een zulk initiatief. Dat betekend dat het komende jaar elk land eigen regels zal handhaven en er zullen landen zijn die een vaccinatie verplicht stellen.

Edit: blijf je binnen Europa dan zal het gele boekje waarschijnlijk weinig meerwaarde hebben behalve in de komende maand(en)

[ Voor 8% gewijzigd door R.van.M op 11-06-2021 11:47 ]

• DutchCommando
Bij mij is het er gisteren gewoon in geschreven. Stempel met de datum en stempel van de lokale GGD. Met handgeschreven de naam van het vaccin en de dosering.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-12 13:12
Ik vind die obsessie van dat gele boekje ook maar raar; nog nooit gezien zo'n boekje?

Schiet tussen de palen en je scoort!

• CMD-Snake
xzaz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:26:
Ik vind die obsessie van dat gele boekje ook maar raar; nog nooit gezien zo'n boekje?
Het is niet zozeer het gele boekje, als dat het een middel is tot een doel. Als je deze zomer graag op reis wil, zonder al te veel belemmeringen, zal je die vaccinatie moeten kunnen aantonen. Wat dat betreft had het ook een geel post-it briefje kunnen zijn als dat ook als bewijs werd gezien.

Als er niet zo'n obsessie was met dat mensen moeten bewijzen dat ze veilig zijn en mogen deelnemen aan het leven dan kraaide geen haan er naar.

• Erapaz
  • Laatst online: 05-12 21:13
roffeltjes schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:55:
[...]

5% meer babies in feb maar ook weer iets minder in December (+/- 500?). Zeker statistisch significant, maar toch ook een golfje in een poldersloot.

[...]

Geboorte cijfers onder jongeren zijn al heel lang goed, dat zal niet zomaar veranderen. Met name de anti-conceptiepil is al een drempel. Als het meer dan 1-2% in een jaar is val ik van mijn kruk.
Ik had zelf een babyboom verwacht, wat moet je anders als je de hele dag samen thuis werkt? Zeker nu de kids weer naar school zijn. Maar het er schijnt toch een daling te zijn: https://www.trouw.nl/buit...t-spanje-voorop~b281d1ea/

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Erapaz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:31:
[...]

Ik had zelf een babyboom verwacht, wat moet je anders als je de hele dag samen thuis werkt? Zeker nu de kids weer naar school zijn. Maar het er schijnt toch een daling te zijn: https://www.trouw.nl/buit...t-spanje-voorop~b281d1ea/
Als je wel eens thuis hebt gewerkt met kinderen thuis wil je daar echt geen baby bij hoor :p. Het is een betere anticonceptie dan Viola Holt in bikini

Het verbaast mij echt niet dat werkenden met kinderen het uitstellen. Thuis werken met een net geboren kind lijkt me echt een drama.

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-12 14:22

link_mario

Ofwa?

Mooie cijfers weer vandaag!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

xzaz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:26:
Ik vind de obsessie met een complete app willen optuigen die dan weer alleen voor de EU met een QR code werkt die door een systeem gegenereerd wordt met allerlei koppelingen naar vaccinatie databases in elk land en daar aan gekoppeld een reader die dan weer in alle andere landen moet worden gebruikt, die dan ook weer gekoppeld moet zijn met signature checks ook maar raar. :)

Voornamelijk omdat er een al jaren bestaand papieren alternatief wat door de WHO wereldwijd gesupport wordt is.

PSN

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@t_captain wellicht nuttige input voor je modellen:

Het goede nieuws over de Indiase variant: er is geen nieuw slecht nieuws.

• hoevenpe
Nog 15 dagen wachten voordat de volgende versoepelingen ingaan voelt bij deze cijfers wel heel lang. Zeker in de buitenlucht is er geen reden om nog angstig te zijn, hoor van mensen die in de zorg werken dat het ondertussen erg rustig is.

Kom maar op met die EK schermen, voor Mark en Hugo een goede afleiding van het Omtzigt schandaal... 8)

• Erapaz
TrailBlazer schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:38:
[...]

