• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-12 13:31

pro_6or

amateur_60r

DutchCommando schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:14:
[...]

Ik snap best dat men de kans dat de sporter een andere sporter besmet zo klein mogelijk wil maken. Als de sporter een andere sporter besmet, dan mag deze andere sporter de Spelen ook gedag zeggen. Dit ongeacht het gevaccineerd zijn of niet. Als we het medische oogpunt helemaal niet in ogenschouw nemen dan is het dus nog altijd onsportief om jezelf niet te vaccineren, omdat je daarmee een andere topsporter ernstige schade (het niet kunnen meedoen) zou kunnen toebrengen.
Er is nog een (de zwaarwegendste volgens mij) waarom de sporters "gevraagd" wordt zich te laten vaccineren. Er is weinig draagvlak in Japan voor het evenement. Het helpt dan om aan te kunnen tonen dat iedereen die voor de spelen het land binnen komt gevaccineerd is. Of iig de sporters, begeleiders, pers, technici, officials etc. (supporters even daargelaten).

Overigens, een paar jaar gelden liep het halve nl elftal met een linksdraaiend geioniseerd kettingkje om de pols (baat het niet dan schaad het niet werd er dan nog net wel gezegd) dus of we ons daar nu te veel aan van moeten trekken als voorbeeldrol is een tweede.

een treffende spreuk

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-12 13:40

IC instroom van maar 3 patiënten!

[ Voor 42% gewijzigd door Stinger_Ventura op 08-06-2021 14:02 ]

American Express vraagbaak

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-12 14:29

basvn

Breezand - NHN

3!! opnames op de IC *O*

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:42
Wat een cijfertjes weer...
Zou me niet verbazen als het mooie weer van de afgelopen week een extra zetje geeft.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

ja, en toch nog geel?

Maargoed, dat is wellicht ook reeel als je de "pain demi" als (tijdelijk) bezworen wil zien.

een treffende spreuk

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-12 22:14

Dennahz

Life feels like hell should.

BlackMonkey schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:17:
[...]

Wij als Nederlanders mogen zo blij zijn, zal je bedoelen? Of heb ik een memo gemist en prikken we enkel voor ome Hugo?
De meeste mensen prikken omdat ze gewoon lekker op vakantie willen gaan deze zomer :p De angst voor corona is bij de meeste mensen allang weg. We zullen zien wat het geeft na de vakantie.

Hoop dat we dan toch alle maatregelen eindelijk kunnen schrappen, het sleept tenslotte al lang genoeg aan allemaal :)

Twitter

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:46
Effectief dus de helft van de instroom kliniek komt van de IC.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

hoevenpe schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:02:
Wat een cijfertjes weer...
Zou me niet verbazen als het mooie weer van de afgelopen week een extra zetje geeft.
Ik heb het gevoel dat er elke keer wanneer er weer een significante nieuwe variant rond gaat we weer een heuvel hebben. Op dit moment is de laatste nieuwe variant aan het uitdoven (wachtend op de delta variant dan) en je ziet overduidelijk het effect van het vaccineren. zeker als je kijkt naar de cijfers per leefttijdgroep dan is dan niet te ontkennen.

Hopelijk komt die Delta hier langzaam binnen en hebben we dan goeddeels onze 2 prikken gehad (plus nog wat weken leertijd).

een treffende spreuk

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Señor Sjon schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:04:
Een deel van de IC verlaters gaat naar het mortuarium helaas.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Señor Sjon schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:04:
Ja, dat is nog extra "gunstig". je moet nu eenmaal nog een bups (herstellende) IC bezetters nog weer op de normale afdeling verzorgen dus dat verklaart zeker een gedeelte van de mnsen die daar nu nog liggen. Het gaat al hard naar beneden maar netto nieuw is dus inderdaad nog gunstiger.

een treffende spreuk

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

TrailBlazer schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:08:
[...]

Ja, dat moeten we ook niet vergeten, ik meen dat dat op z'n 10% ligt?

een treffende spreuk

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:04

Nox

Noxiuz

pro_6or schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:09:
[...]

Ja, dat moeten we ook niet vergeten, ik meen dat dat op z'n 10% ligt?
Da's vrij laag, normaliter was het 50/50 of je tussen zes plankjes de ic uit ging of niet, ik denk dat het nu op tweederde ligt gezien er meer jongere mensen liggen die meer kans hebben en betere behandeltechnieken.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Dennahz schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:03:
[...]

De meeste mensen prikken omdat ze gewoon lekker op vakantie willen gaan deze zomer :p De angst voor corona is bij de meeste mensen allang weg. We zullen zien wat het geeft na de vakantie.

Hoop dat we dan toch alle maatregelen eindelijk kunnen schrappen, het sleept tenslotte al lang genoeg aan allemaal :)
Bij mij helemaal niet. Ik zal blij zijn als ik de prikken heb gehad (en de eerste weken daarna voorbij zijn). Ik ga nu ook nog niet naar de sportschool (indoor). dat doe ik pas weer wanneer we evenveel besmettelijke mensen hebben als vorige zomer en/of wanneer ik gevaccineerd ben. (42 jaar, geen overgewicht, fit)

een treffende spreuk

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Nox schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:10:
[...]

Da's vrij laag, normaliter was het 50/50 of je tussen zes plankjes de ic uit ging of niet, ik denk dat het nu op tweederde ligt gezien er meer jongere mensen liggen die meer kans hebben en betere behandeltechnieken.
echt, zo veel? oei.

een treffende spreuk

• Dennahz

Dennahz

pro_6or schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:11:
[...]

Bij mij helemaal niet. Ik zal blij zijn als ik de prikken heb gehad (en de eerste weken daarna voorbij zijn). Ik ga nu ook nog niet naar de sportschool (indoor). dat doe ik pas weer wanneer we evenveel besmettelijke mensen hebben als vorige zomer en/of wanneer ik gevaccineerd ben. (42 jaar, geen overgewicht, fit)
Dat is je goed recht. Wij blijven de komende tijd ook nog wel voorzichtig, maar ben sowieso altijd meer voorstander geweest van jezelf beschermen. Je kan ook zelf kiezen om de drukte nog niet op te zoeken, netjes je FFP3-maskers op te doen indoor en om afstand te houden.

Ben zelf niet meer zoveel bezig met covid, maar heb geen zin om het op 't laatste nippertje alsnog te krijgen natuurlijk ;)

Ik laat me voorlopig niet vaccineren. Verwacht dat dit virus langzaam gaat uitdoven en zwakker zal gaan worden. En blijf erbij dat ik eerst een jaar wil wachten om te zien of er nog rare dingen uit gaan komen qua bijwerkingen of andere klachten. Heb er geen problemen mee om een (FFP3) mondkapje te dragen in winkels e.d. Dat deden we ook al ver voor de overheid überhaupt doorhad dat het een goed idee was. Dus is niet uit 'verplichting' of iets dergelijks.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennahz op 08-06-2021 14:16 ]

Twitter

• Señor Sjon
Het is niet echt te voorspellen op basis van deze cijfers, aangezien overlijdens (nu 3) meestal ergens in de afgelopen weken zijn gebeurd.