Als je wel eens thuis hebt gewerkt met kinderen thuis wil je daar echt geen baby bij hoor :p. Het is een betere anticonceptie dan Viola Holt in bikini

Het verbaast mij echt niet dat werkenden met kinderen het uitstellen. Thuis werken met een net geboren kind lijkt me echt een drama.
Oh, ik wil er juist wel babies bij. Gezellig met de kinderen thuis. Heb nu ook meer tijd omdat ik niet naar kantoor hoef. Liever nu babies nu we nog thuis zijn :)

Ik vind het altijd zo raar om te horen dat mensen het niet leuk vinden hun eigen kinderen om hun heen te hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Erapaz op 11-06-2021 13:21 ]

• roffeltjes
Erapaz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:21:
[...]
Oh, ik wil er juist wel babies bij. Gezellig met de kinderen thuis. Heb nu ook meer tijd omdat ik niet naar kantoor hoef. Liever nu babies nu we nog thuis zijn :)

Ik vind het altijd zo raar om te horen dat mensen het niet leuk vinden hun eigen kinderen om hun heen te hebben.
Tsja, ik ben ook dol op mijn vrouw en kinderen, maar zeker de eerste twee maanden waren superzwaar.

- Appartement met 100 meter is ruim, maar met vier man... poeh.
- Niet meer spelen met vriendjes
- Geen thuiswerkplekken
- De geïmproviseerde plekken (eettafel met gewone eetstoel en een haspel voor stroom... geen schermen) die we maakten werden gedeeld met de kinderen (Online school) => Ik vergaderde echt heel vaak gewoon uit bed met bodem in zitstand... super genant.
- Dochter die bleek een enorme achterstand te hebben met rekenen (allemaal goed gekomen)
- Te weinig beweging voor iedereen.
- Etc. etc.

Het feit dat basisscholen grote delen van het jaar opengingen was gewoon heel fijn voor iedereen hier.

Nu anderhalf jaar verder ben ik er net als de meesten er klaar mee. Ik hunker ernaar om lekker te ouwehoeren met vrienden en collega's, ondanks dat mijn vrouw ook mijn beste vriend is.

Dus tsja, het is heel gezellig met iedereen thuis, maar er zijn wat mij betreft echt wel grenzen over wat leuk is :+

• Erapaz
roffeltjes schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:40:
[...]

Tsja, ik ben ook dol op mijn vrouw en kinderen, maar zeker de eerste twee maanden waren superzwaar.

- Appartement met 100 meter is ruim, maar met vier man... poeh.
- Niet meer spelen met vriendjes
- Geen thuiswerkplekken
- De geïmproviseerde plekken (eettafel met gewone eetstoel en een haspel voor stroom... geen schermen) die we maakten werden gedeeld met de kinderen (Online school) => Ik vergaderde echt heel vaak gewoon uit bed met bodem in zitstand... super genant.
- Dochter die bleek een enorme achterstand te hebben met rekenen (allemaal goed gekomen)
- Te weinig beweging voor iedereen.
- Etc. etc.

Het feit dat basisscholen grote delen van het jaar opengingen was gewoon heel fijn voor iedereen hier.

Nu anderhalf jaar verder ben ik er net als de meesten er klaar mee. Ik hunker ernaar om lekker te ouwehoeren met vrienden en collega's, ondanks dat mijn vrouw ook mijn beste vriend is.

Dus tsja, het is heel gezellig met iedereen thuis, maar er zijn wat mij betreft echt wel grenzen over wat leuk is :+
- 70 m2 met zijn vijfen
- kinderen mochten afspreken, dus gewoon met vriendjes spelen, vooral buiten
- thuiswerkplekken gemaakt in de slaapkamers
- lekker wandelen tijdens vergaderingen, gezond en ik kon de kleine in de kinderwagen doen zodat hij kon slapen
- Dochter had een enorme achterstand met taal, konden we mooi inhalen toen ze thuis was. Op school blijken ze het te druk te hebben met breien/knutselen/etc.
- Liep sowieso 5 km per dag, en had veel meer tijd en energie om te sporten doordat ik niet naar kantoor hoefde.
- etc, etc

Wat mij betreft is thuiswerken de nieuwe normaal. Echt het leven is zo moeilijk als je het zelf maakt, ik vind de lockdown heerlijk, vooral met een baby thuis ideaal!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Erapaz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:21:
De 'nood'opvang zat vol met de kinderen van die mensen.

• Erapaz
RodeStabilo schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:15:
[...]

Ja, net als dat het asiel nu vol zit met mensen die toch geen tijd hadden voor de nieuwe hond/kat.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

RodeStabilo schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:15:
[...]

Er is nogal een verschil met kinderen thuiswerken en vrij zijn met kinderen. Wij vonden het echt zwaar thuiswerken en de kinderen les geven. We hebben dus geen gebruik gemaakt van de noodopvang.

• RodeStabilo
  • Niet online
Erapaz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:21:
[...]

Ja, net als dat het asiel nu vol zit met mensen die toch geen tijd hadden voor de nieuwe hond/kat.
Hmmm interesting. Opvang is dus een vorm van asiel :P
TrailBlazer schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:23:
[...]

Er is nogal een verschil met kinderen thuiswerken en vrij zijn met kinderen. Wij vonden het echt zwaar thuiswerken en de kinderen les geven.
Het hangt van veel dingen af. Hoeveel kinderen, zelfstandheid van kinderen, leeftijd. Ik heb een kind in groep 4 en die kon heel zelfstandig werken. Ik heb me wel geergerd aan kinderen van vrienden die naar de noodopvang gingen omdat ze anders niet thuis konden werken. Heel officieel was dat niet de bedoeling van de noodvang natuurlijk.
We hebben dus geen gebruik gemaakt van de noodopvang.
Dat siert je! :)
Erapaz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:28:
[...]

Lol, Freudiaanse verspreking? Ik wenste dat de huisdieren hun baasje naar het asiel hadden gebracht, maar bedoelde het tegenovergestelde uiteraard :)
Verkeerd gelezen :+

[ Voor 68% gewijzigd door RodeStabilo op 11-06-2021 14:29 ]

• Erapaz
RodeStabilo schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:24:
[...]

Hmmm interesting. Opvang is dus een vorm van asiel :P
Lol, Freudiaanse verspreking? Ik wenste dat de huisdieren hun baasje naar het asiel hadden gebracht, maar bedoelde het tegenovergestelde uiteraard :)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12 22:46
TrailBlazer schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:23:
[...]

Er is nogal een verschil met kinderen thuiswerken en vrij zijn met kinderen. Wij vonden het echt zwaar thuiswerken en de kinderen les geven. We hebben dus geen gebruik gemaakt van de noodopvang.
Precies. Ga maar eens tijdens een call ook je dochter de tafel van 3 leren en ondertussen krijgt zoonlief de één na de andere knutselopdracht (waar ie een hekel aan heeft).

Je staat thuis altijd aan en dat was enorm slopend. Scholen open en BSO dicht was al een verruiming in die zin dat je niet meer les hoefde te geven. Maar goed, toen dat weer openging heeft het bij mijn weten nauwelijks wat uitgemaakt voor de cijfers. De besmettingen zou in principe via de noodopvang BSO al van/naar klassen zijn verspreid.

Bij ons was heel veel sprake van dit na de laatste schoolsluiting.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vs1X_6uvaixlrlogeS3rAHzbGJQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FukU3y4RsQy8HL7zBDCynhRS.png?f=user_large

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Erapaz
Señor Sjon schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:30:
[...]

Precies. Ga maar eens tijdens een call ook je dochter de tafel van 3 leren en ondertussen krijgt zoonlief de één na de andere knutselopdracht (waar ie een hekel aan heeft).

Je staat thuis altijd aan en dat was enorm slopend. Scholen open en BSO dicht was al een verruiming in die zin dat je niet meer les hoefde te geven. Maar goed, toen dat weer openging heeft het bij mijn weten nauwelijks wat uitgemaakt voor de cijfers. De besmettingen zou in principe via de noodopvang BSO al van/naar klassen zijn verspreid.

Bij ons was heel veel sprake van dit na de laatste schoolsluiting.
[Afbeelding]
Erg schrijnend die cartoon. Ik heb het idee dat mensen vooral kinderen krijgen omdat het er bij hoort of vanwege de status. Want het feit dat dit soort cartoons gemaakt worden en dit blijkbaar de standaard is zegt veel over de cultuur rond kinderen op het moment.