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:13
Wel groot verschil nu tussen Stichting Nice en LCPS

Bezetting Nice: 327 op IC, 769 op Kliniek
Bezetting Lcps: 321 op IC, 616 op Kliniek

• Nox

Nox

Noxiuz

Ik denk dat ik redelijk pessimistisch was, dat was vooral voor de 60+ doelgroep die 50/50, even opgezocht en het is ongeveer 30 procent geweest over alle patienten genomen, al is het nu ietsje beter, 20 procent.

https://www.trouw.nl/zorg...e-slecht-nieuws~b70b5c5d/

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:59

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik dacht dat ze in de UK al bij de 18 aangekomen waren ofzo, met die grote voorsprong. Ik las vanmorgen dat nu pas 30 min aan de beurt is, waar wij inmiddels bij 34 zijn aangekomen. Niet zo gek dat er dan nog besmettingen zijn, als die groep door opheffen van maatregelen weer hij elkaar komt verwacht je mijn inziens toch dat er binnen die groep meer besmettingen ontstaan?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die besmettingen boeien toch helemaal niet... Jong en covid is niet wat de zorg drukt..

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12 19:18

Agent47

I always close my contracts.

KillerAce_NL schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:22:
Die besmettingen boeien toch helemaal niet... Jong en covid is niet wat de zorg drukt..
Heb je daar een bron voor / over?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:42
codex schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:19:
Ik dacht dat ze in de UK al bij de 18 aangekomen waren ofzo, met die grote voorsprong. Ik las vanmorgen dat nu pas 30 min aan de beurt is, waar wij inmiddels bij 34 zijn aangekomen.
Het VK is vrijwel geheel AZ, bij ons vooral Pfizer/Moderna.
Dat maakt ook nogal wat uit qua bescherming.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Nox

Nox

Noxiuz

Agent47 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:23:
[...]

Ik denk dat iedere website dat wel kenmerkt. De ouderen hebben overgrote aandelen in ic-opnames, kliniekopnames, overlijdens en besmettingscijfers.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

[...]

Volgens mij kun je prima zelf googlen wat de opname leeftijden zijn historisch gezien en hoe alles daalt sinds de ouderen ge-ent zijn.. Niet dat dit al 100x besproken is hier...

• Agent47

Agent47

KillerAce_NL schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:27:
[...]
Volgens mij kun je prima zelf googlen wat de opname leeftijden zijn historisch gezien en hoe alles daalt sinds de ouderen ge-ent zijn.. Niet dat dit al 100x besproken is hier...
Jong en Covid kan net zo goed in het ziekenhuis terecht komen volgens mij..

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat wordt toch ook niet door mij beweerd dat dit niet zo is ? Ik zeg jong drukt de zorg niet..lees eens.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:36
hoevenpe schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:24:
[...]

Ik kan zo snel niet vinden hoevel prezies van AZ en Pfizer zijn gebruikt in de UK
Maar wat ik wel zie is dat ze van beiden merken evenveel doses besteld hebben. En dat ze Pfizer eerder goedgekeurd hadden dan AZ.
"vrijwel geheel AZ" is dus simpelweg niet waar.

Wat wel zo is: ze hebben de tweede Pfizer shot uitgesteld destijds. En liepen dus een tijdje achter.
Hier data:
https://coronavirus.data.gov.uk/details/vaccinations

Begin april was het 60% eerste dose en 10% tweede...
(van mensen in leeftijd 18+)

[ Voor 20% gewijzigd door Plenkske op 08-06-2021 14:34 ]

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Dennahz schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:15:
[...]

Dat is je goed recht. Wij blijven de komende tijd ook nog wel voorzichtig, maar ben sowieso altijd meer voorstander geweest van jezelf beschermen. Je kan ook zelf kiezen om de drukte nog niet op te zoeken, netjes je FFP3-maskers op te doen indoor en om afstand te houden.

Ben zelf niet meer zoveel bezig met covid, maar heb geen zin om het op 't laatste nippertje alsnog te krijgen natuurlijk ;)

Ik laat me voorlopig niet vaccineren. Verwacht dat dit virus langzaam gaat uitdoven en zwakker zal gaan worden. En blijf erbij dat ik eerst een jaar wil wachten om te zien of er nog rare dingen uit gaan komen qua bijwerkingen of andere klachten. Heb er geen problemen mee om een (FFP3) mondkapje te dragen in winkels e.d. Dat deden we ook al ver voor de overheid überhaupt doorhad dat het een goed idee was. Dus is niet uit 'verplichting' of iets dergelijks.
Die mondmaskers doen niet zo veel. En dan nog houden ze vooral jouw eigen virusdeeltjes tegen. Anderen zullen ze dus moeten dragen om jou te beschermen (heel iets). Besmetting gaat metname door de lucht, indoor zingen en indoor sporten in groepen (of lang samen zijn) zijn de risico factoren.

Ik fiets en tennis, sporten bij de physio (sportschool zullen we maar zeggen voor het gemak) laat ik nu even voor wat het is.

een treffende spreuk

• Dennahz

Dennahz

pro_6or schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:31:
[...]

Die mondmaskers doen niet zo veel. En dan nog houden ze vooral jouw eigen virusdeeltjes tegen. Anderen zullen ze dus moeten dragen om jou te beschermen (heel iets). Besmetting gaat metname door de lucht, indoor zingen en indoor sporten in groepen (of lang samen zijn) zijn de risico factoren.

Ik fiets en tennis, sporten bij de physio (sportschool zullen we maar zeggen voor het gemak) laat ik nu even voor wat het is.
FFP3 / N99 wel hoor. Die mondmaskers die ze aanraden doen idd niks anders dan je eigen virusdeeltjes bij je houden.

Twitter

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-12 20:42
TrailBlazer schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:08:
[...]

Elke dag worden de aantal overledenen toch ook gerapporteerd. Laten we die cijfers dan aanhouden en niet een aanname doen dat de uitstroom van de IC wel of niet positief is voor de individuen.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Dennahz schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:34:
[...]

FFP3 / N99 wel hoor. Die mondmaskers die ze aanraden doen idd niks anders dan je eigen virusdeeltjes bij je houden.
Zo’n echte met een ventiel. Ok, die zullen Idd beter zijn. En dan zo’n bril en steeds een nieuwe. Ik haal (om de 4 dagen) gewoon boodschappen in een af en toe drukke supermarkt. Met alleen zo’n voor de show maskertje. Dat risico (vrij kort binnen) neem ik wel en Idd bijna compleet zonder angst, second thoughts.

een treffende spreuk

Verwijderd

Nox schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:10:
[...]

50-50 is wel zwaar overdreven.. Het gaat om 3500 doden tegen 8500 overlevers. Pas bij de groep 75-80 is het 50-50, daaronder zijn fors meer overlevers dan overlijders.

Behandeltechniek heeft maar beperkt bijgedragen. Sterftecijfer is vooral leeftijdgebonden, niet echt grote verschillen tussen maart 2020 en nu. Wel houden we mensen (langer) weg van de IC.

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-12 12:44
hoevenpe schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:24:
[...]