Je kunt ook korter gaan werken, dan kun je afwisselen met je partner. Als je dan een beetje goed plant en de kinderen af en toe zelfstandig aan het werk kunnen, dan is het hard werken, maar oh zo gezellig om je kinderen om je heen te hebben en te zien opgroeien. Dat is toch het allermooiste wat er is?

Mijn kinderen gaan sowieso niet naar de opvang, ik laat ze niet door iemand anders opvoeden. Maar blijkbaar is het normaal dat je ze zo snel mogelijk op de BSO schopt zodat je ervan af ben. Daarom zijn er waarschijnlijk ook zoveel lastige kinderen, ze worden niet leuker van de opvang namelijk.

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:12
Als je het ergens niet mee eens bent zijn er andere manieren om dat te verwoorden.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 11-06-2021 14:43 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-12 15:30
MikeyMan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:18:
@t_captain wellicht nuttige input voor je modellen:

[Embed]

Het goede nieuws over de Indiase variant: er is geen nieuw slecht nieuws.
Ze komen tot een extra besmettelijkheid van +64% t.o.v. de gangbare ("Alpha", "Engelse" of "Kent") variant.
Geschatte factor 1.64, BI 1.26 tot 2.13

Ik denk dat het een overschatting is en dat we gaan uitkomen in de onderste helft van de range.

Ik splits de tijdlijn vanaf de vorige golf in drie delen. A = snelle daling, B is langzame daling, C is vernieude stijging.

(A) 10 jan (piek van besmettingen Alpha variant) ... 1 maart: met cominante alpha variant en strenge lockdown -> R=0.83

(B) 1 maart - 5 mei (alpha variant nog steeds dominant, verdringing nog geen factor van betekenis, gelijdelijk richting het dal tussen de winter en zomer golf. in die periode heropening onderwijs + versoepeling bezoekbeperkingen en samenkomsten, heropening winkels en nog wat) --> R=0.91

( C) 5 mei - 10 juni (opkomst Delta variant, maar ook versoepelingen rond reizen, samenkomsten buiten, bijeenkomsten binnen en evenementen, einde mondkapjesplicht) -> R=1.16

Linkje: https://www.bloomberg.com...-the-rules-can-be-relaxed

Kijkend naar de lijst van versoepelingen, dan denk ik dat de delta van +0.08 tussen periode A en B eigenlijk wel wordt verklaard door de versoepelingen in die periode. Bovendien stelt het aandeel Delta variant in periode B nog niet veel voor).

Resteert van periode B naar C. Daar is een stijging van 25 basispunten te verdelen tussen versoepelingen en de opkomst van de Delta variant). Al met al lijkt de verdringing een contributie in de orde van 15 a 20 % te veroorzaken op de R-waarde.

De verdringing tussen periode B (centrum: 3 april) en C (centrum: 23 mei) kan ik inschatten: https://assets.publishing...OC_Technical_Briefing.pdf pagina 63. Het aandeel van de Delta variant neemt toe met 75 a 78% in die periode.

Daarmee kom ik op een extra besmettelijkheid van 15 a 20 / 0.75 a 0.78 = 19 tot 27%

Dat representeert de stijging R-waarde bij totale verdringing van Alpha door Delta.

Vanuit de Engelse bemsettingscijfers kan ik die 64% dus helemaal niet plaatsen.

• ConQuestador
Erapaz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:35:
[...]

Erg schrijnend die cartoon. Ik heb het idee dat mensen vooral kinderen krijgen omdat het er bij hoort of vanwege de status. Want het feit dat dit soort cartoons gemaakt worden en dit blijkbaar de standaard is zegt veel over de cultuur rond kinderen op het moment.
Bij je eerste moralistische post wilde ik al antwoorden, maar ik heb me ingehouden, maar nu doe ik het alsnog.

Ik ben zelf ABSOLUUT die rechter eend in de cartoon. Ik hou ontzettend van mijn kinderen (1,5 en 4,5), maar ik kan me zelf er gewoon niet toe zetten er plezier in te hebben meerdere dagen met ze opgesloten te zitten.

Leuk dat jij het anders ziet, maar niet iedereen is een "caretaker".. het kost mij gewoon enorm veel energie om voor anderen te zorgen. En ik denk dat er heel veel mensen zijn die er zo in staan.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

• Señor Sjon
[...]

Je kunt ook korter gaan werken, dan kun je afwisselen met je partner. Als je dan een beetje goed plant en de kinderen af en toe zelfstandig aan het werk kunnen, dan is het hard werken, maar oh zo gezellig om je kinderen om je heen te hebben en te zien opgroeien. Dat is toch het allermooiste wat er is?

Mijn kinderen gaan sowieso niet naar de opvang, ik laat ze niet door iemand anders opvoeden. Maar blijkbaar is het normaal dat je ze zo snel mogelijk op de BSO schopt zodat je ervan af ben. Daarom zijn er waarschijnlijk ook zoveel lastige kinderen, ze worden niet leuker van de opvang namelijk.
Hij heeft hele boeken volgeschreven met dit soort cartoons. De één nog herkenbaarder dan de andere. Maar goed, het is juist een tendens dat je van Maan, Sterre en Vlinder niet mag zeggen dat je ze af en toe achter het behang wil plakken. Misschien krijg je daar wel onhandelbare kinderen door, doordat ze nog nooit NEE gehoord hebben.

Ik vind wel dat je een wat te achterhaald wereldbeeld hebt van KDV/BSO. De kinderen hebben de BSO juist enorm gemist, doordat ze daar ook vriendjes en vriendinnetjes hadden buiten de klas. Ze misten school doordat het niet alleen koud de materie leren is, maar ook sociale contacten en omgaan met de groepen, andere autoriteit buiten de ouders om en je plaats hierin vinden. Dat kan je als ouder echt niet allemaal vervangen.

Het gezin is in principe een geoliede machine, mijn vrouw heeft ook een goede baan en i.c.m. school en een paar dagen BSO was alles prima te managen. Maar toen alles dicht ging, viel dat allemaal weg. Kinderen die zichzelf kunnen bedruipen vanaf groep 6/7 zijn dan een stuk makkelijker dan opdrachtjes op de computer op moeten lezen aangezien de oudste dat pas net aan het leren was.

Er wordt ook nog verwacht dat er projecten afgerond worden. Kan moeilijk tegen een overheid zeggen of ie een tender een paar maanden door wil schuiven omdat de scholen dicht zijn.

Kinderen om je heen is leuk, maar de 'me'-time is er ook nog en enkel van 20.30-0.00 is daar niet genoeg voor.

• RodeStabilo
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:51:
[...]

Hij heeft hele boeken volgeschreven met dit soort cartoons. De één nog herkenbaarder dan de andere. Maar goed, het is juist een tendens dat je van Maan, Sterre en Vlinder niet mag zeggen dat je ze af en toe achter het behang wil plakken. Misschien krijg je daar wel onhandelbare kinderen door, doordat ze nog nooit NEE gehoord hebben.

Ik vind wel dat je een wat te achterhaald wereldbeeld hebt van KDV/BSO. De kinderen hebben de BSO juist enorm gemist, doordat ze daar ook vriendjes en vriendinnetjes hadden buiten de klas. Ze misten school doordat het niet alleen koud de materie leren is, maar ook sociale contacten en omgaan met de groepen, andere autoriteit buiten de ouders om en je plaats hierin vinden. Dat kan je als ouder echt niet allemaal vervangen.
Ik ben het een heel groot deel met je eens bijvoorbeeld dat de BSO absoluut geen veredelde opvoedlocatie is en dat mensen die dat doen dat voor hun eigen gemak doen. Toegegeven, die houding had ik ook toen ik nog geen kinderen had. Probleem is, dat we bijna van de overheid tweeverdiener moeten zijn (niet in de laatste plaats omdat dat blijkbaar belastingvoordeel oplevert waar bv de SGP altijd voor strijd).

Wat ik me wel afvraag; waarom zijn Maan, Sterre en Vlinder zo onhandelbaar? Ligt dat probleem uiteindelijk niet gewoon bij de ouders? Ik heb 1 kind, en elke keer als ik bij vrienden ben die bv drie kinderen hebben is het continu haad en nijd. Waarom, geen idee. Het is in ieder geval wel een bevestiging voor onszelf dat het niet erg is dat we er zelf maar eentje hebben gekregen ;)

Maar goed, dat is verder offtopic eigenlijk.