Valt mee hoor, qua cijfers het is ongeveer 2/3 AZ en 1/3 Pfizer:
As of 26 May, an estimated 14.0 million first doses of the Pfizer/BioNTech vaccine and 24.3 million first doses of the COVID-19 vaccine AstraZeneca had been administered, and around 10.6 million and 13.4 million second doses of the Pfizer/BioNTech vaccine and COVID-19 Vaccine AstraZeneca, respectively. An approximate 0.4 million first doses of the COVID-19 Vaccine Moderna have also now been administered.

https://www.gov.uk/govern...-of-yellow-card-reporting

Het wordt wel interessant om na te gaan van de mensen die nu in het UK in het zkh liggen met de Delta variant, welk vaccin ze gekregen hebben en of er verschillen in beschermingsgraad zitten.
Eerste indruk lijkt mee te vallen, bij 2 prikken ben je voldoende beschermt.

• Señor Sjon
[...]

Ik mag hopen dat dat inmiddels wel common knowledge is? https://www.rivm.nl/nieuws/dalende-trend-zet-door

Kijk je op 10 mei met 757 op IC

Oftewel, het aantal jongeren 0-40 is verhoudingsgewijs marginaal.

[ Voor 17% gewijzigd door Señor Sjon op 08-06-2021 15:08 ]

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
gustaveau schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:02:
[...]

Valt mee hoor, qua cijfers het is ongeveer 2/3 AZ en 1/3 Pfizer:
As of 26 May, an estimated 14.0 million first doses of the Pfizer/BioNTech vaccine and 24.3 million first doses of the COVID-19 vaccine AstraZeneca had been administered, and around 10.6 million and 13.4 million second doses of the Pfizer/BioNTech vaccine and COVID-19 Vaccine AstraZeneca, respectively. An approximate 0.4 million first doses of the COVID-19 Vaccine Moderna have also now been administered.

https://www.gov.uk/govern...-of-yellow-card-reporting

Het wordt wel interessant om na te gaan van de mensen die nu in het UK in het zkh liggen met de Delta variant, welk vaccin ze gekregen hebben en of er verschillen in beschermingsgraad zitten.
Eerste indruk lijkt mee te vallen, bij 2 prikken ben je voldoende beschermt.
Gisteren meldde Hancock deze cijfers mbt de deltavariant, maar inderdaad geen onderscheid mbt vaccins:

12.383 besmettingen met de deltavariant vastgesteld

126 opnames
83 personen niet gevaccineerd
28 personen deels gevaccineerd
3 personen volledig gevaccineerd
3 personen hadden net hun eerste prik gehad
Van de overige personen was hun vaccinatiestatus onbekend

bron: nu.nl

Dat betekent, stam + t .

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-12 15:30
Weekcijfers staan online: https://www.rivm.nl/coron...d-19/weekcijfers-covid-19

* positieve tests week 22: -26.8%
* correctie wegend minder uitgevoerde tests: +0.8%
--> schatting aantal besmettingen: -26%

* ziekenhuisopnames: -32%
* IC-opnames: -57% --> VEEL grotere daling dan ik had voorzien.

Prognose voor de IC-opnames deze week (week 23) vind ik heel moeilijk. Vanuit de gedaalde besmettingen plus het doorlopende vaccinatie-effect zou ik op -31% mikken, dus omstreeks 35.

Maar de snelle daling en de kleine aantallen is de spreiding wat breder aan het worden. Ik ben geneigd om te zeggen: 25 tot 50.

Over de R-waarde ben ik het met RIVM een klein beetje oneens.

* RIVM schat 0.90 op 24 mei (vanuit besmettingen, of iets lager als je vanuit opnames rekent).
* Mijn model ziet op die datum 0.88.

Dat is dus mooi dicht bij elkaar. Maar dat is een punt in de tijd waar toevallig een aantal dagen met relatief slechte cijfers waren gerapporteerd. Daarna komen juist een aantal dagen met goede cijfers. Als je de nieuwere cijfers meeneemt, dan observeer ik:

* 25 mei: 0.84
* 26 mei: 0.82
* 27 mei: 0.81
* 28 mei: 0.76

Die 0.88 of 0.90 corresponderen dus wel goed, maar zijn toevallig op een heel ongunstig moment gesampled.

[ Voor 33% gewijzigd door t_captain op 08-06-2021 15:28 ]

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:33
Goede signalen dus dat de Delta-variant geen gemenerik wordt die onder onze vaccins uit gaat glippen, als de cijfers daarvan wat betreft opnames niet afwijken van de andere varianten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• t_captain
Ik ga straks met de kiemsurveillance aan de slag.

• headhunter1985
  • Laatst online: 22:24
Señor Sjon schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:02:
[...]

Oftewel, het aantal jongeren 0-40 is verhoudingsgewijs marginaal.
De verdere daling van de groep 60 - 70 zal pas later echt op gang komen, aangezien een substantieel deel van deze groep AZ heeft gekregen en tussen de 1ste en 2de prik een veel langere periode zit. In mijn eigen omgeving krijgen hun pas begin juli hun 2de prik (nagenoeg gelijk met mij terwijl ik mijn moderna vorige week heb ontvangen).

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
headhunter1985 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:15:
[...]

De verdere daling van de groep 60 - 70 zal pas later echt op gang komen, aangezien een substantieel deel van deze groep AZ heeft gekregen en tussen de 1ste en 2de prik een veel langere periode zit. In mijn eigen omgeving krijgen hun pas begin juli hun 2de prik (nagenoeg gelijk met mij terwijl ik mijn moderna vorige week heb ontvangen).
Hier krijgen de 60-65 jarigen aankomend weekend de tweede prik. Maar ook met 1 prik is er al best een goede bescherming natuurlijk.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:13
https://www.rivm.nl/nieuw...-testen-ziekenhuisopnames

Duidelijke cijfers over vaccinatie. Vooral de hoge bescherming tegen besmetting is goed nieuws. Was natuurlijk al wel de verwachting, maar hier toch duidelijke cijfers.

Ook erg duidelijk dat de bescherming afneemt met een hogere leeftijd.

@t_captain om je model nog eens te optimaliseren

• Señor Sjon

• Stinger_Ventura
Lekker laag, en het positief percentage daalt ook mooi!
Met de opening van de middelbare scholen kunnen we nu wel weer een stijging van het totaal aantal verwachten denk ik?

[ Voor 89% gewijzigd door Stinger_Ventura op 08-06-2021 15:19 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Stinger_Ventura schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:18:
Met de opening van de middelbare scholen kunnen we nu wel weer een stijging van het totaal aantal verwachten denk ik?
Mjah dat zeiden ze over het openen van de BSO ook. Zien we ook niet zoveel van terug. Ik verwacht niet dat we dat significant gaan merken.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:21

The Legend

*Plop*

Indiaase varianten worden nog steeds niet veel gevonden, 2 stuks op 593 monsters - > zit op 0,34%. Vorige week echter 3 stuks op 1208 monsters -> 0,25%. Dat is van heel weinig naar iets minder weinig, relatief gezien, maar dus wel een groei van 36%. Door het lage absolute aantal waarnemingen kun je hier volgens mij nog niet al teveel conclusies uit trekken. P1 groeit week op week met 15% (van 2,48% naar 2,87%). Door het dalende aantal besmettingen, daalt ook het aantal waarnemingen in de surveillance, dat zal ook effect hebben op de foutmarge.

Maar dus nog steeds geen significante aantallen van de Indiaase varianten. P1 is wel duidelijk aan het groeien. Interessant is of dat het gevolg is van minder gevoelig voor de vaccins, of groei onder het niet-gevaccineerde deel van de bevolking als gevolg van extra besmettelijkheid.