• Señor Sjon
n+1 kinderen is altijd ruzie. Ze vormen pacts en maken oorlog. Als de oudste een vogel was, had ze de jongste allang uit het nest gekeild. Aandacht delen is niet voor elk kind even makkelijk.

Maar goed, denk dat we iets richting Zwangerschap en ouderschap - Deel 11 neigen nu, dus ik laat het hierbij. :)

Ontopic:
Al een lek uit de ministerraad vandaag?

• RodeStabilo
  • Niet online

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:59

Agent47

I always close my contracts.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• RoD
  • Niet online

RoD

Mooie cijfers :) Aantal besmettingen is goed, percentage positief is goed, opnames zien er weer goed uit, en we blijven lekker verder dalen.

• hoevenpe
Señor Sjon schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:59:
Ontopic:
Al een lek uit de ministerraad vandaag?
Ja, Nederland mag over 3 weken weer feesten met toegangstest.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

hoevenpe schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:23:
[...]

Of vaccinatie.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
Je kunt ook korter gaan werken, dan kun je afwisselen met je partner. Als je dan een beetje goed plant...
Ja, dat ging erg makkelijk toen alles dicht was inclusief KDV met 1 of 2 dagen notice, uhuh!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-12 13:40
Fijn dat dat percentage positief zo lekker onderuit gaat! Betekent dat er nog steeds goed getest wordt.

American Express vraagbaak

• roffeltjes
[...]

Heb je uberhaupt de posts gelezen? Ik begrijp dat jij in de zevende hemel was met 5 man op 70m2, maar dat anderen het lastig hadden is niet omdat zij een soort monsters zijn.... |:(
Je spreekt vanuit luxe en hangt daar een morele badge aan op.
Jij bent degene die over de opvang begint, je weet totaal niet of ik of anderen onze kinderen bij de opvang droppen (en dan nog?) Denk na voordat je dit soort onzin uitkraamt met een "kijk mij eens de geweldige vader zijn".

Sorry, ik kijk niet tegen je op en sorry ik denk niet dat jij een beter mens bent, hoe hard je ook hier op je eigen borst aan het roffelen bent.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12 23:31
roffeltjes schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:40:
[...]

Ik heb het juist precies tegenovergestelde ervaren. De basisschool van mijn kinderen is naast de twee landelijke lockdowns nog 2x maal volledig gesloten geweest en 4x heeft minstens één van mijn kinderen in quarantaine en thuis les gemoeten vanwege een besmetting in de klas en éév die keren hebben wij allemaal voor een tweede maal Corona gehad. Netto zijn ze tussen de landelijke lockdowns er niet veel mee op geschoten.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• roffeltjes
Cobb schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:31:
[...]

Ik heb het juist precies tegenovergestelde ervaren. De basisschool van mijn kinderen is naast de twee landelijke lockdowns nog 2x maal volledig gesloten geweest en 4x heeft minstens één van mijn kinderen in quarantaine en thuis les gemoeten vanwege een besmetting in de klas en éév die keren hebben wij allemaal voor een tweede maal Corona gehad. Netto zijn ze tussen de landelijke lockdowns er niet veel mee op geschoten.
Oh dat zuigt... we hebben wel een paar keer een zieke leerkracht gehad en één van de twee een dag of twee thuis, maar dat is niet vergelijkbaar met jouw verhaal. :X

Wel meermaals mijn dochter verplicht laten testen vanwege haar hooikoorts/stof allergie... klote maar begrijpelijk.

• rik86
[...]

Mwah, er zit een verschil in wat de afgelopen maanden de situatie was en wat normaal is. Ik heb er zelf weinig tot geen last van gehad, ook al heb ik 3 kids onder de 7, allemaal met een label, omdat m'n vrouw fulltime moeder is. Maar daarmee zitten we gezien de huidige maatschappij wel in een bevoorrechte situatie, waardoor 't best aardig te doen was.