[ Voor 20% gewijzigd door The Legend op 08-06-2021 15:28 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sovieto schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:17:
https://www.rivm.nl/nieuw...-testen-ziekenhuisopnames

Duidelijke cijfers over vaccinatie. Vooral de hoge bescherming tegen besmetting is goed nieuws. Was natuurlijk al wel de verwachting, maar hier toch duidelijke cijfers.

Ook erg duidelijk dat de bescherming afneemt met een hogere leeftijd.

@t_captain om je model nog eens te optimaliseren
Ze durven de vingers nog niet te branden aan de overdracht zo te zien.

• Stinger_Ventura
Reis beperkingen worden versoepeld voor Duitsland, Oostenrijk en Noord Italië

https://www.nu.nl/coronav...eze-week-al-mogelijk.html

[ Voor 7% gewijzigd door Stinger_Ventura op 08-06-2021 15:26 ]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:08
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:18:
Dat zorgt eerder voor een daling van de afname. Een effect wat er dus wel is, maar waar je maar weinig van zult zien omdat het zal blijven dalen.

[removed]

• Bandicoot
  • Laatst online: 18-12 23:33
En er is een nieuwe risicokaart:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zRMJqwY/Screenshot-2021-06-08-at-15-24-05.png

PVOutput: VO18

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:54

franssie

Save the albatross

The Legend schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:24:
(...)
Interessant is of dat het gevolg is van minder gevoelig voor de vaccins, of groei onder het niet-gevaccineerde deel van de bevolking als gevolg van extra besmettelijkheid.
Of beide, dat is het complexe van de situatie nog steeds. Een met steeds minder meetpunten ook lastiger te bepalen vermoed ik.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Hee, dat is onverwacht. Normaliter deden ze dat elke 14 dagen en de vorige was nog geen twee weken oud. Maar nu staat er een nieuw zinnetje in de tekst:
Elke twee weken - of vaker als dat nodig is - wordt op basis van het aantal ziekenhuisopnames en het aantal besmettingen bepaald in welke risiconiveau regio’s zitten. Dit is dus op basis van de cijfers en gebeurt daarmee automatisch. De nieuwe indeling in risiconiveaus wordt ieder keer op dit dashboard gepubliceerd.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

headhunter1985 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:15:
[...]

*knip* laat dat liever achterwege

[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 08-06-2021 17:50 ]

een treffende spreuk

• t_captain
Ik had 2e helft vorige week berekend dat ongeveer de helft van de regio's naar risiconiveau < 4 zou gaan. Inmiddels is dat 2/3e van het totaal.

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-12 10:03
Je kan er bijna niet tegen rekenen he, zo snel verbeterd alles ;)
t_captain schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:38:
[...]

Ik had 2e helft vorige week berekend dat ongeveer de helft van de regio's naar risiconiveau < 4 zou gaan. Inmiddels is dat 2/3e van het totaal.

• Dennahz

Dennahz

pro_6or schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:45:
[...]

Zo’n echte met een ventiel. Ok, die zullen Idd beter zijn. En dan zo’n bril en steeds een nieuwe. Ik haal (om de 4 dagen) gewoon boodschappen in een af en toe drukke supermarkt. Met alleen zo’n voor de show maskertje. Dat risico (vrij kort binnen) neem ik wel en Idd bijna compleet zonder angst, second thoughts.
Yep - wij dragen alleen deze. Mijn standpunt is dat iedereen zichzelf moet beschermen. En zo te zien denkt iedereen hetzelfde, aangezien je veel mensen met mondkapje onder de neus of kin ziet lopen.

In België zijn deze helaas (blijkbaar) verboden i.v.m. het ventiel (heb ook zo'n masker waar het ventiel geblokkeerd is, maar dat lijken ze niet echt te begrijpen :p) - dus daar dragen we er nog zo'n simpel masker boven.

Twitter

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Goed nieuws, al vind ik dat hele systeem vervelend. Hier gaat het op 2 pieken met besmettingen na al heel lang goed, qua opnames zijn we nooit opgevallen, overlijdens al helemaal niet, alleen de hele veiligheidsregio trekt je al 1,5 jaar lang omlaag... Soms ga je dan denken, waar doen we het allemaal voor.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 09:56
pro_6or schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:30:
[...]

hun = van/voor hen. Dat is hun auto. Het is hier "zij", krijgen ze/zij dan pas de 2e prik.

Sorry, mijn Nederlands is vooral qua vervoegen maar zeer matig.
offtopic:
Vervoegen doe je met werkwoorden. Je bedoelt hier 'verbuigen'. ;)

Punctuality is the politeness of kings

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Dennahz schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:52:
[...]

Yep - wij dragen alleen deze. Mijn standpunt is dat iedereen zichzelf moet beschermen. En zo te zien denkt iedereen hetzelfde, aangezien je veel mensen met mondkapje onder de neus of kin ziet lopen.

In België zijn deze helaas (blijkbaar) verboden i.v.m. het ventiel (heb ook zo'n masker waar het ventiel geblokkeerd is, maar dat lijken ze niet echt te begrijpen :p) - dus daar dragen we er nog zo'n simpel masker boven.
persoonlijk denk ik dat je in de supermarkt weinig risico loopt. het gaat realistisch gezien waarschijnlijk echt om een flinke virus load voor je ziek wordt. Dus zelfs bij even passeren van iemand die nog in de incubatie tijd zit (of zich doodleuk niet isoleert) zul je waarschijnlijk niet zo snel ziek worden. Ga je er mee zingen in je koor, of mee volleyballen, handballen, sporten in de sportschool, dan is het riscio om over die limiet te gaan (of gewoon domweg pech te hebben met maar een paar virus deeltjes) heel reeel.

Maar zo maakt iedereen zijn keuzes. een goed masker kan geen kwaad, zolang je maar bewust bent van wat er echt speelt.

Overigens vind ik dan zon masker idd zo half half dragen wel echt een hele grote fuck you. kom op zeg. het heeft waarchsinlijk weinig zin met die simpele masks maar zet hem gewoon netjes op.

een treffende spreuk

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

dreamscape schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:06:
[...]

offtopic:
Vervoegen doe je met werkwoorden. Je bedoelt hier 'verbuigen'. ;)
Ik weet niet eens hoe het heet! :-) Dat is bij mij dramatisch inderdaad. Gelukkig heb ik nog 1 collega die me af en toe helpt. helpd. Doorhalen wat nied van doepassing is. >:)

een treffende spreuk

• t_captain
Tijd voor de kiemsurveillance van 8 juni

Headlines:

* UK variant is veruit dominant en redelijk stabiel. Laatste 4 weken aandeel 97%, 96%, 96%, 95%. Dus heel langzaam winnen andere varianten iets aan terrein maar dat terrein is bescheiden.

* Gamma P1 variant: deze is al wat langer gevestigd in ons land. Een aantal weken op rij zat hij heel stabiel tussen 1.4 en 1.8%. De laatste drie weken begint hij te stijgen (2.4%, 2.5, 2.8%). Dit lijkt het patroon van een variant die iets minder gevoelig is voor toenemende vaccinatiegraad en nu langzaam de bovenhand krijgt.

Aan de ene kant moet je hier supergoed voor opletten, want een vaccinresistente variant is de grootste bedreiging van de heropening.

Ik ga schatten wat deze relatieve toename in absolute aantallen betekent:

Gemiddelde positieve tests per week:
* week 16 (19-4 t/m 25-4) 8186
* week 17 (26-4 t/m 2-5) 6639
* week 18 (3-5 t/m 9-5) 7487
* week 19 (10-5 t/m 16-5) 5449
* week 20 (17-5 t/m 23-5) 4009

Geschat aantal P1 in alle positieve tests: 136, 101, 179, 136, 114

Het lijkt dus in deze periode ongeveer zijwaarts te bewegen. De snelheid waarmee het relatieve aandeel P1 toeneemt is ongeveer in balans met de overall dalende aantallen besmettingen. In de beschouwde periode zou P1 dus een R-waarde van ongeveer 1 hebben.

Het goede nieuws: in de laatste weken van deze periode, waar de aantallen besmettingen fors beginnen te dalen is ook voor P1 een dalende trend te zien. In de daarna volgende weken zijn de besmettingen ook sterk gedaald en dat geeft hoop dat P1 in absolute aantallen blijft dalen.

* B.1.617.2 (India): is inmiddels 6 weken op rij geobserveerd. Heeft in die tijd voet aan de grond gekregen, maar is nog kleinschalig. 0.3% na 6 weken is veel lager dan hoe de Engelse variant eind vorig jaar oprukte.

Ook hier dezelfde schatting van het totaal aantal incidenties van deze variant: 5, 20, 6, 13, 13
Dit wijst op een R-waarde omstreeks 1. Wetende dat in de periode na de laatste kiemsurveillance de besmettingen sterk zijn gedaald, heb ik goede hoop dat deze variant ook in absolute aantallen niet toeneemt. Maar dat moet nog gaan blijken in de komende 1 a 2 weken.

* B.1.621 (Colombia): nogmaals vergelijkbaar verhaal. Kleinschalig gevestigd, neemt relatief iets toe, maar lijkt in absolute aantallen niet op te stijgen.

* E484K mutatie: die komt op twee varianten voor. Een daarvan (Eta stam) lijkt uitgestorven. De andere (Alpha stam) lijkt een stabiel maar kleinschalig bestaan te hebben.

Samenvattend:

* We hebben drie varianten die relatief toenemen en absoluut ongeveer stand lijken te houden in de context van een dalend aantal besmettingen. Dat zijn de P1, B617.2 en B1.621 varianten.

* Samen hebben deze drie varianten dik 3% aandeel. Ze komen allemaal al 6 of meer weken in de kiemsurveillance voor, dus de groei van het aandeel is zeer bescheiden. (de Engelse variant deed 6 weken na 1e observatie al >10% in zijn eentje).

Outlook:

Het ziet er goed uit omdat geen van de nieuwe varianten echt boven R=1 lijkt te zitten. Met overall besmettingscijfers die in de periode na deze kiemsurveillance (week 21 ... 23 en verder) in een sterk dalende trend zitten geeft dat hoop dat ook de nieuwe varianten hier geleidelijk gaan verdwijnen.

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:17
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:25:
Reis beperkingen worden versoepeld voor Duitsland, Oostenrijk en Noord Italië

https://www.nu.nl/coronav...eze-week-al-mogelijk.html
Nog niet officieel maar het zou ook heel raar zijn als ze nu nog niet zouden versoepelen. Duitsland zit ondertussen al op 24 per 100k.

• Dennahz

Dennahz

R.van.M schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:26:
[...]

Nog niet officieel maar het zou ook heel raar zijn als ze nu nog niet zouden versoepelen. Duitsland zit ondertussen al op 24 per 100k.
Benieuwd of we dan ook kunnen reizen naar die landen zonder corona paspoort e.d. Zou een hoop gedoe besparen deze zomer.

Twitter

• R.van.M
Dennahz schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:52:
[...]

Ik was zojuist in de supermarkt en mijn mond viel van verbazing open. Niemand kon dat zien omdat ik wel nog een mondkapje op had, maar ik schat zo 1 op de 5 niet meer. Ook liep een grote meerderheid met het mondkapje onder de neus, inclusief personeel (AH Lorentzplein Den Haag)

• Agent47

Agent47

R.van.M schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:29:
[...]

Ik was zojuist in de supermarkt en mijn mond viel van verbazing open. Niemand kon dat zien omdat ik wel nog een mondkapje op had, maar ik schat zo 1 op de 5 niet meer. Ook liep een grote meerderheid met het mondkapje onder de neus, inclusief personeel (AH Lorentzplein Den Haag)
Dat mondmasker onder de neus gebeurd hier al vanaf vorig jaar. |:(

• R.van.M
pro_6or schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:06:
[...]

Maar zo maakt iedereen zijn keuzes. een goed masker kan geen kwaad, zolang je maar bewust bent van wat er echt speelt. [...]
Ik knip deze zin er even uit, en je bedoelt het volgens mij anders, maar juist dit is het probleem.

Iedereen maakt zijn eigen keuzes, maar we hebben een aantal regels om het collectief te beschermen. Ik vind dat ik een heel goede chauffeur ben maar toch mag ik niet met 200km door het dorp rijden.

Zo zou het ook moeten zijn met bijvoorbeeld een mondkapje, afstand bewaren etc.

• gustaveau
R.van.M schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:26:
[...]

Zat het VK nog maar zo laag... Die zaten een dikke 2 maanden op 30-, maar nu helaas alweer op 45 per 100k.

Gelukkig nog steeds geen toename in de ziekenhuizen, ondanks dat de stijging toch wel meer dan 2 weken geleden is ingezet.

• AMARONE
  • Laatst online: 10-12 19:51
gustaveau schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:33:
[...]

Zat het VK nog maar zo laag... Die zaten een dikke 2 maanden op 30-, maar nu helaas alweer op 45 per 100k.

Gelukkig nog steeds geen toename in de ziekenhuizen, ondanks dat de stijging toch wel meer dan 2 weken geleden is ingezet.
We moeten er idd ook anders naar kijken. Door vaccinaties mag je verwachten dat de ziekenhuizen leeg blijven. Dat mensen nog corona krijgen zal dan geen probleem zijn.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

R.van.M schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:32:
[...]

Ik knip deze zin er even uit, en je bedoelt het volgens mij anders, maar juist dit is het probleem.

Iedereen maakt zijn eigen keuzes, maar we hebben een aantal regels om het collectief te beschermen. Ik vind dat ik een heel goede chauffeur ben maar toch mag ik niet met 200km door het dorp rijden.

Zo zou het ook moeten zijn met bijvoorbeeld een mondkapje, afstand bewaren etc.
Ik bedoel dat inderdaad anders, als in neem het serieus, informeer je goed en sla alsjeblieft de vaccinatie mogelijkheid niet af, voor je eigen bestwil. Het mondkapje vind ik prima, maar verwacht er niet te veel van. In jouw vergelijking is een mondkapje nog niet eens een veiligheidsriem om doen bij 200kmh. Het is eerder je raam dicht doen en de airco aan bij 200kmh. Je let daardoor beter op de weg (geen geruis) waardoor het iets minder snel mis zal gaan. Zo iets. Wat een slechte heh.

een treffende spreuk

• gustaveau
AMARONE schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:39:
[...]