Maar als je naast je werk opeens ook nog meerdere kids in huis hebt, die je ook nog veel moet begeleiden met hun schoolwerk, dan kan ik me voorstellen dat 't slopend kan zijn.

Als je thuis een goede werkplek hebt, je relatie in orde is, je prima thuis kan werken qua werkzaamheden, je maar beperkt tot niet afhankelijk was van school/bso etc. qua opvang van kids, je kids goed in hun vel zitten en geen uitdagende labeltjes hebben, dan zal 't mee zijn gevallen. Maar de meesten zitten niet in zo'n situatie helaas.

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Vandaag de bijzondere ervaring dat ik even dacht dat de mondkapjes plicht afgeschaft was :/

Maar helaas, het was gewoon een winkel vol met mensen die toevallig collectief gestopt waren ermee :) Wij keken elkaar echt aan van "uhhhh, hebben we iets gemist?". Maar toen ook het personeel geen mondkappen bleek te gebruiken geloofden wij het ook wel verder en hebben we ons braaf geconformeerd aan het huisbeleid en de mondkap afgezet :z

Voelde weer een beetje als het begin van de mondkapjes plicht dat je soms als enige droplul met zo'n vodje voor liep. Ik vind het prima om zo'n ding op te hebben maar als iedereen in een winkel, incl. personeel, besluit dit lekker te negeren dan vind ik het ook goed.

Default blanke hetero

• t_captain
De afgelopen 8 dagen zitten de samples 7x onder de trendcurve en 1x marginaal erboven. Vandaag weer eronder.

Observatie R-waarde op 31 mei: 0.72 (0.76 trendmatig -0.04 incidenteel).

Prognose R-waarde:
* vandaag 11-6: 0.72
* 15-6 0.69
* 1-7 0.60

Weekpiek positieve tests deze week (reeds gezet ~1700). Volgende week ~1100, week daarna ~600.

* Effecten van versoepelingen op 5-6 nog niet in cijfers, contributie vooraf ingeschat +0.03 ... +0.10 op de R-waarde
* Effecten toename nieuwe varianten t/m week 21: nihil/niet significant.

We lijken comfortabel onder R=1 te blijven. Afhankelijk van de effecten van versoepelen en de Delta variant verwacht ik dat tussen 15-7 en 10-8 het aantal dagelijkse besmettingen stabliseert op een "bijna nulpunt" van ~50 per dag gemiddeld.

• t_captain
Ebayzo schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:54:
Vandaag de bijzondere ervaring dat ik even dacht dat de mondkapjes plicht afgeschaft was :/

Maar helaas, het was gewoon een winkel vol met mensen die toevallig collectief gestopt waren ermee :) Wij keken elkaar echt aan van "uhhhh, hebben we iets gemist?". Maar toen ook het personeel geen mondkappen bleek te gebruiken geloofden wij het ook wel verder en hebben we ons braaf geconformeerd aan het huisbeleid en de mondkap afgezet :z

Voelde weer een beetje als het begin van de mondkapjes plicht dat je soms als enige droplul met zo'n vodje voor liep. Ik vind het prima om zo'n ding op te hebben maar als iedereen in een winkel, incl. personeel, besluit dit lekker te negeren dan vind ik het ook goed.
Als mensen dat graag willen, kunnen we de mondmaskers vandaag loslaten. Contributie op R-waarde 0.01 ... 0.03 ofzo, dat levert minder ddan een week vertraging op in de daling van ~1700 naar ~50 positieve tests. Als we het of safe willen spelen, is het misschien verstandig om ze pas per 30-6 te schrappen.

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

t_captain schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:59:
[...]

Als mensen dat graag willen, kunnen we de mondmaskers vandaag loslaten. Contributie op R-waarde 0.01 ... 0.03 ofzo, dat levert minder ddan een week vertraging op in de daling van ~1700 naar ~50 positieve tests. Als we het of safe willen spelen, is het misschien verstandig om ze pas per 30-6 te schrappen.
Persoonlijk geen problemen mee om ze te houden, maar geloof er niet heel erg in verder. Vond alleen de ervaring bijzonder dat er gewoon echt niemand buiten ons zo'n ding ophad (10/15 personen).

Default blanke hetero

• rik86
t_captain schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:57:
[...]