We moeten er idd ook anders naar kijken. Door vaccinaties mag je verwachten dat de ziekenhuizen leeg blijven. Dat mensen nog corona krijgen zal dan geen probleem zijn.
Ja, op een gegeven moment kunnen we beter het aantal ziekenhuis opnamen per 100k als bepalende factor nemen (mits er genoeg ziekenhuizen zijn in bepaalde landen natuurlijk ;-) ) mogelijk in combinatie met besmettingscijfers of een andere relevante eenheid.

De besmettingscijfers op zich hebben voor sommige landen minder betekenis nu.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:22

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[...]

Een van de weinige regio's waar het aantal besmettingen ook boven de rest van het land uitkomt, las ik. Verbaast me niets, ook niet na andere verhalen hier in dit topic.

Verder geen Den Haag bash hoor, maar jeetje...

Lijkt gelukkig redelijk lokaal te zijn, ik was dit weekend nog in de buurt van Eindhoven en daar was alles nog gewoon keurig geregeld.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Goed dat je het meldt, er zijn nog steeds mensen die denken dat dat sensatienieuws is of domweg niet waar.

Staat die oliebollenkraam nog voor de deur :9 ?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:14:
[...]

Een van de weinige regio's waar het aantal besmettingen ook boven de rest van het land uitkomt, las ik. Verbaast me niets, ook niet na andere verhalen hier in dit topic.

Lijkt gelukkig redelijk lokaal te zijn, ik was dit weekend nog in de buurt van Eindhoven en daar was alles nog gewoon keurig geregeld.
Rotterdam is net zo, zo niet erger.

Of is dat dezelfde regio ?

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 17:28

Laguna

Connaisseur

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:14:
[...]

En waar las je dat? Den Haag zit op zo'n 11 besmettingen per 100.000 inwoners en een waarde van 153 bij de rioolwatermeting, waar Eindhoven op 15 besmettingen per 100.000 inwoners zit en een waarde van 214 bij de rioolwatermeting, aldus het coronadashboard.

Met landelijk 1 op de 300 mensen die besmettelijk zouden zijn, waarvan het merendeel thuisblijft bij klachten, zijn mondkapjes in doorstroomlocaties ook nergens meer voor nodig (dat was daar sowieso al nooit nodig maar goed daar zijn de meningen over verdeeld en gelukkig hoeven we het niet allemaal met elkaar eens te zijn).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
AMARONE schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:39:
[...]
Je koppelt hier terecht vaccinatie aan minder ziekenhuisopname, maar stelt onterecht dat ziekte zonder opname geen probleem hoeft te zijn. Ik denk dat die redenatie onjuist is om meerdere redenen, waaronder bijvoorbeeld onderstaande.

Om te beginnen is nog niet iedereen gevaccineerd. Maar voor zover ik weet is over het beschermende effect van vaccins voor bijvoorbeeld langdurige klachten niet veel bekend. Zie bijvoorbeeld pagina 6 (onderaan) van het 114e OMT advies. Hopelijk heb je gelijk (het zou mij niet verbazen dat vaccinatie ook daarvoor werkt), maar het probleem reduceren tot het tellen van ziekenhuisopnames lijkt mij onjuist. En dat is het wat mij betreft ook altijd geweest. Vanaf het begin dus.

Verder is er op een termijn langer dan 1,5 jaar uiteraard ook niets bekend over het verdere beloop. Hier staat een voorbeeld van een compleet ander ziektebeeld na een hele andere besmetting. Dat beeld hoeft uiteraard helemaal niet op te treden na de besmettingen van het afgelopen 1,5 jaar, maar daar komt men wellicht pas na vele jaren achter als zoiets of iets vergelijkbaars wel blijkt op te treden. Misschien in dat geval ook maar zelden, misschien ook niet. Maar vermenigvuldigd met miljoenen besmettingen kan dat toch een aanzienlijk aantal uitgestelde zieken zijn waar we wel of niet mee geconfronteerd worden.

Het is wat mij betreft om allerlei redenen, waaronder bovenstaande, echt beter om het aantal besmettingen zo laag mogelijk te houden en er niet op te gokken dat het allemaal wel meevalt.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-12 10:02
@Number10 Had je liever gezien dat we in dit stadium de lockdowns nog hadden doorgezet? Oprechte vraag overigens.

Idempotent.

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
MainframeX schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:10:
@Number10 Had je liever gezien dat we in dit stadium de lockdowns nog hadden doorgezet? Oprechte vraag overigens.
Als R<1 blijft is dat wellicht.niet meer nodig, maar linksom of rechtsom betekent een R die dichter bij 1 of daarboven ligt meer mensen die besmet raken dan een R die dichter bij 0 ligt.

Maar een lockdown is ook helemaal niet de beste manier om verspreiding te stoppen. Het is een noodrem. En dus niet een noodrem die je maanden moet proberen te gebruiken. Ik ben dus ook nooit een voorstander geweest van lockdowns, tenzij het niet anders kan. Een lockdown is namelijk een resultaat van mislukt beleid om verspreiding te remmen en dat laatste is waar we vooral op zouden (hebben) moeten mikken. Ook met de beschikbare vaccins.

Maar een echte lockdown (die we in Nederland m.i. helemaal niet hebben gehad) kan het aantal besmettingen wel snel naar beneden brengen als het opsporen met BCO niet meer lukt en voorkomt veel ziekte en sterfte voor dat specifieke probleem. Maar uiteraard brengt het ook weer allerlei andere problemen met zich mee, waarschijnlijk mede afhankelijk van de mate waarin een overheid maatregelen neemt.

Sturen op zorgcapaciteit is daarom voorspelbaar niet werkbaar bij R>1, want je loopt als overheid vanzelf tegen een grens aan en neemt daarna exact dezelfde maatregelen als je kon nemen bij een beperkt aantal besmettingen. Wat het oplevert is veel zieke mensen, langdurig zieke mensen, ernstig zieke mensen, uitgestelde zorg, sterfte en veel economische en maatschappelijke schade.

Waarom zou je dat willen?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:25
update 2021-06-08

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eY1IRvUFMNz9R7YuCwhrllzR8Wg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9dJD7wpl62bHnmLn8pTYr1VC.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/myif-oXazDEvLyTgrqGLmtyucCs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sPgEnEQdd9tQP1jsJpY56SOq.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Ay7UvYCf8zeF-N9MJoisU8IY28=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zPaCuIMrGpqpSwR2hFHnUt2Z.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyJuEmQqUcTH6hLu_C_RPbfK7Fc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S756W8BxTI63wENUhFcKRINI.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2bLPqpRNIIj6LMS6rmqrXtEPC8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xbHRz79FHQ8wIlpwznthwORl.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MIWyJR0fFqml6bEk0FE4rxtr2wg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AsBAR8vZEZ4MOEjVPhKoJ9JX.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sk3fKRnj7uXJP336g0z9izO3X2U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AN13R8ISujwwluDHuELH8hB2.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVcvstdVb3rW_9lvPisNhonoQ6U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Aub6YxEt02FkyYvR7Im67cAn.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t6CZkksuSD-D2dgFKFllmjPy7JA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/96stt9kTVVbTkByBkNrElBVA.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzUo8-r8xCoRHFEXWFMU84humE4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9o9eZVCwO8z6JjRCrBdoWozJ.png?f=user_large

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
In de Tweede Kamer is een motie aangenomen dat het kabinet in de zomer bekend moet maken hoe eventuele coronamaatregelen na 1 september eruit gaan zien:
Kamer wil voor 1 september helderheid over basismaatregelen
De Tweede Kamer wil voor 1 september weten welke basismaatregelen nog nodig zouden zijn als de coronacrisis in de volgende fase komt. Die zogeheten endemische periode treedt in als het virus wel rondwaart - zoals andere infectieziekten - maar het risico om er ernstig ziek van te worden of eraan te overlijden veel kleiner is dan nu nog het geval is.

Het gaat onder meer om het dragen van mondkapjes, 1,5 meter afstand houden en het veelvuldig testen om de ziekte op te sporen. Het kabinet moet daarover advies aanvragen van ethici en andere deskundigen, vindt de Kamer. De hele Kamer steunde een motie van SGP en D66 die het kabinet oproept deze zomer helderheid te geven, zodat ze er snel over kan debatteren.

Eerder zei demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) dat hij verwacht dat voor september iedere volwassene die dat wil volledig kan zijn gevaccineerd tegen corona. Hij gaf toen ook aan dat er tegen die tijd perspectief kan zijn om basismaatregelen af te schaffen.
(Bron: nu.nl)

De diverse moties welke het kabinet vroegen om sneller bepaalde versoepelingen door te voeren hebben het allemaal niet gehaald. O.a. de mondkapjesplicht blijft daarom in stand, net als het verbod op groepssporten binnen, het verbod op kermissen en ook zonnestudio's zullen niet hetzelfde behandeld worden als sportscholen.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Laguna schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:43:
[...]

En waar las je dat? Den Haag zit op zo'n 11 besmettingen per 100.000 inwoners en een waarde van 153 bij de rioolwatermeting, waar Eindhoven op 15 besmettingen per 100.000 inwoners zit en een waarde van 214 bij de rioolwatermeting, aldus het coronadashboard.

Met landelijk 1 op de 300 mensen die besmettelijk zouden zijn, waarvan het merendeel thuisblijft bij klachten, zijn mondkapjes in doorstroomlocaties ook nergens meer voor nodig (dat was daar sowieso al nooit nodig maar goed daar zijn de meningen over verdeeld en gelukkig hoeven we het niet allemaal met elkaar eens te zijn).
Hier https://nos.nl/artikel/23...sitieve-tests-in-den-haag

De gemeente met de meeste nieuwe besmettingen het voorbije etmaal was Den Haag, met 70 gevallen; 13 meer dan in het veel grotere Amsterdam. Ook de buurgemeente Zoetermeer scoorde hoog: daar waren 24 positieve tests, meer dan vanuit bijvoorbeeld Utrecht werden gemeld.

Dit klopt aardig met het beeld dat hier wordt geschetst van het gedrag van mensen in die regio/gemeente.

Gaat me verder niet om bepaalde regio te bashen trouwens, maar er wordt hier wel gedaan alsof dat gedrag nu overal zo is, en dat is gewoon niet zo. Overal waar ik afgelopen weekend ben geweest, was alles nog gewoon keurig geregeld. Dat is omgeving Arnhem en omgeving Eindhoven.

[ Voor 28% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 08-06-2021 21:52 ]

• Dennahz

Dennahz

Zo, dat gaat wel heel snel opeens. Het effect van de zomer + vaccinatie?
Het lijkt wel alsof het virus echt in sneltreinvaart ineen zakt. Hopelijk blijft dit gewoon doorgaan tot we op 0 eindigen en het er na de zomer nooit meer over hoeven te hebben.

Twitter

• Laguna

Laguna

Connaisseur

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:44:
[...]

Hier https://nos.nl/artikel/23...sitieve-tests-in-den-haag

De gemeente met de meeste nieuwe besmettingen het voorbije etmaal was Den Haag, met 70 gevallen; 13 meer dan in het veel grotere Amsterdam. Ook de buurgemeente Zoetermeer scoorde hoog: daar waren 24 positieve tests, meer dan vanuit bijvoorbeeld Utrecht werden gemeld.

Dit klopt aardig met het beeld dat hier wordt geschetst van het gedrag van mensen in die regio/gemeente.

Gaat me verder niet om bepaalde regio te bashen trouwens, maar er wordt hier wel gedaan alsof dat gedrag nu overal zo is, en dat is gewoon niet zo. Overal waar ik afgelopen weekend ben geweest, was alles nog gewoon keurig geregeld. Dat is omgeving Arnhem en omgeving Eindhoven.
Ach N=1 en dagcijfers, vandaag waren er 85 besmettingen in Amsterdam en 59 in Den Haag, oftewel relatief gezien in beide steden zo'n 10-11 besmettingen per 100.000 inwoners. Eindhoven doet het niet beter met 15 besmettingen per 100.000 inwoners. Als je dat vergelijkt met Staphorst met maar 8 besmettingen, echter vanwege het lage aantal inwoners zitten ze wel op 47 besmettingen per 100.000 inwoners.

Ik zou me in ieder geval onthouden van het trekken van conclusies op basis van bepaalde observaties en dagcijfers.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Laguna schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:29:
[...]

Ach N=1 en dagcijfers, vandaag waren er 85 besmettingen in Amsterdam en 59 in Den Haag, oftewel relatief gezien in beide steden zo'n 10-11 besmettingen per 100.000 inwoners. Eindhoven doet het niet beter met 15 besmettingen per 100.000 inwoners. Als je dat vergelijkt met Staphorst met maar 8 besmettingen, echter vanwege het lage aantal inwoners zitten ze wel op 47 besmettingen per 100.000 inwoners.

Ik zou me in ieder geval onthouden van het trekken van conclusies op basis van bepaalde observaties en dagcijfers.
Graag, en datzelfde geldt dan ook voor het schetsen van het beeld dat 'iedereen' de regels niet meer naleeft, omdat iemand dat zag in de lokale super ;)

• Stoney3K
Dennahz schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:21:
[...]

Zo, dat gaat wel heel snel opeens. Het effect van de zomer + vaccinatie?
Het lijkt wel alsof het virus echt in sneltreinvaart ineen zakt. Hopelijk blijft dit gewoon doorgaan tot we op 0 eindigen en het er na de zomer nooit meer over hoeven te hebben.
Ik krijg zo maar het vermoeden dat het coronavirus vooral gevoelig is voor UV-straling, want we hebben nu best veel dagen gehad met felle zon. Dat zou betekenen dat het besmettingsrisico buiten, op een zonnige dag, nagenoeg nul is.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Stoney3K schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:46:
[...]

Ik krijg zo maar het vermoeden dat het coronavirus vooral gevoelig is voor UV-straling, want we hebben nu best veel dagen gehad met felle zon. Dat zou betekenen dat het besmettingsrisico buiten, op een zonnige dag, nagenoeg nul is.
:Z
En in al die landen bij de evenaar met overvloed aan UV en zon zoals Brazilië is het ineens niet gevoelig voor UV zeker?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Stoney3K
YakuzA schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:48:
[...]

En in al die landen bij de evenaar met overvloed aan zon zoals Brazilië is het ineens niet gevoelig voor UV zeker?
In Brazilië is er dus verdraaid weinig zon tijdens het regenseizoen.