De afgelopen 8 dagen zitten de samples 7x onder de trendcurve en 1x marginaal erboven. Vandaag weer eronder.

Observatie R-waarde op 31 mei: 0.72 (0.76 trendmatig -0.04 incidenteel).

Prognose R-waarde:
* vandaag 11-6: 0.72
* 15-6 0.69
* 1-7 0.60

Weekpiek positieve tests deze week (reeds gezet ~1700). Volgende week ~1100, week daarna ~600.

* Effecten van versoepelingen op 5-6 nog niet in cijfers, contributie vooraf ingeschat +0.03 ... +0.10 op de R-waarde
* Effecten toename nieuwe varianten t/m week 21: nihil/niet significant.

We lijken comfortabel onder R=1 te blijven. Afhankelijk van de effecten van versoepelen en de Delta variant verwacht ik dat tussen 15-7 en 10-8 het aantal dagelijkse besmettingen stabiliseert op een "bijna nulpunt" van ~50 per dag gemiddeld.
Er even vanuit gaande dat je model niet opeens hartstikke mis zit, dan zouden we als we op de R van 0,6 blijven hangen begin augustus toch al structureel onder de 10 nieuwe gevallen per dag moeten zitten?

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-12 22:59

codex

Geen OpenAI agent :)

hoevenpe schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:23:
[...]

Echt blij mee! Heb er nu meer zin in dan pre corona. Heeft het toch nog wat goeds gebracht.

• roffeltjes
Het is heel lastig om helemaal te zien wat er nou precies gebeurd in Engeland. Het feit dat ze niu op een R1.2/1.4 zitten klinkt niet best... maar het is nog steeds compleet onduidelijk hoe dat nou zit met gevaccineerden en delta.

• t_captain
rik86 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:08:
[...]

Er even vanuit gaande dat je model niet opeens hartstikke mis zit, dan zouden we als we op de R van 0,6 blijven hangen begin augustus toch al structureel onder de 10 nieuwe gevallen per dag moeten zitten?
Ik verwacht afvlakkende daling door nieuwe varianten en door 2x versoepelingen. Dat gaat het “nulpunt” een aantal weken vooruit duwen.

• t_captain
roffeltjes schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:27:
[...]

Het is heel lastig om helemaal te zien wat er nou precies gebeurd in Engeland. Het feit dat ze niu op een R1.2/1.4 zitten klinkt niet best... maar het is nog steeds compleet onduidelijk hoe dat nou zit met gevaccineerden en delta.
Feit is: De R-waarde in de UK zat al voor de opkomst van de Delta variant in een stijgende trend. Over periode A meet ik 0.83 en B 0.91.

Tussen A en B is de vaccinatiegraad opgelopen, maar is er ook redelijk veel versoepeld. De opkomst van de Delta variant speelt nog geen rol van betekenis in periode B. Kennelijk zijn de effecten van versoepelingen (en toenemende laksheid rond de resterende regels?) daar sterker dan die van toenemende vaccinatiegraad.

In mijn post probeerde ik een splitsing te maken tussen de opkomst van de Delta variant en de overige factoren. De uitkomst van die splitsing is dat de Delta variant 19 ... 27% aan de R-waarde zou toevoegen.

Recent heb ik het ook vanuit andere cijfers aangevlogen en kwam ik op +32% en +24%. Verschillende datasets en manieren van schatten wijzen dus dezelfde kant op.

Als ik Google gebruik om de Engelse situatie te begrijpen, dan lees ik dat de Delta variant relatief veel kinderen en tieners besmet. Ik weet niet hoe het testbeleid op scholen is.

• t_captain
Ebayzo schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:03:
[...]
Persoonlijk geen problemen mee om ze te houden, maar geloof er niet heel erg in verder. Vond alleen de ervaring bijzonder dat er gewoon echt niemand buiten ons zo'n ding ophad (10/15 personen).
Was net even bij de Turkse super, daar zijn ze ook verdwenen.

Gewoon ruim sfstand houden en uitkijken om te lang met mensen in dezelfde (binnen)ruimte te zijn, dan komt het wel goed. En prikken natuurlijk :)
Pagina: 1 ... 42 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.