Oh, en belabberde hygiëne en hoge luchtvochtigheid. Helpt ook niet heel erg veel mee.

• Dennahz

Dennahz

[...]

En in al die landen bij de evenaar met overvloed aan zon zoals Brazilië is het ineens niet gevoelig voor UV zeker?
Tja, toch heeft hij wel een punt. Vorige zomer was het precies hetzelfde verhaal hier in Nederland.
Mensen met blanke huidskleur nemen veel meer vitamine D op van de zon ook. In Brazilië zijn mensen meer donker getint. India idem. (En ze wonen met veel meer mensen in 1 huis, het beleid was bagger, enz, enz.).
Stoney3K schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:49:
[...]

Oh, en belabberde hygiëne en hoge luchtvochtigheid. Helpt ook niet heel erg veel mee.
Dat dus.

[ Voor 21% gewijzigd door Dennahz op 08-06-2021 22:50 ]

Twitter

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-12 16:38

Indoubt

Always be indoubt until sure

Stoney3K schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:46:
[...]

Nul zal wel niet maar aangezien er verschillende testen zijn gedaan met kunstmatig UV licht en doden van het virus (of desinfecteren van voorwerpen) in luchtbehandelsystemen kan ik me goed voorstellen dat buitenlucht met sterk zonlicht uitmaakt.

Ik weet niet meer wat de verblijftijd was van de lucht in zo'n luchtbehandelsysteem maar aangezien ze veel m^3 per uur doen kan dat nooit lang zijn.

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-12 06:46
Number10 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:02:
[...]Maar voor zover ik weet is over het beschermende effect van vaccins voor bijvoorbeeld langdurige klachten niet veel bekend.
Eens met je sentiment, maar deze is echt zo simpel als het maar kan zijn:

- Vaccinaties voorkomen besmettingen (zie wereldwijde cijfers).
- Als je niet besmet raakt ga je ook geen langdurige klachten krijgen.
- Dat er een aantal gevaccineerde mensen besmet raken is waar, maar het is dramatisch minder, dus als je genoeg prikt slinkt het probleem.

Het oude spreekwoord gaat hier weer op:

"Voorkomen is beter dan genezen".

Dus opstropen die armen en prikken, als het moet met een jaarlijkse booster.

• roffeltjes
[...]

En in al die landen bij de evenaar met overvloed aan UV en zon zoals Brazilië is het ineens niet gevoelig voor UV zeker?
Ook hier is het de vraag of de besmettingen buiten plaatsvinden. Ondanks de Koningsdag alarmkreet was de impact op de cijfers nihil.

De leefomstandigheden rondom de Evenaar zijn vaak kleine niet goed geventileerde huizen.... UV doet daar relatief weinig tegen :|

Andere Corona virussen gaan ook ondergronds in de zomer, je zou toch verwachten dat er een causaal verband is. En je zou ook verwachten dat COVID het zelfde patroon volgt (waarvan acte).

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

UV is hier al zo vaak besproken dat ik gewoon zou zeggen gebruik de Search maar eerst eens.

Bijv immetjes in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

[ Voor 35% gewijzigd door YakuzA op 08-06-2021 23:08 ]

PSN

• AMARONE
Stoney3K schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:49:
[...]

Je weet waar je over spreekt neem ik aan? Belabberde hygiëne? Mensen hier zijn smeriger hoor dan daar.

• Stoney3K
YakuzA schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:06:
UV is hier al zo vaak besproken dat ik gewoon zou zeggen gebruik de Search maar eerst eens.
Volgens mij is "UTFS!" roepen hier nu ook niet echt het beleid.

Er zijn wel wat onderzoeken en probeersels geweest over de invloed van UV kunstlicht maar dat is dus niet waar we het hier over hebben. Want die 'onderzoeken' waren alleen maar op zoek naar één of andere magic bullet die makkelijk en effectief zou zijn tegen COVID.

De cijfers liegen niet: Er is een duidelijke korrelatie tussen de besmettingscijfers/R-waarde en de hoeveelheid zonuren in die week.

• Stoney3K
AMARONE schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:08:
[...]

Je weet waar je over spreekt neem ik aan? Belabberde hygiëne? Mensen hier zijn smeriger hoor dan daar.
Laat mij dan hier die smerige sloppenwijken eens zien?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stoney3K schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:09:
[...]
Volgens mij is "UTFS!" roepen hier nu ook niet echt het beleid.

Er zijn wel wat onderzoeken en probeersels geweest over de invloed van UV kunstlicht maar dat is dus niet waar we het hier over hebben. Want die 'onderzoeken' waren alleen maar op zoek naar één of andere magic bullet die makkelijk en effectief zou zijn tegen COVID.

De cijfers liegen niet: Er is een duidelijke korrelatie tussen de besmettingscijfers/R-waarde en de hoeveelheid zonuren in die week.
Ja en er is ook een correlatie tussen het aantal piraten en global warming ;)

PSN

• AMARONE
Stoney3K schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:09:
[...]

Laat mij dan hier die smerige sloppenwijken eens zien?
Elke achterstandswijk in Nederland is ook smerig. Maar het gaat erom dat je een heel land een stempel geeft zonder er überhaupt zelf waarschijnlijk ooit 1 stap gezet te hebben. Even los van dat de mensen daar hygiëne veel hoger hebben staan dan Nederlanders (je kan vaak beter de mensen tellen die de handen wel wassen dan niet na een toiletbezoek bijvoorbeeld hier).

• Stoney3K
YakuzA schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:10:
[...]

Goh, je zou bijna zeggen dat sommige users hier in dit topic niet willen dat externe factoren zoals weersinvloeden mee spelen en dat de pandemie op zijn einde loopt.

Die maatregelen zijn geen manier voor introverte mensen om eventjes wraak te nemen of zo, hoor. |:(

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:54

franssie

Save the albatross

YakuzA schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:10:
[...]

En @Stoney3K Deze is inderdaad al meerdere keren voorbij gekomen https://www.tylervigen.com/spurious-correlations

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Het is niet zozeer UV, maar mensen die wel of niet samen langdurig binnen zitten. In warme landen zit men tijdens warme maanden ook liever binnen in een airco gekoelde ruimte. Zo zullen ze ook meer tijd binnen doorbrengen tijdens het regenseizoen.

• roffeltjes
YakuzA schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:06:

Bijv immetjes in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"
Pas op... dat is niet zomaar een uitsluiting van het effect van zonlicht, meer een "het is niet duidelijk".

Zonlicht is een rookgordijn als we niet op Vaccineren blijven focussen, maar dat er een seizoenscyclus aan vast zit (zo ook bij verwante virussen)is wel te zien in de cijfers. Het probleem is dat we niet goed begrijpen waar dit in zit (en waarom het niet zomaar overal opgaat). Daarvoor zijn een aantal hypotheses en zonlicht is zeer zeker nog niet uitgesloten (weerstand via vitamine D is ook geopperd, maar dat is ook een heel lastig verhaal).

Het kan ook een toevallige situatie zijn, maar het is absoluut te vroeg om dat nu al te stellen.

[ Voor 7% gewijzigd door roffeltjes op 08-06-2021 23:18 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Nut van mondkapjes bespreken? ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.